Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Famous schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:16:
[...]

Had het een tijdje niet meer gespeeld en afgelopen week weer opgepakt.

Moet toch maar eens opzoek naar die Mimic dan, zit nu bij een bepaalde vuur giant :+ die me het leven zuur maakt. Dus maar verder gaan ronddwalen in de Mountaintops of Giants maar de "mini" bosses zijn hier ook niet echt makkelijk voor mij.
Inmiddels wel wat incantions in gebruik (voorheen nooit), dat scheelt toch wel wat damage.

En dan te bedenken dat ik gisteren een filmpje keek over een gozer die zonder armor liep en een build creëerde waarbij die elke boss mee kon one shotten (of per phase). Een troll hamer had die met een incantation erop dat het wapen licht grijs werd 8)7
Fire giant kun je gewoon negeren en verder levellen (consecrated snowfields, haligtree) in twee andere areas om vervolgens hem over de knie te leggen.

Ik had zelf twee dingen waardoor ik het mezelf eerst te lastig had gemaakt.
- fire dmg tegen fire giant is niet zo slim 8)7
- Alexander is als summon beschikbaar, maar alleen bij de meest zuidelijke ingang

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:42
Derbiss schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:08:
[...]

Dacht ik al.. thx Superkiwi :) Dan ga ik Sellia nog uitmesten en dan eens kijken hoe het met Radahn zit ;)
Radahn is down.. :)
Op naar de volgende !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Bossie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:25:
[...]

Fire giant kun je gewoon negeren en verder levellen (consecrated snowfields, haligtree) in twee andere areas om vervolgens hem over de knie te leggen.

Ik had zelf twee dingen waardoor ik het mezelf eerst te lastig had gemaakt.
- fire dmg tegen fire giant is niet zo slim 8)7
- Alexander is als summon beschikbaar, maar alleen bij de meest zuidelijke ingang
Maar dan kan je geen paardje pakken toch?
In de twee filmpjes die ik gisteren keek zag het er makkelijk (als zij spelen..) uit.

Ik heb al redelijk wat ontdekt en ook de catacombs gedaan. Alleen dat stukje van de mimic tear nog niet, dat stukje kwam ik pas achter na opzoeken hoe te krijgen :+
Ben al iets van level 110 met de Uchi op +17 dacht ik, gewoon wat meer het rollen oefenen ben ik bang ;w

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Famous schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:48:
[...]
In de twee filmpjes die ik gisteren keek zag het er makkelijk (als zij spelen..) uit.
Op Youtube zie je vaak alleen de keren dat het lukt ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42

-SaveMe-

-klik-

[...]

Ik heb het inderdaad rijdend gedaan met magic. Maar ik krijg de indruk dat het melee makkelijker is, gewoon onder en achter zijn grote poten blijven. Maar daar kunnen onze melee-ers wellicht meer over zeggen ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:12:
[...]
Maar ik krijg de indruk dat het melee makkelijker is
(...)
Maar daar kunnen onze melee-ers wellicht meer over zeggen
Klopt, maar ik ben dan ook heel goed :P

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 20-06-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

-SaveMe- schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:12:
[...]

Ik heb het inderdaad rijdend gedaan met magic. Maar ik krijg de indruk dat het melee makkelijker is, gewoon onder en achter zijn grote poten blijven. Maar daar kunnen onze melee-ers wellicht meer over zeggen ...
De eerste twee keer was ik in elk geval ERG snel dood :+

Toen dacht ik maar eens opzoek naar de Mimic tear.
Dat ga ik vanavond eens afronden en kijken of ik hem direct een beetje kan levelen.

Loop nu met de Demi Humans +8 en die deden het altijd prima, nu alleen wat meer pit nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Famous schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:53:
[...]
Loop nu met de Demi Humans +8 en die deden het altijd prima, nu alleen wat meer pit nodig :D
Get Tiche! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
[...]

Ik heb al redelijk wat ontdekt en ook de catacombs gedaan. Alleen dat stukje van de mimic tear nog niet, dat stukje kwam ik pas achter na opzoeken hoe te krijgen :+
Ben al iets van level 110 met de Uchi op +17 dacht ik, gewoon wat meer het rollen oefenen ben ik bang ;w
Je kan ook gewoon wegrennen, vond het met Alexander veel makkelijker dan zonder.
Agro gaat dan over 3 ipv 2.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Volgens mij heb ik die wel, is dat niet dat die veel FP kost?
Zal vanavond eens koekeloeren.
Bossie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:19:
[...]

Je kan ook gewoon wegrennen, vond het met Alexander veel makkelijker dan zonder.
Agro gaat dan over 3 ipv 2.
Zal eens kijken waar ik die summon aan kan zetten.
Had voor heen niets gegoogeld maar sinds deze week staat Elden Ring hoog :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Famous schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:24:
[...]

Volgens mij heb ik die wel, is dat niet dat die veel FP kost?
Zal vanavond eens koekeloeren.
Ja, is een elite summon. Maar met de Cerulean tear in je wondrous flask kost het je niks om hem te casten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Superkiwi schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:18:
[...]

Klopt, maar ik ben dan ook heel goed :P
Je bedoelt "gud" denk ik :P
Tiche is wel een monster inderdaad, die gebruik ik na een aantal pogingen als ik geen/weinig progressie maak. Tot die tijd meestal Luthel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

-SaveMe- schreef op maandag 20 juni 2022 @ 16:40:
[...]

Ja, is een elite summon. Maar met de Cerulean tear in je wondrous flask kost het je niks om hem te casten!
Die zegt mij niets, denk dat ik die nog niet heb dus.

Ook maar onderzoeken dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Famous schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:26:
[...]

Die zegt mij niets, denk dat ik die nog niet heb dus.

Ook maar onderzoeken dan :+
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Cerulean+Hidden+Tear
CERULEAN HIDDEN TEAR LOCATION IN ELDEN RING
Mt. Gelmir: Drops from the Ulcerated Tree Spirit at the Minor Erdtree, east of the Road of Iniquity site of grace.

CERULEAN HIDDEN TEAR NOTES & TIPS
FP is not consumed by any actions that normally consume FP for 15 seconds.
You can perform actions that would normally consume more FP than your max (e.g. summoning expensive Spirit Ashes that you cannot afford normally).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Filmpje kijken werkt toch..
Eerste keer de fire giant op een halve cm na dood, maar daarna had ik hem gelukkig.

Eigenlijk wel een makkelijk boss :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eMxogXjfpLFNKANHFx4tjVpqQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MODUBFO6NuLKjCW86P5NwHHk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Famous schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:04:
Ik was er ook bang voor met alle verhalen die ik onbedoeld al had opgepikt. maar vond het reuze meevallen.
Zelfde bij Malenia, dat ging ook vlot ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
-SaveMe- schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:20:
[...]

Ik was er ook bang voor met alle verhalen die ik onbedoeld al had opgepikt. maar vond het reuze meevallen.
Zelfde bij Malenia, dat ging ook vlot ...
Malenia was voor mij wel pittig, maar na een paar levels in de plus wat het gewoon doorrammen en klaar.

Vanaf dat moment was het sowieso vooral weinig tactiek maar vooral brute-force tot elden beast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
Famous schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:04:
Filmpje kijken werkt toch..
Eerste keer de fire giant op een halve cm na dood, maar daarna had ik hem gelukkig.

[Afbeelding]
Gisteren ook, 2x dood gegaan omdat hij een nieuwe aanval deed op zijn laatste beetje levens (1x adem onder, 1x lange breath attack) die ik nog niet kende. Die heeft wel een emmer levens, ik kon niet echt een zwakke plek vinden in p2. P1 ging per ongeluk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Zebby schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:07:
[...]

Gisteren ook, 2x dood gegaan omdat hij een nieuwe aanval deed op zijn laatste beetje levens (1x adem onder, 1x lange breath attack) die ik nog niet kende. Die heeft wel een emmer levens, ik kon niet echt een zwakke plek vinden in p2. P1 ging per ongeluk :D
En dan daarna loop je (ik) weer tegen nieuwe uitdagingen aan :D

Bij Azure(?) spawnde er een draakje die ik zo dood had om vervolgens iets verder vast te lopen op een paar knights :9
Vanavond maar weer eens rustig ervoor zitten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Famous schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:10:
[...]

En dan daarna loop je (ik) weer tegen nieuwe uitdagingen aan :D

Bij Azure(?) spawnde er een draakje die ik zo dood had om vervolgens iets verder vast te lopen op een paar knights :9
Vanavond maar weer eens rustig ervoor zitten O-)
Ben niet heel veel verder gegaan, klein stukje in Farum Azula of zo. Twee draakjes neergelegd, eindelijk wat smithing stone 8 voor de verzameling. Typisch geval zonder speciale boss HP bar, maar wel de hoeveelheid levens. Man man man. Die eerste heeft me zeker twee keer eraf geflikkerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Zebby schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:11:
[...]

Ben niet heel veel verder gegaan, klein stukje in Farum Azula of zo. Twee draakjes neergelegd, eindelijk wat smithing stone 8 voor de verzameling. Typisch geval zonder speciale boss HP bar, maar wel de hoeveelheid levens. Man man man. Die eerste heeft me zeker twee keer eraf geflikkerd :D
Ja die vond je genoeg daar!
Mijn Uchi is nu +19 dacht ik.

Mis alleen nog een Gloveworth 7 om Mimic tear te uppen.
Degene die ernaar komen heb ik in overvloed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Famous schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:13:
[...]

Herkenbaar, ik had het gevoel de bell bearing voor 7 te hebben gemist en vervolgens idd maar ff gehaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
[...]

Oh bijzonder, ik had echt heel snel mijn mimic maxed, volgens mij gelijk al toen ik hem kreeg? Sindsdien zijn die bloemetjes in overvloed aan het overlijden in mijn bags :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:04
Ben nog steeds met Elden Beast, laatste tijd iets minder gespeeld vanwege een kleine verslaving aan Better Call Saul haha.
Heb helemaal geen rekening gehouden met Holy Damage negotiation. Dus die ene Talisman +2 en mn armor beetje verandert hielp al genoeg.
Doe met Takers Flame (golden vow, flame granth me strength en die flask) in P1 5.3k damage per hit. Als ik net uit de mist kom raak ik hem 2x waardoor die half health is. Pas in P2 wordt het vervelend. Doe dan die anti-holy damage buff maardie 4 horizontale attacks hakken me compleet aan gort. Tips? een schild? gebruik vrijwel geen incantations in zowel P1/P2. If yes, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
noordwolde schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:06:
Ben nog steeds met Elden Beast, laatste tijd iets minder gespeeld vanwege een kleine verslaving aan Better Call Saul haha.
Heb helemaal geen rekening gehouden met Holy Damage negotiation. Dus die ene Talisman +2 en mn armor beetje verandert hielp al genoeg.
Doe met Takers Flame (golden vow, flame granth me strength en die flask) in P1 5.3k damage per hit. Als ik net uit de mist kom raak ik hem 2x waardoor die half health is. Pas in P2 wordt het vervelend. Doe dan die anti-holy damage buff maardie 4 horizontale attacks hakken me compleet aan gort. Tips? een schild? gebruik vrijwel geen incantations in zowel P1/P2. If yes, welke?
Ik zit ook vast bij elden beast en gebruik waarschijnlijk een soortgelijke build. In P1/Radagon is het vooral even nuken met Takars flame als mijn mimic agro heeft en tussendoor rustig afwachten.

In P2 heb ik vooral moeite met het inschatten van zijn moves waardoor melee dmg doen erg lastig is, zeker door het vele rennen melee dmg/move away icm het verplaatsen van elden beast zelf blijft het lastig. Zolang mijn mimic leeft gaat het goed, maar zodra de focus alleen op mij komt (mimic dood) dan hou ik het uiteindelijk niet lang vol (in ieder geval niet lang genoeg om het gevecht te winnen).

In Melee range is het sowieso vaak lastig in te schatten wat ie gaat doen, target lock is sowieso een no-no.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

De truuk voor Elden Beast is zoveel mogelijk Holy damage negation verkrijgen, dan valt hij imo aardig mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:30
CoeliJoeli schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:14:
Is de PS5 frame stabiliteit met de patches ondertussen verbeterd?
Nee, maar gewoon lekker gaan spelen. Speel in performance mode en speelt gewoon lekker. Ja wat hick-ups, maar dat heeft me nog nooit gestoord.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bossie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:37:
[...]
target lock is sowieso een no-no.
Ik heb 'm destijds gewoon gelockt. En dan flink op zijn buikje slaan, dat vindt ie niet fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Zebby schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:52:
[...]

Oh bijzonder, ik had echt heel snel mijn mimic maxed, volgens mij gelijk al toen ik hem kreeg? Sindsdien zijn die bloemetjes in overvloed aan het overlijden in mijn bags :D
Ik had al een beetje zitten spelen/testen dus heb er diverse geüpgraded.
Gisteren die Godskin Duo verslagen en kreeg daar volgens mij weer zon bell bearing van, dat is hopelijk degene die ik nodig heb :9

Zat alleen een beetje vast in dat stukje land na die boss, geen idee hoe ik verder moet komen.
Twee draakjes gesloopt en voor de rest voelde het als rondjes lopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:59:
[...]
Zat alleen een beetje vast in dat stukje land na die boss, geen idee hoe ik verder moet komen.
Twee draakjes gesloopt en voor de rest voelde het als rondjes lopen :D
Waar is dat ook alweer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Bossie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:07:
[...]

Waar is dat ook alweer ?
Zie in spoiler tag, heb die grace op de 'brug' en daar rechts in het rode nog niet.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WaMJr4PNodk9M-MSOCRBsjJmK28=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bOA5tol9lociCExuaQv5rlKb.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:13:
[...]

Zie in spoiler tag, heb die grace op de 'brug' en daar rechts in het rode nog niet.

spoiler:
Vanaf de brug kun je naar 2 bosses een is een draak waarvoor je van de brug af moet naar beneden en veel moet springen (dikke drama draak :+)

Op de brug zelf heb je een variant van een erdtree knight (zo heet dat toch) die je kan skippen waarna aan het eind van de brug meteen een portal naar het gevecht met maliketh zit.

Voor Crumbling heb ik zelf de wiki erbij gepakt, je kan daar echt zoveel missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heemels
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-12-2024
Hoi hoi, ben al een tijdje hier in het topic aan het lurken waar iedereen in het spel zoiets is.
Ik ben dit moment level 96 & vlak bij de Fire Giant. Geen idee of ik het juiste level ben of nog beter wat kan door levelen. Maar ik merk dat ik toch met sommige 'trash mobs' aardig wat problemen heb. Bazen lijken daartegen echter niet voor echte problemen te zorgen.

Waar kan ik het beste nog wat experience of levels farmen? Volcano manor heb ik gedaan, Leyndell Capital heb ik het idee dat ik een groot deel nog niet van gezien heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:20

reaL_G

G

Heemels schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:48:
Hoi hoi, ben al een tijdje hier in het topic aan het lurken waar iedereen in het spel zoiets is.
Ik ben dit moment level 96 & vlak bij de Fire Giant. Geen idee of ik het juiste level ben of nog beter wat kan door levelen. Maar ik merk dat ik toch met sommige 'trash mobs' aardig wat problemen heb. Bazen lijken daartegen echter niet voor echte problemen te zorgen.

Waar kan ik het beste nog wat experience of levels farmen? Volcano manor heb ik gedaan, Leyndell Capital heb ik het idee dat ik een groot deel nog niet van gezien heb?
ik zou ff het het noorden van het ijsgebied exploren nabij een mausoleum. daar kan je een item vinden die je toegang geeft tot 3 andere zones.
met level 96 stelt het allemaal niet zoveel voor.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Ik heb in Ainsel River (Nokstella waterfall) highlevel gloveworth gevonden. 8 en 9 volgens mij. Voor lvl 10 moet je een speciale gloveworth vinden. Die had ik toevallig al eens ergens opgepikt onderweg, maar geen idee waar. Voor mijn gevoel best vroeg in de game al.

Mimic op +10 is insane. Vijanden en bazen hebben echt full focus op de Mimic, zodat jij ze kapot kan slaan. Bijna cheesen soms.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 22-06-2022 11:32 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
reaL_G schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:07:
[...]

ik zou ff het het noorden van het ijsgebied exploren nabij een mausoleum. daar kan je een item vinden die je toegang geeft tot 3 andere zones.
Daarnaast ben je ook onder Lyendell geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Hulleman schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:31:
[...]

Ik heb in Ainsel River (Nokstella waterfall) highlevel gloveworth gevonden. 8 en 9 volgens mij. Voor lvl 10 moet je een speciale gloveworth vinden. Die had ik toevallig al eens ergens opgepikt onderweg, maar geen idee waar. Voor mijn gevoel best vroeg in de game al.

Mimic op +10 is insane. Vijanden en bazen hebben echt full focus op de Mimic, zodat jij ze kapot kan slaan. Bijna cheesen soms.
Ja, degene die er na nodig zijn heb ik al :P
Zal vanavond eens zoeken waar ik die dingen kan vinden of hoe ik ze kan kopen.

Alleen jammer dat je niet kan zien bij welke cave/catacomb je wel of niet de boss hebt verslagen.
Zo kwam ik er gisteren in eentje die ik blijkbaar had overgeslagen maar wel discoverd.

Kan ze wel allemaal 1 voor 1 af gaan maar dan ben ik lang bezig ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:46:
[...]
Alleen jammer dat je niet kan zien bij welke cave/catacomb je wel of niet de boss hebt verslagen.
Zo kwam ik er gisteren in eentje die ik blijkbaar had overgeslagen maar wel discoverd.

Kan ze wel allemaal 1 voor 1 af gaan maar dan ben ik lang bezig ;w
Idd, een simpel klein vinkje rechtsonder op het icoontje op de map zou erg behulpzaam zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Famous schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:46:
[...]
Daarom zette ik op de map een skull icoontje op een catacomb als ik daar de boss nog niet had gedaan ...
Maar meestal deed ik ze gelijk bij ontdekken en dan alles inclusief de baas ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

-SaveMe- schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:53:
[...]

Daarom zette ik op de map een skull icoontje op een catacomb als ik daar de boss nog niet had gedaan ...
Maar meestal deed ik ze gelijk bij ontdekken en dan alles inclusief de baas ...
Mijn eerste game dat ik speel van deze uitgever :P
Ben gewend dat dit normaal gesproken wel wordt aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:59
Famous schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:43:
[...]

Deze uitgever ? Beetje veel respect voor de uitgever hè!! 😉😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:46
Famous schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:43:
[...]

Ik denk juist dat ze om die reden de optie bieden om iconen te plaatsen op de map, dat lost precies het probleem op waar jij mee zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
God slain :)

Eigenlijk heeft mijn Mimic hem verslagen met Mogh’s great rune, ik heb vooral toegekeken en mezelf met moeite in leven gehouden :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Gisteren uiteindelijk Elden Beast verslagen, Ranni's ending gekozen. Ben level 168 inmiddels en het speet me dat de game afgelopen is. Na 185 uur is dat toch fenomenaal. Voor mij de meest bijzondere game die ik ooit heb gespeeld. Nog even backtracken om 2 bosses te halen die ik was vergeten, en dan kijken of ik aan NG+ ga beginnen.....wat ik overigens nog nooit lang heb volgehouden. Hetzelfde nog eens doen, zonder alle verrassingen vind ik blijkbaar niet leuk genoeg. Ook niet gedaan bij alle andere FROM titels....maar huge thumbs up to From voor deze!

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heemels
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-12-2024
reaL_G schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:07:
[...]

Thanks voor de tip!
Bossie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:32:
[...]

Daarnaast ben je ook onder Lyendell geweest?
Nee nog niet, merk dat ik op sommige plekken in Lyendell aardig wat problemen ervaar. Vooral die knights met lightning kunnen zeer vervelend zijn. Die kom ik liever niet tegen met nog een andere vijand erbij. _/-\o_

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZcUPkE2mMGrEIRklZeNYxgtVEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ih5msNpAEbpB2c0AWbqtHbDz.jpg?f=fotoalbum_large

Zal in dit topic wel niets bijzonders zijn maar ik ben er trots op 😊

Mijn absolute GOAT! Wat een avontuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Loei123 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:36:
[...]

Ik denk juist dat ze om die reden de optie bieden om iconen te plaatsen op de map, dat lost precies het probleem op waar jij mee zit.
Dat zou goed kunnen maar in het begin natuurlijk niet aan gedacht :p
En toen ik eenmaal wat hoger level was kreeg ik ze wel dood.

Gisteren nog terug geweest naar wat stukjes land en flink wat loot gevonden met een paar bosses.
Kwam alleen weer een nieuwe uitdaging tegen in Caelid, een of andere Dark Calvary ofzo die bij een shack loopt in de nacht.

Iemand weet welke ik bedoel en tips heeft? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is één van de Night's Cavalry, die kun je vrij gemakkelijk vanaf je paard verslaan.
Of bedoel je die rode dude, de Bell Bearing Hunter (omdat je zegt dat ie bij een shack loopt)? Daar heb ik geen tips voor, die heb ik vermeden als de pest nadat ie enkele keren helemaal niets van mij over liet :P

[ Voor 45% gewijzigd door Superkiwi op 24-06-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Lijkt erop dat hij zo'n bell bearing hunter bedoelt. Die zijn tough inderdaad. Knight's cavalry kun je idd makkelijk op je paard verslaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 23:04
Kenny_026 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:31:
[Afbeelding]

Zal in dit topic wel niets bijzonders zijn maar ik ben er trots op 😊

Mijn absolute GOAT! Wat een avontuur!
In Bloodborne was er een punt waarop je het einde kon kiezen, trofee krijgen, ps4 afsluiten, bloodborne herstarten en ander einde kon kiezen (om zo alle eind-trofeeën te behalen).

Ik had begrepen dat dat niet mogelijk was in Elden Ring, maar toch heb je de drie trofeeën binnen een kwartier gehaald. Welk punt is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Vads schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:49:
[...]

In Bloodborne was er een punt waarop je het einde kon kiezen, trofee krijgen, ps4 afsluiten, bloodborne herstarten en ander einde kon kiezen (om zo alle eind-trofeeën te behalen).

Ik had begrepen dat dat niet mogelijk was in Elden Ring, maar toch heb je de drie trofeeën binnen een kwartier gehaald. Welk punt is dat dan?
Scherp 😊

Nadat je de eindbaas hebt verslagen kun je een grace pakken die verschijnt. Dan je game backup naar de cloud zetten (cloud sync moet uitgezet zijn voor de game). Daarna kun je een einde kiezen. Daarna terugzetten vanuit de cloud en daarna hetzelfde riedeltje voor het derde einde.

Ik had er na bijna 200 uur ook wel genoeg van. En ik ben blij dat ik voor die andere eindes niet nog een keer gespeeld heb.

Het enige nadeel van de game was voor mij narrative. Die heb ik liever zoals the witcher en andere rpg’s. Daarnaast waren de scripts iets te cryptisch voor mijn smaak. De drie verschillende eindes…. Het ene filmpje was wat mooier dan de andere. Ik zie er verder geen betekenis in wat de game voor mij anders maakt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Kenny_026 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:21:
[...]

Scherp 😊

Nadat je de eindbaas hebt verslagen kun je een grace pakken die verschijnt. Dan je game backup naar de cloud zetten (cloud sync moet uitgezet zijn voor de game). Daarna kun je een einde kiezen. Daarna terugzetten vanuit de cloud en daarna hetzelfde riedeltje voor het derde einde.

Ik had er na bijna 200 uur ook wel genoeg van. En ik ben blij dat ik voor die andere eindes niet nog een keer gespeeld heb.

Het enige nadeel van de game was voor mij narrative. Die heb ik liever zoals the witcher en andere rpg’s. Daarnaast waren de scripts iets te cryptisch voor mijn smaak. De drie verschillende eindes…. Het ene filmpje was wat mooier dan de andere. Ik zie er verder geen betekenis in wat de game voor mij anders maakt ofzo.
Ik vond het einde maar erg kort, het is niet echt de kers op de taart die je na het “avontuur” verwacht

Momenteel met ng+ prep bezig, alle gemiste talismans halen, een paar extra wapens naar 9/24 brengen en vervolgens even de wiki door om te zien of ik idd alle max level smithing stones heb gepakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Bossie op 24-06-2022 21:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VTB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-04 10:24

VTB

Zo, gisteren ook Platina trophy gehaald.

Uiteindelijk toch 1 van de betere spellen van de afgelopen jaren.
Ik ben blij dat het toegankelijker is dan Dark Souls en BB.
De echte fans zullen het gebruik van summons e.d. wel minder vinden maar dat was precies wat ik nodig had om niet al halverwege het spel te stoppen. Uiteindelijk blijft de gameplay wel des Souls, maar de summons zorgde ervoor dat ik toch wat meer kon blijven inhakken op bazen ipv steeds het hele patroon af te wachten en dan één keer te slaan. Dat ik geen geduld heb is ook de reden dat ik DS3 nog niet uit heb gespeeld. En twijfelde om Elden Ring te kopen.

Het grootste minpunt voor mij is ook het verstoppen van het verhaal. En al helemaal de sub quests. Bij voorgaande delen was dit nog wel te volgen omdat de levels enigszins lineair zijn. Maar door de open wereld miste ik echt heel veel. Nadat ik voor de zoveelste keer weer een lijk ontdekte ben ik toch maar eens naar een guide gaan kijken. En toen bleek dat ik al heel veel gemist had.

Daarnaast is het een beetje jammer dat wanneer je samen speelt de hele wereld uit kleine gebieden bestaat. Waardoor je soms tegen een muur loopt en je opnieuw een invite moet sturen. Wat ineens weer niet gaat. Gelukkig ging het in de meeste gevallen goed.

Voor de rest is denk ik alles wel een beetje gezegd.

Nog extra opmerking dat ik de afgelopen maanden met veel plezier in dit topic heb mee gelurkt. Dus aan iedereen blijf zo doorgaan en
nog veel succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VTB schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 14:25:
Zo, gisteren ook Platina trophy gehaald.
Uiteindelijk toch 1 van de betere spellen van de afgelopen jaren.
Netjes _/-\o_
Helemaal eens met je tweede zin.
Ik ben blij dat het toegankelijker is dan Dark Souls en BB.
De echte fans zullen het gebruik van summons e.d. wel minder vinden
Als From Software fan vond ik deze insteek wel verfrissend. Komt vooral omdat de game zo ontzettend groot is en veel tijd kost, als je dan ook nog 20-40 pogingen per baas bezig bent zou het mij ook wat te veel worden ;)
Ik heb Demon Souls nog in het plastiek liggen dus daar kan ik me straks weer als vanouds stuk op bijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Superkiwi schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:38:
[...]

Netjes _/-\o_
Helemaal eens met je tweede zin.

[...]

Als From Software fan vond ik deze insteek wel verfrissend. Komt vooral omdat de game zo ontzettend groot is en veel tijd kost, als je dan ook nog 20-40 pogingen per baas bezig bent zou het mij ook wat te veel worden ;)
Ik heb Demon Souls nog in het plastiek liggen dus daar kan ik me straks weer als vanouds stuk op bijten.
Demon souls vond ik de makkelijkste from game. Maar dit is natuurlijk wel heel persoonlijk. Het is wel een pareltje 👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@k1978 Mee eens, De DS Remake is makkelijker dan Elden Ring. Wel een erg mooie game ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@-SaveMe- Als ik zie met welk gemak jij door Elden Ring loopt ben jij een Natural Born Killer, jij hebt makkelijk praten dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:01
Ik ben redelijk recent in het bezit van een series S, ik heb ook Elden ring aangeschaft, maar vanaf minuut 1 ga ik eigenlijk alleen maar dood.

Doe ik iets fout of naar boven gaan in het begin via de lift brengt mij in het verkeerde gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Inhumanous schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:25:
Ik ben redelijk recent in het bezit van een series S, ik heb ook Elden ring aangeschaft, maar vanaf minuut 1 ga ik eigenlijk alleen maar dood.

Doe ik iets fout of naar boven gaan in het begin via de lift brengt mij in het verkeerde gebied?
Je komt uit in the first step?
Dat is namelijk de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978

Dood gaan hoort erbij 👍. Gewoon volhouden dan komt het allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn hier en daar vijanden waar je met een grote boog omheen wil lopen in het begin, dat klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Inhumanous heb je de tutorial gedaan in de grot waar je start?
Daar waar dat grijze spook op de stoel zit even naar beneden springen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Superkiwi schreef op zondag 26 juni 2022 @ 11:28:
@-SaveMe- Als ik zie met welk gemak jij door Elden Ring loopt ben jij een Natural Born Killer, jij hebt makkelijk praten dus :P
Mja de normal enemies en levels verkennen gaat me meestal wel goed af, maar met de bosses ben ik echt een mietje :9 Zeker geen natural born killer. En ik heb Demon souls remake ook als een mage/melee hybride gespeeld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze ondertussen al een patch uitgebracht waarmee de PS5 eindelijke een stabiele 60fps haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14:17

Was ook mijn eerste gevoel bij het starten van de game. Kost even wat tijd en moeite om meer gevoel bij het spel te krijgen en de juiste area's te vinden.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04

Als in eerdere reacties al aangegeven is dit heel normaal. Had dit in het begin ook, probeerde net als in andere spellen elke tegenstander te verslaan. Hier lijkt dat vrijwel onmogelijk, maar... is ook niet nodig (duurde even voor ik dit in de gaten had). Als je voor het eerst in de vrije wereld komt kom je een ruiter te paard tegen, probeer die vooral niet. Loop er gewoon met een boog omheen de rest van het spel in. Over een uur of 20 is het vroeg zat om die nog een keer te pakken. Als je na die ruiter doorloopt, kom je een kamp tegen met links daarvan een boog onder een berg. Daar kom je ook zo'n enorm monster tegen, als je het paard hebt kun je hier gewoon langsheen rennen. In het begin gaat levellen vrij snel (kun je bij grace points doen), hierdoor word je al vrij vlot een stuk sterker.
En de beste tip wellicht: gebruik google cq youtube. Voor de eerste bosses is dit wel handig qua tips. Als je het paard wilt, even zoeken op hoe je "Torrent" krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
NG+ komt steeds dichter bij :)
- Alle talismans zijn nu binnen waar mogelijk deze playthrough
- Alle death/death rite birds
- Alle bell bearing hunters
- Alle knights Cavalry
- Alle Mausoleums
- Alle death rooths

Het enige wat nog resteert is kijken of nog een somber ancient ancient dragon build heb ergens laten liggen.
Daarnaast iemand nog tips mbt wapens om andere builds te proberen die nog even gelevelled zouden kunnen worden ?

Edit: legendary sorceries and incantations moet dus nog

Edit 2: voor platinum heb je meerdere play-throughs nodig omdat er 2-3 trophies aan verschillende endings zijn gekoppeld als ik het goed begrijp?

[ Voor 19% gewijzigd door Bossie op 27-06-2022 09:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noordwolde
uitgespeeld!!!

Kon iemand oproepen met de naam Im_very_strong. Wat hij ook daadwerklijk was. Hij vol aggro op Elden Beast terwijl ik van een afstandje full buffed Takers Flame spamde op hem. Heb alleen geen idee wat voor einde ik heb gezien? Heb die Blaidd de wolf dood gemaakt en Ranni volgens mij ook maar heb uiteindelijk geen idee.

Nadien geswitch naar Sacred Relic build om 120k per minuut te farmen bij die slapende beesten tot level 170 en nu respec naar bleed build. Is toch wel anders dat hardcore melee. Corps pilen lukt dan ook niet zo goed.
Wil graag een lightning build beginnen maar kan dat zwaard in Leyndell niet krijgen omdat hij begraven is in zand. Word dus een ng+. Wat moet ik zeker doen voordat ik aan ng+ begin?

Spel krijgt een 9.2/10. Ik mis een quest log of in ieder geval iets wat enigszins bijhoud wat ik gedaan heb.
Vooral hierdoor veel gemist en af en toe echt een wiki nodig gehad. Meende dat Red Dead Redemption zoiets had, een soort samenvatting wat je gedaan had. Vond de graphics zeer goed voor een xbox one S, zeker niet perfect maar ook vrijwel geen bugs of foutjes gehad/gezien. FPS laag maar geen problemen mee gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door noordwolde op 27-06-2022 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bossie schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:03:
Edit 2: voor platinum heb je meerdere play-throughs nodig omdat er 2-3 trophies aan verschillende endings zijn gekoppeld als ik het goed begrijp?
Ja, maar dat is niet nodig.
Direct na het verslaan van de eindbaas en vóórdat je interact met het item in de boss-arena even je savegame in de cloud opslaan.
Dan keuze één maken, savegame downloaden en keuze 2 maken, savegame opnieuw downloaden en keuze 3 maken.
Appeltje eitje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

noordwolde schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:34:
uitgespeeld!!!

Spel krijgt een 9.2/10. Ik mis een quest log of in ieder geval iets wat enigszins bijhoud wat ik gedaan heb.
Vooral hierdoor veel gemist en af en toe echt een wiki nodig gehad.
Zou ik ook fijn hebben gevonden dat je iets kon terug lezen, niet altijd even goed opgelet met de dialogen en kon opeens niet verder in een stukje land. Bleek dat ik een groot deel van de quest Ranni niet gedaan had :o
Peace of cake natuurlijk op level 120 maar had geen idee hoe of wat. Na een snelle googlesearch liep dat dus via haar.

Gisteren, moest op een hond passen.., lekker heel de dag Elden Ring gespeeld en kwam zo ook nog wat mini bosses tegen. Gelijk wat quests gedaan van Volcano Manor en Roundtable en de achievements vlogen om de oren.

Toch leuk dat je na 90+ uur nog nieuwe dingen ontdekt en heb nog niet de gehele map.
Kan ook iets over mij zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Famous schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:58:
[...]

Zou ik ook fijn hebben gevonden dat je iets kon terug lezen, niet altijd even goed opgelet met de dialogen en kon opeens niet verder in een stukje land. Bleek dat ik een groot deel van de quest Ranni niet gedaan had :o
Peace of cake natuurlijk op level 120 maar had geen idee hoe of wat. Na een snelle googlesearch liep dat dus via haar.

Gisteren, moest op een hond passen.., lekker heel de dag Elden Ring gespeeld en kwam zo ook nog wat mini bosses tegen. Gelijk wat quests gedaan van Volcano Manor en Roundtable en de achievements vlogen om de oren.

Toch leuk dat je na 90+ uur nog nieuwe dingen ontdekt en heb nog niet de gehele map.
Kan ook iets over mij zeggen :D
Idd, toen ik alle talismans ging verzamelen kwam ik erachter dat ik vooral items in Limgrave had gemist :+
Vanavond maar even wat runes grinden en ng+ starten

@noordwolde idd, daarnaast zijn sommige quests dusdanig vergezocht dat ik ze zonder wiki echt nooit had afgerond. De main quest heeft wel enige duiding maar bij al het andere is het zeer beperkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Bossie op 27-06-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
Heeft iemand een halo scyte over op de xbox one s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb uiteindelijk helemaal niks met die boss souls gedaan en ze ook niet gedupliceerd in die mausoleums bedenk ik me nu pas ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
Dan mis je aardig wat goede wapens! Afhankelijk van je build natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
-SaveMe- schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:25:
Ik heb uiteindelijk helemaal niks met die boss souls gedaan en ze ook niet gedupliceerd in die mausoleums bedenk ik me nu pas ...
Ik ook niet hoor. Speel Melee en heb greatsword Maxed out en daar moet ik het maar meedoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
-SaveMe- schreef op zondag 26 juni 2022 @ 07:10:
@k1978 Mee eens, De DS Remake is makkelijker dan Elden Ring. Wel een erg mooie game ook!
Als magiccaster is ie vrij simpel. Ik heb em als Royalty gespeeld en had op een gegeven moment een spell waarmee ik bosses letterlijk one shotte. Voor mij alsnog taai zat als eerste FS game. Als melee character moet de game zoveel moeilijker zijn. Was blij dar ik sommige bazen niet F2F hoefde aan te pakken :p Maar ook eens dat er bazen tussen zitten die makkelijk zijn. Het was hun eerste Souls game. Sommige levels had ik echt veel moeite om uberhaupt het einde te halen. Lvl 4-2 of 4-3…. Manmanman wat n gekloot was dat. Healing items zijn in DS niet onbeperkt, die moet je echt in lvls gaan farmen, iets wat Dark Souls niet kent. En dan nog kneiter goed die world tendencies in de gaten houden. Geen idee of Dark Souls dat kent. Zitten dus wel wat mechanics in die DS pittig maken.

Wat dat betreft is Elden Ring veel vergeeflijker.

Dus @Superkiwi, niet als magic character spelen voor de echte uitdaging. Er zitten een paar taaie bazen en levels tussen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 28-06-2022 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
noordwolde schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:26:
Dan mis je aardig wat goede wapens! Afhankelijk van je build natuurlijk.
Mja, voor mij zat er tot nu toe niks bij voor m’n build. Die boss runes leveren allemaal magic, strength en faith items op naar mijn idee. Ik heb een dexterity/arcane (bleed) build. Ik kijk dus ook niet meer om naar die boss runes. Maar keertje dupliceren en twee maal consumen voor wat runes.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 28-06-2022 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Hulleman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:09:
[...]

Als magiccaster is ie vrij simpel. Ik heb em als Royalty gespeeld en had op een gegeven moment een spell waarmee ik bosses letterlijk one shotte. Als melee character moet de game zoveel taaier zijn. Maar ook eens dat er bazen tussen zitten die makkelijk zijn. Het was hun eerste Souls game. Sommige levels had ik echt veel moeite om uberhaupt het einde te halen. Lvl 4-2 of 4-3…. Manmanman wat n gekloot was dat. Healing items zijn in DS niet onbeperkt, die moet je echt in lvls gaan farmen, iets wat Dark Souls niet kent. En dan nog kneiter goed die world tendencies in de gaten houden. Geen idee of Dark Souls dat kent. Zitten dus wel wat mechanics in die DS pittig maken.

Wat dat betreft is Elden Ring veel vergeeflijker.

Dus @Superkiwi, niet als magic character spelen. Er zitten een paar taaie bazen tussen.
Deze ook melee gespeeld is eigenlijk altijd wat ik speel en ken.

Maar had weinig moeite in die game maar zoals ik al eerder zei is wel persoonlijk. Ik vind ER juist weer erg pittig…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
k1978 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:18:
[...]

Maar had weinig moeite in die game maar zoals ik al eerder zei is wel persoonlijk. Ik vind ER juist weer erg pittig…
ER valt me tot nu toe (zit net in mountain tops of the giant) erg mee. Speel nu melee met katana’s, dus bleed build up. Goed te doen, maar dat komt voornamelijk door de summons die nu in de game zitten.

De meeste moeite heb ik nog wel met sommige optionele eindbazen of fieldbosses. De verplichte eindbazen zijn zo neer tot nu toe, muv Godrick…. Was nog vroeg in de game, maar daar had ik in fase 2 echt geen schijn van kans. Die met t boogje neer gehaald :p

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 28-06-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:09:
[...]
Dus @Superkiwi, niet als magic character spelen voor de echte uitdaging.
Ik heb Bloodborne, Dark Souls 3, Sekiro (duh) en Elden Ring als melee char gespeeld, ik wil ook wel eens wat anders :P
Grote kans dat ik uiteindelijk toch weer terug val op zwaard en schild hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
k1978 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:18:
[...]

Afhankelijk van je melee build, Blasphemous Blade is toch wel een cheat code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Bossie schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:47:
[...]

Afhankelijk van je melee build, Blasphemous Blade is toch wel een cheat code.
Zal is kijken of ik die heb 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
Blasphemous met flame grand me strength, holy vow en alle juiste talismannen is echt belachelijk ja.
Ben afgestapt van Rivers of blood build, vind het helemaal niks dat constant dichtbij moeten zijn.
Nu NG+1 gestart en Omen en Godrick laten afmaken door mn Summon haha. Hoefde niks te doen en max 20% leven kwijt, Raja lucardia ofzo die baas met rivers of blood wel in 1x dood.
Direct respec gedaan naar Dex/faith build met Sacred relic blade en ben nu voor die Halo scythe aan het Farmen. Die skill voor long range samen met sacred relic en dan nog op zoek naar die Dagger met zon skill. Weet naam even niet. Vind de combi van short range en long range met magic toch wel lekkerste spelen. Zal vanavond die Black Knife Tiche ff omleggen, die is nog best pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Hier Volcano Manor bereikt.. er zit eindelijk terug een schwoeng in vind ik; had ff een dipje op het Altus Plateau maar het is wel een heerlijk spel. Enige tips over dingen die ik hier absoluut niet/wel mag/moet doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tips zijn snel spoilers,
spoiler:
maar de boss zo lang mogelijk bewaren is wel een tip denk ik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Derbiss schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:00:
Enige tips over dingen die ik hier absoluut niet/wel mag/moet doen?
Niet doen: de eindbaas afmaken vóórdat je de quest voor het Volcano vrouwtje hebt afgerond.
Wel doen: kijken hoe diep je kunt gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
Superkiwi schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:49:
[...]

Niet doen: Niet de eindbaas afmaken vóórdat je de quest voor het Volcano vrouwtje hebt afgerond.
Wel doen: kijken hoe diep je kunt gaan.
Ik zal me maar geen vragen stellen waarom ik die 2 zinnen 2x moest herlezen ;)
Bedankt voor de tips Superkiwi; voorlopig blijft de bloodfang toch nog heer en meester.
De Nightraider Glave was leuk maar toch net iets te traag spijtig genoeg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Vanmiddag mijn Platinum gehaald. Wat een game zeg! Zelfs ng+3 ging niet vervelen, overigens de laatste in een paar uur afgerond, alleen de bazen gedaan.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Even een vraag over weapon scaling. Hoe moet ik dat lezen. Ik heb wapens die scalen met arcane en dexterity (C of D geloof ik). Is het zo dat het scalen stapelt? Dus zowel extra damage als ik punten in dexterity als in arcane pomp? Dus eigenlijk wil je een wapen wat met zoveel mogelijk stats scaled. Of begrijp ik het dan niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Hulleman schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 00:12:
Even een vraag over weapon scaling. Hoe moet ik dat lezen. Ik heb wapens die scalen met arcane en dexterity (C of D geloof ik). Is het zo dat het scalen stapelt? Dus zowel extra damage als ik punten in dexterity als in arcane pomp? Dus eigenlijk wil je een wapen wat met zoveel mogelijk stats scaled. Of begrijp ik het dan niet goed.
Correct

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulleman schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 00:12:
Dus eigenlijk wil je een wapen wat met zoveel mogelijk stats scaled.
Dat niet per se. Een wapen wat bijvoorbeeld puur op strength scaled kan net zo goed zijn als een wapen wat op bv faith én strength scaled.
Scalen stapelt inderdaad wel zoals je zegt. Hoe hoger de de scaling, hoe meer damage output per punt wat je erin stopt (tot aan de zogenoemde soft cap, daarna gaat de stijging per punt minder hard).

[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 29-06-2022 09:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Afbeeldingslocatie: https://staticdelivery.nexusmods.com/mods/4333/images/222/222-1647514911-1674246949.jpeg

Thomas the Tree Sentinel.

Was deze mod al eens voorbij gekomen?
Ik moest er behoorlijk om lachen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Superkiwi schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:10:
[...]

Dat niet per se. Een wapen wat bijvoorbeeld puur op strength scaled kan net zo goed zijn als een wapen wat op bv faith én strength scaled.
Scalen stapelt inderdaad wel zoals je zegt. Hoe hoger de de scaling, hoe meer damage output per punt wat je erin stopt (tot aan de zogenoemde soft cap, daarna gaat de stijging per punt minder hard).
Enige verschil is dat je Strength + Faith wapen mindere schade geeft op vijanden door zowel fysieke als holy resistances tov enkel fysieke resistances.
Split damage heeft wel wat nadelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
Voor de pure melee-ers hier; dit is wel een dingetje vind ik ->
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Carian+Retaliation

Sinds ik die een mn schild heb heb heb ik zo goed als geen last van spells meer; heerlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Derbiss op 30-06-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:44

JoeZuCK

_Fonz > all.

spoiler:
Bij Testu's Rise had ik een puzzel. Moest 3 wise beasts vinden. Wist niet dat ze in bomen konden klimmen? Zat ook behoorlijk hoog. Als je niet naar boven kijkt zou je hem kunnen missen. Moest tegen de boom slaan. Vond het best knap van mezelf dat ik deze puzzel helemaal zelf zonder tutorial heb opgelost.

Reden dat ik dacht dat het belangrijk was, was omdat ik dacht dat dat een gathering was en ik er een Glintstone key kon krijgen (die map die je krijgt is best onduidelijk).

Ik kom wel eens NPC's tegen waar je mee kan praten of wat van krijgt. Je kunt dan kiezen uit 2 opties. Of je praat ertegen/krijgt item/levert item in of niet.

Krijg het idee dat er helemaal niks gebeurd als ik kies voor nee/refuse wat dan ook.

Zit daar nog iets van een rpg element in? Bijv ik ruil geen medaillon en houd die voor mezelf, heb ik daar later in het spel profijt van? Bij inruilen krijg ik toegang tot Volcano manor, maar wat als ik hem houd?

Tis dat ik niet graag de Wiki erbij pak. Wil eerste run volkomen blank erin gaan.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
JoeZuCK schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:01:
spoiler:
Bij Testu's Rise had ik een puzzel. Moest 3 wise beasts vinden. Wist niet dat ze in bomen konden klimmen? Zat ook behoorlijk hoog. Als je niet naar boven kijkt zou je hem kunnen missen. Moest tegen de boom slaan. Vond het best knap van mezelf dat ik deze puzzel helemaal zelf zonder tutorial heb opgelost.

Reden dat ik dacht dat het belangrijk was, was omdat ik dacht dat dat een gathering was en ik er een Glintstone key kon krijgen (die map die je krijgt is best onduidelijk).

Ik kom wel eens NPC's tegen waar je mee kan praten of wat van krijgt. Je kunt dan kiezen uit 2 opties. Of je praat ertegen/krijgt item/levert item in of niet.

Krijg het idee dat er helemaal niks gebeurd als ik kies voor nee/refuse wat dan ook.

Zit daar nog iets van een rpg element in? Bijv ik ruil geen medaillon en houd die voor mezelf, heb ik daar later in het spel profijt van? Bij inruilen krijg ik toegang tot Volcano manor, maar wat als ik hem houd?

Tis dat ik niet graag de Wiki erbij pak. Wil eerste run volkomen blank erin gaan.
Wat je gaat merken is dat bepaalde quests met elkaar verweven zijn en dat je keuzes het verloop van deze quests kunnen beïnvloeden.

Simpel voorbeeld is dat je 6 verschillende eindes hebt, maar dat je keuzes beïnvloeden welke eindes je uiteindelijk kan kiezen. Wat dat betreft geeft het intro filmpje ook redelijk wat info, iets wat ik zelf alweer vergeten was totdat ik ng+ startte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:44

JoeZuCK

_Fonz > all.

Bedankt @Bossie

Vrij in het begin kwam ik bij Siofra River (mooi!). Alleen ik ging er vrij hard aan. Nu level 48 en teruggekeerd. Damn wat gaan die bosses er hard aan zeg. Ancestor Spirit binnen 30 seconden.. Het gevechtsmuziekje kwam niet eens lekker op gang.

Ergens vind ik het wel jammer dat het niet lineair is. Je kan je character onbeperkt levelen in sommige gebieden (niet dat ik dit doe, want dan is het al helemaal geen hol meer aan) en dan ben je voor de latere bosses overpowered.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
JoeZuCK schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:45:
Bedankt @Bossie

Vrij in het begin kwam ik bij Siofra River (mooi!). Alleen ik ging er vrij hard aan. Nu level 48 en teruggekeerd. Damn wat gaan die bosses er hard aan zeg. Ancestor Spirit binnen 30 seconden.. Het gevechtsmuziekje kwam niet eens lekker op gang.

Ergens vind ik het wel jammer dat het niet lineair is. Je kan je character onbeperkt levelen in sommige gebieden (niet dat ik dit doe, want dan is het al helemaal geen hol meer aan) en dan ben je voor de latere bosses overpowered.
Ik moet bekennen dat ik drie plekken helemaal stuk heb gegrind :+

Als ik veel tijd heb is het prima om de storyline te progressen, maar als ik 20-40minuten heb is het ook leuk met een muziekje en een paar andere wapens simpelweg een druk gedeelte te farmen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Mooi dit... 'Let Me Solo Her' heeft van Bandai Namco een echt zwaard opgestuurd gekregen :) Omdat hij honderden mensen heeft geholpen om Malenia te verslaan... in z'n blootje.

https://www.pushsquare.co...ng-player-an-actual-sword
Pagina: 1 ... 61 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten