Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is het mogelijk om co-op te doen tussen twee Playstation's 5?

Samen met een vriend zijn we diverse uren bezig geweest aan de hand van online tutorials. Helaas, zonder resultaat.

- Beide spelen we online (tips en bloedvlekken zien we wel)
- We staan toch echt op dezelfde plek (gecontroleerd met shareplay)
- Zelfde multiplayer wachtwoord (iets ingevuld, danwel leeg)
- Afgewisselend een Tarnished's Furled Finger neergelegd en de ander de Furlcalling Finger Remedy.
(aangezet op dezelfde plek maar ook dan de ander het gebied opnieuw inlaad door een Grace te gebruiken en weer naar de plek te lopen)
- We hebben verschillende plekken geprobeerd. Vooral in de open wereld, maar ook in de buurt van een summon signs of juist iets ervan weg)
- Gele summon signs van spelers hebben we beide nooit gezien, wel die van de NPC's.

- De Playstation netwerktest geeft aan dat we NAT 2 gebruiken.
- Beide hebben we Playstation Plus

Iemand nog tips of suggesties wat we nog niet geprobeerd hebben? En werkt het wel met NAT 3?

[ Voor 12% gewijzigd door purge op 15-04-2022 14:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• champain
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 14:41
Superkiwi schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:35:
[...]Niet dat het uit zou maken want ik hak sowieso iedereen in de spreekwoordelijke pan >:)
Niet met een PvE build hoor ;-) Ik als caster heb het knap lastig (verlies solo altijd) tegen die double bleed invaders. Gelukkig zijn er altijd summons in mijn spel als dit gebeurd en wat vaak het resultaat is dat de summon de invader bezig houdt en ik met de stars of ruin spell van afstand vrij makkelijk de invader sloop. Als de summon voortijds dood gaat ben ik vaak de sjaak :+ Gelukkig heb je dan ook nog altijd de Blue Cipher Ring dragers die mij komen helpen omdat mijn white cypher ring altijd aan staat :) Op deze manier is het omgaan met invaders wel leuk geworden imho. In de DS-serie werd ik er echt gek van en zette wifi uit soms. Dat hoeft nu dus niet meer _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door champain op 15-04-2022 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toch leuk dat je er serieus op ingaat.
Daarom krijg je een +1 van mij ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• champain
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 14:41
Superkiwi schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:47:
Toch leuk dat je er serieus op ingaat.
Daarom krijg je een +1 van mij ;)
Elden ring = life momenteel dus ik neem je BIJZONDER serieus :-) +1 right back at ya 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

purge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:37:

Samen met een vriend zijn we diverse uren bezig geweest aan de hand van online tutorials. Helaas, zonder resultaat.

- Afgewisselend een Tarnished's Furled Finger neergelegd en de ander de Furlcalling Finger Remedy.
(aangezet op dezelfde plek maar ook dan de ander het gebied opnieuw inlaad door een Grace te gebruiken en weer naar de plek te lopen)
- We hebben verschillende plekken geprobeerd. Vooral in de open wereld, maar ook in de buurt van een summon signs of juist iets ervan weg)
- Gele summon signs van spelers hebben we beide nooit gezien, wel die van de NPC's.

Iemand nog tips of suggesties wat we nog niet geprobeerd hebben? En werkt het wel met NAT 3?
Dit allemaal op een plek waar nog een Boss te verslaan is?
Op de kaart kun je volgens mij aanzetten wat de status van de verschillende gebieden is voor de mogelijkheid voor co-op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
champain schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:50:
[...]
Elden ring = life momenteel dus ik neem je BIJZONDER serieus :-) +1 right back at ya 8)
Fair enough, niks tegen in te brengen d:)b

Om dan maar gelijk een serieus antwoord terug te geven: ik bak helemaal niks van pvp, nooit gedaan ook.
Meestal voer ik gewoon een statische emote en uit en gun de invader zijn/haar pleziertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:59

reaL_G

G

purge schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:37:

bij degene die plaats (summoned) moet de baas van de zone nog NIET dood zijn.

GiTS

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:48

NoTimeRemains

I know

* NoTimeRemains is Elden Lord

Fallingstar Beast Jaw is redelijk OP

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Superkiwi schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:53:
Meestal voer ik gewoon een statische emote en uit en gun de invader zijn/haar pleziertje.
Honestly is dit de beste manier om een invader weg te jagen, niks saaier dan een host die niks terug doet. :D

* D4NG3R heeft regelmatig handjes vol embers gedropped in DS3 PvP wanneer hij doorhad dat de host een complete noob was of geen zin in PvP leek te hebben.

Geniet er van, ik zoek wel een doelwit wat terugvecht. >:) * D4NG3R has returned to their own world.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 15-04-2022 15:28 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:50:
[...]

Dit allemaal op een plek waar nog een Boss te verslaan is?
Op de kaart kun je volgens mij aanzetten wat de status van de verschillende gebieden is voor de mogelijkheid voor co-op.
reaL_G schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:58:
[...]
bij degene die plaats (summoned) moet de baas van de zone nog NIET dood zijn.
Bedankt, beide suggesties gaan we nog proberen.
- Ik twijfel of we voorheen ook een gebied hebben geprobeerd waarvan de host nog niet de baas verslagen heeft.
- Inmiddels weten we dat de multiplayer status op de kaart te zien is. Daar hebben we nog niets mee gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Superkiwi schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:53:
[...]
Om dan maar gelijk een serieus antwoord terug te geven: ik bak helemaal niks van pvp, nooit gedaan ook.
Same here! Ha! Al boewel ik in het verleden tot mijn eigen verbazing dik uitziende ventjes heb omgelegd!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Heel suf, maar ik ben zo bezig alle systems te begrijpen en een basic mage build neer te zetten, dat ik nu al het verhaal vergeten ben.

Dus wat is het verhaal als je start? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Superkiwi schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:37:
[...]

Ik snap je punt op zich wel hoor, heb alleen nog nooit niemand horen 'klagen' over dit soort zaken in vorige games. Het is niet dat Elden Ring de eeste From game is waar dingen op deze manier gaan. Als je erachter kwam dat je iets gemist had was de insteek vaak "jammer, dan maar in ng+".
Voor nieuwkomers is het logischerwijs iets waar ze aan moeten wennen en ik vanuit hun standpunt kan ik de kritiek ook prima begrijpen. Maak je er vooral niet te druk om zou ik zeggen; het zal niet de eerste keer zijn dat je per ongeluk iets triggert waardoor bepaalde dingen niet meer te doen zijn ;)
Hoeveel questes ik al gemist heb 😅😅 NPCs killed by accident. Altijd balen, snel vergeten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Woodsy schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:26:
[...]

Naast de al genoemde spoiler is er nog eentje. Waarschijnlijk nog makkelijker.
spoiler:
Bewitching Branch gebruiken op de summons. Zij maken dan elkaar af. Mocht jouw ally winnen dan valt die vervolgens ook Niall nog aan. Met jouw eigen summon is de 3 versus 1 opeens andersom.
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Bewitching+Branch
Interesting! Denk dat ik die 5 Knigjts spirits meeneem. Dannis het 7 tegen 1

[ Voor 6% gewijzigd door ArnoldSmiley op 15-04-2022 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
reaL_G schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:22:
[...]

heb hem ook down, 10de keer zoiets.
2de fase is ie wel agressief. mimic was nog alive, dus had wat speelruimte.

malenia vond ik wel moeilijker
Wel agressief 😅😅😅 Understatement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

ArnoldSmiley schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:12:
[...]

Hoeveel questes ik al gemist heb 😅😅 NPCs killed by accident. Altijd balen, snel vergeten maar
je kan bij kerk bij die schildpad je sins laten cleansen. zo heb ik sellen quest nog af kunnen maken

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Woodsy schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:26:
[...]

Naast de al genoemde spoiler is er nog eentje. Waarschijnlijk nog makkelijker.
spoiler:
Bewitching Branch gebruiken op de summons. Zij maken dan elkaar af. Mocht jouw ally winnen dan valt die vervolgens ook Niall nog aan. Met jouw eigen summon is de 3 versus 1 opeens andersom.
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Bewitching+Branch
Gast! Wat een bazentip. Dank u dank u

@reaL_G Melania, here I come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:22
Nou moeten ze ophouden hoor.

spoiler:
Kom ik Margrit als normale vijand tegen

Pffff

[ Voor 58% gewijzigd door k1978 op 15-04-2022 20:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Hoppa, Lord Mogh down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Shit PS5 controller kapot. Gaat van zelf naar links 😢

Meteen maar nieuwe besteld. Voor 23:59 besteld morgen in huis. Anders heel weekend niet spelen. Dat is geen optie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
k1978 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:23:
Shit PS5 controller kapot. Gaat van zelf naar links 😢

Meteen maar nieuwe besteld. Voor 23:59 besteld morgen in huis. Anders heel weekend niet spelen. Dat is geen optie.
Mediamarkt?

Heb sowieso 2 controllers, kan ik doorwisselen.

Handig met de marathonsessie van vandaag. Kids om 19h naar bed gebonjourd, vrouwlief mijn 40 cm Paashaas van de zaak gegeven en nu gas geven hier 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:26:
[...]

Mediamarkt?

Heb sowieso 2 controllers, kan ik doorwisselen.

Handig met de marathonsessie van vandaag. Kids om 19h naar bed gebonjourd, vrouwlief mijn 40 cm Paashaas van de zaak gegeven en nu gas geven hier 😄
Nee Bol. Maar wel balen wou ff leuke lange avond van maken maar is zo niet meer te spelen. Morgen verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
k1978 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:28:
[...]

Nee Bol. Maar wel balen wou ff leuke lange avond van maken maar is zo niet meer te spelen. Morgen verder.
That sucks ja als je er op verheugd. Wat ik bedoelde, kon je niet naar de Mediamarkt tot 22h?

Ben jij trouwens Maliketh al tegengekomen inmiddels?

Hier gaat hier opeens hard. Niall neer, nog een Erdtree voor 90K, Mogh down 😀

Je hebt van die avond dat alles lekker loopt en je dikke progressie boekt, maar zit soms ook avonden bij dat ik dat ding na 30 minuten weer uitzet.

[ Voor 5% gewijzigd door ArnoldSmiley op 15-04-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

welke? down under of palace?

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:48:
[...]

That sucks ja als je er op verheugd. Wat ik bedoelde, kon je niet naar de Mediamarkt tot 22h?

Ben jij trouwens Maliketh al tegengekomen inmiddels?
Hehe had al paar drankjes op. Anders zeker gedaan.

Maliketh nog niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:04
Rond welk level kun je ongeveer respeccen ?

Moet nog 2 levels om met een colossus blade te kunnen gaan harken, maar rond lvl50 wil dan met mijn winged scythe verder.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
Als je Renalla hebt verslagen kan je respeccen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
reaL_G schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:55:
[...]

welke? down under of palace?
Say what? Die Lord of Blood

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Vanavond Ranni haar quest (ein-de-lijk) afgerond en
spoiler:
Astel, Naturalborn of The Void
verslagen, één van de leukste gevechten tot nu toe, naar mijn mening. _/-\o_ Anyhow, big woop, woop! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fySMlLgxLvYlniMJArgYIeLBQ5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UQFmfEBLBNjKo1E9OFVJQXgN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sW0qCWEV6P-HOSEZI_zar9S6zRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vi1ZkyFZjlqDDGruuPPnwL23.png?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gu95jFSfc6qabTpfZ-p4Hbr0Mn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5mKv46Ivy8yciYPIGwv6blPt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkEbtSGe0FIS8fraIJmEAoplAC0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CVCcRPuiyZgHEuCz1D9rIGvf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GQZnpHm_9lpEJ19u0ojUeVKzSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsdYH6smEDKVrSHk1xUFuTqq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

er zijn er 2, the omen en lord of blood.
1 is shardbearer de ander niet.

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ben dus nu echt begonnen met verkennen. Maar voelt nog als een kip zonder kop, waarheen, waarvoor. En quest log zou toch wel makkelijk zijn. Tree sentinel verslagen. Sea cave dude ook. Dikke troll aan het strand ook, maar dat is geen boss volgens mij…

Nog echt zoekende…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:23
Geniet ervan oh gij zoekende. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:04
-SaveMe- schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 01:41:
Ben dus nu echt begonnen met verkennen. Maar voelt nog als een kip zonder kop, waarheen, waarvoor. En quest log zou toch wel makkelijk zijn. Tree sentinel verslagen. Sea cave dude ook. Dikke troll aan het strand ook, maar dat is geen boss volgens mij…

Nog echt zoekende…
Ik heb exact hetzelfde, maar probeer aan de hand van guides toch vaak wel een bepaald doel te stellen (boss, item, runes of een bepaalde dungeon).

Loop nu vooral te zoeken welke build ik wil gaan gebruiken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 21:05

snmght

imho dan he

Grappig, ik ben opnieuw gestart met een dex character en me voorgenomen met deze niets op te zoeken en ook gewoon rustig aan te doen. Kom ik gewoon een (weliswaar vrij klein) stukje tegen dat ik nog niet kende, Summonwater Village. Dat stukje verwondering was wel weer gaaf. Kwam ook de Gael Tunnel aan de achterkant in waar een NPC wat woorden met me wisselde, die encounter had ik eerder ook niet.

En bij Godrick gewoon weer lekker vaak doodgegaan, had ik in Journey 2 bij geen enkele baas op mijn main character. Maar die heb ik dan ook even niet meer aangeraakt na Margrit in J3.

Ren nu rond met twee Uchigatan's +2, ben op mijn grootste gemak eens alle uithoeken aan het verkennen.

Heb nu dus mijn main, deze nieuwe build en de SL1. Gezien de moeite die ik met Godrick had vrees ik die SL1 nog eens aan te raken want die moet nu ook richting Godrick.. :o

[ Voor 11% gewijzigd door snmght op 16-04-2022 09:38 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 01:41:
Maar voelt nog als een kip zonder kop, waarheen, waarvoor.
Dat is het mooie, dat bepaal je helemaal zelf.
Als je toch iets van guidance wil: de sites of grace wijzen je richting belangrijke plaatsen en/of je doelen.
En quest log zou toch wel makkelijk zijn.
Dat idee moet je loslaten.
Tip: zodra je een npc tegenkomt, maak een notitie van zijn positie en wat hij van je wil.

Jij bent toch echt pas net begonnen? Netjes dat je Tree Sentinel al neer hebt dan d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Superkiwi schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:23:
[...]

Jij bent toch echt pas net begonnen? Netjes dat je Tree Sentinel al neer hebt dan d:)b
Tree Sentinel is toch dat gouden paard in het begin?
Heb wel rond gereisd om mijn build te maken, dus ben wel level 32 ....

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik had nog een dual bossfight open staan waar ik de laatste keer snoeihard in de pan gehakt werd.
Toch maar weer eens een poging gewaagd en wat denk je: ze lieten me gewoon winnen :+

[YouTube: ELDEN RING™ Misbegotten Warrior & Crucible Knight dual bossfight]

Ik denk dat ik voortaan helemaal niks meer ga doen, mijn summon knapt het wel voor me op :P

[YouTube: ELDEN RING™ Cemetery Shade vs Mimic - Fight!]

Nu was dit een low-level catacomb die ik over het hoofd gezien had, vandaar dat het zo makkelijk ging.
Het zette me wel aan het denken: wat nou als ik mijn andere katana ook equip en bloody maak, dan hebben we samen 4(!) katanas met 80 bloodloss buildup per stuk. Ultimate bloodfest :D

[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 16-04-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:26:
[...]
Tree Sentinel is toch dat gouden paard in het begin?
Heb wel rond gereisd om mijn build te maken, dus ben wel level 32 ....
Oh, dat verklaart. Dat is hem inderdaad ;)
Wat voor build/speelstijl heb je nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
Gouden tip jongens. Doe zoveel als mogelijk zonder guides. Maakt de game er veel beter en vooral leuker op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Goed, net begonnen met Elden Ring. Mezelf maar wijsgemaakt dat ik hem op zn minst moet proberen.

Ik heb als starter een golden seed gepakt. Moet ik die gewoon gelijk gebruiken of is dat zonde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:59:
Ik heb als starter een golden seed gepakt. Moet ik die gewoon gelijk gebruiken of is dat zonde?
Je kunt die gelijk gebruiken. Ze zijn slechts voor één ding bedoeld en dat is het uitbreiden van het aantal flasks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
Golden seed gewoon gebruiken. Heeft met je healing Flasks te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013

snmght

imho dan he

Goed, net begonnen met Elden Ring. Mezelf maar wijsgemaakt dat ik hem op zn minst moet proberen.

Enjoy!! :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Pas op hé, grote kans dat je daarna alleen nog maar FromSoftware games wilt spelen ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Greatsword schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:19:
[...]

Pas op hé, grote kans dat je daarna alleen nog maar FromSoftware games wilt spelen ;)
Ja Demon Souls was mn eerste en vond ik niets. Daarna een paar weken terug Bloodborne gestart en die vond ik te oud en niet mooi. Setting vond ik ook maar raar.

Maar deze is en open world, en volgens AngryJoe de pinnacle voor open world games nu. Dus ja, dan moet ik het op zn minst een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:24:
[...]

Ja Demon Souls was mn eerste en vond ik niets.
Op zich had je in Demons Souls ook 5 kanten waar je naar toe kon, dus wat vond je niks dan?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• k1978
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X2x1gOZsl0sVuBvbxcBL2rLklWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXQmZ5ct4xSYo5F7thvNGh50.jpg?f=fotoalbum_large

We kunnen gelukkig weer verder 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Greatsword schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:51:
[...]

Op zich had je in Demons Souls ook 5 kanten waar je naar toe kon, dus wat vond je niks dan?
Ja precies 👍 Was ook soort open wereld en vond hem daarom ook echt goed 👌🏻

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ik wil gewoon even de tijd nemen om te zeggen dat ik Elden Ring echt een fantastisch spel vind. Damn, lang geleden dat ik zo geïnvesteerd was in een spel. (y)

GoTY 2022, wat mij betreft. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
GoTY 2015-2022

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k1978
GOAT ? 👌🏻

Voor mij misschien wel. 70 uur verder en idee dat ik nog zoveel wil en te doen heb.

[ Voor 77% gewijzigd door k1978 op 16-04-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
reaL_G schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:24:
[...]

er zijn er 2, the omen en lord of blood.
1 is shardbearer de ander niet.
Lord of Blood is shardbearer ja

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 19:15
Yonix schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:15:
Ik wil gewoon even de tijd nemen om te zeggen dat ik Elden Ring echt een fantastisch spel vind. Damn, lang geleden dat ik zo geïnvesteerd was in een spel. (y)

GoTY 2022, wat mij betreft. _/-\o_
Geboren in 1987, eerste Nintendo gekocht in 1993 en sindsdien gamende. Voor mij niet alleen game van het jaar maar beste game die ik ooit gespeeld heb.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Jeetje, wat voor een dungeon was dit dan! :') :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lmVNN5VWD4zXM2VP6baRvRAX9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p4okkwzN3D90fQBKbyUZsn4u.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJINp5UBSGDU-eXBgiEpTT-qIWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L9O7vPSlGvPC33eBMAgamWfj.png?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6vDQxyGevATdK01vxQXoAhEOrs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CbQAJp63jOL3OeMZBJC6TEzL.png?f=fotoalbum_large

For those who want to know:
spoiler:
Gelmir Hero's Grave (Mt. Gelmir)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Ben nu net hier beland:

spoiler:
LEYNDELL, ROYAL CAPITAL

Prachtig. Weet niet of ik hier nu naar toe moest..

[ Voor 27% gewijzigd door k1978 op 16-04-2022 18:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:19:
[...]

Laat die knipoog maar weg. Ongelooflijk eigenlijk dat een game als HFW mij 0.0 wist te boeien...

Edit: Als FS ooit ermee stopt heb ik wel een dingetje 🤔

[ Voor 9% gewijzigd door ArnoldSmiley op 16-04-2022 18:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
k1978 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:02:
Ben nu net hier beland:

spoiler:
LEYNDELL, ROYAL CAPITAL

Prachtig. Weet niet of ik hier nu naar toe moest..
Ik sta daar nu ook voor de deur.
Hoever dit precies in het verhaal valt weet ik niet en wil ik ook niet weten maar ik heb besloten er geen stap te zetten tot ik voor mijn gevoel álles wat daarvoor komt gezien/gedaan heb, zowel boven- als ondergronds.
Zo op het oog is dat niet zo heel veel meer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
Superkiwi schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:21:
[...]

Hoever dit precies in het verhaal valt weet ik niet en wil ik ook niet weten maar ik heb besloten er geen stap te zetten tot ik voor mijn gevoel álles wat daarvoor komt gezien/gedaan heb, zowel boven als ondergronds.
Is tot nu wel het mooiste stuk wat ik gespeeld heb. Echt heel vet.

Een vrouw zegt net tegen mij dat ik Elden Lord ga worden hehe. Daar gaan we voor 👊🏻

@Superkiwi als je zo ver bent ben ik echt benieuwd wat je ervan vind.

[ Voor 6% gewijzigd door k1978 op 16-04-2022 18:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:21:
[...]

Hoever dit precies in het verhaal valt weet ik niet en wil ik ook niet weten maar ik heb besloten er geen stap te zetten tot ik voor mijn gevoel álles wat daarvoor komt gezien/gedaan heb, zowel boven als ondergronds.
Wil iets zeggen maar denk hou me bek dicht 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen stap zetten is niet gelukt, ik kwam er via Fia's teleportatie terminal :D
Ik had niet verwacht haar tegen te komen in
spoiler:
Deathroot

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook maar eens de 3 invades voor Varré gedaan,
spoiler:
kom ik potverdikkie wéér een nieuw gebied tegen

Zo blijven we bezig _O-
*edit
Mag ik even zeggen dat ik
spoiler:
Mogh
een behoorlijk lastig gevecht vind.

[ Voor 205% gewijzigd door Superkiwi op 16-04-2022 23:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Greatsword schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:51:
[...]

Het was mer de hub waarvandaan je dan naar verschillende levels kon teleporteren. Daarna in een level kon je wel verschillende kanten op maar het uiteindelijke pad was altijd wel hetzelfde. Ik heb tot de spin gespeeld.

Maar dat ik nu in een wereld npc’s tegen kom, meer vrijheid, om een kamp kan circelen, strategie kan bepalen, plantjes kan plukken etc, dat geeft mij meer een rpg gevoel. Ben ook gek van games als Elder Scrolls en The witcher.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ranni's questline voltooid. Droevig wel.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B62mn8HtxEMucEsAe0TlAd-rx0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pSu0keVNr8gt5wkSuHKsklrc.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand of je haar clubje strijders nog ergens kunt vinden?

[ Voor 65% gewijzigd door Superkiwi op 17-04-2022 01:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Superkiwi schreef op zondag 17 april 2022 @ 01:01:
spoiler:

spoiler:
Blaidd bij Ranni’s tower en Ilji durf ik niet te zeggen of die nog richting Caria manor zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ah, dan ga ik daar eens kijken.
Die grote blacksmith zit nog steeds waar ie altijd zat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Superkiwi schreef op zondag 17 april 2022 @ 01:01:
spoiler:

#Vibe

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o02QFvL5F-SLaaD1Cf3bj9eg1Qk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/srgj6yOGlhimUj7AERn1llmy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:15:

Mag ik even zeggen dat ik
spoiler:
Mogh
een behoorlijk lastig gevecht vind.
Toch grappig hoe dat per persoon scheelt. Ik had 0.0 moeite met Mogh.

spoiler:
er is een item wat zeer nuttig is in deze fight en welke je allang op het Altus Plateau hebt verkregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
ArnoldSmiley schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:37:
[...]

Toch grappig hoe dat per persoon scheelt. Ik had 0.0 moeite met Mogh.

spoiler:
er is een item wat zeer nuttig is in deze fight en welke je allang op het Altus Plateau hebt verkregen
spoiler:
Welke bedoel jij, je komt hem twee keer tegen en één van de twee is inderdaad behoorlijk pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Loei123 schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:14:
[...]

spoiler:
Welke bedoel jij, je komt hem twee keer tegen en één van de twee is inderdaad behoorlijk pittig.
spoiler:
die 2e dus. ff speciale mix in je fles stoppen, en je bent protected tegen die leathal bleed build up aanval. Er is een invader op het Altus Plateau dat je een item geeft waarin de naam van deze boss verwerkt is. 1+1 is 2, paar meppen erop en klara

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
ArnoldSmiley schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:40:
[...]

spoiler:
die 2e dus. ff speciale mix in je fles stoppen, en je bent protected tegen die leathal bleed build up aanval. Er is een invader op het Altus Plateau dat je een item geeft waarin de naam van deze boss verwerkt is. 1+1 is 2, paar meppen erop en klara
Hmm, cheese strats dus. :9

Maar die flask mix zal ik me eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 21:07
Eigenlijk verliep het tot aan
spoiler:
Mountaintop of the Giants
best prima, maar ik heb daar echt moeite met élke boss😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

SD5k

>4&X

Superkiwi schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 19:58:
Geen stap zetten is niet gelukt, ik kwam er via Fia's teleportatie terminal :D
Ik had niet verwacht haar tegen te komen in
spoiler:
Deathroot
spoiler: Fia
Heb je de optionele boss van het einde van haar quest ook gedaan? Soms moet je even rusten bij de grace of de tijd vooruit zetten om weer met een npc te kunnen interacten.

Mohg is inderdaad pittig, heb hem ook nog open staan.
spoiler:
Kwam er later achter dat er 2 versies zijn van deze baas, en die jij nu bevecht is duidelijk de lastigste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Loei123 schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:53:
[...]

Kan echt zwaar OP zijn als je de juiste mix gevonden hebt, ik heb een tear die je 10sec unlimited FP geeft die ik meng met een tear die me een boost op fire of magic damage geeft. Als ik dat stack met Golden Vow, Flame Grant Me Strength en Contagious Fury is het echt bazen smelten met die Dragon Incantations. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
SD5k schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:21:
[...]

Kan echt zwaar OP zijn als je de juiste mix gevonden hebt, ik heb een tear die je 10sec unlimited FP geeft die ik meng met een tear die me een boost op fire of magic damage geeft. Als ik dat stack met Golden Vow, Flame Grant Me Strength en Contagious Fury is het echt bazen smelten met die Dragon Incantations. :9
Klopt inderdaad. Ik wist alleen niet dat er een bleed variant van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD5k schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:14:
[...]
spoiler: Fia
Heb je de optionele boss van het einde van haar quest ook gedaan? Soms moet je even rusten bij de grace of de tijd vooruit zetten om weer met een npc te kunnen interacten.
Welke bedoel je?
Ik heb
spoiler:
die 3 invasion typetjes gedaan en daarna werd ik via de trasnport module naar de plek gebracht waar Mogh zich bevindt

Het enige wat Fia wil (ben al een paar keer langsgeweest) is mij vasthouden.

@ArnoldSmiley ik heb dat item nog niet denk ik :/
Zal eens in mijn inventory kijken. Dat zou wel eens de doorslag kunnen geven ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Superkiwi schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:36:
[...]

Welke bedoel je?
Ik heb
spoiler:
die 3 invasion typetjes gedaan en daarna werd ik via de trasnport module naar de plek gebracht waar Mogh zich bevindt

Zal eens in mijn inventory kijken. Dat zou wel eens de doorslag kunnen geven ja.
Je moet haar inderdaad omhelzen, dan krijg je de optie om iets in haar oor te fluisteren, als je die dialoog helemaal uit put en dan reload bij de grace is ze als het goed is in slaap gevallen. Dan krijg je de optie om een baas in haar droom te bevechten. 🙂

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zi9LfM7Z-N5Ch6XLpiHYNWUNaVY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Qw8ThXjt3gj8tWvrfkzHFjL.png?f=fotoalbum_large

Team Volcano 🌋 *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Superkiwi schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:29:
[...]

Oh, dat verklaart. Dat is hem inderdaad ;)
Wat voor build/speelstijl heb je nu?
Mage, Int build, beetje str. Brass shield 100% phsysical, meteorite staff, meteoritic blade, rock spell

Vind wel dat je snel door je mana heen bent, dus hoop op iets wat het regenereert, wil zo min mogelijk melee spelen... Wel fijn dat die 'bonfires' op veel plekken zitten en dat je gelijk kunt fast travellen ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien moet ik na deze game wel eens met een mage gaan spelen. Ik speel nu volledig mêlee (lvl 67, ongeveer 50u en net aan het swingen in Caelid), er komt geen spell bij kijken (muv ashes). Dat is soms pittiger dan ik wil :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Outerspace schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:30:
Misschien moet ik na deze game wel eens met een mage gaan spelen. Ik speel nu volledig mêlee (lvl 67, ongeveer 50u en net aan het swingen in Caelid), er komt geen spell bij kijken (muv ashes). Dat is soms pittiger dan ik wil :P
Hier het zelfde hoor 👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Outerspace schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:30:
Ik begon als Strength build, dat werd al snel een Strength/Faith build, daarna een pure Faith build en inmiddels een Arcane build met een beetje Faith. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
SD5k schreef op zondag 17 april 2022 @ 14:32:
[...]

Ik begon als Strength build, dat werd al snel een Strength/Faith build, daarna een pure Faith build en inmiddels een Arcane build met een beetje Faith. :P
Hehe hoeveel uur al verder?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

k1978 schreef op zondag 17 april 2022 @ 14:34:
[...]

Hehe hoeveel uur al verder?
70 uur, 2 respecs gedaan, ben net voorbij Leyndell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Loei123 schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:53:
[...]

Na, weinig cheese aan. Ze geven je ergens in de game een item wat iets met Lord of Blood heet. Waarom dan niet gebruiken denk ik dan. Zelfde als met Niall dat item of Magret dat item. Laatstgenoemde overigens niet gebruikt. Bij Mogh ging ik door die bleed build up telkens dood op hetzelfde punt.

Cheese strats vind ik meer zaken die bij acxident ontdekt worden. Niall kan je bijv. buitenaf de bossroom bestoken a la Capra Demon. Dat vind ik wel een dikke cheese en dat is ook niet mijn stijl.

[ Voor 16% gewijzigd door ArnoldSmiley op 17-04-2022 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

ArnoldSmiley schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:06:
Bij Mogh ging ik door die bleed build up telkens dood op hetzelfde punt.
Wat kun je daar eigenlijk tegen doen behalve die bleed hits tanken en heals spammen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
SD5k schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:09:
[...]

Wat kun je daar eigenlijk tegen doen behalve die bleed hits tanken en heals spammen?
Mixje in je Flask stoppen. Is een item voor 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:31:
[...]

Mixje in je Flask stoppen. Is een item voor 😉
Hoe, wat, waar?
Please do tell! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Superkiwi schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:36:
[...]

Welke bedoel je?
Ik heb
spoiler:

aantal keed doen en area reloaden

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op zondag 17 april 2022 @ 16:34:
[...]

Hoe, wat, waar?
Please do tell! :D
spoiler:
in 1 van de churches op het Altus Plateau spawned een invadester, Eleanor of zo heet ze. Die dropped als ze het loodje legt iets wat je in die Wondres flask moet proppen.

Overigens helemaal zelf uitgevogeld, best knap d8 ik zo 😎 Sinds die tip over Niall zelf wat meer logisch gaan nadenken en inventory beter bekeken🤷 Die fles leegdrinken als je seintje krijgt door rooie kring om je heen als je blood build up hebt. Je hebt hem naar 1 x nodig om door dat moment heen te komen

Daarna is die boss overigens wel supereasy.

[ Voor 16% gewijzigd door ArnoldSmiley op 17-04-2022 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ga eens op zoek, danku!

Gisteravond nog wel mijn katana van +20 naar +24 kunnen brengen en ondertussen 45 punten in Vigor zitten en 14 health flasks +9 tot mijn beschikking dus ik denk dat het zonder dat item ook wel moet lukken maar als de game ons een handreiking doet pakken we die aan natuurlijk ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 17-04-2022 17:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik zit ook eens even te kijken naar een tweede wapen om af en toe eens af te wisselen, liefst iets met meer range. Mijn gedachte gaat dan al snel richting de Bloodhound Fang, die lijkt me wel tof.
Ik heb ook de materialen om die gelijk naar +10 (=max) te brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:09:
Ik zit ook eens even te kijken naar een tweede wapen om af en toe eens af te wisselen, liefst iets met meer range. Mijn gedachte gaat dan al snel richting de Bloodhound Fang, die lijkt me wel tof.
Ik heb ook de materialen om die gelijk naar +10 (=max) te brengen.
Zelf ook veel de Bloudhound Fang gebruikt, die Ash is lekker en helemaal na de R2 followup (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
[...]

Na, weinig cheese aan. Ze geven je ergens in de game een item wat iets met Lord of Blood heet. Waarom dan niet gebruiken denk ik dan. Zelfde als met Niall dat item of Magret dat item. Laatstgenoemde overigens niet gebruikt. Bij Mogh ging ik door die bleed build up telkens dood op hetzelfde punt.

Cheese strats vind ik meer zaken die bij acxident ontdekt worden. Niall kan je bijv. buitenaf de bossroom bestoken a la Capra Demon. Dat vind ik wel een dikke cheese en dat is ook niet mijn stijl.
Legitieme strategie inderdaad. Categorie Yorm/Stormruler of Rykart/Serpent sword

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Loretta. Die was te makkelijk. First try down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
DMG output van een skill....wordt die hoger naarmate je je stats levelt? Met andere woorden, gaat die Rivers skill meer schade geven als ik DEX blijf raisen?

Overigens wel belachelijk veel punten in VIG zitten voor mij doen....48 nu. Bij de DS games was VIG veel minder bepalend lijkt het.

[ Voor 10% gewijzigd door ArnoldSmiley op 17-04-2022 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Mimic Tear is ook wel cheese toch? :9
Wordt je ook door de game aangeboden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@ArnoldSmiley die church op Altus Plateau die jij bedoelde was ik al eens eerder geweest maar heb daar nooit een invade gehad. Van de week heb ik een stukje quest van die samurai dude gedaan bij de Academy en dat blijkt de trigger te zijn: zonet bij dat kerkje vond ik hem en kwam de invade.

Tl:dr ik heb het item. Op naar Mogh!

*edit
Ik vind 'm nog steeds lastig.
Door die aoe attacks krijg ik echt van alle kanten damage waardoor ik niet weet waar ik precies veilig ben.

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 17-04-2022 21:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Loei123 schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:47:
[...]

Mimic Tear is ook wel cheese toch? :9
Wordt je ook door de game aangeboden.
Mimic Tear vind in mijn opzicht geen cheese. Je snapt wel waar ik de lijn leg denk ik. Kijk, er zijn cheeses waardoor een boss stilstaat ofzo opeens...dat vind ik echt cheesen.

Overigens heb ik vuistregel dat ik mijn Minic Tear enkel gebruik als de boss ook met zijn tweetjes komt 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:48:
@ArnoldSmiley die church op Altus Plateau die jij bedoelde was ik al eens eerder geweest maar heb daar nooit een invade gehad. Van de week heb ik een stukje quest van die samurai dude gedaan bij de Academy en dat blijkt de trigger te zijn: zonet bij dat kerkje vond ik hem en kwam de invade.

Tl:dr ik heb het item. Op naar Mogh!

*edit
Ik vind 'm nog steeds lastig.
Door die aoe attacks krijg ik echt van alle kanten damage waardoor ik niet weet waar ik precies veilig ben.
Schittwrend hoe wij schelen he haha in bossfights.

Hang on, you will get that fuckface

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Hij strooit met bloed, zet de halve arena in de fik, heeft een bereik van 30m met zijn melee attacks...
Vervelend baasje dit hoor :D

*edit
We got him!!
Agressief spelen deed het 'm, al was het op het nippertje hoor. 430.000 runes ook voor die knakker :D
Video komt eraan.

[ Voor 35% gewijzigd door Superkiwi op 17-04-2022 21:27 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten