T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ancestor Spirit is ook wel een van de makkelijkste bosses in de game. Soms denk je OP te zijn en een half uur later word je weer genadeloos over de knie gelegd door een boss die je niet lekker ligt. Niet al te druk over maken dat je te snel levelt. Je komt nog meer dan genoeg uitdagingen tegen. Op lvl48 zit je nog aan het prille begin van de game.JoeZuCK schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:45:
Bedankt @Bossie
Vrij in het begin kwam ik bij Siofra River (mooi!). Alleen ik ging er vrij hard aan. Nu level 48 en teruggekeerd. Damn wat gaan die bosses er hard aan zeg. Ancestor Spirit binnen 30 seconden.. Het gevechtsmuziekje kwam niet eens lekker op gang.
Ergens vind ik het wel jammer dat het niet lineair is. Je kan je character onbeperkt levelen in sommige gebieden (niet dat ik dit doe, want dan is het al helemaal geen hol meer aan) en dan ben je voor de latere bosses overpowered.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
.Op lvl48 zit je nog aan het prille begin van de game
Ik heb het idee dat ik het meeste van de map al wel verkend heb (alleen het gebied rechtsboven nog niet).
Even een screenshotje. Vond hem wel aardig. Zie ook de detail in het glas in lood.
:strip_exif()/f/image/BlzBTNmulvKNkLbjQ14dnHyD.jpg?f=fotoalbum_large)
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat was een mooi stukje ja in Bloodborne.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Dan ga je er wel rap door heen. Ik kwam het gebied rechtsboven in op lvl100 ofzo. Toen had ik zeker niet elk gebiedje uitgekamd.JoeZuCK schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:47:
@Hulleman
[...]
.
Ik heb het idee dat ik het meeste van de map al wel verkend heb (alleen het gebied rechtsboven nog niet).
Welke bosses en welke legacy dungeons (de echt grote jongens als stormveil castle) heb je allemaal al gehad?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Was van de week bij Radahn aanbeland. Stormveil idd. Dan een of andere rooie wolf (die was echt snel te slopen?). Loretta. En voor de rest draken, vuurspuwende Wyrms, Dragonkin soldiers, bosses die in paar verschijnen, paar onzichtbare assassin's (tering wat zijn die kut) en meer meuk (zal er nog wel hier en daar wat vergeten).Hulleman schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:19:
[...]
Dan ga je er wel rap door heen. Ik kwam het gebied rechtsboven in op lvl100 ofzo. Toen had ik zeker niet elk gebiedje uitgekamd.
Welke bosses en welke legacy dungeons (de echt grote jongens als stormveil castle) heb je allemaal al gehad?
Radahn al verslagen?JoeZuCK schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:52:
[...]
Was van de week bij Radahn aanbeland. Stormveil idd. Dan een of andere rooie wolf (die was echt snel te slopen?). Loretta. En voor de rest draken, vuurspuwende Wyrms, Dragonkin soldiers, bosses die in paar verschijnen, paar onzichtbare assassin's (tering wat zijn die kut) en meer meuk (zal er nog wel hier en daar wat vergeten).
Lorette en de rooie wolf horen bij the academy. Daar zit nog meer en daar boven nog weer veel meer.
Wat bedoel je met het gebied rechtsboven trouwens? Altus Plateau (ook echt huge) of zelfs daar weer boven (rechts van). Tot aan Altus Plateau kun je rond lvl 50 al best veel gezien hebben denk ik.
De game is zo ontzettend huge dat je op lvl48 echt maar aan het begin staat
Nee Radahn nog niet gesloopt. Ben er 3 keer op af gerend en bij de derde poging kwam ik tot hem, maar ging snel neer. Dus heb het niet meer geprobeerd.
je weet dat je al die summons kan spawnen he? die gele dingen op de grond verspreid door de arena. direct vanaf begin 3 voor je en rechts 1, midden 1 en links ook nog 1 volgens mij. Hun het werk laten doen jij van afstand met magic / holy/ fire damage doen. Was echt een makkieJoeZuCK schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:06:
@Hulleman
spoiler:
Nee Radahn nog niet gesloopt. Ben er 3 keer op af gerend en bij de derde poging kwam ik tot hem, maar ging snel neer. Dus heb het niet meer geprobeerd.
Er is ook nog een linksbovenJoeZuCK schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:06:
@Hulleman
spoiler:
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Je map te zien ben je echt nog lang niet klaar om de dectus lift naar altus plateau te pakken. Je mist ook nog heel veel caves en catacombs om te exploren en looten. Wel een must om je wapens en summons te kunnen upgraden.JoeZuCK schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:06:
@Hulleman
spoiler:
Wat Hulleman al aangeeft: de complete map is echt enorm.
@Bossie Dit is een van de plekken die je kapot hebt gegrind?
Verder is die plek bij die gast die Deathroot van je wil ook wel geschikt om te grinden. Evenals het gebied net voor Radahn waar tig soldiers om een kampvuur staan en soort vleesetende hondenvogelrat (soort Trico van The Last Guardian) beesten zich tegoed doen aan deze soldiers.
Early game - Farum Greatbridge in Dragonbarrow/Cealid - ten zuiden van Gurranq, op lage levels sluipen en backstabben maar vervolgens gewoon er door knallen afhankelijk van je route kun je ook ashes gebruiken. (Iets van 750-1500 runes per kill dacht ik, niets mis mee op lvl25-50/75).
Mid/endgame - Prayer room in Haligtree, je gaat er snel doorheen en je kan verschillende routes nemen. (Mijn rondje bovenin is iets van 80k runes dacht ik, maar je kan onder ook meenemen icm ashes)
Endgame - Palace Approach Ledge-Road in Moghwyn Palace, check simpelweg youtube ff. Het is endgame omdat je hiervoor de Sacred Relic Sword nodig hebt van Elden Beast. Had gisteren 20 levels in 30 minuten bijvoorbeeld toen ik tussendoor even wat tijd moest vullen.
Edit: idd, gurranq is die gast die deathroot van je wil. Je kan het stuk tussen beide graces grinden icm ashes om het helemaal risicoloos te maken. Vooral die 5 greatshield skelletons zijn erg goed voor dit soort dingen.
Je kan ook een rondje doen rondom de grace bij de brug, waar je in een snel tempo iets van 10 mobs pakt en daar weer terugport naar de grace. Daarnaast ging ik vaak naar plek 1/2 als ik iets wilde kopen of ergens een nieuwe grace had gevonden en al op 60/80% voor het volgende level had.
[ Voor 24% gewijzigd door Bossie op 09-07-2022 13:23 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dit was mijn farm spot vanaf mid game. Daar heb je dat zwaard helemaal niet voor nodig. Met mijn mage en de rock sling spell doodde ik eerst die bird beneden en dan in een paar seconden al die slapende dudes. Iets van 40k runes per rondje, heerlijkBossie schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:17:
@JoeZuCK nee, ik heb drie plekken
Endgame - Palace Approach Ledge-Road in Moghwyn Palace, check simpelweg youtube ff. Het is endgame omdat je hiervoor de Sacred Relic Sword nodig hebt van Elden Beast. Had gisteren 20 levels in 30 minuten bijvoorbeeld toen ik tussendoor even wat tijd moest vullen.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Dat kan ook, mogh was een van de laatste dungeons die ik heb gedaan als melee.-SaveMe- schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:35:
[...]
Dit was mijn farm spot vanaf mid game. Daar heb je dat zwaard helemaal niet voor nodig. Met mijn mage en de rock sling spell doodde ik eerst die bird beneden en dan in een paar seconden al die slapende dudes. Iets van 40k runes per rondje, heerlijk
Mja, en dat is toch cheesen vind ik, terwijl de palace gewoon een legit farm is... En wat Kiwi zegt, dat gaat nog sneller ookTechnomancer schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:54:
Nog een goede farm: vergeet diespoiler:bij Fort Faroth niet. In principeslapende draakspoiler:dus je kunt dit op je dooie gemakje tig keer doenverdwijnt die na 1x doden, maar er is een trucje om het eindeloos te herhalen. Op het moment dat zijn health bar leeg is en hij een kleine beweging maakt, moet je snel op je paard terug naar de site of grace vlakbij. Als je die dan aanraakt voor de draak verdwijnt, dan is de draak er nog en heb je wel de runes gekregen. Dit kun je eindeloos herhalen voor ongeveer 50.000 runes per keer. Als je de golden scarab talisman en een gold pickled fowl foot erbij gebruikt dan levert het iets van 78.000 runes per keer op. Je kunt het beste een wapen met bleed gebruiken, dan gaat ie wat sneller neer. Hij doet verder helemaal niks
Ik heb die slapende draak helemaal aan het begin van de game gedaan, gelijk een leveltje of 10-15 erbij als beginnerSuperkiwi schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:58:
Ik denk dat de methode van @-SaveMe- wat sneller is; die slapende draak heeft nogal wat hits nodig.
Haha nice, have fun!
Ik was helaas te laat bij de site of grace, dus maar 1 keer kunnen doen, wel zo'n 75000 runes.Technomancer schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:54:
Nog een goede farm: vergeet diespoiler:bij Fort Faroth niet. In principeslapende draakspoiler:dus je kunt dit op je dooie gemakje tig keer doenverdwijnt die na 1x doden, maar er is een trucje om het eindeloos te herhalen. Op het moment dat zijn health bar leeg is en hij een kleine beweging maakt, moet je snel op je paard terug naar de site of grace vlakbij. Als je die dan aanraakt voor de draak verdwijnt, dan is de draak er nog en heb je wel de runes gekregen. Dit kun je eindeloos herhalen voor ongeveer 50.000 runes per keer. Als je de golden scarab talisman en een gold pickled fowl foot erbij gebruikt dan levert het iets van 78.000 runes per keer op. Je kunt het beste een wapen met bleed gebruiken, dan gaat ie wat sneller neer. Hij doet verder helemaal niks
Ik ben nu lvl 107 en ben net in Altus Plateau na dat ik de meest Vulcano Manor quest heb gedaan.
Ik ben nu wel klaar in Limgrave, Liurnia of the Lakes en het ''makkelijke'' gedeelte van Caelid en met alle ondergrondse gebieden.
Als het goed is ben ik nu qua questline ook klaar met Ranni en Fia.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Herkenbaar. Ik heb de game progress walkthrough van de Fextralife Elden Ring wiki gevolgd en heb nooit gefarmed en ik was ook rond dat level tegen de tijd dat ik Altus binnen kwam. Ik heb zelfs op een gegeven moment de late game catacombs en enkele caves links laten liggen omdat ze irritant zijn en weinig toevoegen.beuker19 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:27:
Nou ik volg de guide van Cowboy ivm. te met weinig tijd, maar dan hoef je volgens mij helemaal niet te farmen want ga overal makkelijk door heen.
Ik ben nu lvl 107 en ben net in Altus Plateau na dat ik de meest Vulcano Manor quest heb gedaan.
Ik ben nu wel klaar in Limgrave, Liurnia of the Lakes en het ''makkelijke'' gedeelte van Caelid en met alle ondergrondse gebieden.
Als het goed is ben ik nu qua questline ook klaar met Ranni en Fia.
Ik heb afgelopen week radagon verslagen en ik zat op level 165. Nergens heb ik het gevoel dat het te moeilijk was. De laatste bosses waren pittig maar daar heeft level weinig mee te maken.
Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749
Ik ben nu bij Malenia en dat is voor het eerst in lange tijd een boss waarbij ik serieus tijd in 'Git Gud' moet steken. Maar de grace is zo dicht op die boss dat je behoorlijk relaxed allerlei dingen uit kan proberen.
Het was al even geleden dat ik hulp van andere spelers had ingeroepen en da's toch wel weer leuk. En bij tijden hilarisch, ik dacht dat ik niet zo Gud was maar wat er af en toe mee probeert te helpen

Alhoewel Malenia natuurlijk een heel vervelende baas is, staat deze mij wel bij als hoogtepunt juist vanwege het git gud aspect.Jheroun schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:54:
Als je veel van de content meepakt ben je vanzelf genoeg runes aan het verzamelen om flink door te levellen. Ik heb ook zelden gefarmed, soms wel als ik een eind op weg was naar genoeg voor een nieuw level als er vlakbij een grace genoeg veel opleverende enemies stonden maar dat was dan sporadisch en eenmalig.
Ik ben nu bij Malenia en dat is voor het eerst in lange tijd een boss waarbij ik serieus tijd in 'Git Gud' moet steken. Maar de grace is zo dicht op die boss dat je behoorlijk relaxed allerlei dingen uit kan proberen.
spoiler:Ik snap vooral die 2e fase nog niet, en dan vooral niet wanneer die rot attack komt, die maakt me meestal in 1 keer dood. Tiche en Mimic laat ik hierbij overigens thuis, ik kies iedere keer een andere helpende speler, stuk leuker :-). Die eerste fase kom ik meestal wel door maar die verloopt erg random, soms binnen een halve minuut klaar, soms minutenlang ploeteren en dan overleeft de summon ook meestal niet mee naar fase 2. Als ik hier langs ben ga ik mijn eigen summon sign ook maar eens neerleggen om wat andere mensen te helpen, er liggen er meestal een stuk of 5 dus het is een drukke plek :-)
Het was al even geleden dat ik hulp van andere spelers had ingeroepen en da's toch wel weer leuk. En bij tijden hilarisch, ik dacht dat ik niet zo Gud was maar wat er af en toe mee probeert te helpen
Echt een baas waarbij je steeds een stukje verder komt in het gevecht.
Ik snap dat het leuk is om coop te spelen maar de summons geven je juist consistentie in gedrag wat je nodig hebt om het gevecht te leren. Zeker als de kwaliteit van hulp wisselt.
Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749
Ik heb net 20 uur geleden de powerstance ontdekt, ik vroeg me al af waarom men zo druk was met dualwielden, dat je extra moves krijgt heb ik in DeS of DS3 volgens mij niet gezien, of daar ook compleet gemist

Met de Sword of Milos en de Blasphemous blade heb ik echt een supersetje om lekker door te kunnen spelen door de +health en +focus na iedere kill. Maar nu ligt de nadruk dus op rollen in plaats van het schild er voor gooien en dat zit qua knoppen nog niet goed in mijn vingers dus dat gaat nog zeer regelmatig mis
Ik heb voor Malenia wel m'n hele build aangepast dus misschien op dat gebied kan experimenteren ook voor jou een groot verschil maken.
Nu bezig met een melee faith strength build. Dat is wel even wennen. Nu merk ik hoe easy mode een mage is. 😁
Ik zou bij Malenia juist dat schildje er toch maar even bijpakken, met schild/blasphemous bade moet je er redelijk eenvoudig langs kunnen komen zolang je maar weet wanneer afstand te houden en wanneer je kan knallen.Jheroun schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:10:
@TenTimes Zo heb ik de rest van de game wel gedaan maar ik vermaak me nu erg goed met de coop, dus dan doe ik er maar wat langer over. Ik ben al 170 uur onderweg ofzo dus een uurtje meer of minder maakt me niet uit.
Ik heb net 20 uur geleden de powerstance ontdekt, ik vroeg me al af waarom men zo druk was met dualwielden, dat je extra moves krijgt heb ik in DeS of DS3 volgens mij niet gezien, of daar ook compleet gemist![]()
Met de Sword of Milos en de Blasphemous blade heb ik echt een supersetje om lekker door te kunnen spelen door de +health en +focus na iedere kill. Maar nu ligt de nadruk dus op rollen in plaats van het schild er voor gooien en dat zit qua knoppen nog niet goed in mijn vingers dus dat gaat nog zeer regelmatig mis
P1 gaat al goed, eigenlijk kun je P2 op dezelfde manier doen.
Mwah, Blasphemous Blade Ash of War is er eentje waarbij ze regelmatig simpel opzij springt.Bossie schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:15:
[...]
Ik zou bij Malenia juist dat schildje er toch maar even bijpakken, met schild/blasphemous bade moet je er redelijk eenvoudig langs kunnen komen zolang je maar weet wanneer afstand te houden en wanneer je kan knallen.
P1 gaat al goed, eigenlijk kun je P2 op dezelfde manier doen.
Gisteren Malenia verslagen, na een poging tot oefenen met parry toch maar samen met m'n partner nog een coöp persoon erbij gehaald.
Zeer kapotte boss als je het mij vraagt, vooral voor mijn build (strength en faith).
Uiteindelijk met de mimic tear, coop was inderdaad echt te onvoorspelbaar. Ik denk wel 30 keer met mensen samen geprobeerd en toen binnen 5 pogingen met de mimic, blasphemous blade en Milos plat. Kwam steeds in no time door die eerste fase, alleen die tweede was trickier, ze bleef maar heen en weer fladderen.
Schild zorgt ervoor dat je kan blocken als je toch een keer verrast word door haar special.Jheroun schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 00:17:
@Bossie @TenTimes Het is gelukt.
Uiteindelijk met de mimic tear, coop was inderdaad echt te onvoorspelbaar. Ik denk wel 30 keer met mensen samen geprobeerd en toen binnen 5 pogingen met de mimic, blasphemous blade en Milos plat. Kwam steeds in no time door die eerste fase, alleen die tweede was trickier, ze bleef maar heen en weer fladderen.
spoiler:Een schild vond ik overigens waardeloos, je wilt toch niet blocken, dan healde ze alleen maar. Dus gewoon alle ballen op max damage en zorgen dat je niet geraakt wordt
Je kant natuurlijk ook blasphemous blade als 2h gebruiken als je in de aanval bent.
De mimic summon zorgt ervoor dat alle focus op hem/haar komt te liggen. Kan met met corpse piler ash of war goed zagen en bleeden. Gevechten leren is er tot op de fire giant nog niet bij geweest.TenTimes schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:18:
Ik snap dat het leuk is om coop te spelen maar de summons geven je juist consistentie in gedrag wat je nodig hebt om het gevecht te leren. Zeker als de kwaliteit van hulp wisselt.
Moeilijkste boss tot nu toe is voor mij Alecto black knife ringleader. Maar daar had ik op n gegeven moment een methode voor. Afstand houden en als ie op me af kwam bloody slash gebruiken en weer afstand nemen. Was ie vrij makkelijk eigenlijk.
Alecto was inderdaad pittig. Daar heb ik hetzelfde bij gedaan maar dan met moonveil AoW heavy aanval. De ervaring met de Ordina evergoal heeft daar geholpen.Hulleman schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:50:
[...]
De mimic summon zorgt ervoor dat alle focus op hem/haar komt te liggen. Kan met met corpse piler ash of war goed zagen en bleeden. Gevechten leren is er tot op de fire giant nog niet bij geweest.
Moeilijkste boss tot nu toe is voor mij Alecto black knife ringleader. Maar daar had ik op n gegeven moment een methode voor. Afstand houden en als ie op me af kwam bloody slash gebruiken en weer afstand nemen. Was ie vrij makkelijk eigenlijk.
Ik heb zelf Tiche als summon gebruikt voor Malenia en daarmee was het agro afwisselen want zodra ik aanval (een paar keer rock sling) kwam de focus weer op mij.
De mimic heb ik uiteindelijk alleen bij Rykard gebruikt omdat in de meeste gevallen de mimic als mage te zwak is en geen afstand houdt.
Als mage, is dan bv Dung Eater dan niet beter als minic omdat je dan “tank” nodig hebt terwijl je zelf op afstand blijft?TenTimes schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:24:
[...]
Alecto was inderdaad pittig. Daar heb ik hetzelfde bij gedaan maar dan met moonveil AoW heavy aanval. De ervaring met de Ordina evergoal heeft daar geholpen.
Ik heb zelf Tiche als summon gebruikt voor Malenia en daarmee was het agro afwisselen want zodra ik aanval (een paar keer rock sling) kwam de focus weer op mij.
De mimic heb ik uiteindelijk alleen bij Rykard gebruikt omdat in de meeste gevallen de mimic als mage te zwak is en geen afstand houdt.
Ik heb het grootste deel van de game Luthel gebruikt maar die trekt niet genoeg agro voor de late game bosses.Bossie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:51:
[...]
Als mage, is dan bv Dung Eater dan niet beter als minic omdat je dan “tank” nodig hebt terwijl je zelf op afstand blijft?
Ik ontdekte na het neerleggen van mijn summon sign bij malenia overigens dat iedereen dat met 2 summons doet ipv 1, nooit geweten dat dat kon, welke finger moet je daarvoor gebruiken?
Niet dat het ze helpt overigens, de 2e summon is meestal in de eerste helft van het gevecht al dood en de speler zelf overleeft meestal het begin van de 2e fase niet
Geef je haar wel af en toe wat glowing stones? Het is toch een vrouw he...Jheroun schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:05:
Tiche gebruik ik ook regelmatig, maar die heeft wel soms kapotte AI, dan blijft ze een beetje rondhangen zonder aan te vallen. Ernstig irritant
Mimic is eigenlijk al een dikke cheat.
Anyway, net de teleport naar Mohgwyn palace gevonden
Veel plezier daar!Hulleman schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:05:
Anyway, net de teleport naar Mohgwyn palace gevonden
De teleport vond ik pas nadat ik het gebied al uit had, volgens mij ben ik de eerste keer via de quest van White Mask Varré gekomen. Het grappige is dat je dan aan de andere kant begint.
Ik blijf jullie reis wel volgen, altijd leuk om te lezen!
Herkenbaar, de eerste maal elk hoekje van de game uitgepluist waardoor ng weinig bijzonder is.Superkiwi schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:33:
Nope, ik heb heel even een kijkje in ng+ genomen maar dat werkt voor mij niet in een open wereld
Ik blijf jullie reis wel volgen, altijd leuk om te lezen!
Heb wel een paar nieuwe dingen ondekt en een paat questlines gedaan die ik mijn eerste playthrough had gemist (lees npc gekilled).
Ben nu bezig met ng2 waar ik nu met een rottempo doorheen knal (veel sneller dan ng1) icm frenzied flame einde. Als het goed heb ik de platinum trophy na deze playthrough waarna ik deze waarschijnlijk open laat om tussendoor eens een paar vrienden te helpen die onlangs zijn gestart.
Kom maar met op met dlc
Dus voor platinum. Weet dat Ranni moet maar nog meer?
Ranni nu net gedaan en zit voor het einde. Heb geen haast 😉👍
k1978 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:58:
Weet iemand welke quests je moet doen voordat je alle eindes kan doen in eerste playthrough?
Dus voor platinum. Weet dat Ranni moet maar nog meer?
Ranni nu net gedaan en zit voor het einde. Heb geen haast 😉👍
Goldskin
Dung eater
Fiat
Frenzied flame
En natuurlijk het normale einde
Ik zou op de wiki kijken voor de precieze stappen.
Is dat allemaal nodig voor alle eindes?TenTimes schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:10:
[...]
spoiler:Ranni
Goldskin
Dung eater
Fiat
Frenzied flame
En natuurlijk het normale einde
Ik zou op de wiki kijken voor de precieze stappen.
Zijn toch 3? Als je dan niet voor NG+ gaat kan je de rest toch nog doen en platinum halen?.
Het normale einde en het
Let wel dat je voor het einde genoemd in de spoiler niét de deur beneden in de catacombs opent en nog niet met de npc daar praat. Je kunt wel alvast naar beneden platformen en de site of grace daar unlocken.
Ben bij laatste boss.
Maar nu eerst even coöp met @Woodsy. Vind coop nu even leukst. Voegt wat extra toe.
Het einde komt wel. Zou wel mooi vinden als ik hier platinum voor haal 👌🏻.
Mijn lijst was voor alle eindes maar @superkiwi heeft gelijk voor wat betreft de platinum vereisten.k1978 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:15:
[...]
Is dat allemaal nodig voor alle eindes?
Zijn toch 3? Als je dan niet voor NG+ gaat kan je de rest toch nog doen en platinum halen?.
Oké 👍TenTimes schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 00:48:
[...]
Mijn lijst was voor alle eindes maar @superkiwi heeft gelijk voor wat betreft de platinum vereisten.
Nog niet in dat gebied gespeeldSuperkiwi schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:23:
[...]
Veel plezier daar!![]()
De teleport vond ik pas nadat ik het gebied al uit had, volgens mij ben ik de eerste keer via de quest van White Mask Varré gekomen. Het grappige is dat je dan aan de andere kant begint.
Ik heb haligtree ook nog niet unlocked. Maar eens kijken hoe ik daar kom
werkt alleen in coop.Hulleman schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:20:
Wat moois ontdekt. Voordat je mimic tear gebruikt, kun je de shabriri’s Woe talisman dragen. Die zorgt ervoor dat je volledige agressie trekt van vijanden (ook bosses). Zodra mimic is gespawned, shabriri’s woe weer verwijderen bij jezelf en mimic trekt nog meer aggro dan ie al deed.
ik dacht het eerst ook. placebo
GiTS
Heb namelijk grote moeite als mage bij sommige gevechten.
Ah jammerreaL_G schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:11:
[...]
werkt alleen in coop.
ik dacht het eerst ook. placebo
Volgens mij niet. Met logisch nadenken kun je het soms nagaan. Undead kan niet tegen holy, treespirits niet tegen vuur.JoeZuCK schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 12:59:
Is er een manier om weaknesses van vijanden te herkennen (zonder dat je op Wiki gaat kijken)?
Lord of Blood niet tegen bleedHulleman schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:02:
[...]
Met logisch nadenken kun je het soms nagaan. Undead kan niet tegen holy, treespirits niet tegen vuur.
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 16-07-2022 14:04 ]
Die moet ik nog doen met mn katana’s en corpse piler AoW
Weten ze ook dat je Mogh 2x tegenkomt?
Level 165, 80 uur en 47 minuten over gedaan. Behoorlijk gerushed als ik de teller bij anderen zo zie
[ Voor 58% gewijzigd door Hulleman op 16-07-2022 17:00 ]
Ik heb de verkeerde sarcasmesmiley gebruikt zie ik
Ik doe het rustig aan. Zelfde aantal uur als jij, lvl 78 en ben in Leyndell Royal Capital. Sommige bosses zijn echt niet te doen..Hulleman schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 16:58:
Elden beast is neer in de 3e poging
Level 165, 80 uur en 47 minuten over gedaan. Behoorlijk gerushed als ik de teller bij anderen zo zie
Dat doe je best netjes!
Heb me vergist. Zit nog in Royal Capital. 😁Superkiwi schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:06:
Level 78 en dan al in Ashen Capital
Dat doe je best netjes!
[ Voor 47% gewijzigd door JoeZuCK op 16-07-2022 18:27 ]
Geeft niks, unkindled one
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 16-07-2022 20:19 ]
En ook nog boven de grondJoeZuCK schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:15:
[...]
Heb me vergist. Zit nog in Royal Capital. 😁
spoiler:
Met mimic tear spirit ash was het allemaal wel goed te doen vond ikJoeZuCK schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:55:
[...]
Ik doe het rustig aan. Zelfde aantal uur als jij, lvl 78 en ben in Leyndell Royal Capital. Sommige bosses zijn echt niet te doen..
Rond end game zitten zoveel bazen op een gepropt echt niet normaal. Ik deed mountaintops of the giant, snowfields, shunning grounds (poepgebied), crumbling farum azula, beetje haligtree en daarna ashen capital achter elkaar. Voor mn gevoel wel 15-20 bazen omgelegd in n paar uur. De 1 nog gestoorder dan de ander.
Nu maar eens kijken hoe ik het er tegen Melania vanaf breng. Haligtree is wel serieus een taai gebied.
[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 16-07-2022 22:37 ]
Afhankelijk van je built denk ik, had haar relatief snel verslagen.k1978 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:50:
Melania is de moeilijkste boss van het spel?
Stay hungry, stay foolish!
Ben nu bij de ijsdraak @ Mountain Top of the Giants lvl 88
Wat.Een.Spel...
@Homeland Ik ben Astrologer gegaan (ene hand staff, andere zwaard). Waarom? Omdat ik in Bloodborne en Demon's Souls melee was en wat anders wilde. Maar van wat ik nu heb gezien denk ik oprecht dat melee makkelijker is.
En als ik heel eerlijk ben.. Bloodborne is beter 😎
[ Voor 28% gewijzigd door JoeZuCK op 17-07-2022 13:01 ]
Ik heb de game gister uitgespeeld. Ook een complete beginner. Ben als Samurai begonnen met een bleed build, volledig melee. Bleed is behoorlijk overpowered in deze game, dus makkelijker voor beginners. Was prima te doen allemaal. Geen idee of melee meer variatie geeft dan magic. Je speelt je eigen stijl en pakt gevechten op den duur hetzelfde aan verwacht ik. Magic kun je op afstand casten, bij melee moet je bazen close combat gaan doen.Homeland schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:46:
Ben gisteren begonnen met Elden Ring, vooral op magie gericht, is dat aan te raden voor een complete beginner, en is dat een leuke speelstijl of brengt een meer melee character meer variatie?
Op den duur kun je in de game ook nog helemaal respeccen, dus geen man over boord als je build ruk is.
Genoeg filmpjes te zien van magic casters met comet azure. Iig die kamehameha spell. Als er iets OP is in de game, dan is het dat wel. Bazen letterlijk one shotten.JoeZuCK schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:53:
spoiler:
Ben nu bij de ijsdraak @ Mountain Top of the Giants lvl 88
Wat.Een.Spel...
@Homeland Ik ben Astrologer gegaan (ene hand staff, andere zwaard). Waarom? Omdat ik in Bloodborne en Demon's Souls melee was en wat anders wilde. Maar van wat ik nu heb gezien denk ik oprecht dat melee makkelijker is.
En als ik heel eerlijk ben.. Bloodborne is beter 😎
Wellicht is magic voor jou lastig, omdat je een laag level hebt voor mountain top of the Giants. Qua Mainstory is dat bijna het einde. Daarnaast, vigor is key in deze game. Volledig Vigor pompen is van belang in het begin. Ik heb vigor op lvl 60 en dan alsnog zijn er bazen die je praktisch one shotten.
Haha, ja dat is wel uitdagend! Vigor is in deze game veel belangrijker dan in vorige FS games. Meer damage doe je voornamelijk door je wapens te upgraden en in mindere mate via je stats. Uiteraard moet je genoeg intelligence hebben voor magic en is er weapon scaling, maar Smithing Stones gaven bij mij een veel grotere boost. Dus vigor pompen!JoeZuCK schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:51:
@Hulleman Mijn vigor zit op 21 geloof ik.. Geen wonder dat ik het moeilijk heb 🤣
Mijn zwaard heeft +3 en staf +6 of +7. Ik ben altijd zo bang dat ik later in het spel een betere wapen krijg en ik dus door al mijn stones heen ben.Hulleman schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:20:
[...]
Haha, ja dat is wel uitdagend! Vigor is in deze game veel belangrijker dan in vorige FS games. Meer damage doe je voornamelijk door je wapens te upgraden en in mindere mate via je stats. Uiteraard moet je genoeg intelligence hebben voor magic en is er weapon scaling, maar Smithing Stones gaven bij mij een veel grotere boost. Dus vigor pompen!
JoeZuCK schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:51:
Mijn vigor zit op 21 geloof ik.. Geen wonder dat ik het moeilijk heb 🤣
Alsof je als Urkel in de ring stapt met Bob Sapp

Begrijpelijk. Je zit nu in gebied waar je voor normale wapens al wel +20/25 en voor special wapens +8/10 mag hebben.JoeZuCK schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:45:
[...]
Mijn zwaard heeft +3 en staf +6 of +7. Ik ben altijd zo bang dat ik later in het spel een betere wapen krijg en ik dus door al mijn stones heen ben.
De baas van mountain tops of the giant heeft een healthpool, echt ongekend. Wellicht wel de grootste van de hele game. Moet je wel wat damage gaan meenemen
In feite is Vigor 21 gewoon dit filmpjeSuperkiwi schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:59:
[...]
Alsof je als Urkel in de ring stapt met Bob Sapp

Alle filmpjes van dit kanaal zijn echt prachtig.
[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 17-07-2022 15:04 ]
Ik denk dat comet azur helemaal niet zo OP is als men denkt. De vijand hoeft maar een sidestep te doen en je mist.Hulleman schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:29:
[...]
Genoeg filmpjes te zien van magic casters met comet azure. Iig die kamehameha spell. Als er iets OP is in de game, dan is het dat wel. Bazen letterlijk one shotten.
Wellicht is magic voor jou lastig, omdat je een laag level hebt voor mountain top of the Giants. Qua Mainstory is dat bijna het einde. Daarnaast, vigor is key in deze game. Volledig Vigor pompen is van belang in het begin. Ik heb vigor op lvl 60 en dan alsnog zijn er bazen die je praktisch one shotten.
Uiteindelijk heb ik alle bazen gehad en mijn vigor was maximaal 50. Het is aan te raden echt te proberen wat endurance te krijgen (15-20) zodat je wat zwaardere armor aan kan (great jar arsenal talisman). Combineer dat met dragon greatshield talisman voor veel dmg negation. Daar heb je veel meer aan dan veel vigor. Dankzij dit kon ik een volledige waterfowl dance tanken zonder dood te gaan.
Heb slap gelegen van het lachen. Ja dat gebeurd vaak bij mij. Daarom is mijn level ook nog niet zo hoog, omdat ik vaak mijn runes in de run ernaartoe kwijt ben. Of dat ik door een portal stap bij een boss en meteen 1 of 2 shot gehit wordt zonder eerst de runes te kunnen retrieven.Hulleman schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:02:
[...]
In feite is Vigor 21 gewoon dit filmpje![]()
![]()
[YouTube: So I Tried Elden Ring | EP 1]
Alle filmpjes van dit kanaal zijn echt prachtig.
Maar niet zo erg als in het filmpje hoor en lang niet zo noob. Maar ALS je dan langs die ene boss bent is de voldoening alleen maar groter.
Vigor 50 is heel behoorlijk toch? De great jar talisman gebruik ik icm de erdtree favor+2 (dacht ik). Daardoor kan ik radahns armor dragen, 2 zwaarden en een schild. Mijn stats zijn nu: vigor 60, endurance 30, mind 25 (fp nodig voor corpse piler), dext 50, arcane 50, strength 18 (voor nagakiba). Faith en intelligence zijn 8 en 9 ofzo.TenTimes schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:30:
[...]
Ik denk dat comet azur helemaal niet zo OP is als men denkt. De vijand hoeft maar een sidestep te doen en je mist.
Uiteindelijk heb ik alle bazen gehad en mijn vigor was maximaal 50. Het is aan te raden echt te proberen wat endurance te krijgen (15-20) zodat je wat zwaardere armor aan kan (great jar arsenal talisman). Combineer dat met dragon greatshield talisman voor veel dmg negation. Daar heb je veel meer aan dan veel vigor. Dankzij dit kon ik een volledige waterfowl dance tanken zonder dood te gaan.
Veel zieke wapens die ik vind hebben allemaal dikke faith requirements. Faith build is best mooi volgens mij.
In Haligtree voelt het gewoon weer als early game. Alles daar heeft een aardige healthpool en doet VEEL damage. De meest gestoorde enemies bij elkaar, chaos
[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 17-07-2022 18:41 ]
Bleed build?Hulleman schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:37:
[...]
Vigor 50 is heel behoorlijk toch? De great jar talisman gebruik ik icm de erdtree favor+2 (dacht ik). Daardoor kan ik radahns armor dragen, 2 zwaarden en een schild. Mijn stats zijn nu: vigor 60, endurance 30, mind 25 (fp nodig voor corpse piler), dext 50, arcane 50, strength 18 (voor nagakiba). Faith en intelligence zijn 8 en 9 ofzo.
Veel zieke wapens die ik vind hebben allemaal dikke faith requirements. Faith build is best mooi volgens mij.
In Haligtree voelt het gewoon weer als early game. Alles daar heeft een aardige healthpool en doet VEEL damage. De meest gestoorde enemies bij elkaar, chaos
Kun je dan niet beter lichter armor dragen om vervolgens die twee talisman slots voor bijvoorbeeld sustain of damage te kunnen gaan gebruiken?
Bleed build. Ja wellicht wel. Mn Talismans zijn nog niet goed genoeg afgestemd. Ik heb ook die white mask nog niet kunnen vinden in t gebied van Mohgwyn.Bossie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:34:
[...]
Bleed build?
Kun je dan niet beter lichter armor dragen om vervolgens die twee talisman slots voor bijvoorbeeld sustain of damage te kunnen gaan gebruiken?
Klopt dat 50 vigor best netjes is maar ik denk dat 10 minder nog wel gelukt was. Ik wist anders toch niet waar ik de puntjes in moest stoppen. Ik had m'n int al op 80 en dus op hard cap.Hulleman schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:37:
[...]
Vigor 50 is heel behoorlijk toch? De great jar talisman gebruik ik icm de erdtree favor+2 (dacht ik). Daardoor kan ik radahns armor dragen, 2 zwaarden en een schild. Mijn stats zijn nu: vigor 60, endurance 30, mind 25 (fp nodig voor corpse piler), dext 50, arcane 50, strength 18 (voor nagakiba). Faith en intelligence zijn 8 en 9 ofzo.
Haligtree was een pittig gebied. Daar heel veel runs gedaan om alles te ontdekken en als ik weer eens een keer dood was gegaan.
Je hebt wel bijna net zo veel mind als ik had wat ik niet helemaal verwacht aangezien ik een mage speel. Ik heb alleen nog geen bleed build gedaan dus heb er nog geen ervaring mee.
Als beginner zou ik voor een melee build gaanHomeland schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:46:
Ben gisteren begonnen met Elden Ring, vooral op magie gericht, is dat aan te raden voor een complete beginner, en is dat een leuke speelstijl of brengt een meer melee character meer variatie?
Corpse piler ash of war op de blood of river katana lust wel wat fp. Volgens mij 9 per keer en de combo is 5 slagen (3x drukken), dus 27fp. Wel prettig dat je dan wat fp hebt. Ik neem altijd maar 1 fp flask mee, zodat ik nu 13 health flasks mee kan zeulen. Wat mind past prima in een beeld build, omdat voornamelijk de bleed ashes of war de build maken.TenTimes schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:03:
[...]
Je hebt wel bijna net zo veel mind als ik had wat ik niet helemaal verwacht aangezien ik een mage speel. Ik heb alleen nog geen bleed build gedaan dus heb er nog geen ervaring mee.
Ik heb pas heel laat in mind geïnvesteerd. Eerst vigor, dex en arcane op niveau gebracht. Rond het einde vh verhaal had ik zoveel bazen op rij gedaan, dat ik binnen korte tijd wel 1,5miljoen runes kon spenderen. Toen kon ik mind mooi levelen. Nu kan ik tiche ook summonen zonder de cerulean tear. Kan ik mn wondrous flask weer voor wat anders gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 17-07-2022 23:10 ]
Hier ben ik het persoonlijk niet mee eens.Pepper92 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:19:
[...]
Als beginner zou ik voor een melee build gaan
Ik heb alle Souls games gespeeld en vind Dark Souls 3 ver uit het prettigst spelen.
Ik merk dat je in Elden Ring als melee build regelmatig in het nadeel bent, vooral tegen een goed aantal bosses.
Een magic build kan goed helpen, verdiep je dan wel in items die je magic damage, FP en dat soort zaken verhoogt.
- Lastig met melee omdat ze veel bewegen of je camera fuck(nk)y doet
- Lastig met magic omdat ze daar resistant voor zijn
- Lastig met faith omdat ze daar resistant voor zijn
Zeker als dit je eerste ER run en/of souls game is zou ik aanraden gewoon dat te doen wat je leuk vind. In het grote geheel is melee waarschijnlijk het meest efficiënt, maar combinaties zijn veel interessanter.
Er is geen one-size-fits-all oplossing, al valt alles natuurlijk te bruteforcen met genoeg stat investment.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Helemaal eens met hierboven. Gewoon doen wat je het mooist lijkt en lekker spelen. Je kan altijd nog veranderen.
Een melee build is inderdaad niet perse de makkelijkste optie als beginner, maar je leert wel de fundamentals van de game het beste kennen op die manier. Je moet goed leren dodgen, blocken, parryen, etc om door de game te kunnen komen.Loei123 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:15:
[...]
Hier ben ik het persoonlijk niet mee eens.
Ik heb alle Souls games gespeeld en vind Dark Souls 3 ver uit het prettigst spelen.
Ik merk dat je in Elden Ring als melee build regelmatig in het nadeel bent, vooral tegen een goed aantal bosses.
Een magic build kan goed helpen, verdiep je dan wel in items die je magic damage, FP en dat soort zaken verhoogt.
Maar inderdaad, sowieso gewoon doen wat je het fijnst vind spelen.k1978 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:19:
+1
Helemaal eens met hierboven. Gewoon doen wat je het mooist lijkt en lekker spelen. Je kan altijd nog veranderen.
[ Voor 17% gewijzigd door SD5k op 18-07-2022 09:26 ]
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten