GamiQ, de game notes app met game maps!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Er zijn in totaal 3 bosses in Volcano Manor:-SaveMe- schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:00:
Uhm. Hoe progress je in volcano manor? Heb de assassinations gedaan, maar kan daar niks neer doen? Niet verder het huis in, boss, etc?
-Magma Wyrm onderin;
-Rykard via de portal.
Note: de laatste pas doen nádat je alle assassinations hebt gedaan, anders eindigt de questline van de vrouw in de Manor.
[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 27-05-2022 20:18 ]
Textures merk ik niet, er is wel popin van voornamelijk gras. Het is sowieso niet de mooiste game, maar wel heel sfeervol.JoeZuCK schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:37:
@Hulleman Hoe zit het trouwens met de pop-in wbt textures op de PS5?
Heb er nu bijna 30 uur inzitten, bijna lvl 60 en moet zeggen dat ik de game steeds lastiger weg kan leggen. Nog ff dit, nog ff dat, dan weer zorgen dat ik mn runes kan gebruiken om te levelen of wapens te upgraden. Je blijft bezig. Bazen sloop ik nu ook steeds makkelijker met mn uchi en nagakiba +10 met 2 blood ashes. Mooie game! Net Renala gesloopt en nu Ranni’s quest gestart. Renala was wel echt letterlijk in 30sec neer ofzo

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Consumables gebruik ik ook weinig. Ashes of war wel, maar dan kun je greases al niet meer gebruiken op je wapen.-SaveMe- schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 18:11:
Ik gebruik eigenlijk amper consumables en craftables. Soms wat bolussen en gold fowl foots. Thats it.
Maar koop wel alle cook books![]()
Ashes of war eigenlijk ook amper als mage, soms als ik overstap op melee ...
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik kwam daar per ongeluk terecht. Ik werd daar heen verplaatst toen ik dood ging. Was niet echt een pretje op lvl 45-SaveMe- schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:54:
Erg vet level weer dat vulcano manor
Vast toen je werd opgegeten door zo’n iron maiden. Dat is zo bedoeldHulleman schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:06:
[...]
Ik kwam daar per ongeluk terecht. Ik werd daar heen verplaatst toen ik dood ging. Was niet echt een pretje op lvl 45blij dat ik er weer uit was. Vuur is echt mn nemesis.
Ja klopt ja, zo’n baas waar het er 2 zijn. Enorm irritant.. heb al moeite met 1.. Ik moet ook op zoek naar goede summons. Heb nu skeleton militia. Leuke afleiding, maar wel erg zwak.-SaveMe- schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:21:
[...]
Vast toen je werd opgegeten door zo’n iron maiden. Dat is zo bedoeld
Wat speel je, aangezien je ashes ook een soort aanvulling moeten zijn, gebruik zelf vaak mimic tear of die 5 skellies met heavy shields Greatshield Soldier ashes.Hulleman schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:29:
[...]
Ja klopt ja, zo’n baas waar het er 2 zijn. Enorm irritant.. heb al moeite met 1.. Ik moet ook op zoek naar goede summons. Heb nu skeleton militia. Leuke afleiding, maar wel erg zwak.
Het kan overigens niet op vanavond, bij toeval bij Godfrey/Margott aangekomen tijdens het verkennen in Lyendell. Nog geen 10 minuten totaal aan beide bossen samen gespendeerd.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik heb heel lang met die skeleton militia +4 gedaan…Hulleman schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:29:
[...]
Ja klopt ja, zo’n baas waar het er 2 zijn. Enorm irritant.. heb al moeite met 1.. Ik moet ook op zoek naar goede summons. Heb nu skeleton militia. Leuke afleiding, maar wel erg zwak.
Ik speel Samurai. Veelal dual wield uchi nagakiba met bloody slash en blood sword ashes of war.Bossie schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:34:
[...]
Wat speel je, aangezien je ashes ook een soort aanvulling moeten zijn, gebruik zelf vaak mimic tear of die 5 skellies met heavy shields Greatshield Soldier ashes.
Het kan overigens niet op vanavond, bij toeval bij Godfrey/Margott aangekomen tijdens het verkennen in Lyendell. Nog geen 10 minuten totaal aan beide bossen samen gespendeerd.
Dus voornamelijk een ashes om te tanken, dan zou je idd greatshield soldiers (boss zonder aoe) of mimic tear kunnen gebruiken.Hulleman schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:20:
[...]
Ik speel Samurai. Veelal dual wield uchi nagakiba met bloody slash en blood sword ashes of war.
Misschien dat anderen die al iets verder zijn dan ik, dit kunnen bevestigen?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Die spirits heb ik nog niet gevonden helaas. Militia man zijn prima als afleiding, zolang de boss maar geen groot aoe heeft. Vooral vuur is killing, omdat ze dan worden gesloopt als ze weer tot leven willen komen.Bossie schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:28:
[...]
Dus voornamelijk een ashes om te tanken, dan zou je idd greatshield soldiers (boss zonder aoe) of mimic tear kunnen gebruiken.
Misschien dat anderen die al iets verder zijn dan ik, dit kunnen bevestigen?
Het zelfde met Greatshield, echter staggeren die de bosses vaak wel waardoor ik veilig aanvallen.Hulleman schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:43:
[...]
Die spirits heb ik nog niet gevonden helaas. Militia man zijn prima als afleiding, zolang de boss maar geen groot aoe heeft. Vooral vuur is killing, omdat ze dan worden gesloopt als ze weer tot leven willen komen.
Klinkt als een prima summon! Morgen op zoek naar Nokron, net gestart met Ranni’s questline. Lees ik veel over op fora, dus ben benieuwdBossie schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:52:
[...]
Het zelfde met Greatshield, echter staggeren die de bosses vaak wel waardoor ik veilig aanvallen.
[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 27-05-2022 23:56 ]
Gebruik al een tijdje golden great shield, maar erdtrea greatshield en dragonclaw shield zijn ook erg nice (lagere stats maar ook lager gewicht.
Of moet ik deze gewoon negeren omdat er later bijvoorbeeld nog een drop komt waarvoor ik mijn smithing stones beter kan bewaren?
:strip_exif()/f/image/ba1G2FPKlq7XHMEKWJKyfc37.jpg?f=fotoalbum_large)
Mn Samurai met uchi en nagakiba en cleanrot set. Gaaf setje en mooie upgrade vanaf mn samurai startsetje waar ik bijna 30uur mee gelopen heb. De gloves kan ik nog niet dragen, omdat ik anders fat roll
[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 28-05-2022 16:18 ]
Wat is er mis met fat rollen ?Hulleman schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:16:
[Afbeelding]
Mn Samurai met uchi en nagakiba en cleanrot set. Gaaf setje en mooie upgrade vanaf mn samurai startsetje waar ik bijna 30uur mee gelopen heb. De gloves kan ik nog niet dragen, omdat ik anders fat roll
* Bossie heeft iets van 80 weight
Wat @Superkiwi zegt. Tenzij je echt zo’n ubertank bent dat je gewoon incasseertBossie schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:26:
[...]
Wat is er mis met fat rollen ?
* Bossie heeft iets van 80 weight
Gaat redelijk, maar nu in mountaintops of the giants merk ik dat er weer een stapje achter de curve zit.Hulleman schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:38:
[...]
Wat @Superkiwi zegt. Tenzij je echt zo’n ubertank bent dat je gewoon incasseert
Idd. Ook mooi om te zien hoe de sneeuwpoppen je verwelkomen haha.-SaveMe- schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:03:
Damn. Eerste keer dat je in Leyndell aankomt; prachtig 😍
Net Godfrey gekilled. Kan nog alle kanten op..,
Jazeker.-SaveMe- schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:55:
Kun je leyndell in een keer doen?
Dacht dat dat een end game area was?
edit zie nu pas dat je midgame bent, dus nog niet ijszone.-SaveMe- schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:00:
Ik heb al heel lang drie dragon somber smithing stone nodig en ook een somber 9. Duurt lang voordat je die tegen komt
[ Voor 16% gewijzigd door reaL_G op 29-05-2022 06:45 ]
GiTS
Oh zo. Dat is inderdaad een area waar je pas later komt.-SaveMe- schreef op zondag 29 mei 2022 @ 02:25:
Je hebt ook nog Leyndell capital of ash, same area later in de game?
Je vroeg specifiek naar Leyndell dus ik ging er vanuit dat je de stad bedoelde waar je nu aan het ronddwalen bent.
Jij zit echt te veel op de wiki
Daar ben ik dus nog nietreaL_G schreef op zondag 29 mei 2022 @ 06:37:
[...]
edit zie nu pas dat je midgame bent, dus nog niet ijszone.
Heb hem gevonden en de boom 🌲 is in de fik. Nu rustig verder zit nu over de 100 uur. Helaas weinig tijd gehad.Woodsy schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:24:
[...]
spoiler:Volgens mij is de Bolt of Gransax het enige missable weapon dat je nodig hebt voor de all weapons/arnaments achievement. Die moet je oppikken in Leyndell voordat je deze bedekt met een laag as.
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Bolt+of+Gransax
Had verwacht dat leydell hierna in as was? Maar zie geen verschil?
[ Voor 6% gewijzigd door k1978 op 29-05-2022 19:38 ]
Benieuwd hoe jullie dat doen, zo paar maanden na release.
Meer uren per dag aan Elden Ring spenderenFMS schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:34:
Benieuwd hoe jullie dat doen, zo paar maanden na release.
Ik zat met 100 uur speeltijd volgens mij nog niet in Leyndell. Uiteindelijk ruim 180 uur erover gedaan om de game uit te spelen. Gewoon lekker op het tempo en op de manier spelen die jij fijn vindt.
De mensen die een guide of de wiki gebruiken gaan logischerwijs wat sneller door de game heen.
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 29-05-2022 22:42 ]
Die Demi-Human Queen mini-boss... Ga achter een muurtje staan, spam je arc sorcery en klaar.
Denk dat het open wereld karakter hier debet aan is. Die reus bijv bij het kasteel Morne. Daar sneak je ook gewoon langs. Het is geen must meer om iets te killen om verder te komen.
Ik hoop dat iemand mij gaat vertellen dat ik mijn tanden in een later stadium hier op kapot ga bijten.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik kan het iig nog niet zeggen. Los van hoe men hun eerste From game ervaart (de eerste is altijd de moeilijkste) ben ik het so far eens dat het een stuk meer toegankelijk is - zo veel opties. Op een gegeven moment is het jouw keuze hoe moeilijk het is.JoeZuCK schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:01:
Ik hoop dat iemand mij gaat vertellen dat ik mijn tanden in een later stadium hier op kapot ga bijten.
Hoor van mensen die verder zijn wel dat het pittiger wordt. Maar die verhalen neigen deels ook naar balancing issues. Ik ga het meemaken
Consecrated snowfields nier nu, mountain tops of the gians was wel een zware dobber.-SaveMe- schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:04:
Leyndell was wel het hoogtepunt van de game tot nu toe. Erg vet gebied!
Ga in snowfields ook eerst weer een rondje doen om alle smithing stones te farmen, upgrades en dan de content.
Leyndell. Dat deze in as zou gaan maar zie geen verschil nu ik terug ga.
k1978 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 07:49:
spoiler:Nadat Melania de eert tree in brand had gezet had ik verwacht dat er iets zou veranderen in
Leyndell. Dat deze in as zou gaan maar zie geen verschil nu ik terug ga.
Oké zo. Bedankt 👍Brandonvds schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:10:
[...]
spoiler:Gebied waar je komt nadat je de tree afbrand, Crumbling farum azula, nadat ie deze hebt afgerond kom je terecht in leyndel capital of ashes.
Cool, daar moet ik nog heen. Zit nu in Caelid en dat vind ik verreweg het minste gebied tot nu toe.-SaveMe- schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:04:
Leyndell was wel het hoogtepunt van de game tot nu toe. Erg vet gebied!
Overigens, online lees ik veel over early, mid en late game. Wanneer zit je ongeveer in die fases?
Ik ben bijvoorbeeld lvl 65, met zo'n 35uur op de teller. Alles lijkt er op dat ik naar General Radahn ga als volgende boss. Renala inmiddels gehad. Alles ten westen van Caelid wel aardig gehad, incl lake of liurnia (denk ik
[ Voor 40% gewijzigd door Hulleman op 30-05-2022 09:29 ]
Nee, dat is nog early game volgens mij. Midgame eindigt een beetje bij Leyndell volgens mij en ga je over naar end game ...Hulleman schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:24:
[...]
Cool, daar moet ik nog heen. Zit nu in Caelid en dat vind ik verreweg het minste gebied tot nu toe.
Overigens, online lees ik veel over early, mid en late game. Wanneer zit je ongeveer in die fases?
Ik ben bijvoorbeeld lvl 65, met zo'n 35uur op de teller. Alles lijkt er op dat ik naar General Radahn ga als volgende boss (Renala inmiddels gehad). Zit ik dan net in midgame?
Ah ok! Insane grote game dan-SaveMe- schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:29:
[...]
Nee, dat is nog early game volgens mij. Midgame eindigt een beetje bij Leyndell volgens mij en ga je over naar end game ...
Ben je al bij Godrick geweest? Om mijzelf maar eens te quoten aan het begin van mijn eerste playthrough:JoeZuCK schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:01:
Ben lvl 17 atm (spel gisteren gekregen)
snmght schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:23:
Zit nu bij Godrick. Dat is wel een ander niveau dan alles er voor.
[ Voor 31% gewijzigd door snmght op 30-05-2022 09:36 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Nee, hij loopt iedereen voorbijsnmght schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:35:
[...]
Ben je al bij Godrick geweest? Om mijzelf maar eens te quoten aan het begin van mijn eerste playthrough:
[...]
Als je Fire Giant hebt gehad ga je naar end game. Was bij mij na kleine 100 uur.-SaveMe- schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:29:
[...]
Nee, dat is nog early game volgens mij. Midgame eindigt een beetje bij Leyndell volgens mij en ga je over naar end game ...
Als je veel gaat exploren en alles een beetje meepakt dan ga je je vrijwel nergens op stukbijten.JoeZuCK schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:01:
Onderstaand het aantal pogingen die ik bij elke main boss nodig had en ik ben echt geen Souls-held:
Godrick 1
Red Wolf 1
Renalla 1
Rykard 3
Radahn 4
Godfrey 1
Morgott 1
Fire Giant 2
Godskin Duo 1
Maliketh 3
Hoarah Loux 1
Radagon 1
Elden Beast 1
De bosses waar ik de meeste moeite mee heb gehad waren de volgende:
-Godskin Apostle (15-20 pogingen, wellicht wat te vroeg naar Caelid noord gegaan)
Verder ben ik redelijk soepel door de game heengelopen maar zoals ik eerder al aangaf vond ik dat ook helemaal niet erg.
Dit vind ik een zeer imposant rijtje. Of je was gigantisch overleveled of je bent stiekem meer pro dan je doet voorkomen.Superkiwi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:52:
[...]
spoiler:Margit 2
Godrick 1
Red Wolf 1
Radahn 4
Fire Giant 2
Godskin Duo 1
Maliketh 3
Radagon 1
Elden Beast 1
Zeker de final boss in 1 keer halen is indrukwekkend!
Heb daarnaast behoooooorlijk vastgelopen op Radhan maar dat was post-release Radahn. Na de nerf was het muchos betteros.
[ Voor 7% gewijzigd door snmght op 30-05-2022 10:05 ]
In de open wereld is het allemaal niet zo boeiend. Alles is te ontwijken en optioneel. Je moet caves, catacombs, kastelen etc gaan exploren. Zijn allemaal mini dungeons opzich met eigen bosses. Allemaal wat minder vrijblijvend al. Ga bij de eerste site of grace (first steps), de tree sentinel te lijf en je zal mee maken of de game een breeze voor je is. Ik denk dat ie je op lvl17 helemaal kapot slaat. Of ga naar het oosten en probeer die draak te slopen... Het hoeft niet, maar je kunt de game zo insane moeilijk maken als jij wilt.JoeZuCK schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:01:
Ben lvl 17 atm (spel gisteren gekregen), maar ehh ik loop er doorheen als een breeze. Totaal geen Dark Souls of Bloodborne feel. Met redelijk wat dexterity dodge je alle tegenstanders met 2 vingers in de neus. Je flasks worden snel gevuld als je een heel groepje of camp dood maakt. Sites of Grace zo overdadig op de map, dat je je geen zorgen maakt of je met je low health de volgende vindt. Arc en Pebble best overpowered. En ga je dood, dan heb je binnen no time die verloren runes terug. Enz enz. Er moet heel gauw wat meer moeilijkheid/tegenstand in komen. Krijg bijv geen gevoel van: OMFG YES, I F.. DID IT!
Die Demi-Human Queen mini-boss... Ga achter een muurtje staan, spam je arc sorcery en klaar.
Denk dat het open wereld karakter hier debet aan is. Die reus bijv bij het kasteel Morne. Daar sneak je ook gewoon langs. Het is geen must meer om iets te killen om verder te komen.
Ik heb alleen demon souls remake gespeeld als magiccaster. Dat is echt easy mode. Elden Ring speel ik melee en het is op momenten niet te doen. Wat niet des From Softwares is, is dat je niet alles hóeft te killen en langs die onverslaanbare boss moet. Er zijn er wel een aantal uiteraard. Wat betreft flasks ben ik het met je eens, daar in is de game vergeeflijker dan in vorige FS games, maar ik vind dat prettig. Soms kom ik kleine bosses in caves tegen die ik echt met pijn en moeite de 10e keer neer heb met hartslag 160 en soms kill ik een legacy boss in 30seconden....
In de echte super early game is Sentinel Tree en de eerste echte boss (Godrick) echt een pain in the ass. Godrick heeft mij zo hard gesloopt.....
Ik ben nu lvl65 en soms voel ik me echt overpowered. Totdat ik een cave een Falstar Beast (iniminie boss) tegen kom die volledig immuun is voor mn bleed katana's.... pijnlijk frustrerende gevechten zijn dat
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 30-05-2022 10:10 ]
Haha, dat cumulatieve aantal heb ik alleen al aan Godrick besteed denk ikSuperkiwi schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:52:
[...]
Als je veel gaat exploren en alles een beetje meepakt dan ga je je vrijwel nergens op stukbijten.
Onderstaand het aantal pogingen die ik bij elke main boss nodig had en ik ben echt geen Souls-held:
spoiler:Margit 2
Godrick 1
Red Wolf 1
Renalla 1
Rykard 3
Radahn 4
Godfrey 1
Morgott 1
Fire Giant 2
Godskin Duo 1
Maliketh 3
Hoarah Loux 1
Radagon 1
Elden Beast 1
-Alecto: 2 of 3
-Malenia: 2
-Astel: 1
Ik denk dat ik overal redelijk overleveld was. Tel daarbij op de evenzo sterke mimic en de bleed van de Uchi en later de Bloudhound Fang en het gaat bijna vanzelf.
De eindbaas ging verrassend lekker. Ondanks dat ik zijn moves niet kende wist ik een hoop zonder kleerscheuren te dodgen. Met 10% leven over en alle 15 health flasks gebruikt deelde ik uiteindelijk de laatste klap uit. Stond er zelf ook wel een beetje van te kijken.
Het is natuurlijk niet mijn eerste From game dus ik heb het spelletje (niet te veel hack 'n slash, beetje kijken wat de vijand doet, niet te veel onnodig risico lopen) ondertussen wel een beetje door. Daarnaast heb je in deze game ook behoorlijk veel health flasks; 15 is ongekend veel, misschien zelfs te veel.
[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 30-05-2022 10:19 ]
Je verdraait mijn verhaal. Ik zeg niet dat ik iedereen voorbij loop, integendeel. Ik zeg alleen dat die reus niet neer hoeft om progressie te boeken. Maar goed het is dan ook geen boss. Hoogstens mini boss.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Field bossJoeZuCK schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:47:
[...]
Je verdraait mijn verhaal. Ik zeg niet dat ik iedereen voorbij loop, integendeel. Ik zeg alleen dat die reus niet neer hoeft om progressie te boeken. Maar goed het is dan ook geen boss. Hoogstens mini boss.
Er zijn niet zo heel veel verplichte bosses volgens mij. Wat ik zo kan vinden zijn het er tussen de 12 en 14. In totaal zijn er zo'n 120 bosses, dus je moet de uitdaging wel opzoeken in deze game.
Vraag:
Ik heb nu de cleanrot knight set. Ziet er vet uit, maar boost niet echt mn stats. Bestaan er sets die bepaalde stats een boost geven? Ik speel nu met bleed katana's, dus vooral de focus op vigor (hier pomp ik voornamelijk runes in), dexterity, endurance en momenteel klein beetje arcane. Iemand tips voor een set die hier goed bij past?
[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 30-05-2022 11:56 ]
Zo te lezen ben je nog geen enkele legacy dungeon in geweest.JoeZuCK schreef op zondag 29 mei 2022 @ 23:01:
Ben lvl 17 atm (spel gisteren gekregen), maar ehh ik loop er doorheen als een breeze. Totaal geen Dark Souls of Bloodborne feel. Met redelijk wat dexterity dodge je alle tegenstanders met 2 vingers in de neus. Je flasks worden snel gevuld als je een heel groepje of camp dood maakt. Sites of Grace zo overdadig op de map, dat je je geen zorgen maakt of je met je low health de volgende vindt. Arc en Pebble best overpowered. En ga je dood, dan heb je binnen no time die verloren runes terug. Enz enz. Er moet heel gauw wat meer moeilijkheid/tegenstand in komen. Krijg bijv geen gevoel van: OMFG YES, I F.. DID IT!
De 'Dark Souls' difficulty vind je niet of nauwelijks in de overworld.
[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 30-05-2022 12:29 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Voor zo ver mij bekend zeer weinig. Het meeste succes heb je met helmen, daar zijn er een aantal die een boost aan diverse stats kunnen geven. Verder is er een armor die je jump attack damage een boost geeft en heb je natuurlijk nog talismans die stats kunnen boosten.Hulleman schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:53:
[...]
Field boss
Er zijn niet zo heel veel verplichte bosses volgens mij. Wat ik zo kan vinden zijn het er tussen de 12 en 14. In totaal zijn er zo'n 120 bosses, dus je moet de uitdaging wel opzoeken in deze game.
Vraag:
Ik heb nu de cleanrot knight set. Ziet er vet uit, maar boost niet echt mn stats. Bestaan er sets die bepaalde stats een boost geven? Ik speel nu met bleed katana's, dus vooral de focus op vigor (hier pomp ik voornamelijk runes in), dexterity, endurance en momenteel klein beetje arcane. Iemand tips voor een set die hier goed bij past?
edit
Oh of even Googlen, de lijst is langer dan ik dacht (spoiler alert).
https://eldenring.wiki.fe...ment+with+Special+Effects
[ Voor 6% gewijzigd door snmght op 30-05-2022 13:38 ]
ah thnx!snmght schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:35:
[...]
Voor zo ver mij bekend zeer weinig. Het meeste succes heb je met helmen, daar zijn er een aantal die een boost aan diverse stats kunnen geven. Verder is er een armor die je jump attack damage een boost geeft en heb je natuurlijk nog talismans die stats kunnen boosten.
edit
Oh of even Googlen, de lijst is langer dan ik dacht (spoiler alert).
https://eldenring.wiki.fe...ment+with+Special+Effects
Talismans ben ik bekend mee, heb Radagans soreseal (+5 op bepaalde stats +15% damage taken), een talisman die mijn HP heel langzaam regenereert en Golden scarab talisman die me 20% extra runes oplevert. Ff runes farmen
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 30-05-2022 14:07 ]
Nog somberder en deprimerende dan al het andereFMS schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:12:
Wat zijn despoiler:zeg... wil hier zo snel mogelijk wegLeyndell sewers deprimerend

Vind heel veel plekken gezellig hoor. Limgrave is net Disney land.Bossie schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:15:
[...]
Nog somberder en deprimerende dan al het andere![]()
Ik vond Limgrave best eng, ik game vrijwel alleen op de pc dus moest behalve de game ook leren omgaan met de controllerFMS schreef op maandag 30 mei 2022 @ 18:35:
[...]
Vind heel veel plekken gezellig hoor. Limgrave is net Disney land.
Die is ook 150+, of heb je 1/3 van de game in twee dagen erdoor geknalt?-SaveMe- schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:31:
Ik zit nu in subterranean hunting grounds. Eerste gebied waar uk loop te vloeken.
Ooops, nee. Heb hem wel gecleared en de boss verslagenBossie schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:46:
[...]
Die is ook 150+, of heb je 1/3 van de game in twee dagen erdoor geknalt?
Die dikzakken die daar rond lopen zijn echt ughh
[ Voor 10% gewijzigd door -SaveMe- op 30-05-2022 22:58 ]
Welke boss zit daar? Heb toen alleen in die dungeon waar je kan komen er 1 gevonden.-SaveMe- schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:31:
Ik zit nu in subterranean shunning grounds. Eerste gebied waar uk loop te vloeken.
Boss daar neer
Zo ongelofelijk doolhof daar vind het wel toffe area 👌🏻
[ Voor 9% gewijzigd door k1978 op 31-05-2022 06:03 ]
Eerste meters gemaakt en is wel tof zeg het exploren maakt het meteen een heel ander soort game dan demon souls en ook wat meer in mijn straatje. Was wel al snel gekilled door die reus die vanaf die rots naar beneden springt maar na paar keer had ik hem wel neer wat ik al een hele prestatie vond haha. Speel tot dusver zonder guide of iets terwijl ik vrij weinig verstand heb van de from software systemen etc.
Raden jullie aan wel met guide te gaan spelen als FS noob of wel lekker zonder proberen. Toen ik demon souls met guide begon te spelen vond ik er eigenlijk niet zoveel meer aan hele immersie gaat dan verloren bij mij, dan voelt het meer aan als een soort werk in plaats van ontspannen gamen. Maar urenlang vast zitten is natuurlijk ook niet echt lekker..
Playstation 5
Ik raad aan om je toch wel wat meer in te lezen over de verschillende builds, talismans, type wapens/sorcerieres/incantations etc. Dat geeft naar mijn idee een goed vertrekpunt om gaandeweg de game bepaalde keuzes te maken voor je build.Stylze schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:42:
Na lang de verleiding te hebben weerstaan kon ik het toch niet laten elden ring gisteren aan te schaffen, kwam nooit echt in demon souls omdat ik wat snel opgaf en wou ook eigenlijk elden ring niet aa schaffen voordat ik demon souls zou hebben uitgespeeld maarja.
Eerste meters gemaakt en is wel tof zeg het exploren maakt het meteen een heel ander soort game dan demon souls en ook wat meer in mijn straatje. Was wel al snel gekilled door die reus die vanaf die rots naar beneden springt maar na paar keer had ik hem wel neer wat ik al een hele prestatie vond haha. Speel tot dusver zonder guide of iets terwijl ik vrij weinig verstand heb van de from software systemen etc.
Raden jullie aan wel met guide te gaan spelen als FS noob of wel lekker zonder proberen. Toen ik demon souls met guide begon te spelen vond ik er eigenlijk niet zoveel meer aan hele immersie gaat dan verloren bij mij, dan voelt het meer aan als een soort werk in plaats van ontspannen gamen. Maar urenlang vast zitten is natuurlijk ook niet echt lekker..
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Je eigen afweging. Als jij vindt dat de immersie er af is, moet je het niet doen. Er zijn guides die je uitleggen wat de beste volgorde van de gebieden is, vanaf welk level je welk gebied het beste kan verkennen en wat er allemaal te ontdekken valt. Er zijn ook guides die je een mooie kickstart geven in items en runes, zodat je wat overpowered je reis kan beginnen.Stylze schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:42:
In het begin heb ik guides gebruikt om in ieder geval de eerste bosses een beetje goed te lijf te kunnen. Nu gebruik ik de guides voornamelijk voor een logische chronologie van de gebieden om niet helemaal underlevelt ergens aan te komen. Daarna lekker zelf ontdekken. Ook ik heb op level 30 wel eens level 60+ gebieden bezocht wat eigenlijk best prima ging
je geeft zelf het antwoord al. en je heb al ervaren hoe dat is.Stylze schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:42:
Na lang de verleiding te hebben weerstaan kon ik het toch niet laten elden ring gisteren aan te schaffen, kwam nooit echt in demon souls omdat ik wat snel opgaf en wou ook eigenlijk elden ring niet aa schaffen voordat ik demon souls zou hebben uitgespeeld maarja.
ik zou geen guide gebruiken voordat je de game start. zo moeilijk zijn de gamemechanics niet.
en je heb DS al gespeelt, zoveel anders is het in basis niet.
Lukt een zone niet, ga dan de andere kant uit.
loop je echt vast, guide checken of hier gewoon vragen, topic is actief genoeg om je beetje sturing te geven.
GiTS
Nee.Stylze schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:42:
Raden jullie aan wel met guide te gaan spelen
Ok?
Veel plezier!
Ik kwam gisteren de tweede tegen terwijl ik de eerste ook maar gewoon geskipped heb.
Ik had er niet echt een tactiek voor, behalve dat ik voornamelijk probeerde zijn hoofd te raken:
[YouTube: ELDEN RING™ Astel, Stars of Darkness bossfight]
Mohg the Omenk1978 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 05:16:
[...]
Welke boss zit daar? Heb toen alleen in die dungeon waar je kan komen er 1 gevonden.
Zo ongelofelijk doolhof daar vind het wel toffe area 👌🏻
Mooie tip

Als je met bleed speelt:Hulleman schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:53:
[...]
Field boss
Vraag:
White Mask (combineer ik zelf met de Black Knife Armor ivm "no sound")
Talismans:
Rotten Winged Sword Insignia (Of
Winged Sword Insignia als je de eerste niet hebt)
Lord of Blood's Exultation
Millicent's Prosthesis
Fire Scorpion Charm (indien Rivers of blood) gebruikt wordt)
Als je weapon skills veel gebruikt:
Shard of Alexander
Carian Filigreed Crest
Incantation:
Flame, Grant Me Strength
Golden Vow
Flask:
Thorny Cracked Tear
Flame-Shrouding Cracked Tear (bij gebruik van Rivers of Blood)
Een en ander afhankelijk of je 2 reguliere katana's gebruikt of er een combineert met de Rivers of blood. Daarnaast Arcane naar 80 krijgen.
Thnx voor de tips! Ik gebruik nu 2 reguliere katana's (uchi en nagakiba) en dat blijft voorlopig nog wel even.kever678 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:54:
[...]
Als je met bleed speelt:
White Mask (combineer ik zelf met de Black Knife Armor ivm "no sound")
Talismans:
Rotten Winged Sword Insignia (Of
Winged Sword Insignia als je de eerste niet hebt)
Lord of Blood's Exultation
Millicent's Prosthesis
Fire Scorpion Charm (indien Rivers of blood) gebruikt wordt)
Als je weapon skills veel gebruikt:
Shard of Alexander
Carian Filigreed Crest
Incantation:
Flame, Grant Me Strength
Golden Vow
Flask:
Thorny Cracked Tear
Flame-Shrouding Cracked Tear (bij gebruik van Rivers of Blood)
Een en ander afhankelijk of je 2 reguliere katana's gebruikt of er een combineert met de Rivers of blood. Daarnaast Arcane naar 80 krijgen.
Wat gek, ik had helemaal geen houten deuren..Superkiwi schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:21:
Gewoon meppen tot ie dood is
Ik had er niet echt een tactiek voor, behalve dat ik voornamelijk probeerde zijn hoofd te raken:
[YouTube: ELDEN RING™ Astel, Stars of Darkness bossfight]
Maar ik had mn mimic tear wel nodig. Samen met Sword of Night and Flame ging het wel redelijk goed. Maar was wel billenknijpen ja.
En level je wapens en schild als je het te lastig vindt…
Over sets gesproken: Ik heb verschillende sets waarbij elk onderdeel zegt een bepaalde sorcery te enhancen. Geldt dat voor elk onderdeel apart of alleen als je de hele set draagt.
Ik draag ook een dikke armor, maar heb eigenlijk geen idee wat ni goede stats zijn voor de verschillende defences and statussen, dus hoe hoog moeten die getallen zijn. Vind dat ik met die dille armor nog steeds erg harde klappen krijg ...
En volgens mij kan ik niet meer in damage vooruit (int op 80), dat is een cap volgens mij? Eens opzoeken wat de caps voor stats zijn ...
En wat als mage niet handig is, is dat je je flasks tussen healing en fp moet verdelen. Ik heb dus nooit heel veel healing flasks ...
Bonussen zijn per item, hoewel op fextralife ook vaak de totale bonus voor de set word aangeduid.-SaveMe- schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:09:
Heb ook de laatste twee assassinations gedaan, dus kan volgens mij terug naar Volcano Manor om het daar af te maken.
Over sets gesproken: Ik heb verschillende sets waarbij elk onderdeel zegt een bepaalde sorcery te enhancen. Geldt dat voor elk onderdeel apart of alleen als je de hele set draagt.
Ik draag ook een dikke armor, maar heb eigenlijk geen idee wat ni goede stats zijn voor de verschillende defences and statussen, dus hoe hoog moeten die getallen zijn. Vind dat ik met die dille armor nog steeds erg harde klappen krijg ...
En volgens mij kan ik niet meer in damage vooruit (int op 80), dat is een cap volgens mij? Eens opzoeken wat de caps voor stats zijn ...
En wat als mage niet handig is, is dat je je flasks tussen healing en fp moet verdelen. Ik heb dus nooit heel veel healing flasks ...
Als ik melee heb ik het omgekeerde met flasks
@Kenny_026 boss komt meerdere keren terug, houten deuren is in consecrated snowfields dacht ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Bossie op 31-05-2022 17:13 ]
Ok, toch per item. Ik heb idd wat gemixed.Bossie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:12:
[...]
Bonussen zijn per item, hoewel op fextralife ook vaak de totale bonus voor de set word aangeduid.
Als ik melee heb ik het omgekeerde met flasks
@Kenny_026 boss komt meerdere keren terug, houten deuren is in consecrated snowfields dacht ik.
Over de flasks, als melee neem je toch gewoon zoveel mogelijk healing mee? Hooguit 1 of twee voor FP?
Afhankelijk van gevecht, standaard 2 voor buffs, meer als ik veel ranged (lightning spear) nodig heb.-SaveMe- schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:17:
[...]
Ok, toch per item. Ik heb idd wat gemixed.
Over de flasks, als melee neem je toch gewoon zoveel mogelijk healing mee? Hooguit 1 of twee voor FP?
Ik zit nu in consecrated snowfields, will de golden order greatsword daar eerst pakken en dan rustig naar een dual-wield faith build toewerken.
[ Voor 16% gewijzigd door Bossie op 31-05-2022 17:20 ]
In de Subterranean Shunning grounds liep ik daarmee steeds uit mijn mana en de healing had ik er ook hard nodig ...
[ Voor 25% gewijzigd door -SaveMe- op 31-05-2022 17:25 ]
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten