Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Klaasy99 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:07:
Na zo'n 15u aan pogingen eindelijk
spoiler:
Malenia
neer. M'n hartslag is nog steeds wat versneld en mijn lichaam trilt nog van enthousiasme. Geen summons of spirit ashes gebruikt, eigenwijs full melee geleerd hoe ik elke aanval kan ontwijken door te rollen. Veel opeenvolgende jump attacks gebruiken om een riposte te krijgen was mijn strategie. Vereist veel geduld en tijd in mijn geval, maar dan heb je wel wat. Alle bosses in Elden Ring gingen mij redelijk gemakkelijk af (hoewel de eerste echte boss ook ff wennen was), maar dit was wel andere koek. Hoe dan ook, mochten meer mensen haar melee pogen zonder spirit ashes e.d., het is mogelijk, zet 'm op!!

Van de From Software games die ik heb gespeeld (Dark Souls, Bloodborne, Sekiro), is deze by far de lastigste. Isshin the Sword saint uit Sekiro of O&S uit Dark Souls waren dat voorheen voor mij.

Hoe dan ook, nu weer terug naar de boss
spoiler:
malekith
. Die zou nu appeltje eitje moeten zijn :p
_/-\o_

2de run bezig, doel is om ook alle trophy bosses solo te doen. 15 uur seems legit voor Malenia 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Waarom is iedereen zo hitsig van die Rivers of Blood Katana?

Ik heb zowel de Meteo Ore Blade als Rivers of Blood beiden op +9

De Meteo Ore Blade heeft 2 scalings C en 1 x E

Rivers of Blood 1 x C, 1 x D en 1 x E.

Qua scalings is de Ore dus al de betere

Dmg output:

Physical 258 +138
Magic 165 + 61

Rivers:

Physical 164 +65
Fire 164 +65

Mijn build heeft geen punten in arcane, dus dat zal nog wat verder scalen.

Maar de base dmg van de Ore is veeeel beter, en de base dmg Magic indentiek aan de base dmg Fjre van de Rivers.

Wat maakt iedereeen zo wil van die Rivera, terwijl in mijn optiek de Ore Blade echt veel meer schade doet, en ook nog een betere blood loss build up doet (50 vs 30)

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoldSmiley op 01-04-2022 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 21:48
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:52:
Die Ash die erop zit is heel dik, zullen wel vooral liefhebbers van PvP zijn die er zo "hitsig" van zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 07:34

Dmg output:

Physical 258 +138
Magic 165 + 61

Rivers:

Physical 164 +65
Fire 164 +65

Maar de base dmg van de Ore is veeeel beter, en de base dmg Magic indentiek aan de base dmg Fjre van de Rivers.

Wat maakt iedereeen zo wil van die Rivera, terwijl in mijn optiek de Ore Blade echt veel meer schade doet, en ook nog een betere blood loss build up doet (50 vs 30)
Bleed! De Ash of war doet mega bleed buildup.
Edit: ik zou trouwens niet kiezen. Rivers of blood links en Ore bleed rechts. 2x LT en 2x L1 en dan weer door. Dat is echt damage!

[ Voor 6% gewijzigd door Exactor it op 01-04-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:25
Sebastiaannn schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:10:
[...]

Die Ash die erop zit is heel dik, zullen wel vooral liefhebbers van PvP zijn die er zo "hitsig" van zijn
Dat wordt pvp inderdaad flink gespammed, helaas werkt dat ook nog met enige regelmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Exactor it schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:14:
[...]

Bleed! De Ash of war doet mega bleed buildup.
Edit: ik zou trouwens niet kiezen. Rivers of blood links en Ore bleed rechts. 2x LT en 2x L1 en dan weer door. Dat is echt damage!
Die Ash of War: Zit die al standaard op de Rivers?

Hoe gebruik ik die? Snap dat er geen kut van nog de hele game. Die Ash of War is iets wat je echt moet gebruiken of doet hrt gewoon als je mept?

Enne...wat is 2 X LT en 2 x L1?

Snap wat je bedoeld, dual whielden met beide Katanas, alleen wat is die LT?

Dual Whielden is alleen beetje klote omdat je 20 punten in Arcane en 20 punten in INT nodig hebt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:11
Caelid ff gelaten voor wat het was dat kasteel.

Bij toeval op leonine misbegotten gestuit. Was makkie en ze is niet meer 👍.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:40:
[...]

Die Ash of War: Zit die al standaard op de Rivers?

Hoe gebruik ik die? Snap dat er geen kut van nog de hele game. Die Ash of War is iets wat je echt moet gebruiken of doet hrt gewoon als je mept?

Enne...wat is 2 X LT en 2 x L1?

Snap wat je bedoeld, dual whielden met beide Katanas, alleen wat is die LT?

Dual Whielden is alleen beetje klote omdat je 20 punten in Arcane en 20 punten in INT nodig hebt.
Linker trigger, linker button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Exactor it schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:52:
[...]

Linker trigger, linker button.
Sorry, noem me achterlijk: L1 vat ik, das boven de L2 waarmee ik een Skill gebruik. Maarre....LB is dus eigenlijk L2 neem ik aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:06:
[...]

Sorry, noem me achterlijk: L1 vat ik, das boven de L2 waarmee ik een Skill gebruik. Maarre....LB is dus eigenlijk L2 neem ik aan
Je hebt twee knopjes aan de achterkant van beide zijdes van je controller. Je bent er al met wat de LT knop zou moeten zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Rare lui die Xboxers.
Waar jullie dat LT en LB noemen heet dat op de Playstation gewoon L1 en L2.
Potato potato ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exactor it
Superkiwi schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 22:52:
Rare lui die Xboxers.
Waar jullie dat LT en LB noemen heet dat op de Playstation gewoon L1 en L2.
Potato potato ;)
We hebben ook nog een LS!

Daar buk ik mee in Elden Ring. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Exactor it schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 01:07:
[...]

We hebben ook nog een LS!

Daar buk ik mee in Elden Ring. :)
L3 op playstation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:11

Dmg output:

Physical 258 +138
Magic 165 + 61

Rivers:

Physical 164 +65
Fire 164 +65

Met +10 haalt de Rivers of Blood een B op DEX scaling. De Meteoric Ore Blade haalt max een C.

Verschil zit hem echter voornamelijk in de build, Rivers of Blood is vooral interessant met een DEX/ARC build. Blood damage schaalt met ARC en het wapen schaalt daar ook op. De Meteoric Ore Blade heeft ook blood damage maar schaalt zelf niet op ARC wat niet ideaal is ivm spreiding.

Bij jou doet hij nu meer damage maar dat komt door de build die je gebruikt. Met een build die wat beter aansluit op het wapen is de River of Blood een van de betere wapens in het spel.

In de laatste patch is ook een bug gefikst met ARC scaling waardoor hij veel gebruikt wordt.

Ben zelf ook fan van de Nagakiba, die is wat langer dan de andere katana’s maar schaalt op STR/DEX. Moonveil is ook super maar die schaalt op DEX/INT.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Sipio schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:27:
Heb mijn schild ff gelaten voor wat het is en ben gaan 2h met een keen Zweihander +16, dat klapt wel lekker moet ik zeggen.
Heb een schild wel altijd avail. Heb liever een schild dan een zwaarder stuk armor (ren nu zelfs rond zonder chestpiece).
Ik 2hand of 1hand naarmate waar ik tegenover sta.

Gebruik nu een schild die bleed en frost buildup doet voor de gein. Ik mep eigenlijk nooit met het schild, dus doet niet zoveel.
Spiked Palisade Shield met specifiek een cold Barricade Shield (is nogsteeds wel lekker tegen sommige mobs).
Alhoewel ik misschien Shield Bash eens ga proberen, want 114 frost buildup is toch best wel wat.

Voor sommige mobs is een shieldcounter echt ideaal. Veel worden gewoon na 1 of 2 meteen staggered voor een crit.
En voor andere werkt het helemaal niet, dan gewoon lekke me wapen 2handen.

[ Voor 10% gewijzigd door ErikRedbeard op 02-04-2022 05:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
@Superkiwi @Exactor it dank jullie wel voor de knoppen uitleg. Wist niet dat Xbox anders genoend werd en voelde me al dom 👍👍

@kever678 superuitleg!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B!g Boss
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-12-2023
Gisteren op level 130 bij Melenia aangekomen. Mijne bleed build doet precies toch wat damage 😂. Ik heb ze wel 2 keer moeten verslagen, maar ok 😄. Met mijne mimic Buddy is dat geen probleem. Pas sinds kort ontdekt die mimic. Eigenlijk beetje te OP moet ik zeggen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 18:57

reaL_G

G

ArnoldSmiley schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:26:
[...]

90-110 volgens de gids. @reaL_G , zou ik dan eindelijk echt git gut geworden zijn? 😉😅
pas op voor zelfoverschatting!!
jezelf niet in de hemel prijzen voordat de credits zijn gerold. |:(

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 12:15

snmght

imho dan he

reaL_G schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:49:
[...]

Dit. De twee bazen voor de final boss had ik bij poging 1 dus ik verwachtte die laatste ook wel even om te gaan leggen.. :')

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
snmght schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:04:
[...]

Dit. De twee bazen voor de final boss had ik bij poging 1 dus ik verwachtte die laatste ook wel even om te gaan leggen.. :')
Hij is ook de enige boss die resistance checkt. Of althans waar ik resistance moest regelen om doorheen te komen.

Ik beukte de laatste drie bazen in één poging neer. En heb toch wel een uurtje of twee (drie als je gear zoeken meetelt) over die laatste dude gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
reaL_G schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:49:
[...]

Vertel mij wat, Fire Giant is een bitch 😅

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Ik heb het al eerder gezegd en zeg het gewoon nog een keer: Elden Ring is awesome! _/-\o_ O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pRgOWtsC1oDMewJs2xPpw-kAnY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oF0SzB7S7FpANDATRB0kJdpR.png?f=fotoalbum_large

Het is lang geleden dat ik mij zo immens heb vermaakt met een spel en dat ik het spel wil blijven spelen. Laatste keer was 'The Witcher 3' en die heb ik in februari van 2018 uitgespeeld. :P Ik ben nu level 72 na zo'n 40 uur gameplay.

Maar ondanks dat het spel je 'weinig' informatie geeft zijn de omgevingen ontzettend rijk; het komt regelmatig voor dat ik gewoon even blijf staan om van de omgevingen te genieten - zoals vanochtend bij het beklimmen van mijn eerste 'Devine Tower' om met volle aandacht de muurversieringen te bekijken. Maar ook de wapens, armors, creatures ... het is allemaal zó goed gedaan. Frickin' awesome gewoon! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:47
Atari schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:40:
[...]

Ja die one-shot lasers zijn wel klote. Zie ook Radahn. Tellen helpt ;)
1-2-Dodge.
Ha, ik had het meer over de
spoiler: title
grab aanval
. Vond die echt lastig te ontwijken. Kreeg ook met de poging minder geduld en dat hielp ook niet mee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Final boss neer, niet met die SL1. ;)

Heb me gerespecced, was die Moonveil meer dan zat en ben van oudsher meer een melee speler. Heb hem met de Nightrider Glaive gesloopt, 2 pogingen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:11
snmght schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:22:
Final boss neer, niet met die SL1. ;)

Heb me gerespecced, was die Moonveil meer dan zat en ben van oudsher meer een melee speler. Heb hem met de Knightrider Glaive gesloopt, 2 pogingen. :)
Netjes man 👊🏻👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kever678
ArnoldSmiley schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:40:
[...]

Vertel mij wat, Fire Giant is een bitch 😅
Die kan vervelend zijn inderdaad.

Speciaal voor hem wapens met bleed damage gepakt icm armor/talisman wat daarbij helpt.

Bleed (en scarlet rot) gaan op een gegeven moment damage doen gebaseerd op de healthpool van de tegenstander. Veel HP staat dus gelijk aan veel damage.

Daarnaast moet je ook even door hebben waar je moet staan/aanvallen. Hierdoor was het uiteindelijk relatief makkelijk.
Yonix schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:14:
Ik heb het al eerder gezegd en zeg het gewoon nog een keer: Elden Ring is awesome! _/-\o_ O+

[Afbeelding]

Het is lang geleden dat ik mij zo immens heb vermaakt met een spel en dat ik het spel wil blijven spelen. Laatste keer was 'The Witcher 3' en die heb ik in februari van 2018 uitgespeeld. :P Ik ben nu level 72 na zo'n 40 uur gameplay.

Maar ondanks dat het spel je 'weinig' informatie geeft zijn de omgevingen ontzettend rijk; het komt regelmatig voor dat ik gewoon even blijf staan om van de omgevingen te genieten - zoals vanochtend bij het beklimmen van mijn eerste 'Devine Tower' om met volle aandacht de muurversieringen te bekijken. Maar ook de wapens, armors, creatures ... het is allemaal zó goed gedaan. Frickin' awesome gewoon! 8)
Nog niet eerder een game gespeeld die de combinatie sfeer + art style zo goed beheerst.

Kan er echt van genieten tijdens het spelen, gebeurt me niet vaak bij andere games.

YouTube: The Beauty of Elden Ring | Flurdeh

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gisteren mijn tweede Elite ash verkregen: Ancient Dragon Knight Kristoff.
De betreffende dungeon/catacomb was op sommige momenten best uitdagend maar de eindbaas viel een beetje buiten de boot en was eigenlijk een grote teleurstelling. Ik had Headless Knight Oleg +4 meegenomen om te kijken of hij zijn positie als eerste ash summon nog verdiende en die heeft bijna het hele gevecht in zijn eentje gedaan d:)b

Nu eerst maar eens wat Grave en Ghost Gloveworth gaan farmen om een klein voorraadje aan te leggen.
Hetzelfde met smithing stones, je kunt er immers nooit genoeg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17
Ff vraagje. Ik heb Radahns greatsword verkocht maar wil die toch gaan gebruiken… kan ik die nog ergens terug krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jij de remembrance niet hebt gedupliceerd bij een mausoleum ben ik bang dat je hem niet meer gaat kunnen krijgen. Of je moet iemand weten die hem voor je kan droppen in co-op.
Kleine kans maar heb je al bij de betreffende merchant gekeken of je hem misschien terug kunt kopen?

Daarover gesproken: je kunt een remembrance ook inwisselen voor runes. Als ik hem dupliceer, kan ik ze dan allebei inwisselen voor runes? :D

[ Voor 41% gewijzigd door Superkiwi op 02-04-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
kever678 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 02:12:
[...]

Met +10 haalt de Rivers of Blood een B op DEX scaling. De Meteoric Ore Blade haalt max een C.

Verschil zit hem echter voornamelijk in de build, Rivers of Blood is vooral interessant met een DEX/ARC build. Blood damage schaalt met ARC en het wapen schaalt daar ook op. De Meteoric Ore Blade heeft ook blood damage maar schaalt zelf niet op ARC wat niet ideaal is ivm spreiding.

Bij jou doet hij nu meer damage maar dat komt door de build die je gebruikt. Met een build die wat beter aansluit op het wapen is de River of Blood een van de betere wapens in het spel.

In de laatste patch is ook een bug gefikst met ARC scaling waardoor hij veel gebruikt wordt.

Ben zelf ook fan van de Nagakiba, die is wat langer dan de andere katana’s maar schaalt op STR/DEX. Moonveil is ook super maar die schaalt op DEX/INT.
Duidelijk. Maar wat Moonveil en Rivers of Blood zo goed maakt is de skill (= Ash of War?) die er standaard op zit toch?

Die skill consumed FP volgens mij, net een attribute waarin 0.0 geinvesteerd heb.

Ik heb wat geexperimenteerd met de skill van de Ore Blade, in combat werkt dat niet echt lekker vloeiend. Ben huiverig dat dat met de Rivers of Blood ook zo is.

Stel dat ik switch en een rebirth doe voor de Rivers:

Alles in DEX en ARC stoppen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Meer speler last dat de game crashed wanneer ze Nvidia overlay actief hebben? Ik zou wel graag af en toe een replay maken, maar met die overlay enabled start de game niet eens op.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Superkiwi schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:51:
Als jij de remembrance niet hebt gedupliceerd bij een mausoleum ben ik bang dat je hem niet meer gaat kunnen krijgen. Of je moet iemand weten die hem voor je kan droppen in co-op.
Kleine kans maar heb je al bij de betreffende merchant gekeken of je hem misschien terug kunt kopen?
Sadddd

Ja heb hm denk ik bij de roundtable verkocht.. :-( wilde hm toch eens proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
crimby schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:19:
[...]

Sadddd

Ja heb hm denk ik bij de roundtable verkocht.. :-( wilde hm toch eens proberen
Ik dacht dat je een gebruikte remembrance alsnog kon kopiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dragonlord Placidusax is echt 100% bullshit lol. Wat een dom gevecht. Ongelofelijk. Alle filmpjes die ik ook vind zijn van die lui die 'um cheesen met magic bullshit. Die kerel die dacht dat het leuk was om elke keer een minuut naar de boss te lopen die mogen ze ook wel de laan uit sturen.

[ Voor 60% gewijzigd door MrVegeta op 02-04-2022 15:07 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ArnoldSmiley schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:00:
[...]

Duidelijk. Maar wat Moonveil en Rivers of Blood zo goed maakt is de skill (= Ash of War?) die er standaard op zit toch?

Die skill consumed FP volgens mij, net een attribute waarin 0.0 geinvesteerd heb.

Ik heb wat geexperimenteerd met de skill van de Ore Blade, in combat werkt dat niet echt lekker vloeiend. Ben huiverig dat dat met de Rivers of Blood ook zo is.

Ik heb zelf nog niet met bleed geexperimenteerd maar let op dat er volgens mij ook talismans zijn die daar bij ondersteunen. Volgens mij eentje bijvoorbeeld die extra damage geeft als in je nabijheid bleed proc'd. Kun je ook eens naar kijken. Puur scaling van dat wapen lijkt inderdaad DEX en ARC te zijn maar je zou een beetje in mind kunnen donderen voor meer fp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
MrVegeta schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:52:
Dragonlord Placidusax is echt 100% bullshit lol. Wat een dom gevecht. Ongelofelijk. Alle filmpjes die ik ook vind zijn van die lui die 'um cheesen met magic bullshit. Die kerel die dacht dat het leuk was om elke keer een minuut naar de boss te lopen die mogen ze ook wel de laan uit sturen.
Hoe heb je die gedaan?

Heb zelf een str/fth build maar de incantations zijn niet voor de dps heb ik al gemerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Vanmiddag nog een paar uurtjes gespeeld en het spel begint nu wel te klikken. Heb net Margit gekilled en onderweg naar het kasteel.

Het spel geeft je echt totale vrijheid, zo heb ik na het gesprek met de gatekeeper deze gekilled, vond hem een beetje shady.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Mijn nieuwe anti-poison en anti-rot pakje :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJ2B1antQ65kInpI8uY4MdMNPtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hvlcJLBM2HNaHGwzJCPgbg2J.jpg?f=fotoalbum_large

Inclusief een Mottled Necklace Talisman geeft me dat een immunity van 487.
Daarnaast nog een talisman die extra damage geeft in de buurt van poison of rot en we kunnen er tegenaan!
Gevonden in
spoiler:
Seethewater Cave in het westen van Atlas Plateau

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 02-04-2022 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Superkiwi schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:25:
Mijn nieuwe anti-poison en anti-rot pakje :P
[Afbeelding]

Inclusief een Mottled Necklace Talisman geeft me dat een immunity van 487.
Daarnaast nog een talisman die extra damage geeft in de buurt van poison of rot en we kunnen er tegenaan!
Wow sexy beast 🥰🥰🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Loei123 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:29:
[...]

Ik dacht dat je een gebruikte remembrance alsnog kon kopiëren.
Ja klopt, maar kon het wapen niet meer terug krijgen blijkbaar :-(

Edit: heb nu wel een ander mega curved sword, maar die kan ik niet kopieren of dual wielden.. iemand een idee hoe ik dit doe?

[ Voor 20% gewijzigd door crimby op 02-04-2022 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:47
MrVegeta schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:52:
Ik vond dat juist een enorm leuk gevecht, misschien wel één van de leukste. Compleet fair ook. Al zijn aanvallen zijn in principe te dodgen. Heb hem als melee speler in een paar pogingen verslagen.

Wel eens mbt dat stuk dat je steeds moet lopen. Vond dat ook irritant. Ben vaker afgegaan door verkeerd van dat randje te springen dan door de Dragonlord zelf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
crimby schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:37:
[...]

Edit: heb nu wel een ander mega curved sword, maar die kan ik niet kopieren of dual wielden.. iemand een idee hoe ik dit doe?
Een ander zwaard nemen van hetzelfde type.
Dus een andere curved greatsword.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Loei123 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:32:
[...]

Hoe heb je die gedaan?

Heb zelf een str/fth build maar de incantations zijn niet voor de dps heb ik al gemerkt.
Nou nog niet. Paar keer in paar 3 gekomen met de lasers maar ging direct door voordat ik bij de boss kon komen. Wilde de flask gebruiken voor damage shield maar haalde het niet. Denk dat ik naar een full melee build ga.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Timothy3000 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:58:
[...]

Ik vond dat juist een enorm leuk gevecht, misschien wel één van de leukste. Compleet fair ook. Al zijn aanvallen zijn in principe te dodgen. Heb hem als melee speler in een paar pogingen verslagen.

Wel eens mbt dat stuk dat je steeds moet lopen. Vond dat ook irritant. Ben vaker afgegaan door verkeerd van dat randje te springen dan door de Dragonlord zelf. :P
Het eerste gedeelte is veelal prima. Maar die lasers zijn toch wel bullshit. Ben leven 100, misschien ook iets te laag.

[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 02-04-2022 17:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woodsy
  • Laatst online: 18-09 14:37
Vanochtend weer even geworsteld met een baas die me ~20 pogingen heeft gekost omdat ik steeds in de lava viel en vervolgens weer meerdere minuten nodig had bij hem aan te komen voor een nieuwe poging.
spoiler:
Gnasty Gnorc in Spyro 1 met mijn kleine zoontje…

Gelukkig had ik zojuist Glintstone Dragon Smarag in een poging neer. Vanavond ga ik verder het Altus Plateau op. Gister viel mijn oog op een mooi kasteel omgeven door een poison gracht. Hopelijk een avondvullende dungeon!

Zijn er hier geïnteresseerden in een Tweakers multiplayer groep? FightingCowboy en Vaatividya worden wel erg druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klaasy99
  • Laatst online: 10-08-2024
Iemand nog tips voor de final boss? Ik krijg die lightning spear en wanneer ze ietsjes in de lucht springt en 3x achter elkaar haar hammer op de grond slamt maar niet ontweken. Wat ik ook doe, ik word er altijd door geraakt, einde gevecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kever678
ArnoldSmiley schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:00:
[...]

Ja, de ash of war is inderdaad erg fijn. Wissel zelf te vaak van wapen om specifiek voor een (unieke) ash of war te kiezen. (maar DEX/ARC met 🩸 is sowieso sterk en leuk spelen)

Build is afhankelijk van welke kant je op wil:
- 2 kantana's gebruiken: voordeel is meer damage + bleed bouwt sneller op.
- 1 kantana + incantations.

Gaf zelf de voorkeur aan de kantana + incantations zodat je wat meer mogelijkheden hebt maar opbouw van bleed gaat weer rapper met dubbele kantana's. (de Eleonora's Poleblade is overigens ook een fijn wapen en deze bouwt ook erg snel bleed damage op)

Specifiek voor de Rivers of Blood:

STR = 12 (minimum voor wapen)
INT = zo laag mogelijk.
FTH = zo laag mogelijk.
VIG = health pool = wat je nodig denkt te hebben, keuze tussen meer damage of meer health moet je zelf maken.
MND = Weapon skill kost 17FP: op level 10 heb je 68. Kan je dus 4x gebruiken en dan is je FP op. Om naar >85 te gaan zodat je het 5x kan moet je al naar level 16 toe.
END = je wil zo snel mogelijk veel hits doen om bleed op te bouwen. Stamina moet hoog genoeg zijn om daar niet in beperkt te worden.
ARC/DEX = zo hoog mogelijk. Wapen schaalt beter met DEX maar bleed (en incantations) weer met ARC. Verdeling dus afhankelijk wat je wil bereiken.

Als je er incantations naast wil gebruiken moet je de Dragon Communion Seal pakken: deze schaalt op ARC en geeft een bonus op de Dragon Communion Incantations.

Alles is ook weer afhankelijk welke talisman je gebruikt, aantal interessante opties:
- Erdtree's Favor : boost HP, stamina en equip load.
- Great-Jar's Arsenal : verhogen equip load (of de Arsenal Charm)
- Carian Filigreed Crest : skills gebruiken minder FP.
- Green Turtle Talisman: stamina recovery krijgt een boost.
- Lord of Blood's Exultation : blood lost in de buurt = damage boost.
- Shard of Alexander: boost skill damage.
- Rotten Winged Sword Insignia : opeenvolgende aanvallen boosten je damage.

Bovenstaande is dus weer afhankelijk van welke build je gebruikt en wat je eventueel te kort komt.

Met bovenstaande ga ik er zelfs nog maar voor de helft op in..... er zijn zoveel mogelijkheden dat uitleggen met tekst vrijwel niet te doen is :9

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Je zou eventueel ook wat build guids kunnen kijken, erg interessant om het wat beter te begrijpen:

YouTube: YouTube
crimby schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:37:
[...]

Alleen de Starscourge Greatsword en Ornamental Straight Sword kunnen als enkel wapen als dual wield gebruikt worden. Voor alle andere wapens moet je er daadwerkelijk 2 gebruiken. (uitzondering zijn fists, claws, etc.)

[ Voor 7% gewijzigd door kever678 op 03-04-2022 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Woodsy schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:26:

Zijn er hier geïnteresseerden in een Tweakers multiplayer groep? FightingCowboy en Vaatividya worden wel erg druk.
Ik wel. Wilde me net bij de andere twee aansluiten maar als die te druk zijn, doe ik graag mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
kever678 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:25:
[...]

Ja, de ash of war is inderdaad erg fijn. Wissel zelf te vaak van wapen om specifiek voor een (unieke) ash of war te kiezen. (maar DEX/ARC met 🩸 is sowieso sterk en leuk spelen)

Gaf zelf de voorkeur aan de kantana + incantations zodat je wat meer mogelijkheden hebt maar opbouw van bleed gaat weer rapper met dubbele kantana's. (de Eleonora's Poleblade is overigens ook een fijn wapen en deze bouwt ook erg snel bleed damage op)

INT = zo laag mogelijk.
FTH = zo laag mogelijk.
VIG = health pool = wat je nodig denkt te hebben, keuze tussen meer damage of meer health moet je zelf maken.
MND = Weapon skill kost 17FP: op level 10 heb je 68. Kan je dus 4x gebruiken en dan is je FP op. Om naar >85 te gaan zodat je het 5x kan moet je al naar level 16 toe.
END = je wil zo snel mogelijk veel hits doen om bleed op te bouwen. Stamina moet hoog genoeg zijn om daar niet in beperkt te worden.
ARC/DEX = zo hoog mogelijk. Wapen schaalt beter met DEX maar bleed (en incantations) weer met ARC. Verdeling dus afhankelijk wat je wil bereiken.

Als je er incantations naast wil gebruiken moet je de Dragon Communion Seal pakken: deze schaalt op ARC en geeft een bonus op de Dragon Communion Incantations.

Alles is ook weer afhankelijk welke talisman je gebruikt, aantal interessante opties:

Bovenstaande is dus weer afhankelijk van welke build je gebruikt en wat je eventueel te kort komt.

Met bovenstaande ga ik er zelfs nog maar voor de helft op in..... er zijn zoveel mogelijkheden dat uitleggen met tekst vrijwel niet te doen is :9

Je zou eventueel ook wat build guids kunnen kijken, erg interessant om het wat beter te begrijpen:

[...]

Alleen de Starscourge Greatsword en Ornamental Straight Sword kunnen als enkel wapen als dual wield gebruikt worden. Voor alle andere wapens moet je er daadwerkelijk 2 gebruiken. (uitzondering zijn fists, claws, etc.)
Held!! Super super bedankt. Ga respeccen morgen op de RoB

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Gisteravond Academy of Raya Lucaria maar eens betreden. Prima locatie en de boss was zo down. (y)

Echter, mijn hart maakte regelmatig een sprongetje als ik dan weer verder ging met exploreren. 'Pendulum Statue' heb ik maar ontweken (met dank aan mijn 'mimic veil'), maar op de daken ontkwam ik niet aan die kleine vliegende f*ckers ('Marionette Gargoyles'). :( Niet comfortabel, op grote hoogte met bijna 40K aan runes op zak. :') Uiteindelijk heb ik het allemaal overleefd en ga ik vanmiddag verder met de laatste stukjes verkennen van de dungeon - mooie locatie ook weer! (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cW1ZMA0WQ_75dkjDeLjDCi9-hbs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jzh6lNuAZTEV4LwH1oQQ0420.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qkFBYFicuTlQ18IG6pNvvPX16A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DouWbFFPTwoezgM6kMqq58HS.png?f=fotoalbum_large

(Was ook begonnen aan 'Caria Manor', maar die is nog nét een tikkeltje te lastig i.v.m. de 'Spider Hands' :p)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
Yonix schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:21:
Gisteravond Academy of Raya Lucaria maar eens betreden. Prima locatie en de boss was zo down. (y)

Echter, mijn hart maakte regelmatig een sprongetje als ik dan weer verder ging met exploreren. 'Pendulum Statue' heb ik maar ontweken (met dank aan mijn 'mimic veil'), maar op de daken ontkwam ik niet aan die kleine vliegende f*ckers ('Marionette Gargoyles'). :( Niet comfortabel, op grote hoogte met bijna 40K aan runes op zak. :') Uiteindelijk heb ik het allemaal overleefd en ga ik vanmiddag verder met de laatste stukjes verkennen van de dungeon - mooie locatie ook weer! (y)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(Was ook begonnen aan 'Caria Manor', maar die is nog nét een tikkeltje te lastig i.v.m. de 'Spider Hands' :p)
Succes! Mocht je nog tips willen hebben.
spoiler:
De Marionette Gargoyles heb je bij voorkeur een kruisboog voor nodig. Een keer raken en binnen een paar seconden begonnen ze erg spastisch te bewegen (afstand houden) om vervolgens stil te vallen. Erg simpel.

De handen houden niet van vuur. Ze reageren daarop als spinnen (bij de eerste vlammen krullen ze op). Overweeg fire grease of andere buffs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 17:03

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Yonix schreef op zondag 3 april 2022 @ 08:21:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er zijn daken waar je op kunt daar? Ik heb gisteren ook Academy of Raya Lucaria gedaan en dacht alles verkend te hebben, maar ben geen daken tegengekomen waar ik op kon lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
Walance schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:56:
[...]

Er zijn daken waar je op kunt daar? Ik heb gisteren ook Academy of Raya Lucaria gedaan en dacht alles verkend te hebben, maar ben geen daken tegengekomen waar ik op kon lopen.
spoiler:
Op het grote plein waar je normaal gesproken naar rechts gaat richting de brug met de rollende bal kun je ook naar links. Net nadat je die rode wolf hebt verslagen. Er staan een aantal van die magiërs op een brug/trap. Daar is een balkon waar je over de reling kunt springen. Het is best een aardige route die je in principe weer naar het begin brengt. Je krijgt wat loot en een shortcut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

spoiler:
In de kamer waar je de boss hebt verslagen heb je een 'Site of Grace' en vanaf die locatie loop je zo naar 'The Courtyard'. Links heb je een heuvel ('slope') die je een verdieping hoger leidt. Vervolgens een trap en links om het hoekje een balustrade vanaf waar je zo op het dak kunt springen. Dan is het verkennen geblazen.

Let op: daar zijn geen 'Site of Grace-punten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Er zijn daken waar je op kunt daar?
Niet alleen dat, er is ook
spoiler:
een 'kelder' vanwaar je gekidnapped kunt worden naar een totaal ander gebied.
Maar dat lukt misschien ook wel met de Iron Maiden op het centrale plein

De Academy zit vol verrassingen, er zijn zelfs wat hidden walls:
spoiler:
de boekenkasten zonder boeken

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 03-04-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
kever678 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:25:
[...]

INT = zo laag mogelijk.
FTH = zo laag mogelijk.

[...]

Incantations laat ik even achterwege. Dat zijn Magic Spells, niet helemaal mijn ding.

Ik ga voor de Rivers in combi met de Utchi.

Wat wordt bedoeld met 'Blood Infused' Utchigatana?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:26

Dazzler2120

FP ProMod
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vi_lu6K6SWMTSxJEIw7eoCMc73E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NEEncoSryD0kF7b80CeqUzAh.png?f=fotoalbum_large

Ooofff deze deed pijn |:(

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ik houd het op de Ore Blade. Respec beviel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol, wat leuk dat ik dacht dat die rode vos / wolf de enige boss in Academy of Raya Lucaria was. :')

Kakzooi. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik ben net aangekomen in
spoiler:
Volcano Manor

Leuk gebied op zich, beetje van kamer naar kamer sluipen met 50k runes op zak hopende ergens een site of grace tegen te komen. De brainsuckers uit Bloodborne hebben hun weg ook weer teruggevonden zie ik :X
Hopelijk vind ik hier nog een drietal smithing stones [6], dan kan mijn Uchi daarna flink omhoog want smithing stones [7] heb ik er 7 van op de plank liggen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Yonix schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:12:
Lol, wat leuk dat ik dacht dat die rode vos / wolf de enige boss in Academy of Raya Lucaria was. :')

Kakzooi. :P
Booyakasha! :D 8) _/-\o_ *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9F49nFdI6WGwaMlnGsAb9oPYies=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1pBanrEqhzNJVM8EvBSx0mJ.jpg?f=fotoalbum_large

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wt5wzyjRPff1xJtUy1rOdZyQWAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kdna1SheAtONf8F6ofgU9bMn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
spoiler:
ik vond haar toch wel gemakkelijker dan de wolf

Maar we zitten ongeveer op hetzelfde punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazzler2120 schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:36:
[...]

spoiler:
ik vond haar toch wel gemakkelijker dan de wolf

Maar we zitten ongeveer op hetzelfde punt
spoiler:
De wolf had ik zo met een paar ferme tikken tegen de grond, bij Renalla (Phase 2) liep ik er tegenaan dat ik in het begin gewoon niet dichtbij genoeg kon komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 17:03

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Yonix schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:12:
[...]

spoiler:
In de kamer waar je de boss hebt verslagen heb je een 'Site of Grace' en vanaf die locatie loop je zo naar 'The Courtyard'. Links heb je een heuvel ('slope') die je een verdieping hoger leidt. Vervolgens een trap en links om het hoekje een balustrade vanaf waar je zo op het dak kunt springen. Dan is het verkennen geblazen.

Let op: daar zijn geen 'Site of Grace-punten'.
Gevonden! Bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Timothy3000 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:58:
[...]

The bitch is dead. Om maar in de woorden van J. Bond te spreken. Uiteindelijk was de laser ook nog wel okay, blijkbaar gewoon heeeeeeel ver naar de zijkant rennen. Pray you don't get hit en dan weer beuken. Wel mijn +10 mimic summon gebruikt. Dat scheelde ook nogal wat. Maar melee is deze boss erg moeilijk omdat je gewoon veel aan het rennen bent, en daardoor niet echt lekker kan beuken (stamina leeg).

Geswitched van Moonveil katana naar Rivers of Blood voor de bleed. Maar ook nog niet helemaal overtuigd. Wapen voelt nog een beetje langzaam aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:35
Iemand advies mbt een uitgebreide startersguide, tutorial bij voorkeur met een interactieve map erbij?

Ik heb inmiddels al redelijk wat uurtjes bezig (voornamelijk verkennen/grinden), maar een beetje duiding zou wel helpen :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
Bossie schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:50:
Iemand advies mbt een uitgebreide startersguide, tutorial bij voorkeur met een interactieve map erbij?

Ik heb inmiddels al redelijk wat uurtjes bezig (voornamelijk verkennen/grinden), maar een beetje duiding zou wel helpen :)
Ik heb deze een beetje gevolgd, niet de hele tijd (ontdekken blijft het leukste) maar vooral of ik niet de helft gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
ArnoldSmiley schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:11:
[...]

Incantations laat ik even achterwege. Dat zijn Magic Spells, niet helemaal mijn ding.

Ik ga voor de Rivers in combi met de Utchi.

Wat wordt bedoeld met 'Blood Infused' Utchigatana?
Op een wapen kan je een skill zetten met bleed/poison/etc etc of je kan met een incantation ( blood flame blade of blood blade) of met een consumable “blood grease” ook het status effect toevoegen aan wapens die het niet hebben.

Dit kan niet altijd, als een wapen al ‘iets’ heeft is dit vaak niet mogelijk.

Qua build altijd zoeken wat je fijn vind, zit zelf al op de 5e respec. En hoewel incantation als ‘magic’ omschreven kan worden is het heel anders spelen dan de Intelligence variant. (meer als aanvulling op ipv main damage)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kever678
Gisteren door mijn eigen fout 772k aan runes verloren, die deed ook even pijn :X

Eerst compleet onnodig dood gaan en vervolgens ergens naast springen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
kever678 schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:25:
[...]

Gisteren door mijn eigen fout 772k aan runes verloren, die deed ook even pijn :X

Had ze aan mij gegeven 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
spoiler:
Ik snap die hele eindbaas niet hoor.. wat een onzin. Kom ik eindelijk bij de elden beast ben ik alleen maar op aan het rennen, want dat beest blijft weggaan. Mijn mimic doet niks dus daar heb ik ook weinig aan. Uiteindelijk na 2/3 ga ik per definitie dood. Echt een jammerlijke baas zo op het einde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
Bossie schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:50:

De Fextralife map die @kever678 gebruikt/adviseert volg ik ook. Vooral om een beetje de volgorde aan te geven. Echt een aanrader! Als je betaalt voor een lidmaatschap kun je ook op die map zaken afvinken en notities plaatsen. Ze hebben ook een goede walkthrough met stappen. Niet echt gedetailleerd. Meer van ga hierheen en pak dit item.

Er is ook een serie op Eurogamer met algemene “marsroute” en tips. Zie ook: YouTube: Eurogamer - Elden Ring for dummies.

[ Voor 7% gewijzigd door Woodsy op 03-04-2022 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net even mogen spelen met
spoiler:
God Devouring Serpent

Dat was met mijn Uchi niet echt een succes. Ik heb dat speciale wapen maar wat upgrades gegeven, kijken of daarmee beter gaat...

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 03-04-2022 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ton Hasselt schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:26:
[...]

Had ze aan mij gegeven 🤪
Als je dat wilt moet je even PVP-en traden.

Op discord is er zelfs een hele server voor. Ideaal voor nieuwe charachters/builds etc.

https://discord.gg/demonssouls

Sub channel > Elden Ring Trading

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jezus wat is het lang lopen naar die baas :/
Daar had wel een grace in de buurt mogen zitten of mis ik er een? Ik gebuik nu steeds de teleporter maar die route daarheen (vanaf de Godskin Noble site of grace) is vrij gevaarlijk.

[ Voor 42% gewijzigd door Superkiwi op 03-04-2022 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:35
Woodsy schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:55:
[...]

De Fextralife map die @kever678 gebruikt/adviseert volg ik ook. Vooral om een beetje de volgorde aan te geven. Echt een aanrader! Als je betaalt voor een lidmaatschap kun je ook op die map zaken afvinken en notities plaatsen. Ze hebben ook een goede walkthrough met stappen. Niet echt gedetailleerd. Meer van ga hierheen en pak dit item.

Er is ook een serie op Eurogamer met algemene “marsroute” en tips. Zie ook: YouTube: Eurogamer - Elden Ring for dummies.
Ik heb de site al even doorgespit, inmiddels mijn startzone grind afgesloten hoop ik en ga nu echt beginnen met mijn flail en oversized schild :P

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Laatst online: 22:14
Ik was een bepaalde quest line vergeten. Heb hem nu voltooid en Rykard neergehaald. Was niet moeilijk, maar wel heel tof.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik liep al ff vast op die Great Jar in Caelid, vanmiddag ook eindelijk afgerond.

Boss in de Devine Tower of Caelid ook down en die in de War Catacombs ook.

En die verrekte dubbele Tree Sentinel ook.

@Superkiwi Goede tip nogmaals die War Catacombs, je hebt er daar idd snel wat extra runes bij en het is ook nog eens lekker wapens testen op die enemy's.

(sommigen slaan wel hard trouwens) :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sipio op 03-04-2022 18:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sipio schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:07:
Ik liep al ff vast op die Great Jar in Caelid, vanmiddag ook eindelijk afgerond.
Hahah, had je de cheese strategie niet gezien?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kever678 schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:25:
[...]

Haha het waren niet zo zeer de hoeveelheid runes die pijn deden, maar vooral dat de Boss dus op minimaal leven overleefd had :+

Maar 770k souls, ouch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Van die bosses die gewoon geen zwakke punten hebben. Wat is dat schijt irritant. Maar goed, met de mimic summon is eigenlijk alles een eitje.

[ Voor 27% gewijzigd door MrVegeta op 03-04-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
kever678 schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:17:
[...]

Op een wapen kan je een skill zetten met bleed/poison/etc etc of je kan met een incantation ( blood flame blade of blood blade) of met een consumable “blood grease” ook het status effect toevoegen aan wapens die het niet hebben.

Dit kan niet altijd, als een wapen al ‘iets’ heeft is dit vaak niet mogelijk.

Qua build altijd zoeken wat je fijn vind, zit zelf al op de 5e respec. En hoewel incantation als ‘magic’ omschreven kan worden is het heel anders spelen dan de Intelligence variant. (meer als aanvulling op ipv main damage)
Ik ben er gewoon niet uit nog wat ik fijn vind.

Het voordeel van de Meteo Ore Blade is dat ie rechttoe, rechtaan is:

Altijd hetzelfde in elke situatie.

Wat ik niet zo prettig aan Rivers of Blood vind is de beperkte base damage.

Als ik out of FP ben, die skill niet meer kan gebruiken, dan ben ik afhankelijk van de base damage die in dat geval veel minder is als de Ore Blade.

Is 5 x een skill kunnen inzetten de moeite waard in een boss fight waarbij je daarna een x aantal hits meer nodig hebt dan met de Ore.

Beetje lastig uitleggen. Wat voor mij niet fijn werkt is dat die skill een variabele is.

Wat je zegt over bleed: Zowel Rivers als Ore heeft een blood loss build up. De Rivers van 30, de Ore van 50.

Is het spelen met die skill voor jou prettig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Beperkte base damage, ik kan erover meepraten. Mijn Uchi zit nu op +20 en als je de damage vergelijkt met andere wapens is dat niet echt héél veel. Maar hé, het speelt lekker én de bleed buildup is nu 78 wat zéér aardig is.
Nu ben ik even wat puntjes in STR aan het pompen zodat ik een zwaar wapen als secondary achter de hand kan houden om die vervelende knights dwars door hun schild heen te klappen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9iQhVu-38u8U2Um6pC8kbSwl8w8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZPXlQxXwMS3Vnm39NzLKs5a.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie dat ik zojuist de 100 uur gepasseerd ben. Damn wat vliegt de tijd met deze game!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
ArnoldSmiley schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:23:
[...]

Als ik out of FP ben, die skill niet meer kan gebruiken, dan ben ik afhankelijk van de base damage die in dat geval veel minder is als de Ore Blade.

Is 5 x een skill kunnen inzetten de moeite waard in een boss fight waarbij je daarna een x aantal hits meer nodig hebt dan met de Ore.

Beetje lastig uitleggen. Wat voor mij niet fijn werkt is dat die skill een variabele is.

Wat je zegt over bleed: Zowel Rivers als Ore heeft een blood loss build up. De Rivers van 30, de Ore van 50.

Je hebt ook een blauwe flask waarmee je fp kunt bijvullen.

Ik heb afgewisseld tussen Rivers of Blood en Blood Fang afhankelijk van het type boss. Ze zijn beiden erg goed. Ik had meestal 4 blauwe en 8 rode flasks bij mijn rivers of blood gevechten. Met blood fang meestal 10 rode en 2 blauwe. Beetje mind levelen wil ook helpen. Al die ondersteunende stats zijn belangrijk voor damage. Die stellen je in staat vaker te meppen, minder te healen, vaker te dodgen etc. Is meestal belangrijker dan 3 fps meer in je main stat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Laatst online: 18-09 18:57

reaL_G

G

[...]

zoiets misschien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9yho6FrxOWb8Re4ahrHyLRhzkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7mPk9uzwIPNgjcKXKgYLMg17.jpg?f=fotoalbum_large

GiTS

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Inmiddels wel Fire Giant down. En ook de zoveelste Eard Tree dude

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80oF5s-fbts7RgMGQqWVzmeXI94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iVk6x5M4uCthOoGUftVWMOM3.png?f=fotoalbum_large

It's me met de meest stylish armor set die ik gevonden heb. :)

Ze noemen mij ook wel eens de Elden Lord of zoiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUqfVfw6pIi9wHX0XXCirGr4H_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fc95jHFt8Z5wkFcnI6tCKBT5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door snmght op 04-04-2022 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Superkiwi schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:41:
Beperkte base damage, ik kan erover meepraten. Mijn Uchi zit nu op +20 en als je de damage vergelijkt met andere wapens is dat niet echt héél veel. Maar hé, het speelt lekker én de bleed buildup is nu 78 wat zéér aardig is.
Nu ben ik even wat puntjes in STR aan het pompen zodat ik een zwaar wapen als secondary achter de hand kan houden om die vervelende knights dwars door hun schild heen te klappen :P

[Afbeelding]

Ik zie dat ik zojuist de 100 uur gepasseerd ben. Damn wat vliegt de tijd met deze game!
Vaak is het wel verstandig om een back-up achter de hand te hebben ja, voor het geval een boss resistant is tegen bloodloss/faith/fire etc.

Zo had ik de Golden Halberd, Blasphemous Blade en Claymore alle drie geleveled. Naar mijn ervaring vind je wel genoeg materials om drie wapens te upgraden. Blasphemous Blade is m'n go-to, maar omdat 'ie fire damage dealed was het bijv. in Mt. Gelmir een lastige keuze... daar val ik dan terug op de Halberd. De Claymore kon ik variabel inzetten omdat je daar zelf een affinity op kunt zetten d.m.v. een Ash of War.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ondertussen 36 uur in het spel zitten. Vermaak me er echt prima mee, wel mijn character gerespecced van een puur Dex build naar een DEX/INT build. Ben ondertussen level 67, dus de klappen beginnen langzaam sterker te worden.
spoiler:
gisteren einde avond Radahn verslagen, wat een gevecht was dat. Wel gaaf om met zoveel summons te werken, dat het echt een veldslag lijkt/is

Het enige waar ik me nog totaal niet mee bezig heb gehouden is armors. Heb gewoon nog steeds het base armor van de samurai aan.

Komende week ff een weekje rustig aan doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Superkiwi schreef op zondag 3 april 2022 @ 21:41:

[Afbeelding]

Misschien wat STR en DEX respeccen in ARC als je voor een bleed build gaat. Blood en Occult schalen beter op ARC.
De Keen variant is beter voor DEX scaling.

Op mijn bleed build gebruik ik nu ook de Uchigatana. Die zit op +16 ofzo en heeft al een blood buildup van +90.
(DEX zit op 30 ongeveer, ARC op 38, STR 10).

Voor strike damage heb ik een Nightrider Flail achter de hand. Heeft ook blood loss build-up en is tevens mijn main weapon voor op het paard. R2 attack is ideaal tegen dragons, giants, knights en mobs. Dan hoef je ook geen punten in STR te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Ik zelf gebruik de rivers of blood katana in combinatie met Radaghn armor zit dan wel op lvl 136 en tot nu toe nog geen boss gehad of iets waar ik echt op vast liep.

Heb er nog 3 a 4 te gaan in totaal en dan kan is het spel voor mij even klaar. Enorme fan van dark souls / demon souls en deze game gaat toch voor mij op als een van de allerbeste momenteel (elden ring) ook gezien het aantal uren wat in de game zit.

Heb nog horizon forbidden west klaar liggen voor als dit klaar is zal weer even wennen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atari schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:00:
[...]
Misschien wat STR en DEX respeccen in ARC als je voor een bleed build gaat. Blood en Occult schalen beter op ARC.
De Keen variant is beter voor DEX scaling.
Dat snap ik dus niet helemaal.
Met de Bloody Slash ash of war is de scaling van mijn Uchi als volgt:
Dex C, Str D, Arc D. Dan schaalt ie toch juist beter op Dex?
Met een Keen ash of war is het duidelijk, dan gaat de Dex scaling naar B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

MrVegeta schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:13:
Van die bosses doe gewoon geen zwakke punten hebben. Wat is dat schijt irritant. Maar goed, met de mimic summon is eigenlijk alles een eitje.
Pas je Parry toe? Is tamelijk belangrijk, neigt naar Sekrio imo.

[ Voor 42% gewijzigd door FMS op 04-04-2022 09:32 . Reden: Wrong quote ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

Gisteren ook wat puntjes op de i gezet, nog een paar van die gaols gedaan die ik was vergeten. Ik ben er denk iets te overleveled voor maar wil graag alle bazen verslaan.

De waterval baas in
spoiler:
Lake of Rot
was wel irritant zeg. En die garnalen met hun homing ranged attack :| jezus wat een irritante gasten

en nog een paar van die hero's graves gedaan die chariots :| 0,0001 cm in range insta death. Daarvoor heb ik gewoon een YT guide gebruikt. Man man man. En dan van die mega teleurstellende bazen...

Ben momenteel bij Volcano Manor. Eerst nog even dat andere paleis clearen en dan maar even in VM huishouden.

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Superkiwi schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:30:
[...]

Dat snap ik dus niet helemaal.
Met de Bloody Slash ash of war is de scaling van mijn Uchi als volgt:
Dex C, Str D, Arc D. Dan schaalt ie toch juist beter op Dex?
Met een Keen ash of war is het duidelijk, dan gaat de Dex scaling naar B.
Blood loss build-up gaat omhoog. Je krijgt dan sneller zo'n blood proc. Op Uchi +25 gaat die tot +115.
Als je dan ook nog Seppuku later als weapon art gebruikt op een off-hand weapon heb je zo'n beetje elke hit een blood loss proc. Zie onderstaande video.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kever678
[...]

Hogere of lagere base damage ligt ook aan je level, Ore Blad heeft op een laag level meer base damage maar de Rivers schaalt beter waardoor het later dichter bij elkaar zit. Daarnaast schaalt zowel bleed als de Rivers of Blood op ARC: als je daar veel punten in zet dan ligt de raw damage vrijwel gelijk maar bouw je wel meer bleed op.

Skills gebruik ik 9/10 keer voor de fun, grote health pools wegwerken heb ik bleed voor :P

Maar het verschil tussen deze wapens is niet zo groot dus als je de Ore fijn vind dat gebruik je die toch lekker?

Of een keer een Uchigatana met een skill die je fijn vind. Of buiten katana's kijken en bv. de Bandit's Curved Sword of Bloodhound's Fang een keer proberen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B!g Boss
  • Laatst online: 11-12-2023
Zit hier ook aan bijna 100 uren speeltijd. Einde is in zicht. Nog zoveel mogelijk clearen en dan verder met de laatste loodjes van de main quest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

FMS schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:31:
[...]

Pas je Parry toe? Is tamelijk belangrijk, neigt naar Sekrio imo.
Kan je magic attacks parryen dan ;). Was tegen Loretta Knight of the Haligtree. Op haar paard, dus kneitersnel, close/mid en long range attacks. Niet te staggeren en hele korte attack timings. Gister nog even Melania geprobeerd.

Eerste phase, easy.
Tweede phase, wtf.

Maar goed, iets voor tegen die scarlet rott fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
MrVegeta schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:28:
[...]

Kan je magic attacks parryen dan ;).
Ja dat is mogelijk.
Pagina: 1 ... 39 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten