Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:59:
Met mijn Vagabond doe ik tot nu toe alles dual-wield. Kan dit het hele spel of komt er een moment dat je toch echt een shield erbij moet pakken?
Ik vind het in ieder geval heerlijk om er in te springen, beide swords in een vijand zijn hoofd te planten en op tijd weg te rollen. Rollen spreekt mij meer aan dan blocken met een shield.
Mijn mening: houd dat er ook lekker in, mijn eerste playthrough in mijn eerste souls game (DS2) deed ik geheel met een schild, daarna DS1 door gegaan met (vrijwel) enkel rollen en daarna in DS3 parries er bij geleerd. Terug naar wat ik in DS2 gedaan heb wil ik zelf iig niet.
Het grootste probleem wat ik met shields heb is dat ze niet universeel zijn. Je kan (vrijwel) elke aanval ontwijken, en natuurlijk je kan ook (bijna) elke aanval blocken; echter doet niet elke aanval het zelfde type schade. Waardoor je met regelmaat toch schade krijgt. Daar komt ook nog eens bij dat je met rollen jezelf kan (her)positioneren, rondlopen met een schild voor je bakkes limiteert je daar flink in, zeker als je de hit incasseert en daardoor heel eventjes kort stil staat.
Maar uiteindelijk is het belangrijkste; waar jij het meeste lol uit haalt. Je kan letterlijk op 10000 verschillende manieren het spel door spelen, en er is echt geen schaamte om een schild te pakken nadat je 100e gefrustreerde poging om een aanval van een boss te ontwijken mislukt. ER introduceert daarnaast ook een nieuwe mechanic (guard counters), waardoor het zelfs voor Souls veteranen welke shields hebben afgezworen best wel interessant kan zijn om ze toch weer een kans te geven.

Prima wapen, maar de weapon art is enigszins een noob-trap. De weapon art lijkt geweldig, maar laat je gigantisch open voor een pak slaag als je de laatste move ervan niet kan uitvoeren (een sprong achteruit).
Zodra vijanden (en vooral bosses) er niet meer consistent door gestaggered worden begint dat ding heel snel z'n waarde te verliezen, maar zitten veel spelers op op het punt dat ze compleet afhankelijk zijn geworden van de weapon art.
[
Voor 22% gewijzigd door
D4NG3R op 02-05-2022 12:17
]