Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:38
@Greatsword mijn favoriete games gaan jaren terug, naar de oude isometric RPG's en spellen zoals Gothic 2 en Morrowind. De laatste spel waar ik echt volop van genoot was Witcher 3.
De combat van FS spellen klikt niet bij mij, ik zie gewoon niet wat er zo geweldig aan is. Ik ben me er bewust van dat ik er maar een uur of 11 in heb zitten en dat er nog moois aan zal komen, maar echt spannend en leuk vond ik het niet in die 11 uur. Als ik wat boss battles op YT kijk ziet het er ook niet echt bijzonder uit. Buiten die gevechten vind ik niet dat ER echt iets speciaals of innovatiefs doet, dit is maar mijn mening uiteraard. Ik denk niet dat een epistel schrijven over wat ik teleurstellend vind aan ER hier enig nut heeft. Niet mijn spel somt het mooi op :)
Spel blijft geinstalleerd en ik zal er misschien nog wat uren in stoppen als de backlog leeg is. Misschien komt de klik later wel.

• SoundHound0172
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-09 16:07
mister_S schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:52:
Ik heb er 6 uur in zitten, echt veel lol heb ik niet. Ik heb een deel van Limgrave verkend, alles ziet er OK uit. Het is wel duidelijk dat het een spel is met veel passie erin, maar wat er zo geweldig is aan de combat snap ik niet helemaal. Veel meer is er ook niet echt. AI is erg basic, combat is OK, de wereld ziet er OK uit en verhaal is er tot nu toe niet. Ik krijg het gevoel dat dit spel een enorme grind gaat worden.
Is het een kwestie van doorbijten tot ik meer van de wereld zie en tot mijn karakter sterker wordt? Of is dit gewoon wat het spel te bieden heeft en is het niet mijn ding? In het begin dacht ik even aan Gothic 2, maar dat gevoel was snel weg.
Ik ben het grotendeels met je eens, na ghost of tushima gespeeld te hebben voelt vooral het combat systeem verouderd aan. Lastig vind ik tijdens een gevecht het overzicht te behouden en mijn aanvallen echt te laten landen. Ik denk dat het op ten duur wel gaat wennen.

Grootste struikelblok voor mij is dat ik het gevoel heb dat ik veel basiskennis over de game mis, met name sterke kanten van mijn karakter (bandit ofzo), het craften van items en welke bosses ik nou wel of niet kan verslaan.
Pleh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SoundHound0172 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:11:
[...]
(...) en welke bosses ik nou wel of niet kan verslaan.
Pleh!
In theorie zou je élke boss kunnen verslaan. Git gud scrub :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
Superkiwi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 00:24:
[...]

In de praktijk ook, genoeg voorbeelden van RL 1 runs.

En inderdaad, git gud casul. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38

D4NG3R

kiwi

:)

Superkiwi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 00:24:
[...]

>:)

Ben zelf een aardig eind op weg met een SL1 run.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:44:
Ben zelf een aardig eind op weg met een SL1 run.
Restecp _/-\o_
Ik vind dat altijd behoorlijk indrukwekkend om te zien, vergt ook wel iets meer dan een fikse portie doorzettingsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Superkiwi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:47:
[...]

Restecp _/-\o_
Ik vind dat altijd behoorlijk indrukwekkend om te zien, vergt ook wel iets meer dan een fikse portie doorzettingsvermogen.
Heel eerlijk? Het valt best mee, sommige bosses zijn eerder frustrerend dan uitdagend. :')

Ontzettend veel van de content 'cheese' je door de vijanden poison/rot te laten doorstaan. Status effects zijn echt belachelijk geworden in ER, zeker i.c.m. het feit dat er gewoon veel betere ring (talisman) opties zijn dan in voortgaande games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
D4NG3R schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:06:
[...]

Heel eerlijk? Het valt best mee, sommige bosses zijn eerder frustrerend dan uitdagend. :')

Ontzettend veel van de content 'cheese' je door de vijanden poison/rot te laten doorstaan. Status effects zijn echt belachelijk geworden in ER, zeker i.c.m. het feit dat er gewoon veel betere ring (talisman) opties zijn dan in voortgaande games.
SL 1 is naakt, met een club, zonder talismans, zonder cheeses de game uitspelen he. Anders is het wel erg simpel allemaal :+

Grootste uitdaging is denk ik de AoE attacks die bijna alle bosses wel hebben. Soms tot het belachelijke toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 05-01-2023 11:35 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hulleman schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:34:
[...]

SL 1 is naakt, met een club, zonder talismans, zonder cheeses de game uitspelen he. Anders is het wel erg simpel allemaal :+
Daar zijn ook zeker runs voor, niet iets wat ik zelf op korte termijn in de planning heb staan.
Grootste uitdaging is denk ik de AoE attacks die bijna alle bosses wel hebben. Soms tot het belachelijke toe.
Heel klassiek: Git gud.

De meeste attacks worden zwaar telegraphed, bij de paar waar dat niet het geval is moet je dus afstand houden totdat er een attack is die je de ruimte geeft om terug te slaan.

Dat gezegd hebbende is dat wel het meest frustrerende aspect ja, soms ben je net iets te gretig, of sta je net niet op de goede plek waardoor je geraakt wordt. _O-

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 05-01-2023 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:56
D4NG3R schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:53:
[...]
Dat gezegd hebbende is dat wel het meest frustrerende aspect ja, soms ben je net iets te gretig, of sta je net niet op de goede plek waardoor je geraakt wordt. _O-
Of wanneer je aan het einde van een gevecht denkt de finishing blow snel uit te kunnen delen :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Bossie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:44:
[...]

Of wanneer je aan het einde van een gevecht denkt de finishing blow snel uit te kunnen delen :+
Dat ja, dat heeft me wel zo vaak genekt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-09 18:04
Pfffff. Paar maandjes geleden even afgehaakt. Ik kreeg General Redahn niet neer :')

Vandaag opnieuw Elden Ring geïnstalleerd. Verder met oude save, en met één keer doodgaan hem met gemak neergehaald. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rickokun schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:08:
Pfffff. Paar maandjes geleden even afgehaakt. Ik kreeg General Redahn niet neer :')

Vandaag opnieuw Elden Ring geïnstalleerd. Verder met oude save, en met één keer doodgaan hem met gemak neergehaald. :')
Goede RNG of toch wel ingezien wat er de vorige keren mis ging?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Greatsword schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:14:
[...]

Goede RNG of toch wel ingezien wat er de vorige keren mis ging?
Schijnbaar ontbrak mij iets aan reactievermogen met
spoiler:
pijlen die hij in het begin af schiet. Die kon ik maar niet dodgen. Nu vreemd genoeg wel. Ik heb niks aangepast om het anders te doen. Éénmaal dit door, was het voor mij een peuleschil. Ik ben een sorcerer en met die summons erbij is het helemaal makkelijk te doen. Volgende keer naar Nekron
.

Maar goed, heb het nu drukker want 2 kinderen inmiddels. Zondag heb ik mooi even de tijd om te spelen. Heb er ineens weer zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker dat je Radahn een koekje van eigen deeg hebt gegeven @Rickokun :)
Hou ons op de hoogte van je avonturen, altijd leuk om te lezen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
Vandaag weer even een sessie gehouden.

Ik ben dus een sorcerer. Misschien the easy way, maar ik vind het wel tof. Het meest gebruik ik die simpele glintstone pebbles, de carian greatsword en de rocksling spells.

spoiler:
Ik ben bij Nekron aangekomen waar ik zes pilaren moet aanzetten. Dat ging redelijk makkelijk. Aan het einde van de weg een paar keer gemold door een vage lange wolf die elke spell van mij ontwijkt. Ik er dan maar vol in gaan om die vuige hond met mijn carian sword neer te halen. Na zes keer falen maar met de staart tussen de benen eromheen gerend. Zes van die pilaren aangezet, en met dank van wat signs op de grond over de muren van een tempel gegaan.
Daarna nog een Ancestor gegaan om die de ellende in te meppen. Zo'n 4 keer dood gegaan. Daarna nog een mimic in elkander gebeukt met die carian greatsword. Die zat net zoals ik spells te spammen, maar was niet kwiek genoeg om die barrage aan greatsword slashes te ontwijken.

Toen nog Night City in gegaan, een mimic ash opgepakt. Bohhh, kan ik nog niet gebruiken ;( Ik heb 600hp en voor dat ding moet ik minimaal 660 hebben, bummer.

Ergens zag ik dat ik een soort zwaard voor Ranni heb opgehaald. Ik ben terug gegaan en heb deze aan haar gegeven. Ze is nu weg. Nou, mooi dan. Één of andere gare statue teruggekregen van haar.

Straks weer terug naar Nokron, dan ga ik zo'n pad naar beneden in waar ik ook al gekilled ben door een ridder op een brug bij Siofra's viaduct.

Ik wil kijken of ik mijzelf weer sterker kan maken, al iets te lang niet meer level up gegaan. In elk geval niet in deze sessie. Ik wil graag mijn intelligence omhoog krikken.

[Screenshot met stats]
https://www.xbox.com/play/media/FQDW9PEE6Q

[Screenshot met uiterlijk]
https://www.xbox.com/play/media/X83GBLZZDM
Doe maar een lijkje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Rickokun schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:37:
Vandaag weer even een sessie gehouden.

Ik ben dus een sorcerer. Misschien the easy way, maar ik vind het wel tof. Het meest gebruik ik die simpele glintstone pebbles, de carian greatsword en de rocksling spells.

spoiler:
Ik ben bij Nekron aangekomen waar ik zes pilaren moet aanzetten. Dat ging redelijk makkelijk. Aan het einde van de weg een paar keer gemold door een vage lange wolf die elke spell van mij ontwijkt. Ik er dan maar vol in gaan om die vuige hond met mijn carian sword neer te halen. Na zes keer falen maar met de staart tussen de benen eromheen gerend. Zes van die pilaren aangezet, en met dank van wat signs op de grond over de muren van een tempel gegaan.
Daarna nog een Ancestor gegaan om die de ellende in te meppen. Zo'n 4 keer dood gegaan. Daarna nog een mimic in elkander gebeukt met die carian greatsword. Die zat net zoals ik spells te spammen, maar was niet kwiek genoeg om die barrage aan greatsword slashes te ontwijken.

Toen nog Night City in gegaan, een mimic ash opgepakt. Bohhh, kan ik nog niet gebruiken ;( Ik heb 600hp en voor dat ding moet ik minimaal 660 hebben, bummer.

Ergens zag ik dat ik een soort zwaard voor Ranni heb opgehaald. Ik ben terug gegaan en heb deze aan haar gegeven. Ze is nu weg. Nou, mooi dan. Één of andere gare statue teruggekregen van haar.

Straks weer terug naar Nokron, dan ga ik zo'n pad naar beneden in waar ik ook al gekilled ben door een ridder op een brug bij Siofra's viaduct.

Ik wil kijken of ik mijzelf weer sterker kan maken, al iets te lang niet meer level up gegaan. In elk geval niet in deze sessie. Ik wil graag mijn intelligence omhoog krikken.

[Screenshot met stats]
https://www.xbox.com/play/media/FQDW9PEE6Q

[Screenshot met uiterlijk]
https://www.xbox.com/play/media/X83GBLZZDM
Doe maar een lijkje
600 hp zo ver in het spel is wel beroerd weinig. Vigor mag wel richting de 50 uiteindelijk, hoe eerder je dat doet hoe meer gemak je daar van hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Loei123 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:50:
[...]

600 hp zo ver in het spel is wel beroerd weinig. Vigor mag wel richting de 50 uiteindelijk, hoe eerder je dat doet hoe meer gemak je daar van hebt. ;)
Thanks, al zie ik dat ik 700 heb ipv 600. Maar zal kijken of ik Vigor dan eerst even een boost geef. Het is inderdaad wel vervelend als ik in 1 of 2 klappen dood ga, maar het leert me wel goed dodgen.

Van parry bak ik overigens helemaal niks van, maar gelukkig niet nodig, momenteel.

-edit-

Ook wel sick trouwens hoe die enemies in Elden Ring van die zéér misleidende aanvallen doen. Je rolt dan alvast weg, maar dan hebben ze nog een kleine vertraging voordat ze je gaan raken :')

[ Voor 15% gewijzigd door Rickokun op 06-01-2023 22:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Rickokun schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:37:
Als dat is wat ik denk, neem het dan eens mee naar de Carian Study Hall in Liurnia. Daar kun je dat beeldje op een plateautje plaatsen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 06-01-2023 22:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Een uur geleden eindelijk begonnen aan Elden Ring.
Nog steeds bezig met de character creation... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:14:
Een uur geleden eindelijk begonnen aan Elden Ring.
Nog steeds bezig met de character creation... :+
Daar zie je uiteindelijk amper wat van dus lekker met de game beginnen. (Je kan je charachter altijd later nog aanpassen;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Greatsword schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:29:
[...]

Daar zie je uiteindelijk amper wat van dus lekker met de game beginnen. (Je kan je charachter altijd later nog aanpassen;)
Uiteindelijk was ik wel tevreden met mijn creatie.
Ik wil daar altijd mijn tijd mee nemen omdat je er toch gauw 100+ uurtjes mee rondloopt.

Het kan letterlijk de game voor mij verzieken als ik niet echt connectie met mijn creatie heb.
Dus, neem daar graag de tijd voor. (En, gelukkig kan je je creatie opslaan.)

Heb uiteindelijk een uurtje kunnen spelen, en ik kan nu al niet wachten om er verder mee aan de slag te gaan.
Heel erg wennen aan de controls (PS5), maar dat komt ter zijner tijd wel.

Eerste baas kreeg ik halverwege voordat het onvermijdelijke gebeurde.
Daarna meteen de grote meneer op zijn paard geprobeerd te omarmen, maar nadat ik zo'n 50% van zijn gezondheid had gepakt, pakte hij mij.

Voor de rest een beetje met de controls lopen oefenen en klooien.
Niet echt druk maken om runes te verliezen, gewoon een trial run.

Morgen ga ik voor het echt beginnen, weet alleen nog niet 100% zeker met welke klasse.
Twijfel een beetje tussen Astrologer en Wretch.

Hou altijd wel van een beetje magie, maar vanaf 0 beginnen vind ik ook altijd wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoeJogan
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-02-2023
Rickokun schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:04:
[...]

Thanks, al zie ik dat ik 700 heb ipv 600. Maar zal kijken of ik Vigor dan eerst even een boost geef. Het is inderdaad wel vervelend als ik in 1 of 2 klappen dood ga, maar het leert me wel goed dodgen.

Van parry bak ik overigens helemaal niks van, maar gelukkig niet nodig, momenteel.

-edit-

Ook wel sick trouwens hoe die enemies in Elden Ring van die zéér misleidende aanvallen doen. Je rolt dan alvast weg, maar dan hebben ze nog een kleine vertraging voordat ze je gaan raken :')
Het is je boy zeker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:53:
[...]

Uiteindelijk was ik wel tevreden met mijn creatie.
Ik wil daar altijd mijn tijd mee nemen omdat je er toch gauw 100+ uurtjes mee rondloopt.

Het kan letterlijk de game voor mij verzieken als ik niet echt connectie met mijn creatie heb.
Dus, neem daar graag de tijd voor. (En, gelukkig kan je je creatie opslaan.)
Met een beetje geluk zie je na een tijd alleen de ogen van je creatie nog. Je kunt beter tijd steken in het bij elkaar zoeken van een toffe (en goede) armor dan uren besteden aan je character waar je echt niks meer van ziet. Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Stelletje barbaren.
Een uitvoerig in elkaar geknutseld karakter is de basis van elke goede game.
Luister niet naar deze ketters jan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Of je nu iets maakt wat op jezelf lijkt, wat je er cool uit vind zien, of een afzichtelijk fluorerend groen monster maakt: Het is altijd van belang voldoende tijd te steken in character creation. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Lang geleden dat ik een spel speelde, en vanaf minuut 1 erin zat en er niet genoeg van krijg.

Natuurlijk heel vroeg om iets van het spel te zeggen na misschien 2/3 uurtjes.
Maar, tot nu toe is mijn indruk echt fantastisch.

Heerlijk door een open wereld dwalen, elk hoekje inspecteren.
En, het ziet er werkelijk waar fantastisch uit. (Maar, dat kan ook zijn omdat dit het eerste spel wat ik op de PS5 speel. :P )

Top!
Ben trouwens voor Astrologer gegaan. :)
Expres geen Youtube video's gekeken en geen guides gelezen en dit topic vermeden.
Dus, er gewoon heerlijk blind ingaan. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2023 18:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Na 4 uur gespeeld te hebben is mijn eerste echte dood dan toch daar.

- Burial Watchdog 1st try.
- Beastman 1st try.

Beetje te lopen onderzoeken en een paar giants een toontje lager laten zingen.
Toen zag ik wat shinies, pakte ze op en toen viel er opeens een deathbird op mij.

Had ik niet verwacht en zien aankomen.
Note to myself : Expect the unexpected.

Edit : En, Margit ook down 1st try. :P
Ik vermoed dat dit de laatste "Makkelijke" baas was.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2023 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oof, 3 posts achter elkaar.
Niet de bedoeling, weet ik, maar het is alweer een aantal dagen geleden.

Ik heb gisteren mijn Astrologer build verwijderd.
Nadat ik Godrick ook 1st try neerhaalde besefte ik dat ik waarschijnlijk net die ene klasse heb gekozen waarmee je de uitdaging van het spel weg haalt.

Een klein beetje ontwijken en R1 spammen voor magic.
Nee, ik heb genoten van de Dark Souls trilogy omdat het uitdagend was en ik meerdere pogingen nodig had bij een baas om zijn moveset te leren.
En, deze uitdaging heb ik nu totaal niet en merkte gisteren na de Godrick fight ook dat daarom mijn plezier meteen snel minder werd.

Ga vanavond opnieuw beginnen als een Wretch, en ik zie wel waar ik uitkom kwa build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterloedeman
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-09 11:52
Vraagje: maak je gebruik van summons bij die bosses?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Superkiwi schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:19:
Stelletje barbaren.
Een uitvoerig in elkaar geknutseld karakter is de basis van elke goede game.
Luister niet naar deze ketters jan >:)
Volledig eens, ik ben in een goede character builder zo een paar uur zoet... plus dan nog een uur om op een naam te komen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouterloedeman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:32:
Vraagje: maak je gebruik van summons bij die bosses?
Bij Margrit heb ik dat wel gedaan, ja. (wolfjes.)
Maar, bij Godrick expres niet gedaan omdat ik al merkte dat de summons voor teveel afleiding zorgden.

Maar, zelfs dan.
Het enige wat ik hoefde te doen bij Godrick was afstand houden, pebbles afschieten en repeat.
Hij is erg agressief, maar neemt tegelijkertijd ook erg zijn tijd met zijn aanvallen waardoor ik erg makkelijk kon wegkomen.

Nou ben ik totaal geen expert of een goede speler met souls games.
Dagen lang vastzitten bij een baas is geen vreemd scenario voor mij.

En, ik vermoed dat het een heel stuk uitdagender gaat worden zodra ik melee only ga en zonder summons.
Bundin schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:43:
[...]

Volledig eens, ik ben in een goede character builder zo een paar uur zoet... plus dan nog een uur om op een naam te komen :|
Gelukkig heb ik met de naam nooit zoveel problemen.
Gebruik altijd dezelfde naam. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2023 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterloedeman
Ik had zelf wel aardig moeite met Margit met puur zwaard en schild (ben zelf als Confessor gestart), maar ben dan ook helemaal nieuw met dit genre. Ik kan me voorstellen dat enkel ranged attacks wel een hoop verschil kan maken, hoewel Margit daar wel feller op kan reageren. Door die summons heb je dat effect misschien teniet gedaan.

Vandaag of morgen ga ik me eens aan Godrick wagen, ben benieuwd of dat niveau veel anders zal zijn dan Margit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Ssssssssiiiiikkkkkerweeeeeet'n!!! Wat moet een boy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luisteren naar Kratos en niet zo eigenwijs zijn. Boy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
wouterloedeman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:30:
Ik had zelf wel aardig moeite met Margit met puur zwaard en schild (ben zelf als Confessor gestart), maar ben dan ook helemaal nieuw met dit genre. Ik kan me voorstellen dat enkel ranged attacks wel een hoop verschil kan maken, hoewel Margit daar wel feller op kan reageren. Door die summons heb je dat effect misschien teniet gedaan.

Vandaag of morgen ga ik me eens aan Godrick wagen, ben benieuwd of dat niveau veel anders zal zijn dan Margit.
Ben ook met zwaard en schild begonnen. Was level 30-35 ofzo bij Margit, nu level 60 en vermoed dat ik ergens halverwege de game ben. Vond Margit tot nu toe echt by far de moeilijkste boss battle. Ben nu geswitcht naar zonder shield en vind ik eigenlijk prettiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, mijn avontuur als een Wretch is begonnen.
Eens kijken hoe lang het duurt voordat ik hier spijt van krijg.^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterloedeman
walterwhite schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 08:52:
[...]Ben nu geswitcht naar zonder shield en vind ik eigenlijk prettiger.
Welk zwaard en Ash gebruik je op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:02:
Nou, mijn avontuur als een Wretch is begonnen.
Eens kijken hoe lang het duurt voordat ik hier spijt van krijg.^^
2 uur later, en ik draag een volledige set Godrick Knight Armor + Brass Shield + Lordsworn's Straight Sword.

Die sword doet me heel erg denken aan de Lothric Knight Sword van DS3, en die beviel mij altijd meer dan prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:22:

Edit : En, Margit ook down 1st try. :P
Ik vermoed dat dit de laatste "Makkelijke" baas was.
Doe je goed Jan! Margit is best een taaie baas in deze game. Snel, doet veel damage en heeft ook best veel verschillende moves met veel hits in huis. Ik had meer moeite met de volgende echte baas (lag meer aan mij), maar Margit vond ik absoluut niet makkelijk. Ik had de allerlaatste baas sneller neer dan Margit :p

Wanneer komt nu die SP DLC eens?!

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 15-01-2023 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Ik vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met de fps-unlocker, ik heb hem net gebruikt en krijg ruim over de 100 fps op 1440p, het speelt wel fijn. Maar vraag me af of mensen problemen/glitches of andere dingen ervaren, het lijkt bijna te goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bundin schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:43:
[...]

Oh yes, om vervolgens het hele spel door een helm te dragen en/of je naam nogal 'fout' gecensored te zien worden. :D :+

Je bevecht nogal wat knights, maar o wee als je "k***ht" in je naam hebt. _O-
Nature schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:16:
Ik vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met de fps-unlocker, ik heb hem net gebruikt en krijg ruim over de 100 fps op 1440p, het speelt wel fijn. Maar vraag me af of mensen problemen/glitches of andere dingen ervaren, het lijkt bijna te goed.
Voortgaande games (vooral DS1 en 2) hadden nogal de neiging om je randomly door de grond heen te laten zakken of opeens dood te laten 'vallen' terwijl je rond liep. Mijn ervaring ermee in 3 was relatief positief, maar op dat punt had ik het spel al zo belachelijk vaak doorgespeeld dat ik niet meer dan een uur of 2 aan die run gespendeerd heb. Ik herinner mij wel een paar "stutters" waarna m'n character en/of vijanden opeens een paar meter naar voren stoven.

Let overigens goed op dat je niet online speelt met zulke mods, afaik doet ook ER niet aan permbans op Steam account niveau, maar het kan irritant lastig zijn om penalties van je account te krijgen als je ze eenmaal hebt.

* D4NG3R speelde uit voorzorg altijd via een family-shared account modded DS3. :Y

Op wat mods na waarvan bekend is dat ze niet voor een ban zorgen. (Blue Sentinel anticheat + Honest Merchant)

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 16-01-2023 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoeJogan
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-02-2023
Rickokun schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:57:
[...]

Ssssssssiiiiikkkkkerweeeeeet'n!!! Wat moet een boy?
Broeeeeedje kipnugget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo inmiddels al een tijdje onderweg en ik sta nu recht voor het moment dat ik de Auriza Hero's Grave in ga duiken, dit is mijn tweede "hero's grave" dus ben benieuwd.

Hierna duiken we de grote stad in op het Albus plateau, ( graag het idee dat ik het meeste wat ik tot nu toe ben tegen gekomen heb gedaan)

spoiler:
Limgrave, Liurnia, Caelid (excl. Upper Caelid), Siofra River, Ainsel River & Deeprooth Depths

Ik speel dan ook al Astrologer en ben al wat langer bezig met ook een sword etc ipv spells only, simpelweg omdat het gewoon soms onmogelijk is om enkel casts te doen bij hyper aggresieve mobs of in kleine ruimtes :)

Even voor de game stats inmiddels een kleine 74 uur speeltijd en level 130 :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
D4NG3R schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:44:
[...]
Voortgaande games (vooral DS1 en 2) hadden nogal de neiging om je randomly door de grond heen te laten zakken of opeens dood te laten 'vallen' terwijl je rond liep. Mijn ervaring ermee in 3 was relatief positief, maar op dat punt had ik het spel al zo belachelijk vaak doorgespeeld dat ik niet meer dan een uur of 2 aan die run gespendeerd heb. Ik herinner mij wel een paar "stutters" waarna m'n character en/of vijanden opeens een paar meter naar voren stoven.
Ik ben ook nog geen gekkigheid tegen gekomen, heb hem nu gelocked op 90fps zodat mn kaart ook niet zo hard hoeft te werken en ik vind het nu vloeiend zat. Ik speel nu offline maar ben aardig op het eind denk ik, net bij Forge of the giants geweest en liet de dialoog daar even voor wat het is.

Ik speel als confessor en gebruik als mainweapon Godslayer Greatsword, en voor af en toe een Winged Scythe en de Great Epee met sacred ash.
Ik heb ook eventjes de Blasphemous blade gebruikt maar dat voelde als cheaten zo overpowered.

Ik ben nu bij de hidden path to the Halligtree, ben lvl 133 en 169 uur gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Nature schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:59:
[...]
Ik ben nu bij de hidden path to the Halligtree, ben lvl 133 en 169 uur gespeeld.
Cool, the Halligtree is wel een van de tofste legacy dungeons. Veel taaie tegenstanders ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 16-01-2023 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
Hulleman schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:58:
[...]

Cool, the Halligtree is wel een van de tofste legacy dungeons. Veel taaie tegenstanders ook.
and so it begins :D

Deel 1 kan frustrerend zijn als Melee, deel 2 is gewoon erg goed en leuk en deel 3 ga ik helemaal niets over zeggen :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nogmaals overnieuw begonnen, maar ditmaal als een 100% melee class.

INT, niet echt mijn ding. (Bazen werden er te makkelijk van en ik vind het ook wel een beetje een luie speelstijl, ik wil toch iets doen.)
Daarna als Wretch begonnen en ging richting een Faith/Dex build, maar wederom had ik er niet zoveel plezier mee.

Nu begonnen als Vagabond en probeer 100% te focussen op Shield + Sword.
En, tot nu toe bevalt het mij meer dan prima.
Margit en Godrick zijn er al aan, en ben nu aan het worstelen met de Tree Sentinel.
(Een heel stuk meer uitdagender op deze manier. :D )

Ook, hier een afbeelding van mijn karakter. (waar ik zeker wel een uur aan heb geknutseld. )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtUtnZqpQNy68aOKZuxWd69u8Yk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFK5Zbg3jplpEohSg0z97OUR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
wouterloedeman schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:29:
[...]

Welk zwaard en Ash gebruik je op het moment?
beetje laat maar bloodhound fang +6 :) (geen aow) ben nu in caelid in 1 of ander kasteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, ik was voor een bepaalde quest 3 werelden aan het invaden.

Letterlijk de eerste wereld waar ik in duik ben ik aan het vechten tegen een onzichtbare host...
Erg goede ervaring voor mijn eerste invade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Rickokun schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:04:
[...]

-edit-

Klinkt bekend ;). Ik speel het net 2 dagen nu maar ik ben spellen gewend waar je niet hoeft te dodgen of een parry hoeft te doen, zit dus ook nog niet in mijn systeem. Ik leer dus niet echt om te dodgen nog, ik leer vooral hoe dood te gaan :). Inmiddels ben ik daar het beste in merk ik, maar ik vermaak me opperbest. _/-\o_

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Een......een..........eeen bbbrrrrrrrrrrrooooooeeedssjjuhhh?!?!?!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:05
Wat een gigantisch rot spel. Bah, bah 😀

Ik wil een mooi armor, maar
spoiler:
ik moet niet één maar twee Dark Knight ruiters afmaken. Die rotzakjes spawnen ook nog eens als je reset. Dus je kan niet de eerste, dan resetten voor nieuwe drankjes en dan de tweede. Nee, beide achter elkaar. Rotzakjes zijn het. 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 20:49

reaL_G

G

Toonen1988 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:45:

Ik wil een mooi armor, maar
spoiler:
ik moet niet één maar twee Dark Knight ruiters afmaken. Die rotzakjes spawnen ook nog eens als je reset. Dus je kan niet de eerste, dan resetten voor nieuwe drankjes en dan de tweede. Nee, beide achter elkaar. Rotzakjes zijn het. 😜
mooie set, maar stats vallen tegen vond ik zelf.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 13:31

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:26:
Ben nogmaals overnieuw begonnen, maar ditmaal als een 100% melee class.

INT, niet echt mijn ding. (Bazen werden er te makkelijk van en ik vind het ook wel een beetje een luie speelstijl, ik wil toch iets doen.)
Daarna als Wretch begonnen en ging richting een Faith/Dex build, maar wederom had ik er niet zoveel plezier mee.

Nu begonnen als Vagabond en probeer 100% te focussen op Shield + Sword.
En, tot nu toe bevalt het mij meer dan prima.
Hehe, hier moet ik toch wel van gniffelen. Ik snap wel wat je bedoeld hoor maar ik zie mijn vrouw (absolute souls beginner) als ze ergens vastzit standaard naar haar shield+sword (of spear) grijpen om er easy mode voorbij te komen. Ze zit diep in NG+ dus ze heeft er wel de hele game (volgens haar) vrij makkelijk mee doorlopen.

Block + Counter met R2 is wel dope bij shields. Leuke toevoeging in Elden Ring.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voxalizer schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:49:
[...]

Hehe, hier moet ik toch wel van gniffelen. Ik snap wel wat je bedoeld hoor maar ik zie mijn vrouw (absolute souls beginner) als ze ergens vastzit standaard naar haar shield+sword (of spear) grijpen om er easy mode voorbij te komen. Ze zit diep in NG+ dus ze heeft er wel de hele game (volgens haar) vrij makkelijk mee doorlopen.

Block + Counter met R2 is wel dope bij shields. Leuke toevoeging in Elden Ring.
Ben ondertussen dan ook afgestapt van mijn Shield.
Two handing een greatsword, maar mijn regel is dat ik geen jump attacks mag doen.

Gisteren Godfrey en Morgott (1st try) verslagen, en ik kom toch ondertussen tot de conclusie dat Elden Ring de makkelijkste Souls game is van allemaal.

Godfrey, ik was gewoon de omgeving nog aan het onderzoeken en zag een grote open binnenruimte en wist meteen "ok, dit word een bossfight."
Maar, nog maar 2 flasks over, tonic al gebruikt.
Maar dacht "Why not? Runes kunnen we gewoon weer oppakken."

En, voordat ik het wist was die al klaar en dacht echt voor een seconde "Nee, dit is vast phase 1 of een pre-fight." Maar, nee... trophy popte en kreeg mijn prijzen.

Ik ben geen goede souls speler, verre van zelfs.
Mij moet je niet vragen om een parry tijdens een bossfight te doen of mijn dodges 100% precies te timen.
Maar, het is echt een heel stuk minder uitdagend dan DS3 (voor mij.)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een fantastische game en meer dan terecht GOTY.
Maar meer een uitdagende RPG dan een onvergefelijke soulsgame.

Enige baas waarbij ik problemen had was Mohg, maar dat kwam blijkbaar doordat ik daar nog helemaal niets te zoeken had met mijn Level 56 karakter en +7 Lordsword Greatsword. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whoojaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:04:
[...]

Godfrey, ik was gewoon de omgeving nog aan het onderzoeken en zag een grote open binnenruimte en wist meteen "ok, dit word een bossfight."
Maar, nog maar 2 flasks over, tonic al gebruikt.
Maar dacht "Why not? Runes kunnen we gewoon weer oppakken."

En, voordat ik het wist was die al klaar en dacht echt voor een seconde "Nee, dit is vast phase 1 of een pre-fight." Maar, nee... trophy popte en kreeg mijn prijzen.

Ik ben geen goede souls speler, verre van zelfs.
Mij moet je niet vragen om een parry tijdens een bossfight te doen of mijn dodges 100% precies te timen.
Maar, het is echt een heel stuk minder uitdagend dan DS3 (voor mij.)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een fantastische game en meer dan terecht GOTY.
Maar meer een uitdagende RPG dan een onvergefelijke soulsgame.
Dan vraag ik me op recht af HOE dan :P Margott had ik vrij snel maar Godfrey duurde echt dagen. Een boss verder ben ik zelfs niet door gekomen zonder multiplayer hulp, week lang iedere avond +- 2 uur geprobeerd.

Heb toch geregeld dat ik een tijdje vast zit op een bepaalde boss. Voor mij een rete lastig spel, maar zeer vermakelijk.

PSN: whoojaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik durf te stellen dat ER voor mensen welke al bekend zijn met de Soulsborne games inderdaad iets makkelijker is, maar het grootste verschil zit hem in het (open world) non-lineaire aspect. Het is te makkelijk om ergens zwaar over- of underleveled aan te komen.

Als je bij Margitt op de foggate komt kloppen op level 10-15 heb je een leuke uitdaging. Klop je daar op level 25 aan omdat je een beetje verkend hebt in het begingebied ( en heb je je levels daadwerkelijk nuttig besteed. :+ ) dan lach je je dood. Combineer dat met hoe belachelijk sterk status effects (al dan niet in combinatie met buffs op jezelf) zijn en je vliegt het spel door. :D

Nee ik heb heel erg genoten van ER, maar kan mij er nauwelijks meer toe zetten te spelen. Ik probeer op dit moment Seamless-coop te combineren met de Ascended mod om samen met een maat er doorheen te gaan. Krijg de boel alleen nog niet draaiend. :')

Tot die tijd geniet ik nog af en toe van DS3 PvP. :Y

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 24-01-2023 13:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 13:31

Voxalizer

Quicksilver Bullets

De eerste Soulsgame die je speelt is altijd de moeilijkste.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

whoojaa schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:16:
[...]

Dan vraag ik me op recht af HOE dan :P Margott had ik vrij snel maar Godfrey duurde echt dagen. Een boss verder ben ik zelfs niet door gekomen zonder multiplayer hulp, week lang iedere avond +- 2 uur geprobeerd.

Heb toch geregeld dat ik een tijdje vast zit op een bepaalde boss. Voor mij een rete lastig spel, maar zeer vermakelijk.
Ik denk dat het komt doordat ik erg mijn tijd neem.
Voordat ik ook maar 1 aanval doe, hou ik altijd eerste even een aantal minuutjes mijn afstand.

Eerst zijn normale aanvallen zien en wat voor een "Gap-Closer" die heeft als ik helemaal op afstand ben.
Dan vervolgens een paar single aanvallen en dan meteen weer terugtrekken om te zien wat voor defensieve aanvallen die heeft.

Na zoveel souls games te hebben gespeeld heb ik ondertussen wel geleerd om geduld te hebben.
Greed+Rushing = Death.
Geduld en kalm proberen te blijven.
Paniek zorgt er altijd voor dat je stomme beslissingen maakt.

Bijvoorbeeld, ik had gisteren ook het gevecht met de baneful shadow(2nd try.).
Ik was bijna dood maar hij ook, maar in plaats van het risico te nemen om die laatste hit te maken, heb ik daarvoor kukris equipped om veilig het laatste beetje te doen.

Zo vaak in DS1 en DS2 waarin ik zo dichtbij het einde nog dood ging. Nooit meer. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoojaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:55:
[...]

Na zoveel souls games te hebben gespeeld heb ik ondertussen wel geleerd om geduld te hebben.
Greed+Rushing = Death.
Geduld en kalm proberen te blijven.
Paniek zorgt er altijd voor dat je stomme beslissingen maakt.
Dit probeer ik mijzelf in te praten voor iedere boss of cave die ik in ga. En bij YOU DIED een diepe zucht om dit nog eens te herhalen. :P

Merk dat ik vooral moeite heb met die aanvallen die halverwege een soort van wachten. Dan wordt ik netjes opgevangen uit mijn rol door een ontzettende klap van een wapen.

PSN: whoojaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 23:26:
Ook, hier een afbeelding van mijn karakter. (waar ik zeker wel een uur aan heb geknutseld. )

[Afbeelding]
Daar zit toch wel een beetje een Arya Stark vibe over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Voxalizer schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:44:
De eerste Soulsgame die je speelt is altijd de moeilijkste.
Nee hoor. Demons Souls remake was mn eerste souls game. Taai, maar prima te doen met Royalty class. Het eerste level/boss van Bloodborne vond ik moeilijker dan heel Demons Souls vermenigvuldigd met Elden Ring. Vooral het begin van Soulsgames zijn taai. De mechanics nog niet echt onder de knie en je bent enorm kwetsbaar.

Ik moet zeggen dat ik de NG+ van Demons Souls veel moeilijker vind dan die van Elden Ring. In ER ben je in NG+ zo enorm overpowered dat de eerste uitdaging pas weer in de endgame zit en dan nog ben je alsnog veel te OP, omdat je dan weer 100 levels hebt gepakt :p

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 25-01-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
whoojaa schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 13:16:
[...]

Dan vraag ik me op recht af HOE dan :P Margott had ik vrij snel maar Godfrey duurde echt dagen.
Godfrey vond ik ook heel taai, maar dat kwam vooral doordat ik zijn 2e fase niet goed aanpakte. Zodra hij vuur begon te spuwen zocht ik de andere kant van de arena op, maar dat is juist het moment om achter hem te komen en hem pijn te doen.

Ik heb hem uiteindelijk op afstand neergeschoten met pijl en boog :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Laatst online: 13:42
Toonen1988 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:45:
Pun intended?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Hulleman schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:20:
[...]

Godfrey vond ik ook heel taai, maar dat kwam vooral doordat ik zijn 2e fase niet goed aanpakte. Zodra hij vuur begon te spuwen zocht ik de andere kant van de arena op, maar dat is juist het moment om achter hem te komen en hem pijn te doen.

Ik heb hem uiteindelijk op afstand neergeschoten met pijl en boog :')
Jullie bedoelen Godrick neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Loei123 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:47:
[...]

Jullie bedoelen Godrick neem ik aan?
Je hebt gelijk Godrick the Grafted.... Godfrey is nog weer heel andere koek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De vijand waar ik het meeste bij ben doodgegaan is geen baas, maar Preceptor Miriam in de Carian Study Hall. (en, dan bedoel ik de variant van wanneer je een bepaald object heb gebruikt daarvoor.)

Daar ben ik toch wel 4 keer bij doodgegaan.
Met een Full Melee Build was het echt niet fijn.
En, 5de keer had ik besloten om er voorbij te rennen, maar sprong ze om 1 of andere reden van het platform af. :P

Ook een aantal keertjes dood gegaan bij de Ulcerated Tree Spirit in de eerste Hero's Grave.
Maar dat kwam voornamelijk omdat ik bij de eerste run geen flasks meer over had.
En, bij de tweede run gewoon overwhelmed werd.
Zo'n kleine ruimte en zo'n grote baas, dan is het heel moeilijk om je tijd te nemen om de situatie te leren.

Ik heb wel 1 irritatie puntje.
Soms komt er een pop-up op je scherm die je moet wegklikken.
En, zolang deze pop-up er is kan je niet normaal aanvallen met je wapens.

Al een aantal keren bijna doodgegaan daardoor. ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
en ineens is het over ... kan het niet meer opbrengen om voor de umptieth time die boss te doen; drank the cool-aid, paid thefullmepwantditkonwelesdebestegamesindsjarenzijn, maar het is allemaal zo oninteressant zonder compelling storyline (anders dan voortdurend op YT opzoeken waar ik nu weer heen moet, en ik ben niet de enige als ik het zo lees in de community) en die bosses blijven unforgiving ... ik heb nooit BB of DS gespeeld dus mja ... dat explains; prachtige game kwa open-world enzo, maar kwa gameplay, neen; fantasy hack & slash, meer is het niet

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Ik ben bij Malenia Blade of Miquella, heb Mohg, Lord of Blood al verslagen na mijn vorige post. Het gaat lekker nog steeds met mijn Godslayer Sword. Prachtig lvl die Halligtree wel, ik ben nu lvl 148 stop bij 150 wel met lvlen, ik vind het wel belangrijk dat het een uitdaging blijft, ook niet gefarmed.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
CynicRelief schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:30:
maar kwa gameplay, neen; fantasy hack & slash, meer is het niet
Plank.
Slaan.
Finaal mis.
:o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loei123
CynicRelief schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:30:
en ineens is het over ... kan het niet meer opbrengen om voor de umptieth time die boss te doen; drank the cool-aid, paid thefullmepwantditkonwelesdebestegamesindsjarenzijn, maar het is allemaal zo oninteressant zonder compelling storyline (anders dan voortdurend op YT opzoeken waar ik nu weer heen moet, en ik ben niet de enige als ik het zo lees in de community) en die bosses blijven unforgiving ... ik heb nooit BB of DS gespeeld dus mja ... dat explains; prachtige game kwa open-world enzo, maar kwa gameplay, neen; fantasy hack & slash, meer is het niet
Haha wauw, unforgiving bosses en toch noem je het een hack en slash?

Je moet taktiek toepassen en zelf dingen uitvogelen in de wereld.
Maar de meeste gamers zijn inmiddels gewend dat hun handje constant vastgehouden wordt...

Volgens mij is dat ook precies de groep die de game niks vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Loei123 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:00:
[...]

Haha wauw, unforgiving bosses en toch noem je het een hack en slash?

Je moet taktiek toepassen en zelf dingen uitvogelen in de wereld.
Maar de meeste gamers zijn inmiddels gewend dat hun handje constant vastgehouden wordt...

Volgens mij is dat ook precies de groep die de game niks vind.
het is ook geen krtitiek op de game zelf, meer dat het mn ding niet is … deze kerel verwoordt precies mijn mening: YouTube: Elden Ring made me want to quit gaming...

ff pauze, ff uitgestelde FO4 far harbor, met die sfeervolle radio; geen rage delete van ER dus, maar meer een reintegratietraject out of ER-burnout :+

edit: net wel 2 evergoals verslaan, weliswaar in limgrave en opvolgend gebied, maar toch … progress! die minor erdtree boss linksboven bewijst mn punt dan weer wel, 100 hours in @ lvl 100, hoe kan het dan dat die mij in 1-2 hits verslaat … gid gudder?

[ Voor 14% gewijzigd door CynicRelief op 28-01-2023 21:45 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nature
CynicRelief schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:33:
[...]

het is ook geen krtitiek op de game zelf, meer dat het mn ding niet is … deze kerel verwoordt precies mijn mening: YouTube: Elden Ring made me want to quit gaming...

ff pauze, ff uitgestelde FO4 far harbor, met die sfeervolle radio; geen rage delete van ER dus, maar meer een reintegratietraject out of ER-burnout :+
Je bent een tarnished je gaat blanco een wereld in met een gigantische historie waar je geen besef van hebt, langzaam kom je dingen te weten en ik ben nu wel een beetje op het eind en ik weet nog veel niet precies en dat is prima, ik zal wel locaties of dungeons gemist hebben en dat is ook prima komt wel in een volgende playthrough.
Wat hij zegt dat je moet grinden, ik heb geen moment gegrined dat je youtube filmpjes op moet zoeken heb ik niet gedaan, ik gebruik geen hulp en geen spirits, doe het allemaal zelf.

Ik denk dat er een verschil is als je opgegroeid ben met games als Mega Man e.d games die echt veeleisend zijn dat je van deze games houd, ik wil niet doodgegooid worden met dialoog en filmpjes die dingen uitleggen.
Daarom ben ik juist bijv gestopt met Horizon, ik kon het niet hebben kom je weer bij zo'n npc en je kan al raden wat hij zal zeggen cut-scenes, dialoog skippen waar je mee doodgegooid wordt, ik wil gewoon een spel spelen en mijn eigen fantasie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Ik heb hem uitgespeeld, waren mooie gevechten de laatste paar alleen Maliketh viel tegen, in de eerste try afgemaakt had wel meer potentie al zeg ik het zelf.
Nu wat oriënteren op ng+ maar ik ga eerst een tijdje een ander spel spelen 'Satisfactory' wat rustgevender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
CynicRelief schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:33:
[...]
edit: net wel 2 evergoals verslaan, weliswaar in limgrave en opvolgend gebied, maar toch … progress! die minor erdtree boss linksboven bewijst mn punt dan weer wel, 100 hours in @ lvl 100, hoe kan het dan dat die mij in 1-2 hits verslaat … gid gudder?
Op lvl100 mag ik hopen dat je de evergoal in limgrave hebt gehaald. Waarschijnlijk in één hit ;)

Die erdtrees doen veel damage, maar ik vermoed zo dat je niet genoeg punten in vigor hebt zitten. In ER wil je vigor zeker op 60 hebben. Moet te doen zijn als je lvl 100 bent. Daarnaast met wat talismans je HP nog verder verhogen. Heb je je wapens een beetje geupgraded? Tegen lvl 100 wil je main wapens toch wel tegen maxlevel hebben (20+ iig of lvl 9 a 10 voor speciale wapens). Gebruik je spirit summons? Dat is wel echt dé manier om bosses te verslaan. Helemaal als je een summon hebt die veel aggressie van de boss naar zich toe trekt, zoals de mimic tear.

[ Voor 20% gewijzigd door Hulleman op 02-02-2023 10:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Vind het wel heel stil omtrent DLC voor ER, de game is nu bijna een jaar uit en we hebben er nog niks over gehoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
SD5k schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:58:
Vind het wel heel stil omtrent DLC voor ER, de game is nu bijna een jaar uit en we hebben er nog niks over gehoord.
Zal wel een beste DLC worden dan :9
Mss als de game exact 1 jaar oud is iets van een aankondiging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Hulleman schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:59:
[...]

Zal wel een beste DLC worden dan :9
Mss als de game exact 1 jaar oud is iets van een aankondiging.
From Soft kennende wordt het echt een epische DLC, ze hebben wat mij betreft echt een smetteloze track record op dat gebied!

Als hij erkomt dan. :P

[ Voor 10% gewijzigd door SD5k op 02-02-2023 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SD5k schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:41:
[...]
From Soft kennende wordt het echt een epische DLC, ze hebben wat mij betreft echt een smetteloze track records op dat gebied!
Eens!
Kiwi moet wel tot zijn schaamte bekennen dat hij The Ringed City nooit heeft uitgespeeld :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nature
Superkiwi schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:04:
[...]

Eens!
Kiwi moet wel tot zijn schaamte bekennen dat hij The Ringed City nooit heeft uitgespeeld :o
Ik vond dat bij het einde van Ringed City wel echt alles op z'n plaats viel bij Dark Souls 3, zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien toch maar weer eens oppakken.
Ik ben slechts geraakt tot aan het stuk met de miljard boogschutters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Superkiwi schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:35:
Misschien toch maar weer eens oppakken.
Ik ben slechts geraakt tot aan het stuk met de miljard boogschutters.
Dat is wel sterk aan te raden ja.
Je hebt twee van de top vijf boss fights in ds3 dus nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loei123 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:06:
[...]
Dat is wel sterk aan te raden ja.
Je hebt twee van de top vijf boss fights in ds3 dus nog niet gehad.
Het is geen unicum voor mij, zo heb ik Laurence the First Vicar in Bloodborne ook nog niet gedaan :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:03
Deze game is zo vaag dat ik me per ongeluk vast gezet heb in 1 van de endings zo blijkt. Later lezende op internet blijk ik niet de enige te zijn die deze keuze gemaakt heeft en achter blijft met spijt.

spoiler:
Het ene moment ben je gefrustreerd voor de 20e keer aan het proberen via een stel grafkisten gecontroleerd naar beneden te vallen, sta je opeens naakt te knuffelen met 3 brandende vingers! Vervolgens gaat het enige karakter wat ik vertrouw omdat ze me een paard gegeven heeft boos weg. Sorry Melina, ik wil het goed maken!

Blijkbaar kan ik de keuze nog ongedaan maken, maar ik vraag me af of dat de moeite is, hebben jullie bewust één van de endings opgezocht, of is de eerste play-through gewoon kijken waar het schip strand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Hulleman schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:56:
[...]

Op lvl100 mag ik hopen dat je de evergoal in limgrave hebt gehaald. Waarschijnlijk in één hit ;)

Die erdtrees doen veel damage, maar ik vermoed zo dat je niet genoeg punten in vigor hebt zitten. In ER wil je vigor zeker op 60 hebben. Moet te doen zijn als je lvl 100 bent. Daarnaast met wat talismans je HP nog verder verhogen. Heb je je wapens een beetje geupgraded? Tegen lvl 100 wil je main wapens toch wel tegen maxlevel hebben (20+ iig of lvl 9 a 10 voor speciale wapens). Gebruik je spirit summons? Dat is wel echt dé manier om bosses te verslaan. Helemaal als je een summon hebt die veel aggressie van de boss naar zich toe trekt, zoals de mimic tear.
de lvl 100 is voornl behaald door na elke keer dat ik na zo’n 5 keer door een boss verslagen werd, met de boulderdash farm 1 level te uppen (ik heb niet het geduld, noch tijd, om 20 keer dezelfde boss te doen) en het advies in de ‘manual’ (lees: YT) was: get OP sooner than later; mn skills staan dus niet geheel in verhouding met mn level … maar goed, margrit was de 2e keer raak, godrick in 1 keer (mgv spirit summons idd), en die evergoals in een paar keer; moet er nog 1 doen daar, met die vriendelijke npc&quest geitmens (naam ontschiet me even, ik speel alleen in de weekends en ik ben al een poosje naar hem op zoek, om te summonen); lvl is nu exact 100, focus op melee: vigor: 45, strength, endurance, dext: 25, 24,23, arcane: 22 voor de discoveries, daarna pas mind en faith en die andere laat ik voorlopig ff sloffen, maar zal er wel es aan moeten geloven om verder te komen; heb 1 erdtree boss te pakken, met headless spirit summon, en my thrusty goatsteed (om wat makkelijker onder zn vuurpijlen uit te komen), maar dat was idd wel zo van, kijken hoe die boss zich gedraagt, geen haast, en sla toe wanneer het kan; wat weapons betreft, zeker upgraded, en met de doghounds fang nu vaker dan niet alles een ABCtje (vind die beetje te OP, favoriet is straightsword met thrusting ash, en bows, maar de bows die ik nu heb zijn vooralsnog alleen bruikbaar tegen zwakkere); maar goed, ik vermaak me weer wat meer, ben wel benieuwd hoever ik kan komen zonder magie en al die poespas

[ Voor 3% gewijzigd door CynicRelief op 03-02-2023 01:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
@CynicRelief, zo te zien heb je niet echt focus in je build. Arcane moet je eigenlijk alleen maar gebruiken voor een bleed build, omdat Arcane de bleed build up verhoogd (mogelijk ook build up van andere statussen (sleep, poison etc), maar dat weet ik niet). Arcane is ook nodig voor dragon incantations. Discovery is leuk, maar daar moet je het niet voor doen. Mind alleen gebruiken als je meer magic georiënteerd bent, tenzij je weapon ashes/spirit summons gebruikt die ook best wat FP lusten. Je mind moet je vooral daar op afstemmen, als je geen magic speelt. Dus net genoeg FP hebben, incl wat flasks, om een bossfight goed door te komen.

Geen gek idee om toch online eens te gaan zoeken naar een build die bij je past waar ook een goede focus op zit. Zoals een strength/faith, pure dexterity build of dexterity/faith builds. Uiteraard moet je wapens hebben die goed schalen op die build (begin met C,B scaling), zodat de damage van die wapens meeschaalt met jouw levels. Voordeel van faith is dat je incantations kan gebruiken. In m'n eerste playthrough (150 uur) heb ik dat helemaal niet gebruikt. Daarna wat mee zitten spelen en die incantations kunnen een wereld van verschil maken.

Ik kreeg veel meer lol in de game door een goede build. Dat heb ik in het begin echt niet zelf uit zitten vogelen, want ook ik had geen zin om na tientallen uren erachter te komen dat de build kansloos is. Daarna kun je er zelf meer mee spelen wat je fijn vindt. Al kan je in Elden Ring wel heel makkelijk je build opnieuw samenstellen
spoiler:
als je Rennala hebt verslagen en larval tears hebt

Kun je anders een plaatje posten van je build? Wellicht kunnen we je hier wat raad geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 03-02-2023 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Die vuurpijlen van de minor erdtree, als je ziet dat hij begint positioneer je bijv links zodat je vrij naar rechts kan rennen zodra het begint. Heb je torrent niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Is er inmiddels al nieuws mbt een DLC etc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouterloedeman
Bossie schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 10:55:
Is er inmiddels al nieuws mbt een DLC etc?
Voor 25 februari is er een anniversary event aangekondigd. Als er iets bekend wordt gemaakt zal het waarschijnlijk tijdens dat event zijn, lijkt me. SteamDB changelog schijnt ook wat leven in te zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal dagen geleden mijn eerste playthrough voltooid.

En, ik blijf toch bij mijn eerdere mening dat Elden Ring (voor mij) de makkelijkste game uit te souls serie is.
Alhoewel ik mij ook wel realiseer dat dit waarschijnlijk komt door eerdere ervaringen met Souls games.

Maar, ik kan mij niet herinneren dat ik main bosses in the first try kon verslaan in Dark Souls 3, en dit is mij toch zeer vaak gelukt in Elden Ring.
Eigenlijk zijn er maar 3 bazen waarbij ik meer dan 2 pogingen nodig had.

- Malenia
Zij gaf mij erg veel problemen in het begin, vooral door mijn voorzichtige playstyle.
Toen ik doorhad dat je haar makkelijk kan staggeren door agressief te zijn haalde ik haar neer in mijn 9de poging.

- Elden Beast
Koste mij 5 pogingen, en dat kwam vooral omdat die maar door de arena bleef teleporteren.
Dat in combinatie met aanvallen die je niet ziet aankomen als je in melee range bent zorgde voor een aantal deaths.
(En, moet ook heel eerlijk zeggen dat ik dit de slechtste eindbaas in alle Souls Games vind.)

- Shardbearer Mohg
Was een erg laag level met laag health toen ik dit probeerde, en iedereen weet wat er gebeurd tijdens
zijn gevecht.
Ik had geen kans en ging dan ook 4 keer neer voordat ik het eindelijk opgaf.
Na een tijdje teruggekomen voor de de keer met wat meer Vigor en meteen klaar.

Mijn grootste enemy in dit spel was uiteindelijk platforming.
Een shiny te pakken krijgen in 1 van de mijnen waarbij je een aantal keer moet springen? 5 Deaths.
Omlaag gaan in de sewers? 12 Deaths.

Nee, ik zal nooit een fan worden van platforming in Souls games.
En, deze deaths accepteer ik dan ook gewoon en tellen voor mij niet mee.

Ik ben uiteindelijk geëindigd met een pure strength build.
60 Vigor
35 Endurance
75 Strength
12 Faith (Voor de Flame, Cleanse me Spell.)

- Lordsworn Greatsword +25 (Heavy + Royal Knight Resolve.)
- Golden Greatshield +24 (Barricade.)
- Volledige Crucible Tree Armor Set.
- Crimson Seed Talisman, Green Turtle Talisman, Shard of Alexander, Erdtree Favor+2.

Golden Greatshield heb ik voornamelijk gebruikt om patronen van de bazen te leren.
En, gewoon om te exploren zodat ik niet in een ambush loop als ik om een hoekje loop.
Vrijwel niet gebruikt voor guard counters.

Uiteindelijk snap ik heel goed dat dit spel GOTY heeft gewonnen, en is ook volledig terecht in mijn ogen.
Misschien niet een souls game zoals ik gewend ben, maar soms is verandering een goed iets.
En, ben ook ondertussen met een tweede playthrough begonnen. :)

(Dit bericht is niet bedoeld om mijzelf een veer in mijn eigen kont te steken en te zeggen "Kijk eens hoe goed ik ben." Nee.
Ik snap heel goed dat de moeilijkheidsgraad voor iedereen heel anders is en dit word beïnvloed door je build, level en vorige ervaringen met souls games.
Dit betreft alleen mijn eigen ervaring met het spel die ik wou delen. :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik herken me wel in jouw kritische noot. Mede dankzij de open wereld was ik overal zo OP dat de meeste bazen in 1 poging neer zijn gegaan. Tuurlijk vergen ze nog steeds concentratie en denken we na over onze moves maar vergeleken met anders Souls games is het inderdaad vrij uniek.
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:08:
Mijn grootste enemy in dit spel was uiteindelijk platforming.
Omlaag gaan in de sewers? 12 Deaths.
Dat valt nog mee, ik ben bij 50 deaths gestopt met tellen _O-

[ Voor 34% gewijzigd door Superkiwi op 06-02-2023 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Boerekool_ schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:47:
Blijkbaar kan ik de keuze nog ongedaan maken, maar ik vraag me af of dat de moeite is, hebben jullie bewust één van de endings opgezocht, of is de eerste play-through gewoon kijken waar het schip strand?
Je hebt iig de moeilijkste ending van het spel alvast te pakken :) Je kunt die ending terug draaien. Dat kost enorm veel tijd en moeite en raad je aan om daar een walkthrough voor te raadplegen. Via milliscents questline kun je een item krijgen om the frenzied flame uiteindelijk terug te draaien (is nog wel meer voor nodig). Dat is een achterlijk lange questline die je zoet kan houden tot ver na het uitspelen (smeden van the elden ring) van het spel. Die questline wil je sowieso doen, omdat je in de tofste gebieden met de tofste bazen komt.

Volgens mij is het niet nodig om the frenzied flame meteen terug te draaien. Je kunt volgens mij alle 3 de verplicht verschillende eindes voor platinum (alle trophies/achievements) alsnog halen met één playthrough. Ook als je 'vast zit' in the frenzied flame ending. Maar je moet wel een keer van die frenzied flame af voor de andere 2 eindes, of voor NG+ gaan en dan niet weer in dat einde vast komen te zitten.

[ Voor 33% gewijzigd door Hulleman op 06-02-2023 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:16
@Verwijderd Je zult ongetwijfeld plezier hebben in het halen van de dragoncrest greatshield talisman of de frenzied flame ending. :+

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Superkiwi schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:55:
Ik herken me wel in jouw kritische noot. Mede dankzij de open wereld was ik overal zo OP dat de meeste bazen in 1 poging neer zijn gegaan. Tuurlijk vergen ze nog steeds concentratie en denken we na over onze moves maar vergeleken met anders Souls games is het inderdaad vrij uniek.

[...]

Dat valt nog mee, ik ben bij 50 deaths gestopt met tellen _O-
Ik denk ook dat ik Elden Ring meer als een erg uitdagende RPG zie dan een echte Souls game.
Een klein beetje zoals The Witcher 3 op Death March spelen.

En, dat is het hem inderdaad.
Ik ben het type speler dat eerst alle locaties op een map onderzoek en overal in ga voordat ik naar de main locaties ga.
En, vaak bereiden deze kleinere locaties je al voor op wat je daarna kan verwachten.
Buiten alle souls die je binnen harkt om te levelen.

In vorige Souls games moest je echt moeite te doen om souls te farmen en O.P te worden.
Waarin hier, als je een klein beetje een completionist ben, het vanzelf gaat.
Waar helemaal niets mis mee is, alleen inderdaad anders dan ik had verwacht. :P
Raymond P schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:07:
@Verwijderd Je zult ongetwijfeld plezier hebben in het halen van de dragoncrest greatshield talisman of de frenzied flame ending. :+
Deze Frenzied Flame ending heb ik gedaan, en heb ook (vrijwel) alle talismans. ;) (Beide zijn nodig voor de platinum op de Playstation.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:16
Ik ben vaker van een boomstronk/randje gelopen dan dood gegaan door enemies. Platinum bijna opgegeven door een missend einde. :')

Mja, zo begint het spel letterlijk...

- knip -

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Herkenbaar, >80% van m'n deaths zijn ook door platforming gekomen. Vooral wanneer ik met het paard via die uit stekende grafstenen naar beneden wou komen. :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Wat een game!

Heb er zonder verveling al ruim 100 uur inzitten en alles bosses down.
Vond het wel gigantisch makkelijk (of aanzienlijk makkelijker dan verwacht).

1e uurtjes waren moeilijk en de 1e boss vroeg om wat geduld.. maar alle bosses nadoen waren 1-2 pogingen.
Lang gelopen met die Bloodhounds Fang, hits like a truck en makkelijk evaden.. redde me altijd.

Later over gestapt naar Blashpemous blade + Sword of Milos...
Max Faith.. Toen had ik alles! Lightening strike voor range/birds,, weapon art one-shot alles.
Mimic tear healt zichzelf.

Ik sneed door de game.. bij bosses gewoon mimic aggro laten pakken > zelf rot erop gooien en wat L2 spammen.

Ik heb nog voor de fun geprobeerd te switchen naar wat andere build.. maar niets kwam in de buurt van deze IMBA OP. Als van een Ferrari naar een Dafje terugwisselen..

Geweldige exploration, veel plezier gehad.. maar wel easymode (zelf gecreerd I know).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Predje schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:10:
Ik heb nog voor de fun geprobeerd te switchen naar wat andere build.. maar niets kwam in de buurt van deze IMBA OP. Als van een Ferrari naar een Dafje terugwisselen..

Geweldige exploration, veel plezier gehad.. maar wel easymode (zelf gecreerd I know).
Dus, 2e run ga je doen op een spreekwoordelijke fiets om het jezelf lastig te maken? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
D4NG3R schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:17:
[...]

Dus, 2e run ga je doen op een spreekwoordelijke fiets om het jezelf lastig te maken? 8)
Ja niet dus.. ik snap dat het plezier ligt in de uitdaging.
Maar ik haal geen plezier uit mezelf gimpen zodat ik wel voldoening krijg.
Tegenstrijdig I know.. maar ik moet overtuigd zijn dat ik een optimaal char heb en dan mag het uitdagend zijn.
Pagina: 1 ... 66 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten