Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Bossie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:33:
[...]
De game geeft zoveel opties, dat het haast jammer is om vrijwel alles met een wapen te doen.
ik ben nog steeds bang dat ik (rare) upgrade components voor zowel wapens als spirit ashes tekort kom :/

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:15

reaL_G

G

-SaveMe- schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:19:
[...]

ik ben nog steeds bang dat ik (rare) upgrade components voor zowel wapens als spirit ashes tekort kom :/
later kan je upgrades kopen tot de laatste upgrade toe. dus alles tot +24 of +9

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenTimes
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 12:27
-SaveMe- schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:28:
[...]

ik heb mijn staff in mij rechterhand. Die wissel ik naar meteortic blade indien nodig. Linkerhand shield of tweede staff voor passive bonus. Vind ik het fijn spelen. Kan Ik shield up houden en casten ...
Ik gebruik over het algemeen meteorite staff vanwege de dmg buff voor rock sling aan de linker kant en rechts moonveil voor de snelle optie om meteen melee of short range magie via de art te doen. Moonveil is ook vanwege de FP efficiëntie voor de non-boss vijanden.

Een schild ben ik snel mee gestopt omdat ik merkte dat ik liever dodge en omdat vanwege lage poise dit vaak slecht afliep. Een 2e staff heb ik nog niet geprobeerd. Voor nu heb ik de extra bonussen (nog) niet nodig.

Ik las ook dat je de carian regal staff aan het upgraden. Die heb ik inmiddels op +8 maar ik moet daar nog de art vanaf halen om hem bruikbaar te maken icm moonveil. Die is nu waarschijnlijk beter dan de meteorite staff maar ook hier had ik de boost nog niet nodig.

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hahaha, ik zit hier al twee dagen uitstelgedrag te vertonen om
spoiler:
Melania
aan te pakken, gaat ze gewoon in de tweede poging neer _O-

De game heeft mij wel een tijd goed om de tuin geleid. Al die tijd dacht ik dat Milicent de dame uit de trailer was, maar niet dus.

Nu enkel Farum Azula nog 8)
Doet me heel erg denken aan een apocalyptisch Rome, heel tof gebied!

[ Voor 35% gewijzigd door Superkiwi op 09-05-2022 23:54 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Woodsy
  • Laatst online: 14:39
Mijn allereerste platinum ooit!

Vanavond was het dan eindelijk zover. Op de teller staat iets meer dan 105 uur. Mijn eerste trophy is 1 maart behaald. Ik ben de game geëindigd op level 176 en dat is eigenlijk teveel. Overigens wel gewoon door het spel te spelen en veel te ontdekken. De laatste tijd gingen bijna alle bosses in 1-2 pogingen neer. Zo ook de laatste. Waarschijnlijk is 150 een mooi punt om te stoppen. In ieder geval tot NG+.

De eerste 100 uur waren fantastisch en maken Elden Ring tot een van de beste en meest memorabele spellen die ik heb gespeeld. De legacy dungeons in het bijzonder blijven me bij. Die doorliep ik met klamme handjes. De oplichting van een grace en de frustratie bij een onnodige dood. De emoties liepen hoog op. Mijn fascinatie voor de wereld schuurde toen tegen het ongezonde aan. Het plannen van routes, builds, strategieën. Continu stats vergelijken van nieuwe items en naar optimalisaties zoeken.

De laatste paar uur vond ik persoonlijk minder en zakte mijn enthousiasme iets in. Alle dungeons waren gedaan en wat rest waren een serie bosses. Die uitgespreid moesten worden in verband met de vakantie en andere verplichtingen. Dat in combinatie met de lage(re) moeilijkheidsgraad wanneer je alle hoekjes van de wereld hebt verkend voor runes en items maakte de eindsprint het minste stuk.

Ik weet ook niet of ik direct doorga voor een NG+ of de game even wil neerleggen om het allemaal te laten bezinken. Je eerste run is toch de meest memorabele. En dat kun je nooit meer overdoen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/be3AwE1dhjddAS7aA3HAJ3Y5I1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPS6bBqsYFtj5RHEhOjwobqq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:02
Bossie schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:33:
[...]

Wat voor wapens gebruik je met je strength build aangezien ik dadelijk een setje 1-10 somber smithing stones bijelkaar heb?

Heb nu ook nog een beetje faith ivm huidig wapen (golden halberd), maar starscourge greatsword, earth tree colossal weapon etc lijken me ook goede opties om te maxen ipv goldem halberd.

De game geeft zoveel opties, dat het haast jammer is om vrijwel alles met een wapen te doen.
ik heb in new game een zweihander en troll god sword gebruikt, NG+1 de greatsword en nu gebruik ik 2 Greatswords, en dan Giant Hunt ash of war erop en PVPén maar, al werkt giant hunt ook best goed in PvE

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Agressief blijven en ze heeft eigenlijk geen kans.
Nu ben ik wellicht lichtelijk OP met level 172 maar goed, als ik haar de ruimte had gegeven zou ze mij net zo goed in de pan hakken.

[YouTube: ELDEN RING™ Malenia, Blade of Miquella bossfight]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_G
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-12-2022
D4NG3R schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:19:
[...]

Wanneer heb je hem verslagen, en op welk level zat je toen ongeveer? Radahn was op launch aanzienlijk moeilijker dan dat die nu is, en was tussen patch 1.03 en 1.04 aanzienlijk makkelijker dan dat die nu is. :p
Goede vraag, het lijkt alweer lang geleden. Maar ik moet zeggen dat ik dat met meer end bosses heb. Hoe groter hoe makkelijker ze zijn. Ik heb meer moeite met een npc die ik moet invaden of sommige 'tussen' bazen, vooral als ze veel springen en doen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

-SaveMe- schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:19:
[...]

Valt mee, je kan richting het einde tot +9/24 gewoon onbeperkt kopen.

Verder kan je per cycle (NG, NG+ etc);
  • 13 'normale' wapens naar +25 brengen
  • 8 somber weapons naar +10 brengen
  • 6 'normale' spirit ashes naar +10 brengen
  • 4 renowned spirit ashes naar +10 brengen
In tegenstelling tot voortgaande FROM games maakt de stap naar +10/25 aanzienlijk minder uit, zeker bij wapens die tot +25 gaan niet.

Buiten het feit om dat je ook nog kan ruilen met andere spelers, en eventueel met hulp van een ander de zooi kan dupen. (Backup van save maken > wapens upgraden > wapens wegruilen naar een ander > savegame terugzetten > terug naar stap 2)

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 10-05-2022 12:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 08:22
Pff Rykard is niet normaal zeg.

Denk krijg dat wapen niet voor niks in begin van gevecht. Na 3de poging is die er niet meer 👌🏻👌🏻👍

[ Voor 65% gewijzigd door k1978 op 10-05-2022 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:05:

Buiten het feit om dat je ook nog kan ruilen met andere spelers, en eventueel met hulp van een ander de zooi kan dupen. (Backup van save maken > wapens upgraden > wapens wegruilen naar een ander > savegame terugzetten > terug naar stap 2)
Hahaha, dat is in het begin echt veel werk geweest. Inmiddels zijn er al zoveel mensen die alle wapens op Base of Max level hebben en het gewoon voor je kunnen droppen ;) Ook een stack van 699 Lord Runes is leuk voor een nieuwe charachter om gelijk op level ~125 of iets te zitten.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Farum Azula is, op de trap naar de laatste baas na, clear. Hele toffe area, soms wat té druk met vijandjes maar daar is de sprintknop voor uitgevonden niet?
De tussenbaas
spoiler:
Godskin Duo
stelde eveneens weinig voor, daar hebben de npc summon en mijn mimic zich heerlijk op uit kunnen leven.

Ook de laatste legendary armament gevonden daar dus die trophy is ook binnen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woodsy
Superkiwi schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:30:
Farum Azula is, op de trap naar de laatste baas na, clear. Hele toffe area, soms wat té druk met vijandjes maar daar is de sprintknop voor uitgevonden niet?
De tussenbaas
spoiler:
Godskin Duo
stelde eveneens weinig voor, daar hebben de npc summon en mijn mimic zich heerlijk op uit kunnen leven.

Ook de laatste legendary armament gevonden daar dus die trophy is ook binnen :)
Ook even in het open graf gerust om de tweede tussenbaas te verslaan?
spoiler:
Dragonlord Placidusax

Als je een hint wil:
spoiler:
Bij de grace voor de brug omdraaien en teruggaan. De lift pakken. De 3-4 beastman verslaan en dan vlak voor die ruimte goed over de randen kijken (nabij de bomen). Mij viel het op door de vele bloodstains en ghosts van andere spelers die over de rand sprongen.

[ Voor 18% gewijzigd door Woodsy op 11-05-2022 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*Kiwi gaat vanavond eens een kijkje nemen.
Thanks! d:)b
Woodsy schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:38:
[...]
(...) tweede tussenbaas (...)
spoiler:
Dragonlord Placidusax
Ik dacht dat hij de grote baas van Farum Azula was.
Nu ben ik helemaal benieuwd wie ik bovenaan die trap tegen ga komen :D

[ Voor 73% gewijzigd door Superkiwi op 11-05-2022 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

In Limgrave kun je een portal nemen die je naar het Beast Sanctum in Caelid. Daar staat een optional boss met de rug naar je toe voor de deur. Ik dacht die pak ik ff...

Eerste twee pogingen werd ik echt dik genomen, maar derde poging op mijn stead lekker rondjes om hem heen gerend en rock sling erop... Boem! Lekkere hoop runes, waren een paar leveltjes :*)

Verder in NW Caelid begonnen met exploren. Die grote birds daar leveren lekkere hoeveelheid runes en zijn voor mij snel en makkelijk te killen :9~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Knoop doorgehakt en Elden Ring komt er hier ook in. Enige souls game die ik heb uitgespeeld is Demon's Souls Remake en dat was tof om te spelen. Die game vrij cheesy gespeeld met Royalty. Elden Ring wil ik toch meer up personal gaan spelen. Samurai ziet er tof uit en lijkt me wel wat :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Superkiwi schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:25:
Nu ben ik wellicht lichtelijk OP met level 172 maar goed, als ik haar de ruimte had gegeven zou ze mij net zo goed in de pan hakken.

Cool, vrij log character heb je wel. Met welke class en build speel je?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hulleman schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:10:
Knoop doorgehakt en Elden Ring komt er hier ook in. Enige souls game die ik heb uitgespeeld is Demon's Souls Remake en dat was tof om te spelen. Die game vrij cheesy gespeeld met Royalty. Elden Ring wil ik toch meer up personal gaan spelen. Samurai ziet er tof uit en lijkt me wel wat :)
Als je cheese wil ontwijken zou ik oppassen met de samurai, het is een van de makkelijkere starter en zet je vrij snel op het pad van een bleed build. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 15:21

Ziet er makkelijk uit zo.

ff een likje en comment achter gelaten..for free :+

Ik ben halverwege bij Haligtree weg gegaan. te frustreend soms hahaha. Die simpele enemies die met 2 hits ervoor zorgen dat je opnieuw vanaf de grace kan beginnen...poahhh irritant soms.

ik zag een vid voor een shortcut naar de baas, maar daar doe ik niet aan en er zijn leuke items in Haligtree te vinden.

Ik heb er nu 130uur opzitten en begin er wel een beetje klaar mee te zijn. wordt saai en steeds hetzelfde. Dungeons en caves. Enthousiamse is er een stukje vanaf iig.

Zou gisteravond paar uur gaan gamen, maar had meer zin om TOPdesk SSP te gaan configureren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulleman schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:15:
[...]
Cool, vrij log character heb je wel. Met welke class en build speel je?
De Samurai d:)b
Het grootste deel van de game heb ik met de Uchigatana (het standaard Samurai wapen) rondgelopen en pas sinds kort de overstap gemaakt naar de Bloodhound Fang. Mijn stats zijn nu al zover geleveld dat het langzaam maar zeker steeds meer een quality build is geworden, het voordeel daarvan is dat ik naast zwaardere wapens ook zwaarder armor kan dragen.
De Samurai is een prima basis om mee te beginnen, veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
D4NG3R schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:05:
[...]

Valt mee, je kan richting het einde tot +9/24 gewoon onbeperkt kopen.

Verder kan je per cycle (NG, NG+ etc);
  • 13 'normale' wapens naar +25 brengen
  • 8 somber weapons naar +10 brengen
  • 6 'normale' spirit ashes naar +10 brengen
  • 4 renowned spirit ashes naar +10 brengen
Als je een wapen upgrade, wordt dan de ash die je erop zet ook sterker qua dmg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Superkiwi schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:32:
[...]

De Samurai d:)b
Het grootste deel van de game heb ik met de Uchigatana (het standaard Samurai wapen) rondgelopen en pas sinds kort de overstap gemaakt naar de Bloodhound Fang. Mijn stats zijn nu al zover geleveld dat het langzaam maar zeker steeds meer een quality build is geworden, het voordeel daarvan is dat ik naast zwaardere wapens ook zwaarder armor kan dragen.
De Samurai is een prima basis om mee te beginnen, veel plezier!
Klinkt goed! Samurai leek me al een mooie class om mee te beginnen. Dit geeft nogmaals de bevestiging, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Unknown Alien schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:37:
[...]

Als je een wapen upgrade, wordt dan de ash die je erop zet ook sterker qua dmg?
Ja, damage/defence/health van de summon(s) gaat omhoog, en in sommige gevallen verhoogt het ook het aantal summons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
D4NG3R schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:25:
[...]

Als je cheese wil ontwijken zou ik oppassen met de samurai, het is een van de makkelijkere starter en zet je vrij snel op het pad van een bleed build. :')
Ik moet ook een beetje inkomen he :+ . De samurai is al heel wat meer up-close dan van afstand spells zitten casten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
D4NG3R schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:53:
[...]

Ja, damage/defence/health van de summon(s) gaat omhoog, en in sommige gevallen verhoogt het ook het aantal summons.
Die snap ik niet. Een summon zet je toch niet op een wapen. Bedoel een ash zoals sword of dance, blood flame of de hoarfrost op je wapen zetten bij zo'n grace point.

Summon upgraden staat toch los van je wapens?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hulleman schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:54:
[...]
De samurai is al heel wat meer up-close dan van afstand spells zitten casten :P
Zo is dat.
Met een bleed build speel je over het algemeen met korte wapens en moet je bij bazen in hun gezicht staan om ze te raken. En lang niet alle Samurai maken zo'n OP bleed build als je in de "omg look at this insane extremely OP one shot boss bleed build" Youtube videos ziet ;)
Een bleed build is gewoon een manier van spelen die de game biedt, net als op afstand spells casten terwijl je summon de agro trekt of je verschuilen achter een greatshield (Fingerprint Stone Shield iemand?) en ultradikke armor.
Lekker spelen hoe je zelf wil hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@D4NG3R haalt Ashes of War en Spirit Summons door elkaar.
Misschien dat ie het nog een keer wil proberen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Unknown Alien schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:57:
[...]

Die snap ik niet. Een summon zet je toch niet op een wapen. Bedoel een ash zoals sword of dance, blood flame of de hoarfrost op je wapen zetten bij zo'n grace point.

Summon upgraden staat toch los van je wapens?
Oh, verkeerd gelezen, ja - weapon arts schalen gewoon op de damage output van het wapen zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:56
Onlangs begonnen en hou ervan dat het qua gameplay meer lijkt op bloodborne dan op dark souls. Fast pacing is leuker.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:37

snmght

imho dan he

Well played, zit nu ook bij haar en al veel pogingen gehad. Ik ben wel maar level 130. Wil het per se kunnen doen met mijn huidige build en niet respeccen naar Seppuku toestanden of een schild. Speel nog steeds met de dubbele Great Stars.

Gaat nog wel even duren. :+

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Succes! d:)b
Doe je haar solo of gebruik je de spirit summons?

Seppuku en de Rivers of Blood ga ik in ng+ eens mee spelen, in combinatie met de Lord of Blood's Exultation talisman, de Rotten Winged Sword Insignia talisman en de White Mask die ik ondertussen in mijn inventory heb. Deze playthrough heb ik niet echt een bleed build gemaakt, het is dat de Uchigatana en Bloodhound Fang bleed buildup doen maar daar houdt het vwb 'bleed build' ook wel op.
Voor nu hecht ik nog teveel waarde aan de talismans die ik al zo'n beetje vanaf het begin gebruik:
-Dragoncrest Greatshield talisman
-Green Turtle talisman
-Erdtree's Favor talisman
-Pearldrake talisman*

*De Pearldrake wordt regelmatig gewisseld met een andere, mocht het nodig zijn.

[ Voor 100% gewijzigd door Superkiwi op 11-05-2022 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

snmght schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:19:
[...]

Well played, zit nu ook bij haar en al veel pogingen gehad. Ik ben wel maar level 130. Wil het per se kunnen doen met mijn huidige build en niet respeccen naar Seppuku toestanden of een schild. Speel nog steeds met de dubbele Great Stars.

Gaat nog wel even duren. :+
Gezien je wapens gok ik dat je vooral in STR en ARC hebt geïnvesteerd, als dat zo is kan ik je vertellen dat de Ash of War van Mohgwyn’s Sacred Spear haar binnen no time een kopje kleiner maakt. :9 Helemaal als je ook de Mimic gebruikt met dezelfde setup.

[ Voor 4% gewijzigd door SD5k op 11-05-2022 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
D4NG3R schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:59:
[...]

Oh, verkeerd gelezen, ja - weapon arts schalen gewoon op de damage output van het wapen zelf.
Ahh ok toch wel, ik snapte al niet dat die hoarfrost zo sterk was geworden, ik dacht..heh ik kan de ashes toch niet upgraden. Verklaard het.

Thanks d:)b

Ik gebruik zelf de katana's, snelheid boven kracht voor mij, al vind ik wel meerdere wapens echt leuk om mee te spelen.
Coded sword bv en die Rogier...Trina oid, die sleep buildup doet. Godskin duo en een goede hit en hij sliep :+

Mijn stats zijn ultra noobisch :+ ik wilde strg en hp vooral doen, maar kwam wapens tegen waarvan ik bv faith moest hebben of zoals night flame lvl 24 faith

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
Superkiwi schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:24:
Succes! d:)b
Doe je haar solo of gebruik je de spirit summons?

Seppuku en de Rivers of Blood ga ik in ng+ eens mee spelen, in combinatie met de Lord of Blood's Exultation talisman, de Rotten Winged Sword Insignia talisman en de White Mask die ik ondertussen in mijn inventory heb.
Seppuku kan niet op de Rivers of Blood omdat die al een eigen weapon skill heeft. Je kunt de Rivers of Blood wel combineren met een Uchi met Seppuku en blood affinity. Ik kan je aanraden je bleed build nog te combineren met jump attacks. Zeker als je aan het dual-wielden bent met 2 katana’s. Dat is/was mijn build enige tijd. En de talisman voor health regen bij opvolgende attacks. Combineert mooi met de Rotten Winged Sword Insignia en weapon skill van de Rivers of Blood. Bloodloss bij enemies en dan tegelijk healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah kijk, zo leer ik nog eens wat.
Wanneer ik aan ng+ ga beginnen en mijn build op ga zetten ping ik je nog wel eens aan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 11-05-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Unknown Alien schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:54:
[...]
Mijn stats zijn ultra noobisch :+ ik wilde strg en hp vooral doen, maar kwam wapens tegen waarvan ik bv faith moest hebben of zoals night flame lvl 24 faith
Denk hierbij ook aan verschillende talismans en armor opties (vaak helmen). Zeker als je een nieuw wapen wilt proberen. Dat is vaak minder definitief. Met sommige combinaties kun je zo 10-15 levels sprokkelen.

En anders kun je (later) altijd respeccen.

[ Voor 10% gewijzigd door Woodsy op 11-05-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:37

snmght

imho dan he

SD5k schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:30:
[...]

Gezien je wapens gok ik dat je vooral in STR en ARC hebt geïnvesteerd, als dat zo is kan ik je vertellen dat de Ash of War van Mohgwyn’s Sacred Spear haar binnen no time een kopje kleiner maakt. :9 Helemaal als je ook de Mimic gebruikt met dezelfde setup.
Thanks! Ik wil hem zonder mimic doen, challenge van mijn broer die het ook gelukt is. Maar die Ash of War maar eens onderzoeken. Heb minimale STR (22 voor het wapen) en +/- 65 ARC inderdaad.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

snmght schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:35:
[...]

Thanks! Ik wil hem zonder mimic doen, challenge van mijn broer die het ook gelukt is. Maar die Ash of War maar eens onderzoeken. Heb minimale STR (22 voor het wapen) en +/- 65 ARC inderdaad.
Die Ash kun je alleen op dat wapen gebruiken, is volgens mij zo bij alle boss weapons. Maar je hebt in ieder geval wel al de ideale build ervoor. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:54
Ik ben net begonnen (ook type spel) en merk dat ik al snel vastloop. Ik ben nu bij Gatefront, waar ik die soldaten wat dood om zo te kunnen levelen, ben nu level 17. Maar die grote soldaat die daar rondloopt, krijg ik niet dood. Volgens de site moet ik de poort door, maar daar staat een monster te wachten op mij die ik nog lang niet kan verslaan. Of is het de bedoeling dat ik mijn paard pak en er snel doorheen rijd voor het verhaal?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

carpebios schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:50:
Ik ben net begonnen (ook type spel) en merk dat ik al snel vastloop. Ik ben nu bij Gatefront, waar ik die soldaten wat dood om zo te kunnen levelen, ben nu level 17. Maar die grote soldaat die daar rondloopt, krijg ik niet dood. Volgens de site moet ik de poort door, maar daar staat een monster te wachten op mij die ik nog lang niet kan verslaan. Of is het de bedoeling dat ik mijn paard pak en er snel doorheen rijd voor het verhaal?
Sluit die site, en ga lekker zelf je ding doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:54
D4NG3R schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:57:
[...]

Sluit die site, en ga lekker zelf je ding doen. :)
Excuses, ik bedoelde sites of Grace, dat gouden dingetje waar je kan rusten, die geeft zo'n richting aan.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Wordt ineens geinvaded bij roundtable wtf. Levert Clining Bone op. Iemand idee wat dit nu betekend? Zou ik dus toch een story line volgen 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

carpebios schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:00:
[...]

Excuses, ik bedoelde sites of Grace, dat gouden dingetje waar je kan rusten, die geeft zo'n richting aan.
_O-

Niet te veel aandacht aan besteden, je kan overal heen gaan. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woodsy
carpebios schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:50:
Ik ben er de eerste keer gewoon langsgereden. Let wel, de sites sturen je in de richting van je volgende grote doel, maar niet perse de meest verstandige richting qua levels. Er valt nog genoeg te doen voordat je die kant opgaat.

Het zuiden en oosten (niet te ver!) zou ik eerst bezoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Woodsy op 11-05-2022 17:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

:9

Op dat kanaal nog meer leuke Elden Ring animaties! _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Woodsy schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:38:
[...]
Ook even in het open graf gerust om de tweede tussenbaas te verslaan?
spoiler:
Dragonlord Placidusax
Ze is neer!
Maar potverdorie wat een ontzettend gaaf introfilmpje :D
Het enige wat ik niet snap is dat ze daar dan niet even een Stake of Marika bij in de buurt zetten. De trip duurt eigenlijk net te lang om keer op keer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik zit momenteel vast bij the dual gargoyles in Siofea Aqueduct.
Volgens kom ik er wel langs door of een ranged of juist tanky spirit ashes te gebruiken.

Iemand tips mbt spirit ashes, heb er tot nu toe vrijwel geen aandacht aan besteed

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als het goed is heb je daar je mimic tear ashes al, die is eigenlijk altijd goed.
Daarnaast denk ik dat Lhutel ook wel een aardige is daar, die zou vanwege zijn constante geteleporteer een hoop klappen moeten kunnen ontwijken waardoor hij het lang volhoudt. Vergeet ook niet dat er een npc summon op te roepen is. De baasjes krijgen wel iets meer health dan maar 3 vs 2 is altijd beter dan 2 vs 2 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Superkiwi schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:04:
Als het goed is heb je daar je mimic tear ashes al, die is eigenlijk altijd goed.
Daarnaast denk ik dat Lhutel ook wel een aardige is daar, die zou vanwege zijn constante geteleporteer een hoop klappen moeten kunnen ontwijken waardoor hij het lang volhoudt. Vergeet ook niet dat er een npc summon op te roepen is. De baasjes krijgen wel iets meer health dan maar 3 vs 2 is altijd beter dan 2 vs 2 ;)
Yep, die questline heb ik gisteren even na gelopen en de summon te unlocken.
Daarna gisteren in een ander gebied blijven hangen en daar uiteraard 2-3 bossen binnen een paar tries neer :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Pfoe hé, ik was even bang dat ik te laat was met het back-uppen van mijn save voor het doen van de drie eindes :D
Blijkt dat ik me voor niets ongerust heb gemaakt en pas na de volgende baas hoef te saven. Daar ging mijn hartslag toch even een paar slagen hoger dan tegen
spoiler:
Maliketh

:P

Nu alleen de eindbaas nog en de verschillende eindes. Ontzettend jammer dat de game op haar einde loopt ;w

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 11-05-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Superkiwi schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 19:51:

Nu alleen de eindbaas nog en de verschillende eindes. Ontzettend jammer dat de game op haar einde loopt ;w
alle 6 eindes?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neuh alleen de trophy eindes voor de platinum, die hebben prio. De non-trophy eindes doe ik wel in ng+ en verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
Superkiwi schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:09:
Neuh alleen de trophy eindes voor de platinum, die hebben prio. De non-trophy eindes doe ik wel in ng+ en verder.
Je kunt saven na alle bazen en vlak voordat je je einde kiest. Dat heb ik ook gedaan. Dan is het kwestie van save reloaden, paar meter lopen en een andere interactie kiezen.

Succes met de laatste loodjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Muchos graçias!
En bedankt voor alle tips en handige weetjes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:20
Is er iemand hier die een Envoy's Greathorn kan droppen op PC misschien?

[ Voor 4% gewijzigd door Loei123 op 11-05-2022 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Superkiwi schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:51:
[...]

Ze is neer!
Maar potverdorie wat een ontzettend gaaf introfilmpje :D
Het enige wat ik niet snap is dat ze daar dan niet even een Stake of Marika bij in de buurt zetten. De trip duurt eigenlijk net te lang om keer op keer te maken.
Wat ik niet snap is dat sowieso je elixers etc niet even gereset worden als je door een gate gaat voor een gevecht. Vaak kom je de eerste keer half aan of heb je je spirit ashes al gebruikt, dan ga je toch ff testen en de tweede keer pas serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de meeste bossrooms zit wel een site of grace in de buurt en kun je snel even resten als je wil.
Ik ben in totaal denk ik slechts 3 bosses tegengekomen waarbij de loopafstand iets langer dan wenselijk was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Superkiwi schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:30:
Ah kijk, zo leer ik nog eens wat.
Wanneer ik aan ng+ ga beginnen en mijn build op ga zetten ping ik je nog wel eens aan ;)
Zo is dual curved sword nog idioter met jump attacks, gezien je 4 strikes doet totaal met 1 jump heb je met juiste ashes meteen procs. Heb met dank aan Loei123 gisteren zo mijn 2de Savanger's curved sword gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Markozv schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:38:
[...]

Zo is dual curved sword nog idioter met jump attacks, gezien je 4 strikes doet totaal met 1 jump heb je met juiste ashes meteen procs. Heb met dank aan Loei123 gisteren zo mijn 2de Savanger's curved sword gehad.
je moet es kijken naar poleblade/twinblades dat zijn 6 attacks met jumps, of de bloody hellice

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bossie schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:23:
[...]

Wat ik niet snap is dat sowieso je elixers etc niet even gereset worden als je door een gate gaat voor een gevecht. Vaak kom je de eerste keer half aan of heb je je spirit ashes al gebruikt, dan ga je toch ff testen en de tweede keer pas serieus.
Het feit dat je niet altijd op 'volle kracht' bij een boss aankomt is juist onderdeel van de gameplay. ;)

Elden ring is in dat opzicht ook een stuk makkelijker dan voortgaande games, daar was je veel vaker, en veel langer bezig om shortcuts te unlocken zodat het pad tussen een bonfire en de boss korter/makkelijker werd.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 12-05-2022 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
D4NG3R schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:31:
[...]

Het feit dat je niet altijd op 'volle kracht' bij een boss aankomt is juist onderdeel van de gameplay. ;)
Klopt, maar dan test je vaak even de mechanics van de boss omdat je vervolgens toch weer op volle kracht bij de ingang respawned.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Oh ja, dat lijkt absoluut de intentie te zijn bij ER, en naar mijn mening ook jammerlijk.. Er zijn een aantal bosses geweest welke ik gewoon 'dom' zat te pushen onder het mom dat je toch 5 seconden na respawnen weer naar binnen kan. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
D4NG3R schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:37:
Oh ja, dat lijkt absoluut de intentie te zijn bij ER, en naar mijn mening ook jammerlijk.. Er zijn een aantal bosses geweest welke ik gewoon 'dom' zat te pushen onder het mom dat je toch 5 seconden na respawnen weer naar binnen kan. :')
Dat dus idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb je ook Bloodborne gespeeld @Bossie?
Daar werden je health flasks niet eens gereset bij een site of grace maar kon je ze eerst gaan farmen omdat het letterlijk consumables waren. Kun je nagaan hoe leuk het was als je 15-20 pogingen bij een baas nodig had en je tussendoor ook nog eens farmrondjes moest doen om je health flasks aan te vullen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tijd voor wat bossfight filmpjes ;)

Ten eerste het duo waar iedereen tegenop ziet. Uiteindelijk bleken deze banger voor mij dan ik voor hen...
[YouTube: ELDEN RING™ Godskin Duo bossfight]

En uiteraard mag deze niet ontbreken:
[YouTube: ELDEN RING™ Dragonlord Placidusax bossfight]

Helaas ben ik vergeten om het gevecht tegen
spoiler:
Beast Clergyman / Mailketh
op te slaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Superkiwi schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:55:
Heb je ook Bloodborne gespeeld @Bossie?
Daar werden je health flasks niet eens gereset bij een site of grace maar kon je ze eerst gaan farmen omdat het letterlijk consumables waren. Kun je nagaan hoe leuk het was als je 15-20 pogingen bij een baas nodig had en je tussendoor ook nog eens farmrondjes moest doen om je health flasks aan te vullen :P
Dat aanvullen van de flasks vond ik ook wel opvallend in m'n eerste uurtje gisteren. Was ik niet gewend bij Demon's Souls. Daar moest ik soms eerst weer naar een ander level om grass te gaan farmen of ergens kopen. Wat mij betreft prima QoL improvement hoor :Y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woodsy
Uiteindelijk toch weer (vrijwel) direct aan NG. Gelijk uit de deuren van de tombe de Tree Sentinel neergehaald.

Dual-whip build met Occult affinity en Bloodhound Step als Ash. In deze run wil ik een tweede Scavenger's Curved Sword oppikken en die dual-wielden. Wederom met focus op blood loss, successive attacks en jump attacks. Ook hoop ik Millicent's Prosthesis nog op te pikken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Morgen even naar het gemeentehuis om een nieuw paspoort aan te vragen; vanaf nu mogen jullie mij Elden Lord noemen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIyIOlRLhH9EdH_AdrMx3cbNVfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p4Sd5w05K7r4wXrzgAZq4OBW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt hoor, ik flikker mijn controller zometeen het raam uit. De platformsectie naar beneden voor het 3e einde is met afstand het meest frustrerende deel van deze game :( :'( :X 8)7 |:(
Er is geen baas waar ik zó vaak ben doodgegaan als hier. Welke pannenkoek verzint dit nou? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik ben in Redmane Castle. Maar daar is niemand? Buiten wat beesten. Hoe dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:26:
Ik ben in Redmane Castle. Maar daar is niemand? Buiten wat beesten. Hoe dat zo?
Je hebt waarschijnlijk een site of grace in Altus Plateau aangestoken? Dan heb je het Radahn Festival getriggered en kun je Radahn verslaan.
Daarna is het kasteel weer gewoon bevolkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een stuk of 50 keer doodgegaan op weg naar einde #3 maar we zijn er. Wopwop!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPZb57dPiklzcntzuJ5kpSROfOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1Q5st9lMMo5Tm7zkNPTu0Qi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Superkiwi schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 00:01:
[...]

Je hebt waarschijnlijk een site of grace in Altus Plateau aangestoken? Dan heb je het Radahn Festival getriggered en kun je Radahn verslaan.
Daarna is het kasteel weer gewoon bevolkt ;)
Weird. Daar ben ik helemaal nog niet geweest. Wel beneden bij die grote lift, maar die heb ik niet geactiveerd…

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Chips, vergeten de clip van de eindbaas op te slaan :/
Hij was lastig en niet altijd even makkelijk te raken maar wel in de eerste poging neer.
Rest mij niks anders dan nog even mijn endgame stats te showen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87NmHLVteb-cKRogcAnsywf83YU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzC81ACyIndJKR1BEUgXVFO0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQ0bCV8VI_CiugFkpa5hP0I8Z3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7MYKZgOzf1Fz4SX0DY2toK4.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog wat runes farmen om alle boss items te kunnen kopen en de wapens te upgraden waar ik in ng+ mee wil gaan spelen en dan kunnen we weer los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb de SOMBERSTONE MINER'S BELL BEARING [1] asn de twin maiden gegeven, maar er is niks bij gekomen in de shop. Ben ik de Sjaak?

Edit
Gelukkig niet volgens de wiki:
Note: This item is relatively useless during a majority of the game, as you can always buy an unlimited amount of Somber Smithing Stones [1] and Somber Smithing Stones [2] from War Counselor Iji while he is alive.

[ Voor 49% gewijzigd door -SaveMe- op 13-05-2022 01:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
@Superkiwi mooi man 👍👊🏻

Vind Fire Giant wel pittig zeg pfff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
-SaveMe- schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 01:48:
Ik heb de SOMBERSTONE MINER'S BELL BEARING [1] asn de twin maiden gegeven, maar er is niks bij gekomen in de shop. Ben ik de Sjaak?

Edit
Gelukkig niet volgens de wiki:
Note: This item is relatively useless during a majority of the game, as you can always buy an unlimited amount of Somber Smithing Stones [1] and Somber Smithing Stones [2] from War Counselor Iji while he is alive.
Ook als hij dood is kan je ze blijven kopen maar dan bij de Twin Maiden na inleveren van Bell Bearing, echter dien je dan wel te kijken in de Bell Bearing Shop bij haar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
Superkiwi schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:16:
Echt hoor, ik flikker mijn controller zometeen het raam uit. De platformsectie naar beneden voor het 3e einde is met afstand het meest frustrerende deel van deze game :( :'( :X 8)7 |:(
Er is geen baas waar ik zó vaak ben doodgegaan als hier. Welke pannenkoek verzint dit nou? :/
Het is al te laat, maar als je goed springt val je meteen door de bodem heen en dat breekt je val en ga je niet dood ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Hahaha, dit is zó herkenbaar. Precies wat ik dacht toen ik dat aan het doen was. Ook minstens 50x doodgegaan op hetzelfde stuk. Ook helemaal aan het einde, dat je honderden uren superveel plezier hebt beleefd aan het spel en dan op zo'n manier dat einde moeten halen. Wát een narigheid was dat. Heeft ook niet echt met skill te maken, maar meer met een brakke besturing en een game engine die écht niet bedoeld is om te platformen. 8)

Maar toch gefeliciteerd!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:36

NoTimeRemains

I know

mss een kleine tip voor het platformen, eerst springen en in de sprong bewegen is preciezer dan bewegen en dan springen.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

NoTimeRemains schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:04:
mss een kleine tip voor het platformen, eerst springen en in de sprong bewegen is preciezer dan bewegen en dan springen.
Of die Kangaroo talisman gebruiken voor doublejump. Of je karakter respeccen naar Luigi ipv Mario. Die kan ook hoger springen.

[ Voor 11% gewijzigd door spaceboy op 13-05-2022 09:23 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 16:59
Dat gevoel had ik dus ook met die specifieke ending. Dat plaform gedeelte is zo achterlijk omdat de hitboxes van de dingen waar je op moet landen echt veel te vaag zijn (vaak genoeg dat ik daar ergens in de lucht zweefde terwijl ik eigenlijk al had moeten vallen)

Stukken naar beneden in Fromsoft games zijn altijd een beetje meh wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Stukken naar beneden in FROM games zijn zenuwslopend, soms door de wonky hitboxes en het feit dat je al snel gaat 'glijden' als je op een schuin stukje terecht komt, maar ook met regelmaat omdat je zelf gewoon finaal mis springt of per ongeluk rolt ofzo. :D

Vooral leuk als je van of naar DS2 wisselt, het springen daar was nog veel vreemder dan in de rest van de FROM games, heel erg zweverig om het maar te noemen.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er een uur en tien minuten over gedaan om beneden te komen, uiteindelijk was ik zo blij dat ik beneden was. Gelijk een "praise the I did it!" message op de grond gekwakt die al 10 keer approved werd in de korte tijd dat ik daar beneden was _O-

De langere sprint jumps vanuit stilstand kwamen soms echt wel goed van pas hier.
Springen en rondje ingedrukt houden > knuppeltje naar voren en springen = instant sprint jump.
En inderdaad, in de lucht een beetje bijsturen hielp ook behoorlijk, al had ik ook vaak dat ik op het randje van zo'n steen terecht kwam en er dan alsnog afgleed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
De eerste 2 uur aan zitten klooien met t spel. Lastig om alle mechanics onder de knie te krijgen. Basic dingen, zoals sprinten, items aan je pouch toekennen en je wapen two-handed gebruiken zijn al een hele opgave. Het spel daadwerkelijk spelen is nog niet veel van gekomen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 13-05-2022 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hulleman schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:33:
De eerste 2 uur aan zitten klooien met t spel. Lastig om alle mechanics onder de knie te krijgen. Basic dingen, zoals sprinten, items aan je pouch toekennen en je wapen two-handed gebruiken zijn al een hele opgave. Het spel daadwerkelijk spelen is nog niet veel van gekomen :+
Ik denk dat ik level 40 was toen ik doorkreeg dat switchen tussen (in mijn geval) wapen en seal op je knol een optie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Over dodgy hitboxes enzo;
Gisteren in Caelid wat van die rare knobbels beklommen om te kijken of er wat op ligt. Flink aan het klooien en jumpen met de stead om hogerop proberen te komen. Stond uiteindelijk op een scheef stuk en plotseling, "You died". WTF?!? Gelukkig lagen mijn runes daarna op de grond ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
spaceboy schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:22:
[...]

Of die Kangaroo talisman gebruiken voor doublejump. Of je karakter respeccen naar Luigi ipv Mario. Die kan ook hoger springen.
Gotver, heb die talisman nog gegoogled ook |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degenen die boss remembrances willen duplicaten is het even opletten: er zijn slechts 7 mausoleums in de game dus kies verstandig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Superkiwi schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:43:
Voor degenen die boss remembrances willen duplicaten is het even opletten: er zijn slechts 7 mausoleums in de game dus kies verstandig ;)
Waarom zou je dat doen? Die Mausoleums en hun nut zijn me sowieso niet duidelijk. Heb ze tot nu toe eigenlijk maar vermeden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een boss verslaat krijg je hun remembrance, die je bij the two fingers in de roundtable kunt inwisselen voor de boss wapens en spells.
Bij de mausoleums kun je eenmalig een boss remembrance dupliceren en kun je dus zowel het wapen als de spell kiezen.
Of je slurpt beide remembrances op om er veel runes mee te verkrijgen, dat is ook een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Superkiwi schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:04:
Als je een boss verslaat krijg je hun remembrance, die je bij the two fingers in de roundtable kunt inwisselen tegen de boss wapens en spells.
Bij de mausoleums kun je eenmalig een boss remembrance dupliceren en kun je dus zowel het wapen als de spell kiezen.
Of je slurpt beide remembrances op om er veel runes mee te verkrijgen, dat is ook een optie.
Ah, damn! Goed om te weten. Ik heb die van Godrick opgesnoept, beide wapens waren voor mij niet interessant ... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook als je 'm al hebt opgesnoept kun je 'm nog dupliceren dus je hoeft je geen zorgen te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Iemand die mij later vandaag ff langs de twin gargoyles kan helpen?
Geen idee hoe dat werkt overigens, maar ik neem dat je niet alleen randoms kan laten joinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Caelid ver gedaan volgens mij. Rest alleen nog Redmane Castle, dat nu dus leeg is en daarom mss nog een tweede run vereist, en dat grote vlakke gebied in het oosten ...

Quest vraagje:
ik probeer in elk geval Ranni's quest te volgen, maar wil ook graag de talisman van Seluvi quest line hebben.
spoiler:
Als ik het van de wiki allemaal goed begrijp, dan moet ik Ranni een bepaalde blade brengen die ik in Nokron City kan vinden. Hier kan ik naar toe na de baas in Redmane te hebben verslagen.
Voor Seluvi moet ik een item in de Altus plateau ophalen. Seluvis quest failed als je Ranni dat blade geeft of zelfs als je het oppikt, dat is dus niet duidelijk. De vraag moet ik dus eerst naar Altus plateau voordat ik naar Nokron ga en dat blade ga vinden? Of kan Nokron eerst, maar wacht ik met het blade geven aan ranni totdat ik die talisman van Seluvi heb gekregen? En hoe kom ik in Altus plateau?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Superkiwi schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:09:
Ook als je 'm al hebt opgesnoept kun je 'm nog dupliceren dus je hoeft je geen zorgen te maken :)
Ach, was maar 20k runes, past in een holle kies. Kan ik beter latere remembrances dupliceren, right?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Zonder een wiki en telkens daar kijken zijn de quests echt niet te doen, wel echt een minpunt wat mij betreft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt op twee manieren in Altus Plateau komen:
1) via de Grand Lift of Dectus (daarvoor heb je twee halve medailles nodig);
2) Aan de noordoostkant van het meer in Liurnia het ravijn door (het smalle riviertje op je map) en daar naar boven.

Als Redmane Castle leeg is betekent het dat je de baas daar kunt bevechten. Daarna wordt het weer gewoon bevolkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Superkiwi schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:22:
Je kunt op twee manieren in Altus Plateau komen:
1) via de Grand Lift of Dectus (daarvoor heb je twee halve medailles nodig);
2) Aan de noordoostkant van het meer in Liurnia het ravijn door (het smalle riviertje op je map) en daar naar boven.

Als Redmane Castle leeg is betekent het dat je de baas daar kunt bevechten. Daarna wordt het weer gewoon bevolkt ;)
Die tweede medallion mis ik nog volgens mij, geen idee war die is. Die tweede optie heb ik volgens mij gezien, moet je al die laddertjes naar boven klimmen...

Redmane eerst maar eens afronden en dan mss voor de zekerheid toch eerst maar naar Altus. Daar heb ik de map ook nog niet van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed is staat in de beschrijving van de ene helft van de medaille waar de andere helft zich bevindt.
En anders weet Gideon het misschien wel, dat is die kerel die in zijn kantoortje aan tafel zit in de roundtable.

Pagina: 1 ... 53 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten