Acties:
  • +1 Henk 'm!
spoiler:
Godskin Apostle in de Devine Tower of Caelid

Potverdorie wat een lastig baasje; level 65 en hij instakilled me met sommige attacks :D
Mijn summons heb ik nog het meest medelijden mee, die maken echt helemaal geen kans...

Alles wat daar in het gebied loopt is vrij sterk merk ik.
Dan eerst maar op weg naar Redmane Castle.

*edit
Euhm :/
spoiler:
toen ik de eerste keer naar de Impassible Bridge in Caelid werd getransporteerd moest ik rennen voor mijn leven omdat ik vanaf de overkant van die brug door ballistas en alles aan flarden geschoten werd. Nu kom ik daar zojuist via fast travel weer en ik kan zo doorlopen naar het kasteel; er is letterlijk niemand op of aan de kasteelkant van de brug te vinden...

[ Voor 121% gewijzigd door Superkiwi op 27-03-2022 17:44 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 08:20
Ik ben een weekendje bij mijn ouders met vriendin. Maar ik krijg Elden Ring ontwenningsverschijnselen 😅

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:59

JSchut

.....

Na mn eerste playtrough als full melee char nu ook als caster (astrologer starter) uitgespeeld. Helaas was ik vergeten mn save game sync uit te zetten. Dus moest ik nog een keer voor het derde einde. M'n melee char in NG+ gezet. Binnen iets meer dan 2 uur klaar lol. Totaal nu iets van 90-100 uur in de game zitten denk ik.

Dit is echt de beste game die ik in jaren gespeeld heb zeg. Holy shit. Hopelijk komt er DLC.

Was voor Elden Ring begonnen met Horizon 2. Echter weet ik niet of ik daar nu weer zo gemakkelijk in ga komen. :)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06:05
Superkiwi schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:40:
spoiler:

Potverdorie wat een lastig baasje; level 65 en hij instakilled me met sommige attacks :D
Mijn summons heb ik nog het meest medelijden mee, die maken echt helemaal geen kans...

*edit
spoiler:
toen ik de eerste keer naar de Impassible Bridge in Caelid werd getransporteerd moest ik rennen voor mijn leven omdat ik vanaf de overkant van die brug door ballistas en alles aan flarden geschoten werd. Nu kom ik daar zojuist via fast travel weer en ik kan zo doorlopen naar het kasteel; er is letterlijk niemand op of aan de kasteelkant van de brug te vinden...
Dat met die eerste spoiler van je had ik ook totdat ik iets minder stoer werd en vigor en endurance ging levelen.

Ik ben nog steeds stoer hoor. Zo loop ik nog steeds zonder schild en meestal zonder summons. Ik krijg wel flinke klappen van een endgame boss
spoiler:
Melania
. Ik heb er nu vijf pogingen inzitten. Iets zegt me dat ik hier wel even vast zit. (en dat is prima, eindelijk weer een boss die ik niet of direct in stunlock heb of in drie keer slaan neer heb. Opruimen van dingen die ik gemist had, had ik beter kunnen bewaren voor NG+ denk ik.)

Verder heb ik net heel veel betaald om een summon te levelen die ik bij gebrek aan fp niet eens kan oproepen. Daar kwam ik achter tijdens mijn vijfde poging. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Exactor it op 27-03-2022 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:55:
[...]
Dat met die eerste spoiler van je had ik ook totdat ik iets minder stoer werd en vigor en endurance ging levelen.
Ik laat het baasje wel even met rust en ga eerst wat andere gebieden doen, ik heb nog keuze zat.
Over een tijdje pak ik hem wel terug >:)

Algemene vraag: ik heb nu een viertal zogenaamde Special Spirit Ashes (onder dat tabblad staan ze bij de blacksmith) in mijn bezit die zo'n 100-105 fp vereisen om op te roepen.
Voordat ik mijn MIND ga upgraden (ik heb nu 74 fp): zijn er hier mensen die Special Spirit Ashes gebruiken en zo ja, welke is/zijn de moeite waard?
Dit zijn de vier die ik vooralsnog tot mijn beschikking heb:
spoiler:
-Banished Knight Oleg
-Luthel the Headless
-Banished Knight Engvall
-Latenna the Albinauric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 17:37
De summons die je in roept voor hulp gaat dat op level. Dus ben je level 40 dan alleen summons van rond de 40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k1978 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:32:
Dus ben je level 40 dan alleen summons van rond de 40?
Hoe bedoel je dit?
Summons hebben geen level, zolang jij genoeg fp hebt om ze op te roepen kun je ze oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Superkiwi schreef op zondag 27 maart 2022 @ 14:40:
spoiler:

*edit
spoiler:
spoiler:
Heeft te maken met het festival, je kan nu de shardbearer Radahn boss bevechten.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou dan ga ik mijn zwaard maar even slijpen >:)
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05:56

snmght

imho dan he

Superkiwi schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:12:
[...]

Ik laat het baasje wel even met rust en ga eerst wat andere gebieden doen, ik heb nog keuze zat.
Over een tijdje pak ik hem wel terug >:)

Algemene vraag: ik heb nu een viertal zogenaamde Special Spirit Ashes (onder dat tabblad staan ze bij de blacksmith) in mijn bezit die zo'n 100-105 fp vereisen om op te roepen.
Voordat ik mijn MIND ga upgraden (ik heb nu 74 fp): zijn er hier mensen die Special Spirit Ashes gebruiken en zo ja, welke is/zijn de moeite waard?
Dit zijn de vier die ik vooralsnog tot mijn beschikking heb:
spoiler:
-Banished Knight Oleg
-Luthel the Headless
-Kaiden Sellsword
-Latenna the Albinauric
Mooie verzameling! Ik had Omen killer die ik aan het upgraden was tot ik Mimic Tear vond. Die heb ik vandaag +10 kunnen maken. Is letterlijk een kloon van jezelf dus erg fijn!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die Mimic Tear heb ik hier vaker over gelezen, schijnt/scheen wel een aardig sterk dingetje te zijn.
Als dat een kloon van mezelf is, doet hij dan dezelfde bloodloss build-up als mijn char? :D
Dan wordt het tijd dat ik 'm ook eens ga vinden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Superkiwi schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:09:
Die Mimic Tear heb ik hier vaker over gelezen, schijnt/scheen wel een aardig sterk dingetje te zijn.
Als dat een kloon van mezelf is, doet hij dan dezelfde bloodloss build-up als mijn char? :D
Dan wordt het tijd dat ik 'm ook eens ga vinden...
Ja hij gebruikt jouw wapens, spells en eventueel equipped stuff zoals throwing knives als ik het goed heb. En heeft aardig wat HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Kan iemand me helpen? Ik pikte net de Meteorite sorcery op, heb ruim genoeg INT en FP maar hij laat me de spell niet gebruiken? How? Zie ik iets over het hoofd? Ik heb een Meteorite Staff trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 17:37
Superkiwi schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:44:
[...]

Hoe bedoel je dit?
Summons hebben geen level, zolang jij genoeg fp hebt om ze op te roepen kun je ze oproepen.
Oké sorry ben niet heel duidelijk. Bedoel als je hulp in roept van een andere echte speler via een gouden summon sign.

[ Voor 3% gewijzigd door k1978 op 27-03-2022 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
k1978 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:10:
[...]
Bedoel als je hulp in roept van een andere echte speler via een gouden summon sign.
Oh op die fiets! Dat zou ik zo niet weten, wellicht dat anderen daar een antwoord op hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

k1978 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:32:
De summons die je in roept voor hulp gaat dat op level. Dus ben je level 40 dan alleen summons van rond de 40?
Klopt er zit een bepaalde range in. Zo zul je als level 100 ook niet meer gesummoned worden als je jouw sign bij Godrick neerlegt.

Met wachtwoord is het mogelijk, heb het met mijn zoon geprobeerd. Maar mijn HP en damage waren drastisch verminderd. Ik weet niet met welke percentages en vanaf welk level verschil dat gebeurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 17:48
Deze avond ng+ gestart en kon vrij vlotjes door tot en met het
spoiler:
festival.
.Ook in ng+ nog steeds erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Had al gezegd dat
spoiler:
Melania
echt geen aardig persoon is? Mijn hemel, zij gooit de ene onmogelijke aanval ja de andere eruit.

Ik word er wel iets beter in maar iets zegt me dat geluk de doorslaggevende factor gaat zijn hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Ambling_Alp schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:02:
Kan iemand me helpen? Ik pikte net de Meteorite sorcery op, heb ruim genoeg INT en FP maar hij laat me de spell niet gebruiken? How? Zie ik iets over het hoofd? Ik heb een Meteorite Staff trouwens.
Heb je hem in een memory slot gestopt bij een site of grace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de een of andere manier heb ik vandaag Redahn gedaan voordat ik
spoiler:
Misbegotten + Crucible tegenkwam.

Maar dat is ergens maar goed ook, want ik heb absolute haat aan die tweede... XD

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2022 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

Ambling_Alp schreef op zondag 27 maart 2022 @ 20:02:
Sommige spells hebben meerdere memory slots nodig om te equippen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
So yeah, I'm kind of a big deal now. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7lhtCYdgr-bgjLATiCXjMfRkuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TUQc8E8SPbtKtx7yx53vEmld.jpg?f=fotoalbum_large

Man, man, man wat ben ik toch onwijs en aangenaam verrast door 'Elden Ring'. Gaat op mijn GOTY-lijstje voor 2022. (y) :*)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Yonix schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:17:
Gaat op mijn GOTY-lijstje voor 2022. (y) :*)
Fixed that for you ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
crimby schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Die heb ik daar juist gevonden.. althans zelfde area!
Die draak was een stuk makkelijker dan gedacht trouwens.
Op welk level heb je die verslagen?
Vind 'm wel erg groot 😱

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:01
Ton Hasselt schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:22:
[...]

Op welk level heb je die verslagen?
Vind 'm wel erg groot 😱
Geloof rond 115, was een keer teruggegaan met een guide voor die stones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:33

Dazzler2120

FP ProMod
Pfoe, gisteren een willekeurige teleport gevolgd en toen kwam ik in
spoiler:
Siofra River

Was wel een leuk gebiedje om te verkennen weer. De boss daar verslagen, alleen de Dragonkin Soldier kreeg ik nog niet plat. Daar moet ik over een paar levels nog maar eens voor terugkomen.
Ondertussen gebruik ik dual wield Uchigatana's op mijn dex samurai, heb ik 22 vigor / 36 dex en heb ik één van mijn uchi's kunnen speccen op bloody slash.

Ondertussen
spoiler:
stormveil castle ingedoken en erachter gekomen dat die gatekeeper toch wel een sneaky basterd is... Beetje doen alsof ie je vriend is maar ondertussen je opsluiten in een ruimte met een black knight en je souls stelen als je dood gaat :+

Ik ben alleen nog aan het twijfelen over armor sets momenteel, ik gebruik gewoon de samurai basis set, maar ik weet niet zeker of er betere opties zijn...
Vanavond weer eens een stukje verder spelen

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Sipio schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:53:
[...]

Weet het niet helemaal zeker meer, ook niet nadat je Radahn neer hebt?

Of misschien moet je daarna eerst Nokron in, daar ben ik zelf ook nu.
die radahn krijg ik niet plat zonder hulp... ben level 50 lol..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 00:42
Was weer genieten gisteren. Ik heb niet zo vaak tijd om te spelen maar gisteren eindelijk aan Stormveil castle begonnen.
Uiteraard veel doodgegaan maar ook flink progressie gemaakt. Via de kaart te zien vermoed ik dat ik aan het laatste stuk zal gaan beginnen.

In tegenstelling to de meeste hier speel ik ook af en toe met guide.

Ik ga het eerst zelf doen, en nadat ik denk dat ik nu wel alles heb gezien, pak ik een guide erbij voor dat stuk. .... om erachter te komen dat ik nog best wel wat gemist hebt. Vooral de volledig niet voor de hand liggende plekken.

spoiler:
vooral via randjes van daken naar bijna onbereikbare plekken springen

Ik kan er dan echt van genieten om een guide te pakken en dan erg te lachen over wat ik gemist heb en bewondering hebben voor mensen die dat helemaal uitzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Mariekeb schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:54:
Was weer genieten gisteren. Ik heb niet zo vaak tijd om te spelen maar gisteren eindelijk aan Stormveil castle begonnen.
Uiteraard veel doodgegaan maar ook flink progressie gemaakt. Via de kaart te zien vermoed ik dat ik aan het laatste stuk zal gaan beginnen.

In tegenstelling to de meeste hier speel ik ook af en toe met guide.

Ik ga het eerst zelf doen, en nadat ik denk dat ik nu wel alles heb gezien, pak ik een guide erbij voor dat stuk. .... om erachter te komen dat ik nog best wel wat gemist hebt. Vooral de volledig niet voor de hand liggende plekken.

spoiler:
vooral via randjes van daken naar bijna onbereikbare plekken springen

Ik kan er dan echt van genieten om een guide te pakken en dan erg te lachen over wat ik gemist heb en bewondering hebben voor mensen die dat helemaal uitzoeken.
Ik ben een beetje hetzelfde erin.
Meestal als ik in de open wereld speel, dan loop ik gewoon rond en bekijk ik wat ik vind etc.
Maar als ik dan een dungeon, cave, crypt of castle in ga, dan pak ik toch even een guide erbij om te kijken of ik geen belangrijke dingen gemist heb o.i.d.
Ook met de quests van Elden ring, die zijn vaker dusdanig vaag dat ik wel eens dingen moet opzoeken wat er moet gebeuren.
We spelen voor ons plezier, zeg maar :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4acesNL
Spelen voor ons plezier is dus niets zelf uitzoeken zoals de game is ontworpen en van je vraagt. 😅

Ik snap waarom de Ubisoft open world maken tactiek wordt gehandhaaft bij de meeste spellen.

Ik snap het niet. Een vriend van me was ook begonnen met de game. En nog voordat ie begonnen was zat hij al guides te lezen over waar liggen de beste items zodat je meteen in het begin OP bent.

Het is de bedoeling dat je dingen mist. Het is de bedoeling dat je verast wordt door een mooie vondst. Zo ook met de quests, die zijn ook zo gemaakt dat je ze niet allemaal doet bij je eerste run.

Maar goed. Er zijn zat mensen die met guides spelen. Dus misschien ben ik wel de rare eend in de bijt. 😅

- edit -

Overigens gebruik ik soms ook wel guides als ik bijvoorbeeld wel heel erg lang vastzit ergens en het maar niet weer te snappen.

Of tegen het einde aan om te kijken wat ik allemaal heb gemist. Maar praktisch nooit tijdens het spelen van een bepaald stuk. Bijvoorbeeld het spelen van Stormveil Castle. En dan meteen guides erbij om maar niks te missen. Het hoort gewoon niet bij de game vind ik.

[ Voor 22% gewijzigd door 4acesNL op 28-03-2022 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik denk dat het meer een kwestie is van voor ieder wat wils.
'Vroeger' toen ik meer tijd tot mijn beschikking had, vond ik het ook leuker om dit soort dingen uit te zoeken. Tegenwoordig heb ik gewoon relatief weinig gametijd tot mijn beschikking.

Ik vind het bijvoorbeeld fijn om mijn builds te baseren op ervaringen van anderen, dan dit volledig zelf uit te vogelen. Zo ook welke wapens bv goed zijn voor build x of y, dat houd ik dan in mijn achterhoofd.

Het zal zeker de bedoeling zijn om dingen te missen. En dat gebeurt ook vaak genoeg, maar ik gebruik de guides zodat ik niet te veel mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik snap het ook wel. De game is ook gigantisch. En als je niet veel tijd hebt. Daarentegen kun je natuurlijk gewoon wat langer over de game doen.

Er is ook een dunne lijn wat betreft gebruik van guides. Je hebt mensen die meteen voordat ze spelen alles uitzoeken. Wat ik niet respectvol vind naar de devs. Of zoals jij die een beetje van beide doen. Maar mag hopen dat je het meeste toch ècht zelf probeert te doen. Want anders sla je de plank mis met de game en wat de game is.
Dat is dan net zoals het hele verhaal van de last of is lezen voordat je de game gaat spelen of zo. 😅

In het kort: ben niet tegen het gebruik van guides. Wel van tegen het principe van de game in gaan en gewoon maar alles laten voorkauwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 17:16
Enige waar ik tot nu toe echt moeite mee heb gehad was niet eens een boss :P

spoiler:
Moongrum was echt vele malen belachelijker om te doen als melee. Zit vlak voor Renalla en is voor melee echt zowat onmogelijk met zijn frame perfect parries lijkt wel. Hebbem dus ook maar de liftschacht in laten vallen want dat is echt de enige fatsoenlijke manier om ervan af te komen, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

shakespeare schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:20:
[...]

die radahn krijg ik niet plat zonder hulp... ben level 50 lol..
50 is ook iets aan de lage kant. Denk rond de 60 nu ideaal is.

Heb nu 60 int met mijn Moonveil katana en een staf voor wat spells. Maar heb te weinig FP om lekker te casten. Overweeg te respeccen voor een dual katana build.

Ik miss trouwens wel een procent nummertje bij het armor voor damage reduction. Het is mij niet helemaal duidelijk of een 0.8 verschil iets doet...

[ Voor 39% gewijzigd door MrVegeta op 28-03-2022 10:19 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
MrVegeta schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:17:
[...]

50 is ook iets aan de lage kant. Denk rond de 60 nu ideaal is.

Heb nu 60 int met mijn Moonveil katana en een staf voor wat spells. Maar heb te weinig FP om lekker te casten. Overweeg te respeccen voor een dual katana build.

Ik miss trouwens wel een procent nummertje bij het armor voor damage reduction. Het is mij niet helemaal duidelijk of een 0.8 verschil iets doet...
Het zal geen merkbaar verschil maken, Elden Ring is een game waar je meer afhankelijk moet zijn van Dodge, Parry en dergelijke skills inplaats van gear wat ervoor zou zorgen dat je geen dmg meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Akaendra schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:09:
Enige waar ik tot nu toe echt moeite mee heb gehad was niet eens een boss :P

spoiler:
Moongrum was echt vele malen belachelijker om te doen als melee. Zit vlak voor Renalla en is voor melee echt zowat onmogelijk met zijn frame perfect parries lijkt wel. Hebbem dus ook maar de liftschacht in laten vallen want dat is echt de enige fatsoenlijke manier om ervan af te komen, haha
Deze parry god heb ik op de normale manier weten te verslaan met de Nightrider flail. Gewone flail voldoet ook, zolang het maar een non-parryable weapon is.
Dan heeft ie opeens niet zoveel praatjes meer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Wat een game is het toch. Nu aan het ronddolen in Lyndell Royal capital. Geen idee van waar heen te gaan. Echt cool om dat uit te pluizen. Stuitte net wel op..

spoiler:
Godfrey the first Elden Lord. Die omgelegd en nu verder.

En..
spoiler:
kwam ik nu in een verwoestte roundtable terecht? Alleen met ja of nee antwoorden aub 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die remembrances die je van bosses krijgt... die kan je bij een Finger Reader omruilen voor items/spells. Al die remembrances geven je 2 opties, maar je kan er (volgens mij) een per remembrance kiezen. Als je dat hebt gedaan, kan je die remembrance dan nog steeds kopiëren bij een Mausoleum om de tweede optie te kiezen, of ben je na gebruik die remembrance kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

MrVegeta schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:35:
Die remembrances die je van bosses krijgt... die kan je bij een Finger Reader omruilen voor items/spells. Al die remembrances geven je 2 opties, maar je kan er (volgens mij) een per remembrance kiezen. Als je dat hebt gedaan, kan je die remembrance dan nog steeds kopiëren bij een Mausoleum om de tweede optie te kiezen, of ben je na gebruik die remembrance kwijt?
Naar mijn weten ben je die kwijt als je hem inlevert, dus eerst kopieren voordat je hem inlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

GRDavies75 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:36:
[...]

Naar mijn weten ben je die kwijt als je hem inlevert, dus eerst kopieren voordat je hem inlevert.
Better safe than sorry I guess.

// edit. Yes, heb ze nu beide opgebruikt en die remembrance is ook uit mijn inventory verdwenen.

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 28-03-2022 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
MrVegeta schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:35:
Je kunt deze dupliceren bij zo'n rondlopend mausoleum (met die grote klok onder zich), nadat je 'm hebt neergehaald (op alle vier z'n poten blijven inslaan).

Per mausoleum kun je maar 1 remembrance dupliceren.

Update: Nevermind, dit is niet wat je vroeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Atari op 28-03-2022 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
GRDavies75 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:36:
[...]

Ik heb zowel van Godrick als Radan kunnen kopieren nadat ik gebruik van had gemaakt voor Runes.

spoiler:
Let wel je kan ze niet bij elk Mausoleum kopieren er zijn 2 verschillende Mausoleums

Acties:
  • +2 Henk 'm!
4acesNL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:28:
Spelen voor ons plezier is dus niets zelf uitzoeken zoals de game is ontworpen en van je vraagt. 😅

Ik snap waarom de Ubisoft open world maken tactiek wordt gehandhaaft bij de meeste spellen.

Ik snap het niet. Een vriend van me was ook begonnen met de game. En nog voordat ie begonnen was zat hij al guides te lezen over waar liggen de beste items zodat je meteen in het begin OP bent.

Het is de bedoeling dat je dingen mist. Het is de bedoeling dat je verast wordt door een mooie vondst. Zo ook met de quests, die zijn ook zo gemaakt dat je ze niet allemaal doet bij je eerste run.

Maar goed. Er zijn zat mensen die met guides spelen. Dus misschien ben ik wel de rare eend in de bijt. 😅

- edit -

Overigens gebruik ik soms ook wel guides als ik bijvoorbeeld wel heel erg lang vastzit ergens en het maar niet weer te snappen.

Of tegen het einde aan om te kijken wat ik allemaal heb gemist. Maar praktisch nooit tijdens het spelen van een bepaald stuk. Bijvoorbeeld het spelen van Stormveil Castle. En dan meteen guides erbij om maar niks te missen. Het hoort gewoon niet bij de game vind ik.
Dit. Ik vind het een heerlijk spel om op ontdekking uit te gaan en zo nieuwe items / locaties te vinden die je weer wat sterker / beter maken.

spoiler:
Zo had ik laatst een ridder die het 'Dragon Cult Prayerbook' dropt met toffe lightning incantations of via een dungeon opeens op het eiland van said 'Dragon Cult' (Dragon Communion) terechtkomen; dat waren leuke verrassingen! :*)

Of dat je na een lange tijd weer eens naar de roundtable gaat en daar een invader aantreft en vervolgens kletst met een NPC die een portal opent naar een nieuwe locatie. Tof, tof, tof! 8)

De keren dat ik internet raadpleeg is wanneer het spel onduidelijk is, zoals op de momenten dat ik opeens mijn zwaard niet meer kan upgraden. Toen was mij nog niet duidelijk hoe het zat met de smithing stones. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
4acesNL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:38:
Ik snap het ook wel. De game is ook gigantisch. En als je niet veel tijd hebt. Daarentegen kun je natuurlijk gewoon wat langer over de game doen.

Er is ook een dunne lijn wat betreft gebruik van guides. Je hebt mensen die meteen voordat ze spelen alles uitzoeken. Wat ik niet respectvol vind naar de devs. Of zoals jij die een beetje van beide doen. Maar mag hopen dat je het meeste toch ècht zelf probeert te doen. Want anders sla je de plank mis met de game en wat de game is.
Dat is dan net zoals het hele verhaal van de last of is lezen voordat je de game gaat spelen of zo. 😅

In het kort: ben niet tegen het gebruik van guides. Wel van tegen het principe van de game in gaan en gewoon maar alles laten voorkauwen.
Mwah, ik zie het niet echt als een probleem eerlijk gezegd. Ieder speelt op een andere manier. Ik denk ook niet dat de devs daar druk over maken.

Hoe sla je de plank mis? De player heeft de keuze om het spel te spelen op de manier die hij het fijnst vindt. Als jij op de eerste minuut hele sterke gear wilt hebben en geld wilt farmen en overlevelen dan kan dat.

Het voorkauwen, so be it. Als de gene bij de eerste minuut een uitgebreide walkthrough of story uitgelegd wilt hebben, go for it. Een speler hoeft niet persé eerste keer blind in te gaan en de 2e keer pas met walkthrough, dat bepaalt hij zelf wel wanneer en hoe die het doet.

Ik zelf doe een mix van beide. Ik vind een progession route wel handig om te zien welke gebieden ik kan doen. Zijn er items/quests die ik mis. En waarschijnlijk ben ik niet van plan om een NG te doen, ik speel elk spel maar 1x. Op deze manier kan ik toch het meeste uit de game krijgen en veel quests/gebieden gedaan en gezien hebben die ik zou missen bij een complete blind playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Yonix schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:29:
[...]

Dit. Ik vind het een heerlijk spel om op ontdekking uit te gaan en zo nieuwe items / locaties te vinden die je weer wat sterker / beter maken.

spoiler:
Zo had ik laatst een ridder die het 'Dragon Cult Prayerbook' dropt met toffe lightning incantations of via een dungeon opeens op het eiland van said 'Dragon Cult' (Dragon Communion) terechtkomen; dat waren leuke verrassingen! :*)

Of dat je na een lange tijd weer eens naar de roundtable gaat en daar een invader aantreft en vervolgens kletst met een NPC die een portal opent naar een nieuwe locatie. Tof, tof, tof! 8)

De keren dat ik internet raadpleeg is wanneer het spel onduidelijk is, zoals op de momenten dat ik opeens mijn zwaard niet meer kan upgraden. Toen was mij nog niet duidelijk hoe het zat met de smithing stones. :)
Ik gebruik guides om te snappen hoe mechanics werken maar niet om te zien waar je heen moet of hoe je een enemy neerkrijgt. De menu's in game vind ik erg onduidelijk, de wiki op fextera of zoiets biedt vaak uitkomst hierbij. Een walk through verpest de magie van het spel voor mij. Ik kan me wel voorstellen dat mensen wel vaak een guide gebruiken. Lijkt me eigen keuze en niet, zoals iemand hierboven schreef, disrespectvol naar de devs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Man man man, Liurnia Tower Bridge, die dikkerd, hij heeft niet eens een naam maar wat een lastige >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Sipio schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:59:
Man man man, Liurnia Tower Bridge, die dikkerd, hij heeft niet eens een naam maar wat een lastige >:)
Pfff hier heb ik ook aardig wat moeite mee gehad. Zeker omdat 'ie zo'n enorme bak HP heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Iemand nog tips voor een wapen waar ik mijn Somber Smithing Stones in kan steken? Moonveil (wel al +10) is nog steeds erg sterk maar heb ik nu wel een keer gezien. Mijn broer heeft River of Blood, die wilde ik halen maar dat kan kennelijk niet omdat ik een baas daar vlakbij al heb gedood. :(

Mijn zoon speelt met het wapen van Fallingstar Beast, die trekt me op zich ook wel want die Weapon Art is erg krachtig.

Heb nu ongeveer (wisselt afhankelijk van gear / rune arc dus ik weet het ook niet zo goed :D ) 60 INT / 45 VIG / 20 END / 20 DEX / 30 MIND maar ik kan op zich respeccen naar iets anders. Level 132 nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 18:46
4acesNL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:03:
Wat een game is het toch. Nu aan het ronddolen in Lyndell Royal capital. Geen idee van waar heen te gaan. Echt cool om dat uit te pluizen. Stuitte net wel op..

spoiler:
Godfrey the first Elden Lord. Die omgelegd en nu verder.

En..
spoiler:
kwam ik nu in een verwoestte roundtable terecht? Alleen met ja of nee antwoorden aub 😅
Je "moet" even wat doen als het goed is, voordat je op het punt van no return komt..
spoiler:
Als godfrey verslagen is, kun je ergens een legendary speer vinden met een ancient lightning bolt ash of war in de stad, dit moet je echter doen voordat je het de City of Ash is geworden want dan lukt het niet meer

Ik had dit niet in de gaten en zal dat met NG+ moeten oppakken om de achievement te halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Dank voor de tip. Ik ga ff terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Partypsych schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:02:
[...]

Je "moet" even wat doen als het goed is, voordat je op het punt van no return komt..
spoiler:
Als godfrey verslagen is, kun je ergens een legendary speer vinden met een ancient lightning bolt ash of war in de stad, dit moet je echter doen voordat je het de City of Ash is geworden want dan lukt het niet meer

Ik had dit niet in de gaten en zal dat met NG+ moeten oppakken om de achievement te halen
Als je iemand op dezelfde platform kent, mag je hem misschien via coop even lenen. Dat werkt, als het wapen niet upgraded is, las ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Is het

spoiler:
Bolt of Gransax?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 18:46
4acesNL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:28:
Is het

spoiler:
Bolt of Gransax?
Ja
Exactor it schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:20:
[...]

Als je iemand op dezelfde platform kent, mag je hem misschien via coop even lenen. Dat werkt, als het wapen niet upgraded is, las ik.
Dank voor de tip, maar ik denk dat mijn prophet m ook erg leuk kan gebruiken 8)
Ik zit nu bij de laatste boss, daarna kan NG+ aan (als het tenminste eens een keer lukt haha :+ )

[ Voor 57% gewijzigd door Partypsych op 28-03-2022 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Hoera! 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Niet respectvol naar de devs? Bizarre gedachtengang zeg, denk niet dat ze er echt wakker van liggen of iemand met of zonder guide speelt, denk dat ze vooral blij zijn met het feit dat zo enorm veel mensen interesse in de game hebben.

Wat ik zelf doe is elk gebied zo zorgvuldig mogelijk verkennen en daarna eventueel lezen wat ik heb gemist in dat gebied. Ook zoek ik wel eens wat op over de items en wapens die ik op dat moment heb gevonden. Ik gebruik ook geen progressie route of zoiets, ik zie wel waar ik verzeild raak. :)

[ Voor 3% gewijzigd door SD5k op 28-03-2022 16:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik denk overigens dat ik tzt een SL1 run ga proberen. Dat heb ik in die honderden uren FS games dan weer nog nooit gedaan. De open world leent zich er prima voor denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Sipio schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:59:
Ja, die donut roller toch? Inderdaad een irritant ventje. Een tactiek is terwijl je op een balkon staat, hij zichzelf vastrolt op een pilaar en jou niet kan bereiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Atari schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:42:
[...]

Ja, die donut roller toch? Inderdaad een irritant ventje. Een tactiek is terwijl je op een balkon staat, hij zichzelf vastrolt op een pilaar en jou niet kan bereiken.
Die idd, heb hem neer inmiddels evenals die Crucible Knight eindelijk in die evergoal in het begin _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben voor mezelf nu een Excel aan het maken van wat ik allemaal gemist heb qua Talismans, Wapens, Armor, Ashes, Spells etc.

Ik kan je zeggen dat het nog een flinke grind gaat zijn om die allemaal te krijgen. Mis op sommige vlakken zeker 1/3. 8)7

Sommige questlines zijn helaas ook al doodgelopen, dus dat wordt traden en droppen ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
KneoK schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:15:
[...]

Sommige spells hebben meerdere memory slots nodig om te equippen.
Het werkte uiteindelijk gewoon, geen idee wat het was. Misschien zag ik het alleen toen ik op m'n paard zat, die spell werkt niet op je paard. Inmiddels bombardeer ik vijanden met plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Greatsword schreef op maandag 28 maart 2022 @ 17:06:
Ik ben voor mezelf nu een Excel aan het maken van wat ik allemaal gemist heb qua Talismans, Wapens, Armor, Ashes, Spells etc.

Ik kan je zeggen dat het nog een flinke grind gaat zijn om die allemaal te krijgen. Mis op sommige vlakken zeker 1/3. 8)7

Sommige questlines zijn helaas ook al doodgelopen, dus dat wordt traden en droppen ;)
Haha. Mooi dit. Ik houd geen excel bij, maar wel een notitie op mijn iPhone. Houd zelfs bij welke bazen ik gemold heb. 😅

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• B!g Boss
  • Laatst online: 11-12-2023

Dit spel stopt gewoon niet! Ik dacht dat ik alle gebieden vrij gespeeld had. Wilde effe de bergen clearen vooraleer ik verder ga met de main quest. Hup, opnieuw een volledig nieuw gebied 😂.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exactor it
Edit: dit gaat om een endgame boss. Niet lezen als geen spoilers wil.

Eindelijk!
spoiler:
Melania
is neer! Wat een stom gevecht was dat. Ik vond het eigenlijk niet zo een heel goed gevecht vanwege de onzin attacks. Of ik ben gewoon te oud om de combo's te leren. :)

Uiteindelijk is het ongeveer zo gelukt:
spoiler:
River of blood +10, mimic. Talisman die zorgt voor snelle stamina reload en eentje die zorgt voor minder fp kosten voor skills en eentje die attack power verhoogt bij bloodless. Eerste fase was simpel, gewoon 2 keer skill en dan 2 keer meppen. Als de mimic meedoet heeft ze geen kans. Tweede fase is staggeren moeilijk vanwege de jump attacks. Het was even afwachten totdat ze een keer haar summon minion move niet deed (want die snap ik niet) maar toen sloegen mimic tear en exactor it Melania in welgeteld anderhalve minuut neer.

Mooiste was nog dat ik er eigenlijk klaar mee was en tegen @uchiha tijntje zei dat ik morgen verder ging. Er zat nog één slok thee in de mok dus ik deed toch nog maar een poging en nu ben ik bevrijd van deze rotzak!

[ Voor 3% gewijzigd door Exactor it op 28-03-2022 21:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Zonet onze grote vriend verslagen :)
De eerste paar pogingen gingen op zich wel aardig, en toen kwam ik erachter dat je hem ook gewoon vanaf je paard kunt bevechten :+
Bij de één na laatste poging werd ik een beetje overmoedig en legde met nog letterlijk één klap te gaan zelf het loodje. Na de cutscene gelijk even een kijkje gaan nemen op de nieuwe locatie..... wauw :D

Ook voor nu de beste farming spot (vanuit mijn perpectief dan) in de game gevonden.
Die kerels (á 1200 runes per stuk) blijven maar spawnen en op de benedenverdieping zijn ze ook druk met elkaar aan het vechten waardoor de runes ontzettend snel optellen.
[YouTube: ELDEN RING™ War-Dead Catacombs infinite spawn farm]

Nu weer even verder gegaan in Caelid met een nieuwe spirit ash: Latenna the Albinauric.
Ik ben best wel onder de indruk van haar; ze blijft op grote afstand met haar boog maar ze schiet behoorlijk snel én doet hele aardige damage. Die grote dino-honden daar zijn geen partij voor haar.
*edit
Ze heeft potdomme wel érg weinig health en schuilen of weglopen doet ze niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 28-03-2022 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:44
Wat ik niet respectvol vind naar de devs.
8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
😍 Vulcano Manor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 15:58
snmght schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:42:
Iemand nog tips voor een wapen waar ik mijn Somber Smithing Stones in kan steken? Moonveil (wel al +10) is nog steeds erg sterk maar heb ik nu wel een keer gezien. Mijn broer heeft River of Blood, die wilde ik halen maar dat kan kennelijk niet omdat ik een baas daar vlakbij al heb gedood. :(

Mijn zoon speelt met het wapen van Fallingstar Beast, die trekt me op zich ook wel want die Weapon Art is erg krachtig.

Heb nu ongeveer (wisselt afhankelijk van gear / rune arc dus ik weet het ook niet zo goed :D ) 60 INT / 45 VIG / 20 END / 20 DEX / 30 MIND maar ik kan op zich respeccen naar iets anders. Level 132 nu.
Vond zelf de Bloodhound's Fang wel fijn (moet je wel 18 Strength pakken) en de weapon art daarvan vond ik zelf ook wel heel erg fijn

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Wow. God nogwat Serpent.....impressive

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Superkiwi schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:31:
Zonet onze grote vriend verslagen :)
De eerste paar pogingen gingen op zich wel aardig, en toen kwam ik erachter dat je hem ook gewoon vanaf je paard kunt bevechten :+
Bij de één na laatste poging werd ik een beetje overmoedig en legde met nog letterlijk één klap te gaan zelf het loodje. Na de cutscene gelijk even een kijkje gaan nemen op de nieuwe locatie..... wauw :D

Ook voor nu de beste farming spot (vanuit mijn perpectief dan) in de game gevonden.
Die kerels (á 1200 runes per stuk) blijven maar spawnen en op de benedenverdieping zijn ze ook druk met elkaar aan het vechten waardoor de runes ontzettend snel optellen.
[YouTube: ELDEN RING™ War-Dead Catacombs infinite spawn farm]

Nu weer even verder gegaan in Caelid met een nieuwe spirit ash: Latenna the Albinauric.
Ik ben best wel onder de indruk van haar; ze blijft op grote afstand met haar boog maar ze schiet behoorlijk snel én doet hele aardige damage. Die grote dino-honden daar zijn geen partij voor haar.
Als ik dat filmpje bekijk, maak ik het mezelf veel te moeilijk met shieldloos spelen. :)

Van harte met die grote rotzak!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop eigenlijk altijd met een schild, maar vergeet het regelmatig te gebruiken. Vervolgens ben ik dan verbaasd dat aanvallen blokkeren best praktisch is soms. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Wat ik alleen niet snap: met 2 shardbearers down kan je de game uitspelen. Why is that?
Charme van de DeS en DS games vond ik altijd dat je een boss wel moest mollen om verder te komen.

Ik zit nu weer in een Demigod Fight....ik ben toch iets minder scherp/goed als het vrijblijvend is. Andere ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@Superkiwi Nice, waar precies is die farming spot?

Mag uiteraard in spoiler tags, soms voor een boss wil ik toch liever ff levelen en mijn runes op gebruiken en tot nu toe gebruikte ik die magic ball a 1950 runes maar dat is erg saai om te doen, die van jou lijkt me beter :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:51
Sipio schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 06:43:

Mag uiteraard in spoiler tags, soms voor een boss wil ik toch liever ff levelen en mijn runes op gebruiken en tot nu toe gebruikte ik die magic ball a 1950 runes maar dat is erg saai om te doen, die van jou lijkt me beter :P
Ik heb een plek gevonden waar je met één boogschot 13k runes kunt krijgen mocht je dat wat lijken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Loei123 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:05:
[...]

Ik heb een plek gevonden waar je met één boogschot 13k runes kunt krijgen mocht je dat wat lijken. :*)
Mij lijlt dat wel wat ja 😯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley

Ik pak die Site of Grace voor Lychdragon Fortissax. Even die boomstam op, in 10 sec 3500k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ArnoldSmiley schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:56:
Wat ik alleen niet snap: met 2 shardbearers down kan je de game uitspelen. Why is that?
Charme van de DeS en DS games vond ik altijd dat je een boss wel moest mollen om verder te komen.

Ik zit nu weer in een Demigod Fight....ik ben toch iets minder scherp/goed als het vrijblijvend is. Andere ook deze ervaring?
Omdat het open world is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Lijkt me wel eens grappig voor een OP character build om te proberen, maar voor een 'normale' playthrough zou ik dat denk ik toch niet doen :+ Tot nu toe is de enige plek waar ik me underleveld voelde, een boss van een higher level gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
[...]

Is dat die farm waar je een gebied moet unlocken dmv eerst een paar keer iemand invaden?

Dat was eigenlijk de reden dat ik dat nog niet gedaan had hèhè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

Alecto :D

wat is dat voor een vreselijke baas. Gisteren 15x geprobeerd, een keertje op 1 pixel HP na verloren. Denk dat mijn greatsword te langzaam is.

[ Voor 14% gewijzigd door NoTimeRemains op 29-03-2022 09:46 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik loop al een tijdje met de Sword of Night and Flame. Deze zou zo fantastisch zijn, maar als ik coop speel loop ik erbij als een beginneling. Moet ik hier nog iets mee doen voor ie uberhaupt extra power heeft? Ding is wel naar +10 geupgrade (met de Ancient Somber dragon stone).

En wat is die skill met dat rode (vuur?) zwaard? Ik zie die best vaak en lijkt mega sterk te zijn. Het is een rood zwaard wat via de grond naar de enemy gaat... enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

crimby schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:47:
Ik loop al een tijdje met de Sword of Night and Flame. Deze zou zo fantastisch zijn, maar als ik coop speel loop ik erbij als een beginneling. Moet ik hier nog iets mee doen voor ie uberhaupt extra power heeft? Ding is wel naar +10 geupgrade (met de Ancient Somber dragon stone).

En wat is die skill met dat rode (vuur?) zwaard? Ik zie die best vaak en lijkt mega sterk te zijn. Het is een rood zwaard wat via de grond naar de enemy gaat... enig idee?
dat zwaard van de bellkeepers?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
NoTimeRemains schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:48:
[...]

dat zwaard van de bellkeepers?
Nee denk dat het een skill of incantination is ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit kan wellicht problematisch worden maar:
spoiler:
de catacombe bevindt zich in de arena waar je Radahn bevecht, en om daar te komen moet je hem eerst verslaan

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 29-03-2022 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteravond was ik er even redelijk snel klaar mee;
Een cave met rot en poison, een invasion in het meer van rot en op een andere plek een dual bossfight incl een grote Crucible Knight :/
Vanavond maar eens naar Atlas Platue of de Grand Lift of Dectus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Klinkt leuk maar dat lijkt me niet nodig ;)
Ik gebruik mijn farm spot ook alleen maar als ik een significante hoeveelheid runes permanent kwijtraak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Runes farmen met een exploit lijkt me echt killing voor de fun in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:20

reaL_G

G

[...]

moet je wel hopen dat ie er in springt. want heb toch wel gehad dat ie dat niet altijd doet.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

MrVegeta schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:10:
wat is de exploit dan?

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
MrVegeta schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:10:
Nja ook dat is afhankelijk van hoe je de game speelt en voor mij ook afhankelijk van de game zelf.
Reken er maar op dat ik uren heb gestaan bij de Lootcave in Destiny en dat ik bosses gecheesed heb in dark souls & destiny :+
Maakte de fun in die games echt niet minder!
Probeer het nu in Elden Ring wat meer 'fair' te doen, nadat ik heb ervaren hoe je jezelf ontwikkelt op dat gebied in Sekiro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Ik denk dat het meer een gevoel / tussen de oren van de poster zit, maar vertaal het als "naar verwachting extreem veel runes verdienen in een kort tijd bestek / vrij weinig moeite". (Zodat je snel kan levelen).

En vooral dat tussen haakjes is (gevoelsmatig) een balansdingetje, want je (/we / spelers in het algemeen? ) wilt een goede balans vinden qua uitdaging en level te veel en dan zal je overpowered in sommige gebieden aanvoelen. En soms is het wel even fijn, maar zal voor veel spelers ook weer niet fijn aanvoelen (in the long run).

Ik ben een trage speler, kam veel uit (en uiteraard als nog veel gemist kom ik toch regelmatig achter als ik terug kom voor redenen) en ben denk ik veels te hoog level voor waar ik nu ben
spoiler:
Forbidden lands

Maar ik ben nu ook wel in een fase beland, dat ik de spel nog wel heel gaaf vind, maar ik het nu ook wel een beetje achter de rug wens te hebben. Maar dit is de eerste From Software titel, waar voor het gevoel de Platinum relatief zeer doable lijkt te zijn. Ik krijg ook de kriebel om Sekiro op z'n minst uit te spelen, ik denk dat ik veel geleerd heb van Elden Ring.
spoiler:
nog 12 baas-trophies te gaan, naast de 4 verzamel en 3 eindes trophies

[ Voor 34% gewijzigd door GRDavies75 op 29-03-2022 10:59 . Reden: extra uitleg ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@Superkiwi Radahn had ik neer dus dan moet ik nog ff op zoek daar.

En wat betreft rune farming, ik doe het zelf alleen ff als ik wat te kort kom voor een level net voor een boss of oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 10:12
NoTimeRemains schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:44:
Alecto :D

wat is dat voor een vreselijke baas. Gisteren 15x geprobeerd, een keertje op 1 pixel HP na verloren. Denk dat mijn greatsword te langzaam is.
Echt verschrikkelijk idd. Ik speel met de Golden Halberd van de Tree Sentinel (STR/FTH build) en dat is veel te traag ook. Uiteindelijk vond ik een cheese vid dat je hem kan "trappen" in een hoekje in een rots. Dat lukte me daar niet goed omdat hij er te snel weer uitloopt, dus ben ik overgestapt naar m'n Blasphemous Blade gezien die wat sneller is; ik hoopte hem dan wat sneller weer terug in z'n hoekje te slaan.

Ook dat ging voor geen meter, maar uiteindelijk heb ik hem gekilled terwijl ik hem steeds in dat hoekje probeerde te duwen. De cheese was dus uiteindelijk niet nodig. Ik was al bang dat ik helemaal moest respeccen voor deze naar 1 of andere DEX build met een light roll e.d. om maar snel genoeg te kunnen zijn.

Long story short: het kan dus wel met een greatsword! :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Thijs schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:12:
[...]

Echt verschrikkelijk idd. Ik speel met de Golden Halberd van de Tree Sentinel (STR/FTH build) en dat is veel te traag ook. Uiteindelijk vond ik een cheese vid dat je hem kan "trappen" in een hoekje in een rots. Dat lukte me daar niet goed omdat hij er te snel weer uitloopt, dus ben ik overgestapt naar m'n Blasphemous Blade gezien die wat sneller is; ik hoopte hem dan wat sneller weer terug in z'n hoekje te slaan.

Ook dat ging voor geen meter, maar uiteindelijk heb ik hem gekilled terwijl ik hem steeds in dat hoekje probeerde te duwen. De cheese was dus uiteindelijk niet nodig. Ik was al bang dat ik helemaal moest respeccen voor deze naar 1 of andere DEX build met een light roll e.d. om maar snel genoeg te kunnen zijn.

Long story short: het kan dus wel met een greatsword! :')
Met blood fang had ik ook moeite met hem. Hij was te snel voor de klapjes behalve bij één van zijn moves:
spoiler:
als hij in de lucht springt, staat hij daarna best lang stil, dodgeroll gaf ruimte voor twee korte klapjes of 1 charge attack.
De rest van de moves moest ik maar leren dodgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ja en nee. Dan had je ook gewoon in 1x moeten kunnen doorlopen naar Leyndell he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

5.000.000.000 runes halen in een uur lijkt me niet echt per design. Ik heb het zelf niet gezien hoor, maar dat lijkt me gewoon een foutje ofzo in de game exploiten. Maakt me verder niet uit, het is een single game, maar lijkt me echt killing voor je ervaring. Als je NG+ speelt en iets geks wil proberen moet je het lekker doen maar anders...

Dat je beetje grind bij mobs die makkelijk te verslaan zijn/goeie exp geven snap ik wel wanneer je een boss niet kan killen. Maar 5.000.00.000 runes dat is ... 200 levels?

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 29-03-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
MrVegeta schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Dat je beetje grind bij mobs die makkelijk te verslaan zijn/goeie exp geven snap ik wel wanneer je een boss niet kan killen. Maar 5.000.00.000 runes dat is ... 200 levels?
134 levels als je begint bij nul. 75 levels als je begint bij level 40. Die grinders hebben zichzelf alleen maar. :)

Maar zoals je al zei qua singleplayer maakt het niet uit voor andermans ervaring. Het lijkt me alleen stom om dit spel te spelen met makkelijke gevechten. Dan heb je misschien het verkeerde spel gekozen. Maar ja, dat is ook maar een mening van een random speler. :) In multiplayer kom je bij lui van vergelijkbare levels dus ook daar prima.

[ Voor 40% gewijzigd door Exactor it op 29-03-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Nou met pijn en moeite de laatste shardbearer neer... althans volgens de trophylist... What's next?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
crimby schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:48:
Nou met pijn en moeite de laatste shardbearer neer... althans volgens de trophylist... What's next?
Alle andere Trophy bosses?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrVegeta schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 12:21:
[...]

https://eldenring.wiki.fextralife.com/Level

Op een gegeven moment gaat het natuurlijk heel langzaam (het upgraden naar hogere levels, maar vergeet natuurlijk niet dat je Runes ook aan andere zaken besteed.

Vooral die Smithing en Somber stones richting max weapon levels zijn super duur.

Pagina: 1 ... 36 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten