Voor de Xbox-ers onder ons: quick resume werkt perfect. Gewoon je xbox afsluiten of een ander spel opstarten en je bent terug waar je was. Ook mid-death ontdekte ik net na een rage quitchampain schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:41:
[...]
Voor de win10 gamers onder ons te bypassen door na het saven win-tab te drukken en het game-window met het bekende kruisje te sluiten.
Haha. Mooi he? Wat een moveset! One shot of two shot ie jou?NoTimeRemains schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 23:04:
Jezus wat is t probleem van die bellbringer dude in Caelid?
Fantastische moveset. Heeft alles in huis, inclusief vertragingen en variaties. En als ie zo hard klapt dan komt het allemaal verdomd mooi uit de verf. Rooie verf wel te verstaan. Met beperkt vocabulaire: "you died".
Zo dicht mogelijk op m vechten dan is ie t meest voorspelbaar.
De queue lijkt te lang en gepaard met de input lag van n halve seconde(?). Speelt het wat minder fijn als vorige titels in mijn ervaring.Loei123 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:53:
Mijn grootste ergernis aan het spel is de input lag en queue.
Hoe ervaren anderen die eerdere souls games hebben gespeeld dit?
Je went eraan, maar fijn is anders.
Het duurt even maar op het paardje is het prima te doen 
[YouTube: ELDEN RING™ Commander O'Neil horseback battle bossfight]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Voor diegene die hier problemen hebben met de crucible knight. Probeer eens voor de gein een small shield met parry.
Ik parry normaal nooit, maar na een paar keer doodgaan ging dat verrassend goed.
Bij elke wave focusde ik dan wel eerst op de adds die hij summonde.
Maar verder geen probleem, zonder een death op dacht ik begin lvl 60ish gedaan.
Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat ik nogal wat meer damage met m'n wapen doe dan jij dat doet. Jij hebt dan nogal wat meer hp. Heb nu 24 in de hp stat.
Gebruik Winged Scythe +4 met 20 str, 18 dex en 25 faith (bleed negeer ik even, dat proc ik zelden) Heb wat play in de stats zodat ik wapens kan proberen.
Daarnaast gebruik ik hier en daar een incantation, maar ik speel melee met magic als extra, omdat ik melee focus toch veel leuker is in een souls like.
Ik parry normaal nooit, maar na een paar keer doodgaan ging dat verrassend goed.
Die heb ik zelf ook net verslagen. Op paard is het inderdaad goed te doen.Superkiwi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 03:01:
Het duurt even maar op het paardje is het prima te doen
Bij elke wave focusde ik dan wel eerst op de adds die hij summonde.
Maar verder geen probleem, zonder een death op dacht ik begin lvl 60ish gedaan.
Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat ik nogal wat meer damage met m'n wapen doe dan jij dat doet. Jij hebt dan nogal wat meer hp. Heb nu 24 in de hp stat.
Gebruik Winged Scythe +4 met 20 str, 18 dex en 25 faith (bleed negeer ik even, dat proc ik zelden) Heb wat play in de stats zodat ik wapens kan proberen.
Daarnaast gebruik ik hier en daar een incantation, maar ik speel melee met magic als extra, omdat ik melee focus toch veel leuker is in een souls like.
[ Voor 4% gewijzigd door ErikRedbeard op 31-03-2022 03:48 ]
Ondertussen level 44 samurai, Heb nu 38dex / 21vigor en ben begonnen met levelen van int.
Gisteravond Godric the Grafted verslagen, vond het stiekem best een gemakkelijke fight, heb 2 pogingen nodig gehad om hem te verslaan
I.p.v. door te gaan, denk ik dat ik eerst (east) limgrave nog verder ga exploren.
Gisteravond Godric the Grafted verslagen, vond het stiekem best een gemakkelijke fight, heb 2 pogingen nodig gehad om hem te verslaan
I.p.v. door te gaan, denk ik dat ik eerst (east) limgrave nog verder ga exploren.
PS4 PSN: Dazzler2120
Ik had net een npc die dood was gegaan omdat ik de Quest in de verkeerde volgorde deed. Had al 1 deel van een medallion, toen had ik de npc moeten zoeken, maar ja... Weet ik veel.SideShow schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:14:
elden ring quest design:
google google google, do step 1
google google google, do step 2
google google google, you missed some secret item in step 5 of *insert random quest here*
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Alleen als je offline speeltExactor it schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 23:25:
[...]
Voor de Xbox-ers onder ons: quick resume werkt perfect. Gewoon je xbox afsluiten of een ander spel opstarten en je bent terug waar je was. Ook mid-death ontdekte ik net na een rage quit
Same!snmght schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:14:
Veel moeite met de final boss. Iemand op xbox die ik kan summonen?
spoiler:
Kom net tot de Elden Beast en dan ben ik klaar 
[ Voor 4% gewijzigd door crimby op 31-03-2022 09:07 ]
En ook hier hetzelfde. Gisteren bijna de hele avond bezig geweest, met en zonder summons, verschillende builds,crimby schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:00:
[...]
Same!spoiler:en dan ben ik klaarKom net tot de Elden Beast
spoiler:
en dan is het game over. Iemand op PS4/5 die me kan helpen?
kom ik tot halverwege Beast
[ Voor 4% gewijzigd door larrylaffer op 31-03-2022 08:44 ]
NoTimeRemains schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 23:04:
Jezus wat is t probleem van die bellbringer dude in Caelid?
spoiler:
hij is pittig, mocht je hem willen cheezen ga op het dak staan
Heb het ook met en als summon geprobeerd maar dat bracht me geen fractie verder.
spoiler:
Ik realiseer me dat niet iedereen weet dat er 2 fases in zitten dus @crimby wellicht even tussen tags zetten en @larrylaffer dan de quote bijwerken. 
Ik vind Radagon wel heel vet maar ontzettend moeilijk om te ontwijken en maak dan ook bijna al mijn healing al op in het eerste deel. Maar ook het beast heeft lastig te ontwijken aanvallen zoals die steeds kleiner wordende ring?!
Alleen Radagon, desnoods met wat meer HP of een fase 2 was goed genoeg als final fight imo.
Ik vind Radagon wel heel vet maar ontzettend moeilijk om te ontwijken en maak dan ook bijna al mijn healing al op in het eerste deel. Maar ook het beast heeft lastig te ontwijken aanvallen zoals die steeds kleiner wordende ring?!
Alleen Radagon, desnoods met wat meer HP of een fase 2 was goed genoeg als final fight imo.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Oh ja, dat is waar natuurlijk. Ik speel standaard offline zodat quick resume werkt en ik niet alle messages hoef te lezen. Enige wat ik wel mis in offline zijn de rode spelers. Ik vind het leuk om te zien hoe lui dood gaan.
Gecheckt, maar telkens die message in beeld dat iemand in de groep een shardbearer heeft verslagen is, is wel lichtelijk irritant.Woodsy schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:22:
[...]
Waarschijnlijk de bekendste bron voor toelichting op het verhaal is VaatiVidya. Ook is Eurogamer begonnen met een serie over de lore van Elden Ring. Een laagdrempelige optie is ook een video van IGN: "What is the Elden Ring - Story explained". Die legt een redelijke basis. Achtergrond informatie lezen (evenals veel statistieken) doe ik weer op Fextralife.
De berichten waar hiervoor over gesproken wordt irriteerde mij overigens ook mateloos. Daarom ben ik lid geworden van de groepen van VaatiVidya (SEEKERS) en/of FightingCowboy (fcb). Simpelweg instellen als wachtwoord. Vervolgens krijg je bijna alleen maar berichten te zien uit die groepen. En die zijn vaak een stuk serieuzer. Bijkomend voordeel is dat je vrijwel continu 10% extra runes kunt verzamelen, omdat er altijd wel iemand is die een baas verslaat (waardoor de groep een buff krijgt).
Heb mijn post aangepast, excuses!snmght schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:16:
Heb het ook met en als summon geprobeerd maar dat bracht me geen fractie verder.
spoiler:Ik realiseer me dat niet iedereen weet dat er 2 fases in zitten dus @crimby wellicht even tussen tags zetten en @larrylaffer dan de quote bijwerken.
Maar ik ben het helemaal met je eens wat er in je spoiler staat

Sjeesis. Heel wat gespeeld. Heel wat uitgekamd. Map vrijgespeeld. Ging allemaal redelijk tot goed. Maar wat is Haligtree canopy vreselijk klote. 😅
Ik heb het even nagekeken en dit is wat mijn +16 Uchigatana doet (player stats: 22 Str, 37 Dex, 8 Arcane):ErikRedbeard schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 03:40:
Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat ik nogal wat meer damage met m'n wapen doe dan jij dat doet.
221+ 113 (zonder ash of war)
185+ 107 (Bloody Slash ash of war)
221+ 149 (Keen ash of war)
179+ 151 (Quality ash of war)
Ik heb de Bloody Slash erop zitten. Doet de minste damage van allemaal maar heeft blood loss buildup van 73, waar het standaard 45 is.
Of de extra damage van een Keen ash of war onder de streep meer damage oplevert dan de bleed damage van de Bloody Slash durf ik zo niet te zeggen.
Ik ben nu bezig met de Gaurdians Swordspear, die ik uiteindelijk met een lightning ash of war wil uitrusten en dan lekker ga dex scalen 
Ik heb alleen het probleem dat ik m nu 2hand omdat ik niet echt iets heb voor mn linker hand. Ik zat te denken aan een seal voor heals of een ander wapen
Iemand ideeën?
Ik heb alleen het probleem dat ik m nu 2hand omdat ik niet echt iets heb voor mn linker hand. Ik zat te denken aan een seal voor heals of een ander wapen
spoiler:
. Shield ben ik niet zo van.zoals de grafted drakenkop van Godrick, maar die scaled nog niet zo lekker met mijn stats
Iemand ideeën?
[ Voor 7% gewijzigd door Fordox op 31-03-2022 10:33 ]
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Als mensen nog op zoek zijn naar een checklist
https://docs.google.com/s...ZxYa4KqwXRqrnpdUFMJI/edit
This is the Way.
Eerste gedachte: flinke checklist!NoTimeRemains schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:42:
Als mensen nog op zoek zijn naar een checklist
En toen zag ik dat er onderin nog 5 tabjes zijn. Zet weer even in perspectief hoe massief de game is.
Nog een Halberd voor powerstance?Fordox schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:32:
Ik ben nu bezig met de Gaurdians Swordspear, die ik uiteindelijk met een lightning ash of war wil uitrusten en dan lekker ga dex scalen
Ik heb alleen het probleem dat ik m nu 2hand omdat ik niet echt iets heb voor mn linker hand. Ik zat te denken aan een seal voor heals of een ander wapenspoiler:. Shield ben ik niet zo van.zoals de grafted drakenkop van Godrick, maar die scaled nog niet zo lekker met mijn stats
Iemand ideeën?
Oh ik wist niet dat dat een mechanic was! Ik zal het vanavond eens proberen, thanks
Je L1 veranderd dan in een dual weapon attack, hoe doe ik dan de ash of war? Moet ik dan tijdelijk two-handen en kosten dual-weapon moves meer LP of stamina?
[ Voor 24% gewijzigd door Fordox op 31-03-2022 12:16 ]
Je ash of war werkt dan net als anders.Fordox schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:13:
[...]
Oh ik wist niet dat dat een mechanic was! Ik zal het vanavond eens proberen, thanks
Je L1 veranderd dan in een dual weapon attack, hoe doe ik dan de ash of war? Moet ik dan tijdelijk two-handen en kosten dual-weapon moves meer LP of stamina?
Nou, ondanks veel moeite met de laaste baas alsnog uitgespeeld zonder wijzigingen in mijn laatste setup. Veel oefenen en een klein beetje geluk hebben me er toch doorheen gesleept. Had naar mijn idee wel iets minder lastig gemogen, maar dat geldt eigenlijk voor alle From Soulslike games.
Erg blij nu. Eens zien wat ik nog allemaal gemist heb voordat ik ng+ in ga.
Congrats!larrylaffer schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:06:
Nou, ondanks veel moeite met de laaste baas alsnog uitgespeeld zonder wijzigingen in mijn laatste setup. Veel oefenen en een klein beetje geluk hebben me er toch doorheen gesleept. Had naar mijn idee wel iets minder lastig gemogen, maar dat geldt eigenlijk voor alle From Soulslike games.
https://www.reddit.com/r/...e_to_ng_overpreparedness/
Deze even goed doornemen
Ladies and gentlemen, we got her!
By far mijn lastigste (gehaalde) bossfight tot zover. Nu een uur later nog steeds trillende handjes en een hoge hartslag
[YouTube: ELDEN RING™ Godskin Apostle bossfight]
Een speciaal bedankje gaat naar de Godrick Soldiers die haar in het begin goed bezig hielden.
By far mijn lastigste (gehaalde) bossfight tot zover. Nu een uur later nog steeds trillende handjes en een hoge hartslag
Een speciaal bedankje gaat naar de Godrick Soldiers die haar in het begin goed bezig hielden.
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 31-03-2022 15:18 ]
Netjes! Het lijkt of je heel weinig damage doet? Ben je niet underleveled? Welk level was je hier? Ik had deze boss in 1x. Misschien ben ik overleveled, want ik denk niet dat ik persé heel goed ben in dit spel (maar het is wel een waanzinnig gave game)...Superkiwi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:14:
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Mijn huidige stats staan een pagina terug:spaceboy schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:22:
[...]
Netjes! Het lijkt of je heel weinig damage doet? Ben je niet underleveled? Welk level was je hier?
Superkiwi in "[Multi] Elden Ring"
Ik ben rond level 82 zo even uit het hoofd.
Geen idee of ik underleveled ben voor deze regio. Wat ik wel weet is dat ik de Erdtree in dit gebied ook nog niet neer heb dus misschien wel
*edit
@spaceboy
Gezien de Apostle 94k(!) runes opleverde -significant meer dan elke baas tot nu toe- is het misschien wel een gebied waar ik nog niet hoor te zijn nee
[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 31-03-2022 21:10 ]
Nice! Kreeg die niet voor elkaar gisteren, ga binnenkort nog eens terugSuperkiwi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:14:
Eens 😅😅😅Superkiwi schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:36:
Ik kan niet wachten
Waarom moet FromSoft nou altijd van die k#tgebieden in hun games hebben? Stop daar eens mee.
Nou de eindbaas is neer. De oplossing was simpel.
spoiler:
Holy resistance omhoog krijgen. Ik had hiervoor:
Pearlddrake +2
Haligdrake +2
Flask vulling met resistance
Armour set Godskin
Dit gaf 90% holy resistance. Ik kon naast hem staan hakken met nauwelijks damage.
Pearlddrake +2
Haligdrake +2
Armour set Godskin
Dit gaf 90% holy resistance. Ik kon naast hem staan hakken met nauwelijks damage.
Nice. Ik had de laatste keer (toen het lukte) het geluk dat er weinig beweging in zat, om het maar even zo te zeggen. Dat maakt op de flanken blijven zitten makkelijk. Andere keren was ik meer met rennen bezig dan met vechten.Exactor it schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:59:
Nou de eindbaas is neer. De oplossing was simpel.
spoiler:Holy resistance omhoog krijgen. Ik had hiervoor:
Pearlddrake +2
Haligdrake +2
Armour set Godskin
Pfff. Leydell is wel allejezus groot
Dat had ik ook overigens. Ik ging links van hem beuken en hij bleef stilstaan totdat ik per ongeluk bewoog en toen ging hij als een malloot bewegen.ap3nr0ts schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:39:
[...]
Nice. Ik had de laatste keer (toen het lukte) het geluk dat er weinig beweging in zat, om het maar even zo te zeggen. Dat maakt op de flanken blijven zitten makkelijk. Andere keren was ik meer met rennen bezig dan met vechten.
Hm. Misschien weer een bug in de AI? Ik had bij een zekere draak die 2431x terugkomt ook vaak dat hij 20 seconden niks deed. Bleek iets met stagger te zijn. Dat de AI dan even niet werkt.Exactor it schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:48:
[...]
Dat had ik ook overigens. Ik ging links van hem beuken en hij bleef stilstaan totdat ik per ongeluk bewoog en toen ging hij als een malloot bewegen.
Vanavond gaat het gebeuren, ik sla die verdomde tree sentinel van z'n knol af 😤😤😤
Git gud and go get them 👍👊👊Ton Hasselt schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:54:
Vanavond gaat het gebeuren, ik sla die verdomde tree sentinel van z'n knol af 😤😤😤
1ste boss had ik zo neer. Ergens jammer dat ik zo sterk ben. Welk level eordt geadviseerd voor Leyndell?ArnoldSmiley schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:23:
Pfff. Leydell is wel allejezus groot
Wat is het idee van Ordina? Daar lopen onzichtbare lui, dus je moet een torch hebben maar je kan geen schild torch en wapen tegelijk dragen
beetje irritant wel

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik rende gewoon zo snel mogelijk naar de plek waar ik wilde zijn en panic rolde wat als ik aangevallen werd.MrVegeta schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:31:
Wat is het idee van Ordina? Daar lopen onzichtbare lui, dus je moet een torch hebben maar je kan geen schild torch en wapen tegelijk dragenbeetje irritant wel
Dat is het uiteindelijk geworden.Exactor it schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:34:
[...]
Ik rende gewoon zo snel mogelijk naar de plek waar ik wilde zijn en panic rolde wat als ik aangevallen werd.
kleine tip...Superkiwi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:30:
[...]
Mijn huidige stats staan een pagina terug:
Geen idee of ik underleveled ben voor deze regio. Wat ik wel weet is dat ik de Erdtree in dit gebied ook nog niet neer heb dus misschien wel
*edit
@spaceboy
Gezien de Apostle 94k(!) runes opleverde -significant meer dan elke baas tot nu toe- is het misschien wel een gebied waar ik nog niet hoor te zijn nee
spoiler:
deze godskin dudes zijn heel makkelijk met sleeping pots
This is the Way.
En, is het gelukt?Ton Hasselt schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:54:
Ik heb net Tree Sentinel (zonder Torrent gedaan) en Margit down op lvl 25.
Krijg hem niet neer, lvl 41 😭😭😭Jimmy-time1 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:32:
[...]
En, is het gelukt?
Ik heb net Tree Sentinel (zonder Torrent gedaan) en Margit down op lvl 25.
Margrit down met mijn SL1! Victorie!!
SL1?snmght schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:53:
Margrit down met mijn SL1! Victorie!!
Soul level 1. Dus beginnen met een Wretch en dan nooit in level omhoog gaan.
Allicht moet het eigenlijk RL1 zijn in Elden Ring gezien we geen Souls meer gebruiken. Maar ik noem het stiekem nog steeds Souls ipv Runes.
😱 Hoe kan je dan iemand verslaan?Bazziek schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:59:
[...]
Soul level 1. Dus beginnen met een Wretch en dan nooit in level omhoog gaan.
Git gud en dan keer 2. Vind het altijd wel knap als mensen zo get spel doorkomen.
Ha ik had nu een talisman die mij betere stats geeft, inmiddels aardig wat armor gevonden en een geupgrade Greatsword. Makkelijk was het niet maar zeker mogelijk.
En dan ben ik geen geweldenaar. Er zijn er die zonder armor, zonder geraakt te worden op SL1 de endgame bazen omleggen, YT staat er vol mee.
Dit is mijn eerste SL1 en ik verwacht eigenlijk dat ik vroeg of laat niet echt meer verder ga komen. Bazen als Fire Giant en dergelijke lijken mij geen lolletje zo. Maar technisch gezien kan je elke baas doen zonder geraakt te worden.
Goed worden. Is een uitspraak die binnen de Souls community wordt gebruikt als mantra voor nieuwe spelers die vast komen te zitten.Ton Hasselt schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 23:04:
Wat is git gud?
Ach die Margrit pak ik in 2027 wel 🙂Bazziek schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 23:13:
[...]
Goed worden. Is een uitspraak die binnen de Souls community wordt gebruikt als mantra voor nieuwe spelers die vast komen te zitten.
Zoek jij eens naar Ongbal op YouTube.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Welk level ben je?ArnoldSmiley schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:57:
[...]
1ste boss had ik zo neer. Ergens jammer dat ik zo sterk ben. Welk level eordt geadviseerd voor Leyndell?
Maakt ook niet uit. Gewoon doen wat je leuk vindSuperkiwi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:29:
[...]
Ik heb het even nagekeken en dit is wat mijn +16 Uchigatana doet (player stats: 22 Str, 37 Dex, 8 Arcane):
221+ 113 (zonder ash of war)
185+ 107 (Bloody Slash ash of war)
221+ 149 (Keen ash of war)
179+ 151 (Quality ash of war)
Ik heb de Bloody Slash erop zitten. Doet de minste damage van allemaal maar heeft blood loss buildup van 73, waar het standaard 45 is.
Of de extra damage van een Keen ash of war onder de streep meer damage oplevert dan de bleed damage van de Bloody Slash durf ik zo niet te zeggen.
Zo is dat.
Ik zat eens in mijn inventory te kijken en zag dat ik nog een Uchigatana heb.
Als ik die in mijn linkerhand equip kan ik met L1 een snelle dubbele slash atack doen.
Wellicht dat ik die ook eens ga upgraden incl Bloody Slash voor dubbele fun
Ik zat eens in mijn inventory te kijken en zag dat ik nog een Uchigatana heb.
Als ik die in mijn linkerhand equip kan ik met L1 een snelle dubbele slash atack doen.
Wellicht dat ik die ook eens ga upgraden incl Bloody Slash voor dubbele fun
dacht 50-75ArnoldSmiley schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:57:
[...]
1ste boss had ik zo neer. Ergens jammer dat ik zo sterk ben. Welk level eordt geadviseerd voor Leyndell?
GiTS
Haha, inderdaad. Wel grappig trouwens, ik heb die apostel al een week geleden ofzo te grazen genomen, maar toen was ik denk ik rond level 70. Maar goed, ik doe heel veel met summons, dat scheelt. Ondertussen ben ik level 85 maar ben nu wel in een compleet gebied waar ik werkelijk van elke hoek naar elke hoek wordt ge-oneshot. Blijft lastig spel, om in te schatten waar je moet zijn...Superkiwi schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:30:
[...]
Mijn huidige stats staan een pagina terug:
*edit
@spaceboy
Mocht je trouwens (ook) voor de platinum trophy gaan en niet meerdere runs nodig wilt hebben...
spoiler:
...dan loont het de moeite om even een korte guide te bekijken. Je moet dan namelijk 1 ding even regelen in de capital city (Leyndell) voordat het te laat is. Waarschijnlijk zit jij met jouw level nu ook wel op de plek waar je dat kunt doen. Ik heb 't gisteren even gecheft in elk geval. Iets met een speer.
[ Voor 17% gewijzigd door spaceboy op 01-04-2022 09:11 ]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
This is the Way.
Gisteren de game gekocht en 1,5 uur gespeeld, mijn eerste FromSoftware game. Moet eerlijk zeggen dat ik er nog aan moet wennen, je wordt nergens bij het handje vastgehouden en zoek het maar uit.
Waardoor ik geen idee heb van wat ik moet doen en wat handig is. Heb al wat filmpjes zitten kijken over wat het beste is om te doen de eerste paar uur maar dan heb ik het gevoel dat ik een handleiding volg. Vanavond nog maar eens goed voor zitten en nog het een en ander uitvogelen.
Waardoor ik geen idee heb van wat ik moet doen en wat handig is. Heb al wat filmpjes zitten kijken over wat het beste is om te doen de eerste paar uur maar dan heb ik het gevoel dat ik een handleiding volg. Vanavond nog maar eens goed voor zitten en nog het een en ander uitvogelen.
@Poulske Dat heet nou pure vrijheid. Vergeet al die filmpjes en ga lekker op avontuur.
Het belangrijkste is om je paard te krijgen daarna bepaal jij waar je naar toe wilt en daarmee kan je het jezelf zo makkelijk of moeilijk mogelijk maken.
Bij die grace points waar je rust zie je op de map van die gele vlammetjes en die wijzen een richting op. Die zou je in principe per gebied kunnen gebruiken als guide. Je hoeft ze uiteraard niet gelijk te volgen maar meer voor wanneer je er aan toe bent om storypath progressie te boeken.
Het belangrijkste is om je paard te krijgen daarna bepaal jij waar je naar toe wilt en daarmee kan je het jezelf zo makkelijk of moeilijk mogelijk maken.
Bij die grace points waar je rust zie je op de map van die gele vlammetjes en die wijzen een richting op. Die zou je in principe per gebied kunnen gebruiken als guide. Je hoeft ze uiteraard niet gelijk te volgen maar meer voor wanneer je er aan toe bent om storypath progressie te boeken.
[ Voor 37% gewijzigd door Greatsword op 01-04-2022 09:33 ]
Een vriend van mij begon op precies dezelfde manier en was er na een paar uur helemaal klaar mee. Je moet ECHT wat geduld opbrengen. Niet denken "wat houterig" of "wat een rare grafische foutjes af en toe". Het wordt pas echt tof als je een beetje het gevoel bent dat jij 't bent. Doorzetten is 't enige wat helpt. Maar het is het ab-so-luut waard en als je zorgt dat je niet teveel in gebieden komt waar je underleveled bent is het niet eens ontzettend moeilijk.Poulske schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:23:
Gisteren de game gekocht en 1,5 uur gespeeld, mijn eerste FromSoftware game. Moet eerlijk zeggen dat ik er nog aan moet wennen, je wordt nergens bij het handje vastgehouden en zoek het maar uit.
Geduld is een schone zaak. Want wat andere mensen er ook van zeggen: dít is het beste spel van 2022.
Eerste uren FromSoftware ever? Dan zou ik persoonlijk (zeer milde spoiler)Poulske schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:23:
spoiler:
op zoek naar de ruines, iets naar het noordoosten van waar je de wereld betreed, na het introgedeelte. Daar zit een grace (checkpoint) aan de zijkant, ga daar eerst uitrusten en neem dan de tijd om een aantal keer de soldaten in die ruine te doden.
Er zitten er zeker 10 ofzo en ze resetten als je uitrust of doodgaat. Je hebt dan ruim de gelegenheid om de combat te oefenen en beter te worden.
Daarnaast krijg je als je bij deze checkpoint uitrust (er liggen er overigens 2, aan beide kanten van de ruines, je moet dan de juiste even hebben) je paard + de mogelijkheid om level up te gaan.
Naast het oefenen van combat verzamel je zo wat runes om level up te gaan, zullen ze wel eens wat gear kunnen droppen en liggen er ook wat items al dan niet in kisten in dat kleine stukje. De soldaten hebben tot slot nog een kleine kans om de materialen te droppen waarmee je wapens kunt upgraden.
Je zult als het goed is merken dat het verslaan van die soldaten steeds soepeler gaat. Ga je wel dood vraag je dan af waar het mis ging. Speciale aandacht voor het groene balkje, je stamina en dus energie. Heb je dat niet kun je niet slaan, wegrollen of blokken.
De waarde rechts onderin zijn je runes, welke je krijgt van het verslaan van vijanden. Hiermee kun je level up gaan, items upgraden en items kopen. Ga je dood dan gaat de waarde naar 0 maar heb je nog 1 kans om ze terug te krijgen door naar de plek te gaan waar je doodging. Ga je onderweg opnieuw dood dan zijn ze definitief verloren.
PS: die gast met die speer is serieus lastig. Je kunt er voor kiezen hem in eerste instantie nog even te vermijden. Er loopt ook 1 soldaat met een trompet. Als die je spot pakt hij altijd eerst zijn zwaard, bedenkt dan dat hij een trompet heeft en pakt die om er op te blazen en het hele kamp te alarmeren. Zorg dat je hem omlegt voor hij dat doet of vermijd hem ook. Zodra alles wat soepeler gaat is het niet zo een probleem, heb zelf gisteren een paar keer dat hele kamp bevochten met mijn level 1 - maar heb dan ook wel iets meer ervaring.
Als het soepel genoeg gaat (of juist niet
) en je hebt een paar van die upgrade materialen (smithing stones) vind je elders vlakbij het begin ook een kerkje waar je jouw wapen kunt upgraden.
Er zitten er zeker 10 ofzo en ze resetten als je uitrust of doodgaat. Je hebt dan ruim de gelegenheid om de combat te oefenen en beter te worden.
Daarnaast krijg je als je bij deze checkpoint uitrust (er liggen er overigens 2, aan beide kanten van de ruines, je moet dan de juiste even hebben) je paard + de mogelijkheid om level up te gaan.
Naast het oefenen van combat verzamel je zo wat runes om level up te gaan, zullen ze wel eens wat gear kunnen droppen en liggen er ook wat items al dan niet in kisten in dat kleine stukje. De soldaten hebben tot slot nog een kleine kans om de materialen te droppen waarmee je wapens kunt upgraden.
Je zult als het goed is merken dat het verslaan van die soldaten steeds soepeler gaat. Ga je wel dood vraag je dan af waar het mis ging. Speciale aandacht voor het groene balkje, je stamina en dus energie. Heb je dat niet kun je niet slaan, wegrollen of blokken.
De waarde rechts onderin zijn je runes, welke je krijgt van het verslaan van vijanden. Hiermee kun je level up gaan, items upgraden en items kopen. Ga je dood dan gaat de waarde naar 0 maar heb je nog 1 kans om ze terug te krijgen door naar de plek te gaan waar je doodging. Ga je onderweg opnieuw dood dan zijn ze definitief verloren.
PS: die gast met die speer is serieus lastig. Je kunt er voor kiezen hem in eerste instantie nog even te vermijden. Er loopt ook 1 soldaat met een trompet. Als die je spot pakt hij altijd eerst zijn zwaard, bedenkt dan dat hij een trompet heeft en pakt die om er op te blazen en het hele kamp te alarmeren. Zorg dat je hem omlegt voor hij dat doet of vermijd hem ook. Zodra alles wat soepeler gaat is het niet zo een probleem, heb zelf gisteren een paar keer dat hele kamp bevochten met mijn level 1 - maar heb dan ook wel iets meer ervaring.
Als het soepel genoeg gaat (of juist niet
edit en toevoeging, als je de tutorial niet hebt gedaan die ook even doen. Er zit in die grot waar je naar buiten komt ook een gedeelte waar je naar beneden kunt droppen en dan worden alle buttons en dergelijke uitgelegd. Dat kan wel de moeite zijn, kom je zaken als backstab, jump attack, guard counter etc tegen.
[ Voor 14% gewijzigd door snmght op 01-04-2022 10:08 ]
Ligt er natuurlijk maar net aan wat je doel is. Als je gelijk de eindbazen wilt neerhalen van die gebieden zeg ik je hebt gelijk want dan maak je het jezelf inderdaad wel heel erg moeilijk.spaceboy schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:32:
[...]
Maar het is het ab-so-luut waard en als je zorgt dat je niet teveel in gebieden komt waar je underleveled bent is het niet eens ontzettend moeilijk.
Echter juist omdat dit een open wereld game is vind ik het juist tof om op al die gebieden te komen, alwetende dat ik in 1 mep dood ben maar wel even snel een item, wapen, magic spell en een grace kan unlocken.
Dit noem ik altijd de zogenaamde death of suïcide runs, dus als een kip zonder kop rennen (met je paard) om even wat dingen op te pikken.
Zo loont het juist erg in de game om wat kerken te zoeken en wat van die kleine gouden boompjes te looten voor wat Flask upgrades.
Ha ik herken wat je zegt! Met die SL1 in Fort Faroth een talisman opgepikt. Heb geen seconde overwogen met de aldaar aanwezige vijanden te gaan vechten.Greatsword schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:42:
[...]
Ligt er natuurlijk maar net aan wat je doel is. Als je gelijk de eindbazen wilt neerhalen van die gebieden zeg ik je hebt gelijk want dan maak je het jezelf inderdaad wel heel erg moeilijk.
Echter juist omdat dit een open wereld game is vind ik het juist tof om op al die gebieden te komen, alwetende dat ik in 1 mep dood ben maar wel even snel een item, wapen, magic spell en een grace kan unlocken.
Dit noem ik altijd de zogenaamde death of suïcide runs, dus als een kip zonder kop rennen (met je paard) om even wat dingen op te pikken.
Zo loont het juist erg in de game om wat kerken te zoeken en wat van die kleine gouden boompjes te looten voor wat Flask upgrades.
Top bedankt voor de tips, wilde het spel gisteren inderdaad alweer weg leggen maar ga mij er toch even goed voor zitten. 1,5 uur is ook natuurlijk te kort om een goeie indruk te krijgen, maar het spel moet mij nog pakken.
Die ruines heb ik inderdaad al een paar keer gecleared en heb al twee mini dungeons gedaan. Zat nu in Limgrave Tunnels toen ik gisteren het spel afsloot. Maar de enemies daar zijn toch een stuk sterker.
Die ruines heb ik inderdaad al een paar keer gecleared en heb al twee mini dungeons gedaan. Zat nu in Limgrave Tunnels toen ik gisteren het spel afsloot. Maar de enemies daar zijn toch een stuk sterker.
Gisteravond nog even de laatste eindjes vastgeknoopt en bazen
Nu over een paar maanden weer fris aan de New Game Plus beginnen. Deze keer melee build gedaan, ga dan magic proberen.
Met afstand één van de tofste games die ik in jaren heb gespeeld!!!!
spoiler: title
verslagen en de laatste Rykard, Mogh en Malenia
spoiler: title
geactiveerd.great runes
Nu over een paar maanden weer fris aan de New Game Plus beginnen. Deze keer melee build gedaan, ga dan magic proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 01-04-2022 10:24 ]
Ik kwam een merchant tegen in de noord-westelijke kant van de church of Irith die een lantern verkocht, die hang je aan je belt. Hij is niet zo fel als een torch maar doet zeker zn werkMrVegeta schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 21:31:
Wat is het idee van Ordina? Daar lopen onzichtbare lui, dus je moet een torch hebben maar je kan geen schild torch en wapen tegelijk dragenbeetje irritant wel
Dit was een geweldige tip! Mijn jump power attacks doen nu ~750 damage, dat is een aardige increase vanaf ~480
Leuk trouwens, ik gisteravond met een maat wat coop spelen - wordt ik opeens out of nowhere ge-1-shot door een invader van een meter of 10 weg.
Wij eerst denken van goh het is de zoveelste laglord met een ping hoger dan die van de Mars rovers, maar nee;
Blijkbaar is Carian Retaliation (de weapon art voor shields, niet de spell) compleet broken en doet vrolijk >1000 damage (per zwaard, zijn er 3) terwijl je de zwevende zwaarden niet kan zien. Daar komt bij dat spelers deze zelf kunnen activeren zonder magic van een tegenstander..
Wij eerst denken van goh het is de zoveelste laglord met een ping hoger dan die van de Mars rovers, maar nee;
Blijkbaar is Carian Retaliation (de weapon art voor shields, niet de spell) compleet broken en doet vrolijk >1000 damage (per zwaard, zijn er 3) terwijl je de zwevende zwaarden niet kan zien. Daar komt bij dat spelers deze zelf kunnen activeren zonder magic van een tegenstander..
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat is ook de main strat nu voor de Speedruns. Zie bijvoorbeeldD4NG3R schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:34:
Leuk trouwens, ik gisteravond met een maat wat coop spelen - wordt ik opeens out of nowhere ge-1-shot door een invader van een meter of 10 weg.
Paar maanden? Bedoel je niet minuten?Timothy3000 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:24:
Gisteravond nog even de laatste eindjes vastgeknoopt en bazenspoiler: titleverslagen en de laatsteRykard, Mogh en Maleniaspoiler: titlegeactiveerd.great runes
@Greatsword
Ik houd de speedrun strats en meeste Youtube content een beetje op afstand zolang ik het spel zelf nog niet uitgespeeld heb, dus ik wist van niks totdat ik op onderzoek uit ging.
* D4NG3R neemt alle tijd van de wereld. M'n save zit ondertussen alweer aan de 60 uur, samen met een maat lekker coop er doorheen dus telkens om en om in elkaars wereld een stuk progressie. Zorgt er ook voor dat je veeeeeel meer content tegen komt dan wanneer je er (1x) in je eentje doorheen gaat. Man wat is er veel te doen en zien.
Daarna lekker een SL1 run met bullshit strats.
Ik houd de speedrun strats en meeste Youtube content een beetje op afstand zolang ik het spel zelf nog niet uitgespeeld heb, dus ik wist van niks totdat ik op onderzoek uit ging.
* D4NG3R neemt alle tijd van de wereld. M'n save zit ondertussen alweer aan de 60 uur, samen met een maat lekker coop er doorheen dus telkens om en om in elkaars wereld een stuk progressie. Zorgt er ook voor dat je veeeeeel meer content tegen komt dan wanneer je er (1x) in je eentje doorheen gaat. Man wat is er veel te doen en zien.
Daarna lekker een SL1 run met bullshit strats.
[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 01-04-2022 10:47 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik ben er ook achter gekomen dat de Gaurdians Swordspear best een goeie PVP wapen is.
De snelle slagen met aardig wat reach kunnen mensen net uit hun dodgeroll meppen. Ik ben (tot nu toe) nog geen 1x verslagen van de 4x dat ik invaded was
De snelle slagen met aardig wat reach kunnen mensen net uit hun dodgeroll meppen. Ik ben (tot nu toe) nog geen 1x verslagen van de 4x dat ik invaded was
Moet dat dan een specifieke lantaarn zijn? Want ik had er ook 1 die niet werkte.Fordox schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:25:
[...]
Ik kwam een merchant tegen in de noord-westelijke kant van de church of Irith die een lantern verkocht, die hang je aan je belt. Hij is niet zo fel als een torch maar doet zeker zn werk
[...]
Dit was een geweldige tip! Mijn jump power attacks doen nu ~750 damage, dat is een aardige increase vanaf ~480
Ik vind het niveau van pvp echt bedroevend.D4NG3R schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:34:
Zelfs met duelleren kom ik nog exploit builds tegen of mensen die alleen maar Rivers of Blood of magic spammen...
Hoe bedoel je die niet werkte?MrVegeta schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:08:
[...]
Moet dat dan een specifieke lantaarn zijn? Want ik had er ook 1 die niet werkte.
Deze bedoelt hij: https://eldenring.wiki.fextralife.com/Lantern
This is the Way.
Yup, die bedoel ik. Die kun je aan/uit zetten via hetzelfde menu als je flasks.NoTimeRemains schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:21:
[...]
Hoe bedoel je die niet werkte?
Werkte niet om onzichtbare tegenstanders te zien. De fakkel wel.NoTimeRemains schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:21:
[...]
Hoe bedoel je die niet werkte?
Vanochtend weer een paar uur kunnen spelen. En de champagne ging open: de Lake of Rot ligt achter me! Eindelijk. Maar mijn opluchting was van korte duur…
Inmiddels ben ik level 94 met een Dex build. Uchi op +17 en punten primair in vigor, endurance en dexterity. Uiteindelijk wil ik arcane erbij hebben, maar op dit punt leidt dat tot een ineffectieve verdeling van levels. Omdat ik dan ook moet investeren in faith en mind.
spoiler:
Astel, Naturalborn of the Void als melee build…
Inmiddels ben ik level 94 met een Dex build. Uchi op +17 en punten primair in vigor, endurance en dexterity. Uiteindelijk wil ik arcane erbij hebben, maar op dit punt leidt dat tot een ineffectieve verdeling van levels. Omdat ik dan ook moet investeren in faith en mind.
[ Voor 6% gewijzigd door Woodsy op 01-04-2022 11:41 ]
Deze gisteren ook nog gedaan (solo, melee).Woodsy schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:33:
Vanochtend weer een paar uur kunnen spelen. En de champagne ging open: de Lake of Rot ligt achter me! Eindelijk. Maar mijn opluchting was van korte duur…
spoiler:Astel, Naturalborn of the Void als melee build…
Mooie boss-fight. Geen BS. Echt een boss waarvan je steeds verder de moveset mastered en wanneer het klikt je bijna met al je flasks intact kunt weglopen.
Ik moet Demon Souls nog spelen, maar in Bloodborne had je de klasse "Waste of Skin", mijn poppetje in Elden Ring heet WoS the 2nd, ben ook gestart als Wretch.Atari schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:14:
Voor mij ligt een tarnished in het verlengde van de Dark Souls reeks.
DS1 = Undead \ Unkindled
DS2 = Bearer of the curse, an undead preventing to get hollowed.
DS3 = Ashen one, an unkindled.
Een verbanneling, weakling, verschoppeling die opgeroepen wordt om het tij te keren (kindle the flame, restore the order)
Intro:
The Golden Order has been broken.
Rise, Tarnished, and be guided by grace to brandish the power of the Elden Ring and become an Elden Lord in the Lands Between.
In the Lands Between ruled by Queen Marika the Eternal, the Elden Ring, the source of the Erdtree, has been shattered.
Marika's offspring, demigods all, claimed the shards of the Elden Ring known as the Great Runes, and the mad taint of their newfound strength triggered a war: The Shattering. A war that meant abandonment by the Greater Will.
And now the guidance of grace will be brought to the Tarnished who were spurned by the grace of gold and exiled from the Lands Between. Ye dead who yet live, your grace long lost, follow the path to the Lands Between beyond the foggy sea to stand before the Elden Ring.
And become the Elden Lord.
Demon's Souls (Slayer of Demon's) en Bloodborne (The Hunter) klinken toch meer als protagonisten met al een gevestigde naam.
In die delen had je dan ook geen Deprived of Wretch classes zoals in Elden Ring, waarbij je echt vanuit de klei getrokken kan starten.
2 centen..
Ah, dan is dat inderdaad de Wretch class van Bloodborne. Heb Bloodborne, mijn eerste FS, al heel lang niet meer gespeeld. Ik had bij mijn post wel even de starting classes van BB gecheckt, maar zag geen SL1 staan, dus vandaar..GRDavies75 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:06:
[...]
Ik moet Demon Souls nog spelen, maar in Bloodborne had je de klasse "Waste of Skin", mijn poppetje in Elden Ring heet WoS the 2nd, ben ook gestart als Wretch.
Zoals the Black Knife assasins?MrVegeta schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:30:
[...]
Werkte niet om onzichtbare tegenstanders te zien. De fakkel wel.
Stay hungry, stay foolish!
Het blijft geniaal hoe meningen over bazen zo kunnen verschillen in deze game. Ik speelde ook melee en vond dit met afstand de moeilijkste baas die er was, mede doordat ik juist zijn moveset BS vond. Met name die ene aanval die zo moeilijk te ontwijken viel en je meteen one shotte.... niks aan.Atari schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:03:
[...]
Deze gisteren ook nog gedaan (solo, melee).
Mooie boss-fight. Geen BS. Echt een boss waarvan je steeds verder de moveset mastered en wanneer het klikt je bijna met al je flasks intact kunt weglopen.
Blijft met afstand de baas waarbij ik het meest ben afgegaan. No way dat ik die met al mijn flaks intact had kunnen halen.
Ja die one-shot lasers zijn wel klote. Zie ook Radahn. Tellen helptTimothy3000 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 14:39:
[...]
Het blijft geniaal hoe meningen over bazen zo kunnen verschillen in deze game. Ik speelde ook melee en vond dit met afstand de moeilijkste baas die er was, mede doordat ik juist zijn moveset BS vond. Met name die ene aanval die zo moeilijk te ontwijken viel en je meteen one shotte.... niks aan.
Blijft met afstand de baas waarbij ik het meest ben afgegaan. No way dat ik die met al mijn flaks intact had kunnen halen.
1-2-Dodge.
Mijn moeilijkste baas zit hier boven mij op kantoor.
Die moet ik elke keer bevechten om meer vrije tijd te krijgen maar ik krijg 'm nog niet neer.
Dodgen werkt niet en backstabs vindt ie ook niet heel erg fijn, die weet ie heel goed te parryen.
Nu kreeg ik van medespelers te horen dat melee wellicht niet de juiste tactiek is en dat ik het beter iets voorzichtiger met bv of spells magic kan kan aanpakken. Hij schijnt wel zwak te zijn voor een bepaalde Incantation dus misschien dat we dat eens gaan proberen.
Die moet ik elke keer bevechten om meer vrije tijd te krijgen maar ik krijg 'm nog niet neer.
Dodgen werkt niet en backstabs vindt ie ook niet heel erg fijn, die weet ie heel goed te parryen.
Nu kreeg ik van medespelers te horen dat melee wellicht niet de juiste tactiek is en dat ik het beter iets voorzichtiger met bv of spells magic kan kan aanpakken. Hij schijnt wel zwak te zijn voor een bepaalde Incantation dus misschien dat we dat eens gaan proberen.
Try Finger But HoleSuperkiwi schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:42:
Mijn moeilijkste baas zit hier boven mij op kantoor.
Stay hungry, stay foolish!
DLC confirmed: https://gamerant.com/elden-ring-dlc-boss-lord-will/
Heb mijn schild ff gelaten voor wat het is en ben gaan 2h met een keen Zweihander +16, dat klapt wel lekker moet ik zeggen.
Nice! Heb m'n 'Rock Talisman' al equipped voor 'Slap Negation'. I'm ready!
90-110 volgens de gids. @reaL_G , zou ik dan eindelijk echt git gut geworden zijn? 😉😅
Na zo'n 15u aan pogingen eindelijk
Van de From Software games die ik heb gespeeld (Dark Souls, Bloodborne, Sekiro), is deze by far de lastigste boss. Isshin the Sword saint uit Sekiro of O&S uit Dark Souls waren dat voorheen voor mij.
Hoe dan ook, nu weer terug naar de boss
spoiler:
neer. M'n hartslag is nog steeds wat versneld en mijn lichaam trilt nog van enthousiasme. Geen summons of spirit ashes gebruikt, eigenwijs full melee geleerd hoe ik elke aanval kan ontwijken door te rollen. Veel opeenvolgende jump attacks gebruiken om een riposte te krijgen was mijn strategie. Vereist veel geduld en tijd in mijn geval, maar dan heb je wel wat. Alle bosses in Elden Ring gingen mij redelijk gemakkelijk af (hoewel de eerste echte boss ook ff wennen was), maar dit was wel andere koek. Hoe dan ook, mochten meer mensen haar melee pogen zonder spirit ashes e.d., het is mogelijk, zet 'm op!!Malenia
Van de From Software games die ik heb gespeeld (Dark Souls, Bloodborne, Sekiro), is deze by far de lastigste boss. Isshin the Sword saint uit Sekiro of O&S uit Dark Souls waren dat voorheen voor mij.
Hoe dan ook, nu weer terug naar de boss
spoiler:
. Die zou nu appeltje eitje moeten zijn malekith
Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten