Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:54
crimby schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:16:
[...]

Misschien heb ik die ook dan… ik bedoelde denk ik Morgott. Die zit daarna? Geloof dat ik daar moeite mee had..
Die zit vlak voor die dichte deuren van takken/bomen?
Precies. Die zit een paar meter na Godfrey. Vandaar mijn licht bijdehante opmerking. :) Daar moet je geloof ik langs voor story progression. Al zal er misschien wel een alternatieve route naar het volgende gebied zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:01
Exactor it schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:41:
[...]

Precies. Die zit een paar meter na Godfrey. Vandaar mijn licht bijdehante opmerking. :) Daar moet je geloof ik langs voor story progression. Al zal er misschien wel een alternatieve route naar het volgende gebied zijn.
Maar die is ook down nou :-) maar wat daarna 8)7
Gewoon naar die volgende area? Mountain of giants?

Moet ik die great runes eigenlijk nog inleveren? Heb niks gedaan na het killen van die main bosses…

[ Voor 16% gewijzigd door crimby op 20-03-2022 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Yonix schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:51:
Vanmiddag weer een goede sessie gehad!

Erdtree Avatar (Weeping Peninsula): down.
Castle Morne: verkend.
Leonine Misbegotten: down.

BAM! BAM! BAM! 8) _/-\o_ *O*

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit doe ik dus ook, to-do lijstjes voor mezelf opzetten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGumble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:23
Yonix schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:51:
Vanmiddag weer een goede sessie gehad!

Erdtree Avatar (Weeping Peninsula): down.
Castle Morne: verkend.
Leonine Misbegotten: down.

BAM! BAM! BAM! 8) _/-\o_ *O*

Zo zag mijn ochtend er ook uit :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:15

lord_fh

PS5

Zojuist aangeschaft alsnog op de ps5 haha! Downloading right now! Ongelofelijk benieuwd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
lord_fh schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:20:
Zojuist aangeschaft alsnog op de ps5 haha! Downloading right now! Ongelofelijk benieuwd!
Pffff het kriebelt bij mij ook E-NORM om de download aan te zetten na alle goede verhalen + beelden op Youtube. Dit lijkt me typisch zo'n game waar ik me helemaal in kan verliezen. Maar... de enige FromSoftware game die ik gedaan heb is Bloodborne, en daar ben ik nooit voorbij de 1e baas gekomen en kon ik me er ook niet echt toe zetten :+ Terwijl ik wel een "doorgewinterde" gamer ben. Heb het door de Elden Ring verhalen nog wel een keer geprobeerd en het pakt me al beter dan voorheen, maar het is niet zo dat ik op het werk zit en niet kan wachten tot ik de PS5 weer kan aanslingeren.

Die ervaring met Bloodborne houdt me nog tegen om hier 7 tientjes tegenaan te smakken. Ik sluit niet uit dat ik dat vanavond alsnog doe :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crimby
Denman schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:28:
[...]

Pffff het kriebelt bij mij ook E-NORM om de download aan te zetten na alle goede verhalen + beelden op Youtube. Dit lijkt me typisch zo'n game waar ik me helemaal in kan verliezen. Maar... de enige FromSoftware game die ik gedaan heb is Bloodborne, en daar ben ik nooit voorbij de 1e baas gekomen en kon ik me er ook niet echt toe zetten :+ Terwijl ik wel een "doorgewinterde" gamer ben. Heb het door de Elden Ring verhalen nog wel een keer geprobeerd en het pakt me al beter dan voorheen, maar het is niet zo dat ik op het werk zit en niet kan wachten tot ik de PS5 weer kan aanslingeren.

Die ervaring met Bloodborne houdt me nog tegen om hier 7 tientjes tegenaan te smakken. Ik sluit niet uit dat ik dat vanavond alsnog doe :P
Gewoon doen! Ik had 0 ervaring met FromSoftware. COD kan ik als de beste, maar heel veel guns hebben ze niet in Elden Ring. De eerste paar uurtjes waren ruk, zeker als een rambo-kinda-guy als ik. Focus op de kleine mobs tot dat je wat sterker bent en de game beter snap en probeer dan daarna eens een miniboss. Lukt het niet, verder exploren dan.

Grootste verschil, van horen zeggen, is dat Elden ring een open wereld is. Je kan dus eerst levelen, gear upgraden voor je de story verder speelt :-)))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Denman schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:28:
[...]

Elden Ring is veel makkelijker dan de eerdere from soft games. Eerste paar uur is wel ff bikkelen maar vanaf ongeveer het midden punt is het erg gemakkelijk. En misschien belangrijker, in de eerste twintig uur heb je niet echt progressie blokkende gevechten. Je kunt als iets te moeilijk is, ergens anders heen gaan voor wat meer levels en upgrades etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
crimby schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:45:
[...]

Maar die is ook down nou :-) maar wat daarna 8)7
Gewoon naar die volgende area? Mountain of giants?

Moet ik die great runes eigenlijk nog inleveren? Heb niks gedaan na het killen van die main bosses…
Net als mijn vorige opmerking: gewoon nog twintig meter lopen. Moet lukken. :)

In de buurt van elke shardbearer zit een toren waar je iets met die runes kan doen. Praat ook even met de tweekoppige vrouw in round table hold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
crimby schreef op zondag 20 maart 2022 @ 17:35:
[...]

Gewoon doen! Ik had 0 ervaring met FromSoftware. COD kan ik als de beste, maar heel veel guns hebben ze niet in Elden Ring. De eerste paar uurtjes waren ruk, zeker als een rambo-kinda-guy als ik. Focus op de kleine mobs tot dat je wat sterker bent en de game beter snap en probeer dan daarna eens een miniboss. Lukt het niet, verder exploren dan.

Grootste verschil, van horen zeggen, is dat Elden ring een open wereld is. Je kan dus eerst levelen, gear upgraden voor je de story verder speelt :-)))
Ja dat heb ik dus ook. prima in CoD, net als veel andere games (te veel :X ) en games zoals Hades ook op Platinum. Maar op de een of andere manier kon Bloodborne mij niet pakken. Misschien ook het sfeertje hoor, dat vind ik er bij Elden Ring al een stuk beter uit zien. En open wereld, op je eigen tempo exploren, lijkt me ook leuk.
Exactor it schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:10:
[...]

Elden Ring is veel makkelijker dan de eerdere from soft games. Eerste paar uur is wel ff bikkelen maar vanaf ongeveer het midden punt is het erg gemakkelijk. En misschien belangrijker, in de eerste twintig uur heb je niet echt progressie blokkende gevechten. Je kunt als iets te moeilijk is, ergens anders heen gaan voor wat meer levels en upgrades etc.
Ik loop normaal gesproken niet weg voor moeilijke stukken in games, of moeilijke games (FromSoftware is dan wel weer moeilijke games NG+ :+ ). Maar wat je zegt is wel belangrijk, als ik de eerste paar uur toch een gevoel van progressie hebt dan vind ik dat wel fijn. En zoals hierboven gezegd staat het sfeertje me ook wel iets meer aan en dat zal ongetwijfeld ook helpen om door te gaan.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Denman schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:24:
[...]

[...]

Ik loop normaal gesproken niet weg voor moeilijke stukken in games, of moeilijke games (FromSoftware is dan wel weer moeilijke games NG+ :+ ). Maar wat je zegt is wel belangrijk, als ik de eerste paar uur toch een gevoel van progressie hebt dan vind ik dat wel fijn. En zoals hierboven gezegd staat het sfeertje me ook wel iets meer aan en dat zal ongetwijfeld ook helpen om door te gaan.
De moeilijkheid van From Soft games wordt altijd wat overdreven, zeker door de diehard fans. Het is niet klik en win zoals in Assassin's Creed maar het is makkelijker dan bijvoorbeeld de hoogste moeilijkheidsgraad in Doom/Wolfenstein. Ik vind het vergelijkbaar met Monster Hunter. Het is vooral een kwestie van doorkrijgen hoe bosses aanvallen en wanneer je hem een paar keer kan raken. Eerste poging tegen een boss lijkt hij onmogelijk maar kort daarna ram je hem gewoon neer. In bijvoorbeeld Sekiro (geweldige game) moest je echt bosses leren en kon je niet verder als je een boss niet neer kreeg. In Elden Ring heb je veel meer vrijheid om iets anders te doen als een boss even tegen zit.

En zoals ik eerder zei, nu ik wat punten in health en dex heb, en een flink geleveld wapen, is het eigenlijk te makkelijk geworden. Ik heb het idee dat ik AC speel en het allemaal te lang vind duren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
De Carian Knight speelde vieze spelletjes dus ik besloot om het net zo smerig te spelen. Plan was een backstab uit te delen, snel de lift omhoog te pakken, weer terug naar benden voor een nieuwe backstab en dat totdat ie dood was.
Het liep net even anders :+
[YouTube: ELDEN RING™ Moongrum, Carian Knight - accidental cheese]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:12:
De Carian Knight speelde vieze spelletjes dus ik besloot om het net zo smerig te spelen. Plan was een backstab uit te delen, snel de lift omhoog te pakken, weer terug naar benden voor een nieuwe backstab en dat totdat ie dood was.
Vandaag is 20/03/22.
Je draagt dezelfde armor piece al 20 dagen!
Are you ok?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nf6y7hMshxObr0DLDdWDITp0b5E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uibiTJVt0creVqBPTag6M9Tu.jpg?f=fotoalbum_medium

:+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:48
Nice!

Hier afgelopen weekend verder gegaan met mn 2e char en bij sommige gebieden weer compleet nieuwe dingen tegengekomen.
Vanwege de 1.0.3 patch en nerfs iets andere insteek met de gekozen wapens, maar nog steeds erg vermakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:20

reaL_G

G

Superkiwi schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:19:
[...]

Hoe doe je het nu?
Ik vind 'm in de pouch superhandig, waar ook mijn ashes zitten.
Even driehoekje + pijltje naar rechts (=Playstation combinatie) en ik zit op mijn paard :)

[Afbeelding]

In mijn belt wil ik zo weinig mogelijk extra spullen hebben, daarom vind ik het ook zo jammer dat ik de zaklamp en bv fire greese niet aan pijltje naar boven kan toewijzen want spells gebruik ik voorlopig toch niet.
paard oproepen, blijft altijd een onhandig iets.
had gewoon r3+sprint of jump gedaan.

ik heb in die pouch daarboven items die je 1 keer gebruikt per keer.
lantaarn, 1 summon, 1 fhysic flask,
poison-item, rune-arc, en me paard
je hebt 6 vakjes, met 4 driehoek sneltoetsen.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:20

reaL_G

G

LadyVodka schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:38:
[...]

Vandaag is 20/03/22.
Je draagt dezelfde armor piece al 20 dagen!
Are you ok?
dat is en blijft nog steeds beste armor voor het begin van de game.
beetje SUNBRO vibes

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsausername
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-03 17:01
Zit er een nadeel aan als je een wapen of schild gebruikt waar een rood kruisje bij staat? Dit is mij niet helemaal duidelijk,

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Na het nu uitgespeeld te hebben en in ng+ nu de eerste drie main bosses verslagen en ng+ early game is een lachertje, zelfs general R makkelijk in de eerste poging neer :) Ik heb nu ook wat meer wapens maximaal geleveld wat zeker meer opties voor lastige vijanden geeft zoals een longsword (crystal nogwat) en een 100% physical block shield. Ook twee longswords met powerstanding is leuk om vooral in de eerdere makkelijkere delen doorheen te vliegen. Mijn eerste playthrough heb ik met alleen een two handed colossal sword gespeeld en hoewel het meeste daarmee meer dan prima te doen is (vooral met jumping attacks) loop je op het einde wel er soms tegen aan dat je daar te langzaam mee bent om in kleine gaatjes in de verdediging van je vijanden snel aan te kunnen vallen.

Maar één gedachte blijft mij na anderhalve playtrough en 100 uur toch wel steeds meer plagen en ik ben zeker ook wel benieuwd wat jullie er van vinden:

Elden Ring is zeker goed, maar veeeeeeeeels te groot!

Voor een nieuw karakter is het begin van de game zeker geweldig. In een gebied als Limgrave is gewoon heel veel te doen en is er een goede balans tussen kwaliteit en kwantiteit. De tweede helft van de game moet het in mijn ogen vooral hebben van niet de hele open gebieden, maar meer van de compactere binnengebieden zoals:
spoiler:
Leyndell
Vulcano manor
Haligtree
Farum Azula

Welke elk op zich zelf ook al best grote gebieden zijn, maar meer opgebouwd zijn zoals Dark souls levels dat waren met een meer lineair verloop en waar naar mijn mening een souls game echt tot zijn recht komt. De open wereld gebieden om deze gebieden heen in late game deden mij steeds minder en minder.

Maar in ng+ is de early game echt veel te makkelijk wat jammer is omdat dat de replayability van Elden Ring echt een stuk minder maakt naar mijn mening. In Dark souls enzo had je dit probleem ook wel natuurlijk, maar daar was je dan ook relatief snel doorheen.

Ook vind ik side questlines zoals from software ze typisch maakt niet echt tot zijn recht komen in z'n grote wereld. Veel zijn afhankelijk van dat je een bepaalde npc in een bepaalde fase van de playthrough en van de specifieke quest line tegenkomt op een specifieke locatie, maar de kans dat je deze nu toevallig tegenkomt is gewoon erg laag en ik denk dat veruit de meeste mensen de wat uitgebreidere npc quest lines niet zonder een online guide hebben kunnen doen, of toch wel?

Maar klinkt wellicht wat negatief allemaal, maar heb toch best wel enorm genoten van deze game hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Whatsausername schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:15:
Zit er een nadeel aan als je een wapen of schild gebruikt waar een rood kruisje bij staat? Dit is mij niet helemaal duidelijk,
Ja, dan heb je niet de stats voor om die goed te kunnen hanteren en dan doe je veel minder damage ermee of je kan hem alleen veel trager en onhandiger hanteren. Soms kan je daar nog omheen werken door bijvoorbeeld een heel groot zwaard met twee handen vast te pakken en is de beperking vooral voor one handing. Maar in het algemeen kan je die wapens het beste niet gebruiken, of je stats levellen zodat je ze wel kan gebruiken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Staat nu dus al een dag geinstalleerd op de PS5, vanavond hopelijk als de kids op bed liggen lekker relaxed starten hiermee, alhoewel "relaxed" wellicht snel over is }:O :X :9 :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Invisible_man schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:18:
Na het nu uitgespeeld te hebben en in ng+ nu de eerste drie main bosses verslagen en ng+ early game is een lachertje, zelfs general R makkelijk in de eerste poging neer :) Ik heb nu ook wat meer wapens maximaal geleveld wat zeker meer opties voor lastige vijanden geeft zoals een longsword (crystal nogwat) en een 100% physical block shield. Ook twee longswords met powerstanding is leuk om vooral in de eerdere makkelijkere delen doorheen te vliegen. Mijn eerste playthrough heb ik met alleen een two handed colossal sword gespeeld en hoewel het meeste daarmee meer dan prima te doen is (vooral met jumping attacks) loop je op het einde wel er soms tegen aan dat je daar te langzaam mee bent om in kleine gaatjes in de verdediging van je vijanden snel aan te kunnen vallen.

Maar één gedachte blijft mij na anderhalve playtrough en 100 uur toch wel steeds meer plagen en ik ben zeker ook wel benieuwd wat jullie er van vinden:

Elden Ring is zeker goed, maar veeeeeeeeels te groot!

Voor een nieuw karakter is het begin van de game zeker geweldig. In een gebied als Limgrave is gewoon heel veel te doen en is er een goede balans tussen kwaliteit en kwantiteit. De tweede helft van de game moet het in mijn ogen vooral hebben van niet de hele open gebieden, maar meer van de compactere binnengebieden zoals:
spoiler:
Leyndell
Vulcano manor
Haligtree
Farum Azula

Welke elk op zich zelf ook al best grote gebieden zijn, maar meer opgebouwd zijn zoals Dark souls levels dat waren met een meer lineair verloop en waar naar mijn mening een souls game echt tot zijn recht komt. De open wereld gebieden om deze gebieden heen in late game deden mij steeds minder en minder.

Maar in ng+ is de early game echt veel te makkelijk wat jammer is omdat dat de replayability van Elden Ring echt een stuk minder maakt naar mijn mening. In Dark souls enzo had je dit probleem ook wel natuurlijk, maar daar was je dan ook relatief snel doorheen.

Ook vind ik side questlines zoals from software ze typisch maakt niet echt tot zijn recht komen in z'n grote wereld. Veel zijn afhankelijk van dat je een bepaalde npc in een bepaalde fase van de playthrough en van de specifieke quest line tegenkomt op een specifieke locatie, maar de kans dat je deze nu toevallig tegenkomt is gewoon erg laag en ik denk dat veruit de meeste mensen de wat uitgebreidere npc quest lines niet zonder een online guide hebben kunnen doen, of toch wel?

Maar klinkt wellicht wat negatief allemaal, maar heb toch best wel enorm genoten van deze game hoor :)
Hier ben ik het wel mee eens. NG+ voelt als een soort van sandbox met God mode. Handig om achter de hand te houden als je een bepaalde build wil proberen... even respeccen en klaar. Op mijn character heb ik bijna alle wapens en armor sets... dus de game nog een keer doorlopen met dat character is niet echt rewarding. Wel leuk om af en toe te respeccen om bepaalde builds te proberen.

Ben ook een nieuwe run met een ander character gestart, maar ook daar heb ik moeite met de herspeelbaarheid. Heb inmiddels alles gezien, minus een kleine side quest hier en daar. Dus ook daar zit niet echt veel motivatie achter.

Voor nu vind ik het leuk om met mijn main m'n services als tank aan te bieden voor end game bosse in jolly cooperation :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

yinx84 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:13:
[...]

Voor nu vind ik het leuk om met mijn main m'n services als tank aan te bieden voor end game bosse in jolly cooperation :P
Dit was bij voorgaande souls games natuurlijk niet anders; de game heb je op zich vrij snel uitgespeeld en dan ken je het allemaal wel zo'n beetje. De replayability zit em vooral in builds uitproberen, pvp, coop, challenge runs, etc. Als jij bv een beetje weet waar alles ligt wat je voor een bepaalde build nodig hebt, dan heb je die build in subsequent runs zo gemaakt.

Zelf heb ik zo'n 2K uur in DS3 zitten :X waarvan het leeuwendeel in een char zit die ik expres op een normaal level gehouden heb (SL 111 voor coop van ~ 90 - 130) maar uiteindelijk tot NG+14 heb gespeeld. Niet veel mensen verwachten in hun NG gesummoned te worden naar NG+veel, maar je komt ook absolute goden tegen die onverwacht end-game bosses met je verslaan, en dat is machtig mooi :)

Ik zit in Elden Ring nog in m'n eerste playthrough met m'n eerste char, maar ik ga (naast een berg builds maken) het bovenstaande ook absoluut weer doen, en die 2K uur misschien wel overtreffen >:)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

yinx84 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:13:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens. NG+ voelt als een soort van sandbox met God mode. Handig om achter de hand te houden als je een bepaalde build wil proberen... even respeccen en klaar. Op mijn character heb ik bijna alle wapens en armor sets... dus de game nog een keer doorlopen met dat character is niet echt rewarding. Wel leuk om af en toe te respeccen om bepaalde builds te proberen.

Ben ook een nieuwe run met een ander character gestart, maar ook daar heb ik moeite met de herspeelbaarheid. Heb inmiddels alles gezien, minus een kleine side quest hier en daar. Dus ook daar zit niet echt veel motivatie achter.

Een vriend van mij weigerde om strategische saves te maken en ik zat even mee te kijken hoe hij de 2e run (of was het 3e?) van baasje naar baasje liep. Alsof je naar een soort van Mario Soulsborne World zat te kijken. Gewoon alles skippen wat te skippen viel en gewoon rennen. ;) Ondertussen is hij in het bezit van de platinum.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
Ik denk dat ik vanavond of morgenavond de platinum ga binnenhalen, zit momenteel op 87 uur (level 158). Durf wel te zeggen dat dit een van de beste, zo niet de beste game is die ik ooit heb gespeeld.

spoiler:
Ik vond Malenia eerlijk gezegd heel erg meevallen, gebruikte wel mijn Mimic tear maar had haar na 3 x dood, enkel de 2e phase oppassen dat je niet geraakt wordt en dat de mimic de aggro heeft. Vond Dragonlord Placidusax een stuk moeilijke met zijn 1-hit attacks. En zelfs de twee gargoyle bosses vond ik een stuk moeilijker, daar ben ik dan ook heel vaak op gewiped.
Komt misschien ook mede doordat ik voor mijn gevoel nu veel meer damage doe nu ik overgestapt ben naar rivers of blood + nagikaba, wat een fijne wapens zijn dat zeg.
Oh en nu we het toch over vervelende bosses hebben, Commander Niall vond ik misschien nog wel de ergste boss in de game tot nu toe, wat een vervelende fight was dat zeg. Uberhaupt Castle Sol, wat heb ik me daar lopen ergeren.
Moet voor platinum enkel nog 1 legendary ash vinden, de boss in Moghwyn palace killen en de final boss, en de drie endings (met behulp van save files).

[ Voor 11% gewijzigd door Simone96 op 21-03-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whatsausername schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:15:
Jazeker, die gear kun je niet maximaal (of in slechte gevallen, helemaal niet) benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:38

snmght

imho dan he

Is er eigenlijk gear bekend, behalve de golden scarab en de golden-pickled fowl foot, die je runes verhogen? Zoals je in eerdere FS games soms armor, wapen of schild had wat daarbij hielp.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Fucking Cemetery Shade, nog een keer dan maar 😝

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:37
Superkiwi schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:31:
En je vangt er nog eens een leuke zak runes voor als je de baas verslaat.
Ik moet ook eens vaker een summon sign gaan neerleggen; vond het in Nioh2 altijd erg leuk om mensen te helpen.
Ik ben echt heel blij soms met hulp.. Bij Demon souls nooit hulp ingeroepen maar hier had ik dan waarschijnlijk nog bij Margit gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Superkiwi schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:12:
Hehe mooi filmpje 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Superkiwi schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:45:
Zojuist
spoiler:
Rennala, Queen of the Full Moon
verslagen. Nu zie ik bij haar de optie 'rebirth', ik neem aan dat je dan kunt respeccen?
De Academy was op zich niet zo heel lastig, maar ik word knettergek van al die magic die om je oren vliegt :P
En die knight voor de lift naar de baas heb ik ook nog niet, die parry'd mij helemaal tot moes haha.
Das idd respecceb. Ik werd ook helemaal leip van die magic shit. Die dude voor de lift he-le-maal ragen. Die vond ik lastiger als heel Renalla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:30

ap3nr0ts

hoi

Simone96 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:17:
Ik denk dat ik vanavond of morgenavond de platinum ga binnenhalen, zit momenteel op 87 uur (level 158). Durf wel te zeggen dat dit een van de beste, zo niet de beste game is die ik ooit heb gespeeld.

spoiler:
Ik vond Malenia eerlijk gezegd heel erg meevallen, gebruikte wel mijn Mimic tear maar had haar na 3 x dood, enkel de 2e phase oppassen dat je niet geraakt wordt en dat de mimic de aggro heeft. Vond Dragonlord Placidusax een stuk moeilijke met zijn 1-hit attacks. En zelfs de twee gargoyle bosses vond ik een stuk moeilijker, daar ben ik dan ook heel vaak op gewiped.
Komt misschien ook mede doordat ik voor mijn gevoel nu veel meer damage doe nu ik overgestapt ben naar rivers of blood + nagikaba, wat een fijne wapens zijn dat zeg.
Oh en nu we het toch over vervelende bosses hebben, Commander Niall vond ik misschien nog wel de ergste boss in de game tot nu toe, wat een vervelende fight was dat zeg. Uberhaupt Castle Sol, wat heb ik me daar lopen ergeren.
Moet voor platinum enkel nog 1 legendary ash vinden, de boss in Moghwyn palace killen en de final boss, en de drie endings (met behulp van save files).
Speelde je hiervoor al Souls? Want ik heb het idee dat de meeste mensen die ene baas zo naar vinden, omdat hij niet alleen is. De tactiek van je ash alle aggro laten pakken, werkt dan opeens niet meer, haha. Ik heb bij alle Souls-games wel 1 of meerdere keren een summon erbij gehaald als het me echt niet lukte na uren werk. In deze game heb ik het tot dusver prima in mijn "eentje" gered, maar wel door ashes vaak te gebruiken. Volgens mij scheelt dat echt enorm. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simone96
ap3nr0ts schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:31:
[...]

Speelde je hiervoor al Souls? Want ik heb het idee dat de meeste mensen die ene baas zo naar vinden, omdat hij niet alleen is. De tactiek van je ash alle aggro laten pakken, werkt dan opeens niet meer, haha. Ik heb bij alle Souls-games wel 1 of meerdere keren een summon erbij gehaald als het me echt niet lukte na uren werk. In deze game heb ik het tot dusver prima in mijn "eentje" gered, maar wel door ashes vaak te gebruiken. Volgens mij scheelt dat echt enorm. :)
Ik heb hiervoor enkel Demon's Souls gespeeld op de PS5 maar daar maar tot halverwege zoiets gekomen. Ik ben wel van plan hierna ook de andere Souls games te gaan spelen.
Maar het issue was meer dat ik die adds die hij heeft op zich zelf al enorm vervelend vind, dat gebouwtje dat naar die boss toe leidt waar die 4 mobs tegelijk spawnen was voor mij echt het meest vervelende stukje game, ben daar zo vaak dood gegaan.
Maar goed met die ash summons krijg je die adds wel down maar vond de boss ook lastig omdat je voor mijn gevoel (bijna) geen opening had om hem te attacken, hij blijf maar aan de lopende band attacks doen en dat probleem had ik bij andere bosses veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drie vraagjes over de Academy:

1) Ik heb de hele Academy nu uitgeplozen, alle shortcuts geopend, daken verkend, geheime kamers gevonden etc. Er is echter één item waar ik niet bij kan komen: het item wat je linksboven op het randje ziet liggen als je voor het eerst bij die grote 'rad-lift' aankomt.
Ik heb al geprobeerd om bij het pleintje bij het Debate Parlor bonfire naar beneden te springen maar dat is te hoog, zelfs met verzachtende watten.

Vraag twee en drie maar even tussen spoilers:

spoiler:
2) Waarom vind ik ín de Academy nóg een Glintstone Academy Key? Ik beb al binnen gekomen met zo'n sleutel tenslotte.

3) Hoe open ik de chest die in de kamer van Renalla staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste vraag kan ik niet beantwoorden, maar de eerste twee tonen dat je nog niet overal geweest bent. Ik denk (zo even uit het hoofd) dat je sowieso nog een secret passage hebt gemist. Echter, alle drie je vragen zijn al beantwoord op verschillende plekken op het internet. :P

/me loopt ondertussen als een hybrid dex/int Carian Knight lekker met Moonveil +5 in het rond te meppen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2022 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Simone96 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:17:

spoiler:
Die boss is resistant to slash damage en bleed, dus met de wapens die je noemt heb je het jezelf wat moeilijker gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Superkiwi schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:33:

1) Ik heb de hele Academy nu uitgeplozen, alle shortcuts geopend, daken verkend, geheime kamers gevonden etc. Er is echter één item waar ik niet bij kan komen: het item wat je linksboven op het randje ziet liggen als je voor het eerst bij die grote 'rad-lift' aankomt.
Ik heb al geprobeerd om bij het pleintje bij het Debate Parlor bonfire naar beneden te springen maar dat is te hoog, zelfs met verzachtende watten.

[/spoiler]
Als dat is waar ik denk dat het is,

spoiler:
Vanaf de grace bovenaan het rad ga je de gang in linksaf, en dan is er in de kamer waar je uitkomt een hidden wall het balkon op. Bij dat balkon kan je links over de railing springen.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari

spoiler:
2) Waarom vind ik ín de Academy nóg een Glintstone Academy Key? Ik beb al binnen gekomen met zo'n sleutel tenslotte.

3. Volg Renna's questline als ik me niet vergis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man

spoiler:

Nu weet ik niet helemaal welk item je bedoeld maar:
spoiler:
Er is een hoge toren welke je via een cave vanaf het water achter de Acedemy kan bereiken, vlakbij waar je die sleutel gevonden hebt.

Op vraag 2: die kan je aan een bepaalde npc geven die graag de Acedemy in wil in de kerk links wanneer je uit stormvile castle komt.

Op vraag 3: Met een key die je veel later nog eens kan krijgen via een bepaalde questline meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatsausername
Ik zit al echt veel te lang vast op Margit, The Fell Omen 8)7

Vanavond maar weer eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Whatsausername schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:51:

Maak je wel gebruik van een Ash
En er ligt altijd een gouden summoning sign (bij sommige bazen), dan roep je een NPC summon op.

Maak je wel gebruik van dit soort mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Atari schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:43:
[...]

Die boss is resistant to slash damage en bleed, dus met de wapens die je noemt heb je het jezelf wat moeilijker gemaakt.
Dat verklaart een hoop dan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
GRDavies75 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:54:
[...]

En er ligt altijd een gouden summoning sign (bij sommige bazen), dan roep je een NPC summon op.

En anders kan je ook nog bij patches margits schakle kopen die je ook kan helpen in dat gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:20
Ah, Margits shackles, die kreeg ik nadat ik hem had verslagen. *grom* :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
spoiler: title
Back Flame Kindred in Forbidden Lands

Die bewaren we even voor later, ben maar doorlopen na 30 keer proberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatsausername
GRDavies75 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:54:
[...]

Ik heb nog geen Ash die effectief is tegen Margit (heb nu Storm Stomp op mn sword). Maar mocht het echt niet lukken dan zal ik op zoek gaan naar een Spirit Ash en misschien nog wat meer levelen. :)

Daarnaast gebruik ik ook Margits Shackle, maar die kun je helaas maar 2x gebruiken. En ik maak inderdaad gebruik van de NPC

[ Voor 3% gewijzigd door Whatsausername op 21-03-2022 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Als het lastig wordt elders rond gaan zwerven en later terugkomen werkt meestal wel goed maar ik word een beetje gestoord van
spoiler:
de minor erdtree in caelid.
Die mobs vlak ervoor sla ik inmiddels in een klap dood maar zelfs met summons ben ik er in tig pogingen nog niet langs. Ik heb al een andere variant van deze boss platgemept maar hier is eea nogal krap opgesteld waardoor ontwijken van aanvallen lastig wordt.

Waarschijnlijk lukt het de volgende keer dat ik de game opstart in 1 keer, zo gaat het meestal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978

Had met haar ook heel veel moeite..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Simone96 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:55:
[...]

Dat verklaart een hoop dan..
Meestal gaat het volgende wel op:
- Veel vlees > slash damage\bleed
- Veel armor > strike damage

Iets uitgebreider uitgelegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Jheroun schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:06:
Als het lastig wordt elders rond gaan zwerven en later terugkomen werkt meestal wel goed maar ik word een beetje gestoord van
spoiler:
Die mobs vlak ervoor sla ik inmiddels in een klap dood maar zelfs met summons ben ik er in tig pogingen nog niet langs. Ik heb al een andere variant van deze boss platgemept maar hier is eea nogal krap opgesteld waardoor ontwijken van aanvallen lastig wordt.

Waarschijnlijk lukt het de volgende keer dat ik de game opstart in 1 keer, zo gaat het meestal :P
Heel herkenbaar dat het dan de volgende dag in één keer wel wil :)

Vaak is het een kwestie van te agressief zijn en zeker bij die baas moet je echt zijn aanvallen even afwachten voordat je er zelf in gaat. Doe je hem vanaf het paard of vanaf de grond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 15:26
Ik sla net Gostoc helemaal aan moes, oeps. Wel Stormveil Castle voor een groot deel bezocht, Godrick nog niet verslagen. Heeft dit veel impact op een verhaallijn?

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Invisible_man schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:20:
[...]

Vaak is het een kwestie van te agressief zijn en zeker bij die baas moet je echt zijn aanvallen even afwachten voordat je er zelf in gaat. Doe je hem vanaf het paard of vanaf de grond?
Beiden geprobeerd. Te paard gaat an sich prima met wat geduld maar als je eenmaal een klap krijgt wordt je van je paard gemept en dan duurt het zo ontieglijk lang voordat je weer opstaat dat ik dan al platgemept ben -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Die fire giant is echt onmogelijk :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Slappyjoez schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:21:
Ik sla net Gostoc helemaal aan moes, oeps. Wel Stormveil Castle voor een groot deel bezocht, Godrick nog niet verslagen. Heeft dit veel impact op een verhaallijn?
spoiler:
Nee, je mist alleen dat ie tegen wat over is van Godrick staat te schoppen als je Godrick hebt verslagen. Vergeet niet z'n bell bearing op te rapen, zodat je zijn shop in de roundtable kan openen.

Update: Na de patch waarin ze Nepheli's questline hebben gefixt schijnt zijn quest nog een vervolg te hebben. Hij belandt uiteindelijk in de round table met een extra Ancient dragon stone in de verkoop. Ai, das wel handig. Ik heb hem gisteren ook na Godrick tot pulp geslagen

[ Voor 23% gewijzigd door Atari op 21-03-2022 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Simone96 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:27:
[...]

Ik heb hiervoor enkel Demon's Souls gespeeld op de PS5 maar daar maar tot halverwege zoiets gekomen. Ik ben wel van plan hierna ook de andere Souls games te gaan spelen.
Maar het issue was meer dat ik die adds die hij heeft op zich zelf al enorm vervelend vind, dat gebouwtje dat naar die boss toe leidt waar die 4 mobs tegelijk spawnen was voor mij echt het meest vervelende stukje game, ben daar zo vaak dood gegaan.
Maar goed met die ash summons krijg je die adds wel down maar vond de boss ook lastig omdat je voor mijn gevoel (bijna) geen opening had om hem te attacken, hij blijf maar aan de lopende band attacks doen en dat probleem had ik bij andere bosses veel minder.
Ik ben zelf ruk hoor, dus ik moet toegeven dat ik bij deze baas eens heb geprobeerd of Azur Comet echt zo OP is als je het inzet met nul-FP-gebruik-physick (antwoord is ja). :+

Demon's Souls is wel de meest-goed-te-doen-game samen met Dark Souls, denk ik zo. Er zijn in ieder geval genoeg dissertaties over geschreven om alles behapbaar te maken qua build. Sekiro (als je die ook gaat doen) is echt de moeilijkste wat mij betreft, omdat je niet kunt summonen als het even niet lukt én je wordt in een bepaalde build gedrukt (katana en parry).

(Bloodborne blijft overigens mijn favoriet. Stiekem ook omdat ik het open-wereld-idee FANTASTISCH vond tot ik over de 100 uur ging, en nu vooral smul van alle legacy dungeons die ik nog moet.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:02
Vandaag dan toch ook gezwicht en het gekocht. Ik heb de laatste paar pagina's terug gelezen, maar kon niet direct een antwoord vinden, dus de vraag: is er ergens een degelijke guide over classes?

Vind wel wat verspreide artikeltjes, maar nog niet echt iets gevonden wat me voldoet in de vraag naar informatie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 15-09 16:49

spoiler:

spoiler:
Die ligt toch op doe kroonluchter?. Stuk na het gevecht met die wolf naar buiten en links de trap op. Daar links aanhouden, van het balkon af het dak op. aar staan 2 van die figuren met 4 armen. Die verslaan en daar de trap op. Dan krijg je een stukje waar je 3 van die ventjes die kunnen vliegen met een lans en een mage. Die stomp je maar ff neer :+ Dan naar rechts weer naar beneden en daar staan rechts onder je weer 2 ventjes met 4 armen. Die anapakken en aan de linkerkant door het raamgat, Dan loop je op een balk boven de kroonluchter. Daar ligt er 1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Atari @Invisible_man thanks, mijn vragen zijn beantwoord :)
@Clay dat is inderdaad het item wat ik bedoelde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Unknown Alien hierboven: mijn vraag was niet wáár, mijn vraag was waaróm ;)
Maar die vraag is inmiddels beantwoord ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Superkiwi op 21-03-2022 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

@Unknown Alien @Superkiwi Die chest komt later open. Dat komt vanzelf dus. No worries.

@UnderAVoidSky Het maakt eigenlijk weinig uit, vind ik dan. In de review op Tweakers zeiden ze ook dat het best veel uitmaakt, en dat geldt vooral voor gear. Als je net als ik denkt: ik geef niks om faith, dus doe die maar lekker laag. Dan is de Prisoner wel prima. Ik heb dat outfitje en die zwaard van hem nog geen 2 uur gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gainz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 20:52
Zijn er meer die last krijgen van motion sickness bij het spelen van dit spel? En dan de belangrijkere vraag: hoe heb je dit evt kunnen oplossen?

Ik speel op de ps4 icm een LG C9.

Ik heb dit een keer eerder gehad en dat was met Doom Eternal via Stadia ook op de C9.

Horizon ZD en Uncharted 4 geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:19
Gainz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:12:
Zijn er meer die last krijgen van motion sickness bij het spelen van dit spel? En dan de belangrijkere vraag: hoe heb je dit evt kunnen oplossen?

Ik speel op de ps4 icm een LG C9.

Ik heb dit een keer eerder gehad en dat was met Doom Eternal via Stadia ook op de C9.

Horizon ZD en Uncharted 4 geen problemen.
Je hebt motion blur wel uitstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gainz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 20:52
Ambition88 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:15:
[...]

Je hebt motion blur wel uitstaan?
Dat is niet mogelijk op de PS.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Bijna 70u inzitten nu en vanmiddag eindelijk Radahn neergelegd.

Wat is die hele aanloop naar het gevecht toe weer mooi gedaan zeg _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Gainz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:23:
[...]

Dat is niet mogelijk op de PS.
Speel je op performance modus? Dat kan wellicht wat schelen omdat de framerate dan hoger is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Eerste uurtje gespeeld.

Man

Wat

Een

Game

Ik heb nooit een souls game gespeeld, wel rpg etc , en bij de toturial ging ik eerst 5x dood bij die special godric soldier na dat merika beeld. Hahahaa , maar daarna ben ik goed gaan opletten wat hij deed deed waar ruimte was en toen ging het prima als wretch :p

En de voldoening is super daarna idd ! Ik snap heel Goed dat dat het hem doet qua beleving

Na het verwonderd zijn van de wereld ben ik stukje op stap gegaan, ff aantal soldiers gekild rn wat vogels enzo, nu gestopt. Maar vind het nu al geweldig en wil overal heen lopen !

[ Voor 13% gewijzigd door lord_fh op 21-03-2022 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
ap3nr0ts schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:42:
@Unknown Alien @Superkiwi Die chest komt later open. Dat komt vanzelf dus. No worries.

@UnderAVoidSky Het maakt eigenlijk weinig uit, vind ik dan. In de review op Tweakers zeiden ze ook dat het best veel uitmaakt, en dat geldt vooral voor gear. Als je net als ik denkt: ik geef niks om faith, dus doe die maar lekker laag. Dan is de Prisoner wel prima. Ik heb dat outfitje en die zwaard van hem nog geen 2 uur gebruikt.
Starting class maakt denk alleen uit als je perse de tovenaar wil uithangen vanaf het begin. Voor melee heb je binnen een minuut of dertig een beter wapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squiqy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:02
Even kijken of ik hier mijn tradevraag kan stellen :D
Mocht dit niet juist zijn, please re-direct me

Ik ben op zoek naar een 2e kopie van de antspur rapier
Iemand die er 1 met me wilt ruilen voor iets anders?

Platform: PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Die Mimic Teqr is echt baas man.

@Superkiwi items uit pouch gebruiken = driehoekje om de pouch te openen en dan vierkantje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01:49
Ik probeer nu een STR\DEX build na mijn Mage gameplay uitgespeeld te hebben (nieuw karakter).

Jeejtje wat is het moeilijk zeg!

Vooral de snelle bosses.

Wellicht toch gewoon verder met mage :) Tevaak dood gaan is ook niet leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Atsiz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:25:
Ik probeer nu een STR\DEX build na mijn Mage gameplay uitgespeeld te hebben (nieuw karakter).

Jeejtje wat is het moeilijk zeg!

Vooral de snelle bosses.

Wellicht toch gewoon verder met mage :) Tevaak dood gaan is ook niet leuk.
Blood fang is wel een aanrader. Of een katana. Ik doe met dex/STR niks met schilden. Rol overal doorheen of backstep voor een special attack. Eerste 20 uur waren moeilijk. Daarna easy mode.

[ Voor 4% gewijzigd door Exactor it op 21-03-2022 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:54

NoTimeRemains

I know

stomme vraag wss maar ik kan t niet echt vinden: die vlammetjes / quest richtingen op mn map horen die er te blijven staan?

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01:49
Exactor it schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:35:
[...]

Blood fang is wel een aanrader. Of een katana. Ik doe met dex/STR niks met schilden. Rol overal doorheen of backstep voor een special attack. Eerste 20 uur waren moeilijk. Daarna easy mode.
Ik was voor een 100% schild met spear gegaan zodat ik altijd kan blocken.
Maar qua damage valt dat zeer tegen. En je stamina direct op 0 is ook niet handig.

Wellicht leuk voor endgame.

Ik wou als pure tank gaan maar dat kan niet echt in Elden Ring :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
Atsiz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:38:
[...]

Ik was voor een 100% schild met spear gegaan zodat ik altijd kan blocken.
Maar qua damage valt dat zeer tegen. En je stamina direct op 0 is ook niet handig.

Wellicht leuk voor endgame.

Ik wou als pure tank gaan maar dat kan niet echt in Elden Ring :)
Schilden vind ik maar niks. Je stamina gaat veel te hard weg. Endgame krijg je schilden met hoge guard reduction ofzoiets. Dan is het wel te doen maar ik heb nu al geleerd om alles te dodgen. Volgens mij moet je vooral parry leren om vanaf het begin met een schild te spelen. Maar daar heb je tegen best wat bosses dan weer helemaal niks aan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Stuck bij Commander Niall, wat een dude! Die twee knights gaan wel prima neer maar met hem heb ik meer moeite.

[ Voor 46% gewijzigd door snmght op 21-03-2022 22:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xTino81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08 16:13
Jheroun schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:06:
spoiler:

Als ik de goede in mijn hoofd heb, dan belandde ik hier vrij vroeg. Was niet te doen. Maar er zit een dungeon/catacombs/tunnel in de buurt. Wat ik deed, was steeds één klap geven, die tunnel in rennen en wachten tot hij wegliep. Herhalen tot de weinig glorieuze overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

D4NG3R schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:57:
[...]

Nee, dat zijn 1:1 de opvolgers van Rings of Sacrifice uit de DS games. Niet vergelijkbaar met homeward bones, vereisen een talisman slot, en enkel in een zeer beperkte oplage te verkrijgen.

Lijkt er op dat ze niet bestaan in ER. Jammer - het spel kent nogal wat doodlopende caves waarbij je niet levend terug kan komen zonder eerst de boss te verslaan.
Kun je https://eldenring.wiki.fe.../Pureblood+Knight's+Medal gebruiken als homeward bone?

Ik kreeg ineens dat idee en heb het slechts eenmalig getest. Had het item eerder al gebruikt maar opnieuw gebruiken teleporteerde me opnieuw. Geen idee of het in combat of in caves werkt maar het zou een optie kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
snmght schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:59:
Stuck bij Commander Niall, wat een dude! Die twee knights gaan wel prima neer maar met hem heb ik meer moeite.
Ik kom, na al mijn geroeptoeter over easy mode zonder schild maar niet voorbij een vogel in dat kasteel. Nog 2 pogingen zonder shield en ik ga er eentje equipen om hem neer te sabelen. Wat een mafkees van een vogel is dat. Moeilijker dan menig draak. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
In alle From meuk zitten die Gargoyles, is dat Miyazaki's eerste eis aan een game. Heb wel zo'n pleurismoeite altijd met die krengen. In Demons Souls, in DS1 op dat dak en nu ben ik weer echt helemaal klaar mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
ArnoldSmiley schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:26:
In alle From meuk zitten die Gargoyles, is dat Miyazaki's eerste eis aan een game. Heb wel zo'n pleurismoeite altijd met die krengen. In Demons Souls, in DS1 op dat dak en nu ben ik weer echt helemaal klaar mee
Het is als melee vooral zaak om je damage op de eerste te timen. Stamina terughalen net voordat je hem op 50% hebt en dan totaal focussen op de eerste dude neerbeuken met je sterkste aanval. Die twinblade broer is easy mode als je hem met twinblade laat aanvallen voor je damage attacks. Je kunt vrij makkelijk onder zijn eerste attack doorrollen. Hij blijft masr comboen terwijl je hem in zijn poten slaat van achter. Dat andere wapen van hem rende ik voor weg. De timing daarvan is bizar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Zit ik ook, wat een irritante boss. Zeker met die twee extra’s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
UnderAVoidSky schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:29:
Vandaag dan toch ook gezwicht en het gekocht. Ik heb de laatste paar pagina's terug gelezen, maar kon niet direct een antwoord vinden, dus de vraag: is er ergens een degelijke guide over classes?

Vind wel wat verspreide artikeltjes, maar nog niet echt iets gevonden wat me voldoet in de vraag naar informatie :p
Hier heel veel te vinden: https://eldenring.wiki.fextralife.com/Elden+Ring+Wiki

Of uitleg op YouTube: YouTube: Elden Ring Classes Guide - What Class is Best For You? Which Keepsak...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Nou, gisteravond door het late tijdstip niet heel veel kunnen spelen en vandaag laat uit werk. Maar de eerste 4 uurtjes zitten er op. En poeh... het is nog vroeg, maar ik ben tot nu toe enthousiast :)

Ik zeg eerlijk: ik heb nog geen flauw idee wat ik allemaal aan het doen ben, en wat ik moet doen, maar na wat free roamen heb ik kunnen ontdekken hoe ik moet levelen, paardje heb ik, en wat nieuwe items gevonden. Class picken vond ik lastig. Ik ben normaal echt een fan van mages, maar iets in me zei dat ik moest beginnen met een melee class, dus ik heb de standaard "zwaard en schild" class gekozen. Geen idee of het een goede keuze is :P

En nu ik de eerste 2 (mini?) bosses down heb, snap ik denk ik wel waar dat Souls gevoel vandaan komt. Want wat een lekker gevoel als daar Enemy Felled in beeld staat :D
Voor jullie doorgewinterde Souls gamers waarschijnlijk een koud kunstje, maar Beastman of Farum Azula en Demi-Human Chiefs down.

Ook erg cool al die verborgen caves enzo, leuk om dat allemaal te ontdekken. Ik weet niet heel goed wat ik nu als volgende moet doen, maar misschien is het wel juist dat: ontdekken en zien waar ik allemaal terecht kom.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt elke class doorontwikkelen zoals je wilt en respeccen kan uiteindelijk ook, dus sword/shield is een prima startpunt.
Ik ben als wretch begonnen, omdat ik niet kon kiezen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Hier had ik ook moeite mee. Wat ik deed was eerst de 2 knights killen, te beginnen met de meest agressieve knight, daarna degene met het schild. De boss moet je wel in het oog houden maar heb ik geen 1 keer geraakt voordat ik alle 2 de knights neer had. Na dat ze alle twee neer zijn pas je summon ashes gebruiken, want die wordt door die twee knights helemaal aan gort geslagen als je hem al meteen inzet. Met je summon erbij is de commander op zich wel goed te doen vond ik. Alleen de aanloop naar de echte battle (dus eerst de twee knights 1 voor 1 omleggen) duurde best lang.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Simone96
Vanavond de game uitgespeeld (na 90 uur en op level 163) en geplatinumed, wat voelt dat goed zeg en wat een top game!
Ik ben wel bang dat ik deze game heel erg ga missen, kan uiteraard wel een NG+ doen maar weet niet of ik daar al gelijk op zit te wachten.
Wellicht maar eens verder met Demon’s Souls dan of beginnen met Bloodborne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:11:
@Superkiwi items uit pouch gebruiken = driehoekje om de pouch te openen en dan vierkantje?
Driehoekje + pijltje omhoog/omlaag/links/rechts.
Ik kan 6 items toevoegen aan mijn pouch, moet alleen nog uitvogelen hoe ik die andere twee kan gebruiken zonder het menu te openen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Denk dat mijn eerste run er nu wel opzit. Zal vast een bende gemist hebben, maar alle bosses zijn om die ik nog kon doen. Na de laatste boss ff de wiki erbij gepakt om te zien of ze allemaal had om gelegd.

Maar wat een game, met een paar dikke haken.

De openwereld en dan met name limgrave aan het begin is de leukste openwereld waarin ik heb gegamed. Fantastisch hoe het in elkaar zit. Een punt op de horizon pakken en die uit het zicht verliezen om geheel ergens anders terecht te komen en jezelf er in te verliezen. Af en toe wat rehash, maar het is ze met deze tot de nok toe gevulde wereld vergeven. Al was het al om de vele geweldige legacy dungeons.

Heb nog nooit in een game zoveel wtf verbazing momenten gehad met de hoeveelheid aan verschillende omgevingen die je voorgeschoteld worden. Prachtig gedaan. De één (limgrave) heel open de ander wat minder en meer toewerkend naar een duidelijk eindpunt ergens op de horizon. En allemaal in hun geheel eigen stijl. Torrent bestuurt fantastisch en is nooit een hinder, al mep ik best vaak lucht.

Vind ook dat ze het eeuwige geklaag over een easy mode goed hebben aangepakt, op de nerf voor radahn na. Die was onnodig, met name na de hele opbouw van hoe zo'n badass het wel niet is. Je kan de game behoorlijk makkelijk voor jezelf maken, door legio aan OP skills, wapens, summons en overlevelen. Top gedaan, zonder aan de moeilijkheid te klooien. Voor ieder wat wils.

Een paar hele memorabele bosses. Helaas niemand die Isshin van de troon stoot. En een paar hele goedkope duo's. Ornstein en Smough vulden elkaar aan. Hier worden sommige bij elkaar gegooid en dat werkt voor geen meter. Godskin Duo als slechtste voorbeeld. Wat herhalende bosses, maar dat deerde mij niet. Speciale aandacht voor de Bell Bearing Hunter. Niet de beste of de moeilijkste mini Boss, maar wat een fantastische move set heeft ie. Dichtbij, mid range en long range attacks met veel vertragingen en versnellingen. Een flask punish van dichtbij met variatie. Kwam er één tegen in caelid toen ik veel te laag level was en hij one shotte met elke move. Toen mijn tanden er een uur in gezet en verbaast hoe zo'n toffe move set een mini Boss kan hebben. Sws veel vertragingen in aanvallen om de panic dodgers te pakken, top.

De nieuwe vecht systemen zijn ook top en dan met name de jump en posture break. Geen schild gebruikt dus guard counters heb ik haast niet gebruikt. Aangezien de latere bosses behoorlijk snel zijn en ik de hele tijd speelde met de dikste hamer die ik op dat moment in bezit had, waren jump attacks een verademing. Bijna alle aoes zijn ermee te dodgen en zo kun je de druk er zelfs met langzame wapens goed ophouden door te dodgen met jump attacks.

Ashes of war en de veelzijdigheid ervan ook top. Al kan t met het oog op pvp wel wat balans gebruiken. Niet dat ik pvp heel serieus neem, maar het komt in veel gevallen neer op Ash of war spam fests (beetje overdreven). En laat het maar aan YouTube over om je de meest simpele spammy bullcrap voor te schotelen. Zoals je nu heel veel Rivers of blood ziet. Weinig creativiteit.

De performance is ruk. Liep bij mij met wat stutters, heel af en toe, dikke prima. Art direction is werkelijk fantastisch, maar de graphics niet voor deze tijd en dan mag je toch verwachten dat het allemaal veel beter loopt.

Drie grootste hekel punten vind ik de camera, input buffer en het niet direct uitvoeren van je acties. Ik hoop dat ze ooit nog een optie toevoegen dat de camera niet zelf centreert als je niet gelocked bent en gaat lopen. Heel irritant en vooral tegenover scherm vullende vijanden kan het je you died opleveren, omdat je meer met de camera dan de vijand aan het vechten was. Gewoon een optie zoals Monster Hunter aub met een vrije camera.
En de input buffer is waardeloos. Hij is te lang en lijkt niet constant bij opvolgende jump attacks, waarbij het wel is zo kan zijn dat ie de jump niet registreert maar wel de attack. En met een langzaam wapen kan dat je de das om doen. Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik kan mij niet herinneren dat er in darks souls 3 of sekiro zo'n vertraging zat in de uitvoering van je input. Het went op den duur maar het voelt slecht. Misschien dat de input delay de input buffer ook wat in de weg kan zitten, geen idee.

Kan nog wel ff door, maar houd het hierbij.

Weergaloze game. Geen idee of ik dit prefereer boven de klassieke insteek, maar deze open wereld had ik niet willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:10
Afgelopen vrijdagavond heb ik met multiplayer wat zaken in STORMVEIL CASTLE doorgewerkt. Ook de eindbaas aldaar verslagen.

Vanavond wilde ik daar verder met die vriend van mij, maar bij geen enkele grace-plek kon ik hem in mijn spel betrekken. Als we ergens in Limgrave afspraken, dan kon ik hem wel summonen.

Is het nou zo dat als je de eindbaas ergens, je daar niet meer kunt multiplayeren met iemand? Dat zou best ruk zijn in mijn geval want ik heb daar nog steeds een boel te verslaan 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:51
Vads schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 01:16:
Afgelopen vrijdagavond heb ik met multiplayer wat zaken in STORMVEIL CASTLE doorgewerkt. Ook de eindbaas aldaar verslagen.

Vanavond wilde ik daar verder met die vriend van mij, maar bij geen enkele grace-plek kon ik hem in mijn spel betrekken. Als we ergens in Limgrave afspraken, dan kon ik hem wel summonen.

Is het nou zo dat als je de eindbaas ergens, je daar niet meer kunt multiplayeren met iemand? Dat zou best ruk zijn in mijn geval want ik heb daar nog steeds een boel te verslaan 🙈
Dat is exact hoe het werkt inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Mooie review waar je veel terechte punten mee aansnijd _/-\o_
CrapperDeCrap schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 00:37:
Vind ook dat ze het eeuwige geklaag over een easy mode goed hebben aangepakt, op de nerf voor radahn na. Die was onnodig, met name na de hele opbouw van hoe zo'n badass het wel niet is. Je kan de game behoorlijk makkelijk voor jezelf maken, door legio aan OP skills, wapens, summons en overlevelen. Top gedaan, zonder aan de moeilijkheid te klooien. Voor ieder wat wils.
Radahn is ook wel één van de eerste grote bazen waar je echt zijn mechanismes en moveset moet leren (tenzij je hem met ranged attacks aanvalt of een cheese strat) om hem effectief te kunnen verslaan wat al begint met hoe je zijn blauwe pijlen moet dodgen. Met alleen puur levelen van je character en je wapens en vertrouwen op summons red je het bij hem niet waar dat met de eerdere bazen nog wel wou. Net als alle voorgaande souls games is de eerste boss die wat meer van de player vraagt altijd een online discussiepunt :)
Een paar hele memorabele bosses. Helaas niemand die Isshin van de troon stoot.
Isshin van Sekiro was inderdaad super, die vereiste echt dat je zijn moveset leerde en als eindbaas kon je die niet outlevellen.
En een paar hele goedkope duo's. Ornstein en Smough vulden elkaar aan. Hier worden sommige bij elkaar gegooid en dat werkt voor geen meter. Godskin Duo als slechtste voorbeeld.
Wat mij bij dat gevecht ook tegenviel is dat wanneer je één van de twee verslagen had, maar de gedeelde healthbar nog vol genoeg was, hij gewoon weer respawnde.
Geen schild gebruikt dus guard counters heb ik haast niet gebruikt.
Guardcounters werken ook wel met bijvoorbeeld colosal swords waar je ook mee kan blocken. Kwam ik ook vrij laat pas achter en had voor een aantal hyperactieve bazen wel een oplossing geweest.
De performance is ruk. Liep bij mij met wat stutters, heel af en toe, dikke prima. Art direction is werkelijk fantastisch, maar de graphics niet voor deze tijd en dan mag je toch verwachten dat het allemaal veel beter loopt.
Wat de developer ook wel gezegd heeft, hebben ze de nadruk zoveel mogelijk op gameplay en inhoud gelegd, vandaar dat er ook zoveel animaties en modellen uit eerdere delen hergebruikt zijn.
En de input buffer is waardeloos. Hij is te lang en lijkt niet constant bij opvolgende jump attacks, waarbij het wel is zo kan zijn dat ie de jump niet registreert maar wel de attack. En met een langzaam wapen kan dat je de das om doen. Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik kan mij niet herinneren dat er in darks souls 3 of sekiro zo'n vertraging zat in de uitvoering van je input. Het went op den duur maar het voelt slecht. Misschien dat de input delay de input buffer ook wat in de weg kan zitten, geen idee.
Ik heb inderdaad ook wel het idee dat het in voorgaande delen veel minder was. Nu had je in Sekiro überhaupt geen grote wapens, dus zal het daar niet snel een probleem geweest zijn, maar DS3 speelde ik vaak ook met grote wapens en had daar veel minder buffering. Het zou overigens best wel eens met het paard te maken hebben. Die draait een stuk minder snel dan dat een player dat kan, dus wellicht dat ze daarom wat meer input buffering toegepast hebben. Geen input buffering is ook niet echt een optie omdat je dan weer het probleem hebt dat bepaalde inputs genegeerd worden omdat er nog een animatie actief is en kan mij voorstellen dat ze wel geëxperimenteerd hebben met diverse instellingen en daarmee tot een compromis gekomen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Superkiwi schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:59:
Driehoekje + pijltje omhoog/omlaag/links/rechts.
Ik kan 6 items toevoegen aan mijn pouch, moet alleen nog uitvogelen hoe ik die andere twee kan gebruiken zonder het menu te openen.
Volgens mij kun je die alleen vanuit het menu activeren, ik gebruik die 2 slots voor m'n lamp en verrekijker.
CrapperDeCrap schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 00:37:

Drie grootste hekel punten vind ik de camera, input buffer en het niet direct uitvoeren van je acties. Ik hoop dat ze ooit nog een optie toevoegen dat de camera niet zelf centreert als je niet gelocked bent en gaat lopen. Heel irritant en vooral tegenover scherm vullende vijanden kan het je you died opleveren, omdat je meer met de camera dan de vijand aan het vechten was. Gewoon een optie zoals Monster Hunter aub met een vrije camera.
Graphics niet voor deze tijd? Ik vind het echt een prachtige game, sowieso gaat goede art direction boven grafische toeters en bellen wat mij betreft. Maar ik ben nooit een plek in de game tegen gekomen waarvan ik dacht van "goh, hier is duidelijk wat minder aandacht aan besteed" zoals ik dat bij voorgaande Souls games nog wel eens tegen kwam.

En dat van die input buffer, dit voelde voor mij niet veel anders aan dan DS3, maar ik doe überhaupt nooit meer dan één jumping attack achter elkaar. Is het niet de cooldown na de animatie die je ervaart?

Verder wel eens wat die stutters betreft, maar heel erg stoor ik me daar over het algemeen ook weer niet aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Zijn hier nog mensen die bijna alles moeten opzoeken? Gisteren had ik weer eens geen enkel idee hoe ik in Nokron city moest geraken... voel me dan altijd zo dom. Zijn er echt mensen die zo alles kunnen uitvogelen? Ik snap al maar half wat die quest npc's zeggen eigenlijk.

Fantastische game ... maar voor mij kon het spel evenwel "google, the game" heten.

[ Voor 14% gewijzigd door SideShow op 22-03-2022 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whatsausername

Het is gelukt gisteravond! d:)b

Ik ben toch maar gaan zoeken naar een Spirit Ash. Uiteindelijk heeft het me een stuk of 7 pogingen gekost met de Lone Wolf Ash, Rogier en Margit Shackle. Veel jump attacks en wat minder agressief gespeeld. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Laatst online: 14-09 12:45

Asmongold heeft wel een leuke uiteenzetting over de moeilijkheidsgraad van Elden Ring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

SideShow schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:12:
Zijn hier nog mensen die bijna alles moeten opzoeken? Gisteren had ik weer eens geen enkel idee hoe ik in Nokron city moest geraken... voel me dan altijd zo dom. Zijn er echt mensen die zo alles kunnen uitvogelen? Ik snap al maar half wat die quest npc's zeggen eigenlijk.

Fantastische game ... maar voor mij kon het spel evenwel "google, the game" heten.
Ik snap zeker niet alles de eerste keren. Geeft niet, ik moet weer wennen om mijn brein te gebruiken na al die jaren Ubisoft en anderen die games open world noemen maar het dan toch op een rails zetten zodat je gewoon 'uit' staat.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
SD5k schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:05:
[...]

Volgens mij kun je die alleen vanuit het menu activeren, ik gebruik die 2 slots voor m'n lamp en verrekijker.

[...]

Graphics niet voor deze tijd? Ik vind het echt een prachtige game, sowieso gaat goede art direction boven grafische toeters en bellen wat mij betreft. Maar ik ben nooit een plek in de game tegen gekomen waarvan ik dacht van "goh, hier is duidelijk wat minder aandacht aan besteed" zoals ik dat bij voorgaande Souls games nog wel eens tegen kwam.

En dat van die input buffer, dit voelde voor mij niet veel anders aan dan DS3, maar ik doe überhaupt nooit meer dan één jumping attack achter elkaar. Is het niet de cooldown na de animatie die je ervaart?

Verder wel eens wat die stutters betreft, maar heel erg stoor ik me daar over het algemeen ook weer niet aan.
De game is zeker prachtig. En ik ben ook voor art direction boven technisch grafische prullaria, maar in dat laatste aspect is het aardig gedateerd. En dat is geen enkel probleem. Heb mij geen moment gestoord aan de graphics, maar dan mag de performance wel vele malen beter. Die is gewoon uiterst slecht op pc.

Dark Souls 3 heb ik al jaren niet meer gespeeld, daarom kan ik het ook niet met zekerheid zeggen mbt de input delay en buffer. Het is zeker niet de cooldown of recovery van een animatie, want daar ging aan het begin het nog wel is de mist mee in en sindsdien goed opgelet. Ik zal wel ergens iets niet goed doen, maar het voelt allemaal net wat minder dan DS3 en Sekiro.

Het zijn kleine persoonlijke smetjes op een top game. Die ik iedereen kan aanraden.
Pagina: 1 ... 33 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten