Acties:
  • +2 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:07:
[...]
Mja, maar dan kan ik er dus alleen weg als ik de boss versla.
Je haalt twee dingen door elkaar:

In grotten (caves, tunnels en catacombes) kun je pas naar buiten fast travellen als je de baas verslagen hebt. Neemt niet weg dat je natuurlijk altijd om kunt draaien en gewoon via de ingang naar buiten kunt lopen. Je zit dus niet opgesloten.

Legancy dungeons zijn geen grotten maar kastelen/gebouwen, daar kun je ten alle tijden weer uit warpen als je wil.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Ah. Ok. Duidelijk 😊

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Margrit down. First try.

Stormveil castle is vet. Jammer dat ik naar beneden lazerde :X :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat gisteren eens een filmpje van FightingCowboy te kijken, blijkt dat ik heel Sellen's questline gemist heb. Wel die tovenares tegengekomen maar dat was het dan ook. Hoe ik dat stuk in Mt Gelmir gemist heb weet ik niet, dat is gewoon een vrij open stuk :/
Gelukkig was die questline nog gewoon toegankelijk, levert toch 2 legendary spells op.
Maar die grot in Caelid met de fake wall als entrance, die kun je toch nooit zelf vinden? Het is niet zo dat de rots er anders iets anders uitziet dan de rest.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 24-04-2022 00:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:11
-SaveMe- schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 06:04:
Limgrave east en west volledig uitgekamd, inclusief stormhill. Weeping peninsula ook gedaan. Volgens mij alles gevonden en alle bosses gedaan, inclusief wat night gespuis; twee keer een Death bird en twee Knight's Cavalry. Heb alleen dat mausoleum laten lopen, daar kan ik volgens mij nu toch nog weinig mee. En de ever goal iop de peninsula heb ik nog niet gedaan.

Nog geen npc of player summons gedaan, gebruik wel spirit ashes. Gebruik tot nu to the skeletal militia men, die heb ik ook geupgrade. Die bevallen prima, maar volgens mij heb ik nu een veel betere, Lhutel the Headless... Maar eens kijken of ik die ga gebruiken.

Kan dus nu naar Stormhill castle, volgens mij wil de game dat ook, maar volgens mij kan ik dat ook nog ff skippen en eerst naar Liurnia?

Ben overigens level 54 ...
Kasteel moet prima lukken met dat level. Mocht je kasteel willen skippen dan kan dat,
spoiler:
er loopt gewoon een pad naast. Op de weg naar de ' voordeur' niet (links) met de bocht meegaan maar rechtdoor een bos in. Iets verderop kom je een kapotte brug tegen, gewoon overheen gaan en het pad blijven volgen.

Zit in mijn 2e playthrough en ben beide keren eerst voorbij het kasteel gegaan gezien ik wat zaken moest ophalen :+

Fijnste Spirit vind ik de "Mimic Tear Ashes". Heeft onlangs een nerf gehad maar gezien de flexibiliteit heeft die mijn voorkeur. Duurt bij jou nog even voordat die beschikbaar is ;)

Voordat die beschikbaar is maakt het niet heel veel uit, het is meer wat je wil bereiken. De ene keer is extra damage welkom maar soms ben je een tank nodig, etc etc. Upgraden heeft wel veel invloed dus vooral doen.
k1978 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:51:
[...]

Als stormhill een grot is klopt dat. Daarom heb je ook altijd als je de eindbaas hebt verslagen de optie om naar het begin terug te keren.
Stormhill is een groot gebied/een van de " provincies". (bij gebrek aan een beter woord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
-SaveMe- schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:56:
[...]

Even kijken hoe ik Liurna in kom. Wil graag mijn sins absolven :9

Die Luthel kost bijna een volle FP balk nu, maar ik heb 8 flasks van +4, 4 health, 4 fp. Moet lukken dus. ga hem eens proberen, voordat ik hem upgrade ...
Verderop in de game komt er nog een Crystal Tear beschikbaar die tijdelijk FP consumtie stopzet. Mocht je uberhaupt geen FP nodig zijn voor andere zaken dan kan je die eventueel gebruiken voor bv. een summon. Voor jou nu nog niet relevant maar toen ik nog FP-loos door het leven ging was het ideaal.
-SaveMe- schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:20:
Margrit down. First try.

Stormveil castle is vet. Jammer dat ik naar beneden lazerde :X :9
Ah, had deze nog niet gezien. Succes daar, erg leuk stuk vind ik zelf. Veel zaken te vinden als je wat "onlogische routes" neemt dus beetje opletten is aangeraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kever678 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 23:16:
[...]
Stormhill is een groot gebied/een van de " provincies".
Stormveil Castle ligt in de regio/provincie Stormhill, ik denk dat daar de verwarring vandaan kwam ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kever678
Superkiwi schreef op zondag 24 april 2022 @ 00:40:
[...]

Stormveil Castle ligt in de regio/provincie Stormhill, ik denk dat daar de verwarring vandaan kwam ;)
Zou kunnen inderdaad. Duurde bij mij ook een aardige tijd voordat ik de namen in het spel een beetje onder de knie kreeg. (niet heel gek gezien de grootte van het spel)

Zelf maar besloten om de zoektocht naar een 2e Golden Halberd te pauzeren en een maatje groter te proberen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QfjxTyT/20220424022228-1.jpg

Moest wel armor inleveren om ze te kunnen gebruiken zonder te zwaar te worden. (hekel aan fat rolling)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanochtend de 'Subterranean-Shunning Grounds' ontdekt. Echter, twijfel nog of ik daar wel moet blijven; het internet is nu niet echt te spreken of die dungeon.

Misschien toch 'Mountaintops of the Giants' verder verkennen om mijn missie voor 'Volcano Manor' te voltooien.

Dilemma's, dilemma's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de dung-eater vermoord :/
Dat was niet de bedoeling volgens mij.
Al denk ik niet dat ie echt boos was geworden; the sewers is geen fijne plek om in rond the hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
kever678 schreef op zondag 24 april 2022 @ 02:37:
[...]

Zou kunnen inderdaad. Duurde bij mij ook een aardige tijd voordat ik de namen in het spel een beetje onder de knie kreeg. (niet heel gek gezien de grootte van het spel)

Zelf maar besloten om de zoektocht naar een 2e Golden Halberd te pauzeren en een maatje groter te proberen:
[Afbeelding]

Moest wel armor inleveren om ze te kunnen gebruiken zonder te zwaar te worden. (hekel aan fat rolling)
Hoe gaat is de Golden Halberd, aangezien ik toch echt moet kiezen om faith te gaan pompen voor de scythe (templar build) of strength voor uiteindelijk Halberd (meer brute kracht, ook voor colossals) etc.

Ondertussen fat roll ik rustig verder met mijn curved great sword :+
Misschien vandaag anders maar eens saai xp grinden

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:29
Poahhh ook ik speel nog steeds ER. Wel duidelijk dat ik een maagd ben in de souls games :+

Ik vind de Moonveil en night flame toch fijne wapens om mee te spelen. Beide zitten ze nu pas op +7, maar gaat wel prima zo. Heb er nu 90 uur pas opzitten en ben in Leyndell en ik zoek daar Margott, maar kon hem nog niet vinden, dus ben daar beetje aan het rond lopen, want knetter wat is dat gebied groot O_O

De Moonstar +18 en gebrik ik ook nog steeds, aangezien deze prima dgm doet.

Mijn beste armor is die van Radhn, maar vind sommige sorcery body armor wel gaver.

Ik moet wel toegeven dat ik redelijk wat op YT opzoek als ik iets niet begrijp, want er wordt weinig uitgelegd in de game en als n00b is dat best lastig als je zoveel kan doen in de game.

Ook streamen helpt, want dan is er altijd wel 1 kijker die wat nuttige tips geeft, zoals laatst...Ik moest tege ndie 2 gargoyles vechten en bij binnenkomst wilde ik iets doorlopen in het "water", maar die gargoyle spuugde poisen, dus ik dacht...KUDT ik kan dus alleen hier bij de ingang blijven, want de vloer is gif, net als in die grot met rot. Ik 2 uur vloeken en tieren, omdat ik alleen bij de ingang op die rots stond te vechten en vooral door te gaan...Een kijker zegt,,wat ben je toch aan het doen daar? Ik zeg ja, WTF ik kan alleen hioer staan, wanr als ik doorloop ga ik dood door poisen op de grond....hij zegt GAST!!.....en verder niks. 10 deaths later liep ik toch weer even door en dacht fuk it dan maar dood door het gif, maar ik ging niet dood en toen zag ik dat die gargoyle dat gif spuugde naar mijn summons en...tadaaaa...kwartje viel...duurde wel 3 uur....ssiiuuuuu

Ik werdt flinks uitgelachen door de kijkertjes :+ hahaha hufters en niks zeggen he >:) hahahaha

Daarna na 3e try had ik ze kapoet gemaakt 8)

Ja erg gave game

Ik heb ergens armor gevonden, maar dat is zo zwaar ik kan dan amper lopen banished knight oid.. Kan ik die pas goed gebruiken als ik mijn strenght meer up level? Die is pas lvl 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:59

reaL_G

G

Unknown Alien schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:39:
Poahhh ook ik speel nog steeds ER. Wel duidelijk dat ik een maagd ben in de souls games :+

Ik vind de Moonveil en night flame toch fijne wapens om mee te spelen. Beide zitten ze nu pas op +7, maar gaat wel prima zo. Heb er nu 90 uur pas opzitten en ben in Leyndell en ik zoek daar Margott, maar kon hem nog niet vinden, dus ben daar beetje aan het rond lopen, want knetter wat is dat gebied groot O_O

De Moonstar +18 en gebrik ik ook nog steeds, aangezien deze prima dgm doet.

Mijn beste armor is die van Radhn, maar vind sommige sorcery body armor wel gaver.

Ik moet wel toegeven dat ik redelijk wat op YT opzoek als ik iets niet begrijp, want er wordt weinig uitgelegd in de game en als n00b is dat best lastig als je zoveel kan doen in de game.

Ook streamen helpt, want dan is er altijd wel 1 kijker die wat nuttige tips geeft, zoals laatst...Ik moest tege ndie 2 gargoyles vechten en bij binnenkomst wilde ik iets doorlopen in het "water", maar die gargoyle spuugde poisen, dus ik dacht...KUDT ik kan dus alleen hier bij de ingang blijven, want de vloer is gif, net als in die grot met rot. Ik 2 uur vloeken en tieren, omdat ik alleen bij de ingang op die rots stond te vechten en vooral door te gaan...Een kijker zegt,,wat ben je toch aan het doen daar? Ik zeg ja, WTF ik kan alleen hioer staan, wanr als ik doorloop ga ik dood door poisen op de grond....hij zegt GAST!!.....en verder niks. 10 deaths later liep ik toch weer even door en dacht fuk it dan maar dood door het gif, maar ik ging niet dood en toen zag ik dat die gargoyle dat gif spuugde naar mijn summons en...tadaaaa...kwartje viel...duurde wel 3 uur....ssiiuuuuu

Ik werdt flinks uitgelachen door de kijkertjes :+ hahaha hufters en niks zeggen he >:) hahahaha

Daarna na 3e try had ik ze kapoet gemaakt 8)

Ja erg gave game

Ik heb ergens armor gevonden, maar dat is zo zwaar ik kan dan amper lopen banished knight oid.. Kan ik die pas goed gebruiken als ik mijn strenght meer up level? Die is pas lvl 35
armour is afhankelijk van equip load is stamina.
talisman gebruiken is makkelijkste

GiTS

Acties:
  • +4 Henk 'm!
The sewers bijna voltooid, ik sta nu voor de boss room.
[ninja edit]
Hahaha, wat een lachtertje vergeleken met zijn grote broer
[/ninja edit]

Tegen verwachting in een smithing stone [8] gevonden dus mijn uchi is nu +24. Nu alleen nog op zoek naar de laatste upgrade stone :)

Gelijk een nieuw pakje aangetrokken.
Crucible Axe armor + Banished Knight helm 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkUnOVzRJH7jNEzcCLu0ovou29U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MwCRmbWYtuilGBMRONeOuvKV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door Superkiwi op 24-04-2022 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:22
Superkiwi schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:08:
[ninja edit]
[/ninja edit]

Tegen verwachting in een smithing stone [8] gevonden dus mijn uchi is nu +24. Nu alleen nog op zoek naar de laatste upgrade stone :)

[Afbeelding]
Lekker strak pakkie hoor 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:29
reaL_G schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:46:
[...]

armour is afhankelijk van equip load is stamina.
talisman gebruiken is makkelijkste
Heb net zo'n talisman gevonden green turtle talisman. bedoel je die?

Ik probeer al een week lang om in dat sneeuw gedeelte te komen, volgens mij moet ik dan eerst die baas verslaan in leyndell, voordat ik door die gesealde poort kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Unknown Alien schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:57:
[...]

Heb net zo'n talisman gevonden green turtle talisman. bedoel je die?

Ik probeer al een week lang om in dat sneeuw gedeelte te komen, volgens mij moet ik dan eerst die baas verslaan in leyndell, voordat ik door die gesealde poort kan.
baas is idd verplicht, ‘shardbearer’

nee dacht die niet.
ze zijn grijs, en er staat letterlijk equip load.
stamina stat boosten kan ook.
gewoon ff description lezen.

GiTS

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
En de platinum binnen!! Wat een game weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
  • Laatst online: 19-09 16:34
Superkiwi schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:08:
[ninja edit]
[/ninja edit]

[Afbeelding]
Weet je het zeker dat je er klaar bent?

spoiler:
Al tegen het altaar in de boss room gerold? Anders mis je een fantastisch stuk lore. Heel luguber en beklemmend. Je vermoordt dan hopelijk ook nooit meer een merchant. Goed de item descriptions lezen. En de muziek. Het contrast met de setting kan niet groter zijn. Fantastisch. Ik heb enkele minuten alleen maar geluisterd.

Tweede boss kun je beter overslaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Woodsy op 24-04-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik gedaan ja, ik kan daar alleen niet verder omdat
spoiler:
daar ook zo'n Morgott seal zit. En Morgott heb ik nog niet gevonden

Een tweede boss heb ik denk ik nog niet gezien. De sewers is een aardig doolhof, zal er morgen nog eens een aantal keer doorheen lopen. Leyndell ga ik ook nog eens goed doorzoeken, daar raak ik ook constant de weg kwijt :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k1978
Jongens het is mooi weer hè!! Ook beetje buiten spelen 😉

Acties:
  • +6 Henk 'm!
k1978 schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:40:
Ik heb even gekeken en nee, er zit geen dak op Leyndell :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/uZo-tcxo44AScHsTLMTqIIwxW3WgwKOXb0V9pvKJP1E.jpg?auto=webp&s=317bb802802eb92acc39f3a2286b886dc9ac576c

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Gisteren al buitengespeeld, vandaag is lui elden ring, f1 en voetbal kijken :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kever678
Bossie schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:38:
[...]

Hoe gaat is de Golden Halberd, aangezien ik toch echt moet kiezen om faith te gaan pompen voor de scythe (templar build) of strength voor uiteindelijk Halberd (meer brute kracht, ook voor colossals) etc.

Ondertussen fat roll ik rustig verder met mijn curved great sword :+
Misschien vandaag anders maar eens saai xp grinden
Golden Halberd vind ik overal gezien het fijnste wapen in het spel. (tenzij je fan bent van een specifieke skill op een wapen)

Doet gigantisch veel damage, heeft veel range en (belangrijker nog) heeft een zeer uitgebreide moveset. Is eigenlijk geen type aanval wat hij niet heeft. Als je één wapen gebruikt heerlijk maar ook super met een 2e halberd ernaast.

Ben meer voor de leuk continue wapens aan het switchen (momenteel powerstance met Golem's Halberds of de Giants Crusher) maar als het erop aankomt grijp ik altijd weer terug naar de Golden Halberd en dat zegt genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Superkiwi schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:39:
spoiler:

Een tweede boss heb ik denk ik nog niet gezien. De sewers is een aardig doolhof, zal er morgen nog eens een aantal keer doorheen lopen. Leyndell ga ik ook nog eens goed doorzoeken, daar raak ik ook constant de weg kwijt :P
shardbearer is maar minuutje van de boss. dan overdrijf ik nog denk ik.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ik weet waar het is. Morgen eens een kijkje nemen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
  • Laatst online: 19-09 16:34
Superkiwi schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:39:
spoiler:

spoiler:
Aan het einde achter de deur met seal. Maar deze beïnvloedt waarschijnlijk je einde. Daarom is overslaan wellicht verstandig. Het ging vooral om de prachtige viool solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:12

SD5k

>4&X

Zojuist de Fire Giant verslagen in 2 pogingen.. bij die 2e poging ging hij plotseling dood na het filmpje van de 2e fase. :/

Even opgezocht hoe dat kon, blijkt een bug te zijn sinds de laatste patch.

[ Voor 23% gewijzigd door SD5k op 24-04-2022 18:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Bossie schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:02:
[...]

Gisteren al buitengespeeld, vandaag is lui elden ring, f1 en voetbal kijken :+
Dat zijn DE zondagen he 🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:18
Mmmh, the noble Godmask npc staat op kaart, maar hij is niet te zien op die plek. Voorheen heb ik hem wel gezien daar. Hij moet daar volgens de kaart nog wel gewoon staan. Iemand anders hier last van?

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Vanavond wat tijd doorgebracht in de Bergtoppen van Reuzen, toffe region! (y)

• Erdtree Avatar 🗡️ (70K)
• Borealis the Freezing Fog 🗡️ (100K)

Paar pittige dungeons ook. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAkc3GGdPr9U-IkXFxUDrJ6eyJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tGuBZOakrtv8H0CrB0fFDftw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ED1vpdvk71ypDzTpvwdFKalKbd0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YuGX5MKwJtOQG4LLWOq3FgEF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwF9mV7SPq4yKkQoODMVSJoHXFk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CotbBabomgdTWVOIjOUSIaOD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik heb dat wapen op +9, maar ik gebruik hem puur voor de weapon art aangezien ik STR op het minimum van 24 heb. Zelfde verhaal met Mohgwyn's Sacred Spear, mijn build is meer ARC focussed en ik wil niet te hoog door levellen, maar beide weapon arts zijn echt belachelijk sterk. :)

[ Voor 5% gewijzigd door SD5k op 25-04-2022 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Ik was net heel eventjes heel blij... toen ik

spoiler:
Malenia, Blade of Miquella na 10 pogingen (mét 2 spawns) te pakken had. En dan zie je het filmpje en loop je weg en dan denk je dat je eraf bent... Wat een naar wijf is het...

Ik ben écht slecht...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-09 17:02
Bon.. HFW maar ff opzij gezet (uitgespeeld en toch veel dingen al gedaan).
Aan dit spelletje begonnen.. en in tegenstelling tot demon souls (kon me uiteindelijk niet 100% bekoren) zit ik er wel helemaal in. De toevoeging van het springen en Torrent zorgen voor een enorme wijziging kwa speelstijl vind ik. Niet dat ik minder sterf maar toch.

Enig puntje; ik vind het niet echt duidelijk terug.. Iemand die me kan zeggen hoe ik bv het fluitsignaal van Torrent kan toevoegen aan 'driehoekje+knop d-pad' op PS5? Dan kan ik die uit mijn gewone d-pad-selectie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Derbiss schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:40:
Bon.. HFW maar ff opzij gezet (uitgespeeld en toch veel dingen al gedaan).
Aan dit spelletje begonnen.. en in tegenstelling tot demon souls (kon me uiteindelijk niet 100% bekoren) zit ik er wel helemaal in. De toevoeging van het springen en Torrent zorgen voor een enorme wijziging kwa speelstijl vind ik. Niet dat ik minder sterf maar toch.

Enig puntje; ik vind het niet echt duidelijk terug.. Iemand die me kan zeggen hoe ik bv het fluitsignaal van Torrent kan toevoegen aan 'driehoekje+knop d-pad' op PS5? Dan kan ik die uit mijn gewone d-pad-selectie halen.
in je menu waar je weapons en items selecteert
rechtboven zie je de sneltoetsen, wijzigen met driehoekje

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
reaL_G schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:53:
[...]

in je menu waar je weapons en items selecteert
rechtboven zie je de sneltoetsen, wijzigen met driehoekje
Bedankt; zal straks eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 16:59
spaceboy schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:14:
Ik was net heel eventjes heel blij... toen ik

spoiler:
Malenia, Blade of Miquella na 10 pogingen (mét 2 spawns) te pakken had. En dan zie je het filmpje en loop je weg en dan denk je dat je eraf bent... Wat een naar wijf is het...

Ik ben écht slecht...
spoiler:
Malenia is dan ook de moeilijkste boss in de game voor een reden :D Heeft ook stiekem een buff gekregen in de laatste patch (of meer een bug, zeker als je online speelt).
Er is wel een wat goedkope manier om makkelijk er doorheen te komen hoor, Moghwyn's spear is erg goed tegen haar in ieder geval :D

Ikzelf eigenlijk alleen nog maar de endings te doen en dan heb ik de game op platinum binnen in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Derbiss schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:05:
[...]

Bedankt; zal straks eens kijken
-> het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had 26 punten in arcane zitten omdat ik dacht dat het een positief effect zou hebben op de blood loss buildup van mijn Uchi. Nu heb ik gerespect om het te checken en arcane op de standaard 8 laten staan: het scheelt slechts 2 puntjes in de bleed buildup (84 vs 82). Dus die extra puntjes maar in Dex, Str en End gestopt.

Ik vond ook nog een Nagakiba katana in mijn inventory die op alle fronten iets beter scoort dan de Uchigatana. Zo heeft die standaard een C scaling op Dex ipv een D en is hij meer dan anderhalf keer zo lang.
Helaas heb ik al mijn smithing 8 steentjes gebruikt voor de Uchi, dus hopelijk kom ik er binnenkort nog 12 tegen. Benieuwd hoe deze wapens zich verhouden als ze allebei geupgrade zijn.

Ik zat ook eens te kijken naar de verschillende wetblades maar daar snap ik maar weinig van. Ik kan volgens mij bleed en keen tegelijk erop zetten maar de bloodloss buildup die ik met bloody slash heb gaat dan hoe dan ook verloren dus die houden we voorlopig maar...

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 25-04-2022 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Superkiwi schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:57:
Ik had 26 punten in arcane zitten omdat ik dacht dat het een positief effect zou hebben op de blood loss buildup van mijn Uchi. Nu heb ik gerespect om het te checken en arcane op de standaard 8 laten staan: het scheelt slechts 2 puntjes in de bleed buildup (84 vs 82). Dus die extra puntjes maar in Dex, Str en End gestopt.

Ik vond ook nog een Nagakiba katana in mijn inventory die op alle fronten iets beter scoort dan de Uchigatana. Zo heeft die standaard een C scaling op Dex ipv een D en is hij meer dan anderhalf keer zo lang.
Helaas heb ik al mijn smithing 8 steentjes gebruikt voor de Uchi, dus hopelijk kom ik er binnenkort nog 12 tegen. Benieuwd hoe deze wapens zich verhouden als ze allebei geupgrade zijn.

Ik zat ook eens te kijken naar de verschillende wetblades maar daar snap ik maar weinig van. Ik kan volgens mij bleed en keen tegelijk erop zetten maar de bloodloss buildup die ik met bloody slash heb gaat dan hoe dan ook verloren dus die houden we voorlopig maar...
wetblades is vrijs simpel.

normaal kan je middels een ash een afinnity zetten op een wapen die hoort bij de ash.
met een wetblade kan je een ash zetten, en dan ook een andere affinity kiezen die niet hoort bij de ash.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt heel simpel maar dat vind ik het allerminst.
Dit werkt niet op unique weapons? Net de Bloodhound Fang naar +10 gebracht en daar kan ik geen ash of war opzetten lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woodsy schreef op zondag 24 april 2022 @ 18:34:
[...]

spoiler:
Aan het einde achter de deur met seal. Maar deze beïnvloedt waarschijnlijk je einde. Daarom is overslaan wellicht verstandig. Het ging vooral om de prachtige viool solo.
Trieste bedoening daar ;(
Ik ben nu al een aantal keer hard naar beneden gedonderd maar daar lijkt verder niets te zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 25-04-2022 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Superkiwi schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:02:
[...]

Trieste bedoening daar ;(
Ik ben nu al een aantal keer hard naar beneden gedonderd maar daar lijkt verder niets te zijn.
Die doeken kun je weg krijgen door bij die vijanden daar zo'n madness aanval uit te lokken, dan verbranden die doeken. Is je inmiddels al gelukt denk ik. :)

En er is zeker wat op de bodem van die put:
spoiler:
Je zakt door de vloer heen zodra je beneden komt zonder dood te gaan aan fall damage.
Pas wel op, daar beneden is een nogal vreemd uitziende deur die mogelijk je einde en/of quests kan beinvloeden, dus die zou ik dicht laten tot het einde.

[ Voor 17% gewijzigd door SD5k op 25-04-2022 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Superkiwi schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:50:
Klinkt heel simpel maar dat vind ik het allerminst.
Dit werkt niet op unique weapons? Net de Bloodhound Fang naar +10 gebracht en daar kan ik geen ash of war opzetten lijkt het.
unieke weapons kan je sowieso nooit aanpassen. hoogstens boosten met 2de weapon met ash of een incantation/spell

GiTS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kever678
Heb mijn liefde wat extra liefde gegeven :P

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/r3dfBHx/Untitled.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

kever678 schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:08:
Heb mijn liefde wat extra liefde gegeven :P

[Afbeelding]
Behoorlijke AR hoor, op hoeveel kom je uit met Golden Vow?

Oh dit is waarschijnlijk al met Golden Vow, gezien de totale AR rechtsboven. :P

[ Voor 13% gewijzigd door SD5k op 25-04-2022 17:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k1978
Kan wel janken.
Godskin apostle en Godskin nobel.

Met 12 flasks de eerste gehaald komt er nog een tweede. Gvd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Ik voel me een beetje OP op dit moment in het spel.. ik ben level 125, dual-wield halberds (Gaurdians swordspear +25, pests glaive +24) met allebij een lightning ashe of war en de tree sentinel armour. Daarnaast een talisman voor extra lightning damage en jump attack damage.

Ik ben geen hardcore souls gamer maar ik had de
spoiler:
Beast Clergyman en de black blade
in 3 pogingen.
Ik heb niet gegrind in de game, ik hou gewoon heel erg van builds zelf uitvogelen en elk hoekje te exploren, dus ik heb veel content gedaan voordat ik op dat punt was.

Is mijn build zo goed of ben ik overlevelled? Ik poise bijna alles met mijn jump-attacks.

[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 25-04-2022 17:26 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
k1978 schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:17:
Kan wel janken.

Haha! Mooi was dat. Ik had de eerste eindelijk deaudt en vierde dat met mijn controller neer te leggen en een slokje van mijn drankje te nemen. Proestte het meteen weer uit met wat onaardige woorden jegens de game. Love this game (bus also hate it a Little)! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
4acesNL schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:25:
[...]

Haha! Mooi was dat. Ik had de eerste eindelijk deaudt en vierde dat met mijn controller neer te leggen en een slokje van mijn drankje te nemen. Proestte het meteen weer uit met wat onaardige woorden jegens de game. Love this game (bus also hate it a Little)! :D
Hehe hier juichen en toen totaal onverwachts janken 😢 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 21:48
Fordox schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:24:
Ik voel me een beetje OP op dit moment in het spel.. ik ben level 125, dual-wield halberds (Gaurdians swordspear +25, pests glaive +24) met allebij een lightning ashe of war en de tree sentinel armour. Daarnaast een talisman voor extra lightning damage en jump attack damage.

Ik ben geen hardcore souls gamer maar ik had de
spoiler:
Beast Clergyman en de black blade
in 3 pogingen.
Ik heb niet gegrind in de game, ik hou gewoon heel erg van builds zelf uitvogelen en elk hoekje te exploren, dus ik heb veel content gedaan voordat ik op dat punt was.

Is mijn build zo goed of ben ik overlevelled? Ik poise bijna alles met mijn jump-attacks.
Ja je hebt natuurlijk een goeie build, en je zal zelf inmiddels ook wel aardig goed in het spel geworden zijn. Dat is natuurlijk ook deze game, als je je zaakjes goed voor elkaar hebt is de moeilijkheid wel flink omlaag te brengen. Maar vind je het saai worden dan? Dan moet je het jezelf weer wat moeilijker maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k1978 schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:17:
Kan wel janken.

Toffe dungeon wel, maar ik werd vooral verrast door de Godskin Noble. Ik sprong een gat in de lucht om vervolgens kei hard door de grond te zakken. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_O- _O-
Met de De Bloodhound Fang +10 snij ik door de Eilte Knights in Leyndell en die pukkeltrollen in het riool alsof ze van halfgesmolten boter zijn. Zelfs zo'n grijs leeuwbeest ging zonder veel problemen neer.
Dit speelt echt veel en veel makkelijker dan de Uchigatana, dat voelde alsof je met een satéprikkertje een stier probeerde neer te halen
Volgens mijn status menu doet ie 2handig 793 damage, best aardig. Met Bloodfame Blade gaat ie naar de 837. Ik vind het helemaal mooi!

Heeft het trouwens nut om bv de Clawmark Seal (waarmee ik Bloodfame Blade op mijn wapen zet) te upgraden?

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 25-04-2022 18:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kever678
SD5k schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:12:
[...]

Screenshot gemaakt na een gevecht wat na 2 meppen voorbij was dus golden vow was nog actief denk ik inderdaad :)
Superkiwi schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:12:
_O- _O-
Met de De Bloodhound Fang +10 snij ik door de Eilte Knights in Leyndell en die pukkeltrollen in het riool alsof ze van halfgesmolten boter zijn. Zelfs zo'n grijs leeuwbeest ging zonder veel problemen neer.
Dit speelt echt veel en veel makkelijker dan de Uchigatana, dat voelde alsof je met een satéprikkertje een stier probeerde neer te halen
Volgens mijn status menu doet ie 2handig 793 damage, best aardig. Met Bloodfame Blade gaat ie naar de 837. Ik vind het helemaal mooi!

Heeft het trouwens nut om bv de Clawmark Seal (waarmee ik Bloodfame Blade op mijn wapen zet) te upgraden?
Als je incantations gebruikt die damage doen wel, voor buffen van wapens maakt het niks uit.

[ Voor 51% gewijzigd door kever678 op 25-04-2022 20:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 21:07
Zojuist
spoiler:
Elden Beast
verslagen. Heb qua From Software games enkel Demon's Souls gespeeld, maar dit was weer een van de vetste ervaringen qua gamen in een hele lange tijd! Ik ga binnenkort zeker voor ronde 2.

[ Voor 20% gewijzigd door Y.Zigrin op 25-04-2022 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
kever678 schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:06:
[...]

Golden Halberd vind ik overal gezien het fijnste wapen in het spel. (tenzij je fan bent van een specifieke skill op een wapen)

Doet gigantisch veel damage, heeft veel range en (belangrijker nog) heeft een zeer uitgebreide moveset. Is eigenlijk geen type aanval wat hij niet heeft. Als je één wapen gebruikt heerlijk maar ook super met een 2e halberd ernaast.

Ben meer voor de leuk continue wapens aan het switchen (momenteel powerstance met Golem's Halberds of de Giants Crusher) maar als het erop aankomt grijp ik altijd weer terug naar de Golden Halberd en dat zegt genoeg denk ik.
Vandaag iets van 8-10 levels gegrind en vervolgens nog twee uurtjes met de Golden Halberd gespeeld.
Hij moest uiteraard ook getest worden :P

Later deze week maar eens somber smithing stones gaan grinden.

@Superkiwi dat is ook het wapen wat ik voornamelijk tot nu toe heb gebruikt, niets mis mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Bossie op 25-04-2022 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
SD5k schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:12:
[...]

Totale AR rechtsboven zonder buffs is nu 923.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, deze laatkomer heeft ook maar eens Elden Ring aangeschaft. Ik had eerst nog wat andere games te doen maar nu is het dan eindelijk tijd voor ER.
Ik heb nog maar een uurtje gespeeld maar ik voel de aantrekking al, de wereld roept om ontdekt te worden. Al zit ik wel te twijfelen om een guide die je een beetje begeleid zonder echte spoilers te gebruiken. (“Intended” route guide kwam ik tegen op Reddit) Aan te raden of vloek ik nu?
Ik ben begonnen met een Samurai maar ga waarschijnlijk vanavond opnieuw beginnen met een Astrologer. Ik hou van ranged in RPG’s en ik ben een nieuwkomer in souls-like games.
Vanavond lekker verder genieten. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:29:
Zo, deze laatkomer heeft ook maar eens Elden Ring aangeschaft. Ik had eerst nog wat andere games te doen maar nu is het dan eindelijk tijd voor ER.
Ik heb nog maar een uurtje gespeeld maar ik voel de aantrekking al, de wereld roept om ontdekt te worden. Al zit ik wel te twijfelen om een guide die je een beetje begeleid zonder echte spoilers te gebruiken. (“Intended” route guide kwam ik tegen op Reddit) Aan te raden of vloek ik nu?
Ik ben begonnen met een Samurai maar ga waarschijnlijk vanavond opnieuw beginnen met een Astrologer. Ik hou van ranged in RPG’s en ik ben een nieuwkomer in souls-like games.
Vanavond lekker verder genieten. :)
Ik gebruik deze:
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route

Het geeft een high-level route om door de verschillende gebieden te gaan zonder teveel op detail in te gaan.
De site heeft ook een meer gedetailleerde walkthrough maar daar kijk ik soms alleen als ik het gevoel het vast te zitten in een dungeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bossie schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:40:
[...]

Ik gebruik deze:
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route

Het geeft een high-level route om door de verschillende gebieden te gaan zonder teveel op detail in te gaan.
De site heeft ook een meer gedetailleerde walkthrough maar daar kijk ik soms alleen als ik het gevoel het vast te zitten in een dungeon.
Daar zal ik ook nog naar kijken, ik heb al vaker video's gekeken van Fextralife. Ik had het over https://www.reddit.com/r/...d_route_through_the_game/
Als ik even snel kijk lijkt de Fextralife versie net iets gedetailleerder. Zier er goed uit. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2022 08:56 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:52:
[...]

Daar zal ik ook nog naar kijken, ik heb al vaker video's gekeken van Fextralife. Ik had het over https://www.reddit.com/r/...d_route_through_the_game/
Als ik even snel kijk lijkt de Fextralife versie net iets gedetailleerder. Zier er goed uit. :)
Ik zou die Reddit link zeker niet doen, in elk geval niet in het begin. De eerste uurtjes moet je gewoon Limgrave ontdekken, de map exploreren, etc. Op een gegeven moment krijg je wel meer feeling voor de game en weet je wel wanneer je iets wilt opzoeken of het toch zelf wilt ontdekken. Je kunt in Limgrave ook niets verkeerd doen waar je later spijt van krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Thijs op 26-04-2022 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Wat Thijs zegt. 😊

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Vanochtend een heerlijke sessie gehad. _/-\o_

• Okina (invader) 🗡️
• Rykard 🗡️
• Godskin Noble (Volcano Manor) 🗡️
• Magna Wyrm (Volcano Manor) 🗡️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/spd65lhsMqOYYIQj-nKfd6UXef4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9MWd1OTMOSQLJFev4pzHsFQe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujJmQ1KtwZdJWETk8wMP6hVzsZE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fjmhIlf9ujwyLBWU3qk6qy7R.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1InM2BBn8QTxbovb5L7LD7wvvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GYxPLPWPGiKrW3LTKeahL2ee.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFfH7WkB0JUmnBiRVRkmbThOWXI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H54seV1e0L2xSba89MUNorPP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ejiy6hWfNMfvPSjLHiTi22RGqkA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bnEYIGu3V1FXLA5ofqfmyV81.png?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urxuBFP7kjPTC73Mm8UeD1ZqjPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AQDTvpiakv7S5MXkJxV2uUzL.png?f=fotoalbum_large

Vanmiddag weer verder, want vakantie! *O* :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:10

NoTimeRemains

I know

Is het nog mogelijk om Ranni's quest af te ronden nadat je Fire Giant hebt verslagen? En t zelfde geldt voor Fia.

This is the Way.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Yonix schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:29:

• Okina (invader) 🗡️
• Rykard 🗡️

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

spoiler:

Vanmiddag weer verder, want vakantie! *O* :D
Je posts voelen een beetje als "De wondere avonturen van Pumpkinhead". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

NoTimeRemains schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:44:
Is het nog mogelijk om Ranni's quest af te ronden nadat je Fire Giant hebt verslagen? En t zelfde geldt voor Fia.
Volgens mij is het verslaan van Fire Giant niet wat eventueel quests kan breken maar
spoiler:
het gebruiken van de Forge of the Giants achter zijn boss arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:31

snmght

imho dan he

Is er iemand die de Great Stars een keer kan droppen op XSX, journey 1?

Heb nog niet zo gek veel dat ik kan traden maar kan eventueel wel ergens naar op zoek gaan. Zit alleen pas in Leyndell.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

NoTimeRemains schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:44:
ja, schakelpunt voor veel dingen is na boss van azul. probeer het voordat je warped naar azul.

fia bevat (soft)sexuele uitingen en ook een item doorgeven, ze moet in roundtable verdwenen zijn na deze handelingen. zolang je dat heb gedaan is het gewoon mogelijk. dan vind je haar weer verder in een andere zone.

ranni en fia quest lopen soms beetje synchroon/ door elkaar heen.

[ Voor 46% gewijzigd door reaL_G op 26-04-2022 12:26 ]

GiTS

Acties:
  • +4 Henk 'm!
SD5k schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:44:
[...]

Je posts voelen een beetje als "De wondere avonturen van Pumpkinhead". :P
Het wordt een serie. :P

Ik wil het einde eigenlijk niet verklappen, maar uiteindelijk wordt Pumpkinhead Elden Lord. :*) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:29:

• Okina (invader) 🗡️
• Rykard 🗡️
Ik dacht dat jij al veel verder was :D
Volcano laten liggen of eerder weggegaan vanwege quests?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Superkiwi schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:01:
[...]

Ik dacht dat jij al veel verder was :D
Volcano laten liggen of eerder weggegaan vanwege quests?
Had Volcano laten liggen, want de laatste 'Bounty' was te vinden @The Mountaintops of Giants en daarvoor moest ik eerst door Lenydall (Morgott).

Laatste bounty ('Invasion') gedaan, ingeleverd @Volcano Manor, Rykard gedood en vervolgens de dungeon gecleard.

Nu weer verder in de bergen.

[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 26-04-2022 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 18:52
Yonix schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:07:
[...]

Laatste bounty ('Invasion') gedaan, ingeleverd @Volcano Manor, Rykard gedood en vervolgens de dungeon gecleard.
spoiler:
onder het mom van better be sure: Je weet dat er nog een hele area aan de Manor vastzit, waar je toegang tot krijgt na het slaan van een invisible wall in de manor zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Partypsych schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:14:
[...]

spoiler:
onder het mom van better be sure: Je weet dat er nog een hele area aan de Manor vastzit, waar je toegang tot krijgt na het slaan van een invisible wall in de manor zelf?
spoiler:
Jup, vandaar dat ik ook de Godskin Noble en Wyrm heb kunnen doden. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 18:52
Yonix schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:15:
[...]

spoiler:
Jup, vandaar dat ik ook de Godskin Noble en Wyrm heb kunnen doden. (y)
Ach suf, natuurlijk ja! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• whoojaa
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-07-2024
Gister begonnen met mijn avontuur in Elden Ring op de PS5. Hiervoor niet eerder een Souls spel gespeeld, deze werd door meerdere sites/youtubers aangeraden voor niet Soulsers.

Wat een spel maar behoorlijk pittig. Persoonlijk wel even wennen is dat je niet alles kunt verslaan nadat je voor het eerst buiten stapt. Dit zonder iets van level indicatie van je tegenstanders.

spoiler:
Aangekomen bij de groveside Cave mijn eerste doel gemaakt van de Beastman of Farum Azula.

Niet eerder zo'n gevoel gehad bij de text ENEMY FELLED.

spoiler:
Nu mijn eerste contact met Margit gehad. Besloten om eerst maar de andere kant op te exploren :)

[ Voor 9% gewijzigd door whoojaa op 26-04-2022 14:01 ]

PSN: whoojaa

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Leuk om te lezen, veel plezier! :)
whoojaa schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:57:
Wat een spel maar behoorlijk pittig. Persoonlijk wel even wennen is dat je niet alles kunt verslaan nadat je voor het eerst buiten stapt.
Wie zegt dat? Alles is te verslaan als je het echt wil :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoojaa
Superkiwi schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:03:

[...]

Werd behoorlijk overdonderd toen ik voor het eerst naar het noorden toe liep ;) Had niet het gevoel dat ik ook maar enige kans maakte!

[ Voor 12% gewijzigd door whoojaa op 26-04-2022 14:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Wat. Een. K*tzooi! :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKwzdIReoahyNDFU_dXbS521Br8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e6wFqkmj3Dw7tpJedBaKe2sB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Superkiwi schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:03:

[...]

Mijn nieuwe doel is om Crucible Knight in Limgrave te verslaan op level 1 :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

En je hád gewoon nog 3 flesjes man!!! :P

Zou wel leuk zijn als de Fire Giant zelf hier ook een account had en dan tegelijkertijd iets zou posten met een screenshot met "Player defeated" en een Pfew :o comment...

[ Voor 18% gewijzigd door spaceboy op 26-04-2022 14:45 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
spaceboy schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:43:
[...]

En je hád gewoon nog 3 flesjes man!!! :P

Zou wel leuk zijn als de Fire Giant zelf hier ook een account had en dan tegelijkertijd iets zou posten met een screenshot met "Player defeated" en een Pfew :o comment...
Fire Giant ain't got sh*t on me!oneONE1111!!! 8) :D *O*

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gX3X1kn1GywNHJkbgvBaNMdXgUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pBHqDvjALR3vmyAkXueeS5sH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3l0aaDuneLbhsTf3vl-vdOu8YS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPDY3h37EitM3PGw2BHs43Ty.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxV0aO2n4b4TNeBj5ZFv5tHxsDY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KIixvTVBZ4rkUAfh9pUrIqXm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qi1yvTRDOJqlFNBnlHMJixKWdGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a8uhyUnkdqJwKDE12dzfIl5k.png?f=fotoalbum_large

Zo, nu even koffie ... Fucking hell, wat een gevecht. :P *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Pijnlijk.....

Dat had ik gisteren op Melania Twin Blade :( , vanavond maar weer verder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Derbiss
Gister begonnen met mijn avontuur in Elden Ring op de PS5. Hiervoor niet eerder een Souls spel gespeeld, deze werd door meerdere sites/youtubers aangeraden voor niet Soulsers.

Wat een spel maar behoorlijk pittig. Persoonlijk wel even wennen is dat je niet alles kunt verslaan nadat je voor het eerst buiten stapt. Dit zonder iets van level indicatie van je tegenstanders.

spoiler:
Aangekomen bij de groveside Cave mijn eerste doel gemaakt van de Beastman of Farum Azula.

spoiler:
Nu mijn eerste contact met Margit gehad. Besloten om eerst maar de andere kant op te exploren :)
Hier zelfde bezig :). De optionele gouden baas is nog iets te sterk op dit moment maar je kan overal wel zeer handige items vinden. Zoek zeker ook de grotten voor stenen en level tijdig up ;). Welke class ben je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoojaa
Derbiss schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:14:
[...]

Hier zelfde bezig :). De optionele gouden baas is nog iets te sterk op dit moment maar je kan overal wel zeer handige items vinden. Zoek zeker ook de grotten voor stenen en level tijdig up ;). Welke class ben je?
Ben wat voorzichtiger geworden om zo een grot in te stappen ook :P

Ben Prisoner, probeer de spellblade build aan te houden. Combinatie magie met melee leek me wel wat. Jij dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

spoiler:

spoiler:
Ik kan eventueel ook mijn oude aanbeveling herhalen;
snmght schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:36:
[...]

Eerste uren FromSoftware ever? Dan zou ik persoonlijk (zeer milde spoiler)
spoiler:
op zoek naar de ruines, iets naar het noordoosten van waar je de wereld betreed, na het introgedeelte. Daar zit een grace (checkpoint) aan de zijkant, ga daar eerst uitrusten en neem dan de tijd om een aantal keer de soldaten in die ruine te doden.

Er zitten er zeker 10 ofzo en ze resetten als je uitrust of doodgaat. Je hebt dan ruim de gelegenheid om de combat te oefenen en beter te worden.

Daarnaast krijg je als je bij deze checkpoint uitrust (er liggen er overigens 2, aan beide kanten van de ruines, je moet dan de juiste even hebben) je paard + de mogelijkheid om level up te gaan.

Naast het oefenen van combat verzamel je zo wat runes om level up te gaan, zullen ze wel eens wat gear kunnen droppen en liggen er ook wat items al dan niet in kisten in dat kleine stukje. De soldaten hebben tot slot nog een kleine kans om de materialen te droppen waarmee je wapens kunt upgraden.

Je zult als het goed is merken dat het verslaan van die soldaten steeds soepeler gaat. Ga je wel dood vraag je dan af waar het mis ging. Speciale aandacht voor het groene balkje, je stamina en dus energie. Heb je dat niet kun je niet slaan, wegrollen of blokken.

De waarde rechts onderin zijn je runes, welke je krijgt van het verslaan van vijanden. Hiermee kun je level up gaan, items upgraden en items kopen. Ga je dood dan gaat de waarde naar 0 maar heb je nog 1 kans om ze terug te krijgen door naar de plek te gaan waar je doodging. Ga je onderweg opnieuw dood dan zijn ze definitief verloren.

PS: die gast met die speer is serieus lastig. Je kunt er voor kiezen hem in eerste instantie nog even te vermijden. Er loopt ook 1 soldaat met een trompet. Als die je spot pakt hij altijd eerst zijn zwaard, bedenkt dan dat hij een trompet heeft en pakt die om er op te blazen en het hele kamp te alarmeren. Zorg dat je hem omlegt voor hij dat doet of vermijd hem ook. Zodra alles wat soepeler gaat is het niet zo een probleem, heb zelf gisteren een paar keer dat hele kamp bevochten met mijn level 1 - maar heb dan ook wel iets meer ervaring. :)

Als het soepel genoeg gaat (of juist niet ;) ) en je hebt een paar van die upgrade materialen (smithing stones) vind je elders vlakbij het begin ook een kerkje waar je jouw wapen kunt upgraden.

edit en toevoeging, als je de tutorial niet hebt gedaan die ook even doen. Er zit in die grot waar je naar buiten komt ook een gedeelte waar je naar beneden kunt droppen en dan worden alle buttons en dergelijke uitgelegd. Dat kan wel de moeite zijn, kom je zaken als backstab, jump attack, guard counter etc tegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4acesNL
Oh shit! Die laatste baas is echt bullshit man! 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
whoojaa schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:24:
[...]

Ben wat voorzichtiger geworden om zo een grot in te stappen ook :P

Ben Prisoner, probeer de spellblade build aan te houden. Combinatie magie met melee leek me wel wat. Jij dan?
Haha ja die grotten.. zoals in andere post aangehaald helpen je ze wel om de technieken te leren/begrijpen.
Ikzelf ben eens voor Hero gegaan (anders altijd knight/vagebond zoals in DS3) omdat ik echt eens volledig in strength wil gaan. Als je echt heel veel info wil kan je hier altijd eens kijken (https://eldenring.wiki.fextralife.com/Elden+Ring+Wiki maar kom hier maar terug; van wat ik van sommige hier lees heb ik al meer opgestoken dan in die wiki _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik heb nu wel moeite met Rykkard. De eerste keer dat ik hem deed was ik overleveled en heb ik het hele gebied ook niet gedaan (via quests bij hem gekomen). Toen was ik volgens mij al level 110+.

Nu zo rond de level 70 een stuk lastiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
snmght schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:19:
Ik heb nu wel moeite met Rykkard. De eerste keer dat ik hem deed was ik overleveled en heb ik het hele gebied ook niet gedaan (via quests bij hem gekomen). Toen was ik volgens mij al level 110+.

Nu zo rond de level 70 een stuk lastiger!
Gebruik je de serpent hunter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

kever678 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:23:
[...]

Gebruik je de serpent hunter?
Yes! Heb moeite om zijn aanvallen te ontwijken vooral. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

twee avondjes niet kunnen spelen, maar weer wat progressie geboekt. Limgrave E & W, Weeping Peninsula, Stormhill en Stormveil Castle afgerond. Daar dus ook Godrick verslagen, de drie giants verslagen en zijn rune 'versterkt'. Maar die stats boost krijg je alleen als je zo'n arc gebruikt en die gaan weg als je dood gaat en ze zijn best prijzig, dus daar heb ik niet zoveel aan?

Heb volgens mij alles wel gevonden daar, erg gaaf stuk om te doen. En man man man, dat, niet eens boss, monster helemaal beneden. Wat een aggressief ding. Wel de eerste keer op het nippertje gekilled.

Bij Godrick ging ik de eerste keer dood, net voordat hij dood was. Ik had die Loux npc gesummoned. Wist niet dat de boss zijn health dan verdubbeld. Tweede keer mijn ashes (militia men + 4) gebruikt en toen ging hij vlot neer. Rock sling ftw!

Nu dus level 60, en zit nu een beetje in dubio hoe verder te gaan, qua character, stats en wapens. Meeste prop ik in INT (34 op het moment). Ben met upgraden van wapens en ashes een beetje bang dat ik nu allerlei upgrade materials gebruik, die ik end game nodig heb en dan te kort kom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

snmght schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:40:
[...]

Yes! Heb moeite om zijn aanvallen te ontwijken vooral. :)
spoiler:
Je kan, als je die gebruikt, ook aan je mimic meegeven, en dan zelf iets anders gebruiken. Heb ik als astrologer gedaan (zie dat je daar zelf niets aan hebt denk ik nu, maar misschien anderen). Spawn mimic met serpent hunter in je hand, daarna removen. Mijn astrologer mimic had blijkbaar wel melee skills hehe.

[ Voor 7% gewijzigd door Jivebunny op 26-04-2022 16:51 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:41:

Nu dus level 60, en zit nu een beetje in dubio hoe verder te gaan, qua character, stats en wapens. Meeste prop ik in INT (34 op het moment). Ben met upgraden van wapens en ashes een beetje bang dat ik nu allerlei upgrade materials gebruik, die ik end game nodig heb en dan te kort kom ...
Gewoon lekker je ding doen, je kan altijd nog respeccen. Upgrade materials ook geen issue, die kan je straks gewoon kopen als je de “Bells” hebt.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@-SaveMe- goed progressie gemaakt hoor :)
Dat van die Great Runes klopt: je kunt ze equippen maar de bonus is enkel actief wanneer je een rune arc geconsumeerd hebt. Als je dood gaat moet je inderdaad weer een rune arc consumeren.

De rune van Godrick is wel een van betere volgens mij, met 5 punten op ál je attributes. Dat tikt behoorlijk aan.
Zelf ben ik gisteren pas begonnen met het gebruiken van rune arcs. Niet dat het nodig is maar ik had er ruim 50 dus waarom niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leyndell weer even van boven tot beneden doorlopen en volgens mij ben ik wel klaar hier.
Op naar de Forbidden Lands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

4acesNL schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:09:
Oh shit! Die laatste baas is echt bullshit man! 🙈
Welk wapen/build gebruik je? Maakt nogal wat verschil.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
MrVegeta schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:03:
[...]

Welk wapen/build gebruik je? Maakt nogal wat verschil.
Melee en speel al sinds het begin met de Golden halperd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

4acesNL schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:06:
[...]

Melee en speel al sinds het begin met de Golden halperd
Hm dat kan ik niet, maar toen ik switchde van Rivers of Blood katana naar Moonveil katana had ik die boss in 3 pogingen neer.

Pagina: 1 ... 48 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten