Toevallig vandaag Astel verslagen. Geen idee of die flail wat is maar voor nu red ik het prima met mijn Moonveil+9 en Meteoric Ore Katana+9.
Ik merk steeds dat boss fights één van deze drie dingen zijn:
1. GIGANTISCHE arena's met een baas van 50 meter lang/groot met ULTRA long-range attacks. Het is iedere keer hollen en dan teleporteren ze ook nog. 75% van de tijd zie je de attack niet omdat hun character model veel te groot is en de game niet uitzoomt.
2. GIGANTISCHE bosses in hele kleine areas. Succes met je camera!
3. Een semi-menselijke vijand dat misschien iets groter is maar je tenminste de aanvallen kunt zien.
De game is gebaseerd is op patroonherkenning en zelfs de map, traps, enemies en mobs hebben allemaal triggers die je leren bepaalde patronen te herkennen en deze te exploiten of bypassen. Echter wanneer je de aanval van een boss of miniboss niet kunt zien, kun je ook niet veel aan patroonherkenning doen. Moet ik nu dodgen? Blocken? Wegrennen? Long-range bevechten? Goh ik zou het niet meer weten.
De bosses zijn pas echt vermakelijk wanneer je situatie 3 hebt, met dodges, parry's en de eventuele magic. Dan heb je pas echt het gevoel dat je mano-e-mano de baas verslagen hebt. Nu zit ik gewoon een kamehameha te spammen op de oversized bosses vanaf het moment dat ze in range zijn en op mij aflopen want melee is gewoon een shitshow.