Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:24
MrVegeta schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:28:
[...]

Maar goed, iets voor tegen die scarlet rott fixen.
Mocht je faith minimaal 12 zijn dan zou ik daar ‘Flame, Cleanse Me’ voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Oh.

Ja dan moet je een speciale ash op je shield hebben. Ik speel double handed Rivers of Blood katana. Dus dan wordt het lastig haha.

[ Voor 31% gewijzigd door MrVegeta op 04-04-2022 12:38 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Atari schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:11:
[...]
Blood loss build-up gaat omhoog. Je krijgt dan sneller zo'n blood proc. Op Uchi +25 gaat die tot +115.
Als je dan ook nog Seppuku later als weapon art gebruikt op een off-hand weapon heb je zo'n beetje elke hit een blood loss proc. Zie onderstaande video.
Oké, dat verduidelijkt één en ander, bedankt d:)b

Respeccen (en de video bekijken) laat ik wel voor ng+, voor nu kan ik met mijn huidige build ook wel goed uit de voeten.
Misschien had ik wat dingen anders kunnen doen maar uiteindelijk gaat mijn char net als altijd toch naar een soort van quality build toe. In de vorige Souls games die ik gespeeld heb ben ik ook pas ná ng gaan kijken naar builds, videos en dergelijke, de eerste playthrough is het vaak met mijn ietwat beperkte kennis proberen het beste ervan te maken. Dat is nu 3 FromSoftware game goed gegaan dus moet het bij deze ook wel goedkomen ;)

[ Voor 198% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2022 13:26 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Nieuwe patch:

ELDEN RING: Update notes 1.03

The item included in the latest update

Fixed a bug in the balance adjustment of the boss "Starscourge Radahn" in update 1.03, in which the power of some attacks was unintentionally reduced.

https://en.bandainamcoent...den-ring-update-notes-103

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
Radahn was idd veel te makkelijk na de vorige patch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atari
Aha, het origineel van "Could this be a dog?"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 14:37
Atari schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:35:
Nieuwe patch:

ELDEN RING: Update notes 1.03

The item included in the latest update

Fixed a bug in the balance adjustment of the boss "Starscourge Radahn" in update 1.03, in which the power of some attacks was unintentionally reduced.

https://en.bandainamcoent...den-ring-update-notes-103
Voor de NG+ dan maar. Ik kon mijn eigen ervaring met Radahn al niet rijmen met de online berichten. Eerste poging ging die direct neer. Maar dit verklaart een boel.

Dacht ik eindelijk ‘gut’ te zijn geworden…

[ Voor 4% gewijzigd door Woodsy op 04-04-2022 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Auriza Hero Grave... :N

>:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:39
Dat is met die rollende dingen, met een hitbox dat groter is dan ze zijn, die je oneshotten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Exactor it schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:40:
[...]

Dat is met die rollende dingen, met een hitbox dat groter is dan ze zijn, die je oneshotten toch?
Precies, en dan heb ik het nog niet eens over de Boss |:(

Binnenkort nog maar eens proberen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Sipio schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:49:
[...]

Dat rijdende ding kun je vernietigen, kreeg daardoor een compleet Tree Sentinel Amor Set.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

[...]

Ik vond de dungeon zelf eigenlijk wel leuk, de boss heb ik na iets van 10 kansloze pogingen maar opgegeven, kom later wel eens terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
SD5k schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:02:
[...]

Ik vond de dungeon zelf eigenlijk wel leuk, de boss heb ik na iets van 10 kansloze pogingen maar opgegeven, kom later wel eens terug.
Zijn er 2 toch? 1 raken met een sleeping arrow zou het makkelijker moeten maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Laatst online: 18-09 18:57

reaL_G

G

Superkiwi schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:30:
[...]

Dat snap ik dus niet helemaal.
Met de Bloody Slash ash of war is de scaling van mijn Uchi als volgt:
Dex C, Str D, Arc D. Dan schaalt ie toch juist beter op Dex?
Met een Keen ash of war is het duidelijk, dan gaat de Dex scaling naar B.
je moet de letters zien als percentages, (20,15,10% etc…) niet als absolute scaling, ook steeds verminderd door softcap na softcap tot hardcap.

bv dus str scaling tot de eerste softcap kan beter zijn dan dex na 1ste softcap.

GiTS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

CHKYBSTRD schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:19:
[...]

Zijn er 2 toch? 1 raken met een sleeping arrow zou het makkelijker moeten maken ;)
Ja klopt, maar dat wilde ik niet spoilen. :P

Sleeping arrows heb ik totaal nog niet gebruikt, goede tip.

[ Voor 11% gewijzigd door SD5k op 04-04-2022 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:39
[...]

Ik heb veel langer over de weg naar de Boss gedaan dan de boss zelf. Ik was wat over levelled geloof ik. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Exactor it schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:04:
[...]

Ik heb veel langer over de weg naar de Boss gedaan dan de boss zelf. Ik was wat over levelled geloof ik. :)
Ik ben ook over levelled (105)

Maar ik krijg die 2 badasses niet neer, maar hierboven wat goede tips gelezen en ik ga ook proberen die chariots uit te schakelen voor de armor, let's see 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reaL_G schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:30:
[...]
bv dus str scaling tot de eerste softcap kan beter zijn dan dex na 1ste softcap.
Ja dat snap ik op zich wel, dat zie ik ook terug in mijn getalletjes per level nu ik bij Dex de softcap heb bereikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Lol, momentje goeiemorgen....
Vanuit de teleporter in Volcano Manor kom je voor de bossroom uit en precies daar zit een site of grace. Heel dat ding over het hoofd gezien joh, ik was elke keer de halve map over aan het rennen _O-
Nu dat geklaard is kunnen we weer eens wat pogingen op de boss gaan proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die boss is vrij makkelijk (imo) als je het wapen gebruikt dat je in die boss room krijgt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MrVegeta schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:54:
Die boss is vrij makkelijk (imo) als je het wapen gebruikt dat je in die boss room krijgt.
Kreeg er een beetje het Yorm the Giant gevoel bij ;)
Maar toch, ik ben al een paar keer doodgegaan tegen hem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Superkiwi schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:57:
[...]

Kreeg er een beetje het Yorm the Gitant gevoel bij ;)
Maar toch, ik ben al een paar keer doodgegaan tegen hem.
Ik ook hoor, is absoluut geen schande. :P

Vond deze baas een stuk leuker en uitdagender dan Yorm, en vond het geheel vooral grafisch heel indrukwekkend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oké, ik neem mijn woorden terug :P
Met ca een seconde tussen elke charged attack was ie redelijk eenvoudig neer. Snap niet dat het me gisteren zoveel moeite kostte.

Hij is inderdaad een stuk indrukwekkender dan Yorm :D
En hij levert ook een stuk meer souls op, potverdikkie zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ik laat die boss nog ff voor wat is is in Auriza Hero's Grave maar heb de armor wel _/-\o_

Wat een k*t gebied.. :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Woodsy
De controller en headset zijn opgeladen voor een avondje Elden Ring. Vanavond heb ik zoals het er nu uitziet bijna 3 uur om Mt. Gelmir te verkennen en bewonderen. Het is lang geleden dat ik echt een langere game-sessie kon houden. Veel plezier aan allen die vanavond weer van Elden Ring gaan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Fok. Punt of no return gemist. Wat een pokkelevel trouwens 😏😏

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atari
Woodsy schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:21:
De controller en headset zijn opgeladen voor een avondje Elden Ring. Vanavond heb ik zoals het er nu uitziet bijna 3 uur om Mt. Gelmir te verkennen en bewonderen. Het is lang geleden dat ik echt een langere game-sessie kon houden. Veel plezier aan allen die vanavond weer van Elden Ring gaan genieten.
Leuk, hilarisch topic over Elden Ring / Real-life balans op Reddit: https://www.reddit.com/r/...d_having_a_job_on_a_deep/

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Godskin Duo....ik krijg echt moordneigingen

Edit: Got them!!!

[ Voor 19% gewijzigd door ArnoldSmiley op 04-04-2022 21:05 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• B!g Boss
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Voila uitgespeeld, 94 uren op de ingame teller. Bij de allerlaatste boss had ik nog 1 milimeter health over, mijn hart ging effe 180 🙈😂.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Na Caria Castle mijn zinnen gezet op Caelid. Vanavond een stuk verkend en uiteindelijk bij Dragonbarrow aangekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yM4pbjq43BRWWFiuY861NnTim8g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wx8yzFADXpvUuMRqaO4gyd9b.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FA5BjcR3E-OWRcsrIqOm_EJ7yr0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/46FzlG9oWKLkoNIxzURjZBV6.png?f=fotoalbum_large

Had al wat van Caelid gezien, maar nu ook de map gevonden.

Die draken zijn nice. Helaas wel in 'Ford Faroth' gestrand. Fucking bats. :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Woodsy
Atari schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:33:
[...]

Leuk, hilarisch topic over Elden Ring / Real-life balans op Reddit: https://www.reddit.com/r/...d_having_a_job_on_a_deep/
Met een andere gezinssamenstelling had ik hiervoor 2-3 weken vrij genomen. Nu gaan alle vrije dagen op aan de schoolvakanties. Ook belangrijk natuurlijk!

Maar wat een avontuur was het weer vanavond. Meerdere kleine bosses neergehaald, een grot en tombe doorlopen, veel willekeurige zaken ontdekt en Volcano Manor grotendeels afgerond. De shortcut richting de boss is al geactiveerd. Maar qua ontwerp, de sfeer die de game uitademt en audio (muziek en effecten) staat de game op grote hoogte voor mij. Mij rest voor nu niets dan in mijn hoofd alvast de vervolgstappen plannen…

Een sfeer impressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0twqYhPKcv0m2WJXO5cPOCyWSrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKD7cBjkUZCJomIsg4vQqXrf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:46

Dazzler2120

FP ProMod
Pfoe! Vandaag veel frustratie beleefd tegen de
spoiler:
valiant gargoyles

Man dat was toch het meest irritante gevecht tot nu toe :')
Ik vind dat wel echt een mooie omgeving, die
spoiler:
Nokron city

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

nou
spoiler:
Rykard
is ook down... maar ik heb schijnbaar de quest voor die griet niet fatsoenlijk afgerond en nu is het klaar?

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:15
Woodsy schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:50:
[...]

Met een andere gezinssamenstelling had ik hiervoor 2-3 weken vrij genomen. Nu gaan alle vrije dagen op aan de schoolvakanties. Ook belangrijk natuurlijk!
Ik heb een sabattical genomen zodat ik dit spel beetje kon spelen haha. Ik speel sinds launch en alsnog ben ik op zo rond 75-80% qua content. Ik ben wel echter op het punt gekomen dat ik werkelijk nog alles kan doen maar het toch een beetje wasted effort wordt voor een wapen waar ik de stats toch niet voor heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds slecht in de manier waarop quests werken in soulsborn games. Vanavond even een eindje aan het backtracken geweest voor een aantal NPC's. Maar volgens mij is Edgar bij mij bugged. Die wil niet spawnen op het punt waar het internet zegt dat het zou moeten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
TrafalgarLaw schreef op maandag 4 april 2022 @ 23:00:
[...]

Ik heb een sabattical genomen zodat ik dit spel beetje kon spelen haha. Ik speel sinds launch en alsnog ben ik op zo rond 75-80% qua content. Ik ben wel echter op het punt gekomen dat ik werkelijk nog alles kan doen maar het toch een beetje wasted effort wordt voor een wapen waar ik de stats toch niet voor heb.
Ik bewaar / verzamel vrijwel alles, altijd handig met een respec. (Of NG1 etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:19:
Oké, ik neem mijn woorden terug :P
Met ca een seconde tussen elke charged attack was ie redelijk eenvoudig neer. Snap niet dat het me gisteren zoveel moeite kostte.

Hij is inderdaad een stuk indrukwekkender dan Yorm :D
En hij levert ook een stuk meer souls op, potverdikkie zeg!
Ik vond dit een van de leukste boss fights 🥰

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik sta eigenlijk al een week op het punt om de Capital te betreden maar wilde nog wat losse eindjes afhandelen, ik val werkelijk van de ene rabbit hole in de andere..

spoiler:
Volcano Manor, Shaded Castle, Nokron City, en dan ook de quests van Ranni, Fia, Blaid en D waar ik mee verder probeer te komen.

Gok dat ik hier nóg wel een week mee bezig ben. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hahaha dat klinkt heel herkenbaar _O-
"even in dat hoekje kijken nog"..... *poef*..... compleet nieuwe wereld ontdekt.
Mijn lijstje met dingen die ik nog moet doen wordt ook steeds langer en langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Yonix schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:35:
Na Caria Castle mijn zinnen gezet op Caelid. Vanavond een stuk verkend en uiteindelijk bij Dragonbarrow aangekomen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Had al wat van Caelid gezien, maar nu ook de map gevonden.

Die draken zijn nice. Helaas wel in 'Ford Faroth' gestrand. Fucking bats. :P
Sprinten naar de ladder ;)
Boven is wel een redelijke rune farming spot en natuurlijk (éénmalig) die draak die daar ligt. Voor die draak even een blood loss wapen equipen en net voor zijn dood een rune boost item consumen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:48
Wat een game zeg pff 60 uur verder lvl 90 en blijft maar spannend. Heb hier voor 1x dark souls geprobeerd en hoog uit 5 min gedaan. Manier van quests, exploren en alles zelf zoeken is geweldig. Gebruik momenteel azurs glintstone staff +7 en moonveil +7 met int 65 vig en fp dingetje beide 25. Iemand nog tips voor betere wapens of deze verder upgraden? Heb verder de twinsage glintstone crown, nobles traveling garb, astrologers glove en nobles trousers. Wil nu graag werken aan mijn gear en heb het idee dat buiten mijn helm de rest niet echt goed is. Alle tips zijn welkom heb eventueel ook azurs en lusats armors/helms etc die ik bewaard heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-07 14:43
Sokucho schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:51:
Wat een game zeg pff 60 uur verder lvl 90 en blijft maar spannend. Heb hier voor 1x dark souls geprobeerd en hoog uit 5 min gedaan. Manier van quests, exploren en alles zelf zoeken is geweldig. Gebruik momenteel azurs glintstone staff +7 en moonveil +7 met int 65 vig en fp dingetje beide 25. Iemand nog tips voor betere wapens of deze verder upgraden? Heb verder de twinsage glintstone crown, nobles traveling garb, astrologers glove en nobles trousers. Wil nu graag werken aan mijn gear en heb het idee dat buiten mijn helm de rest niet echt goed is. Alle tips zijn welkom heb eventueel ook azurs en lusats armors/helms etc die ik bewaard heb.
Moonveil is goed, zijn wel meerdere opties, ook afhankelijk van waar je bent. Zelf vind ik Eleonora's Poleblade heeel fijn, is een Twin Blade. Was begonnen met een Uchigatana, dus was een katana een beetje zat.

Blasphemous Blade is ook een optie. Ligt er ook echt aan wat je leuk vindt om te spelen.

Rivers of Blood is ook erg goed, maar vereist wel een respec denk ik. Verder zou ik eerst gaan voor 30 Vigor voordat ik meer pomp in damage.

En zover ik weet, gaat de moonveil tot level 10, dus die kun je ook nog doorlevel tot max als je wilt. Je kunt dacht ik vanaf max level affinities van je wapen aanpassen, correct me if I'm wrong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
Gewoon Elden Bling, oftewel wat ziet er het meest fashionable uit voor jouw karakter. ;)

Moonveil is volgens mij nog steeds wel een goed keuze na de nerf in de vorige patch.
In mijn vorige spellsword build gebruikte ik de Carian Regal Scepter als staff. Gelabeld als beste all-round staff.

Aangezien je met je Moonveil WA snel een stagger kunt veroorzaken zou je in je tweede slot een hoog critical damage weapon kunnen gebruiken voor riposte.
De Misericorde heeft de hoogste base critical damage (140). Als je daar nog ashes of war Determination op zet, dan heb je nog hogere critical damage

Update:
Zelf niet getest, maar een Magic Misericorde zou zelfs nog meer damage geven. Het proberen waard op een INT build.

Damage scaling works very oddly with split damage and critical hits, it seems to apply much more than 20% if you're using magic damage at least.

SL1 Wretched (using radagons soreseal), +6 misericorde, tested on godrick knights outside at gatefront ruins:
Magic Misericorde - 935 w/ AoW, 619 w/o - 51% damage increase
Standard Misericorde - 630 w/ AoW, 525 w/o - 20% damage increase

[ Voor 16% gewijzigd door Atari op 05-04-2022 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Superkiwi schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:18:
Hahaha dat klinkt heel herkenbaar _O-
"even in dat hoekje kijken nog"..... *poef*..... compleet nieuwe wereld ontdekt.
Mijn lijstje met dingen die ik nog moet doen wordt ook steeds langer en langer.
Ja prachtig toch, ik geniet hier echt van en heb echt totaal geen haast om het einde te bereiken.

De zaken die ik opnoemde in de spoiler tag was alleen het gene waar ik zo op kon komen, mijn to-do lijstje bestaat uit minstens 3x zoveel dingen. Ik gebruik die groene markers veel op de map, heb alleen nog niet kunnen vinden hoe ik ze individueel kan verwijderen.
Heb nu zelf een lvl80 build met de focus op Faith en incantations, als wapen gebruik ik een sacred longsword +20 i.c.m. Jellyfish Shield voor de buff.

Ben van plan om te respeccen naar een Faith/Arcane build om wat efficienter gebruik te kunnen maken van dragon incantations en bleed effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
SD5k schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:46:
[...]

Ja prachtig toch, ik geniet hier echt van en heb echt totaal geen haast om het einde te bereiken.

De zaken die in opnoemde in de spoiler tag was alleen het gene waar ik zo op kon komen, mijn to-do lijstje bestaat uit minstens 3x zoveel dingen. Ik gebruik die groene markers veel op de map, heb alleen nog niet kunnen vinden hoe ik ze individueel kan verwijderen.

[...]

Heb nu zelf een lvl80 build met de focus op Faith en incantations, als wapen gebruik ik een sacred longsword +20 i.c.m. Jellyfish Shield voor de buff.

Ben van plan om te respeccen naar een Faith/Arcane build om wat efficienter gebruik te kunnen maken van dragon incantations en bleed effect.
Op de marker staan en dezelfde marker nog een keer plaatsen, dan haal je 'm weer weg.

Als je voor dragon incantantations wil gaan zou je voor de Dragon Communion Seal kunnen gaan, die scaled ook op ARC\FTH en geeft een 15% buff op dragon incantantations

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Atari schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:54:
[...]

Op de marker staan en dezelfde marker nog een keer plaatsen, dan haal je 'm weer weg.

Als je voor dragon incantantations wil gaan zou je voor de Dragon Communion Seal kunnen gaan, die scaled ook op ARC\FTH en geeft een 15% buff op dragon incantantations
Thanks! Was ik zelf niet achter gekomen, beetje omslachtig wel.

Precies, was het plan om de Dragon Communion Seal te gaan gebruiken, heb hem al tot +7 geleveld ook. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik heb even gekeken wat ik momenteel gebruik aangezien ik ook de Moonveil gebruik.

Ben lv 108 prisoner met de volgende stats

Vigor - 40
Mind - 30
Endurance - 20
Strength - 12
Dexterity - 20
Intelligence - 50
Faith - 6
Arcane - 9
Right weapon - Moonveil +9
Left weapon - Magic Uchigatana +17

Ik begon eigenlijk met staff + rapier met het continu enchanten van het wapen omdat ik een keertje magic wilde proberen. Vorige games was ik een moonlight greatsword user of sword + shield. Uiteindelijk ben ik een melee dual wield samurai geworden in dit spel...

Ik heb zelf intelligence gecapped op 50 aangezien ik niet/nauwelijks gebruik maak van de spells, en het zit rond de softcap. Vigor is op 40, ook vanwege de softcap en omdat ik aan 40 genoeg heb. Zolang je niet te vaak gehit wordt, heb je ook niet behoorlijk veel vigor nodig.

Strength op 12 voor de min requirement van de Moonveil. Mind op 30 lijkt momenteel voor mij meer dan genoeg te zijn, ook voor de wat "duurdere" spirit summons. Enige waar ik FP voor gebruik, los van de summon is de skill van de Moonveil. Dan nog een talisman equipped met FP reduction en je zit wel goed.

Ik zit momenteel endurance omhoog te krijgen zodat ik iets betere armor kan dragen. Maar qua damage doe ik wel behoorlijk ja. Het is snel met dualwield katanas, je hebt de Moonveil skill, en je hebt bleed. En omdat beide wapens scalen op intelligence doe je met melee slashes zowel physical als magical damage en is de Moonveil skill behoorlijke damage.

Tegen de tijd dat ik leuk spells zit te casten, heb ik de enemy allang neer door powerstance van de dual katanas (dat 0 FP kost en behoorlijke damage + bleed), of door de skill van de Moonveil. Ik heb ook een mooie Dark Moon Great Sword overwogen aangezien ik in Bloodborne dat prachtige zwaard gebruikte, maar dat plan is het raam uit gegooid. Dit werkt gewoon veel beter...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:20
Tip voor de mensen die offline op xbox spelen:

Doe af en toe eventjes 'quit game'.. Ik heb eigenlijk 90 uur alleen maar op quick resume gespeeld, en kreeg vlak voor het einde een crash waardoor ik ongeveer 6 uur aan speeltijd kwijt was naar de vorige save.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
Als je op INT wil blijven dan zou je kunnen kijken naar:
  • Wing of Astel
  • Helphen's Steeple
  • Dark Moon Greatsword
  • Carian Knight's Sword (niet voor endgame maar is vrij makkelijk te krijgen)
Vind persoonlijk de Moonveil (en Wing of Astel) de fijnere wapens met een INT build maar ben ook fan van ' snelle' wapens. (katana's, curved swords en twin blades)
arienvanhelden schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:44:
[...]

Moonveil is goed, zijn wel meerdere opties, ook afhankelijk van waar je bent. Zelf vind ik Eleonora's Poleblade heeel fijn, is een Twin Blade. Was begonnen met een Uchigatana, dus was een katana een beetje zat.

Blasphemous Blade is ook een optie. Ligt er ook echt aan wat je leuk vindt om te spelen.

Rivers of Blood is ook erg goed, maar vereist wel een respec denk ik. Verder zou ik eerst gaan voor 30 Vigor voordat ik meer pomp in damage.

En zover ik weet, gaat de moonveil tot level 10, dus die kun je ook nog doorlevel tot max als je wilt. Je kunt dacht ik vanaf max level affinities van je wapen aanpassen, correct me if I'm wrong.
Zelf ook fan van de Eleonora's Poleblade maar zou dan wel respeccen voor bleed damage ipv INT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royal Greatsword is ook leuk, als je durft te speccen naar STR/INT en een lange quest wilt doorlopen.
Ik heb er sinds gister best lol mee in ieder geval. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
kever678 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 03:47:
[...]

Ik bewaar / verzamel vrijwel alles, altijd handig met een respec. (Of NG1 etc)
Ik ook wel, alleen het valt me op dat (veel) wapens een driedubbele stat requirement of scaling hebben. Dat was wel minder het geval in voorgaande delen. Daarbij vind ik veel STR wapens in dit spel zeg, jezus. Met sorcery werkt het anders omdat je voor een staff gaat met de hoogste sorcery scaling en dan pas sporadisch een andere staff gebruikt dus je gebruikt al meteen 20 staffs oid niet meer.

Voor INT-spelers heb je naar mijn mening een best beperkte wapenselectie, waaronder 3 redelijke katana's en een Greatsword die een verdwaalde INT scaling heeft.

Meteoric Ore Sword
Moonveil
(Reguliere) Katana's met INT scaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:54
TrafalgarLaw schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:21:
[...]

Ik ook wel, alleen het valt me op dat (veel) wapens een driedubbele stat requirement of scaling hebben. Dat was wel minder het geval in voorgaande delen. Daarbij vind ik veel STR wapens in dit spel zeg, jezus. Met sorcery werkt het anders omdat je voor een staff gaat met de hoogste sorcery scaling en dan pas sporadisch een andere staff gebruikt dus je gebruikt al meteen 20 staffs oid niet meer.

Voor INT-spelers heb je naar mijn mening een best beperkte wapenselectie, waaronder 3 redelijke katana's en een Greatsword die een verdwaalde INT scaling heeft.

Meteoric Ore Sword
Moonveil
Volgens mij kun je elk wapen met int laten scalen.

Met 20 dex en strength kun je een heel groot deel van de wapens gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafalgarLaw
Loei123 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:26:
[...]

Volgens mij kun je elk wapen met int laten scalen.

Met 20 dex en strength kun je een heel groot deel van de wapens gebruiken.
Ja met een ashes of war, maar vaak doen ze onder qua damage en INT scaling aan pure magic wapens. Krijgt maar vaak een C met een ash of war en is vaak een een medium C. Er zijn ook tiers binnen bepaalde ranks overigens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De War-Dead Catacombs is voltooid :)
Eerst als een gek alle gangetjes afgerend op zoek naar loot en de boss-room lever, ondertussen achtervolgd door mini-gargoyles en een legertje spooksoldaten, daarna een paar pogingen moeten doen op de baas om deze neer te krijgen.
Dichtbij blijven bleek de juiste tactiek. Dat beest is zo springerig en spastisch dat je wanneer je dicht bij hem blijft in elk geval niet geraakt wordt door zijn rondslaande ledematen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
TrafalgarLaw schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:31:
[...]

Ja met een ashes of war, maar vaak doen ze onder qua damage en INT scaling aan pure magic wapens. Krijgt maar vaak een C met een ash of war en is vaak een een medium C. Er zijn ook tiers binnen bepaalde ranks overigens.
Volgens mij doet de schade niet veel onder.
Zal eens testen met een sacred Greatsword.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
[...]

Meteoric Ore Sword
Moonveil
Zijn in totaal stuk of 20 denk, allemaal wel in combinatie met een andere stat. (DEX/INT of STR/INT) Kan er ook een ash of war op gooien, scaling blijft dan wel wat achter.

Vind het niet heel gek: bij het kiezen voor een INT build kies je voor sorceries. Als je naast sorceries een vergelijkbaar aanbod van melee wapens hebt dan kiest iedereen daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Atari schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:26:
[...]

Sprinten naar de ladder ;)
Boven is wel een redelijke rune farming spot en natuurlijk (éénmalig) die draak die daar ligt. Voor die draak even een blood loss wapen equipen en net voor zijn dood een rune boost item consumen.
Golden scarab, gold en silver pickled foot, draak geeft dan 130.000 runes af!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kever678
CHKYBSTRD schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:17:
[...]

Golden scarab, gold en silver pickled foot, draak geeft dan 130.000 runes af!
De draak had ook een bug: als je bij de laatste hit direct naar de site of grace gaat en gaat zitten dan krijg je het geld wel maar blijft de draak aanwezig. (moet je wel heel snel zijn)

Kwam het zelf tegen toen hij al dood was dus helaas niks aan gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Maliketh. Das wel echt een serious boss 😯😯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Eeeeh. Welke level zou je moeten hebben voor Maliketh?

Ik vlieg er nu wel heel rap doorheen.

En wanneer zijn die Somber Smithing Stones +10 te vinden.....pas na completing endgame zeker?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Klaasy99
  • Laatst online: 10-08-2024
Ook deze jongen is Elden Lord. Na ruim 100u de final boss verslagen.

In mijn review zullen spoilers zitten van namen van bosses/locatie, dus verder lezen op eigen risico :p.

Kort samengevat is Elden Ring een van mijn favoriete open wereld games (samen met breath of the wild en kingdom come). Echter twijfel ik of het mijn favoriete from software game is. Wellicht is het zelfs mijn minst favoriete en geef ik liever de voorkeur aan het metroid vania level design van eerdere games gecombineerd met agressieve fast paced combat.

Hoe dan ook, de review:

Het sterkste punt van Elden Ring vind ik het open world design. Geen map vol met nutteloze icons, geen obvious quest markers waar je hersenloos achteraan loopt. Ik als speler bepaal zelf waar ik naar toe ga op basis van wat ik in de wereld zie en mij interessant lijkt. Het spel is ontworpen op de nieuwsgierigheid van de speler, net als Breath of the wild. Dit zelf is mijn favoriete manier van open wereld games ontwerpen. Bij bijv. Ubisoft games hobbel je achter kunstmatige icoontjes aan en voel je je niet echt verbonden met de wereld. Ik ben heel blij dat from software het zo goed heeft opgezet voor een eerste open wereld game. Ja het spel heeft herhalende content, maar naar mijn mening is dat niet al te erg. In een Assassin's Creed game heb je twee type kampjes die worden herhaald met elke keer dezelfde standaard enemies, man met zwaard, man met boog, captain met meer health en groter zwaard. Elden Ring heeft tientallen verschillende soorten enemies waardoor catacombes en dungeons met een soortgelijke layout een stuk minder erg is. Hier en daar is het jammer dat ze bosses als de erd tree een stuk of 6x herhalen, dat had wel wat minder gemogen. Desalniettemin voelt de wereld groot aan en is er genoeg te doen en altijd wel wat te vinden.

Ook de combat biedt talloze mogelijkheden. Zelf heb ik het spel full melee gespeeld zoals alle from software games. Echter ziet magic er in dit spel zo leuk uit dat ik in de toekomst zeker nog een playthrough ga doen om te kijken welke broken spells er allemaal te misbruiken zijn :D. Maar de combinatie van ashes of war, spirit ashes e.d. zorgen voor veel verschillende combinaties en keuzevrijheid!

Visueel ziet het spel er daarnaast fantastisch uit. De art direction is geweldig. Geweldig ook hoe kleurrijk en divers de verschillende gebieden zijn. In Dark Souls is alles vrij grijs en grauw, in Elden Ring hebben ze een stuk fellere en levendigere kleuren gebruikt. Haast schilderachtig en dat bevalt prima.

De bosses zijn voor een deel fantastisch en voor een deel erg frustrerend. Bosses als Margit, Godrick, Radahn, Morgott, Rykard, Malenia, Godfey en Loretta vond ik allemaal fantastisch. Leuke 1v1 gevechten.

Aan de andere kant heb je bosses als Commander Nial, Godskin Duo die onmogelijk voelen zonder mimic tear/spirt ashes. Daarnaast heb je Maliketh, Hoarah Loux en Radagon die maar niet stoppen met aanvallen en vervelende AoE attacks hebben die onmogelijk voelen om consistent te ontwijken. Daarnaast hebben veel bosses erg veel delays in hun attacks. Hierdoor spelen ze een stuk minder intuïtief weg t.o.v. eerdere from software games. Vooral bij Radagon was dit erg vervelend, enerzijds heeft ie hele snelle attacks en gelijktijdig attacks met een gruwelijke delay. Daarnaast had ie ook attacks met exact dezelfde animatie zoals feet stomp en teleport die elke keer een andere delay hadden waardoor ze erg moeilijk waren om te dodgen. Mijn botte brein ziet dezelfde animatie en dodged, maar moet elke keer anders dodgen vanwege delays. Heel frustrerend. Ik snap dat ze hun games moeilijk willen houden voor de souls veteranen, maar dit is niet de manier naar mijns inziens. Soms had ik het idee dat dit soort bosses niet goed getest waren voor melee en je zowat geforceerd werd om magic, spirit ashes e.d. te gebruiken.

Een ander groot minpunt vond ik de level balancing. Bij ander from games was dit stukken beter op orde. Nu had ik vooral na de Royal Capital het idee dat ik gruwelijk underleveld was. De royal Capital ging mij met gemak af rond level 80-90. Het gebied daarna deed ik amper damage en was ik zo dood. Alle levels daarna heb ik in vigor gepomped en zo kwam ik aardig door de end-game heen. Voor m'n gevoel had je op het einde niet echt keuze hoe je wilde levelen, met weinig vigor is de end-game onmogelijk. Daarnaast kan de volgorde van gebieden nogal uitmaken. Zo had ik al een groot deel van de Royal Capital ontdekt voordat ik überhaupt naar Caelid ging waardoor dit gebied een stuk makkelijker was, omdat ik te hoog level was. Ik denk dat dat het grootste nadeel is van een open wereld spel, de makers hebben minder controle waar ik naar toe ga en in welke volgorde ik alles doe waardoor level balancing stukken lastiger is. Echter is dit lastig op te lossen en de aard van het genre.

Daarnaast mis ik ergens het level design van Dark Souls en Bloodborne. Daar had ik regelmatig "oh shit momenten" hoe ze constant alles met elkaar wisten te verbinden, hoe bonfires naar elkaar terug loopen etc. Elden Ring had dit ook wel in de legacy dungeons, maar het voelde een stuk voorspelbaarder aan. Dan zag je bij een site of grace al een gesloten deur en dacht ik meteen "oh, hier kom ik over enkele minuten weer terug en unlock ik een shortcut". Het verassingselement was niet aanwezig. Maximaal muggenziften dit, maar het was wel iets wat ik heel gaaf vond in de eerdere spellen.

Ander muggenzift puntje is de replayability. Aan de ene kant lijkt het me leuk om het nogmaals met een totaal andere build te spelen. Aan de andere kant niet, omdat ik weer de hele open wereld door moet en geen idee heb waar al die handige items lagen. Van alle from soft games heb ik tot dusver Bloodborne herspeeld. Enkele weken na mijn eerste playthrough had ik nog precies de layout van de hele wereld in mijn hoofd, wist ik waar items en valstrikken lagen, waar sneaky enemies verstopt staan, hoe je shortcuts snel unlockt. Hierdoor racede ik als een zot door het spel heen en was ik binnen enkele uurtjes er doorheen. Dit gaf mij aardig wat voldoening, dat je door eerder opgedane kennis en ervaring er zo efficiënt doorheen kunt. In Elden Ring zou ik nu al niet meer weten in welke catacombe die ene handige talisman lag, of in welke dungeon dat sterke wapen ligt. Het kennis is macht principe gaat een stuk minder op, waardoor je een tweede playthrough alsnog tientallen uren kwijt bent om alles opnieuw te vinden.

Al met al wel een top spel. Ik zou het een 9.5/10 geven. De minpunten zijn vooral kleine zeurpuntjes, over het algemeen is een van de beste open wereld games op de markt! Desalniettemin vraag ik mij wel af of from softwares volgende game ook weer open wereld moet zijn. Mijn favoriete speelstijl is agressief melee. In Bloodborne en Sekiro komt dit heel goed tot zijn recht en zijn de bosses hier volledig op ontworpen. Daarnaast vind ik het metroid vania level design fantastisch. Beide elementen missen in Elden Ring door de open wereld en build variatie.

Goed, dit was mijn boek, benieuwd of iemand het hier leest zonder af te haken :).

Vraag aan jullie: wat zouden jullie graag zien als volgende from software game? Weer open wereld zoals Elden Ring, of juist met een heel specifiek combat systeem zoals Sekiro, of iets er tussenin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
@Klaasy99 Ga je maar niet quoten 😅, maar wat mij betreft is Elden Ring een eenmalig zeer geslaagde open world game en keert FS terug naar het DS format

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Laatst online: 18-09 18:57

reaL_G

G

ArnoldSmiley schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:01:
Eeeeh. Welke level zou je moeten hebben voor Maliketh?

Ik vlieg er nu wel heel rap doorheen.

En wanneer zijn die Somber Smithing Stones +10 te vinden.....pas na completing endgame zeker?
+10 bestaat niet, ze hebben een ander naam ancient ….
van die stenen had je er al een paar kunnen vinden. als je al in azul bent.

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wyq3hLsgB2ThNEfqB7fGxlipWiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7H3ASooI1ZaWF87R4DaNPiLX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BocEOnJfLSc4JSiFhGy2PhYxCo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t62SWv1yVzDzTUafpu8cdXey.png?f=fotoalbum_large

Altus Plateau - nog niet de area voor mij. :P :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atari
@Klaasy99
1. Bloodborne 1 60 fps patch
2. Elden Ring DLC’s
3. Bloodborne 2
4. Elden Ring 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:34:
@Klaasy99 Ga je maar niet quoten 😅, maar wat mij betreft is Elden Ring een eenmalig zeer geslaagde open world game en keert FS terug naar het DS format
Helemaal mee eens.
Ik speel veel coöp en we hebben nu samen de capital ontdekt, maar wat een enorm gebied om twee keer te doen.

Achter elke hoek zit wel wel een nieuwe steegje of plein met deuren die open kunnen en weer ergens toe leiden.
Dan maak je in DS3 toch wat sneller/makkelijker progressie.

Ik heb ook overal lang over gedaan waardoor ik wat hoger level ben, de dungeons voelen hierdoor niet helemaal de moeite meer waard qua runes of loot.

En als laatste zijn de bosses toch iets minder indrukwekkend dan in DS3, uitzonderingen daargelaten natuurlijk en ik heb ze ook nog niet allemaal gezien.

Edit: Oh ja en als laatste, de PVP is zo vreselijk uit balans dat invaders echt een irritatie zijn waar ze in DS3 nog de nodige spanning erin wisten te houden omdat het 9 van de 10 keer een eerlijk gevecht was, nu is dat het omgekeerde.

Edit 2: Loei123 gaat na deze playthrough zeker nog meerdere playthrougs en builds doen! :9

[ Voor 14% gewijzigd door Loei123 op 06-04-2022 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:25

snmght

imho dan he

@Klaasy99 wil ook al een tijd hetzelfde schrijven en sluit me aan bij @ArnoldSmiley en @Loei123 : laat het alsjeblieft wel éénmalig zijn die open wereld. De interconnection in met name DS1 en BB was héél erg vet en één van de sterkste staaltjes leveldesign die ik in dit type games ken.

En ik stoorde me ontzettend aan het overleveld zijn in de endgame. Ik heb heel veel caves en gebieden, waaronder Volcano Manor pas na de Fire Giant zo een beetje gedaan. Letterlijk sommige bazen in 2 hits weggevaagd - dat voelt niet heel episch en ze blijven ook amper hangen. Zo hoort een FS game niet te zijn.

Ik ben uiteindelijk ook maar journey 2 in gegaan wetende dat ik nog lang niet alles had ontdekt maar op die manier zijn sommige gebieden straks wel weer pittig als ik ze in ga, hoop ik.

Volledig lineair is ook maar beperkt maar de Dark Souls reeks bood wat mij betreft een prima balans tussen de keuze hebben waar je verder gaat maar niet zo enorm veel keuze als in Elden Ring. Heb in die hele reeks nog nooit gehad dat ik ergens overlevelled aankwam. Eerder underlevelled waardoor je vervolgens keuze B neemt.

Either way, genoten heb ik wel en ik ga ook zeker nog meer characters proberen. Mijn SL1 heeft nog wat meer liefde nodig, een low level PvP character kan leuk zijn (zeg max 20, maar eens gaan uitpluizen wat een mooie min/maxbuild is) en een full dexterity en/of bleed character ben ik nog over aan het denken.

Alles wat FS uitbrengt lijkt prima te zijn dus wat ze ook gaan maken, het zal wel goed komen. Ik hoop vooral dat daar een breed publiek van mag blijven genieten met het overnamegeweld in de game-industrie. Ik denk dat een Sony en Microsoft heel erg graag FS in zouden lijven en hoop dat dit nooit gebeurd.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

Meteoric Ore Sword
Moonveil
Je hebt ook nog dat grote wapen van Fallingstar Beast en als je Astel verslagen hebt kun je met zijn remembrance een flail maken die op INT scaled.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
De open wereld is juist, voor een spelers zoals ik, een verademing. Een bossfight of area is te moeilijk dus we galopperen mooi door naar een ander gebied dat mij beter ligt. Dat is de reden waarom ik al die andere games van FS aan de kant heb gelegd. Te weinig tijd om uren bezig te zijn met een baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Heb nooit een soulsgame gespeeld, maar zit nu wel te twijfelen om deze game te halen.
Al ben ik wel bang dat het veel te moeilijk gaat zijn... Maar als ik het goed begrijp kan je low lvl mobs grinden om zo sterker te worden en dan uiteindelijk toch de bazen verslaan die eerder te moeilijk waren.

wat zou een betere optie zijn? Pc met een gtx1070ti of de ps5 versie?

[ Voor 10% gewijzigd door daltona op 06-04-2022 09:32 ]

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

daltona schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:31:
Heb nooit een soulsgame gespeeld, maar zit nu wel te twijfelen om deze game te halen.
Al ben ik wel bang dat het veel te moeilijk gaat zijn... Maar als ik het goed begrijp kan je low lvl mobs grinden om zo sterker te worden en dan uiteindelijk toch de bazen verslaan die eerder te moeilijk waren.

Met uitzondering van de final boss (maar als je daar komt heb je al tientallen uren plezier erop zitten!) vond ik dit de makkelijkste FS game die ik gespeeld heb. Omdat je dus inderdaad een hoog level kunt bereiken alvorens je bepaalde gebieden betreedt.

Zeker met de support van dit topic kan iedereen hem (bijna) uitspelen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
snmght schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:34:
[...]

Met uitzondering van de final boss (maar als je daar komt heb je al tientallen uren plezier erop zitten!) vond ik dit de makkelijkste FS game die ik gespeeld heb. Omdat je dus inderdaad een hoog level kunt bereiken alvorens je bepaalde gebieden betreedt.

Zeker met de support van dit topic kan iedereen hem (bijna) uitspelen! 8)
Dan toch maar proberen :9

[ Voor 12% gewijzigd door daltona op 06-04-2022 09:50 ]

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
CHKYBSTRD schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:26:
De open wereld is juist, voor een spelers zoals ik, een verademing. Een bossfight of area is te moeilijk dus we galopperen mooi door naar een ander gebied dat mij beter ligt. Dat is de reden waarom ik al die andere games van FS aan de kant heb gelegd. Te weinig tijd om uren bezig te zijn met een baas.
Dat is voor de echte fans dus het nadeel.

Een boss die niet te halen lijkt is een episch gevecht, vooral wanneer die daadwerkelijk neergaat.
Een boss die met 4 hits neer gaat zal je niet bij blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy

Grinden is echt niet nodig en wanneer je veel ontdekt (de wereld moedigt dit aan) ben je overal sterk genoeg. Het is zeker de meest toegankelijke Souls-game. De remake van Demon's Souls was mijn eerste. Maanden heb ik zitten aanhikken tegen de moeilijkheidsgraad. Continu twijfelen maar tegelijk reviews en forums blijven doornemen. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en toen was ik gelijk verkocht. Ik beschouw mezelf echt niet als goede gamer. Veelal speel ik games maximaal op normal.
Ik vind de discussie over de moeilijkheidsgraad erg jammer. Door de nadruk daarop te leggen schrik je een grote groep gamers af. Ze zijn niet zozeer moeilijk. Ze zijn anders qua gameplay ontwerp. Door hier gebruik van te maken en goed te doorgronden kun je het spel moeilijker of makkelijker maken. En spelers die Elden Ring geen "echte" Souls-ervaring vinden kunnen altijd nog minder levellen, geen mimics gebruiken, hun wapens niet upgraden, etc.

Als je twijfelt, gewoon doen. Ik heb lang zitten hikken tegen mijn eerste Souls-game. Die maanden had ik kunnen gebruiken om bijv. Bloodborne en Dark Souls III te spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door Woodsy op 06-04-2022 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik denk dat mensen niet moeten onderschatten hoe complex het quest systeem kan zijn voor een nieuwe FS gamer, Elden Ring is toegankelijker in moeilijkheidsgraag, maar de open world heeft het "waar moet ik heen" gehalte wel complexer gemaakt / is niet altijd even duidelijk.
Ik zou persoonlijk zeggen dat ik Sekiro toegankelijker vind qua verhouding moeilijkheidsgraag & verhaallijn / duidelijkheid hiervan.

Sekiro heeft wel een hogere skillcap imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Loei123 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:56:
[...]

Een boss die niet te halen lijkt is een episch gevecht, vooral wanneer die daadwerkelijk neergaat.
Begrijpelijk hoor, daarom hoop ik voor jullie dat er ook een nieuwe DS komt. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD

PS5 100%, speelt heerlijk weg. Heb zelf een 6900XT maar dit soort games spelen het heerlijkst op een console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Loei123 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:56:
[...]

Dit

1ste run Mimic abuse gedaan, omdat ik zo snel mogelijk de platinum trophy wilde behalen.
Nu met de 2de run bezig met als doel de trophy bosses spirit-ash-loos te doen. Zo wist ik bv niet meer of
spoiler:
Elemer of the Briar
een trophy boss was, ook qua moveset was me niets bijgebleven, waarschijnlijk omdat ik veel bosses gesteamrolled heb met de Mimic.

Zonder spirits zijn de bosses voor mij wat meer memorabel, nu nog de balans zien blijven te houden dat je niet al te overleveled aankomt bij een boss.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:12:
Ik denk dat mensen niet moeten onderschatten hoe complex het quest systeem kan zijn voor een nieuwe FS gamer, Elden Ring is toegankelijker in moeilijkheidsgraag, maar de open world heeft het "waar moet ik heen" gehalte wel complexer gemaakt / is niet altijd even duidelijk.
Ik zou persoonlijk zeggen dat ik Sekiro toegankelijker vind qua verhouding moeilijkheidsgraag & verhaallijn / duidelijkheid hiervan.

Sekiro heeft wel een hogere skillcap imo
Ik was in het begin behoorlijk aan het zoeken, maar na een paar tips hier ben nu wel steeds met een doel aan het spelen.

Het leuke is wel dat ik meerdere guides heb gelezen, waardoor ik steeds weer iets zie waar ik nog niet geweest ben om vervolgens weer op verkenning te gaan :D

Gisteravond bij toeval de eerste boss gevonden bijvoorbeeld, maar had al snel door dat die voorlopig nog een maatje te groot is, dus we gaan weer leuk verder :D

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
CHKYBSTRD schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:26:
Dat vind ik dus juist jammer. Er zijn een aantal DS-bosses waarvan ik nu nog steeds denk wow. Dat ik echt met shakende handen van de adrenaline achter de PS5 vandaan kroop.

Eigenlijk heb ik dat bij geen enkele Elden Ring boss gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 10:12
Ik merk ook dat veel bosses inderdaad te makkelijk zijn. Vooral met een Spirit Ash summon erbij. De boss gaat op je spirit slaan en jij kan lekker in z'n rug met R2 attacks hem neerhakken. Ook kan je een eventuele aanval/hit vaak wel overleven, ren je weg, gebruik je je flask en kom je er weer terug in. Met 14 flasks hoef je je daar ook niet druk om te maken. Je wordt zo niet echt gedwongen de moveset van een boss te leren, je beukt er gewoon doorheen.

Ik ben nu bijna bij het einde en heb nog een vraagje voor de mensen die hem al uitgespeeld hebben.

spoiler:
Ik heb die Elphael nu helemaal gecleared, op Malenia na. Deze boss is zo te zien wel een leuke uitdaging, maar daar bijt ik mij liever pas in nadat ik de game heb uitgespeeld zodat ik wat kan experimenteren met builds en wapens. Kan ik in post-game (dus als ik de game heb uitgespeeld) deze baas nog verslaan, en wapens upgraden en respeccen? Las ergens dat Roundtable Hold kapot gaat oid? Ik ben van plan de platinum in 1 playthrough te halen (dus met save scummen op het eind) en dan terug te komen voor Malenia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
ArnoldSmiley schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:46:
[...]

Dat vind ik dus juist jammer. Er zijn een aantal DS-bosses waarvan ik nu nog steeds denk wow. Dat ik echt met shakende handen van de adrenaline achter de PS5 vandaan kroop.

Ben je de
spoiler:
gargoyle
boss al tegen gekomen in nekron city?
Daar liep ik toch echt wel weg met trillende handjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Thijs schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:49:
Ik merk ook dat veel bosses inderdaad te makkelijk zijn. Vooral met een Spirit Ash summon erbij. De boss gaat op je spirit slaan en jij kan lekker in z'n rug met R2 attacks hem neerhakken. Ook kan je een eventuele aanval/hit vaak wel overleven, ren je weg, gebruik je je flask en kom je er weer terug in. Met 14 flasks hoef je je daar ook niet druk om te maken. Je wordt zo niet echt gedwongen de moveset van een boss te leren, je beukt er gewoon doorheen.

Ik ben nu bijna bij het einde en heb nog een vraagje voor de mensen die hem al uitgespeeld hebben.

spoiler:
Ik heb die Elphael nu helemaal gecleared, op Malenia na. Deze boss is zo te zien wel een leuke uitdaging, maar daar bijt ik mij liever pas in nadat ik de game heb uitgespeeld zodat ik wat kan experimenteren met builds en wapens. Kan ik in post-game (dus als ik de game heb uitgespeeld) deze baas nog verslaan, en wapens upgraden en respeccen? Las ergens dat Roundtable Hold kapot gaat oid? Ik ben van plan de platinum in 1 playthrough te halen (dus met save scummen op het eind) en dan terug te komen voor Malenia.
Ja, no worries. Respeccen kan nog en wat je ergens las klopt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klaasy99
  • Laatst online: 10-08-2024
snmght schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:21:
@Klaasy99 wil ook al een tijd hetzelfde schrijven en sluit me aan bij @ArnoldSmiley en @Loei123 : laat het alsjeblieft wel éénmalig zijn die open wereld. De interconnection in met name DS1 en BB was héél erg vet en één van de sterkste staaltjes leveldesign die ik in dit type games ken.

En ik stoorde me ontzettend aan het overleveld zijn in de endgame. Ik heb heel veel caves en gebieden, waaronder Volcano Manor pas na de Fire Giant zo een beetje gedaan. Letterlijk sommige bazen in 2 hits weggevaagd - dat voelt niet heel episch en ze blijven ook amper hangen. Zo hoort een FS game niet te zijn.
Eens, leuk om te lezen dat meer mensen er zo over denken. Wat mij betreft is het wellicht een idee dat From Software wisselt tussen open wereld en metroid vania design. Dus de ene game open wereld, de volgende weer metroid vania etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Klaasy99 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:04:
[...]

Eens, leuk om te lezen dat meer mensen er zo over denken. Wat mij betreft is het wellicht een idee dat From Software wisselt tussen open wereld en metroid vania design. Dus de ene game open wereld, de volgende weer metroid vania etc.
FS heeft ook al aangegeven dat dit een game op zichzelf is, toegankelijker voor mainstream en open wereld design. Ondanks dat alles eigenlijk wel overeenkomt met DS is het geen vervolg daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 22:30
Ik heb maar even heel snel naar beneden gescrollt zodat ik alle comments en spoilers even heb gemist 😄, maar ik heb een hardware vraag betreffende Elden Ring.

Mijn configuratie is als volgt
i5 3470
GTX 680
16 GB RAM

En elke keer als ik de game opstart, krijg ik de EAC loading screen en wordt de game geïnitieerd. Daarna krijg ik een wit scherm wat een minuut blijft hangen en vervolgens een crash naar desktop. Ik dacht dat het daardoor aan mijn CPU / GPU zou liggen en had daarmee vrede genomen. Ik heb nog een 1680x1050 monitor.

Echter zie ik nu ook video's op YouTube waarbij mensen zelfs met een zelfde processor en een RX560 of een 750 Elden Ring draaiende krijgen.

De vraag is dan ook: doe ik iets verkeerd? Waar ligt het bij mij aan? Zou ik de game wel werkend kunnen krijgen überhaupt?

Ik ben sowieso van plan om tegen het einde van het jaar weer een keer een upgrade te doen, maar mocht ik Elden Ring toch met mijn setup kunnen spelen zou dat natuurlijk fantastisch zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door EdwardK123 op 06-04-2022 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
EdwardK123 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:15:
Ik heb maar even heel snel naar beneden gescrollt zodat ik alle comments en spoilers even heb gemist 😄, maar ik heb een hardware vraag betreffende Elden Ring.

i5 3470
GTX 680
16 GB RAM

En elke keer als ik de game opstart, krijg ik de EAC loading screen en wordt de game geïnitieerd. Daarna krijg ik een wit scherm wat een minuut blijft hangen en vervolgens een crash naar desktop. Ik dacht dat het daardoor aan mijn CPU / GPU zou liggen en had daarmee vrede genomen. Ik heb nog een 1680x1050 monitor.

Echter zie ik nu ook video's op YouTube waarbij mensen zelfs met een zelfde processor en een RX560 of een 750 Elden Ring draaiende krijgen.

De vraag is dan ook: doe ik iets verkeerd? Waar ligt het bij mij aan? Zou ik de game wel werkend kunnen krijgen überhaupt?
Haha met die opzet een open world game op het scherm te toveren is nog moeilijker dan de bossfight tegen Radhan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod

i5 3470
GTX 680
16 GB RAM

Ik ben sowieso van plan om tegen het einde van het jaar weer een keer een upgrade te doen, maar mocht ik Elden Ring toch met mijn setup kunnen spelen zou dat natuurlijk fantastisch zijn.
Nouja het simpele antwoord is dat je systeem niet voldoet aan de minimum systeemvereisten, volgens de steam store pagina:
I5-8400 is minimum, en een GTX 1060 3GB
De vraag beantwoorden waarom andere mensen hem wel draaiende krijgen op een slechter systeem... Sja is lastig in te schatten.
Ik kan me voorstellen dat de CPU de grootste bottleneck in dit geval is - maar da's gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

i5 3470
GTX 680
16 GB RAM

Ik had ook crashes meteen bij het opstarten terwijl ik een systeem uit 2021 heb.
Echter zijn deze crashes pas gekomen nadat ik de graphic settings had aangepast na de eerste maal starten om vervolgens niet meer in de game te kunnen komen.

Ik heb echter wel de makkelijke oplossing gekozen namelijk een refund (steam) om vervolgens op de PS5 verder te gaan.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online

Het is weer niet zo moeilijk hoor. Als je normaal explored, veel side content doet is het in mijn ogen prima te doen. Eventueel nog een kleine guide erbij als je hier en daar tips of suggesties wilt hebben van plekken/quests. Het gaat vooral om de juiste mindset hebben dat het even een ander type game is.
ArnoldSmiley schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:46:
[...]

Nu ik erover nadenk ben ik het wel mee eens ja. In het begin vond ik de game moeilijker dan de vorige delen met de eerste twee verplichte bosses. Maar ik besefte dat ik te laag level was. Nu ik veel optionele content gedaan heb, merk ik dat dit niet hetzelfde gevoel is als met bijvoorbeeld de Bloodborne DLC en heb nu in de 100 uur in de game.

Dit heeft voor en nadelen natuurlijk. Deze game is een ander soort ervaring maar echt de hele moeilijke bosses heb ik tot zo ver sinds het begin toen ik behoorlijk underleveled was niet meegemaakt. Maar we gaan het zien, duurt nog wel even voordat ik het uit heb gespeeld.

Tot zo ver is het voor mij Bloodborne DLC > Demon's Souls > Elden Ring in moeilijkheidsgraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:11
Zo commander O’Niel is a bitch zeg. Die krijg ik nog niet down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
k1978 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:54:
Zo commander O’Niel is a bitch zeg. Die krijg ik nog niet down.
Wellicht mensen summonen, of doe je liever zonder? Als je op PS5 speelt kan ik wel helpen, indien gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
yinx84 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:01:
[...]

Wellicht mensen summonen, of doe je liever zonder? Als je op PS5 speelt kan ik wel helpen, indien gewenst :)
Graag 😄👍

Yinx84 bedankt voor je hulp. Wordt gewaardeerd. En je bent echt een TANK zeg 😂👍

[ Voor 15% gewijzigd door k1978 op 06-04-2022 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diddily
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08-2023
Net heel Redmane Castle overgeslagen, omdat ik twee teleports gebruikte, opeens was ik bij de generaal. Ik neem aan dat dit niet de usual way is? Ik was wat aan het exploren in Caelid, daar vond ik in een klein kasteel zo'n teleporter, daarna weer een, toen stond ik bij Radahn.

Overigens redelijk snel verslagen, slechts 5-6 keer dood gegaan. Ik heb hem wel enkel gevochten op Torrent.
Wel een bummer door op deze manier bij een demigod te komen.

Edit:
Ik heb wat research gedaan hoe dit kan. Door de questline van Ranni te volgen (t/m Siofra river, waar Blaidd je zegt I'll meet you at redmane) skip je blijkbaar een groot gedeelte van redmane castle, inclusief een duo boss fight. Als je achteraf Radahn dood hebt, kan je met de announcement meneer praten om de rest van redmane castle te unlocken, inclusief de duo boss fight.

[ Voor 30% gewijzigd door Diddily op 06-04-2022 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
k1978 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:05:
[...]

Graag 😄👍

Yinx84 bedankt voor je hulp. Wordt gewaardeerd. En je bent echt een TANK zeg 😂👍
No problem!

Sta ik nog bij de verkeerde boss te wachten ook, haha... Commander Niall, Commander Oneil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 14:39

i5 3470
GTX 680
16 GB RAM

Die bug had ik exact ook, met een moderner systeem.(1080 gtx/ intel 8700k)
Bleek dat rivatuner en elden ring niet lekker samengaan.
Rivatuner uitzetten en dan werkt ie hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Gisteren heel fanatiek mt. Gelmir en Volcano manor doorlopen! Eindbaas daar verslagen. Ook daar weer beetje DS3 vibes :D

Maarrr.. voor de liefhebbers van de questline daar... die stopt blijkbaar naar killen van hem?
spoiler:
Ik had er 2 gedaan en die van patches.. maar nu is ze weg en zijn de andere 2 quests weg (of 1 want ik zie rechtsboven nog een rood vlekje).

Mis ik nu iets belangrijks? Want opzich boeit het me niet dat ik een questline niet af kan ronden maar zou zonde zijn als ik iets trophy related mis nu haha

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

laugh schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:49:
Tot zo ver is het voor mij Bloodborne DLC > Demon's Souls > Elden Ring in moeilijkheidsgraad.
Heb je de rest van de games niet gespeeld? Ik vraag het omdat Demon's Souls niet echt bekend staat als de moeilijkste From Software content, of is dat puur omdat je die als eerste speelde?

De DLC's van DS2 en DS3 vond ik ook behoorlijk pittig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
yinx84 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:43:
[...]

No problem!

Sta ik nog bij de verkeerde boss te wachten ook, haha... Commander Niall, Commander Oneil...
Hehe hadden even opstart issues 😉 Maar toen we er in zaten liep het mooi soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

FlyLight3r schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:00:
Gisteren heel fanatiek mt. Gelmir en Volcano manor doorlopen! Eindbaas daar verslagen. Ook daar weer beetje DS3 vibes :D

Maarrr.. voor de liefhebbers van de questline daar... die stopt blijkbaar naar killen van hem?
spoiler:
Ik had er 2 gedaan en die van patches.. maar nu is ze weg en zijn de andere 2 quests weg (of 1 want ik zie rechtsboven nog een rood vlekje).

Mis ik nu iets belangrijks? Want opzich boeit het me niet dat ik een questline niet af kan ronden maar zou zonde zijn als ik iets trophy related mis nu haha
Het zeg me niks en afgezien van de eindbaas en de 3 gerelateerde eindes ben ik geloof ik verwijderd van Platinum. Dus ik vermoed dat je nog in de race zit.
Pagina: 1 ... 40 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten