Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:08
Na twintig pogingen margit eraan. Twee keer was ik er bijna en dan wordt ik van de kliffen geduwd😀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOlogS26gVL23J1rH4GifU8mmDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0EOsGTV4oo3L3CP3ApP60hB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:37

snmght

imho dan he

Met de laatste nieuwe character zat ik zomaar ineens ook op level 130. Ben maar wéér opnieuw begonnen, wil graag een character DLC-klaar hebben staan maar twijfel een beetje over op welk level ik stop met levelen.

Eerdere FS DLC areas waren vrij late-game toegankelijk. Ik denk dat ik tot een level of 80 ga en Leyndell nog af maak maar uit de bergen blijf.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:49
Rickokun schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 19:03:
[...]

Wat ik het mooie vind aan de Souls games van From (beetje dubbelop), is dat de besturing "eerlijk" is.

Ps: al bedenk ik mij dat ik
spoiler:
Melania
niet heb gehad, die schijnt het aller ergste te zijn.
Platforming in From games zijn echt alles behalve eerlijk ;)

De dungeon waar Melania zich in bevindt is ook echt een parel. De weg daar naar toe ook.

Elden Ring is echt een parel van een game. De eerste playthrough koste me meer dan 100uur en dat is nog best rap. Twee playthroughs daarna heb ik nog iets va 30 uur in gestoken, maar dan is de magie er wel van af. Zin in de DLC. Hopelijk komt ie toch echt in 2024 nog.

[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 02-01-2024 11:36 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Eerst mijn pijl en boog wat upgraden met smitting stones vooraleer ik storm castle ga verder doen. Is wel handig...
Speel met een zwaard dat full level is tot en met smitting stone2. Want dat kasteel ziet er verdomd vet uit. Met wel van die kut vogels 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:55

D4NG3R

kiwi

:)

Hulleman schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:34:
[...]

Platforming in From games zijn echt alles behalve eerlijk ;)
Nouwja, het voelt in tegenstelling tot de combat soms nogal inconsistent en oneerlijk aan.

Platforming is geweldig, en ook afschuwelijk. Het is heerlijk om vijanden van de rand af te lanceren of invaders te zien pleuren. Even goed voelt het ook flink ruk als je een sprong mist of van een randje af glijd. :9

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
D4NG3R schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:11:
[...]

Nouwja, het voelt in tegenstelling tot de combat soms nogal inconsistent en oneerlijk aan.

Platforming is geweldig, en ook afschuwelijk. Het is heerlijk om vijanden van de rand af te lanceren of invaders te zien pleuren. Even goed voelt het ook flink ruk als je een sprong mist of van een randje af glijd. :9
De vuile ratten die je tegen komt zijn ook best wel irritant 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Prachtig spel, maar soms ook frustrerend.
Ik zit vast bij Volcano Manor, die Godskin Noble krijg ik niet klein.
Sleep pots helpen iets, mijn +6 bloodhound fang doet aardig wat damage, maar net niet genoeg.
Vanavond nog maar eens proberen.

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:32
wizai schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:04:
Prachtig spel, maar soms ook frustrerend.
Ik zit vast bij Volcano Manor, die Godskin Noble krijg ik niet klein.
Sleep pots helpen iets, mijn +6 bloodhound fang doet aardig wat damage, maar net niet genoeg.
Vanavond nog maar eens proberen.
Volgens mij had ik deze later pas gedaan toen ik hem toevallig tegenkwam, oftewel je kan deze boss skippen om Vulcano Manor af te ronden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Wat ben ik blij met mijn longbow in storm castle.. eerste checkpoint gevonden 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Storm castle is wel geen lachertje😀😀sterke vijanden daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
Bossie schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:38:
[...]

Volgens mij had ik deze later pas gedaan toen ik hem toevallig tegenkwam, oftewel je kan deze boss skippen om Vulcano Manor af te ronden.
Leuk, maar nu zit ik me op te vreten bij old knight Istvan :+ nog maar even wat skills levelen denk ik..

Anjunabeats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ben daar in storm castle 1 grote reus tegen gekomen bij limgrive tower bridge was mij dat voor een beest. Volgens mij ben ik aan de ingang van het kasteel geraakt . Die poort doe in het begin gesloten is.

[ Voor 33% gewijzigd door Wolverine9000 op 02-01-2024 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 20:49

reaL_G

G

Wolverine9000 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:01:
Ben daar in storm castle 1 grote reus tegen gekomen bij limgrive tower bridge was mij dat voor een beest. Volgens mij ben ik aan de ingang van het kasteel geraakt . Die poort doe in het begin gesloten is.
dan heb je een afslag gemist, net na de bocht.

ben je toevallig de warmaster shack of artist shack tegengekomen? overdag is daar een gast die verkoopt weaponarts oid. s’nachts is er iemand anders aanwezig, beetje rode waas. btw als er niemand is ff refreshen bij de grace.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
reaL_G schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:30:
[...]

dan heb je een afslag gemist, net na de bocht.

ben je toevallig de warmaster shack of artist shack tegengekomen? overdag is daar een gast die verkoopt weaponarts oid. s’nachts is er iemand anders aanwezig, beetje rode waas. btw als er niemand is ff refreshen bij de grace.
Ja die heb ik bezocht maar enkel overdag. In de nacht zit er een moeilijke npc invader. Nog niet verslagen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolverine9000
Godric verslagen in vijf keer. Ben een beetje te sterk qua level denk ik. Wel klote met zijn vuur diene pipo....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwbi7YA5jkkqdmNCfGLa2-0U3Ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQvtYoEBkbLEP9z8zqEVH7zl.jpg?f=fotoalbum_large

By by godrick😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Wolverine9000 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:38:
Godric verslagen in vijf keer. Ben een beetje te sterk qua level denk ik. Wel klote met zijn vuur diene pipo....
Godrick is niet de moeilijkste idd. @ welke level?
Margit is een zwaardere skill check.

nu kan je eindelijk de echte wijde wereld in,
Caelid zou nu ook makkelijk kunnen.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
reaL_G schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:44:
[...]

Juist level up gedaan . Level 53. Mss beetje te veel caves en van alles uitgekuist😀 idd margit was veel moeilijker.

[ Voor 4% gewijzigd door Wolverine9000 op 02-01-2024 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wolverine9000 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:38:
Ben een beetje te sterk qua level denk ik.
Als een boss jou met 2 of 3 slagen om kan leggen terwijl jij per slag slechts een fractie van zijn health bar afsnoept ben je in mijn ogen nooit te sterk ;)
In Demon Souls, wanneer je bosses kunt oneshotten met Firestorm, dan pas ben je te sterk.
Dus hup, gewoon lekker blijven levellen. Opvreten die bosses! :9

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Superkiwi schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:23:
[...]

Als een boss jou met 2 of 3 slagen om kan leggen terwijl jij per slag slechts een fractie van zijn health bar afsnoept ben je in mijn ogen nooit te sterk ;)
In Demon Souls, wanneer je bosses kunt oneshotten met Firestorm, dan pas ben je te sterk.
Dus hup, gewoon lekker blijven levellen. Opvreten die bosses! :9
En nu effe bekijken wat ik moet doen. Weer wat uitzoeken denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 22:32
Hoe ervaren mensen de leer curve , wie met toetsenbord en muis spelen?

Ik heb alleen dark Souls 1 gespeeld op de PS3, en dat ging prima. Maar Elden Ring, is veel lastiger om speel ritme te krijgen maar ook de verschillende acties onder de knie te krijgen. Nu ben ik in een korte tijd 5 verschillende spellen gestart, dus mogelijk dat dit ook niet helpt........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
korenpc schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:38:
Hoe ervaren mensen de leer curve , wie met toetsenbord en muis spelen?

Ik heb alleen dark Souls 1 gespeeld op de PS3, en dat ging prima. Maar Elden Ring, is veel lastiger om speel ritme te krijgen maar ook de verschillende acties onder de knie te krijgen. Nu ben ik in een korte tijd 5 verschillende spellen gestart, dus mogelijk dat dit ook niet helpt........
Ik speel op ps5 met controller. Dus kan i niet echt helpen. Ben nog een beginnende elder ringer😀😀

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Is het niet handiger om een controller aan je pc te hangen? Dit soort spellen spelen fantastisch met een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Superkiwi schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:42:
Is het niet handiger om een controller aan je pc te hangen? Dit soort spellen spelen fantastisch met een controller.
Speelt idd fantastisch. Zal mij moeten haasten om het volledige rond te hebben tegen dat de dlc uitkomt.... heb ergens gelezen feb. Mss weet iemand daar iets over....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
Sommige gaan mij zot verklaren. Maar ik zet constant vier markers op de map om alles uit te pluizen en niets te missen. En zo schuif ik op in een nieuw gebied. Zit nu in lurnia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUPbEt5D9FhNchuiR021cep6H5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/34ZWJZfy8VrkF4Cby0jJKzIw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHEsIKL89WzbG943kisvXhABQ-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OAqMOGyZXKbg9tb5yspCbnpY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQ8tOeIoPevl2bSLee1grxAKN74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWKMREm2sc1Ci7G9WQ38viyd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:55

Fanta

FordPerformance™️

Na lang wikken en wegen ben ik ook begonnen aan het Elden Ring avontuur. Ik heb geen ervaring met Souls games, mijn 'action RPG ervaring' gaat niet veel verder dan The Witcher 3. Vooralsnog ben ik niet teleurgesteld. Ik heb braaf de tutorial gevolgd in de Cave of Knowledge en ben begonnen met ontdekken. Natuurlijk even geprobeerd of ik zonder enige ervaring de Tree Sentinel al wat partij kon geven, maar dat moet nog even wachten geloof ik.. :)

Wat ik wel storend vind, is dat ik vrij veel last van tearing heb, ondanks een 144hz Freesync monitor. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed
MoederbordenASUS ROG Strix X570-E Gaming Wifi II
VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 6950 XT
MonitorsGigabyte G27Q Zwart
Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3600C16Q-32GTZRC
VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart
Solid state drivesSamsung 980 1TB

Update: Ik lees op internet dat ik lang niet de enige ben. Ik ben nu helaas aan het werk, maar ik ga vanavond nog eens stoeien in de AMD instellingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fanta op 03-01-2024 08:38 ]

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Verkopen die hap en een console kopen > opgelost >:)
Nooit meer kloten met upgrades of instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Begin een goed overzicht te krijgen via equipment qua wapens enz.
Ga natuurlijk niet opnieuw beginnen maar overweeg het wel. Denk dat het beter is om verder te doen en als ik ooit aan de finish geraak om dan new game te doen😀 volgens de rumors en artikels op het internet zou de dlc februari moeten arriveren. Zijn maar geruchten.... nog genoeg werk met de huidige game....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:05
@Wolverine9000 Heb je de dat mooie gebouw in het midden van Liurnia al gespot?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Raymond P schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:28:
@Wolverine9000 Heb je de dat mooie gebouw in het midden van Liurnia al gespot?
Ben enkel tot aan de verkoper geraakt voorlopig. Aan dat meer. Heb rap met torrent de map genomen da was het voorlopig. Klein kamp in het begin uitgekuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Wat zijn trouwens de blauwe en oranje ringen. Ontdek dit nu pas door op l2 te drukken op de map..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
reaL_G schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:44:
[...]

Ik had echt veel meer moeite met Godrick. Maar dat kwam vooral omdat ik zijn 2e fase niet goed aanpakte.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Wolverine9000 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:11:
Wat zijn trouwens de blauwe en oranje ringen. Ontdek dit nu pas door op l2 te drukken op de map..
Blauw is coöp en rood is invader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ik die dacht dat lurnia een klein gebied is. Vind ik toch wel niet het andere stuk map. Echt heel mooi daar. Beetje rondgereden met torrent. Wel creepy zeker by night...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Wolverine9000 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:07:
Ik die dacht dat lurnia een klein gebied is. Vind ik toch wel niet het andere stuk map. Echt heel mooi daar. Beetje rondgereden met torrent. Wel creepy zeker by night...
Liurnia is heel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Hulleman schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:20:
[...]

Liurnia is heel erg groot.
Maar heel erg mooi....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Zeker! Eigenlijk is elk gebied mooi gemaakt. Maar Liurnia heeft wel een heel tof uitzicht met de Lucaria Academy en de Divine Bridge op de achtergrond.

Ik moet de game wellicht ook weer eens een nieuwe PT geven :D

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 03-01-2024 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Hulleman schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:34:
[...]

Zeker! Eigenlijk is elk gebied mooi gemaakt. Maar Liurnia heeft wel een heel tof uitzicht met de Lucaria Academy en de Divine Bridge op de achtergrond.

Ik moet de game wellicht ook weer eens een nieuwe PT geven :D
Ben volop aan het ontdekken. In het meer in het begin zit een zware guy😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Wolverine9000 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:07:
vergeet caelid niet te doen (westen oosten van het begingebied)
die heb je uiteindelijk soort van nodig om lurnia te ontvluchten. maar je heb nog voldoende om te ontdekken waar je nu bent.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
reaL_G schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:24:
[...]

vergeet caelid niet te doen (westen oosten van het begingebied)
die heb je uiteindelijk soort van nodig om lurnia te ontvluchten. maar je heb nog voldoende om te ontdekken waar je nu bent.
Er zijn ook andere routes om bij het gebied wat boven Liurnia ligt te komen, zonder dat je Caelid doet :)
@Wolverine9000 heeft nog een heeeeel avontuur voor zich liggen. Have fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Hulleman schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:48:
[...]

Er zijn ook andere routes om bij het gebied wat boven Liurnia ligt te komen, zonder dat je Caelid doet :)
ik weet het, heb het spel al meer dan een jaar niet aangeraakt denk ik.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Hulleman schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:48:
[...]

Heel veel te doen. Maar vind het niet erg hoor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Heb plek gevonden in liurna. Jatburg. Cranked pots. Alles bloemen enz en een grace. En bloemen respawn like it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Langs hier naar beneden😀Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-V9jZnaWA3PMORS3Y-J2Rrn-M3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/epUHtwmfLrw5vIypZkcZQx8h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Was ik gewoon rustig met torrent wat plaatsen aan het verkennen word ik opeens beschoten door twee reuze blauwe pijlen. Was daar rap weg, al zeg ik get zelf 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:55

Fanta

FordPerformance™️

Inmiddels heb ik mijn eerste uurtjes er in zitten. Het screen tearing probleem heb ik kunnen oplossen in het AMD control panel, dat was vrij simpel.

Maar nu... Ik had al wel gelezen dat dit spel een stuk minder straight forward is dan andere games, maar ik heb nog een beetje het gevoel dat ik geen idee heb waar ik naar toe aan het werken ben. Ik heb wat rond lopen verkennen in het eerste gebied, na een paar pogingen het eerste kamp op kunnen rollen, inclusief de vervelende ridder met lange speer. Ik vond het al heel wat. De map wijst me naar de Stormgate, maar dat ziet er nog erg gevaarlijk uit me die dikke trol bovenop.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Fanta schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:08:
Inmiddels heb ik mijn eerste uurtjes er in zitten. Het screen tearing probleem heb ik kunnen oplossen in het AMD control panel, dat was vrij simpel.

Maar nu... Ik had al wel gelezen dat dit spel een stuk minder straight forward is dan andere games, maar ik heb nog een beetje het gevoel dat ik geen idee heb waar ik naar toe aan het werken ben. Ik heb wat rond lopen verkennen in het eerste gebied, na een paar pogingen het eerste kamp op kunnen rollen, inclusief de vervelende ridder met lange speer. Ik vond het al heel wat. De map wijst me naar de Stormgate, maar dat ziet er nog erg gevaarlijk uit me die dikke trol bovenop.
Ben ook nog maar beginnen. En wist in het begin ook niet hoe of wat. Gewoon zo veel mogelijk genieten en niet alleen de main quest doen zou ik zeggen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De map wijst me naar de Stormgate, maar dat ziet er nog erg gevaarlijk uit me die dikke trol bovenop.
Dat is nu het mooie aan Elden Ring, jij bepaalt zelf waar je heen gaat. Je kunt het pad van verlichting volgen en richting Stormgate gaan, je kunt ook Limgrave verder verkennen. Het is helemaal aan jezelf, er is niemand die zegt waar je heen moet gaan. (Behalve @reaL_G, die stuurt mensen altijd een bepaalde richting op :P)

Het voelt zoals je zelf al zei wat raar omdat zo'n beetje elke game je een bepaalde richting op stuurt.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 03-01-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Superkiwi schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:27:
[...]

Dat is nu het mooie aan Elden Ring, jij bepaalt zelf waar je heen gaat. Je kunt het pad van verlichting volgen en richting Stormgate gaan, je kunt ook Limgrave verder verkennen. Het is helemaal aan jezelf, er is niemand die zegt waar je heen moet gaan.
Wat je zegt voelt dat wel wat raar nadat zo'n beetje elke game je wel een bepaalde richting op stuurt.
Zoveel mogelijk verkennen en goed sterker worden. Verschillende wapens testen en upgraden. Er is genoeg te doen. Zit nu ongeveer aan 59 uur dacht ik. En ben nog niet eens halverwege denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
De map wijst me naar de Stormgate, maar dat ziet er nog erg gevaarlijk uit me die dikke trol bovenop.
Je hoeft niet met alles te vechten in Elden Ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Hulleman schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:35:
[...]

Je hoeft niet met alles te vechten in Elden Ring.
Die grote bruine beren die tegen de bomen staan te krabben. Daar vecht ik niet mee idd😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Wolverine9000 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:50:
[...]

Die grote bruine beren die tegen de bomen staan te krabben. Daar vecht ik niet mee idd😀
Die runebears zijn taai idd. Die blijven ook taai :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
Een open wereld is leuk, maar ik betrap mijzelf er op dat ik elk dingetje ga googlen :P
Er is niet echt een quest list.

Gisteren de fang naar +9 gebracht en wat invaders een kopje kleiner gemaakt.
spoiler:
vanavond kijken of die draconic tree sentinel naar het randje te lokken valt.

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Hulleman schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:52:
[...]

Die runebears zijn taai idd. Die blijven ook taai :P
Was te voet en zag hem niet en was er direct aan😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Mss stomme vraag. Maar kan je incantation gebruiken zonder een seal te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Wolverine9000 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:57:
Mss stomme vraag. Maar kan je incantation gebruiken zonder een seal te gebruiken
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Zal iets anders zijn dat ik bedoel. Heb een schild als ik l2 gebruik wordt mijn schild zilver en sterker. Maar op mijn wapen wil ik bv golden vow gebruiken maar kan dat niet activeren. Mss doe ik iets verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Wolverine9000 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:15:
[...]

Zal iets anders zijn dat ik bedoel. Heb een schild als ik l2 gebruik wordt mijn schild zilver en sterker. Maar op mijn wapen wil ik bv golden vow gebruiken maar kan dat niet activeren. Mss doe ik iets verkeerd.
Als je een incantation wil gebruiken moet je een seal in je hand hebben. Dat kan ook nog wel eens verplicht je rechter- of linker hand zijn. Dat weet ik zo niet, maar goed om dat ff te googlen.

Dus als je een incantation wil gebruiken kan het best zijn dat je je zwaard/schild ff moet wijzigen in een seal. Incantation casten en dan kun je je seal weer wijzigen voor zwaard/schild.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 04-01-2024 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

Helpt het als je het wapen 2-hand? Als de Ash of War op het wapen zit zou je dat gewoon moeten kunnen gebruiken zonder seal. En de skill versie van Golden Vow vind je pas een stukje later in de game dus neem aan dat je die niet bedoeld.
Wolverine9000 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:24:
Begin een goed overzicht te krijgen via equipment qua wapens enz.
Ga natuurlijk niet opnieuw beginnen maar overweeg het wel. Denk dat het beter is om verder te doen en als ik ooit aan de finish geraak om dan new game te doen😀 volgens de rumors en artikels op het internet zou de dlc februari moeten arriveren. Zijn maar geruchten.... nog genoeg werk met de huidige game....
Ik heb wel het gevoel dat elke nieuwe character die je maakt, je sneller gaat en je ervaring ook wel meeneemt. Je hebt nu geproefd van de game en je de mechanics eigen gemaakt. Misschien wil je het wel eens proberen met een andere starting class?

Gewoon verder spelen is natuurlijk ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
snmght schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:25:
[...]

Helpt het als je het wapen 2-hand? Als de Ash of War op het wapen zit zou je dat gewoon moeten kunnen gebruiken zonder seal. En de skill versie van Golden Vow vind je pas een stukje later in de game dus neem aan dat je die niet bedoeld.

[...]

Ik heb wel het gevoel dat elke nieuwe character die je maakt, je sneller gaat en je ervaring ook wel meeneemt. Je hebt nu geproefd van de game en je de mechanics eigen gemaakt. Misschien wil je het wel eens proberen met een andere starting class?
Gewoon verder spelen en zie wel waar ik uit kom😀
Gewoon verder spelen is natuurlijk ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

[...]

kijk goed naar je stats, je kan alles los van elkaar upgraden maar hoe beter het samenwerkt word bepaald door je stats. sommige items hebben bepaalde min stats nodig of minimaal fp voor het gebruik.
soms kunnen ze nog wel gebruikt worden maar ze worden dan niet volledig benut.

let ook op poise bij jouw kledingsets/equipment.
hoe hoger hoe minder je gestaggerd word.

GiTS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Houd er rekening mee dat je niet al te ver het spel in de mogelijkheid krijgt om te respeccen, ofwel het herindelen van je levels. Je 1e character zou ik gewoon voortzetten, wees niet al te bang dat je dingen verkeerd hebt gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
D4NG3R schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 10:45:
Houd er rekening mee dat je niet al te ver het spel in de mogelijkheid krijgt om te respeccen, ofwel het herindelen van je levels. Je 1e character zou ik gewoon voortzetten, wees niet al te bang dat je dingen verkeerd hebt gedaan. ;)
Ah da wist ik niet. Kan je dan alles herverdelen en vanaf wanneer...thx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Is er een paswoord of groep aangemaakt met mensen hier. Geen zin om alle
274 pagina's door te lezen😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wolverine9000 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:09:
[...]

Ah da wist ik niet. Kan je dan alles herverdelen en vanaf wanneer...thx voor de tip
Alles, op de verdeling van je startlevels na. Het kost wel een item, maar daar kan je er 18 van krijgen per run. Je kan dus (tot) 18 keer respeccen.

Als je de beer uit je eerdere bericht dood hebt weten te krijgen heb je al 1 van die items. :)
Wolverine9000 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 01:25:
Was ik aan het rondrijden met mijn paard dood ik een simpele dude. Veranderd die toch wel ni een beer pfff😀
Spoiler waar je dat respeccen precies doet:
spoiler:
Dat kan bij/na het verslaan van de eindbaas van Liurnia of the Lakes in het grote kasteel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
M'n hint was dus te subtiel. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
D4NG3R schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 12:30:
[...]

Alles, op de verdeling van je startlevels na. Het kost wel een item, maar daar kan je er 18 van krijgen per run. Je kan dus (tot) 18 keer respeccen.

Als je de beer uit je eerdere bericht dood hebt weten te krijgen heb je al 1 van die items. :)

[...]

Spoiler waar je dat respeccen precies doet:
spoiler:
Dat kan bij/na het verslaan van de eindbaas van Liurnia of the Lakes in het grote kasteel.
Thx. Heb nog geen enkele van doe grote beren verslagen lol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Endtree in liurna is ook verslagen😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Y0qLR8zO6herqrVpr4rd3SiNyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z65xpa3utQPhaNTOXrsdtLJa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Volgens mij loop ik beetje verkeerd in liurnia. Zit daar in de coolste en pakkende dungeon. Raving veilid village en daar met de ladder omhoog.... maar al mijn ruimtes kwijt door 1 of andere vleermuis die zingt met doodskoppen. Dacht het wel dat ik daar niet moest zijn.... das het mooie van open wereld zou ik zeggen... wel 17000 runes kwijt lol
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1I-lpQxoQQ6d7QPOvhWpndLW08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jvll7TLsx5j3hqI3xOvi5n8k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Wolverine9000 op 04-01-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:11

ilm

Wolverine9000 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:36:
Volgens mij loop ik beetje verkeerd in liurnia. Zit daar in de coolste en pakkende dungeon. Raving veilid village en daar met de ladder omhoog.... maar al mijn ruimtes kwijt door 1 of andere vleermuis die zingt met doodskoppen. Dacht het wel dat ik daar niet moest zijn.... das het mooie van open wereld zou ik zeggen... wel 17000 runes kwijt lol
[Afbeelding]
Die runes gaan halen zou ik zeggen. Je kan vijanden ook gewoon voorbij lopen.

Dit is het moment om zo een item gebruiken waardoor je geen runes verliest bij het doodgaan. Dus verloren runes oprapen en dan ben je safe (je moet niet terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
ilm schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:23:
[...]

Die runes gaan halen zou ik zeggen. Je kan vijanden ook gewoon voorbij lopen.

Dit is het moment om zo een item gebruiken waardoor je geen runes verliest bij het doodgaan. Dus verloren runes oprapen en dan ben je safe (je moet niet terug).
Wou hem doden. Dacht dat die dezelfde was als de twee andere die aan het zingen waren. Kom daar later nog wel eens terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Wolverine9000 schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:36:
[Afbeelding]
17k is peanuts.

heb je Iji al gezien? of Miriel?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
reaL_G schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:43:
[...]

17k is peanuts.

Nee nog niet.. er is zo veel te doen in liurnia

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
Vanavond zitten stoeien met Godfrey, is toch wel lastig :D dit weekend een nieuwe poging wagen...

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Mijn wapen is plus 12. Effe een mijn uitgekuist in luirnia. En de draak verslagen voor de academy key. First try.
Enkel nog het gebied rond de academy dacht ik. Vind ik toch wel niet west luirnia😀

[ Voor 28% gewijzigd door Wolverine9000 op 05-01-2024 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Wolverine9000 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:41:
Mijn wapen is plus 12. Effe een mijn uitgekuist in luirnia. En de draak verslagen voor de academy key. First try.
Enkel nog het gebied rond de academy dacht ik. Vind ik toch wel niet west luirnia😀
Nice, ik versla die draak eigenlijk zelden. Je kan prima het item pakken en maken dat je wegkomt, mocht je hier een andere playthrough minder sterk terugkeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
snmght schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:16:
[...]

Nice, ik versla die draak eigenlijk zelden. Je kan prima het item pakken en maken dat je wegkomt, mocht je hier een andere playthrough minder sterk terugkeren. ;)
Heb dan ook veel gezocht en uitgekuist. Zit nog altijd in liurnia. Maar stoort mij niet. Andere´ rushen door de game 😀 dat mag maar ik ben voor de rustige aanpak. Dat oog van saurun is ook lamgelegd met die kut ratten daar in de buurt 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!
snmght schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:16:
[...]
Nice, ik versla die draak eigenlijk zelden.
Draken worden significant makkelijker als je ze vanaf je paard verslaat. Net als de meeste grote vijanden trouwens ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 05-01-2024 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Wolverine9000 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:29:
[...]

Heb dan ook veel gezocht en uitgekuist. Zit nog altijd in liurnia. Maar stoort mij niet. Andere´ rushen door de game 😀 dat mag maar ik ben voor de rustige aanpak. Dat oog van saurun is ook lamgelegd met die kut ratten daar in de buurt 😀
Moet je zeker ook niet doen, ik ben er een tijdje mee gestopt om tussendoor een andere game te spelen (FF16) was even Elden Ring moe. maar ik zit op 78 uur game time in Elden Ring, ben lv153 (Ja ja ik weet het) en sta nu op het punt om de Warcomb catacombs te doen, ik volg wel sort off een "let's play" om een beetje leidraad erin te hebben maar ik wander een hoop (Van de "Shardbearers" enkel Godrick & Radahn pas neer) , en doe veel side quests of zaken die ik naast de questline tegen kom.

Kortom alle tijd er is meer dan genoeg om van te genieten in Elden Ring.

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowBumble op 05-01-2024 11:14 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Wolverine9000 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:41:
let op dat sommige cave bosses je een item geven zodat je upgrade stones kan kopen bij de roundtable merchant.

schat dat je zo rond de 5% zit kwa ontdekken in de game alles in 1 playtrough is bijna onmogelijk, zeker met de verschillende endings.

vandaar dat ik altijd mensen andere kanten op stuur.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:28

anc

Ik ben ook in het Elden Ring avontuur gestapt. Dit is mijn eerste Souls like game en ben bewust begonnen als Astrologer, speel eigenlijk altijd mage classes omdat ik dat leuk vind. Ik loop alleen tegen de volgende dingen aan:
  • Sommige vijanden hebben zo een snelle attack dat ik mijn casts niet af kan maken en ik dus die vijanden maar moet laten zitten.
  • Ik ben nu Stormveil castle (ik ben level 30) aan het doorlopen en heb 4 potions voor fp, maar ik kom niet door de courtyard heen. Gewoon teveel vijanden en te weinig fp.
  • Ik loot veel spullen, maar doe eigenlijk nergens iets mee. Te weinig info wat ik ermee kan/moet doen.
En een puntje in de spoiler
spoiler:
Ik las dat je hulp kan summonen d.m.v. Lone wolf ashes en die zou je krijgen van Ranni bij de Church of Elleh. Maar wat ik ook probeer (verschillende tijden snachts, doodgaan door die ridder te paard die ervoor loopt, die attackt toch te snel en krijg ik niet dood) die Ranni komt bij mij niet in beeld.

Wellicht hebben jullie tips en tricks/adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
reaL_G schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:15:
[...]

let op dat sommige cave bosses je een item geven zodat je upgrade stones kan kopen bij de roundtable merchant.

schat dat je zo rond de 5% zit kwa ontdekken in de game alles in 1 playtrough is bijna onmogelijk, zeker met de verschillende endings.

vandaar dat ik altijd mensen andere kanten op stuur.
5 procent en zit nu al ongeveer 55 uur. Heb dan bijna alles weggewerkt. En veel dood gegaan dat ook ja😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

anc schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:32:
Ik ben ook in het Elden Ring avontuur gestapt. Dit is mijn eerste Souls like game en ben bewust begonnen als Astrologer, speel eigenlijk altijd mage classes omdat ik dat leuk vind. Ik loop alleen tegen de volgende dingen aan:
  • Sommige vijanden hebben zo een snelle attack dat ik mijn casts niet af kan maken en ik dus die vijanden maar moet laten zitten.
  • Ik ben nu Stormveil castle (ik ben level 30) aan het doorlopen en heb 4 potions voor fp, maar ik kom niet door de courtyard heen. Gewoon teveel vijanden en te weinig fp.
  • Ik loot veel spullen, maar doe eigenlijk nergens iets mee. Te weinig info wat ik ermee kan/moet doen.
spoiler:
Ik las dat je hulp kan summonen d.m.v. Lone wolf ashes en die zou je krijgen van Ranni bij de Church of Elleh. Maar wat ik ook probeer (verschillende tijden snachts, doodgaan door die ridder te paard die ervoor loopt, die attackt toch te snel en krijg ik niet dood) die Ranni komt bij mij niet in beeld.

Vooral niet alle vijanden willen doden, zeker als je tegen je FP limiet aan loopt. Een keer vanaf de grace een area helemaal clearen, ook voor items is aan te bevelen. Een volgende keer kun je echter doelgericht de vijanden uitschakelen die toch aggro'en als je er langs moet - maar vaak kun je ze ook weer outrunnen door gewoon aan ze voorbij te gaan en de-aggro'en ze vervolgens.

Blijf zeker voor items scouten en oppakken; ik gebruik zelf het merendeel ook niet, maar sommige items zijn zeer nuttig en je kunt ook overal wapens vinden.

De vijanden die heel snel zijn daar zul je afstand moeten zien te creëren om toch te casten. Daarnaast is een snelle spel in je arsenaal of een backup melee wapen ook aan te bevelen in sommige situaties.

Voor je spoiler vraag een gericht antwoord in spoiler:

spoiler:
Where to find Spirit Calling Bell:

Given to players by Renna at the Church of Elleh in Limgrave. Return to the church after acquiring the ability to summon your Spectral Steed Whistle from Melina. You will find Renna sitting by the ruins at night time. [Map Link]
If you do not get the Spirit Calling Bell from Renna, she will eventually stop appearing at the Church of Elleh. However, you can try waiting until nightfall at the Church, then open the map and Travel to Stormhill Shack then Travel back and then she should be there again. Otherwise, you can buy the bell for 100 runes, as well as the Lone Wolf Ashes from the Twin Maiden Husks in the Roundtable Hold.

[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 05-01-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
anc schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:32:
spoiler:

Als je als mage de brute gaat uithangen dan zal je early game inderdaad vaker dood gaan.

spoiler:
Cast-speed is beïnvloedbaar door de juiste stats te bumpen

Niet alles hoeft dood. Er is bijna altijd wel een andere route of een mogelijkheid er ongezien langs te komen.
spoiler:
Stealth hangt ook aan sound. Je hebt vast ook al wat op de vloer gevonden om te gooien, of wellicht zelfs al een spreuk, om voor wat afleiding te zorgen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:28

anc

Raymond P schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Als je als mage de brute gaat uithangen dan zal je early game inderdaad vaker dood gaan.

spoiler:
Cast-speed is beïnvloedbaar door de juiste stats te bumpen

Niet alles hoeft dood. Er is bijna altijd wel een andere route of een mogelijkheid er ongezien langs te komen.
spoiler:
Stealth hangt ook aan sound. Je hebt vast ook al wat op de vloer gevonden om te gooien, of wellicht zelfs al een spreuk, om voor wat afleiding te zorgen.
Nee eigenlijk niet.
spoiler:
Welke spreuk of wat kan ik dan gooien voor afleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Cliffbotom catacombs is geen lachertje al zeg ik zelf 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
anc schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:58:
[...]

Nee eigenlijk niet.
spoiler:
Welke spreuk of wat kan ik dan gooien voor afleiding?
spoiler:
Een steentje (ruin fragment), een shattershard pijl... Spreuken weet ik de naam niet van

M'n vriendin is hier de expert in die tactics. Ik heb daar vaak genoeg vol bewondering naar gekeken.
Maar als het echt nodig is lukt het een noob zoals ik ook.

Wat wellicht ook een eye-opener is is dat je niet enkel vooruit kijkt, er is ook een boven en beneden. Inclusief martelroutes, behendigheid/geduld tests en shortcuts.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
reaL_G schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:43:
[...]

17k is peanuts.

De eerste heb ik juust gevonden. Babbeltje mee gedaan 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Cara manor heb ik in het begin geprobeerd alle handen te doden maar das onmogelijk😀dan maar op de sneaky manier en stealth😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Wolverine9000 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 19:21:
Cara manor heb ik in het begin geprobeerd alle handen te doden maar das onmogelijk😀dan maar op de sneaky manier en stealth😃
bbq

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Was ik de draak aan het verslaan in caria manor. Heeft hij toch wel de vlucht genomen. De bangerik😀

[ Voor 5% gewijzigd door Wolverine9000 op 05-01-2024 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe kun je iemand laten grijnzen met slechts drie letters >:)
BBQ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Superkiwi schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 08:19:
[...]

Hoe kun je iemand laten grijnzen met slechts drie letters >:)
BBQ!
Ben er al voorbij. Boss ook verslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
De Graveland in het begin van raya academy. Is zo creepy maar toch leuk....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
Zo.. noble boss neer, godfrey en morgott ook!
Maakt je 30 jaar ouder :+

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
wizai schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:55:
Zo.. noble boss neer, godfrey en morgott ook!
Maakt je 30 jaar ouder :+
Ben al uur renalla aan proberen. Eerste phase geen probleem. De tweede had ik ze bijna. Maar was de draak vergeten 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Wolverine9000 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 15:28:
[...]

Ben al uur renalla aan proberen. Eerste phase geen probleem. De tweede had ik ze bijna. Maar was de draak vergeten 😀
Is mj eindelijk gelukt. Ze is eraan voor de moeite....
Pagina: 1 ... 69 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten