Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

MrVegeta schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:05:
[...]

spoiler:
Sick, er is een plek om npc's te reviven?
spoiler:
Ik kan uit eigen ervaring verklappen dat het voor Sellen in ieder geval wel werkt. Met de toevoeging dat ik haar dus in die kelder vermoord had waar ze vastgeknoopt zat aan een muur, en niet de plek waar ze normaal spreuken verkoopt.

Van wat ik her en der lees revived het verder weinig andere NPC's.

De mechanic is vooral bedoeld voor situaties waarbij je een NPC perongelijk agressive hebt gemaakt. (maar nog niet vermoord)

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 15-03-2022 15:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 21:00
Sjuuls92 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:21:
Ik twijfel ook enorm of ik de game moet halen, omdat ik nog nooit een Souls game heb gespeeld. Ik had de game besteld, maar uiteindelijk toch maar geannuleerd..😂De openwereld spreekt mij zeer aan, maar de moeilijkheid van de game laat mij twijfelen
ik twijfelde ook om hem te halen, mede door de vele verhalen over hoe moeilijk dit soort games zijn. Maar ik ben blij dat ik er voor gegaan ben. Dit is denk ik wel een goede game om dat soort gameplay onder de knie te krijgen.

Er zijn overal savepoints (echt bizar veel) dus je hoeft nooit ver opnieuw naar dat punt toe te gaan. En bij de meeste kampen / mini bosses zit er zelfs een spawn punt vlakbij. Daarnaast kun je de hulp van spirits oproepen wat het al wat makkelijker maakt en heb je de mogelijkheid om al free roamend steeds sterker te worden en min of meer wat overpowered aan sommige bosses te beginnen (niet allemaal).

En als een boss of tegenstander te sterk is dan rij je gewoon weer weg op je paard en ga je eerst nog wat verder levelen. Er zijn wel een paar verplichte dingen, maar tot die tijd kun je gewoon echt heel lang je gang gaan.

Dat maakt het overigens niet een hele makkelijke game, sommige gevechten zijn echt wel frustrerend moeilijk, maar als je dan als beginner er niet uitkomt dan kun je altijd een youtube filmpje opzoeken waarin je ziet hoe een ander die boss te lijf gaat. Vaak is dat een compleet andere taktiek dan jezelf gebruikt en zo kun je leren van de mensen die wel weten hoe je dit soort spellen speelt en heb je steeds minder vaak guides of tutorials nodig.

Als je twijfelt vanwege de moeilijkheid dan zou ik zeggen, toch maar wel voor gaan. Het valt in de praktijk eigenlijk best wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:55

reaL_G

G

FlyLight3r schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:07:
[...]

spoiler:
Is dit per NPC? Of kan je alles uitmoorden en alles resetten?
nope, een NPC killen is klaar.
deze is er nog voor een reden, die wel hoort als je haar questline afmaakt.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gerlmirs Hero Grave

spoiler:
Hoeveel cheap deaths kan je in een dungeon stoppen :p

Heb nog niet zo hard gelachen om 20k runes kwijt te raken :p

[ Voor 25% gewijzigd door MrVegeta op 15-03-2022 17:18 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Hebben we al iets van een Tweakers summoning groep om elkaar te helpen? Naar voorbeeld van de summonsign subreddit voor DS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
We hebben een Discord waar dat prima kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor degene die weinig tijd hebben om de game te spelen is de Pizza% Run misschien iets ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:12
Nu 28 uur onderweg en level 41. Twee grote bazen verslagen Margrit en Godrick.. Heel veel kleine.

En nu geen idee wat ik aan doen ben en waar ik heen moet 😂😂 Heerlijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
k1978 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:52:
En nu geen idee wat ik aan doen ben en waar ik heen moet 😂😂 Heerlijk..
Als het goed is heb je ergens wel een gele vlam vanuit één van je sites of grace die je richting het juiste pad wijst ;)
Ik ben even ver als jij en heb twee 'richtingaanwijzers':
spoiler:
Caelid in het oosten en Liurna of the Lakes noord van Stormveil Castle

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 15-03-2022 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Superkiwi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:17:
[...]

Als het goed is heb je ergens wel een gele vlam vanuit één van je sites of grace die je richting het juiste pad wijst ;)
Ik ben even ver als jij en heb twee richtingen om op te gaan.
spoiler:
Caelid in het oosten en Liurna of the Lakes noord van Stormveil Castle
Hoeveel grote bazen heb jij al gevonden/verslagen dan?

Zal is letten op die gele vlammen. Maar die zie ik constant dus welke moet je dan hebben 😂 Zie alleen nog degene die er toe doen voor het verhaal ?

[ Voor 4% gewijzigd door k1978 op 15-03-2022 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
k1978 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:20:
[...]
Hoeveel grote bazen heb jij al gevonden/verslagen dan?
Vier. De eerste twee dezelfde als jij, mijn 3e en 4e waren
spoiler:
Royal Knight Loretta in Liurnia of the Lakes en Leonine Misbegotten in Castle Morne
Zie alleen nog degene die er toe doen voor het verhaal ?
Volgens mij volgen die richtingaanwijzers inderdaad het pad van story progressie.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 16-03-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Kan iemand eens een licht schijnen op imunity? Ik zit in een poison cave ... ik trek al mijn kleertjes aan met de hoogste immunity, maar die poison bar vult even snel en ik krijg nog steeds gewoon vette damage er van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SideShow gewoon curen met items of een spell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Greatsword schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:58:
@SideShow gewoon curen met items of een spell.
Kan je ook iets vertellen over de vraag die ik gesteld heb O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:08
SideShow schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:02:
[...]

Kan je ook iets vertellen over de vraag die ik gesteld heb O-)
Immunity is zo goed als waardeloos in from soft games. Ik zou vooral focussen op geen status effect krijgen door movement ipv proberen het te voorkomen door iets aan je stats te doen. Vandaar dat je advies krijgt om het te curen, of dus beter voorkomen.

Edit: epic boss battle verhaal

spoiler:
gargoyles vond echt een tof gevecht. Vooral de eerste keer dat je de gargoyle half beer hebt en denkt, oh prima dit is easy peasy. Komt zijn broer met twinblade aanzetten. Leek eerst super moeilijk totdat ik een keer zijn eerste attack dodge en hij vier aanvallen deed op de plek waar ik stond. Zo veel tijd moet zo een gargoyle niet gunnen aan een blood fang +7. :) Ga wel even een ander wapen gebruiken want blood fang is echt OP. (ik blijf hem wel upgraden voor als ik het ergens moeilijk heb. Op shit houd ik in from soft games graag achter de hand.

[ Voor 48% gewijzigd door Exactor it op 15-03-2022 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javier444
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-03-2022
MrVegeta schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:01:
Frik. Volgens mij heb ik mijzelf vast gezet in een quest. Quest is van Ranni:
spoiler:
Ik ben Ranni tegenkomen in een toren vlakbij Caria Manor. Zij heeft me geleid naar de half wolf in Siofra River. Die gevonden en mee gepraat, die wolf gaf aan dat er een magier, Seluvis was met meer informatie. Die verwijst weer naar een andere sorcerer Sellen. Die heb ik lang geleden ooit in een kelder zien hangen en toen afgemaakt, nu ga ik terug naar die kelder en ze is weer terug maar kan niet met haar praten :( , en ze is ook niet in the waypoints rune cellar
Je kan nog steeds de quest afmaken de stappen die je omschrijft zijn optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javier444
Tips voor the fire giant? ik ga helemaal bad en weiger hem the cheesen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Javier444 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:26:
Tips voor the fire giant? ik ga helemaal bad en weiger hem the cheesen.
Doe je het met Torrent of zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javier444
Greatsword schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:34:
[...]

Doe je het met Torrent of zonder?
Ik probeer het met, maar elke keer als hij die lawine aanval doet is mn arme Torrent down en sta ik op en nog geen 5 seconden later krijg ik die enorme koekenpan van hem op mn dak en is het game over :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Misschien nog wel een handige tip voor (field)bosses die je te paard doet.

Als je op je paard zit wordt Equip Load genegeerd. Met andere woorden je kan het zwaarste armor etc gebruiken, overloaded zijn en heeft verder geen impact. Uiteraard wel zorgen dat je niet van je paard afvalt of anders weer snel opnieuw roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Javier444
Greatsword schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:38:
Misschien nog wel een handige tip voor (field)bosses die je te paard doet.

Als je op je paard zit wordt Equip Load genegeerd. Met andere woorden je kan het zwaarste armor etc gebruiken, overloaded zijn en heeft verder geen impact. Uiteraard wel zorgen dat je niet van je paard afvalt of anders weer snel opnieuw roepen.
Bedankt! ik heb een heleee heavy armor in mn inventory uit een eerdere legacy dungeon... zeg maar die met die dikke buik! dan ga ik die eens proberen vanavond want ben echt zwaar gefrustreerd van MR fire giant |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Javier444 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:36:
[...]

Ik probeer het met, maar elke keer als hij die lawine aanval doet is mn arme Torrent down en sta ik op en nog geen 5 seconden later krijg ik die enorme koekenpan van hem op mn dak en is het game over :+
Summon roepen, daarna met torrent zo snel mogelijk zijn linker enkel paar keer raken, dan gaat het rap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

KneoK

Not in a million lightyears

SideShow schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:57:
Kan iemand eens een licht schijnen op imunity? Ik zit in een poison cave ... ik trek al mijn kleertjes aan met de hoogste immunity, maar die poison bar vult even snel en ik krijg nog steeds gewoon vette damage er van :?
Niet rollen, daardoor vult je meter sneller. Dus gewoon rennen/springen/whatever. Immunity is zoals eerder gezegd een beetje een wassen neus. Het scheelt iets, maar gaat je niet redden als je je 100 meter door een zuurbad moet worstelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsje043
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:32
Javier444 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:36:
[...]

Je kan door de lawine heen rollen. Als hij mept met zijn koekenpan ook goed timen. Zit op het moment wel in hetzelfde schuitje als jou. He hits like a truck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

gewoon zorgen dat de bar niet volledig vol geraakt.
kleertjes verhogen de weerstaand alleen. volgens mij heb ik een mushroom suit ergens gevonden in een cave.
je kan daarvoor ook stats verhogen, spells of items gebruiken om te curen, of items gebruiken om weerstand tijdelijk te verhogen.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Zorgen dat de balk niet vol loopt en (op een veilige plek) wachten tot hij leeg is voordat je weer verder loopt. Niet rollen want dan gaat het in je kleren zitten. (in dat geval in je ondergoed verder of wassen met zeep)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik vond het altijd het makkelijkste om gewoon genoeg 'items' te hebben die poison en rot konden curen. Dat scheelde me veel irritatie met wachten en timen, want immunity is gewoon een joke :P. En zo hard gaat je health niet achteruit.

Mijn tactiek was dus... Zoveel mogelijk meters maken, en ook al heb je poison of rot opgelopen. Door blijven lopen totdat ik op 10% health zat. Daarna een health flask, en door blijven lopen totdat je veilig bent en dan een item gebruiken die poison of rot cured en eventueel nog een healing flask.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Laatst online: 15-09 19:29

ap3nr0ts

hoi

Gooi zelf altijd wat HP regen in mijn mixed physick. Dan is het met die health regen talisman netto nul damage. Niks aan het handje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

kever678 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:56:
[...]

Zorgen dat de balk niet vol loopt en (op een veilige plek) wachten tot hij leeg is voordat je weer verder loopt. Niet rollen want dan gaat het in je kleren zitten. (in dat geval in je ondergoed verder of wassen met zeep)
Er is ook zo'n cave met poison die sneller tikt, weet even niet hoe het heet.. rot? Daar valt volgens mij niet tegenop te regenereren. Zit niks anders op dan inderdaad snel doorlopen naar het volgende veilige punt en dan healen en poison curen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Leydell City (of Grand Capital) de laatste legacy dungeon? Heb het gevoel dat ik er een paar heb gemist, maar wil het spel niet 'per ongeluk' uitspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
SD5k schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:03:
[...]

Er is ook zo'n cave met poison die sneller tikt, weet even niet hoe het heet.. rot? Daar valt volgens mij niet tegenop te regenereren. Zit niks anders op dan inderdaad snel doorlopen naar het volgende veilige punt en dan healen en poison curen.
de scarlet rot bedoel je, daar kun je niet tegen op met HP regen.
Zorg dat je zo veel mogelijk crafting recepten koopt bij merchants.
Ik weet zo niet in welk recept het zit maar je kunt dat spul makkelijk craften, het icoon zijn wat ronde ballen/pillen van de kleur van de debuff balk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:24:
Is Leydell City (of Grand Capital) de laatste legacy dungeon? Heb het gevoel dat ik er een paar heb gemist, maar wil het spel niet 'per ongeluk' uitspelen.
Moeilijk om ja of nee op te zeggen. Laat ik het zo zeggen: ik heb nu alles ten oosten, zuiden en westen van Limgrave, en helemaal linksbovenin, volledig verkend. Nu ga ik pas die stad binnen en ik heb pas drie echte great runes, ben level 110 (volgens mij), en heb ook al alles onder Liurna en Limgrave gedaan.

Ik gok van niet dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik sta nu op het punt om te respeccen maar heb een beetje moeite met het toekennen van de attributen omdat ik niet zo goed weet wat alles is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bb06oGj.png

Ik heb nu dus 12str, 18dex, 23int, wat het minimale is voor het Moonveil wapen, maar ik heb nu dus flink wat punten over. Sowieso gaat daar een deel in Vigor and Endurance. Ik denk een aantal punten in Mind om mijn FP te boosten voor beter summons en meer spells. En de rest in Int? Ik geloof niet dat Arcana/Faith interessant zijn voor deze build.

Dan kom ik hier een beetje uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dBykSw9.png

Nog andere tips?

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 16-03-2022 11:58 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
MrVegeta schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:56:
Ik sta nu op het punt om te respeccen maar heb een beetje moeite met het toekennen van de attributen omdat ik niet zo goed weet wat alles is.

[Afbeelding]

Ik heb nu dus 12str, 18dex, 23int, wat het minimale is voor het Moonveil wapen, maar ik heb nu dus flink wat punten over. Sowieso gaat daar een deel in Vigor and Endurance. Ik denk een aantal punten in Mind om mijn FP te boosten voor beter summons en meer spells. En de rest in Int? Ik geloof niet dat Arcana/Faith interessant zijn voor deze build.

Nog andere tips?
Met intellect boost je de magic dmg van de moonveil, met str en dex de physical dmg. Uiteindelijk endgame mocht je de moonveil aanhouden adviseer ik om zowel dex als intellect te uppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Markozv schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:59:
[...]

Met intellect boost je de magic dmg van de moonveil, met str en dex de physical dmg. Uiteindelijk endgame mocht je de moonveil aanhouden adviseer ik om zowel dex als intellect te uppen.
Dex en int dan gelijk houden? Of heeft de een nog prio over de ander? Int scaled beter met damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
MrVegeta schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:00:
[...]

Dex en int dan gelijk houden? Of heeft de een nog prio over de ander? Int scaled beter met damage.
ik zou zelf eerst voor 52 intellect gaan zodat je een goede staff voor spells kan gebruiken en daarna de dex gelijk trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Markozv schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:02:
[...]

ik zou zelf eerst voor 52 intellect gaan zodat je een goede staff voor spells kan gebruiken en daarna de dex gelijk trekken
Oh ja, op die manier. Dat dacht ik ook. K, maar even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@MrVegeta Let op dat er ook veel andere zaken zijn die je kan gebruiken om je stats (tijdelijk) te verhogen.

Headgear, Talismans, Flask of Flask of Wondrous Physick, Great Runes en Rune Arc's.

Staar je dus niet blind op de vereisten van een wapen anders heb je straks misschien te veel in een bepaald attribuut gedaan en dat is ook weer zonde.

Zorg voor een goede basis zou ik zeggen en je komt nog zoveel wapens tegen die je misschien wel veel vetter vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Greatsword schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:11:
@MrVegeta Let op dat er ook veel andere zaken zijn die je kan gebruiken om je stats (tijdelijk) te verhogen.

Headgear, Talismans, Flask of Flask of Wondrous Physick, Great Runes en Rune Arc's.

Staar je dus niet blind op de vereisten van een wapen anders heb je straks misschien te veel in een bepaald attribuut gedaan en dat is ook weer zonde.

Zorg voor een goede basis zou ik zeggen en je komt nog zoveel wapens tegen die je misschien wel veel vetter vind.
Maybe, maar heb net ook de eerste 60 levels met 1 wapen gedaan :p Kan altijd nog een keer respeccen als het nodig is. Ben meestal gewoon melee build === beuken. Dus dit even proberen. Goeie tips though, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:11:
Let op dat er ook veel andere zaken zijn die je kan gebruiken om je stats (tijdelijk) te verhogen.

Vraagje daarover:
Ik heb nu die Great Rune van Godrick. Zoals ik het begrijp kan ik die equippen maar de kracht van deze rune (=attributes boost) wordt pas actief als ik een Rune Arc consumeer. En die werkt dan tot dat ik dood ga, klopt dat zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Vraagje daarover:
Ik heb nu die Great Rune van Godrick. Zoals ik het begrijp kan ik die equippen maar de kracht van deze rune (=attributes boost) wordt pas actief als ik een Rune Arc consumeer. En die werkt dan tot dat ik dood ga, klopt dat zo?
Correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

En die Great Rune kan je equipen in het scherm bij een grace site, staat een (nieuwe) optie bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog andere tips?
ik zou op 64 niet gaan respeccen, is veel te vroeg.
respeccen zou ik alleen doen voor een dedicated build. zonde van je tear.
goede spells vereisen veel hogere stats, en met lvl 64 gaat dat ten nadele van je algemene stats.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

reaL_G schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:33:
[...]

ik zou op 64 niet gaan respeccen, is veel te vroeg.
respeccen zou ik alleen doen voor een dedicated build. zonde van je tear.
goede spells vereisen veel hogere stats, en met lvl 64 gaat dat ten nadele van je algemene stats.
Maar je kan toch een paar keer respeccen? Nu heb ik een basis voor de build waar ik naar toe wil werken. Wel leuk, een nieuw wapen.

Domme vraag, speel op pc met toetsenbord/muis. Hoe doe ik een horizontale slash aanval met Moonveil? Met rechtermuis knop en shift sheeth ik mijn katana en linkermuisknop doe ik een verticale slash naar voren. Maar hoe doe ik een horizontale slash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrVegeta schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:36:
[...]

Maar je kan toch een paar keer respeccen? Nu heb ik een basis voor de build waar ik naar toe wil werken. Wel leuk, een nieuw wapen.
Ja joh, volgens mij een stuk of 10x, dus geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Ik heb het nog niet gedaan en heb er inderdaad 10-15 op dit moment. Het is echt in overvloed aanwezig. Je kan in principe ook eindeloos doorgaan, maar ik heb begrepen dat de meta waarschijnlijk level 150 wordt. Daar ga je dus veel mensen vinden voor invasions en andere dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Vildhjarta schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:25:
Gisteren de eerste pogingen (lees veel) Radahn gedaan, wat een unit zeg!! Ben er nog niet helemaal uit wat de beste tactiek is voor de tweede fase. Heb hem tot 70% kapot gekregen. Vanavond de rematch! Boss Designs zijn tot nu toe in Elden Ring echt weer zo vet en interessant gemaakt.
En met veel geploeter en een bak geluk is ie down :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
SD5k schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:03:
[...]

De incantation Flame, Cleanse Me' werkt ook erg goed tegen poison en scarlet rot. Zeker een aanrader in o.a. Lake of Rot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
[...]

Domme vraag, speel op pc met toetsenbord/muis. Hoe doe ik een horizontale slash aanval met Moonveil? Met rechtermuis knop en shift sheeth ik mijn katana en linkermuisknop doe ik een verticale slash naar voren. Maar hoe doe ik een horizontale slash?
https://www.youtube.com/watch?v=OhvrbTlDxTY
makkelijke uitleg van hoe of wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

[...]

ja je kan het idd meerdere keren doen.
dat is mijn punt niet.

Gewoon doen wat je wilt.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

reaL_G schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:41:
[...]

ja je kan het idd meerdere keren doen.
dat is mijn punt niet.

Gewoon doen wat je wilt.
Wat is dan wel je punt, je zegt dat het zonde is om nu te respeccen. Ik snap je punt dat de beste spells niet in mijn bereik zijn voor mijn level en dat ik daar op int te focussen ipv op bv vigor ik het mijzelf erg moeilijk maak.

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 16-03-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
[...]

bij de normale unsheeth is heavy attack verticaal en light attack horizontaal.
Geen idee hoe dat zit met de moonveil maar zou hetzelfde kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

MrVegeta schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:49:
[...]

Wat is dan wel je punt, je zegt dat het zonde is om nu te respeccen. Ik snap je punt dat de beste spells niet in mijn bereik zijn voor mijn level en dat ik daar op int te focussen ipv op bv vigor ik het mijzelf erg moeilijk maak.
respeccen terwijl je nog je levels aan het stacken bent.
stack dan eerst wat je kan, respec dan de onnodige punten.

als het aan mij lag, had het er nooit ingezeten, gewoon dedicated je char opbouwen en bewust je stats toewijzen.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 17:21
reaL_G schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:12:
[...]

als het aan mij lag, had het er nooit ingezeten, gewoon dedicated je char opbouwen en bewust je stats toewijzen.
Ik vind het juist wel fijn dat de optie er is om later dingen over een andere boeg te gooien. Zo hoef ik niet vooraf allerlei guides in te duiken om "het beste" te doen, maar kan ik al doende leren wat voor mij wel en niet werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Laatst online: 11-08 18:37
reaL_G schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:12:
[...]

Het heeft altijd in FS games gezeten. Het is deel van het spel. Je kan daardoor wisselen van wapens / gear. Anders zou iedereen veel te levels nodig hebben om alle stats te halen. Wat het spel niet ten goede komt.

Als je zonder guides speelt weet je niet waar je iets moet vinden. Dat iemand YT-videos erop naslaat om na 1 uur al ''the perfect OP beginnersguide setup" te hebben. Ja die kan makkelijk praten met dat je alles in 3 stats propt :+

Leuke is juist dat je tussendoor kan wisselen ;)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:47

snmght

imho dan he

Sterker nog ik twijfel of ik niet nog maar eens respec. Heb vrij hoge INT maar mijn VIG is echt te laag; als ik langer blijf leven krijg ik mijn tegenstanders ook wel dood met wat minder INT en dus damage.

Voordeel is dat ik dan even moet omschakelen naar wat minder damage maar daarna wel weer het gevoel heb sterker te worden als ik level. Als ik nu eerst 8 levels in VIG ga steken voelt het niet meteen als vooruitgang.

Maar ik ben er nog niet over uit! Heb met mijn INT character nu ook een melee wapen gevonden dat ik eigenlijk wel wil veroveren met mijn melee character en dan daar maar weer op verder spelen, ziet er heel bruut uit en moveset is ook nice. De hellebaard van de Nightrider zeg maar.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je niet lekker experimenteert. Ik heb nul guides gebruikt en echt 10+ van die dingen nu om te respeccen. Ook qua wapens pomp ik alles naar +7 als ik het even uit wil proberen. Er is echt geen reden om jezelf te beperken op dat gebied hoor. Ik heb mijn Int nu op 55 en 16 in Str en 18 in Dex zodat ik met al mijn greatswords en katanas kan vechten, Vig op 40, volgens mij? Nu pomp ik alles maar even in endurance- en FP-puntjes totdat ik een beter idee heb. Dan respec ik wel. :+

(Vecht zelf momenteel met katanas, 100 physical resist-schildje en 2/3 spells die me bevallen). Mijn favoriete +10 ash als summon zodra ik even behoefte heb aan meer gemak ... :P

Edit: ik las je volgens mij verkeerd. Je zegt dat je er al op los respect, haha. Slim dus.

[ Voor 6% gewijzigd door ap3nr0ts op 16-03-2022 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

FlyLight3r schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:26:
[...]

Het heeft altijd in FS games gezeten. Het is deel van het spel. Je kan daardoor wisselen van wapens / gear. Anders zou iedereen veel te levels nodig hebben om alle stats te halen. Wat het spel niet ten goede komt.

Als je zonder guides speelt weet je niet waar je iets moet vinden. Dat iemand YT-videos erop naslaat om na 1 uur al ''the perfect OP beginnersguide setup" te hebben. Ja die kan makkelijk praten met dat je alles in 3 stats propt :+

Leuke is juist dat je tussendoor kan wisselen ;)
pas vanaf ds2 zover ik weet, dus altijd gaat niet echt op.
er is idd niks mee met wisselen.

maar blijft wel grootste gelul dat als je zonder guides speelt je niet weet waar je je stats in moet steken.
ik hoop dat het gros nog wel zelf beslissingen maakt voor de spelervaring, niet omdat anderen zeggen wat je moet doen.

Alle scaling word gewoon duidelijk aangegeven, ook wat je nodig hebt, hoeveel je ermee meegroeit.
ik snap ook nooit waarom je zo snel mogelijk OP moet worden. het is geen wedstrijd. 8)7

is echt iets van deze tijd denk ik.

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

@reaL_G Ik vind het alleen wel altijd prettig om te weten hoe de softcaps werken. Dat is dan de enige info die ik nodig heb om zelf na te kunnen denken. Dan pomp ik inderdaad punten in dingen als Endurance totdat ik niet meer heavy load heb. Minmaxen interesseert me nooit zo. Ik koos hier ook de Prisoner omdat ik dat het leukste idee qua backstory vond. Zijn wapen en kleding heb ik meteen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Laatst online: 11-08 18:37
reaL_G schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:50:
[...]

maar blijft wel grootste gelul dat als je zonder guides speelt je niet weet waar je je stats in moet steken.
ik hoop dat het gros nog wel zelf beslissingen maakt voor de spelervaring, niet omdat anderen zeggen wat je moet doen.

Alle scaling word gewoon duidelijk aangegeven, ook wat je nodig hebt, hoeveel je ermee meegroeit.
ik snap ook nooit waarom je zo snel mogelijk OP moet worden. het is geen wedstrijd. 8)7

Ja het voordeel en het nadeel van een grote online community.
En ieder speelt ook zo zijn eigen spel inderdaad :).

Ik snap wel dat mensen bepaalde dingen opzoeken als het ze niet duidelijk is. Zelf ben ik ook meer van exploren en dan zie ik later wel of ik echt iets gemist heb.

Maar alles rondom Scaling en whatnot is voor de ''ervaren'' souls fans wel bekend. Ik hoef het niet meer op te zoeken. Maar toch is de game wat minder ''doe dit en tutorial voor dat'' dan de gemiddelde ubisoft game bijvoorbeeld :9

Men wil gewoon niet meer zelf alles uitzoeken denk ik.. ik sluit me bij jou aan hoor. Lekker zelf _/-\o_

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:57

VP.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog andere tips?
Mocht je er nog niet mee bekend zijn.. je kunt in bepaalde menu's op select drukken om informatie te krijgen over alle statistieken die op je scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

VP. schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:27:
[...]

Mocht je er nog niet mee bekend zijn.. je kunt in bepaalde menu's op select drukken om informatie te krijgen over alle statistieken die op je scherm staan.
Klopt, maar er wordt niet echt uitgelegd wat arcane een faith is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

reaL_G schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:50:
[...]

Ik zie hier ook niet echt dat er een build wordt gegaan die min max is. Ik vroeg enkel hoe ik mijn build verder kon laten groeien. Die stats enzo zijn niet heel simpel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VP.

VP.

Man man man...
spoiler:
Elphael
is wel echt even andere koek _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:10
ArgantosNL schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:02:
[...]

bij de normale unsheeth is heavy attack verticaal en light attack horizontaal.
Geen idee hoe dat zit met de moonveil maar zou hetzelfde kunnen zijn.
Als ik de streams moet geloven is dit iedereens go to pvp wapen, lekker die magic spammen.. :/

Zelf kom ik voornamelijk invaders tegen met bleed ashes of war eigenschappen.

Hopelijk balanseren ze de boel een beetje snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

MrVegeta schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:36:
[...]

Ik zie hier ook niet echt dat er een build wordt gegaan die min max is. Ik vroeg enkel hoe ik mijn build verder kon laten groeien. Die stats enzo zijn niet heel simpel.
ik zeg ook niet wat je wel en niet mag doen en hoe of wat je moet doen.

maar voor mezelf is het niet logisch om te respeccen als je nog aan het opbouwen bent,
verkeerde keuzes/beslissingen die ik dan maak neem ik voor lief.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
MrVegeta schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:34:
[...]

Klopt, maar er wordt niet echt uitgelegd wat arcane een faith is.
Volgens mij kun je in het status venster een knop indrukken en dan wordt uitgelegd wat alles inhoud.

Dit was in Dark Souls in ieder geval wel zo.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik had deze hier nog niet gezien. Ik vond het hilarisch.

Goede intro voor mensen die nieuw zijn in dit genre. Geen spoilers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Loei123 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:20:
[...]

Als ik de streams moet geloven is dit iedereens go to pvp wapen, lekker die magic spammen.. :/

Zelf kom ik voornamelijk invaders tegen met bleed ashes of war eigenschappen.

Hopelijk balanseren ze de boel een beetje snel.
Ik heb zelf 3 invades gedaan voor een side quest.
een 1v1 gevecht die ik had kunnen winnen was rond level 70 dacht ik maar zeker niet min-maxed 30 vigor, en 20 in alles behalve faith en mind, maar gewapened met een meteoric iron blade +5.
tweede gevecht was 2v1
derde gevecht was een disconnect.

Ik weet niet wanneer de invades vaker gaan komen gezien ik tot nu toe alleen NPC invades heb gehad, die bleed en de madness NPC are het ergste om tegen te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jheroun schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:46:

[YouTube: So I Tried Elden Ring]
Prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
ArgantosNL schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:47:
[...]

Ik heb zelf 3 invades gedaan voor een side quest.
een 1v1 gevecht die ik had kunnen winnen was rond level 70 dacht ik maar zeker niet min-maxed 30 vigor, en 20 in alles behalve faith en mind, maar gewapened met een meteoric iron blade +5.
tweede gevecht was 2v1
derde gevecht was een disconnect.

Ik weet niet wanneer de invades vaker gaan komen gezien ik tot nu toe alleen NPC invades heb gehad, die bleed en de madness NPC are het ergste om tegen te vechten.
Het is mij nog niet gelukt om te invaden...
Heb wel een mp password om coöp met m'n vrouw te spelen maar volgens mij heeft dat geen invloed op invasions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loei123 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:50:
[...]

Heb wel een mp password om coöp met m'n vrouw te spelen maar volgens mij heeft dat geen invloed op invasions.
Ik heb gisteren nog wat wapens e.d. geduped met iemand.

Multiplayer WW is wel aan te raden, zowel individueel als groep.
Kwestie van op een afgesproken plek Duelist Furled Finger (red summon sign neerzetten) en de andere persoon gebruikt dan een Furlcalling Finger Remedy om het Summon Sign te zien en te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Loei123 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:50:
[...]

Bij een sidequest krijg je 5 bloederige vingers waarmee je een invade kan triggeren, als je geen succesvolle invade kan doen zitten er waarschijnlijk niet genoeg mensen rond jou level in het gebied waar je nu staat.
Had ik ook last van in eerste instantie.

Goed dat er een balans in de game is ingebouwd dat je niet PVP fans hebt die constant invaden, dat zou voor mij een reden worden om in offline mode te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
ArgantosNL schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:54:
[...]

Bij een sidequest krijg je 5 bloederige vingers waarmee je een invade kan triggeren, als je geen succesvolle invade kan doen zitten er waarschijnlijk niet genoeg mensen rond jou level in het gebied waar je nu staat.
Had ik ook last van in eerste instantie.

Goed dat er een balans in de game is ingebouwd dat je niet PVP fans hebt die constant invaden, dat zou voor mij een reden worden om in offline mode te spelen.
Dat zal het zijn inderdaad, zou mooier zijn als ze dat standaard niet in game regio gebonden zouden houden.

Constante invades heb je in de souls games ook niet volgens mij, moet altijd embered/human zijn om geinvade te worden en dat is optioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

reaL_G schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:27:
[...]

ik zeg ook niet wat je wel en niet mag doen en hoe of wat je moet doen.

maar voor mezelf is het niet logisch om te respeccen als je nog aan het opbouwen bent,
verkeerde keuzes/beslissingen die ik dan maak neem ik voor lief.
Dit was ook niet zozeer omdat ik een verkeerde keuze had genomen. Ik speelde op een bepaalde manier (melee) en kreeg zo de optie om iets anders te proberen.

Die Radahn hé, was dat een minkukel :p Beetje rondjes rennen en om zich heen beuken.

Even serieus of Radahn:

spoiler:
De hele boss fight moet je gewoon rondjes rennen je summons gebruiken? That's it? Al zijn attacks zijn zo'n beetje one shot/aoe attacks... wat een tering saai gevecht

Trouwens, is het mogelijk om 2 items te vergelijken? Ik zie enkel rode/blauwe cijfers als ik een nieuw item wil equipen, maar erg overzichtelijk is dat niet.

[ Voor 23% gewijzigd door MrVegeta op 16-03-2022 18:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Jheroun schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:46:

[YouTube: So I Tried Elden Ring]
Deze vond ik ook leuk:

https://v.redd.it/0hlmmiaoeen81

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MrVegeta schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:56:
[...]
Trouwens, is het mogelijk om 2 items te vergelijken? Ik zie enkel rode/blauwe cijfers als ik een nieuw item wil equipen, maar erg overzichtelijk is dat niet.
Jazeker, onderin je scherm vind je de quick button om details te vergelijken en dan krijg je de oude en nieuwe waardes mooi naast elkaar.
In het plaatje hieronder en voor de Playstation spelers is het de R3 knop:

Afbeeldingslocatie: https://www.theloadout.com/wp-content/uploads/2022/02/elden-ring-best-starting-early-game-weapons-2.jpg

En dan krijg je het dus zo in beeld:

Afbeeldingslocatie: https://assets.gamepur.com/wp-content/uploads/2022/02/25184642/Compare-armor-Elden-Ring-850x478.jpg

*plaatjes van google, niet mijn plaatjes ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 16-03-2022 19:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k1978
Nu een spear +7 gevonden. Speelt wel heel anders maar niet verkeerd.

Gevonden in Limgrave gevochten tegen een soort gladiator. Vond 1 van de vetste uitziende tegenstanders. Was alleen niet moeilijk 😄😉😂

[ Voor 51% gewijzigd door k1978 op 16-03-2022 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Superkiwi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:13:
[...]

Het is de
spoiler:
Raya Lucaria Crystal Tunnel, aan de oost-noordoostzijde van het meer.

[Afbeelding]

Oh, hier kun je zien hoe ontzettend tanky mijn spirit summons zijn:
Bedankt!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Sinds ik Renalla down heb 0.0 progress gemaakt qua main queste 😅😅

Wel 10 Flask +7 nu, lvl 72, en ik heb @Superkiwi spirits Ashes gejat en nu op +5.

Zit er alleen over te denken te gaan respeccen. Mijn 9 punten in INT wil ik in STR gaan stoppen.

Als je gaat respeccen, dan zet jlie je characyer terug naar default, of kan je echt alle punten helemaal toekennen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:47

snmght

imho dan he

ArnoldSmiley schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:50:
Sinds ik Renalla down heb 0.0 progress gemaakt qua main queste 😅😅

Wel 10 Flask +7 nu, lvl 72, en ik heb @Superkiwi spirits Ashes gejat en nu op +5.

Zit er alleen over te denken te gaan respeccen. Mijn 9 punten in INT wil ik in STR gaan stoppen.

Als je gaat respeccen, dan zet jlie je characyer terug naar default, of kan je echt alle punten helemaal toekennen?
Je krijgt een soort level up menu waarbij al je stats terug zijn naar je starting class niveau en je alle behaalde levels opnieuw kunt (moet) spenderen. Je ziet ook of de nieuwe waarde dan hoger of lager wordt dan je huidige spec.

Check vooraf even de minimale waardes voor spells of gear en houdt eventueel rekening met de STR X 1.5 bij two handen.

Twijfel je toch kun je het proces cancellen als je nog niet bevestigd hebt en dan is je item niet gespendeerd.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Vraagje voor de casters. Houden jullie je staff in de linker of rechter hand? Wil voor 't eerst een Mage proberen en lees hier en daar dat je het beste je wapen in je rechter hand kunt houden zodat je makkelijk toegang hebt naar je weapon skill. Maar als je je staff links beet hebt betekent dat je mounted niet kunt casten. Dat is toch je main source van damage.

Wat is de aan te raden methode? Toch staff in rechter hand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VP.

VP.

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa eindelijk
spoiler:
Malenia
down! Wat een rush! Dit was de eerste boss waar ik echt ff vast zat. Na een stuk of 10 tries (en 10 rune arcs minder) nu eindelijk down :) Uiteindelijk was het wel noodzakelijk om even van tactiek te wisselen. Zelfs m'n +10 Mimic ging steeds dood _o- Ik ging van een colossal greatsword naar:

spoiler:
het beste STR focused GS wat ik had; de Gargoyle's Greatsword, plus een Golden Greatshield. Eerst nog even geprobeerd met een heavy affinity omdat mijn build daar op is ingericht, maar die HP regen on hit was toch te sterk. Vervolgens een bleed affinity toegepast, en daarna lukte het in 1 keer. Zeker als je samen met je Mimic ash aan het beuken bent dan proc'd die bleed best vaak.

Leuke rune reward ook :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
yinx84 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:30:
Vraagje voor de casters. Houden jullie je staff in de linker of rechter hand? Wil voor 't eerst een Mage proberen en lees hier en daar dat je het beste je wapen in je rechter hand kunt houden zodat je makkelijk toegang hebt naar je weapon skill. Maar als je je staff links beet hebt betekent dat je mounted niet kunt casten. Dat is toch je main source van damage.

Wat is de aan te raden methode? Toch staff in rechter hand?
Ligt eraan of je ook met melee wapen rond loopt of liever een schild.

Ik speel vaak met een melee in de rechterhand en mijn staf (INT build) of sacred seal (FTH build) in mijn linker. Wapen 2 voor de linker hand is dan een schild zodat ik indien nodig snel kan switchen.

Optie 2 is staf + melee in de rechterhand en altijd een schild in de linker.

Welke van de 2 je prefereert ligt volkomen aan je speelstijl. Ik gebruik bv. amper een schild, anderen spelen niet zonder.

Edit: In je linker hand blijft de damage overigens hetzelfde, je hebt alleen geen ' heavy hits', backstabs en je weapon art doet het niet. Die gebruik ik liever van mijn zwaard dan staf waardoor het voor mij nog logischer is om het zo te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door kever678 op 16-03-2022 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Iemand die weet hoe je die flame chariot moet killen? Die grote groene hoofden op wielen die vuur spuwen. Ik heb de note gekocht van een vendor voor een zogenaagde "tip", maar die is waardeloos. Het gaat om deze vijand en note:

https://eldenring.wiki.fe...Maneuverable+Flamethrower
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Note:+Flame+Chariots

Wat trouwens dan weer een plunging attack ? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VP.

VP.

SideShow schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:40:
Iemand die weet hoe je die flame chariot moet killen? Die grote groene hoofden op wielen die vuur spuwen. Ik heb de note gekocht van een vendor voor een zogenaagde "tip", maar die is waardeloos. Het gaat om deze vijand en note:

https://eldenring.wiki.fe...Maneuverable+Flamethrower
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Note:+Flame+Chariots

Wat trouwens dan weer een plunging attack ? :)
spoiler:
Deze units worden bestuurd door een relatief zwakke humanoid. Als het je lukt om hem van de achterkant te benaderen, dan kun je de 'bestuurder' in een paar klappen doden :)

Volgens mij kun je ook van bovenaf een critical doen (in een van de openingen), maar dat weet ik niet zeker en heb ik zelf ook nooit gedaan.

Een plunging attack is dat je springt en vervolgens op R2 drukt.

[ Voor 8% gewijzigd door VP. op 16-03-2022 23:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:19
VP. schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:48:
[...]

Een plunging attack is dat je springt en vervolgens op R2 drukt.
Maar ik denk dat er nog wel een beetje verschil is tussen een jumping attack en een plunging attack omdat je voor die laatste echt wel een stukje naar beneden moet vallen/springen.
En bij deze specifieke dingen gebeurt er wel iets tofs als je ze echt van boven weet te pakken (niet als je een jumping attack tegen ze aan doet vanaf de zijkant) maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VP.

VP.

Sebastiaannn schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:52:
[...]

Maar ik denk dat er nog wel een beetje verschil is tussen een jumping attack en een plunging attack omdat je voor die laatste echt wel een stukje naar beneden moet vallen/springen.
En bij deze specifieke dingen gebeurt er wel iets tofs als je ze echt van boven weet te pakken (niet als je een jumping attack tegen ze aan doet vanaf de zijkant) maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan :P .
Ah, je hebt helemaal gelijk. Ik was in de war met een jumping attack :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• VP.

VP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAMoFz4xX5mvO7w5ctK-GDqD4GQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AXgJP0tbcYaVf5eeEJ85YZqV.png?f=user_large

Ik ben sprakeloos. Dit was een van de tofste dingen die ik ooit heb gespeeld. Wat een onvergetelijke ervaring. Maar toch ook een zware bevalling. Ben wel een soort van blij dat het nu voorbij is (mag ook wel om 4 uur 's nachts op een woensdag.. #freelancelife). Ik ga hem direct uninstallen en hou het bij de mooie herinneringen.. fuck die ng+ 🤣

Ben blij dat ik zelf zoveel heb kunnen uitvogelen. Ik gok dat 95% van al m'n progression uit organische exploration kwam. Pas op het eind moest ik echt even opzoeken hoe ik die questline van Ranni kon progressen.

Wanneer komt die DLC? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kever678

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:16
Zat al even te kijken, enige wat mij raakt is de nerf op de mimic tear :( Maar die was ook wel wat overpowered om eerlijk te zijn, die kon sommige kleine bazen solo verslaan...

Maar nu gaat het mij niet eens zozeer om de hoeveelheid damage die die uitdeelt, in de meeste gevallen doe ik zelf altijd nog de meeste, maar vooral voor het agro pullen en damage te tanken. Bij sommige bazen is zelfs healen een uitdaging om te doen zonder dat je meteen je gehealde hp weer kwijt bent, en dan is het wel zo prettig even geen agro te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:55
Ben benieuwd wat de changed behavior van de mimic tear inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Bazziek schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:01:
Ben benieuwd wat de changed behavior van de mimic tear inhoudt.
Ik denk wat minder agressief en wat meer terughoudend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:55
Invisible_man schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:03:
[...]

Ik denk wat minder agressief en wat meer terughoudend.
Zou jammer zijn. Maar begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:08
VP. schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 03:58:
[Afbeelding]

Ik ben sprakeloos. Dit was een van de tofste dingen die ik ooit heb gespeeld. Wat een onvergetelijke ervaring. Maar toch ook een zware bevalling. Ben wel een soort van blij dat het nu voorbij is (mag ook wel om 4 uur 's nachts op een woensdag.. #freelancelife). Ik ga hem direct uninstallen en hou het bij de mooie herinneringen.. fuck die ng+ 🤣

Ben blij dat ik zelf zoveel heb kunnen uitvogelen. Ik gok dat 95% van al m'n progression uit organische exploration kwam. Pas op het eind moest ik echt even opzoeken hoe ik die questline van Ranni kon progressen.

Wanneer komt die DLC? :+
Gefeliciteerd!

Ik heb zelf Dark Souls 1,2,3 en Sekiro nog niet gespeeld (pc). Er vanuitgaand dat ik het leuke spellen ga vinden. Is het aan te raden om te beginnen bij DS Remastered om zo de serie door te gaan? Of is het aan te raden om meteen maar te starten met Elden Ring?

(Ter vergelijking: als iemand GTA series in wil stappen, dan zou ik aanraden te beginnen bij GTA 5. Niet bij GTA1, 2, 3, VC, SA of 4).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Playa del C. schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:05:
[...]

Gefeliciteerd!

Ik heb zelf Dark Souls 1,2,3 en Sekiro nog niet gespeeld (pc). Er vanuitgaand dat ik het leuke spellen ga vinden. Is het aan te raden om te beginnen bij DS Remastered om zo de serie door te gaan? Of is het aan te raden om meteen maar te starten met Elden Ring?

(Ter vergelijking: als iemand GTA series in wil stappen, dan zou ik aanraden te beginnen bij GTA 5. Niet bij GTA1, 2, 3, VC, SA of 4).
Ik denk uiteindelijke dat het allemaal niet zoveel uitmaakt, voor het verhaal hoef je het niet te doen in ieder geval, dat zit altijd vrij op de achtergrond bij de souls games. Maar afgezien daarvan is dark souls 1 altijd wel een goed beginpunt omdat juist het begin daarvan best wel goed is. DS2 is een beetje het zwarte schaap van de serie, DS3 is ook wel goed, in ieder geval een stuk meer gepolijst. Demon Souls (remake of niet) is ook zeker de moeite waard, maar neemt je vaak wat minder bij de hand, maar uiteindelijk ook wel goed te doen. De remake is in ieder geval wel de moeite waard met hoe het er uit ziet. Sekiro is een ander beestje en heeft een hoog "git gud" gehalte met moeilijke verplichte bazen die je echt moet leren om ze te kunnen verslaan.

Maar er is ook wat te zeggen om gewoon met Elden Ring te beginnen en mee te gaan in de hype :)

Zoals ik al schreef, maakt allemaal niet zoveel uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Welja
  • Laatst online: 14-09 12:45
[...]
Of is het aan te raden om meteen maar te starten met Elden Ring?
Ik zou eigenlijk beginnen met Elden Ring, omdat deze het minst frustrerend is. Bij de eerdere titels heb je vaak een lange run naar een boss fight, en dat begint snel vervelend te worden als je vaak op die baas dood gaat. Bij ER heb je vaak een respawn in de buurt van de boss arena en dat is zooo veel fijner!
Ook dat het makkelijker is om wat extra te levelen en zo eenvoudiger door het spel te gaan is erg fijn.
ER is echt het beste wat From heeft gemaakt naar mijn mening.

Als je ER uit hebt of wil wachten tot die wat goedkoper is, zou ik Dark Souls 3 spelen. Dan wellicht Sekiro. Die is namelijk een stuk moeilijker. Daarna ds 1 en 2 omdat die best wel oud (visueel en controls) zijn.

Ik zelf speel de From games nooit om het verhaal, dus persoonlijk zie ik dat niet als een reden om een bepaalde volgorde aan te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-07 14:43
[...]

Gefeliciteerd!

Welja schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 08:34:
[...]

Ik zou eigenlijk beginnen met Elden Ring, omdat deze het minst frustrerend is. Bij de eerdere titels heb je vaak een lange run naar een boss fight, en dat begint snel vervelend te worden als je vaak op die baas dood gaat. Bij ER heb je vaak een respawn in de buurt van de boss arena en dat is zooo veel fijner!
Ook dat het makkelijker is om wat extra te levelen en zo eenvoudiger door het spel te gaan is erg fijn.
ER is echt het beste wat From heeft gemaakt naar mijn mening.

Als je ER uit hebt of wil wachten tot die wat goedkoper is, zou ik Dark Souls 3 spelen. Dan wellicht Sekiro. Die is namelijk een stuk moeilijker. Daarna ds 1 en 2 omdat die best wel oud (visueel en controls) zijn.

Ik zelf speel de From games nooit om het verhaal, dus persoonlijk zie ik dat niet als een reden om een bepaalde volgorde aan te houden.
Het verhaal van From games is lastig te volgen via de game, als je echt houdt van lore zijn de games zeker de moeite waard omdat enorm veel lore buiten de game te vinden is.

Voor de ultieme ervaring zou ik de Dark souls series zelf starten vanaf 1, Elden Ring staat los van Dark souls series dus die kan ook als eerst gespeeld worden.

[ Voor 17% gewijzigd door arienvanhelden op 17-03-2022 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
[...]

Gefeliciteerd!

Ik heb zelf Dark Souls 1,2,3 en Sekiro nog niet gespeeld (pc). Er vanuitgaand dat ik het leuke spellen pga vinden. Is het aan te raden om te beginnen bij DS Remastered om zo de serie door te gaan? Of is het aan te raden om meteen maar te starten met Elden Ring?

Ik zou wel bij Ds1 beginnen, de andere delen hebben meer qol updates en dan kan Ds1 erg houterig aanvoelen.
Pagina: 1 ... 29 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten