Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoojaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2024
[b]Hulleman in "[Multi] Elden Ring" Eindbaas daar gepakt. Margit in de 3e poging neer en nu word ik echt helemaal kapot gemaakt door Godrick. De 1e fase wil best, maar zodra ie met vuur begint begin ik echt niks meer….
Na heel wat ploeteren door stormveil castle ben ik ook bij godrick als level 35.
Net wat je zegt gaat de eerste fase prima. Maar dan dat vuur!

Kom tot 3/4 van z'n health en dan overmeestert hij me nog steeds. Net wel een guide gezien dat er een extra npc met je mee kan vechten. Dat vanavond maar eens testen. :P Voor een complete newb als mij blijft het na 30 uur nog steeds een verrassend moeilijk maar mooi spel :P

[ Voor 8% gewijzigd door whoojaa op 16-05-2022 15:08 ]

PSN: whoojaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
whoojaa schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:56:
Net wel een guide gezien dat er een extra npc met je mee kan vechten. Dat vanavond maar eens testen. :P
Die npc maakt het gevecht een stuk makkelijker. De 1e fase kun je redelijk ongeschonden doorkomen en je flasks bewaren voor fase 2. In fase 2 nog wat spirits summonen of op afstand damage doen. Nadat ik de NPC erbij had, had ik em na 3x neer.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Ik ben tot nu toe erg efficient met mijn runes omgegaan. Slechts twee keer een klein aantal runes verloren. De rest zit vrijwel allemaal in stat upgrades. Als ik bijna genoeg heb voor een level en ik nader/sta bij een boss, dan ga ik eerst ff naar een vaste plek om de laatste paar runes te vergaren en een level te pakken. Zo level je steady en raak je niet vaak veel kwijt.

Meeste deaths hier zijn btw aan het te pletter vallen bij het exploren :9

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bossie schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:24:
[...]

Daar was ik zaterdag, het gevecht wat je vervolgens triggert via Ranni zit ik nu even vast.
Ook nog geen serieuze poging gedaan, aangezien ik eerst een paar dingen die ik in cealid had geskipped even heb opgeruimd.
Hmmmm, benieuwd welke fight dat was. Maar je kunt er weer weg als het te moeilijk is? Prima, als dat niet lukt ga ik wel eerst ff naar Altus. En ik ben ook nog niet in Dragonbarrow (Noorden van Caelid) geweest, schijnt ook een wat hoger level area te zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
-SaveMe- schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Hmmmm, benieuwd welke fight dat was. Maar je kunt er weer weg als het te moeilijk is? Prima, als dat niet lukt ga ik wel eerst ff naar Altus. En ik ben ook nog niet in Dragonbarrow (Noorden van Caelid) geweest, schijnt ook een wat hoger level area te zijn ...
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Lichdragon+Fortissax

Ik volg de guide op deze site, dus nu Lake of Rot en daarna weer terug naar Altus (hoewel ik daar als side-step al wat uurtjes heb gedaan).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:25

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Afgelopen week eindelijk de game uitgespeeld. Ik heb er echt van genoten maar ik vind het niet de beste FromSoft game. Die eer gaat nog steeds naar Bloodborne.
Ik vind vooral de bosses eigenlijk totaal niet memorabel. Waar ik normaal gesproken uitkijk naar de bossfights had ik bij deze game maar weinig interesse om ze echt te leren en koos ik al vrij snel voor een Spirit Ash summon.

Afgezien daarvan, echt geweldige game. Enorme veelzijdig wereld, zeer uitgebreid qua mogelijkheden, goede uitdaging, En zooooveel content, oef.

Tweede playthrough al een klein beetje begonnen. Mijn eerste character parkeer ik even om later mee naar NG+ te gaan. Eerst wat aanklooien op een nieuw character, een mage deze keer.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bossie schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:55:
[...]

https://eldenring.wiki.fextralife.com/Lichdragon+Fortissax

Ik volg de guide op deze site, dus nu Lake of Rot en daarna weer terug naar Altus (hoewel ik daar als side-step al wat uurtjes heb gedaan).
Ik ben eigenlijk helemaal nog niet in Altus geweest. Ga eerst wat dingetjes afronden nog in Caelid,Depts, lake of rot ook nog niet geweest en dan natuurlijk nog Ranni's questline, die mij als het goed is ook nog naar Southern Liurnia en Ainsel River main leidt als ik het goed heb ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:05
Superkiwi schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:04:
[...]

spoiler:
Holy damage gebruiken, dan blijven ze dood ;)

Het makkelijkste is een ash of war of greese op je wapen smeren.
Volgens mij bedoelt hij de andere skeletten in die cave.. die gaan met een reden niet dood 😅

PSN: Europhea

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh ja, dat soort skeletten heb je ook nog :P

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 16-05-2022 19:09 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:55:
Eerst wat aanklooien op een nieuw character, een mage deze keer.
Benieuwd hoe dat bevalt. Have fun!
Ik kan me prima vinden in je verhaal. De bosses vond ik op zich heel tof maar omdat ze vaak in één poging dood waren ontbrak de échte connectie met de mechanics inderdaad een beetje.

Ik heb nog in geen enkele From game als mage gespeeld en hoewel ik eraan zat te denken om dat in ng+ te gaan doen kreeg ik vandaag bericht dat er een PS5 naar mij onderweg is. Demon's Souls ligt hier al enkele maanden te wachten dus dat wordt mijn eerste mage ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:07

reaL_G

G

Razenko schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:53:
[...]

Volgens mij bedoelt hij de andere skeletten in die cave.. die gaan met een reden niet dood 😅
doodslaan, en als ze beginnen te respawnen, weer hitten, dan zijn ze definitief dood

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reaL_G schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:42:
[...]

doodslaan, en als ze beginnen te respawnen, weer hitten, dan zijn ze definitief dood
Volgens mij bedoelt hij die andere skeletten in de cave. Die jij nu bedoelt zijn exact dezelfde als die ik bedoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Superkiwi schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:49:
[...]

Volgens mij bedoelt hij die andere skeletten in de cave. Die jij nu bedoelt zijn exact dezelfde als die ik bedoel :+
huhh,

Ik ben niks tegengekomen wat niet dood kon.
waar dan?

DeS ga je van genieten. grafisch beter, en gameplay soepeler zeker nu met vrr.
als je voor de plat gaat, let op je character tendency!!

[ Voor 7% gewijzigd door reaL_G op 16-05-2022 20:00 ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reaL_G schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:58:
[...]
Ik ga het proberen ;)
Zal weer even wennen zijn na zo'n eenvoudige platinum als Elden Ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
-SaveMe- schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:41:
Ik ben tot nu toe erg efficient met mijn runes omgegaan. Slechts twee keer een klein aantal runes verloren. De rest zit vrijwel allemaal in stat upgrades. Als ik bijna genoeg heb voor een level en ik nader/sta bij een boss, dan ga ik eerst ff naar een vaste plek om de laatste paar runes te vergaren en een level te pakken. Zo level je steady en raak je niet vaak veel kwijt.

Meeste deaths hier zijn btw aan het te pletter vallen bij het exploren :9
Dat doe ik ook. Ga overigens bij het exploren vaak zat dood. “Ah, een groepje, ff slopen”. Om vervolgens helemaal in de fik te worden gestoken en met spells te worden belaagd :') prima, toch niks te verliezen :)

In dungeons ben ik voorzichtig.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 09:40
Kan iemand mij op de xbox helpen bij de fire giant. Tot de helft lukt mij maar dan houd het op. Level 121 maar wordt echt compleet naar de tifus gemept en gerold.
Hoe werkt dat helpen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je gebruikt een Fullcalling Finger Remedy net buiten de boss room of bij de summoning pool en als spelers daar hun summon sign hebben neergelegd zie jij ze als gouden summon signs verschijnen.

Heb je Warmaster Jar ook als summon gebruikt bij de Fire Giant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
Ben al een keer naar binnen gegaan met iemand per ongeluk maar die was nog sneller dood dan ik. Warmaster jar? Nee gebruik mn mimic maar 2 klappen ben ik dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
noordwolde schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:09:
Ben al een keer naar binnen gegaan met iemand per ongeluk maar die was nog sneller dood dan ik. Warmaster jar? Nee gebruik mn mimic maar 2 klappen ben ik dood
Tweede fase onder en achter hem blijven. Als ie gaat rollen, gebruik Torrent om zo snel mogelijk weer onder hem te komen. Zie je vuur, dan is zijn AoE op komst, dus wegwezen. Talisman voor fire negotiation equipen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
Hoeveel Vigor heb je trouwens? Gisteren Fire Giant nog verslagen, zonder summons of spirits. Ook niet eens die fire talisman gebruikt. Alleen boiled crab volgens mij.

Als ie op die heuvel clipped, dan is ie wel kut.
In mijn eerste run volgens mij puur horse battle met Mimic gedaan, maar dat ging deze keer niet lekker, omdat ik telkens van m’n paard geknikkerd werd.

Vigor had ik trouwens op 60

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik denk dat een hoop mensen het belang van Vigor onderschatten. Hoe meer Vigor, hoe meer klappen je kunt hebben en hoe langer je blijft leven.
Ik zie mensen veelal veel punten in Str/Dex stoppen waar de meeste weapon damage initieel toch echt van weapon upgrades dmv smithing stones komt.

Het is wat gechargeerd want er zijn natuurlijk legio manieren om je health en weapon damage te verhogen maar in de basis is het gewoon erg handig om je Vigor goed op orde te hebben.
Vijanden slaan nu eenmaal eenmaal hard en zelfs met 60 Vigor ben je soms met één klap je halve healthbar kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Laatst online: 14:39
noordwolde schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:09:
Helaas speel ik op PS5, anders had ik graag geholpen. Je kunt Iron Fist Alexander oproepen als NPC als je zijn quest doorloopt. Als damage type slashing gebruiken. Richt je op zijn enkel met de band. Uiteraard je tear, armor en talisman richten op het reduceren van fire/fysieke damage. Gebruik geen mimic maar een summon met meer health. Zeker als je eigen vigor laag is. Lhutel bijvoorbeeld. Of zorg dat je summon toegang tot HP recovery heeft via jouw beeld (via schild of talismans).

En zoals @Superkiwi terecht opmerkt. Vigor!

[ Voor 5% gewijzigd door Woodsy op 16-05-2022 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
Vigor 45
End 36
Str 67
Dex 23
Net met 2 summons gedaan!!! Keihard verloren en ze waren nog super goed dacht ik.
Damn wat frustrating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
Gebruikt crafted blade collosal maxed level

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
noordwolde schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:07:
Gebruikt crafted blade collosal maxed level
Heb je niets wat slashing damage doet? Bijvoorbeeld de Bloodhound Fang. Met een katana ging de Fire Giant zonder al te veel problemen neer. Gebruik je ook de great rune voor +5 op alle stats in plaats van zo’n talisman die je damage taken verhoogt? Dit is echt het punt waar je moet gaan oppassen met zulke negatieve neveneffecten.

Als summon had ik Tiche (maar zelf hogere vigor). En rotten breath deed veel damage, maar ik vermoed dat je faith en arcane op de default zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door Woodsy op 16-05-2022 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

noordwolde schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:04:
Vigor 45
End 36
Str 67
Dex 23
Net met 2 summons gedaan!!! Keihard verloren en ze waren nog super goed dacht ik.
Damn wat frustrating
Kleine tip, en misschien had je het ook wel door, maar wanneer je je STR scaling wapen 2-hand gaat je scaling level x1.5, dus 2-handen met 66STR geeft je 99STR. Doorlevelen boven 66STR heeft alleen zin als je 1-hand of powerstanced. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Superkiwi schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:39:
Ik denk dat een hoop mensen het belang van Vigor onderschatten. Hoe meer Vigor, hoe meer klappen je kunt hebben en hoe langer je blijft leven.
Ik zie mensen veelal veel punten in Str/Dex stoppen waar de meeste weapon damage initieel toch echt van weapon upgrades dmv smithing stones komt.

Het is wat gechargeerd want er zijn natuurlijk legio manieren om je health en weapon damage te verhogen maar in de basis is het gewoon erg handig om je Vigor goed op orde te hebben.
Vijanden slaan nu eenmaal eenmaal hard en zelfs met 60 Vigor ben je soms met één klap je halve healthbar kwijt.
Ik denk dat dit ook het issue met mijn build, combineer strength met faith dus mijn punten zijn allemaal verdeeld over meerdere categorieën.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Bossie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:39:
[...]

Ik denk dat dit ook het issue met mijn build, combineer strength met faith dus mijn punten zijn allemaal verdeeld over meerdere categorieën.
Je kunt respeccen lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik heb het spel nu zo'n 15 tot 20 uur gespeeld en ik moet zeggen... Ik snap er de ballen van :+
Voor mijn gevoel heb ik nog niet echt een doel (ja, de Elden Ring), kan ook geen questlog vinden. Combat systeem vind ik ook wel gek. Dodgeroll tot een tegenstander de combo heeft gedaan, een paar hits doen en dan weer opnieuw. Klinkt in sommige gevallen makkelijker dan het is, maar dat is wel waar het op neer lijkt te komen.

Op de pc merk ik wat het spel echt is gemaakt voor de consoles, er is geen moeite gestoken in het hebben van een toetsenbord en muis, de voordelen daarvan en het meer speelbaar maken met toetsenbord en muis. Zo moet ik voor sommige combo's ctrl + shift in houden, de muis gebruiken en ook nog WASD + spatie om in beweging te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
Woodsy schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:13:
[...]

Heb je niets wat slashing damage doet? Bijvoorbeeld de Bloodhound Fang. Met een katana ging de Fire Giant zonder al te veel problemen neer. Gebruik je ook de great rune voor +5 op alle stats in plaats van zo’n talisman die je damage taken verhoogt? Dit is echt het punt waar je moet gaan oppassen met zulke negatieve neveneffecten.

Als summon had ik Tiche (maar zelf hogere vigor). En rotten breath deed veel damage, maar ik vermoed dat je faith en arcane op de default zitten.
Had dus die aangepast zodat ik rotten breath kon doen maar heb respec naar puur strength end en vig gedaan.
Dus moet m'n rivers of blood max upgraden voor de fire giant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
SD5k schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:34:
[...]

Kleine tip, en misschien had je het ook wel door, maar wanneer je je STR scaling wapen 2-hand gaat je scaling level x1.5, dus 2-handen met 66STR geeft je 99STR. Doorlevelen boven 66STR heeft alleen zin als je 1-hand of powerstanced. :)
Nee! Wist ik niet! Maar heb bij die fire giant wel echt een schild nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Klopt, maar dan moet je eerst ook even identificeren wat je nieuwe build gaat worden.

Ik blijf waarschijnlijk nog wel een tijdje doorknallen met heavy armor, shield en golden halberd hoewel ik nu ook een beetje met colossal weapons (radan, earth tree warden) aan het knallen ben.

Het probleem daarmee is dat mijn halberd op +9 zit, maar mijn andere wapens nog op +5-7 waardoor het verschil nog even te groot is (BKGS build of winged scythe klinken bijvoorbeeld ook goed).

Vervolgens zal een eventuele tweede playthrough wel weer op “magic” gebaseerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 13:57

Gisteren aan NG+2 begonnen, bleed builds begonnen me te vervelen. Deze run maar eens ravage maken met colossal weapons :D

[ Voor 27% gewijzigd door xavento op 17-05-2022 11:03 ]

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 08:22
noordwolde schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:04:
Kan iemand mij op de xbox helpen bij de fire giant. Tot de helft lukt mij maar dan houd het op. Level 121 maar wordt echt compleet naar de tifus gemept en gerold.
Hoe werkt dat helpen eigenlijk?
Hier ook. Wel ze poot er keer afgekregen.

Misschien dat iemand kan helpen als ik hem voor het weekend nog niet kapot heb op PS5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
k1978 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:50:
[...]

Hier ook. Wel ze poot er keer afgekregen.

Misschien dat iemand kan helpen als ik hem voor het weekend nog niet kapot heb op PS5?
Ik kan/wil je best helpen op de PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:34:
Ik heb het spel nu zo'n 15 tot 20 uur gespeeld en ik moet zeggen... Ik snap er de ballen van :+
Voor mijn gevoel heb ik nog niet echt een doel (ja, de Elden Ring), kan ook geen questlog vinden. Combat systeem vind ik ook wel gek. Dodgeroll tot een tegenstander de combo heeft gedaan, een paar hits doen en dan weer opnieuw. Klinkt in sommige gevallen makkelijker dan het is, maar dat is wel waar het op neer lijkt te komen.

Op de pc merk ik wat het spel echt is gemaakt voor de consoles, er is geen moeite gestoken in het hebben van een toetsenbord en muis, de voordelen daarvan en het meer speelbaar maken met toetsenbord en muis. Zo moet ik voor sommige combo's ctrl + shift in houden, de muis gebruiken en ook nog WASD + spatie om in beweging te blijven.
Ik merk bij combat dat het vooral een toets is van hoe hebberig je bent met neermeppen. “Toch nog even die ene klap” zorgt vaak voor dood gaan.
Ik stoor me soms wel aan de camera icm het target systeem. Maar dat zal wel steeds beter gaan wennen.
Heerlijke game verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Bossie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:48:
[...]
Klopt, maar dan moet je eerst ook even identificeren wat je nieuwe build gaat worden.
Uiteraard. Het probleem zal zijn wat jij schetst, geen goede gear voor verschillende builds.

Ik ben zelf begonnen met Samurai en gebruik nog steeds de uchigatana. Ondertussen zit die op +6 volgens mij. Wat is wijsheid, deze katana verder blijven upgraden of smithing stones bewaren voordat ik een betere wapens vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
noordwolde schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:38:
[...]

Had dus die aangepast zodat ik rotten breath kon doen maar heb respec naar puur strength end en vig gedaan.
Rivers kan maar is waarschijnlijk niet de beste keus. Die doet namelijk 50/50 fysieke en fire damage. En hij is vrij resistent voor fire aanvallen (50%). Regulier slash wapen als Bloodhound Fang of Uchi met bleed lijkt me makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Hulleman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:23:
[...]

Uiteraard. Het probleem zal zijn wat jij schetst, geen goede gear voor verschillende builds.

Ik ben zelf begonnen met Samurai en gebruik nog steeds de uchigatana. Ondertussen zit die op +6 volgens mij. Wat is wijsheid, deze katana verder blijven upgraden of smithing stones bewaren voordat ik een betere wapens vindt?
Volgens mij hoef je je niet druk te maken om gewone smithing stones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
[...]

Ik heb tot ver over de helft met de Uchi gespeeld. Uiteindelijk tot +20 gebracht. Voor dexterity build is het gewoon een goede keuze. Upgraden is een goede manier om de damage te verhogen. Meer dan punten in je stats pompen. Omdat upgraden ook de scaling verhoogd.

Uiteindelijk kun je iedere steen kopen met uitzondering van de +10/+25. En in de mijnen (rode grotten op de map) vind je er meer dan genoeg.

[ Voor 9% gewijzigd door Woodsy op 17-05-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Woodsy schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:28:
Upgraden is een goede manier om de damage te verhogen. Meer dan punten in je stats pompen. Omdat upgraden ook de scaling verhoogd.

Uiteindelijk kun je iedere steen kopen met uitzondering van de +10/+25.
Goed om dit te weten (y)

Kan ik eerst meer in vigor gaan pompen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 17-05-2022 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Gisteren goed progressie gemaakt in Ranni's questline. Ainsel river main gedaan, Heb die boss (... shade ofzo, rode invader) voor haar afgemaakt en ben in lake rot beland, tot aan tweede grace daar. Blij dat ik een dagger met bloodhound step heb en een rot cleansing flame ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
-SaveMe- schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:30:
Gisteren goed progressie gemaakt in Ranni's questline. Ainsel river main gedaan, Heb die boss (... shade ofzo, rode invader) voor haar afgemaakt en ben in lake rot beland, tot aan tweede grace daar. Blij dat ik een dagger met bloodhound step heb en een rot cleansing flame ...
Die boss 1/2 shot mij, heb je die draak voor Ranni in Deeproth Depths ook al gedaan?

Later deze week dan toch maar eens respeccen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Persoonlijke ervaring: de Uchi is een fantastisch wapen behalve tegen de zwaardere knights met een schild, daar ketst ie veelal vanaf. De normale knights zijn met een block counter wel aan te pakken.
Daarom ben ik in Leyndell overgestapt op de Bloudhound Fang, waarmee ik de knights met een simpele jump R2 is één keer staggerde. Het maakte een wereld van verschil.
Of je moet goed zijn in parry'en, dan maakt het niet uit natuurlijk.

Mijn advies: lekker met de Uchi blijven spelen en een greatsword oid achter de hand houden voor vijanden met sterke schilden. Wat veelzijdigheid kan nooit kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:30:
Blij dat ik een dagger met bloodhound step heb en een rot cleansing flame ...
Een andere manier om snel door rot of lava meertjes te geraken is 180° draaien en dan constant rondje (op de Playstation) drukken. Zo backstep je in vrij rap tempo naar de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Bossie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:27:
[...]

Die boss 1/2 shot mij, heb je die draak voor Ranni in Deeproth Depths ook al gedaan?
Echt? Die boss heeft mij geen een keer geraakt, voordat hij bij me was was hij al dood :9

Ik heb nog geen draak in de deeprot gezien, dus die komt nog. Volgens mij is dat dezelfde draak die je in die ruins bij de drie Rises (Ranni's Rise, etc) tegenkomt. Die had ik zo op de helft en toe vloog die weg ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Superkiwi schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:49:
[...]

Een andere manier om snel door rot of lava meertjes te geraken is 180° draaien en dan constant rondje (op de Playstation) drukken. Zo backstep je in vrij rap tempo naar de andere kant.
Ja, wist ik, maar vooruit met de bloodhound step is makkelijker, kun je ook opvolgen met een jump ... En het FP zat :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Superkiwi schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:45:
[...]
Mijn advies: lekker met de Uchi blijven spelen en een greatsword oid achter de hand houden voor vijanden met sterke schilden. Wat veelzijdigheid kan nooit kwaad.
Ok, thnx. Moet ik denk ik nog wel wat runes in strength gaan stoppen. Die heb ik denk ik nog op de standaard 12 van een Samurai staan.

Parry ben ik echt kansloos in. Heb wel een schild gevonden die 100% physical damage tegenhoudt voor guard counters.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 17-05-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Woodsy schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Ik kan/wil je best helpen op de PS5.
Super 👍 stuur als nodig is vrijdag of zaterdag wel ff privé berichtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

-SaveMe- schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:14:
[...]

Echt? Die boss heeft mij geen een keer geraakt, voordat hij bij me was was hij al dood :9

Ik heb nog geen draak in de deeprot gezien, dus die komt nog. Volgens mij is dat dezelfde draak die je in die ruins bij de drie Rises (Ranni's Rise, etc) tegenkomt. Die had ik zo op de helft en toe vloog die weg ...
draak van deeproot is van fia questline.
glinstone draak bij 3 rises kom je later tegen NA ranni questline

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Het gebruik van die dragon incantations heeft ook nadelen toch, in de zin dat je dan langzaam evil wordt of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-09 17:02
Bossie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:48:
[...]

Ik blijf waarschijnlijk nog wel een tijdje doorknallen met heavy armor, shield en golden halberd hoewel ik nu ook een beetje met colossal weapons (radan, earth tree warden) aan het knallen ben.

Het probleem daarmee is dat mijn halberd op +9 zit, maar mijn andere wapens nog op +5-7 waardoor het verschil nog even te groot is (BKGS build of winged scythe klinken bijvoorbeeld ook goed).

Vervolgens zal een eventuele tweede playthrough wel weer op “magic” gebaseerd worden.
Is die Halberd goed?
Ik zit nu met de bloodhound fang bezig maar sta open voor nieuwe dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
-SaveMe- schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:28:
Het gebruik van die dragon incantations heeft ook nadelen toch, in de zin dat je dan langzaam evil wordt of zoiets?
Zoiets is mij niet bekend. En ondanks tientallen uren met dragon incantations te hebben gespeeld heb ik hier niets van gemerkt. Enige nadeel dat ik kan noemen is dat de casting tijd vrij hoog is. Tegen bazen is het daarom een goede opener, maar verder zijn ze een stuk minder bruikbaar. Of je moet investeren in een hoge poise. Maar dat is vaak weer lastig voor een caster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

senk dat je madnes buildup bedoeld,
bij frenzy incantations, je ziet de bar van de buildup, dus kan je gewoon ff wachten dat hij daalt wanneer nodig

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

noordwolde schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:38:
[...]

rivers scaled vooral met arcane.
met 45 in vigor zou je genoeg moeten hebben voor fire gaint, je kan dan zeker minimaal 1 hit traden. schild is niet noodzakelijk vind ik zelf

ik proc altijd eerst frost dan fire/bleed

gewoon tussen benen blijven, als je ziet dat hij actie maakt om te verplaatsen, gelijk rennen voordat hij aoe doet ben je al weer tussen zijn benen.

GiTS

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_du1bA_PaP4TaD4MXgdyhRISwk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4GUhGHGx7AFZY0Hzn07Ka1vq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MxwmNogrixzvWEZiIDinJdRn-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Us9XkKtAIEhnqcapneXHNUxt.png?f=fotoalbum_large

Eindelijk!
Na 140 uur (op dit char) met een OP Arcane / Rivers of Blood build het einde gehaald.

Wat een wilde rit vol bewondering, afschuw, euforie, totale frustratie en voldoening.
Det laatste gevecht tegen Radagon vond ik (met als tweede Malenia) het tofste en die dan ook net zo lang gedaan zonder summons/ashes tot ik hem(/haar) versloeg. Deed me denken aan de Nameless King en Slave Knight Gael.
Dat zwarte gedrocht erna vergeet ik maar even.

Zo, nu mijn 2 andere chars tot het einde brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
[...]

huhh,

waar dan?

De skeletten in Black Knife Catacombs zijn anders, die gaan pas dood na een bepaalde handeling (niet het nogmaals hitten na het killen, deze blijven respawnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
[...]

huhh,

waar dan?

En de absurd lange boss runs :X (al zijn de bosses in DeS daareentegen weer niet zo moeilijk)

Maar wel erg vet. Idd beter geoptimaliseerd voor de PS5, dan ER. Quality mode is zelfs speelbaar, dat is in ER wel anders.

Edit: VRR was ik nog niets eens van op de hoogte dat dat inmiddels is uitgerold. Ik moet eens wat vaker uit mijn Elden Ring bubble komen. Binnenkort eens testen.

Edit2: Doet VRR iets voor Elden Ring als unsupported game? Of placebo effect?

[ Voor 18% gewijzigd door Atari op 17-05-2022 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:37

snmght

imho dan he

Welja schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:43:

Dat zwarte gedrocht erna vergeet ik maar even.
Precies dit. :')

Kan er nog steeds niet over uit dat dit de final boss is van zo een epische game. :+

En congrats natuurlijk! :)

[ Voor 41% gewijzigd door snmght op 17-05-2022 22:46 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
[...]
Huh, soepeler?

Afgezien van de graphics zijn er geen qol aanpassingen gedaan en de bewegingen zijn nog net zo houterig als in het origineel, alleen dan op 60fps.

Ik heb serieus moeite om het leuk te vinden, ds3 en sekiro blijven veruit de soepeleste games van from voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twee en een half uur in ng+ en de volgende baasjes zijn neer (dit keer allemaal solo):
spoiler:
Paardenbaas, Beastman Farum Azula (cave), Margitt, Godrick, Roundtable npc, Red Wolf, Renalla

Omdat ik zo sterk ben denk ik alles zonder dodgen door te komen. Helaas werkt dat niet zo, vijanden slaan nog steeds erg hard :P

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 18-05-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
reaL_G schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:29:
[...]

draak van deeproot is van fia questline.
glinstone draak bij 3 rises kom je later tegen NA ranni questline
Idd, als je die 3 waves met invaders hebt gedaan, dan kun je vervolgens met Fia(zit daar aan de noordkant) praten om de draak te triggeren

@Derbiss
Speelt prima tot nu toe, maar bloodhound fang speelde ook prima.
Ik wilde eigenlijk een strength/faith achtige build gaan doen en de golden halberd past daar beter bij.

[ Voor 20% gewijzigd door Bossie op 17-05-2022 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Loei123 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:52:
[...]

Huh, soepeler?

Afgezien van de graphics zijn er geen qol aanpassingen gedaan en de bewegingen zijn nog net zo houterig als in het origineel, alleen dan op 60fps.

Ik heb serieus moeite om het leuk te vinden, ds3 en sekiro blijven veruit de soepeleste games van from voor mij.
sorry, maar DeS remake is wel degelijk de soepelst lopende game, originele game hadden ze ook niet teveel moeten veranderen van het originele souls.

wat pas houterig speelt is remakes van DS trilogie. maar het is te doen zolang je in de bubble blijft.
ER is niet veel beter dan DS3. grafisch top als PS4 game.
ER is groots met veel content, maar na 1 cycle heb je de standaard dungeons wel gezien, en blijven alleen legacy/ boss runs leuk.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
reaL_G schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 00:07:
[...]

sorry, maar DeS remake is wel degelijk de soepelst lopende game, originele game hadden ze ook niet teveel moeten veranderen van het originele souls.
Qua fps misschien, maar qua gameplay, beweging en combat speelt ds3 echt veel vloeiender.

DeS en DeS remake hebben beide last van houterige animaties, zoals Ds1 en remastered dat ook hebben inderdaad.

Natuurlijk is dat ook logisch omdat from in de loop van de tijd meer ervaring heeft gekregen met het nieuwe genre dat ze hebben neergezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:39

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Ja, hoewel het geen invloed heeft op de gameplay verder, alleen je ogen veranderen van kleur. Maar het gaat volgens mij niet over hoe vaak je die incantations gebruikt, maar hoe vaak je drakenharten omruilt voor incantations. Dit is wat in de wiki staat:
Communion with dragons will slowly turn you into one, as such your eyes will reflect this as you consume Dragon Hearts.
Wiki pagina: https://eldenring.wiki.fextralife.com/Dragon+Heart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

reaL_G schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 00:07:
[...]

ER is groots met veel content, maar na 1 cycle heb je de standaard dungeons wel gezien, en blijven alleen legacy/ boss runs leuk.
Sterke disagree hier hoor maargoed de veel kleinere en lineaire DS games heb ik ook keer op keer opnieuw gespeeld zonder dat ik me verveelde.

Overigens knap als je alle ER content in 1 cycle weet te vinden. Ik vind nog steeds veel voor het eerst!

[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 18-05-2022 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Razenko schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 20:43:
[...]

De skeletten in Black Knife Catacombs zijn anders, die gaan pas dood na een bepaalde handeling (niet het nogmaals hitten na het killen, deze blijven respawnen)
Ik ben gister nog in die catacombs geweest. Bij mij gingen ze wel dood als je ze weer hit als ze gaan respawnen. Hier las ik dat je holy damage tegen skeletten moet gebruiken, dan respawnen ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

snmght schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 07:57:
[...]

Sterke disagree hier hoor maargoed de veel kleinere en lineaire DS games heb ik ook keer op keer opnieuw gespeeld zonder dat ik me verveelde.

Overigens knap als je alle ER content in 1 cycle weet te vinden. Ik vind nog steeds veel voor het eerst!
na ja dat ik 100% alles gezien heb wil ik ook niet zeggen (want dat kan niet), 180 uur begon ik aan cycle 2, bij 195 zat ik op einde cycle 3. heb uit ellende maar de game 3 weken neergelegd en nu net fresh opnieuw begonnen.

nog steeds wel GoT 2022, tot nu.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@reaL_G tsja ik miste in journey 2, 3 en 4 wel wat meer de uitdaging. Je bent dan al een hoog level en hebt de gear die je wilt grotendeels al verzameld. Heb met dat main character ook amper nog gespeeld. Maar een nieuwe journey starten is wel erg leuk moet ik zeggen.

Ga met huidige character Melania nog omleggen en dan nog wat bazen opzoeken en start er dan wellicht nog eentje. Heb Faith nog nagenoeg niet gebruikt so far. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razenko
Hulleman schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:23:
[...]

Ik ben gister nog in die catacombs geweest. Bij mij gingen ze wel dood als je ze weer hit als ze gaan respawnen. Hier las ik dat je holy damage tegen skeletten moet gebruiken, dan respawnen ze niet.
Normaal gesproken ja.. maar...

spoiler: title
in de black knife catacombes zijn er een aantal die blijven spawnen en die je niet kan hitten na het killen, dit heeft de maken met de mage die er vlak bij loopt, als je die dood gaan de skeletten ook dood.. bv de skeletten in bet midden waar je naar boven moet via de hakdingen die daar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Razenko schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:06:
[...]

Normaal gesproken ja.. maar...

spoiler: title
in de black knife catacombes zijn er een aantal die blijven spawnen en die je niet kan hitten na het killen, dit heeft de maken met de mage die er vlak bij loopt, als je die dood gaan de skeletten ook dood.. bv de skeletten in bet midden waar je naar boven moet via de hakdingen die daar zijn
ah, goed om te weten. Ik voelde me wat underleveled in die catacombs en ben er dus weer uitgevlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Bossie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 23:09:
[...]

Idd, als je die 3 waves met invaders hebt gedaan, dan kun je vervolgens met Fia(zit daar aan de noordkant) praten om de draak te triggeren

@Derbiss
Speelt prima tot nu toe, maar bloodhound fang speelde ook prima.
Ik wilde eigenlijk een strength/faith achtige build gaan doen en de golden halberd past daar beter bij.
Mm thx.. voor een volgende run denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Respec gedaan om mijn build iets te optimaliseren en vervolgens BGKS en Great star opgehaald.
Volgende stap is om smithing stones bell bearing 2/3 te halen om beide wapens te levellen.

Ik blijf colossal weapons ook erg bruut vinden, dus god-slayers greatsword staat ook de lijst
In ieder geval voorlopig weer genoeg te doen zonder ook maar een stap vooruit te gaan in de daadwerkelijke game :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Wel weer lekker progress geboekt;
Deeprot depths afgerond, ook zo'n giant soldier midden in de rot afgemaakt. Iets verder bij de grace komt een wyrm uit de rot waterfall, die heb ik gelaten voor wat het is. Close quarters overal rot en hij doet ook nog rot damage, echt niet te doen, krijg geen kans om te casten. Zelfs Luthel +10 helpt niet.

Astel down, had ik zeker wel 7 tries voor nodig. Moeilijkste boss tot nu toe. Wat een range heeft die en Luthel valt niet aan als ik te ver weg ben, dus dat hielp ook niet echt. Toch op zoek naar een agressievere en tanky spirit ashes. Sta open voor suggesties. Zuiden van Liurnia bereikt, nog niet alles verkent daar, maar eerst 3 dragons als normale enemies en dan nog Glintstone Dragon Adula. Damn, man, wat hebben al die beesten een belachelijke range en damage. Die Adula heb ik wat moeten cheesen, in die Cathedral schuilen en openingetjes vinden en zelfs dan was het uitkijken met haar AOE's en death beams.

Ranni's quest line afgerond. Ook fia questline afgerond, inclusief die draak die je moest killen.

Ff genoeg draken gezien vanavond :9

Ik ga me nu focussen op Vigor, aantal enemies dat me one of two shotten neemt wel erg rap toe ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpinnokDurav
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-01 17:37
-SaveMe- schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 00:26:
Deeprot depths afgerond, ook zo'n giant soldier midden in de rot afgemaakt. Iets verder bij de grace komt een wyrm uit de rot waterfall, die heb ik gelaten voor wat het is. Close quarters overal rot en hij doet ook nog rot damage, echt niet te doen, krijg geen kans om te casten. Zelfs Luthel +10 helpt niet.

Astel down, had ik zeker wel 7 tries voor nodig. Moeilijkste boss tot nu toe. Wat een range heeft die en Luthel valt niet aan als ik te ver weg ben, dus dat hielp ook niet echt. Toch op zoek naar een agressievere en tanky spirit ashes. Sta open voor suggesties. Zuiden van Liurnia bereikt, nog niet alles verkent daar, maar eerst 3 dragons als normale enemies en dan nog Glintstone Dragon Adula. Damn, man, wat hebben al die beesten een belachelijke range en damage. Die Adula heb ik wat moeten cheesen, in die Cathedral schuilen en openingetjes vinden en zelfs dan was het uitkijken met haar AOE's en death beams.

Ranni's quest line afgerond. Ook fia questline afgerond, inclusief die draak die je moest killen.

Ik ga me nu focussen op Vigor, aantal enemies dat me one of two shotten neemt wel erg rap toe ...
Meer Vigor is meer beter, in ieder geval tot 60 :). Qua summons zijn Banished Knight Oleg en Omenkiller Rollo agressief, maar niet super tanky.

Een van de beste summons die je nu wel kan halen nu je Ranni hebt afgerond is Black Knife Tiche. Doet flinke damage, is tanky en kan veel ontwijken. Na de Mimic nerf zowat de beste spirit summon in het spel.

spoiler:
Black Knife Tiche kan je halen in een Evergaol in het gebied waar je Ranni's quest kan afronden, Moonlight Altar. Zit helemaal rechtsboven in dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

SpinnokDurav schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 03:02:
[...]

Meer Vigor is meer beter, in ieder geval tot 60 :). Qua summons zijn Banished Knight Oleg en Omenkiller Rollo agressief, maar niet super tanky.

Een van de beste summons die je nu wel kan halen nu je Ranni hebt afgerond is Black Knife Tiche. Doet flinke damage, is tanky en kan veel ontwijken. Na de Mimic nerf zowat de beste spirit summon in het spel.

spoiler:
Black Knife Tiche kan je halen in een Evergaol in het gebied waar je Ranni's quest kan afronden, Moonlight Altar. Zit helemaal rechtsboven in dat gebied.
Ga ik die maar eens proberen. Wel jammer in een Evergoal, die vind ik als mage niet zo leuk omdat je geen spirit ashes kan gebruiken. Kun je wel player summons gebruiken in een Evergoal??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
-SaveMe- schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:44:
[...]

Ga ik die maar eens proberen. Wel jammer in een Evergoal, die vind ik als mage niet zo leuk omdat je geen spirit ashes kan gebruiken. Kun je wel player summons gebruiken in een Evergoal??
Nee. Of het moet gepatched zijn/worden. Ik ken er slechts eentje waarbij je een NPC kunt oproepen. Verder zijn het solo events. Je kunt ze altijd markeren en dan met een andere (latere) build terugkeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Woodsy op 19-05-2022 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
-SaveMe- schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 00:26:

Ik speel met Black Knife Tiche, die @SpinnokDurav ook al adviseerde. Oleg is iets agressiever dan Luthel, maar ook iets kwetsbaarder zonder schild. Voor bosses zonder AoE kun je ook de Greatshield Soldier Ashes nog overwegen. Die zijn met zijn vijven en zorgen zeker voor de nodige afleiding. Maar zijn wel kwetsbaar voor AoE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@-SaveMe- De Mimic Tear Spirit Ashes heb je nu toch ook al zeker?
Denk niet dat deze niks meer voorstelt omdat ie generfd is, het is nog steeds een ontzettend sterke summon.
Of jij er iets aan hebt omdat je als Mage speelt weet ik niet maar als melee doet ie het meer dan prima.
Dus als je snel bent kun je met sterke melee wapens de arena binnenstappen, hem oproepen en dan zelf switchen naar je mage wapen/staff/seal/HarryPotterstokje of wat jullie mages ook gebruiken ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Superkiwi op 19-05-2022 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Woodsy schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 08:57:
[...]

Ik speel met Black Knife Tiche, die @SpinnokDurav ook al adviseerde. Oleg is iets agressiever dan Luthel, maar ook iets kwetsbaarder zonder schild. Voor bosses zonder AoE kun je ook de Greatshield Soldier Ashes nog overwegen. Die zijn met zijn vijven en zorgen zeker voor de nodige afleiding. Maar zijn wel kwetsbaar voor AoE.
Die gebruik ik ook vaak, die staggeren de tegenstander en ik kan vervolgens rustig mijn momenten uitkiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Zit net naar een recommended path to follow te kijken. Blijkbaar wordt aangeraden eerst weeping peninsula te doen, voordat ik margit, stormveil castle en godrick aan zou pakken. Ik moet zeggen dat ik Castle Morne in weeping peninsula taaier vind dan Stormveil Castle.....

Siofra River heb ik, denk ik, grotendeels gedaan. Iig de boss daar gepakt. Lees ik dat het aanbevolen level voor dit gebied zwaar boven m'n level zat. Geeft toch een goed gevoel 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derbiss
Opnieuw een kleine update..voor zij die het willen weten uiteraard :).

Net onze vriend Godrick neergelegd (na 10 pogingen en uittesten welke spirit het beste helpt - de godric knights tot mijn verrassing) en nu Liurnia aan het verkennen. Het is terug even wennen om met je paard/geit rond te dwalen ivm het kasteel waarbij het +/- weer old scool DS was.

Nog beginners bezig?
Ohja.. en platformen.. 15k zielen kwijt omdat het zo onlogisch slecht is.. Hatelijk is het

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Derbiss schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:38:
Ohja.. en platformen.. 15k zielen kwijt omdat het zo onlogisch slecht is.. Hatelijk is het
Tip 1: ga niet moeilijk platformen als je je verloren runes wil oppakken.
Tip 2: equip een Sacrificial Twig talisman als je runes op een moeilijke plek liggen, dan verdwijnen ze niet als je wéér dood gaat.

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Superkiwi schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:20:
@-SaveMe- De Mimic Tear Spirit Ashes heb je nu toch ook al zeker?
Heb ik wel inderdaad, maar nog niet geprobeerd. Zal ik eens doen. En Mss zijn twee rock sling werpende dudes wel ultra dangerous :9 Ook maar eens levellen. Heb Luthel al wel op +10 ...

Hopelijk kan ik die Black Knife Tiche ook krijgen. Ga ik die eens levellen. Wordt morgen ben ik bang, mss dat ik nog ff ergens een gaatje vindt ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ook stilletjesaan beginner aan het spelen (wel eens gesnuffeld aan DS3 maar écht nooby).

Nu Level 28 of zoiets op een samurai (Uchigatana +5 nu), net Castle Morne doorlopen. Ook Magrit al neer.

Nu misschien nog eens gaan snuffelen aan rest van Stormveil Castle.

Siofra river al wel eens naar gekeken, maar die clay men ambeteerden me toen toch wat mee dan ik leuk vond. Misschien ook daar nog eens gaan zien. Dát vind ik wel het toppe aan deze game vs. de normale Souls games, het gevoel van geen andere weg te hebben dan je kop weer tegen dezelfde muur te bonken is helemaal weg (al doe je dat soms natuurlijk wél, die damn boss moet wel even neer natuurlijk...).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Superkiwi schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:45:
Tip 2: equip een Sacrificial Twig talisman als je runes op een moeilijke plek liggen, dan verdwijnen ze niet als je wéér dood gaat.

;)
Die twig zag ik gister ook in mn inventory. Handig! Kun je die twigs ook ergens kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
DexterBelgium schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:51:
Siofra river al wel eens naar gekeken, maar die clay men ambeteerden me toen toch wat mee dan ik leuk vond. Misschien ook daar nog eens gaan zien.
Siofra river heeft een recommended level van 60-70. Ik heb die op lvl 35 ofzo gedaan (samurai met uchi op +4 of 5 denk ik(. Was niet extreem taai moet ik zeggen. Vrij simpele boss.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 19-05-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij sommige merchants kun je ze (in beperkte hoeveelheid) kopen.
Ik zou wel adviseren om zo'n ding alleen te equippen als je ergens veel runes hebt liggen die je hoe dan ook terug wil hebben. Constant met een Twig rondlopen is onnodig imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:07
Sinds de kleine update is de Fire Giant stukken makkelijker geworden en is de rivers of blood generfd lijkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Sorcerer heerlijk spelen maar soms zit ik toch te knoeien met de gameplay.. Verkeerde potion gebruiken, of een potion pakt niet meteen. Targets stoei ik ook nog steeds mee. Bij meerdere tegenstanders kan het een heel gevecht zijn om de juiste te pakken of om weg te komen omdat de target toch nog blijft hangen. Rennala is geen pretje te noemen zo. Spells switchen tijden een boss fight is ook al zoiets.

Kwestie van gewenning of werkt het gewoon wat clunky als ranged in deze game?
Dit werkt toch allemaal wel wat intuïtiever op m’n powerstance character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@Verwijderd Ik vind het switchen van spells / items / equipement mid battle ook altijd erg rot. Je moet dan je left stick loslaten en staat dus stil. Probeer niet meer dan het broodnodige in mijn slots te hebben ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
Hulleman schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:17:
[...]

Die twig zag ik gister ook in mn inventory. Handig! Kun je die twigs ook ergens kopen?
Zeker voor bosses is er ook de Twiggy Cracked Tear voor je Flask. Zie ook:
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Twiggy+Cracked+Tear

Effect duurt 3 minuten.

[ Voor 12% gewijzigd door Woodsy op 19-05-2022 13:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
-SaveMe- schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:42:
@Verwijderd Ik vind het switchen van spells / items / equipement mid battle ook altijd erg rot. Je moet dan je left stick loslaten en staat dus stil. Probeer niet meer dan het broodnodige in mijn slots te hebben ..
Ik gebruik ook de 4-6 shortcut knoppen. Bijvoorbeeld HP is dan mijn enige echte item. FP zit onder de snel knop. Idem voor spirit summons. Zo ben je niet continu aan het wisselen. Of dat je per ongeluk een item teveel doorklikt… voor mij is healen altijd vierkantje (PlayStation). Die gebruik ik het meest. FP is dan snel driehoek en rechts.

Less is more qua items.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Woodsy schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:58:
[...]

Ik gebruik ook de 4-6 shortcut knoppen. Bijvoorbeeld HP is dan mijn enige echte item. FP zit onder de snel knop. Idem voor spirit summons. Zo ben je niet continu aan het wisselen. Of dat je per ongeluk een item teveel doorklikt… voor mij is healen altijd vierkantje (PlayStation). Die gebruik ik het meest. FP is dan snel driehoek en rechts.

Less is more qua items.
omlaag vasthouden is altijd terug naar 1ste item in de lijst.
2x snel vierkantje is 2x flask gebruiken in 1 animatie

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Woodsy schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:58:
[...]

Less is more qua items.
Ik heb de stead en spirit ashes onder de tool belt (driehoekje + richting) en wat consumables. Vierkantje: Healing voorop, FP erachter, verder niks. Equipment houd ik ook tot een minimum. Alleen de spells is erg onhandig, nu 7 geequipped. Rock slings als primary, naar boven ingedrukt houden. Maar mid battle switchen is wel lastig ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
Superkiwi schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:45:
[...]

Tip 1: ga niet moeilijk platformen als je je verloren runes wil oppakken.

;)
Ja ik weeeet het. Gek werd ik ervan; weet ook dat ik 3x die platformen heb geprobeerd en telkens mn runes terug gepakt. Hoe dom kan je zijn. Soit - les geleerd. Die talisman kende ik via fighting cowboy; staat op mijn lijstje.
Maar toch bedankt voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

-SaveMe- schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:05:
[...]

Ik heb de stead en spirit ashes onder de tool belt (driehoekje + richting) en wat consumables. Vierkantje: Healing voorop, FP erachter, verder niks. Equipment houd ik ook tot een minimum. Alleen de spells is erg onhandig, nu 7 geequipped. Rock slings als primary, naar boven ingedrukt houden. Maar mid battle switchen is wel lastig ....
Zou toch eens kritisch kijken of je niet met minder spells toe kunt. Rock Sling, Glintstone Pebble en Carian Slicer Kom je ook al een eind mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k1978
Eindelijk gelukt. Fire Giant is niet meer. Zonder summon hehehe. Deze wou ik bewaren voor fase 2 maar helemaal vergeten 😂😂😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
k1978 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 19:18:
Eindelijk gelukt. Fire Giant is niet meer. Zonder summon hehehe. Deze wou ik bewaren voor fase 2 maar helemaal vergeten 😂😂😂
Lekker bezig! Mijn aanbod om te helpen met (andere) bosses blijft staan :)! Maar helemaal top dat het gelukt is.

Ik heb toevallig vanavond ook de Fire Giant weten te verslaan in NG+. Ik moet wel zeggen dat bij NG+ de magie enigszins weg is. Zeker omdat het verrassingselement weg is. Iets nieuws ontdekken zit er ook niet in. Na meer dan 100 uur in de eerste sessie kan ik niet echt enthousiast worden van wederom ieder uithoekje van de vele gebieden uit te kammen. Dus volg je al snel de route die je nog kent van je eerste run. Desalniettemin houden de bosses en nieuwe build mogelijkheden het toch spannend.

Nog even mijn Fire Giant run. Niet mijn netste gevecht, maar hij is weer neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Woodsy schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:56:
[...]

Lekker bezig! Mijn aanbod om te helpen met (andere) bosses blijft staan :)! Maar helemaal top dat het gelukt is.

Ik heb toevallig vanavond ook de Fire Giant weten te verslaan in NG+. Ik moet wel zeggen dat bij NG+ de magie enigszins weg is. Zeker omdat het verrassingselement weg is. Iets nieuws ontdekken zit er ook niet in. Na meer dan 100 uur in de eerste sessie kan ik niet echt enthousiast worden van wederom ieder uithoekje van de vele gebieden uit te kammen. Dus volg je al snel de route die je nog kent van je eerste run. Desalniettemin houden de bosses en nieuwe build mogelijkheden het toch spannend.

Nog even mijn Fire Giant run. Niet mijn netste gevecht, maar hij is weer neer.

[YouTube: Elden Ring: Fire Giant (no summons)]
Leuke build overigens, heel anders dan mijn trage vuilnisemmer.

Pagina: 1 ... 55 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten