Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:20
D4NG3R schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:33:
Gebaseerd op de releasedates van DLC in voortgaande games moeten we tot eind april gaan wachten.

Doorgaans zat er 2 maanden tussen het droppen van de trailer en de DLC zelf, maar gezien ER de 25e exact 2 jaar oud is zou het mij evenmin verbazen als deze de 25e uit komt. :)
De 25ste is een zondag . Dus de release op 25 feb zal er niet komen. Denk eerder een paar maand later. Enfin om 16 uur zullen we meer weten e

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:11
Hyped! Hier wacht ik echt al lang op, en velen met mij!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:17
De tandjes. Ik denk dat ik de trailer een keer of tien ga kijken. Zin in.

Hopelijk is de releasedate nog in 2024 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 10:52

JSchut

.....

Komen ze straks met 25-2-25 als release date :D

Hoop toch echt wel eerder.

[ Voor 25% gewijzigd door JSchut op 21-02-2024 11:48 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Moet echt wel dit jaar zijn. De release is inmiddels 2 jaar geleden.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Meeting was uitgelopen en dacht de trailer om 1530 zou droppen maar gelukkig nog 13 min wachten;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:44
Na het behalen van de platinum had ik echt geen kracht en tijd voor nog een (nieuwe) run. Desondanks zit ik hier met FightingCowboy op het ene scherm en de verlofadministratie op het andere scherm. De verwachtingen zijn hoog gespannen... Stel me niet teleur FS!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
21 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Zag er gestoord uit. Nog 4 maandjes wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
40 euro dlc. Moetvdan toch wel redelijk groot zijn denk ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDzCoJA9Bk4F6c-dRIY9c2IGiZ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eRug1E0dLAGvyjH4HXk195qa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuObTmWucydhmyBITSNY9KHHgAc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9BzNArVnU17bt3NzXJJbXf5a.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOKxo319fFUrlhnWzfxKuIw883g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MKNsTgHGGFVWlMsPyU2LxxxG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 21-02-2024 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Niks wachten. Pre-order geplaatst voor 4 tientjes.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raymond P schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:05:
Holy Shit, DLC GOTY?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ESf9fZ45oe_fA2wf7I1ysjQ-F18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jewJ1r55qBcrr4Dfuokmzy0J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Raymond P schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:05:
Beetje prijzige DLC wel :P maar ja hier ook de pre-order alvast geplaatst.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Brengt deze update/DLC eindelijk een easy mode? Ik wil deze game spelen :(

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
ShadowBumble schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:21:
[...]

Beetje prijzige DLC wel :P maar ja hier ook de pre-order alvast geplaatst.
De trailer zag er imho niet uit alsof er veelvuldig copy/pasted is. Burning shores was al 2 tientjes (lege content) en een uurtje bowlen of twee uurtjes bioscoop kost mij ook al 4 tientjes.
Dus als ik ergens bij een boss ofzo lekker een paar uur vast kan zitten dan heb ik m'n geld er dik uit. :9

@Mog Je kunt het jezelf (enorm) makkelijker maken door te overlevellen en/of hulp in te schakelen op lastige momenten.

[ Voor 11% gewijzigd door Raymond P op 21-02-2024 16:33 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkrim
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:34
Volgens mij wordt Shadows of the Erdtree ook meer gezien als een Expansion i.p.v. reguliere DLC. Waarschijnlijk zal het meer content hebben dan dat we gewend zijn van FromSoftware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wolverine9000 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:05:
40 euro dlc. Moet dan toch wel redelijk groot zijn denk ik
U bent niet bekend met FromSoftware dlc?
Als er één bedrijf is dat kwaliteits dlc aflevert zijn zij het wel :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Superkiwi schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:38:
[...]

Elden ring was de eerste game dat ik gespeeld heb tot het einde van deze makers. Trouwens ook juist de pre order gedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Netjes, je zult er geen spijt van krijgen.
Oh, als deze dlc de trend van From dlc's in stand houdt, maak dan je borst maar nat >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Raymond P schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:29:
[...]

De trailer zag er imho niet uit alsof er veelvuldig copy/pasted is. Burning shores was al 2 tientjes (lege content) en een uurtje bowlen of twee uurtjes bioscoop kost mij ook al 4 tientjes.
Dus als ik ergens bij een boss ofzo lekker een paar uur vast kan zitten dan heb ik m'n geld er dik uit. :9

@Mog Je kunt het jezelf (enorm) makkelijker maken door te overlevellen en/of hulp in te schakelen op lastige momenten.
Nee zeer zeker niet, en ik heb het er volkomen voor over maar het geeft ook aan dat het dus niet de gebruikelijke "DLC" is. Ik reken het ook vaak om in speeltijd en kosten en vaak is dat het meer als waard soms ook niet :P
Superkiwi schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:38:
[...]

Ik ook niet hoor dit is mijn eerst "FromSoft" maar ik heb er nu al zin in :D Met een beetje geluk ben ik tegen die tijd net klaar met FF7 Rebirth :D

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowBumble op 21-02-2024 16:55 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Mog schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:24:
Brengt deze update/DLC eindelijk een easy mode? Ik wil deze game spelen :(
Pas als je hem uitspeelt gaat de moeilijkheidsgraad omhoog in New Game+ dus de game is standaard al Easy Mode.

GIT GUD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:56
Benieuwd of je de nieuwe wapen categorieen ook in de base game kan oppakken / gebruiken.

Ben al even uit Elden Ring dus ga zowel de base game als de DLC aanschaffen in juni en weer vanaf 0 beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwdtje schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:07:
Benieuwd of je de nieuwe wapen categorieen ook in de base game kan oppakken / gebruiken.

Ben al even uit Elden Ring dus ga zowel de base game als de DLC aanschaffen in juni en weer vanaf 0 beginnen :)
Een belangrijk vraagstuk is inderdaad of de DLC End Game materiaal is en welk level wordt geadviseerd, bij Dark Souls II was het bijvoorbeeld Mid Game dus hopelijk krijgen we daar bij de aankomende trailers meer info over.

We hebben in ieder geval 4 maanden tijd om ons voor te bereiden en in die tijd kan je prima een playthrough doen en anders kan je natuurlijk altijd even vragen of mensen wat Runes en Wapens willen droppen voor een New Build, heb zo meerdere characters klaar staan op level 120 voor een New Game.

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 21-02-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 23-09 10:52

JSchut

.....

Greatsword schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:35:
[...]

Een belangrijk vraagstuk is inderdaad of de DLC End Game materiaal is en welk level wordt geadviseerd, bij Dark Souls II was het bijvoorbeeld Mid Game dus hopelijk krijgen we daar bij de aankomende trailers meer info over.

We hebben in ieder geval 4 maanden tijd om ons voor te bereiden en in die tijd kan je prima een playthrough doen en anders kan je natuurlijk altijd even vragen of mensen wat Runes en Wapens willen droppen voor een New Build, heb zo meerdere characters klaar staan op level 120 voor een New Game.
Ik had ergens gelezen dat de difficulty vergelijkbaar was met de end game van de base game.

Ik ga in juni opnieuw beginnen. Dan zal er wel meer duidelijk zijn.

Zin in! _/-\o_

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 18:25
Erg onder de indruk van de trailer, het ziet er goed uit.
Hopelijk kunnen we mid game de dlc spelen.

Ik ga dit keer voor een faith build. Eerder bleed met katanas gekozen.
Denk niet dat het leuk is met een OP character vanuit newgame plus de dlc te beginnen. Weer even fog of war zonder map beginnen, hehe 😅😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:19
Greatsword schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:35:
[...]

Een nog belangrijkere vraag is of dit de enige DLC gaat worden, of dat er nog een extra verhaal bij komt m.b.t. Melina gezien het Frenzy Flame einde. Verdere losse eindes zijn er dan volgens mij niet.

Als dit de enige DLC is ga ik heel erg balen in ieder geval. :9

Edit: In een interview geeft Miyazaki wel aan dat er op dit moment geen plannen zijn voor een tweede DLC of Elden Ring 2. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Loei123 op 22-02-2024 08:04 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
Loei123 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:56:
[...]
Edit: In een interview geeft Miyazaki wel aan dat er op dit moment geen plannen zijn voor een tweede DLC of Elden Ring 2. :/
Dat gaat hij natuurlijk nooit hardop zeggen, voorlopig is de DLC voldoende.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Loei123 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:56:
[...]

Als dit de enige DLC is ga ik heel erg balen in ieder geval. :9

Bossie schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:31:
[...]

Dat gaat hij natuurlijk nooit hardop zeggen, voorlopig is de DLC voldoende.
Aangezien ze er zo lang mee bezig zijn geweest en de prijs ook wat hoger is dan voorheen denk ik dat ze het gewoon in 1x goed hebben gedaan en het vergelijkbaar is aan 2 DLC's qua content.

Kan niet wachten op de volgende trailer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Greatsword schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:00:
[...]

[...]

Aangezien ze er zo lang mee bezig zijn geweest en de prijs ook wat hoger is dan voorheen denk ik dat ze het gewoon in 1x goed hebben gedaan en het vergelijkbaar is aan 2 DLC's qua content.

Kan niet wachten op de volgende trailer ;)
Waarschijnlijk wel, maar zou het toch jammer vinden dat de ontwikkelingen voor deze game stoppen.
Voor mijn gevoel kan een volgende souls game alleen maar tegenvallen. :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
Pre-order geplaatst!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFVi8lDlbboeLE49Yy6Tzsq-2Ys=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eILMOLZxMyFSrp9q7QMcnKR8.jpg?f=user_large

[ Voor 84% gewijzigd door Hulleman op 22-02-2024 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Na het zien van de trailer is het bij mij weer gaan kriebelen. Ik ga mij binnenkort toch nog één laatste keer voor Elden Ring zitten, dit wordt dan de 3e keer. Nu met guide zodat ik gewoon weet waar ik naartoe moet en waar niet.

• Hulleman
Poulske schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:05:
Na het zien van de trailer is het bij mij weer gaan kriebelen. Ik ga mij binnenkort toch nog één laatste keer voor Elden Ring zitten, dit wordt dan de 3e keer. Nu met guide zodat ik gewoon weet waar ik naartoe moet en waar niet.
Zo heb ik de eerste playthrough ook gedaan. Ik heb een WT van fextralife gevolgd, maar hoofdzakelijk voor de chronologie van de gebieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Tot 21 juni....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-LUH6CDLdCmQSV1su3Dh5AKytU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/wwu3zo9jigvQREhMae8eBq4B.gif?f=user_large

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 22:30
De collectors edition is ondertussen al uitverkocht zie ik..

Zullen er meer webshops zijn die deze nog beschikbaar krijgen denken jullie?
(binnen Europa)

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Maaaar 2 runs gedaan, wel volgens mij met 350+ uur ofzo op de teller. Vooral 2de run zo'n beetje alle nooks and crannies wel verkend en alle bosses "Let me solo all" zonder ashes gedaan. Gestopt na de end boss, moet nog op een ending knopje drukken volgens mij, dus ik zou die build kunnen gebruiken, maar is denk ik te hoog level.

4 maanden dus nog om een keer een nieuwe build te doen na alle patches die er nog zijn gedaan.
Streeflevel? 120? 150?

Entrance naar de DLC ligt wel zo'n beetje vast toch? Bij Mohg..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
Grote nadeel van de pre-order is dat je een timer ziet met nog 120 dagen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
Man, man, man wat heb ik zin in deze DLC. Trailer minimaal 10x gezien.

Ik ben bijna door mijn 2e playthrough heen. Misschien dat ik hierna nog een rondje NG+ doe van mijn 2e character. Ik blijf plakken op level 150. Volgens de geruchten wordt het niveautje Haligtree? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34

Soullie

Planeshift

Toevallig paar weken geleden met eerste playtrough begonnen, zojuist fire giant neer gekregen.

Leuk dat er DLC in juni komt misschien ben ik dan net klaar ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AR9eDZCrmL-L9L800hloBIbxx1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UhH5hx1vrlHvvIIF8OzXEaz.jpg?f=fotoalbum_large

Deze run (van de drie) is er alvast klaar voor! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Hmm ik ging opeens wel heel hard door het spel heen ik denk dat ik wellicht wat overleveld was omdat ik zowat bijna alles gedaan heb meen ik.

End Game screen gezien, maar volgens mij heb ik heel stuk per ongeluk overgeslagen ik heb malenia namelijk niet gezien. Kijken hoe ik daar eigenlijk kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27
Je moet de Haligtree secret medaillion left hebben in Castle Sol. Daar zul je commander Niall moeten verslaan. De secret medaillion right ligt in de Village of the Albinaurics in Liurnia.

Als je die hebt kun je bij de Lift of Rold naar het consecrated snowfield en vanuit daar door naar de Haligtree en Malenia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hele toffe trailer weer, al laten ze (zoals zo vaak) veel te veel bosses zien, dat vind ik altijd jammer.
Ik denk overigens niet dat ik de dlc ga spelen, na de platinum was het voor mijn gevoel wel klaar, in tegenstelling tot kortere games zoals Bloodborne en Dark Souls. Maar wie weet gaat het tóch een keertje kriebelen.
en uiteraard de moeilijkste eind bazen ;)
Ik vind de main game bosses vaak al moeilijk genoeg. De extra uitdaging in de dlc is mij vaak een tandje teveel ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 26-02-2024 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Superkiwi schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:38:

Ik denk overigens niet dat ik de dlc ga spelen, na de platinum was het voor mijn gevoel wel klaar, in tegenstelling tot kortere games zoals Bloodborne en Dark Souls.
Hoe dan? Souls DLC is voor mij vaak juist het tofste van de hele game, tofste gebieden, wapens, armors en uiteraard de moeilijkste eind bazen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
Greatsword schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:12:
[...]

Hoe dan? Souls DLC is voor mij vaak juist het tofste van de hele game, tofste gebieden, wapens, armors en uiteraard de moeilijkste eind bazen ;)
Onbegrijpelijk inderdaad hoe je na het zien van de trailer kunt zeggen dat je de dlc niet gaat spelen. :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sterker nog, ik moet nog één baas in Bloodborne en The Ringed City heb ik niet eens tot de helft gespeeld denk ik.

*Kiwi rent snel weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Wim8282 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:22:
Je moet de Haligtree secret medaillion left hebben in Castle Sol. Daar zul je commander Niall moeten verslaan. De secret medaillion right ligt in de Village of the Albinaurics in Liurnia.

Als je die hebt kun je bij de Lift of Rold naar het consecrated snowfield en vanuit daar door naar de Haligtree en Malenia.
Tnx !

Ik was level 144, en was al bang dat dat de moeilijkheid van Malenia erg zou nerfen.

Volgens mij moet ik nog 2 dragons die ga ik nog doen, en mis ik dan 3 eindes maar goed daar ga ik niet nog eens de boel voor doorspelen.

Eerste Souls game die ik helemaal door gespeeld heb, 180 uur zie ik net :)

Tegen de tijd dat de DLC uitkomt heb ik vast zin om door te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Soullie op 26-02-2024 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Superkiwi schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:29:
[...]

Sterker nog, ik moet nog één baas in Bloodborne en The Ringed City heb ik niet eens tot de helft gespeeld denk ik.

*Kiwi rent snel weg
Met het niet uitspelen van The Ringed City heb je de beste bossfights gemist die Fromsoftware ooit gemaakt heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Loei123 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:03:
[...]
Met het niet uitspelen van The Ringed City heb je de beste bossfights gemist die Fromsoftware ooit gemaakt heeft.
Ik weet het.
Ik weet ook dat ik oa Slave Knight Gael waarschijnlijk toch nooit verslagen zou hebben, zo goed ben ik nu ook weer niet in dit soort games. Toegegeven, ik kan het ook niet meer opbrengen om tientallen uren in een baas te steken. Heel misschien dat ik de game nog een keertje opstart en The Ringed City in co-op ga doorlopen, wie weet.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 27-02-2024 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Superkiwi schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:29:
[...]

*Kiwi rent snel weg
Ik kwam in Bloodborne niet eens tot de eerste baas. Dat kostte me zoveel moeite :')
Wat ook niet hielp was dat de game echt als een natte krant liep en echt niet meer om aan te gluren was (ik speelde de game pas op de PS5, dus dat plaatst eea in perspectief). Ik kon daar echt moeilijk door heen kijken, waardoor ik er ook nooit echt goed voor ben gaan zitten.

De DLC van Elden Ring ga ik absoluut spelen :)
Ik had niet perse het gevoel dat het wel klaar was ofzo. Ik bedoel, er was sowieso al niks van een verhaal op te merken toch? Ja, ringetje smeden. Maar nadat je dat gedaan had kwamen er nog zoveel toffe gebieden en bosses.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 27-02-2024 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Hulleman schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:33:
[...]

Ik kwam in Bloodborne niet eens tot de eerste baas. Dat kostte me zoveel moeite :')
Wat ook niet hielp was dat de game echt als een natte krant liep en echt niet meer om aan te gluren was (ik speelde de game pas op de PS5, dus dat plaatst eea in perspectief). Ik kon daar echt moeilijk door heen kijken, waardoor ik er ook nooit echt goed voor ben gaan zitten.

De DLC van Elden Ring ga ik absoluut spelen :)
Ik had niet perse het gevoel dat het wel klaar was ofzo. Ik bedoel, er was sowieso al niks van een verhaal op te merken toch? Ja, ringetje smeden. Maar nadat je dat gedaan had kwamen er nog zoveel toffe gebieden en bosses.
Grafisch vind ik het persoonlijk prima, 30FPS is echter wel heel erg jammer.
Gameplay is natuurlijk belangrijker dan graphics. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulleman schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:33:
[...]

Ik kwam in Bloodborne niet eens tot de eerste baas.
Ik ben destijds ook 8 uur aan het ploeteren geweest alvorens ik iets van een baas tegen kwam _O-
Maar ik vond het zo tof dat het me absoluut niet stoorde. In die tijd stak ik ook nog rustig 10+ uur in een Trackmania Turbo track van 50 seconden. Of 8,5 uur in de eindbaas van Sekiro en 6,5 uur in The Demon of Hatred. Mijn motivatie en discipline waren van een ander niveau toen :9
Nu ben ik er na max 10 pogingen wel klaar mee en ringel ik al snel met het belletje. Daarom was ik ook zo blij met de relatieve 'simpelheid' (als gevolg van overpowered zijn) van Elden Ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Superkiwi schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:59:
[...]

Ik ben destijds ook 8 uur aan het ploeteren geweest alvorens ik iets van een baas tegen kwam _O-
Maar ik vond het zo tof dat het me absoluut niet stoorde. In die tijd stak ik ook nog rustig 10+ uur in een Trackmania Turbo track van 50 seconden. Of 8,5 uur in de eindbaas van Sekiro en 6,5 uur in The Demon of Hatred. Mijn motivatie en discipline waren van een ander niveau toen :9
Nu ben ik er na max 10 pogingen wel klaar mee en ringel ik al snel met het belletje. Daarom was ik ook zo blij met de relatieve 'simpelheid' (als gevolg van overpowered zijn) van Elden Ring.
Sekiro ben ik nog nooit verder geweest dan Raging Bull, die moet ik nog steeds uitspelen.
Demon's Souls en Dark Souls 2 heb ik ook nog niet uitgespeeld, maar de besturing daarvan voelt niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Superkiwi schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:14:
[...]

Ik weet het.
Ik weet ook dat ik oa Slave Knight Gael waarschijnlijk toch nooit verslagen zou hebben, zo goed ben ik nu ook weer niet in dit soort games. Toegegeven, ik kan het ook niet meer opbrengen om tientallen uren in een baas te steken. Heel misschien dat ik de game nog een keertje opstart en The Ringed City in co-op ga doorlopen, wie weet.
Gael is goed te leren, waardoor je elke poging een stukje verder komt. Inderdaad één van de beste boss fights uit de FS stal.

Fume Knight, DLC boss uit DS2 daarééntegen. Dat blijft voor mij 1 van de lastigste ooit.
Heb me daar ooit met een co-op gastje 3 uur tot diep in de nacht op verbeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Elden Beast is nog steeds niet verslagen, maar heb wel Dark Souls 3 gekocht :+
Ben wel fan van dit soort games!

Anjunabeats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Soullie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:26:
[...]

Ik was level 144, en was al bang dat dat de moeilijkheid van Malenia erg zou nerfen.
Malenia one shot jou sowieso met haar Waterfowl Dance

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Hulleman schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:25:
[...]

Malenia one shot jou sowieso met haar Waterfowl Dance
Dat zal maar naar 5 hits in phase 1 en 6 hits in phase 2 was ze dood.
wizai schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:49:
Elden beast vond ik echt vervelend, dat op en neer rennen.

Maar echt top game, blij dat ik door eerste 10 uur heb doorgebeten, daarna werdt het steeds leuker.

[ Voor 44% gewijzigd door Soullie op 28-02-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:35

-pollem-

Are you threatening me?

Soullie schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:41:
[...]

Elden beast vond ik echt vervelend, dat op en neer rennen.
Elden Beast is voor mij ook de enige die ik niet verslagen krijg. Juist door dat rennen de hele tijd. Alles andere bazen gehaald. Sommige in 1 keer en anderen na 10 keer proberen. Na 40 keer Elden Beast heb ik het spel even naast mij neer gelegd voordat er controllers gaan vliegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
-pollem- schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:51:
[...]

Elden Beast is voor mij ook de enige die ik niet verslagen krijg. Juist door dat rennen de hele tijd. Alles andere bazen gehaald. Sommige in 1 keer en anderen na 10 keer proberen. Na 40 keer Elden Beast heb ik het spel even naast mij neer gelegd voordat er controllers gaan vliegen :(
Elden Beast heb ik ook me ook erg stuk op gebeten, totdat ik er op gewezen werd dat mijn holy/faith? dmg niet echt op hem/haar/it werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:01

Fanta

FordPerformance™️

Fanta schreef op maandag 12 februari 2024 @ 21:20:
Ik heb even een tijdje niet kunnen spelen, omdat ik een paar weken 'op klusvakantie' was in mijn nieuwe huis aan de andere kant van het land, maar ik heb hem de afgelopen dagen weer even opgepakt. Inmiddels heb ik er zo'n 20 uurtjes in zitten, ben ik level 43 met focus op str/dex. Ik voel me nog een enorme nieuweling soms, maar ik merk dat ik niet alleen in het spel sterker word, maar dat ik zelf ook beter begin te worden. De eerste bosses zijn inmiddels gesneuveld, en ik ben wel zo'n beetje klaar in Limgrave en Weeping Peninsula. Waar ik de meeste lol aan heb beleefd tot nu toe is de questline in Weeping Peninsula, Castle Morne.

Caelid ben ik voorzichting aan het verkennen geweest, maar daar krijg ik nog een beetje de kriebels. Naar sfeertje hangt daar.

Tot nu toe ben ik alleen bezig geweest met melee, de komende tijd ga ik me eens wat verdiepen in de magie.
Gisteren weer een uurtje of 2 kunnen spelen. Door wat toeval heb ik de route ontdekt die langs Stormveil Castle loopt naar Liurnia, daar heb ik wat rondgelopen, maar uiteindelijk toch besloten om dit nog heel even te laten wachten. Stormveil Castle heb ik nog niet aangedurfd, omdat ik toch wel wat moeite had met sommige gevechten. Eerst maar eens mijn Bloodhound Fang upgraden naar +4. Hiervoor had ik dus wat (somber) smithing stones nodig, dus ik ben weer eens terug gegaan naar de Sellia Crystal Tunnel. Tijdens mijn eerste bezoek werd ik daar kansloos afgeslacht, maar nu durfde ik het wel aan. En met succes. Met de nodige smithing stones op zak nog even terug naar Liurnia om een somber smithing stone (3) op te halen. Inmiddels level 56 en met een Bloodhound Fang +4 op zak heb ik besloten voor het eerst Stormveil Castle te bezoeken. Een mix van deceptie en euforie viel mij ten deel, want Margit lag na een stuk of 6 rake klappen al op 1 oor. Daar had ik meer van verwacht, waarschijnlijk inmiddels toch wat overleveled. Na het activeren van een paar sites of grace en wat rondkijken, ben ik toch nog even naar een andere locatie gegaan die ik eerder ontdekt had, de Dragonbarrow Cave. Ik had ergens gelezen dat je 65.000 runes mag ophalen als je het Beastman duo daar verslaat, dat leek me wel een puik plan. Maar dat gevecht viel nog even niet mee, daar kom ik later wel terug!

Afijn. Ik ben weer lekker bezig geweest en heb alweer zin in de volgende uurtjes. Wel merk ik dat ik overal van alles aan items vind waarvan ik geen idee heb wat ik er mee moet. Het hele fantasie/magie/RPG gedeelte moet ik eigenlijk nog ontdekken, voorlopig houd ik het nog even bij melee.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Atari schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:31:

Entrance naar de DLC ligt wel zo'n beetje vast toch? Bij Mohg..
Dat gebied is alleen te bereiken met specifieke questline. Ik zou ervan uitgaan dat iedereen direct de expansion kan beginnen, ongeacht progressie in de game?

(natuurlijk farmed iedereen Mogh's palace entrace, maar dat terzijde)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
mijn 1e playtrough was bleedbuild, erg leuk.
was best overpowered op het einde wat mijn gebrek aan gitgud skills verhulde.

Dus, ik 2e PT gestart als Mage en dat ging in begin erg goed, iedereen smelt voor je weg, ook bazen.

Maar ik loop nu wel vast in de game omdat de eindbazen gewoon te sterk zijn. Placidusax, Maliketh, zelfs een ordinaire Farum Azula draak is een probleem. Ook die crucible knight te paard voor maliketh skip ik maar gewoon. Met bleed ging die prima neer.

Komt dat omdat ik nu veel sneller door de game heen vlieg en me niet meer bekommer om mobs, maar puur de eindbazen, en dus veel XP mis of is dat niet jullei ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 20:49

reaL_G

G

Shao Kahn schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:37:
[...]

Dat gebied is alleen te bereiken met specifieke questline. Ik zou ervan uitgaan dat iedereen direct de expansion kan beginnen, ongeacht progressie in de game?

(natuurlijk farmed iedereen Mogh's palace entrace, maar dat terzijde)
ook zonder de questline is mogh gewoon simpel bereikbaar.

dlc heeft wel bepaalde voorwaarden om te starten.
radahn en mogh moeten verslagen zijn.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Ik had eigenlijk ER afgezworen..

Ik was blij dat ik met veel cheese de eindstreep heb kunnen halen... (blasphemous blade).

Daarna de disc verkocht en nooit mee omgekeken..

Maar nu met de DLC trekt het toch weer.. de enge en zeer moeilijke ER wereld blijft me toch trekken..
Al is het maar voor het sfeertje en de mysterie...

Mja de backlog is ook gigantisch :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:17
Shao Kahn schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:43:
mijn 1e playtrough was bleedbuild, erg leuk.
was best overpowered op het einde wat mijn gebrek aan gitgud skills verhulde.

Dus, ik 2e PT gestart als Mage en dat ging in begin erg goed, iedereen smelt voor je weg, ook bazen.

Maar ik loop nu wel vast in de game omdat de eindbazen gewoon te sterk zijn. Placidusax, Maliketh, zelfs een ordinaire Farum Azula draak is een probleem. Ook die crucible knight te paard voor maliketh skip ik maar gewoon. Met bleed ging die prima neer.

Komt dat omdat ik nu veel sneller door de game heen vlieg en me niet meer bekommer om mobs, maar puur de eindbazen, en dus veel XP mis of is dat niet jullei ervaring?
Mijn ervaring is dat een mage spelen voor mij niet is weggelegd dus ik ben ook altijd aan het klootviolen met een stafje. Speel veel liever met een dex of strength build.

Elden Ring is wat dat betreft een makkelijke game. Krijg je een boss niet neer? -> ga maar weer runes farmen en kom later terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
reaL_G schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:56:
[...]

ook zonder de questline is mogh gewoon simpel bereikbaar.
ah wist ik niet, thanks.
Jack_Mojo schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:42:
[...]

Elden Ring is wat dat betreft een makkelijke game. Krijg je een boss niet neer? -> ga maar weer runes farmen en kom later terug. :)
Maar als je key stats al 60 zijn, heeft dat dan nog heel veel zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Shao Kahn schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:43:
Ook die crucible knight te paard voor maliketh skip ik maar gewoon. Met bleed ging die prima neer.
Wat een zeik mob is dat ook zeg.
Shao Kahn schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:53:

Mijn eerste (en enige) playtrough was sword and board, ik had die dragon talisman -20% damage en die resistances talisman +1. Met golden order zorgde dit voor behoorlijke damage reduction.

Dit hielp mij enorm.

Ik twijfel of ik nog nieuwe playtough wil doen.... ik moet ook nog BG3 uit spelen dus denk dat ik dat doe tot de dlc er is.

[ Voor 52% gewijzigd door Soullie op 01-03-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 16:15
Fanta schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:56:
[...]

Stormveil Castle heb ik nog niet aangedurfd, omdat ik toch wel wat moeite had met sommige gevechten. Tijdens mijn eerste bezoek werd ik daar kansloos afgeslacht, maar nu durfde ik het wel aan. En met succes. Met de nodige smithing stones op zak nog even terug naar Liurnia om een somber smithing stone (3) op te halen. Inmiddels level 56 en met een Bloodhound Fang +4 op zak heb ik besloten voor het eerst Stormveil Castle te bezoeken. Een mix van deceptie en euforie viel mij ten deel, want Margit lag na een stuk of 6 rake klappen al op 1 oor. Daar had ik meer van verwacht, waarschijnlijk inmiddels toch wat overleveled.
Volgens mij kun je op dat level wel aardig door stormveil heen komen ondertussen.
Je kan ook hier kijken voor gesuggereerde levels (en weapon upgrade level) per zone: https://eldenring.wiki.fe...mmended+Level+by+Location

Daar suggereren ze level 30-40 voor Stormveil :)
Ik moet bekennen dat ik ook steeds wat levels hoger zat voor de eerste 3 regio's als first time souls speler tho O-)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:01

Fanta

FordPerformance™️

jimz93 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:47:
[...]

Volgens mij kun je op dat level wel aardig door stormveil heen komen ondertussen.
Je kan ook hier kijken voor gesuggereerde levels (en weapon upgrade level) per zone: https://eldenring.wiki.fe...mmended+Level+by+Location

Daar suggereren ze level 30-40 voor Stormveil :)
Ik moet bekennen dat ik ook steeds wat levels hoger zat voor de eerste 3 regio's als first time souls speler tho O-)
Bedankt voor de tip! Nu begrijp ik ook waarom ik nog wat moeite had met de Dragonbarrow Cave, daar ben ik dus nog niet echt aan toe.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
[quote]Soullie schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:27:
[...]

Wat een zeik mob is dat ook zeg.

[...]

Zelfs Comert Azure doet niet bzyonder veel damage tegenwoordig, en ik heb beste staff, alle relevante stats op 60 etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Soullie schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:27:
[...]

...]

Met golden order zorgde dit voor behoorlijke damage reduction.
ik moet zeggen, heb nog nooit breaths, buffs of incantations gebruikt. toch maar eens doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

bloodhound fang Blade is trouwens best een mooi wapen, heb ik in het begin van mijn playtrough gebruikt.

Doet heavy attack en dan spring je naar achter, dus ben je weg van de mob / boss, mocht je besluiten een extra aanval te doen doe je extra attack en spring je naar voren.

Is ook te buffen met consumables, of met lightning blade of w/e. (en heeft bleed buildup).

Lang gebruikt tot ik blasphemous blade had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Soullie schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:27:
bloodhound fang Blade is trouwens best een mooi wapen, heb ik in het begin van mijn playtrough gebruikt.

Doet heavy attack en dan spring je naar achter, dus ben je weg van de mob / boss, mocht je besluiten een extra aanval te doen doe je extra attack en spring je naar voren.

Is ook te buffen met consumables, of met lightning blade of w/e. (en heeft bleed buildup).

Lang gebruikt tot ik blasphemous blade had.
Ik ben nu met mijn eerste playthrough bezig en ook toe aan het werken naar Bloodhound’s Fang. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
wizai schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:49:
Nou, leuk zeg :+
Paar weken stukgelopen op abyss watchers, nu flink aan het vastlopen bij dancer of the boreal valley (ds3)

Anjunabeats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-09 20:44
Eindelijk Elden ring begonnen. Maar tutorial gespeeld. Die eerste op dat paard.ontweken, maar ben nu al de weg kwijt met wat ik moet doen. Misschien toch maar even kijken wat ik moet doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je 'hoeft' niks te doen. Lees: er is geen specifieke route die je dient te volgen, je bepaalt je eigen weg.
Wil je toch een beetje op gang geholpen worden, volg dan
spoiler:
de gele vlammen op de map

Die zijn bedoeld als wegwijzers. Maar wees gerust creatief in het uitstippelen van je eigen pad, wie weet wat je allemaal tegenkomt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Het is de charme van de game dat niemand je handje vast houd.
Maar een klein notitie blokje voor sommige quests was fijn geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Pfoe. 105 uur verder, solo (alleen mimic), level 145. Eindelijk uitgespeeld. Heb de laatste 40 levels alleen rondgelopen in de bull-goat armor, maar continu met bloodhound fang. Ik bleef veel te lang hangen bij Malenia (denk zon 80 pogingen), terwijl ik nog underleveled was voor mijn doen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:38
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Ragnar9999 op 10-04-2024 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Predje schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:41:
Maar nu met de DLC trekt het toch weer.. de enge en zeer moeilijke ER wereld blijft me toch trekken..
Al is het maar voor het sfeertje en de mysterie...

Mja de backlog is ook gigantisch :P
Je weet iig dat de ER DLC beter gaat zijn dan 99% van je backlog. Dus als je toch moet kiezen om ergens je tijd aan te besteden, dan zou ik dat in Shadow of the Erdtree doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Shao Kahn schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:53:
[...]
Ja hoor. Vigor boven de 60 heeft volgens mij niet heel veel zin. Overige stats lijkt de cap zo op de 80 te zitten. Althans, als je pure builds gaat volgen als bleed (arcane), dext, strength, faith etc, dan zie je dat de endgame builds die stats op 80 hebben.

ER laatst ook weer opgestart om te kijken hoe OP ik straks ben voor de DLC. Level 262 :')
Heb eigenlijk geen zin om een hele nieuwe playthrough te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 10-04-2024 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Er komt toch een of ander nieuw level systeem voor de dlc of zoiets ?
Zodat je level 200+ char niet gelijk OP is.

Ik meen zoiets gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Soullie schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:06:

Zou mooi zijn. Wellicht zit er wel iets van dynamische scaling in voor het level van de tegenstanders en de runes die je krijgt in de DLC obv je character level waar je de DLC mee in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 15:56

Dhrax

Prog Lord

Soullie schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:06:

Dat is al bevestigd inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Ben ik ergens ook wel blij voor want anders zou ik mijn eerste character nu nog even gaan boosten qua level.
Ik meen dat die rond lvl 165 is.

Ik ben er nog niet uit of ik eerst met dat character de dlc ga spelen of een nieuwe maak.

Hoop ook dat de dlc ook beetje lekker draait op mijn steamdeck.
Heb Elden Ring 50/50 gespeeld op mijn game pc en de rest steamdeck.

Ik kijk er wel naar uit (wel nog niet gepreorderd want dat probeer ik meestal niet te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieniemienieme
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-09 09:01
Ik heb Enshrouded wel aardig uitgespeeld nu, dus stap over naar Elden Ring. Nog tips voor een beginner?
Zag in de eerste post helaas niks staan en wil geen 287 pagina's aan berichten door :X

Never underestimate my incompetence!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Ieniemienieme schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:58:
Ik heb Enshrouded wel aardig uitgespeeld nu, dus stap over naar Elden Ring. Nog tips voor een beginner?
Zag in de eerste post helaas niks staan en wil geen 287 pagina's aan berichten door :X
Zonder iets te spoilen, ben niet bang je runes te gebruiken je kunt eventueel later respeccen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shao Kahn
Zooooo, na alle builds tegen Radagon en Elden Beast aangegooid te hebben op NG+1 eindelijk gelukt met giantcrusher en stre en end op 90.

Magic, faith, bleed, BF tornado.. Niks werkte.

Als het dan uiteindelijk dan maar lukt door met grote hamer simpelweg op iemands kop te slaan is dat toch best bevredigend.

Geen bleed, geen incantations, geen magic, geen roars, gewoon rammen!!

Ok level 227, kom maar net die uitbreiding.

Edit: ik vond 2e playtrough lastiger dan de 1e. Wellicht omdat ik veel mobs geskipped heb maar wsl omdat ik luie speelstijl heb :)

[ Voor 13% gewijzigd door Shao Kahn op 13-04-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Soullie schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:37:
Het is de charme van de game dat niemand je handje vast houd.
Maar een klein notitie blokje voor sommige quests was fijn geweest.
Kan je überhaupt ergens zien welke quests je aan het doen bent? Ik ben dit weekend begonnen.
Ik heb een duel wield samurai gemaakt met 2 bleed weapons. Ben level 40 nu. Enige lastige waar ik tegen aan loop is dat 1 van die skills mijzelf ook hp kost. Dus moet nog een item zien te vinden die dit countert.

Verder nooit een dark souls game of iets dergelijks gespeeld dus voor nu is het ook vooral veel dood gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

servival7 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:24:
[...]

Kan je überhaupt ergens zien welke quests je aan het doen bent?
Nope.
Ik ben dit weekend begonnen.
Ik heb een duel wield samurai gemaakt met 2 bleed weapons. Ben level 40 nu. Enige lastige waar ik tegen aan loop is dat 1 van die skills mijzelf ook hp kost. Dus moet nog een item zien te vinden die dit countert.
De 'seppuku' weapon skill? Die is statisch 100HP + 15% van je max HP, valt niet te mitigeren zonder jezelf simpelweg te healen. Eventueel de Blessed Dew talisman, die healt 2HP per seconde. Niet bijster veel, maar wel een effect wat je constant healed.

Daar krijg je wel de (potentieel) krachtigste bleed buildup ingame voor terug. 30 met scaling op arcane, waar bijvoorbeeld blood grease 30 zonder scaling toepast.

Het is een afweging welke je moet maken, je ruilt wat schade op jezelf in voor extra schade op vijanden. Als je met iets minder [extra schade] ook genoegen wil/kan nemen zou je de weapon skill kunnen wisselen voor een andere, en eventueel handmatig blood grease op het wapen smeren. :)

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 23-04-2024 11:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
D4NG3R schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 11:36:
[...]

Nope.

[...]

De 'seppuku' weapon skill? Die is statisch 100HP + 15% van je max HP, valt niet te mitigeren zonder jezelf simpelweg te healen. Eventueel de Blessed Dew talisman, die healt 2HP per seconde. Niet bijster veel, maar wel een effect wat je constant healed.

Daar krijg je wel de (potentieel) krachtigste bleed buildup ingame voor terug. 30 met scaling op arcane, waar bijvoorbeeld blood grease 30 zonder scaling toepast.

Het is een afweging welke je moet maken, je ruilt wat schade op jezelf in voor extra schade op vijanden.
Volgens mij heet de skill iets van blood slash. Ik weet niet of dat de seppuku skills is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou ook de Bloody Slash skill kunnen zijn, die gebruikte ik destijds ook.
Heerlijke skill die redelijk snel uitvoerbaar is. Je moet alleen wel goed je health in de gaten houden ja, dat is bij mij in het begin nogal eens fout gegaan :+

*ninja edit
De Bloody Slash is het dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 23-04-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ook Bloody Slash doet statische self damage, 5% van je maximum HP + 50. En geeft daarvoor flinke bleed buildup terug en slaat hard in op enemy stance. :Y

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 23-04-2024 11:43 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullie

Soullie

Planeshift

Als je de faith healing spell (heal over time) met een bepaald shield en die talisman stacked, gaat je health regen best hard trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 12:31
De bossfight met Renalla die ik gisteravond heb gedaan deed me heel erg denken aan Rom the spider uit Bloodborne, niet moeilijk maar gruwelijk irritant 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
rickjehh schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:52:
De bossfight met Renalla die ik gisteravond heb gedaan deed me heel erg denken aan Rom the spider uit Bloodborne, niet moeilijk maar gruwelijk irritant 😂
Ik weet niet goed waarom maar op mijn beide playtroughs vond ik Renalla de makkelijkste boss, zowel met bleed als magic.

Overigens wil ik mijn 2e playtrough beëindigen en heb EB al verslagen, maar heb geen zin alles weer door te lopen tot aan Moghwyn's palace om toegang te krijgen tot de uitbreiding.
Ik heb in mijn 1e playtrough nooit op de throne gezeten omdat ik per ongeluk meteen het eindfilmpje startte:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
rickjehh schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 13:52:
Die fight deed mij het meest denken aan Fool's Idol uit Demon's Souls. Die heeft dezelfde setup. Eerst de 'nep' bosses aanpakken (bij Renala de juiste kinderen), voordat je de boss damage kunt doen.

Renala duurde hier 10 seconden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Shao Kahn schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:09:
[...]

Ik weet niet goed waarom maar op mijn beide playtroughs vond ik Renalla de makkelijkste boss, zowel met bleed als magic.

Overigens wil ik mijn 2e playtrough beëindigen en heb EB al verslagen, maar heb geen zin alles weer door te lopen tot aan Moghwyn's palace om toegang te krijgen tot de uitbreiding.
Ik heb in mijn 1e playtrough nooit op de throne gezeten omdat ik per ongeluk meteen het eindfilmpje startte:)
Je kunt Moghwyn's palace al early game bereiken. Mag je zelf uitzoeken (of opzoeken ;) ) hoe.

Wat betreft het eindfilmpje. Het kan ook best zijn dat je een einde hebt getriggered waarbij je niet op troon komt te zitten. Volgens mij kom je maar in 1 van de 3 eindes op de troon.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 01-05-2024 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shao Kahn
Hulleman schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:28:
[...]

Je kunt Moghwyn's palace al early game bereiken. Mag je zelf uitzoeken (of opzoeken ;) ) hoe.

Wat betreft het eindfilmpje. Het kan ook best zijn dat je een einde hebt getriggered waarbij je niet op troon komt te zitten. Volgens mij kom je maar in 1 van de 3 eindes op de troon.
Je bedoelt met een vinger, bebloed doekje en invaden enzo? Vind ik niet perse heel snel, zeker niet als je offline only speler bent. maar ik snap je punt.

Qua uitspelen, er zijn 2 activatoren na de laatste boss, de elden ring zelf en zo'n grijze streep op de grond. ik heb maar een van die 2 aangetikt en heb me nooit op een throne zien zitten. ach ja.

Pagina: 1 ... 72 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten