Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

FlyLight3r schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:00:
Gisteren heel fanatiek mt. Gelmir en Volcano manor doorlopen! Eindbaas daar verslagen. Ook daar weer beetje DS3 vibes :D

Maarrr.. voor de liefhebbers van de questline daar... die stopt blijkbaar naar killen van hem?
spoiler:
Ik had er 2 gedaan en die van patches.. maar nu is ze weg en zijn de andere 2 quests weg (of 1 want ik zie rechtsboven nog een rood vlekje).

Mis ik nu iets belangrijks? Want opzich boeit het me niet dat ik een questline niet af kan ronden maar zou zonde zijn als ik iets trophy related mis nu haha
spoiler:
als je terug gaat naar zijn kamer, dan vindt je haar ook nog... dan heb je twee keuzes ;)

[ Voor 56% gewijzigd door NoTimeRemains op 06-04-2022 13:38 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:46
Lol zet net een duelist furled finger neer bij church of elleh en paar minuten later summont iemand mij. Ik doe even een keer zwaaien gesture en die gast dropt meer dan 600 lord runes wtf?! Ik snel oppakken (max 99 per keer blijkbaar) meteen gebruikt zo heb ik het een stuk of 5x gedaan tot die gast mij met 1 hit neer had. Vervolgens kan ik gewoon mijn runes oppakken iets van 29m!? Waarom doet iemand dit? Heb nu alle runes gebruikt en bang dat ik ze verlies. Van ene kant word het nu een stuk minder uitdagend als ik alles op lvl zet. Ben al level 90+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

Sokucho schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:38:
Lol zet net een duelist furled finger neer bij church of elleh en paar minuten later summont iemand mij. Ik doe even een keer zwaaien gesture en die gast dropt meer dan 600 lord runes wtf?! Ik snel oppakken (max 99 per keer blijkbaar) meteen gebruikt zo heb ik het een stuk of 5x gedaan tot die gast mij met 1 hit neer had. Vervolgens kan ik gewoon mijn runes oppakken iets van 29m!? Waarom doet iemand dit? Heb nu alle runes gebruikt en bang dat ik ze verlies. Van ene kant word het nu een stuk minder uitdagend als ik alles op lvl zet. Ben al level 90+
op zich natuurlijk leuk als iemand je probeert te helpen maar ja als je 600 lord runes ziet dan weet je dat t door cheaten is gekomen. Heel simpel op te lossen toch? Even een paar keer dood gaan en dan heb je geen cheaters remorse.

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

SD5k

>4&X

NoTimeRemains schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:40:
[...]

op zich natuurlijk leuk als iemand je probeert te helpen maar ja als je 600 lord runes ziet dan weet je dat t door cheaten is gekomen. Heel simpel op te lossen toch? Even een paar keer dood gaan en dan heb je geen cheaters remorse.
Niet perse cheaten, je kan ook dupen door items online aan een maat van je te geven en daarna te save scummen, daarna geeft hij de items aan je terug zodat je het dubbele hebt, dit kan je vervolgens blijven herhalen.

Ik zou inderdaad afraden om deze runes te gebruiken omdat het de progressie behoorlijk breekt, stort jezelf een paar keer van een klif en ga verder met de game. :)

[ Voor 12% gewijzigd door SD5k op 06-04-2022 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

SD5k schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:42:
[...]

Niet perse cheaten, je kan ook dupen door items online aan een maat van je te geven en daarna te save scummen, daarna geeft hij de items aan je terug zodat je het dubbele hebt, dit kan je vervolgens blijven herhalen.
dus cheaten.

This is the Way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Hoogstens een exploit, maar het delen van items zit al jaren in deze games, dus blijkbaar liggen ze er niet wakker van bij From.

Kan serieus handig zijn als je een extra character snel op weg wil helpen voor online play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:34
FlyLight3r schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:00:
Gisteren heel fanatiek mt. Gelmir en Volcano manor doorlopen! Eindbaas daar verslagen. Ook daar weer beetje DS3 vibes :D

Maarrr.. voor de liefhebbers van de questline daar... die stopt blijkbaar naar killen van hem?
spoiler:
Ik had er 2 gedaan en die van patches.. maar nu is ze weg en zijn de andere 2 quests weg (of 1 want ik zie rechtsboven nog een rood vlekje).

Mis ik nu iets belangrijks? Want opzich boeit het me niet dat ik een questline niet af kan ronden maar zou zonde zijn als ik iets trophy related mis nu haha
Mocht het niet lukken dan mis je wat items, maar er is voor zover ik weet geen impact op platinum.

[ Voor 26% gewijzigd door Woodsy op 06-04-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Dazzler2120 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:56:
[...]

Ben je de
spoiler:
gargoyle
boss al tegen gekomen in nekron city?
Daar liep ik toch echt wel weg met trillende handjes :+
Was vervelend, maar niet zoals in DS voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb nog een quest open staan voor het 'vingervrouwtje' White Mask Varré, waarbij ik 3 keer de finger moet gebruiken om anderen te invaden. Als ik dat doe, gaat mijn wereld dan permanent open voor invaders?
Tot nu toe heb ik nog geen pvp invaders tegengekomen en dat wil ik eigenlijk graag zo houden ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

Superkiwi schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:20:
Ik heb nog een quest open staan voor het 'vingervrouwtje' White Mask Varré, waarbij ik 3 keer de finger moet gebruiken om anderen te invaden. Als ik dat doe, gaat mijn wereld dan permanent open voor invaders?
Tot nu toe heb ik nog geen pvp invaders tegengekomen en dat wil ik eigenlijk graag zo houden ;)
nee jij invade die ander

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat weet ik, dat is ook wat ze vraagt.
Maar er is toch een bepaalde trigger waardoor pvp vanaf beide kanten mogelijk wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

Superkiwi schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:26:
Maar er is toch een bepaalde trigger waardoor pvp vanaf beide kanten mogelijk wordt?
oh zo, nee tis een eenmalig actie.

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Superkiwi schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:26:
Nee. De enige manier waarop je invaded kan worden door spelers is door iemand te summonen *of* door de taunter's tongue item te gebruiken.

Hoe vaak jij anderen invade(d hebt) is daarbij niet relevant.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:05
SD5k schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:42:
[...]

Ik zou inderdaad afraden om deze runes te gebruiken omdat het de progressie behoorlijk breekt, stort jezelf een paar keer van een klif en ga verder met de game. :)
Je bent de game buiten de game om aan het beïnvloeden, dat noem ik cheaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@NoTimeRemains @D4NG3R thanks!
Dan ga ik haar quest maar eens oppakken :)

Straks eerst even verder met Shaded Castle in Mt Gelmir, daar liggen nog ergens 70k runes op de grond :X

[ Voor 41% gewijzigd door Superkiwi op 06-04-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Loei123 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:31:
[...]

Dat kan, ik lig er niet wakker van, het geeft je geen oneerlijk voordeel aangezien je de summon range ook verhoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
SD5k schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:36:
[...]

Dat kan, ik lig er niet wakker van, het geeft je geen oneerlijk voordeel aangezien je de summon range ook verhoogt.
Als het geen oneerlijk voordeel geeft wat kan dan een reden zijn om het te doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Loei123 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:31:
[...]

Op diezelfde fiets zou het installeren van een nieuwe CPU of GPU, zodat je een hogere framerate haalt, ook cheaten zijn. Het is maar waar je de grens wil leggen.

De morele discussie ga ik mij niet in mengen, maar FROM staat het maken en terugzetten van (door het spel zelf gegenereerde) savegames toe zonder daar limieten aan te hangen. Sterker nog; ze moedigen zelfs aan dat men regelmatig een backup maakt van de savegames mocht deze in een later stadium op wat voor manier dan ook kapot gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Superkiwi schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:33:
@NoTimeRemains @D4NG3R thanks!
Dan ga ik haar quest maar eens oppakken :)

Straks eerst even verder met Shaded Castle in Mt Gelmir, daar liggen nog ergens 70k runes op de grond :X
Tip, doe de fingers bij de allereerste grace van het spel. Bij Sentinel daar.
Had geprobeerd bij die church van die quest en gebeurde niks daar.

Had op de andere plek direct 3x raak binnen enkele seconden :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Superkiwi je hoeft daar verder ook niks mee te doen trouwens, al spring je direct van een klif af nadat je iemands wereld in gekomen bent.

De enige eis is dat je 3x invade, al weet ik niet zeker of het telt als je de finger severer gebruikt om jezelf te disconnecten. Waarschijnlijk wel.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 06-04-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:12

Dazzler2120

FP ProMod
D4NG3R schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:57:
[...]

Op diezelfde fiets zou het installeren van een nieuwe CPU of GPU, zodat je een hogere framerate haalt, ook cheaten zijn. Het is maar waar je de grens wil leggen.
Los van de rest van de discussie, snap ik deze opmerking niet... FS capt het spel op 60fps, zodra je je framerate uncapt m.b.v. een mod, word je uitgesloten van online play.

Maar wat dit te maken heeft met een discussie over of je items dupen wél of niet moreel vindt kunnen, daar heb ik geen idee van

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dazzler2120 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:24:
[...]

Los van de rest van de discussie, snap ik deze opmerking niet... FS capt het spel op 60fps, zodra je je framerate uncapt m.b.v. een mod, word je uitgesloten van online play.
Genoeg mensen die strugglen rondom de minimumeisen zonder solide aan de 60fps te blijven, het spel is flink moelijker als je framerate constant inkakt. Maargoed, het punt wat ik probeerde te maken is dat niet alle 'externe invloed' per definitie vals spelen of moreel discutabel/verwerpelijk is. Dat is sterk afhankelijk van waar je zelf de grens legt en hoe jouw morele kompas er voorstaat. Tegen de regels die FROM stelt aan online play is het iig niet, en dat is de enige harde grens die getrokken wordt.

Genoeg andere dingen om je zorgen om te maken, de meeste PvP'ers zijn naar mijn idee iig geen twink builds. :)

[ Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 06-04-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
SD5k schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:01:
[...]

Heb je de rest van de games niet gespeeld? Ik vraag het omdat Demon's Souls niet echt bekend staat als de moeilijkste From Software content, of is dat puur omdat je die als eerste speelde?

De DLC's van DS2 en DS3 vond ik ook behoorlijk pittig.
Klopt, Demon's Souls heb ik gespeeld omdat ik een leuke game zocht toen op release voor de PS5. Mijn eerste game was de PS4 exclusive Bloodborne. De rest heb ik niet gespeeld.

Ik denk wat het hier makkelijker maakt is de site of grace/stakes of marika, maar met name ook de spirit summons en het makkelijk upgraden van de character. Dit heeft voor en nadelen, afhankelijk van wat je voorkeur is. Ik vind Elden Ring een hele goede game, het is anders dan de oudere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
D4NG3R schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:57:
[...]

Je zult niet meer dan 60fps halen, zoals from het bedoeld heeft.

Het dupen van items door met saves te knoeien, ja dat hebben ze ook zo bedoeld en is volledig hetzelfde. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Ultra-wide 21:9 support doen ze ook al niet aan omdat het een oneerlijk voordeel kan geven.. Dat is de domste beslissing van het hele spel als je het mij vraagt

[ Voor 5% gewijzigd door Fordox op 06-04-2022 16:45 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Loei123 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:52:
[...]

Als het geen oneerlijk voordeel geeft wat kan dan een reden zijn om het te doen? :)
Zoals ik al zei, om je characters sneller te levellen. Dat kun je zien als een oneerlijk voordeel, maar het kan ook wel fijn zijn om je zoveelste character iets sneller op weg te helpen.

Ik heb het ook wel een aantal keren gedaan in DS3, maar heb daarnaast ook de game talloze keren opnieuw doorlopen met verschillende characters. Ik zie het kwade er niet van in.

Dit geeft je geen oneerlijk voordeel t.o.v. hosts in een invasion aangezien je alleen connectie maakt met spelers van rond jouw level.

Daarnaast lijkt Elden Ring me niet echt een game om heel serieus te nemen wat betreft PVP, door de grote hoeveelheid wapens, spreuken en items zal er waarschijnlijk nooit een hele goede balans zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door SD5k op 06-04-2022 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
SD5k schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:48:
[...]

Zoals ik al zei, om je characters sneller te levellen. Dat kun je zien als een oneerlijk voordeel, maar het kan ook wel fijn zijn om je zoveelste character iets sneller op weg te helpen.

Ik heb het ook wel een aantal keren gedaan in DS3, maar heb daarnaast ook de game talloze keren opnieuw doorlopen met verschillende characters. Ik zie het kwade er niet van in.

Dit geeft je geen oneerlijk voordeel t.o.v. hosts in een invasion aangezien je alleen connectie maakt met spelers van rond jouw level.

Daarnaast lijkt Elden Ring me niet echt een game om heel serieus te nemen wat betreft PVP, door de grote hoeveelheid wapens, spreuken en items zal er waarschijnlijk nooit een hele goede balans zijn.
Je laatste punt ben ik volledig met je eens.

Maar als je op een bepaald stuk/lvl realistisch maar één wapen naar +8 oid kunt krijgen en je gaat die dupen, dan heb toch wel degelijk een voordeel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
The Shaded Castle afgerond.
Niet een plaats waar ik snel nog een keer heen zou gaan; veel poison en daarnaast een beetje rot en death. Wel beloond met een Legendary Armament :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik heb nu alle wapens op Max Level en alle Talismans. Nu nog all Ashes of War, Magic en Armor.

Nog een flinke weg te gaan dus voordat ik echt alles gezien en gedaan heb 😏

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:11
Greatsword schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:01:
[...]

Ik heb nu alle wapens op Max Level en alle Talismans. Nu nog all Ashes of War, Magic en Armor.

Hoeveel uur heb je er nu inzitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Laatst online: 20:39

reaL_G

G

Loei123 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:07:
[...]

Je laatste punt ben ik volledig met je eens.

Maar als je op een bepaald stuk/lvl realistisch maar één wapen naar +8 oid kunt krijgen en je gaat die dupen, dan heb toch wel degelijk een voordeel.
geupgrade weapons zijn niet te dupen. alleen og onaangetaste

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

[...]

NG+++++++?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Op welke wijze kun je armor upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Fordox schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:45:
Ultra-wide 21:9 support doen ze ook al niet aan omdat het een oneerlijk voordeel kan geven.. Dat is de domste beslissing van het hele spel als je het mij vraagt
als dat echt het domste is.
gelukkig beslissen ze gewoon wat zij willen,
en niet wat jan en alle man wilt.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reaL_G schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:45:
[...]

geupgrade weapons zijn niet te dupen. alleen og onaangetaste
Incorrect, je kan gewoon Max levels wapens dupen en traden. Het enige wat belangrijk is dat de ontvanger een wapen heeft op hetzelfde level. Je kan dus geen Max wapen geven aan iemand die met een +2 o.i.d. Loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loei123 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:52:
[...]

Op welke wijze kun je armor upgraden?
Niet upgraden maar wel droppen voor iemand. En als je dan de Save file weer download uit de Cloud dan heb je beide het item ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Greatsword schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:56:
[...]

Incorrect, je kan gewoon Max levels wapens dupen en traden. Het enige wat belangrijk is dat de ontvanger een wapen heeft op hetzelfde level. Je kan dus geen Max wapen geven aan iemand die met een +2 o.i.d. Loopt.
oke, dat was niet bekend.
dus vereiste is level ongeacht welk weapon.
zit er ook nog verschil in normaal of somber geupgrade?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reaL_G schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:07:
[...]

oke, dat was niet bekend.
dus vereiste is level ongeacht welk weapon.
zit er ook nog verschil in normaal of somber geupgrade?
Klopt, daarom +10 en +25 afhankelijk van het type wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond was geen goede avond wat 'Elden Ring'betreft. Ik heb meermaals overwogen om de controller tegen de muur te gooien. Vele Runes en Rune Arcs vergooid en versleten en voor wat? :(

Anyhow, ik merk dat het nu stagneert. Mijn laatste overwinningen waren Caria Manor en Academy of Raya Lucaria. Limgrave en Liurnia lijken ook uitgeput nu en andere gebieden, zoals Altus Plateau, zijn nog te pittig; dat bleek vanavond weer.

Nu level 79 en een beetje doelloos rond aan het lopen ...

Later deze week maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt altijd nog richting Caelid natuurlijk, mocht je daar nog niet geweest zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Laatst online: 16:34
Yonix schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:08:
Vanavond was geen goede avond wat 'Elden Ring'betreft. Ik heb meermaals overwogen om de controller tegen de muur te gooien. Vele Runes en Rune Arcs vergooid en versleten en voor wat? :(

Anyhow, ik merk dat het nu stagneert. Mijn laatste overwinningen waren Caria Manor en Academy of Raya Lucaria. Limgrave en Liurnia lijken ook uitgeput nu en andere gebieden, zoals Altus Plateau, zijn nog te pittig; dat bleek vanavond weer.

Heb je alle ondergrondse gebieden doorlopen? Ik heb het idee dat we redelijk gelijk gevorderd zijn. Caelid zuid is ook nog een optie (noord vermijden). Siofra en Ainsel ook. Die zijn wellicht nog wel beter geschikt (was zelf rond de level 65 daar). Alle 3 en wat andere locaties heb ik doorlopen voor naar het Altus Plateau te gaan. Vers uit Caria Manor ben ik level 107. Zonder grinden of een farm te gebruiken. Wel ga ik iedere tombe, grot en evergaol in. Mijn Uchi is +17.

Succes in ieder geval. Er valt genoeg te ontdekken en naar uit te kijken nadat je een paar extra levels hebt verzameld.

[ Voor 5% gewijzigd door Woodsy op 06-04-2022 23:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Ik ben level 90 nu en nog nooit een rune arc gebruikt haha

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim_G
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-12-2022
MrVegeta schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:31:
Wat is het idee van Ordina? Daar lopen onzichtbare lui, dus je moet een torch hebben maar je kan geen schild torch en wapen tegelijk dragen :/ beetje irritant wel :p
Je moet je torch dan ook inwisselen voor zo'n lamp. Die kan je gewoon aan zetten wanneer het nodig is en je blijft je wapens gewoon vasthouden.

Maar misschien was dat al gezegd, ben nog niet zover in dit topic :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tim_G op 07-04-2022 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
CHKYBSTRD schreef op donderdag 7 april 2022 @ 00:06:
122 en ook hier niet hoor. Ook omdat ik het niet nodig heb gehad ofzo?
Vraag me af wanneer ik ze echt ga gebruiken 8)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
FlyLight3r schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:15:
[...]

Ik wel aantal keer om faith te boosten tot een minimum zodat je een incantation kan gebruiken tegen rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
FlyLight3r schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:15:
[...]

haha heel eerlijk, in het begin niet goed opgelet, had geen idee van wat ze doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

laugh schreef op donderdag 7 april 2022 @ 07:21:
[...]

[...]

Ik wel aantal keer om faith te boosten tot een minimum zodat je een incantation kan gebruiken tegen rot.
Daar is ook een talisman voor eventueel, of stack je die met die great rune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

Ok, gisteren heel Leyndell uitgemoord, maar ik ben te overleveled. Ik had vantevoren de Mimic geupgrade maar die moet ik maar niet meer gebruiken. Nu naar de Forbidden Lands en dan maar even stoppen met wapens upgraden en levels stop ik maar in dingen die er voor mij niet toe doen. Ik gebruikte ook die golden scarab talisman, die ook niet meer gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door NoTimeRemains op 07-04-2022 09:24 ]

This is the Way.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gister Melenia neer gekregen, kneiter lastig gevecht (level 130) waar ik uiteindelijk toch de +10 mimic summon voor nodig had. Haar damage output was gewoon te hoog, elke keer als ik wat schade kreeg had ik niet genoeg tijd om te healen, moet eigenlijk ook mijn flasks een keer upgraden, zijn nu +7. Eerste gedeelte van dat gevecht was wel heel leuk, maar bij de tweede was de damage output (vigor 40 volgens mij) gewoon te hoog.

Bleed build met Rivers of Blood deed wel heul veul damage op haar. Ik begin nu aan het gebied van de (voor mij) laatste Shardbearer. Daarna nog een paar quests doen en dan weer richting de Erdtree.

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 07-04-2022 09:51 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik gebruik uberhaupt geen consumables.. Ik weet niet waarom maar tijdelijke buffs door consumables vind ik in elk spel stom :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Fordox schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:55:
[...]

Ik gebruik uberhaupt geen consumables.. Ik weet niet waarom maar tijdelijke buffs door consumables vind ik in elk spel stom :+
Als je nooit sterft is het effect van de rune arcs permanent. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik wil nog wel eens voordat ik een boss room in loop paar buffs gebruiken, kan soms net het verschil zijn.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik vind dat je jezelf tekort doet door geen gebruik te maken van (tijdelijke) buffs, of dat nou even kort wat meer stamina regen is of je zwaard in de fik zetten voor extra damage is. Een deel van de balans is juist gemaakt rondom consumables. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 14:49
D4NG3R schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:20:
Ik vind dat je jezelf tekort doet door geen gebruik te maken van (tijdelijke) buffs, of dat nou even kort wat meer stamina regen is of je zwaard in de fik zetten voor extra damage is. Een deel van de balans is juist gemaakt rondom consumables. :)
Juist het mooiste deel van het spel. Een laagje fire grease op je katana nadat je door de mist bent gelopen.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

D4NG3R schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:20:
Oh ik geef je gelijk daarin hoor,
Maar ik wil een goeie baseline hebben in gear en mn eigen skills het verschil laten maken zodat ik op elk punt in de game even sterk ben.
Ik wil geen 'skill kopen' met tijdelijke buffs :p

Ik ben gewoon obstinaat en mijn playstyle is eenmaal zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Consumables, zeker in ER, geven je daar echter een flink stuk flexibiliteit in - je kan niet 1 character bouwen wat letterlijk overal even goed in is. Soms ben je nou eenmaal wat meer fire defence of juist lightning defence nodig, soms is een monster zwak voor magic, en soms juist voor bleed. Waarom voor die kortstondige momenten niet ook een kortstondig effect gebruiken?

Wetend welke speelstijl/consumable, op welk moment belangrijk is, is toch ook onderdeel van de skillset? :D

Ieder z'n eigen uiteraard, m'n eerste run in m'n eerste souls game deed ik ook vrijwel zonder consumables, maar dat is niet iets wat ik nu vrijwillig over zou (willen) doen. :+

Sterker nog, ik overweeg om ooit een keer een consumable only run te doen, die zijn pismoeilijk in voortgaande souls games omdat je flink gelimiteerd bent in hoe veel je er tegelijk mee kan slepen. :9

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 07-04-2022 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Wat een game zeg. Ik zit als melee-mage met Moonveil nog altijd in Liurnia (level 71 al) en wil nodig door. Maar ik co-op met wat vrienden dus 'wacht' een beetje tot we samen de boss kunnen neerhalen en verder gaan naar andere gebieden.

Tijdens dat 'wachten' heb ik mijn Moonveil maar even geupgrade naar +9. Wat handige trickjumps en geraas op m'n paardje en dan heb je die stones zo te pakken. Maar nu voel ik me eigenlijk wel een beetje overpowered met regelmatig strikes van >1000 damage. Ik hoop/neem aan dat de content later in de game alsnog challenging wordt - maar nu doe ik wel echt bizarre damage. Nu weet ik dat +9 niet normaal is in Liurnia - maar dat het zoveel impact had wist ik niet.

Les voor mijn 2e playthrough die ergens in de zomer wel komt - gewoon een beetje rondrennen en niet teveel lezen over overpowered early game builds. Het haalt stiekem de lol er vanaf voor mij - maar als ik erover lees kan ik het niet laten toch even allemaal zelf stilletjes na te doen.

Monkey see, monkey do. Maar er volgen vast genoeg uitdagingen - ook met mijn wat te sterke zwaardje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

TheProf82 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:40:
Maar nu voel ik me eigenlijk wel een beetje overpowered met regelmatig strikes van >1000 damage.
De moonveil is een van de wapens welke belachelijk sterk is voor hoe simpel het te gebruiken is.

spoiler:
En dat gaat eigenlijk ook niet meer weg naarmate je verder het spel in komt.

* D4NG3R besloot dan ook vrij snel af te stappen van int/dex met de moonveil. Begon te cheap aan te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
D4NG3R schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:43:
[...]

De moonveil is een van de wapens welke belachelijk sterk is voor hoe simpel het te gebruiken is.

spoiler:

* D4NG3R besloot dan ook vrij snel af te stappen van int/dex met de moonveil. Begon te cheap aan te voelen.
Ja - dat vreesde ik al een beetje. Haha. Maar geen probleem - ik kan altijd respeccen binnenkort en een leuke build uitkiezen, alle items daarvoor verzamelen en de game anders aanvliegen. Een paladin die lekker tanky is met heals/lightning lijkt me wel leuk denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Volgende playthrough eens kijken naar parry :p nog nooit gebruikt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
SD5k schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:42:
[...]

Daar is ook een talisman voor eventueel, of stack je die met die great rune?
Stacken zodat je genoeg faith hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

MrVegeta schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:24:
Volgende playthrough eens kijken naar parry :p nog nooit gebruikt...
De buckler kan je vrijwel direct aan het begin krijgen, is een van de makkelijkste parry tools. Al raad ik persoonlijk small shields (al dan niet met de golden parry weapon art O+ ) aan zodat je in noodsituaties dat ding voor je kan houden om een klap op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
MrVegeta schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:38:
Gister Melenia neer gekregen, kneiter lastig gevecht (level 130) waar ik uiteindelijk toch de +10 mimic summon voor nodig had. Haar damage output was gewoon te hoog, elke keer als ik wat schade kreeg had ik niet genoeg tijd om te healen, moet eigenlijk ook mijn flasks een keer upgraden, zijn nu +7. Eerste gedeelte van dat gevecht was wel heel leuk, maar bij de tweede was de damage output (vigor 40 volgens mij) gewoon te hoog.

Bleed build met Rivers of Blood deed wel heul veul damage op haar. Ik begin nu aan het gebied van de (voor mij) laatste Shardbearer. Daarna nog een paar quests doen en dan weer richting de Erdtree.
Melenia ook aangekomen. Qua design etc prachtige boss.Echter qua gevecht vind ik deze echt (te) pittig. Level 140 ish met Moonveil Katana. Vooral in fase 1 dat healen is erg crap haha. Maar ze moet down voor de Platnum. ik vind het iig niet een erg leuk gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
spoiler:
Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vildhjarta schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:13:
[...]

Melenia ook aangekomen. Qua design etc prachtige boss.Echter qua gevecht vind ik deze echt (te) pittig. Level 140 ish met Moonveil Katana. Vooral in fase 1 dat healen is erg crap haha. Maar ze moet down voor de Platnum. ik vind het iig niet een erg leuk gevecht.
Summon gebruiken die laten tanken en hopen dat je haar kan staggeren voordat ze die spinning attack doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

spoiler:

Ik had precies hetzelfde, het is een beetje een auto-win button. Daarom ben ik ook naar Royal Greatsword overgestapt. Soms best onhandig, maar ook heerlijk om als een wilde mee in het rond te slingeren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Superkiwi schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:39:
[...]

Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.
:9
Doe jezelf een lol en doe het niet, er zijn zo godschruwelijk veel wapens die daadwerkelijk leuk en/of interessant zijn. De Moonveil is niet alleen saai qua moveset, maar ook saai qua weapon art.

Letterlijk het enige wat boeiend aan dat ding is, en waarom iedereen het ook gebruikt, is de weapon art damage output. Die gaat zelfs op base stats al over de 700 als je zowel de weapon art als de slag van het zwaard zelf hit in dezelfde aanval. :')

Heb zelf een level of 20 met dat ding rondgelopen, en ben toen lekker overgegaan op 20 str + de rest in dex, lekker veel wapens aan het testen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ik heb echt niet genoeg smithing stones om wapens een beetje fatsoenlijk uit te proberen.. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:00
Fordox schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:23:
Ik heb echt niet genoeg smithing stones om wapens een beetje fatsoenlijk uit te proberen.. Hoe doen jullie dat?
Meer verkennen? Ik heb echt smithing stones met hopen om eerlijk te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasy99
  • Laatst online: 10-08-2024
Vildhjarta schreef op donderdag 7 april 2022 @ 14:13:
[...]

Geen idee hoeveel vigor je hebt, ik had in de 50 en was rond de level 120 volgens mij. Bestudeer haar aanvallen, ze zijn allemaal aardig goed te ontwijken met een enkele rol. Tussen de aanvallen heb je vaak ruimte om een jump attack te doen, zo is ze vrij gemakkelijk te staggeren.

Flurry attack is het handigst om het eerste gedeelte te blocken met een shield. Zodra ze met het eerste gedeelte klaar is, naar rechts rollen net voordat ze je wil hitten met de volgende aanval, dan ben je safe voor de rest van de attack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het meest makkelijk is volgens mij de juiste Bell bearing (of zoiets) aan die twin maiden husks te geven en dan kun je ze gewoon kopen, alleen waar die dingen te vinden zijn verschilt nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

UnderAVoidSky schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:26:
[...]

Geloof mij, ik scout die dingen allemaal af :p
Maar ik zit dan ook al op +17 wanneer ik de capital nog in moet gaan. Ik ben ook bang dat de bell bearings voor hogere level smithing stones pas veel later in het verhaal komen. Maar ik zal eens scouten naar die dingen.

En van de twin maiden husks zijn ze toch ook niet infinite?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klaasy99
  • Laatst online: 10-08-2024
Voor de geïnteresseerden, Joseph Anderson heeft een video gemaakt over Elden Ring:
YouTube: Elden Ring - A Shattered Masterpiece

Hij maakt vrij in-depth critique's van games waarin hij zijn mening goed onderbouwd. Ik ben 'm nu aan het kijken, maar eerdere video's van hem over de souls games bevielen mij erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Fordox schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:48:
En van de twin maiden husks zijn ze toch ook niet infinite?
Nadat je de juiste bell bearings gevonden hebt dus wel, ik kan stones tot 6 nu infinite kopen. Daarmee kan ik alles dus naar +18 halen. Ook de somber stones heb ik tot 6. Voor beide typen koste dat 3 verschillende bells.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 07-04-2022 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
UnderAVoidSky schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:26:
[...]

Nog tips om deze grinden in Limgrave aangezien elk nieuw wapen uitgebreid getest moet worden :P

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 21:48
Backup van je save maken, je wapens upgraden en uittesten, als het niet bevalt je save terugzetten :P .
Of gewoon upgraden met de smithing stones die je kan kopen (lever je ball bearings in) en dan testen voordat je besluit om je kostbare stones te gebruiken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Ik had mezelf voorgenomen om in m'n eerste playthrough echt helemaal niks op te zoeken, veel te leuk om er blind in te gaan. Maar inmiddels ben ik daar toch een beetje op teruggekomen, want ondanks goed zoeken en ontdekken was ik ook nog wel veel aan het missen. Deze game is gewoon te groot en er ligt zo veel verstopt dat het voor één persoon alleen niet in een acceptabele tijd te doen is.

Maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg, want juist dat zorgt voor een ontzettend tof community gevoel bij deze game. De wiki, fora, youtube, reddit. Iedereen zit de geheimen van het spel met elkaar te delen en ik merk dat ik het ontzettend leuk vind om te lezen en te zien hoe andere mensen het spel oppakken.

Waar ik zelf vooral voor de bijl door ging is het systeem rond alle mogelijke builds, wapens etc. Dit deden ze al goed in Dark Souls maar nu meer dan ooit is het aanbod aan verschillende toffe speelstijlen groter dan ooit. Als internet niet bestond had ik waarschijnlijk nu op level 88 nog steeds rondgelopen met een longsword op een quality build, gewoon omdat dat het enige was wat ik ken, lekker vertrouwd en toch al geupgrade, werkt prima. Ik heb geen tijd om alle andere wapens uitgebreid te testen en heb de helft gemist. En de wisselwerking tussen equipment, stats, ash of war, magie en talismans etc is zo ontzettend uitgebreid en complex, dat het gewoon echt een leuke puzzel is om te onderzoeken hoe je een gaaf karakter kan bouwen.

Ik heb even meegedaan met dat dubbele-katana/int feestje omdat ik die katana's al een keer te pakken had toen ik effe op avontuur in Caelid was, maar dat was inderdaad rete boring!
Dus zat ik effe flink na te denken wat voor poppetje ik wou bouwen, en dat moest echt een close-combat krachtpatser worden met twee dikke wapens, alles op de aanval. Nu had ik al die Vyke War Spear en die Treespear gevonden, twee Greatspears die met faith schalen, en ook wat van die madness incantations die me gaaf leken. Maar wel effe flink 'onderzoek' zitten doen om uit te zoeken hoe ik zo'n poppetje nou precies wil inrichten qua spullen, spells en stats.

Bevalt tot nu toe wel heel goed, toffe moveset, die Vyke speer heeft een gave Ash, veel damage en mega aanvallend mee te spelen, leuk om wat af te kunnen wisselen met een paar spreuken. Die running two-handed attack is echt sick.
Minpunten zijn de wat lagere defence/hp/equipload omdat er veel stats nodig zijn, en die madness spreuken zijn niet echt super sterk tegen de mobs. En ik merk ook al dat ik het saai vind om mezelf te buffen, wil gewoon meteen door die mist heen rennen.

Maar ben in ieder geval alweer aan het nadenken over hoe ik m'n poppetje de komende tijd beter ga maken en wat de volgende build wordt als ik op deze uitgekeken ben.
Ben benieuwd naar jullie builds!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

Sebastiaannn schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:08:
Ik had mezelf voorgenomen om in m'n eerste playthrough echt helemaal niks op te zoeken, veel te leuk om er blind in te gaan. Maar inmiddels ben ik daar toch een beetje op teruggekomen, want ondanks goed zoeken en ontdekken was ik ook nog wel veel aan het missen. Deze game is gewoon te groot en er ligt zo veel verstopt dat het voor één persoon alleen niet in een acceptabele tijd te doen is.

Maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg, want juist dat zorgt voor een ontzettend tof community gevoel bij deze game. De wiki, fora, youtube, reddit. Iedereen zit de geheimen van het spel met elkaar te delen en ik merk dat ik het ontzettend leuk vind om te lezen en te zien hoe andere mensen het spel oppakken.

Waar ik zelf vooral voor de bijl door ging is het systeem rond alle mogelijke builds, wapens etc. Dit deden ze al goed in Dark Souls maar nu meer dan ooit is het aanbod aan verschillende toffe speelstijlen groter dan ooit. Als internet niet bestond had ik waarschijnlijk nu op level 88 nog steeds rondgelopen met een longsword op een quality build, gewoon omdat dat het enige was wat ik ken, lekker vertrouwd en toch al geupgrade, werkt prima. Ik heb geen tijd om alle andere wapens uitgebreid te testen en heb de helft gemist. En de wisselwerking tussen equipment, stats, ash of war, magie en talismans etc is zo ontzettend uitgebreid en complex, dat het gewoon echt een leuke puzzel is om te onderzoeken hoe je een gaaf karakter kan bouwen.

Ik heb even meegedaan met dat dubbele-katana/int feestje omdat ik die katana's al een keer te pakken had toen ik effe op avontuur in Caelid was, maar dat was inderdaad rete boring!
Dus zat ik effe flink na te denken wat voor poppetje ik wou bouwen, en dat moest echt een close-combat krachtpatser worden met twee dikke wapens, alles op de aanval. Nu had ik al die Vyke War Spear en die Treespear gevonden, twee Greatspears die met faith schalen, en ook wat van die madness incantations die me gaaf leken. Maar wel effe flink 'onderzoek' zitten doen om uit te zoeken hoe ik zo'n poppetje nou precies wil inrichten qua spullen, spells en stats.

Bevalt tot nu toe wel heel goed, toffe moveset, die Vyke speer heeft een gave Ash, veel damage en mega aanvallend mee te spelen, leuk om wat af te kunnen wisselen met een paar spreuken. Die running two-handed attack is echt sick.
Minpunten zijn de wat lagere defence/hp/equipload omdat er veel stats nodig zijn, en die madness spreuken zijn niet echt super sterk tegen de mobs. En ik merk ook al dat ik het saai vind om mezelf te buffen, wil gewoon meteen door die mist heen rennen.

Maar ben in ieder geval alweer aan het nadenken over hoe ik m'n poppetje de komende tijd beter ga maken en wat de volgende build wordt als ik op deze uitgekeken ben.
Ben benieuwd naar jullie builds!
ik ben een met grote passen ben je snel thuis, volledig strength / vigor / endurance en dan gaan met die banaan. Nu langzaam ook naar andere dingen aan t kijken want alleen maar zwaaien met je colossal zwaard verveelt nu ook wel een beetje.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yonix schreef op woensdag 6 april 2022 @ 23:08:

Vanavond was gelukkig weer een betere avond. :P

Wat dungeons gecleard - f*cking Imps _O- - en wat terrein verkend. Trouwens, wat ik nog niet wist:
spoiler:
Wist ik veel dat je merchants kon doden. Got myself a new armor! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xzkcz8QhmPId6PyrL3kGFwDDL1M=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/0wXJShrOtikGzDUX8TVC39jf.png?f=fotoalbum_medium

Nog wel even een vraagje: ik heb Ranni ontmoet in de toren bij 'Three Sister' en ben nu in dienst van haar. Echter, ik zou Blaidd bij Sofia Well moeten treffen, maar daar is hij niet. Ik had blijkbaar niet alle dialogen 'exhausted' en nu is Ranni in een slumber. Wat kan ik doen? :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Yonix schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:58:

Nog wel even een vraagje: ik heb Ranni ontmoet in de toren bij 'Three Sister' en ben nu in dienst van haar. Echter, ik zou Blaidd bij Sofia Well moeten treffen, maar daar is hij niet. Ik had blijkbaar niet alle dialogen 'exhausted' en nu is Ranni in een slumber. Wat kan ik doen? :S
Ronde plateau in Limgrave, vlakbij waar je begint. Je kunt daar naar beneden om een baas te verslaan. Hij zit daar nu opgesloten als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 14:49
Gisteren even stuk gelopen in de black knife catacombs. De cemetary shade had ik in twee hits kapot terwijl de demi-human spirits voor afleiding zorgden. Maar die black knife assassin kom ik maar niet voorbij. Ik kan geen summons gebruiken en hij is veel te snel in een veel te krappe ruimte. Misschien maar even mijn parry-skills gaan oefenen want ik kom er bijna niet doorheen...

Edit: Lees net dat er wel een golden summon moet zijn voor deze boss. Vanavond eens even kijken, ben er dan al minstens 15 keer langs op gesprint. ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Slappyjoez op 08-04-2022 09:13 . Reden: Toevoeging ]

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het wordt steeds gekker. Moet zeggen dat ik deze hele Zip categorie eigenlijk niks aan vind aan vind omdat het voor mij wel een heel hoog cheat gehalte heeft.

Hopelijk krijgt de Any% categorie dus binnenkort wat regeltjes, want voor je het weet zippen we straks in 1x door naar de eindbaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bij de vorige souls games werden uiteindelijk 2 categorieen het populairst;
Any% en Any% glitchless, ik neem aan dat ook bij ER voldoende glitchless runs komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Greatsword schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:00:
Het wordt steeds gekker. Moet zeggen dat ik deze hele Zip categorie eigenlijk niks aan vind aan vind omdat het voor mij wel een heel hoog cheat gehalte heeft.

Hopelijk krijgt de Any% categorie dus binnenkort wat regeltjes, want voor je het weet zippen we straks in 1x door naar de eindbaas.

[Video: Elden Ring Any% Speedrun in 14:08 (World Record)]
Het zal aan mij liggen dat ik waarschijnlijk niet diep genoeg in het Dark Souls verhaal zit, maar waarom?
Dat is gewoon glitch glitch tot bij de baas en klaar. Knap dat je het kan vinden, maar daar stopt het voor mij toch wel.

Bij een no-hit run heb ik nog zoiets van: wow, maar dit is voor mij persoonlijk pure troep. Kijk dan meer uit naar een Any%glitchless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:12

Dazzler2120

FP ProMod
UnderAVoidSky schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:28:
[...]

Het zal aan mij liggen dat ik waarschijnlijk niet diep genoeg in het Dark Souls verhaal zit, maar waarom?
Dat is gewoon glitch glitch tot bij de baas en klaar. Knap dat je het kan vinden, maar daar stopt het voor mij toch wel.

Bij een no-hit run heb ik nog zoiets van: wow, maar dit is voor mij persoonlijk pure troep. Kijk dan meer uit naar een Any%glitchless.
Deze mensen spelen niet meer voor het verhaal. Je kan ervan uitgaan dat om dit soort bugs te vinden, je het spel al zo vaak hebt gespeeld, dat je het verhaal kan dromen.
De waarom vraag kan simpel beantwoord worden, zoals zo veel waarom vragen; omdat het kan.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:59
Zelf inmiddels wat aan het ronddolen geweest na Renalla, ben zelf nu pas lvl 65, en Radahn voelt nog een beetje teveel en te sterk, dus richting leyndell gegaan. Dubbele Tree Sentinel beetje gecheesed door ze 1 voor 1 te doen.

Gebruik zelf nu de Grafted Greatblade voor Str only build maar ik ben niet echt een fan van de skill die erop zit. Zal vast nog wel wat leukers aan collosal blades te vinden zijn wat alleen strength nodig heeft en wat makkelijker te levellen is met een Ash of War die me wel bevalt. Wellicht gewoon nog even terug naar Caelid en de Greatblade ophalen voor zover ik die nog niet had, heb inmiddels zoveel wapens dat ik niet meer weet welke ik zo heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Zo Malenia gisteren gecleared in 2 keer al veel over gelezen en ging er van uit heel de avond bezig te zijn maar ging verrassend goed af en snel.

Daarna meteen Maliketh mee gepakt en die in 5 keer die was wel pittig nu in de Capital daar gestopt was wel even genoeg zo.

Ben ook wel blij als het eigenlijk voorbij.

Ben een beetje elden ring moe aan het worden + skip ook alle items nu omdat ik content ben met armor (radaghn) / wapens(rivers of blood) en rune level 154 en zo snel mogelijk het spel wil "uitspelen" nu :) .

Echt een gigantisch goede game hoor en wat een avontuur tot nu toe maar de new game plus hou ik nog wel even tegoed straks.

[ Voor 5% gewijzigd door JustC op 08-04-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yonix schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:58:
[...]
Heb je ook al met die grote smid gepraat in het zuidwesten van Liurna? Die zit vlak naast een site of grace en kan je ook nog wel een en ander vertellen over Blaid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CHKYBSTRD schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 00:04:
[...]
Ronde plateau in Limgrave, vlakbij waar je begint. Je kunt daar naar beneden om een baas te verslaan. Hij zit daar nu opgesloten als ik het goed heb.
Daar waar de
spoiler:
vallende ster is neergekomen

?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Superkiwi schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:12:
[...]

Daar waar de
spoiler:
vallende ster is neergekomen

?
Nee, in zo'n evergaol waar een mini boss zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is waar je hem tegenkomt nadat je met je handjes geknipt hebt.
We zitten ondertussen al iets verder in de questline.
Of ga ik hem nogmaals bij die Evergaol tegenkomen?

*Kiwi gaat vanavond eens op onderzoek uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Superkiwi op 08-04-2022 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:10:
[...]

Heb je ook al met die grote smid gepraat in het zuidwesten van Liurna? Die zit vlak naast een site of grace en kan je ook nog wel een en ander vertellen over Blaid ;)
Ik heb Blaidd al een keer ontmoet, vlakbij de eerste Endtree (where Runebears live). En vervolgens heb ik een Evergaol-vijand verslagen met zijn hulp.

Nu ben ik dus opnieuw op zoek naar hem, omdat hij mij moet helpen met de side quest van Ranni.

Dat is wel een minpunt aan het spel, dat al die side quests zo onduidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:11
Kom alleen maar van die witte npc’s tegen. Dus mis heel veel side quest ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
k1978 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:47:
Kom alleen maar van die witte npc’s tegen. Dus mis heel veel side quest ben ik bang.
Ik vrees dat ik ook al veel quests heb gemist. Ga me in de NG+ focussen op quests denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yonix schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:44:
[...]
Nu ben ik dus opnieuw op zoek naar hem, omdat hij mij moet helpen met de side quest van Ranni.
Daarom moet je even met die grote smid gaan praten ;)
Ranni verwees mij in elk geval richting Nokron dus ik ga daar vanavond eens een kijkje nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 08-04-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superkiwi schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:02:
[...]

Daarom moet je even met die grote smid gaan praten ;)
Ranni verwees mij in elk geval richting Nokron dus ik ga daar vanavond eens een kijkje nemen.
Die legt uit dat Blaidd al @Sofia River Well is, maar ik heb heel dat gebied uitgekamd en een Ancient Edelhert verslagen: no Bliadd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Nu online
Yonix schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:25:
[...]

Die legt uit dat Blaidd al @Sofia River Well is, maar ik heb heel dat gebied uitgekamd en een Ancient Edelhert verslagen: no Bliadd.
spoiler:
Hij staat bij een cliff vlakbij site of grace: Siofra River Bank. Als je Radahan al verslagen hebt, dan ben je hem daar tegengekomen. Daarna hangt hij rond bij Forloren Hound Evergoal.

[ Voor 15% gewijzigd door Exactor it op 08-04-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Yonix schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:44:
[...]

Ik heb Blaidd al een keer ontmoet, vlakbij de eerste Endtree (where Runebears live). En vervolgens heb ik een Evergaol-vijand verslagen met zijn hulp.

Dat is wel een minpunt aan het spel, dat al die side quests zo onduidelijk zijn.
Ik vind het zelf juist een ontzettend pluspunt dat de quests zo onduidelijk zijn, het vereist je eigen inzet ipv dat je handje wordt vastgehouden met pop-up dialogs en markers. :D

Anyway, ben je toevallig al bij het kasteel van General Radahn geweest?
Zo ja zal de questline pas verder gaan na het verslaan van hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Yonix schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:25:
[...]

Ik had er ook problemen mee en bij mij was hij te vinden in de eerder aangegeven evergoal. In het midden heb je dat vierkant waar je op kunt staan om naar beneden te kunnen. Ipv naar beneden gaan kun je een conversatie aangaan en hem bevrijden. In Nokron moet je dat zwaard zien te krijgen voor Ranni.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
D4NG3R schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 15:36:
[...]

Ik vind het zelf juist een ontzettend pluspunt dat de quests zo onduidelijk zijn, het vereist je eigen inzet ipv dat je handje wordt vastgehouden met pop-up dialogs en markers. :D

Anyway, ben je toevallig al bij het kasteel van General Radahn geweest?
Zo ja zal de questline pas verder gaan na het verslaan van hem.
An sich ben ik het akkoord met het handje vasthouden. Al zou het wel handig zijn moest er een soort dialoog logboek zijn (zoals bv. in Divinity Original Sin II) zodat ik wel weet waar ik gebleven was als ik een paar dagen niet meer gespeeld heb.
Pagina: 1 ... 41 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten