Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43

ShadowBumble

Professioneel Prutser

* ShadowBumble meld zich hier ook :)

Na afronding van mijn vorige game kan ik eindelijk beginnen aan Elden Ring (tijdens release al gekocht maar ik ben van de eerst de andere game finishen), onbekend met de franchise (Geen enkel Demon Souls gespeeld).

Ben ik enorm benieuwd na hoe de ervaring gaat zijn, voor ik mij hier in stort zijn er nog absolute zaken waarmee mensen zeggen dit moet je echt ff doen of is het algemene credo laat het over je heen komen ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ligt eraan aan wie je het vraagt ;)
Ik zou zeggen start de game op en laat je lekker onderdompelen in deze nieuwe ervaring. Ver weg blijven van 'best build' guides en 'dingen die je eerst moet doen' videos. Uiteindelijk valt alles wel op zijn plekje en voor vragen kun je natuurlijk altijd hier terecht (al zal het topic niet meer zo levendig zijn als rond launch).
Veel plezier!! d:)b

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Superkiwi schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:43:
Blijven proberen. Trollen en grote beren is echt dé manier.
Gelukt, die grote beer deed het 'm.
Was met die kleintjes bezig.
Bedankt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoojaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2024
ShadowBumble schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:02:
* ShadowBumble meld zich hier ook :)

Na afronding van mijn vorige game kan ik eindelijk beginnen aan Elden Ring (tijdens release al gekocht maar ik ben van de eerst de andere game finishen), onbekend met de franchise (Geen enkel Demon Souls gespeeld).

Ben ik enorm benieuwd na hoe de ervaring gaat zijn, voor ik mij hier in stort zijn er nog absolute zaken waarmee mensen zeggen dit moet je echt ff doen of is het algemene credo laat het over je heen komen ?
Elden ring is voor mij ook de eerste ervaring met de franchise, inmiddels 60 uur verder :)

Ben zelf niet van alles vooraf uitzoeken en tot in detail youtuben wat te doen maar tijdens het character builden wel gericht info gezocht over de starter items en classen systeem binnen elden ring.
spoiler: starter pick
De extra potion als prisoner bij start was voor mij wel wenselijk

Wanneer ik bv. vast liep op een boss/quest of twijfelde over het gebruik van een wapen voor het investeren van upgrades heb ik geregeld een korte youtube er bij gehad.

Ik als total newb vind het wel fijn af en toe wat richting te hebben. Verder in het spel worden de vrijheden alleen maar groter en doet het er niet meer toe. Wilde alleen wel op dat punt komen, weet niet of dat gelukt was zonder wat info af en toe.

Een build zoals Superkiwi aangaf zou ik inderdaad niet volgen.

PSN: whoojaa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

:D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Uiteindelijk weer een "paar uur" verder ;)

Combat blijft soms toch nog lastig zeker op het juiste moment dodgen. Groot gemist vind ik eigenlijk wel een quest tracker :D Dus ik schrijf nu maar kort op welke "opdrachten" ik krijg van NPC's etc.

Voor de rest gaat het wel lekker geloof ik, ik heb 2 maps gevonden dus Limgrave helemaal unlocked op de map. Inmiddels 4 mini "Cave's/Dungeons" verder (denk ik)

- Costal Cove
- Stormfood Catacombs
- Groveside Cave
- Limegrave tunnels

Het gaat in ieder geval steeds beter, het duurde even voor ik door had dat ik "runes" kon uitgeven voor levels en ik moest echt even opzoeken wat welke stats nu verbeterde maar erg vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 16:18

reaL_G

G

ShadowBumble schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:39:

Voor de rest gaat het wel lekker geloof ik, ik heb 2 maps gevonden dus Limgrave helemaal unlocked op de map.
Er zijn er eigenlijk meer dan 2, limgrave area is groter dan je denkt. Check area waar je de grote beer bent tegengekomen.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

reaL_G schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

Er zijn er eigenlijk meer dan 2, limgrave area is groter dan je denkt. Check area waar je de grote beer bent tegengekomen.
Je bedoeld die oversized Luiaard die tegen een boom staat te krabben ? daar heb ik inderdaad een stukje map vandaan en eentje vrij snel aan het begin bij dat eerst kampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Laatst online: 06-07 16:18

reaL_G

G

ShadowBumble schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:43:
[...]

Je bedoeld die oversized Luiaard die tegen een boom staat te krabben ? daar heb ik inderdaad een stukje map vandaan en eentje vrij snel aan het begin bij dat eerst kampje.
Nee,
Ik bedoel die in het bos.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

reaL_G schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:57:
[...]

Nee,
Ik bedoel die in het bos.
Hmm ik ga op onderzoek uit volgens mij hebben we het over hetzelfde. Ik weet waar die beren zaten, dat is hetzelfde stuk als waar die krabbende luiaard zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Haha gevonden, ik was er nooit opgekomen om verder door te lopen :D Mooie omgeving inderdaad, ik zou er nooit aan gedacht hebben om in die lege ruimte door te lopen aangezien er letterlijk niks was. Thanks voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-07 12:52

D4NG3R

kiwi

:)

@ShadowBumble niet echt een gigantische spoiler, maar wel een antwoord wat je zelf misschien nog niet doorhad m.b.t. waar je map pieces kan vinden:
spoiler:
Op de kaart staan van die kleine pilaartjes, daar vind je de map van dat gebied

De map heeft overigens aan alle kanten vrij duidelijke randen, dus als je ergens een mistig-papier-effect op de kaart ziet is de kans groot dat je die richting nog verder uit kan. :Y)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

@D4NG3R die was mij inderdaad al opgevallen maar toch bedankt voor de tip en het meedenken over de map pieces. Dat de map harde randen heeft wist ik niet dus dat is wel een goede inderdaad.

Ook weer een kleine update, ik zit nu precies 10 uur ingame tijd en stiekem vind ik het veel leuker dan verwacht. Ondanks dat je zelf een beetje de hints moet oppakken van de NPC's ( en in mijn geval schrijf ik dus gewoon ouderwets op welke NPC mij heeft voorzien van een " opdracht" met een korte beschrijving van die opdracht).

In navologing van deze post heb ik inmiddels ook de "Murkwater Catacombs" en "Murkwater Cave" gedaan en twee named ( dus ik vermoed field bosses ) Agheel Dragon en Tibia Mariner, die beide eigenlijk wel heel simpel neergingen daarnaast nog tal van andere "special" enemies.

Merk dat ik soms kwa controls nog wel zoekend ben maar het gaat al prima lijkt mij in mijn voorbereidingen naar Marit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Okay misschien ben ik iets te ver gegaan met mijn voorbereidingen op Marit :+

Ik was lekker bezig in de Weeping Peninsula waar ik uiteindelijk Castle Morne heb gefinished en dus ook Leonine Misbegotten verslagen. Het verbaasde mij ook toen ik daar een achievement voor kreeg maar okay, omdat dat wel eenvoudig (2 tries) ging had ik mij voor genomen Marit als volgende aan te pakken. Helemaal bepakt en bezakt, voorbereid bij de laatste grace, runes uit gegeven voor de laatste atribute upgrades en hop richting Marit een paar meter verderop. Eerste try vooral gefocussed up het patroon; side step dit is wel heel gaaf aan de bosses moet ik toegeven doet mij denken aan alle tijd en effort die we staken in onze WoW raids om de patronen te leren, en de tweede try ging Marit neer. Een lichte deceptie later en mij afvragend waarom iedereen zich zo stuk liep op deze baas kwam ik er achter waarom het waarschijnlijk zo eenvoudig ging.

spoiler:
Ik was namelijk inmiddels aangekomen op level 41 8)7 8)7
Conclusie iets minder "voorbereiden" iets meer tempo in progress maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bovenstaande is een beetje het 'nadeel' van de sandboxformule; het is (te) makkelijk om 'even ergens anders' heen te gaan en veel te sterk terug te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-07 11:16
PearlChoco schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:17:
Deze week toegekomen. Prachtig hardcover boek. Ik blijf het leuk vinden om in zo'n boeken te grasduinen :)

[Afbeelding]
Is deze toevallig nog ergens te bestellen dat je weet?

Zie dat volume 1 sold out is op hun website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-07 09:57
Op amazon is hij nog te krijgen. Zowel NL als UK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Mariekeb schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:38:
Op amazon is hij nog te krijgen. Zowel NL als UK
Besteld 😃

3 november besteld bij Amazon.nl, vandaag binnen, 5 dagen dus.
Wat een prachtig boek, ben ik wel even zoet mee 😅

[ Voor 25% gewijzigd door Ton Hasselt op 08-11-2022 18:18 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Het weekend zit er weer op, niet heel veel kunnen spelen maar inmiddels ben ik aan gekomen op de "Academy of Raya Lucaria", nadat ik er achter kwam dat "Stormveil Castle" iets te eenvoudig ging ben ik direct door gegaan naar de tweede legacy dungeon. Dus niet zoals ik in Limgrave gedaan heb eerst alle "Cave/Catacombs" maar gewoon lekker door. Wat een ongelooflijk heerlijke sfeer hangt hier zeg.

Je merkt wel dat ik hier duidelijk meer om mijn plek ben dan in Stormveil het hier al een stukje moeilijker is en het veel meer bij mijn huidige level is (43, iets over de 20 uur gespeeld), ik moet nu bewust nadenken over hoe ik de mobs benader en in welke volgorde. Uiteindelijk gekomen tot de eerste "boss":
spoiler:
Red Wolf of RadagastAfbeeldingslocatie: https://eldenring.wiki.fextralife.com/file/Elden-Ring/red_wolf_of_radagon_1_bosses_elden_ring_wiki_600px.jpg
en dat was gelijk de eerste waar ik echt even om moest schakelen, tot nu toen ging ranged (ik ben een Astrologer) mij erg goed af echter op het moment dat je met een hyper aggressive enemy staat is dat wel even puzzelen. Gelukkig had ik een nieuw offhand weapon gevonden "Lazuli Glintstone Sword" van een van de eerste mobs die ik tegenkwam (en geen skelet was :+) en dat hielp eigenlijk best veel fijn zwaard om naast mijn staff te gebruiken voor close combat.

Uiteindelijk heeft het mij een stuk of 8 a 9 tries gekost om de eerste boss neer te krijgen maar het is gelukt, dus week maar weer verder to be continued dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-07 15:04
Kunnen we vandaag een DLC aankondiging verwachten? Ik ben inmiddels level 265 en wel klaar voor wat nieuwe uitdaging :+

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-07 21:12
Hulleman schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:04:
Kunnen we vandaag een DLC aankondiging verwachten? Ik ben inmiddels level 265 en wel klaar voor wat nieuwe uitdaging :+
De verwachting is 8 december bij de game awards, welk evenement vindt vandaag plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Loei123 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:18:
[...]

De verwachting is 8 december bij de game awards, welk evenement vindt vandaag plaats?
Ah, dat is dan pas. Ik las op een site dat de game awards op 16 november was :')

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ShadowBumble schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:39:
Het weekend zit er weer op, niet heel veel kunnen spelen maar inmiddels ben ik aan gekomen op de "Academy of Raya Lucaria", nadat ik er achter kwam dat "Stormveil Castle" iets te eenvoudig ging ben ik direct door gegaan naar de tweede legacy dungeon. Dus niet zoals ik in Limgrave gedaan heb eerst alle "Cave/Catacombs" maar gewoon lekker door. Wat een ongelooflijk heerlijke sfeer hangt hier zeg.

Je merkt wel dat ik hier duidelijk meer om mijn plek ben dan in Stormveil het hier al een stukje moeilijker is en het veel meer bij mijn huidige level is (43, iets over de 20 uur gespeeld), ik moet nu bewust nadenken over hoe ik de mobs benader en in welke volgorde. Uiteindelijk gekomen tot de eerste "boss":
spoiler:
Red Wolf of Radagast[Afbeelding]
en dat was gelijk de eerste waar ik echt even om moest schakelen, tot nu toen ging ranged (ik ben een Astrologer) mij erg goed af echter op het moment dat je met een hyper aggressive enemy staat is dat wel even puzzelen. Gelukkig had ik een nieuw offhand weapon gevonden "Lazuli Glintstone Sword" van een van de eerste mobs die ik tegenkwam (en geen skelet was :+) en dat hielp eigenlijk best veel fijn zwaard om naast mijn staff te gebruiken voor close combat.

Uiteindelijk heeft het mij een stuk of 8 a 9 tries gekost om de eerste boss neer te krijgen maar het is gelukt, dus week maar weer verder to be continued dus.
We zijn inmiddels weer verder en het was wel weer eens tijd voor een update :+ Inmiddels licht Raya Lucaria achter mij en kom ik dan toch maar tot de conclusie dat de eerste boss aanzienlijk moeilijker was dan de "main" boss. Reden hiervoor heb ik eigenlijk pas later achterhaalt maar daar komen we zo op :) Liurnia heb ik inmiddels wel afgerond,

Er zijn wat questlines geprogressed, beide Minor Erdtree's gedaan, de "mini dungeon" Caria Manor, de Black Knife Catacombs en daar kwam ik toch wel tot een cruciaal inzicht. In die laatste waar ik al een aantal keer tegen een bepaalde wall aanliep waa rik eigenlijk slecht mee kon omgaan en de oplossing daarvan eigenlijk zeer simpel is :D

Het omgaan met agressieve Enemies in kleine compacte ruimtes, want ja een Astrologer is ranged dus spelen we ranged, en dat is dus precies wat Elden Ring niet is, ja je kan Spells gebruiken maar net zo goed een zwaard, tuurlijk kan je mage gear dragen die licht is maar waarom zou je als je Armor kan dragen en nog steeds medium load bent.

Inmiddels zijn we op een punt beland waar een keuze gemaakt moet worden ga ik richting Caelid of ga ik naar Altus ? Beide zijn een prima optie of gaan we toch nog even tussendoor Sofia river doen ? Keuzes keuzes en juist die keuzes maakt het leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ShadowBumble schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:24:
[...]
Inmiddels zijn we op een punt beland waar een keuze gemaakt moet worden ga ik richting Caelid of ga ik naar Altus ?
Eerst naar Caelid voordat je een stap op Altus Plateau zet en dan vooral naar het kasteel van Caelid ;)

• Hulleman
@ShadowBumble, wat @Superkiwi zegt. Eerst caelid. Altus vereist een veel hoger level. Tip die ik voor je zal spoileren. Hele kleine spoiler maar kan je de weg naar Redmane Castle in Caelid een heel stuk prettiger maken.
spoiler:
raak 1 site of grace aan in Altus Plateau

Siofra River kun je prima doen al. Staat lvl 50-60 voor, maar die kun je ook wel op een veel lager level spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 17-11-2022 23:02 ]

Hulleman schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:00:
Tip die ik voor je zal spoileren. Hele kleine spoiler maar kan je de weg naar Redmane Castle in Caelid een heel stuk prettiger maken.
spoiler:
raak 1 site of grace aan in Altus Plateau
Ha pannenkoek, daarom zei ik juist dat ie eerst naar het kasteel in Caelid moest gaan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

@Superkiwi / @Hulleman o jee keuzes wat nu :+

Ik heb eerst Sofia River gaan doen, ik heb het idee dat er daar nog meer is maar kon niks mee ontdekken beide bazen daar gedaan, piece of cake. Daarna ben ik gewoon naar Caelid gedaan, ik ben begonnen met de Ranni's Questline. Dus ik weet waarom ik naar het kasteel moet :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-06 20:21
Ook eindelijk het spel maar eens aangeschaft, installed op de steam deck. Straks beentjes omhoog en proberen dat ding niet uit frustratie weg te gooien! Ga er blind in, zie wel wat er allemaal gebeurd.

edit na een dag:

lekker aan het rondrijden in Limgrave. Die naked dude gekozen aan het begin (wrest?). Inmiddels level 10, genoeg gear gevonden dat ik niet meer naakt rondloop en een mooi 2hander zwaard. Meeste 'trash' mobs zijn in 1 á 2 hits dood. In een cave met wat wolven aan het begin ook de eerste echt 'boss' gekilled. Heul vet!

[ Voor 46% gewijzigd door Odysseus87 op 19-11-2022 21:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

We zijn 5 dagen later maar inmiddels aangekomen bij Redmane :D Nog niet aan begonnen dus daar kan ik morgen mee aan de slag ( helaas geen tijd vandaag ).

Daarnaast heb ik op aanraden van een vriend maar even de Golden Scarab gehaald, en ik moet zeggen daar werd ik meer geïrriteerd van dan alles wat ik tot nu toe heb moeten doen. Dat kwam ook natuurlijk (wederom) door mijzelf want hoe fix je Scarlet Rot, dus dat vergde wat onderzoek werk. Uiteindelijk 5 points in Faith gestoken zodat ik
spoiler:
Flame, Cleanse Me
kon gebruiken die ik tijdens de vorige zone ergens had opgepikt.

Toen je dat eenmaal doorhad werd het appeltje eitje, ik nog wel zoekende naar een goede combi van gear en weapons, ik heb nu rechts bijvoorbeeld een simpel +15 zwaard met een Holy incantation erop voor catacombs wat wel heel fijn is in close combat. Daarnaast zowel links als recht een mogelijkheid voor een staff en mijn linker hand ook nog een finger seal voor de incantation. Kortom dat is nog wel stoeien maar we komen er wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ShadowBumble schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:47:
Daarnaast heb ik op aanraden van een vriend maar even de Golden Scarab gehaald, en ik moet zeggen daar werd ik meer geïrriteerd van dan alles wat ik tot nu toe heb moeten doen. Dat kwam ook natuurlijk (wederom) door mijzelf want hoe fix je Scarlet Rot
Ik heb die golden scarab ook veel gebruikt. 20% extra runes!
Scarlet rot kun je ook genezen door een preserving bolus te eten. Daarvoor moet je dan weer een bepaalt soort cookbook vinden om die te kunnen craften. Is online wel te vinden als je dat wil weten. Mogelijk zihjn die bolussen ook wel te koop. Scarlet rot is echt een beest namelijk.

Wat je ook kunt doen is investeren in "immunity". Sommige armors/medallions geven hoge immunity. Dan bouw je (veel) minder snel een bepaalde status op.

[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 23-11-2022 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06 23:42
Hulleman schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:24:
[...]

Scarlet rot kun je ook genezen door een preserving bolus te eten. Daarvoor moet je dan weer een bepaalt soort cookbook vinden om die te kunnen craften. Is online wel te vinden als je dat wil weten. Mogelijk zihjn die bolussen ook wel te koop. Scarlet rot is echt een beest namelijk.

Wat je ook kunt doen is investeren in "immunity". Sommige armors/medallions geven hoge immunity. Dan bouw je (veel) minder snel een bepaalde status op.
Je kunt ook Incantation “Flame, Cleanse Me” gebruiken:

Another option to cure Scarlet Rot is using the incantation “Flame, Cleanse Me”. This faith-based spell requires 12 Faith to cast, making it accessible at a relatively low level. The incantation requires a seal and 14 Focus Points to cast and can be found on one of the corpses in the Fire Monk Camp just southwest of the Eastern Tableland site of Grace in the Liurnia of the Lakes area, north of Limgrave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hulleman schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:24:
[...]

Ja daarom ook aangeraden, hoe sneller je die haalt hoe fijner je leven wordt was zijn opmerking pas toen ik naar de stats ging kijken was het "Ah! Daarom dus".

Ik heb het cookbook maar kon nergens een van de ingredienten vinden tot ik bij de Church of Plague aankwam :+ maar ja toen had ik de incantation al gefikst.
Vildhjarta schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:39:
[...]

Another option to cure Scarlet Rot is using the incantation “Flame, Cleanse Me”. This faith-based spell requires 12 Faith to cast, making it accessible at a relatively low level. The incantation requires a seal and 14 Focus Points to cast and can be found on one of the corpses in the Fire Monk Camp just southwest of the Eastern Tableland site of Grace in the Liurnia of the Lakes area, north of Limgrave.
Dit is ook de route die ik eindelijk had gekozen zoals in mijn post stond :+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Vildhjarta schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:39:
[...]

Ik had in mijn eerste playthroughs (130uur ofzo) nog nooit een incantation gebruikt, vandaar dat ik die bolussen gebruikte. Onlangs met incantations begonnen. Geven wel mooie buffs. Maar een incantation is dan handiger dan bolussen (wat een naam :p ) craften en vreten.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 23-11-2022 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hulleman schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:01:
[...]

Ik had in mijn eerste playthroughs (130uur ofzo) nog nooit een incantation gebruikt, vandaar dat ik die bolussen gebruikte. Onlangs met incantations begonnen. Geven wel mooie buffs. Maar een incantation is dan handiger dan bolussen (wat een naam :p ) craften en vreten.
Tja ik had mij er natuurlijk in verdiept hoe of wat vanwege mijn zoektocht om Scarlet Rot op te lossen maar vooral het gene wat mij tegen stond is dat er maar een beperkte hoeveelheid is van een bepaalde ingredient voor die bolussen en de drop chance(van wat ik begreep een hele specifieke mob) voor een farm echt bizar laag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
ShadowBumble schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:54:

[...]

Dit is ook de route die ik eindelijk had gekozen zoals in mijn post stond :+ :)
Ah niet gezien haha 8)7 Iig goeie route dan.

• Hulleman
ShadowBumble schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:14:
[...]

Tja ik had mij er natuurlijk in verdiept hoe of wat vanwege mijn zoektocht om Scarlet Rot op te lossen maar vooral het gene wat mij tegen stond is dat er maar een beperkte hoeveelheid is van een bepaalde ingredient voor die bolussen en de drop chance(van wat ik begreep een hele specifieke mob) voor een farm echt bizar laag was.
Klopt, ik had vooral ingezet op hoge immunity met armor en medallions. Mooi spel. Ben benieuwd naar de DLC die begin december mogelijk wordt onthuld.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 24-11-2022 08:40 ]

• Vildhjarta
Hulleman schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:39:
[...]

Klopt, ik had vooral ingezet op hoge immunity met armor en medallions. Mooi spel. Ben benieuwd naar de DLC die begin december mogelijk wordt onthuld.
Volgens geruchten zou ie aangekondigt gaan worden bij de GameAwards. Ben erg benieuwd en wel zin om weer wat in die game te gaan doen na de platinum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om jezelf meer resistent te maken tegen oa poison en scarlet rot is er ook een hele fraaie 'champignon' outfit te vinden, die maakt je resistance balkjes een heel stuk langer.
Waar te vinden?
spoiler:
Outfit: Found in a cavern in Seethewater Cave.
Hoed: Found on a corpse hanging off the top of a column in the southeastern corner of the Lake of Rot. Climb the fallen pillar leading to a rocky outcropping, south of the ruin, to reach it.

Equip die set samen met wat goede talismans en Lake Rot wordt een eitje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJ2B1antQ65kInpI8uY4MdMNPtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hvlcJLBM2HNaHGwzJCPgbg2J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Superkiwi op 24-11-2022 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Superkiwi schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:23:
Om jezelf meer resistent te maken tegen oa poison en scarlet rot is er ook een hele fraaie 'champignon' outfit te vinden, die maakt je resistance balkjes een heel stuk langer.
Waar te vinden?
spoiler:
Outfit: Found in a cavern in Seethewater Cave.
Hoed: Found on a corpse hanging off the top of a column in the southeastern corner of the Lake of Rot. Climb the fallen pillar leading to a rocky outcropping, south of the ruin, to reach it.

Equip die set samen met wat goede talismans en Lake Rot wordt een eitje.

[Afbeelding]
Stiekem vind ik het dan wel weer een uitdaging om die hele set bij elkaar te krijgen haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Vandaag mijn Ryzen 2600 vervangen voor een 5600 en sindsdien is het spel (en elke andere soulsgame) compleet onspeelbaar door verschrikkelijk lage fps.

Wat ook opvalt is in de menu's waar een muis zichtbaar is deze constant flikkert, het lijkt wel de animatie voor een klik actie.

Wanneer ik fysiek achter de pc zit zijn er geen problemen, enkel met het streamen naar de nvidia shield.

Iemand hier ervaring mee?

Edit: Is inmiddels opgelost!

[ Voor 3% gewijzigd door Loei123 op 29-11-2022 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-07 11:33
Loei123 schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:40:
Vandaag mijn Ryzen 2600 vervangen voor een 5600 en sindsdien is het spel (en elke andere soulsgame) compleet onspeelbaar door verschrikkelijk lage fps.

Wat ook opvalt is in de menu's waar een muis zichtbaar is deze constant flikkert, het lijkt wel de animatie voor een klik actie.

Wanneer ik fysiek achter de pc zit zijn er geen problemen, enkel met het streamen naar de nvidia shield.

Iemand hier ervaring mee?

Edit: Is inmiddels opgelost!
hoe? ik heb dezelfde processor en hij draait als een zonnetje maar toch benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
walterwhite schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:17:
[...]

hoe? ik heb dezelfde processor en hij draait als een zonnetje maar toch benieuwd
Het probleem was dat ik van HDMI naar DP was gegaan qua kabel.
Als mijn monitor dan uitstaat denkt de PC dat er geen monitor is aangesloten en dan krijg tijdens het streamen allerlei rariteiten.

Mijn oude HDMI dummy erbij in gepropt en geen problemen meer. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
  • Laatst online: 06-07 14:34
De verwachting was er al, maar nu is er ook de officiele aankondiging:

Elden Ring krijgt een Colosseum PvP update. Niets voor mij, maar leuk voor de PvP-spelers. Ik wacht wel even op de Game Awards voor de DLC aankondiging (hopelijk).

[ Voor 33% gewijzigd door Woodsy op 06-12-2022 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreazz1nl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Hulleman schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:04:
https://screenrant.com/el...er%201%20billion%20runes.

ummmm The highest level players can get in Elden Ring is 713 !!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
dreazz1nl schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:09:
[...]

https://screenrant.com/el...er%201%20billion%20runes.

ummmm The highest level players can get in Elden Ring is 713 !!!!!!
Mja, op lvl 265 heb ik al zat soft- hardcaps bereikt en veel te OP voor alles. Jezelf tot lvl 713 farmen kost echt insane veel tijd en maakt je niet 3x zo krachtig als op lvl 265.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb de game aangeschaft, hier toevallig mensen die 3440x1440 spelen?
Je hebt dus die zwarte balken, wat is de beste manier om deze weg te krijgen?

Ik heb wel gelezen over Flawless Widescreen maar wil toch hier nog even jullie ervaringen horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
Jackson6 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:57:
Ik heb de game aangeschaft, hier toevallig mensen die 3440x1440 spelen?
Je hebt dus die zwarte balken, wat is de beste manier om deze weg te krijgen?

Ik heb wel gelezen over Flawless Widescreen maar wil toch hier nog even jullie ervaringen horen.
Elden Ring biedt helaas geen ondersteuning voor ultra-wide schermen. Flawless Widescreen wordt inderdaad veel gebruikt. Er zijn voorbeelden bekend van users die door het gebruik een ban hebben gehad. Op Reddit staan die vooral. Ook staan er waarschuwingen bij de installatie instructies. Als je geen interesse hebt om de online features te gebruiken is het naar mijn weten nog steeds de beste oplossing. Je mist dan wel co-op, de teksten die andere spelers achterlaten en kunt geen “spoken” van andere spelers zien. Helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Woodsy op 08-12-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:28
Goty gewonnen maar helaas nog geen dlc aankondiging.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEwCg9pPRYo5tlyqxtQI54QTaRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PdHGl4oH6wz33SjK1oeRshZh.jpg?f=fotoalbum_large

@Bazziek Jammer van die DLC, hopelijk snel nieuws.

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 09-12-2022 11:16 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hulleman schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:20:
[...]

Mja, op lvl 265 heb ik al zat soft- hardcaps bereikt en veel te OP voor alles. Jezelf tot lvl 713 farmen kost echt insane veel tijd en maakt je niet 3x zo krachtig als op lvl 265.
Je doet er sowieso goed aan om een verse run te doen bij DLC. Alle voortgaande games hadden een bepaald target-level voor de DLC's, geen enkele daarvan was qua moeilijkheidsgraad post-game.

Bij DS3 was dat bijvoorbeeld SL40-60 en SL80-100 voor respectievelijk Ashes of Ariandel en The Ringed City. Zat je daar ver boven was er weinig uitdaging meer aan. Mijn eigen ervaring is dat de meeste mensen, liggend aan hoe goed ze waren, ergens tussen de SL90 en 110 door de basegame heen waren.

Elden Ring gaat wat hoger, maar is verder redelijk vergelijkbaar qua (level) scaling, zo rond 120-130 kunnen de meeste mensen comfortabel de laatste/latere bosses aan.

Ik zit zelf rond te klooien met een SL1 run, de kans is groot dat ik die savegame op een gegeven moment kopieer en wat level om de DLC(s) mee te spelen. Liever te veel uitdaging dan te weinig. :)

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 09-12-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Woodsy schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:41:
[...]

Elden Ring biedt helaas geen ondersteuning voor ultra-wide schermen. Flawless Widescreen wordt inderdaad veel gebruikt. Er zijn voorbeelden bekend van users die door het gebruik een ban hebben gehad. Op Reddit staan die vooral. Ook staan er waarschuwingen bij de installatie instructies. Als je geen interesse hebt om de online features te gebruiken is het naar mijn weten nog steeds de beste oplossing. Je mist dan wel co-op, de teksten die andere spelers achterlaten en kunt geen “spoken” van andere spelers zien. Helaas.
Thanks! Ben toch maar met offline met flawless widescreen gaan spelen. Het is niet anders.
Ander vraagje, ik ben even in de 'build guides' gedoken, is het mogelijk om later nog je build om te gooien?

Ik was zomaar begonnen met van alles en nog wat, maar heb liever gelijk een goede basis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Jackson6 schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:05:
[...]

Thanks! Ben toch maar met offline met flawless widescreen gaan spelen. Het is niet anders.
Ander vraagje, ik ben even in de 'build guides' gedoken, is het mogelijk om later nog je build om te gooien?

Ik was zomaar begonnen met van alles en nog wat, maar heb liever gelijk een goede basis.
Je kunt op een bepaald punt in het spel alle uitgegeven punten opnieuw verdelen om zo een andere build te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Loei123 schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:41:
[...]

Je kunt op een bepaald punt in het spel alle uitgegeven punten opnieuw verdelen om zo een andere build te maken.
Ah thanks, en dat is eenmalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Jackson6 schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:44:
[...]

Nee dit kun je wel meerdere malen doen, alleen voor zover ik weet niet oneindig vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:54
Is dit spel een aanrader of te moeilijk. En hoeveel gb is het op ps5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-07 11:33
Wolverine9000 schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:06:
Vraag 1: ja
Vraag 2: https://letmegooglethat.c...pace+is+elden+ring+on+ps5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
[...]

Niet eenmalig. Je kunt het per run een beperkt aantal keer doen. Je hebt hiervoor een speciaal item nodig. Daar kun je er rond de 15 van vinden in de wereld. In de praktijk is dat meer dan genoeg. Kom je net tekort voor een wapen of magie, dan zijn er ook genoeg talismans en items te vinden die je stats boosten. Daarvoor is een respec niet nodig.

Je kunt ook ook een save van je backup maken. Dat is interessant als je echt even iets wil uitproberen. Bevalt het niet, zet je save dan terug.

Is het overigens je eerste keer en wil je gewoon van alles proberen overweeg dan een quality build. Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
Het is een absolute aanrader en natuurlijk niet voor niets game of the year. Qua setting, sfeer en uitdaging is de game voor mij ongeëvenaard.

Je punt over moeilijkheid is subjectief. Tot mijn spijt heb ik lang gewacht. De games van From hadden altijd een zekere aantrekkingskracht. Uren keek ik reviews of video’s van andere die aan het spelen waren, continu denkend dat het spel voor mij te moeilijk zou zijn. En te tijdrovend om aan die moeilijkheidsgraad te wennen. Maar na een uurtje Demon Souls was ik verkocht!
De game is lastig. Maar went ook vrij snel. Je leert van je fouten en moet het anders aanpakken dan andere spellen.
Dat gezegd hebbende is Elden Ring de meest toegankelijke “souls game” tot nu toe. Je krijgt voldoende hulpmiddelen. Je hebt summons en de vrijheid te gaan waar je wilt mocht een sectie te moeilijk zijn.

En het belangrijkste; een gigantische gemeenschap die maar wat graag wil helpen. Roep de hulp van andere spelers in of stel vragen hier of op Reddit en je ontvangt binnen no time hulp of tips. Zelf heb ik met meerdere Tweakers samen een boss gedaan. En met eentje ook een groot stuk van het spel. En iemand hielp mij bij mijn eerste souls game.

Succes. En bij twijfel gewoon doen! We helpen je graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Ter aanvulling op mijn eerdere opmerkingen: 45,95 Gb. Met de laatste patch (1.008).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-07 09:25

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Ben tijdje geleden begonnen met elden ring en op een gegeven moment links laten liggen. Wil het nu weer oppakken maar heb geen idee waar ik toen mee bezig was of nu moet zijn. Is het aan te raden helemaal opnieuw te beginnen of gewoon beetje rondlopen in de hoop dat het weer een beetje duidelijk word?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Tweakarim schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:21:
Ben tijdje geleden begonnen met elden ring en op een gegeven moment links laten liggen. Wil het nu weer oppakken maar heb geen idee waar ik toen mee bezig was of nu moet zijn. Is het aan te raden helemaal opnieuw te beginnen of gewoon beetje rondlopen in de hoop dat het weer een beetje duidelijk word?
Je hoeft niet opnieuw te beginnen. De game neemt je niet aan het handje, waardoor het wat onduidelijk aan kan voelen waar je heen moet. De site of graces geven de route naar een belangrijke locatie aan.

Mocht je het prettig vinden een soort van overzicht te hebben welk gebied je chronologisch/per level kunt doen, dan kun je altijd dit overzicht hanteren. Daarin staat welk pad je het beste kan bewandelen en wat je in elk gebied allemaal kan doen. Let op, hier in zitten wel major spoilers wat je per gebied allemaal tegen komt/kan vinden. Persoonlijk vond ik dat niet zo'n ramp en heb dit overzicht zelf ook regelmatig gebruikt om de game wat behapbaarder te maken.

Wat je ook kunt doen is kijken in welke volgorde je de gebieden het beste kunt doen. Het gebied blanco uitpluizen en dan die website er op naslaan of je niks belangrijks hebt gemist. Dan heb je wat meer houvast, maar toch meer gevoel van exploring/avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ja, aanrader. Het is de game of the year geworden en echt volkomen terecht. Nee, niet te moeilijk. Dit is verreweg de meest simpele game van From Software.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 13-12-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Nee, dat kan zo vaak je wil, zolang je maar een Larval Tear hebt en op een bepaalt punt in de game bent aan beland.
spoiler:
Raya Lucaria Academy uitspelen.

Een Larval Tear is een redelijk zeldzaam item, maar volgens mij heb ik er nu (na 130 uur gamen) een stuk of 20 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
Nou ik heb hem ook maar aangeschaft . Moet nog wel op zoek naar beginnersguide ...

Heb wel een vraagje ...je ka boodschappen lezen en dan zeggen poor of good en je hebt dan iets met punten die je krijgt...hoe zit dat in elkaar ?

Voor de rest Iet het er erg mooi uit .

Spel gisteravond bezorgd update gedaan en tot het paard gespeeld eerst laatste level van sniper afmaken en dan er in duiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:08
Gandalf68 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 06:31:
Nou ik heb hem ook maar aangeschaft . Moet nog wel op zoek naar beginnersguide ...

Heb wel een vraagje ...je ka boodschappen lezen en dan zeggen poor of good en je hebt dan iets met punten die je krijgt...hoe zit dat in elkaar ?

Voor de rest Iet het er erg mooi uit .

Spel gisteravond bezorgd update gedaan en tot het paard gespeeld eerst laatste level van sniper afmaken en dan er in duiken
Ik heb zelf deze gebruikt:
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route

Het is vooral in grote lijnen vertellen waar je heen moet, en dan moet je details zelf oplossen :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gandalf68 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 06:31:
Niet doen, gewoon lekker blind doorgaan. Pas wanneer je echt vast zit zou ik het internet raadplegen. ;)
Spelers kunnen met een aantal steekwoorden berichten achterlaten die andere spelers kunnen zien en positief of negatief kunnen beoordelen.

Wanneer een speler een positieve rating krijgt op zijn of haar bericht, krijgt die persoon 1 healing flask erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
D4NG3R schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:35:
[...]

Niet doen, gewoon lekker blind doorgaan. Pas wanneer je echt vast zit zou ik het internet raadplegen. ;)

[...]

Spelers kunnen met een aantal steekwoorden berichten achterlaten die andere spelers kunnen zien en positief of negatief kunnen beoordelen.

Wanneer een speler een positieve rating krijgt op zijn of haar bericht, krijgt die persoon 1 healing flask erbij.
Aha een soort hint dus ...en daar krijg je dus gezondheidspunten / fles voor terug....

Dus eigenlijk spoilers.... kan je dat nog uitschakelen ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gandalf68 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:00:
[...]

Aha een soort hint dus ...en daar krijg je dus gezondheidspunten / fles voor terug....

Je zou compleet offline kunnen spelen, of ze simpelweg niet lezen.

Ik heb ze zelf altijd wel leuk gevonden, ook in voortgaande Souls games. Vaak hebben ze droge humor of laten ze je ergens naar kijken waar je anders niet naar gekeken zou hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwJRdwojko7Owk-PwcIK8nOtyiE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9FcYvsWQYkuUmCsI5rsIDAtw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBioImk3cAL9YVqJVwt9unG-1Ws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AsoWEMOEa1NQ2ukDeRg5Afpz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rE105UpNUSgrUMnZWsj7Ds4rYJc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XQfaNPQqX0g2ejJDtW5jiYee.png?f=user_large

:+

[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 14-12-2022 10:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Carbot Animations heeft weer een mooie gemaakt _O-

Deze kerel weet de details van Elden Ring elke keer weer op een heel grappige wijze uit te beelden in zijn filmpjes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Gandalf68 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:00:
[...]

Het zijn inderdaad hints, maar spoilers zou ik het niet willen noemen. Het is vaak niet meer dan een felicitatie voor een overwinning, waarschuwing voor een groep vijanden, sterke vijand, tof item, een grapje of een leugen. Het hoort echt bij de From Software games. Ik vind ze altijd leuk om te lezen.

Die healing flask krijgt diegene die het bericht geplaatst heeft. Je kunt zelf ook berichten achterlaten.

De game kan best overweldigend zijn, omdat er echt amper wat uitgelegd wordt. De tip van @Bossie vind ik zo gek nog niet. De wereld is zo immens groot dat die site je wat richting geeft welke route in de wereld te bewandelen. Ik vond het erg prettig om zo stukje voor stukje de wereld uit te kammen.

De site of graces waar je kan rusten geven overigens ook de richting van een belangrijke locaties aan. Die kun je dus ook volgen om te achterhalen welke richting je het beste op kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 07:38
Nu GoW achter de rug is ga ik aan een nieuwe spel beginnen. Is er een grote patch of DLC op komst binnen een maand of twee voor Elden Ring? Zo ja, dan begin ik beter aan een ander spel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
mister_S schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:53:
Nu GoW achter de rug is ga ik aan een nieuwe spel beginnen. Is er een grote patch of DLC op komst binnen een maand of twee voor Elden Ring? Zo ja, dan begin ik beter aan een ander spel.
Zelfs als die zou komen ben je er waarschijnlijk over een maand of 2 pas klaar voor en dan doe je het nog snel ook ;)

Gewoon lekker aan beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Is het nodig om je te verdiepen in builds zodat je later niet een slechte build krijgt? Gewoonlijk houd ik er niet van om me in te lezen, verpest toch altijd een beetje het plezier als je een build guide gaat volgen. Ik heb niet echt de tijd om uren te steken in verschillende builds.
Ik dacht aan een strength/faith build voor kracht en buffs/healing. Met een grote zwaard aan het hakken slaan :) Beetje het Paladin idee. Is dit een goede start voor een uitdagende maar niet frustrerende spelloop zonder uren te hoeven grinden? Geen spoilers over builds aub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
mister_S schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:06:
Is het nodig om je te verdiepen in builds zodat je later niet een slechte build krijgt? Gewoonlijk houd ik er niet van om me in te lezen, verpest toch altijd een beetje het plezier als je een build guide gaat volgen. Ik heb niet echt de tijd om uren te steken in verschillende builds.
Ik dacht aan een strength/faith build voor kracht en buffs/healing. Met een grote zwaard aan het hakken slaan :) Beetje het Paladin idee. Is dit een goede start voor een uitdagende maar niet frustrerende spelloop zonder uren te hoeven grinden? Geen spoilers over builds aub.
Het eerste deel is sowieso grindy, het middengedeelte kun je met meerdere builds goed doorkomen en vanaf midgame kun je een wapen krijgen waarmee je met faith/strength meteen door de endgame knalt.

In het begin kun je al snel de bloodhound curved sword krijgen, en als je die gewoon blijft upgraden kom je daar eenvoudig erg ver mee.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:42
Totaal niet nodig om je in te verdiepen, gewoon lekker doen wat je tof lijkt met de wapens en skills die je tegenkomt. Je kan later altijd nog veranderen. Alleen een beetje in de gaten houden dat je genoeg HP hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo te horen ben je geen nieuweling dus als dat je stijl is gewoon lekker voor gaan. Je kan in deze game zelfs 18x respeccen als je toch voor een andere build wilt gaan, dus ook daar geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26

Animal_X

Rodin

Vanaf vandaag werkt de Flawless widescreen fix hier niet meer met een nieuwe update vanuit steam. Het lijkt er op dat de anti-cheat protection de fix niet meer toelaat. Meer mensen die hier last van hebben? :(

[toelichting: widescreen an sich werkt wel, maar de anti-cheat omzeiling die ervoor nodig is niet meer met als gevolg mogelijke account bans]

[ Voor 28% gewijzigd door Animal_X op 18-12-2022 17:40 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-06 17:11
Ik was tot enkele maanden geleden verslaafd aan Elden Ring en vind het nog steeds oprecht het beste spel dat ik ooit gespeeld heb, in ieder geval het indrukwekkendste, maar ik stopte opeens. Cold turkey, zonder dat ik de game heb uitgespeeld. En ik kom er maar weer moeilijk terug, omdat mijn handigheid ermee ook opeens weg is en de uitdaging daardoor opeens te groot lijkt en ik mijn terugkeer uitstel en uitstel en uitstel. Help, ik wil opnieuw verliefd worden en verder! (Is ook tijdgebrek geweest de afgelopen tijd hoor, minder gamen overall)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesrou
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-02 12:49
Ambling_Alp schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:15:
Ik was tot enkele maanden geleden verslaafd aan Elden Ring en vind het nog steeds oprecht het beste spel dat ik ooit gespeeld heb, in ieder geval het indrukwekkendste, maar ik stopte opeens. Cold turkey, zonder dat ik de game heb uitgespeeld. En ik kom er maar weer moeilijk terug, omdat mijn handigheid ermee ook opeens weg is en de uitdaging daardoor opeens te groot lijkt en ik mijn terugkeer uitstel en uitstel en uitstel. Help, ik wil opnieuw verliefd worden en verder! (Is ook tijdgebrek geweest de afgelopen tijd hoor, minder gamen overall)
tijdelijk opnieuw beginnen, om er zo weer 'even' in te komen. Misschien werkt dit? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Ik heb er 6 uur in zitten, echt veel lol heb ik niet. Ik heb een deel van Limgrave verkend, alles ziet er OK uit. Het is wel duidelijk dat het een spel is met veel passie erin, maar wat er zo geweldig is aan de combat snap ik niet helemaal. Veel meer is er ook niet echt. AI is erg basic, combat is OK, de wereld ziet er OK uit en verhaal is er tot nu toe niet. Ik krijg het gevoel dat dit spel een enorme grind gaat worden.
Is het een kwestie van doorbijten tot ik meer van de wereld zie en tot mijn karakter sterker wordt? Of is dit gewoon wat het spel te bieden heeft en is het niet mijn ding? In het begin dacht ik even aan Gothic 2, maar dat gevoel was snel weg.

[ Voor 4% gewijzigd door mister_S op 19-12-2022 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik jouw eerste alinea lees (waar ik het niet met je standpunten eens ben maar dat terzijde) is het gewoon niet jouw type game.
Dat mag, FromSoftware games zijn immers niet voor iedereen. Daarom ga ik je ook niet proberen over te halen om door te blijven spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
mister_S schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:52:
Ik heb er 6 uur in zitten, echt veel lol heb ik niet. Ik heb een deel van Limgrave verkend, alles ziet er OK uit. Het is wel duidelijk dat het een spel is met veel passie erin, maar wat er zo geweldig is aan de combat snap ik niet helemaal. Veel meer is er ook niet echt. AI is erg basic, combat is OK, de wereld ziet er OK uit en verhaal is er tot nu toe niet. Ik krijg het gevoel dat dit spel een enorme grind gaat worden.
Is het een kwestie van doorbijten tot ik meer van de wereld zie en tot mijn karakter sterker wordt? Of is dit gewoon wat het spel te bieden heeft en is het niet mijn ding? In het begin dacht ik even aan Gothic 2, maar dat gevoel was snel weg.
Voor mij persoonlijk is de combat juist fantastisch.
Ingecalculeerde reacties op wat je vijand doet, niet zoals GoW button bashen en je er een weg doorheen slaan.

Wat grinden betreft is het niet per se nodig. Je hebt bepaalde items nodig om je wapen te verbeteren, deze vind je gaandeweg. Maar wil je meer dan één wapen uitproberen en upgraden dan zul je waarschijnlijk wat moeten grinden ja, dit hoeft niet veel te zijn.

Verhaal en lore haal je uit gesprekken met NPC's en item omschrijvingen.

Ik speel het samen met m'n partner d.m.v. online coöp, dat maakt het voor ons ook 10x leuker dan singeplayer. :)

Wellicht is het gewoon niet wat je er van had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Het spel geeft mij Gothic 1/2 vibes, ruw maar uiteindelijk briljant. Op de één of andere manier kom ik er niet in. De Gothic games kwamen echter ook na een paar uur pas op gang, dus daarom mijn vraag. Het is niet dat het spel zo moeilijk is, eigenlijk vind ik het best meevallen. Behalve die supersnelle gragoyle mobs met bleed damage in die ene grot, vallen de andere mobs goed te doen. Vaak doodgaan is ook niet erg, er is overal wel een spawnpoint dichtbij. De klik komt gewoon niet :(
Is het dus "Limgrave is pas een beginzone, straks gaat het spel wagenwijd open en begint de lol" of "als je het na 6 uur middelmatig vindt, vind je het dus geen goed spel"?

GoW buttonmasher noemen is verkeerd, op de hogere moeilijkheidsgraden kom je daar niet ver mee. Kun je net zo goed zeggen dat ER een roll en light attack button mashing is. Klopt ook niet neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Faith i.c.m. met strength is goed te doen. Ik heb het spel ook uitgespeeld als paladin. Een kleine tip: begin met strength. Zo kun je in het begin veel experimenteren met leuke wapens. De echt leuke Faith gear komt wat later in het spel. Dat geldt ook voor de miracles.

En een slechte build maakt niet uit. Je kunt later 15-20x je levels opnieuw verdelen (heb je een item voor nodig).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mister_S schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:37:
Is het dus "Limgrave is pas een beginzone, straks gaat het spel wagenwijd open en begint de lol"
Dat vind ik een lastige omdat iedereen een ander favoriet gebied heeft. Ik vond Limgrave bij uitstek het leukste gebied om in rond te hobbelen maar misschien ben ik een uitzondering. Bij andere From games vond ik de eerste gebieden ook vaak het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GoW buttonmasher noemen is verkeerd, op de hogere moeilijkheidsgraden kom je daar niet ver mee. Kun je net zo goed zeggen dat ER een roll en light attack button mashing is. Klopt ook niet neem ik aan.
Ik denk dat @Loei123 doelt op de oudere GoW games, die een stuk meer hack 'n slash waren dan de laatste twee. Daar kwam je er met button bashen wel redelijk goed doorheen, ook op hard mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Superkiwi schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:59:
[...]

Ik denk dat @Loei123 doelt op de oudere GoW games, die een stuk meer hack 'n slash waren dan de laatste twee. Daar kwam je er met button bashen wel redelijk goed doorheen, ook op hard mode.
Ik doelde op de 2018 versie.
Als je in Elden Ring roll en R1 gaat bashen blijf je niet lang in leven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Loei123 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:19:
[...]
Als je in Elden Ring roll en R1 gaat bashen blijf je niet lang in leven. :P
Vind je? In dat opzicht is het naar mijn mening niet heel veel anders dan voortgaande Souls games. R1 spam blijft belachelijk effectief tegen eigenlijk alles behalve bosses. :')

Maar @mister_S het kan natuurlijk gewoon simpelweg jouw spel niet zijn. :)

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 20-12-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Toen ik 2 weken geleden met Elden ring begon had ik het snel gezien omdat het me te lang duurde om enemies te clearen. Ik snap de uitdaging, maar als ik gefrustreerd raak ben ik er gauw klaar mee. Heb het daarom wat makkelijker voor mezelf gemaakt door een goede starter build te maken via een guide. Dit kan je grotendeels in Limgrave doen dus het is niet dat meteen de hele game is gespoiled. Ben nu een veel hoger level en kan daarom wat sneller door de gebieden heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
D4NG3R schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:29:
[...]

Vind je? In dat opzicht is het naar mijn mening niet heel veel anders dan voortgaande Souls games. R1 spam blijft belachelijk effectief tegen eigenlijk alles behalve bosses. :')

Maar @mister_S het kan natuurlijk gewoon simpelweg jouw spel niet zijn. :)
Laten bosses nu net noodzakelijk zijn om het spel uit te kunnen spelen. :P
Vijanden met een beetje poise heb je ook niet zomaar plat met R1 spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Loei123 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:03:
[...]

Laten bosses nu net noodzakelijk zijn om het spel uit te kunnen spelen. :P
Vijanden met een beetje poise heb je ook niet zomaar plat met R1 spam.
Nouwja, laten vijanden met een beetje poise doorgaans ook trager zijn dan de meeste small fry, daar kan je prima hersendood op inslaan en heel af en toe een keer van wegrollen. :P

PvP tegen R1 spammerts blijft wel leuk though, is altijd zo schattig. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
D4NG3R schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:24:
[...]

Nouwja, laten vijanden met een beetje poise doorgaans ook trager zijn dan de meeste small fry, daar kan je prima hersendood op inslaan en heel af en toe een keer van wegrollen. :P

PvP tegen R1 spammerts blijft wel leuk though, is altijd zo schattig. O+
Hmhm, succues hiermee:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/9s4vnp1jbxs81.jpg

Maar ik snap verder wel wat je bedoelt, maar persoonlijk vind ik dat dus wat meer aan de orde in GoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Loei123 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:53:
[...]

Hmhm, succues hiermee:
[Afbeelding]

Maar ik snap verder wel wat je bedoelt, maar persoonlijk vind ik dat dus wat meer aan de orde in GoW.
Zonder ongein, die beesten hebben verassend weinig poise. :D

Zijn wel snel en bewegen irritant dus daar een goede klap in krijgen is lang niet altijd eventjes gedaan. Zeker niet voor het volk wat op niveautje R1 spam zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Elke souls game die ik gespeeld heb (nee, geen Sekiro) is wat mij betreft een roll en light attack mashing game. Dodge, attack, dodge, attack. Dat is het wel zo'n beetje. Of je achter een schild verstoppen en wachten op het goede moment. Althans, zo heb ik een groot gedeelte van Elden Ring ook gespeeld, totdat ik beter werd in het ontwijken en een goed dual katana setje had om te powerstancen.

Ik ben geen souls game liefhebber, maar ik vond Elden Ring wel erg tof om te spelen. Puur omdat ik deze game niet zo moeilijk vond als andere Souls games die ik heb gespeeld. Na Elden Ring heb ik Dark Souls 3 eens opgestart.... in de lineaire games ben ik toch echt minder goed in dan in Elden Ring, terwijl DS3 volgens de vele verhalen op internet een makkelijkere game moet zijn.

Waarschijnlijk was ik in elk gebied qua level behoorlijk OP (de 1e boss deed ik pas bij lvl 40+), maakte ik gebruik van een OP bleed build en was ik dol op spirit summons. Ik bedoel, ik moet me wel dé badass van het spel voelen. Ik ben echt wel eens stuk gelopen op een boss, maar verder vond ik de game heel goed te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 20-12-2022 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Hulleman schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:56:
[...]
Waarschijnlijk was ik in elk gebied qua level behoorlijk OP (de 1e boss deed ik pas bij lvl 40+), maakte ik gebruik van een OP bleed build en was ik dol op spirit summons. Ik bedoel, ik moet me wel dé badass van het spel voelen. Ik ben echt wel eens stuk gelopen op een boss, maar verder vond ik de game heel goed te doen.
Hier hetzelfde, aangezien het mijn eerste souls-game was had wat "opstartproblemen" maar volgens ga je er redelijk doorheen. Ik heb eigenlijk alleen echt moeite gehad met de dual gargoyles (hulplijn gebruikt) en Elden Beast (had een faith build eerste playthrough).

Kan overigens niet wachten op de DLC, maar helaas hebben 1.08 gekregen ipv wat de geruchten voorspelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Bossie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:00:
[...]

Hier hetzelfde, aangezien het mijn eerste souls-game was had wat "opstartproblemen" maar volgens ga je er redelijk doorheen. Ik heb eigenlijk alleen echt moeite gehad met de dual gargoyles (hulplijn gebruikt) en Elden Beast (had een faith build eerste playthrough).

Kan overigens niet wachten op de DLC, maar helaas hebben 1.08 gekregen ipv wat de geruchten voorspelden.
Ja, die twee gargoyles waren taai, zoals veel dual bossfights dat waren. Ook erg veel moeite gehad met de full grown fall star beast. Jammer van die pvp DLC inderdaad, ik speel toch geen pvp. Hopelijk snel wat echte SP DLC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Inmiddels een paar uurtjes verder, ik zie niet wat geweldig is aan dit spel. Lijkt erop dat dit niet mijn soort spel is. Ik vind het behoorlijk middelmatig en bij tijden zelfs oninteressant. De geweldige combat zie ik zelf niet, of dat komt later. De gamewereld ziet er goed uit, maar de rest is OK. Zo heel moeilijk is het trouwens niet, behalve de grote tegenstanders dan.

Dit is mijn mening trouwens, dus wees niet getriggerd als je dit een geweldige spel vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mister_S schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:56:
Lijkt erop dat dit niet mijn soort spel is.
Dat zei ik toch :+
Maar hé, kudos dat je het toch nog hebt geprobeerd d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 21-12-2022 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:50
Vandaag EINDELIJK een kopie van Elden Ring overgenomen van een collega Tweaker. Voor de PS4. Ik was zo hyped en daarna zó gedesillusioneerd nadat mijn PC het spel uiteindelijk niet aankon en niet eens launchde. Dus een soort kerstcadeau voor mezelf. Ik heb er zin in en ik snel morgen van kantoor naar huis om de brievenbus te checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mister_S schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:56:
Inmiddels een paar uurtjes verder, ik zie niet wat geweldig is aan dit spel. Lijkt erop dat dit niet mijn soort spel is. Ik vind het behoorlijk middelmatig en bij tijden zelfs oninteressant. De geweldige combat zie ik zelf niet, of dat komt later. De gamewereld ziet er goed uit, maar de rest is OK. Zo heel moeilijk is het trouwens niet, behalve de grote tegenstanders dan.

Dit is mijn mening trouwens, dus wees niet getriggerd als je dit een geweldige spel vindt.
Wat is jouw favoriete game dan?

De combat wordt naar mijn mening steeds beter als je bepaalde wapens, spirits en weapon arts hebt unlocked.

Ben je al een Demi God tegen gekomen?
Heb je Nokron, Eternal City al gezien en ontdekt?

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 26-12-2022 23:49 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten