Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Neu, not yet. Niall heb ik zoals jij zei netjes gevraagd maar die werkte niet mee 😉

Maar ff snel gespiekt, wat zitten er die area nog veel bosses zeg 😯

Weet niet hoe iedereen dat doet, maar als ik dat zo zie ben ik wel ff zoet. Kijken wat ik ermee doe. @Thijs gaf het net ook al aan....6 weken Elden Ring is wel veel inmiddels. Ben alleen bang dat als ik het tempo lager ga liggen dit niet ten goede komt aan mijn skills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:07:
[...]

Zo zit ik ook in elkaar.

@Superkiwi Een summon spirit vind ik nog leuk, maar andere mensen erbij halen (voor je eerste playthrough) om een boss te killen vind ik echt niks aan en ook veel te makkelijk.

Ik heb op 2-3 bazen echt een uur of 3-4 vast gezeten, maar dat is voor mij juist onderdeel van de uitdaging anders leer je er nog niks van.

Zat gisteren overigens nog zeker een uur vast bij deze veldbaas (voor de Explosive Ghostflame spell) terwijl ik al mijn stats op level 60 heb en zelfs volledig het Bull Goat armor set draagde |:(

[Afbeelding]
Maarre....jij was binnen 10 dagen door de game heen meende ik. Heb je dan ook echt bijna alle bosses gehad?

En kan je nog terug naar bossen nadat je Elden Lord bent? Blijkbaar wel, jij zit nog niet in NG+ en bent nog bezig.met bosses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Exactor it schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:29:
[...]

Wellicht kan je helpen met de mededeling dat ik Maliketh in één poging neer had en daarna een uur per volgende boss nodig had. :o (Meer opbeurend, welke bosses moeilijk zijn ligt ook wel aan build en waar je skills enzo liggen)
Uurtje per boss vind ik trouwens best meevallen zo richting end-game. Zijn dan de bossen in Leyndell tot aan einde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03:07
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:47:
[...]

Uurtje per boss vind ik trouwens best meevallen zo richting end-game. Zijn dan de bossen in Leyndell tot aan einde?
spoiler:
Yep. Als je nu teruggaat na de capital is het feestje richting einde aan het gaan.

Ik heb het advies van de community opgevolgd en ben gud ge-git. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Exactor it op 12-04-2022 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
*nevermind, ik haal wat ondergrondse gebieden door elkaar.

[ Voor 95% gewijzigd door Superkiwi op 12-04-2022 22:24 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:21:
Ladies en gentleman 😃😃😃😃😃

Maliketh. Down. Alleen.

Boooh 😅😅
Congrats, zou jammer zijn als dit je muur was geweest. Don’t give up skeleton! Persoonlijk vond ik Maliketh één van de meest memorabele en daarmee classic Souls (hard, but fair) boss uit mijn eerste run.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Atari schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:02:
[...]

Congrats, zou jammer zijn als dit je muur was geweest. Don’t give up skeleton! Persoonlijk vond ik Maliketh één van de meest memorabele en daarmee classic Souls (hard, but fair) boss uit mijn eerste run.
Same here. Categorie Smoug & Ornstein zeg maar.

En opgeven? Denk het wel is, maar nee. Ik speel dit soort spellen pas een jaartje....heb me vorig jaar door alles van FS, Sekiro daargelaten, heengeknokt.

De struggle....fucking love it 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Exactor it schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:51:
[...]

spoiler:
Yep. Als je nu teruggaat na de capital is het feestje richting einde aan het gaan.

Ik heb het advies van de community opgevolgd en ben gud ge-git. :+
Dan ben je idd best gut gegit ja 👍👍

Je spoiler....vermoedde ik al. Toch ff Niall gaan downen, lees Malenia dit dat zus zo dus ben benieuwd. Maar ja, dan kom ik wel lvl 150 end game aan straks gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:45:
[...]
heb me vorig jaar door alles van FS, Sekiro daargelaten, heengeknokt.

En wij hebben net zo hard meegenoten, waarvoor dank d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:45:
[...]

Same here. Categorie Smoug & Ornstein zeg maar.

En opgeven? Denk het wel is, maar nee. Ik speel dit soort spellen pas een jaartje....heb me vorig jaar door alles van FS, Sekiro daargelaten, heengeknokt.

Haha same here, Sekiro ligt hier ook nog te wachten. Toch nog een keer oppakken ergens na 23 Elden Ring runs ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:46:
[...]

Maarre....jij was binnen 10 dagen door de game heen meende ik. Heb je dan ook echt bijna alle bosses gehad?

En kan je nog terug naar bossen nadat je Elden Lord bent? Blijkbaar wel, jij zit nog niet in NG+ en bent nog bezig.met bosses?
Daar ben ik nu nog steeds aan het achterkomen. All bosses was geen vereiste voor het uitspelen of platinum, dus ik heb uiteraard dingen gemist maar wie niet? De game is zo ongelofelijk groot dat het haast onmogelijk is om alles gezien en gedaan te hebben.

End game heb ik mijn save file uit de Cloud gedownload dus zodoende kan ik nog gewoon de wereld doorlopen en zien wat ik allemaal gemist heb. Zo heb ik bijvoorbeeld 3 verschillende eindes gezien, maar er zijn er blijkbaar 6 als je alles hebt weten te bemachtigen 8)7

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Elden Ring, the gift that keeps on giving..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 07:11
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 19:54:
[...]

Dan ben ik nog slechter als jij. Wat @Atari al zei, die Rott erop krijgen is ff lastig, maar dat lukt wel. Mijn Minic haalt het einde niet en achter die pilaren ben je ook niet echt veilig.

Ben ik nou de enige die zooooo struggled met Maliketh?

@k1978 jij zat ook in Azula...any comments?
Maliketh nog niet gezien hier. Ben nu weer heel ergens anders beland.

Maar mooi dat je hem hebt 👊🏻👊🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 09:40
Ik ben compleet nieuw in het genre, nooit the witcher o.i.d. gespeeld.
Kan iemand mij een soort van helpen zonder te veel prijs te geven?
wil geen guides checken maar begrijp enkele dingen niet.

Heb Hero gekozen als character met die grote bijl en leren schild.
Ben level 11 en heb mn punten verspreid over Vigor, dex en strength omdat ik een Greatsword gevonden heb waar je dex 10 voor nodig bent. Nu ik dat heb kan ik dat zwaard niet gebruiken?
Ook heb ik in dat kamp met soldaten en 1 baas met zon lans in die grot midden in het kamp een knife en ashes storm nog wat gevonden. Die heb ik op mn grote bijl maar doet niks? hoe werkt dit? Ik gebruik die 3 wolven tijdens vechten wat enorm helpt. Heb met zon gouden seed mn flask geupgradet naar 4 stuks.
Kan ik bijv die wolven ook een sneltoets voor maken? dat ik niet elke keer het menu in moet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Atari
noordwolde schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:47:
Ik ben compleet nieuw in het genre, nooit the witcher o.i.d. gespeeld.
Kan iemand mij een soort van helpen zonder te veel prijs te geven?
wil geen guides checken maar begrijp enkele dingen niet.

Ben level 11 en heb mn punten verspreid over Vigor, dex en strength omdat ik een Greatsword gevonden heb waar je dex 10 voor nodig bent. Nu ik dat heb kan ik dat zwaard niet gebruiken?
Ook heb ik in dat kamp met soldaten en 1 baas met zon lans in die grot midden in het kamp een knife en ashes storm nog wat gevonden. Die heb ik op mn grote bijl maar doet niks? hoe werkt dit? Ik gebruik die 3 wolven tijdens vechten wat enorm helpt. Heb met zon gouden seed mn flask geupgradet naar 4 stuks.
Kan ik bijv die wolven ook een sneltoets voor maken? dat ik niet elke keer het menu in moet?
Een GreatSword? Iets specifieker. Er is 1 echt Greatsword en daar heb je 31 strength voor nodig, dus die zal je niet bedoelen.

Ashes of war op je weapon trigger je met L2 (PS) of overeenstemmende button als je op Xbox of PC speelt. Je moet dan wel je weapon met 2 handen (driehoekje+R1) gebruiken OF op je schild in je tweede hand geen ashes of war actief hebben, dan kan je ook L2 gebruiken als je het wapen met één hand hanteert.

Driehoekje iets langer ingedrukt houden opent een shortcut menu. Hier kun je dan je wolven in plaatsen via het equipment menu. Als je dan bv driehoekje + links op je directional toetsen drukt, kun je de shortcut activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

noordwolde schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:47:
Ben level 11 en heb mn punten verspreid over Vigor, dex en strength
d:)b investeer in het begin vooral in vigor, de meeste nieuwkomers onderschatten ontzettend hoe veel meer 100HP extra health waard is t.o.v. 10HP per slag meer aan schade doen. _O-

Van de eerste 20 levels die je investeert, wil je er doorgaans minimaal 10 investeren in vigor. Dat gaat overigens ook op voor elke voortgaande Souls game. ;)
omdat ik een Greatsword gevonden heb waar je dex 10 voor nodig bent. Nu ik dat heb kan ik dat zwaard niet gebruiken?
Welk wapen heb je het precies over? De meeste wapens hebben meerdere requirements, die je allemaal moet hebben voordat je het wapen (effectief) kan gebruiken. De enige uitzondering daarop is strength; als je een wapen met 2 handen vasthoud heb je effectief 50% meer strength. Met 20 strength kan je bijvoorbeeld effectief een 30 strength wapen 2-handen.
Ook heb ik in dat kamp met soldaten en 1 baas met zon lans in die grot midden in het kamp een knife en ashes storm nog wat gevonden. Die heb ik op mn grote bijl maar doet niks? hoe werkt dit?
Dat is een weapon art, bij controllers activeer je die met de linker trekker, bij een toetsenbord shift + rmb dacht ik.
Ik gebruik die 3 wolven tijdens vechten wat enorm helpt. Heb met zon gouden seed mn flask geupgradet naar 4 stuks.
Je kan die wolven equipen onderin je inventory, dan kan je die op dezelfde manier gebruiken als hoe je (waarschijnlijk) je flasks gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 13-04-2022 10:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
Heb snel even gekeken het is de Lordsworn Greatsword.
Als ik LT indruk sla ik met mn schild maar gebeurt niks? heb die bijl in mn rechter hand en links dat schild.

Zou als goed is juiste str en dex moeten hebben voor dat zwaard.

Btw: geniaal spel, lang geleden dat ik echt uitkijk om verder te gaan in de wereld. Ben net de brug overgestoken naar het kasteel omdat ik een brief moet afleveren. Bedankt voor de tips so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

noordwolde schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:41:
Heb snel even gekeken het is de Lordsworn Greatsword.
Als ik LT indruk sla ik met mn schild maar gebeurt niks? heb die bijl in mn rechter hand en links dat schild.
Dan heeft je schild de 'parry' skill (kan je de aanval van vijanden mee afkaatsen om vervolgens een critical hit terug te kunnen doen). Moet je ofwel een ander schild vinden dat de 'no skill' skill ( :+ ) heeft, of je zwaard 2-handen. Dat laatste kan je doen door Y/Triangle ingedrukt te houden en op de rechter schouderknop te drukken.

Of als 3e optie: Niks in je linker hand doen, maar dat is bij greatswords vaak niet het beste idee gezien de moveset.
Zou als goed is juiste str en dex moeten hebben voor dat zwaard.
Als je 16 str en 10 dex hebt wel ja. :)

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 13-04-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noordwolde
heb 17 en 10 maar in inventory kan ik niet Use ofzo aanklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

noordwolde schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:02:
[...]

heb 17 en 10 maar in inventory kan ik niet Use ofzo aanklikken?
Je moet bij je equipment wezen, niet je inventory. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

D4NG3R schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:24:
[...]

d:)b investeer in het begin vooral in vigor, de meeste nieuwkomers onderschatten ontzettend hoe veel meer 100HP extra health waard is t.o.v. 10HP per slag meer aan schade doen. _O-

Van de eerste 20 levels die je investeert, wil je er doorgaans minimaal 10 investeren in vigor. Dat gaat overigens ook op voor elke voortgaande Souls game. ;)
Op zich goed punt. Maar ik merk wel aan mezelf (als absoluut fan van Souls games, maar met beperkte skills) :P dat ik sinds Elden Ring wel iets minder op vigor gooi. Je wordt daar namelijk wel bewuster door dat je moet zorgen dat je gewoon minder geslagen wordt. Komt je skills uiteindelijk ten goede met minder vigor. Maar goed, het is ook wat jammer als je -als beginner- door elke slak of hond weer aan puin wordt gebeten. :D

Ik doe nog steeds zo min mogelijk zonder guides, maar kom nu richting end-game en dan moet ik toch wel af en toe even kijken of ik geen bazen ergens vergeten ben. Zonder guide kwam ik er gisteren (na 100 uur spelen) 8)7 pas achter dat je die ashes alleen kunt gebruiken als je niet de coop-zoek-spelers functionaliteit aan hebt staan. Ik vond het al zo raar dat het soms wel en soms niet lukte. Mét ashes (zeker de mimic tear) is het leven wel veul makkelijker (bijna té makkelijk). #opendeur

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atari
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oZzheX8sNsmKcF0bL3XaWhfMTA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SSbY2ou84lzI7Z4i3qIIEhfP.png?f=fotoalbum_large

:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

spaceboy schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:05:
[...]

Op zich goed punt. Maar ik merk wel aan mezelf (als absoluut fan van Souls games, maar met beperkte skills) :P dat ik sinds Elden Ring wel iets minder op vigor gooi. Je wordt daar namelijk wel bewuster door dat je moet zorgen dat je gewoon minder geslagen wordt. Komt je skills uiteindelijk ten goede met minder vigor. Maar goed, het is ook wat jammer als je -als beginner- door elke slak of hond weer aan puin wordt gebeten. :D
Juist omgekeerd, vigor schaalt in ER tot en met de softcap van level 40 niet linear. Waar dat in DS3 maar tot 20 het geval was.

Ter referentie:
10 > 20 = +238HP
20 > 30 = +342HP
30 > 40 = +456HP

Het verschil tussen 20 (652HP) en 40 (1450) is dan ook een schamele 798HP. :+

Nog nooit is het investeren van veel levels in HP zo belangrijk geweest in een FS game, en met de gigantische hoeveelheid schade die monsters doen endgame lijkt dat ook de exacte intentie te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

D4NG3R schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:12:
[...]

Juist omgekeerd, vigor schaalt in ER tot en met de softcap van level 40 niet linear. Waar dat in DS3 maar tot 20 het geval was.

Ter referentie:
10 > 20 = +238HP
20 > 30 = +342HP
30 > 40 = +456HP

Het verschil tussen 20 (652HP) en 40 (1450) is dan ook een schamele 798HP. :+

Nog nooit is het investeren van veel levels in HP zo belangrijk geweest in een FS game, en met de gigantische hoeveelheid schade die monsters doen endgame lijkt dat ook de exacte intentie te zijn geweest.
Hmmmkay... misschien moet ik mijn laatste paar geplande level-ups dan toch maar vigor doen, haha. Zit nu al op level 101, moet het misschien niet te dol meer maken. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:15
D4NG3R schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:45:
[...]

Dan heeft je schild de 'parry' skill (kan je de aanval van vijanden mee afkaatsen om vervolgens een critical hit terug te kunnen doen). Moet je ofwel een ander schild vinden dat de 'no skill' skill ( :+ ) heeft, of je zwaard 2-handen. Dat laatste kan je doen door Y/Triangle ingedrukt te houden en op de rechter schouderknop te drukken.

Of als 3e optie: Niks in je linker hand doen, maar dat is bij greatswords vaak niet het beste idee gezien de moveset.

[...]

Als aanvulling: je hebt ook de skill genaamd “no skill” waarmee je een skill ergens van kan verwijderen. Zo kan je toch je wapen skill gebruiken ipv die van je schild.

Zijn overigens in het begin vrij makkelijk goede schilden te krijgen, zou er wel altijd een pakken met Physical Guard op 100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

spaceboy schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:14:
[...]

Hmmmkay... misschien moet ik mijn laatste paar geplande level-ups dan toch maar vigor doen, haha. Zit nu al op level 101, moet het misschien niet te dol meer maken. ;)
Aangenomen dat je op je 1e playthrough zit; gewoon lekker levelen. Boeiuh.

* D4NG3R zit ook al op level 125 ofzo. M'n 2e playthrough maak ik wel spannend met SL1 oid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Zo ik loop vast op Elden Beast... gisteren paar uur mee bezig geweest maar het lukt gewoon niet..

Elke boss fight tot nu toe ging best oke op zich |:(

Op het laatst toch even een guide opgezocht maar hier mee helaas ook geen succes. Kom elke keer op 20/30% en door het gevecht daar voor heb ik gewoon weg te weinig flasks etc.

[ Voor 9% gewijzigd door JustC op 13-04-2022 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Van de week zag ik deze video voorbij komen, die legt één en ander wel goed uit als het op stats, soft- en hardcaps aankomt, incl spreadsheets. De video had zoals zo vaak een stuk korter gekund maar goed.

Ik wist ook niet dat sommige attributes na het bereiken van de cap eerst per levelpunt zakken om daarna weer iets omhoog te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 10:12
JustC schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:03:
Zo ik loop vast op Elden Beast... gisteren paar uur mee bezig geweest maar het lukt gewoon niet..

Op het laatst toch even een guide opgezocht maar hier mee helaas ook geen succes. Kom elke keer op 20/30% en door het gevecht daar voor heb ik gewoon weg te weinig flasks etc.
spoiler:
Ik weet niet wat je build is, maar bij mij hielp de incantation Lord's Divine Fortification heel veel. Die reduced de holy damage die je krijgt, ook voor allies (en je summon!). Scheelt heel veel damage tegen Radagon, en ook bij Elden Beast. Als je Radagon hebt verslagen, heb je een korte death animatie en kan je hem mooi nog een keer casten. Vaak staat je summon dan ook dichtbij.

Uiteindelijk had ik nog flasks over. Maar ik speel zonder magic dus heb alleen maar health flasks. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Laatst online: 28-07 13:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
JustC schreef op woensdag 13 april 2022 @ 12:03:

spoiler:
Mocht je echt genoeg krijgen van de eerste fase tegen Radagon telkens opnieuw te doen. Je kunt die cheesen door direct naar hem toe te sprinten naar zijn, voor jou, linkerkant en net te stoppen als je half achter hem staat. Hij freezed dan en zal niet meer attacken. Jammer dat Radagon niet gewoon zelf twee fases heeft. Op zich een mooie fight, maar tsja Elden Beast BS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Heb nu al 2 keer gehad met een draak dat ik hem op de helft had maar dat die dan weg vliegt en je hem niet meer ziet. Is dat normaal ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
k1978 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:13:
Heb nu al 2 keer gehad met een draak dat ik hem op de helft had maar dat die dan weg vliegt en je hem niet meer ziet. Is dat normaal ?
Als je die draak vlakbij de toren van Ranni (west van Caria Manor) bedoelt: dat klopt, dat is normaal ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Poe, ik zat al een tijdje stuk op de Erdtree in het noordoosten van Caelid. Nu ik 'm eindelijk neer heb snap ik waarom ie zo lastig is: hij levert 91k(!) runes op :D Dat is meer dan wat ik voor sommige main bosses kreeg.
Hij geeft wel fraaie Tears als reward.

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 13-04-2022 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Superkiwi schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:17:
[...]

Als je die draak vlakbij de toren van Ranni (west van Caria Manor) bedoelt: dat klopt, dat is normaal ;)
Ja die inderdaad maar had er nu ergens anders weer 1..

spoiler:
Altus plateau of zo iets 😂😂 kwam daar ook weer tree sentinel tegen maar dan een dubbel paar

[ Voor 17% gewijzigd door k1978 op 13-04-2022 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hadden ze voor die Dragonskin enemy midden in Lake Rot nou niet even een trophy kunnen maken? Het was er wel één waard geweest.
Dat stuk daarna gaat helemáál nergens over, wat een k#tgebied @#% :X
spoiler:
ik dacht even wat items op te pakken bij de waterval, zit er zo'n verdomd groot aardbeest in verstopt :D

Het doet me wel heel erg denken aan de slijmrivier in Ghostbusters II, dat is dan wel weer cool. Helaas heb ik geen plasmabeam :P

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 13-04-2022 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[frustratie]

Echt, wat is die 'Ranni-quest' toch ontzettend kak. F*cking 'Lake of Rot' my ass! :(

[/frustratie]
Superkiwi schreef op woensdag 13 april 2022 @ 20:09:
Hadden ze voor die Dragonskin enemy midden in Lake Rot nou niet even een trophy kunnen maken? Het was er wel één waard geweest.
Dat stuk daarna gaat helemáál nergens over, wat een k#tgebied @#% :X
spoiler:
ik dacht even wat items op te pakken bij de waterval, zit er zo'n verdomd groot aardbeest in verstopt :D

Het doet me wel heel erg denken aan de slijmrivier in Ghostbusters II, dat is dan wel weer cool. Helaas heb ik geen plasmabeam :P
^Dit dus. Eensch.

[ Voor 70% gewijzigd door Yonix op 13-04-2022 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij was @ArnoldSmiley er ook al zo dol op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Ik heb HFW uitgespeeld, dus tijd om hier eens goed voor te gaan zitten. Ik vind deze game echt in alle opzichten geweldig, maar schijt altijd zo in mijn broek voor die bosses. Heb afgelopen jaar nog Demon Souls Remake uitgespeeld, dus ik hoop dat deze ook gaat lukken. Dat deed ik als een mage, met een magic stat enhanced falchion as backup. Dat beviel prima, dus ik wik graag weer zo'n build. Helemaal ook omdat ik meer van het dodgen ben dan van het parryen.

Paar vragen:
1) Ik neem aan dat zo'n magic build hier ook mogelijk is. Welke start class moet ik dan pakken en welke stats zijn belangrijk (naast vigor :9 ). Zijn er ook melee wapens die scalen op een magic stat?
2) Zijn enemies en bosses fixed level en kun je dus door grinden/farmen sterker worden (zelf en je wapens) zodat je de fights wat makkelijker kunt maken?
3) zijn er ook npc summons en player summons? Hoe werkt dat hier?
4) Regenerate magic?

Thanks!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
-SaveMe- schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:01:
Ik heb HFW uitgespeeld, dus tijd om hier eens goed voor te gaan zitten. Ik vind deze game echt in alle opzichten geweldig, maar schijt altijd zo in mijn broek voor die bosses. Heb afgelopen jaar nog Demon Souls Remake uitgespeeld, dus ik hoop dat deze ook gaat lukken. Dat deed ik als een mage, met een magic stat enhanced falchion as backup. Dat beviel prima, dus ik wik graag weer zo'n build. Helemaal ook omdat ik meer van het dodgen ben dan van het parryen.

Paar vragen:
1) Ik neem aan dat zo'n magic build hier ook mogelijk is. Welke start class moet ik dan pakken en welke stats zijn belangrijk (naast vigor :9 ). Zijn er ook melee wapens die scalen op een magic stat?
2) Zijn enemies en bosses fixed level en kun je dus door grinden/farmen sterker worden (zelf en je wapens) zodat je de fights wat makkelijker kunt maken?
3) zijn er ook npc summons en player summons? Hoe werkt dat hier?
4) Regenerate magic?

Thanks!
1. Astrologer of Prisoner. Ja, er zijn weapon die schalen op INT
2. Ja
3. Ja en ja en daarbovenop nog spirit ash summons
4. Ja, flasks krijgen vaak een refill nadat je een mob verslaat en er is vast ook wel een talisman voor

Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op woensdag 13 april 2022 @ 00:14:
[...]

En wij hebben net zo hard meegenoten, waarvoor dank d:)b
Mijn dank is wederzijds! Trouw Tweakers- metgezel in mijn FS Odyssey 👊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Pokkelevel 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
Die dragonskin overgeslagen 1ste run na een hoop whoop MY ass, 2de run niet eens getriggerd en direct naar de boss gesprint.

Doe ik anders nooit O-)

Maar, thanks voor de reminder. Die dragonskin daar ga ik nog voor terug.

spoiler:
Lake Rot boss Astel, klikte wel op dun duur, blijkt wel ergens in een dungeon herbruikt te zijn, dat verdient die alien bastard dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 16:34
Woodsy schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:03:
Gisteravond was weer een productieve sessie. Leyndell (bovengronds) in zijn geheel doorlopen en Godfrey ging vlak voordat ik naar bed wilde gaan neer. Het was weer ouderwets genieten. Ik ben ook uren bezig geweest met het verkennen van de stad. Je kunt zoveel verschillende routes nemen, dat het bijna overweldigend wordt. Ieder hoekje kan weer extra loot opleveren. Uiteindelijk heb ik nog het meeste moeite gehad met alle ridders met grote schilden. Samen met zwaartekracht toch wel mijn zwakte in Elden Ring.

Op het moment ben ik level 125. De build is een beetje uit balans, maar ik wil (nog) geen tear gebruiken. Het idee was naast dexterity ook punten in arcane te pompen voor extra blood loss buildup en dragon incantations (en daarmee ook faith en mind), maar het levert nog niet echt. Met mijn Uchi had ik moeite met de schilden, dus om de Bloodhound Fang te gebruiken ook maar punten in strength geplaatst. Voor de aankomende gebieden moet ik echt even een keuze maken. Ik overweeg toch in te zetten op arcane voor dragon incantations en wapens met occult affinity.
Daarna de keuze verder het riool in te gaan of de sneeuw op te zoeken. Keuzes, keuzes...
Het is lang geleden dat ik meerdere avonden achter elkaar kon (en eigenlijk ook wilde) spelen. Maar ook vanavond is weer de nodige progressie geboekt.

Ik heb uiteindelijk toch een tear gebruikt en veel punten in arcane gepompt. Het was even puzzelen, maar inmiddels werkt de blood loss buildup goed. Nu loop ik rond met een thorned whip (+20) en hoslow’s petal whip (+18). Beide hebben een occult affinity en meer dan 100 blood loss buildup. In powerstance voelen ze een beetje als de blades of chaos uit God of War. Daarnaast nog een dragon communion seal en rivers of blood katana (beide +9). Talismans en armor is vooral gericht op jump attacks, heals bij kills en increased damage met successieve aanvallen. Primaire ash of war met whips is bloodhound step.

In het riool liep ik stuk tegen wat grotere vijanden. Zeker omdat je weinig bewegingsruimte hebt. Daarom toch maar de sneeuw opgezocht. Vanavond zijn Rykard, Commander Niall en wat losse bosses eraan gegaan.
spoiler:
Niall ging in de tweede poging neer na het gebruik van rotten breath. Zijn beide knights vielen na wat ontwijken neer door de scarlet rot. Niall alleen is vervolgens goed te doen.

Nu kijken hoever we komen voor de meivakantie. Want dan wordt het weer vooral Spyro, Mario Kart, Kirby en misschien wat Lego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Marathon sessies ahead. Vandaag offerte avond gehad, niet kunnen spelen. Vrijdag voer ik geen fluit uit, heb de afgelopen weken in me nieuwe job gemiddeld 55 uur gedraaid denk ik. Morgen treetje Monster + pizza nadat ik Niall verrot heb veslagen met hulp van bovenstaande spoiler 👍👊👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Superkiwi schreef op woensdag 13 april 2022 @ 18:18:
Poe, ik zat al een tijdje stuk op de Erdtree in het noordoosten van Caelid. Nu ik 'm eindelijk neer heb snap ik waarom ie zo lastig is: hij levert 91k(!) runes op :D Dat is meer dan wat ik voor sommige main bosses kreeg.
Hij geeft wel fraaie Tears als reward.
De Erdtree daar is mij nog niet gelukt, maar dat gebied is sinds vanavond wel mijn nieuwe favoriete 'Site of Grind'. O+

Startpunt is 'Dragonbarrow Fork (SoG)'. Vanuit daar de heuvel op richting de Erdtree en dan is het Guardians slayen geblazen. Deze droppen 1130 Runes 'a piece' en het zijn er 11, dus 12.430 Runes per run. Heb net in zo'n half uur 300K Runes kunnen bemachtigen. _/-\o_ 8)

[YouTube: Elden Ring - Grind that Rune!]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZtL2h0HsWluY3oQi4dEkE_fMy4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iHJ3Qyy0D840jX61OqBmgtbD.png?f=fotoalbum_large

Look at them Runes! *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 14-04-2022 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Volgens steam al 431 uur gespeeld… zal vast niet helemaal zuivere speeltijd zijn maar :X :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!
kever678 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 02:54:
Volgens steam al 431 uur gespeeld… zal vast niet helemaal zuivere speeltijd zijn maar :X :X
Neem aan in je 2de of 3de playthrough met diverse builds e.d? Of heb je Torrent gemist en alles te voet gedaan ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat gepost heb maar ik zit nu inmiddels toch al op ruim 48 uur speeltijd volgens de xbox stats dus misschien wel de moeite waard om eens te delen hoe het gaat.

Ik ben als wretch begonnen en in eerste instantie voor een strength 2h build gegaan maar op een bepaald moment werd dat in mijn handen toch wat minder effectief. Ik wilde eigenlijk wat sneller kunnen zijn omdat de lange wind up best vaak zorgde dat ik geraakt werd door het een of ander. Ik vond een katana en daar ben ik mee verder gegaan omdat ik hoorde dat bleed best een goeie stat is om te scalen. Aan het begin wilde ik ook alles zelf ontdekken maar ik ben inmiddels wat vrijer geworden met het dingen opzoeken want er is zoveel te vinden en doen dat het anders toch een miljoen jaar gaat duren. Vooral met quest lines helpt dat heel erg.

Inmiddels heb ik de boss in Liurnia gekilled en daarna kunnen respeccen naar een dex/arcane build. Daarna heb ik de eleonora's poleblade bemachtigd. Dus nu ben ik de 'blood dancer' build (fextralife) aan het volgen. En dat gaat wel aardig moet ik zeggen alhoewel ik het best lastig vind om de roars goed te gebruiken, zal wel niet zo effectief zijn op elke boss, toch voel ik me best wel sterk.
Ik ben nu bezig met Ranni's quest line want daar zou ergens een +arcane helm te vinden zijn. Ik geloof dat de volgende stap in de chain wel een pittige is (Radahn) dus ik bereid me al mentaal voor.

Tegelijkertijd ben ik ook aan het denken aan een volgende respec naar meer een caster build, maar misschien laat ik dat voor een tweede run (of NG+?).

Al met al vind ik het een stuk leuker dan ik verwacht had in eerste instantie, het bossen gaat me ook steeds beter af en als ik het door heb dat ik in de buurt van een boss komt probeer ik eerst te levelen zodat dood gaan niet zo veel meer uitmaakt. Als ik dan toch een hoop runes verlies beschouw ik het als 'vrijheid' om zonder stress te blijven proberen. Het was 't geld waard dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Laatst online: 24-08 21:57
Voor mensen die dit misschien nog niet wisten.
als je een Boss gevecht aangaat samen met iemand anders en die gast gaat dood.
dan kan je op dat moment je paard weer gebruiken bij Bossen waar je dat kon mocht je alleen naar binnen gaan.
ook kan je in veel gevallen je Spirit Ashes weer gebruiken maar dan moet je eerst nog een keer je Furlcalling Finger Remedy gebruiken, je zet hem dan weer uit en meestal kan je dan je Spirit Ashes weer gebruiken mocht je daar de tijd voor krijgen.

Ik had namelijk heel veel moeite om de Fire Giant uit te schakelen en heb meerdere manieren geprobeerd.

Let dus ook op als je iemand probeerd te summonen en dat lukt niet of duurt te lang en je gaat dus toch maar alleen naar binnen zet dan eerst je Furlcalling Finger Remedy weer uit dan kan je wel je Spirit Ashes gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door FreakGIB op 14-04-2022 08:58 ]

PSN: FreakGIB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik keek gisteren eens in mijn inventory, daar had ik nog stapels golden runes [1] t/m [13] die alles bij elkaar goed waren voor zo'n 400.000 runes :D
Driekwart gebruikt om (4 levels) te levellen, de rest houden we achter de hand voor wanneer het nodig is.
Ongemerkt verzamel je ontzettend veel van deze runes en het is zonde als ze niet gebruikt worden dus wellicht de moeite waard om even jullie inventory na te kijken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 14:49
Superkiwi schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:11:
[...]

Ik keek gisteren eens in mijn inventory, daar had ik nog stapels golden runes [1] t/m [13] die alles bij elkaar goed waren voor zo'n 400.000 runes :D
Driekwart gebruikt om (4 levels) te levellen, de rest houden we achter de hand voor wanneer het nodig is.
Ongemerkt verzamel je ontzettend veel van deze runes en het is zonde als ze niet gebruikt worden dus wellicht de moeite waard om even jullie inventory na te kijken ;)
Ik gebruik ze meestal zodra ik bij een merchant sta met interessante items en dan net daarvoor geleveled heb. :D

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Greatsword schreef op donderdag 14 april 2022 @ 06:14:
[...]

Neem aan in je 2de of 3de playthrough met diverse builds e.d? Of heb je Torrent gemist en alles te voet gedaan ;)
Ja....

1. Eerst begonnen als newbie en tot ongeveer 50% gespeeld maar niet helemaal tevreden hoe ik alles aangepakt had :+

2. Opnieuw begonnen en aangekomen bij de laatste 2 gevechten toen ik er achter kwam dat Ik veel Steam Achievements niet had gekregen. (internet down = offline spelen = geen achievements blijkbaar)

3. Opnieuw begonnen: nu weer halverwege ongeveer.

Heb volgens mij alles builds wel gehad inmiddels behalve focus op STR :) Doe ook alles lekker op mijn gemak, sla niks over, verzamel veel etc. Heb echt het gevoel dat als je binnen 100 uur klaar bent je minstens de helft gemist moet hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
31 uur nu, stukje oosten van Liurnia gedaan en toen opeens dat hele takke eind dat je omhoog klimt. Ik was op zoek naar hoe ik het randje op kon bij de kleine Erdtree in het oosten, daar zit nog een heel stuk. Daarna spring ik de put in, of ga ik even de quest starten van volgens mij dat blauwe meisje in west. Vooral met quests loop ik best wel "stuk", gevoelsmatig is er niks of had ik al 20 dingen moeten doen in andere gebieden die veel verder zitten. Zo had ik die baas bij de boom doodgemaakt, en lees ik achteraf dat ik voor druiven meisje dat niet had moeten doen omdat er nu een invader niet meer spawned. Dat soort soft locks hou ik niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 14:49
Zebby schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:43:
31 uur nu, stukje oosten van Liurnia gedaan en toen opeens dat hele takke eind dat je omhoog klimt. Ik was op zoek naar hoe ik het randje op kon bij de kleine Erdtree in het oosten, daar zit nog een heel stuk. Daarna spring ik de put in, of ga ik even de quest starten van volgens mij dat blauwe meisje in west. Vooral met quests loop ik best wel "stuk", gevoelsmatig is er niks of had ik al 20 dingen moeten doen in andere gebieden die veel verder zitten. Zo had ik die baas bij de boom doodgemaakt, en lees ik achteraf dat ik voor druiven meisje dat niet had moeten doen omdat er nu een invader niet meer spawned. Dat soort soft locks hou ik niet van.
Hier heb ik qua game-design ook wel wat moeite mee, vooral omdat ik niet de mogelijkheid om 4 uur achter elkaar ervoor te gaan zitten. Een voorbeeld hiervan is Boc die op zeven verschillende plekken kan zijn afhankelijk van hoever je gevorderd bent in de game. Characters die verplaatsen naar Roundtable Hold als je wel/niet in aanraking met ze bent gekomen. Ik heb soms het gevoel dat ik hele stukken van het spel mis. Ben zo'n 30 uur in het spel en ben nu bezig in Caria Manor, maar geen idee of ik daar wel/niet al zou moeten zijn qua volgorde.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Aan de andere kant maakt dat het spel ook leuk, dat geeft iets meer replay value en uitdaging (als in, je wordt niet aan het handje vastgehouden).
Maar ja, ik ben het er mee eens dat sommige keuzes duidelijker moeten zijn vooraf met wat voor impact ze hebben. Maar juist deze vaagheid en grote impact zorgt voor de sfeer in de game, al is het soms frustrerend. Ook kunnen sommige questlines zich aanpassen aan wat je doet, bijvoorbeeld:
spoiler:
Zo heb ik Ranni geskipt in het begin omdat ik niet snachts bij de kerk van Kale was. Nu ben ik nadat ik Radahn heb verslagen pas bij de toren van Ranni gekomen per toeval, en zij vraagt aan jou waarom je bij haar terecht bent gekomen. Jouw antwoord is dan heel flauw 'geen idee, ik was toevallig in de buurt' en je pakt de questline vanaf daar gewoon op, zonder veel gemist te hebben.. Behalve dan het verhaal waarom Radahn een meteoor tegen houdt

[ Voor 42% gewijzigd door Fordox op 14-04-2022 10:36 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Slappyjoez schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:21:
[...]

Hier heb ik qua game-design ook wel wat moeite mee, vooral omdat ik niet de mogelijkheid om 4 uur achter elkaar ervoor te gaan zitten. Een voorbeeld hiervan is Boc die op zeven verschillende plekken kan zijn afhankelijk van hoever je gevorderd bent in de game. Characters die verplaatsen naar Roundtable Hold als je wel/niet in aanraking met ze bent gekomen. Ik heb soms het gevoel dat ik hele stukken van het spel mis. Ben zo'n 30 uur in het spel en ben nu bezig in Caria Manor, maar geen idee of ik daar wel/niet al zou moeten zijn qua volgorde.
Ik had dit ook. Dit is ook de reden dat ik vaak nadat ik klaar ben met een gebied (voor mijn gevoel) er vaak even de map/guide bij pak om te zien of ik iets gemist heb.

Ik probeer zo min mogelijk spoilers te lezen voor toekomstige stukken van de game, al zal dat mijn plezier niet echt in de weg zitten. Geweldig spel.

Gisteren weer stukje progressie gemaakt.

spoiler:
Net via nieuwe (secret) medallion naar boven gegaan met de lift :)

Daarvoor heb ik
spoiler:
Fire Giant en Castle Sol
door gespeeld en is dat wintergebied denk ik wel klaar nu. Heb nog niet gedurft met Melina te praten bovenin. Ben bang dat ik dan iets in motion zet wat onomkeerbaar is.

Dus eerst maar met de lift naar boven weer :D

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
Slappyjoez schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:21:
[...]

Ik sluit me aan bij de mening dat het obscuur en weinig toegankelijk is. Tegelijk is de vraag wat je hierdoor mist. Het is vooral het 'fear of missing out'-gevoel dat hier overheerst. Lees/kijk ik geen walkthroughs en guides, dan heb je überhaupt geen weet van veel van die interacties en quests. En dan mis je ook eigenlijk niets. Je loopt hooguit wat loot mis. Maar uiteindelijk kun je de game gewoon in zijn geheel doorlopen. En iedereen neemt daarin zijn eigen route, met eigen items en loot op basis van waar zij geweest zijn. In die zin is -zonder walkthroughs en guides- vrijwel iedereen zijn “route” uniek. En dat is de ultieme RPG ervaring.

Neemt niet weg dat ik ook periodiek moet terugvallen op zulke hulpmiddelen. Zo kijk ik vaak de map na nadat ik eerst een gebied zelf heb ontdekt en denk klaar te zijn (spoiler: dat ben ik nooit...). En misschien pak ik FightingCowboy erbij voor een NG+. Hoewel ik ook gewoon een nieuwe build kan maken met wat ik wel heb verzameld.

[ Voor 8% gewijzigd door Woodsy op 14-04-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Woodsy schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:46:
[...]

Ik sluit me aan bij de mening dat het obscuur en weinig toegankelijk is. Tegelijk is de vraag wat je hierdoor mist. Het is vooral het 'fear of missing out'-gevoel dat hier overheerst. Lees/kijk ik geen walkthroughs en guides, dan heb je überhaupt geen weet van veel van die interacties en quests. En dan mis je ook eigenlijk niets. Je loopt hooguit wat loot mis. Maar uiteindelijk kun je de game gewoon in zijn geheel doorlopen. En iedereen neemt daarin zijn eigen route, met eigen items en loot op basis van waar zij geweest zijn. In die zin is -zonder walkthroughs en guides- vrijwel iedereen zijn “route” uniek. En dat is de ultieme RPG ervaring.

Neemt niet weg dat ik ook periodiek moet terugvallen op zulke hulpmiddelen. Zo kijk ik vaak de map na nadat ik eerst een gebied zelf heb ontdekt en denk klaar te zijn (spoiler: dat ben ik nooit...). En misschien pak ik FightingCowboy erbij voor een NG+. Hoewel ik ook gewoon een nieuwe build kan maken met wat ik wel heb verzameld.
Ik wil geen bossfights of gebieden missen doordat ik mezelf softlock in een quest door een boss te killen die gewoon in de wereld staat. Of dat hier nu gaat gebeuren weet ik niet, maar dat vind ik niet tof. Waarom spawner er geen invaders (bosses) meer nadat je een andere boss doodmaakt? Er is niks dat me dit heeft verteld! Invaders zijn tot nu toe de moeilijkste bosses voor me, bijna alles is een one shot tot zover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erazer33
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 13:13
Zebby schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:56:
[...]
Invaders zijn tot nu toe de moeilijkste bosses voor me, bijna alles is een one shot tot zover.
Invaders zijn zeker een ander soort uitdaging dan de bosses.

En dan met name:
spoiler:
Die 3 je kunt oproepen bij de Great-Jar.

Een andere lastige:
spoiler:
De Bell-Bearing Hunter, die je in meerdere zones kunt tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
erazer33 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:34:
[...]

Een andere lastige:
spoiler:
Die kunnen erg vervelend zijn inderdaad, je kan het makkelijk maken door
spoiler:
met je paard op het dak van de merchant huisjes te springen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

En dan met name:
spoiler:
Die zijn met opzet volledig uit de weg van het normale pad, en gericht op een wat hoger SL. Ze schalen niet op of af. ;)
kever678 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:14:
[...]

Die kunnen erg vervelend zijn inderdaad, je kan het makkelijk maken door
spoiler:
met je paard op het dak van de merchant huisjes te springen
spoiler:
Je kan geen paard gebruiken wanneer er een invader is, ook bij NPC invaders wordt je van je paard afgetrapt een seconde of 5-10 voordat de spawn animatie begint en de tekst 'you have been invaded by X' in beeld staat.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 14-04-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 16:59
[...]

En dan met name:
spoiler:

Een andere lastige:
spoiler:
spoiler:
de 3 bij de great jar zijn te cheesen als je wilt, zolang je ze niet target en op een boomtak gaat staan zijn ze eerder geneigd zich in de afgrond te storten. Kan misschien wat tries kosten hoor om de juiste positie te vinden hierin ook, maar is mij redelijk low level gelukt om te doen. Wat ook helpt is om dit stukje offline te doen, dan heb je op zeker 3 melee invaders, bij online play pakt de game willekeurige mensen die ook online zijn, en daar kan dan wel eens een mage bijzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
D4NG3R schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:23:
[...]

Die zijn met opzet volledig uit de weg van het normale pad, en gericht op een wat hoger SL. Ze schalen niet op of af. ;)

[...]

spoiler:
Je kan geen paard gebruiken wanneer er een invader is, ook bij NPC invaders wordt je van je paard afgetrapt een seconde of 5-10 voordat de spawn animatie begint en de tekst 'you have been invaded by X' in beeld staat.
spoiler:
Normale invaders niet, die bij de merchants wel. Althans, heb er 3 zo gecheesed :+

Zie bv hier: YouTube: Elden Ring - How To Cheese Ball Bearing Hunter at Caelid

[ Voor 9% gewijzigd door kever678 op 14-04-2022 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Om jullie FOMO-mofo's (;)) een beetje gerust te stellen:
Er is niemand maar dan ook echt niemand die alles in zijn/haar eerste playthrough allemaal meekrijgt en/of juist doet als het op quests, geheime gebieden en dergelijke aankomt, zelfs de meest ervaren spelers niet.
Maak je dus vooral niet té druk om dat soort zaken, het hoort er nu eenmaal bij. Des te leuker als je later in de game of tijdens het backtracken weer eens een npc tegenkomt die je al een tijdje niet hebt gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Superkiwi schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:54:
Er is niemand maar dan ook echt niemand die alles in zijn/haar eerste playthrough allemaal meekrijgt en/of juist doet als het op quests, geheime gebieden en dergelijke aankomt, zelfs de meest ervaren spelers niet.
Maak je dus vooral niet té druk om dat soort zaken, het hoort er nu eenmaal bij. Des te leuker als je later in de game of tijdens het backtracken weer eens een npc tegenkomt die je al een tijdje niet hebt gezien.
Haha, ja ik zal in NG+ als ik me dat kan opbrengen nog een keer Volcano Manor doen. Gezien ik iets te gretig was om de baas daar om te leggen voor de quests klaar waren... :+

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

SD5k

>4&X

Ik heb zelf inmiddels Ranni's en Fia's quests afgerond, met behulp van guides, anders was me dat nooit gelukt. Andere quests bewaar ik wel voor NG+ of een nieuw character.

Vooral die van Ranni vond ik erg de moeite waard, denk wel de mooiste sidequest die ik in een From Software game heb gedaan. Het einde van Fia's quest was ook wel leuk om te doen.
Verder vond ik die van Varre wel aardig, maar dat was vooral door de locatie die je daarmee opent (en die baas :o ), verder was het niet veel meer dan een introductie voor pvp.

Ik ben gisteravond eindelijk begonnen Leyndell, merk dat ik wel wat overleveld ben (lvl 105), maar er zijn wel een aantal grotere tegenstanders te vinden die het me nog moeilijk kunnen maken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door SD5k op 14-04-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
ArnoldSmiley schreef op woensdag 13 april 2022 @ 23:21:
Marathon sessies ahead. Vandaag offerte avond gehad, niet kunnen spelen. Vrijdag voer ik geen fluit uit, heb de afgelopen weken in me nieuwe job gemiddeld 55 uur gedraaid denk ik. Morgen treetje Monster + pizza nadat ik Niall verrot heb veslagen met hulp van bovenstaande spoiler 👍👊👍
Naast de al genoemde spoiler is er nog eentje. Waarschijnlijk nog makkelijker.
spoiler:
Bewitching Branch gebruiken op de summons. Zij maken dan elkaar af. Mocht jouw ally winnen dan valt die vervolgens ook Niall nog aan. Met jouw eigen summon is de 3 versus 1 opeens andersom.
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Bewitching+Branch

[ Voor 6% gewijzigd door Woodsy op 14-04-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
[...]

En dan met name:
spoiler:

Een andere lastige:
spoiler:
Ik weet niet waar die 1e plek is, maar ja die 2e heb ik volgens mij nu voor het eerst gehad. Best een forse vent met blood aanvallen? Met mijn 2H was dat zo'n typische baas waar ik me te traag voelde, als je met greed een 2e hit probeert wordt je keihard afgestraft.
Mja dat vind ik toch jammer als dat niet een keuze is, of iets dat je simpelweg hebt gemist. Er is een groot verschil tussen gewoon spelen en ontdekken, en er achter komen dat je locked bent door een doodnormale actie in je game. Er hoeft echt niet zo'n window te komen van "PAS OP: ALS JE DEZE DOODMAAKT GEBEURT X NIET MEER", maar pleur zo'n spook neer met vage raadseltjes die iets roept of zo. Gewoon iets.
Wat mij betreft wil je nooit gameplay onbereikbaar maken door acties die niet expliciet worden genomen. Of het er nou bij hoort of niet. Dat ik vrolijk een gebied mis omdat ik niet weet dat ik ergens een put in kan springen vind ik bijzonder, maar kan ik mee leven, want ik kan altijd nog de put in nadat ik klaar ben en er over lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zebby schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:47:
[...]
Wat mij betreft wil je nooit gameplay onbereikbaar maken door acties die niet expliciet worden genomen. Of het er nou bij hoort of niet.
Ik snap je punt op zich wel hoor, heb alleen nog nooit niemand horen 'klagen' over dit soort zaken in vorige games. Het is niet dat Elden Ring de eeste From game is waar dingen op deze manier gaan. Als je erachter kwam dat je iets gemist had was de insteek vaak "jammer, dan maar in ng+".
Voor nieuwkomers is het logischerwijs iets waar ze aan moeten wennen en ik vanuit hun standpunt kan ik de kritiek ook prima begrijpen. Maak je er vooral niet te druk om zou ik zeggen; het zal niet de eerste keer zijn dat je per ongeluk iets triggert waardoor bepaalde dingen niet meer te doen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woodsy schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:46:
[...]
In die zin is -zonder walkthroughs en guides- vrijwel iedereen zijn “route” uniek. En dat is de ultieme RPG ervaring.
Spijker, kop d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
Rustig hier! Iedereen al Elden Lord ofzo ? 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!
k1978 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:50:
Rustig hier! Iedereen al Elden Lord ofzo ? 😉
Beetje aan het backtracken in Caelid om te kijken of ik nog wat dingen tegenkom die ik eerder gemist heb.
Kwam onder andere een niet geopende dungeon tegen waar ik heb toegekeken hoe mijn mimic de baas daarvan versloeg _O-

Daarnaast een beetje in Deeproot aan het verkennen maar het is lastig navigeren als je de map nog niet hebt. En in ondergrondse gebieden is dat 'hier ligt de map' icoontje er ook niet. Dus zoeken we rustig verder.

Af en toe neem ik een kijkje bij de roundtable en die kerel aan zijn bureau roept al een uurtje of 40
"journey to Leyndell, royal capitol of bla bla bla". Het lijkt wel of ie elke keer harder schreeuwt :+

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 14-04-2022 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

/me loopt in een sneeuwstorm rond te dwalen op zoek naar een manier om z'n derdegraads brandwonden te helen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 14:54

sn0ww

Goet is niet goed.

Edit verkeerde topic

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:36:
/me loopt in een sneeuwstorm rond te dwalen op zoek naar een manier om z'n derdegraads brandwonden te helen... :D
Ah, die sneeuwstorm herken ik. Daar zat ik gisteren. Wat mij het beste hielp is
spoiler:
zogauw het begint te stormen als de sodemieter omdraaien op je paard, keihard de andere kant op rennen en wachten tot 'ie gaat liggen en daarna terugkomen om die draak (ik neem aan dat het die storm is) te grazen te nemen. Mimic erbij, Torrent erbij en rossen maar!
. :D

Ik ben ondertussen aanbeland in ...
spoiler:
... die in elkaar stortende bende in de reuzen-wereld. Gisteravond helemaal aan puin gebeukt door de Godskin Bro's. Waar ik een beetje van baalde is dat ik iets te snel die "cardinal sin" pleegde. Maar voor zover ik nu kan zien is er niet heel veel fucked up in de wereld, maar toen ik dat tussenfilmpje zag dacht ik "crap, it's the end of the world as I knew it"... :P

[ Voor 7% gewijzigd door spaceboy op 15-04-2022 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Ik ben op dit moment eindelijk in de capital gekomen :)
En bijna alle NPC's in mn roundtablehold zijn weg _O- De enige die nog over zijn, zijn het hoofd, de blacksmith en de spirit tuner (en Dung eater in een hokje). De rest is allemaal foetsie.
Oh en de fingers dame en de twinmaiden merchant natuurlijk.

Trouwens, is het beter om eerst naar
spoiler:
Nokron
te gaan of naar de Capital?

[ Voor 22% gewijzigd door Fordox op 15-04-2022 10:12 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

SD5k

>4&X

Fordox schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:37:
Ik ben op dit moment eindelijk in de capital gekomen :)
En bijna alle NPC's in mn roundtablehold zijn weg _O- De enige die nog over zijn, zijn het hoofd, de blacksmith en de spirit tuner (en Dung eater in een hokje). De rest is allemaal foetsie.
Oh en de fingers dame en de twinmaiden merchant natuurlijk.

Trouwens, is het beter om eerst naar
spoiler:
Nokron
te gaan of naar de Capital?
Ik zou eerst de locatie in je spoiler tag doen, maar denk dat het weinig uit maakt.

Heb nu net de (eerste?) baas van Leyndell gehad, die was best wel makkelijk, duurde nog geen minuut voordat hij neer ging. Ik gebruikte Agheel's Flame, en m'n Mimic besloot hetzelfde te doen. :P

Volgende bazen eerst maar eens donder Mimic doen, beetje zonde als het zo makkelijk blijkt te gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door SD5k op 15-04-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik vind dat invaden (players) niks, dan moet ik offline spelen, right? Maar dan heb ik ook geen messages en player summons, right? Kan altijd switchen naar online als ik dat nodig heb. Nog andere nadelen van offline spelen ?

En welk item moet ik gebruiken als ik iemand in mijn wereld wil summonen voor hulp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

-SaveMe- schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:46:
Ik vind dat invaden (players) niks, dan moet ik offline spelen, right?
Simpelweg geen andere spelers / NPC's summonen en de taunters tongue niet gebruiken.
En welk item moet ik gebruiken als ik iemand in mijn wereld wil summonen voor hulp?
Furlcalling finger remedy onder het multiplayer menu.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 15-04-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

NPCs summonen kan ook in offline mode toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat kan ja. :)

Edit: Even voor de duidelijkheid, ik heb het bij NPC's summonen niet over die blauwe geestjes, maar signs op de grond. Beiden zijn mogelijk wanneer je offline speelt, alleen signs op de grond van andere (menselijke) spelers ga je dan uiteraard niet zien.

[ Voor 90% gewijzigd door D4NG3R op 15-04-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@-SaveMe- Offline gaan de NPC invasions natuurlijk ook gewoon door. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:46:
Nog andere nadelen van offline spelen ?
Gewoon niet offline spelen, het is niet nodig in Elden Ring ;)
Zoals hierboven al gezegd hoef je niet bang te zijn voor invasions, ook al speel je online.
Je moet nu echt zelf bepaalde handelingen uithalen om invasions te triggeren, tot die tijd word je niet ge-invade door andere spelers. Mijn teller staat op bijna 130 uur online speeltijd en ben nog exact nul keer ge-invade. Dikke prima hoe het nu werkt d:)b
Niet dat het uit zou maken want ik hak sowieso iedereen in de spreekwoordelijke pan >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

spaceboy schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:28:
[...]

Ah, die sneeuwstorm herken ik. Daar zat ik gisteren. Wat mij het beste hielp is
spoiler:
zogauw het begint te stormen als de sodemieter omdraaien op je paard, keihard de andere kant op rennen en wachten tot 'ie gaat liggen en daarna terugkomen om die draak (ik neem aan dat het die storm is) te grazen te nemen. Mimic erbij, Torrent erbij en rossen maar!
. :D
Die sneeuwstorm was prima te overleven, ik ben ondertussen een sneeuwstorm verder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:53:
[...]
Simpelweg geen andere spelers / NPC's summonen en de taunters tongue niet gebruiken.
NPC's summonen doe ik gewoon wanneer het kan, het lijkt invasions niet te triggeren.
Andere spelers heb ik tot op heden nog niet gesummoned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 16:59
Ach, ik speel ook gewoon offline, maar dat is meer vanwege het feit dat er anders letterlijk overal messages staan en ik wil zelf een beetje alles onderzoeken. In vorige Dark Souls was het voornamelijk offline vanwege invasions die dus wel getriggerd waren waar ik letterlijk geen zin in had, naast ook hier weer messages in elke hoek en kamer over wat er wel niet te wachten staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@Superkiwi Goed om te weten.

Ik ben bang dat ik ooit player summons nodig ga hebben, maar dat zie ik dan wel weer. Ben begonnen met een starter guide voor een mage om een goede start te hebben ...

Is er een max level?

[ Voor 5% gewijzigd door -SaveMe- op 15-04-2022 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
713.
Geef maar een gil als je daar geraakt bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Superkiwi schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:39:
[...]

NPC's summonen doe ik gewoon wanneer het kan, het lijkt invasions niet te triggeren.
Ik weet niet exact hoe het spel onderwater 'coop' definieert, dus ik durf niet te bevestigen of uit te sluiten wat je hier zegt. Ik summon zelf geen NPC's, coop doe ik enkel met maten, dus mijn ervaring is ook maar n=1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja precies, mijn uitspraak is ook puur gebaseerd op mijn ervaring tot nu toe.
Mocht ik ooit nog een invasion over de vloer krijgen dan laat ik het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Superkiwi schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:09:
[...]

713.
Geef maar een gil als je daar geraakt bent :P
in a single playthrough? Wow! I'm gonna get OP :9 ;)

En met welk item summon je een speler in jouw wereld, is me niet duidelijk vd omschrijvingen ...

[ Voor 17% gewijzigd door -SaveMe- op 15-04-2022 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:20:
[...]
in a single playthrough? Wow! I'm gonna get OP :9 ;)
Het kan in één playthrough ja, mits je volhardend genoeg bent.

En met welk item summon je een speler in jouw wereld, is me niet duidelijk vd omschrijvingen ...
Die vraag heeft @D4NG3R al beantwoord ;)
D4NG3R schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:53:
[...]
Furlcalling finger remedy onder het multiplayer menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

-SaveMe- schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:20:
Had ik eerder al beantwoord ;)

D4NG3R in "[Multi] Elden Ring"

Na het gebruiken van dat item zie je de signs van andere spelers binnen jouw bereik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Even een beetje Elden Bling!

Ik loop nu rond als een soort Carian Royal Knight:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-Bsl5o5HbbdlpUGXlyLX_--hUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qWBj9sgxrClcjDTMHV3OEtD.jpg?f=fotoalbum_large

En ik heb een idee voor een soort frost battlemage, maar daar hoort ten minste 68 int bij voor de leukste spreuk... De outfit is al wel bedacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5Av1IzlBp-7kKkRUfcbVLlRLq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/31kchNxxHwX9z71aQof08iwE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

D4NG3R schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:24:
[...]

Had ik eerder al beantwoord ;)

D4NG3R in "[Multi] Elden Ring"

Na het gebruiken van dat item zie je de signs van andere spelers binnen jouw bereik.
Thanks. Blijkbaar overheen gelezen 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Laatst online: 20:39

reaL_G

G

Superkiwi schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:39:
[...]

je kan alleen ongevraagt geinvade worden als je met een andere persoon coop doet.
tenzij je het zelf initieert.
bij npc summons niet. en ingame invaders ook niet.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Laatst online: 20:39

reaL_G

G

ArnoldSmiley schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:21:
Ladies en gentleman 😃😃😃😃😃

Maliketh. Down. Alleen.

Boooh 😅😅
heb hem ook down, 10de keer zoiets.
2de fase is ie wel agressief. mimic was nog alive, dus had wat speelruimte.

malenia vond ik wel moeilijker

GiTS

Pagina: 1 ... 44 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten