Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:04
Heb de fire giant ook neer gekregen!!! Meerdere keren met co-operators geprobeerd maar uiteindelijk alleen met mn mimic tear gelukt. Op het paard 2x het been raken en snel wegwezen. Stage 2 Rotten Breath van achter terwijl mimic hem afleidt. Beetje pussy maar ach, het is gelukt!!!
Vol goede moed naar die godskin duo's die ik vrij snel dood had na 2-3x. Hebben ze een stage 2, boem dood haha. Vol verrassingen. Nu terug om links en rechts wat draken etc om. Te brengen. 100uur: check

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noordwolde schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:24:
Vol goede moed naar die godskin duo's die ik vrij snel dood had na 2-3x. Hebben ze een stage 2, boem dood haha. Vol verrassingen.
Het is niet echt een stage 2 wat ze hebben.
Ze delen dezelfde grote 'boss levensbalk' onderin en hebben elk hun eigen levensbalkje boven hun persoontje hangen. Als hun kleine levensbalkje op is verdwijnen ze even, om daarna weer opnieuw te spawnen met een vol levensbalkje. Als je het slim aanpakt kun je er voor zorgen dat er maar één tegelijk in de arena aanwezig is.
Ondertussen gaat alle damage die je op ze doet van de grote levensbalk af, is die leeg dan is het gevecht klaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 20-05-2022 10:30 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een paar trys gedaan op Rennala maar dit keer op mijn melee character ipv de sorcerer. Dat is veel fijner met de adds. Geen target probleem want je kunt er gewoon vol op springen, heerlijk.
Vaak dood gaan vind ik overigen niet vervelend want je leert er van. Maar iedere keer een minuut lopen naar de boss toe wel. En dat is voor mijn een reden om na een paar keer de controller weg te leggen. :P
Kon je maar voor de boss ingang respawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-09 10:37

snmght

imho dan he

@Verwijderd klopt die run naar Rennala vond ik ook wel irritant. Gek hoe snel het went eigenlijk, in Dark Souls waren verschrikkelijk irritante runs een beetje standaard. :D

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

snmght schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:26:
@Verwijderd klopt die run naar Rennala vond ik ook wel irritant. Gek hoe snel het went eigenlijk, in Dark Souls waren verschrikkelijk irritante runs een beetje standaard. :D
Ik heb dit ook veel meegemaakt in andere games vroeger maar ik merk dat ik dat tegenwoordig snel zat raak. Na 5 runs ben ik haast in staat om helemaal te stoppen met de game. En dit terwijl ik geen probleem heb met 30 keer een baas opnieuw doen.
Mijn aanpak van nu is dus een paar keer proberen en dan de game weer afsluiten. Best jammer wanneer je zin hebt om een paar uur verder te gaan met je avontuur.

Edit: Bitch is down! Ik dacht laat ik even 1 try doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
Iemand die mij vanavond even kan helpen om de godslayers greatsword te krijgen door een boss te verslaan in de divine tower @ cealid ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-09 17:02
snmght schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 18:44:
[...]

Zou toch eens kritisch kijken of je niet met minder spells toe kunt. Rock Sling, Glintstone Pebble en Carian Slicer Kom je ook al een eind mee.
Heb je eigenlijk spells nodig om het uit te spelen? Just asking :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Derbiss schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:16:
[...]

Zeker niet! Ik vind het wel leuk om af en toe eens met spells te spelen maar ben toch meer fan van compleet melee gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Bossie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:48:
Iemand die mij vanavond even kan helpen om de godslayers greatsword te krijgen door een boss te verslaan in de divine tower @ cealid ?
Is morgenavond goed? Mocht het in de tussentijd nog niet gelukt zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
Derbiss schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:16:
[...]

Ik heb de game uitgespeeld zonder ergens een spell nodig te hebben gehad. Wel is er een hele obscure side quest waarvoor een spell benodigd is. Maar je kunt ook zonder die side quest de platinum halen.

Wel kan het secties als lake of rot makkelijker maken, omdat je niet continu items nodig hebt om poison of scarlet rot te genezen. En het helpt bij sommige bosses om spells te hebben die bepaalde buffs bieden. Zoals Flame granth me strength of Golden vow. Maar nodig zijn ze niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Woodsy op 20-05-2022 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Woodsy schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:51:
[...]

Is morgenavond goed? Mocht het in de tussentijd nog niet gelukt zijn.
Ik ben vooral heel druk met een nieuwe build en smithing stones grinden bezig geweest, zondag is waarschijnlijk beter.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpinnokDurav
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-01 17:37
Bossie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:38:
[...]

Ik ben vooral heel druk met een nieuwe build en smithing stones grinden bezig geweest, zondag is waarschijnlijk beter.
Indien @Woodsy niet kan zondag en je op PC speelt kan ik ook wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
SpinnokDurav schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 00:49:
[...]

Indien @Woodsy niet kan zondag en je op PC speelt kan ik ook wel helpen.
Thanks, speel op ps5 helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 08:22
Even vraag..

spoiler:
Na Fire Giant kom je bij volgende site of Grace bij een point of no return toch?

Wat moet je zeker niet vergeten om eerst te doen?
Of kan je weinig missen en gewoon verder gaan voor platinum.

[ Voor 15% gewijzigd door k1978 op 21-05-2022 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
k1978 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:07:
Even vraag..

spoiler:
Na Fire Giant kom je bij volgende site of Grace bij een point of no return toch?

spoiler:
Volgens mij is de Bolt of Gransax het enige missable weapon dat je nodig hebt voor de all weapons/arnaments achievement. Die moet je oppikken in Leyndell voordat je deze bedekt met een laag as.
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Bolt+of+Gransax

[ Voor 22% gewijzigd door Woodsy op 21-05-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 08:22
Klopt weet dat je eerst iets moet laten afbranden 😉. Bedankt voor de tip ik ga is ff zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:57

NoTimeRemains

I know

k1978 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:07:
Even vraag..

spoiler:

voor een aantal quests is dit idd een point of no return

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Zijn alle achievements overigens te halen met 1 savegame zonder ooit NG+ in te gaan? (uiteraard met wat reloaden van saves voor endings)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
D4NG3R schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:17:
Zijn alle achievements overigens te halen met 1 savegame zonder ooit NG+ in te gaan? (uiteraard met wat reloaden van saves voor endings)
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Dan ga ik daar eens een run aan spenderen, in DS3 moest je vrolijk door naar NG++. :9

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De platinum (=alle achievements) in Elden Ring is sowieso een stuk eenvoudiger dan de voorgaande delen (ik zou deze qua moeilijkheid op 6,5/10 zetten).
Geen trophies voor alle gestures, alle spirit ashes, alle ashes of war, world tendencies of hollow forms in de gaten houden en dat soort ongein.
Gewoon een rechttoe rechtaan platinum zonder fratsen, ik zou graag zien dat andere games dit voorbeeld volgen.

Tevens ben ik blij dat de platinum in één run te halen is. Na een kleine 2 uur rondhobbelen in ng+ had ik alweer 5 of 6 grote bazen neer en sloeg de verveling al vrij snel toe. Caves en catacombes hoeven niet meer, exploren hoeft niet meer dus het was eigenlijk alleen maar van baasje naar baasje rennen.

Zonder twijfel één van de beste games die ik ooit gespeeld heb met een nieuwe standaard voor wat betreft vrijheid en open wereld.
Dat het een stuk makkelijker was dan we van From gewend zijn stoorde mij eigenlijk nooit, ik vond het leuk om zonder al te veel moeite (lees: zonder te farmen en toch behoorlijk overpowered) door de game heen te bewegen. De hele game ademt FromSoftware maar voelde toch verfrissend aan, dat hebben ze echt fantastisch gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:49
Ik ben nog niet aan het einde, de echte bosses moeten volgens mij nog komen, maar ik ben echt teleurgesteld in de moeilijkheid. Ik one shot praktisch alle bosses die ik tegenkom. Dat haalt toch wel een groot stuk van het plezier weg, waarbij je de movesets moet leren om de baas te verslaan. Gisteren de king of kings, het kietelt gewoon, en ik ram hem in 8-10 hits neer :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!
8-10 hits is geen oneshot hè meneer :+

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 23-05-2022 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Laatst online: 20:07

reaL_G

G

Zebby schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:33:
Ik ben nog niet aan het einde, de echte bosses moeten volgens mij nog komen, maar ik ben echt teleurgesteld in de moeilijkheid. Ik one shot praktisch alle bosses die ik tegenkom. Dat haalt toch wel een groot stuk van het plezier weg, waarbij je de movesets moet leren om de baas te verslaan. Gisteren de king of kings, het kietelt gewoon, en ik ram hem in 8-10 hits neer :(
de meeste gekke builds hebben meer als 2 hits nodig, maar jij doet alles in 1 hit?

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
Superkiwi schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:42:
8-10 hits is geen oneshot hè meneer :+
reaL_G schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:58:
[...]

de meeste gekke builds hebben meer als 2 hits nodig, maar jij doet alles in 1 hit?
One shot in de zin van "de eerste keer dat ik ze tegen kom", niet "one hit" als in 1 mep. First try is dan een betere beschrijving. Gezien ik ook zeg 8-10 hits leek me dat wel af te leiden van de tekst.

Verandert echter niks aan het feit dat ik enige vorm van scaling (al dan niet als optie) wel prettig had gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Zebby schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:02:
[...]

[...]

One shot in de zin van "de eerste keer dat ik ze tegen kom", niet "one hit" als in 1 mep. First try is dan een betere beschrijving. Gezien ik ook zeg 8-10 hits leek me dat wel af te leiden van de tekst.

Verandert echter niks aan het feit dat ik enige vorm van scaling (al dan niet als optie) wel prettig had gevonden.
waar zit je in de game? tot de lift of rold is het vrij toegankelijk.

scaling is killing voor dit soort games, het is doorzetten of stoppen. easymode zit al in het gamesysteem. de game is ook te groot daarvoor.

elden ring is toegankelijker (makkelijker) dan zou moeten. Warpen naar graces. flask upgrades staan los van progressie , summons. deathruns simpel te doen.

maarja, om meer aanwas en verkopen te krijgen moet je wel tegenwoordig

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Literally one shot, zouden de streamers zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
reaL_G schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:42:
[...]

waar zit je in de game? tot de lift of rold is het vrij toegankelijk.

scaling is killing voor dit soort games, het is doorzetten of stoppen. easymode zit al in het gamesysteem. de game is ook te groot daarvoor.

elden ring is toegankelijker (makkelijker) dan zou moeten. Warpen naar graces. flask upgrades staan los van progressie , summons. deathruns simpel te doen.

maarja, om meer aanwas en verkopen te krijgen moet je wel tegenwoordig
Ik ga nu naar de giants. De meest moeilijke boss tot nu toe is waarschijnlijk de bell hunter.
Met de toegankelijkheid heb ik geen moeite. Warpen is een van de dingen die ik in andere games als mod heb geïnstalleerd, want dat niet hebben voegt niks voor me toe. De flask upgrades zijn inderdaad erg gortig, heb het aantal al maxed merkte ik. Summons wil ik gebruiken, maar hot damn wat zijn die sterk, dus dat doe ik nog even niet. Death runs voegen voor mij ook niet zo veel toe.

Ik ben voorstander van de game development techniek "follow the fun". Nu is dit voor iedereen anders natuurlijk, maar een van de kern elementen van de Souls games is het uitpuzzelen van de move sets van de vele vijanden die het spel kent. En dan combineert het ze. Het was zeer lastig om zaken "per ongeluk" te overpoweren, dan moest je echt gaan farmen. Met een open world game als deze met mega veel content kan je bijna niet je gatekeeper bosses balancen op ALLE content die je er voor kunt doen, maar doe je dat helemaal niet krijg je dus dat je er overheen loopt. En dat vind ik gewoon jammer. Scaling is dan echt zo kwaad nog niet. Pas het dan alleen toe op de gatekeepers, het is inderdaad dodelijk vermoeiend als ieder wolfje opeens 5 minuten nodig heeft.

Het hele "verlies max HP na doodgaan" van de vorige games mis ik ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
snmght schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:26:
Dat idd, ik was bij Demons Souls Remake soms al blij als ik überhaupt de boss haalde en dan moest je de boss zelf nog :')

Wat mij betreft is dat bij Elden Ring een stuk relaxter.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@Superkiwi begin anders opnieuw! Veel leuker dan NG+(+)(+) en doe dingen dan eens in een andere volgorde of gewoon met andere wapens. Ik ben gisteren nog maar eens een character begonnen waar ik ook Faith mee ga verkennen. Heb me gewoon weer prima vermaakt in Limgrave!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Overigens wel een funny eerste death. Heb je honderden uren ER ervaring, denk je even naar de church of Ellen te sprinten gebeurd dit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Maar daarna ging het wel een tijdje soepel op zoek naar smithing stones! Dit was een lekkere run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Nieuwe character heet Eleven. 8)

Een Wretch om te min maxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Heb me overigens voorgenomen dat ik encounters niet uit de weg ga, maakt het spannender! Zijn er erg veel waar ik normaal met Torrent lang sprintte. Nu ga ik elke uitdaging aan. Dat is uiteindelijk toch wat de game boeiend maakt, leuker dan het op safe spelen of gauw voorbij rennen dat ik eerder deed. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Opnieuw beginnen zat ik aan te denken maar de wereld is zó groot dat ik geen zin heb om alles weer te gaan doorlopen. Sinds vrijdag staat hier een ps5 en vooralsnog zie ik nog geen reden om daar Elden Ring op te installeren.
Daarbij installeer ik vanavond Demon's Souls dus het is niet zo dat ik me hoef te vervelen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
ben nog steeds bezig bij de Fire Giant.. level 110 na wat grindwerk. :) wil hem even uitspelen.. heb ook wat hidden areas gedaan.

blijft een bijzonder pittig spel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shakespeare
ik vraag me ook af hoevel mensen deze game uitgespeeld hebben uiteindelijk... weet iemand dit ?

heb zelf dark souls 3 / bloodbourne / demon souls ook uitgespeeld. ik doe echter geen NG+ dat wordt me te saai op een gegeven moment...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
shakespeare schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:15:
ik vraag me ook af hoevel mensen deze game uitgespeeld hebben uiteindelijk... weet iemand dit ?

heb zelf dark souls 3 / bloodbourne / demon souls ook uitgespeeld. ik doe echter geen NG+ dat wordt me te saai op een gegeven moment...
By contrast, at least one Elden Ring ending has been achieved by about 25% of PlayStation players according to PSNProfiles, and at least one ending has been achieved by 44% of players according to Steamhunters.

https://screenrant.com/el...20still%20a%20hard%20game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Atari schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:19:
[...]

By contrast, at least one Elden Ring ending has been achieved by about 25% of PlayStation players according to PSNProfiles, and at least one ending has been achieved by 44% of players according to Steamhunters.

https://screenrant.com/el...20still%20a%20hard%20game.
verbaasd me nog zoveel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Best veel ja.
Even bij Dark Souls 3 gekeken op PSN profiles en daar staat de teller op 29,8% bij 1 van de eindes.
Bij Elden Ring op PS4 en PS5 ongeveer op 23%.
Percentages zijn wel wat hoger, want dit is het hoogste percentage voor 1 van de eindes.
Er is natuurlijk ook een grote groep, die einde 1 gedaan hebben, maar einde 2 niet of vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Die Ringleader's Evergoal waar je black knife tiche summon kunt krijgen is echt ridiculous. Meest moeilijke enemy in de game tot nu toe. Ik krijg er net 20% vanaf. Hij is zo snel, krijg geen kans te casten en zijn flurry is dodelijk. Melee bak ik er niks van. Maar eens naar een cheese gaan kijken, eerste keer zou dat worden ...

[ Voor 4% gewijzigd door -SaveMe- op 23-05-2022 17:46 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

-SaveMe- schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:42:
Die Ringleader's Evergoal waar je black knife tiche summon kunt krijgen is echt ridiculous. Meest moeilijke enemy in de game tot nu toe. Ik krijg er net 20% vanaf. Hij is zo snel, krijg geen kans te casten en zijn flurry is dodelijk. Melee bak ik er niks van. Maar eens naar een cheese gaan kijken, eerste keer zou dat worden ...
Alecto is dat dacht ik. Daar had ik uiteindelijk heel veel keren over gedaan (maar dan ook heel veel keer). De belangrijkste tip, dive, duck, dive and attack. Repeat. Ik had de cheese niet nodig, haar jump kan je gebruiken om te backstabben en haar jumbo met rode gloed, ontwijken en direct.

Ik ben ondertussen lvl 102, 82u erin zitten. Na Alecto waren de bazen voor mij redelijk simpel. Morgott en Rickard beide in 2 keer neer. Zit nu in het bovenste deel (mountains).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Outerspace schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 01:22:
[...]

Alecto is dat dacht ik. Daar had ik uiteindelijk heel veel keren over gedaan (maar dan ook heel veel keer). De belangrijkste tip, dive, duck, dive and attack. Repeat. Ik had de cheese niet nodig, haar jump kan je gebruiken om te backstabben en haar jumbo met rode gloed, ontwijken en direct.

Ik ben ondertussen lvl 102, 82u erin zitten. Na Alecto waren de bazen voor mij redelijk simpel. Morgott en Rickard beide in 2 keer neer. Zit nu in het bovenste deel (mountains).
Uiteindelijk een cheese geprobeerd. Dat lukte eigenlijk ook totaal niet. Vervolgens maar een keer volledig melee geprobeerd en op een gegeven moment kreeg ik hem in een soort van permanente stun lock met mijn meteortic blade + 8 en pats had ik hem :9

Heb nu Luthel + 10, Mimic + 10 en Tiche + 10. Kan ik afwisselen naar gelang de behoefte :Y

Ben nu bezig met Altus te verkennen, 115 uur erop zitten en ik kan nog wel ff denk ik. Wel krijg ik meer een meer last van urgentie. Ik vind het exploren tof, maar mis een verhaal. quest log, reden om het allemaal te doen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
-SaveMe- schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 06:56:
[...]

Uiteindelijk een cheese geprobeerd. Dat lukte eigenlijk ook totaal niet. Vervolgens maar een keer volledig melee geprobeerd en op een gegeven moment kreeg ik hem in een soort van permanente stun lock met mijn meteortic blade + 8 en pats had ik hem :9

Heb nu Luthel + 10, Mimic + 10 en Tiche + 10. Kan ik afwisselen naar gelang de behoefte :Y

Ben nu bezig met Altus te verkennen, 115 uur erop zitten en ik kan nog wel ff denk ik. Wel krijg ik meer een meer last van urgentie. Ik vind het exploren tof, maar mis een verhaal. quest log, reden om het allemaal te doen ...
To become the Elden Lord duh :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Atari schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:31:
[...]

To become the Elden Lord duh :Y)
Ja, nu voel ik 'em :9

Werd door Rya ook nog even naar Volcano Manor getransporteerd. 2 van de 3 contracts gedaan, de derde is in the capital, daar kom ik later pas, dus die wacht nog ff.

Ook nog ff buiten gekeken, blijkt mount Gelmir te zijn. Ff paar stukken loot (golden seed o.a.) meegepikt. Verder kom ik hier later wel terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
-SaveMe- schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:11:
[...]

Ja, nu voel ik 'em :9

Werd door Rya ook nog even naar Volcano Manor getransporteerd. 2 van de 3 contracts gedaan, de derde is in the capital, daar kom ik later pas, dus die wacht nog ff.

Ook nog ff buiten gekeken, blijkt mount Gelmir te zijn. Ff paar stukken loot (golden seed o.a.) meegepikt. Verder kom ik hier later wel terug :)
Net om deze redenen mis ik toch een soort van overzicht van de quests. Ik zit nog maar in Raya acadely (alle bijna) maar heb het gevoel dat ik al een aantal dingen gemist heb kwa quests en zelfs niet meer kan goedmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Derbiss schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:02:
[...]

Net om deze redenen mis ik toch een soort van overzicht van de quests. Ik zit nog maar in Raya acadely (alle bijna) maar heb het gevoel dat ik al een aantal dingen gemist heb kwa quests en zelfs niet meer kan goedmaken.
Herkenbaar, de sidequests vind ik echt enorm onduidelijk. Je praat met iemand en dan heb je blijkbaar een quest gestart. Oké, zo extreem is het niet, je accepteert wel een verzoek :p

Maar al een aantal keer gehad dat je in een bepaalde volgorde met bepaalde NPC's moet praten om de quest verder te krijgen. Hoe kom je daar in vredesnaam achter... De meeste sidequests loop ik dus af via walkthroughs, aangezien ik anders echt geen idee heb waar ik heen moet en wat je exact moet doen. De game geeft me naar mijn idee ook echt geen enkele aanwijzing. Maar dat zal wel aan mij liggen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net als in het echt praat je soms eens langere tijd niet met bepaalde mensen. Als je ze dan na enige tijd weer tegenkomt praten jullie weer een beetje bij en ben je weer op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. En ook dan mis je soms delen van hun verhaal. Wil je alles weten dan is het aan jou de taak om door te blijven vragen, tot het punt waarop ze niks nieuws meer te vertellen hebben.
Zo ook in Elden Ring: je moet zelf je contacten onderhouden en goed luisteren naar wat ze te vertellen hebben. Er bestaat geen Facebook (lees: questlog) waar contacten elke paar uur met iedereen delen waar ze nu weer uithangen en wat ze allemaal meegemaakt hebben.

Ik snap dat een log het allemaal een stuk inzichtelijker zou maken maar zo werkt het hier nu eenmaal niet. Gewoon op regelmatige basis al je contacten even opzoeken en spreken en je blijft van verrassend veel zaken op de hoogte. Wees vooral niet bang dat je sommige questlines verkeerd doet of zelfs compleet mist want dat heeft iedereen. Het draagt ook bij aan de unieke ervaring die elke speler in Elden Ring heeft; iedereen beleeft zijn eigen verhaal. Dus daarom, laat het los en probeer je niet te laten afleiden door alles wat je eventueel zou missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Superkiwi schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:38:
Net als in het echt praat je soms eens langere tijd niet met bepaalde mensen. Als je ze dan na enige tijd weer tegenkomt praten jullie weer een beetje bij en ben je weer op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. En ook dan mis je soms delen van hun verhaal. Wil je alles weten dan is het aan jou de taak om door te blijven vragen, tot het punt waarop ze niks nieuws meer te vertellen hebben.
Zo ook in Elden Ring: je moet zelf je contacten onderhouden en goed luisteren naar wat ze te vertellen hebben. Er bestaat geen Facebook (lees: questlog) waar contacten elke paar uur met iedereen delen waar ze nu weer uithangen en wat ze allemaal meegemaakt hebben.

Ik snap dat een log het allemaal een stuk inzichtelijker zou maken maar zo werkt het hier nu eenmaal niet. Gewoon op regelmatige basis al je contacten even opzoeken en spreken en je blijft van verrassend veel zaken op de hoogte. Wees vooral niet bang dat je sommige questlines verkeerd doet of zelfs compleet mist want dat heeft iedereen. Het draagt ook bij aan de unieke ervaring die elke speler in Elden Ring heeft; iedereen beleeft zijn eigen verhaal. Dus daarom, laat het los en probeer je niet te laten afleiden door alles wat je eventueel zou missen.
ik weet het wel maar als je zoals zovelen hier beperkt bent in tijd (kindjes, werk etc) kan je die tijd beter gebruiken dan opnieuw een babbeltje te doen. Maar anderzijds heb je ook gelijk inzake een persoonlijke ervaring voor iedereen..maar dan nog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik zal mij ook eens in dit topic mengen, want tot nu toe heb ik eigenlijk zo goed als alleen nog maar meegelezen. Heb de afgelopen maanden ook vrij weinig gegamed, dus vandaar dat ik ook nog niet heel veel progressie heb geboekt in Elden Ring.

Hoe dan ook, gisteren ben ik voor het eerst aangekomen in Liurnia of the Lakes en ik kan niet anders dan zeggen dat het uitzicht werkelijk waar prachtig is als je voor het eerst uit Stormveil Castle komt.

Ik vond Godrick trouwens een heel stuk makkelijker dan Margit. Ik heb op Margit veel en veel te lang vastgezeten, maar dat heb je wel eens bij bepaalde bosses in From games. Godrick ging echter weer een stuk gemakkelijker en ik moet zeggen dat ik dat ook best een toffe boss fight vond. Bij beide gevechten gold echter wel dat ik af en toe iets te vaak aan het vechten was met dingen in de area waar je achter kon blijven hangen, maar goed dat mag de pret niet drukken.

Verder weet ik ook niet of het soms lastiger is als je zonder schild speelt, maar mijn doel is in ieder geval om de hele game zonder schild te spelen en alle boss fights te doen zonder NPC summons. Spirit ashes maak ik echter wel gebruik van, want ik ben ook niet van plan om mezelf helemaal te handicap-en wat dat betreft.

Maar goed, volgens mij ben ik nog wel even bezig met deze game, dus ik zal zo nu en dan wel weer een update posten.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Derbiss schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:37:
[...]
ik weet het wel maar als je zoals zovelen hier beperkt bent in tijd (kindjes, werk etc) kan je die tijd beter gebruiken dan opnieuw een babbeltje te doen.
Dit soort "ik heb weinig tijd dus wil niet veel moeite hoeven te doen" berichten zie ik de laatste tijd vaker voorbijkomen, ook in andere game topics.
Je hoeft een game niet in een week of een maand uit te spelen. Voor mijn part doe je er een jaar over, dat is toch helemaal niet erg? Babbeltjes met npc's maken is onderdeel van elke rpg game, het hoort er nu eenmaal bij.

Misschien is het een generatiekloof dingetje, ik weet het niet. Ik hoef niet zo nodig alles snel uit te spelen en/of uitgestippeld te hebben en dat heeft imo niets te maken met de hoeveelheid tijd die iemand heeft. Gewoon genieten in de tijd die je er wél aan kunt besteden.
Bovenstaande is absoluut geen sneer naar jou Derbiss, meer iets wat me de laatste tijd vaker opvalt in game topics ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 24-05-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
Superkiwi schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:16:
[...]

Dit soort "ik heb weinig tijd dus wil niet veel moeite hoeven te doen" berichten zie ik de laatste tijd vaker voorbijkomen, ook in andere game topics.
Je hoeft een game niet in een week of een maand uit te spelen. Voor mijn part doe je er een jaar over, dat is toch helemaal niet erg? Babbeltjes met npc's maken is onderdeel van elke rpg game, het hoort er nu eenmaal bij.

Misschien is het een generatiekloof dingetje, ik weet het niet. Ik hoef niet zo nodig alles snel uit te spelen en/of uitgestippeld te hebben en dat heeft imo niets te maken met de hoeveelheid tijd die iemand heeft. Gewoon genieten in de tijd die je er wél aan kunt besteden.
Bovenstaande is absoluut geen sneer naar jou Derbiss, meer iets wat me de laatste tijd vaker opvalt in game topics ;)
Mee eens, dan kun je nog zelf notities maken zodat je niet helemaal de weg kwijt bent mocht je er een week of 2 niet aan toe komen.

Ongeveer 15 jaar geleden speelde ik TeS Oblivion ook niet in 2 maand uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

[...]

Misschien is het een generatiekloof dingetje, ik weet het niet.
FOMO, noemen ze dat. en idd generatiekloof.
zie het ook steeds vaker.
bij returnal zag ik het ook, te moeilijk, geen tijd, kan niet saven, runs te lang etc.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Helemaal mee eens.
Ik kan mij ook wel aan bepaalde dingen storen in de game, maar dan stop ik gewoon even. Dit is hoe de game is en daar moeten we het mee doen. :)
Alleen al het lef dat ze tonen om dit zo te doen in hun game is een compliment waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik doe lekker slow, verken elk hoekje zelf en wil alles zelf vinden. Pas als ik een gebied uitgekamd heb kijk ik ff online of ik niks significants gemist heb. Tot nu toe heb ik dus weinig gemist. Verder praat ik regelmatig met alle npc's, backtrack ik, etc. Maar dan nog is het vaak erg onduidelijk waarom dingen wel of juist niet gebeuren.
Mij zou de game me meer betrekken als dit in een soort log zou worden bijgehouden.
Maar goed, voorlopig geniet ik nog van het exploren, dat is mijn grootste drijfveer.

Al een paar keer gehad dat ik op een punt stond van, meeeeeeh, geen zin, om vervolgens weer iets te ontdekken en te denken Cool, eens kijken wat dat hier brengt ...

Heb ook nog geen enkele keer respecced. Ik level zoals ik op dat moment nodig acht. Zelfde met mijn loadout, ik draag wat mij handig lijkt, niet omdat ik moet min maxen of wat dan ook ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
[...]

Het gaat me er niet om niet veel moeite te willen doen; integendeel ik amuseer me enorm in die wereld. Maar als je niet veel tijd hebt is het handig om ergens een backlog te hebben zodat je er na bv 1 week niet te spelen opnieuw sneller terug in bent. Of als je - zoals bij mij veel het geval is - soms een half uurtje tijd hebt en je nog die ene regio even wil verkennen of missie doen. Anyway.. ik neem het niet slecht op e mannen. Ik ben btw 38j dus FOMO is niet aan me besteed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snmght schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:45:

Een Wretch om te min maxen.
Een Wretch om te min maxen, wat bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Derbiss schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:52:
[...]
(...) zodat je er na bv 1 week niet te spelen opnieuw sneller terug in bent.
Ja oké, daar kan ik wel mee inkomen d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!
snmght schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:45:
De wereld op zijn kop! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Poe, ik heb de mobs in the mountains toch echt een beetje onderschat. Even knokken met Borealis zat er niet in, daar moet ik toch eerst voor gaan grinden (lvl 102/str/dex). De mobs voor dit gebied waren een stuk makkelijker.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Outerspace schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:29:
Poe, ik heb de mobs in the mountains toch echt een beetje onderschat. Even knokken met Borealis zat er niet in, daar moet ik toch eerst voor gaan grinden (lvl 102/str/dex). De mobs voor dit gebied waren een stuk makkelijker.
Dan is het beste om gewoon ergens anders even verder te exploren ;) op zich is lvl 102 niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
Outerspace schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:29:
Borealis had ik ook behoorlijk wat moeite mee.
Ik speelde coöp dus geen paard, lvl 150 en ik vond de damage wat hij deed behoorlijk kansloos.
Om toch maar iets van een uitdaging te bieden, zo kwam het over zeg maar.

Uiteindelijk wel down en sindsdien de game niet meer zo veel aangeraakt helaas. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Markozv schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:46:
[...]

Dan is het beste om gewoon ergens anders even verder te exploren ;) op zich is lvl 102 niet slecht
Ik heb graag iets van een uitdaging, over Alecto heb ik ook 80x gedaan :P Ik zal iets meer rondstruinen voordat ik Borealis en Fire Giant doe (die kwam ik ook tegen, dat ging nog minder :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Outerspace schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:59:
[...]

Ik heb graag iets van een uitdaging, over Alecto heb ik ook 80x gedaan :P Ik zal iets meer rondstruinen voordat ik Borealis en Fire Giant doe (die kwam ik ook tegen, dat ging nog minder :+).
er zijn nog andere zones te bereiken in de snowfields, 1 via een lift en 1 via een portal.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
180 uur in mijn spirit-summonless 2de run. Spiritless zit er niet meer in. Malenia zucht, had geen zin om m’n savegame terug te zetten, nadat ik haar had samen met Tiche. 1ste fase kwam ik op d’n duur wel door, 2de fase met Waterfowl en Mimic rot spam van haar vond ik na een uur of drie wel genoeg.

Zag gisteren nog zo’n flawless parry victory op Reddit, alle lof natuurlijk, maar dat kostte hem dan ook 746 deaths om daar te komen, oftewel zo’n 40 uur. Daarom, ik ben maar verder gegaan. Je moet nog een doel hebben in je volgende run toch? 😉

De rest gaat geen spirit of summon meer aan te pas komen, beloofd..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yw-OjEJGkN0MdZs4cB9QPgV7bj8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HEW0bTgBiMfViOAcrcU5fjoR.jpg?f=fotoalbum_large

Ondanks de RNG is strong with this one en Waterfowl zuigt apenpokken, ze blijft wel één van de mooiste ER boss fights

Fan art: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:03

JoeZuCK

_Fonz > all.

Even een vraagje; hoe runt Elden Ring op de 1.04 patch op de PS5 in performance mode? Valt het mee of niet. Iemand hier ervaring mee? Of kun je nog altijd beter de PS4 versie kopen?

[ Voor 25% gewijzigd door JoeZuCK op 25-05-2022 08:27 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
JoeZuCK schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:26:
Even een vraagje; hoe runt Elden Ring op de 1.04 patch op de PS5 in performance mode? Valt het mee of niet. Iemand hier ervaring mee? Of kun je nog altijd beter de PS4 versie kopen?
Ik heb bewust de PS5 versie gekocht, ondanks de performance problemen, voor één reden: de laadtijden. Die zijn extreem kort in de PS5 versie.

Performance is wat mij betreft prima op de PS5. Merk wel eens een framedrop, maar ik heb het nog nooit als hinderlijk ervaren of dat het mij in de weg zat tijdens gevechten. Daarnaast speel ik deze game liever sub 60fps dan 30fps steady.

Edit: ik heb gewoon de PS4 versie 8)7 , maar speel de PS5 versie

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 25-05-2022 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Hulleman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:52:
[...]

Ik heb bewust de PS5 versie gekocht, ondanks de performance problemen, voor één reden: de laadtijden. Die zijn extreem kort in de PS5 versie.

Performance is wat mij betreft prima op de PS5. Merk wel eens een framedrop, maar ik heb het nog nooit als hinderlijk ervaren of dat het mij in de weg zat tijdens gevechten. Daarnaast speel ik deze game liever sub 60fps dan 30fps steady.
Dat is nou juist het ding, als je de PS4 versie op de PS5 speelt heb je een stabielere 60fps dan met de native PS5 versie.

Ik heb zelf ook gewoon de PS5 versie gespeeld, de framedrops zijn af en toe wel merkbaar, maar heb er weinig tot geen last van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Hulleman @SD5k

Wat SD5k zegt.. Af en toe drops, maar zit het speelplezier niet in de weg. Prima. PS5 it is.

[ Voor 30% gewijzigd door JoeZuCK op 25-05-2022 09:51 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
SD5k schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:41:
[...]
Dat is nou juist het ding, als je de PS4 versie op de PS5 speelt heb je een stabielere 60fps dan met de native PS5 versie.
Klopt, maar je mist met de PS4 versie wel de snelle laadtijden op de PS5. Dat was voor mij uiteindelijk doorslaggevend. Overigens, ik heb de PS4 versie op disc, maar speel altijd de PS5 versie. Ik kan dus wel switchen, maar tot zo ver (20uurtjes gespeeld) geen behoefte aan.

@JoeZuCK als je de PS4 versie koopt, kun je nog kiezen welke versie je wil spelen. Geen idee hoe dat zit met de savegames als je wil switchen van de PS4 naar PS5 versie of andersom.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 25-05-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

mokumouse

LOLstoel User

Kleine toevoeging op de performance vs quality fps discussie.

Als je de mogelijjkheid (en je TV ondersteunt het) om VRR aan te zetten, dan is quality mode op de ps5 zeker een optie is redelijk stabiel op ong. 48fps (gemeten met tv info , LG OLED55C16LA).

Gisteren hiermee lopen testen en uiteindelijk dus van performance naar quality + HDR over gestapt,

Blaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoojaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2024
Wauw na echt uren van dood gaan en verschrikkelijk falen eindelijk Godric the grafted gehaald! Inmiddels level 45 met mijn eerste character, nog steeds als spellblade build.

Wat een opluchting!

spoiler:
Per ongeluk de Remembrance of the Grafted ingewisseld voor de runes, wat achteraf wellicht niet de meest slimme actie was.

Zag ook dat ik een great rune kreeg. Alleen kan ik deze niet terug vinden in mijn inventory. Kan ik nu naar de devine tower of limgrave gaan om die rune te krijgen? Of heb ik dit verspeeld door die remembrance te consumen?

PSN: whoojaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

mokumouse

LOLstoel User

whoojaa schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:04:
Wauw na echt uren van dood gaan en verschrikkelijk falen eindelijk Godric the grafted gehaald! Inmiddels level 45 met mijn eerste character, nog steeds als spellblade build.

Wat een opluchting! Per ongeluk de Remembrance of the Grafted ingewisseld voor de runes, wat achteraf wellicht niet de meest slimme actie was.

Zag ook dat ik een great rune kreeg. Alleen kan ik deze niet terug vinden in mijn inventory. Kan ik nu naar de devine tower of limgrave gaan om die rune te krijgen? Of heb ik dit verspeeld door die remembrance te consumen?
spoiler:
Hij moet er echt staan in je inventory (onder key items uit m'n hoofd), wat je met de remembrance hebt gedaan heeft hier geen invloed op., je moet wel eerst naar die tower om hem equippable te maken.

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoojaa
mokumouse schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:22:
[...]

spoiler:
Hij moet er echt staan in je inventory, wat je met de remembrance hebt gedaan heeft hier geen invloed op., je moet wel eerst naar die tower om hem equippable te maken.
Zal vanavond eens gaan kijken, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman

Wat een opluchting!

spoiler:
Per ongeluk de Remembrance of the Grafted ingewisseld voor de runes, wat achteraf wellicht niet de meest slimme actie was.
Nice, vond fase 2 erg taai met een Samurai. In feite word je gewoon door em gecheased met z'n vuur aanvallen. Dus heb hem gecheased met m'n longbow O-)
spoiler:
Ik heb de remembrance nog, maar ik denk dat ik ook voor de runes ga. Die grafted axe en grafted dragon zijn geen wapens die lekker in mijn build passen. En ik denk ook niet in jouw build, dus opzich niets mis mee om de remembrance of the grafted te consumen.

Goed om te weten dat je remembrances kunt verdubbelen bij een mausoleum. Daar zijn er een paar van in de wereld. Dan kun je de remembrances dan inruilen voor de twee items of voor 1 item en voor runes. Je kunt slechts 1 remembrance per mausoleum verdubbelen en er zijn meer remembrances dan mausoleums. Dus ff afwachten wat voor jou het beste is om te verdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoojaa
Hulleman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:26:
[...]

Nice, vond fase 2 erg taai met een Samurai. In feite word je gewoon door em gecheased met z'n vuur aanvallen. Dus heb hem gecheased met m'n longbow O-)
spoiler:
Ik heb de remembrance nog, maar ik denk dat ik ook voor de runes ga. Die grafted axe en grafted dragon zijn geen wapens die lekker in mijn build passen. En ik denk ook niet in jouw build, dus opzich niets mis mee om de remembrance of the grafted te consumen.

Goed om te weten dat je remembrances kunt verdubbelen bij een mausoleum. Daar zijn er een paar van in de wereld. Dan kun je de remembrances dan inruilen voor de twee items of voor 1 item en voor runes. Je kunt slechts 1 remembrance per mausoleum verdubbelen en er zijn meer remembrances dan mausoleums. Dus ff afwachten wat voor jou het beste is om te verdubbelen.
Fase 2 vond ik echt heel moeilijk. Dit is mijn eerste from software game, merk dat ie nog steeds erg taai is ;)

Thanks voor de uitleg. Dat beetje uitleg/context blijf ik nog steeds wat missen in de game. Heb in ieder geval mooi 3 levels gehaald gister door die remembrance. Alleen ben m nu wel echt kwijt, steeds bang dat ik de verkeerde beslissingen neem. (zoals eerder bij sellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
whoojaa schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:45:
[...]
Thanks voor de uitleg. Dat beetje uitleg/context blijf ik nog steeds wat missen in de game. Heb in ieder geval mooi 3 levels gehaald gister door die remembrance. Alleen ben m nu wel echt kwijt, steeds bang dat ik de verkeerde beslissingen neem. (zoals eerder bij sellen)
Ja lastig is dat in deze game. In feite is dat met alles wat je vindt. Echt geen idee waar dat voor te gebruiken is of welke keuzes je moet maken. In het begin wist ik niet eens hoe je moest sprinten, een wapen two-handed gebruiken, items aan je pouch toekennen of zelfs gebruiken. Tijdens het gamen ben ik best veel aan het googlen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 25-05-2022 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

[...]

Fase 2 vond ik echt heel moeilijk. Dit is mijn eerste from software game, merk dat ie nog steeds erg taai is ;)

verkeerde beslissingen bestaan niet.

een game spelen door hoe andere mensen zeggen dat je moet spelen is dat echt wel spelen?

zelfs het killen van sellen is later te herstellen.
net als respeccen kan je ook je sins resolven.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Altus plateau afgerond. OP naar Mount Gelmir en Volcano Manor, al kan ik die laatste pas echt doen volgens mij als ikin Leyendall ben geweest...

Wel ff mijn Vigor geboost, dat is toch wel ERG belangrijk. Verder is Tiche echt een toppertje, Luthel is met pensioen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoojaa
Hulleman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:52:
[...]
Tijdens het gamen ben ik best veel aan het googlen :P
Dit dus! :P Maakt het er niet minder mooi om maar voelt af en toe wel klunzig ;)
reaL_G schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:59:
[...]
Daar kom ik nu ook wel achter inderdaad. Dat het spel zo open is maakt het erg mooi en vergevingsgezind. Echter zonder sellen als magic+melee character maakt het wel lastig om verder te komen. Mooi dat dit dan te herstellen is maar kom maar eens tot dit punt in het spel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

whoojaa schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:12:
[...]

Dit dus! :P Maakt het er niet minder mooi om maar voelt af en toe wel klunzig ;)

[...]

Daar kom ik nu ook wel achter inderdaad. Dat het spel zo open is maakt het erg mooi en vergevingsgezind. Echter zonder sellen als magic+melee character maakt het wel lastig om verder te komen. Mooi dat dit dan te herstellen is maar kom maar eens tot dit punt in het spel ;)
dat punt is al te bereiken zonder maar 1 boss fight te doen en benodigde consumable is ook te koop.

er zijn meerdere plaatsen waar je magic spells kan halen.

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
reaL_G schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:59:
[...]

een game spelen door hoe andere mensen zeggen dat je moet spelen is dat echt wel spelen?

zelfs het killen van sellen is later te herstellen.
net als respeccen kan je ook je sins resolven.
Ik heb per ongeluk Millicent in twee gesplitst, maar absolution @ turtle pope doet hier niets voor helaas O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]
Dat beetje uitleg/context blijf ik nog steeds wat missen in de game.
Hulleman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:52:
[...]
In het begin wist ik niet eens hoe je moest sprinten, een wapen two-handed gebruiken, items aan je pouch toekennen of zelfs gebruiken. Tijdens het gamen ben ik best veel aan het googlen :P
In het meest rechtse tabblad onder 'inventory' staat een hele sloot aan tutorials. Zo uit mijn hoofd onder alle brieven en schilderijen. Verder heeft het stats scherm een 'explanation' optie die alle stats een korte omschrijving geeft. Ook het lezen van je item omschrijving (vaak via de optie 'switch display mid' neemt vaak al wat vragen weg.
Alle onduidelijkheden die jullie in je posts hierboven aangeven zijn daar volgens mij te vinden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zag ook dat ik een great rune kreeg. Alleen kan ik deze niet terug vinden in mijn inventory. Kan ik nu naar de devine tower of limgrave gaan om die rune te krijgen?
Het kan zijn dat je dezelfde bug als @-SaveMe- ervaart, daar stond de Great Rune ook niet in zijn inventory.
Beste wat je kan doen is naar de Limgrave Tower Bridge gaan en de rune activeren. Als het goed is weet de game dat je 'm hebt dus de deur zou open moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:48:
[...]
Klopt, maar je mist met de PS4 versie wel de snelle laadtijden op de PS5.
Speelde je op de normale PS4 of op de Pro?
Ik vond de laadtijden op de Pro reuze meevallen, zeker in vergelijking met de vorige From games.
Natuurlijk halen ze het niet bij de PS5, maar traag waren ze niet. Dat vond ik, zeker omdat het een open wereld is, zeer verrassend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Superkiwi schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:51:
In het meest rechtse tabblad onder 'inventory' staat een hele sloot aan tutorials. Zo uit mijn hoofd onder alle brieven en schilderijen. Verder heeft het stats scherm een 'explanation' optie die alle stats een korte omschrijving geeft. Ook het lezen van je item omschrijving (vaak via de optie 'switch display mid' neemt vaak al wat vragen weg.
Alle onduidelijkheden die jullie in je posts hierboven aangeven zijn daar volgens mij te vinden ;)
Ah, puur gemakzucht dus van mijn kant. Eens even doorspitten dan. Daar zit vast nog nuttige info in.
Superkiwi schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:56:
Speelde je op de normale PS4 of op de Pro?
Ik vond de laadtijden op de Pro reuze meevallen, zeker in vergelijking met de vorige From games.
Natuurlijk halen ze het niet bij de PS5, maar traag waren ze niet. Dat vond ik, zeker omdat het een open wereld is, zeer verrassend.
Oké, klinkt goed vwb de PS4 dan. Ik heb al sinds launch een PS5, dus game al een tijdje niet meer op de PS4(pro). Maar ik had online begrepen dat de PS5 een stuk sneller laadt en dat dat fijne QOL keuze is om de PS5 versie te spelen. Ik had namelijk alweer van die Assassins Creed taferelen bij Elden Ring op de PS4 verwacht, waarbij de fast travel optie praktisch trager is dan er zelf heen lopen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eén van de redenen dat ze de laadtijden op de Pro zo snel hebben kunnen houden is oa het verschil in graphics. Dat viel me gelijk op toen ik de eerste filmpjes van FightingCowboy zag en die vergeleek met mijn beeld. De relatief snelle laadtijden komen dus wel met een prijs ;)
Nu ben ik sowieso niet iemand die zich daaraan stoort dus voor mij was het niet zo'n issue.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• shakespeare
volgens mij ben ik bij de laatste boss.... lvl 140. wat een game.. 9.5 ! topspel.. wel voor de liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
mokumouse schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:40:
Kleine toevoeging op de performance vs quality fps discussie.

Als je de mogelijjkheid (en je TV ondersteunt het) om VRR aan te zetten, dan is quality mode op de ps5 zeker een optie is redelijk stabiel op ong. 48fps (gemeten met tv info , LG OLED55C16LA).

Gisteren hiermee lopen testen en uiteindelijk dus van performance naar quality + HDR over gestapt,
Op LG CX, de voorganger, ook VRR, wel enige verbetering, maar niet genoeg voor Quality mode vind ik. Demon’s Souls speelde wat dat betreft wel veel beter weg op Fidelity en volgens mij is die nu ook officieel supported voor VRR.

Ordina in Consecrated Snowfield is zo’n beetje de Blighttown van ER, test daar je Quality settings maar eens. Ik like graphic mode ook al gaat het een beetje ten koste van performance, maar in ER is het simpelweg geen optie, ook niet met de langverwachte VRR upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
Atari schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:20:
[...]

Op LG CX, de voorganger, ook VRR, wel enige verbetering, maar niet genoeg voor Quality mode vind ik. Demon’s Souls speelde wat dat betreft wel veel beter weg op Fidelity en volgens mij is die nu ook officieel supported voor VRR.

Ordina in Consecrated Snowfield is zo’n beetje de Blighttown van ER, test daar je Quality settings maar eens. Ik like graphic mode ook al gaat het een beetje ten koste van performance, maar in ER is het simpelweg geen optie, ook niet met de langverwachte VRR upgrade.
Ik lees nu dat de Sentry torch in Ordina extreme framedrops veroorzaakt.

Anyhoe, framerate met unsupported VRR op PS5 wel enige verbetering, maar te weinig om op Quality te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Hulleman Hoe zit het trouwens met de pop-in wbt textures op de PS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

JoeZuCK schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:37:
@Hulleman Hoe zit het trouwens met de pop-in wbt textures op de PS5?
Valt mee, is er wel, maar niet heel erg aanwezig.

Ik speel in resolution mode en dat draait prima, niks schokken ofoz. Speel wel in game mode, maar daar is dat ook voor. Games niet spelen in game mode is echt een no no ...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ah_bjKUXPO3WVXUu9k4IsAy5RzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21RJf4nTbymHRTeZ5fpvsdEd.jpg?f=fotoalbum_large

Mmm what to do now

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bossie
Bam level 100102

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

ik zou je telefoon opladen

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Mt. Gelmir afgerond. Wel weer een gaaf gebied. Exploren blijft echt enorm tof, wereld is ook interessant om te exploren en al die Vistas _/-\o_

Ook al even in de outskirts van Leyendall geweest. Nu Volcano Manor maar eens tackelen, heb de assassinations gedaan, althans die kunnen voor zover ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
Auriza’s hero’s grave, hoe verzinnen ze het.
De chariots kan ik wel hebben, maar om vervolgens steeds in kleine ruimtes te komen met die death blight kikkerdingen is gewoon irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bossie schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:09:
Auriza’s hero’s grave, hoe verzinnen ze het.
De chariots kan ik wel hebben, maar om vervolgens steeds in kleine ruimtes te komen met die death blight kikkerdingen is gewoon irritant.
Aaaargh, ik heb gisteren Mt Gelmir Hero's grave gedaan, ook met die pokke chariots. Als ze niet verplicht zijn voor progressie skip ik ze misschien wel ... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
-SaveMe- schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:08:
[...]

Aaaargh, ik heb gisteren Mt Gelmir Hero's grave gedaan, ook met die pokke chariots. Als ze niet verplicht zijn voor progressie skip ik ze misschien wel ... :>
Deze is redelijk simpel als je chariots eenmaal door hebt, maar de kikkers icm een blinde sprong tussen 3 chariots zorgen ervoor dat er een paar dingen zijn die even moeten leren.

Heb hem afgerond, maar nu weer terug voor de tree sentinel set :X |:(

Edit: heerlijk om die chariots vernielen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bossie op 27-05-2022 18:03 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten