reaL_G schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:42:
[...]
waar zit je in de game? tot de lift of rold is het vrij toegankelijk.
scaling is killing voor dit soort games, het is doorzetten of stoppen. easymode zit al in het gamesysteem. de game is ook te groot daarvoor.
elden ring is toegankelijker (makkelijker) dan zou moeten. Warpen naar graces. flask upgrades staan los van progressie , summons. deathruns simpel te doen.
maarja, om meer aanwas en verkopen te krijgen moet je wel tegenwoordig
Ik ga nu naar de giants. De meest moeilijke boss tot nu toe is waarschijnlijk de bell hunter.
Met de toegankelijkheid heb ik geen moeite. Warpen is een van de dingen die ik in andere games als mod heb geïnstalleerd, want dat niet hebben voegt niks voor me toe. De flask upgrades zijn inderdaad erg gortig, heb het aantal al maxed merkte ik. Summons wil ik gebruiken, maar hot damn wat zijn die sterk, dus dat doe ik nog even niet. Death runs voegen voor mij ook niet zo veel toe.
Ik ben voorstander van de game development techniek "follow the fun". Nu is dit voor iedereen anders natuurlijk, maar een van de kern elementen van de Souls games is het uitpuzzelen van de move sets van de vele vijanden die het spel kent. En dan combineert het ze. Het was zeer lastig om zaken "per ongeluk" te overpoweren, dan moest je echt gaan farmen. Met een open world game als deze met mega veel content kan je bijna niet je gatekeeper bosses balancen op ALLE content die je er voor kunt doen, maar doe je dat helemaal niet krijg je dus dat je er overheen loopt. En dat vind ik gewoon jammer. Scaling is dan echt zo kwaad nog niet. Pas het dan alleen toe op de gatekeepers, het is inderdaad dodelijk vermoeiend als ieder wolfje opeens 5 minuten nodig heeft.
Het hele "verlies max HP na doodgaan" van de vorige games mis ik ook niet.