LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
:strip_exif()/f/image/1yw6ge2uisG38FqiV1kZCiOE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik sta open voor tips waar je je ze daadwerkelijk kunt pre-orderen. Hun website trekt het extra verkeer niet meer… in de eigen shop staan ze nog niet.
[ Voor 74% gewijzigd door Woodsy op 10-06-2022 18:33 ]
Holy sh*t wat vet
Van Bloodborne heb ik ook zo'n belachelijk dikke strategy guide, deze moet er gewoon komen 'voor de heb'!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Mimic tear op +10 is toch wel n taaie hoor
[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 10-06-2022 19:26 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
amazon.comWoodsy schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:27:
Voor de liefhebbers: https://twitter.com/Futur...&t=Kthwq5hXQvmKoIGq1OVTzQ
[Afbeelding]
Ik sta open voor tips waar je je ze daadwerkelijk kunt pre-orderen. Hun website trekt het extra verkeer niet meer… in de eigen shop staan ze nog niet.
GiTS
Thnx! Bestelling is geplaatst. Amazon NL en DE stonden beide op (nog) niet beschikbaar. Amazon NL stond een paar minuten open voor pre-order, maar ik was net te laat.
Ik zie ze daar niet, maar wel op amazon.co.uk.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
ze staan er nog steeds.Bossie schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 01:33:
[...]
Ik zie ze daar niet, maar wel op amazon.co.uk.
https://www.amazon.com/s?...b_sb_ss_recent_2_0_recent
GiTS
Niet al hun boeken komen er (op tijd) te koop. In het verleden heb ik wel de Future Press guides voor Sekiro en New Horizon kunnen kopen via Bol. Maar die van Forbidden West staat er (nog) niet en is al uit. Hun oplages zijn beperkt en ze herdrukken vaak niet. Zo zijn hun guides voor onder andere Bloodborne en Dark Souls echte collectors items.k1978 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:58:
Zouden ze ook nog bij een bol komen bijvoorbeeld?
Ja inderdaad heb ze voor zekerheid maar besteld. Wel duur grapje maar zijn wel hele mooie dikke boeken. Kan mooi bij de rest van de collectie.Woodsy schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:25:
[...]
Niet al hun boeken komen er (op tijd) te koop. In het verleden heb ik wel de Future Press guides voor Sekiro en New Horizon kunnen kopen via Bol. Maar die van Forbidden West staat er (nog) niet en is al uit. Hun oplages zijn beperkt en ze herdrukken vaak niet. Zo zijn hun guides voor onder andere Bloodborne en Dark Souls echte collectors items.
👌🏻👌🏻
Ik heb geen ervaring met deze guides etc maar door de opmerkingen hier mbt tot oplage etc toch maar even gepre-orderedk1978 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 12:57:
[...]
Ja inderdaad heb ze voor zekerheid maar besteld. Wel duur grapje maar zijn wel hele mooie dikke boeken. Kan mooi bij de rest van de collectie.
👌🏻👌🏻
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ga je geen spijt van krijgen. Worden ook alleen maar meer waard.Bossie schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:30:
[...]
Ik heb geen ervaring met deze guides etc maar door de opmerkingen hier mbt tot oplage etc toch maar even gepre-ordered
Dat is een zekerheid 👍k1978 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:35:
[...]
Ga je geen spijt van krijgen. Worden ook alleen maar meer waard.
Slapen?Xlast88 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:43:
All right nu op de ps5 de platinum gehaald, nu ben ik wel klaar met Elden Ring 😆
[Afbeelding]
[...]
Is die platinum beetje te doen? Met 1 playthrough mogelijk?Xlast88 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:43:
All right nu op de ps5 de platinum gehaald, nu ben ik wel klaar met Elden Ring 😆
[Afbeelding]
[...]
Zeker vergeleken met de vorige From games, waarin je álle gestures, spells ed moest hebben is Elden Ring een vrij simpele platinum.
Qua algemene moeilijkheid: een 7tje.
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 12-06-2022 11:57 ]
Yes redelijk straightforward https://www.powerpyx.com/elden-ring-trophy-guide-roadmap/Hulleman schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:51:
[...]
Is die platinum beetje te doen? Met 1 playthrough mogelijk?
Heb een full respec gedaan naar faith en strength. Voorheen alleen strength en puur melee maar daar had ik echt niks mee klaar gespeeld in the end-game. Nu met Golden Vow, flame granth me strength en zon mystic potion met blasphemous blade(of hoe je het ook alweer schrijft) rond de 4k damage met die special attack van m'n blade. Wil eigenlijk als mage met Int wel een ng+1 doen denk ik. Wat een spel, heb samen met m'n huisgenoot nu 125uur gespeeld. Hij via wiki's opzoeken waar ik naar toe moest en ik spelen. Zonder wiki's geen kans gehad. Enige minpunt is dan ook iets van een Quest history om enigszins een overzicht te hebben van wat ik gedaan heb. Voor de rest kreeg ik een beetje zelfde gevoel als bij Zelda: OoT op de N64. Fenomenaal spel!
Hier hetzelfde gisteravond bij Elden Beast aangekomen maar heb de flow voor dat gevecht nog niet gevonden.noordwolde schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:44:
Bij de Elden beast aangekomen. Nog niet helemaal de juiste strategie gevonden om hem/haar te verslaan. Ook enigszins omdat hem/haar nog niet wil verslaan. Ben nu in caelid zon Immortal enemy aan het proberen maar die is tough. Mocht iemand bij een bepaalde baas hulp nodig zijn op de Xbox dan kan ik wel helpen denk ik!
Heb een full respec gedaan naar faith en strength. Voorheen alleen strength en puur melee maar daar had ik echt niks mee klaar gespeeld in the end-game. Nu met Golden Vow, flame granth me strength en zon mystic potion met blasphemous blade(of hoe je het ook alweer schrijft) rond de 4k damage met die special attack van m'n blade. Wil eigenlijk als mage met Int wel een ng+1 doen denk ik. Wat een spel, heb samen met m'n huisgenoot nu 125uur gespeeld. Hij via wiki's opzoeken waar ik naar toe moest en ik spelen. Zonder wiki's geen kans gehad. Enige minpunt is dan ook iets van een Quest history om enigszins een overzicht te hebben van wat ik gedaan heb. Voor de rest kreeg ik een beetje zelfde gevoel als bij Zelda: OoT op de N64. Fenomenaal spel!
Daarnaast heb ik nog een aantal items/bosses gemist/geskipped dus eerst ff de backlog opschonen en dan met een paar upgrades/extra levels weer terug.
Maliket/Radagon waren overigens erg snel neer (2 tries voor beide), had ze moeilijker verwacht (heb de draak / draconic tree knight in Crumbling Azum nog niet neer gekregen).
Grappig: same here. Elden Beast is ook nog een stapje te ver voor me, of misschien wil ik dat het nog niet voorbij is. Draken in Crumbling wel al verslagen (die op die secret lokatie). Nog wel problemen met de Bell Bearer night boss, die kan ik een paar keer raken en vervolgens kom ik er niet meer tussen....level 154 bleed build met Rivers of BloodBossie schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:19:
[...]
Hier hetzelfde gisteravond bij Elden Beast aangekomen maar heb de flow voor dat gevecht nog niet gevonden.
Daarnaast heb ik nog een aantal items/bosses gemist/geskipped dus eerst ff de backlog opschonen en dan met een paar upgrades/extra levels weer terug.
Maliket/Radagon waren overigens erg snel neer (2 tries voor beide), had ze moeilijker verwacht (heb de draak / draconic tree knight in Crumbling Azum nog niet neer gekregen).
PSN gamertag: H3nk13024
https://twitter.com/ELDENRING/status/1536211793332387842
Zijn er nog wensen voor deze patch?
[ Voor 12% gewijzigd door Atari op 13-06-2022 08:39 ]
Maar toch: wat een ervaring!! Echt een fantastische game.
(hoewel het dus een beetje onafgemaakt voelt nog.. dat had ik ook bij Bloodborne.. kwam ik nog 120 uur ook niet meer verder en dus niet uitgespeeld)
I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!
Even een ER break genomen en lekker casul Ratchet en Clank Rift Apart gespeeld en nu net begonnen met Sekiro. Ben benieuwd wat deze patch gaat brengen. Wie weet toch weer even Sekiro parkeren voor een 3de ER run.
Release notes zijn er rond 11:00...
Een questlogAtari schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:38:
Deze mag je wel even uitleggen als je wil, of bedoel je dat jij de game nog niet hebt afgemaakt?CosmoKramer schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:48:
hoewel het dus een beetje onafgemaakt voelt nog.. dat had ik ook bij Bloodborne..
Gebruik je een summon voor Malenia?CosmoKramer schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:48:
Ik heb alles in de game zo ongeveer gehaald en gezien met uitzondering van Malenia verlsaan (tweede fase). Mijn hele speelstijl is gebouwd op mijn tank-build en dat werkt precies in dit gevecht niet. Heb de game nu al drie weken niet meer aangeraakt en ik vrees dat ik het ook niet meer ga doen.
Maar toch: wat een ervaring!! Echt een fantastische game.
(hoewel het dus een beetje onafgemaakt voelt nog.. dat had ik ook bij Bloodborne.. kwam ik nog 120 uur ook niet meer verder en dus niet uitgespeeld)
Alleen voor Malenia heb ik een uitzondering gemaakt in mijn no-summon run.
Na zo'n naar schatting 5-6 uur een save back-up gemaakt, Tiche gesummoned en weg was Malenia.
Daarna geen zin meer om mijn save-game terug te zetten om haar solo te verslaan.

Mijn wish-list om maar een eerdere post van mij aan te halen:
Wat mij betreft hadden ze summon spirit ashes wel wat beter mogen balancen.
Ik had graag gezien dat ze het wat meer hadden geïmplementeerd zoals normale summons.
Als je ze gebruikt, dan de huidige damage van bosses EN een HP buff voor bosses.
Als je ze niet gebruikt in een boss-fight, dan huidige HP voor bosses, maar iets minder damage. Met iets minder bedoel ik dan, dat er geen one-shot bullshit RNG mechanics van de boss zijn.
Looking at you Waterfowl Dance
En nog een HP buff voor Maliketh en iets meer pre-patch glorie herstel voor Radahn.
Oh en als we dan toch bezig zijn, Elden Beast vervangen voor een Radagon 2nd phase en maak Elden Beast dan maar iets van een cut-scene dat ie in een zwart gat gezogen wordt nadat Radagon verslagen is.

Ja, dat bedoel ik. Ik heb alles in de game gedaan behalve de laatste boss gekilled. Dat voelt toch niet echt lekkerSuperkiwi schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:05:
[...]
Deze mag je wel even uitleggen als je wil, of bedoel je dat jij de game nog niet hebt afgemaakt?
(en ik gebruik idd tiche als summon, maar ben gewoon niet goed genoeg)
[ Voor 9% gewijzigd door CosmoKramer op 13-06-2022 11:03 ]
I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!
Verwijderd
Als je vindt dat bosses een one-shot bullshit RNG mechanic hebben, dan is je vigor gewoon te laag.Atari schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:28:
[...]
Gebruik je een summon voor Malenia?
Alleen voor Malenia heb ik een uitzondering gemaakt in mijn no-summon run.
Na zo'n naar schatting 5-6 uur een save back-up gemaakt, Tiche gesummoned en weg was Malenia.
Daarna geen zin meer om mijn save-game terug te zetten om haar solo te verslaan.![]()
Mijn wish-list om maar een eerdere post van mij aan te halen:
Wat mij betreft hadden ze summon spirit ashes wel wat beter mogen balancen.
Ik had graag gezien dat ze het wat meer hadden geïmplementeerd zoals normale summons.
Als je ze gebruikt, dan de huidige damage van bosses EN een HP buff voor bosses.
Als je ze niet gebruikt in een boss-fight, dan huidige HP voor bosses, maar iets minder damage. Met iets minder bedoel ik dan, dat er geen one-shot bullshit RNG mechanics van de boss zijn.
Looking at you Waterfowl Dance![]()
En nog een HP buff voor Maliketh en iets meer pre-patch glorie herstel voor Radahn.
Oh en als we dan toch bezig zijn, Elden Beast vervangen voor een Radagon 2nd phase en maak Elden Beast dan maar iets van een cut-scene dat ie in een zwart gat gezogen wordt nadat Radagon verslagen is.
Waterfowl Dance is best te managen en hoeft zeker geen oneshot te zijn. Alle hits tanken is alleen niet direct een strak plan. Wat Malenia vooral pittig maakt voor mij is dat je uberhaupt geen hits wilt tanken en dat je ook niet wilt dat je summon dat doet.
Ja dat was nog een comment van mijn eerste run. Volgens mij had ik toen nog niet mijn vigor check op orde.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:12:
[...]
Als je vindt dat bosses een one-shot bullshit RNG mechanic hebben, dan is je vigor gewoon te laag.![]()
Waterfowl Dance is best te managen en hoeft zeker geen oneshot te zijn. Alle hits tanken is alleen niet direct een strak plan. Wat Malenia vooral pittig maakt voor mij is dat je uberhaupt geen hits wilt tanken en dat je ook niet wilt dat je summon dat doet.
2de run had ik vigor op 60, maar had nog steeds problemen met Waterfowl, vooral als ik te dichtbij was.
Daarna pas een filmpje ontdekt om Waterfowl enigzins consistent te kunnen counteren, die ga ik de volgende keer maar proberen.
Patch notes zijn uit. Voornamelijk bugfixes en network improvements. Op het eerste gezicht geen balancing improvements.
https://en.bandainamcoent...lden-ring-patch-notes-105
Herkenbaar. Zo heb ik in Bloodborne Laurence nog steeds niet omgelegd. Maar dat is een dlc baas dus dat voelt iets minder ergCosmoKramer schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:59:
[...]
Ja, dat bedoel ik. Ik heb alles in de game gedaan behalve de laatste boss gekilled. Dat voelt toch niet echt lekker
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 13-06-2022 12:25 ]
Dank, ik heb het ook maar gedaanCens schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:13:
Bij Amazon UK zijn ze nu ook te pre-orderen. Net toch maar even gedaan ;-)
- Fixed a bug that caused the boss "Malenia, Goddess of Rot" to have low HP under certain circumstances.
Ik denk dat dat degene is, dat als je de eerste fase eindigt met een riposte dat ze de tweede fase begint met 10% HP.Sluissie schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:00:
Deze vind ik toch wel apart.
- Fixed a bug that caused the boss "Malenia, Goddess of Rot" to have low HP under certain circumstances.
Freezing pot gooien zodra ze opstijgt om Waterfowl te doen, en die hele dance wordt gecancelled. Maakte het voor mij wel 10x makkelijker. Daarvoor werd ik er ook steeds door geoneshot of ze kreeg zoveel hp erbij dat die fase een eeuwigheid duurde.Atari schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:21:
[...]
Ja dat was nog een comment van mijn eerste run. Volgens mij had ik toen nog niet mijn vigor check op orde.
2de run had ik vigor op 60, maar had nog steeds problemen met Waterfowl, vooral als ik te dichtbij was.
Daarna pas een filmpje ontdekt om Waterfowl enigzins consistent te kunnen counteren, die ga ik de volgende keer maar proberen.
Patch notes zijn uit. Voornamelijk bugfixes en network improvements. Op het eerste gezicht geen balancing improvements.
https://en.bandainamcoent...lden-ring-patch-notes-105
Mijn kill destijds:
Waterfowl @ 1:22, was fractie van een seconde te laat met de pot dus kreeg nog net 1 hit.
En eerste 45 sec ging absurd slecht.
Netjes, maar ik wil haar een keer halen zonder summon.Thijs schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:07:
[...]
Freezing pot gooien zodra ze opstijgt om Waterfowl te doen, en die hele dance wordt gecancelled. Maakte het voor mij wel 10x makkelijker. Daarvoor werd ik er ook steeds door geoneshot of ze kreeg zoveel hp erbij dat die fase een eeuwigheid duurde.
Mijn kill destijds:
[YouTube: Elden Ring - Malenia, Blade of Miquella]
Waterfowl @ 1:22, was fractie van een seconde te laat met de pot dus kreeg nog net 1 hit.
En eerste 45 sec ging absurd slecht.
Voor freezing pot heb je geen summon nodig. Ik bedoelde meer te laten zien dat je op die manier die waterfowl kan counteren en je dus zelfs nog een "punish window" krijgt, gezien ik uit je vorige posts haalde dat je met die move nog t meeste moeite hebt om t zonder summon te doen.Atari schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:10:
[...]
Netjes, maar ik wil haar een keer halen zonder summon.
Ja, freezing pot was ik van op de hoogte, maar ik ben dan weer terughoudend in het gebruik van consumables. In het geval je ze ooit nog nodig hebt.. (lol, dan is Malenia juist het moment haha, maar toch)Thijs schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:13:
[...]
Voor freezing pot heb je geen summon nodig. Ik bedoelde meer te laten zien dat je op die manier die waterfowl kan counteren en je dus zelfs nog een "punish window" krijgt, gezien ik uit je vorige posts haalde dat je met die move nog t meeste moeite hebt om t zonder summon te doen.
Next time ga ik eerst deze eens proberen en anders toch maar een bult aan freezing pots farmen.
Ja, dat soort filmpjes heb ik ook gezien (Ongbal heeft er ook zo 1), maar vereist toch nog veel oefening vond ik. Ziet er natuurlijk wel "pro" uit als het lukt.Atari schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:24:
[...]
Ja, freezing pot was ik van op de hoogte, maar ik ben dan weer terughoudend in het gebruik van consumables. In het geval je ze ooit nog nodig hebt.. (lol, dan is Malenia juist het moment haha, maar toch)
Next time ga ik eerst deze eens proberen en anders toch maar een bult aan freezing pots farmen.
[YouTube: How I dodge Malenia flurry point blank]
En met consumables kan je ook save scummen. Als ze bijna op zijn je save weer ff downen en heb je je hele stash weer, scheelt een hoop tussentijds gefarm.
Na Leyndel maar weer eens een kans geven. Dan ben ik al wel weer zo'n 20-30 levels verder dan de eerste encounter met Black Knife.
[ Voor 39% gewijzigd door Hulleman op 13-06-2022 13:56 ]
Ik had er ook heel veel issues mee, het was danwel me een ongeluk dodgen en vrijwel geen damage gedaan krijgen (want cast time is een ding), danwel meer risico nemen en toch een keer een backstab of combo happen en omkiepen. Uiteindelijk een beetje ge-experimenteerd met alle incantations die ik toevallig al had want mijn standaard werkwijze werkte duidelijk niet.Hulleman schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:56:
Ik zie iedereen met Tiche lopen. Ik werd helemaal kapot gesloopt door die Black Knife Ring Leader
Na Leyndel maar weer eens een kans geven. Dan ben ik al wel weer zo'n 20-30 levels verder dan de eerste encounter met Black Knife.
Ik heb 'm plat gekregen met licht kaas-achtige spam van...
Daarnaast is Elden Beast ook ontzettend random in bewegingen en afhankelijk van welke spirit je gebruikt is het gevecht zelf ook heel anders.CosmoKramer schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:59:
[...]
Ja, dat bedoel ik. Ik heb alles in de game gedaan behalve de laatste boss gekilled. Dat voelt toch niet echt lekker
(en ik gebruik idd tiche als summon, maar ben gewoon niet goed genoeg)
Kom redelijk ver met Mimic Tear, maar dit gevecht is voor mij gewoon een kwestie van levels pakken en dan later terugkomen.
Radagon is vaak nuke en doorgaan, waarbij de grootste uitdaging is het timen van spirit summon en buffs.
[ Voor 8% gewijzigd door Bossie op 13-06-2022 14:51 ]
Ja, alleen deze lijkt nog enigszins te doen. Het gaat hierbij om de jump wanneer ze landt na de eerste salvo.Thijs schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:32:
[...]
Ja, dat soort filmpjes heb ik ook gezien (Ongbal heeft er ook zo 1), maar vereist toch nog veel oefening vond ik. Ziet er natuurlijk wel "pro" uit als het lukt.
En met consumables kan je ook save scummen. Als ze bijna op zijn je save weer ff downen en heb je je hele stash weer, scheelt een hoop tussentijds gefarm.
Dus je hoeft niet te unlocken, dan 43.5% achter haar linkervoet staan, dodge timing na exact 265 milliseconden en dan eruit lopen op een klokstand van 13:56 vanaf haar rechtervoet.
Maar save-scum had ik hier nog niet aan gedacht, goeie. Hier alleen een save-scum voor de eindes gedaan en niet voor de bosses, omdat de boss runs in ER niets voorstellen.
In Demon's Souls weleens gesave-scummed voor bosses, omdat daar de boss runs enorm frusterend (lang) konden zijn.
Vooral dodgen en amper tijd om zelf damage te doen. Ik speel melee zonder enkele vorm van spells/incantations met dual wield katana's, maar ook dan kwam ik er nagenoeg niet tussen.Bundin schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:48:
[...]
Ik had er ook heel veel issues mee, het was danwel me een ongeluk dodgen en vrijwel geen damage gedaan krijgen (want cast time is een ding), danwel meer risico nemen en toch een keer een backstab of combo happen en omkiepen.
Git gud zeggen we dan... of git OP dan in mijn geval
Haha, ja klinkt niet al te ingewikkeld. Ik zie de pro dodge filmpjes vanzelf wel verschijnen in dit topic.Atari schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:08:
[...]
Ja, alleen deze lijkt nog enigszins te doen. Het gaat hierbij om de jump wanneer ze landt na de eerste salvo.
Dus je hoeft niet te unlocken, dan 43.5% achter haar linkervoet staan, dodge timing na exact 265 milliseconden en dan eruit lopen op een klokstand van 13:56 vanaf haar rechtervoet.
Zie hier: https://en.bandainamcoent...lden-ring-patch-notes-105Atari schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:38:
Patch 1.05 wordt nu uitgerold. Patch notes worden bekend gemaakt na de uitrol.
https://twitter.com/ELDENRING/status/1536211793332387842
Geen ingrijpende wijzigingen/balance changes zo te zien.
Ik heb Tiche gisteravond gedaan (20 levels terug geskipped), maar voornamelijk achteruit gelopen en ranged spells gestacked als ik een hit had (i.e. blijf casten want als hij eenmaal ligt kan hij niet de volgende aanval meteen dodgen).Hulleman schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:21:
[...]
Vooral dodgen en amper tijd om zelf damage te doen. Ik speel melee zonder enkele vorm van spells/incantations met dual wield katana's, maar ook dan kwam ik er nagenoeg niet tussen.
Git gud zeggen we dan... of git OP dan in mijn geval
Daarnaast als hij op je af rent, moet je juist even een stapje naar voren doen en dan stapt hij ook weer terug.
Eenmaal in melee range, vooral niet aanvallen want dat red je niet tegen hem
thnx voor de tip van dat naar voren lopen. Zit net ff filmpje te kijken hoe Tiche melee aan te pakken. Dodgen, op afstand blijven en bloody slash ahs of war spammen. Of het wordt goed timen en parry'en... wordt nog n lastigeBossie schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:39:
[...]
Ik heb Tiche gisteravond gedaan (20 levels terug geskipped), maar voornamelijk achteruit gelopen en ranged spells gestacked als ik een hit had (i.e. blijf casten want als hij eenmaal ligt kan hij niet de volgende aanval meteen dodgen).
Daarnaast als hij op je af rent, moet je juist even een stapje naar voren doen en dan stapt hij ook weer terug.
Eenmaal in melee range, vooral niet aanvallen want dat red je niet tegen hem
Tja, voor mij was het vooral blasphemous blade spammen en schild omhoog.Hulleman schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:03:
[...]
thnx voor de tip van dat naar voren lopen. Zit net ff filmpje te kijken hoe Tiche melee aan te pakken. Dodgen, op afstand blijven en bloody slash ahs of war spammen. Of het wordt goed timen en parry'en... wordt nog n lastige
Het enige vervelende is dat het gevecht ook opeens afgelopen kan zijn als hij 2maal dodged en dan een backstab kan doen. De backstab overleef ik wel, maar als hij besluit meteen door te gaan dan is het afgelopen.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Best improvement ever
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2022 23:00 ]
How dare you limit Tiche to binary gender roles.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:58:
@Bossie Klein detail, maar Alecto is volgens de lore een vrouw. Net als alle Black Knives. Tiche is dan weer de dochter van Alecto.
Handig, zit vaak te prutsen met die dingen om niet teveel golden runes te gebruiken om weer n level omhoog te kunnen.Atari schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:45:
De waarde van golden runes blijkt nu weergegeven te worden
Best improvement ever
Verwijderd
Je kan toch bij een vendor zien wat de waarde is als je ze ter verkoop aanbied?Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:02:
Ik vond het gokken daarmee altijd wel een beetje onderdeel van het spel. Ik merk dat we als spelers sowieso de neiging hebben om de waarde van runes te overschatten.
je ziet het ook overal in alle sectoren, spelers willen tegenwoordig gewoon ontzien/ontzorgt worden.Bossie schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:49:
[...]
Je kan toch bij een vendor zijn wat de waarde is als je ze ter verkoop aanbied?
het moet zo goed zijn dat je er niet teveel bij na hoeft te denken anders word het bijna net als werken, of te moeilijk of te veel moeite.
[ Voor 2% gewijzigd door reaL_G op 14-06-2022 17:57 . Reden: spelfouten ]
GiTS
Idd, maar dan speel je het verkeerde spelreaL_G schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:56:
[...]
je ziet het ook overal in alle sectoren, spelers willen tegenwoordig gewoon ontzien/ontzorgt worden.
het moet zo goed zijn dat je er niet teveel bij na hoeft te denken anders word het bijna net als werken, of te moeilijk of te veel moeite.

Prijs van deze guides is een stuk lager geworden.reaL_G schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:26:
[...]
ze staan er nog steeds.
https://www.amazon.com/s?...b_sb_ss_recent_2_0_recent
Als ik de mijne re-order op amazon.co.uk dan aan het einde van het process is het prijsverschil nog maar 1 pond.Jimmy-time1 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:35:
[...]
Prijs van deze guides is een stuk lager geworden.
Dus de vorige order maar laten staan.
Daar kwam ik ook pas later achter.Bossie schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:49:
[...]
Je kan toch bij een vendor zien wat de waarde is als je ze ter verkoop aanbied?
Tot die tijd had ik ze allemaal opgeschreven en zelf de 'bedragen' ingevuld als ik ze gebruikte
goeie.Jimmy-time1 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:35:
[...]
Prijs van deze guides is een stuk lager geworden.
maar ff gecanceld en opnieuw besteld.
(was niet zeker of er toen ook lowest price garantie aanwezig was destijds) 40$ verschil
heb ook order bij UK lopen, kijken wat eerst binnenkomt. UK prijs is weinig gezakt.
[ Voor 17% gewijzigd door reaL_G op 14-06-2022 21:23 ]
GiTS
Heb je al eens geprobeerd de game af te sluiten? En een volledige reboot van de xbox.Mistral schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:13:
Ok Elden Ring,na deze update ben ik weer meer als 40 uur speeltijd kwijt.Ik heb de X Box altijd op quick resume staan.Jammer maar nu stop ik definitief.
Deze zaken hebben mij geholpen als de save niet kon worden geladen.
Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749
Ik kan het nergens zien, tenzij bij een vendor.Atari schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:45:
De waarde van golden runes blijkt nu weergegeven te worden
Best improvement ever
Met de NPCs gepraat voordat je naar het gevecht zelf gaat (weet niet of dit voor Alexander/blaid ook geld of dat dat afhankelijk is van hun questlines).Derbiss schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:12:
Domme vraag maar is het erg als ik sommige (de meeste dus) questlines gevolgd heb tot het gevecht met Radahn? Ik ga hem nu een bezoekje brengen maar zijn die summons er dan niet?
Dan zouden ze beschikbaar moeten zijn in het gebied zelf, je moet ze echter wel nog steeds summonen.
Ja sorry, blijkbaar moet ik nog wat zaken doen voor die tevoorschijn komenBossie schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:48:
[...]
Met de NPCs gepraat voordat je naar het gevecht zelf gaat (weet niet of dit voor Alexander/blaid ook geld of dat dat afhankelijk is van hun questlines).
Dan zouden ze beschikbaar moeten zijn in het gebied zelf, je moet ze echter wel nog steeds summonen.
Bedankt voor de feedback.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Nu in de mountains. Stuk taaiere tegenstanders daar die lekker wat runes laten vallen (6K ofzo)
[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 16-06-2022 23:03 ]
Ik zou even kijken of er ergens een overlay aanstaat van bijvoorbeeld de Geforce driver of msi afterburner of steam ofzo. Bij mij start ie niet op als ik een fps-counter aanheb, misschien is dat er bij jou ook ingeslopen.Technomancer schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:54:
Hebben andere mensen dit ook? Na de patch 1.05 (vandaag geïnstalleerd) kan ik het spel niet meer spelen op pc (Steam), tijdens of direct na het laden crash ik naar de desktop. Toevallig ook vandaag nieuwe Geforce-drivers geïnstalleerd dus die teruggedraaid naar oudere versies (paar geprobeerd) maar niets helpt. Ik kan op internet nog wel meer mensen vinden die dit ook hebben maar daar is nog geen oplossing gevonden, of het lag toch aan de video-drivers. Ben ik de enige? Kan voorlopig niet verder spelen, zo lijkt het.
Goeie tip, er stond idd iets aan van een overlay in Geforce Experience. Ik heb het uitgeschakeld maar helaas maakt het niet uit, game crasht nog steeds bij starten. Ik heb de integriteit van de game files (in Steam) al geverifieerd en dat was gewoon goed.Sebastiaannn schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:11:
[...]
Ik zou even kijken of er ergens een overlay aanstaat van bijvoorbeeld de Geforce driver of msi afterburner of steam ofzo. Bij mij start ie niet op als ik een fps-counter aanheb, misschien is dat er bij jou ook ingeslopen.
Het probleem is gisteren ontstaan na patch 1.05 van het spel. Helaas kan het dus eventueel ook aan de drivers liggen want die heb ik ook gisteren geüpdatet, maar ik heb al van alles geprobeerd (terugdraaien, oudere versies installeren, met of zonder Geforce Experience, met en zonder overlay of optimalisatie, weer opnieuw de nieuwste Geforce drivers installeren etc.). Ondertussen had Windows ook een update gedaan dus het is wel veel tegelijk waar het aan kan liggen, maar ik vermoed met name toch dat patch 1.05 iets gedaan heeft want daarvoor werkte alles als een zonnetje.
Wat kan ik nu nog meer doen behalve wachten op nieuwste patches/updates/drivers? Het is onmogelijk om te spelen nu, 100% crash bij starten. Ook voor de zekerheid nog de settings laag gezet om te kijken of dat wat uitmaakt in de game, maar nee.Ik krijg helaas ook geen foutmelding o.i.d. in beeld, de game crasht gewoon zonder verder iets te zeggen. Misschien kan ik nog ergens een foutlog vinden ofzo?
[Update] Na een aantal x achter elkaar de bestanden verifiëren in Steam (waren goed, maar toch 2 of 3x achter elkaar gedaan voor de zekerheid) en de game opstarten met lage kwaliteitssettings, werkte het opeens weer. Daarna alles teruggezet op hoge kwaliteit en voorlopig werkt het nog.. Ik draai nog wel op een oudere versie van de Nvidia-drivers dus even kijken wat er gebeurt als ik die weer update naar de nieuwste.
[Update2] Na updaten naar de nieuwste drivers is het probleem weer terug, dus ik moet weer het proces gaan herhalen van terugdraaien en oudere drivers installeren. Waarschijnlijk is het dan een combinatie van de nieuwste Geforce-drivers en patch 1.05 ofzo. Ik kan in elk geval weer wat dingen proberen om het weer werkend te krijgen.
Zit ook rond dit punt, had gisteren wel een grotere uitdaging zo te lezen op level 82. Kwam er daarna achter dat ik Volcano Manor nog moet doorlopen.Hulleman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:03:
Zo Leyndell grotendeels gedaan denk ik. Kwam op een gegeven moment Godfrey tegen en vrij snel daarna Morgott. Met de mimic tear+10 was dat niet echt een gevecht. Godfrey binnen 30sec neer en Morgott denk ik binnen een minuut. Wellicht ook wat overlevelt met 115 en 2 katana’s op +20.
Nu in de mountains. Stuk taaiere tegenstanders daar die lekker wat runes laten vallen (6K ofzo)
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Ah ja, die had ik voor Leyndell gedaan. Overigens heb ikSlappyjoez schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:01:
[...]
Zit ook rond dit punt, had gisteren wel een grotere uitdaging zo te lezen op level 82. Kwam er daarna achter dat ik Volcano Manor nog moet doorlopen.

Ja die is erg lastig….Hulleman schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 01:03:
[...]
Ah ja, die had ik voor Leyndell gedaan. Overigens heb ikspoiler:Die sloopte me wel zo hardfull grown fallingstarbeast niet gedaan net voor Volcano manor.
Volgens mij had ik toen beetje geluk dat die aan het eind ergens vast bleef zitten geloof ik…
[ Voor 13% gewijzigd door k1978 op 18-06-2022 08:33 ]
Gebruik je wel Spirit summons ?Hulleman schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 01:03:
[...]
Ah ja, die had ik voor Leyndell gedaan. Overigens heb ikspoiler:Die sloopte me wel zo hardfull grown fallingstarbeast niet gedaan net voor Volcano manor.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Is gewoon irritant als melee, ik heb beide veel levels later gedaan.
Ja mimic+10. Maar echt n taaie boss als melee. Volgens mij ook nog eens immuun voor bloodloss.
Verwijderd
Daarnaast kan je build inderdaad ook tegenwerken, ik kwam daar met faith build + flame art nightrider glaive.
Met mijn mage had ik hem echt bonnen 30 seconden neer ofzo ...Hulleman schreef op zondag 19 juni 2022 @ 03:12:
[...]
Ja mimic+10. Maar echt n taaie boss als melee. Volgens mij ook nog eens immuun voor bloodloss.
Het word tijd dat jij een ng+ gaat doen als melee-SaveMe- schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:22:
[...]
Met mijn mage had ik hem echt bonnen 30 seconden neer ofzo ...
Magic is zn weakness.-SaveMe- schreef op zondag 19 juni 2022 @ 13:22:
[...]
Met mijn mage had ik hem echt bonnen 30 seconden neer ofzo ...
Fire ook lees ik. Met fire/magic ashes of war maar eens te lijf gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 20-06-2022 02:15 ]
Twitch.tv/coelijoeli
Daar kan ik heel eerlijk over zijn; als melee had ik de game nooit uitgespeeld, dus respect voor iedereen die dat wel doet!Bossie schreef op zondag 19 juni 2022 @ 16:18:
[...]
Het word tijd dat jij een ng+ gaat doen als melee
Geen idee wat de fuzz about is, heb de hele game in resolutie mode gespeeld zonder enige issue ...CoeliJoeli schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:14:
Is de PS5 frame stabiliteit met de patches ondertussen verbeterd?
Er werden meldingen gedaan over de peformance mode. Dat de 60 FPS niet werd gehaald en instabiel zou zijn-SaveMe- schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:16:
[...]
Geen idee wat de fuzz about is, heb de hele game in resolutie mode gespeeld zonder enige issue ...
Twitch.tv/coelijoeli
Ik had gelezen dat het nog erger is dan de cyberpunk release. niet doen!!!CoeliJoeli schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:26:
[...]
Er werden meldingen gedaan over de peformance mode. Dat de 60 FPS niet werd gehaald en instabiel zou zijn
GiTS
Betrap me erop Bloodhound's fang wel héél fijn te vinden spelen. Lekker zware slagen eerder dan dat gesnij met twee Uchigatana's of ééntje in twee handen. Op deze manier heb je tenminste het gevoel dat je de andere kant ook echt een smak op zijn bakkes geeft, maakt het mij wat makkelijker om geduldig te spelen. Met de twee Uchi's heb ik echt zo'n L1 mash neiging die niet gezond is.
Maar wil best wel ALLES tegelijk. Zou bijvoorbeeld ook aan mijn Int willen werken om Moonveil eens te proberen. Overvloed aan keuzes. Nu eerst liurnia maar eens bekijken, en ook de rest van Stormveil Castle naar de main gate en brug nog eens afwerken.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ik zit nog steeds bij Elden Beast, heb hem nog niet <20% gekregen.-SaveMe- schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:15:
[...]
Daar kan ik heel eerlijk over zijn; als melee had ik de game nooit uitgespeeld, dus respect voor iedereen die dat wel doet!
Ondertussen mijn “backlog” met geskipte content wel redelijk afgerond en inmiddels lvl172.
Tussendoor grind ik af en toe wat runes (haligtree/prayer room, 80k in een paar minuten) maar nog niet echt motivatie gevonden om er eens echt voor te gaan zitten en dat rare ding neer te krijgen.
Wil gemotiveerd voor ng+ met als doel dung-eater ashes en milicent niet nog een keer neer te hakken

Dat vond ik aan Nioh 2 zo fijn, daar had je in de hub de mogelijkheid om iets van vijf verschillende builds op te slaan, met elk hun eigen wapens en armor, waar je vrij gemakkelijk tussen kon switchen.DexterBelgium schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:33:
Maar wil best wel ALLES tegelijk. Zou bijvoorbeeld ook aan mijn Int willen werken om Moonveil eens te proberen. Overvloed aan keuzes.
Voor Elden Ring lijkt me dat ook wel een hele mooie toevoeging.
Had het een tijdje niet meer gespeeld en afgelopen week weer opgepakt.Hulleman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 23:03:
Zo Leyndell grotendeels gedaan denk ik. Kwam op een gegeven moment Godfrey tegen en vrij snel daarna Morgott. Met de mimic tear+10 was dat niet echt een gevecht. Godfrey binnen 30sec neer en Morgott denk ik binnen een minuut. Wellicht ook wat overlevelt met 115 en 2 katana’s op +20.
Moet toch maar eens opzoek naar die Mimic dan, zit nu bij een bepaalde vuur giant
Inmiddels wel wat incantions in gebruik (voorheen nooit), dat scheelt toch wel wat damage.
En dan te bedenken dat ik gisteren een filmpje keek over een gozer die zonder armor liep en een build creëerde waarbij die elke boss mee kon one shotten (of per phase). Een troll hamer had die met een incantation erop dat het wapen licht grijs werd

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten