Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 16:34
Superkiwi schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:26:
[...]

Thanks voor de heads-up, dan laat ik die grace voorlopig even links liggen.
Voor de duidelijkheid:
spoiler:
er zit dus een grace in de forge of bedoel je de grace op wég naar de forge?
spoiler:
Op de rand van de Forge. Erin springen leidt tot een you died scherm. Dat weet ik uit ervaring. Ik moest ook even zoeken hoe het nu precies werkt.

Je kunt er overigens gewoon heen en rusten. Je moet zelf het gesprek starten en daarna ook nog je keuze om wel/niet de boom in brand te steken bevestigen.

[ Voor 13% gewijzigd door Woodsy op 28-04-2022 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Die grace heb ik dan (gelukkig) gemist denk ik.
Dan ga ik morgen gewoon verder met gebieden verkennen d:)b

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:26:
[...]

Thanks voor de heads-up, dan laat ik die grace voorlopig even links liggen.
Voor de duidelijkheid:
spoiler:
er zit dus een grace in de forge of bedoel je de grace op wég naar de forge?
Boven op de rand van de Forge heb je een SoG. Trouwens, bij mij is Leyndall nog gewoon te betreden. Die stad vergaat pas tot as na Maliketh, volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 09:40
Bedankt voor ds reacties! Wapen dus flink upgraden! Dat wordt eerst dus farmen tot ik genoeg endurance heb voor m'n gevonddn greatsword. Welke quality? Wat is dat? Als je je ashes op je wapen kunt instaleren? Waar je kunt kiezen? Bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag wordt de dag dat ik Maliketh versla. Ik voel het aan m'n water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Yonix schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 07:51:
Vandaag wordt de dag dat ik Maliketh versla. Ik voel het aan m'n water.
Ik heb haar uiteindelijk met een externe summon verslagen, speel alleen maar online en die healbug van haar hielp niet mee. Gelukkig is dat nu gepatched bij NG+ zal ik haar weer een nieuwe poging geven.

Die dual curved sword bleed builds zijn echt insane, ben geneiged om te respeccen maar dan is de moeilijkheidsgraad ook weer omlaag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
noordwolde schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 00:07:
Welke quality? Wat is dat? Als je je ashes op je wapen kunt instaleren? Waar je kunt kiezen? Bedankt voor de tips!
Er zijn volgens mij geen weapons met een minimale hoeveelheid endurance. Voor de great sword is het Strength en Dexterity. Endurance is van invloed op je stamina. Feitelijk je uithoudingsvermogen. Hoe vaak je kunt aanvallen/rennen/springen in korte tijd.

Wanneer je een ash of wat op je wapen zet kun je de scaling veranderen (ook wel affinity genoemd). Dat is inderdaad de keuze die je noemt. Soms kan het handig zijn om voor bepaalde vijanden een andere scaling te kiezen dan je primaire. Bijvoorbeeld voor holy damage tegen undead. Over het algemeen kies je echter een affinity die schaalt met je primaire stats. De affinity Heavy schaalt met Strength. Keen met Dexterity. Dat moet je net even weten. Ook is het gewoon uitproberen en kijken wat de totale attack power/rating (AR) is van je wapen met verschillende affinity.

Het systeem maakt je flexibeler. Ik begon met een Dexterity build en had daarom mijn affinity op Keen gezet. Nu is mijn primaire stat Arcane en staat de affinity op Occult. Zelfde wapen, maar damage scaled nu met Arcane in plaats van Dexterity.

Zie ook: https://eldenring.wiki.fextralife.com/Affinities.

[ Voor 9% gewijzigd door Woodsy op 29-04-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Woodsy schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:10:
[...]

spoiler:
Vergeet Consecrated Snowfields en Mohgwyn Palace niet. Daarnaast heeft Fire Giant impact op kleinere zaken als NPC invaders. Voorbeeld wat je dan mist is Rivers of Blood. Daarom heb ik echt ieder hoekje verkend alvorens door te gaan. Ik heb na de Fire Giant ook gewacht met het verbranden van de boom. Dan verandert Leyndell en kun je niet overal meer bij.
Volgens mij (maar pin me er niet op vast) hebben ze dit aangepast in een patch, dat je dat wapen nog wel kunt krijgen na het verslaan van Fire Giant.
Markozv schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 07:58:
[...]

Ik heb haar uiteindelijk met een externe summon verslagen, speel alleen maar online en die healbug van haar hielp niet mee. Gelukkig is dat nu gepatched bij NG+ zal ik haar weer een nieuwe poging geven.

Die dual curved sword bleed builds zijn echt insane, ben geneiged om te respeccen maar dan is de moeilijkheidsgraad ook weer omlaag
Volgens mij heb je het over Malenia. :P

Ik sta nu voor die fog wall, maar ga eerst nog een paar keer Consecrated Snowfield uitkammen voor ik verder ga.

[ Voor 34% gewijzigd door SD5k op 29-04-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
SD5k schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:57:
[...]

Volgens mij heb je het over Malenia. :P

Ik sta nu voor die fog wall, maar ga eerst nog een paar keer Consecrated Snowfield uitkammen voor ik verder ga.
Je hebt volledig gelijk haal die 2 met naam iedere keer door de war 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Markozv schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:58:
[...]

Je hebt volledig gelijk haal die 2 met naam iedere keer door de war 8)7
Dat is sowieso wel een dingetje in deze game hoor, zoveel namen die op elkaar lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
SD5k schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:57:
[...]

Volgens mij (maar pin me er niet op vast) hebben ze dit aangepast in een patch, dat je dat wapen nog wel kunt krijgen na het verslaan van Fire Giant.
Dat zou mooi zijn en iets wat @Superkiwi kan testen. Het moet inderdaad gepatched zijn met versie 1.0.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Laatst online: 20-09 06:59

reaL_G

G

Woodsy schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:15:
[...]

Dat zou mooi zijn en iets wat @Superkiwi kan testen. Het moet inderdaad gepatched zijn met versie 1.0.4.
nope dat is niet mogelijk, en gaat ook niet gebeuren. zolang malekith niet verslagen is is het item gewoon simpel te pakken. het is gewoon open en bloot zichtbaar.

enigste mogelijkheid nadien is droppen door iemand anders.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Edit, rivers is wel beschikbaar,
dacht aan bolt of.

[ Voor 76% gewijzigd door reaL_G op 29-04-2022 09:34 ]

GiTS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:09
Elden Ring paar weken geleden aangeschaft en er nu ongeveer 60 uur inzitten, iedereen die twijfelt over deze game, niet meer doen en vol voor gaan.

Ik was in de veronderstelling dat games met zoveel aandacht en content niet meer gemaakt worden... zoveel content, beleving en uitdaging... en niet alles achter DLC verstoppen of loze beloftes met patches (aahumm... EA...)

Eerder wel Souls games gespeeld, Demons, Bloodborne, Dark 2 (1 niet gespeeld) maar dit is echt next level wat From gemaakt heeft. Ik ga hier nog HEEL wat uren plezier aan beleven, en NG+ is een feit want sommige quest ga ik al niet meer redden in deze run.

[ Voor 10% gewijzigd door Linkser op 29-04-2022 09:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gdC7Cw3qax186U0Px0x2BI5DUM=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/bHzhaoaPLt2h7aiIZHxGVUwu.gif?f=fotoalbum_large

GOTY 2022 hoor, echt wel ... :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Niet in de laatste frame van de death animatie alsnog de kill gekregen? Is me vaak genoeg gebeurt in voortgaande games. _O-

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!
D4NG3R schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:44:
[...]

Niet in de laatste frame van de death animatie alsnog de kill gekregen? Is me vaak genoeg gebeurt in voortgaande games. _O-
Nee. Game says: 'Try again, you f*cking n00b!'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Markozv
Yonix schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:46:
[...]

ook al keertje bij de ingang van arena af gerolt? Gebeurde mij bij 2de attempt 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Markozv schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:49:
[...]

ook al keertje bij de ingang van arena af gerolt? Gebeurde mij bij 2de attempt 8)7
Overkwam mij bij m'n eerste poging, ik liep droog achteruit niet wetende dat er een rand om de arena heen zit.

Kreeg direct flashbacks naar m'n eerste Souls boss ervaring; de Dragonrider in DS2. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yonix schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:46:
[...]
Breathe in, breathe out.

Oh nee dat gaat niet als je dood bent :+

Kom op Yonix! *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Ik verdrink gewoon in dit spel. Ik ben al zeventig uur bezig en heb nog steeds zóveel te zien en doen voor het einde, volgens mij. Het is een bizarre game, zoveel meer dan ik er ooit van had durven denken. En elk uur kom ik wel weer iets tegen waarvan ik denk: jezus, wat cool is dit, hoe dan?

Ben echt in een ADHD-fase aanbeland momenteel. O, ik doe eerst Atlus Plateau, oe is dat Leyndell? Nee nee, Mount Gelmir en Volcano Manor. Ja, maar is onder in Caelid niet makkelijk te doen? O ja, Radahn eerst. Wat, Nokron?

[ Voor 27% gewijzigd door Ambling_Alp op 29-04-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
Woodsy schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:30:
[...]

Er zijn volgens mij geen weapons met een minimale hoeveelheid endurance. Voor de great sword is het Strength en Dexterity. Endurance is van invloed op je stamina. Feitelijk je uithoudingsvermogen. Hoe vaak je kunt aanvallen/rennen/springen in korte tijd.
M'n totale gewicht van Equipment is te hoog waardoor ik de Great Sword niet kan gebruiken. Alleen Endurance verhoogt dat? Ik heb al die Twin armor set compleet en samen met m'n Jellyfish shield wordt dat met de GS te veel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
noordwolde schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:49:
[...]

M'n totale gewicht van Equipment is te hoog waardoor ik de Great Sword niet kan gebruiken. Alleen Endurance verhoogt dat? Ik heb al die Twin armor set compleet en samen met m'n Jellyfish shield wordt dat met de GS te veel?
Een lichter armor kiezen (je hoeft niet perse 4 armor pieces te dragen) en/of een goede talisman.

Deze werkt volgens mij ook nog steeds ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

noordwolde schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:49:
[...]

De limiterende factor is daar echter niet jouw END level, je kan ook de keuze maken minder/lichter armour te dragen en/of een talisman aan te doen welke je equip load verhoogd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
Greatsword schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:54:
[...]

Een lichter armor kiezen (je hoeft niet perse 4 armor pieces te dragen) en/of een goede talisman.

Deze werkt volgens mij ook nog steeds ;)

[YouTube: ELDEN RING - How to get Great-Jar's Arsenal Talisman EARLY]
Krijg die 3 summons echt nog niet dood met 140 damage per hit. Heb nu die talisman voor strength en eentje die mn HP, stamina en weight verbeterd. Zodra ik terug ben andere armor en m'n great sword naar + 15 brengen? Dat is de way to go?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
noordwolde schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:56:
[...]

Krijg die 3 summons echt nog niet dood met 140 damage per hit.
Heb je de video wel helemaal gezien? Dit is namelijk de cheese strat waarbij je die summons niet eens hoeft te verslaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
Serieus? Nee, sorry niet gekeken. Pro tip hier. Bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Superkiwi schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:03:
[...]

Breathe in, breathe out.

Oh nee dat gaat niet als je dood bent :+

Kom op Yonix! *O*
Jeetje, wat mij betreft echt de meest EZ boss in heel het spel. :Z

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHDLr__IKZDtuqxoiZ27jeV-tuU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W7mwmjf6cCqaQEzfWeo2kKu9.png?f=fotoalbum_large

/s

Acties:
  • +2 Henk 'm!
8 flasks en vrijwel je hele healthbar nog over.
Iets zegt me dat je hiervoor gewoon niet goed je best hebt gedaan :P

Netjes man! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:30
Linkser schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:36:
Elden Ring paar weken geleden aangeschaft en er nu ongeveer 60 uur inzitten, iedereen die twijfelt over deze game, niet meer doen en vol voor gaan.
Hmm, ik twijfel. Zit echt op een punt dat ik geen hol meer te spelen heb op de PS5. Na Horizon forbidden west had ik wel zin in Cyberpunk, maar dat vind ik echt geen reet aan. Dat voelt na een prachtige gemaakte game als Horizon echt aan als een zielloze haastklus. Net Kena en the ascent in de aanbieding gehaald, stonden nog op m'n lijst. Al paar keer getwijfeld over Elden Ring, maar kweet niet. Demon's Souls remake heb ik me mee vermaakt, maar vond ik wel op t randje van wat nog leuk is. Veel shite online op moeten zoeken. Ik had echt nooit die 2 tovenaars anders kunnen bevrijden :P Heb het idee dat het met Elden Ring nog veel erger is.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 29-04-2022 15:44 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Superkiwi schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:30:
8 flasks en vrijwel je hele healthbar nog over.
Iets zegt me dat je hiervoor gewoon niet goed je best hebt gedaan :P

Netjes man! d:)b
Opeens klikte het. Nog een beetje gespeeld met diverse talismannen en de Flask of Wondrous Physick, deed ook veel. :)

Anyhow, we gaan gewoon door:
• Sir Gideon Ofnir 🗡️
• Godfrey / Hoarah Loux 🗡️ Gaaf gevecht! _/-\o_

Twijfel wat ik nu moet doen:
spoiler:
Als ik de Erdtree betreed, kan ik dan nog terug? Of is het een 'point of no return'?

Edit:

Hmmz, Radagon is prima te doen. Elden Beast moet ik nog even onder de knie krijgen.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNE8OlvkYKar9npNyVEYliYTiCg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0zl353P9usNhTf06gJVi5iMH.png?f=fotoalbum_large

Vanavond nog maar eens proberen. Was een prima sessie deze middag. (y) 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Yonix op 29-04-2022 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:32
Yonix schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:48:
[...]

Opeens klikte het. Nog een beetje gespeeld met diverse talismannen en de Flask of Wondrous Physick, deed ook veel. :)

Anyhow, we gaan gewoon door:
• Sir Gideon Ofnir 🗡️
• Godfrey / Hoarah Loux 🗡️ Gaaf gevecht! _/-\o_

Twijfel wat ik nu moet doen:
spoiler:
Als ik de Erdtree betreed, kan ik dan nog terug? Of is het een 'point of no return'?

spoiler:
Je kan de baas in de Erdtree veilig verslaan. Er komt nog een grace tevoorschijn na dat gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Zit in een beetje een dip. Level 64, bezig South Liurnia te verkennen, heb al wel de maps for east en west ook. Levellen gaat echt slow nu en merk oa nu dat mijn spirit ashes (militia men + 4) redelijk snel dood gaan bij bosses (bijvoorbeeld die dragon in the lake, wel gekilled btw). De build die ik volg focused voor iets te veel op melee, terwijl ik meer ranged (magic) wil gaan. Maar de tankiness is dan wel weer fijn. twijfels of welke wapens, spirit ashes, etc.

Geloof dat in the academy voor mij een nieuwe staff te halen valt, dus dat is een focus punt. Qua ashes wil ik er een gebruiken die veel agro doet en ook kan tanken, zodat ik ranged damage kan doen. De militia men deden dat goed tot nu toe, maar ik heb nog geen items om die verder te upgraden

Over Liurnia South, op de map is een heel gebied in het zuiden wat heel erg hoog ligt, maar heb geen idee hoe daar te komen ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

-SaveMe- schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:03:
Zit in een beetje een dip. Level 64, bezig South Liurnia te verkennen, heb al wel de maps for east en west ook. Levellen gaat echt slow nu en merk oa nu dat mijn spirit ashes (militia men + 4) redelijk snel dood gaan bij bosses (bijvoorbeeld die dragon in the lake, wel gekilled btw). De build die ik volg focused voor iets te veel op melee, terwijl ik meer ranged (magic) wil gaan. Maar de tankiness is dan wel weer fijn. twijfels of welke wapens, spirit ashes, etc.

Geloof dat in the academy voor mij een nieuwe staff te halen valt, dus dat is een focus punt. Qua ashes wil ik er een gebruiken die veel agro doet en ook kan tanken, zodat ik ranged damage kan doen. De militia men deden dat goed tot nu toe, maar ik heb nog geen items om die verder te upgraden

Over Liurnia South, op de map is een heel gebied in het zuiden wat heel erg hoog ligt, maar heb geen idee hoe daar te komen ?
Dat laatste is onderdeel van de quest van Ranni, je kunt daar op geen andere manier komen.

Verder moet je je niet te druk maken om je build, je kan sowieso een beperkt aantal keren respeccen, mocht je daar behoefte aan hebben. Als je graag met ranged spells speelt zou ik gewoon focussen op Vigor, Mind en Intelligence en verder af en toe wat punten in Strength en/of Dexterity steken wanneer je aan de requirements voor een wapen dat je wil gebruiken moet voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

SD5k schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:09:
[...]

Dat laatste is onderdeel van de quest van Ranni, je kunt daar op geen andere manier komen.
Thanks, hoef ik me daar verder niet meer kapot naar te zoeken. Ik weet nog totaal niet wie Ranni is, dus dat komt vanzelf.

magic spells scalen met INT, right? Dus hoe meer Int hoe meer damage? in combinatie met hoe hoger het level van je staff en int scaling (S op de meteorite staff die ik nu heb). Dus meer in + hoger level staff is meer magic damage?

Wel jammer dat je niet kunt zien hoeveel damage je met een bepaalde spell doet.

Kan iemand een goede mid game spirit ashes voor een caster aanbevelen, zit te twijfelen of ik Luthel the headless zal levellen, of de militia men verder te levellen (al mis ik daar de [5] grave... voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Yonix schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:52:
[...]

Jeetje, wat mij betreft echt de meest EZ boss in heel het spel. :Z

spoiler:

/s
Golden Vow krijg je toch pas bij de eindbaas?

edit: ben in de war met Wave of Gold

[ Voor 4% gewijzigd door CHKYBSTRD op 29-04-2022 18:46 ]

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 18:37:
[...]
Kan iemand een goede mid game spirit ashes voor een caster aanbevelen
Luthel the Headless kun je niet fout mee gaan, die is gewoon goed. Hij is tanky, agressief en doet goede damage.
Zelf heb ik vrij lang met de Godrick Soldier ashes gespeeld. Een beetje upgraden en ze zijn behoorlijk tanky.

Wat je kunt doen is summon ashes testen bij dat kleine fortje in Limgrave, bij de grace waar je het paard kreeg (Gatefront site of grace). Daar zitten een fiks aantal low-level soldaten waar je elke summon zonder te upgraden kunt proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 29-04-2022 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Damn, dan heb je heel het spel toffe bosses gehad en dan eindigen ze met Elden Beast ... Wat een stom gevecht zeg. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit:
That's it. Ik wil gewoon klaar zijn met dit spel. :(

[ Voor 64% gewijzigd door Yonix op 29-04-2022 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
Vanavond was weer een productieve avond. Ik moest eigenlijk alleen Crumbling Farum Azula nog. Toch ben ik er nog de hele avond mee bezig geweest. Zwaartekracht was zeker mijn grootste nemesis hier.

Maliketh, The Black Blade was goed te doen. In de tweede poging ging die neer. Volgens mij ben ik inmiddels ook te sterk. De eerste keer had ik zijn trucje gemist:
spoiler:
Maximaliseren van HP na damage + chip damage. Damage traden moet je hier duidelijk niet doen…

Nu rest alleen Leyndell (Ashen Capital) nog. En wellicht wat zaken voorbereiden voor NG+. Ik mis kennelijk nog wat legendary sorceries en summons. Iedere keer als je denkt alles inmiddels wel gezien te hebben blijft Elden Ring verbazen.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzUWm31lNXy2q8EfiNLGl6iGB8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kntVmYHuoX5lxTZt5ZnOi4Qa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Yonix schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:52:
Edit:
That's it. Ik wil gewoon klaar zijn met dit spel. :(
Dude, na al je mooie ervaringen? Don’t give up, Skeleton!
Je gaat toch op z’n minst nog een run of 5 doen? Aantal nieuwe NG’s en NG+(++…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atari schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 23:10:
[...]

Dude, na al je mooie ervaringen? Don’t give up, Skeleton!
Je gaat toch op z’n minst nog een run of 5 doen? Aantal nieuwe NG’s en NG+(++…)
Al die mooie (!!) ervaringen verpest door een lame ass boss battle. :(

Verder dan dit kom ik niet en voor nu ben ik er he-le-maal klaar mee; dit is frustratie op frustatie. Punt.

Morgen begin ik aan 'Weird West' en dan zie ik wel of ik 'Elden Ring' nog eens uit zal spelen. Maar voor nu: (no) way to go FS. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@Yonix als ik jouw ervaringen zo lees ben ik bang dat ik de game nooit ga uitspelen :X :'(

Ik zit nu in de academy…

[ Voor 13% gewijzigd door -SaveMe- op 30-04-2022 02:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:10

NoTimeRemains

I know

Yonix schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 00:20:
[...]

Verder dan dit kom ik niet en voor nu ben ik er he-le-maal klaar mee; dit is frustratie op frustatie. Punt.

Morgen begin ik aan 'Weird West' en dan zie ik wel of ik 'Elden Ring' nog eens uit zal spelen. Maar voor nu: (no) way to go FS. :'(
Overdrijven is ook een kunst he :D

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Yonix schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 00:20:
[...]

Je gebruikt toch niet die golden halberd?

GiTS

Acties:
  • +5 Henk 'm!
NoTimeRemains schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 07:30:
[...]

Overdrijven is ook een kunst he :D
Je m'excuse, de frustatie zat echt even hoog gisteravond. :(

Ik heb besloten dat ik mij gewoon nog even op andere onderdelen van het spel ga focussen. Heb sowieso Haligtree (+ Malenia) nog te gaan en wat secret bosses hier en daar. Misschien levert het mij wat op wat ik uiteindelijk het gevecht tegen de eindbaas kan gebruiken.

Heb net ook de 'Black Knife Tiche' summon gehaald, die schijnt ook erg goed te zijn. We'll see.

Ik wil het spel niet zomaar links laten liggen, want het heeft mij onwijs veel plezier gebracht. :)

This skeleton will NOT give up!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

(beginner ervaring)
Wat een heerlijk vervelend prachtig irritant mooi spel is dit zeg. Ik zit er helemaal in!
Ik neem de tijd en heb met wat classes zitten experimenteren om te kijken waar ik mij op wil focussen. Het plan was Samurai maar dat is het niet geworden. Ik heb nu 2 characters waar ik tussen wissel en vind ze beide leuk spelen maar het is tijd voor een keus want om nou met 2 characters tegelijk het hele spel te doorlopen..er is al genoeg te doen.
Ik heb een Astrologer puur ranged build en een Vagabond strength dual wield. Normaal in games zou ik gewoon voor ranged gaan maar die twee zwaarden voelen zo ontzetten goed. >:)
Ik heb goed zitten kijken naar alle classes en builds online en deze 2 spreken mij het meeste aan, en ik vind ze beide leuk om te spelen.
Nu jullie allemaal wat verder zijn in het spel kunnen jullie wat ervaring delen waardoor mijn keus misschien makkelijker word?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:10:
Nu jullie allemaal wat verder zijn in het spel kunnen jullie wat ervaring delen waardoor mijn keus misschien makkelijker word?
Er zitten hier zoveel spelers met verschillende classes dat je keuze er volgens mij echt niet makkelijker op gaat worden. Iedereen zal zijn eigen char en build als een soort van wc-eend promoten waardoor je uiteindelijk niet veel wijzer wordt ;)
Is het geen idee om gewoon met de dual wield Vagabond verder te gaan (die ligt je zo te lezen wel) en de Astrologer gewoon in de ijskast te parkeren? Dan kun je daar later eventueel ook nog mee door.
In gebied 2 of 3 krijg je trouwens de mogelijkheid om te respeccen dus dan kun je van je huidige char/build vrij gemakkelijk een ander char/build maken. Tuurlijk zijn de basis stats ietwat verschillend maar dat zal niet zo heel veel verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:10:
Mijn persoonlijke ervaring: het is makkelijker ranged opties toe te voegen dan je mage te laten dual-wielden.

Ik ben gestart met een Uchi plus schild, aangevuld met een boog voor range. Vervolgens een dual-wield met twee whips. Voor range zijn daar dragon incantations bijgekomen. Daarnaast heb ik voor range ook geëxperimenteerd met verschillende ashes of war. De keuze is reuze!

Je kunt later alsnog de battle-Mage kant op. Maar dan moet je echt verder zijn wil je je stats niet teveel moeten spreiden in het begin. Zoals @Superkiwi al zegt kun je later een aantal keer een respec doen. Heb ik ook 3-4 keer gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Woodsy op 30-04-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superkiwi schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:23:
[...]

Er zitten hier zoveel spelers met verschillende classes dat je keuze er volgens mij echt niet makkelijker op gaat worden. Iedereen zal zijn eigen char en build als een soort van wc-eend promoten waardoor je uiteindelijk niet veel wijzer wordt ;)
Is het geen idee om gewoon met de dual wield Vagabond verder te gaan (die ligt je zo te lezen wel) en de Astrologer gewoon in de ijskast te parkeren? Dan kun je daar later eventueel ook nog mee door.
In gebied 2 of 3 krijg je trouwens de mogelijkheid om te respeccen dus dan kun je van je huidige char/build vrij gemakkelijk een ander char/build maken. Tuurlijk zijn de basis stats ietwat verschillend maar dat zal niet zo heel veel verschillen.
Ik vind ze beide leuk spelen, dat maakt het zo lastig.
Ik heb het gevoel dat de game meer gemaakt is voor melee, klopt dit of is het meer een kwestie van wennen aan mijn kant? Normaal in RPG's is mijn keus snel gemaakt, ranger/hunter of mage class (sowieso altijd ranged) maar nu is het voor het eerst lastiger.
Voor nu verder gaan met de Vagabond en eventueel respeccen is inderdaad een goede optie. Ik moet nog even van dat "definitief classe kiezen" denken af merk ik. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 11:56:
[...]
Ik heb het gevoel dat de game meer gemaakt is voor melee, klopt dit of is het meer een kwestie van wennen aan mijn kant?
De cover art van Dark Souls 1, 2, 3 en Demons Souls en eigenlijk ook Elden Ring bevat niet voor niets een traditionele Knight ;-)…

Maar geniet en maak je eigen keuze, wetende dat je altijd nog een andere kant op kunt. De game is toch veel te lang voor een enkele build en moedigt experimenteren aan. Je keus nu bepaalt niet je hele 100-150 uur durende playthrough!

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Woodsy schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:08:
[...]
Je keus nu bepaalt niet je hele 100-150 uur durende playthrough!
*Kiwi kijkt naar zijn 160 uur oude Samurai

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kPqvjqP.jpg?fb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Superkiwi schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:23:
[...]

*Kiwi kijkt naar zijn 160 uur oude Samurai

[Afbeelding]
Hahaha.... denkend aan mijn Moonveil en Pulley bow,.....

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal allemaal niet zoveel voorstellen maar ik heb genoten van flying dragon Agheel. Eerste try dacht ik dit gaat wel heel makkelijk maar alsnog meerdere keren moeten proberen. De voldoening was heerlijk toen het lukte. Ik begin de charme van Elden Ring meer en meer te voelen, heerlijk wanneer je met iedere try wat verder komt.
Inmiddels Limgrave helemaal uitgewoond, op naar Stormhill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
Is lake of rot “bereikbaar” of moet je bepaalde quests/kills doen om toegang te krijgen?

Mijn wapen is op level6, heb een sondering smithing stone(9), dus ik waar daar een 7/8 halen :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die is gewoon bereikbaar.
Het gebied hoort wel bij een questline maar het is niet zo dat het afgesloten is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Oké, oké ... 'Elden Ring' blijft stiekem toch wel leuk hoor. O+

Catch of the day:
• Alecto the Black Knight Ringleader 🗡️
• Loretta, Knight of the Haligtree 🗡️
• Dragonlord Placidusax 🗡️

En wat een gevecht was dat laatste gevecht zeg! :9~ _/-\o_

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9RiaOGL8-wp9EWRs6bflXZr2EM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n3xEBO2QjYXU5kuqTseULB0I.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEaXiOjoIQEvRCEBiXGi7jhIEe0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m1fumVcRXksVreQerzK2AbAg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3op2_Ff5r-HP-vjf6CQIZt95qE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FD95dmXwyMgHX2ZDLdEjk4Ks.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oRH9qfzbDjJJrrz_30DHzAluB0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7X2XZMZ9QdfPlNj48sNwu4t2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Precies net de laatste aftiteling van het spel gezien. Platinum trophy in de pocket. Ga nu even afkicken en bedenken welk spel ik hierna op ga pakken. Maar ik ben bang dat niets ook maar in de buurt komt van de sfeer van dit spel. Heerlijk.

End stats:
spoiler:
Level 151, 152 uur gameplay.
Eerste pak 'm beet 75% van het spel als good ol' hack/slash met schild en Lordsworn's Heavy Straight Sword+25 gedaan, daarna respec naar Rivers of Blood. Schild weg. Dat had ik veel eerder moeten doen, al werd het spel er soms wel te makkelijk van.

Man man man, wát een ervaring was dit...

[ Voor 5% gewijzigd door spaceboy op 30-04-2022 21:03 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
De Rivers of Blood is binnen :)
Ik probeer nu die grote rode greataxe te krijgen van een enemy naast de Withering Road site of Grace maar hij wil niet droppen :/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Margit down, zonder hulp 🥳

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whoojaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2024
Beetje een wisselvallige avond, heb eindelijk Margit te pakken en dus toegang tot de stormveil Castle.

Echt alle runes van m verloren doordat ik dacht met 10 k een veilige kamer in te lopen om een item te pakken. EN ik dacht sorceresses sellen te bevrijden toen ik dr per toeval tegen kwam, niet dus en nu m'n merchant verloren.

1 kant heel blij, andere kant toch wat teleurstellend. Blijft een verrassend spel!

PSN: whoojaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
whoojaa schreef op zondag 1 mei 2022 @ 00:49:
Beetje een wisselvallige avond, heb eindelijk Margit te pakken en dus toegang tot de stormveil Castle.

Echt alle runes van m verloren doordat ik dacht met 10 k een veilige kamer in te lopen om een item te pakken. EN ik dacht sorceresses sellen te bevrijden toen ik dr per toeval tegen kwam, niet dus en nu m'n merchant verloren.

1 kant heel blij, andere kant toch wat teleurstellend. Blijft een verrassend spel!
Ik heb die 12k van Margit eerst maar in veiligheid gebracht, kom wel terug zonder runes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoojaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2024
Ton Hasselt schreef op zondag 1 mei 2022 @ 00:58:
[...]

Ik heb die 12k van Margit eerst maar in veiligheid gebracht, kom wel terug zonder runes.
Ik zag van buiten n item liggen nadat ik die guards aangepakt had, dacht oh ff pakken en dan door. Ging even goed mis, daarna een foutje gemaakt door te gehaast m'n runes willen halen, aaaannndd gone. Dus nu zonder runes maar door komen

PSN: whoojaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Castle Sol clear en
spoiler:
Commander Niall

doodvermoord.

Nu op weg naar Haligtree, dat kan niet anders dan heel leuk worden :+

[ Voor 57% gewijzigd door Superkiwi op 01-05-2022 01:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Bedtijd jongens 😴🙋‍♂️

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[YouTube: Elden Ring - Farmers Market (Hitting 5 million Runes!)]

Hoppa, 5 miljoen Runes. (y) Morgen maar eens uitgeven. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1af7nstSI6lpmHw14aRp33yzJW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pZJLgPzetkPabD4T7sGSu2E3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:29
Waarom zou je willen farmen? Haalt de lol uit de game als een malle imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:50
Hij kan dat toch ook gewoon uitgeven aan gear/weapons of andere dingen bij vendors? Moet toch niet noodzakelijk aan levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
UnderAVoidSky schreef op zondag 1 mei 2022 @ 08:36:
Hij kan dat toch ook gewoon uitgeven aan gear/weapons of andere dingen bij vendors? Moet toch niet noodzakelijk aan levels.
Idd, dat doe ik zo vaak als ik een nieuwe merchant tegen kom, of op 60/70% van een level een grace vind in een dungeon.

Ff rondje doen, items/lvl pakken en weer verder.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:29
UnderAVoidSky schreef op zondag 1 mei 2022 @ 08:36:
Ik heb nooit problemen gehad met dingen kopen, zonder te farmen. De game duurt al zo lang, moet er niet aan denken om ook nog eens extra tijd in farmen te stoppen. Maar mijn speelstijl is dan ook wel langzaam en door het vele ontdekken kom ik nooit te kort wat runes betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4acesNL schreef op zondag 1 mei 2022 @ 08:32:
Waarom zou je willen farmen? Haalt de lol uit de game als een malle imo.
Het geeft mij de vrijheid om verschillende builds te proberen. Daarnaast dwingt het spel mij nu ook om een beetje te 'cheesen', omdat ik simpelweg niet door het laatste gevecht kom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CAMpp6NJrWi8VcZlI5vHXXycc4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IM0bW5jzpqrrVa1sQwMCeGNU.png?f=fotoalbum_large

Nu ruim 10 miljoen Runes bij elkaar weten te farmen (goed voor zo'n 42 attribute points). Eens kijken hoe ik het uit ga geven - soft & hard caps in het achterhoofd houdend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-09 08:22
Snap die gele sluimers niet meer op de map. Volg deze om bosses te vinden en kom er meestal ook wel 1 tegen. Kunnen zowel enemy’s great enemy’s zijn of groter. Maar als ik deze versla blijft de gele sluimer bestaan. ????

Acties:
  • +3 Henk 'm!
k1978 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:48:
Snap die gele sluimers niet meer op de map.
(...)
Maar als ik deze versla blijft de gele sluimer bestaan. ????
Zie ze als wegwijzers op de Nederlandse wegen, die verdwijnen ook niet nadat je de route hebt gevolgd ;)
Dat het later een zootje wordt met een map vol gele pijlen, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Superkiwi schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:58:
[...]

Zie ze als wegwijzers op de Nederlandse wegen, die verdwijnen ook niet nadat je de route hebt gevolgd ;)
Dat het later een zootje wordt met een map vol gele pijlen, dat klopt.
Oké bedankt. Denk elke keer dat ik het wat gemist heb 😂. Moet wel zeggen dat ik volgens mij geen enkele guestline volg. Ben hier niet bewust mee bezig geweest omdat ik zo weinig mogelijk wou op zoeken maar er praat al voor de laatste 80 uur niemand met met mij en iedereen is wit en stil 😢.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
k1978 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:04:
[...]

Oké bedankt. Denk elke keer dat ik het wat gemist heb 😂. Moet wel zeggen dat ik volgens mij geen enkele guestline volg. Ben hier niet bewust mee bezig geweest omdat ik zo weinig mogelijk wou op zoeken maar er praat al voor de laatste 80 uur niemand met met mij en iedereen is wit en stil 😢.
Had mezelf er ook pas mid/end game mee bezig gehouden en je kan tegen die tijd nog behoorlijk wat quests afronden.

Zie ook de checklist met LOCKOUT CONDITIONS

https://docs.google.com/s...UFMJI/edit#gid=1509719416

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Greatsword schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:14:
[...]

Had mezelf er ook pas mid/end game mee bezig gehouden en je kan tegen die tijd nog behoorlijk wat quests afronden.

Zie ook de checklist met LOCKOUT CONDITIONS

https://docs.google.com/s...UFMJI/edit#gid=1509719416
Hehe wat een lijst ook zeg. Maar ja wat een Game ook 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:02:
daarna respec naar Rivers of Blood. Schild weg. Dat had ik veel eerder moeten doen (...)
Wat maakt deze zo goed ten opzichte van de andere Katanas, is dat enkel vanwege de special attack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:30
Yonix schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:45:
[...]

Het geeft mij de vrijheid om verschillende builds te proberen. Daarnaast dwingt het spel mij nu ook om een beetje te 'cheesen', omdat ik simpelweg niet door het laatste gevecht kom.

[Afbeelding]

Nu ruim 10 miljoen Runes bij elkaar weten te farmen (goed voor zo'n 42 attribute points). Eens kijken hoe ik het uit ga geven - soft & hard caps in het achterhoofd houdend. :)
Holy damage resistance is een makkelijkere manier dan levelen (voor het laatste gevecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Superkiwi schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:27:
[...]

Wat maakt deze zo goed ten opzichte van de andere Katanas, is dat enkel vanwege de special attack?
Ik heb de katanas eigenlijk niet eens geprobeerd. Vond de range van de Rivers of Blood wel fijn. Geen idee eigenlijk of de katanas dat ook hebben...?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:43:
[...]
Ik heb de katanas eigenlijk niet eens geprobeerd. Vond de range van de Rivers of Blood wel fijn.
Rivers of Blood = een katana ;)

Qua range (van het wapen zelf) is de Nagakiba denk ik het beste, die is ongeveer anderhalf keer zo lang als de Uchikatana waardoor je iets meer afstand kunt houden. Het maakt 'm wel iets trager maar dat valt ook best wel mee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

De academy afgerond, Renalla down. Had 4 tries nodig. De eerste drie keer ging ik dood in de 2nd stage. Ik probeerde magic te gebruiken, maar door alls spell casts en adds lukte dat voor geen meter. De 4e poging het spells casten maar gelaten voor wat het was en met mijn meteoritic blade up close and personal geworden. Dat zal ze leren :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik HAAT dit spel ... Echt, met elke vezel in mijn lichaam. Wat een @$;!?&-spel. :(

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppxjdwOGLAJZewvP63QJZBS3lrs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oviVC8lMKP5s0ib7BGqF1UF6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Spoil'em ff. Nu heb ik al gezien hoe de eindbaas eruit ziet ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

Flabergasted

Prepare to die !

Yonix schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:05:
Ik HAAT dit spel ... Echt, met elke vezel in mijn lichaam. Wat een @$;!?&-spel. :(
Apart, zoveel "verdiende" runes en nog niet kunnen winnen 8)7

Misschien je punten anders verdelen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt

spoiler:
Je had 'm bijna 😱

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hoeveel van dit soort "ik had 'm bijna" screenshots heb je ondertussen?
Ik heb er in de loop der tijd al behoorlijk wat voorbij zien komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

spoiler:
doe je wel aan damage negation? via items/spels/talismans? je kan zo 75% damage wegscalen, voor conservatie van flask is dat wel handig in 1ste deel.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
reaL_G schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:56:
[...]

doe je wel aan damage negation? via items/spels/talismans? je kan zo 75% damage wegscalen, voor conservatie van flask is dat wel handig in 1ste deel.
Hier heb ik echt nog geen kaas gegeten geef ik eerlijk toe 😂 Tegen de tijd dat zover is ga ik me er wel in verdiepen 👍.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
k1978 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:00:
[...]
Hier heb ik echt nog geen kaas gegeten geef ik eerlijk toe
Het is eigenlijk heel simpel:
Er zijn talismans die zorgen voor onder andere (non-)physical damage negation, fire/magic/lighting/holy damage negation, talismans die je extra resistance geven tegen bleed/death/poison/rot buildup etc etc.
Je equipt degene(n) die op dat moment het meest handig is/zijn.
Trek eventueel nog wat kleertjes bij die daar extra resistance bovenop gooien en je bent extra goed beschermd tegen in principe elke soort damage.

Bijvoorbeeld:
Kom je veel knights met zwaarden tegen? Dan is physical damage negation heel goed.
Een draak met vuur? Fire damage negation.
Veel poison in de buurt? Een talisman die je immunity verhoogt.

Bij mijn gevecht tegen de Fire Giant maakte het equippen van een vuur-resistente en een non-physical damage negation talisman het verschil.
Zo kijk je per situatie wat op dat moment het meest handig is om te equippen.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 01-05-2022 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Superkiwi schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:13:
[...]

Het is eigenlijk heel simpel:
Er zijn talismans die zorgen voor onder andere (non-)physical damage negation, fire/magic/lighting/holy damage negation, talismans die je extra resistance geven tegen bleed/death/poison/rot buildup etc etc.
Je equipt degene(n) die op dat moment het meest handig is/zijn.
Trek eventueel nog wat kleertjes bij die daar extra resistance bovenop gooien en je bent extra goed beschermd tegen in principe elke soort damage.

Bijvoorbeeld:
Kom je veel knights met zwaarden tegen? Dan is physical damage negation heel goed.
Een draak met vuur? Fire damage negation.

Bij mijn gevecht tegen de Fire Giant maakte het equippen van vuur-resistente talismans het verschil.
Zo kijk je per situatie wat op dat moment het meest handig is om te equippen.
Oké klinkt als duidelijk verhaal en logisch. Ga er wel is op letten. Bedankt 👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:42
@Yonix: Wat @reaL_G zegt, zonder damage negation maak je deze fight veel moeilijker. Dan ben je alleen maar aan het rennen en healen.
Thijs schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:19:
[...]

spoiler:
Ik weet niet wat je build is, maar bij mij hielp de incantation Lord's Divine Fortification heel veel. Die reduced de holy damage die je krijgt, ook voor allies (en je summon!). Scheelt heel veel damage tegen Radagon, en ook bij Elden Beast. Als je Radagon hebt verslagen, heb je een korte death animatie en kan je hem mooi nog een keer casten. Vaak staat je summon dan ook dichtbij.

Uiteindelijk had ik nog flasks over. Maar ik speel zonder magic dus heb alleen maar health flasks. :+
Ik quote mezelf maar even voor een specifieke tip. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Markozv
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dui9Fyl7fGLIUHtIlIJ2akfAIAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rXOYTlxUQLtpk1Viqx9E7CY.jpg?f=fotoalbum_large

Nu alleen nog wat legendairy items verzamelen voor 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door een bug tijdens een hunter summoning onstond onderstaande, ik had 'm gewoon achter kunnen laten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YABahOFMV2c8t1yWLnRR32QQP0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tAiucTP75Mp8H1TmI5EaHsQc.jpg?f=fotoalbum_large

Net hiervoor had ik ook nog een Death Rite Bird door de wereld laten glitchen... :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2022 21:37 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!
Thijs schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:09:
@Yonix: Wat @reaL_G zegt, zonder damage negation maak je deze fight veel moeilijker. Dan ben je alleen maar aan het rennen en healen.

[...]

Ik quote mezelf maar even voor een specifieke tip. :P
Jup, that did the trick; the bitch is dead. :*) _/-\o_

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOGMf6bCdt0xQlHoOolNn8qG50E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hDAoi2cqt1Z41l7zdXd7IZHG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SrGmrBizLew1hV54vixHZYNdfeg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TlXU5mo7c0IXLgaeQ5fYIA7o.png?f=fotoalbum_large

Sacred Relic Sword = O+ Had ik die maar voor het farmen. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3HZw0GEDu7jcKByl88U17hjZWM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/69rHCmjQ6yH50fRCU15qWcui.gif?f=user_large

Oh, en waarom één Golden Halberd when you can have two? 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rv6gZvz-nfAh9aqkONJPuiuOe4U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NvDDpi5jSnXHQ9VNmZerVRdl.png?f=fotoalbum_large

Maar goed, all ends well dus. Ben blij dat het spel voorbij is. It was a good one, maar nu door naar iets anders. :)

Dank allen, ook voor het dealen met mijn frustraties en succes aan allen die op weg zijn om Elden Lord te worden. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfrVdPJi4elAj81unO7DS_tkCck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PG4vAPNZFD1haOB03rfbY1h9.png?f=fotoalbum_large

* Yonix 'Elden Lord' Pumpkinhead signing out! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_ONj3GaYL91UFiVi0g_IlPmPz0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/wkMwJ1TvNeG7t2VmMSGc4dSB.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Yonix schreef op zondag 1 mei 2022 @ 22:19:
[...]

Jup, that did the trick; the bitch is dead. :*) _/-\o_

Sacred Relic Sword = O+ Had ik die maar voor het farmen. :P

[Afbeelding]

Oh, en waarom van één Golden Halberd when you can have two? 8)

[Afbeelding]

Maar goed, all ends well dus. Ben blij dat het spel voorbij is. It was a good one, maar nu door naar iets anders. :)

Dank allen, ook voor het dealen met mijn frustraties en succes aan allen die op weg zijn om Elden Lord te worden. _/-\o_

[Afbeelding]

* Yonix 'Elden Lord' Pumpkinhead signing out! *O*

[Afbeelding]
God bless you elden lord, we'll miss you 🙋‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Ergens baal ik een beetje dat ik Elden Ring heb uitgespeeld. Ik heb 0.0 interesse nog in andere games, gezien mijn recente ervaring met HFW ben ik wel klaar met alles wat niet van FS komt.

Twijfels uberhaupt of ik mijn PS5 wil laten stofhappen tot aan een nieuwe FS titel, of dat ik hem wellicht de deur uitdoe.

Heb sinds Mei vorig jaar echt onwijs veel plezier gehad aan alle FS titels, maar ik merk ook dat de drive een beetje ontbreekt om een 2e run te gaan doen. Ik heb dat met films en boeken ook; ik ben niet iemand die iets nog een keer speelt/leest/kijkt.

Maar eens rustig in de gaten houden wat FS de komende tijd gaan aankondigen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mocht je iets soortgelijks zoeken dan kan ik Nioh 2 van harte aanbevelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Markozv
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8NToC9h78FyTdPMLeVAJnQcJLE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ePYb5EestOJipjVXDn1H8KRa.jpg?f=user_large

Gisterenavond toch nog doorgezet en alles afgemaakt, of ik voor NG+ ga betwijfel ik nog even
Ingame time zit ik net iets over de 115 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
ArnoldSmiley schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:39:
Ergens baal ik een beetje dat ik Elden Ring heb uitgespeeld. Ik heb 0.0 interesse nog in andere games, gezien mijn recente ervaring met HFW ben ik wel klaar met alles wat niet van FS komt.

Twijfels uberhaupt of ik mijn PS5 wil laten stofhappen tot aan een nieuwe FS titel, of dat ik hem wellicht de deur uitdoe.

Heb sinds Mei vorig jaar echt onwijs veel plezier gehad aan alle FS titels, maar ik merk ook dat de drive een beetje ontbreekt om een 2e run te gaan doen. Ik heb dat met films en boeken ook; ik ben niet iemand die iets nog een keer speelt/leest/kijkt.

Ik had exact het zelfde. De ~twee weken nadat ik ER had uitgespeeld zat ik in een soort limbo. Mijn gevoel was dat ik nog niet klaar was met de game.. maar zowel bij NG+ en een nieuwe character konden m'n aandacht niet lang vasthouden. Heb daarom met m'n main nog heel lang co-op gedaan en mensen geholpen met bosses, en respecs naar verschillende builds. PvP ben ik niet zo van.

Met moeite heb ik de game weer in de kast gelegd. Ik wil nog wel meer, maar haalde er geen plezier meer uit. Wel een grandioze ervaring gehad met m'n eerste playthrough!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

ArnoldSmiley schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:39:

Ik heb zelf nog wel wat dingen die ik in NG+ wil doen, maar ik vrees inderdaad ook dat ik daar niet echt in ga doorzetten. Opnieuw beginnen met een hele andere build kan ook nog, maar ik heb nagenoeg alle soorten wapens en incantations wel gebruikt in mijn huidige playthrough, alleen sorceries totaal niet aangeraakt, dus misschien dat ik dat nog eens op pak.

Kijk wel al reikhalzend uit naar de DLC, ik verwacht de eerste tegen het einde van dit jaar wel.
Pagina: 1 ... 50 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten