Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:20

reaL_G

G

Dazzler2120 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:54:
[...]

Zoals ik het begreep scalet de Uchigatana op dex & str redelijk gelijkwaardig in het begin, later kan je je uchigatana opnieuw attunen, dat deze vanaf 26 dex sterker is op dex., dat i.c.m. ranged longbow wapens leek mij dit de beste way to go...
maar als je alle pompt in dex dan neem je voor lief dat alle scaling van str NIET aanwezig is.
dat iets later minder scaled, wil niet zeggen dat het niet mee kan dragen aan het totaal.
het verschil in scaling C of B is ook niet zo groot als men denkt.

stel voor je uchi+25 heeft een max AR 650 bij max stats dex en str.
stel voor dex deel is 375 en str is 275. op max stats.
waarom zou je str vergeten. dat is zomaar stats weggooien.

GiTS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-09 14:19
reaL_G schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:04:
[...]

maar als je alle pompt in dex dan neem je voor lief dat alle scaling van str NIET aanwezig is.
dat iets later minder scaled, wil niet zeggen dat het niet mee kan dragen aan het totaal.

Als je respecced naar keen dan is punten in STR stoppen useless een E scaling is echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:33

Dazzler2120

FP ProMod
reaL_G schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:04:
[...]

Waarom zou je stats in STR steken, wanneer de wapens die je gebruikt beter scalen op DEX? Basis scaling van de uchigatana is D/D voor STR/DEX... Daarbij is de planning om de uchigatana verder op DEX te attunen (vgm kan je de scaling van je wapen enigzins veranderen nog?)
General concensus online is voor een Samurai; Dex & Vigor levelen en het gaat wel goed komen. Als je beetje stamina te kort komt, kan je daar paar leveltjes in stoppen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
yinx84 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:05:
Gisteren de hele avond mensen geholpen met Godskin Duo als tank. Heb echt m'n roeping gevonden :P

Bull-Goat armor set, Fingerprint Stone Greatshield, wat defensieve talismans en de talisman die constant aggro genereert. Die dikke kan ik in m'n eentje off-tanken zodat de ander(en) een fair fight kunnen hebben met de dunne. Leuk en dankbaar werk!

Heb zoveel Guard dat ik vrijwel geen stamina verlies als ik hits block. Daarnaast gebruik ik een spear (Cross-Naginata) waardoor ik light attacks kan blijven doen zonder m'n schild te hoeven laten zakken. Het is niet veel base damage, maar het wapen heeft standaard Bloodloss, die verhoogt wordt door m'n Blood affinity Ash of War (met Seppuku skill, die nóg eens de Bloodloss versnelt). Omdat die Bloodloss regelmatig afgaat doe ik damage wise ook nog leuk mee.

[Afbeelding]
Die Boss ook veel geco-opped. Ook een keer dat shield daarvoor gebruikt. Als je dat shield naar +25 upgrade krijg je 90 guard boost, icm de great shield talisman krijg je 100. Nu heb je geen stamina damage meer en zal alleen magic e.d. je iets kietelen. Guard counter talisman en een dikke hamer en niks doet je wat. Je kan zelfs een speer of ander thrust wapen gebruiken zodat je kan blijven guarden en aanvallen te gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ben nu level 60 ofzo en ik heb nog nooit ashes of war gebruikt omdat de combinatie van base + bonus damage nooit hoger is dan de standaardscaling van het wapen. Worden die ashes pas boven de +tig zinnig ofzo?

Ik gebruik vooral de bloodhound's fang, waar geen ashes op kunnen, het enige andere wapen dat ik mee heb is de lordsworn greatsword, en die is +6 ofzo. Ik heb een quality build maar geen enkele van de ashes leidt tot hogere damage dan zonder ashes. Snap ik iets niet of moet een wapen naar +20 ofzo voordat ashes wat zinnigs beginnen te doen? In mijn herinnering was het in DeS en DS al veel sneller slim om wapens meer op je build af te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:38

snmght

imho dan he

yinx84 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:05:
Gisteren de hele avond mensen geholpen met Godskin Duo als tank. Heb echt m'n roeping gevonden :P

Bull-Goat armor set, Fingerprint Stone Greatshield, wat defensieve talismans en de talisman die constant aggro genereert. Die dikke kan ik in m'n eentje off-tanken zodat de ander(en) een fair fight kunnen hebben met de dunne. Leuk en dankbaar werk!

Heb zoveel Guard dat ik vrijwel geen stamina verlies als ik hits block. Daarnaast gebruik ik een spear (Cross-Naginata) waardoor ik light attacks kan blijven doen zonder m'n schild te hoeven laten zakken. Het is niet veel base damage, maar het wapen heeft standaard Bloodloss, die verhoogt wordt door m'n Blood affinity Ash of War (met Seppuku skill, die nóg eens de Bloodloss versnelt). Omdat die Bloodloss regelmatig afgaat doe ik damage wise ook nog leuk mee.

[Afbeelding]
Klinkt als heel veel fun, ga ik zeker eens proberen later in de game. Welk level ben je? Any hints on waar die armor te krijgen is? Ben toch al op zoek naar een dope armor set. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:37
@Dazzler2120 Er zijn genoeg guides te vinden op youtube.

Algemene Elden Ring guide van FightinCowboy

Builds van Fextralife

Alle Dex weapons/builds van RageGamingVideos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
snmght schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:36:
[...]

Klinkt als heel veel fun, ga ik zeker eens proberen later in de game. Welk level ben je? Any hints on waar die armor te krijgen is? Ben toch al op zoek naar een dope armor set. :)
Zeker fun! Ik zit nu op lvl 160 en daar wil ik op blijven. Een mooi punt om altijd wel in summoning range van end game bosses te zitten.

spoiler:
Voor de armor set moet je Patches z'n questline volgen. Op een gegeven moment is hij in Volcano Manor en geeft hij je een assassination quest. De set is de reward daarvoor. Het schild is een stuk moeilijker... daarvoor moet je in de sewers zijn in Lyndell en daar de lokale mini-Mohg verslaan... achterin z'n boss room staat een altaar waar een hidden path achter zit... die vervolgens alleen weer open is als je de 'echte' Mogh verslagen hebt. Vervolgens moet je een 'jump puzzel' oplossen en jezelf veilig naar beneden zien te krijgen. Raad je sterk aan om hiervoor even een youtube filmpje op te zoeken, want als je te ver naar beneden gaat dan mis je het schild.

Als je de set + het schild wil dragen moet je wel bereid zijn om flink wat punten in END te stoppen... daarnaast heb je de Great-Jar's Arsenal talisman vrijwel nodig die je max. equipment load flink verhoogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 11:30

ap3nr0ts

hoi

@yinx84 Is er in de community al een consensus over PVP-levels? Ik las overal 150 een week geleden, maar ik zit nu al bijna op 147/148 en heb nog best veel te doen. 160 zou leuker zijn dan 150. Dan ben ik al bijna klaar en mijn laatste boss dropte 420.000 runes ... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dazzler2120 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:38:
Ik ben wel nog een een beetje zoekende naar een goede samurai build - ik speel toch altijd graag a.d.h.v. een buildguide oid.
Momenteel ben ik alles in Dexterity aan het pompen, en een beetje in endurance en vitality - Zouden jullie hierin iets aanraden? Of gebruiken jullie bepaalde builds/guides?
Mijn prio's met de Samurai waren als volgt: eerst Vigor, Stamina, Dex en Str op 20 krijgen.
Ondertussen is mijn Uchi natuurlijk ook geleveld waardoor de D scaling op Dex een C is geworden.
Daarna heb ik Vigor en Dex verder omhoog gebracht richting 30.
Met de Stamina op 20 kan ik prima uit de voeten en kan ik een (relatief zwaar) knight armor dragen, incl een 100 physical shield én crossbow zonder te gaan fat rollen.
Straks met een Blood of Keen ash erop wordt de Dex scaling alleen maar beter dus Dex en Vigor blijven voorlopig mijn prio, al komt bij de Blood ash een D scaling in Arcane ook opeens om de hoek kijken.
Daarnaast is mijn fp nog standaard (71fp) en ik heb een aantal interessante spirit ashes die 100+fp vereisen, dus ook daar gaat op termijn nog naar gekeken worden.

Ik gebruik geen build guides, nooit gedaan ook. Ik kijk altijd waar ik extra stats nodig heb.
Slaan vijanden teveel leven eraf > meer vigor.
Heb ik na het rollen geen puf meer om aan te vallen > meer stamina.
Kom ik overal levend vandaan > meer attack powerrrrrr!!!!!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
ap3nr0ts schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:00:
@yinx84 Is er in de community al een consensus over PVP-levels? Ik las overal 150 een week geleden, maar ik zit nu al bijna op 147/148 en heb nog best veel te doen. 160 zou leuker zijn dan 150. Dan ben ik al bijna klaar en mijn laatste boss dropte 420.000 runes ... :+
Volgens mij nog niet. Zit zelf ook op 3 miljoen runes :P Ik durf voor nu niet verder te gaan dan 160, hoewel ik iemand op Reddit zag commenten dat hij non-stop PvP/PvE kon doen nog op level 250. Gezien hoe actief het spel is is er altijd wel iemand.

Geen idee waar de consensus komt te liggen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Nog inhakend op dat vingerafdruk schild. Je kan eventueel de Great Stars (Warhammer) in je rechterhand gooien. Heeft goeie strength scaling, bleed en lifesteal. Zet er de Ash of war prelate's charge op en je kan je health letterlijk vol lopen op mobs door L2 in te drukken. Dus mocht je damage ontvangen (wat bijna onmogelijk is met dat schild) dan loop je m zo weer vol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
yinx84 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:03:
[...]

Volgens mij nog niet. Zit zelf ook op 3 miljoen runes :P Ik durf voor nu niet verder te gaan dan 160, hoewel ik iemand op Reddit zag commenten dat hij non-stop PvP/PvE kon doen nog op level 250. Gezien hoe actief het spel is is er altijd wel iemand.

Geen idee waar de consensus komt te liggen..
Ik denk dat pvp eigenlijk pas echt interessant wordt op een laag level (onder de 100). Rond level 150 heb je in principe al punten "over". Dan krijg je bijvoorbeeld mages met heavy armor en veel vigor. Of hammerbro's met dikke spells. Beetje van die mannetjes van alles. Voor co op maakt dit natuurlijk niks uit.

Onder de honderd moet je afwegingen maken. Wil je die dikke hoge int spells casten, prima maar dat zal ten koste gaan van bijvoorbeeld je vigor etc. Maar dit gaat natuurlijk alleen maar op als je "serieus" wilt pvpen.

Maar hoe hoger t level hoe meer eenheidsworst zonder concessies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

@yinx84 thanks! Allemaal gebieden waar ik nog niet geweest ben en zo veel speel ik niet dus benieuwd wanneer ik kan melden dat ik het gescoord heb.

Zit je dan met die talismans nog op med load of moet je dat streven vaarwel zeggen met deze build?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
snmght schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:14:
@yinx84 thanks! Allemaal gebieden waar ik nog niet geweest ben en zo veel speel ik niet dus benieuwd wanneer ik kan melden dat ik het gescoord heb.

Zit je dan met die talismans nog op med load of moet je dat streven vaarwel zeggen met deze build?
Medium load ja. Heavy load geeft ook een 20% stamina regeneration penalty, en die kun je echt niet gebruiken als je staat te tanken. Je geeft er een hoop damage dealing voor op, maar je survivability is ongekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

CrapperDeCrap schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:13:
[...]

Ik denk dat pvp eigenlijk pas echt interessant wordt op een laag level (onder de 100). Rond level 150 heb je in principe al punten "over". Dan krijg je bijvoorbeeld mages met heavy armor en veel vigor. Of hammerbro's met dikke spells. Beetje van die mannetjes van alles. Voor co op maakt dit natuurlijk niks uit.

Onder de honderd moet je afwegingen maken. Wil je die dikke hoge int spells casten, prima maar dat zal ten koste gaan van bijvoorbeeld je vigor etc. Maar dit gaat natuurlijk alleen maar op als je "serieus" wilt pvpen.

Maar hoe hoger t level hoe meer eenheidsworst zonder concessies.
Is bij voortgaande souls games niet anders, sowieso duurt het nog wel even voordat er een echt 'meta' level is vastgesteld door de community. Voor nu ervaar ik de meeste lol SL60 - 80 met +12-15 (+6-7 somber) wapens. Maar ik hoor ook voldoende positiefs over SL130-150, ligt er maar aan waar je naar zoekt.

Hoe veel invloed weapon scaling heeft in ER is mij trouwens nog niet helemaal duidelijk, voor nu ga ik uit van de scaling in DS3; elke 10 soul levels ongeveer +1 (+2 in ER) er bij.

In DS3 lag mijn favo range rondom de SL90, zorgt er voor dat mensen echt nog een beetje moesten plannen/min-maxen voor fatsoenlijke builds. Vanaf SL120 was iedereen al snel een 'alleskunner' met belachelijk veel (instant) slagkracht.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 24-03-2022 10:44 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:10
spoiler:
Lake of Rot

Waarom??

[ Voor 6% gewijzigd door Henkie_NtA op 24-03-2022 11:25 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• yinx84
Omdat fuck jou :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Hahaha, dat is inderdaad een prima samenvatting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Ow hier heb gisteren het spel afgesloten haha. Nie leuk? Ik ga het meemaken :D

Gisteren heel stuk doorlopen in Nokstella Eternal City. Wat een gave locatie ook weer hoor. Ik vind dat de locaties echt wel erg tof bedacht en gemaakt zijn!

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Ach, in DS1 had je Blighttown. Dat was niet alleen toxic, maar ook laggy als wat en voorzien van een hoop platforming met een hoop irritante vijanden. Was ook altijd een punt waar veel beginnende spelers afhaakten 8)
FlyLight3r schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:08:
Gisteren heel stuk doorlopen in Nokstella Eternal City. Wat een gave locatie ook weer hoor. Ik vind dat de locaties echt wel erg tof bedacht en gemaakt zijn!
Zeker! En vooral bijzonder als je bedenkt dat de main quest line je daar niet brengt en veel mensen het niet eens zullen vinden als ze niet een guide gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
En om het allemaal nog leuker te maken kun je, zo ver ik weet, niet de desbetreffende schepijs bolletje tegen rot oneindig kopen bij een vendor. En één van de crafting materials (sacramentol bud) is rare en spawned niet opnieuw in de open wereld, dus je moet de juiste enemies farmen voor rare drops om een beste voorraad te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
CrapperDeCrap schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:49:
[...]

En om het allemaal nog leuker te maken kun je, zo ver ik weet, niet de desbetreffende schepijs bolletje tegen rot oneindig kopen bij een vendor. En één van de crafting materials (sacramentol bud) is rare en spawned niet opnieuw in de open wereld, dus je moet de juiste enemies farmen voor rare drops om een beste voorraad te hebben.
Hier had ik gelukkig niet zoveel last van als FTH speler dankzij de incantation die je rot weghaalt/build-up reset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Invisible_man schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Zeker! En vooral bijzonder als je bedenkt dat de main quest line je daar niet brengt en veel mensen het niet eens zullen vinden als ze niet een guide gebruiken.
Ik weet al niet eens meer zeker hoe ik er kwam maar ik dacht via een portal bij een NPC.. Ik heb haar quest volgens mij nu klaar maar ik hoop haar outfit nog eens te vinden. Weet niet of die ergens te vinden is. Die hoed is zo vet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Waarom deel 2??

spoiler:
Via je mimic tear krijg je gewoon ook fucking scarlet rot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Henkie_NtA schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:07:
Waarom deel 2??

spoiler:
Via je mimic tear krijg je gewoon ook fucking scarlet rot....
dan vraag ik mij af hoe, heb dit niet ervaren. Weet je zeker dat je niet ergens in hebt gerolled dan zit het in je armor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Markozv schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:11:
[...]

dan vraag ik mij af hoe, heb dit niet ervaren. Weet je zeker dat je niet ergens in hebt gerolled dan zit het in je armor
Hmm nu twijfel ik inderdaad of ik niet toch per ongeluk bij die mini-boss gedodge rolled heb in die meuk. Maar dat effect bleef dan wel erg lang actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Henkie_NtA schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:17:
[...]

Hmm nu twijfel ik inderdaad of ik niet toch per ongeluk bij die mini-boss gedodge rolled heb in die meuk. Maar dat effect bleef dan wel erg lang actief.
Dat klopt, met zeep kun je het eruit wassen. Ikzelf teleport meestal gewoon terug naar waypoint en verken een ander stukje, neem aan dat de boss dood is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:54
Jheroun schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:29:
Ik ben nu level 60 ofzo en ik heb nog nooit ashes of war gebruikt omdat de combinatie van base + bonus damage nooit hoger is dan de standaardscaling van het wapen. Worden die ashes pas boven de +tig zinnig ofzo?

Ik gebruik vooral de bloodhound's fang, waar geen ashes op kunnen, het enige andere wapen dat ik mee heb is de lordsworn greatsword, en die is +6 ofzo. Ik heb een quality build maar geen enkele van de ashes leidt tot hogere damage dan zonder ashes. Snap ik iets niet of moet een wapen naar +20 ofzo voordat ashes wat zinnigs beginnen te doen? In mijn herinnering was het in DeS en DS al veel sneller slim om wapens meer op je build af te stemmen.
Ashes of war veranderen je scaling inderdaad (en zeker niet altijd in negatieve zin) maar ze doen nog iets anders: een skill toevoegen op je attack. Bij de blood fang is de ash of war ingebakken met de skill backstep slash met follow up heavy strike.

Ashes of war kunnen je scaling veranderen van categorie. Een strength wapen wordt dan dex of andersom. Of je hebt plotseling twee scaling stats. Als je daar omheen bouwt kun je juist met quality op veel hogere damage uitkomen dan met standaard ook al is de base damage lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:37
@Exactor it hoe trigger je die followup? L2 doet bij mij alleen de backstep slash

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Cardinal schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:55:
@Exactor it hoe trigger je die followup? L2 doet bij mij alleen de backstep slash
Eerst LT voor de backstep slash en dan RT voor de followup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasy99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-08-2024
Iemand hier die het gelukt is om
spoiler:
Melania
melee neer te krijgen zonder gebruik te maken van spirit ashes, summons of andere ongein? Zo ja, hoeveel levensjaren kost het? Ik poog het, maar die lifesteal maakt het erg lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Laatst online: 13-09 13:26
Deeprooth Depth....wat is daar de bedoeling? All the way up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Dazzler2120 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:16:
[...]

Waarom zou je stats in STR steken, wanneer de wapens die je gebruikt beter scalen op DEX? Basis scaling van de uchigatana is D/D voor STR/DEX... Daarbij is de planning om de uchigatana verder op DEX te attunen (vgm kan je de scaling van je wapen enigzins veranderen nog?)
General concensus online is voor een Samurai; Dex & Vigor levelen en het gaat wel goed komen. Als je beetje stamina te kort komt, kan je daar paar leveltjes in stoppen.
Niet helemaal mee eens. De Katana's bij uitstek (Moonveil, Meteo Ore Blade, Rivers of Blood ) scalen juist weer matig op DEX en goed op STR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Jheroun schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:29:

Same thoughts here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
ArnoldSmiley schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:56:
[...]

Niet helemaal mee eens. De Katana's bij uitstek (Moonveil, Meteo Ore Blade, Rivers of Blood ) scalen juist weer matig op DEX en goed op STR
Ik heb ze niet allemaal gecheckt maar rivers of blood scaled b op dex en e op strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 21:25
ArnoldSmiley schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:56:
[...]

Misschien moet je nog ff opzoeken hoe het zit met die scaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Harm2211 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:29:
[...]

Misschien moet je nog ff opzoeken hoe het zit met die scaling.
Moonveil en Ore scalen vooral ol STR en INT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Leyndell, Royal Capital. Wow 😍😍😍 Dat uitzicht over de stad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 21:25
ArnoldSmiley schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:38:
[...]

Moonveil en Ore scalen vooral ol STR en INT
Ore wel, maar moonveil scaled toch echt beter op dex dan op str. Gebruik die al een tijdje. Die special attack is top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Kijk op de wiki @ArnoldSmiley https://eldenring.wiki.fextralife.com/Moonveil deze scaled ook beter op dex en en int dan str.

Het lijkt misschien anders als je een level toekent omdat de verdeling soms net raar uit kan pakken vanwege diminishing returns op stats.

De blood fang +10 die ik nu vast heb heeft tot 31 str meer aan str dan aan dex verder levelen (ik gebruik hem 2-handed). Maar dex is wel de betere scaler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Harm2211 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:48:
[...]

Ore wel, maar moonveil scaled toch echt beter op dex dan op str. Gebruik die al een tijdje. Die special attack is top.
Je hebt gelijk, zat fout. Alleen die special attack kost telkens FP, heb ik niet in gelevelled. Die Ore Blade is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Lichdragon....flinke boss 😯😯

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gisteren de Bloody Slash ash op de Uchi gezet >:)
De skill is een hele fraaie en doet zo te zien behoorlijk veel damage. Dat de base attacks van mijn wapen nu wat minder zijn merk ik wel maar dat zou ruimschoots goedgemaakt moeten worden door de bloodloss buildup. Tot nu toe heb ik het alleen nog maar kunnen testen op een tweetal npc invaders en daar leek het zijn werk goed te doen :)

Qua richtingen ben ik een beetje aan het kijken wat ik nu eerst moet doen; ik kan verschillende kanten op:
spoiler:
Atlas Plateau, Grand Lift of Dectus en Caelid
.
Gezien die laatste op het oog een klein gebied is en ik daar al flink wat sites of grace heb unlocked denk ik dat die als eerste aan de beurt is.

Gisteren ook
spoiler:
Frenzied Village
ontdekt. Wat was het irritant om daar de boosaardigheid uit te schakelen zeg :D
Om gek van te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlyLight3r
Superkiwi schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:18:

Gisteren ook
spoiler:
Frenzied Village
ontdekt. Wat was het irritant om daar de boosaardigheid uit te schakelen zeg :D
Om gek van te worden.
Ik kreeg bloodbourne vibes daar weer een beetje >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

FlyLight3r schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:22:
[...]

Is dat gebied ook niet met die
spoiler:
toren met het oog van Sauron?
Vind het qua sfeervolle locaties wel echt een topgame van FromSoftware. Meerdere dingen die echt indruk maken.

Ik heb gisteren
spoiler:
Radahn, wát een nare gast was dat...
weten te verslaan. Wat wel lastig blijft (zeker bij deze open world game) vind ik is de vraag "welk level moet je in welk gebied zijn?". Dat is ook wel weer de charme van het spel, maar soms kom je opeens in een deel van de map waar je hartstikke overpowered bent. Dat voelt dan ook weer een beetje jammer. Heb nu al een paar optionele bosses gehad waar ik met 1 poging doorheen wals. Zó makkelijk hoeft het nou ook weer niet. Hoe doen jullie dat? Ik vind het ook wat laf om overal een een guide bij te pakken.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spaceboy schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:50:
[...]
spoiler:
Yep, dat is dat gebied d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik doe letterlijk waar ik zin in heb :P
En dat betekent gebied voor gebied alles uitkammen en tussendoor wat bezoekjes brengen aan de Roundtable Hold om met iedereen te praten.
Ik voel me ook vaak OP (al dragen die spirit summons daar ook aan bij) en moet zeggen dat ik daar eigenlijk niet zoveel problemen mee heb; ik vind het eigenlijk wel lekker. Wil ik het moeilijker maken dan weet ik dat ik minder moet verkennen en me meer aan het aangegeven pad moet houden. Exploren kan ook achteraf nog natuurlijk.
Er zullen vast nog wel baasjes opdoemen die mij weer snoeihard met twee voetjes op de grond plaatsen...

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 25-03-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:02
[...]
Wat wel lastig blijft (zeker bij deze open world game) vind ik is de vraag "welk level moet je in welk gebied zijn?". Dat is ook wel weer de charme van het spel, maar soms kom je opeens in een deel van de map waar je hartstikke overpowered bent. Dat voelt dan ook weer een beetje jammer. Heb nu al een paar optionele bosses gehad waar ik met 1 poging doorheen wals. Zó makkelijk hoeft het nou ook weer niet. Hoe doen jullie dat? Ik vind het ook wat laf om overal een een guide bij te pakken.
Ik heb dit gevoel ook heel hard. Ik wil vaak niet te veel levelen omdat ik schrik heb dat ik dan te sterk wordt voor een omgeving, maar aan de andere kant moet je wel levelen als je vooruit gaat want anders walsen de enemies over u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:44

ijskonijn

Now MOVE!

Exactor it schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 22:59:
Kijk op de wiki @ArnoldSmiley https://eldenring.wiki.fextralife.com/Moonveil deze scaled ook beter op dex en en int dan str.

Het lijkt misschien anders als je een level toekent omdat de verdeling soms net raar uit kan pakken vanwege diminishing returns op stats.

De blood fang +10 die ik nu vast heb heeft tot 31 str meer aan str dan aan dex verder levelen (ik gebruik hem 2-handed). Maar dex is wel de betere scaler.
Als je 2-hand, dan wordt je STR 1,5x hoger, dus dan is het wel logisch dat het op STR beter is, totdat je DEX 1,5x hoger is dan je STR

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
ijskonijn schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 11:30:
[...]

Als je 2-hand, dan wordt je STR 1,5x hoger, dus dan is het wel logisch dat het op STR beter is, totdat je DEX 1,5x hoger is dan je STR
Ook. Of exact 1,5x is weet ik niet direct. Ligt er ook aan of je soft caps van stat levels bereikt.

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik een softcap op dex heb bereikt waardoor nu strength doorlevelen beter is ook voor one-handed damage. 31 klopt dan weer niet. Dat is zoals je zegt het doorslaggevende nummer voor 2 handed damage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FlyLight3r schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:22:
[...]

Over Bloodborne vibes gesproken, heb je Ailing Village in Weeping Peninsula gezien?
spoiler:
waar die beesten (of zijn het mensen?) boven dat vuur hangen?

Dat deed me gelijk denken aan die eerste straat in Bloodborne :D

De honden en kraaien overal doen me ook denken aan Bloodborne maar dan niet in positieve zin :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Weer even klein klaag momentje.

spoiler:
Commander Niall, ik krijg niet eens een van die spectral knights neer. Ik ben elke keer binnen 30 seconden dood door Frostbite. Er is geen talisman die je hier betere resistance tegen geeft volgens mij.
En ik wil hier voorbij, want qua main story ben ik al bij Forge of Giants en volgens mij is dat een soort point of no return dacht ik qua lopende quests enzo?

*edit*
Hahaha, letterlijk de eerstvolgende poging heb ik hem.

[ Voor 7% gewijzigd door Henkie_NtA op 25-03-2022 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:44
Henkie_NtA schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:36:
Weer even klein klaag momentje.

spoiler:
Commander Niall, ik krijg niet eens een van die spectral knights neer. Ik ben elke keer binnen 30 seconden dood door Frostbite. Er is geen talisman die je hier betere resistance tegen geeft volgens mij.
En ik wil hier voorbij, want qua main story ben ik al bij Forge of Giants en volgens mij is dat een soort point of no return dacht ik qua lopende quests enzo?

*edit*
Hahaha, letterlijk de eerstvolgende poging heb ik hem.
Daar ben ik na een stuk of 12 pogingen nog steeds niet voorbij... die gast is moeilijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
Vinnocchio schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:58:
[...]

Daar ben ik na een stuk of 12 pogingen nog steeds niet voorbij... die gast is moeilijk haha
Had beetje mazzel met die eerste spirit, die spamde mn mimic en ik vrij snel neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 09:13
[...]

spoiler:
Vind het qua sfeervolle locaties wel echt een topgame van FromSoftware. Meerdere dingen die echt indruk maken.

Ik heb gisteren
spoiler:
Radahn, wát een nare gast was dat...
weten te verslaan. Wat wel lastig blijft (zeker bij deze open world game) vind ik is de vraag "welk level moet je in welk gebied zijn?". Dat is ook wel weer de charme van het spel, maar soms kom je opeens in een deel van de map waar je hartstikke overpowered bent. Dat voelt dan ook weer een beetje jammer. Heb nu al een paar optionele bosses gehad waar ik met 1 poging doorheen wals. Zó makkelijk hoeft het nou ook weer niet. Hoe doen jullie dat? Ik vind het ook wat laf om overal een een guide bij te pakken.
Als je vrij hoge level smithing stones vindt dan ben je in een verkeerd gebied. zo doe ik het in ieder geval. Sommige level smithing stones zijn ook alleen maar te vinden in gebieden die nog niet toegankelijk zijn. Wapen level is trouwens belangrijker dan dan je character level.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Klaasy99 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 21:38:
Iemand hier die het gelukt is om
spoiler:
Melania
melee neer te krijgen zonder gebruik te maken van spirit ashes, summons of andere ongein? Zo ja, hoeveel levensjaren kost het? Ik poog het, maar die lifesteal maakt het erg lastig
Ja, na een keer of 30 zonder iets met een Giant crusher en buckler equipped. Lvl 150, 60 vigor en bull goat armor. Ik kreeg die ADHD flurry attack niet onder de knie. De 1e fase van het gevecht kan ik nu dromen en alles met gemak parryen met de buckler. Tweede deel had ik geloof ik een keer geluk en toen had ik haar. Heb die flurry nooit onder de knie gekregen, maar die ging na poging 10 ish meestal goed genoeg of miraculeus goed zonder een idee te hebben wat nu de goeie timing afstand e.d. voor dodgen is.

Daarna is online gekeken hoe de "goden" haar verslaan. En dan heb ik het lang niet slecht gedaan kijkende naar mijn langzaamaan ontwikkelde tactiek.

2e run haar proberen onder de knie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 08:20
Vinnocchio schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:58:
[...]

Ik lokte hem naar buiten en cirkelde rond hem
Met Torrent en charged mepte hem flink. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klaasy99
CrapperDeCrap schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:43:
[...]

Ja, na een keer of 30 zonder iets met een Giant crusher en buckler equipped. Lvl 150, 60 vigor en bull goat armor. Ik kreeg die ADHD flurry attack niet onder de knie. De 1e fase van het gevecht kan ik nu dromen en alles met gemak parryen met de buckler. Tweede deel had ik geloof ik een keer geluk en toen had ik haar. Heb die flurry nooit onder de knie gekregen, maar die ging na poging 10 ish meestal goed genoeg of miraculeus goed zonder een idee te hebben wat nu de goeie timing afstand e.d. voor dodgen is.

Daarna is online gekeken hoe de "goden" haar verslaan. En dan heb ik het lang niet slecht gedaan kijkende naar mijn langzaamaan ontwikkelde tactiek.

2e run haar proberen onder de knie te krijgen.
Na enkele uren proberen eindelijk door hoe ik alle aanvallen een beetje kan ontwijken. Dat allemaal succesvol uitvoeren is een ander verhaal :P .

Een keertje geraakt worden en ze heeft weer aardig wat health terug.

Die flurry lijkt volgens mij aardig blockable door gebruik te maken van een great turtle shell met de ashes of war barricade shield.

Ik ben wel wat lager level dan 150, namelijk 121. 58 vigor, 39 endurance, 37 dex. Met de huidige armor van nu heb ik een poise van 79, medium load. Ik gebruik al de hele game een Blood Uchigatana met bloody slash, dat zorgt voor een aardige bleed build-up. Heb 'm sinds eergisteren op +25.

De eerste "echte boss" koste me aardig wat pogingen. Alle andere bosses gingen vrij gemakkelijk. Deze boss is echt weer tricky.

Parryen heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb de hele game sowieso amper geparryed. In Sekiro vind ik het parryen fantastisch en ook in Bloodborne is het erg gaaf met een pistol. In Dark Souls en Elden Ring krijg ik het wat lastiger voor elkaar, de timing voelt ietwat vreemd aan. Voor nu is mn strategie rollen en haar staggeren. Dat kan vrij gemakkelijk als je snel genoeg achter elkaar wat jump en charge attacks doet. Snel achter elkaar is waar het probleem zit, de windows om terug aan te vallen zijn beperkt. Ach, morgen weer een dag, eens zien of ik dan de eerste phase voorbij kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Lych dragon Fortifaxx.....wat een vette boss fight is dat!

Down, wel aantal pogingen nodig gehad.

Deeproth Lake nu. Das echt een rukgebied met die cursed rothen meuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klaasy99 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:07:
[...]
In Sekiro vind ik het parryen fantastisch en ook in Bloodborne is het erg gaaf met een pistol. In Dark Souls en Elden Ring krijg ik het wat lastiger voor elkaar, de timing voelt ietwat vreemd aan.
Wat voor schild gebruik je? Als je een klein schildje gebruikt is je parry window net wat ruimer dan bij een groter schild. Dus het kan zijn dat je timing goed is maar dat het met je huidige schild niet tot uiting komt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klaasy99
Superkiwi schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:35:
[...]

Wat voor schild gebruik je? Als je een klein schildje gebruikt is je parry window net wat ruimer dan bij een groter schild. Dus het kan zijn dat je timing goed is maar dat het met je huidige schild niet tot uiting komt ;)
Aha, goed punt. Ik gebruikte de shield die standaard bij de Samurai class zit. Die is vrij klein, ik kan me niet voorstellen dat er nog kleinere shields zijn ;). Het parryen van reguliere enemies is me daarmee wel gelukt. Het parryen van bosses niet echt, maar 99% van de bosses heb ik parryen niet echt geprobeerd en het ging me goed af met jump attacks, charge attacks en guard counters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Hoppa, Dragon Tree Sentinel derachter aan 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klaasy99 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:38:
[...]
Ik gebruikte de shield die standaard bij de Samurai class zit. Die is vrij klein, ik kan me niet voorstellen dat er nog kleinere shields zijn ;)
Ik denk niet dat je ze veel kleiner gaat vinden nee.
Zelf heb ik nu een 100 physical damage reduction schild met parry skill en merk dat die in zijn beweging een stukje trager is dan het standaard Samurai schild. Ik moet zeggen dat ik parry ook nauwelijks gebruik, in tegenstelling tot de block counter. Daarom wilde ik ook een 100 physical damage reduction schild, al kan mijn 'critical attacks geven hp terug' talisman de verloren health van een kleiner schild ook wel opvangen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasy99
Superkiwi schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:01:
[...]

Ik denk niet dat je ze veel kleiner gaat vinden nee.
Zelf heb ik nu een 100 physical damage reduction schild met parry skill en merk dat die in zijn beweging een stukje trager is dan het standaard Samurai schild. Ik moet zeggen dat ik parry ook nauwelijks gebruik, in tegenstelling tot de block counter. Daarom wilde ik ook een 100 physical damage reduction schild, al kan mijn 'critical attacks geven hp terug' talisman de verloren health van een kleiner schild ook wel opvangen denk ik.
Ah, dat is ook een handige talisman. Volgens mij heb ik die nog niet gevonden. Ik gebruik nu de 'opeenvolgende attacks geven health talisman', die werkt ook best leuk als je vrij agressief speelt.

Overigens maakt het bij
spoiler:
Malenia
weinig uit welk schild je gebruikt gezien het blocken van attacks
spoiler:
haar ook lifesteal geeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geen idee over wie je het hebt, die ben ik nog niet tegengekomen ;)
Die talisman heb ik dan weer niet, klinkt wel handig voor de Samurai inderdaad.
Ik hou mijn ogen open (voor beiden)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ik begin beetje het gevoel te krijgen erg OP te worden. Elke catacombe op het Altus Plateau is een 4 hit bossfigt in 1 poging 😯 Lvl 99 nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wilde daar morgen met mijn level 60 even een kijkje gaan nemen :D
Ben ik nog te laag of ben jij te hoog? (no pun intended)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:00:
Ik wilde daar morgen met mijn level 60 even een kijkje gaan nemen :D
Ben ik nog te laag of ben jij te hoog? (no pun intended)
Ik te hoog. Ik kwam met 70 bij Godrick aan ofzo.

Punt is dat ik mijn eigen skills stevast onderwaardeer. Dus als met 20K runes loop, ga ik die eerst levellen, omdat ik bang ben een gebied niet te kunnen clearen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Wat is trouwens de toegevoegde waarde van Georg R.R. aan Elden Ring? Het het verhaal is echt weer van lik me vestje 😅😅 Het enige wat ik er van begrijp is dat ik Elden Lord wil worden, hoe, wat en waarom? Keine Ahnung 🤔

Acties:
  • +5 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:11:
Wat is trouwens de toegevoegde waarde van Georg R.R. aan Elden Ring?
Draken >:)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:14
En met 100 uur op de teller uitgespeeld!

Wat een prachtige game. Vond Sekiro door de sfeer en het vechtsysteem net iets leuker maar heb in tijden geen open world game gespeeld die zo in mijn gedachten bleef hangen. Waar de meeste recente open wereld games door het icoontjes jagen na een paar uur ging vervelen bleef dit in deze game het tegenovergestelde. In Elden Ring is zoveel te ontdekken, zoveel te doen. Ook al speelde je op een avond maar een half uurtje, dan waren er nog genoeg avonturen te beleven.

Lijkt me sterk als er dit jaar iets uitkomt dat beter is en dit niet mijn GOTY gaat worden.

Zo, genoeg getypt, terug die wereld in, want heb vast nog een hoop gemist. :D

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 26-03-2022 09:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:48
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:09:
[...]

Punt is dat ik mijn eigen skills stevast onderwaardeer. Dus als met 20K runes loop, ga ik die eerst levellen, omdat ik bang ben een gebied niet te kunnen clearen.
Dat doe ik ook :) voorzichtige speelstijl loont voor mij. Minder verlies is meer levels en dat merk ik gelijk in de speeltijd vs levels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:09:
[...]

Ik kwam bij level 120 bij Godrick. Dat was een vrij kort gevecht. Ik heb precies nul keer gegrind op levels maar je krijgt vreselijk veel als je elk gebied uitkamt, vooral door de talloze mini-bosses. Daardoor was het afgelopen week allemaal veel te makkelijk. Kon wel experimenteren met op onzinnige wijze bosses killen. Zoals de generfd mimic met twee klappen een boss laten killen en magic gebruiken met melee stats. :)

Heb gelukkig wel weer uitdaging gevonden in twee endgame gebieden. Ik moet nu weer opletten en boss moves leren. Dat speelt toch een stuk leuker. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik had de Fire Giant bij poging 3. Op Torrent blijven en op zijn been inhakken, 2 klappen en wegwezen. In fase 2 eigenlijk nog makkelijker omdat die shield swipes en slams verdwenen zijn.

Godskin Duo is wel weer andere koek daar heb ik meer moeite mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

crimby schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:29:
Dat was me het middagje wel!

Rykard, fire giant, godskin duo en shade of blaidd zijn kapot! Ook nog wat minder interessante bosses down.

Edit: Ranni’s quest ook klaar.
Nu nog eerst even opzoek naar Ancient Dragon Smithing stones om al mn wapens verder te upgraden… tips?
Ik kreeg zo een stone van de draak die je aan het begin van Crumbling tegenkomt.

Helaas heb ik een Somber versie nodig maar die heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik ben nu langzaam de afdaling aan het maken in de
spoiler:
Devine Tower of Caelid

Knights, zoveel knights, overal knights, en tricky platforming :X
Gelukkig heb ik de eerste shortcut al weten te openen.

*edit
Ik ben beneden :P
Het vergde wat kunst en vliegwerk maar oké.
Nu moet ik helaas weer naar het werk dus wat er beneden ook wacht zal nog een dagje moeten wachten...

[ Voor 28% gewijzigd door Superkiwi op 26-03-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

snmght schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:21:
[...]

Ik kreeg zo een stone van de draak die je aan het begin van Crumbling tegenkomt.

moghwyn palace ligt er 1 in een kist net voor de lift naar de boss. let wel er lopen een paar margits los daarzo.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

reaL_G schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:52:
[...]

moghwyn palace ligt er 1 in een kist net voor de lift naar de boss. let wel er lopen een paar margits los daarzo.
Ha daar ben ik nog helemaal niet geweest! Waar vind ik dat ongeveer, welke hoek van de map?

En die toren van @Superkiwi ken ik ook niet! Nog zo veel te ontdekken..

Volcano Manor is er ook nog niet van gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

snmght schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Ha daar ben ik nog helemaal niet geweest! Waar vind ik dat ongeveer, welke hoek van de map?

En die toren van @Superkiwi ken ik ook niet! Nog zo veel te ontdekken..

Volcano Manor is er ook nog niet van gekomen.
linksboven dacht ik.

volcano zou ik wel bezoeken om te beginnen, dan kan je het tussendoor doen.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:37
Wat is een goede farm plek voor runes?

Ben level 51 nu.

[ Voor 20% gewijzigd door k1978 op 26-03-2022 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:58
snmght schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Moghwyn palace is te doen na:
spoiler:
de NPC questline van White-Faced Varre (die kerel die je tegenkomt als je de openwereld in komt)
OF
via een teleporter in het noorden van de complete map
dit is trouwens een ondergronds gedeelte van de map, rechts van het ondergrondse gedeelte van Limgrave (je kan deze area vanaf daar ook zien in de verte)

[ Voor 15% gewijzigd door energydrank op 26-03-2022 14:53 ]

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:01
snmght schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:21:
[...]

Die heb ik daar juist gevonden.. althans zelfde area!
Die draak was een stuk makkelijker dan gedacht trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Is die tree sentinel nou een mini of een echte boss?
Maak geen schijn van kans.
Op welk level is dat eigenlijk te doen?

[ Voor 20% gewijzigd door Ton Hasselt op 26-03-2022 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:37
Ton Hasselt schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:21:
Dat is die boom toch? Ik heb hem met ze tweeën gedaan. Kan je hem elke keer hem kant op lokken.

Is gewoon mini boss…

Of bedoel je die kerel op paard. Ben zo slecht in namen 😂

[ Voor 9% gewijzigd door k1978 op 26-03-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
k1978 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:25:
[...]

Dat is die boom toch? Ik heb hem met ze tweeën gedaan. Kan je hem elke keer hem kant op lokken.

Is gewoon mini boss…
Bij church of ellah

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@k1978 Ik denk dat je de Erdtree Avatar (de bomen) verwart met de Tree Sentinel (de ruiter op het paard) ;)
Een echte miniboss ;)
Een behoorlijk vervelende miniboss, dat wel.
Als ie nu te moeilijk is kun je altijd later terugkomen natuurlijk.
Al horeseback battle geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Superkiwi schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:28:
@k1978 Ik denk dat je de Erdtree Avatar (de bomen) verwart met de Tree Sentinel (de ruiter op het paard) ;)

[...]

Een echte miniboss ;)
Een behoorlijk vervelende miniboss, dat wel.
Als ie nu te moeilijk is kun je altijd later terugkomen natuurlijk.
Al horeseback battle geprobeerd?
Huh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Horseback battle is op mijn paard?
Ik weet ook niet hoe ik hulp van zo'n summon? Moet inroepen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ton Hasselt op 26-03-2022 16:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ton Hasselt schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:32:
[...]
Horseback battle is op mijn paard?
Yes d:)b
Dat is een stuk eenvoudiger dan hem te voet proberen te verslaan.

Een summon moet je in je equipment menu zelf toewijzen aan een knop.
Dat kan of in je belt (je standaard quick items) zijn, of in je pouch (je secondary quick items).
Hoe je items toewijst aan je pouch lees je hier.

[ Voor 42% gewijzigd door Superkiwi op 26-03-2022 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Superkiwi schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 16:34:
[...]

Yes d:)b
Dat is een stuk eenvoudiger dan hem te voet proberen te verslaan.
Ga ik proberen, bedankt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Op welk level is dat eigenlijk te doen?
Mini/Field boss, maar hij is uiteraard wel echt maar verder niet belangrijk voor storyline o.i.d.

Level?

Dat ligt aan je skill, geduld en doortzettingsvermogen ;)

Lukt het na 5-10x nog niet zou ik gewoon lekker wat anders gaan doen. (Hij dropped echter wel een leuk wapen)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 08:20
110 uur in en ik speel nog steeds met zijn wapen. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Greatsword schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:12:
[...]

Mini/Field boss, maar hij is uiteraard wel echt maar verder niet belangrijk voor storyline o.i.d.

Level?

Lukt het na 5-10x nog niet zou ik gewoon lekker wat anders gaan doen. (Hij dropped echter wel een leuk wapen)
Level 37

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Dan moet het wel te doen zijn.
Kijk anders eens of je wat talismannen hebt die in je voordeel kunnen werken, of smeer een beetje fire grease op je wapen voor extra damage.

You got this! 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Torrent met Vleugels:

De strat wordt veel gebruikt in de nieuwe speedrun.

[ Voor 34% gewijzigd door Greatsword op 26-03-2022 19:07 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Stormveil Castle bijna verkend. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfhiez52upkaOozCFO7MjW5ex5U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BfWyy6MVvPFcHh5tLb5ofP6q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_Osw4EQ30zX5B6KWTL71qDv3Jk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/baQ1dnyx153IjQnmZpDvPPNC.png?f=fotoalbum_large
Godrick nog niet down @first try, maar dat komt nog wel. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QXH544VOkVP8DDUERiHWeOK8O4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/SrUWHgMyXDN8Tdb6kgABOVvz.gif?f=user_large

I have the power! :*) 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fraai gifje 8)
Yonix schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:28:
Godrick nog niet down @first try, maar dat komt nog wel. ;)
Niet om het één of ander maar technisch gezien is dat dus niet meer mogelijk :+

[ Voor 50% gewijzigd door Superkiwi op 27-03-2022 11:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Greatsword schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:12:
[...]

Level?

Hahaha. Tree sentinel, good memories... Ik liep de gate uit en dacht van let's go, werd gerolled op mijn lv 9 prisoner. Toen een stuk of 50x opnieuw en hij was down, maar dit was niet meer normaal voor een speler die een aantal oudere titels heeft uitgespeeld. Na een aantal keren had ik al door van dat de intentie is dat je hem skipt, want anders speelt niemand het spel uit...

En daarna kwam ik bij de echte boss op lv 13. Weer zelfde verhaal, keihard rolled. Weer talloze retries en daarna down. Ik zit het veels te moeilijk te maken allemaal. Maar nu ik heel veel zit te exploren, merk ik dat het spel veel makkelijker te doen is. Ben nu wel wat gewend aan de open world, want bij de oude games ben je gewend aan de lineaire progressie.
Pagina: 1 ... 35 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten