Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 12:45
Mijn zoontje (15 jr) heeft op pc gisteren alle achievements gehaald! *O*
Ok, wel met wat backup Kung Fu zodat ie alle endings kon doen en hij had met zijn strength build wat moeite met de laatste boss en heeft de nodige filmpjes gekeken hoe die die endings moest bereiken, maar ben toch trots O-)

Ik ben nog niet eens bij Rahdan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
VP. schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 03:58:
[Afbeelding]

Ik ben sprakeloos. Dit was een van de tofste dingen die ik ooit heb gespeeld. Wat een onvergetelijke ervaring. Maar toch ook een zware bevalling. Ben wel een soort van blij dat het nu voorbij is (mag ook wel om 4 uur 's nachts op een woensdag.. #freelancelife). Ik ga hem direct uninstallen en hou het bij de mooie herinneringen.. fuck die ng+ 🤣

Ben blij dat ik zelf zoveel heb kunnen uitvogelen. Ik gok dat 95% van al m'n progression uit organische exploration kwam. Pas op het eind moest ik echt even opzoeken hoe ik die questline van Ranni kon progressen.

Wanneer komt die DLC? :+
Hoe speelt het op PC? Heb zelf een 2070S maar misschien toch een beetje schrik dat het niet draait zoals het zou moeten. Kan het ook op PS5 spelen, maar dan moet ik die eens gaan afstoffen en speel liever op PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
UnderAVoidSky schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Hoe speelt het op PC? Heb zelf een 2070S maar misschien toch een beetje schrik dat het niet draait zoals het zou moeten. Kan het ook op PS5 spelen, maar dan moet ik die eens gaan afstoffen en speel liever op PC.
De enige keer dat beeld wat happert waar mensen over klagen is als er een flinke zone wissel van toepassing is. Ik heb dit zelf paar keer ervaren maar niet in extreme maten.

Specs van mijn pc kun je in mijn inventaris zien, speel op 1440p alles max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
yinx84 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:30:
Vraagje voor de casters. Houden jullie je staff in de linker of rechter hand? Wil voor 't eerst een Mage proberen en lees hier en daar dat je het beste je wapen in je rechter hand kunt houden zodat je makkelijk toegang hebt naar je weapon skill. Maar als je je staff links beet hebt betekent dat je mounted niet kunt casten. Dat is toch je main source van damage.

Wat is de aan te raden methode? Toch staff in rechter hand?
Mounted kun je het wapen van je linker- naar je rechterhand switchen met driehoekje+R1 (hoe je unmounted van 2H naar 1H switcht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
Superkiwi schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 18:40:
[...]

Jazeker, onderin je scherm vind je de quick button om details te vergelijken en dan krijg je de oude en nieuwe waardes mooi naast elkaar.
In het plaatje hieronder en voor de Playstation spelers is het de R3 knop:

[Afbeelding]

En dan krijg je het dus zo in beeld:

[Afbeelding]

*plaatjes van google, niet mijn plaatjes ;)
Mis ik iets? Dat zijn toch niet de oude en nieuwe waarden naast elkaar? Je ziet alleen maar blauwe/rode stats waar je niet uit kunt opmaken hoeveel je er nou exact op vooruit of achteruit gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:39
Atari schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:34:
[...]

Mis ik iets? Dat zijn toch niet de oude en nieuwe waarden naast elkaar? Je ziet alleen maar blauwe/rode stats waar je niet uit kunt opmaken hoeveel je er nou exact op vooruit of achteruit gaat
Volgens mij moet je in de getoonde afbeelding de rechter thumbstick indrukken, dan zie je de daadwerkelijke AR.

Ik weet niet of je dan ziet wat huidig en nieuwe AR zal zijn. Mogelijk zie je alleen de nieuwe AR in het blauw, dus dat je er op vooruit gaat maar niet hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:19
Uit de patchnotes : Added a function to record an icon and the name of an NPC on the map when you encounter that NPC.

Iemand enig idee hoe dit in de praktijk werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Mimic tear, Hoarfrost Stomp en Sword of night and flame nerf :).

Een maat van mij heeft echt alle registers open gegooid qua voorgekauwde YouTube cheese builds, als dat maar goed komt.

Ik hoop puur voor mijn eigen vermaak dat ze t kapot hebben generfed. En ik over discord ff kan gniffelen over zijn hopelijk aanstaande frustraties. Tot ie natuurlijk weer YouTube erbij pakt voor het volgende kaasplankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
CrapperDeCrap schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:42:
[...]

Mimic tear, Hoarfrost Stomp en Sword of night and flame nerf :).

Een maat van mij heeft echt alle registers open gegooid qua voorgekauwde YouTube cheese builds, als dat maar goed komt.

Ik hoop puur voor mijn eigen vermaak dat ze t kapot hebben generfed. En ik over discord ff kan gniffelen over zijn hopelijk aanstaande frustraties. Tot ie natuurlijk weer YouTube erbij pakt voor het volgende kaasplankje.
Lol, ik liep ook rond met een MIMIC tear en Hoarfrost stomp. Niet eens afgekeken van youtubers. Die 2 alleen al maakte iedere boss fight echt super makkelijk. Nu moet ik de game weer normaal gaan spelen |:( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
Invisible_man schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 07:51:
[...]

Zat al even te kijken, enige wat mij raakt is de nerf op de mimic tear :( Maar die was ook wel wat overpowered om eerlijk te zijn, die kon sommige kleine bazen solo verslaan...

Maar nu gaat het mij niet eens zozeer om de hoeveelheid damage die die uitdeelt, in de meeste gevallen doe ik zelf altijd nog de meeste, maar vooral voor het agro pullen en damage te tanken. Bij sommige bazen is zelfs healen een uitdaging om te doen zonder dat je meteen je gehealde hp weer kwijt bent, en dan is het wel zo prettig even geen agro te hebben.
Aggro lijkt onveranderd te zijn, alleen damage is minder. En als ik het goed lees doet ie wat meer afwisseling in de attack patterns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Rule schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:44:
[...]

Lol, ik liep ook rond met een MIMIC tear en Hoarfrost stomp. Niet eens afgekeken van youtubers. Die 2 alleen al maakte iedere boss fight echt super makkelijk. Nu moet ik de game weer normaal gaan spelen |:( :'(
Er zal genoeg "cheese" overblijven.

En wie weet valt het allemaal wel mee. Summons zijn sws al OP. Alles dat ervoor zorgt dat jij de aggro niet hebt is sterk. En dat zal die mimic vast nog steeds kunnen. Nu moet je misschien ietwat meer knoppen indrukken dan alleen L2.

En wie weet vind je de uitdaging van een taaie Boss verslaan wel tof zonder "hulp".

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
De kracht van de Mimic voor melee characters ligt ook vooral in het feit dat 'ie zo vaak bosses kan staggeren. Dat is volgens mij aardig intact gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
UnderAVoidSky schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:11:
[...]

Maat van me red het makkelijk met een 1060 6gb op 1080p en een andere speelt het prima op 4k met een 3060ti. Een 2070s zou het prima moeten kunnen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atari schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:34:
[...]
De linkerkolom geven je stats weer met het item wat je nu equipped hebt, de rechterkolom met het item wat je wil gaan equippen. De rode en blauwe cijfers geven aan of die stats beter danwel slechter zijn.
Of begrijpen wel elkaar niet en praten we nu totaal langs elkaar heen?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Blasphemous Blade heeft overigens een stealth nerf gekregen ook. De weapon art doet ~35% minder schade. Nog steeds een bizar goed wapen, gezien het 2-handen ervan het healing effect verdubbelt en de weapon art kan een boss als
spoiler:
Malenia
nog steeds chain straggeren.

[ Voor 5% gewijzigd door yinx84 op 17-03-2022 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Playa del C. schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:05:
[...]

Gefeliciteerd!

Ik heb zelf Dark Souls 1,2,3 en Sekiro nog niet gespeeld (pc). Er vanuitgaand dat ik het leuke spellen ga vinden. Is het aan te raden om te beginnen bij DS Remastered om zo de serie door te gaan? Of is het aan te raden om meteen maar te starten met Elden Ring?

(Ter vergelijking: als iemand GTA series in wil stappen, dan zou ik aanraden te beginnen bij GTA 5. Niet bij GTA1, 2, 3, VC, SA of 4).
Elden Ring is wat mij betreft wel het kroonjuweel van de SoulseBorneKiroRing (lol) reeks, hierbij zeggende dat ik alleen Sekiro nog een keer moet oppakken.

Als je het toch in volgorde wil doen:
DS1-3 + Elden Ring liggen in elkaars verlengde (DS1+DS3 qua lore).
Demon's Souls staat op zichzelf, maar is wel de grondlegger voor de Dark Souls reeks.
Bloodborne staat op zichzelf (hier begon FS een beetje met fast-paced combat, die ook in DS3 en Sekiro z'n weg vond)

Kortom, ervan uitgaande dat je hooked wordt aan FromSoftware games kun je met Elden Ring beginnen en daarna de rest. Ja, eerdere delen kunnen misschien daarna wat clunky of een klein beetje verouderd aanvoelen, maar hé je bent hooked aan Soulslike, dus dat neem je dan voor lief.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
Superkiwi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:21:
[...]

De linkerkolom geven je stats weer met het item wat je nu equipped hebt, de rechterkolom met het item wat je wil gaan equippen. De rode en blauwe cijfers geven aan of die stats beter danwel slechter zijn.
Of begrijpen wel elkaar niet en praten we nu totaal langs elkaar heen?
Ja, ik denk het. Ik zie het in ieder geval niet op de screenshots die je erbij hebt gezet en ik heb het zelf ook nog niet in-game gezien.

Je ziet dat het geselecteerde wapen een blauwe stat heeft van bv 150, maar je ziet niet wat het verschilt met het wapen wat je op dat moment hanteer.
Als er +17 ofzo achter staat, betekent dit volgens mij niet dat het +17 met je huidige wapen is, maar dat is de scaling stat op het nieuwe wapen.

Base stat + scaling stat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Laatst online: 16:45
yinx84 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:16:
De kracht van de Mimic voor melee characters ligt ook vooral in het feit dat 'ie zo vaak bosses kan staggeren. Dat is volgens mij aardig intact gebleven.
Klopt ja, en niet eens zozeer dat die zelf veel laat staggeren, maar ook vooral dat die zorgt dat de stagger bar (die je niet kan zien overigens) niet te veel wegzakt terwijl je bijvoorbeeld aan het healen bent. Daar blijken throwing knives ook goed voor te zijn overigens.

Dat is voor veel bosses ook vaak wel een strategie, niet te voorzichtig spelen en vooral proberen te staggeren.

Had gister de laatste boss van
spoiler:
Crumbling Farum Azula

verslagen, maar had meer moeite met die gast op het paard voor de boss arena dan met de boss zelf. Nergens de tijd om te healen, zowel ranged als close by gevaarlijk en kan je makkelijk two-shotten. Heeft me wel een poging of tien gekost. De boss zelf was vervolgens first try neer |:( . Een strength build is dat betreft niet altijd even gebalanceerd en voor sommige end game vijanden ben je met een great sword gewoon te traag om snel in een klein gaatje damage te doen. In mijn ng+ run er maar een long sword ofzo er naast speccen voor die situaties en anders heb ik ook al wat levels in sorceries gestopt, dus daar maar eens wat meer mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
CrapperDeCrap schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:10:
[...]

Er zal genoeg "cheese" overblijven.

En wie weet valt het allemaal wel mee. Summons zijn sws al OP. Alles dat ervoor zorgt dat jij de aggro niet hebt is sterk. En dat zal die mimic vast nog steeds kunnen. Nu moet je misschien ietwat meer knoppen indrukken dan alleen L2.

En wie weet vind je de uitdaging van een taaie Boss verslaan wel tof zonder "hulp".

Succes.
Opzich heb je ook wel gelijk. Maar het feit dat summons bestaan wil ook wel zeggen dat de developers bosses ontwerpen met summons in mind. Heel veel bosses hebben een ontzettend dikke grote AOE attack die meer dan 180 graden damage kan doen. Het is bijna meer cheese om te summonen en vervolgens ranged damage te doen met spells ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
Ambition88 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:41:
Uit de patchnotes : Added a function to record an icon and the name of an NPC on the map when you encounter that NPC.

Nog niet gezien, maar ik denk Add marker plus de mogelijkheid om text bij je marker te plaatsen.
Wel handig lijkt me. Zo kun je dan bv bij merchants erbij zetten.
Fire arrows of Kukri's etc.

Of welke (mini)-boss er ook alweer zat als je die op een later tijdstip wil doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Atari op 17-03-2022 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Rule schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:31:
[...]

Opzich heb je ook wel gelijk. Maar het feit dat summons bestaan wil ook wel zeggen dat de developers bosses ontwerpen met summons in mind. Heel veel bosses hebben een ontzettend dikke grote AOE attack die meer dan 180 graden damage kan doen. Het is bijna meer cheese om te summonen en vervolgens ranged damage te doen met spells ofzo
Ja, maar bedenk ook dat het aantal mensen dat ze met Elden Ring bereiken veel en veel groter is dan ze oorspronkelijk met dark en deamon souls hadden. Dan is dit wel een mooie optionele manier om niet meteen je game veel simpeler te maken. Het is nu je eigen keuze of je het je makkelijker wil maken. En voorheen had je natuurlijk wel altijd nog de optie van human sumons, maar naar verloop van tijd wanneer je game minder gespeeld wordt is dat ook een stuk lastiger, dus wat dat betreft een best wel slimme move van from.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Atari schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:31:
[...]
Je ziet dat het geselecteerde wapen een blauwe stat heeft van bv 150, maar je ziet niet wat het verschilt met het wapen wat je op dat moment hanteer.
Als er +17 ofzo achter staat, betekent dit volgens mij niet dat het +17 met je huidige wapen is, maar dat is de scaling stat op het nieuwe wapen.

Base stat + scaling stat
Ah, nu begrijp ik de verwarring.
De eerste screenshot was puur om aan te geven dat er een "compare details" knop onderin beeld staat, de tweede screenshot is dan hoe de vergelijking er in je beeld uit komt te zien. En ook met wapens zie je dan van allebei de base dmg + scaling waardoor je ze dus kunt vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:31

Plainside

I browse when I'm at work

Geweldig spel is dit, al 60 uur in de game zitten, maar nog geen enkele keer voorbij Lurnia nog gekomen met 4-5 verschillende chars. Vooral omdat ik nog niet weet welke speel stijl mij het beste schikt. Vanavond maar eens nog weer een nieuwe maken met focus op str, fth/int met zo'n get OP quick video. Bij andere From Soft games ging het ook hetzelfde aan toe, zal het vanzelf uitspelen een keer maar wanneer denk over paar honderd uur een keer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Superkiwi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:36:
[...]

Ah, nu begrijp ik de verwarring.
De eerste screenshot was puur om aan te geven dat er een "compare details" knop onderin beeld staat, de tweede screenshot is dan hoe de vergelijking er in je beeld uit komt te zien. En ook met wapens zie je dan van allebei de base dmg + scaling waardoor je ze dus kunt vergelijken.
Aha ok, dan ga ik dit nog eens opnieuw bekijken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is best wel een snelle patch, voor degene die hem nog niet uitgespeeld hebben wel jammer dat het dan mid game komt.

Mimic was mijn favoriete summon, dus wel jammer van de nerfs. Ik kwam hem zelf pas mid-game tegen daarvoor grotendeels de Wolves gebruikt.

Speedrunnen wordt ook gelijk gekilled qua strat. Dus die zullen denk nog wel even op current patch blijven tot ze een nieuwe strat gevonden hebben.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
Invisible_man schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:35:
[...]

Ja, maar bedenk ook dat het aantal mensen dat ze met Elden Ring bereiken veel en veel groter is dan ze oorspronkelijk met dark en deamon souls hadden. Dan is dit wel een mooie optionele manier om niet meteen je game veel simpeler te maken. Het is nu je eigen keuze of je het je makkelijker wil maken. En voorheen had je natuurlijk wel altijd nog de optie van human sumons, maar naar verloop van tijd wanneer je game minder gespeeld wordt is dat ook een stuk lastiger, dus wat dat betreft een best wel slimme move van from.
Dit inderdaad. Je kunt de game zo moeilijk of zo makkelijk maken als je maar wil, zonder de aanwezigheid van moeilijkheidsgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Invisible_man schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:31:
[...]

Klopt ja, en niet eens zozeer dat die zelf veel laat staggeren, maar ook vooral dat die zorgt dat de stagger bar (die je niet kan zien overigens) niet te veel wegzakt terwijl je bijvoorbeeld aan het healen bent. Daar blijken throwing knives ook goed voor te zijn overigens.

Dat is voor veel bosses ook vaak wel een strategie, niet te voorzichtig spelen en vooral proberen te staggeren.

spoiler:
Crumbling Farum Azula

verslagen, maar had meer moeite met die gast op het paard voor de boss arena dan met de boss zelf. Nergens de tijd om te healen, zowel ranged als close by gevaarlijk en kan je makkelijk two-shotten. Heeft me wel een poging of tien gekost. De boss zelf was vervolgens first try neer |:( . Een strength build is dat betreft niet altijd even gebalanceerd en voor sommige end game vijanden ben je met een great sword gewoon te traag om snel in een klein gaatje damage te doen. In mijn ng+ run er maar een long sword ofzo er naast speccen voor die situaties en anders heb ik ook al wat levels in sorceries gestopt, dus daar maar eens wat meer mee doen.
Herkenbaar! Sterker nog, ik had meer moeite met die Sentinel dan ik had met
spoiler:
Malenia
. Flink resistant voor Holy damage... daar sta je dan met je STR/FTH build :'(
Plainside schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:42:
Geweldig spel is dit, al 60 uur in de game zitten, maar nog geen enkele keer voorbij Lurnia nog gekomen met 4-5 verschillende chars. Vooral omdat ik nog niet weet welke speel stijl mij het beste schikt. Vanavond maar eens nog weer een nieuwe maken met focus op str, fth/int met zo'n get OP quick video. Bij andere From Soft games ging het ook hetzelfde aan toe, zal het vanzelf uitspelen een keer maar wanneer denk over paar honderd uur een keer...
Let er wel op dat die 'get OP quick' videos misschien nu wel outdated zijn met de patch van vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
CrapperDeCrap schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Dit inderdaad. Je kunt de game zo moeilijk of zo makkelijk maken als je maar wil, zonder de aanwezigheid van moeilijkheidsgraden.
Als je elden ring niet speelt zonder rollen, zonder te levelen, geblindoekt en met je handen vastgebonden op je rug ben je een echte casual... /s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Plainside schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:42:
Ik zit bijna tegen het einde aan. Alleen de end-boss nog en dan save scummen voor alle endings voor de platinum trophy en daarna eindelijk..

Haha, ik ben nu al in gedachten bezig met een volgende NG build. Ik zal wel wat minder intensief gaan spelen. Deze game heeft zo'n beetje sinds release m'n hele leven opgeslokt. No-life wordt weer wat meer Some-life ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

yinx84 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Let er wel op dat die 'get OP quick' videos misschien nu wel outdated zijn met de patch van vandaag.
Nah, nog paar uur werken nu dus denk dat er dan al wel weer een nieuwe is, en anders gewoon die metalen bal van de kliff werken, duurt wat langer maar kan je makkelijk wat runes farmen ala 1.3k elke 2-10 seconden.
Atari schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:54:
[...]

Ik zit bijna tegen het einde aan. Alleen de end-boss nog en dan save scummen voor alle endings voor de platinum trophy en daarna eindelijk..

Haha, ik ben nu al in gedachten bezig met een volgende NG build. Ik zal wel wat minder intensief gaan spelen. Deze game heeft zo'n beetje sinds release m'n hele leven opgeslokt. No-life wordt weer wat meer Some-life ;)
Shiiieeee... das een goeie ja, Save Scummen voor alle eindes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atari
Danny Phantom schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:52:
[...]

Als je elden ring niet speelt zonder rollen, zonder te levelen, geblindoekt en met je handen vastgebonden op je rug ben je een echte casual... /s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XALHPgv9S4b44xiA0G0FZWcC2kw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ihLfHtoP1ZATbIchGnwL1og1.jpg?f=user_large

Deze mist alleen nog een banana-controller :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Invisible_man schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:31:
[...]

spoiler:
Crumbling Farum Azula

Wel een heerlijke boss-fight. Had idd misschien wat lastiger gemogen, maar na
spoiler:
Malenia
wordt zo'n beetje alles als 'makkelijk' ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Atari schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:01:
[...]

[Afbeelding]

Deze mist alleen nog een banana-controller :*)
Ik heb helaas alles behalve stealth al gebruikt, ben dus een echte cheater :(

Gaat nergens over bij sommige mensen, bedoel leuk als je jezelf shit oplegt, maar ga geen anderen lastig vallen met je gezeik 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Danny Phantom schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Gaat nergens over bij sommige mensen, bedoel leuk als je jezelf shit oplegt, maar ga geen anderen lastig vallen met je gezeik 8)7
Precies, als het in de game zit, is het geoorloofd. De BS die FS soms op je afvuurt, dan kunnen ze het terugkrijgen ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17:35
Plainside schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:57:
[...]

Nah, nog paar uur werken nu dus denk dat er dan al wel weer een nieuwe is, en anders gewoon die metalen bal van de kliff werken, duurt wat langer maar kan je makkelijk wat runes farmen ala 1.3k elke 2-10 seconden.

[...]

Shiiieeee... das een goeie ja, Save Scummen voor alle eindes.
Als je iets verder bent is die bal wel wat traag. Ik heb het tien minuten gedaan om armour te kunnen kopen maar ik vind het echt te saai. Voor mijn gevoel haal ik meer runes door het eerste stuk van nokstella te doen
spoiler:
die mimics met stroom, killen elkaar vrij vakkundig
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Danny Phantom schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Je moet het een beetje zien zoals ee nuzlock met pokemon, je kunt voor jezelf de uitdaging vergroten door jezelf bepaalde restricties op te leggen. Gamen doe je voor plezier en ontspanning, zodra je zwaar gefrustreerd raakt haal de cheese strats uit de kast.

Wat interesseert mijn nou wat rando's op internet vinden van jou tijdsverijf/entertainment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:49
Als eerste souls game voor mij, vermaak ik me opperbest met de game. Ik snap een aantal zaken niet, maar heb toch leuke vorderingen.

Nu 37 uur gespeeld en zit op lvl48 en heb 2 wapens op 10+ de morningstar en double edge sword. En ben zoekende qua stats. Die vind ik wel lastig.
Wil een strenght dude maken, want zo'n groot zwaard vind ik gaaf :+ die van Guts bv. Dus ben strg en vigor aan het levelen.

spoiler:
Mjah heb gisteren de Moonveil gekregen in een grot. En daar moet ik weer mijn int op lvl23 hebben. rrarrhh . Fijn ding mept lekker snel en range is een stuk beter, dan de morningstar. Ik doe de aanname dat ik int verder omhoog moet levelen, zodat deze meer dgm zal doen met de special attacks.

Hoe kom ik erachter de story line te kunnen volgen. In Stormveil heb ik die dude aangepakt, daarna ging ik naar dat kasteel waar je die mannetjes lopen met zo'n groot stenen masker en de bazin Moon queen tegenkomt die met dr k*dt kids op de grond heeft. Makkie, maar daarna ben ik kansloos, omdat ik niet in de buurt kan komen om haar te meppen. Derun om bij haar te komen vind i kwel erg vermakkelijk, duurde mij 3.5 uur :+

Ik heb geen zin om YT af te struinen om max te kunnen grinden en dan alle bazen met 3 klappen versla, dat maakt voor mij de gameplay kapot. Game moet alleen niet soort van onmogelijk worden, dat ik 3 uur bezig met met 1 baas...Dat is mij te frusterend.

Mijn beste armor is nog steeds de default vagebond :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
Exactor it schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:41:
[...]

Als je iets verder bent is die bal wel wat traag. Ik heb het tien minuten gedaan om armour te kunnen kopen maar ik vind het echt te saai. Voor mijn gevoel haal ik meer runes door het eerste stuk van nokstella te doen
spoiler:
die mimics met stroom, killen elkaar vrij vakkundig
.
Er is een nog efficiëntere, 11k runes voor een kip zonder kom de afgrond in te lokken. iets dat je elke 15 seconden kunt resetten. Je moet daarvoor wel de eerste great rune hebben geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
spoiler: title
Godskin Apostel, in Divine Tower Caelid
Can f%^k right off! Vond dat een extreem frustrerend gevecht 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
Vildhjarta schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:00:
Ik heb een zelfde genaamde gast gevochten bij een
spoiler:
windmolen dorp net buiten de capitol
is die jij tegen bent gekomen lastiger, zo veel health leek hij niet te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Ambition88 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:41:

De npcs staan op je map met een klein icoon, dit gaat vanzelf en hoef je zelf niet te doen in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Vildhjarta schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:00:
Die was voor mij weer een eitje, lekker stunlocken met mijn strength build en zweihander :)

Vond zijn dikke broertje irritanter.

[ Voor 5% gewijzigd door Invisible_man op 17-03-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
Deze straks eens testen met een generfde mimic.

https://eldenring.wiki.fextralife.com/Cursed-Blood+Pot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Patch Notes 1.03
-Decreased weapon skill, Sword of Night and Flame’s damage
-Decreased Ash of War, Hoarfrost Stomp's damage and increase cast time

Leuk voor de speedrunners...
maar deathblight PvP exploit is wel oké?
ha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
LadyVodka schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:38:
Patch Notes 1.03
-Decreased weapon skill, Sword of Night and Flame’s damage
-Decreased Ash of War, Hoarfrost Stomp's damage and increase cast time

Leuk voor de speedrunners...
maar deathblight PvP exploit is wel oké?
ha!
Ook dat zullen ze wel aanpassen.
From zal ook niet elke exploit meteen te pakken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
ArgantosNL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Ik heb een zelfde genaamde gast gevochten bij een
spoiler:
windmolen dorp net buiten de capitol
is die jij tegen bent gekomen lastiger, zo veel health leek hij niet te hebben.
Die versie was vele malen makkelijker vond ik. Dat stuk level was wel geniaal qua vibe. (Midsommar/Bloodborne Hemwick mix ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atari schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:45:
[...]
Aha ok, dan ga ik dit nog eens opnieuw bekijken. Thanks!
Ik heb de game even gestart en een screenshot gemaakt.
Mijn equipped wapen is een Uchigatana +10, ik vergelijk nu de stats met een Bloodhound's Fang:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WE0mXjTzGYjLmLEce9jd2r_nX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHXxzCoFSz5oQN2QF3WvaTPj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Superkiwi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:57:
[...]

Mijn equipped wapen is een Uchigatana +10, ik vergelijk nu de stats met een Bloodhound's Fang:

[Afbeelding]
Dan ga je er dus achteruit.
Wit huidige stats, rood/blauw nieuwe stats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Superkiwi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:57:
[...]

[Afbeelding]
Nice! Dit is wat ik dacht te missen, maar zit er dus wel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Atari schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:03:
[...]
Nice! Dit is wat ik dacht te missen, maar zit er dus wel in.
Let wel: je kunt alleen stats vergelijken in je equipment menu, niet in het inventory menu ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Loei123 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:59:
[...]
Je wil de tegenstander wel een eerlijke kans geven toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Laatst online: 11-08 18:37
Loei123 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:59:
[...]

Wit huidige stats, rood/blauw nieuwe stats.
Klopt dit wel? Is wit niet standaard damage en de rechtse met rood en blauw de skilldamage?
Ik vind dit nog steeds verwarrend :+

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

FlyLight3r schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:16:
[...]

Klopt dit wel? Is wit niet standaard damage en de rechtse met rood en blauw de skilldamage?
In dat voorbeeld is die 141 de base damage van de Bloodhound's Fang, en die 46 is de scaling damage die daar bovenop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Is wit niet standaard damage en de rechtse met rood en blauw de skilldamage?
Nee, wit (alles links van de pijltjes) zijn de stats van mijn Uchigatana.
Alles rechts van de pijltjes zijn de stats van de Bloodhound's Fang, en de rode/blauwe kleuretjes geven aan of die stats beter of slechter zijn dan die van mijn Uchi.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 23:09
Game eergisteren platinum gehaald.Melania down gekregen. De enige echt keer dat ik andere spelers heb gesummoned om daarna achter te komen dat de bosses blijkbaar scalen naarmate je coop speelt. Vanwege het’unable to summon cooperator debacle’ en het feit dat je progress (blijkbaar) niet meekomt als je zelf word gesummoned toch maar solo gedaan en na veel vloeken en tieren haar 1:00 snachts down gekregen.

Melania slaat imho nergens op.

Anyways kan niet wachten op DLC. Ben echt door het spel heen geblazen. Blijkbaar 80 uur over gedaan alhoewel het veel korter aanvoelt.

Erg van genoten verder, mooie gigantische wereld. Veel verschillende gebieden en vijanden. Optional bosses zijn ook erg vet. Open world draken. Voor mij echt GOTY nu al 😄

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Superkiwi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:21:
[...]

Nee, wit (alles links van de pijltjes) zijn de stats van mijn Uchigatana.
Alles rechts van de pijltjes zijn de stats van de Bloodhound's Fang, en de rode/blauwe kleuretjes geven aan of die stats beter of slechter zijn dan die van mijn Uchi.
Vergeet niet dat je je AR (Attack Rating) alleen weer ziet bij je Character pagina (tenminste nog niet gezien in inventory/equip menu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:49

ijskonijn

Now MOVE!

[...]

Nee, hij zit nu in "compare" mode. Witte tekst zijn de waardes het equipped wapen, en de rode/blauwe waardes zijn die van het wapen waar mee vergeleken wordt. Rood is slechter, blauw is beter.

In dit geval is de Uchigatana qua damage een stuk beter dan de Bloodhound's fang.
De bloodhound's fang blockt wel meer damage en hij heeft een iets beter Passive Effect (wel apart dat die niet blauw is, zou je hier wel verwachten)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
ArgantosNL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:45:
[...]

Er is een nog efficiëntere, 11k runes voor een kip zonder kom de afgrond in te lokken. iets dat je elke 15 seconden kunt resetten. Je moet daarvoor wel de eerste great rune hebben geloof ik.
Op dat zelfde plekje kun je 10m+ souls per uur halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@Superkiwi Dus de Uchi is beter? Probeer nog steeds te snappen hoe ik dit moet uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
Cardinal schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:23:
@Superkiwi Dus de Uchi is beter? Probeer nog steeds te snappen hoe ik dit moet uitlezen.
Gooi maar eens paar sombering stones in die fang.. ik heb 1,5 uur gedaan over die boss die dat ding dropt. Het was mn eerste gevecht waar ik even over deed en sindsdien heb ik eigenlijk toegewerkt naar dat wapen. Alleen al vanwege de looks. Ding ziet er zo vet uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmp1982
Danny Phantom schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:22:
[...]

Op dat zelfde plekje kun je 10m+ souls per uur halen :D
Bij dynasty mausoleum midpoint heb je ook wel een leuk farmplekje. Paar seconden 20K kan je eventueel ook nog golden scarab toevoegen als talisman voor 20% extra runes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:49

ijskonijn

Now MOVE!

In dit specifieke geval wel ja, maar deze Uchi is wel al geupgrade naar +10, de Bloodhound's fang is nog helemaal niet geupgrade. Die gaat met upgraden wel de Uchi voorbij

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
Naast verschillen in damage, heb je ook nog moveset, attackspeed en de reach van het wapen dat invloed heeft op hoeveel damage je doet.

staar je niet te blind op de cijfers, en kijk wat goed voelt om mee te vechten.

Een wapen dat 2 keer zoveel damage doet maar 3 keer zo moeilijk om te raken heb je er nog niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In mijn voorbeeld wel.
Maar vergeet niet dat mijn Uchi ondertussen naar +10 is gelevelled en de Fang gewoon de niet geupgrade versie is ;)
En alle wapen stats worden weergegeven voor als IK het zou equippen, dus ook mijn attributes (STR/DEX/FAI etc) zijn van toepassing op de getoonde stats.

Ik heb ook enkele standaard Greatswords die bijna net zoveel damage doen als mijn geupgrade Uchi.
Wat hierboven al gezegd is moet je je niet blind staren op dmg output cijfertjes. Een Uchigatana is een klein, licht DEX wapen waarmee je vrij snelle combo's kunt uitvoeren. Een Greatsword is een stuk zwaarder en in de tijd dat ik met mijn Uchi 3 klappen uitdeel kun je er met een Greatsword misschien één uitdelen.
Ondanks het significante verschil in dmg output doen ze onder de streep wellicht dezelfde dmg per tijdseenheid, puur vanwege de snelheid waarmee je kunt attacken.
Het ligt er maar net aan wat je fijn vindt spelen.

Ik heb graag een éénhandig wapen omdat ik met schild speel (parry en block counters + reposte for the win). In Dark Souls 3 en Bloodborne liep ik wel vaker met een tweehandig Greatsword.
Probeer nog steeds te snappen hoe ik dit moet uitlezen.
Is het nu, met alle uitleg in de posts hierboven, duidelijker?
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Genoeg mensen hier die ze kunnen beantwoorden d:)b

[ Voor 71% gewijzigd door Superkiwi op 17-03-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Dmp1982 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:32:
[...]

Bij dynasty mausoleum midpoint heb je ook wel een leuk farmplekje. Paar seconden 20K kan je eventueel ook nog golden scarab toevoegen als talisman voor 20% extra runes
Dat is dezelfde plek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmp1982
Ah 😄 my bad, erg goede spot inderdaad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
FlyLight3r schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:29:
[...]

Gooi maar eens paar sombering stones in die fang.. ik heb 1,5 uur gedaan over die boss die dat ding dropt. Het was mn eerste gevecht waar ik even over deed en sindsdien heb ik eigenlijk toegewerkt naar dat wapen. Alleen al vanwege de looks. Ding ziet er zo vet uit :D
Hoe vaak ben je al met de backstep attack van iets af gevallen? Dit was mijn persoonlijke favoriet: https://www.xbox.com/en-GB/play/media/N5LNEEG8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
Exactor it schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:03:
[...]

Hoe vaak ben je al met de backstep attack van iets af gevallen? Dit was mijn persoonlijke favoriet: https://www.xbox.com/en-GB/play/media/N5LNEEG8
Haha Heerlijk :D

Het valt mee, ik gebruik eerlijk gezegd die vooral bij bosses. Maar ik ga niet liegen dat ik bij de eerste baas mezelf wel eens van de brug heb gelanceerd :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
Schijnt dat je alleen tekst kun plaatsen bij NPC's met een quest line.
Helaas, dan kan ik niet bij shopkeepers een opmerking plaatsen met wat ze verkopen.

Maar.. ik lees op Reddit een oplossing hiervoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NR2Y4wonNwagoKrPunycOgEpJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPNRgM6azsPZLVsBo5lTAfwU.jpg?f=fotoalbum_large

Straks ff een hoop icoontjes opruimen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Atari op 17-03-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
FlyLight3r schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:06:
[...]

Haha Heerlijk :D

Het valt mee, ik gebruik eerlijk gezegd die vooral bij bosses. Maar ik ga niet liegen dat ik bij de eerste baas mezelf wel eens van de brug heb gelanceerd :D
Ik doe bij de meeste bosses met logge aanvallen jumping attacks als de opening groot genoeg is. Alleen als ze snelle attacks doen vind ik het hilarisch om daardoorheen te vliegen met backstep slash met follow up heavy. Als je alles ontwijkt en ze twee keer raakt is het echt prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-07 14:43
Atari schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:17:
Schijnt dat je alleen tekst kun plaatsen bij NPC's met een quest line.
Helaas, dan kan ik niet bij shopkeepers een opmerking plaatsen met wat ze verkopen.

Maar.. ik lees op Reddit een oplossing hiervoor.

[Afbeelding]

Straks ff een hoop icoontjes opruimen ;)
Dus als je de NPC killt kun je de bell bearing geven aan die 2hoofd en daar al de items kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
arienvanhelden schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:33:
[...]

Dus als je de NPC killt kun je de bell bearing geven aan die 2hoofd en daar al de items kopen?
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Waarom zo agressief? Je kunt die ball bearing ook gewoon kopen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Exactor it schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:43:
Waarom zo agressief? Je kunt die ball bearing ook gewoon kopen toch?
Nope >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Als je ze doodt dan gaan de merchant icoontjes ook weer weg. Mooie quality of life change dit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Murder it is then!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
Hier moest ik hard om lachen:

But morally it DOESN'T FEEL GOOD

Thats why you let the donkey live.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOcKKO4m9R6ujglNZOTfgxxH7Z8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1B2i1aYV3g5Ii7S03wFVCIyS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:48:
Als je ze doodt dan gaan de merchant icoontjes ook weer weg.
Merchant icoontjes? Die heb ik nog niet gezien.
Ik leg nu bij elke merchant zelf een marker op de map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Superkiwi schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:17:
[...]

Merchant icoontjes? Die heb ik nog niet gezien.
Ik leg nu bij elke merchant zelf een marker op de map.
Inderdaad :) Dat hoeft dus niet meer, er zijn nu standaard icoontjes die geplaatst worden zodra je een merchant ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Kun je eigenijk die blauwe markers ook ergens in 1 keer uitzetten, ik heb er wel eens 4 ergens staan en kan die nergens goed terugvinden en dan moet je ze 1 voor 1 'uitzetten' ik kijk vast ergens overheen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die blauwe waypoints kun je volgens mij niet allemaal in één keer uitzetten.
De groene markers wel, daar heb je een optie "remove all markers".

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• yinx84
Vildhjarta schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:29:
Kun je eigenijk die blauwe markers ook ergens in 1 keer uitzetten, ik heb er wel eens 4 ergens staan en kan die nergens goed terugvinden en dan moet je ze 1 voor 1 'uitzetten' ik kijk vast ergens overheen.....
Je kan er max 5 plaatsen, dus wat je ook kunt doen is er 5 op een rijtje zetten en ze weer weghalen om het te 'resetten'. Hoef je niet je hele map over te zoeken naar die krengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:19
yinx84 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:23:
[...]

Inderdaad :) Dat hoeft dus niet meer, er zijn nu standaard icoontjes die geplaatst worden zodra je een merchant ontdekt.
Is het dan ook zo dat bij alle merchants die ik heb ontdekt er nu een marker staat? want ik heb echt geen idee meer waar ze allemaal zitten. Niet dat het heel erg is, alle crafting books en waarde volle items arcrunes/keys koop ik toch altijd meteen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Als ze vanuit FromSoftware dan toch bezig zijn met icoontjes plaatsen, laat mij dan ook zien waar ontdekte maar nog niet verslagen (mini-)bazen zich bevinden. Ik heb er nog een paar waarvan ik echt niet meer weet waar ze precies zitten :|
Nee geintje, laat die map maar lekker leeg zoals ie is.

(Kiwi kwam er te laat achter dat je zelf markers kunt plaatsen)

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 17-03-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
yinx84 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:38:
[...]

Je kan er max 5 plaatsen, dus wat je ook kunt doen is er 5 op een rijtje zetten en ze weer weghalen om het te 'resetten'. Hoef je niet je hele map over te zoeken naar die krengen.
Dank! Ik heb al een week een onvindbare marker. En erger me aan hem steeds zien op het kompasje. Straks even 5 keer klikken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B!g Boss
  • Laatst online: 11-12-2023
Lol, kwam ik daarstraks dit dorpje tegen 😂

Ik moet wel eerlijk zeggen, pas over geschakeld naar 2 katana's, maar ik zit nu in de citadel, daar is dat toch niet zo handig tegen die grote knechten...

[ Voor 14% gewijzigd door B!g Boss op 17-03-2022 20:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Playa del C. schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:05:
[...]

Gefeliciteerd!

Ik heb zelf Dark Souls 1,2,3 en Sekiro nog niet gespeeld (pc). Er vanuitgaand dat ik het leuke spellen ga vinden. Is het aan te raden om te beginnen bij DS Remastered om zo de serie door te gaan? Of is het aan te raden om meteen maar te starten met Elden Ring?

(Ter vergelijking: als iemand GTA series in wil stappen, dan zou ik aanraden te beginnen bij GTA 5. Niet bij GTA1, 2, 3, VC, SA of 4).
Ik bem begonnen met Demons Souls als kennismaking met het genre. Daarna alles chronologisch doorlopen. Van DS1 naar 2 is fijner als andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
[...]

Tip van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:13
[...]

Thanks man. Ik stoorde me er al aan want kon 1 beacon niet meer vinden. Soms is het cijfer onder de beacon niet te lezen als de achtergrond wit is. Hopelijk fixen ze dat ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:54:
[...]

Je krijgt een soort level up menu waarbij al je stats terug zijn naar je starting class niveau en je alle behaalde levels opnieuw kunt (moet) spenderen. Je ziet ook of de nieuwe waarde dan hoger of lager wordt dan je huidige spec.

Check vooraf even de minimale waardes voor spells of gear en houdt eventueel rekening met de STR X 1.5 bij two handen.

Twijfel je toch kun je het proces cancellen als je nog niet bevestigd hebt en dan is je item niet gespendeerd.
Mooi. Ik wil alles in STR en INT pompen wat ik nu in DEX heb zitten (40) Die Meteo Ore Blade is een Katana, speel ik het liefst mee en scaled harder op STR als DEX. Bijkomend voordeel is dat ik ook een GS als hardhitter kan gaan gebruiken 😃😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
[...]

Goeie tip! Ik zit vaak dan weer in te zoomen op iets blauws, maar dat zijn dan weer die wegwijzers naar een cave. Zoek jezelf de pleuris naar die dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
Die klerelij.. euh kleermaker Boc weer gevonden, omdat er bij een site of Grace zijn naam kwam te staan. Lijkt er dus op dat ze voor quest lines het een stuk makkelijker hebben gemaakt. EZ mode anyone?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B!g Boss
ArnoldSmiley schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:11:
[...]

Mooi. Ik wil alles in STR en INT pompen wat ik nu in DEX heb zitten (40) Die Meteo Ore Blade is een Katana, speel ik het liefst mee en scaled harder op STR als DEX. Bijkomend voordeel is dat ik ook een GS als hardhitter kan gaan gebruiken 😃😃
Ik heb de meteo ore blade ook altijd gebruikt. Maar daarstraks ingeruild voor de river of blood Katana. Mijn build zelfs volledig op aangepast (eerste keer dat ik respec).
Getest op deze baas, op einde nog teveel flasks gebruikt waardoor het nog spannend werd 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Beetje moeizaam allemaal na Rillana. Die gouden boogjes kom ik steek verder voorbij aan die Grand Lift of Dectus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit er verschil in smithing stones? Ik heb namelijk diverse smithing stones, maar kan mijn broadsword niet upgraden bij de smid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Yonix schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:20:
Zit er verschil in smithing stones? Ik heb namelijk diverse smithing stones, maar kan mijn broadsword niet upgraden bij de smid.
Jawel.
Met normale smithing stones (de steenkleurige) upgrade je normal equipment, met somber smithing stones (de witte) upgrade je unique equipment.
Even zien of je wel de juiste smithing stones in huis hebt dus ;)

Ook heb je verschillende levels smithing stones:
Met smithing stones[1] kun je tot +3 upgraden;
met smithing stones[2] kun je tot +6 upgraden;
met smithing stones[3] kun je tot +9 upgraden
enz enz.

[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 17-03-2022 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
B!g Boss schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Ik heb de meteo ore blade ook altijd gebruikt. Maar daarstraks ingeruild voor de river of blood Katana. Mijn build zelfs volledig op aangepast (eerste keer dat ik respec).
Getest op deze baas, op einde nog teveel flasks gebruikt waardoor het nog spannend werd 😅.
[YouTube: Boss Devine tower of Caelid - Elden Ring]
Ook een interesante Katana! Moet ik alleen mijn INT in ARC respeccen. Serieuze optie ook 😲

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B!g Boss
Yonix schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:20:
Gewone wapens hebben gewone Smithing stones nodig. Begint met Smithing stones 1, daarna, nog een paar keer en dan Smithing stones 2 enz...
Speciale wapens (die bv magie hebben...) Hebben sombere Smithing stones nodig. Elke keer 1 als je upgrade tot level 10. Maar wees zeker van je wapen en hou je daaraan. Naar het einde toe kan je nog voor een ander wapen gaan. Of uw sombere Smithing Stones 5,6,7,8 houden voor dan en dan uw perfect wapen uitbouwen...
Pagina: 1 ... 30 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten