ShadowBumble schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:39:
Het weekend zit er weer op, niet heel veel kunnen spelen maar inmiddels ben ik aan gekomen op de "Academy of Raya Lucaria", nadat ik er achter kwam dat "Stormveil Castle" iets te eenvoudig ging ben ik direct door gegaan naar de tweede legacy dungeon. Dus niet zoals ik in Limgrave gedaan heb eerst alle "Cave/Catacombs" maar gewoon lekker door. Wat een ongelooflijk heerlijke sfeer hangt hier zeg.
Je merkt wel dat ik hier duidelijk meer om mijn plek ben dan in Stormveil het hier al een stukje moeilijker is en het veel meer bij mijn huidige level is (43, iets over de 20 uur gespeeld), ik moet nu bewust nadenken over hoe ik de mobs benader en in welke volgorde. Uiteindelijk gekomen tot de eerste "boss":
en dat was gelijk de eerste waar ik echt even om moest schakelen, tot nu toen ging ranged (ik ben een Astrologer) mij erg goed af echter op het moment dat je met een hyper aggressive enemy staat is dat wel even puzzelen. Gelukkig had ik een nieuw offhand weapon gevonden "Lazuli Glintstone Sword" van een van de eerste mobs die ik tegenkwam (en geen skelet was

) en dat hielp eigenlijk best veel fijn zwaard om naast mijn staff te gebruiken voor close combat.
Uiteindelijk heeft het mij een stuk of 8 a 9 tries gekost om de eerste boss neer te krijgen maar het is gelukt, dus week maar weer verder to be continued dus.
We zijn inmiddels weer verder en het was wel weer eens tijd voor een update

Inmiddels licht Raya Lucaria achter mij en kom ik dan toch maar tot de conclusie dat de eerste boss aanzienlijk moeilijker was dan de "main" boss. Reden hiervoor heb ik eigenlijk pas later achterhaalt maar daar komen we zo op

Liurnia heb ik inmiddels wel afgerond,
Er zijn wat questlines geprogressed, beide Minor Erdtree's gedaan, de "mini dungeon" Caria Manor, de Black Knife Catacombs en daar kwam ik toch wel tot een cruciaal inzicht. In die laatste waar ik al een aantal keer tegen een bepaalde wall aanliep waa rik eigenlijk slecht mee kon omgaan en de oplossing daarvan eigenlijk zeer simpel is
Het omgaan met agressieve Enemies in kleine compacte ruimtes, want ja een Astrologer is ranged dus spelen we ranged, en dat is dus precies wat Elden Ring niet is, ja je kan Spells gebruiken maar net zo goed een zwaard, tuurlijk kan je mage gear dragen die licht is maar waarom zou je als je Armor kan dragen en nog steeds medium load bent.
Inmiddels zijn we op een punt beland waar een keuze gemaakt moet worden ga ik richting Caelid of ga ik naar Altus ? Beide zijn een prima optie of gaan we toch nog even tussendoor Sofia river doen ? Keuzes keuzes en juist die keuzes maakt het leuk.