Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:28
kever678 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:23:
[...]

Ben er ook wel redelijk klaar mee maar zag geen game liggen waar ik overtuigd van was. Gelukkig wel PlayStation plus erbij, al aardig wat geïnstalleerd staan. (God of war _/-\o_ bijvoorbeeld)
Heb je een PS4 gehad? Zo nee, dan heb je nog wel heel veel knaps te spelen :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:27
Hulleman schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:38:
[...]

Heb je een PS4 gehad? Zo nee, dan heb je nog wel heel veel knaps te spelen :)
Nee, niet gehad. Inmiddels wel God of war, uncharted en the last of us geïnstalleerd staan.

Sta open voor aanraders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
kever678 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:14:
[...]
Sta open voor aanraders.
Kijk eens bij de Playstation Plus Collection; als versie PS5 eigenaar krijg je 15 goede PS4 games cadeau, waaronder Bloodborne ;)
(te vinden door naar "Playstation Plus" te gaan helemaal links in het PS5 menu)

Welkom bij de PS5 club, tarnished :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 06-06-2022 17:24 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

[...]
Sta open voor aanraders.
Days gone! Ghost of Tushima! En natuurlijk Demon Souls Remake! Die is werkelijk schitterend. Wl ff wennen dan aan geen een grote wereld :>

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
[...]
Sta open voor aanraders.
Horizon Zero Dawn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
[...]

Nee, niet gehad. Inmiddels wel God of war, uncharted en the last of us geïnstalleerd staan.

Sta open voor aanraders.
Tomb raider it is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Every Elden Ring sidequest be like :')

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 06-06-2022 20:01 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
Superkiwi schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:21:
[...]

Kijk eens bij de Playstation Plus Collection; als versie PS5 eigenaar krijg je 15 goede PS4 games cadeau, waaronder Bloodborne ;)
(te vinden door naar "Playstation Plus" te gaan helemaal links in het PS5 menu)

Welkom bij de PS5 club, tarnished :*)
Daar heb ik er al 7 van geïnstalleerd waaronder bloodborne :*)
-SaveMe- schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:27:
[...]

Days gone! Ghost of Tushima! En natuurlijk Demon Souls Remake! Die is werkelijk schitterend. Wl ff wennen dan aan geen een grote wereld :>
Days gone staat geïnstalleerd, Ghost of Tushina en Demon Souls staan op de to-do lijst.

Horizon Zero Dawn en Tomb Raider staan ook op de to-do. Daarnaast ook the Witcher 3 maar aangeschaft (in de aanbieding), jaren geleden op de pc al gespeeld maar leek me ook wel weer leuk.

Zo te lezen kan ik de komende maanden vooruit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Sta open voor aanraders.
Al genoeg tips gehad zo te zien :)

In feite moet je alles nog spelen van Naughty Dog, Santa Monica en Guerilla vanaf de PS4 generatie incl remakes van het PS3 tijdperk

Sowieso the last of us remake en part 2. God of War vond ik na the last of us het beste van de vorige generatie. Horizon zero dawn erg vet ook. Deel 2 ook, maar niet meer zo vernieuwend. Uncharted zou je eigenlijk de gehele collectie moeten spelen. Deel 1 tm 3 hebben n oppoets beurt gehad. Deel 4 en lost legacy zien er nog zeer goed uit.

Ook erg vet, is until dawn. Draaide voor geen meter op de ps4, maar op ps5 steady 60fps. Ziet er gaaf uit, vet sfeertje en leuk verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:37
Bijna bij Malenia, Haligtree is by far de meest irritante dungeon tot nu toe :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Sta open voor aanraders.
Spiderman & Miles Morales vond ik ook echt geweldig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En als je meer in het Souls genre zoekt: Nioh 2.
Die vond ik misschien zelfs beter dan Dark Souls 3 en Bloodborne maar dat is een discussie die ik in een FromSoftware topic niet wil voeren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bossie schreef op maandag 6 juni 2022 @ 21:50:
Bijna bij Malenia, Haligtree is by far de meest irritante dungeon tot nu toe :+
Ik vond het een van de tofste van de game. Crumbling Farum Azula is frustrerender. Die heb ik net afgerond.
Ook wel een erg gaaf gebied, wel wat confusing soms. En wat veel beetje cheesy game mechanics. Al met al dik 3 uur bezig geweest, maar dan ook alles daar gedaan.

Wel moest ik gedwongen regelmatig over op melee, daar de ruimtes niet echt tijd gaven voor casting soms. En voor de eindbaas eerst een dikke Tree Sentinel te paard, lekker, ook zonder summon, erg leuk voor een caster, nog maar de helft van de flasks over bij de eindbaas...

Alle bosses in 1 try down, inclusief Maliketh. Wel heb ik geloof ik een dragon ergens gemist, geen idee hoe nodig die is ...

Aangekomen in de capital of ash... Het einde is in zicht, 170u op de teller :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Overigens nog geen enkele boss gecheesed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:44:
[...]
Wel heb ik geloof ik een dragon ergens gemist, geen idee hoe nodig die is ...
Het maakt niet uit hoe nodig die is, hij moet dood.
Daarnaast is het de tofste draak uit de game dus hup, aan het werk jij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ben de draken beetje beu…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Dan moet je ze dood maken. :P

Serieus, wat Kiwi ook al zegt, dat is de tofste draak uit de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Daar ben ik eigenlijk altijd nog met een grote boog om heen gerend met Torrent.
Die draak in Agheel wel zwaar OP verslagen.

Nog een beetje de moeite om die draken neer te halen, los van de runes? Ik gebruik geen magic/incantations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Hulleman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:13:
[...]

Daar ben ik eigenlijk altijd nog met een grote boog om heen gerend met Torrent.
Die draak in Agheel wel zwaar OP verslagen.

Nog een beetje de moeite om die draken neer te halen, los van de runes? Ik gebruik geen magic/incantations.
Ik skip ze ook vaak om later weer terug te gaan, vaak vecht je als melee meer tegen de camera dan tegen de boss.

Sowieso ff 5 minuten op een been/voet inhakken :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zou toch sterk aanraden op speurtocht te gaan voor deze draak.

Spoiler voor aan aanwijzing:
spoiler:
Vanaf de 'Beside the Great Bridge' grace teruglopen, je hoeft niet heel ver te gaan. Kijk vooral goed in de verte zodra je weer buiten staat. ;)

Absoluut een van de gaafste / meest over-the-top gevechten in game. Zeker als je geen melee build hebt welke enkel naar z'n klauwen kan staren. :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
D4NG3R schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:06:
[...]
Absoluut een van de gaafste / meest over-the-top gevechten in game. Zeker als je geen melee build hebt welke enkel naar z'n klauwen kan staren. :')
Mbt melee, een simpele zoom-out functie zou al ontzettend veel toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Op zich vind ik het wel wat hebben, het geeft (mij) daadwerkelijk het gevoel alsof je een gigantisch monster bevecht en dat deze zo groot is dat je de aanvallen niet altijd even goed aan ziet komen. Maar een optie om verder uit te zoomen zou welkom zijn ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:26:
het geeft (mij) daadwerkelijk het gevoel alsof je een gigantisch monster bevecht
Als je dat gevoel wil behouden zou een tijdelijk wijdere FOV wellicht een betere oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Superkiwi schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:31:
[...]

Als je dat gevoel wil behouden zou een tijdelijk wijdere FOV wellicht een betere oplossing zijn.
What? Is dit een PC only setting? Ik zit namelijk op de console sinds ik de Radahn set heb heel erg te stoeien met beperkte view.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Kenny_026 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:13:
[...]

What? Is dit een PC only setting? Ik zit namelijk op de console sinds ik de Radahn set heb heel erg te stoeien met beperkte view.
Volgens mij is het niet eens een ingame setting, maar moet je op de PC in .ini bestanden zitten klooien. Zijn ondertussen ook mods voor, maar dit is niet door FS ingebouwd.

Alleen op de PC mogelijk inderdaad. FOV op de console is (nagenoeg) nooit aanpasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Voor de masochisten onder ons:

https://pu.nl/artikelen/n...-allemaal-nog-moeilijker/
Modder Grimrukh heeft gisterenavond de Survival Mode-mod uitgebracht, die honger, dorst en regionale ziektes naar Elden Ring toe brengt. Als gevolg zul je veel meer gebruik moeten maken van de crafting-mechaniek om eten, drinken en medicijn te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:28
Hallo iedereen,

alvorens naar Caelid te gaan wil ik nog een paar dingen ophalen; in het bijzonder deze https://eldenring.wiki.fextralife.com/Arsenal+Charm.
Ik heb Godric verslagen maar Nepheli kan ik niet terugvinden. Dat is toch de zone waar die 2 zussen zitten om Bell's aan te geven?
Ik heb de Omenkiller ook gedood in de hoop dat dat hielp maar tevergeefs. Kan het zijn dat er een bug is of vergeet ik iets?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Derbiss schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:00:
Hallo iedereen,

alvorens naar Caelid te gaan wil ik nog een paar dingen ophalen; in het bijzonder deze https://eldenring.wiki.fextralife.com/Arsenal+Charm.
Ik heb Godric verslagen maar Nepheli kan ik niet terugvinden. Dat is toch de zone waar die 2 zussen zitten om Bell's aan te geven?
Ik heb de Omenkiller ook gedood in de hoop dat dat hielp maar tevergeefs. Kan het zijn dat er een bug is of vergeet ik iets?

Groetjes
Die Arsenal Charm is onderdeel van de Nepheli Loux questline. Daar moet je best wat stappen voor nemen en in een bepaalde volgorde en met diverse characters praten om die questline te voltooien (zoals zoveel sidequests). Grote kans dat je een stap vergeten bent voor de Arsenal Charm.
spoiler:
Je moet eerst met Gideon Ofnir in the roundtable hold praten en bij the site of grace van Godrick rusten, voordat Nepheli daarheen verplaatst. Daarna haar dialoog helemaal doorklikken en ze geeft je de Arsenal Charm. De questline van Nepheli is overigens nog een stuk groter, online wel te vinden hoe je die kan behalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 07-06-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:59
Godskin duo 😢

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Hulleman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:07:
[...]

Die Arsenal Charm is onderdeel van de Nepheli Loux questline. Daar moet je best wat stappen voor nemen en in een bepaalde volgorde en met diverse characters praten om die questline te voltooien (zoals zoveel sidequests). Grote kans dat je een stap vergeten bent voor de Arsenal Charm.
spoiler:
Je moet eerst met Gideon Ofnir in the roundtable hold praten en bij the site of grace van Godrick rusten, voordat Nepheli daarheen verplaatst. Daarna haar dialoog helemaal doorklikken en ze geeft je de Arsenal Charm. De questline van Nepheli is overigens nog een stuk groter, online wel te vinden hoe je die kan behalen.
Thx man; dat van in de spoiler lijkt me de reden te zijn :). Vanavond eens proberen (edit: @Superkiwi dit is dus één van de redenen waarom ik een questlog nodig acht ;))

Nu we toch bezig zijn; is de Erdtree Talisman van in het begin de moeite om te halen? Of wacht ik beter op +1/+2-versie?

[ Voor 4% gewijzigd door Derbiss op 07-06-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
k1978 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:11:
Godskin duo 😢

Iemand nog tips?
De eerste heb ik gewoon gezergd, de tweede is juist het omgekeerde (afstand houden en geduldig je momenten kiezen).

De “cheese” method schijnt een wapen of ashes met sleep te gebruiken omdat ze daar beide erg vatbaar voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 20:07

reaL_G

G

Godskin duo 😢

Iemand nog tips?
je mimic summonen en toekijken

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Derbiss schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:32:
[...]

Thx man; dat van in de spoiler lijkt me de reden te zijn :). Vanavond eens proberen (edit: @Superkiwi dit is dus één van de redenen waarom ik een questlog nodig acht ;))

Nu we toch bezig zijn; is de Erdtree Talisman van in het begin de moeite om te halen? Of wacht ik beter op +1/+2-versie?
Ik heb die talisman niet, maar qua boosts ziet die er niet gek uit. Kan je qua equipload net dat beetje schelen zodat je niet fat rolt en je HP en stamina gaat omhoog. De +1 en +2 varianten kun je pas veel later vinden als ik lees waar die te vinden zijn. En dan veel later als in wel 80-100uur later als ik dat zo inschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Hulleman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:48:
[...]

Ik heb die talisman niet, maar qua boosts ziet die er niet gek uit. Kan je qua equipload net dat beetje schelen zodat je niet fat rolt en je HP en stamina gaat omhoog. De +1 en +2 varianten kun je pas veel later vinden als ik lees waar die te vinden zijn. En dan veel later als in wel 80-100uur later als ik dat zo inschat.
Ik heb deze in het begin speciaal opgehaald, dat is de dungeon met all die chariots toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Bossie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:50:
[...]
Ik heb deze in het begin speciaal opgehaald, dat is de dungeon met all die chariots toch?
Echt geen idee, ik heb die talisman niet.
Ik lees dat deze talisman te vinden is in
spoiler:
Fringefolk Hero's Grave. Dat is helemaal in het begin van de game volgens mij. Kost je 2 stonesword keys om de witte mist te laten verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Hulleman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Echt geen idee, ik heb die talisman niet.
Ik lees dat deze talisman te vinden is in
spoiler:
Fringefolk Hero's Grave. Dat is helemaal in het begin van de game volgens mij. Kost je 2 stonesword keys om de witte mist te laten verdwijnen.
Dat is em idd, have fun tarnished :D
Leuke dungeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Bossie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:53:
[...]

Dat is em idd, have fun tarnished :D
Leuke dungeon
Die ja, met die chariot ;)
Ik zal hem ook eens bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Derbiss schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:56:
[...]

Die ja, met die chariot ;)
Ik zal hem ook eens bezoeken.
Deze is nog maar een intro er zijn een paar chariot/dungeons die onwijs irritant zijn.
Kun je ze overigens elke keer slopen of is dit maar een dungeon het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Bossie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:58:
[...]

Deze is nog maar een intro er zijn een paar chariot/dungeons die onwijs irritant zijn.
Geen idee eigenlijk; time will tell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
reaL_G schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:48:
[...]

je mimic summonen en toekijken
Mijn mimic is niks helaas. Ghost glove worth 4 moet ik nog steeds keer vinden nu pas +3..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Godskin duo 😢

Iemand nog tips?
spoiler:
Sleep, en natuurlijk git gud :>.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2022 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
k1978 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:03:
[...]

Mijn mimic is niks helaas. Ghost glove worth 4 moet ik nog steeds keer vinden nu pas +3..
:D
Heb je veel andere special spirit summons geupgrade dan? Tegen de tijd dat je de mimic krijgt zou je 'm gelijk al flink moeten kunnen upgraden.
Of heb je enkele catacombes gemist, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Superkiwi schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:49:
[...]

:D
Heb je veel andere special spirit summons geupgrade dan? Tegen de tijd dat je de mimic krijgt zou je 'm gelijk al flink moeten kunnen upgraden.
Of heb je enkele catacombes gemist, dat kan natuurlijk ook.
Heb de mimic niet eens 😂 bedoelde mijn summon maar die is maar +3. Zal zeker wel wat gemist hebben 😂

Als ik die ghost glove worth 4 heb dan kan ik wel meteen heel stuk meer upgraden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
k1978 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:04:
[...]

Heb de mimic niet eens 😂 bedoelde mijn summon maar die is maar +3. Zal zeker wel wat gemist hebben 😂

Als ik die ghost glove worth 4 heb dan kan ik wel meteen heel stuk meer upgraden denk ik.
Check anders even waar je de bell bearing voor lvl4 kan halen, die zou je bij godskin duo volgens mij al moeten hebben dmv normale progressie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Bossie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:14:
[...]

Check anders even waar je de bell bearing voor lvl4 kan halen, die zou je bij godskin duo volgens mij al moeten hebben dmv normale progressie?
Ja zal is ff kijken waar die is en of ik hem misschien al heb. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Draakje is dood hoor. Eerste poging. Weliswaar nipt. Tiche ging er dood 💀 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 20:07

reaL_G

G

k1978 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:03:
[...]

doe je wel graves/caves? want je kan genoeg vinden zeker voor de eerste grave/ghost

GiTS

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ok, it's done! *O*

Had na twee keer de eerste fase van de eindbaas wel door en dat ging me goed af. Maar de tweede fase is echt ridiculous. Niet alleen heeft hij onmogelijk veel health, doet mijn main spell, Rock sling, nagenoeg niks, maar zijn attacks zijn ridiculous. Enorme aoe's, grote arcs door de arena, etc, etc... Maar ergste was dat Tiche, mijn summon hem totaal niet aggro-de, waardoor ik moeilijk aan casten toe kwam en veel moest healen. Liep ook uit mijn flasks. Verschillende + 10 summons ook geprobeerd (niet de mimic bedenk ik mij nu), maar die zijn allemaal zo dood. Stuk of 10 pogingen gedaan, paar keer op 10% tweede fase en toen was ik het beu ...

Uiteindelijk een cooperator gesummoned. De eerste ging al dood in fase 1. De tweede had ik meer geluk mee. Was een melee dude, die zijn vak wel kende, en waar nodig de aggro trok als ik door mijn spells onder vuur kwam te liggen. Eerste fase waren we zo door en tweede fase hebben we heel goed samen gewerkt. Ik kon openen met een Rain of Astel, bracht zijn health tot de helft terug. Daarna geduldig allebei onze momenten afgewacht en damage doen wanneer het kan. En toen was hij hij down! Netjes naar elkaar gebogen :>

Twee eindes gezien. Ranni's einde is voor mij het juiste einde. Haar questline was voor mij ook een beetje de main quest. De rest was geen snars van te volgen ...
Derde einde, hmmmm, bad game design zo'n precieze platform sectie in een game als dit (met zeer ongeschikte loose controls). ga nog een paar pogingen doen en anders kunnen ze het steken daar waar het donker is :9

Vond Haligtree en Crumbling Farum Azula echt gave gebieden, maar was de enemies en vooral de bosses op het einde wel beu. Beetje too much voor mijn smaak. Die levels kenden ook geen momentje rust, dus heel relaxed gamen was het niet, in tegenstelling tot de open world waar combat en exploratie meer afwisselen.

World design is echt top notch! Echt genoten van het exploren en het uitpluizen van de wereld en grote legacy dungeons.
Dat je daarbij voorzichtig moet zijn vind ik wel prima, geeft wat spanning aan de game. Maar zoals ik al zei, op het einde van de game werd het een beetje too much.

Voor mij had een fatsoenlijk quest log, waar je dingen in kunt terug lezen enzo, me veel meer in de game gezogen. Nu was het world exploration en bosses verslaan. VEEL bosses. Verhaal was ik totaal niet in geinvesteerd. Das jammer.

Ik vond de Spirit Ashes (summons) echt een hele toffe aanvulling op de souls games.

Maar al met al een mooie game, 8.5 krijgt hij van mij.

Tot slot, na 175 uur, ben ik wel weer toe aan een andere game. Laatste paar dagen zat ik echt naar het einde te snakken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Is er ergens een overzicht mbt impact/items die niet meer beschikbaar zijn wanneer mbt boom in de fik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bossie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:45:
Is er ergens een overzicht mbt impact/items die niet meer beschikbaar zijn wanneer mbt boom in de fik
Dat is er maar een volgens mij, op die grote gouden naald/speer in Leyndell

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:08
Godskin duo 😢

Iemand nog tips?
Mimic en een NPC buddy summon'en (voordat je de arena binnengaat zie je gouden summonplek op de grond).

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
reaL_G schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:50:
[...]

doe je wel graves/caves? want je kan genoeg vinden zeker voor de eerste grave/ghost
Ja doe eigenlijk alles wat ik zie… Heb er ook heel veel gedaan maar op 1 of andere manier die glove whort 4 gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
nwnc schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 03:13:
[...]

Mimic en een NPC buddy summon'en (voordat je de arena binnengaat zie je gouden summonplek op de grond).
Die NPC sign niet gezien zal er is op letten. Kan ook zijn dat ik die niet geactiveerd heb natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
-SaveMe- schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 02:18:
[...]

Dat is er maar een volgens mij, op die grote gouden naald/speer in Leyndell
Hoe heet die?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k1978
Volgens mij gaat het om: The Bolt of Gransax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Bossie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:58:
[...]

Ik speelde laatst Gelmirs Hero Cave… irritante chariot. Die dungeon had ik iig nooit zonder youtube gehaald. Die chariot is wel te ontwijken, maar om die dungeon uit te spelen… was me te ver gezocht

Trouwens. Ik speel met Radigans Soreseal talisman. Tot welk level / stats is het nuttig deze talisman te gebruiken. Ben nu lvl 92 met voornamelijk focus op vigor (op 50), dext, endurance en arcane nog in mindere mate

[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 08-06-2022 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
-SaveMe- schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:19:
Ok, it's done! *O*

Enorme aoe's, grote arcs door de arena, etc, etc...

Tot slot, na 175 uur, ben ik wel weer toe aan een andere game. Laatste paar dagen zat ik echt naar het einde te snakken ...
Dat beloofd nog wat voor me. Ik moet em dus met mn zwaardjes te lijf….

Ik heb er nu iets meer dan 50uur inzitten en moet zeggen dat ik al wat interesse in de game begin te verliezen. Heb al heel erg het been there done that gevoel na de 100e cave, dungeon of catacomb met nagenoeg dezelfde vijanden en mechanics. Zit er al heel erg over te twijfelen om al die prut links te laten liggen en alleen de echte legacy dungeons/kastelen te gaan doen voor de rest van het spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
Hulleman schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:47:
[...]

Ik heb er nu iets meer dan 50uur inzitten en moet zeggen dat ik al wat interesse in de game begin te verliezen. Heb al heel erg het been there done that gevoel na de 100e cave, dungeon of catacomb met nagenoeg dezelfde vijanden en mechanics. Zit er al heel erg over te twijfelen om al die prut links te laten liggen en alleen de echte legacy dungeons/kastelen te gaan doen voor de rest van het spel.
Eigenlijk zou je gewoon ff op wiki moeten kijken of een dungeon loot voor je heeft en anders skip.
Heb ze voornamelijk meegepakt voor de runes en upgrade materials voor armaments/ashes.

Als ik nu runes nodig heb, doe ik een rondje prayer room (haligtree), zeker 10-15 levels hier tussendoor ff snel meegepakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hulleman schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:47:
[...]

Melee is hij makkelijker dan als caster. Enige is dat je steeds erg ver naar hem toe moet rennen. Voor mij als caster was dat ik continue buiten mijn range was en hij over de hele arena je kan raken. En als je geen dikke armor aan hebt (wat ik gelukkig wel had, maar casters vaak juist niet hebben) dan one of two shotten zijn attacks je met vigor op 60. Holy protection is het belangrijkste ... Maar dat las ik pas na de fight, dus daar had ik wat extra talismans voor kunnen equippen ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

ik heb echt alle dungeons gedaan. Volgens mij heb ik alleen twee Knight's Cavalry's en twee Death Birds gemist ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Death Birds heb ik allemaal geskipt. Ik vond het het een beetje onzinning om als melee char tegen een vliegende vogel te gaan vechten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
-SaveMe- schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:04:
ik heb echt alle dungeons gedaan. Volgens mij heb ik alleen twee Knight's Cavalry's en twee Death Birds gemist ...
Death birds… die moet ik nog tegenkomen denk ik. Nu altus plateau grotendeels aan t doen. Nu volcano manor en dan leyndell maar eens in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hulleman schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:20:
[...]

Death birds… die moet ik nog tegenkomen denk ik.
spoiler:
Ze komen alleen 's nachts voor ;)
Zo ongeveer elke regio heeft er wel eentje en ze spawnen pas als je vrij dicht in de buurt bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 14:49
Gisteren Richard gehaald, eerste keer in een lange tijd dat ik alle flasks heb moeten gebruiken. Wat een raar gevecht... Je krijgt dat wapen, maar met mijn 0 punten in magic heb ik die snel weer omgewisseld en ben maar gewoon gaan meppen. En dan merk je dat dit soort gevechten toch niet zo lekker werken als melee, want ik zag echt helemaal niks op mijn scherm behalve een willekeurig stukje lichaam, en wat voor aanvallen hij allemaal deed was totaal niet te zien, en voor de damage hoefde ik ook niet te wijken, die lava deed uiteindelijk net zo veel. Dat voelde dus een beetje als die slapende draak uiteindelijk, maar dan met epische muziek. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het grappige is dat je voor dat wapen helemaal geen magic build nodig hebt; die special attacks in dat wapen komen er toch wel uit, ongeacht je magic level ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
Superkiwi schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:19:
Het grappige is dat je voor dat wapen helemaal geen magic build nodig hebt; die special attacks in dat wapen komen er toch wel uit, ongeacht je magic level ;)
Dat vermoeden had ik, maar na 4 casts was mijn mana op, dat was meer het probleem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klinkt herkenbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Zebby schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:27:
[...]

Dat vermoeden had ik, maar na 4 casts was mijn mana op, dat was meer het probleem :D
Offtopic, maar is er geen talisman ed die FP restored (on hit/on kill etc) zoals die er wel zijn voor HP?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

[...]

Gebaseerd op je eerdere verhaal ben je dat gevecht waarschijnlijk (zwaar) overleveled in gegaan, het is een gevecht met een gimmick. Het wapen wat je aan het begin vind gebruik je (op enige afstand) tegen hem zodat je de aanvallen goed ziet / kan ontwijken, en niet in de lava hoeft te staan.

En nee, de weapon art hoef je daar niet voor te gebruiken, elke aanval doet een 'speciale' variant puur en alleen tijdens dat gevecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
D4NG3R schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:33:
[...]

Gebaseerd op je eerdere verhaal ben je dat gevecht waarschijnlijk (zwaar) overleveled in gegaan, het is een gevecht met een gimmick. Het wapen wat je aan het begin vind gebruik je (op enige afstand) tegen hem zodat je de aanvallen goed ziet / kan ontwijken, en niet in de lava hoeft te staan.

En nee, de weapon art hoef je daar niet voor te gebruiken, elke aanval doet een 'speciale' variant puur en alleen tijdens dat gevecht. :)
Ah dat had ik niet eens geprobeerd :D En ja, dat probleem heb ik helaas met ED, bijna alles ben ik overlevelled voor waardoor de uitdaging er niet meer is. Dat mis ik aan de strakke vormgeving van de oude games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Het schitterende, in ieder geval vond ik, is dat letterlijk elke attack daar een unieke move heeft. Ik dacht eerst van goh het is alleen heavy/light/weapon art. Nee, ook de rolling attack, jumping attack en backstep attacks hebben daar een unieke move. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Superkiwi schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:25:
[...]
spoiler:
Ze komen alleen 's nachts voor ;)
Zo ongeveer elke regio heeft er wel eentje en ze spawnen pas als je vrij dicht in de buurt bent.
Hmm oke, toch maar eens naar opzoek dan. Ben ook nog maar 2 knights cavalry tegengekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Cerulean hidden tear in je wonderous flask stoppen. Kun je “gratis” fp gebruiken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik dacht ik ga nog eens een poging doen met dat platformen. Eerste poging gelijk beneden 🤘. Dus ook het laatste einde gezien en de platinum binnen. Voelt wel terecht als ik naar het aantal uren kijk 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
-SaveMe- schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:06:
Ik dacht ik ga nog eens een poging doen met dat platformen. Eerste poging gelijk beneden 🤘. Dus ook het laatste einde gezien en de platinum binnen. Voelt wel terecht als ik naar het aantal uren kijk 😄
Ik heb bijna net zoveel uren, maar nog maar level 90, heb nog wel een paar honderd uren nodig 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
Ton Hasselt schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:03:
[...]

Ik heb bijna net zoveel uren, maar nog maar level 90, heb nog wel een paar honderd uren nodig 🤣
Mooi toch 👍 lekker rustig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Hulleman schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:57:
[...]

Cerulean hidden tear in je wonderous flask stoppen. Kun je “gratis” fp gebruiken.
Voor 10 seconden, heb je niet zoveel aan in dit gevecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Ton Hasselt schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:03:
[...]

Hmm, ik zit nu op iets meer dan 50 uur en ben level 92... Heb wel veel dungeons gedaan en daardoor veel mini/fieldbosses. Runes harken }) Ik gebruik sinds level 60 (schat ik) ook een talisman die je 20% extra runes oplevert.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 09-06-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@Hulleman Die Golden Scarab gebruikte ik alleen als ik wat runes voor een leveltje ging farmen. Tijdens gewone gameplay zijn andere talismans veel belangrijker, handiger ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik ontwijk zelf het gebruik van die soul-boosting rings/talismans/consumable items in FROM games tenzij ik een gimmick run doe.

Het kost je een extra equipment slot en zorgt er voor dat je sneller het spel door bent, dus waarom zou je die gebruiken bij een normale playthrough? :)

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 09-06-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

D4NG3R schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:45:
Ik ontwijk zelf het gebruik van die soul-boosting rings/talismans/consumable items in FROM games tenzij ik een gimmick run doe.

Het kost je een extra equipment slot en zorgt er voor dat je sneller het spel door bent, dus waarom zou je die gebruiken bij een normale playthrough? :)
Ik ben niet bepaald sneller door de game gegaan met mijn 175u. Maar als ik bijvoorbeeld best wat runes op zak had en bij een boss aan kwam, dan ging ik ff naar een farm spot om genoeg runes te hebben voor 1 level up. Dan is zon golden scarab handig. Dan kon ik daarna zonder problemen naar de boss. Bijkomend voordeel dat ik eigenlijk nooit een groot aantal runes ben verloren en erg effficient heb geleveld. En nooit uren moeten farmen, want dat is gewoon saai ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
-SaveMe- schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:06:
[...]

Ik ben niet bepaald sneller door de game gegaan met mijn 175u. Maar als ik bijvoorbeeld best wat runes op zak had en bij een boss aan kwam, dan ging ik ff naar een farm spot om genoeg runes te hebben voor 1 level up. Dan is zon golden scarab handig. Dan kon ik daarna zonder problemen naar de boss. Bijkomend voordeel dat ik eigenlijk nooit een groot aantal runes ben verloren en erg effficient heb geleveld. En nooit uren moeten farmen, want dat is gewoon saai ...
Welke level was je uiteindelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

200/210 geloof ik. Maar ik zat al heel lang aan de door mij gewenste stats voor mijn mage (80 int, 60 vigor en 40 mind). De rest heb ik gestopt in faith (12) en strength (30) voor de Erdtree shield, en alle verdere rest in endurance, waardoor ik uiteindelijk ook dikkere armors (Tree sentinel chest piece) kon dragen, wat vooral op het einde wel handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
-SaveMe- schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:17:
@Hulleman Die Golden Scarab gebruikte ik alleen als ik wat runes voor een leveltje ging farmen. Tijdens gewone gameplay zijn andere talismans veel belangrijker, handiger ....
Gaat me nog prima af zo eigenlijk. Ik heb 3 slots. Gebruik Radagans Soreseal standaard. Dan wissel ik tussen Golden Scarab, een talisman met +5 (of +3) dext, eentje die mn HP langzaam aanvult en de winged sword insignia. Beetje afhankelijk van de situatie.

Met bosses vind ik het wel lekker om die 20% extra runes mee te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Hulleman schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:36:
[...]

Gaat me nog prima af zo eigenlijk. Ik heb 3 slots. Gebruik Radagans Soreseal standaard. Dan wissel ik tussen Golden Scarab, een talisman met +5 (of +3) dext, eentje die mn HP langzaam aanvult en de winged sword insignia. Beetje afhankelijk van de situatie.

Ik ben nu in Caelid bezig; rottige arena..
Ik heb de erdtree favor, die gouden scarabee en die HP-aanvuller.
Als je er maar 3 hebt moet je helaas soms kiezen :). Is die radagans de moeite om te gaan halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hulleman schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:36:
[...]
Zeker. Maar dan moet je de boss wel verslaan, en daarvoor kunnen andere talismans wel eens heel handig zijn (bijvoorbeeld een bepaalde defense, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Derbiss schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:42:
[...]
Ik ben nu in Caelid bezig; rottige arena..
Ik heb de erdtree favor, die gouden scarabee en die HP-aanvuller.
Als je er maar 3 hebt moet je helaas soms kiezen :). Is die radagans de moeite om te gaan halen?
Radagon's Soreseal raises Vigor, Endurance, Strength, and Dexterity by 5 each, but increases damage taken by 15%

Die 15% extra damage weegt niet helemaal op tegen de 5 extra vigor. Ik gebruik deze talisman al een behoorlijke tijd en bevalt me goed. Online lees ik dat als je in de buurt komt van de (soft) caps van Vigor, Endurance, Strength, en Dexterity dat deze talisman niet meer de beste keus is. Helemaal met die 15% extra damage. Sommige bazen meppen HARD. Ik heb me nog niet helemaal verdiept in die softcaps. Hier een overzicht daar van.

Net zoals Godricks Great Rune. Die plust elke stat met +5 als je een arc rune gebruikt. Op den duur schijnt die van Radahn beter te zijn, die HP met 15% verhoogt. Die is niet gehinderd door (soft)caps van je attributes.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 09-06-2022 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb die SoreSeal ook heel lang gebruikt. Maar vanaf mid level, toen mijn stats unbuffed richting de gewenste waarden gingen ben ik andere talismans gaan gebruiken. En zeker ook omdat de enemies steeds meer damage doen en dan is die extra 15% wel veel.

Die great runes heb ik wel met exploren gebruikt, maar bij bosses meestal niet, omdat dat zonde is van je rune arcs. Gebuikte op het laats dan wel die je HP, Stamina en FP verhoogt. Maar omdat ik zo zuinig was met de rune arcs had ik er op het eind nog 27 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
-SaveMe- schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:29:
Ik heb die SoreSeal ook heel lang gebruikt. Maar vanaf mid level, toen mijn stats unbuffed richting de gewenste waarden gingen ben ik andere talismans gaan gebruiken. En zeker ook omdat de enemies steeds meer damage doen en dan is die extra 15% wel veel.
Bijna level 150 maar gebruik de SoreSeal nog steeds maar gebruik de blasphemous blade icm HP/FP restore talismans muv bij bosses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
-SaveMe- schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:15:
[...]

Zeker. Maar dan moet je de boss wel verslaan, en daarvoor kunnen andere talismans wel eens heel handig zijn (bijvoorbeeld een bepaalde defense, etc)
Nee hoor; je kan die gewoon gaan ophalen zonder de boss te verslaan. Vrij vroeg zelfs om eerlijk te zijn.
Natuurlijk als je vigor nog maar vrij beperkt is en dan nog eens 15% eraf.. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Derbiss schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:52:
[...]

Nee hoor; je kan die gewoon gaan ophalen zonder de boss te verslaan. Vrij vroeg zelfs om eerlijk te zijn.
Natuurlijk als je vigor nog maar vrij beperkt is en dan nog eens 15% eraf.. _/-\o_
@-SaveMe- doelde met zijn opmerking op mijn gold scarabee talisman. Die geeft je 20% extra runes en die gebruik ik bij bosses ipv talismans die je stats buffen. Dat kan, maar dan moet je idd wel de boss zien te verslaan om die runes te krijgen.

Vigor heb ik nu op 50. Dexterity 30, Endurance en Arcane iets lager. Wel lekker wat vigor, dus kan wat klappen hebben. Nu wat meer in Endurance en Arcane pompen, zodat ik meer heavy armor kan dragen en meer bleed damage doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
Hulleman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:57:
[...]

@-SaveMe- doelde met zijn opmerking op mijn gold scarabee talisman. Die geeft je 20% extra runes en die gebruik ik bij bosses ipv talismans die je stats buffen. Dat kan, maar dan moet je idd wel de boss zien te verslaan om die runes te krijgen.

Vigor heb ik nu op 50. Dexterity 30, Endurance en Arcane iets lager. Wel lekker wat vigor, dus kan wat klappen hebben. Nu wat meer in Endurance en Arcane pompen, zodat ik meer heavy armor kan dragen en meer bleed damage doe.
Ah die.. ja die is vooral irritant door al dat bloodgedoe; gisteren uiteindelijk ook gaan halen.
Eens je weet waar te springen enzo valt het nog mee.
Ik zit persoonlijk beetje in twijfel. Ik heb zowel de bloodfang als een halbert (van de black knight) al vrij goed geupgrade en speel met beide. Maar de traagheid van de halbert irriteert me soms topz van de snelheid van de bloodfang. Helpt het dan om bv meer in dex te investeren? Of is het gewoon zo dat je vecht met die wapens.
Ter info, ik ben geen expert in alle details van dit spel; ik amuseer me er gewoon rot mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Derbiss schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:01:
[...]
Maar de traagheid van de halbert irriteert me soms topz van de snelheid van de bloodfang. Helpt het dan om bv meer in dex te investeren?
Met als doel om de halberd sneller te maken? Nee dat gaat niet werken; je stats doen niets voor de snelheid van je wapens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Derbiss schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:01:
Ik zit persoonlijk beetje in twijfel. Ik heb zowel de bloodfang als een halbert (van de black knight) al vrij goed geupgrade en speel met beide. Maar de traagheid van de halbert irriteert me soms topz van de snelheid van de bloodfang. Helpt het dan om bv meer in dex te investeren? Of is het gewoon zo dat je vecht met die wapens.
Ter info, ik ben geen expert in alle details van dit spel; ik amuseer me er gewoon rot mee :)
De bloodfang heb ik ook, maar gebruik die niet, omdat ik die te traag vind.
Voor een bleed build is het van belang dat je snel klappen uitdeelt om zo snel mogelijk de bleed status toe te delen. Katana's zijn snel, net als claws. Claws zijn me weer wat té close range :P

Ik gebruik nu de Uchigata (start katana van een samurai) en een Nagakiba. Dat is in feite een Uchigatana, maar dan een keer zo lang. Allebei equiped met bloody slash ash of war en zitten rond de 75 (dacht ik) aan blood build up. Met Arcane kun je die build up verhogen. Bloody slash doet ook echt enorm veel damage. Ik speel dus niet met een schild tegen bosses/sterkere enemies. Tegen zwakkere vijanden wel, puur om voorzichtig te blijven spelen en ik zoveel mogelijk flasks over hou voor de bosses.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 10-06-2022 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
Superkiwi schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:19:
[...]

Met als doel om de halberd sneller te maken? Nee dat gaat niet werken; je stats doen niets voor de snelheid van je wapens ;)
Dacht ik al.. thx Superkiwi :) Dan ga ik Sellia nog uitmesten en dan eens kijken hoe het met Radahn zit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
Hulleman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:42:
[...]

De bloodfang heb ik ook, maar gebruik die niet, omdat ik die te traag vind.
Voor een bleed build is het van belang dat je snel klappen uitdeelt om zo snel mogelijk de bleed status toe te delen. Katana's zijn snel, net als claws. Claws zijn me weer wat té close range :P

Ik gebruik nu de Uchigata (start katana van een samurai) en een Nagakiba. Dat is in feite een Uchigatana, maar dan een keer zo lang. Allebei equiped met bloody slash ash of war en zitten rond de 75 (dacht ik) aan blood build up. Met Arcane kun je die build up verhogen. Bloody slash doet ook echt enorm veel damage. Ik speel dus niet met een schild tegen bosses/sterkere enemies. Tegen zwakkere vijanden wel, puur om voorzichtig te blijven spelen en ik zoveel mogelijk flasks over hou voor de bosses.
Bwa niet echt voor bleed hoor; ik vind zijn skill gewoon zo geweldig handig.
Een schild heb ik wel (turtle oa) maar dwing mezelf met 2handed te spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:18

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Gisteravond Radahn verslagen, na drie keer mijn eigen methode (dodge + katana) ben ik overgestapt op een goedkope methode*....ook dat koste mij zeven pogingen :$ . Voor mij is hij veel te groot waardoor ik de moves niet goed kan inschatten.

*
spoiler:
Ik heb zoveel mogelijk NPC's opgetrommeld, enkele keren Rot tegen hem aangegooid en zoveel mogelijk afstand genomen...

Wel leuk dat ik desondanks mijn goedkope benadering wel geprezen werd door de NPC's die op het veld stonden na afloop O-) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
Sumerechny schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:28:
Gisteravond Radahn verslagen, na drie keer mijn eigen methode (dodge + katana) ben ik overgestapt op een goedkope methode*....ook dat koste mij zeven pogingen :$ . Voor mij is hij veel te groot waardoor ik de moves niet goed kan inschatten.

*
spoiler:
Ik heb zoveel mogelijk NPC's opgetrommeld, enkele keren Rot tegen hem aangegooid en zoveel mogelijk afstand genomen...

Wel leuk dat ik desondanks mijn goedkope benadering wel geprezen werd door de NPC's die op het veld stonden na afloop O-) .
Behalve Patches ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:18

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Oe, die heb ik gemist. Wel geweldig dat hij zo'n overstijgende rol heeft in de games van From.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kudos voor iedereen die Radahn tevoet verslaat _/-\o_
Ik heb hem destijds gewoon lekker vanaf het paardje bevochten. Laat al die summons de harde klappen maar opvangen ;)

Pagina: 1 ... 59 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten