Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
SideShow schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:12:
Zijn hier nog mensen die bijna alles moeten opzoeken? Gisteren had ik weer eens geen enkel idee hoe ik in Nokron city moest geraken... voel me dan altijd zo dom. Zijn er echt mensen die zo alles kunnen uitvogelen? Ik snap al maar half wat die quest npc's zeggen eigenlijk.

Fantastische game ... maar voor mij kon het spel evenwel "google, the game" heten.
Zelf ontdekken is mooi maar ik heb toch echt ook het een en ander op moeten zoeken hoor, anders kwam ik er echt niet meer uit hoe of wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
squiqy schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:58:
Even kijken of ik hier mijn tradevraag kan stellen :D
Mocht dit niet juist zijn, please re-direct me

Ik ben op zoek naar een 2e kopie van de antspur rapier
Iemand die er 1 met me wilt ruilen voor iets anders?

Platform: PC
Nog nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Zijn hier nog mensen die bijna alles moeten opzoeken? Gisteren had ik weer eens geen enkel idee hoe ik in Nokron city moest geraken... voel me dan altijd zo dom. Zijn er echt mensen die zo alles kunnen uitvogelen? Ik snap al maar half wat die quest npc's zeggen eigenlijk.

Fantastische game ... maar voor mij kon het spel evenwel "google, the game" heten.
1ste playthrough blind in gegaan. Er gaat dan veel tijd verloren inderdaad. Na de laatste patch is dit wel eenvoudiger geworden met meer hints op de map.
Voor het voorbeeld wat je geeft kom je achter als je Blaidd gedurende Ranni's quest spreekt.

Wat mij heeft geholpen is gewoon een notitieblok ernaast en zelf todo's bijhouden en npc's en quest lines. En ja, dan is het soms nog steeds cryptisch .

Alleen voor sommige legendary weapons en sorceries etc. voor de trophy heb ik Google er wel bij gepakt. Dat is gewoon een checklist afwerken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:13
Sipio schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:35:
[...]

Zelf ontdekken is mooi maar ik heb toch echt ook het een en ander op moeten zoeken hoor, anders kwam ik er echt niet meer uit hoe of wat :P
Heeft vooral met tijd te maken, ik kan niet elke dag een aantal uren spelen. Als ik dan 6 dagen later weer een keer speel heb ik niet altijd helder meer wat nou precies bepaalde npc's hebben aangegeven. Dus ik gebruik ook zo nu en dan google omdat ik er anders niet doorheen kom.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn hier nog mensen die bijna alles moeten opzoeken?
Net als met eerdere From games ontdekt niemand alles in zijn/haar eerste playthrough. Sommige zaken zijn zo vernuftigd verstopt dat je van goede huizen moet komen om alles de eerste keer te vinden.

Hier wordt er blind gespeeld en pas als ik denk alles in een gebied of gebouw gedaan te hebben wil ik wel eens een 100% guide erbij halen. Maar dat is vaker uitzondering dan regel, wat ik mis komt later in ng+ wel. Evenals de trophies die ik aan het eind van deze rit mis.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

CHKYBSTRD schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:57:
[...]

Heeft vooral met tijd te maken, ik kan niet elke dag een aantal uren spelen. Als ik dan 6 dagen later weer een keer speel heb ik niet altijd helder meer wat nou precies bepaalde npc's hebben aangegeven. Dus ik gebruik ook zo nu en dan google omdat ik er anders niet doorheen kom.
Zoals gezegd is een notitieboekje dan mss een uitkomst :)

Ik vind het zelf een verademing dat je vaak geen idee hebt waar een npc in een questline nu weer naar toe is, en dat je op z'n best een paar vage hints hebt waar je naartoe moet. De meeste games tegenwoordig geven je een questmarker voor de volgende checkpoint zodat je met een halve hersencel de quest nog uit kan spelen. Het nadeel daarvan is dat elke verassing er dan ook helemaal af is.

Soms kost het idd wel ff moeite om de verleiding te weerstaan iets op te zoeken; wat als ik X of Y mis waar ik vaag iets over gezien heb online? Maar dat gevoel van het zelf te moeten uitzoeken en te kunnen ontdekken is nou juist wat Elden Ring zo heerlijk maakt om je in te verliezen.

spoiler:
Zelf ben ik ergens in de Ranni quest, en moet ik uitzoeken waar die vallende ster nou terecht is gekomen. Ik vond schuin boven Volcano Manor een krater waar een fullgrown fallingstar beast zat (wat een hatelijke fight!!!) maar dat was het niet. Verder zoeken dus!

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Clay schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Ik vind het zelf een verademing dat je vaak geen idee hebt waar een npc in een questline nu weer naar toe is, en dat je op z'n best een paar vage hints hebt waar je naartoe moet. De meeste games tegenwoordig geven je een questmarker voor de volgende checkpoint zodat je met een halve hersencel de quest nog uit kan spelen. Het nadeel daarvan is dat elke verassing er dan ook helemaal af is.

Soms kost het idd wel ff moeite om de verleiding te weerstaan iets op te zoeken; wat als ik X of Y mis waar ik vaag iets over gezien heb online? Maar dat gevoel van het zelf te moeten uitzoeken en te kunnen ontdekken is nou juist wat Elden Ring zo heerlijk maakt om je in te verliezen.

spoiler:
Zelf ben ik ergens in de Ranni quest, en moet ik uitzoeken waar die vallende ster nou terecht is gekomen. Ik vond schuin boven Volcano Manor een krater waar een fullgrown fallingstar beast zat (wat een hatelijke fight!!!) maar dat was het niet. Verder zoeken dus!
Over je quest:

spoiler:
In de cutscene/dialoog wordt volgens mij Limgrave gezegd, daar zou je het wel moeten kunnen zien.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Clay schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:11:
[...]

spoiler:
Vallende ster is ergens in Limgrave terecht gekomen zoals zij zelf heeft aangegeven, dus toch ff notitie boekje beter bijwerken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
CHKYBSTRD schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:29:
[...]

Vallende ster is ergens in Limgrave terecht gekomen zoals zij zelf heeft aangegeven, dus toch ff notitie boekje beter bijwerken >:)
Als ik z'n bewoording inschat wil hij hier het liefst zelf achter komen. Misschien even tussen spoiler tags plaatsen (zoals hierboven ook al gedaan is trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

CHKYBSTRD schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:29:
[...]

spoiler:
Hmz kweenie, de cutsene na Radahn is zonder dialogue, en Blaidd zegt het na de fight niet specifiek. Eerst zegt ie een heel verhaal met "And, the path has now been cleared. To Nokron,", dan dan op repeat "Let’s meet where the falling star bit the earth. And we’ll go into battle again, side by side.". Je ziet de ster wel in die richting vallen, maar ik kon daar iig nog niet uit opmaken dat ik terug moest naar Limgrave - al had ik dat natuurlijk sowieso best ff kunnen doen 8)7
yinx84 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:38:
[...]

Als ik z'n bewoording inschat wil hij hier het liefst zelf achter komen. Misschien even tussen spoiler tags plaatsen (zoals hierboven ook al gedaan is trouwens).
Ik zie dit nog wel als een nudge in de goeie richting, niet meteen een spoiler, maar thnx! ;)

spoiler:
Op zich ligt het ook voor de hand; in Siofra River kan je al op een pilar omhoog lopen en met een portal een Dragonkin mini boss opzoeken in een iets hoger gelegen area net iets onder Nokron die ook al iets met Nokron heet, dus het moet daar wel ergens zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Clay op 22-03-2022 10:44 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • +3 Henk 'm!
LadyVodka schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:38:
[...]

Vandaag is 20/03/22.
Je draagt dezelfde armor piece al 20 dagen!
Are you ok?
Zo beter?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUMoIEXvadCfOcvX48NdqbMDmC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5H2Djwe7PEFAN0atqazqLPl2.jpg?f=fotoalbum_large

Over 20 dagen hoor ik je wel weer ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

CrapperDeCrap schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:35:
[...]

De game is zeker prachtig. En ik ben ook voor art direction boven technisch grafische prullaria, maar in dat laatste aspect is het aardig gedateerd. En dat is geen enkel probleem. Heb mij geen moment gestoord aan de graphics, maar dan mag de performance wel vele malen beter. Die is gewoon uiterst slecht op pc.
Het is zeker niet het belangrijkste maar de game kan op technisch vlak zeker nog wel wat liefde gebruiken.
Ik zie toch wel vaak knipperende of raar hoekige schaduwen. Maar soms ook heel duidelijke pop-in of zo.
Ook de stutters op PC zijn bijzonder irritant. En dan wordt mijn GPU of CPU niet eens vol belast.
Een 60 fps cap kan ik ook echt niet begrijpen. Ik hoor hier en daar de "verklaring" dat het met pvp te maken zou hebben maar dat lijkt me onzin omdat geen enkele andere online pvp game dat heeft.

Ik ben heel benieuwd naar de ray tracing patch die aangekondigd is maar eigenlijk zou ik liever zien dat ze de tijd en energie in het verbeteren van de huidige staat steken.
Dark Souls 3 heb ik al jaren niet meer gespeeld, daarom kan ik het ook niet met zekerheid zeggen mbt de input delay en buffer. Het is zeker niet de cooldown of recovery van een animatie, want daar ging aan het begin het nog wel is de mist mee in en sindsdien goed opgelet. Ik zal wel ergens iets niet goed doen, maar het voelt allemaal net wat minder dan DS3 en Sekiro.

Het zijn kleine persoonlijke smetjes op een top game. Die ik iedereen kan aanraden.
Input is af en toe idd een beetje vreemd. Dat gevoel had ik bij eerdere From games ook niet.
Ook gebeurt het nog regelmatig dat een aanval niet raakt terwijl je 100% zeker weet dat dat wel zou moeten.

Maar idd kleine smetjes op een super vette game.

[ Voor 4% gewijzigd door rajackar op 22-03-2022 10:55 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Even een schaamteloze zelf-quote:
Sumerechny schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:22:
...
In hoeverre is Elden Ring de moeite waard voor mij op op te pakken?
Inmiddels loop ik een kleine zes uur als samurai rond, bedankt voor jullie voorgaande input! Vooralsnog ben ik veel aan het ontdekken, dood gaan, mini-bosses verslaan, dood gaan, ontdekken hoe 'unsheath' werk...minder dood gaan. In het kort, een heerlijk gevoel van avontuur! Dit heb ik wel gemist. Mijn voornemen is voorlopig zoveel mogelijk bij guides etc. weg te blijven en zelf te ontdekken :Y) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:45:
[...]

Zo beter?
[Afbeelding]

Over 20 dagen hoor ik je wel weer ;)
Ok
Fashion Police

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Ik liep gister avond door Auriza Hero's Grave. En uit het niets kreeg zomaar een Three Sentinel Armor set.... ook dat mechanisme met punten dat rond rijdt/draait was ineens gestopt...

Draag nu zelf een Noble's set, ziet er mooi uit en zeer laag in equip load.

[ Voor 10% gewijzigd door CHKYBSTRD op 22-03-2022 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:33

Dazzler2120

FP ProMod
Ik ben gisteren begonnen als Samurai en heb een half uurtje gespeeld ofzo, maar ik vind de outfit van de Samurai wel top, ik heb niet de neiging om heel snel andere gear te gaan zoeken waar ik aan moet voldoen :+

Ik merk wel dat dit spel meer neigt naar de Dark Souls mechanics, dan naar Sekiro? Dat vind ik zelf wel jammer, het vloeiende aan Sekiro was iets wat ik echt gaaf uitgewerkt vond.
Maar goed, tot nu toe zit er een mooie sfeer aan verbonden.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ArnoldSmiley heb je toevallig ook nog smithing stones [4] nodig? Ik heb zojuist een mijn doorlopen en haalde er 13(!) uit.
spoiler:
helemaal aan de noordkant van het meer in Liurnia, dat smalle riviertje/ravijntje naar het noord-noordoosten, aan het eind daarvan vind je de mijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:01
Dat was me het middagje wel!

Rykard, fire giant, godskin duo en shade of blaidd zijn kapot! Ook nog wat minder interessante bosses down.

Edit: Ranni’s quest ook klaar.
Nu nog eerst even opzoek naar Ancient Dragon Smithing stones om al mn wapens verder te upgraden… tips?

[ Voor 33% gewijzigd door crimby op 22-03-2022 16:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Dazzler2120 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:27:
Ik ben gisteren begonnen als Samurai en heb een half uurtje gespeeld ofzo, maar ik vind de outfit van de Samurai wel top, ik heb niet de neiging om heel snel andere gear te gaan zoeken waar ik aan moet voldoen :+

Ik merk wel dat dit spel meer neigt naar de Dark Souls mechanics, dan naar Sekiro? Dat vind ik zelf wel jammer, het vloeiende aan Sekiro was iets wat ik echt gaaf uitgewerkt vond.
Maar goed, tot nu toe zit er een mooie sfeer aan verbonden.
Het is 90% DS/BB met een vleugje Sekiro, het springen en de guard counters zijn misschien niet heel groot op zichzelf, maar wat een verademing voor zowel exploration als sommige combatsituaties. :)

* D4NG3R gebruikt nauwelijks guard counters, maar vind het een schitterende toevoeging voor de mensen die wat minder handig zijn met hun (rol) timings en parries.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:51
Net een paar keer de Carian Retaliation exploit tegen me gehad in pvp.

Het niveau van pvp is erg treurig vergeleken met Ds3 jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:38

snmght

imho dan he

Loei123 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:08:
Net een paar keer de Carian Retaliation exploit tegen me gehad in pvp.

Het niveau van pvp is erg treurig vergeleken met Ds3 jammer genoeg.
Het gevolg van een breder publiek aanspreken vrees ik.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
snmght schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:17:
[...]

Het gevolg van een breder publiek aanspreken vrees ik.
Helaas inderdaad.

Ik merk ook dat alles wat nu overpowered is en nog generfed moet worden erg misbruikt wordt.

Bleed builds erger ik me ook behoorlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squiqy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:02
Nee dank je, toevallig 1 van m’n collega’s die bereid was om er 1 te leveren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:15

lord_fh

PS5

Zit er nu 7 uur in, als wretch gestart en het isnecht genieten. Loop wel van Hot naar her haha maar dat maakt niet uit. Kan nu net bij de round table doordat ik een missie van die wolf man heb gecompleet waar ik toevallig bij kwam doordat ik een bepaalde merchant sprak. Ik snap dat je niet alles gaat zien in het spel door zulk soort vernuftige manieren van quests haha 8)

Op naar nog vele avonduren en avonturen :+ :9~

Overigens, een verademing zon open wereld, zie maar wat je doet en wanneer, wat al 100x gezegd is, ook een minimap zonder 80.000 quest plekken en uitroeptekens d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door lord_fh op 22-03-2022 21:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimby
Pfff dacht nog ff een stukkie te spelen.
Kwam ik uiteindelijk bij de beast clergyman.
Krijg je eerst zo’n zwaar overpowerede knight die bestand lijkt te zijn tegen elke aanval. Nja ff overslaan en naar de boss.

Eerste deal easy, 2e fase zwaar onmogelijk :-( ben inmiddels level 130 str/vig/end build met een +25 greatsword met bloody slash met +10 mimic tear. Én nog lijkt deze wederom onmogelijk…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Pff ram en ramvast op die Gargoyles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:07:
Pff ram en ramvast op die Gargoyles.
Gott the fuckers 😃😃💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ik loop trouwens nog steeds in die Vagabond Armor. Iemand suggesties voor een goeie armor set? Bar weinig gevonden nog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 08:20
Hahaha. Kwam aan bij die twee gargoyles in Nokron. Vocht als een malle, kwam de tweede erbij. Zweette peentjes. Knokken als een malle. Ging goed. Maar plots sprong er een de diepte in. Deaudt! 😅 Kon me dus goed focussen op de tweede. 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
crimby schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:05:
Krijg je eerst zo’n zwaar overpowerede knight die bestand lijkt te zijn tegen elke aanval. Nja ff overslaan en naar de boss.

Eerste deal easy, 2e fase zwaar onmogelijk :-( ben inmiddels level 130 str/vig/end build met een +25 greatsword met bloody slash met +10 mimic tear. Én nog lijkt deze wederom onmogelijk…..
2e fase op z'n sweeps letten. Die kan je allemaal springend ontwijken. Ik heb geen summons gebruikt, maar ik kan mij enigszins voorstellen dat ie misschien wel minder moeilijk is zonder summons. Aangezien ie lange windups heeft maar wel veel reach, kan ie jou misschien wel raken terwijl je geen aggro hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die voor mij iets kan verduidelijken mbt ashes of war?
Mijn Uchigatana +13 is nog 'kaal' maar ik heb wel de Bloody Slash ash in mijn bezit.
Als ik die erop zou zetten gaat mijn base damage omlaag en de scaling damage iets omhoog
waardoor ik onder de streep net iets minder damage doe. Máár (en dit is een hele grote maar) de bleed
bluildup gaat van 45 naar tegen de 80(!) en dat is natuurlijk wel een significante verhoging.
Het enige wat ik niet zeker weet is het volgende:
Gelden die nieuwe stats (incl de nieuwe bleed buildup) voor al mijn attacks of alleen voor de Bloody Slash skill?

Nu weet ik dat ik bij een site of grace ashes weer van mijn wapen af kan halen; komt die ash dan weer gewoon in mijn inventory terecht? Dat is eigenlijk de enige reden dat ik nog niet met ashes of war aan de gang ben gegaan, ik ben bang dat ik ze kwijtraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@Superkiwi Je eerste vraag weet ik zo niet maar je kunt ashes idd gewoon veranderen bij een grace, je raakt ze niet kwijt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 12:45
Superkiwi schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 03:25:
Dat is eigenlijk de enige reden dat ik nog niet met ashes of war aan de gang ben gegaan, ik ben bang dat ik ze kwijtraak.
Je raakt ze niet kwijt, je kan naar hartenlust experimenteren!

En de stats werken voor alle gewone aanvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Top!
Vanmiddag eens een bloederig asje erop gooien dan >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 23-03-2022 06:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
crimby schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:05:

Ik ben ook zoiets qua naam tegen gekomen maar ik kon dat beest iets te bikken geven of zo, weet niet precies wat meer maar had het in mijn inventory, nu blijft ie elke keer om meer vragen, geen idee wat er nog gaat gebeuren met dat beest :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het beest wat jij bedoelt houdt van deathroot ;)
Goed dat je het zegt, ik moet ook weer eens bij hem langs.

[ Voor 105% gewijzigd door Superkiwi op 23-03-2022 07:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimby
Sipio schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:00:
[...]

Ik ben ook zoiets qua naam tegen gekomen maar ik kon dat beest iets te bikken geven of zo, weet niet precies wat meer maar had het in mijn inventory, nu blijft ie elke keer om meer vragen, geen idee wat er nog gaat gebeuren met dat beest :P
Deze kan ik ook te bikken geven… mezelf en m’n mimic :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:24
Zat wat te exploren, kom ik op geven moment bij Godskin Apostle uit. Iedere keer 1 hit KO's. Ben level 48. Kom wel terug op 100 ofzo haha.

Dat vind ik wel het leuke aan deze game. Ik explore vrij veel en ik kom altijd wel wat tegen. Random bosses, invaders, dungeons op de raarste plekken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Gisteren bij Altus Plateau aangekomen. Ik had niet verwacht NOG zon groot gebied te vinden haha. En ik denk dat qua kleur en sfeer die plek wel echt het mooist is.. maargoed ik kwam ook van Ceilid.. dode bende daar xD

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:15

lord_fh

PS5

Ik heb een vraagje,

Ook ik was nog niet met ashes begonnen ivm dat ik ook bang was dat ie weg zou zijn na verloop van tijd.
dat punt is hierboven dus de wereld uit geholpen :)

Nu ben ik nog niet aan de gang geweest met Summons en ik wil zo min mogelijk zoeken op elden wiki oid omdat ik bang ben te veel te (gaan) lezen over andere dingen die ik liever zelf wil ontdekken.

Kan iemand kort en bondig zeggen hoe de summons werken ? (zet je die op je wapen oid ?) en vergaan die wel als je ze gebruikt ?

//ik ben pas level 15 en loop nog vol energie in het begin stuk, dus wellicht kan het pas later in het spel haha

[ Voor 10% gewijzigd door lord_fh op 23-03-2022 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
lord_fh schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:52:
Ik heb een vraagje,

Ook ik was nog niet met ashes begonnen ivm dat ik ook bang was dat ie weg zou zijn na verloop van tijd.

Nu ben ik nog niet aan de gang geweest met Summons en ik wil zo min mogelijk zoeken op elden wiki oid omdat ik bang ben te veel te (gaan) lezen over andere dingen die ik liever zelf wil ontdekken.

Kan iemand kort en bondig zeggen hoe de summons werken ? (zet je die op je wapen oid ?) en vergaan die wel als je ze gebruikt ?
die kun je op je shortcut bar zetten of action bar en dan bij use afhankelijk van welke summon kost het fp of hp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-09 01:49
Zijn er mensen die op de PC spelen tevreden?
Of is het nog steeds waardeloos? (als je het met oude Souls game vergelijkt).

Ik speel het op de console maar kan niet altijd achter de TV zitten.
Op m'n laptop speelt wat makkelijker in de avonden, vandaar mijn vraag.

Heb nog geen gaming laptop\pc dus ik moet kijken hoe en wat.
Wellicht Cloud gaming.

[ Voor 15% gewijzigd door Atsiz op 23-03-2022 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
ben bij radahn.. loopt daar een beetje vast.. ranni zit bij mij niet in de toren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Atsiz schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:19:

Wellicht Cloud gaming.
Ik speel op pc, stream dan naar nvidia shield dus ik zit wel voor een tv.

Performance is prima, niet altijd even vloeiend maar altijd prima speelbaar.
Speel met een GTX 1650 Super.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 10:12
lord_fh schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:52:
Ik heb een vraagje,

//ik ben pas level 15 en loop nog vol energie in het begin stuk, dus wellicht kan het pas later in het spel haha
Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar.

Je hebt Ashes of War, dit zijn een soort buffs/modificaties die je op je wapen kan zetten. Dit kan overigens niet bij elk wapen. Vaak doet je wapen dan minder standaard damage, maar wel meer bonus damage in de vorm van betere scaling op een stat of extra bleed e.d.

En je hebt ook Spirit Ashes. Dit zijn summons die je 1x per gevecht en alleen op bepaalde plekken (vaak boss fight locaties) kunt gebruiken. Je ziet dan een soort blauw kasteel icoontje boven je weapon-art verschijnen als je hem kan gebruiken. Je kan deze ook upgraden zodat ze sterker worden. Als je zelf dood gaat kan je ze overigens gewoon weer gebruiken, maar als je summon mid-battle doodgaat kan je hem dus niet voor een 2e keer oproepen in dat gevecht (later weer wel). Oftewel, ook hier hoef je niet bang te zijn dat je hem kwijtraakt en kan je er op los experimenteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markozv
Atsiz schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:19:

Wellicht Cloud gaming.
momenteel 80h in spel zitten op de PC niks te klagen één hele enkele keer bij binnenlopen van een grote nieuwe zone minimale stuttering van paar seconden door het renderen van de omgeving maar niet iets waarvan ik zeg OMG ik kan dit spel niet spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:47:
Ik loop trouwens nog steeds in die Vagabond Armor. Iemand suggesties voor een goeie armor set? Bar weinig gevonden nog
Ik had eerst een skeletonset maar nu overgestapt op de set die je bij 2 finger kan kopen in de roundtable.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Markozv schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:51:
[...]

momenteel 80h in spel zitten op de PC niks te klagen één hele enkele keer bij binnenlopen van een grote nieuwe zone minimale stuttering van paar seconden door het renderen van de omgeving maar niet iets waarvan ik zeg OMG ik kan dit spel niet spelen
Same here! Alleen zit ik op 60h en kom ik regelmatig bosses tegen waarvan ik zeg OMG ik kan dit spel niet spelen.

Maargoed, 60h in een singleplayer…. Dat kan ik me sinds MOHAA niet meer herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
crimby schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:01:
[...]

Same here! Alleen zit ik op 60h en kom ik regelmatig bosses tegen waarvan ik zeg OMG ik kan dit spel niet spelen.

Maargoed, 60h in een singleplayer…. Dat kan ik me sinds MOHAA niet meer herinneren.
Denk dat ik maar 4 bosses heb gehad tot nu toe waarbij ik ben omgedraaid en later terug ben gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champain
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 14:41
Patch 1.03.2 is uit. Mijn Steam update de game nog niet en dus helaas geen Jolly cooperation voor nu. Jullie hier ook last van?

-edit: geduld is een schone zaak

https://twitter.com/ELDENRING/status/1506560685370658819

[ Voor 27% gewijzigd door champain op 23-03-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Markozv schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:14:
[...]

Denk dat ik maar 4 bosses heb gehad tot nu toe waarbij ik ben omgedraaid en later terug ben gegaan
Dit is echt story of my life, maargoed het is mn eerste DS game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
champain schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:39:
Patch 1.03.2 is uit. Mijn Steam update de game nog niet en dus helaas geen Jolly cooperation voor nu. Jullie hier ook last van?

-edit: geduld is een schone zaak

https://twitter.com/ELDENRING/status/1506560685370658819
Bij mij is de game bijgewerkt maar de servers zijn nog offline helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
shakespeare schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:37:
ben bij radahn.. loopt daar een beetje vast.. ranni zit bij mij niet in de toren.
Weet het niet helemaal zeker meer, ook niet nadat je Radahn neer hebt?

Of misschien moet je daarna eerst Nokron in, daar ben ik zelf ook nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
FlyLight3r schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:45:
Gisteren bij Altus Plateau aangekomen. Ik had niet verwacht NOG zon groot gebied te vinden haha.
Precies daar ben ik gisteren ook aangekomen, dat was wel een verrassing :D
Ik heb er nog geen stap gezet maar de mist op de map laat al zien dat er (weer) een aardig gebied te ontdekken valt.
Nu heb ik Caelid ook nog niet echt goed doorlopen en ik mis nog een klein stukje in het noordoosten van Liurna dus we hebben voorlopig weer wat te doen. 60 uur onderweg nu en me nog geen minuut verveeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Superkiwi schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:10:
[...]

Precies daar ben ik gisteren ook aangekomen, dat was wel een verrassing :D
Ik heb er nog geen stap gezet maar de mist op de map laat al zien dat er (weer) een aardig gebied te ontdekken valt.
Nu heb ik Caelid ook nog niet echt goed doorlopen en ik mis nog een klein stukje in het noordoosten van Liurna dus we hebben voorlopig weer wat te doen. 60 uur onderweg nu en me nog geen minuut verveeld :)
Ja ik zit op iets minder uur maar ik heb inderdaad een aantal gebieden waar ik in verder kan/wil.
Ik heb paar graces waarbij ik nog even op door kan maar door alle keuze kan ik niet snel kiezen haha.

Ik vermaak me prima. Gisteren mn wapen met sombering op +9 gekregen. Dus qua damage zit ik wel aardig nu. Vooral lekker exploren. Geweldig idd :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Waar kun je zie hoelang je gespeeld hebt?
Bij mij geeft ie 'meer dan 2 uur aan'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
Ton Hasselt schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:08:
Waar kun je zie hoelang je gespeeld hebt?
Bij mij geeft ie 'meer dan 2 uur aan'.
bij verlaten van de game kun je zien hoeveel uur, minuten, seconden je precies op dat character hebt zitten. Buiten dat om houdt ook steam een tijd registratie bij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:16
Ik kreeg gisteren een €5,- kortingscode van Amazon. 1 keer raden waar die aan besteed is 😜. Ik heb DS1, DS2, DS3 en Bloodborne uitgespeeld en ben razend benieuwd naar deze game.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Jimmy-time1 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:19:
Ik kreeg gisteren een €5,- kortingscode van Amazon. 1 keer raden waar die aan besteed is 😜. Ik heb DS1, DS2, DS3 en Bloodborne uitgespeeld (...)
Dat moet Sekiro zijn en gelijk heb je; hele toffe game! 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik heb online berichten gelezen over corrupte save files, cheaters en dat mensen de save en hun progress kwijt raakten. Dat is vervelend ja, zeker als je toch wat uren hebt in de game, niemand staat te wachten om vanaf 0 te beginnen...

Wat is het?

Ik heb een versioned backup tool geschreven in C++ voor Elden Ring PC. Dit is voor eigen gebruik bedoeld, maar misschien hebben anderen er ook interesse in, dus deel ik het hier (als het mag?, zo niet delete maar de post).

De tool is bedoeld om na een speel sessie uitgevoerd te worden die vervolgens een backup maakt van je save. Elke keer dat je de tool runt maakt het een backup van je save. Het houdt in totaal 5 saves bij, waarbij Save_5 de meest recente is. Wanneer er een 6e save bij komt, zal de oudste backup verwijderd worden.

Limitaties

1) Geen achtergrond taken, restore, save slots, elke X minuten saven, etc. Dat ligt allemaal buiten de scope. Het is een simpel programma die je runt, maakt een backup en sluit af. Dat is alles wat je nodig zou moeten hebben om geen zorgen meer te maken over de save.

2) Ik ben niet van plan om geavanceerde functies toe te voegen of dit te gaan onderhouden, zoals ik al zei is dit eigenlijk voor mijn eigen gebruik bedoeld. Als je geavanceerde functionaliteit nodig hebt, zijn er online andere tools beschikbaar waarbij de broncode wel of niet beschikbaar is...

3) Het is helaas mogelijk dat een Anti Virus getriggered wordt wanneer je de tool voor de 6e keer of meer uitvoert. Bij de 6e keer wordt de oudste backup folder (Save_1) verwijderd. Ze houden niet van een onbekende .exe file (zonder reputatie) die een Save_1 folder verwijdert uit de C:\ drive mocht je de tool bijvoorbeeld runnen vanuit je bureaublad. Dit is dan puur een blokkade op reputatie waarbij een verdachte actie ontdekt is (het verwijderen van een folder).

Je kan proberen de tool meer dan 5x te runnen, en kijken of er een melding komt van je Anti Virus, zo niet dan is er waarschijnlijk niks aan de hand. Controleer dan wel even op de folder Save_5 of die inderdaad recenter is dan de andere directories na elke run van de tool, dan weet je zeker dat deze correct wordt aangemaakt.

De broncode

De code is open source en op Github. Je kan de broncode zelf inspecteren en compileren om jezelf gerust te stellen. En voor het gemak heb ik een pre-compiled .exe file rechts bij Releases gezet voor de gene die niet zelf wilt compileren. Er is een README op de front page, lees die rustig door zodat je weet wat de tool doet.

Mocht je zelf de code willen verbeteren, forken of toevoegingen willen doen, dan mag je dat doen. Ik zal zelf waarschijnlijk niet meer bezig houden hiermee.

https://github.com/LMS737/Elden_Ring_Backup_Tool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
laugh schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:36:
Ik heb online berichten gelezen over corrupte save files, cheaters en dat mensen de save en hun progress kwijt raakten. Dat is vervelend ja, zeker als je toch wat uren hebt in de game, niemand staat te wachten om vanaf 0 te beginnen...

Wat is het?

Ik heb een versioned backup tool geschreven in C++ voor Elden Ring PC. Dit is voor eigen gebruik bedoeld, maar misschien hebben anderen er ook interesse in, dus deel ik het hier (als het mag?, zo niet delete maar de post).

De tool is bedoeld om na een speel sessie uitgevoerd te worden die vervolgens een backup maakt van je save. Elke keer dat je de tool runt maakt het een backup van je save. Het houdt in totaal 5 saves bij, waarbij Save_5 de meest recente is. Wanneer er een 6e save bij komt, zal de oudste backup verwijderd worden.

Limitaties

1) Geen achtergrond taken, restore, save slots, elke X minuten saven, etc. Dat ligt allemaal buiten de scope. Het is een simpel programma die je runt, maakt een backup en sluit af. Dat is alles wat je nodig zou moeten hebben om geen zorgen meer te maken over de save.

2) Ik ben niet van plan om geavanceerde functies toe te voegen of dit te gaan onderhouden, zoals ik al zei is dit eigenlijk voor mijn eigen gebruik bedoeld. Als je geavanceerde functionaliteit nodig hebt, zijn er online andere tools beschikbaar waarbij de broncode wel of niet beschikbaar is...

3) Het is helaas mogelijk dat een Anti Virus getriggered wordt wanneer je de tool voor de 6e keer of meer uitvoert. Bij de 6e keer wordt de oudste backup folder (Save_1) verwijderd. Ze houden niet van een onbekende .exe file (zonder reputatie) die een Save_1 folder verwijdert uit de C:\ drive mocht je de tool bijvoorbeeld runnen vanuit je bureaublad. Dit is dan puur een blokkade op reputatie waarbij een verdachte actie ontdekt is (het verwijderen van een folder).

Je kan proberen de tool meer dan 5x te runnen, en kijken of er een melding komt van je Anti Virus, zo niet dan is er waarschijnlijk niks aan de hand. Controleer dan wel even op de folder Save_5 of die inderdaad recenter is dan de andere directories na elke run van de tool, dan weet je zeker dat deze correct wordt aangemaakt.

De broncode

De code is open source en op Github. Je kan de broncode zelf inspecteren en compileren om jezelf gerust te stellen. En voor het gemak heb ik een pre-compiled .exe file rechts bij Releases gezet voor de gene die niet zelf wilt compileren. Er is een README op de front page, lees die rustig door zodat je weet wat de tool doet.

Mocht je zelf de code willen verbeteren, forken of toevoegingen willen doen, dan mag je dat doen. Ik zal zelf waarschijnlijk niet meer bezig houden hiermee.

https://github.com/LMS737/Elden_Ring_Backup_Tool
Buiten dit om adviseer ik iedereen om altijd een goede backup te maken, maak zelf gebruik van veeam agent voor windows hiermee kan ik een job instellen en wordt er van elke aanpassing een backup gemaakt.

Voordeel van dit is dat ik ook terug de tijd in kan (heb zelf voor 2 weken gekozen) mocht ik iets ondertussen corrupt zijn geraakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:16
Superkiwi schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:25:
[...]

Dat moet Sekiro zijn en gelijk heb je; hele toffe game! 8)
Die gaat er in de toekomst vast ook nog wel eens komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Jimmy-time1 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:00:
[...]

Die gaat er in de toekomst vast ook nog wel eens komen.
Naar mijn mening is Sekiro nog het beste From Software spel dat ik gespeeld heb. Met momenteel Elden Ring op een goede 2de plek.
Gewoon de flow & mechanics van Sekiro waren heerlijk :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:38

snmght

imho dan he

Nu Elden Ring een breder publiek aanspreekt ben ik benieuwd of er een andere publisher eens gaat happen met een kwalitatief goede game die de goede elementen er uit pakt. Dus niet een lame kloon als Mortal Shell (mening) maar noem eens wat, een Fallout achtige game zou toch ook gruwelijk vet zijn in de FS stijl, zonder quest logs, map markers etcetera? Gewoon; hier heb je een post-apocalyptische wereld, zoek het maar lekker uit. Vijanden levelen niet mee (zoals in bijvoorbeeld Skyrim wel) dus je kan zomaar een gebied inbanjeren waar je nog niets te zoeken hebt. Grote variatie aan upgradebare wapens en verschillende speelstijlen.. Ik zie het wel zitten op zich!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
snmght schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:19:
Nu Elden Ring een breder publiek aanspreekt ben ik benieuwd of er een andere publisher eens gaat happen met een kwalitatief goede game die de goede elementen er uit pakt. Dus niet een lame kloon als Mortal Shell (mening) maar noem eens wat, een Fallout achtige game zou toch ook gruwelijk vet zijn in de FS stijl, zonder quest logs, map markers etcetera? Gewoon; hier heb je een post-apocalyptische wereld, zoek het maar lekker uit. Vijanden levelen niet mee (zoals in bijvoorbeeld Skyrim wel) dus je kan zomaar een gebied inbanjeren waar je nog niets te zoeken hebt. Grote variatie aan upgradebare wapens en verschillende speelstijlen.. Ik zie het wel zitten op zich!
Wie weet, zit ook al heel lang op een nieuwe MMORPG te wachten die WoW van de troon stoot, als ik dan kijk naar genre van Elden Ring, Witcher of dergelijke dan zie ik hier heel veel potentie in. Echter denken de bedrijven die iets ontwikkelen er toch anders over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Laatst online: 21:04
Het probleem is dat je niet even beslist om z'n game kwalitatief goed te maken (genoeg voorbeelden van hoe het niet moet, Mortal Shell is inderdaad een goede) omdat ook echt alles moet kloppen van gameplay tot wereld en verhaal aan toe en heel veel mechanismes goed gebalanceerd moeten worden met elkaar. Het is ook niets voor niets dat From software hun games in de basis altijd zoveel op elkaar lijken, dat is echt een evolutie van game tot game en iets radicaal nieuws daarin bedenken is moeilijk. Ook moet je enerzijds een wat grotere studio zijn (voor een Dark Souls game al, laat staan voor een Elden Ring) omdat er zoveel in z'n game zit, maar aan anderzijds moet je wel een centraal persoon met visie hebben (Miyazaki bij From). De manier waarop veel AAA developers werken is daar gewoon niet compatible mee.
Markozv schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:24:
[...]
Wie weet, zit ook al heel lang op een nieuwe MMORPG te wachten die WoW van de troon stoot, als ik dan kijk naar genre van Elden Ring, Witcher of dergelijke dan zie ik hier heel veel potentie in. Echter denken de bedrijven die iets ontwikkelen er toch anders over.
Ik denk dat je nog lang kan wachten tot er een MMORPG komt die zo goed is. Die zijn tegenwoordig alleen maar interessant voor developers als er een flinke micro transaction store naast staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:37
Komt een nieuwe Witcher toch. Kon ik ook altijd waarderen vooral de eerste delen.

Maar vind from wel mooiste. Zou hierna wel weer graag een normale opbouw zien dus geen open wereld.

Misschien Bloodborne remake of Bloodborne 2 🙏🙏🙏🙏😉.

Maar eigenlijk moet From gewoon lekker doen wat ze zelf willen. Ze stellen nooit teleur tot nu toe.

[ Voor 4% gewijzigd door k1978 op 23-03-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap

Maar eigenlijk moet From gewoon lekker doen wat ze zelf willen. Ze stellen nooit teleur tot nu toe.
Die remake moet toch ooit komen. Ik denk mijn favoriete From game. De halfbakken stabiele 30fps doet t geen eer aan, hoe goed de game ook is.

Die verdient 60fps op z'n minst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

k1978 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:42:
[...]

Komt een nieuwe Witcher toch. Kon ik ook altijd waarderen vooral de eerste delen.

Maar vind from wel mooiste. Zou hierna wel weer graag een normale opbouw zien dus geen open wereld.

Heb na 7 jaar de hoop wel opgegeven voor een Bloodborne 2 of Bloodborne remaster. Volgens de community een van de meest geliefde FromSoftware games die ironisch gezien het minste draait van allemaal. #30fpshell

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Bloodborne is door From in opdracht van Sony gemaakt en daar ligt het IP dan ook en From zal denk ik liever ontwikkeltijd in een multi platform titel steken dan iets wat Playstation only is.

Edit: Wat waarschijnlijker is, is een BB remake zoals Deamon souls ook gedaan is, door een andere studio (bluepoint bijvoorbeeld).

[ Voor 26% gewijzigd door Invisible_man op 23-03-2022 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:20

reaL_G

G

Invisible_man schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:06:
Bloodborne is door From in opdracht van Sony gemaakt en daar ligt het IP dan ook en From zal denk ik liever ontwikkeltijd in een multi platform titel steken dan iets wat Playstation only is.
bluepoint mag het van mij ook doen. DeS hebben ze goed gedaan.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 11:30

ap3nr0ts

hoi

reaL_G schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:09:
[...]

bluepoint mag het van mij ook doen. DeS hebben ze goed gedaan.
Ik weet dat het een roze bril is, maar ik denk oprecht dat ik over 10 jaar het liefst een goede Bloodborne-remake herspeel dan Elden Ring. Man, wat vind ik die game vet. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:44

ijskonijn

Now MOVE!

Onderhoud aan de servers voor de Playstation is ook klaar.

ELDEN RING : Patch Notes 1.03.2

Major items included in the latest update
・Fixed a bug that sometime prevented players from advancing NPC Nepheli Loux’s questline
・Fixed a bug that causes the playable character to die when trying to descend from a spot near Bestial Sanctum
・Fixed a bug that prevented Ash of War, Endure from taking effect
・Fixed a bug in multiplayer that allowed players to teleport others to incorrect map coordinates

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Nou die beste baas krijg ik dus echt niet kapot. Beast Glergyman.. eerste helft gaat simpel, maar de 2e helft is niet te doen. Mn mimic tear gaat meteen dood en daarna ben ik aan de beurt. Kan nauwelijks een hit raken.

Kan ook niet om hulp vragen, want die knight voor z’n deur krijg ik ook niet down :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
crimby schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:17:
Nou die beste baas krijg ik dus echt niet kapot. Beast Glergyman.. eerste helft gaat simpel, maar de 2e helft is niet te doen. Mn mimic tear gaat meteen dood en daarna ben ik aan de beurt. Kan nauwelijks een hit raken.

Kan ook niet om hulp vragen, want die knight voor z’n deur krijg ik ook niet down :-(
PC? Dan help ik je graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
PS5… is er geen crossplay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
crimby schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:33:
[...]

PS5… is er geen crossplay?
Niet dat ik weet. Er liggen toch ook wel summon Signs rond dat summonpool ding en/of grace point ipv alleen voor de fog wall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
CrapperDeCrap schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:59:
[...]

Niet dat ik weet. Er liggen toch ook wel summon Signs rond dat summonpool ding en/of grace point ipv alleen voor de fog wall?
Hmm bij de grace lagen ze niet, misschien bij de summon pool. Zal daar nog eens kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:12
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:04:
[...]

Heb na 7 jaar de hoop wel opgegeven voor een Bloodborne 2 of Bloodborne remaster. Volgens de community een van de meest geliefde FromSoftware games die ironisch gezien het minste draait van allemaal. #30fpshell
Bloodborne zit in de speciale PS5 collection op PS+ met 4k (upscaled geloof ik) 60fps. Dus mocht je een PS5 kunnen bemachtigen dan kun je 'm rustig nog eens spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Ilex schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:03:
[...]

Bloodborne zit in de speciale PS5 collection op PS+ met 4k (upscaled geloof ik) 60fps. Dus mocht je een PS5 kunnen bemachtigen dan kun je 'm rustig nog eens spelen.
Waar haal je die info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
CrapperDeCrap schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:59:
[...]

Helaas helemaal nergens :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
crimby schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:19:
[...]

Helaas helemaal nergens :-(
Die tree sentinel variant kapot maken dan zullen er vast voldoende voor de fog wall liggen.

Succes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:37
Renalla down.. 👊🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
CrapperDeCrap schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:06:
[...]

Die tree sentinel variant kapot maken dan zullen er vast voldoende voor de fog wall liggen.

Succes.
Nou gelukt.. die knight was vrij snel down met hulp.. maar die 2e fase van de boss, daar heb ik bijna al mn hulp aan verbruikt. En zelf ben ik super sloom, ik krijg die 2e fase bijna niet geraakt. Maargoed, gelukt! Op naar de volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Wat kun je het beste doen met die golden runes?
Inwisselen voor runes of iets anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Ton Hasselt schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:56:
Ik heb nooit anders gedaan, kan er uberhaupt iets anders mee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Vanavond maar eens begonnen aan 'Stormveil Castle'. Leuke dungeon! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaSB3X5tl6lHBJM7PfFujMUpVPc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DcYOUUbUbeYlWgM63WCdySaZ.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVwh3Vrwijp1RvmbBo1Xslz036Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SqPNDlG3sOiZIV1dt5qZcGWr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik vond het spel tot nu toe redelijk goed gaan...
spoiler:
tot ik Margit tegen kwam

Nu ben ik er weer aan herinnerd waarom ik dit soort spellen altijd haat...
En als het dan toch lukt, waarom ik er van houd :+

Eerste boss down!

[ Voor 4% gewijzigd door Dazzler2120 op 23-03-2022 21:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Na de ANY% Runs beginnen er nu ook andere categorieën te komen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:54
Neus eens wat rond in roundtable hold. Er zijn betere dingen mee te doen dan inwisselen voor runes.

Edit: sorry, las great runes. Golden runes zijn enkel in te wisselen voor runes. Geen verdere gave trukjes mee uit te halen.

[ Voor 18% gewijzigd door Exactor it op 23-03-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik ben wel nog een een beetje zoekende naar een goede samurai build - ik speel toch altijd graag a.d.h.v. een buildguide oid.
Momenteel ben ik alles in Dexterity aan het pompen, en een beetje in endurance en vitality - Zouden jullie hierin iets aanraden? Of gebruiken jullie bepaalde builds/guides?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 15:47
inwisselen voor Runes, en mijn tip is vooral ze te gebruiken voor wat je tekort komt om te levelen.
dus niet alles in 1x gebruiken om een level up te doen, maar als je er bijv. nog 1000 of 100 mist, zo'n golden rune gebruiken :)

hetzelfde geldt natuurlijk voor andere items / spells etc :)

[ Voor 7% gewijzigd door ntzv op 24-03-2022 07:42 ]

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 15:47
Ilex schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:03:
[...]

Bloodborne is helaas niet 60FPS. Ook niet op de PS5. Hopelijk komt dit ooit nog

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Ik ben in mijn ng+ run ondertussen level 180 8) en is voor mij vooral een experiment van tot hoe ver levellen zin heeft. In dark souls was de return on investment op dit punt al lang minimaal (en je wou ook niet over levelled zijn om nog te kunnen summonen), maar in Elden Ring haal je er dan nog steeds best wel voordeel uit. Heb nu naast bergen health en stamina ook iets van 50+ levels in strength en 60 levels in intelligence (met talisman die int verhoogt). Daarmee kan ik met de spell azur commet (60 int required) bij veel van de sterkere bazen al zowat de helft van zijn hp bar wegvagen met twee fp flasks _/-\o_ Zeker met mimic tear die de agro kan pullen zodat ik rustig kan casten.

Nu nog wat meer punten in FP points stoppen voor nog meer azur commet fun. Eén ding is wel duidelijk, de ng+ meta is wezenlijk anders in dit spel. Kan nog niet spreken over ng++ en verder natuurlijk.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Gisteren de hele avond mensen geholpen met Godskin Duo als tank. Heb echt m'n roeping gevonden :P

Bull-Goat armor set, Fingerprint Stone Greatshield, wat defensieve talismans en de talisman die constant aggro genereert. Die dikke kan ik in m'n eentje off-tanken zodat de ander(en) een fair fight kunnen hebben met de dunne. Leuk en dankbaar werk!

Heb zoveel Guard dat ik vrijwel geen stamina verlies als ik hits block. Daarnaast gebruik ik een spear (Cross-Naginata) waardoor ik light attacks kan blijven doen zonder m'n schild te hoeven laten zakken. Het is niet veel base damage, maar het wapen heeft standaard Bloodloss, die verhoogt wordt door m'n Blood affinity Ash of War (met Seppuku skill, die nóg eens de Bloodloss versnelt). Omdat die Bloodloss regelmatig afgaat doe ik damage wise ook nog leuk mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVighfJpYh7nbbX3HmLx_P4pIcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s33JYOh9SY2g2jQo0SqNXyb0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door yinx84 op 24-03-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:02
Dazzler2120 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:38:
Ik ben wel nog een een beetje zoekende naar een goede samurai build - ik speel toch altijd graag a.d.h.v. een buildguide oid.
Momenteel ben ik alles in Dexterity aan het pompen, en een beetje in endurance en vitality - Zouden jullie hierin iets aanraden? Of gebruiken jullie bepaalde builds/guides?
Zit een beetje met dezelfde struggle. Doe ook exact hetzelfde als jou, alleen verdeel ik dex/vigor en de rest in endurance. Ben ook al aan het zoeken geweest naar een deftige guide (zeker aangezien het mijn eerste game is in dit genre).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:20

reaL_G

G

Dazzler2120 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 07:38:
waarom pomp je alles in dex?

hoe speel je? ranged?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
reaL_G schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:50:
[...]

waarom pomp je alles in dex?

hoe speel je? ranged?
Zoals ik het begreep scalet de Uchigatana op dex & str redelijk gelijkwaardig in het begin, later kan je je uchigatana opnieuw attunen, dat deze vanaf 26 dex sterker is op dex., dat i.c.m. ranged longbow wapens leek mij dit de beste way to go...

Pagina: 1 ... 34 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten