In mijn voorbeeld wel.
Maar vergeet niet dat mijn Uchi ondertussen naar +10 is gelevelled en de Fang gewoon de niet geupgrade versie is

En alle wapen stats worden weergegeven voor als IK het zou equippen, dus ook mijn attributes (STR/DEX/FAI etc) zijn van toepassing op de getoonde stats.
Ik heb ook enkele standaard Greatswords die bijna net zoveel damage doen als mijn geupgrade Uchi.
Wat hierboven al gezegd is moet je je niet blind staren op dmg output cijfertjes. Een Uchigatana is een klein, licht DEX wapen waarmee je vrij snelle combo's kunt uitvoeren. Een Greatsword is een stuk zwaarder en in de tijd dat ik met mijn Uchi 3 klappen uitdeel kun je er met een Greatsword misschien één uitdelen.
Ondanks het significante verschil in dmg output doen ze onder de streep wellicht dezelfde dmg per tijdseenheid, puur vanwege de snelheid waarmee je kunt attacken.
Het ligt er maar net aan wat je fijn vindt spelen.
Ik heb graag een éénhandig wapen omdat ik met schild speel (parry en block counters + reposte for the win). In Dark Souls 3 en Bloodborne liep ik wel vaker met een tweehandig Greatsword.
Probeer nog steeds te snappen hoe ik dit moet uitlezen.
Is het nu, met alle uitleg in de posts hierboven, duidelijker?
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Genoeg mensen hier die ze kunnen beantwoorden
[
Voor 71% gewijzigd door
Superkiwi op 17-03-2022 13:50
]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"