ArnoldSmiley schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:00:
[...]
Duidelijk. Maar wat Moonveil en Rivers of Blood zo goed maakt is de skill (= Ash of War?) die er standaard op zit toch?
Die skill consumed FP volgens mij, net een attribute waarin 0.0 geinvesteerd heb.
Ik heb wat geexperimenteerd met de skill van de Ore Blade, in combat werkt dat niet echt lekker vloeiend. Ben huiverig dat dat met de Rivers of Blood ook zo is.
Stel dat ik switch en een rebirth doe voor de Rivers:
Alles in DEX en ARC stoppen neem ik aan?
Ja, de ash of war is inderdaad erg fijn. Wissel zelf te vaak van wapen om specifiek voor een (unieke) ash of war te kiezen. (maar DEX/ARC met 🩸 is sowieso sterk en leuk spelen)
Build is afhankelijk van welke kant je op wil:
- 2 kantana's gebruiken: voordeel is meer damage + bleed bouwt sneller op.
- 1 kantana + incantations.
Gaf zelf de voorkeur aan de kantana + incantations zodat je wat meer mogelijkheden hebt maar opbouw van bleed gaat weer rapper met dubbele kantana's. (de Eleonora's Poleblade is overigens ook een fijn wapen en deze bouwt ook erg snel bleed damage op)
Specifiek voor de Rivers of Blood:
STR = 12 (minimum voor wapen)
INT = zo laag mogelijk.
FTH = zo laag mogelijk.
VIG = health pool = wat je nodig denkt te hebben, keuze tussen meer damage of meer health moet je zelf maken.
MND = Weapon skill kost 17FP: op level 10 heb je 68. Kan je dus 4x gebruiken en dan is je FP op. Om naar >85 te gaan zodat je het 5x kan moet je al naar level 16 toe.
END = je wil zo snel mogelijk veel hits doen om bleed op te bouwen. Stamina moet hoog genoeg zijn om daar niet in beperkt te worden.
ARC/DEX = zo hoog mogelijk. Wapen schaalt beter met DEX maar bleed (en incantations) weer met ARC. Verdeling dus afhankelijk wat je wil bereiken.
Als je er incantations naast wil gebruiken moet je de Dragon Communion Seal pakken: deze schaalt op ARC en geeft een bonus op de Dragon Communion Incantations.
Alles is ook weer afhankelijk welke talisman je gebruikt, aantal interessante opties:
- Erdtree's Favor : boost HP, stamina en equip load.
- Great-Jar's Arsenal : verhogen equip load (of de Arsenal Charm)
- Carian Filigreed Crest : skills gebruiken minder FP.
- Green Turtle Talisman: stamina recovery krijgt een boost.
- Lord of Blood's Exultation : blood lost in de buurt = damage boost.
- Shard of Alexander: boost skill damage.
- Rotten Winged Sword Insignia : opeenvolgende aanvallen boosten je damage.
Bovenstaande is dus weer afhankelijk van welke build je gebruikt en wat je eventueel te kort komt.
Met bovenstaande ga ik er zelfs nog maar voor de helft op in..... er zijn zoveel mogelijkheden dat uitleggen met tekst vrijwel niet te doen is
Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Je zou eventueel ook wat build guids kunnen kijken, erg interessant om het wat beter te begrijpen:
YouTube: YouTubecrimby schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:37:
[...]
Ja klopt, maar kon het wapen niet meer terug krijgen blijkbaar
Edit: heb nu wel een ander mega curved sword, maar die kan ik niet kopieren of dual wielden.. iemand een idee hoe ik dit doe?
Alleen de Starscourge Greatsword en Ornamental Straight Sword kunnen als enkel wapen als dual wield gebruikt worden. Voor alle andere wapens moet je er daadwerkelijk 2 gebruiken. (uitzondering zijn fists, claws, etc.)
[
Voor 7% gewijzigd door
kever678 op 03-04-2022 00:12
]