Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:58

D4NG3R

kiwi

:)

Hey iedereen haalt ergens anders lol uit, of dat nou een powertrip, uitdaging, graphics, verhaal, gameplay of toch wat anders is maakt geen drol uit. :D

De uitdaging is er in souls games bij normale runs voor mij al een eeuwigheid uit, dus ik haal vooral lol uit de uitdaging van aparte builds. :Y

[ Voor 40% gewijzigd door D4NG3R op 15-02-2023 13:56 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:23
Vandaag deze game op platinum gezet..

Totaal 151 uur bezig geweest. Was een mooie reis maar hoop toch dat de volgende from game weer een klassieke wordt.

Ga nu weer is opnieuw beginnen met BB… Mijn persoonlijke GOAT

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Net de gratis upgrade naar de PS5 versie gedaan en gelijk mijn eerste stapjes in ng+ gezet. Het is weer even wennen maar komt goed. Eerst Margit maar eens een bezoekje brengen, die wilde graag dat ik even langskom hoorde ik.

Ik zie dat ik op de PS5 versie geen trophies heb, benieuwd of ik de game met een nieuw char helemaal opnieuw moet beginnen om trophies te verdienen. We gaan zien of er iets oppopt na het verslaan van Margit.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 14:41
k1978 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 00:08:
Vandaag deze game op platinum gezet..

Totaal 151 uur bezig geweest. Was een mooie reis maar hoop toch dat de volgende from game weer een klassieke wordt.

Ga nu weer is opnieuw beginnen met BB… Mijn persoonlijke GOAT
Zo, wat zou ik goed gaan op een PS5 update van bloodborne.
Moet nog altijd 1 trophy op bloodborne voor de platinum grrr.
Stiekem wel hyped dat er morgen eventueel een DLC aangekondigd wordt op het event. Of helemaal mooi, dat die morgen direct speelbaar is xD

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Net even wat spulletjes van en naar de chest verplaatst. Onderstaande 4 trophies popten op.
Wat resteert is alle trophybaasjes verslaan en de 3 eindes doen. Scheelt weer een hoop werk zo :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UF1OTOXgJOV7-RntxVCHlqp5ZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vjga1xVIZUqEVmhoVeFsT1hT.jpg?f=fotoalbum_large

Oh wauw, in ng+ kan ik bij die tweeling nog behoorlijk wat aanschaffen:
-smithing stones t/m 8;
-somber stones t/m 9;
-gloveworth t/m 9.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 24-02-2023 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:23
Superkiwi schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:54:
Net even wat spulletjes van en naar de chest verplaatst. Onderstaande 4 trophies popten op.
Wat resteert is alle trophybaasjes verslaan en de 3 eindes doen. Scheelt weer een hoop werk zo :)
[Afbeelding]

Oh wauw, in ng+ kan ik bij die tweeling nog behoorlijk wat aanschaffen:
-smithing stones t/m 8;
-somber stones t/m 9;
-gloveworth t/m 9.
Superkiwi jij had toch all lang platinum ? Maar je speelt dus ook nog steeds 👊🏻. Lekker bezig

Acties:
  • +3 Henk 'm!
k1978 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:52:
[...]

Superkiwi jij had toch all lang platinum ? Maar je speelt dus ook nog steeds 👊🏻. Lekker bezig
Klopt :)
Ik heb 'm platinum gespeeld op de PS4 omdat ik toen nog geen PS5 had. Nu zocht ik even wat agressiefs tussen het Farming Simulator door en dan is dit eigenlijk de beste en enige keus :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
Nog steeds geen DLC aankondiging... Mss brengen ze meteen Elden Ring 2 uit :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Hulleman schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:45:
Nog steeds geen DLC aankondiging... Mss brengen ze meteen Elden Ring 2 uit :P
Speciaal voor jou

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYA13r__foDFwQHSiDxaWflYDrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PbJZ9oJhVdTk0rnWMOm2YgEA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 28-02-2023 09:05 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
_/-\o_ nu nog een releasedatum

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zin in, hoop dat we een hoop legacy dungeons voorgeschoteld krijgen. 13 in een dozijn grotten en de overworld was ik na m'n 1e run al wel een keertje klaar mee, maar de legacy dungeons blijven heerlijk. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
D4NG3R schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:31:
Zin in, hoop dat we een hoop legacy dungeons voorgeschoteld krijgen. 13 in een dozijn grotten en de overworld was ik na m'n 1e run al wel een keertje klaar mee, maar de legacy dungeons blijven heerlijk. :Y
Eens. Hoop ook dat we Miquella tegen gaan komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De DLC's van FromSoftware zijn vaak nog beter dan de base games, dus de lat ligt heel hoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:56
Voor mij lijkt het echt de Haligtree, die wellicht altijd in de schaduw van de Erdtree heeft gestaan?

Op Torrent lijkt Miquella te zitten, Marika heeft overal in de game een donker gewaad aan en Miquella een witte.

Maargoed, allemaal speculatie!
Nu hopen op een release datum en snel de huidige run af maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Loei123 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:59:
Voor mij lijkt het echt de Haligtree, die wellicht altijd in de schaduw van de Erdtree heeft gestaan?
Lijkt idd de Halligtree te zijn. Die heeft een kromming. De Erdtree heeft een grote rechte stam.
Zou dan ook kunnen dat Miquella op Torrent zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Wat een koningen zijn het toch bij From, ze posten één vaag plaatje en ik ben meteen weer hyped. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Hulleman schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:55:
[...]

Lijkt idd de Halligtree te zijn. Die heeft een kromming. De Erdtree heeft een grote rechte stam.
Zou dan ook kunnen dat Miquella op Torrent zit.
Een andere video vertelt dat je een rechte boom ziet (de Erdtree waarschijnlijk) met daar omheen en andere boom heen gewikkeld.
Als je het als twee aparte bomen ziet lijkt de rechte boom wel ontzettend veel op de Erdtree.

Dit zou goed mogelijk kunnen zijn, alleen dan geen idee wat die andere boom voor moet stellen.
Het zwarte om de boom heen doet mij aan Deathblight denken, iets wat met Godwyn te maken heeft, die op zijn beurt weer veel met Miquella te maken heeft.

Kan niet wachten op meer details. :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Loei123 op 28-02-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Loei123 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:34:
[...]

Een andere video vertelt dat je een rechte boom ziet (de Erdtree waarschijnlijk) met daar omheen en andere boom heen gewikkeld.
Als je het als twee aparte bomen ziet lijkt de rechte boom wel ontzettend veel op de Erdtree.

Dit zou goed mogelijk kunnen zijn, alleen dan geen idee wat die andere boom voor moet stellen.
Het zwarte om de boom heen doet mij aan Deathblight denken, iets wat met Godwyn te maken heeft, die op zijn beurt weer veel met Miquella te maken heeft.

Kan niet wachten op meer details. :9~
Interessante theorie. Je ziet door het zwarte wel het goud van de Erdtree schijnen. Aan de andere kant
spoiler:
die hebben we ook weer in de fik gestoken

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SD5k schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:59:
Wat een koningen zijn het toch bij From, ze posten één vaag plaatje en ik ben meteen weer hyped. oOo
Me too! oOo

...

Dat wordt weer janken van frustratie straks. :P :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Er zijn wat leuke cijfers gedeeld:
https://www.bandainamcoen...le-scars-infographic#null

Die 1e tree sentinel laat wel zien hoeveel nieuwe spelers deze game naar dit genre heeft getrokken.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Hulleman schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:58:
@CynicRelief, zo te zien heb je niet echt focus in je build. Arcane moet je eigenlijk alleen maar gebruiken voor een bleed build, omdat Arcane de bleed build up verhoogd (mogelijk ook build up van andere statussen (sleep, poison etc), maar dat weet ik niet). Arcane is ook nodig voor dragon incantations. Discovery is leuk, maar daar moet je het niet voor doen. Mind alleen gebruiken als je meer magic georiënteerd bent, tenzij je weapon ashes/spirit summons gebruikt die ook best wat FP lusten. Je mind moet je vooral daar op afstemmen, als je geen magic speelt. Dus net genoeg FP hebben, incl wat flasks, om een bossfight goed door te komen.

Geen gek idee om toch online eens te gaan zoeken naar een build die bij je past waar ook een goede focus op zit. Zoals een strength/faith, pure dexterity build of dexterity/faith builds. Uiteraard moet je wapens hebben die goed schalen op die build (begin met C,B scaling), zodat de damage van die wapens meeschaalt met jouw levels. Voordeel van faith is dat je incantations kan gebruiken. In m'n eerste playthrough (150 uur) heb ik dat helemaal niet gebruikt. Daarna wat mee zitten spelen en die incantations kunnen een wereld van verschil maken.

Ik kreeg veel meer lol in de game door een goede build. Dat heb ik in het begin echt niet zelf uit zitten vogelen, want ook ik had geen zin om na tientallen uren erachter te komen dat de build kansloos is. Daarna kun je er zelf meer mee spelen wat je fijn vindt. Al kan je in Elden Ring wel heel makkelijk je build opnieuw samenstellen
spoiler:
als je Rennala hebt verslagen en larval tears hebt

Kun je anders een plaatje posten van je build? Wellicht kunnen we je hier wat raad geven.
paar weken verder, level 200+ inmiddels, ben van melee (en bow! maar bow is nogal krachteloos in deze game helaas) meer naar magic & intelligence aan het uitbouwen, maar nog maar 1 Great Rune (of zo’n vakje in die van 5, ben niet in game atm); OP in meeste bossfights inmiddels en dat maakt het veel leuker, ben meer van casual+lore gameplay, en verbaas me nog steeds over wat ik tegenkom …

maar het wordt lente, we gaan weer buiten spelen, sporten en leven … of: de dagen zijn te lang licht nu om deze somewhat donkere game in zn volle te beleven; ofwel, thx voor welgemeend advies en tot in de herfst; happy gaming!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 18:25
Huh!? Waar is de Rumble/Haptic feedback bij deze game?

Of heb ik last van een bug???

Acties:
  • +4 Henk 'm!
De meesten hier zijn wel bekend met de filmpjes van CarbotAnimations denk ik. Deze creator heeft zijn hoofdrolspeler nu in pluche uitgebracht, maar slechts voor een beperkte tijd. Ik vind 'm wel tof; mijn Guy is onderweg :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-08 20:45
Ik vind 'm wel tof; mijn Guy is onderweg :*)
Ik vond dit filmpje voor de aankondiging van het pluche wel heel apart >:) toen ik het zag maar hij maakt mooie content. Elke keer weer herkenbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03
Superkiwi schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:17:
De meesten hier zijn wel bekend met de filmpjes van CarbotAnimations denk ik. Deze creator heeft zijn hoofdrolspeler nu in pluche uitgebracht, maar slechts voor een beperkte tijd. Ik vind 'm wel tof; mijn Guy is onderweg :*)

[YouTube: Didn't Expect Plush | Elden Ring #00]
Must resist buying :P

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Afgelopen weekend begonnen met een seamless coop playthrough samen met een maat. Man wat is die mod tof, absolute aanrader als je van plan bent om samen met iemand het spel door te spelen, geen constante disconnects, geen gedoe met het (her)summonen van elkaar, niet constant hetzelfde stuk opnieuw moeten spelen in elkaars wereld en wellicht nog wel het beste; allebei Torrent kunnen gebruiken.

Gewoon relaxed je ding doen zonder bang te zijn tegen (letterlijke) muren aan te lopen. :)

Edit na ruim een week spelen / 25 uur op de save:
1 disconnect
1 desync welke na een teleport naar een grace was opgelost
1 desync waarvoor we moesten restarten.

That's it. Toen ik samen met diezelfde maat het spel doorspeelde vlak na launch was een sessie van langer dan 20 minuten zonder disconnects zeldzaam. Deze mod is echt geweldig. _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 20-04-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
hoe kan het eigenlijk (en ja, als casual weekend player redelijk late to the party, ik weet het) dat veel van die gasten op YT al multiple NG+ playthrus hebben, ik bedoel, 1 playthrough neemt al maanden if not more, hebben die gasten niks beters te doen of worden ze ervoor betaald ... fascinating

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@CynicRelief een eerste playthrought neemt, afhankelijk van hoeveel tijd je ervoor neemt, zo'n 100-200uur in beslag. Ng+ loop je daarna in enkele uurtjes wel doorheen, je kent immers alles al en omdat je al je items en gevonden voorwerpen meeneemt hoef je alleen de story bosses maar te veslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 19:50
Zo. 125 uur verder. Lvl 200. NG++ en platinum. Heb de save trick niet gedaan. Drie keer doorlopen. Laatste twee keer alleen de story bosses. Ng++ viel op het einde nog wat tegen.

Had een frenzied flame build en dat is niet perse heel makkelijk 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Superkiwi schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:55:
je kent immers alles al en omdat je al je items en gevonden voorwerpen meeneemt hoef je alleen de story bosses maar te veslaan.
Je moet nog wel weer diverse medallions ophalen voor de lift toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hulleman schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:58:
[...]

Je moet nog wel weer diverse medallions ophalen voor de lift toch?
Kan je doen natuurlijk ook gewoon het sidepath nemen :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ShadowBumble schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:20:
[...]

Kan je doen natuurlijk ook gewoon het sidepath nemen :+
Ja, das waar. Maar voor één lift is geen sidepath :) Alhoewel dat ook weer geen verplichte boss is die daar naar toe leidt.

Ik ben wel klaar voor de DLC. Las wat geruchten dat dat waarschijnlijk pas aan het einde van het jaar wordt.......

[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 25-04-2023 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Hulleman schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:38:
[...]

Ja, das waar. Maar voor één lift is geen sidepath :) Alhoewel dat ook weer geen verplichte boss is die daar naar toe leidt.
Wel een area/dungeon die je niet gemist mag hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:40
Wat een geweldig spel.

Begonnen met Shield/Sword maar dat lag mij echt totaal niet. Na flink stuck zitten bij de eerste baas al (Margit) overnieuw begonnen als Sorceress.. gaat een stuk beter! Net de eerste boss down in first try. Lekker schieten en ontwijken gaat stuk beter omdat ik afstand kan bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 12:21
Is hier ook een kleine community actief mbt het ruilen van items tussen accounts? Op reddit is er wel een subforum voor actief alleen zijn dit vaak mensen uit andere tijdzones waardoor eea lastig valt te plannen.

Ik kwam er later pas achter dat ik een bepaalde armor set (Bull Goat armor) niet meer kon halen omdat ik een NPC heb gekilled, wellicht dat iemand deze set heeft / niet gebruikt / dubbel heeft en wil/kan ruilen?

Ik ben pas sinds enkele weken begonnen, lang getwijfeld omdat de dark souls games mij niet kunnen bekoren en ik moet zeggen dat de eerste ervaring erin resulteerde dat ik mijn xbox uitzette na 2 uur proberen (normaal skip ik de tutorial maar dat was voor dit spel niet zo handig) maar inmiddels ben ik goed op weg en zie ik de charme wel.

[ Voor 30% gewijzigd door Arcenon op 26-05-2023 15:41 ]

M3 '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Arcenon schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:23:
Is hier ook een kleine community actief mbt het ruilen van items tussen accounts? Op reddit is er wel een subforum voor actief alleen zijn dit vaak mensen uit andere tijdzones waardoor eea lastig valt te plannen.

Ik kwam er later pas achter dat ik een bepaalde armor set niet meer kon halen omdat ik een NPC heb gekilled, wellicht dat iemand deze set heeft / niet gebruikt / dubbel heeft en wil/kan ruilen?
Zeker kun je hier iemand vragen, volgens mij heeft Tweakers ook een discord kanaal mbt deze game en andere From Software games.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eggthud
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-09 18:35
Dit weekend voor het eerst Elden Ring opgestart! Wel eens eerder aan een dark souls game gewaagd, maar dit is de eerste waarin ik me wil onderdompelen. Net door de tutorial heen (als in: eerste keer met de sentinel in aanraking).

Ben begonnen als Samurai.

Is er iets wat ik moet weten voordat ik echt begin? Of gewoon op me af laten komen. Vooralsnog geen idee waar ik nu heen moet namelijk haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eggthud schreef op maandag 3 juli 2023 @ 07:27:

Is er iets wat ik moet weten voordat ik echt begin? Of gewoon op me af laten komen. Vooralsnog geen idee waar ik nu heen moet namelijk haha
Dood gaan hoort erbij, vraag jezelf dan af wat er gebeurde.

Lekker op je af laten komen.

Dat heet nu vrijheid, jij bepaalt waar je naar toe gaat. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Goede keus! Samurai for the win 8)
Tip één: ga geen guides lezen die zeggen waar je zo snel mogelijk heen moet, welke items je zo snel mogelijk moet hebben en dat soort onzin. Dat is helemaal niet nodig.
Gewoon lekker gaan exploren en alles op je af laten komen, dan wordt het op een gegeven moment wel duidelijk. Kom je ergens niet langs? Genoeg andere paden om te verkennen.
Tip twee: behandel de game niet als hack&slash, dan ga je van een koude kermis thuiskomen. Leer jezelf aan om te dodgen of gebruik een schild.
Tip drie: plezier hebben is het belangrijkste. Vergeet daarom zeker niet om te genieten en af en toe je rustmomenten te pakken en je te vergapen aan de mooie omgevingen.

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bovenstaande vat het wel mooi samen ja, gewoon lekker blind spelen. Het spel heeft veel verborgen plekken en paden, het is een stuk leuker om die zelf tegen te komen dan er naartoe gewezen te worden.

De enige tip welke ik nieuwe spelers vanuit ervaring geef (en ook in de Souls games van toepassing is); Mensen overschatten de waarde van (early game) strength/dex en onderschatten de waarde van meer (early game) health. Investeer je eerste paar levels dan ook vooral in Vigor. :)

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 03-07-2023 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Die DLC laat wel lang op zich wachten he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:37

snmght

imho dan he

Hulleman schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:57:
Die DLC laat wel lang op zich wachten he
Any news zou zo langzamerhand toch wel fijn zijn inderdaad dan stof ik hem weer eens af. :)
D4NG3R schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:17:
Bovenstaande vat het wel mooi samen ja, gewoon lekker blind spelen. Het spel heeft veel verborgen plekken en paden, het is een stuk leuker om die zelf tegen te komen dan er naartoe gewezen te worden.

De enige tip welke ik nieuwe spelers vanuit ervaring geef (en ook in de Souls games van toepassing is); Mensen overschatten de waarde van (early game) strength/dex en onderschatten de waarde van meer (early game) health. Investeer je eerste paar levels dan ook vooral in Vigor. :)
@Eggthud dit is een van de betere tips! Meer health/vigor maakt dat je langer leeft waardoor je al gauw méér meppen uit kunt delen voordat je het loodje legt. Dat geeft je damage output een veel grotere boost dan meer damage per hit doen maar minder hits uit kunnen delen. Dus inderdaad: investment in Vigor > investment in strength of dex. Investeer in het begin alleen in deze stats als ze noodzakelijk zijn voor een specifiek wapen dat je wilt gebruiken. Al zit je met de starting weapons van de Samurai al zeer goed!

Hoe vergaat het je Samurai?

[ Voor 73% gewijzigd door snmght op 17-08-2023 15:24 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FokschaapX
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:56
Heb toch ff wat hulp nodig. Ben voor een dexterity build gegaan (met wat endurance en Vigor). Heb nu het zuiden vrijwel volledig gecleared en nu richting het (de storm) kasteel van de main quest. Hak overal redelijk soepel door heen met de twinblades (als 2 hander want heb er maar een).

Nou kom ik allemaal schitterende strenght gear tegen en swords, axes alles. Maar vrijwel niks wat bij mij Samurai/dex build past.

Heb het idee dat ik op deze manier veel mis. En het vlotte speelstijltje van de Samurai bevalt me wel maar er lijkt weinig ontwikkeling te zitten (feitelijk alleen smithing stone upgrades).

Wat raden jullie mij aan. Koers vasthouden tot later in de game? Respeccen naar strenght? Geen idee hoe overigens maar begreep dat dit kan.

Ps: ik heb met een jong gezin niet veel tijd om te gamen, dus multiple playthroughs gaat m wss niet worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gewoon lekker doen wat je zelf wil, het blijft echter een JRPG waarbij de verwachting is (en wordt geschept) dat je meer dan 1 playthrough gaat doen en wel enige focus legt op 1 type build.

Je kan binnen een playthrough tot 18x respeccen, de mogelijkheid daarvoor unlock je niet heel spannend ver het spel in.

spoiler:
De rune van de baas in het magische kasteel van Liurnia of the Lakes

Er zijn overigens meer dan genoeg Dex weapon, tussen wapens zitten er ook verschillende movesets. Gewoon lekker spelen, je kan op een later moment prima een zooi levels in strength pompen voor variatie.

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 18-08-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 20:49

reaL_G

G

FokschaapX schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:06:
Heb toch ff wat hulp nodig. Ben voor een dexterity build gegaan (met wat endurance en Vigor). Heb nu het zuiden vrijwel volledig gecleared en nu richting het (de storm) kasteel van de main quest. Hak overal redelijk soepel door heen met de twinblades (als 2 hander want heb er maar een).

Nou kom ik allemaal schitterende strenght gear tegen en swords, axes alles. Maar vrijwel niks wat bij mij Samurai/dex build past.

Heb het idee dat ik op deze manier veel mis. En het vlotte speelstijltje van de Samurai bevalt me wel maar er lijkt weinig ontwikkeling te zitten (feitelijk alleen smithing stone upgrades).

Wat raden jullie mij aan. Koers vasthouden tot later in de game? Respeccen naar strenght? Geen idee hoe overigens maar begreep dat dit kan.

Ps: ik heb met een jong gezin niet veel tijd om te gamen, dus multiple playthroughs gaat m wss niet worden
als je alleen zuid heb gedaan, ben je lvl30/40?
En er is meer in het zuiden dan alleen het zichtbare. denk dat je nog niet eens op de 5% van de game zit.

dan is respeccen nog niet echt van toepassing, en je kan het sowieso nog lang niet doen.
In het begin heeft het weinig zin om specifiek voor een single stat build te gaan. ( je moet toch altijd punten investeren in meerdere stats voor een specifieke build)
dex en strength gaan goed samen ook kwa weapons.

dual katanas vond ik met sam-build wel lekker spelen, of een katana met de starscourge sword.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb toch ff wat hulp nodig. Ben voor een dexterity build gegaan (met wat endurance en Vigor).
[...]

Wat raden jullie mij aan. Koers vasthouden tot later in de game?
De Samurai is een prima karakter om de gehele game mee te doorlopen en zoals @D4NG3R al aangaf kom je nog genoeg dex wapens tegen. Aan de andere kant: heeft een Samurai écht meer nodig dan zijn (Uchi)katana? ;)
Je kunt later wel respeccen naar strength maar ook daar zit onder de streep maar weinig ontwikkeling in. Je kunt de dex build wat spannender maken door bv enkele spells of incantations te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Zit compleet vast op Malenia, Blade of Miquella....damn wat een kutgevecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Japser schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:20:
Zit compleet vast op Malenia, Blade of Miquella....damn wat een kutgevecht.
Zoek een summon met de naam Let Me Solo Her. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:41

Japser

Jeej!

Loei123 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:27:
[...]

Zoek een summon met de naam Let Me Solo Her. :9
Weet wat je bedoeld maar ik wil het zelf doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Japser schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:34:
[...]

Weet wat je bedoeld maar ik wil het zelf doen :)
Dan heel veel succes.

Spirit ashes kunnen helpen en ze is te parryen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Laatst online: 09-09 11:58
okay okay, nieuw hier, mijn 1e Souls game. Speel wel allang freeroaming RPS, vanaf Morrowind en Gothic.

Erg moeten wennen aan het serieuze gebrek aan informatie in het begin, zoals hoe mechanics werken, en wie in godsnaam de soldaten zijn die ik in het begin aan het killen zijn, of hoe mijn vijanden uberhaupt heten, for that matter.

Maar ok, daar hebben we dan maar internet voor zal ik maar zeggen.

Dus, gekozen voor samurai, en probeer nu een bleed build. focus op Vigor, Dex en Arcane.
Ik werd door die 1e baas (Beastman nogwat) volledig weggeblaast en heb wel 30 pogingen moeten wagen.
Was het dan erg voldoenend? mwoah. Meeste vijanden zijn zo ontzettend groot en bewegen zo ontzettend snel dat ik nog steeds gevoel heb dat ik met geluk zo'n fight win. Persoonlijk vind ik het een designfout als je spelers dwingt om eerst 20 x dood te gaan voordat routines duidelijk zijn, maar i'll go along with it.

Gisteren Margit verslagen op lvl 43, volgens mij ben ik dan officieel flink overlevelled, maar ik won de fight alleen maar door de distraction van die gesummonde magier enbmijn kwallen of wolven. Hij ging dan wel neer in 4 x, maar eerlijk is eerlijk, ik heb de truck uitgehaald om 100.000 Runes te krijgen door de ingebouwde en dus toegestaade exploit die in het spel zit.

Gevolg is wel dat er m.i. nu wel een goede balans is tussen mijn skills, mijn build en de vijanden.
Gevolg is wel dat ik nu natuurlijk weer extreem langzaam leveldoor die +21 levels die ik er in 1 één keer bijkreeg, dus er komt weer een moment dat ik dik nat ga.

Het stoort me wel dat ik al sinds uur 1 met min uchigatana speel en idd wel allemaal vette wapens vind die niet voor mijn build zijn. Heb wel een Morningstar, maar die lijkt niet beter dan de Uchi. Maar goed, zoals hierboven al gezegd werd, er is schijnbaar niks mis met een uchi.

Vraag: ik heb mijn Katana op +2 gesmithed, er ashes of bloodloss of oid opgezet en heb een bloodbuildup stat van 55. Klinkt dat ok? is dat veel of weinig voor iemand die nu Castle Stormveil doet?

Vraag ik las dat weapon upgrade lvl eigenlijk belangrijker is dan character stats. Is het dan zaak om mijn wapen zo veel mogelijk te upgraden? ik las ergens dat je voor Stormveil +8 moeten hebben, maar ik heb dus maar +2

ergo: ik heb dan wel veel kritiek op de game, maar ik vind het een fantastisch verslavende game, laat dat duidelijk zijn. :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Shao Kahn schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:01:
okay okay, nieuw hier, mijn 1e Souls game. Speel wel allang freeroaming RPS, vanaf Morrowind en Gothic.

Erg moeten wennen aan het serieuze gebrek aan informatie in het begin, zoals hoe mechanics werken, en wie in godsnaam de soldaten zijn die ik in het begin aan het killen zijn, of hoe mijn vijanden uberhaupt heten, for that matter.

Maar ok, daar hebben we dan maar internet voor zal ik maar zeggen.

Dus, gekozen voor samurai, en probeer nu een bleed build. focus op Vigor, Dex en Arcane.
Ik werd door die 1e baas (Beastman nogwat) volledig weggeblaast en heb wel 30 pogingen moeten wagen.
Was het dan erg voldoenend? mwoah. Meeste vijanden zijn zo ontzettend groot en bewegen zo ontzettend snel dat ik nog steeds gevoel heb dat ik met geluk zo'n fight win. Persoonlijk vind ik het een designfout als je spelers dwingt om eerst 20 x dood te gaan voordat routines duidelijk zijn, maar i'll go along with it.

Gisteren Margit verslagen op lvl 43, volgens mij ben ik dan officieel flink overlevelled, maar ik won de fight alleen maar door de distraction van die gesummonde magier enbmijn kwallen of wolven. Hij ging dan wel neer in 4 x, maar eerlijk is eerlijk, ik heb de truck uitgehaald om 100.000 Runes te krijgen door de ingebouwde en dus toegestaade exploit die in het spel zit.

Gevolg is wel dat er m.i. nu wel een goede balans is tussen mijn skills, mijn build en de vijanden.
Gevolg is wel dat ik nu natuurlijk weer extreem langzaam leveldoor die +21 levels die ik er in 1 één keer bijkreeg, dus er komt weer een moment dat ik dik nat ga.

Het stoort me wel dat ik al sinds uur 1 met min uchigatana speel en idd wel allemaal vette wapens vind die niet voor mijn build zijn. Heb wel een Morningstar, maar die lijkt niet beter dan de Uchi. Maar goed, zoals hierboven al gezegd werd, er is schijnbaar niks mis met een uchi.

Vraag: ik heb mijn Katana op +2 gesmithed, er ashes of bloodloss of oid opgezet en heb een bloodbuildup stat van 55. Klinkt dat ok? is dat veel of weinig voor iemand die nu Castle Stormveil doet?

Vraag ik las dat weapon upgrade lvl eigenlijk belangrijker is dan character stats. Is het dan zaak om mijn wapen zo veel mogelijk te upgraden? ik las ergens dat je voor Stormveil +8 moeten hebben, maar ik heb dus maar +2

ergo: ik heb dan wel veel kritiek op de game, maar ik vind het een fantastisch verslavende game, laat dat duidelijk zijn. :)
Bloodhound Fang gaat je wel helpen denk ik, dat is een prettig wapen en eenvoudig te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Om te beginnen zou ik stoppen met het online opzoeken van uitgebreide gameplay informatie tenzij je echt vast zit of het spel al een keer doorgespeeld hebt.

Om wat dieper in te gaan op je vragen en opvattingen:
Shao Kahn schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:01:

Het spel heeft ontzettend veel verhaal, maar verstopt dat met opzet achter obscure referenties, environmental storytelling en beschrijvingen van items.
Was het dan erg voldoenend? mwoah. Meeste vijanden zijn zo ontzettend groot en bewegen zo ontzettend snel dat ik nog steeds gevoel heb dat ik met geluk zo'n fight win.
Komt vanzelf, het is een core gameplay loop van souls games om al experimenterend achter de aanvalspatronen van vijanden te komen. In het begin kost dat vaak je leven, naarmate je er aan went steeds minder. Zo heel snel zijn de meeste vijanden niet, en veel aanvalsanimaties zijn erg voorspelbaar.
Persoonlijk vind ik het een designfout als je spelers dwingt om eerst 20 x dood te gaan voordat routines duidelijk zijn, maar i'll go along with it.
Lekker standaard, accuraat en met respect: Git gud.

In 9/10 gevallen is het geen kwestie van hogere stats of betere gear, maar het feit dat je simpelweg beter bent geworden in het spel en jezelf rustig weet te houden.

Neemt overigens niet weg dat hogere stats en betere gear wel helpen. O-)

Probeer vooral je hoofd koel te houden en voorkom dat je hebberig wordt. En investeer in health - te veel mensen frustreren zich als een malle maar investeren bijna niks in health.
'Exploit' in zoverre dat je ergens gebruik van hebt gemaakt, ik zou het geen misbruik noemen om summons als afleiding te gebruiken; zeker niet als je onbekend bent met de souls games. :)
Neuh, ook dat komt vanzelf. Het aantal runes wat je krijgt schaalt mee naarmate je verder komt in het spel.
Gewoon doen wat je niet laten kan, als jij graag de morning star wil proberen dan moet je dat vooral doen. De kans is echter groot dat je vooral hebt geinvesteerd in stats welke niet relevant zijn voor strength wapens als de morning star.
Dat is prima, elke vijand heeft een bepaalde weerstand tegen status effecten. Als een vijand bijvoorbeeld een weerstand van 200 heeft kost dat je 4 (4x55) slagen om hem of haar te laten bloeden. Let er goed op dat er ook vijanden zijn welke immuun of zeer resistent zijn tegen (bijvoorbeeld) bleed.
Je unlocked gaandeweg de mogelijkheid om upgrade materials te kopen, dus maak je niet al te veel zorgen om het uitgeven van die dingen.

Je moet overigens op geen enkel punt +X of +Y hebben. Laat je niet te veel afleiden door mensen welke beweren dat dat wel zo is.
Hoe beter je het onder de knie krijgt, hoe meer dat gevoel naar voren komt. :P

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 21-08-2023 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman

Strength builds zijn wel vrij hardcore, dus lastig. Ik zou het lekker bij je dext build houden. Je start katana is een goed wapen wat schaalt met dext. Katana's doen daarnaast bleed damage. Dat is erg krachtig in deze game. Je zou dus naar een bleed build kunnen gaan. Dan moet je volle bak investeren in Vigor, Dext en Arcane. Arcane zorgt voor snellere bleed build up bij je vijanden. Als je er niet al te veel tijd aan wil spenderen kun je natuurlijk altijd een build online opzoeken incl de juiste wapens, ashes of war en armor (en waar te vinden). Haalt wel de immersie uit de game, maar zorgt er voor dat je een goede en snelle start hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 21-08-2023 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
D4NG3R schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:54:
Om te beginnen zou ik stoppen met het online opzoeken van uitgebreide gameplay informatie tenzij je echt vast zit of het spel al een keer doorgespeeld hebt.

Om wat dieper in te gaan op je vragen en opvattingen:

[...]

Het spel heeft ontzettend veel verhaal, maar verstopt dat met opzet achter obscure referenties, environmental storytelling en beschrijvingen van items.

[...]

Komt vanzelf, het is een core gameplay loop van souls games om al experimenterend achter de aanvalspatronen van vijanden te komen. In het begin kost dat vaak je leven, naarmate je er aan went steeds minder. Zo heel snel zijn de meeste vijanden niet, en veel aanvalsanimaties zijn erg voorspelbaar.

[...]

Lekker standaard, accuraat en met respect: Git gud.

In 9/10 gevallen is het geen kwestie van hogere stats of betere gear, maar het feit dat je simpelweg beter bent geworden in het spel en jezelf rustig weet te houden.

Neemt overigens niet weg dat hogere stats en betere gear wel helpen. O-)

Probeer vooral je hoofd koel te houden en voorkom dat je hebberig wordt. En investeer in health - te veel mensen frustreren zich als een malle maar investeren bijna niks in health.

[...]

'Exploit' in zoverre dat je ergens gebruik van hebt gemaakt, ik zou het geen misbruik noemen om summons als afleiding te gebruiken; zeker niet als je onbekend bent met de souls games. :)

[...]

Neuh, ook dat komt vanzelf. Het aantal runes wat je krijgt schaalt mee naarmate je verder komt in het spel.

[...]

Gewoon doen wat je niet laten kan, als jij graag de morning star wil proberen dan moet je dat vooral doen. De kans is echter groot dat je vooral hebt geinvesteerd in stats welke niet relevant zijn voor strength wapens als de morning star.

[...]

Dat is prima, elke vijand heeft een bepaalde weerstand tegen status effecten. Als een vijand bijvoorbeeld een weerstand van 200 heeft kost dat je 4 (4x55) slagen om hem of haar te laten bloeden. Let er goed op dat er ook vijanden zijn welke immuun of zeer resistent zijn tegen (bijvoorbeeld) bleed.

[...]

Je unlocked gaandeweg de mogelijkheid om upgrade materials te kopen, dus maak je niet al te veel zorgen om het uitgeven van die dingen.

Je moet overigens op geen enkel punt +X of +Y hebben. Laat je niet te veel afleiden door mensen welke beweren dat dat wel zo is.

[...]

Hoe beter je het onder de knie krijgt, hoe meer dat gevoel naar voren komt. :P
Ik heb sowieso geen idee wat er allemaal gebeurd dus ik heb geen last van spoilers als ik dingen opzoek. :). Ik moet zeggen dat ik geen walktroughs bekijk, maar heb wel enorm veel vragen in google gepompt: "elden ring what level do i need to be for area X of:" How does bleed work?"
Er is genoeg in de game over om je te verwonderen, dus voor mij is het niet zo'n punt.

Er zit zeker wel verhaal in maar je moet het wel uit de game trekken en je eigen fantasie gebruiken om verbindingen te maken. Dat is IMO niet slecht overigens. Diablo zit tjokvol lore, het word je met kilo's om de oren gesmeten maar ik vind het allemaal weinig toevoegen. Dat is in ER wel anders. Het mysterieuze is deel van de desolate sfeer vind ik.

Die summons gebruiken vind ik geen punt. de game biedt het ana dus ja. eindbazen cheaten ook met ongeloofelijke damage or health dus screw it :) De 100.000 runes truuk is ook een mechanic, de game stuurt er notabene op aan imo.

Qua smithingh stones-> goed om te weten. Gewoon uitgeven dus.

Een bloodhound fang heb ik al, maar moet wat punten in STR pompen om die te wielden als ik het me goed herinner.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Gisteren een 2e uchigatana gevonden.

Heb 2x1H ff snel geprobeerd maar krijg met 2 x uchigatana vijanden niet merkbaar sneller neer. Daarnaast mis ik gevoelsmatig wel echt de mogelijkheid om te blokken. Is niet kunnen blokken niet killing voor de survivability?

Waar spelen jullie mee, 1H+shield, 2x 1H of 1H without shield (dus 1H in 2H)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ligt eraan met wat voor wapen ik speelde.
Toen ik met een (Uchi)katana liep had ik er altijd een schild bij en speelde ik veelal 1H.
Met de Bloodhound Fang speelde ik alleen maar 2H.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Shao Kahn schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:59:

Heb 2x1H ff snel geprobeerd maar krijg met 2 x uchigatana vijanden niet merkbaar sneller neer. Daarnaast mis ik gevoelsmatig wel echt de mogelijkheid om te blokken. Is niet kunnen blokken niet killing voor de survivability?

Blocken moet je vervangen door rollen, wordt het spel veel leuker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

dual wield is idd andere speelstijl. let ook op equipmentload.
had heel lang 1 katana op frost en 1 op bleed.
dat werkte redelijk goed.
2x 1H (soms ook de 2 op 1 hand), met op 1 hand nog een catalyst en ander carien shield. shield veel voor gebruikt voor bij het exploren

blocken met shield kost ook stamina, dus voor mij dan maar liever ontwijken en (agressief) attacken.

maar het is te lang geleden.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:15

Ik ben (bijna) het hele spel doorgelopen met 2 long broadswords die droppen bij de stormveil castle gates, vlak voordat je de eerste troll tegenkomt die naar beneden springt. Werkte voor mij erg goed, moet wel bekennen dat ik het aardig lastig vind om de speelstijl aan te passen, kost aardig wat werk heb ik het idee (+ uiteraard larval tear)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shao Kahn
Ondertussen ben ik level 55 oid en speel ik met mijn Bloodhounds fang die +6 is.
Doet dikke damage maar ik ga wel snel door mijn stamina heen. Krijg ook stuk minder Haemmoraege procs dan met de katana maar dat is logisch. zou eigenlijk ook moeten respeccen want aangezien de Bloodhound's Fang niet met een Ash of War te improven is, heb ik nu voor niets wat punten in Arcane.

Ondertussen aardig wat bosses verslagen. Godrick was idd makkelijker dan Margit. Ik blijf echter moeite hebben met grote bosses zoals Magma Wyrm in Gael tunnel (need that moonblade!) en Ulcerated Tree Spirit.
Andere bosses zijn dan weer erg makkelijk zoals Tibia Mariners en Crystallian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Shao Kahn schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:54:
heb ik nu voor niets wat punten in Arcane.
Valt wel mee, arcane beinvloed (o.a.) hoe snel bleed opbouwt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
D4NG3R schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:57:
[...]

Jawel, en je kans op drops, maar ik kan dan wellicht beter Arcane investeren DEX, denk ik (weet even niet meer welke de primary stat is voor Bloodhound Gang, sorry, Fang.)
Ik doe minder hits per second met BF dan met Unchi's, en zoals ik begrijp scaled Bleed niet op de damage van je wapen, maar pouur een % van de health van de vijand.

Verder focus om me op het vinden van somber smithin stones maar de mijnen waar ik die moet vinden worden steeds lastiger. Heb de Gael tunnels in Caelid gehad maar daar ben ik eigenlijk underlevelled voor dus het houdt hierr nu ff op denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Shao Kahn op 29-08-2023 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20
D4NG3R schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:57:
[...]

Alleen als je een weapon hebt die ook op arcane scaled.
Anders doet het helemaal niks (afaik?).

Heb de nodige Elden Ring video's gekeken en heb het idee dat ik nu wel qua knowledge een halve pro ben. Qua uitvoering helaas niet. Heb de game zojuist uitgespeeld. Ben er wel blij mee, het laatste deel was echt niet mijn favoriete deel (dno hoe vaak ik dood ben gegaan aan vallen van te grote hoogte). Heb er zo'n 120 uur over gedaan, meeste zonder guides en heb ook nog aantal dingen niet gezien die ik eigenlijk niet overgeslagen zou mogen hebben.

Ondanks dat ik zelf het idee had dat ik echt alles wel ontdekt had, blijkt toch dat ik nog aardig wat dingen over het hoofd heb gezien. Dat maakt het ook wel zo'n ultieme game imo. Echt zoveel te ontdekken. Moet wel zeggen voor de mensen die zeggen het is geen hack 'n slash, dno, ik heb het idee dat ik nog altijd vrij slecht ben en ben vaak nog altijd wel wat te snel met mn inputs. Dat je denkt, fuck, had hier ff moeten rollen, maar heb al verkeerde button ingedrukt, werkt aardig vaak nog wel ok.

Ik heb voor alle bosses zo'n beetje wel de summons ge-used, en dat was ook wel nodig, want als ik die bosses solo had moeten beaten dan was dat nooit gelukt. Beste voorbeeld was die beast en crucible knight. Echt 20-30 keer geprobeerd, die beast was niet het probleem, maar crucible knight echt fkn lastig imo. Op een gegeven moment wel de parry geleerd daar, maar was nog altijd zo fkn lastig. Had toen nog de lvl 1 skeletons (die respawnen) en uiteindelijk eigenlijk vooral dankzij die respawns de boss gehaald (na enorm veel tries). Dat scheelde zoveel.

Voor de rest van de bosses een beetje hetzelfde. Ik bedoel behalve degene die zo easy waren omdat ik eerder naar andere areas was gegaan en ze te makkelijk waren, voor veel van de echte bosses had ik ze echt nooit verslagen zonder de summon.

Vind het knap voor de mensen die het kunnen, maar vind het ook wel prima dat ik het zo het gered, uiteindelijk was het zo wel te makkelijk, zeker na Melania gebeat te hebben, de rest van de bosses was echt vrij eenvoudig daarna en volgens mij niet meer dood gegaan (nouja, iig niet in boss fights).

Wat mij betreft een veel beter uitvoering van BOTW en echt een geweldige game, al vond ik dus dat het einde niet helemaal geweldig was. Ook omdat het gewoon somehow een stuk benauwder voelde en telkens als je doodging je hetzelfde ding opnieuw mocht doen, maar dan ging het wel veel tijd kosten.

Een quick save/load zou wel fijn zijn. Ik snap dat dat niet souls is, maar ook voor bosses zou het wel nice zijn als je gewoon een fijne methode had om hun moveset te leren. De fight met Melinia bv. die heb ik vrij vaak moeten doen, zou nice zijn als je niet elke keer 10 seconden op die death animation hoeft te wachten en het laden allemaal wat sneller zou gaan. Dat kan je een stuk sneller doorgaan. Het probleem daar was dat je soms gewoon al binnen 10s gort bent en dan mag je alweer 30s wachten ofzo op je volgende try.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Snowdog schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:21:
[...]

Alleen als je een weapon hebt die ook op arcane scaled.
Anders doet het helemaal niks (afaik?).
Correctemundo, ik zat met m'n gedachten bij Morgott's Cursed Sword welke D scaling heeft in arcane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman

2H katana. Met dual wield kun je power stance moves gebruiken. Doen veel damage.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shao Kahn
Korte update.

Vermaak me nog steeds meer dan prima, 150 uur in de game, level 130.
Vind sommige aspecten nog steeds niet erg goed gedaan (quest design, large boss hitboxes) maar wel een fantastische game.

Ondertussen wel al honderduizenden runes verloren door dood te gaan maar ja.
Als je eenmaal late game farming ontdekt boeit dat allemaal wat minder.

Wel blijf ik meer moeite hebben met sommige mobs dan bosses, Radahn, Rykard in 1 x neer, Renalla in 2 x, maar mobs als de Crucible Knight skip ik, ik ga gewoon iedere keer neer.

Twin Ballgargels was echt de meest frusterende bossfight tot nu toe, maar vele levels later zwaar overleveled met een +17GodSkinslayer en +8 Mimic Tear en D's brother gaan ze toch neer.

Heb 1e helft met Bloodhound fang gespeeld, 2e helft met GodSkinslayer. en beetje afgewisseld met dual wield Eleanora's. maar om de een of andere manier bevalt het niet en ben me nu aan het afvragen hoe ik endgame wil spelen. Godskin is lekker snel dus het bouwt bloodloos enorm snel op, maar het breekt nauwelijks poises

Ik neem overigens aan dat dit allemaal nu niet meer in spoilertags moet

[ Voor 16% gewijzigd door Shao Kahn op 04-10-2023 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shao Kahn
Aangekomen in Mountaintop of Giants & Consecrated snowfields, en Farum Azula blootgespeeld na tanden uren stukgebeten te hebben op Frostdragon en Firegiant.

Ik moet zeggen dat deze 3 gebieden de minst interessante zijn. Vervelende vijanden en/of, saai leveldesign maakt het geen leuke ervaring.

Ook blijf ik me verbazen hoe makkelijk sommige bosses zijn (Radahn, Moghwyn) terwijl ik op mobs als Crucible Knigths soms echt stukloop. Kan te maken hebben met mijn max upgraded Spirit Ashes :)

Ik begrijp dat ik nu naar de Haligtree moet maar heb geen schijn van kans tegen die invisible assasins, ook niet als ik ze kan zien.

Overigens heb ik vrijwel nooit greases gebruikt, en nog nooit magie of incantations simpelweg omdat ik daar niet de juiste skills voor heb. Volgend PT word magie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Shao Kahn schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:29:
Farum Azula blootgespeeld
Ik moet zeggen dat deze 3 gebieden de minst interessante zijn. Vervelende vijanden en/of, saai leveldesign maakt het geen leuke ervaring.
Farum Azula heeft toch juist alles behalve een saai leveldesign?

Mimic tear is zwaar overpowered. Vandaar dat crucible knights dan lastig zijn zonder mimic tear. De meeste bosses zonder mimic tear zijn een stuk lastiger dan een crucible knight.

[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 24-10-2023 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shao Kahn
Hulleman schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:10:
[...]

Farum Azula heeft toch juist alles behalve een saai leveldesign?
Klopt, maar de sneeuwlevels wel. maar kan zijn dat ik ook beetje moe word van constant dood gaan van iedere keer een sterkere variant van dezelfde vijand.

[ Voor 4% gewijzigd door Shao Kahn op 25-10-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Shao Kahn schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:39:
[...]

Klopt, maar de sneeuwlevels wel. maar kan zijn dat ik ook beetje moe word van constant dood gaan van iedere keer een sterkere variant van dezelfde vijand.
Mja, de variatie in vijanden is wel een ding. Hoe vaak je wel niet één of andere (of twee) Godskin tegenkomt......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Shao Kahn schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:39:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat je teveel op je mimic tear leunt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:37

snmght

imho dan he

Ik ben in het weekend eens een nieuwe playthrough gestart, had het maanden niet gespeeld. Dan is het toch wel weer lekker en mooi!

Had het geluk dat de eerste Golem in Stormveil zijn Golem Halberd dropte, dat ik hem 2-handed al kan gebruiken en dat hij ook nog eens te upgraden is met normale smithing stones. Heb hem +3 nu en al mijn vijanden zijn doodsbang. :7

Valt me verder op dat ik geen summon signs meer tegenkom en ook niet gesummoned wordt, jammer! Had graag Godrick nog een paar keer een pak slaag verkocht met dat wapen. :D

[ Voor 19% gewijzigd door snmght op 16-11-2023 12:29 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shao Kahn
snmght schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:28:
Ik ben in het weekend eens een nieuwe playthrough gestart, had het maanden niet gespeeld. Dan is het toch wel weer lekker en mooi!

Had het geluk dat de eerste Golem in Stormveil zijn Golem Halberd dropte, dat ik hem 2-handed al kan gebruiken en dat hij ook nog eens te upgraden is met normale smithing stones. Heb hem +3 nu en al mijn vijanden zijn doodsbang. :7

Valt me verder op dat ik geen summon signs meer tegenkom en ook niet gesummoned wordt, jammer! Had graag Godrick nog een paar keer een pak slaag verkocht met dat wapen. :D
Dat vind ik wel apart aan mijn 1e FS game. Ik had verwacht dat je nadat een boss de 1e keer verslagen had, je die nogmaals kon doen. Niet voor meer loot of Runes, maar qua time challenge ofzo.
Ik zou sommige bossfighst nog eens over willen doen, maar dan met andere wapens of andere spec ( magic bv)

ah well, NG+ dan maar.

Ik ben nog steeds door het spel aan het nooben. Zit nu progressie te boeken in Farum Azula en Haligtree.
170 uur, level 160 ofzo. Haligtree zeer vervelen. Die sterke knights overall zijn uitermate vervelend als je zwaar op je mimic leunt :)
Ben er wel klaar mee, wil nu game finishen en dan NG + collosal weapon build of Magic gaan doen. Merk dat de stagger van mijn twinblades laag is en dat maakt fights erg lastig voor mensen die niet heel geduldig zijn en teveel hack and slash spelen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
DLC laat nog wel even op zich laten wachten.
While there was a recent rumor it would be out in early 2024, possibly even at the year mark of its announcement, and two years after release, FromSoftware Producer Yasuhiro Kitao , via Game Watch, has said that’s not quite right, and the DLC “still has a little way to go” but that the project is “progressing well.”
https://www.forbes.com/si...f-the-erdtree-dlc-timing/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Heb er veel zin in, ik hoop vooral dat we vooral meer legacy dungeons gaan zien. De overworld van ER begint ondertussen m'n strot uit te hangen. PvP vind ik als liefhebber van PvP in de souls games ook nog steeds tegen vallen in ER.. In het verleden brachten de DLC vaak ook nieuwe PvP content dus ik hoop dat we ook daar meer van gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
D4NG3R schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:11:
Heb er veel zin in, ik hoop vooral dat we vooral meer legacy dungeons gaan zien. De overworld van ER begint ondertussen m'n strot uit te hangen. PvP vind ik als liefhebber van PvP in de souls games ook nog steeds tegen vallen in ER.. In het verleden brachten de DLC vaak ook nieuwe PvP content dus ik hoop dat we ook daar meer van gaan zien.
Wat valt jou tegen aan de PVP?

Ik vind zelf de PVP nog erg tof, op een paar skilloze builds na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Voornamelijk de ashes of war spam en invasions in de overworld vallen mij tegen. Daar komt bij dat PvP in ER veel minder consistent aanvoelt, al is dat in bepaalde opzichten juist goed. Arena battles hebben mij helaas nooit echt getrokken, ook niet in voortgaande games.

En natuurlijk een flinke scheut nostalgie naar DS3. De absolute chaos om in de Ringed City in je eentje een team van 3 tegen te komen is en blijft geweldig. :)

Ach ja, voor ieder wat wils. Ik heb het de eerste paar weken een kans gegeven juist omdat ik de launchweken van de vorige games nooit mee heb gemaakt en iedereen daar ontzettend lovend over sprak, maar kan er simpelweg niet in komen. Ik slinger DS3 binnenkort weer een keer aan en ga kijken of daar nog een beetje leven in zit. Zo jammer dat dat meer dan een jaar plat heeft gelegen. :|

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 04-12-2023 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:35
Gisteren eindelijk mn eerste journey in de Lands Between afgerond. Wat een game.
spoiler:
Uitgespeeld als Lord of the Frenzied Flame. Had niet door dat die sidequest me in dit einde zou locken

Nu nog even klooien in de NG+ en dan maar eens een mage/sorcery build proberen. Nu gespeeld als melee-tank. Alles op vigor en strength met de Starscourge greatsword twohanded gedaan >:) . Eens kijken hoe het anders zal spelen als een squishy mage :+

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
PindaUnited schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:37:
Gisteren eindelijk mn eerste journey in de Lands Between afgerond. Wat een game.
spoiler:
Uitgespeeld als Lord of the Frenzied Flame. Had niet door dat die sidequest me in dit einde zou locken
Spoiler is niet echt nodig volgens mij. Je kunt wel uit the Lord of the Frenzied Flame einde komen, maar kost je veel tijd. Daar moet je een lange questline (lines?) voor volgen tot erg diep in de end game als ik me niet vergis. Als je voor platinum wil gaan is dat wel een pad die je een keer moet bewandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
D4NG3R schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:15:
Voornamelijk de ashes of war spam en invasions in de overworld vallen mij tegen. Daar komt bij dat PvP in ER veel minder consistent aanvoelt, al is dat in bepaalde opzichten juist goed. Arena battles hebben mij helaas nooit echt getrokken, ook niet in voortgaande games.

En natuurlijk een flinke scheut nostalgie naar DS3. De absolute chaos om in de Ringed City in je eentje een team van 3 tegen te komen is en blijft geweldig. :)

Ach ja, voor ieder wat wils. Ik heb het de eerste paar weken een kans gegeven juist omdat ik de launchweken van de vorige games nooit mee heb gemaakt en iedereen daar ontzettend lovend over sprak, maar kan er simpelweg niet in komen. Ik slinger DS3 binnenkort weer een keer aan en ga kijken of daar nog een beetje leven in zit. Zo jammer dat dat meer dan een jaar plat heeft gelegen. :|
Over dat laatste kan ik je melden dat dat nog behoorlijk actief is.
Zelfs DS Remastered en 2 zit nog leven in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:35
@Hulleman spoilertags waren inderdaad wellicht wat overbodig maar goed. Je weet nooit he :P Voor een Platinum moet je idd alle endings eens doorlopen hebben dus wellicht geef ik het nog een poging. NG+ gaat iig een stuk vlotter schat ik zo in O-)

Is het trouwens handiger om voor een nieuwe build gewoon helemaal met een nieuwe game te beginnen of kan iemand aanraden gewoon te respeccen wanneer dat weer mogelijk wordt? Scheelt zo’n 150 levels natuurlijk…

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
PindaUnited schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 08:40:
@Hulleman spoilertags waren inderdaad wellicht wat overbodig maar goed. Je weet nooit he :P Voor een Platinum moet je idd alle endings eens doorlopen hebben dus wellicht geef ik het nog een poging. NG+ gaat iig een stuk vlotter schat ik zo in O-)

Is het trouwens handiger om voor een nieuwe build gewoon helemaal met een nieuwe game te beginnen of kan iemand aanraden gewoon te respeccen wanneer dat weer mogelijk wordt? Scheelt zo’n 150 levels natuurlijk…
NG+ kost je een paar uurtjes als je alleen de benodigde bosses doet en wat je mogelijk gemist hebt. Alle endings kun je met wat slim saven in 1 playthrough doen. Er zitten wel missable trophies in, dus als je voor platinum wil gaan, raad ik je aan een guide te volgen.

Het ligt er aan wat je zoekt met je nieuwe build. Als je vanaf het begin enorm overpowered wil zijn met een end-game build dan kun je respeccen. Ga er even vanuit dat je in je eerste playthrough zoveel wapens/armor hebt verzameld dat je praktisch elke end-game build kan maken. Als je wil respeccen, doe dat dan wel voordat je NG+ start, anders wordt die optie pas beschikbaar na Renala. Als je meer uitdaging wil kun je beter een nieuwe game beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:14

ilm

Pas begonnen aan Elden Ring als wretch, zit echt nog niet ver (eerste soldatenkamp) en ga mogelijks herstarten om echt te beginnen. Enkel ben ik er nog niet uit wat voor soort build (en dus starters klasse) het gaat worden. Enige suggesties zijn welkom (zonder al te veel details weg te geven rond wapens). Ik denk grofweg bv. aan:

- dex build
- dex / fait of dex / int build (maar geen paladin)
- pure int build (omdat magie blijkbaar toch een stuk beter is in Elden Ring dan DS).
- iets met speren of katanas :-)

Ik zoek gewoon iets leuks, en misschien iets anders wat ik tot hiertoe in de souls games al heb gedaan. Ik ben geen beginner, maar ook niet iemand die het onderste uit de kan wil halen. Gewoon leuk en niet te grindy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Samurai! Lekker bleed damage doen op je vijanden en de bosses, heerlijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:14

ilm

Superkiwi schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:34:
Samurai! Lekker bleed damage doen op je vijanden en de bosses, heerlijk >:)
Hmm, ja lijkt me wel wat. Was het al tegengekomen maar ik dacht dat sommige bosses immuun gingen zijn (er waren ook een aantal updates die het generfd hebben geloof ik). Toch maar doen denk ik zo.

Kan je ook wat spells erbij doen (int of faith) of verspreid je dan alles ietwat teveel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bleed wapens zijn heul sterk tegen monsters welke je kan bleeden, maar veelal ook knap waardeloos tegen monsters welke je niet kan bleeden. :+

Je kan prima spells mixen met reguliere melee, sterker nog dat geeft je een aardig breed arsenaal als je er ook melee wapens bij pakt welke goed schalen op int of faith. :)

Redelijk snel het spel in kom je bijvoorbeeld een van de sterkere PvE katana's tegen welke op int en dex schaalt. :Y

spoiler:
De Moonveil, zit in een tunnel nabij het startgebied. Vereist wel dat je een vrij lompe boss in een vrij kleine ruimte killed.

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 18-12-2023 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:06
Ben momenteel een level 120 pure strength build, en ga stilaan beginnen aan de Mountaintops.
Ik speel met een maxed-out Giant Crusher, en talismans om max damage te doen.
Strength is momenteel 60.

Bij het levellen heb ik tegenwoordig het gevoel dat mijn capaciteit om damage te doen tegen een plafond aan zit: ik kan nog wel bij elke level strength een paar puntjes extra damage doen, maar veel is het niet. Is mijn damage productie nu afgetopt tot het einde van het spel? Of mis ik nog andere mogelijkheden?

Is er eventueel een makkelijk te leren spell of chant dat ik als strength build kan gebruiken om nog wat meer dmg te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Level 61-99 schaalt inderdaad een stuk minder lekker dan dat het daarvoor doet, het is dan ook een van de softcaps.

Het verschilt nogal per wapen, de pure strength builds gaan soms door tot 80. Als je echt vooruitgang wil zien kan je beter even gaan kijken naar beschikbare buffs: https://eldenring.wiki.fextralife.com/Buffs+and+Debuffs

Electrify Armanent zou je op 15 faith (base level) zo maar eens vrolijk 75-90 AR meer kunnen geven op je heavy infused hamer. :)

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 18-12-2023 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:44
Heb veel goede recensies gelezen. Maar enigste dat mij beetje afschrikt is de moeilijkheidsgraad van deze game. Je kan nl ni kiezen welke je moeilijkheid is. Maar gewoon een standaard . Voor de rest is het open world ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Wolverine9000 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 19:03:
Heb veel goede recensies gelezen. Maar enigste dat mij beetje afschrikt is de moeilijkheidsgraad van deze game. Je kan nl ni kiezen welke je moeilijkheid is. Maar gewoon een standaard . Voor de rest is het open world ?
Het is inderdaad open wereld.

Verder krijg je een boel mogelijkheden voorhanden die de moeilijkheidsgraad een stuk lager maakt dan die van eerdere souls games, gewoon spelen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:44
Loei123 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 19:45:
[...]

Het is inderdaad open wereld.

Verder krijg je een boel mogelijkheden voorhanden die de moeilijkheidsgraad een stuk lager maakt dan die van eerdere souls games, gewoon spelen dus!
Ben nog aan het twijfelen. Staat in promotie in de ps store. Hoeveel download gb is het op ps5..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolverine9000 schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 19:03:
De standaard moeilijkheidsgraad is Easy. De game wordt pas moeilijker als je hem hebt uitgespeeld en begint aan NG+ ;)

Gewoon lekker aan beginnen en niet al te druk om maken, dit is de meest toegankelijke “Souls” game ooit en als je wilt kan je op YouTube bijvoorbeeld onderstaande guide volgen om het jezelf wat makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een beetje bevestiging (of niet) dat ik niet helemaal de plank mis sla. Ik ben gestart met Elden Ring maar wat is 'normaal' om dood te gaan? Dit is mijn eerste game van Fromsoftware en ik ben dus niets gewend, maar na 5x doodgaan op hetzlfde punt waarna ik alles wéér opnieuw moet proberen heb ik direct Alt+F4 neigingen. Het is mij inmiddels wel duidelijk dat ik de mindset moet veranderen en de basis van deze game veel trial & error is, maar ben benieuwd wat de ervaring is van andere first-timers? Ik heb verder nog niks opgezocht qua advies/tips en ik ben wel veel actie-RPG's gewend.

P.s. bovenstaande video ziet er trouwens uit als een bijzonder OP start, dat wordt mijn volgende plan :+

[ Voor 6% gewijzigd door Divak op 27-12-2023 19:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
@Divak Als non-first-timer kan ik je iig mededelen dat ik wel meer dan 50 keer van hetzelfde richeltje afgekukeld ben. Een tweetal bossfights ben ik uren achter elkaar dood gegaan, simpelweg omdat ik nog niet goed genoeg was, eigenlijk materiaal miste of er kwartjes nog niet gevallen waren.

Het is geen genre waar je met een beetje aim-skills doorheen tralala't.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Divak schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:26:
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een beetje bevestiging (of niet) dat ik niet helemaal de plank mis sla. Ik ben gestart met Elden Ring maar wat is 'normaal' om dood te gaan? Dit is mijn eerste game van Fromsoftware en ik ben dus niets gewend, maar na 5x doodgaan op hetzlfde punt waarna ik alles wéér opnieuw moet proberen heb ik direct Alt+F4 neigingen. Het is mij inmiddels wel duidelijk dat ik de mindset moet veranderen en de basis van deze game veel trial & error is, maar ben benieuwd wat de ervaring is van andere first-timers? Ik heb verder nog niks opgezocht qua advies/tips en ik ben wel veel actie-RPG's gewend.

P.s. bovenstaande video ziet er trouwens uit als een bijzonder OP start, dat wordt mijn volgende plan :+
gewoon met een grote boog omheen lopen, en later terukomen.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01:19
Divak schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:26:

5x valt mee haha. Zullen bazen komen waar het 100x gaat zijn. :P

Voor nu: Als iets echt te moeilijk is en je kunt eromheen, ga er dan voor nu omheen. Je komt aan het begin in de open world enemies tegen die je echt nog niet aankan.
Pagina: 1 ... 67 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten