Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:10

NoTimeRemains

I know

Markozv schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:54:
[Afbeelding]

Gisterenavond toch nog doorgezet en alles afgemaakt, of ik voor NG+ ga betwijfel ik nog even
Ingame time zit ik net iets over de 115 uur
hebben jullie iets van saves gekopieerd zodat je alle eindes krijgt?

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
NoTimeRemains schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:23:
[...]

hebben jullie iets van saves gekopieerd zodat je alle eindes krijgt?
Ja, ik heb mijn savegame voor de laaste boss gekopieerd en die 3x verslagen. Had ook een kopie kunnen maken van na eerste keer verslaan om zo 1 kill te besparen maar wou toch nog wat moeite ervoor doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Markozv schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:26:
[...]

Ja, ik heb mijn savegame voor de laaste boss gekopieerd en die 3x verslagen. Had ook een kopie kunnen maken van na eerste keer verslaan om zo 1 kill te besparen maar wou toch nog wat moeite ervoor doen 8)7
ja ik zit nu in mn NG+ om de verschillende eindes af te ronden. Wss wordt t nog een rondje voor Ranni & Dung maar ik weet niet of ik daar nu echt heel veel zin in heb.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-09 17:02
Superkiwi schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:50:
[...]

Rivers of Blood = een katana ;)

Qua range (van het wapen zelf) is de Nagakiba denk ik het beste, die is ongeveer anderhalf keer zo lang als de Uchikatana waardoor je iets meer afstand kunt houden. Het maakt 'm wel iets trager maar dat valt ook best wel mee.
Wat vind je van het bloodhound's fang-zwaard? Ik heb hem nu te pakken maar moet Dex nog versterken.
Is het de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
NoTimeRemains schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:33:
[...]

ja ik zit nu in mn NG+ om de verschillende eindes af te ronden. Wss wordt t nog een rondje voor Ranni & Dung maar ik weet niet of ik daar nu echt heel veel zin in heb.
Bij NG+ zou ik de onderstaande einde's nog moeten doen.
spoiler:
Blessing of Despair (Dung Eater's Ending) en The Age of Order - Goldmask's Ending) nog doen voor alle 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn Vagabond doe ik tot nu toe alles dual-wield. Kan dit het hele spel of komt er een moment dat je toch echt een shield erbij moet pakken?
Ik vind het in ieder geval heerlijk om er in te springen, beide swords in een vijand zijn hoofd te planten en op tijd weg te rollen. Rollen spreekt mij meer aan dan blocken met een shield.

Ik ben overigens nog steeds aan het switchen tussen mijn Astrologer en Vagabond, kan maar niet kiezen omdat het beide zo verschillend speelt. We zullen zien wat de main focus gaat krijgen. ;)
Markozv schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:01:
[...]

Leuke aan Elden Ring is dat die keus volledig aan jezelf is, spel wordt uitgespeeld naakt met level 1 en club tot full Armor zonder roll sprint of dodge
Dat zal zeker wel, maar ik ben net begonnen en het is mijn eerste game zoals dit. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2022 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markozv
Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:59:
Met mijn Vagabond doe ik tot nu toe alles dual-wield. Kan dit het hele spel of komt er een moment dat je toch echt een shield erbij moet pakken?
Ik vind het in ieder geval heerlijk om er in te springen, beide swords in een vijand zijn hoofd te planten en op tijd weg te rollen. Rollen spreekt mij meer aan dan blocken met een shield.
Leuke aan Elden Ring is dat die keus volledig aan jezelf is, spel wordt uitgespeeld naakt met level 1 en club tot full Armor zonder roll sprint of dodge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
[...]

Dat zal zeker wel, maar ik ben net begonnen en het is mijn eerste game zoals dit. :)
Zelfde geld voor mij en ja ik heb het spel ook uitgespeeld zonder schild, sommige bosses zullen pittig zijn maar niks is onmogelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 06:59

reaL_G

G

Ik ben overigens nog steeds aan het switchen tussen mijn Astrologer en Vagabond, kan maar niet kiezen omdat het beide zo verschillend speelt. We zullen zien wat de main focus gaat krijgen. ;)

[...]

beetje afhankelijk van je hp en GIT GUD skills
onder 750 ja
boven 1500 niet echt.

ook beetje afhankelijk hoe vatbaar je bent voor ge-one shot te worden. hoort gewoon bij dit type spel, mensen klagen te snel.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer een gestoorde Bleed build 8)7

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Mijn mening: houd dat er ook lekker in, mijn eerste playthrough in mijn eerste souls game (DS2) deed ik geheel met een schild, daarna DS1 door gegaan met (vrijwel) enkel rollen en daarna in DS3 parries er bij geleerd. Terug naar wat ik in DS2 gedaan heb wil ik zelf iig niet.

Het grootste probleem wat ik met shields heb is dat ze niet universeel zijn. Je kan (vrijwel) elke aanval ontwijken, en natuurlijk je kan ook (bijna) elke aanval blocken; echter doet niet elke aanval het zelfde type schade. Waardoor je met regelmaat toch schade krijgt. Daar komt ook nog eens bij dat je met rollen jezelf kan (her)positioneren, rondlopen met een schild voor je bakkes limiteert je daar flink in, zeker als je de hit incasseert en daardoor heel eventjes kort stil staat.

Maar uiteindelijk is het belangrijkste; waar jij het meeste lol uit haalt. Je kan letterlijk op 10000 verschillende manieren het spel door spelen, en er is echt geen schaamte om een schild te pakken nadat je 100e gefrustreerde poging om een aanval van een boss te ontwijken mislukt. ER introduceert daarnaast ook een nieuwe mechanic (guard counters), waardoor het zelfs voor Souls veteranen welke shields hebben afgezworen best wel interessant kan zijn om ze toch weer een kans te geven. :)
Derbiss schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:36:
[...]

Wat vind je van het bloodhound's fang-zwaard? Ik heb hem nu te pakken maar moet Dex nog versterken.
Is het de moeite?
Prima wapen, maar de weapon art is enigszins een noob-trap. De weapon art lijkt geweldig, maar laat je gigantisch open voor een pak slaag als je de laatste move ervan niet kan uitvoeren (een sprong achteruit).

Zodra vijanden (en vooral bosses) er niet meer consistent door gestaggered worden begint dat ding heel snel z'n waarde te verliezen, maar zitten veel spelers op op het punt dat ze compleet afhankelijk zijn geworden van de weapon art. :')

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 02-05-2022 12:17 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Sowieso wel een held dit, als je ziet dat hij bij de laatste baas/bazen niet eens de moeite neemt om een flesje te nemen terwijl hij 5% health heeft ofzo... 8)7

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

spaceboy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:18:
[...]

Sowieso wel een held dit, als je ziet dat hij bij de laatste baas/bazen niet eens de moeite neemt om een flesje te nemen terwijl hij 5% health heeft ofzo... 8)7
Dat is geheel met opzet, heeft niks te maken met stoer doen of geen moeite nemen. ;)

RFBS beter bekend als de RTSR in voortgaande games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

spaceboy schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:18:
[...]

grappige vind ik zelf nog wel.
dat ondanks de build je altijd nog wel zijn runes ziet liggen. dus tig keer doodgaan met zo een build. kom op

[ Voor 5% gewijzigd door reaL_G op 02-05-2022 12:55 ]

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:34
Markozv schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:01:
[...]

Rollen is voor mij bijna opzij vallen, beast champion armor icm mausoleum knight shield :+
Vind het prima, maar zal zeker een keer respeccen om wat sneller/agressiever te kunnen spelen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
D4NG3R schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:58:
[...]

Prima wapen, maar de weapon art is enigszins een noob-trap. De weapon art lijkt geweldig, maar laat je gigantisch open voor een pak slaag als je de laatste move ervan niet kan uitvoeren (een sprong achteruit).

Zodra vijanden (en vooral bosses) er niet meer consistent door gestaggered worden begint dat ding heel snel z'n waarde te verliezen, maar zitten veel spelers op op het punt dat ze compleet afhankelijk zijn geworden van de weapon art. :')
Ah thx; beetje mee experimenteren dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

reaL_G schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:53:
[...]

grappige vind ik zelf nog wel.
dat ondanks de build je altijd nog wel zijn runes ziet liggen. dus tig keer doodgaan met zo een build. kom op
Dat komt omdat hij bij 1 hit dood gaat, je moet dit ook meer zien als “omdat het kan” en niet als een build waar je je eerste playthrough mee gaat doen.

[ Voor 3% gewijzigd door SD5k op 02-05-2022 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Derbiss schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:00:
[...]

Ah thx; beetje mee experimenteren dan :).
Gewoon lekker mee klooien, valt dat ding tegen dan zijn er nog voldoende andere wapens welke overlap hebben met je levels. Heb je echt te veel levels geïnvesteerd maak je dat zo weer ongedaan. Heel ver hoef je daarvoor het spel ook niet in te zijn. :)

Door 'gewoon' te spelen had ik op mijn 1e playthrough al iets van 8-10 Larval Tears, het item wat je inlevert om je levels opnieuw in te delen. In totaal zijn er bijna 20 te vinden (per playthrough, je neemt ze zelfs mee naar NG+) als ik het niet verkeerd herinner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SD5k schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:05:
[...]

Dat komt omdat hij bij 1 hit dood gaat, je moet dit ook meer zien als “omdat het kan” en niet als een build waar je je eerste playthrough mee gaat doen.
15 vigor is inderdaad totaal onzinnig. Om het spel een beetje leuk te houden voor jezelf wil je rond level 150 echt wel ergens in de buurt van 50-60 vigor zitten, tenzij je een absolute dodge/parry koning bent.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nouwja, als je niet gehit wordt ben je ook geen health nodig. >:)

Maar zonder gekheid; Er zullen weinig spelers zijn die comfortabel op <25 vigor het spel door spelen. Zo snel mogelijk 20 halen is doorgaans ook mijn aanraden voor nieuwe spelers, en daarna gewoon met regelmaat een punt er in steken.

In ER schaalt vigor veel harder door dan in voortgaande souls games, dus het is geen overbodige luxe om aan het einde minimaal 40 (maar veel liever 50+) te hebben. Terwijl 35-40 in DS3 wel zo ongeveer het eindpunt was.

Om mijzelf even te quoten:
D4NG3R schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:12:
[...]

Juist omgekeerd, vigor schaalt in ER tot en met de softcap van level 40 niet linear. Waar dat in DS3 maar tot 20 het geval was.

Ter referentie:
10 > 20 = +238HP
20 > 30 = +342HP
30 > 40 = +456HP

Het verschil tussen 20 (652HP) en 40 (1450) is dan ook een schamele 798HP. :+
Ik ben het spel zelf op SL138 geeindigt, met 38 of 39 base vigor (+5 van Radagon's Soreseal en iets van 100HP van een andere talisman), maar heb ook al minstens 1200 uur zitten in de rest van de FROM games. Zo heel veel ruimte om af en toe hits te tanken gaf dat niet meer aan het einde. :X

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 02-05-2022 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Derbiss schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:36:
[...]

Is het de moeite?
Ik vind 'm heel fijn!
Doet behoorlijk goede damage, heeft een hele fraaie weapon art mét sterke follow-up en doet ook nog eens bleed. Daar bovenop is ie ook nog te buffen met de Bloodflame Blade incantation of bv blood of fire greese.
De Uchigatana was mijn favoriet, behalve tegen knights met schilden. En dat is waar de Bloodhound Fang zijn waarde voor mij bewezen heeft; een jumping R2 atrack om ze muf te slaan en daarna is het met R1 attacks snel afgelopen met ze. In Leyndell heb ik met geen enkele vijand moeite gehad en dat heeft alles te maken met de Bloodhound Fang :)

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 02-05-2022 14:36 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
Superkiwi schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:33:
[...]

Ik vind 'm heel fijn!
Doet behoorlijk goede damage, heeft een hele fraaie weapon art mét sterke follow-up en doet ook nog eens bleed. Daar bovenop is ie ook nog te buffen met de Bloodflame Blade incantation of bv blood of fire greese.
De Uchigatana was mijn favoriet, behalve tegen knights met schilden. En dat is waar de Bloodhound Fang zijn waarde voor mij bewezen heeft; een jumping R2 atrack om ze muf te slaan en daarna is het met R1 attacks snel afgelopen met ze. In Leyndell heb ik met geen enkele vijand moeite gehad en dat heeft alles te maken met de Bloodhound Fang :)
Of hoe 1 wapen 2 verschillende adviezen kan opleveren :). Thx Kiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:15:
[...]

15 vigor is inderdaad totaal onzinnig. Om het spel een beetje leuk te houden voor jezelf wil je rond level 150 echt wel ergens in de buurt van 50-60 vigor zitten, tenzij je een absolute dodge/parry koning bent.
ben zelf op 47 vigor geëindigd, en alleen door malenia. anders had ik 40 aangehouden, had gewoon health nodig voor haar. (uiteindelijk L200 hybrid).

50/60 is wel fors voor een L150 build.
maar idd beter paar klappen kunnen krijgen, dan huilen om one-shots

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:31

snmght

imho dan he

Niemand die op Xbox een Great Stars kan missen? Wil er Rivers of Blood voor teruggeven eventueel of something else maar heb niet zo veel unique weapons op dit karakter.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
snmght schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:31:
Niemand die op Xbox een Great Stars kan missen? Wil er Rivers of Blood voor teruggeven eventueel of something else maar heb niet zo veel unique weapons op dit karakter.
Volgens mij niet veel Xbox gamers hier.

Poll: Op welk platform speel je Elden Ring?
PlayStation
Xbox
PC
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404475&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:07

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

snmght schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:31:
Ik wil best wel helpen, maar speel het niet echt meer. Weet ook niet of ik een great stars. Ik ga hem nu even installeren. Ik laat het je zo weten. Als ik hem heb moet je me wel even helpen hoe ik je kan helpen :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

uchiha tijntje schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:10:
[...]

Ik wil best wel helpen, maar speel het niet echt meer. Weet ook niet of ik een great stars. Ik ga hem nu even installeren. Ik laat het je zo weten. Als ik hem heb moet je me wel even helpen hoe ik je kan helpen :P
Dat zou fijn zijn! Als je hem niet hebt kun je me evengoed helpen dan hevel ik hem over van een andere character.

Ben wel even offline nu (eten, kinderen enz) maar heb je vanavond eventueel tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

snmght schreef op maandag 2 mei 2022 @ 18:17:
[...]

Dat zou fijn zijn! Als je hem niet hebt kun je me evengoed helpen dan hevel ik hem over van een andere character.

Ben wel even offline nu (eten, kinderen enz) maar heb je vanavond eventueel tijd?
Tot half 8 en tussen half 10 en 10. :)

Gamertag: zie hieronder.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-05-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@reaL_G Ik vind 47 wel in de buurt van 50-60 hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:34
Ik ben volgens mij toevallig en iets te vroeg bij Radahn beland. Iemand die mij daar langs kan helpen op de PS5?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
ArnoldSmiley schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:39:
Ergens baal ik een beetje dat ik Elden Ring heb uitgespeeld. Ik heb 0.0 interesse nog in andere games, gezien mijn recente ervaring met HFW ben ik wel klaar met alles wat niet van FS komt.

Twijfels uberhaupt of ik mijn PS5 wil laten stofhappen tot aan een nieuwe FS titel, of dat ik hem wellicht de deur uitdoe.

Heb sinds Mei vorig jaar echt onwijs veel plezier gehad aan alle FS titels, maar ik merk ook dat de drive een beetje ontbreekt om een 2e run te gaan doen. Ik heb dat met films en boeken ook; ik ben niet iemand die iets nog een keer speelt/leest/kijkt.

Maar eens rustig in de gaten houden wat FS de komende tijd gaan aankondigen....
Heb je Tomb Raider al gespeeld?
Blijft ondanks elden ring toch mijn favoriete game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Ik zit nog steeds in Liurnia. Nu in NE, daarna nog het gehele (N) Westen. lastig gebied om structureel te verkennen met al die hoogte verschillen etc. Ook weinig dungeons nog. In mijn tempo ben ik zo nog wel maanden bezig.

Fijne mechanic dat je flasks weer vullen na een groepje te hebben verslagen. Wel suf dat dat dan weer niet werkt in dungeons en grote locaties.

Ik heb overigens best moeite met Knight met die grote schilden. Die blokken mijn magic attacks, iemand daar een strategie voor?

Zelfde voor rune bears, die slaan me zo kapot en/of van mijn paard, zijn razend snel, magic lukt voor geen meter en melee wordt ik ook overrompeld door ze. Ik rijd er nu altijd maar met een boog omheen ... Echt mijn angst gegners in dit spel tot nu toe ...

Overigens mist de game echt een quest log. Echt onmogelijk bij te houden wie wat waar, wat er gebeurt, wat te doen, etc. Kan alleen als je steeds de wiki raadpleegt. Tegen het zere been, snap ik, maar het zou de game echt goed oen!

[ Voor 13% gewijzigd door -SaveMe- op 02-05-2022 21:54 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Greatsword schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:54:
[...]

Volgens mij niet veel Xbox gamers hier.

Poll: Op welk platform speel je Elden Ring?
PlayStation
Xbox
PC
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Klopt helaas. Maar 1tje is genoeg, dankzij @uchiha tijntje nu mijn tweede Great Stars! Next time eens aan wat runes zien te komen en die upgraden.

Bijna, of in a way helemaal de Fire Giant ook samen verslagen. Uiteindelijk begaf hij het maar helaas verscheen toen de tekst YOU DIED al in beeld omdat ik luttele seconden eerder ging. :(

Komt goed als ik die tweede Great Star ook geupgrade heb denk ik. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Wat is eigenlijk het doel van die minor Erdtrees? Je killed en boss en dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:19:
Wat is eigenlijk het doel van die minor Erdtrees? Je killed en boss en dan?
Die droppen Tears voor in je Flask of Wondrous Physick. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

snmght schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:10:
[...]

Klopt helaas. Maar 1tje is genoeg, dankzij @uchiha tijntje nu mijn tweede Great Stars! Next time eens aan wat runes zien te komen en die upgraden.

Bijna, of in a way helemaal de Fire Giant ook samen verslagen. Uiteindelijk begaf hij het maar helaas verscheen toen de tekst YOU DIED al in beeld omdat ik luttele seconden eerder ging. :(

Komt goed als ik die tweede Great Star ook geupgrade heb denk ik. ;)
Haha. Het scheelde echt maar 1 seconde :) Was weer leuk om even te spelen. Blijft een fenomenale game. Succes met je Great Stars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Ton Hasselt schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:45:
[...]

Heb je Tomb Raider al gespeeld?
Blijft ondanks elden ring toch mijn favoriete game.
Ja. Vond ik toen echt tof, maar nu trekt me dat voor geen meter.

@Superkiwi waarom noem.je expliciet Nioh 2, en niet 1 en 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 heeft veel verbeteringen tov deel 1.
Neemt niet weg dat Nioh1 ook heel tof is hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
ArnoldSmiley schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:32:
[...]

Ja. Vond ik toen echt tof, maar nu trekt me dat voor geen meter.

@Superkiwi waarom noem.je expliciet Nioh 2, en niet 1 en 2?
Tomb Raider 4 komt er ook aan 🤗

Acties:
  • +9 Henk 'm!
De laatste 2 'grote' gebieden
spoiler:
mountaintop of the giants & consecrated snowfields
zijn behoorlijk saai imho, er valt buiten de kasteeltjes en dungeons/catacombes niet veel te beleven.
Wel een paar hele fraaie armor sets mogen ontvangen, een vijftal Ancient Smithing Stones gevonden en de laatste Death Root voor de npc ingeleverd dus die is ook afgerond.

De hele map is nu zichtbaar. Ik zie nog twee gebieden waarvan ik even uit moet vogelen hoe ik daar kom, maar eerst eens alle gebouwtjes en grotjes langs in het gebied waar ik nu zit.
170uur op de teller en we zijn nog lang niet klaar :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Superkiwi schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 00:49:
De laatste 2 'grote' gebieden
spoiler:
mountaintop of the giants & consecrated snowfields
zijn behoorlijk saai imho
Deels eens; echter het gebied voorbij Consecrated Snowfield is zeker interessant en vond ik qua niveau ook wel DLC-trekjes hebben. Zeer fijne endgame content.

spoiler:
Haligtree I mean, ben je daar al gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nee daar ben ik nog niet geweest en als ik de ervaringen van Yonix terug lees is dat niet zo'n fijne plek als jij nu doet voorkomen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Superkiwi schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:52:
Nee daar ben ik nog niet geweest en als ik de ervaringen van Yonix terug lees is dat niet zo'n fijne plek als jij nu doet voorkomen ;)
Ik genoot er met mijn main ontzettend van juist omdat het gruwelijk pittig was. Dat was een fijne afwisseling na al dat steamrollen. :)

Met mijn huidige character vrees ik er wel een beetje voor maar ben voorlopig nog niet zo ver. Eerst de Fire Giant maar eens neerkrijgen en toch eens wat ondergronds gaan, daar ben ik zo goed als nog niet geweest deze keer.

[ Voor 22% gewijzigd door snmght op 03-05-2022 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Superkiwi schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:52:
Absoluut langs gaan, het gebied geeft een ontzettend bitterzoet gevoel; schitterend om te zien maar oh zo pittig. >:)

spoiler:
Haligtree was oprecht geweldig, echter deel ik de mening dat buiten dat om de endgame nogal méh is qua wat er te beleven en zien valt. Farum Azula was even gaaf om rond te lopen, kreeg ontzettende Archdragon peak (DS3) vibes, maar dat werd jammer genoeg ook zeer snel repetitief. Mountaintop en Snowfield zijn beiden gewoon te leeg om boeiend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woodsy schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:10:
[...]
spoiler:
Vergeet Consecrated Snowfields en Mohgwyn Palace niet
Dat tweede gebied heb ik in een eerder stadium al gecleared, wist alleen niet dat het zo heet. Zojuist via een portal in de sneeuwvelden naar dat gebied getransporteerd, grappig dat je er ook langs deze kant kunt komen.
Heb ik het gebied dan eerst van achter naar voor doorlopen, omdat ik nu aan de kant spawn waar ik het gebied de vorige keer geëindigd ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 13:31
Ik ben helaas weer in de klassieke soulsborne val getrapt.
Duizend keer doodgaan bij een klote baas
spoiler:
Malenia
en vervolgens zo ontmoedigd zijn dat ik wat anders ben gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkie_NtA schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:53:
Ik ben helaas weer in de klassieke soulsborne val getrapt.
Duizend keer doodgaan bij een klote baas
spoiler:
Malenia
en vervolgens zo ontmoedigd zijn dat ik wat anders ben gaan spelen.
Die zou ik gewoon lekker voor het laatst bewaren.

Het is niet voor niets de moeilijkste baas (tenzij je een Bleed build bent)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-09 13:31
Greatsword schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:00:
[...]

Die zou ik gewoon lekker voor het laatst bewaren.

Het is niet voor niets de moeilijkste baas (tenzij je een Bleed build bent)
Zit al behoorlijk endgame volgens mij, ben bij
spoiler:
Crumbling Farum Azula
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkie_NtA schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:36:
[...]
Zit al behoorlijk endgame volgens mij, ben bij
spoiler:
Crumbling Farum Azula
.
Hoe ben je daar gekomen? Dat is mij nog steeds een raadsel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben zojuist aangekomen in
spoiler:
Migela's Haligtree

Er lijken niet veel bazen meer over te zijn. Iemand die mij qua gebieden de juiste volgorde kan wijzen zodat ik niet per ongeluk de eindbaas afmaak zonder de rest van de bosses gedaan te hebben of kan er niks fout gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:40:
[...]

Hoe ben je daar gekomen? Dat is mij nog steeds een raadsel :/
Door Fire Giant te verslaan en dan bij die Grace Point met Melina te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superkiwi schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:42:
spoiler:
Migela's Haligtree

Er lijken niet veel bazen meer over te zijn. Iemand die mij qua gebieden de juiste volgorde kan wijzen zodat ik niet per ongeluk de eindbaas afmaak zonder de rest van de bosses gedaan te hebben of kan er niks fout gaan?
Zelfs als je de eindbaas heb afgemaakt, heb je nog een grace point om terug te keren voordat je naar NG+ gaat. Enige wat misschien belangrijk is welke eindes je allemaal wilt unlocken maar daar zal je echt even de wiki voor moeten raadplegen. https://eldenring.wiki.fextralife.com/Endings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Superkiwi schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:42:
spoiler:
Migela's Haligtree

spoiler:
Als je terug naar Leyndell gaat, dan ga je richting end-game. Met een aantal bosses op een rij. Daar valt niets meer te missen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik snap @Yonix helemaal.
Het was een hele leuke game, totdat je in
spoiler:
Haligtree
aankomt -O-
Platforming met veel te veel sneeuwpoppen, kleine ruimtes met adhd-vijandjes; hopelijk zijn we hier snel doorheen. Ik doe na een death niet eens meer een poging om mijn runes op te pakken :P

[ Voor 34% gewijzigd door Superkiwi op 03-05-2022 17:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Superkiwi schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:19:
Ik snap @Yonix helemaal.
Het was een hele leuke game, totdat je in
spoiler:
Haligtree
aankomt -O-
Platforming met veel te veel sneeuwpoppen, kleine ruimtes met adhd-vijandjes; hopelijk zijn we hier snel doorheen. Ik doe na een death niet eens meer een poging om mijn runes op te pakken :P
Uiteindelijk kom je wat verder in Haligtree en dan wordt het een 'oké' dungeon. Maar neemt niet weg dat het, samen met Farum Azula, één van de meest vervelende locaties was - voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 08:22
Roundtable knight Vyke of zoiets wat een bitch zeg
Pfff

Heb hem met dank aan tip @Superkiwi talisman voor lighting en talisman voor holy..

👍 toen was ineens simpel .

[ Voor 52% gewijzigd door k1978 op 03-05-2022 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

k1978 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:07:
Roundtable knight Vyke of zoiets wat een bitch zeg
Pfff

Heb hem met dank aan tip @Superkiwi talisman voor lighting en talisman voor holy..

👍 toen was ineens simpel .
Ik heb tot nu toe alle npc invaders gelijk de eerste keer gekilled, ook die vyke ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
-SaveMe- schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:02:
[...]

Ik heb tot nu toe alle npc invaders gelijk de eerste keer gekilled, ook die vyke ..
Die Vyke, is dat dat irritant mannetje beneden op de roundtable?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Zoals de meesten hier wel weten, ben ik vorig jaar voor het eerst met FS games in aanraking gekomen.

Elden Ring is echt een ge-wel-di-ge game, maar ergens heb ik het gevoel dat de hype inmiddels ook echt gigantisch is rondom E.R.

Ik heb Dark Souls dus pas ver na de releases gespeeld, maar was er rond de DS titels ook zo'n hype?

Nogmaals, ER was echt geweldig. Toch, nu 2 weken na uitspelen, is er minder blijven hangen aan euforie dan bij de DS trilogie.

De absolute nr 1 in dit genre bljjft voor mij Demon's Souls. Was mijn eerste, en die is bijzonder.

Ik ben ergens een beeeeetje bang dat FS straks ten onder gaat aan zijn eigen succes. Ik hoop echt dat de volgende titel geen E.R. II wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:50
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 23:01:
Ik ben ergens een beeeeetje bang dat FS straks ten onder gaat aan zijn eigen succes. Ik hoop echt dat de volgende titel geen E.R. II wordt.
Ik vrees dat er hier een heel grote tweestrijd is. Veel mensen zijn door ER voor de eerste keer in aanraking gekomen met FS games en zouden niet liever hebben dan een ER2 door de toegankelijkheid (open world, summons, mogelijkheid om u te overlevelen, ..).
Aan de andere kant zijn er de OG spelers die liever het concept Dark Souls hebben.

Ik kan alleen maar hopen dat, ongeacht voor wat ze gaan, ze opnieuw een topper van niveau uitbrengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@ArnoldSmiley Wat bedoel je met: "ten onder gaat aan zijn eigen succes"?
Dark Souls 3 vind ik uiteindelijk de beste DS-game, al blijft de eerste wel nog altijd speciaal. Die serie is dus zeker niet ten onder gegaan, maar gestopt op z'n top wat mij betreft.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2022 08:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De absolute nr 1 in dit genre bljjft voor mij Demon's Souls. Was mijn eerste, en die is bijzonder.
Ik denk dat je hiermee de spijker op zijn kop slaat.
Voor mij was Bloodborne de kennismaking met de Souls games en die zal voor mij altijd de meest bijzondere blijven. Datzelfde heb ik met bv Final Fantasy: deel XIII was mijn eerste en heeft voor mij een speciaal plekje, terwijl die door de gemiddelde FF fan verguisd wordt.

Of ze ten onder gaan aan hun eigen succes? Ik denk juist het tegenovergestelde.
Iedereen kent de From games en hun reputatie en ik denk dat ze met Elden Ring in tegenstelling tot de voorgaande games een breder publiek aanspreken omdat deze game een stuk toegankelijker gemaakt is zonder de 'ziel' van FromSoftware games overboord te gooien.
Meneer Miyazaki is iemand met liefde voor games, niet een Activision of Ubisoft die elk jaar eenzelfde game voor de massa eruit poepen om maar te kunnen cashen.

Dat gezegd hebbende, een Elden Ring 2 zou ik in de toekomst graag zien. Evenals een nieuwe Bloodborne of Dark Souls. Het is mij om het even eigenlijk zolang ze maar aan de basis blijven vasthouden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hier ben ik zelf absoluut niet bang voor, alle voortgaande games deden ook gewoon genoeg unieks om meer van het zelfde, maar toch 'anders' te zijn. Zelfs de DS games onderling.

Sowieso verwacht ik niet direct een ER2, in tegenstelling tot DS gaat de achtergrond lore niet 'eons' terug voordat jouw character bestaat, en is het standaard einde niet echt open voor interpretatie zoals dat bij de Souls games wel zo was.

Ik hoop zelf op een nieuwe Demons Souls of DS game, al heeft Miyazaki gezegd dat DS3 wel echt de laatste ging worden. De open wereld van ER is fantastisch, echt ongelofelijk hoe veel er te zien valt en hoe weinig echt lege plekken zonder content er zijn. Echter spreekt de wat 'knussere' gestroomlijnde wereld van de voortgaande games mij uiteindelijk meer aan.

ER is toegankelijker, dikke prima, maar maakt het ook te makkelijk om wanneer je weerstand krijgt maar gewoon even ergens anders naar toe te waggelen en 20(+) levels later weer terug te komen om vrolijk door de content heen te banjeren zonder moeite. :')

* D4NG3R mist echter vooral de PvP (uit DS3). Ik hoop echt dat er weer een PvP arena wordt toegevoegd in de DLC(s). ER heeft zo ontzettend veel variatie qua wapens (x100 door de customization met ashes of war), maar je ziet er maar weinig van terug tenzij je actief invaders toelaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Zoals de meesten hier wel weten, ben ik vorig jaar voor het eerst met FS games in aanraking gekomen.

Elden Ring is echt een ge-wel-di-ge game, maar ergens heb ik het gevoel dat de hype inmiddels ook echt gigantisch is rondom E.R.

Ik heb Dark Souls dus pas ver na de releases gespeeld, maar was er rond de DS titels ook zo'n hype?

Nogmaals, ER was echt geweldig. Toch, nu 2 weken na uitspelen, is er minder blijven hangen aan euforie dan bij de DS trilogie.

Mwa, ik gok eerder dat jij een beetje From Software moe begint te worden, wat ook te begrijpen is omdat je alles zo kort achter elkaar hebt gespeeld.
Rond de vorige games was zeker hype, zelfs bij de PS3 release van Demon's Souls al, al was dat allemaal natuurlijk een heel stuk kleinschaliger qua playerbase.
UnderAVoidSky schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:04:
Ik vrees dat er hier een heel grote tweestrijd is. Veel mensen zijn door ER voor de eerste keer in aanraking gekomen met FS games en zouden niet liever hebben dan een ER2 door de toegankelijkheid (open world, summons, mogelijkheid om u te overlevelen, ..).
Aan de andere kant zijn er de OG spelers die liever het concept Dark Souls hebben.

Ik kan alleen maar hopen dat, ongeacht voor wat ze gaan, ze opnieuw een topper van niveau uitbrengen.
Ik zie het open wereld aspect niet als meer toegankelijk eigenlijk, je weet net zoals bij de voorgaande games alsnog niet precies waar je naartoe moet. Helemaal zonder hulpmiddelen (zoals de lichtstralen bij de grace sites) zou nergens op slaan, dergelijke zaken zijn gewoon nodig om je een beetje te sturen, in de voorgaande games deed het level design dat. :)
Summons zijn er duidelijk wel om het toegankelijker te maken, maar het maakt de gevechten vaak ook leuker vind ik zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

SD5k schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:34:
Ik zie het open wereld aspect niet als meer toegankelijk eigenlijk, je weet net zoals bij de voorgaande games alsnog niet precies waar je naartoe moet. Helemaal zonder hulpmiddelen (zoals de lichtstralen bij de grace sites) zou nergens op slaan, dergelijke zaken zijn gewoon nodig om je een beetje te sturen, in de voorgaande games deed het level design dat. :)
Summons zijn er duidelijk wel om het toegankelijker te maken, maar het maakt de gevechten vaak ook leuker vind ik zelf.
De open wereld maakt het meer toegankelijk als zijnde dat het velen malen gemakkelijker is om simpelweg 'weg' te lopen bij weerstand en maar ergens anders iets te gaan doen totdat je sterker bent. Bij voortgaande games werd je aardig hard gedwongen om maar gewoon beter in het spel te worden. 10(+) levels sprokkel je niet zo even 1-2-3 bij elkaar zonder progressie. Ja; kleine(re) monstertjes grinden, maar dat is nou niet echt aanlokkelijk om te doen - al helemaal niet voor de wat meer casual speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

D4NG3R schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:50:
[...]

De open wereld maakt het meer toegankelijk als zijnde dat het velen malen gemakkelijker is om simpelweg 'weg' te lopen bij weerstand en maar ergens anders iets te gaan doen totdat je sterker bent. Bij voortgaande games werd je aardig hard gedwongen om maar gewoon beter in het spel te worden. 10(+) levels sprokkel je niet zo even 1-2-3 bij elkaar zonder progressie. Ja; kleine(re) monstertjes grinden, maar dat is nou niet echt aanlokkelijk om te doen - al helemaal niet voor de wat meer casual speler.
Daar heb je een heel goed punt inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even ter verheldering: Ik ben absoluut niet tegen de toegankelijkheid, het spel is alsnog gewoon lekker moeilijk en ik wens FROM alle lof van een groter publiek toe - maar ik haal er zelf minder voldoening uit dan dat ik deed in voortgaande games.

* D4NG3R gaat dit weekend DS1 of 2 weer eens aanslingeren. :)

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 04-05-2022 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat D4NG3R zegt.
Elden Ring is mede daardoor met flinke afstand de makkelijkste FromSoftware game die ik gespeeld heb (mijn laatste post over Haligtree hierbij even buiten beschouwing gelaten).
Is dat erg? Ik vind van niet, ik geniet er net zo veel van. Ergens vind ik het ook wel fijn om een iets makkelijkere Souls game te spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Superkiwi schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:55:
Wat D4NG3R zegt.
Elden Ring is mede daardoor met flinke afstand de makkelijkste FromSoftware game die ik gespeeld heb (mijn laatste post over Haligtree hierbij even buiten beschouwing gelaten).
Is dat erg? Ik vind van niet, ik geniet er net zo veel van. Ergens vind ik het ook wel fijn om een iets makkelijkere Souls game te spelen.
Mwhah, dat heeft FROM al wel eerder gedaan. Kijk voor de gein eens naar DS3; Nameless King in Archdragon Peak en Darkeater Midir in de Ringed City DLC. Beiden waren een flink stuk moeilijker dan de overige bosses, verborgen in de wereld, en volledig optioneel.

Ik durf te stellen dat de legacy dungeons en bosses van ER echt niet makkelijker (of moeilijker) zijn dan de voortgaande games. Spirit summoning gecombineerd met het feit dat je veel sneller/makkelijker overleveled bent, zijn voor mijn gevoel de twee grootste veroorzakers van het sentiment dat ER makkelijker aan voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D4NG3R schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:06:
[...]
Ik durf te stellen dat de legacy dungeons en bosses van ER echt niet makkelijker (of moeilijker) zijn dan de voortgaande games. Spirit summoning gecombineerd met het feit dat je veel sneller/makkelijker overleveled bent, zijn voor mijn gevoel de twee grootste veroorzakers van het sentiment dat ER makkelijker aan voelt.
Hier kan ik het niet anders dan mee eens zijn d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

D4NG3R schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:50:
[...]

De open wereld maakt het meer toegankelijk als zijnde dat het velen malen gemakkelijker is om simpelweg 'weg' te lopen bij weerstand en maar ergens anders iets te gaan doen totdat je sterker bent.
Eens. Weliswaar mede doordat ik geen 10+ uur dagelijks meer speel - maar in het verleden wel eens weken vastgezeten bij mijn vrienden Ornstein & Smough. Daar zat je dan ook maar mooi. :+

In die zin ben ik met @Superkiwi, het is ook wel fijn dat dit niet meer hoeft. Ik sta dus voor een meer klassieke souls-game als een nieuwe ER beide open. Maar wacht nog maar even, vermaak me nog prima met ER en ik merk nog steeds dat ik stukjes gemist heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

NG+ met einde Elden Lord
nu door naar NG++ voor Ranni's einde, ben gisteren al flink opgeschoten:
- Ranni's quest is helemaal afgerond
- Margit / Renalla / Radahn / wat benodigde side bosses zijn down

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ton Hasselt schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:58:
[...]

Die Vyke, is dat dat irritant mannetje beneden op de roundtable?
Nee, volgens mij is dat een invader in Liurnia, NE ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@-SaveMe- dat klopt.
De invader in de hal beneden bij de Roundtable is Mad Tongue Alberich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:09:
@ArnoldSmiley Wat bedoel je met: "ten onder gaat aan zijn eigen succes"?
Dark Souls 3 vind ik uiteindelijk de beste DS-game, al blijft de eerste wel nog altijd speciaal. Die serie is dus zeker niet ten onder gegaan, maar gestopt op z'n top wat mij betreft.
Elden Ring is zo gemaakt, dat de game vele malen toegankelijker is dan voorgaande FS games, waarbij ik me afvraag of dat de wens is van de community, of met het oog op verkoopresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
SD5k schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:34:
[...]

Mwa, ik gok eerder dat jij een beetje From Software moe begint te worden, wat ook te begrijpen is omdat je alles zo kort achter elkaar hebt gespeeld.
Absoluut niet het geval hoor ;) de laatste FS titel voor E.R. was volgens mij December uit, 2 maandjes helemaal niks gedaan en verre van FS moe. Ga op korte termijn een nieuwe DeS run doen gok ik zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
D4NG3R schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:06:
[...]

Mwhah, dat heeft FROM al wel eerder gedaan. Kijk voor de gein eens naar DS3; Nameless King in Archdragon Peak en Darkeater Midir in de Ringed City DLC. Beiden waren een flink stuk moeilijker dan de overige bosses, verborgen in de wereld, en volledig optioneel.

Spot on. Plus dat een hoop legacy dungeons en bosses optioneel zijn early en midgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
UnderAVoidSky schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:04:
[...]

Dat dus. Persoonlijk ben ik een grotere voorstander van het DS concept. Ieder zijn ding natuurlijk he.

DS was voor mijn gevoel veel Spartaanser. Ploeter gehalte lag vele malen hoger.

Legendarische area's (Blighttown, Shrine of Anama), boss fights die ik me nu nog voor de geest kan halen.

Daarnaast hoe de hele wereld aan elkaar geknoopt zat, vond ik net ff wat vetter als de uitgestrekte ER regio's

Let's see wat FS gaat doen :)

[ Voor 6% gewijzigd door ArnoldSmiley op 04-05-2022 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

ArnoldSmiley schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:38:
Legendarische area's (Blighttown, Shrine of Anama),
En dan heb je denk ik niet eens de PS3/X360 Blighttown en pre-patch Shrine of Amana meegemaakt.

M'n PTSS hakt erin.. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
SD5k schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:40:
[...]

En dan heb je denk ik niet eens de PS3/X360 Blighttown en pre-patch Shrine of Amana meegemaakt.

M'n PTSS hakt erin.. ;(
:) :)

Alles op de PS5 gespeeld met 0.0 laadtijden, dus I feel your pain ergens wel. Maar dat zijn we DE area's om er een paar te noemen die toch legendarisch zijn?

Dat heb ik met ER wat minder. Stormveil Castle wellicht, maar daar heb ik echt veeeeeeel minder lopen vloeken, tieren, juichen als in die andere 2.

Same voor DeS....weet niet meer hoe het heet, maar die level 5.1 en 5.2 over die daken en swamp, holy fuck zeg had ik het daar moeilijk mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

ArnoldSmiley schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:48:
[...]

:) :)

Alles op de PS5 gespeeld met 0.0 laadtijden, dus I feel your pain ergens wel. Maar dat zijn we DE area's om er een paar te noemen die toch legendarisch zijn?

Dat heb ik met ER wat minder. Stormveil Castle wellicht, maar daar heb ik echt veeeeeeel minder lopen vloeken, tieren, juichen als in die andere 2.

Same voor DeS....weet niet meer hoe het heet, maar die level 5.1 en 5.2 over die daken en swamp, holy fuck zeg had ik het daar moeilijk mee.
Als je met "legendarisch" enorm irritant en frustrerend bedoeld zijn dat wel ideale voorbeelden ja. :D

Lake of Rot en Consecrated Snowfield uit Elden Ring kunnen wel met ze hangen. :P

Elden Ring heeft naar mijn mening veel memorabele gebieden hoor.. Stormveil Castle inderdaad, maar ook Volcano Manor, Siofra River/Nokron City, Hagiltree, Farum Azula vond ik allemaal heel cool.

[ Voor 11% gewijzigd door SD5k op 04-05-2022 13:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Precies! Die eerste keer afdalen naar de ondergrondse wereld in ER vond ik wel echt episch!

Volcano Manor vond ik ook een heel gaaf gebied, stuk indrukwekkender dan het iets gelijkende Iron Keep in DS2.

Leyndell als je het uitzicht over de hele stad hebt doet ook niet onder voor Anor Londo.

Nee ik graaf deze game echt wel. Ik walg van het fanboygehalte in mezelf maar als het om FS games gaat kan ik er maar geen genoeg van krijgen, it's all good. O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@ArnoldSmiley als de community alle spelers samen zijn dan lijkt het mij evident dat de 'toegankelijkheid' die je noemt als positief wordt ervaren, gezien het formaat van de community nu.
Als het gaat om iets van de 'oude garde' of de 'diehard fans' dan is dat een beetje een elite standpunt wat mij betreft. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Elden Ring kan ook de uitnodiging zijn voor nieuwe spelers zoals ik om juist ook andere FS games te gaan checken. Ik heb nooit andere FS games gespeeld, maar zou nu ook een meer lineaire titel van hun gaan spelen na deze ervaring.
Dat je nu kunt over levelen etc. kan voor een lading nieuwe SF liefhebbers zorgen die op een prettigere manier kunnen wennen aan dit soort games. De bekende drempel is wat lager nu.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2022 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

ik mis wel een beetje een gevoel van urgentie, story, etc. Nu ben ik eigenlijk gewoon elke hoekje van de map aan het afstruinen en bosses aan het killen voor who knows what. Niet geholpen door de totaal ontbrekende quest log / story log.

Leukste stukken zijn toch denk ik de legacy dungeons, die geven het meeste weer dat gevoel van levels uitpluizen, shortcuts vinden, etc. Ik denk dat ik meer heb genoten van de DeS remake...

Acties:
  • +6 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:12:
ik mis wel een beetje een gevoel van urgentie, story, etc. Nu ben ik eigenlijk gewoon elke hoekje van de map aan het afstruinen en bosses aan het killen voor who knows what. Niet geholpen door de totaal ontbrekende quest log / story
Dat zie ik juist als iets positiefs.
Je hóeft niets, gewoon lekker op het gemakje en in totale vrijheid de wereld door.
Het verhaal maak ik me bij From games nooit zo druk om, daarvoor kijk in na het uitspelen wel een uitgebreide video van Vaatyvidia ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7LQWORbrqlL9LER1a3SgjPcI1s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8XIDZZMEAIBLX4sRZr4fOK1y.png?f=fotoalbum_large

Dark Siegmeyer strikes again! 8)

Thanks nog eens @uchiha tijntje, dubbel Great Stars had hij niet van terug inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:26
Zojuist voor het eerst een rage quit gedaan (stoppen omdat ik er echt geen zin meer in had) bij Borealis.

Wat een verschrikkelijk luie en kansloze manier om een gevecht moeilijk te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:50:
@ArnoldSmiley als de community alle spelers samen zijn dan lijkt het mij evident dat de 'toegankelijkheid' die je noemt als positief wordt ervaren, gezien het formaat van de community nu.
Als het gaat om iets van de 'oude garde' of de 'diehard fans' dan is dat een beetje een elite standpunt wat mij betreft. :P
Heb je eigenlijk een heel goed punt. Ik ben noch diehard dan wel oude garde, maar ik heb echt genoten van het geploeter in de DS trilogie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
ik mis wel een beetje een gevoel van urgentie, story, etc. Nu ben ik eigenlijk gewoon elke hoekje van de map aan het afstruinen en bosses aan het killen voor who knows what. Niet geholpen door de totaal ontbrekende quest log / story log.

Leukste stukken zijn toch denk ik de legacy dungeons, die geven het meeste weer dat gevoel van levels uitpluizen, shortcuts vinden, etc. Ik denk dat ik meer heb genoten van de DeS remake...
Dat heb ik dus ook. Ga dan ook DeS weer spelen binnenkort.

Maar ach....waar maken we ons druk om. Welke game de beste is van FS is echt een luxe probleem

@snmght Join you als fanboy 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Borealis down.

Geen leuk gevecht helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

gelukkig niet zeg, dat aan het handje gehouden worden met quest, subquests, sidequests en sidesidequest, schermvullende tutorials "slaan doe je met R1" terwijl je in de endgame rondloopt gedrochten zoals Assassin's Creed ben ik zo zat.

Urgentie is idd niet, verhaal is er zoveel en zo weinig als je zelf wilt.

This is the Way.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij mogen ze nog verder gaan in dit soort games en ook rewards achterwege laten bij quests. Maak quests maar totaal optioneel en laat de beloning het verhaal zijn dat uitgelegd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Loei123 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:17:
Zojuist voor het eerst een rage quit gedaan (stoppen omdat ik er echt geen zin meer in had) bij Borealis.

Wat een verschrikkelijk luie en kansloze manier om een gevecht moeilijk te maken...
Wat vond je er zo erg aan? Vond het gewoon een draak zoals de meeste anderen in de game, eigenlijk vond ik alleen Placidusax er bovenuit springen.
De meeste draken heb ik op de meeste efficiente manier mogelijk verslagen, namelijk buffs stacken en een dragon incantation op ze loslaten. Of nog cheaper: de ash of war van Moghwyn's Sacred Spear spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
SD5k schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:17:
[...]

Wat vond je er zo erg aan? Vond het gewoon een draak zoals de meeste anderen in de game, eigenlijk vond ik alleen Placidusax er bovenuit springen.
De meeste draken heb ik op de meeste efficiente manier mogelijk verslagen, namelijk buffs stacken en een dragon incantation op ze loslaten. Of nog cheaper: de ash of war van Moghwyn's Sacred Spear spammen.
Ik speel voornamelijk coöp.

Het hele gebied loop je aardig doorheen, ik heb 49 vigor en heb de aller zwaarste equipement aan zo'n beetje en ik heb een strength/faith melee build dus ik moet op de draak staan.

Maar de draak doet aardig wat aoe aanvallen die mij gewoon one shotten, totaal niet in lijn met de rest van het gebied.

Voordat je hem ziet kan hij ook zijn vries adem gebruiken die je niet ziet aankomen.
Deze tikt mij op de grond met minder dan half hp over en wanneer mijn character opstaat krijg ik de tweede tik en ben ik dood.

Leuk dat het met een paard kan maar dat kan niet tijdens coöp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Loei123 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:46:
Deze tikt mij op de grond met minder dan half hp over en wanneer mijn character opstaat krijg ik de tweede tik en ben ik dood.
Je kan, terwijl je character nog op de grond ligt te creperen, al rollen voordat je volledig opgestaan bent. De 2e hit is te ontwijken, al kreeg ik dat niet zo consistent voor elkaar als dat ik zelf zou willen.
Leuk dat het met een paard kan maar dat kan niet tijdens coöp.
Dat is de afweging die je dan moet maken. :)
Verwijderd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:15:
Voor mij mogen ze nog verder gaan in dit soort games en ook rewards achterwege laten bij quests. Maak quests maar totaal optioneel en laat de beloning het verhaal zijn dat uitgelegd wordt.
Het gros van de lore / worldbuilding gebeurt juist via de item descriptions, en laat veel open voor eigen interpretatie. Dat is iets wat ik persoonlijk geweldig vind aan FROM games, laat de fantasie meespelen i.p.v. alles concreet te willen maken. :D

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 05-05-2022 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@D4NG3R
Ik bedoel dat quests helemaal geen rewards zouden geven en dat men dus ook niet zo ‘bang’ hoeft te zijn om een item te missen. Waarbij lore het enige is wat een quest zou bieden.
Maar ik ben pas begonnen met ER dus misschien is dat al zo. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2022 13:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De quest rewards zijn kort door de bocht niet van belang, ook niet in voortgaande games.

Vaak is het leuk speelgoed voor redelijk specifieke builds en de mensen die hongerig zijn voor alle kleine beetjes lore, maar voor een normale 'casual' playthrough mis je er simpelweg niks aan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:31:
De quest rewards zijn kort door de bocht niet van belang, ook niet in voortgaande games.

Vaak is het leuk speelgoed voor redelijk specifieke builds en de mensen die hongerig zijn voor alle kleine beetjes lore, maar voor een normale 'casual' playthrough mis je er simpelweg niks aan. ;)
Oké, dan zit de boel nog beter in mekaar dan ik dacht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D4NG3R schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:31:

In dit geval is het DARK MOON GREATSWORD toch wel een klassieker en must have wat mij betreft;)

Zelf had ik het Bull Goat Armor gemist door de quest line en dat vind ik toch wel het tofste Armor in de game.

Gelukkig was er iemand zo vriendelijk om hem te droppen voor me ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Greatsword op 05-05-2022 17:55 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten