Om te beginnen zou ik stoppen met het online opzoeken van uitgebreide gameplay informatie tenzij je echt vast zit of het spel al een keer doorgespeeld hebt.
Om wat dieper in te gaan op je vragen en opvattingen:
Shao Kahn schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:01:
okay okay, nieuw hier, mijn 1e Souls game. Speel wel allang freeroaming RPS, vanaf Morrowind en Gothic.
Erg moeten wennen aan het serieuze gebrek aan informatie in het begin, zoals hoe mechanics werken, en wie in godsnaam de soldaten zijn die ik in het begin aan het killen zijn, of hoe mijn vijanden uberhaupt heten, for that matter.
Het spel heeft ontzettend veel verhaal, maar verstopt dat met opzet achter obscure referenties, environmental storytelling en beschrijvingen van items.
Dus, gekozen voor samurai, en probeer nu een bleed build. focus op Vigor, Dex en Arcane.
Ik werd door die 1e baas (Beastman nogwat) volledig weggeblaast en heb wel 30 pogingen moeten wagen.
Was het dan erg voldoenend? mwoah. Meeste vijanden zijn zo ontzettend groot en bewegen zo ontzettend snel dat ik nog steeds gevoel heb dat ik met geluk zo'n fight win.
Komt vanzelf, het is een core gameplay loop van souls games om al experimenterend achter de aanvalspatronen van vijanden te komen. In het begin kost dat vaak je leven, naarmate je er aan went steeds minder. Zo heel snel zijn de meeste vijanden niet, en veel aanvalsanimaties zijn erg voorspelbaar.
Persoonlijk vind ik het een designfout als je spelers dwingt om eerst 20 x dood te gaan voordat routines duidelijk zijn, maar i'll go along with it.
Lekker standaard, accuraat en met respect: Git gud.
In 9/10 gevallen is het geen kwestie van hogere stats of betere gear, maar het feit dat je simpelweg beter bent geworden in het spel en jezelf rustig weet te houden.
Neemt overigens niet weg dat hogere stats en betere gear wel
helpen.
Probeer vooral je hoofd koel te houden en voorkom dat je hebberig wordt. En investeer in health - te veel mensen frustreren zich als een malle maar investeren bijna niks in health.
Gisteren Margit verslagen op lvl 43, volgens mij ben ik dan officieel flink overlevelled, maar ik won de fight alleen maar door de distraction van die gesummonde magier enbmijn kwallen of wolven. Hij ging dan wel neer in 4 x, maar eerlijk is eerlijk, ik heb de truck uitgehaald om 100.000 Runes te krijgen door de ingebouwde en dus toegestaade exploit die in het spel zit.
'Exploit' in zoverre dat je ergens gebruik van hebt gemaakt, ik zou het geen misbruik noemen om summons als afleiding te gebruiken; zeker niet als je onbekend bent met de souls games.

Gevolg is wel dat er m.i. nu wel een goede balans is tussen mijn skills, mijn build en de vijanden.
Gevolg is wel dat ik nu natuurlijk weer extreem langzaam leveldoor die +21 levels die ik er in 1 één keer bijkreeg, dus er komt weer een moment dat ik dik nat ga.
Neuh, ook dat komt vanzelf. Het aantal runes wat je krijgt schaalt mee naarmate je verder komt in het spel.
Het stoort me wel dat ik al sinds uur 1 met min uchigatana speel en idd wel allemaal vette wapens vind die niet voor mijn build zijn. Heb wel een Morningstar, maar die lijkt niet beter dan de Uchi. Maar goed, zoals hierboven al gezegd werd, er is schijnbaar niks mis met een uchi.
Gewoon doen wat je niet laten kan, als jij graag de morning star wil proberen dan moet je dat vooral doen. De kans is echter groot dat je vooral hebt geinvesteerd in stats welke niet relevant zijn voor
strength wapens als de morning star.
Vraag: ik heb mijn Katana op +2 gesmithed, er ashes of bloodloss of oid opgezet en heb een bloodbuildup stat van 55. Klinkt dat ok? is dat veel of weinig voor iemand die nu Castle Stormveil doet?
Dat is prima, elke vijand heeft een bepaalde weerstand tegen status effecten. Als een vijand bijvoorbeeld een weerstand van 200 heeft kost dat je 4 (4x55) slagen om hem of haar te laten bloeden. Let er goed op dat er ook vijanden zijn welke immuun of zeer resistent zijn tegen (bijvoorbeeld) bleed.
Vraag ik las dat weapon upgrade lvl eigenlijk belangrijker is dan character stats. Is het dan zaak om mijn wapen zo veel mogelijk te upgraden? ik las ergens dat je voor Stormveil +8 moeten hebben, maar ik heb dus maar +2
Je unlocked gaandeweg de mogelijkheid om upgrade materials te kopen, dus maak je niet al te veel zorgen om het uitgeven van die dingen.
Je
moet overigens op geen enkel punt +X of +Y hebben. Laat je niet te veel afleiden door mensen welke beweren dat dat wel zo is.
ergo: ik heb dan wel veel kritiek op de game, maar ik vind het een fantastisch verslavende game, laat dat duidelijk zijn.

Hoe beter je het onder de knie krijgt, hoe meer dat gevoel naar voren komt.
[
Voor 6% gewijzigd door
D4NG3R op 21-08-2023 15:30
]