Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 09:59
[quote]Woodsy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:24:
[...]

Je wil juist niet opslaan. Dan word je save overschreven. Wat je moet doen:

Vlak voor het einde controleren dat je cloud en lokale save gelijk zijn. Forceer eventueel een synchronisatie.
Zet vervolgens je synchronisatie uit. Je lokale save wordt nu leidend.
Doorloop 1 van de 3 eindes.
Ga terug naar synchronisatie en kies voor het terugzetten van je cloud save. Let op; handmatig. Automatische synchronisatie uitlaten.
Je lokale save wordt nu weer overschreven met de cloud versie voordat je het einde hebt gehaald.
Doorloop het tweede einde.
Repeat voor het derde einde.

Dit kan via storage of door op de game te klikken en dan naar storage opties te gaan.

Succes!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[/quote

Ff vraagje over het saven om alle 3 eindes te halen in 1 playthrough. Je synchroniseerd voordat je de eindbaas verslaat? Of eerst verslaan dan synchroniseren en dan uit zetten . 1 einde kiezen en dan weer terugzetten ?

Of moet je dat voordat je begint met eindbaas doen? Maar dan dus 3 keer de eindbaas verslaan.

Durf niet verkeerd te doen 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik ben inmiddels een nieuwe save gestart als samurai, meermaals andere builds geprobeert met mijn originele char maar dat is maar even leuk.

Inmiddels level 40 ofzo na 2/3 avonden en knal nu overal brutaal doorheen ipv super voorzichtig elk hoekje om zoals met mijn eerste char.

Iemand nog tips mbt gear etc die een must have zijn of juist een goede boost zijn in de early game?
Heb mijn katana bijvoorbeeld even opgeborgen omdat ik bloodhound blade meteen naar lvl4 kon upgraden :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!
k1978 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:06:
Ff vraagje over het saven om alle 3 eindes te halen in 1 playthrough. Je synchroniseerd voordat je de eindbaas verslaat? Of eerst verslaan dan synchroniseren en dan uit zetten . 1 einde kiezen en dan weer terugzetten ?
Belangrijk: automatisch savegame synchroniseren uitzetten!

Het is vrij simpel:
1. Eindbaas verslaan, daarna nog nergens mee interacten.
2. Game sluiten en savegame uploaden naar de cloud.
3. Game laden, interact met 1 van de 3 opties voor einde 1 > trophy.
4. Game sluiten, savegame wederom uit de cloud halen en game laden.
5. Interact met een van de andere opties voor einde 2 > trophy.
6. Game sluiten, savegame nog een keer uit de cloud halen en game laden.
7. Interact met de laatst overgebleven optie voor einde 3 > trophy.

Hat kan bijna niet fout gaan ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
Superkiwi schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:22:
[...]

Belangrijk: automatisch savegame synchroniseren uitzetten!

Het is vrij simpel:
1. Eindbaas verslaan, daarna nog nergens mee interacten.
2. Game sluiten en savegame uploaden naar de cloud.
3. Game laden, interact met 1 van de 3 opties voor einde 1 > trophy.
4. Game sluiten, savegame wederom uit de cloud halen en game laden.
5. Interact met een van de andere opties voor einde 2 > trophy.
6. Game sluiten, savegame nog een keer uit de cloud halen en game laden.
7. Interact met de laatst overgebleven optie voor einde 3 > trophy.

Hat kan bijna niet fout gaan ;)
Bedankt 🙏 maar over dat fout gaan dan ken je mij nog niet 😉.

Dacht al dat dit de volgorde moest zijn maar was bang dat na het verslaan misschien automatisch een einde wordt getriggerd. Dus vandaar. Fijn weekend allemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Vildhjarta schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Als 1 game een 60FPS upgrade en een grafische oppoetsbeurt verdient dan is het Bloodborne wel, ik zou hem direct weer kopen dan. 1 van mijn favoriete games ever. En nee ik wil geen BluePoint versie/remake, hoewel Demons' Souls remake imposant grafisch was ontbrak voor mij die typische FromSoft vibe in die game.
Helemaal mee eens.
Een PC/PS5 release met hogere resolutie, HDR ondersteuning, 60(+) FPS en wat texture upgrades zou voldoende zijn.
De wereld zelf en de sfeer mogen onaangetast blijven. Al denk ik dat bv Bluepoint ook niet teleur zou stellen met een remake.Maar daar is het denk ik nog wat te vroeg voor.

Het is met afstand mijn meest favoriete game aller tijden maar als ik hem nu weer opstart voelt het wel oud aan. En dan met name vanwege de motion op 30 fps met slechte frame pacing, sommige blurry textures en de resolutie met veel pixel shimmering.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Wie kan mij helpen om weer op gang te komen met Elden Ring? Ik heb allerlei vragen. Liefst in coop. PS5.

Ik had er 110uur in zitten. Aangekomen bij de Mountain Tops en daarna door omstandigheden laten liggen. Nu ben ik de draad kwijt. Mijn doel nu is om het spel uit te spelen zodat ik aan een tweede playthrough kan beginnen.

Vraag:
spoiler:
ik had ergens het idee dat ik per se de 3 fingers moest vinden. Geen idee meer waarom. Nu heb ik dat gisteren gedaan maar volgens mij heb ik mijn end game verpest(?) Ik was naakt voor de jumps en de deuren gingen open. De 3 fingers hebben me vastgepakt en gemarkeerd. Daarna is niets gebeurd.... Geen NPC. Am i screwed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 20:49

reaL_G

G

FMS schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:24:
Wie kan mij helpen om weer op gang te komen met Elden Ring? Ik heb allerlei vragen. Liefst in coop. PS5.

Ik had er 110uur in zitten. Aangekomen bij de Mountain Tops en daarna door omstandigheden laten liggen. Nu ben ik de draad kwijt. Mijn doel nu is om het spel uit te spelen zodat ik aan een tweede playthrough kan beginnen.

Vraag:
spoiler:
ik had ergens het idee dat ik per se de 3 fingers moest vinden. Geen idee meer waarom. Nu heb ik dat gisteren gedaan maar volgens mij heb ik mijn end game verpest(?) Ik was naakt voor de jumps en de deuren gingen open. De 3 fingers hebben me vastgepakt en gemarkeerd. Daarna is niets gebeurd.... Geen NPC. Am i screwed?
er is niks verpest.
je kan gewoon de game verder spelen, je bent nu alleen getied aan 1 eind voor deze playtrough TENZIJ je de golden needle gebruikt. millicent questline. dan heb je alle opties weer

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homey D. Clown
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 18:45
FMS schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:24:
Mocht je nog hulp nodig hebben, PM me dan je psn maar. Heb eigenlijk nog nooit geco-opt en dat lijkt me ook best eens leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Met de nodige hulp ben ik weer opgang gekomen. Fire Giant is neer en nu opweg naar de Haligtree.

Wordt tijd om mijn build te herzien. Ik heb soort van een Dex Int build maar focus ontbreekt. Ik gebruik sinds nagenoeg het begin de Nagakiba (+20). Dat combineer ik inmiddels met sorceries. Main stats zitten in Vigor (45), Dex(50), Int (30). met 20 voor stamina en FP.

Ik overweeg om over te stappen op de Woonveil of Rivers Of Blood. Of kan ik met de juiste skills verder met de Nagakiba? Ik houd niet van bows and arrows maar vooral snelle melee. Hoe kan ik dat het beste samenstellen met effectieve sorceriers voor end game? Tips voor talisments en items is welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door FMS op 06-09-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:35
Net begonnen met Elden Ring. Hoe zit het als je gekilled wordt in het begin? Ben je dan alles kwijt en zo ja, maakt dat iets uit?

Iemand wat persoonlijke tips voor een beginner? (Nooit een Fromsoft game gespeeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
flugelisoke schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:59:
Net begonnen met Elden Ring. Hoe zit het als je gekilled wordt in het begin? Ben je dan alles kwijt en zo ja, maakt dat iets uit?

Iemand wat persoonlijke tips voor een beginner? (Nooit een Fromsoft game gespeeld)
Deze volgen:
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route

Het geeft vooral richting/duiding zonder alles in detail voor te zeggen.

@FMS Ik doe iets soortgelijks met mijn nieuwe save en zit nu in dat fort hetzelfde gebied.
Het idee was om een samurai build te maken maar zit vooral met mijn bloodhound blade te hakken omdat mijn katana’s qua level wat achterblijven (lvl16 vs lvl9).

Mijn endgame build is gebaseerd op melania dus haar katana icm amu’s met life on hit/kill om vooral lekker te kunnen blijven hakken.

[ Voor 29% gewijzigd door Bossie op 07-09-2022 00:38 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
  • Laatst online: 09:12
flugelisoke schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:59:

Er zijn verschrikkelijk veel video's te vinden online met tips en adviezen. Alles van complete walkthroughs die je bij de hand nemen (FightingCowboy) tot meer generieke tips (Eurogamer). Let wel, je eerste run kun je maar 1x doen. En het volgen van de walkthrough neemt absoluut (veel) van de ervaring weg. De verwondering bij het ontdekken van nieuwe plekken. Het uitproberen waar je wel/niet kunt doen. Het vinden van nieuwe items/spells/wapens etc.

Een meer inhoudelijke reactie:
- Als je wordt gekilled verlies je je runes. Dat is de "XP" die je verzamelt en nodig hebt om uiteindelijk te levellen en wapens te upgraden. Je hebt dan nog 1 kans (behoudens enkele bijzondere items/spells) om je runes weer terug te krijgen. Ze liggen op de plek waar je dood bent gegaan. Ga je dood voordat je je runes kunt terugpakken, dan ben je ze kwijt.
- De games zijn moeilijk, maar niet onmogelijk. Ga je echt tevaak dood of heb je het gevoel deze vijand is echt onmogelijk, dan zit je waarschijnlijk verkeerd of moet je later terugkomen. Dat is geen enkel probleem. Ga een andere kant op, verzamel extra runes en daarmee levels, upgrade je gear en kom vervolgens weer terug op de plek waar je voorheen vastliep.
- Ontdek. In de wereld is van alles verstopt. Dat levert je extra gear op, maar ook vijanden die extra runes opleveren. Ontdekken leidt er daarom toe dat je steeds beter en sterker wordt. Gebied te moeilijk, zie vorige bullet.
- Denk enigszins na over je build. Het is persoonlijk, maar ik vind een knight/warrior altijd wat makkelijker om te beginnen. En je kunt altijd een respec doen. Je kunt levellen in strength/dexterity zonder je te hoeven bekommeren over mana gebruik, sorcery scaling, verdeling van je flasks, etc. Ik denk dat een ouderwetse sword and shield build je een betere introductie biedt.
- Fextralife biedt veel informatie. Statistieken, een geschreven walkthrough met adviezen over de route en een map. Die laatste kun je eventueel gebruiken om te bepalen in welke volgorde je de gebieden moet doorlopen. Een volledige walkthrough zou ik afraden. Of volg alleen de eerste paar afleveren/gebieden. Ik heb dezelfde map gebruikt die @Bossie noemt.
- Zorg voor een 100% physical reducation shield.
- Level Endurance (Stamina) en Vigor (HP). Het is leuker dat je sterker wordt, maar dat worden vijanden ook. Dat maakt de game op een gegeven moment onvergefelijk, omdat je continu ge-one-shot wordt. Zorg voor voldoende HP en stamina. Zorg voor betere gear. Daarna zou ik meer gaan verdelen richting je main stat (strength, dexterity, magic, faith).

Waarschijnlijk ga je veel leren in het begin. Het kan zomaar gebeuren dat je (meerdere malen) opnieuw begint. Geen probleem. Dat hoort bij het ontdekken van de speelstijl en daarmee build die het best bij je past. Ik ben ook 4-5x opnieuw begonnen. Ik zou geen builds gaan opzoeken online. Die zijn vaak end-game. Veel zullen zeggen dat bleed (bijvoorbeeld) overpowered is, maar de Rivers of Blood katana kost je zeker 70+ uur voordat je die uberhaupt kunt bemachtigen.

Een andere tip: bookmark dit topic ;-). Veel mensen zullen je willen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
FMS schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:28:
Met de nodige hulp ben ik weer opgang gekomen. Fire Giant is neer en nu opweg naar de Haligtree.

Wordt tijd om mijn build te herzien. Ik heb soort van een Dex Int build maar focus ontbreekt. Ik gebruik sinds nagenoeg het begin de Nagakiba (+20). Dat combineer ik inmiddels met sorceries. Main stats zitten in Vigor (45), Dex(50), Int (30). met 20 voor stamina en FP.

Ik overweeg om over te stappen op de Woonveil of Rivers Of Blood. Of kan ik met de juiste skills verder met de Nagakiba? Ik houd niet van bows and arrows maar vooral snelle melee. Hoe kan ik dat het beste samenstellen met effectieve sorceriers voor end game? Tips voor talisments en items is welkom.
Dexterity en snelle wapens (zeker ROB/katana's) kun je ook een Arcane build overwegen i.c.m. occult scaling. Ik heb hier een hele tijd mee gespeeld. Voordeel is dat je vrijwel alles in Arcane kunt pompen i.p.v. verdelen tussen Dexterity en Magic. Omdat bepaalde sorceries (dragon vooral) schalen met Arcane, evenals je occult wapens. Dus je hoeft je stats niet te verdelen. Dit kan ook gewoon met de Nagakiba. Voordeel daarvan is langere bereik.

Voorbeelden van Talismans zijn: Green turtle talisman (stamina recovery), Shard of Alexander, (Rotten) winged sword insignia, Millicent's prosthesis, Godskin swaddling cloth, Lord of Blood's exultation, Taker's Cameo. Een combinatie zoeken van attack boosts (zeker bij succesive hits, wat vaak voorkomt bij katana's en snelle builds) en HP/stamina recovery.

Wil je echt bij Dex/Int blijven, dan is de Moonveil een goede optie. Maar overweeg ook de Wing of Astel. Zeker als je van snelle builds houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Goed om te lezen dat Elden Ring zo'n fijne behulpzame community heeft!

Nog even over het gekilled worden, het weerhoudt me nog een beetje om de wereld te verkennen omdat je dan (alleen je runes?) kwijt bent. Moet ik die zo snel mogelijk inwisselen in het begin om te levelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:31
flugelisoke schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:38:

Nog even over het gekilled worden, het weerhoudt me nog een beetje om de wereld te verkennen omdat je dan (alleen je runes?) kwijt bent. Moet ik die zo snel mogelijk inwisselen in het begin om te levelen?
Dat is dus voor jezelf om af te wegen.

Ga je ontdekken met de kans meer runes en equipment te vinden, of speel je veilig en ga je elke keer meteen de punten inleveren tot je je sterk genoeg voelt om verder te verkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn advies: volg deze juist niet ;)
Ga gewoon de wereld in, kijk rond en ontdek alles op eigen houtje. Als je er eenmaal een beetje in zit weet je op een gegeven moment wel waar je wel of beter nog niet heen kan gaan, tot die tijd zou het eigenlijk gewoon trial en error moeten zijn.

Tips en tricks zoals @Woodsy geeft zijn superhandig en die zou ik zeker ter harte nemen. (uitgestippelde) Routes en 'best build' guides zou ik laten voor wat het is, het doet afbreuk aan de charme van je eerste FromSoftware game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy

Het is niet alleen een vraag m.b.t. je runes. Als je rust (benodigd om te levellen) reset ook de wereld zich, waardoor niet-boss vijanden terugkeren. Hierom mijn persoonlijke strategie:
Ik level direct zodra het kan. Bij iedere grace gebruik ik mijn runes om te levellen. Zit ik vlakbij een nieuw level, dan wil ik wel eens een aantal vijanden extra killen en dan terugkomen. Ben ik echt ver van een grace verwijderd in een gebied dat vrij linear is (zeg een dungeon), dan ga ik niet terug. Want rusten bij een grace reset ook de wereld en daarmee keren niet-boss vijanden terug. De vraag is dan altijd: wil/kan ik dit pad opnieuw belopen? En sta ik er dan beter voor qua health/potions t.o.v. mijn huidige run? Want uiteindelijk moet je toch verder. Uiteraard kan dat verschillen zodra je shortcuts hebt unlocked, die een rol spelen binnen de game. Nog een aanvullende tips: je hebt ook items die runes geven. Die gebruik ik pas wanneer ze absoluut nodig zijn en ik ben een grace ben. Die items kun je immers niet verliezen. Want in principe verlies je wanneer je doodgaat alleen je runes (en soms je geduld of verstand...).

Nog een laatste tips: het is niet nodig (alle) vijanden te verslaan. Veel mensen verliezen runes doordat ze worden gekilled in een poging hun runes veilig te stellen. Je kunt gerust langs (alle) vijanden rennen, springen, dodgen. Doe geen gekke/riskante dingen als er runes op het spel staan. Omdat je er eerder bent geweest (en toen doodging), moet je de route en locatie van vijanden/vallen kennen. Geen schaamte daar gewoon langs te rennen. Of strategisch te kiezen welke vijanden je wel probeert te killen tijdens zo'n run. Want zodra je je runes weer oppakt, heb je in principe de runes voor het verslaan van alle voorgaande enemies weer terug. Alleen dan uit alle kills voordat je dood ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47

Wat mij enorm heeft geholpen is om er vrede mee te hebben dat je Runes verliest. Je gaat ze verliezen, niet 1x of 2x maar echt heel vaak. En naarmate je verder komt verlies je ook méér Runes. En nog steeds op manieren die je kan classificeren als 'dom', niet dom van de game maar echt dom van jezelf. It's part of the journey.

Hoe meer je daar vrede mee hebt, hoe makkelijker je grote bergen Runes bij je durft te houden en die heb je later echt wel nodig.

Verder: Welkom! Elden Ring is ook mijn eerste From game en deze heeft mij overtuigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Record runes verliezen is voor mij 450000.. Maar als je bepaald level bent is doet dit niet eens heel zeer 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Woodsy schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:16:
[...]

Dexterity en snelle wapens (zeker ROB/katana's) kun je ook een Arcane build overwegen i.c.m. occult scaling. Ik heb hier een hele tijd mee gespeeld. Voordeel is dat je vrijwel alles in Arcane kunt pompen i.p.v. verdelen tussen Dexterity en Magic. Omdat bepaalde sorceries (dragon vooral) schalen met Arcane, evenals je occult wapens. Dus je hoeft je stats niet te verdelen. Dit kan ook gewoon met de Nagakiba. Voordeel daarvan is langere bereik.

Voorbeelden van Talismans zijn: Green turtle talisman (stamina recovery), Shard of Alexander, (Rotten) winged sword insignia, Millicent's prosthesis, Godskin swaddling cloth, Lord of Blood's exultation, Taker's Cameo. Een combinatie zoeken van attack boosts (zeker bij succesive hits, wat vaak voorkomt bij katana's en snelle builds) en HP/stamina recovery.

Wil je echt bij Dex/Int blijven, dan is de Moonveil een goede optie. Maar overweeg ook de Wing of Astel. Zeker als je van snelle builds houdt.
Thanks voor de tips. Moet zeggen dat ik de Moonveil eigenlijk niet zo spannend vind. Telkens de L2 dan de R1 of R2 is kinda lame... voelt als een one trick pony. Ik mis tevens het bereik.

Ik ga voor de RoB of Nagakiba. Concrete tips, voor o.m. hoe ik daar ook range mee kan bereiken zonder bows en hoe ik de Nagakiba built kan maximeren zijn welkom.

edit: de Nagakiba met Sepuku spreekt me het meeste aan. Hoe kan dat het beste maximizen is dan de vraag. :)

[ Voor 4% gewijzigd door FMS op 07-09-2022 21:15 ]

• flugelisoke
Iets is me niet helemaal duidelijk, ondanks dat de stamina bar leeg is kan ik nog steeds blijven aanvallen, wat is dan het nut?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

flugelisoke schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:44:
Iets is me niet helemaal duidelijk, ondanks dat de stamina bar leeg is kan ik nog steeds blijven aanvallen, wat is dan het nut?
Je aanvallen gaan trager en je kan moeilijker dodgen, (weg)rennen, blokken (als je met een schild speelt is dat wel handig).

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je kan bepaalde combinaties dan niet meer maken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• flugelisoke
Ben nu voornamelijk in Vigor en in Endurance aan het spenden, zijn er andere attribute points die interessant zijn als beginner? Momenteel:

Vigor: 23
Mind: 14
Endurance: 20
Strength: 17
Dex: 13
Intel: 9
Faith: 9
Arcane: 7

[ Voor 10% gewijzigd door flugelisoke op 08-09-2022 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

@flugelisoke
Vigor zo snel mogelijk naar 30 trekken om (meer) hits te kunnen overleven, en verder gewoon lekker levelen whatever je op dat moment nodig hebt voor je wapens. :)
Dat kan niet, maar je kan wel met 1 stamina resterend een aanval doen welke 100 van je stamina af zou halen.

Er zit echter een grotere cooldown op het hergenereren van stamina vanaf 0 dan dat er zit vanaf >0.

[ Voor 56% gewijzigd door D4NG3R op 08-09-2022 13:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
FMS schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:15:
[...]

Thanks voor de tips. Moet zeggen dat ik de Moonveil eigenlijk niet zo spannend vind. Telkens de L2 dan de R1 of R2 is kinda lame... voelt als een one trick pony. Ik mis tevens het bereik.

Ik ga voor de RoB of Nagakiba. Concrete tips, voor o.m. hoe ik daar ook range mee kan bereiken zonder bows en hoe ik de Nagakiba built kan maximeren zijn welkom.

edit: de Nagakiba met Sepuku spreekt me het meeste aan. Hoe kan dat het beste maximizen is dan de vraag. :)
Het is altijd goed en leuk om te experimenteren en nieuwe builds te testen. Tegelijkertijd is het wel zo wanneer je de Moonveil een one-trick-pony vindt, je beter weg kunt blijven bij de ROB. Dat is veelal L2 spammen. Ook is het bereik (een andere reservering die je maakt bij de Moonveil) van de ROB sinds de laatste patch ook (een stuk) minder. Nog steeds erg sterk, maar zeker niet meer zo sterk als vorige maand.

De Nagakiba met Sepuku is een optie. Maar die biedt je weinig ranged opties. Uiteraard is bleed als status erg goed. Nadeel van Sepuku is dat het geen directe damage-dealer is. Je weapon skill wordt dan een animatie. Sepuku is erg sterk voor bosses, maar de vraag is of je continu bleed aan jezelf gaat toebrengen voor reguliere vijanden/dungeons. ROB biedt je dan in ieder geval een meer directe weapon skill. En split damage.
Toch wat tips voor optimalisatie:
- Inzetten op arcane als primaire stat. Arcane beïnvloedt namelijk de bleed build-up. Bij ROB is de scaling op dexterity beter, maar je damage op occult (dus Arcane) is uiteindelijk beter.
- White Mask & Lord of Blood's Exultation boosten beide je AR bij bleed (in je omgeving).
- Shard of Alexander boost de AR van je weapon skill.
- Rotten Winged Sword Insignia/Millicent's Prosthesis boost de AR van van opeenvolgende aanvallen. Zeker handig i.c.m. de ROB weapon skill. Maar ook wanneer je een andere katana gebruikt.
- Je kunt ook powerstancen: ROB en Nagakiba met Sepuku. Vervolgens jump-attacks gebruiken i.c.m. Raptor's Black Feathers armor (chest). Dan hou je zowel Nagakiba met Sepuku voor bosses, heb je meerdere talismans/armors die AR boosten en hou je de weapon skill van ROB. ROB als primaire wapen dan. Nagakiba in je linkerhand.

Overall levert dat een aardige boost op.

Zoek je nog range (en je zet in op Arcane scaling) kun je dragon incantations als Rotten Breath overwegen. Er is seal met S-scaling op Arcane en boost voor dragon incantations (dragon communion seal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwqwM1uzOahrkfBu_Yf9OsrW_tQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INoQwEQwFc4rq31kYwjM9OsN.jpg?f=fotoalbum_large

Tot nu toe dit gedeelte van de map ontdekt, is de totale map iets groter dan het hele vierkant? Of immens veel groter? Heb niet zo goed een idee wat ik me erbij moet voorstellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:32
Je hebt denk ik ongeveer een kwart verkend. Dus veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Laatst online: 22-09 20:49

reaL_G

G

flugelisoke schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:14:
[Afbeelding]

Tot nu toe dit gedeelte van de map ontdekt, is de totale map iets groter dan het hele vierkant? Of immens veel groter? Heb niet zo goed een idee wat ik me erbij moet voorstellen :+
Is zeker denk ik nog geen 10% wat je ziet.
Denk ook in levels

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
reaL_G schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 17:35:
[...]

Is zeker denk ik nog geen 10% wat je ziet.
Denk ook in levels
Idd, zeker aangezien er ook geen site’s of graces in de legacy dungeons te zien zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Rond release Elden Ring uitgespeeld met een pure STR build, rondzwaaiend met de blender op een stok: 140 uur.

Daarna alle dark souls titels eens uitgespeeld, sekiro bijna uitgespeeld, maar voor mijn mentale gezondheid opgegeven bij voorlaatste bossfight.

3 weken geleden begonnen aan een nieuwe Elden Ring playthrough, deze keer een pure faith build, en ondertussen alweer 50 uur verder terwijl ik ongeveer halfweg zit :D

Toen ik op mijn eerste STR karakter speelde voelde het alsof er een hoop wapens dropten die op faith scalen, maar nu ik effectief faith speel valt dat toch dik tegen. Niet dat ik te klagen heb: mijn standaard spear heb ik holy damage op gezet en is GRUWELIJK sterk tegen alles wat undead is. Verder gebruik ik nu vooral de Winged Scythe, waarvan de ingebouwde weapon art haast gemakkelijker enemy poise lijkt te breken dan mijn STR karakter kon, en bovendien ook nog eens moeiteloos meerdere vijanden raakt :D.

Ben in ieder geval een nieuwe fromsoft junkie geworden. Hierna ook eens opnieuw DS1 doorspelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Krimglas schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:08:
Rond release Elden Ring uitgespeeld met een pure STR build, rondzwaaiend met de blender op een stok: 140 uur.

Daarna alle dark souls titels eens uitgespeeld, sekiro bijna uitgespeeld, maar voor mijn mentale gezondheid opgegeven bij voorlaatste bossfight.

3 weken geleden begonnen aan een nieuwe Elden Ring playthrough, deze keer een pure faith build, en ondertussen alweer 50 uur verder terwijl ik ongeveer halfweg zit :D

Toen ik op mijn eerste STR karakter speelde voelde het alsof er een hoop wapens dropten die op faith scalen, maar nu ik effectief faith speel valt dat toch dik tegen. Niet dat ik te klagen heb: mijn standaard spear heb ik holy damage op gezet en is GRUWELIJK sterk tegen alles wat undead is. Verder gebruik ik nu vooral de Winged Scythe, waarvan de ingebouwde weapon art haast gemakkelijker enemy poise lijkt te breken dan mijn STR karakter kon, en bovendien ook nog eens moeiteloos meerdere vijanden raakt :D.

Ben in ieder geval een nieuwe fromsoft junkie geworden. Hierna ook eens opnieuw DS1 doorspelen.
Laat ons even weten hoe Ornstein en Smough je af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:39
FMS schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:28:

My two cents, Rivers of Blood is eigenlijk alleen interessant voor een bleed build en dan moet je volle bak in Arcane investeren. Mijn character zit op lvl 225 en ik heb DEXT en ARC beiden op 80. Schaalt lekker met een Nagakiba (occult ash of war) en Rivers of Blood. One mean bleed machine.

Waarom de nagakiba niet dual wielden met een Moonveil? De nagakiba zou je kunnen infusen met een magic ash of war, zodat je met je INT build meer magic damage doet. Dexterity is altijd goed voor katana's. De beste manier om zoveel mogelijk damage uit je wapens te krijgen is het levelen van de wapens zelf. Voor Haligtree wil je een normaal wapen op 25 hebben en een speciaal wapen op 10. Dat gebied is echt end-game.

[ Voor 20% gewijzigd door Hulleman op 13-09-2022 12:14 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Krimglas schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:08:

Beetje strength toevoegen en dan Blasphemous Blade en het is opeens kinderspel :)
Ben met mijn tweede nieuwe playthough (dex/katana) met iets minder dan 40 uur inmiddels im crumbling/haligtree aanbeland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Bossie schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:45:
[...]

Beetje strength toevoegen en dan Blasphemous Blade en het is opeens kinderspel :)
Ben met mijn tweede nieuwe playthough (dex/katana) met iets minder dan 40 uur inmiddels im crumbling/haligtree aanbeland :)
Ik had mn 2e playthrough denk ik binnen 10uur klaar, incl Malenia. 3e PT moet binnen 3 uurtjes kunnen :P alleen maar bosses zagen.

Ik laat de game even rusten totdat er wat DLC aan komt :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
flugelisoke schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:14:
[Afbeelding]

Je hebt wel erg weinig sites of graces ontdekt in het gebied waar je al bent geweest. Ook wat legacy dungeons overgeslagen zo te zien, anders had je daar wel sites of graces ontdekt. Je moet op een gegeven moment wel die grote forten en kastelen in gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Hulleman schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:37:
[...]

Ik had mn 2e playthrough denk ik binnen 10uur klaar, incl Malenia. 3e PT moet binnen 3 uurtjes kunnen :P alleen maar bosses zagen.

Ik laat de game even rusten totdat er wat DLC aan komt :)
Met een nieuwe save of ng+?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Bossie schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:41:
[...]

Met een nieuwe save of ng+?
Ng+ met een nieuwe save duurt het een stuk langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Hulleman schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 23:13:
[...]

Ng+ met een nieuwe save duurt het een stuk langer.
Daar ben ik dus mee bezig :)

Heb meermaals in mijn ng+ playthroughs van mijn build gewisseld maar miste dan toch de uitdaging.

[ Voor 19% gewijzigd door Bossie op 13-09-2022 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
Was eerst mijn ambitie om NG+ te spelen, gecombineerd met een volledige respec, maar bleek wel heel saai als alle ontdekking en uitdaging al weg is: Margit zou echt niet mogen neergaan door gewoon wat te buttonspammen.

Toekomstige derde playthrough zal voor mij zijn om expansion te spelen..

• Hulleman
Krimglas schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:16:
Was eerst mijn ambitie om NG+ te spelen, gecombineerd met een volledige respec, maar bleek wel heel saai als alle ontdekking en uitdaging al weg is: Margit zou echt niet mogen neergaan door gewoon wat te buttonspammen.

Toekomstige derde playthrough zal voor mij zijn om expansion te spelen..
Je bent zoveel sterker in NG+ dan bij een nieuwe save. De health pool van de bazen neemt niet zoveel toe als dat jouw damage dat gedaan heeft. NG+ is hierdoor behoorlijk uit balans.

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik ben uiteindelijk gebeleven op een ouderwetse puur dex build met hand of Melenia en Nagakiba.

Inmiddels beland bij de Elden Beast. Is het spel afgelopen zodra die dood is en moet ik maw daar voor nog mijn dingen doen, of komt er meer?.... Ik wil nog wat losse eindjes afronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
FMS schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:32:
Ik ben uiteindelijk gebeleven op een ouderwetse puur dex build met hand of Melenia en Nagakiba.

Inmiddels beland bij de Elden Beast. Is het spel afgelopen zodra die dood is en moet ik maw daar voor nog mijn dingen doen, of komt er meer?.... Ik wil nog wat losse eindjes afronden.
Het spel is dan afgelopen, ik heb daarna zelf wat persoonlijke doelen verzonnen voordat ik naar ng+ ben gegaan (bijvoorbeeld alle talismans vinden en daardoor alsnog wat gemiste content gevonden.

Ng+ is vooral een kans om gemiste questlines of questlines die door je keuzes in je eerste playthrough niet kon doen alsnog te kunnen doen. Met een dex build wil je bijvoorbeeld beide talismans van Milicent.

• FMS
  • Niet online

FMS

Bossie schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:13:
[...]

Het spel is dan afgelopen, ik heb daarna zelf wat persoonlijke doelen verzonnen voordat ik naar ng+ ben gegaan (bijvoorbeeld alle talismans vinden en daardoor alsnog wat gemiste content gevonden.

Ng+ is vooral een kans om gemiste questlines of questlines die door je keuzes in je eerste playthrough niet kon doen alsnog te kunnen doen. Met een dex build wil je bijvoorbeeld beide talismans van Milicent.
Ik had ergens nog gehoopt dat er weer een enorm stuk extra map biij zou komen :P Het ging maar door...

NG+ staat sowieso in het teken van betere keuzes maken met Boc ;(

[ Voor 5% gewijzigd door FMS op 14-09-2022 21:52 ]

• Bossie
FMS schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:50:
[...]

Ik had ergens nog gehoopt dat er weer een enorm stuk extra map biij zou komen :P Het ging maar door...

NG+ staat sowieso in het teken van betere keuzes maken met Boc ;(
Tja, ik had millicent per ongeluk neergemaaid im mijn eerste playthrough omdat ik toevallig aangevallen werd bij de desbetreffende site of grace :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
FMS schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:32:

Je zou alle 3 de eindes, die nodig zijn voor de platinum, kunnen triggeren nadat Elden Beast neer is. Daar moet je wel even een stappenplan voor volgen. Scheelt wel 2x NG+ doorlopen.

Ik moest NG+ doen voor de platinum. Ik had Fia gesloopt in Deeprooth Depths.
spoiler:
je moet haar laten leven (ondanks dat ze vraagt haar te vermoorden) om haar quest af te ronden en een fight met een draak te triggeren. Die draak levert een trophy/achievement op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Iemand nog een goede tip voor een katana build ?

Ik zit redelijk vast in crumbling (gaat stap voor stap verder) en Haligtree (ik aai Melania ipv dat ik damage doe).
Tot nu toe geprobeerd met Rivers of Blood (arc/dex bleed build) en Moonveil (int/dex) maar in beide builds is mijn damage te laag in endgame.

Ik heb lvl10 wapens en gebruik lvl10 tear als summon (foutje gemaakt, wilde eigenlijk Dung eater puppet unlocken als tank ashes). Ben nu 115 ofzo, misschien moeten er gewoon nog een paar leveltjes bij.

• Krimglas
Haaa, de gargoyle duo in Nokron. Bron van pure rage in mijn eerste playthrough, ben ik ook nog online gaan klagen hoe oneerlijk dat gevecht is.

Deze keer? Na drie pogingen gingen ze neer, zonder hulp >:).

• Kaaj
  • Laatst online: 16-09 13:52
Bossie schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:28:

Ik zit redelijk vast in crumbling (gaat stap voor stap verder) en Haligtree (ik aai Melania ipv dat ik damage doe).
Tot nu toe geprobeerd met Rivers of Blood (arc/dex bleed build) en Moonveil (int/dex) maar in beide builds is mijn damage te laag in endgame.

Ik heb lvl10 wapens en gebruik lvl10 tear als summon (foutje gemaakt, wilde eigenlijk Dung eater puppet unlocken als tank ashes). Ben nu 115 ofzo, misschien moeten er gewoon nog een paar leveltjes bij.
Ik gebruik nu een Faith/Dex build in mijn eerste playthrough die ik erg leuk vind (komt uit deze video: YouTube: Elden Ring - Insane Lightning Dexterity Faith Build - Still OP ) Ik heb nog niet alle talismans uit deze build. Maar wel de MH, Seal en de spells. Het is een erg leuke en diverse build om te spelen.

Ik ben ook rond lvl 110, Faith/Dex beiden rond lvl 50. Mijn MH wapen zit op +25 en mijn Off hand en seal zitten op +24. Met alle buffs zit mijn Main Hand attack op 800+. Mimic tear zit op +10.

Gisteravond begonnen aan Crumbling Azula, en dat gaat redelijk makkelijk. Godskin Duo ging erg snel neer. Haligtree moet ik nog aan beginnen. Hopelijk kan ik je daar na vanavond meer over vertellen :)
Krimglas schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:13:
Haaa, de gargoyle duo in Nokron. Bron van pure rage in mijn eerste playthrough, ben ik ook nog online gaan klagen hoe oneerlijk dat gevecht is.
Wat voor wapens gebruikte je? Slashing weapons zoals katana's doen niet veel tegen stenen vijanden. Piercing weapons dan juist weer wel.

Ik had ze vrij rap neer met de bloody slash incl mimic die hetzelfde deed. Dus wel met een slash weapon maar zonder ze te slashen zeg maar ;)

• Bossie
Kaaj schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:49:
[...]

Ik gebruik nu een Faith/Dex build in mijn eerste playthrough die ik erg leuk vind (komt uit deze video: YouTube: Elden Ring - Insane Lightning Dexterity Faith Build - Still OP ) Ik heb nog niet alle talismans uit deze build. Maar wel de MH, Seal en de spells. Het is een erg leuke en diverse build om te spelen.

Ik ben ook rond lvl 110, Faith/Dex beiden rond lvl 50. Mijn MH wapen zit op +25 en mijn Off hand en seal zitten op +24. Met alle buffs zit mijn Main Hand attack op 800+. Mimic tear zit op +10.

Gisteravond begonnen aan Crumbling Azula, en dat gaat redelijk makkelijk. Godskin Duo ging erg snel neer. Haligtree moet ik nog aan beginnen. Hopelijk kan ik je daar na vanavond meer over vertellen :)
Toevallig had ik deze ook gezien maar doordat ik deze playthrough gerushed heb zijn er een aantal items die ik niet meer kan krijgen.

Ik zit er aan te denken terug te gaan naar Moonveil en vervolgens INT naar 60 zodat ik bepaalde spells kan toevoegen.

Dex zit er vooral erg leuk uit door de ranged spells :9

• Hulleman
Bossie schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:28:

Met een katana build, draait alles om bleed. Welke talismans gebruik je? Met een Katana bleed build wil je zoveel mogelijk bleed build up en damage per hit doen. Je tear summon moet het goed doen tegen Melania. Je zou eventueel nog de great rune van Mohg kunnen gebruiken. Die zorgt ervoor dat je summons een hogere bleed build up hebben.

Mijn build. Kostte me zo'n 100uur en is best wel een endgame build, vooral qua talismans.
- Rivers of Blood +10 met een Nagakiba +25 met ash of war seppuku occult. Geen bleed, omdat occult veel meer damage doet. Dat kan alleen als je arcane hoog genoeg is, anders wel voor seppuku blood gaan.
- Talismans: lord of blood's exultation, shard of alexander (zeer nuttig, nu corpse piler behoorlijk generfd is), rotten winged sword insigna en milliscent's prostethis. Die laatste 2 talismans krijg je beide van milliscent, dus kost je minimaal 1 NG+
- Armor: white mask voor bleed damage. Rest van de armor maakt minder uit, maar ik gebruik de veteran set van commander Nial. Goede defence, hoge poise. Hier moet je wel behoorlijk wat gewicht voor kunnen dragen. Dus wellicht 1 van je talismans opofferen voor great jars arsenal (of arsenal charm)
- Mix of wondrous physick: Dexterity-Knot (+10 dex) of Thorny cracked tear (meer damage bij consecutive attacks). Stacked ook met je talismans. Of flame shrouding cracked tear (meer fire damage voor je rivers of blood)
- Ik ben nu lvl 225: 80 dext, 80 arc, 60 vigor, 30 mind (corpse piler vreet fp), 35 endurance ofzo. Alles draait om arcane en daarna om dexterity met een bleed build.

Met talismans speel ik wel eens. Soms vind ik het prettig om meer HP te hebben. De Crimson amber +2 in combinatie met de Erdtrees favor +2 (de normale varianten kunnen natuurlijk ook) geven je een enorme HP boost. Helemaal als je ook nog Morgott's great rune erbij gebruikt. Daar moet je wel 2 andere damage/bleed talismans voor opgeven. Maar dat is het soms wel waard.

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 21-09-2022 13:24 ]

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Gisteren voor de tweede keer Elden Ring "uitgespeeld". Wat blijft het toch een prachtig spel. Na een quality en een strength build te hebben geprobeerd wil ik me nu aan een magic playthrough gaan wagen. Heeft iemand nog tips voor leuke New game builds?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
Superkiwi schreef op woensdag 21 september 2022 @ 11:57:
[...]

Wat voor wapens gebruikte je? Slashing weapons zoals katana's doen niet veel tegen stenen vijanden. Piercing weapons dan juist weer wel.
Winged Scythe. Zit een skill op (Angel's wings) die holy damage doet, terwijl ik hiervoor dmg boosts in heb in mijn mixture en talismans. Tijdens het uitvoeren van die skills kan je ook niet interrupted worden.

Het stelt me wel wat teleur om te zien hoeveel mensen gewoon blind een guide volgen online ipv gewoon zelf uit te proberen. Denk dat zowat 90% van de spelers die ik tegenkom dezelfde bleed build gebruiken.
Je doelt hierbij niet op mij persoonlijk toch? Als ik iets niét doe tijdens het spelen van een From game is het wel het gebruiken van guides of het bekijken van 'how to' videos.
Ik heb de katana genomen omdat ik daar in Dark Souls III ook mee speelde en de Samurai gewoon de tofste char vond. Dat zijn wapen bleed had kwam ik tijdens het spelen pas achter, en dat pas na een kleine 20 uur spelen toen ik de eerste baas aanpakte ;)

• Loei123
PVP stelt mij ook nog regelmatig teleur.

Niet omdat ik een gevecht verlies, maar omdat er regelmatig geen sprake is van een gevecht door twee speren of twinblades met bleed erop.

Duals zijn veeeeeel leuker.

• Bossie
Hulleman schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:10:
[...]

Met een katana build, draait alles om bleed. Welke talismans gebruik je? Met een Katana bleed build wil je zoveel mogelijk bleed build up en damage per hit doen. Je tear summon moet het goed doen tegen Melania. Je zou eventueel nog de great rune van Mohg kunnen gebruiken. Die zorgt ervoor dat je summons een hogere bleed build up hebben.

Mijn build. Kostte me zo'n 100uur en is best wel een endgame build, vooral qua talismans.
- Rivers of Blood +10 met een Nagakiba +25 met ash of war seppuku occult. Geen bleed, omdat occult veel meer damage doet. Dat kan alleen als je arcane hoog genoeg is, anders wel voor seppuku blood gaan.
- Talismans: lord of blood's exultation, shard of alexander (zeer nuttig, nu corpse piler behoorlijk generfd is), rotten winged sword insigna en milliscent's prostethis. Die laatste 2 talismans krijg je beide van milliscent, dus kost je minimaal 1 NG+
- Armor: white mask voor bleed damage. Rest van de armor maakt minder uit, maar ik gebruik de veteran set van commander Nial. Goede defence, hoge poise. Hier moet je wel behoorlijk wat gewicht voor kunnen dragen. Dus wellicht 1 van je talismans opofferen voor great jars arsenal (of arsenal charm)
- Mix of wondrous physick: Dexterity-Knot (+10 dex) of Thorny cracked tear (meer damage bij consecutive attacks). Stacked ook met je talismans. Of flame shrouding cracked tear (meer fire damage voor je rivers of blood)
- Ik ben nu lvl 225: 80 dext, 80 arc, 60 vigor, 30 mind (corpse piler vreet fp), 35 endurance ofzo. Alles draait om arcane en daarna om dexterity met een bleed build.

Met talismans speel ik wel eens. Soms vind ik het prettig om meer HP te hebben. De Crimson amber +2 in combinatie met de Erdtrees favor +2 (de normale varianten kunnen natuurlijk ook) geven je een enorme HP boost. Helemaal als je ook nog Morgott's great rune erbij gebruikt. Daar moet je wel 2 andere damage/bleed talismans voor opgeven. Maar dat is het soms wel waard.
Snap ik, ik ben echter 115 :)
Ik ben nu bezig ben met de shard of Alexander.

Met ng1 word alles simpel inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
Superkiwi schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:30:
Je doelt hierbij niet op mij persoonlijk toch? Als ik iets niét doe tijdens het spelen van een From game is het wel het gebruiken van guides of het bekijken van 'jow to' videos.
Ik heb de katana genomen omdat ik daar in Dark Souls III ook mee speelde en de Samurai gewoon de tofste char vond. Dat zijn wapen bleed had kwam ik tijdens het spelen pas achter, en dat pas na een kleine 20 uur spelen toen ik de eerste baas aanpakte ;)
Nee hoor. Het valt alleen wel op dat iedereen die specifieke builds vermeldt, het over dezelfde bleed build heeft bedoeld om bossfights te cheesen.

• Hulleman
Krimglas schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:37:
[...]

Nee hoor. Het valt alleen wel op dat iedereen die specifieke builds vermeldt, het over dezelfde bleed build heeft bedoeld om bossfights te cheesen.
Cheesen is een groot woord. Ik ben de eerste die toegeeft zich helemaal suf te lezen in allerlei guides bij Demon's Souls remake, maar ook bij Elden Ring. Dus ik ben snel voor een bleed build gegaan. In Demon's Souls speelde ik als Royalty. Ook easy mode. Ik vind de games leuk om te spelen, maar ik heb geen zin om een level of boss 30x te moeten doen. De grootste cheese in Elden Ring is overiges niet bleed, maar dat zijn de summons.

Cheesen vind ik vanaf een bepaalt punt in de map spells gaan zitten casten of pijlen schieten op een punt waar de boss jou niet kan raken of op een punt waar een boss vast komt te zitten en je maar attacks kunt blijven spammen. Dat bleed zeer OP is, is duidelijk, maar ik vind dat in Elden Ring heel veel statuseffects OP zijn. Elden Ring is eigenlijk best een simpele game vergeleken met eerdere FS games, dat is eigenlijk al de cheese :P

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 21-09-2022 16:47 ]

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Wat is magie enorm sterk zeg. Glintstone pebble kan alles dood spammen vanaf een afstandje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Hulleman schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:46:
[...]
Elden Ring is eigenlijk best een simpele game vergeleken met eerdere FS games, dat is eigenlijk al de cheese :P
Ik bekijk het van de andere kant: misschien zijn wij gewoon te goed :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:45
Wat is het een ontzettend mooie en grote game! Ik ben ondertussen circa 140 uur bezig en heb hem nog steeds niet uitgespeeld. Ik rush er niet doorheen en probeer alle uithoeken van de map te verkennen. Gisteren heb ik Malenia verslagen na circa 20 pogingen (barricade shield maakte uiteindelijk het verschil tegen die flurry aanval). Fire Giant was al neer dus einde komt in zicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Jimmy-time1 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:55:
Wat is het een ontzettend mooie en grote game! Ik ben ondertussen circa 140 uur bezig en heb hem nog steeds niet uitgespeeld. Ik rush er niet doorheen en probeer alle uithoeken van de map te verkennen. Gisteren heb ik Malenia verslagen na circa 20 pogingen (barricade shield maakte uiteindelijk het verschil tegen die flurry aanval). Fire Giant was al neer dus einde komt in zicht.
Geniet er nog even van, zo'n lange en uitgebreide playthrough krijg je waarschijnlijk nooit meer (met het zelfde plezier) voor elkaar. :)

* D4NG3R herinnert z'n 1e Skyrim playthrough nog. Savegame van bijna 200u. In ER heb ik ook 150u zitten in m'n 1e save. Never-nooit-niet dat ik daar ooit weer in de buurt van ga komen. Optionele content als random dungeons is/zijn 1x leuk, daarna gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
D4NG3R schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:02:
[...]

Geniet er nog even van, zo'n lange en uitgebreide playthrough krijg je waarschijnlijk nooit meer (met het zelfde plezier) voor elkaar. :)

* D4NG3R herinnert z'n 1e Skyrim playthrough nog. Savegame van bijna 200u. In ER heb ik ook 150u zitten in m'n 1e save. Never-nooit-niet dat ik daar ooit weer in de buurt van ga komen. Optionele content als random dungeons is/zijn 1x leuk, daarna gewoon niet meer.
Dit ervaar ik zelf ook met een tweede playthrough.

Nu een mage build en nog steeds een erg leuke en goede game, maar elk grotje hoeft niet meer doorzocht te worden wetende dat er niks boeiends ligt voor mijn huidige character.

Na één playthrough is de exploration er eigenlijk wel van af.
Opzich ook wel bijzonder want dit betekend dat ik me nog ontzettend veel herinner van de eerste keer. :*)

Nu de servers terug zijn ook Dark Souls 3 weer opgepakt met een kameraad, dat blijft voor mij toch wel de beste SoulsBorne voor mij, zeker de muziek is het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Loei123 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:07:
[...]
Nu de servers terug zijn ook Dark Souls 3 weer opgepakt met een kameraad, dat blijft voor mij toch wel de beste SoulsBorne voor mij, zeker de muziek is het beste.
Ik heb nog geen enkele Dark Souls gespeeld. Sekiro ook niet. Bloodborne even, maar dat speelde echt als een natte krant op de PS4. Kon ik echt niet doorheen kijken. Hopelijk komen de Dark Souls games en Sekiro nog eens in PS+ Extra of Gamepass.

Demon's Souls Remake heb ik gespeeld. Dat vond ik wel tof, maar haalt het bij lange na niet bij Elden Ring. Sekiro vind ik nog te duur om daar blind in te gaan. Is Dark Souls 3 60fps op de PS5? Is me niet helemaal duidelijk als ik dat online zoek.

Edit: al gevonden, DS3 is 60fps op de PS5. Die game nog eens een keer oppakken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 27-09-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Hulleman schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:39:
[...]
Edit: al gevonden, DS3 is 60fps op de PS5. Die game nog eens een keer oppakken :)
Zeker een aanrader als je Elden Ring leuk vind spelen.

Let wel Dark Souls 3 heeft niet echt de exploration en dungeons zoals Elden Ring heeft, het is meer lineair.

De combat is wel hetzelfde, hetgeen wat mij dus zo aantrekt tot de Soulsborne games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Loei123 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:45:
[...]

Zeker een aanrader als je Elden Ring leuk vind spelen.

Let wel Dark Souls 3 heeft niet echt de exploration en dungeons zoals Elden Ring heeft, het is meer lineair.

De combat is wel hetzelfde, hetgeen wat mij dus zo aantrekt tot de Soulsborne games.
Demon’s Souls Remake heb ik met plezier gespeeld. Daarna Elden Ring als 2e soulsborne game gespeeld. DS3 kost ook nog geen 2 tientjes zie ik. Die kan ik wel eens op de kop tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Inmiddels tijdens mijn vakantie uitgespeeld. Ik heb gebrek aan skill mooi kunnen compenseren met meer levels want open wereld, dus dat was prima. 15min besteed aan het savescummen voor een trophy die me eigenlijk weinig boeit, 20 minuten NG+ gedaan en besloten dat ik er over een jaar ofzo weer eens naar ga kijken :)

Ik heb me meer vermaakt met Jedi Fallen Order (op hard), maar dat was wel een bak makkelijker dan dit. En lightsabers, dus easy win :P

[ Voor 17% gewijzigd door Bundin op 27-09-2022 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

ER is zowel heel zwak, als heel sterk door de open wereld. Het is te makkelijk om ff weg te lopen van een boss waar je vast zit, en met een hoger level terug te komen om 'em vervolgens in 3 seconden neer te hebben.

Aan de ene kant verlicht het frustratie, aan de andere kant verdoezeld je het overwinningsgevoel er (nogal) mee.

* D4NG3R geniet dan ook meer van de DS formule.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 27-09-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:15:
ER is zowel heel zwak, als heel sterk door de open wereld. Het is te makkelijk om ff weg te lopen van een boss waar je vast zit, en met een hoger level terug te komen om 'em vervolgens in 3 seconden neer te hebben.

Aan de ene kant verlicht het frustratie, aan de andere kant verdoezeld je het overwinningsgevoel er (nogal) mee.

* D4NG3R geniet dan ook meer van de DS formule.
Yeah, ik kan me goed voorstellen dat deze opzet minder een ding is voor de die hard soulslike veteranen. Malenia was de enige waar ik niet zelf (met m'n ashes) doorheen kwam, phase 1 ging allemaal nog wel maar deel 2 was echt kansloos. Daarvoor heb ik na een try of 20 gekozen om te summonen. Inderdaad had ik achteraf niet het gevoel dat ik dat zelf lekker voor elkaar heb gekregen.

Aan de andere kant: de veteranen hebben alsnog de optie om er in een redelijk rechte lijn doorheen te gaan, terwijl de prutsers als ik lekker rond kunnen rennen, verkennen, leveltjes meepakken en er dan 150 uur later ook doorheen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Aan de ene kant ben ik het met je eens dat je er voor kan kiezen de open wereld te negeren, aan de andere kant spoort het hebben van limitatie(s) aan om creatiever met de situatie om te gaan.*

Beide hebben ups en downs. In z'n algemeenheid was ER minder frustrerend dan voortgaande titels, maar gaf ze (mij) ook minder voldoening. :)

*M'n 1e playthrough van m'n 1e souls game was bijna geheel met een dik schild, totdat ik een vijand tegen kwam die er doorheen wist te komen.

Nog nooit zo snel leren dodgen in een spel omdat er geen andere optie was, en dat de rest van de playthrough ook ingezet. Was me dat in ER overkomen dan was ik waarschijnlijk naar een ander gebied gegaan, daar overlevelen en weer terug gekomen zonder ooit een nieuwe mechanic aan te leren.

[ Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 27-09-2022 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Bundin schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:03:
20 minuten NG+ gedaan en besloten dat ik er over een jaar ofzo weer eens naar ga kijken :)
Dat deed ik in eerste instantie ook. Ff NG+ bekijken. Boring. Ff snel Margit doen. Lache, nu is hij mijn bitch. Ff snel Godfrey. Toch nog ff die twee ontbrekende trophies halen voor de platinum. Voor ik het wist had ik Elden Beast en Melania weer neer in NG+ :P

Ik ben veel te overleveld voor deze game, maar dat voelt wel lekker })

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 27-09-2022 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
Hulleman schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:39:
[...]
Ik heb nog geen enkele Dark Souls gespeeld. Sekiro ook niet. Bloodborne even, maar dat speelde echt als een natte krant op de PS4. Kon ik echt niet doorheen kijken. Hopelijk komen de Dark Souls games en Sekiro nog eens in PS+ Extra of Gamepass.
Alle 3 de dark souls games zijn dik de moeite waard, maar de eerste dark souls is een absolute must-play, is op de golden joystick awards zelfs uitgeroepen tot best game of all time. Het voelt echt als een handgemaakt liefdesproject van de developer met geniaal leveldesign dat je in andere DS games maar sporadisch tegenkomt.

En ja, het scheelt dat je alle drie dark souls games op de nex-gen consoles aan 60fps kan spelen, anders zou ik het waarschijnlijk ook niet gedaan hebben :)

[ Voor 8% gewijzigd door Krimglas op 28-09-2022 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Krimglas schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:12:
[...]

Alle 3 de dark souls games zijn dik de moeite waard, maar de eerste dark souls is een absolute must-play, is op de golden joystick awards zelfs uitgeroepen tot best game of all time. Het voelt echt als een handgemaakt liefdesproject van de developer met geniaal leveldesign dat je in andere DS games maar sporadisch tegenkomt.

En ja, het scheelt dat je alle drie dark souls games op de nex-gen consoles aan 60fps kan spelen, anders zou ik het waarschijnlijk ook niet gedaan hebben :)
Helemaal eens, maar DS1 mist voor mij nu wel de vloeiende combat van DS3.
Die laatste blijft voor mij de ultieme combinatie voor alles.

Maar qua level design blijft deel 1 wel de beste inderdaad.

• Hulleman
Krimglas schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:12:
[...]

Deeltje 3 ligt vanmiddag op de mat. Achteraf toch beter die trilogy kunnen halen...
Anyway, ik zag met de mercenary al een toffe character. Heeft wel wat weg van de samurai van Elden Ring zo lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 08:36
Ha allen,

Inmiddels redelijk wat avondjes in dit spel zitten. Ik vind het helemaal fantastisch, al is het onderdeel van de map dat bestaat uit dat vurige landschap en die swamps met lava en zo niet echt mijn smaak. Gisteravond heb ik voor het eerst Margit gezien, omdat ik dacht dat je eerst de rest van de map moest doorgaan voordat je die confronteerde. Maar kennelijk heb ik te lang gewacht, want hij ging gelijk in mijn eerste poging tegen de grond.

Mijn plezier haal ik met name uit gewoon de map ontdekken en gevechten aangaan. Ik verzamel van alles, maar heb geen idee wat ik ermee kan. Ik vecht met de claymore en de twinblade die ik heb geüpgraded naar iets van +4, gebruik voor allebei van meet af aan dezelfde ashes of war. Ik heb 7 flasks. Verder heb ik die wolven die ik oproep bij bosses. Al dat crafting en zo doe ik niks mee. Ook doe ik niks met magie e.d. Ik upgrade eigenlijk alleen de basisdingen zoals HP en stamina, en verder dexterity en strength. Ook loop ik nog rond in dezelfde outfit als in het begin. Een shield gebruik ik niet. Niet omdat ik het niet wil, maar ik ben niet zo gewend aan met een controller spelen en merk dat ik de handigheid niet heb dat ding steeds op tijd omhoog te doen. Daarnaast zijn wapens sterker met twee handen. Pijl en boog e.d. gebruik ik ook niet. Verder ben ik ook niet echt bekwaam in het gebruiken van de verschillende vechtmogelijkheden, zoals springen en slashen, r2 ingedrukt houden etc. Ik gebruik af en toe wel l2 voor een harde klap, maar verder hak ik er gewoon op los door wild op r1 en r2 te rammen en weg te rennen als mijn stamina weer even moet opladen.

Ik vermaak mij helemaal prima zo, maar ben toch benieuwd of ik nu iets mis. Soms zie ik op filmpjes dat mensen brandende zwaarden en zo hebben en allemaal magische dingen afschieten. Dat ziet er wel heel vet uit. Is dat nou een heel andere build, of zou ik dat ook moeten combineren met hoe ik vecht? En al die dingen die je kunt craften, zit daar nou iets bij wat echt interessant is? Of is dat meer gewoon geinig, maar maakt dat niet het verschil.

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
@MennoE, zo te lezen vermaak jij je er prima mee. Inderdaad lekker ontdekken en kijken wat het beste bij je past. In heb de game 2x uitgespeeld zonder een enkele spreuk of crafting te hebben gebruikt. Investeringen in HP en stamina is altijd goed. Met dexterity en strength kun je zorgen dat je bepaalde wapens/armor kunt gebruiken. Kijk gewoon wat jij fijn vindt spelen. Probeer er op te letten met welke stats je wapens schalen. Bij je equipment kun je dat zien. Daar staat dan een A, B, C, D of E bij bepaalde stats. A schaalt het beste, dat betekent dat dat wapen het meeste damage doet als je investeert in de stat. Wat ook vrij krachtig is, zijn de jump attacks. Eerst springen dan op R2 drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
MennoE schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 07:42:
Ha allen,

Inmiddels redelijk wat avondjes in dit spel zitten. Ik vind het helemaal fantastisch, al is het onderdeel van de map dat bestaat uit dat vurige landschap en die swamps met lava en zo niet echt mijn smaak. Gisteravond heb ik voor het eerst Margit gezien, omdat ik dacht dat je eerst de rest van de map moest doorgaan voordat je die confronteerde. Maar kennelijk heb ik te lang gewacht, want hij ging gelijk in mijn eerste poging tegen de grond.

Mijn plezier haal ik met name uit gewoon de map ontdekken en gevechten aangaan. Ik verzamel van alles, maar heb geen idee wat ik ermee kan. Ik vecht met de claymore en de twinblade die ik heb geüpgraded naar iets van +4, gebruik voor allebei van meet af aan dezelfde ashes of war. Ik heb 7 flasks. Verder heb ik die wolven die ik oproep bij bosses. Al dat crafting en zo doe ik niks mee. Ook doe ik niks met magie e.d. Ik upgrade eigenlijk alleen de basisdingen zoals HP en stamina, en verder dexterity en strength. Ook loop ik nog rond in dezelfde outfit als in het begin. Een shield gebruik ik niet. Niet omdat ik het niet wil, maar ik ben niet zo gewend aan met een controller spelen en merk dat ik de handigheid niet heb dat ding steeds op tijd omhoog te doen. Daarnaast zijn wapens sterker met twee handen. Pijl en boog e.d. gebruik ik ook niet. Verder ben ik ook niet echt bekwaam in het gebruiken van de verschillende vechtmogelijkheden, zoals springen en slashen, r2 ingedrukt houden etc. Ik gebruik af en toe wel l2 voor een harde klap, maar verder hak ik er gewoon op los door wild op r1 en r2 te rammen en weg te rennen als mijn stamina weer even moet opladen.

Ik vermaak mij helemaal prima zo, maar ben toch benieuwd of ik nu iets mis. Soms zie ik op filmpjes dat mensen brandende zwaarden en zo hebben en allemaal magische dingen afschieten. Dat ziet er wel heel vet uit. Is dat nou een heel andere build, of zou ik dat ook moeten combineren met hoe ik vecht? En al die dingen die je kunt craften, zit daar nou iets bij wat echt interessant is? Of is dat meer gewoon geinig, maar maakt dat niet het verschil.

Dank alvast!
Dat heb ik ongeveer de eerste 50 uur volgehouden en heb toen toch wat duiding/sturing gezocht :)
Daarnaast heb ik bijzonder lang met een greatshield icm greatspear gebruikt omdat ik dan vanachter mijn schild kon aanvallen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 10:29
@MennoE Die vlammende zwaarden kan je doen via crafting, maak je een soort brandbaar zwaardzalfje en dat kan je voor het gevecht aanbrengen en dan de bossroom inlopen. Het werkt maar een tijdje en je kunt het in je quickslots doen om later nog een keer aan te brengen maar dat is niet nodig. Houdt de controller stress laag :)

Outfits zijn in de soulsborne spellen minder belangrijk dan in de meeste action RPG's. Soms geven ze goede weerstand tegen poison of iets dergelijks en kan het handig zijn even te wisselen maar je krijgt er geen enorme stat boost van.

Weapon upgrades zijn wel een ding, want de meeste groei van je schade komt daarvan. Maar zolang je per 3 upgrade levels steeds je primaire wapen eerst doet en dan pas een ander wapen dan zit je wel goed. (Dus als je een +2 wapen hebt niet een ander wapen naar +1 brengen maar eerst naar +3. Voor +4 heb je andere stones nodig dus dan kan je best iets anders gaan upgraden naar +3. En weer zo tot +6, +9 en zo verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Vanavond wilde ik weer eens een rondje Elden ring doen. Nog niet geprobeerd op mn nieuwe laptop. Ik krijg het helaas met geen mogelijkheid speelbaar. Het spel draait soepel maar crasht na een minuut of drie uit het niets. Flink lopen speuren op internet heeft helaas nog geen oplossing gegeven. Het lijkt er op dat ik dit spel niet meer kan spelen zo :(

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Xanderk89 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:03:
Vanavond wilde ik weer eens een rondje Elden ring doen. Nog niet geprobeerd op mn nieuwe laptop. Ik krijg het helaas met geen mogelijkheid speelbaar. Het spel draait soepel maar crasht na een minuut of drie uit het niets. Flink lopen speuren op internet heeft helaas nog geen oplossing gegeven. Het lijkt er op dat ik dit spel niet meer kan spelen zo :(
Ik had een soortgelijk issue met mijn laptop, echter heb ik geen oplossing voor je helaas.
In mijn geval heb ik een refund gedaan op steam om vervolgens op de playstation verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Xanderk89 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:03:
Alle drivers etc bijgewerkt?
Wat voor hardware zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
Loei123 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:17:
[...]

Alle drivers etc bijgewerkt?
Wat voor hardware zit erin?
Ja alle drivers bijgewerkt. ook met een oude gpu driver geprobeert.
Laptop volledige fabrieksreset gegeven.
De volgende tips ook geprobeert:
Run as administrator.
Whitelisting voor de antivirus
lagere graphics settings

Hardware: Dell G15 5025
Win 11 home
gpu: rtx 3060 laptop
proc: AMD Ryzen 7 6800H

Ik hoop het werkende te krijgen maar heb er een hard hoofd in.
Edit:
Lijkt er op dat ik het wel werkend krijg met de geintergreerde grafische kaart op de processor. Heel vreemd...

[ Voor 9% gewijzigd door Xanderk89 op 13-10-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Xanderk89 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:14:
[...]

Ja alle drivers bijgewerkt. ook met een oude gpu driver geprobeert.
Laptop volledige fabrieksreset gegeven.
De volgende tips ook geprobeert:
Run as administrator.
Whitelisting voor de antivirus
lagere graphics settings

Hardware: Dell G15 5025
Win 11 home
gpu: rtx 3060 laptop
proc: AMD Ryzen 7 6800H

Ik hoop het werkende te krijgen maar heb er een hard hoofd in.
Edit:
Lijkt er op dat ik het wel werkend krijg met de geintergreerde grafische kaart op de processor. Heel vreemd...
Mijn partner draait het ook op een RTX3060 laptop, zonder problemen, ook Windows 11.

Zie je iets in de logging ergens? Van Windows of misschien de game zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
Loei123 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:07:
[...]

Mijn partner draait het ook op een RTX3060 laptop, zonder problemen, ook Windows 11.

Zie je iets in de logging ergens? Van Windows of misschien de game zelf?
Helaas,
Ik heb de volgende errors gevonden via logboeken:
nvlddmkm

En zelfs nu tweemaal een bsod gekregen. Video_scheduler_internal_error.

Ik kan nog maar een paar dingen proberen maar dit begint er op te lijken dat het een hardware probleem is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Woodsy
Woodsy schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:27:
Voor de liefhebbers: https://twitter.com/Futur...&t=Kthwq5hXQvmKoIGq1OVTzQ

[Afbeelding]

Ik sta open voor tips waar je je ze daadwerkelijk kunt pre-orderen. Hun website trekt het extra verkeer niet meer… in de eigen shop staan ze nog niet.
Vandaag heb ik via Amazon UK het eerste volume ontvangen. Zendingen via .com zijn vertraagd. Ook komt volume 2 waarschijnlijk pas begin 2023 uit.

Het is wel weer een schitterend boek. Veel details en achtergrondinformatie. Printkwaliteit erg hoog. Zeker een aanrader!

[ Voor 34% gewijzigd door Woodsy op 20-10-2022 16:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Doe je goed, ik heb hem nog niet . Maar hij staat op dispatched today , dus ik heb goede hoop dat hij na maanden wachten er eindelijk is.

Geniet ervan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:45
Het heeft even geduurd maar de platinum trophy is binnen. Wat een geweldig spel! Nu maar even nadenken met wat voor type ik ronde 2 ga starten (of misschien verder in NG+)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:06
Deze week toegekomen. Prachtig hardcover boek. Ik blijf het leuk vinden om in zo'n boeken te grasduinen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KsCVQyOLML5_SwcMEu_SFqitF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLeTikXx2fL5FFcJhuo8hb3x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik krijg die statues maar niet opengebroken, wat die ik fout?
Heb ook die beren geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blijven proberen. Trollen en grote beren is echt dé manier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• whoojaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2024
Heb een paar week elden ring laten liggen. Werd er gefrustreerd van dat ik gewoon niet verder kwam.

Zoals vaker gebeurt met games toch vorige week weer opgepakt en eindelijk verder. Eerlijk is eerlijk, renala is de eerste waarbij ik een multiplayer summon heb uitgezet. Combinatie van die long run,eerste en 2e fase brak me als spellblade echt op. Deed 0 damage met mijn spells.

Maar goed daarna carian manor door gegaan en na zeker 8 uur doorzetten ook die verslagen.
Voor mij de eerste ervaring met een souls like game, maar wat voor een. Nu op naar het volgende stuk van de map

PSN: whoojaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
PearlChoco schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:17:
Deze week toegekomen. Prachtig hardcover boek. Ik blijf het leuk vinden om in zo'n boeken te grasduinen :)

[Afbeelding]
Even mezelf quoten, want ik heb hier iets eigenaardigs ontdekt: als ik op mijn zelf gemaakte foto klik om deze te vergroten, zie ik dat er nog een 2de foto achter staat: dit blijkt een reclame afbeelding te zijn van deze Elden Ring guide books. Voor de duidelijkheid: ik heb daar niets mee te maken :)
Maar ik vraag me nu wel af van waar die afbeelding plots komt? Is er hier AI die automatisch mijn foto analyseert en er reclame bijplakt?
Ik snap er niets van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoojaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2024
PearlChoco schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:22:
[...]

Even mezelf quoten, want ik heb hier iets eigenaardigs ontdekt: als ik op mijn zelf gemaakte foto klik om deze te vergroten, zie ik dat er nog een 2de foto achter staat: dit blijkt een reclame afbeelding te zijn van deze Elden Ring guide books. Voor de duidelijkheid: ik heb daar niets mee te maken :)
Maar ik vraag me nu wel af van waar die afbeelding plots komt? Is er hier AI die automatisch mijn foto analyseert en er reclame bijplakt?
Ik snap er niets van _/-\o_
Ik zie niets van reclame. Op het moment dat ik er op klik vergroot de foto normaal.

Mooi boek! Is het een boek met stukken lore en arwork die bij de locaties horen of meer een guide?

[ Voor 7% gewijzigd door whoojaa op 26-10-2022 09:34 ]

PSN: whoojaa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
whoojaa schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:32:
[...]

Ik zie niets van reclame. Op het moment dat ik er op klik vergroot de foto normaal.

Mooi boek! Is het een boek met stukken lore en arwork die bij de locaties horen of meer een guide?
Het is primair een guide. Er staan veel kaarten en routes in. Ook veel details over de verschillende queesten en NPC’s.

Art is beperkt tot enkele pagina’s. Lore idem dito. Het is een schitterend boek. En Future Press staat bekend om hun goede guides, maar het is geen art book zoals bijvoorbeeld Dark Horse vaak maakt. Voor de liefhebbers desondanks een echte aanrader!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-koDlkXJFj5Dp_lpMKpwOp3r6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJ3baZ9v16uMo6YAsTziv960.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PearlChoco
whoojaa schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:32:
[...]

Als ik op mijn foto klik zie ik zo'n pijl naar rechts:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aD32upYcHvycBM3q3voWD_PU4yc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwmJtykmzWErQsVsRXnGKk6l.jpg?f=fotoalbum_large

Daarmee kom ik op volgende foto terecht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06QZR8tnNg4DIo-lO-TH6mrtReE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4p2ClP7uF0kHFCAunoX4DTJ.jpg?f=fotoalbum_large

En heb geen idee van waar die komt :)

Om ook op je vraag te antwoorden: is fantastisch boek. Top kwaliteit, hardcover, honderden prachtige maps, beperkte lore, meer dan 500 blz info. En het is slechts deel één; binnenkort komt deel twee nog uit met vooral info over builds, enemies en items. Da's in totaal over de 1000 bladzijden Elden Ring content _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*nevermind ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Superkiwi op 26-10-2022 22:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52

JSchut

.....

PearlChoco schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:59:
[...]

Als ik op mijn foto klik zie ik zo'n pijl naar rechts:

[Afbeelding]

Daarmee kom ik op volgende foto terecht:
[Afbeelding]

En heb geen idee van waar die komt :)

Om ook op je vraag te antwoorden: is fantastisch boek. Top kwaliteit, hardcover, honderden prachtige maps, beperkte lore, meer dan 500 blz info. En het is slechts deel één; binnenkort komt deel twee nog uit met vooral info over builds, enemies en items. Da's in totaal over de 1000 bladzijden Elden Ring content _/-\o_
Die afbeelding komt uit deze quote:
Woodsy schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:41:
[...]

Vandaag heb ik via Amazon UK het eerste volume ontvangen. Zendingen via .com zijn vertraagd. Ook komt volume 2 waarschijnlijk pas begin 2023 uit.

Het is wel weer een schitterend boek. Veel details en achtergrondinformatie. Printkwaliteit erg hoog. Zeker een aanrader!
Die quote het volgende bericht:
Woodsy schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:27:
Voor de liefhebbers: https://twitter.com/Futur...&t=Kthwq5hXQvmKoIGq1OVTzQ

[Afbeelding]

Ik sta open voor tips waar je je ze daadwerkelijk kunt pre-orderen. Hun website trekt het extra verkeer niet meer… in de eigen shop staan ze nog niet.
Daarin zit die afbeelding ;)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
JSchut schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 06:45:
[...]

Die afbeelding komt uit deze quote:
[...]

Die quote het volgende bericht:

[...]

Daarin zit die afbeelding ;)
Ha dat zijn gewoon afbeeldingen uit deze thread :)

Danku!
Pagina: 1 ... 64 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten