Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Dus niet zo'n hardcore gamer als je avatar doet vermoeden ;)

Het antwoord is denk ik heel simpel: sommige mensen hebben kinderen, sommigen niet :+
Jup, zoontje hier. Hij zag mij gisteravond nog wel even 'Elden Ring' spelen (hij wilde nog één laatste knuffel). Hij zag meteen de schildpad. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:16
[...]
Het antwoord is denk ik heel simpel: sommige mensen hebben kinderen, sommigen niet :+
Precies 8)

Nu de afgelopen weken er even relatief veel tijd in gestoken, maar nu ik het uitgespeeld heb zal gamen de komende tijd weer een stuk minder tijd innemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
[...]

Twee kleine kinderen hier, waarvan het voordeel is dat ze om 19.00 in hun bedje liggen :P Daarnaast ook wel een wederhelft die wel begrip heeft voor m'n hype en het daarom prima vindt om filmavondjes e.d. op te offeren... wetende dat het een tijdelijke situatie is en achteraf ruimtelijk gecompenseerd wordt :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yinx84
Yonix schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:25:
[...]

Jup, zoontje hier. Hij zag mij gisteravond nog wel even 'Elden Ring' spelen (hij wilde nog één laatste knuffel). Hij zag meteen de schildpad. _O-
"Nee dat is een hond!" :+

Afbeeldingslocatie: https://assets2.rockpapershotgun.com/elden-ring-behold-dog.jpg/BROK/resize/1920x1920%3E/format/jpg/quality/80/elden-ring-behold-dog.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
yinx84 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:12:
[...]

Mooie review en bijna met al je punten eens. Vond ook dat ik, naarmate de game vorderde, erg overpowered aanvoelde. Als je inderdaad zoveel mogelijk uitkamt dan gaat het heel hard met de runes. Ik ben de game geëindigd met level 150 (en ik denk nog wel een level of 5-6 aan die consumable runes op zak) zonder ergens gefarmed te hebben.

Heb Fextralife er op teruggeslagen en ik heb naar eigen schatting zo'n 90% van de game gezien. Alles wat ik nog niet gezien heb is voornamelijk gerelateerd aan questlines die ik niet gedaan heb. En natuurlijk de verschillende eindes... daar heb ik er maar één van gezien (hoewel ik uit meerdere kon kiezen).
Toen ik van de Midgame/midlate game naar Endgame ging werd het voor mij heel anders. Niet meer 1 shotten, maar ik die ge 1 shot werdt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Ik heb nu de moonveil katana op +9 en heb precies genoeg somber smithing stones om nog een wapen tot +9 geupgrade te krijgen. En heb een aantal larval tears om te respeccen. Iemand advies voor een leuk wapen/build? M'n huidige INT met wat DEX build begint saai te worden aangezien ik al vanaf het begin een katana gebruikt.

Ben bijna level 80 en zit net in het besneeuwde gebied qua progressie.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
ArnoldSmiley schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:35:
[...]

Hebben jullie nog wat te lachen: ik had meer moeite met dat kutventje voor die lift dan Renalla. Dat bentje heeft me 20-25 pogingen gekost gok ik
Ik ben daar gewoon omheen gesneaked :9

Je kan hem ook meelokken naar die bal buiten

[ Voor 7% gewijzigd door Rule op 14-03-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
[...]

Hebben jullie nog wat te lachen: ik had meer moeite met dat kutventje voor die lift dan Renalla. Dat bentje heeft me 20-25 pogingen gekost gok ik
Ik heb ook wat moeite met hem gezien zijn counter mij kon oneshotten. Ik heb rond de 5 pogingen nodig gehad, zelf een schild erbij gepakt en hem dood gemaakt met parry's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:55

reaL_G

G

[...]

dat ventje is niet de moeilijkste, ik ben een paar tegengekomen, die zijn vele malen erger.
bv die bij het frenzy dorpje. als je daar teveel afstand van neemt is het afgelopen.

ik ben geswitcht van katana, Nagakiba lekker lange range
vind hem beter dan moonveil of meteoric.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 14:39
Arm1n schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:16:
Ik heb nu de moonveil katana op +9 en heb precies genoeg somber smithing stones om nog een wapen tot +9 geupgrade te krijgen. En heb een aantal larval tears om te respeccen. Iemand advies voor een leuk wapen/build? M'n huidige INT met wat DEX build begint saai te worden aangezien ik al vanaf het begin een katana gebruikt.

Ben bijna level 80 en zit net in het besneeuwde gebied qua progressie.
Ik ben ook wel benieuwd naar mensen die tevreden zijn over een build.
De katana playstyle is erg leuk, maar ben ook wel benieuwd of iemand plezier maakt met een big heavy sword, zweihander style, of axe bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Banshax schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:39:
[...]
De katana playstyle is erg leuk, maar ben ook wel benieuwd of iemand plezier maakt met een big heavy sword, zweihander style, of axe bijvoorbeeld.
Zweihander +25 hier 8) ,maar dat was om de Dark Souls delen ook altijd één van mijn favorieten. Als je daar wat agressiever mee speelt en veel heavy attacks mee doet (jumping atacks ftw) kan je veel vijanden vrij makkelijk mee stunnen voor een free hit. Wel genoeg punten in je hp en stamina stoppen en wat zwaardere armor is ook niet verkeerd zolang je maar niet in heavy weight gebied komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 22:33
Chicane schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:27:
[...]

Zijn er Xbox users online die me hiermee kunnen helpen? Met m’n main character heb ik namelijk het spel uitgespeeld en ik wil bewust nog niet aan journey 2 beginnen, waardoor ik nu een beetje op een dood punt zit omdat ik met m’n alt wil starten maar daarvoor graag de gear overgezet wil hebben.

Wie o wie kan me helpen? Dit is in 5 a 10 minuutjes gefixt! :)
Ik ga het toch maar weer proberen want ik zit nog steeds vast op dit punt. Is er een Xbox user die mij in 5 a 10 minuten tijd kan helpen hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Chicane schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:00:
[...]

Ik ga het toch maar weer proberen want ik zit nog steeds vast op dit punt. Is er een Xbox user die mij in 5 a 10 minuten tijd kan helpen hiermee?
Ik kan je zelf niet helpen (want speel op PS5), maar deze subreddits zijn volledig gewijd aan het ruilen van items:

https://www.reddit.com/r/CypherRing/

https://www.reddit.com/r/PatchesEmporium/

Items overzetten zoals jij willen noemen ze 'mule'.

[ Voor 5% gewijzigd door SD5k op 14-03-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshax
Invisible_man schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:45:
[...]

Zweihander +25 hier 8) ,maar dat was om de Dark Souls delen ook altijd één van mijn favorieten. Als je daar wat agressiever mee speelt en veel heavy attacks mee doet (jumping atacks ftw) kan je veel vijanden vrij makkelijk mee stunnen voor een free hit. Wel genoeg punten in je hp en stamina stoppen en wat zwaardere armor is ook niet verkeerd zolang je maar niet in heavy weight gebied komt.
Nice! Zat em al te overwegen, ben zo ie zo erg gecharmeerd van die speelstijl. Goed te weten dat het ook daadwerkelijk leuk is. Claymore vond ik altijd wel fijn, maar zweihander lijkt me ook wel wat. tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Banshax schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Nice! Zat em al te overwegen, ben zo ie zo erg gecharmeerd van die speelstijl. Goed te weten dat het ook daadwerkelijk leuk is. Claymore vond ik altijd wel fijn, maar zweihander lijkt me ook wel wat. tnx!
Waar je hem kan vinden:
spoiler:
Merchant voorbij de walking coloseum op de wheeping peninsula. Kan je dus al vrij snel in het begin krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 21:25
Banshax schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:11:
[...]

Speel momenteel met Bloodhound's fang. Ook leuk. Flinke bleed en die special met een gap closer is soms erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshax
Harm2211 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:18:
[...]

Speel momenteel met Bloodhound's fang. Ook leuk. Flinke bleed en die special met een gap closer is soms erg handig.
Zie dat ding op YouTube, die 2e attack van dat wapen is echt strategisch heerlijk volgens mij.
Erg leuk wapen. Tnx voor de tip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:53
Doodziek, ik heb gewoon net een spirit ash vol geupgrade en daarna discarded toen ik hem wilde selecteren. No way to get it back ;(

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
CosmoKramer schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:36:
Doodziek, ik heb gewoon net een spirit ash vol geupgrade en daarna discarded toen ik hem wilde selecteren. No way to get it back ;(
Aiii, F...

Welke was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:44
CosmoKramer schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:36:
Kan je niet een vorige save laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Banshax schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:39:
[...]

Speel voornamelijk powerstanced met Giant Crusher en die dikke rooie hamer. Claw talisman voor jump attacks. Veegt de vloer met alle standaard enemies. Alleen bij de wat latere bosses was het af en toe wat lastig. De recovery frames zijn behoorlijk lang, je moet dus goed de momenten kiezen om aan te vallen en niet te face tanken terwijl je uit je animatie komt. Altijd kukri bij de hand om de stagger meter niet te laten dalen. Bijna alle punten in vigor, endurance en strength gestopt. En een beetje in mind, zodat ik kan klooien met allerlei ashes of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Laatst online: 13-06 14:53
yinx84 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:45:
[...]

Aiii, F...

Welke was het?
Ancestor Spirit +8

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:09
Melania 1000 slashes.. juist ja ;w

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Gelukkig vind je genoeg resources om meerdere Spirits te levellen, dus komt wel weer goed man d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Kwam deze op reddit tegen. Interesting! Kleine map spoilers:

https://i.redd.it/jm704dqz1cn81.png

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Hoe ongelofelijk mooi kan deze game soms zijn ... Jammer dat het zo een beetje gaar draait op 60 fps of net eronder :(

Anyway:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdKALw3u5mKEga-1CZz80Rc-Qj8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o7MjPzWfvTVpOgcLLbf4hR1u.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
[...]

Hier ook kids, 2 en 3 jaar. Ik heb alleen het geluk dat ik bar weinig slaap nodig heb. 00.30 erin, 6.00h weer op 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
reaL_G schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:06:
[...]

dat ventje is niet de moeilijkste, ik ben een paar tegengekomen, die zijn vele malen erger.
bv die bij het frenzy dorpje. als je daar teveel afstand van neemt is het afgelopen.

ik ben geswitcht van katana, Nagakiba lekker lange range
vind hem beter dan moonveil of meteoric.
Heb jij je INT naar 23 gebracht voor die Moonveil?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vandaag weer een beetje progressie gemaakt.
Op Weeping Peninsula miste ik nog één tunnel, daar is alles nu wel gedaan denk ik.
Daarna verder gegaan met het exploren in (voornamelijk het centrale en westelijk deel van) Liurnia Of The Lakes en wat mini-baasjes en één grote baas verslagen:
spoiler:
Royal Knight Loretta is niet meer.
(die grote kruipende handen in de burcht op weg naar Loretta zijn trouwens behoorlijk irritant :X )
De draak in het gebied na Loretta heb ik geprobeerd en daar kwam ik in de eerste poging tot de helft, die gaat morgen met iets meer voorzichtigheid wel neer.

Ook vond ik in Liurna Of The Lakes een grot met aardig wat smithing stones level3 waardoor ik mijn Uchigatana van +7 naar +10 heb kunnen upgraden en mijn summon spirit naar +4. Die spirits zijn inmiddels aardige tanks die bijzonder veel hits kunnen hebben en daardoor een hele fijne afleiding vormen. Toch wel fijn om deze bij de meeste bossfights op te kunnen roepen. Jammer dat ze bij de Evergoal baasjes niet oproepbaar zijn.
spoiler:
De Evergoal Crucible Knight schopt mijn kont behoorlijk hard. Hem parry'en lukt op zich aardig maar hem verslaan nog niet. En dan kom ik hem óók nog een keer tegen als ik via één van de torens van de Three Sisters naar de ondergrondse wereld word getransporteerd :X
Leuk trouwens dat je in één van die torens de blauwe heks en een drietal bekende npc's tegenkomt. Als ik het goed begreep hebben zij zaken te doen in de ondergrondse wereld maar die laat ik nog even voor wat het is.

Ook heb ik de sleutel tot de Academy, binnenkort eens zien of dat echt zo'n hel is als dat jullie doen vermoeden ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

ArnoldSmiley schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:39:
[...]

Heb jij je INT naar 23 gebracht voor die Moonveil?
ik heb hem nu op 24.
nagi doet 400 op +15 (met magic ash)

maar de reach is gewoon beter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbvwQZNPsQ0P00PM1Iob5u6VhBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcBFJl40QlOXWptmvdXZFxsD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I494cn2oSUR3uAY7vQkP5MM17zM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSeGccC592Q5EMGw488pKFAy.jpg?f=fotoalbum_large

GiTS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 19:42
yamAUchi schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Is dat alleen in het kasteel?
spoiler:
Je wordt daar in de gaten gehouden door npc die runes van je jat dacht ik, je kan die terugkrijgen door die dood te maken
Ik heb die paljas net even omgelegd en meneer had een kleine 10k aan runes van mij op zak!
Wat een mofo

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SideShow schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:25:
Hoe ongelofelijk mooi kan deze game soms zijn ... Jammer dat het zo een beetje gaar draait op 60 fps of net eronder :(

Anyway:

[Afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik mij hier op de Xbox Series X niet zo aan stoor. Ja, het is merkbaar, maar niet erg storend (LG C1 + VRR hier).

Ik word vooral in het spel gezogen en dat verklaart misschien dat ik er niet zo mee bezig ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
reaL_G schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:17:
[...]

ik heb hem nu op 24.
nagi doet 400 op +15 (met magic ash)

maar de reach is gewoon beter
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar haal je zoveel stones vandaan? 😳😳

Ik ben over gegaan op die Ore Blade. Heel veel dmg ook

Edit: idem dito voor je runes. Je STR en DEX op 30 gom ik, 24 INT...boh. Of ben je zo goed dat je weinig VIG en ViT nodig hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door ArnoldSmiley op 14-03-2022 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:40:
Vandaag weer een beetje progressie gemaakt.
Op Weeping Peninsula miste ik nog één tunnel, daar is alles nu wel gedaan denk ik.
Daarna verder gegaan met het exploren in (voornamelijk het centrale en westelijk deel van) Liurnia Of The Lakes en wat mini-baasjes en één grote baas verslagen:
spoiler:
Royal Knight Loretta is niet meer.
(die grote kruipende handen in de burcht op weg naar Loretta zijn trouwens behoorlijk irritant :X )
De draak in het gebied na Loretta heb ik geprobeerd en daar kwam ik in de eerste poging tot de helft, die gaat morgen met iets meer voorzichtigheid wel neer.

Ook vond ik in Liurna Of The Lakes een grot met aardig wat smithing stones level3 waardoor ik mijn Uchigatana van +7 naar +10 heb kunnen upgraden en mijn summon spirit naar +4. Die spirits zijn inmiddels aardige tanks die bijzonder veel hits kunnen hebben en daardoor een hele fijne afleiding vormen. Toch wel fijn om deze bij de meeste bossfights op te kunnen roepen. Jammer dat ze bij de Evergoal baasjes niet oproepbaar zijn.
spoiler:
De Evergoal Crucible Knight schopt mijn kont behoorlijk hard. Hem parry'en lukt op zich aardig maar hem verslaan nog niet. En dan kom ik hem óók nog een keer tegen als ik via één van de torens van de Three Sisters naar de ondergrondse wereld word getransporteerd :X
Leuk trouwens dat je in één van die torens de blauwe heks en een drietal bekende npc's tegenkomt. Als ik het goed begreep hebben zij zaken te doen in de ondergrondse wereld maar die laat ik nog even voor wat het is.

Ook heb ik de sleutel tot de Academy, binnenkort eens zien of dat echt zo'n hel is als dat jullie doen vermoeden ;)
Hier ook geen zak opgeschoten. Heeeeel veel sites of Graces gevonden 😅

Welke tunnel bedoel je in Lake v.w.b. smithing stones??

En welke Spjrit Ashes zijn tankjes....die dogs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:23:
[...]
Hier ook geen zak opgeschoten.
Hoe bedoel je "ook"? Ik zeg toch dat ik wél progressie heb gemaakt :P
Welke tunnel bedoel je in Lake v.w.b. smithing stones??
Een of andere crystal cave was dat, met allemaal magic kereltjes. Er waren hoofdzakelijk
kristallen te vinden maar toch ook bijzonder veel smithing stones.
De exacte locatie moet ik je even schuldig blijven, ik ben nu op het werk.
Morgen laat ik het je weten!
En welke Spjrit Ashes zijn tankjes....die dogs?
Nee, ik heb mijn wolfjes ingeruild voor 2 Godrick Soldiers.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 14-03-2022 22:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08:04
Ik had het afgelopen weekend even zwaar. Had 4 bosses gevonden maar ze schopten allemaal mijn kont. Ik ben toen elders mijn heil gaan zoeken.
spoiler:
Nokstella, Eternal City. Damn wat level je hier hard door die mimic tears die elkaar doodmaken met electriciteit. Had 60k runes en toen 10 golden runes [10] gevonden. Dat waren in totaal 6 levels.
Heb de volgende levels allemaal in vigor en endurance gestopt en alles is weer te doen. :)

Heb nu blood fang +7, 25 vig en end, 33 dex en 25 strength. Andere stats doe ik niks mee behalve dat ik net genoeg heb voor rotten breath. Dat is echt een boss killing skill van heb ik jou daar. Blood fang +7 trouwens ook. Ik mep echt snoeihard en nu survivability beter is door betere armour en meer HP is het veel makkelijker spelen.

Zouden jullie nog meer in vig stoppen of verder gaan met dex?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Exactor it schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:31:
Ik had het afgelopen weekend even zwaar. Had 4 bosses gevonden maar ze schopten allemaal mijn kont. Ik ben toen elders mijn heil gaan zoeken.
spoiler:
Nokstella, Eternal City. Damn wat level je hier hard door die mimic tears die elkaar doodmaken met electriciteit. Had 60k runes en toen 10 golden runes [10] gevonden. Dat waren in totaal 6 levels.
Heb de volgende levels allemaal in vigor en endurance gestopt en alles is weer te doen. :)

Heb nu blood fang +7, 25 vig en end, 33 dex en 25 strength. Andere stats doe ik niks mee behalve dat ik net genoeg heb voor rotten breath. Dat is echt een boss killing skill van heb ik jou daar. Blood fang +7 trouwens ook. Ik mep echt snoeihard en nu survivability beter is door betere armour en meer HP is het veel makkelijker spelen.

Zouden jullie nog meer in vig stoppen of verder gaan met dex?
Ik zou zelf zeker hoger gaan in vigor. Iets meer schade heeft minder waarde dan een extra klap kunnen incasseren wmbt. Tenzij je erg goed bent en nooit geraakt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-09 22:18
Superkiwi schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:40:

Ik vond juist de Academy heeeel erg meevallen, maar misschien met level 55 ook wel wat overpowered. Wel een heel tof sfeertje op die locatie😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wel beetje irritant dat sommige delen artificeel zijn afgezet. Zo heb ik ergens een soort deur/poort die op filmpjes er niet is, maar bij mij wel. Dan moet ik waarschijnlijk eerst nog een stuk van een quest doen. Maar welke? Geen idee.

spoiler:
Gaat om de poort bij Kingsreal Ruins

// edit

Lol die poort is een illusie?! Hoe kan je dat nou weten...

[ Voor 11% gewijzigd door MrVegeta op 14-03-2022 22:48 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Y.Zigrin schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:45:
[...]

Ik vond juist de Academy heeeel erg meevallen, maar misschien met level 55 ook wel wat overpowered. Wel een heel tof sfeertje op die locatie😍
Met 55 ben je wel wat high level :D

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-09 22:18
MrVegeta schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:46:
[...]

Met 55 ben je wel wat high level :D
Dan doe ik denk ik iets mis🤣 ben helemaal niet bezig met runes farmen en had het idee dat ik de juiste paden in de juiste volgorde bewandelde, maar dat is nou net het toffe!

[ Voor 5% gewijzigd door Y.Zigrin op 14-03-2022 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Y.Zigrin schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:49:
[...]

Dan doe ik denk ik iets mis🤣 ben helemaal niet bezig met runes farmen en had het idee dat ik de juiste paden in de juiste volgorde bewandelde.
Vriend van me heeft hetzelfde. Is ook 15 levels hoger dan mij terwijl we ongeveer hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Hoe bedoel je "ook"? Ik zeg toch dat ik wél progressie heb gemaakt :P

[...]

Een of andere crystal cave was dat, met allemaal magic kereltjes. Er waren hoofdzakelijk
kristallen te vinden maar toch ook bijzonder veel smithing stones.
De exacte locatie moet ik je even schuldig blijven, ik ben nu op het werk.
Morgen laat ik het je weten!

[...]

Nee, ik heb mijn wolfjes ingeruild voor 2 Godrick Soldiers.
Ben benieuwd welke locatie dat is!

Ik wil ook een andere Spirit Ashes. Alleen: FP 100 nodig. Das 10 lvl omhoog 😳

T.o.v. DS valt me op dat je veel meer moet levellen op verschillende disciplines. Voorheen was een EX build alles in VIG END en DEX pompen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Spider Hand is a type of Wildlife Creature in Elden Ring. Spider Hands are grotesque creatures comprised of gigantic disembodied hands, grafted together and given life. Their behavior and method of traversal are highly reminiscent of the common spider, hence the name.
Dit zit ook wel 90% van mijn arachnophobia... mijn god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:01:
[...]

Dit zit ook wel 90% van mijn arachnophobia... mijn god.
Same, gisteren voor het eerst tegen gekomen, voor mij scheelt het dat ze niet zwart zijn gekleurd anders was het waarschijnlijk een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

ArnoldSmiley schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:20:
[...]

Waar haal je zoveel stones vandaan? 😳😳

Ik ben over gegaan op die Ore Blade. Heel veel dmg ook

Edit: idem dito voor je runes. Je STR en DEX op 30 gom ik, 24 INT...boh. Of ben je zo goed dat je weinig VIG en ViT nodig hebt?
op de 30 zit ik nog net niet.
veel stones valt wel mee, gewoon dedicated zijn op een wapen, en geen onzinnige dingen upgraden.
veel caves zoeken. veel kleine bosses doen.
even gefarmed m.b.v. de eerste portal naar calid van die church, maar dat is ook geestdodend.

vit en vigor staan idd laag. maar ik vind dat de drempel voor goede magic te hoog is,
alsmede sommige stats voor weapons, heb genoeg magic maar het gros heeft nog steeds een mooi klein rood kruisje.

ik heb de eerste 45/50 uur in de game alleen geexplored voor graces en maps (zeker 1/2 unlocked), death-runs gedaan waar enemies te op zijn, met een paard is zeer veel te doen, en alleen al rondlopen kan je veel items geven.
heb geen guide gebruikt ofzo, alleen ff gecheckt of er echt trophys gemist konden worden.

GiTS

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Invisible_man
Op je map staan altijd de mines aangegeven (mits je de map van een specifiek gebied hebt natuurlijk) met een bruinig rondje wat de grotingang moet voorstellen. Daar zijn altijd wel genoeg smithing stones te vinden en is meestal het eerste wat ik doe als ik in een nieuw gebied ben. Sommige mines hebben ook een ball bearing, vaak als drop van de boss, waarmee je de vendor bij de round table kan upgraden zodat die ook betere smithing stones enzo verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Bazziek schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:45:
[...]

Ik zou zelf zeker hoger gaan in vigor. Iets meer schade heeft minder waarde dan een extra klap kunnen incasseren wmbt. Tenzij je erg goed bent en nooit geraakt wordt.
Nou dat laatste valt mee. Al speel ik bijna alles zonder schild. Gewoon twee handen op het wapen en flink rollen. Tot mijn vigor leveling kon ik precies even vaak geraakt worden als dat ik flasks had. :) Dat was bij Radahn 7 keer. Dat gevecht kostte wel een paar pogingen.

Ik ga verder met vigor. Je hebt gelijk dat vaker geraakt worden meer effect gaat hebben dan iets harder slaan. Damage output is niet echt mijn probleem momenteel.

[ Voor 12% gewijzigd door Exactor it op 15-03-2022 08:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Laatst online: 11-08 18:37
MrVegeta schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:51:
[...]

Vriend van me heeft hetzelfde. Is ook 15 levels hoger dan mij terwijl we ongeveer hetzelfde doen.
Ik lees altijd best veel mensen over level OP, te hoog.. maar heb dat nooit begrepen haha. Iedereen speelt op zijn eigen tempo.. vind het in elden ring ook wel makkelijker flink te levellen als je veel explored.. main story gaat bij mij veel te snel op hold door alles afleiding onderweg haha :+
Y.Zigrin schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:45:
[...]

Inderdaad. Doe mij academy maar.. dat fort met die handjes... oef.. daar ga ik nooit meer heen. Klere dingen :9

Ik was gisteren na academy nog wat aan het exploren gegaan en het blijft me verwonderen hoe leuk dat blijft. So much to find and see..

Probeer zo min mogelijk dingen te lezen of progressie of gebieden.. maar weet nu even niet waar ik heen moet gaan.
Vanavond eerst maar rest van het westen verkennen :D

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:10

lord_fh

PS5

Ik lees al even mee en heb alle reviews al bekeken (de spoiler vrije) op YouTube, maar ik kan nog geen beslissing maken }:O

Ik speel op PS5, en heb misschien 2 - 3 uur id week tijd om er even voor te gaan zitten. En daar zit hem de crux. Ik ben heel bang dat dit te weinig is om in het spel te komen, ik kan geen 40 uur id week in het spel pompen om progressie te boeken. Hoe zijn de ervaringen hier met mensen die dit dilemma wellicht ook hebben ? kan je het ook gewoon "even" spelen, of is dat waardeloos ? beetje zonde om 70 euro (digital PS5) uit te geven en vervolgens eigenlijk niks te kunnen... :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

lord_fh schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 09:44:
Ik lees al even mee en heb alle reviews al bekeken (de spoiler vrije) op YouTube, maar ik kan nog geen beslissing maken }:O

Ik speel op PS5, en heb misschien 2 - 3 uur id week tijd om er even voor te gaan zitten. En daar zit hem de crux. Ik ben heel bang dat dit te weinig is om in het spel te komen, ik kan geen 40 uur id week in het spel pompen om progressie te boeken. Hoe zijn de ervaringen hier met mensen die dit dilemma wellicht ook hebben ? kan je het ook gewoon "even" spelen, of is dat waardeloos ? beetje zonde om 70 euro (digital PS5) uit te geven en vervolgens eigenlijk niks te kunnen... :)
Ik zou zeggen: ga er gewoon voor!

Ik heb ook niet ontzettend veel vrije tijd over, heb er nu 35uur in zitten sinds release, hoewel dat wel iets meer is dan de 2-3 uur die jij noemt voel ik me niet opgejaagd door verhalen van mensen die het hebben uitgespeeld, of in NG+++ zitten.

Als je echt alleen korte sessies speelt is dit misschien niet jouw game, maar als je er af en toe 1-2 uur aan kunt besteden kun je zeker wat progressie boeken (maar soms ook niet :P)

Neem gewoon de tijd die je hebt, noteer af en toe waar je mee bezig bent zodat je de draad ook weer kunt oppakken wanneer je verder gaat. :)

[ Voor 7% gewijzigd door SD5k op 15-03-2022 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:57

VP.

Weer een nieuwe Vaatividya. Milde spoilers. Vooral handig voor als je net begint / in de midgame zit (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:55

JSchut

.....

Zo final boss defeated. Holy shit wat een game! (65 uur playtime) Veel meer gespeeld dan ik normaal game :D

Compleet melee gespeelt zonder enige spell te gebruiken. Sommige bosses zijn hierdoor wel extreem lastig. De final boss heeft mij daar ook wel wat problemen opgeleverd.

Even gekeken en heb 31/41 trophies. Best ok denk ik. Heb als ik naar de trophies kijk 3 bosses "gemist".
Ik heb wel het idee dat ik in alle gebieden geweest ben maar misschien toch nog wat gemist. Platinum lijkt mij goed haalbaar al moet je hem blijkbaar 3 keer uitspelen voor alle endings. (Doe niet aan save backups)

Binnenkort de verbouwing in maar daarna ga ik hem nog een keer spelen mar dan met een caster achtige build. Nu al weer zin in!

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:54:
[...]
Ben benieuwd welke locatie dat is!
Het is de
spoiler:
Raya Lucaria Crystal Tunnel, aan de oost-noordoostzijde van het meer.

Afbeeldingslocatie: https://www.naguide.com/wp-content/uploads/2022/03/ELDEN-RING-Smithing-Stone-Guide-1.jpeg

Oh, hier kun je zien hoe ontzettend tanky mijn spirit summons zijn:

[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 15-03-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Superkiwi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:13:
[...]

Het is de
spoiler:
Raya Lucaria Crystal Tunnel, aan de oost-noordoostzijde van het meer.

[Afbeelding]
Hmm ik heb die ook niet gehad denk ik haha.. Terwijl ik toch dacht dat ik goed gekeken had :D
Vanavond maar eens heen galloperen :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Ten eerste het spel is lomp groot, maar heeft zoveel content in allerlei hoekjes en gaatjes. Ik ben een trage speler, met een kleine 80 uur zal ik mogelijkerwijs op zo'n 50% van de hoofdverhaallijn, een vriend heeft zeg zo'n 90 uur nodig gehad om zich nu stuk te bijten op de laatste verhaalbaas, maar dat is nog een puzzeltje die hij nog niet heeft opgelost. Hoewel het nu een beetje wegebt, maar de afgelopen 2 weken is het spel zeer intrigerend en een timesink, tijd is de afgelopen tijd nog nooit zo snel voorbij gevlogen en ook buiten het spelen heeft het me bezig gehouden. Een RPG done right wat mij betreft. Soms zit je vast omdat je een baas moet verslaan voor verdere progressie en eergisteren een tweede alternatieve route gevonden en waar ik eerst het gevoel had dat ik vast zat, voelt het "nieuwe" gebied on par qua level, dus ik heb weer veel nieuw gebied om te ontdekken en kan ik weer los. Wat dat betreft hoef je niks/weinig en is er veel te doen als je vast zit en even wat afwisseling wil.

Als iemand mij oplegt dat ik 2 tot 3 uur per week nog maar mag spelen dan zou ik balen, maar dat komt natuurlijk omdat ik de vrijheid heb om een veelvoud aan tijd erin kan stoppen en dat weet. Jij weet niet beter, dus dat hoeft niet voor jou te spelen. Ik weet niet of je bekend ben met From Software games, maar 2 tot 3 uur ga je misschien nodig hebben om sommige baasjes te kunnen verslaan (aanvalspatronen herkennen, hoe ermee om te gaan, etc etc). Dus tenzij die 2 tot 3 uur in 1 sessie gedaan wordt (zeg een avondje of een middagje), kan dat misschien wel een dealbreaker zijn. Gamesessie van een half uur zijn denk ik een illusie, kan wel, maar ik vraag me af hoeveel progressie je kan gaan boeken.

Maar het is echt wel een topper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:44

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

In het verleden heb ik veel plezier beleeft aan DS1,2 en 3, maar nu ik hier kleintjes heb rondlopen en ik mezelf op professioneel vlak blijf uitdagen gaat het mij niet lukken om 'all in' te gaan met dit type games. Recent heb ik een stuk van Nioh gespeeld, maar ik was bij de tweede boss al gestrand. :(:)

Het meest recente spel waarin voor mij een redelijke balans was tussen uitdaging en benodigde tijd was Star Wars: Fallen Order.

Daarentegen haal ik weinig (...geen) voldoening uit b.v. Assassins Creed omdat ik dat met mijn voorhoofd kan spelen....

In hoeverre is Elden Ring de moeite waard voor mij op op te pakken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Gisteren de eerste pogingen (lees veel) Radahn gedaan, wat een unit zeg!! Ben er nog niet helemaal uit wat de beste tactiek is voor de tweede fase. Heb hem tot 70% kapot gekregen. Vanavond de rematch! Boss Designs zijn tot nu toe in Elden Ring echt weer zo vet en interessant gemaakt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Sumerechny schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:22:
Ja.

:+

Zonder gekheid, dat kan niemand voor jou beslissen. Je hebt ervaring met DS1, 2 en 3 en dus ben je al bekend met dit soort games, dat is een groot voordeel. Buiten dat het open wereld is, is het weer een typische FromSoftware game. Je weet wat je kunt verwachten en het is aan jou om de vraag te beantwoorden of het de moeite waard is om op te pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
In het verleden heb ik veel plezier beleeft aan DS1,2 en 3, maar nu ik hier kleintjes heb rondlopen en ik mezelf op professioneel vlak blijf uitdagen gaat het mij niet lukken om 'all in' te gaan met dit type games. Recent heb ik een stuk van Nioh gespeeld, maar ik was bij de tweede boss al gestrand. :(:)

Het meest recente spel waarin voor mij een redelijke balans was tussen uitdaging en benodigde tijd was Star Wars: Fallen Order.

Daarentegen haal ik weinig (...geen) voldoening uit b.v. Assassins Creed omdat ik dat met mijn voorhoofd kan spelen....

Ik speel best vaak in bursts van 30-45 minuten. In die tijd heb ik altijd wel een nieuw gebiedje of grace (kampvuurtje uit vorige games) gevonden. Altijd progressie dus. Meestal vind ik dan ook wel een boss of de start van een nieuw gebied waar ik dan de volgende dag mee door ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik lees dat de meesten hier alles zelf willen ontdekken, maar ik merk dat dat ook ontzettend moeilijk is. Ik heb zelf de interactive map er bij en dan filter ik op NPC's, dat vind ik nog wel boeiend omdat die het verhaal wat naar voren duwen. Bosses filter ik niet op, die kan je wel vinden als je weet waar je moet zoeken.

Overigens heb ik laatst Moonveil geloot, maar of ik moet daarvoor respeccen of nog 8 levels in int stoppen. Is dat wapen beetje de moeite waard? Wil graag weer naar een katana. Gebruik nu Bloodhound Fang +6 die wel best sterk is, maar ook net wat te langzaam.

[ Voor 28% gewijzigd door MrVegeta op 15-03-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35

Put those foolish ambitions to rest...

Sorry, ik kon het niet laten. Is een uitspraak in Elden Ring.

Als je echt weinig tijd hebt zou ik denk ik een best route guide gebruiken, zodat je wat meer met de main quest bezig bent en wat minder met exploren, anders gaat er kan ik je zeggen veel tijd in zitten als je alles wil ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-07 14:43
MrVegeta schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:09:
Ik lees dat de meesten hier alles zelf willen ontdekken, maar ik merk dat dat ook ontzettend moeilijk is. Ik heb zelf de interactive map er bij en dan filter ik op NPC's, dat vind ik nog wel boeiend omdat die het verhaal wat naar voren duwen. Bosses filter ik niet op, die kan je wel vinden als je weet waar je moet zoeken.

Overigens heb ik laatst Moonveil geloot, maar of ik moet daarvoor respeccen of nog 8 levels in int stoppen. Is dat wapen beetje de moeite waard? Wil graag weer naar een katana. Gebruik nu Bloodhound Fang +6 die wel best sterk is, maar ook net wat te langzaam.
Ik heb ook echt moeite met het zelf ontdekken, maarja het maakt het wel het leukst idd.. Wat ik nu doe is een bepaalde Game Progress Route aanhouden (die hier eerder gedeeld is), waarbij ik die gebieden aanhou zodat ik in ieder geval altijd met mijn juiste level in het juiste gebied ben. En deze gebieden explore ik dan wel helemaal zelf, wel echt leuk omdat je dan opeens zelf ook caves e.d. tegenkom.

Hierbij haal ik de meeste plezier eruit omdat ik weet dat ik altijd goed zit maar ik ook zeker verassingen tegenkom!

En de Moonveil is zeker de moeite waard, hoogstwaarschijnlijk de beste katana in game, komt door zijn unieke ash of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Ja, ik ben blij dat ik gewisseld heb met m'n +8 "gewone" katana

spoiler:
Het is een legendary en kost je dus somber smithing stones, maar z'n ability is dus unsheate++ (magic en mogelijkerwijs beduidend meer bereik, afgezien dat hij al langer is dan de gewone katana en dus sowieso al een langer bereik heeft, maar niet merkbaar trager dan de gewone katana).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari

Moonveil is erg erg goed. Scaled op INT het beste. Je kunt je ashen of war niet wijzigen, maar dat geeft niet, want de weapon art van de Moonveil is ook al erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley

Is toch prima? Ik heb ook een druk bestaan. Werk, kids, etc. Vorig jaar begonnen met Demons Souls, met de juist mindset zegt tijd niks. Duurt alleen wat langer. En dan heb je voor 70 juist een uitstekende aankoop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

arienvanhelden schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:19:
[...]

Ik heb ook echt moeite met het zelf ontdekken, maarja het maakt het wel het leukst idd.. Wat ik nu doe is een bepaalde Game Progress Route aanhouden (die hier eerder gedeeld is), waarbij ik die gebieden aanhou zodat ik in ieder geval altijd met mijn juiste level in het juiste gebied ben. En deze gebieden explore ik dan wel helemaal zelf, wel echt leuk omdat je dan opeens zelf ook caves e.d. tegenkom.

Hierbij haal ik de meeste plezier eruit omdat ik weet dat ik altijd goed zit maar ik ook zeker verassingen tegenkom!

En de Moonveil is zeker de moeite waard, hoogstwaarschijnlijk de beste katana in game, komt door zijn unieke ash of war.
Ah ja, nee ik loop opzich gewoon wel wat rond. Soms kom ik dan in gebieden waar ik niets te zoeken uit.

Beetje dit idee.

Maar als Moonveil het beste scaled met int dan wordt ik een magic user? :D Ook wel geinig... hebben punten in dex/strength dan nog wel zin?

[ Voor 6% gewijzigd door MrVegeta op 15-03-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wapen schaalt ook met strenght en dexterity, maar niet zo hard als met intelligence. Het is dus wel efficiënt om dan ook magic te gebruiken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 16:17
Exactor it schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:55:
[...]
Ik ga verder met vigor. Je hebt gelijk dat vaker geraakt worden meer effect gaat hebben dan iets harder slaan. Damage output is niet echt mijn probleem momenteel.
Hou wel rekening met de softcap die op veel stats zit (verschilt per stat geloof ik), boven bepaald level is het daardoor nauwelijks de moeite om te levellen aangezien je er nauwelijks meer iets bijkrijgt in die stat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Henkie_NtA schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:43:
[...]

Hou wel rekening met de softcap die op veel stats zit (verschilt per stat geloof ik), boven bepaald level is het daardoor nauwelijks de moeite om te levellen aangezien je er nauwelijks meer iets bijkrijgt in die stat.
Goeie, ik zag dat bij endurance. Als ik die van 25 naar 26 level veranderd mijn max equip/stamina nauwelijks. Bij vigor (25) en dex (33) zie ik wel voortgang naar het volgende level.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:00

dat kun je zelf het beste bepalen,

maar mijn mening is dat 2 a 3 uur per week te weinig is om echt in het spel te komen. Dit is een enorm groot spel met name gericht op exploren en stel je hebt 2 keer per week een uurtje om te spelen, dan zou je een half uur rond rijden om te exploren, je komt dan iets interessants tegen en dan moet je dan in een half uurtje zien te volbrengen. Nog even afgezien van bijvoorbeeld de dingen die je toch wil gaan doen, zoals het farmen van crafting materials of bijvoorbeeld smithy stones of sacred tears. Dat kost allemaal best wel veel tijd.

Ik zou het niet doen, het lijkt me te frustrerend om steeds af te moeten breken, dan zou ik toch iets kiezen waar je wat meer voldoening uit kunt halen in die korte sessies.

Aan de andere kant als je het leuk vindt om 1 game een jaar wekelijks 2 uurtjes te spelen dan zou je ervoor kunnen kiezen. Dan heb je hem ergens tussen een half jaar later en volgend jaar uit als je regelmatig die 2 uurtjes per week er in steekt (vakanties en weken dat je niet kan zijn dan meegeteld hierin op basis van zo'n 50 tot wel 80 uur gameplay als je alles onderzoekt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Henkie_NtA schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:43:
[...]

Dit ja:

https://i.redd.it/jnmjhikugdm81.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Ik ben wel even benieuwd.. mijn teller staat op Level 62, zon 34 uur als savetime. Zojuist de Acedemy doorlopen.

Naar mijn idee neem ik lekker mn tijd maar loop wel door... waar zitten jullie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
En hoe werkt deze precies want is de softcap op Vigor nu 40 of 60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
MrVegeta schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:35:
[...]

Maar als Moonveil het beste scaled met int dan wordt ik een magic user? :D Ook wel geinig... hebben punten in dex/strength dan nog wel zin?
Niet echt. Naast je andere stats VIG, END etc alles eerst in INT stoppen. END voor eventuele equipment load, want de Moonveil brandt niet door je stamina heen.
DEX doet wel wat met je cast spell tijd en ook wel wat met je damage, maar niet echt significant veel. STR/DEX alleen levellen voor eventueel andere secondary weapons.
Soft cap ligt rond de 55 INT, daarna ga je alleen nog +1 erbij krijgen.
Als je ook wat sorcery wil doen met die hoge INT getallen, stop dan ook wat in mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
FlyLight3r schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:05:
Ik ben wel even benieuwd.. mijn teller staat op Level 62, zon 34 uur als savetime. Zojuist de Acedemy doorlopen.

Naar mijn idee neem ik lekker mn tijd maar loop wel door... waar zitten jullie op?
Nu in Peninsula met 25h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 18:58
Ja kan je die tabel iets toe lichten ?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
arienvanhelden schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:05:
[...]

En hoe werkt deze precies want is de softcap op Vigor nu 40 of 60?
Heb geen exacte nummers maar vanaf 40 krijg je minder HP per level... en vanaf 60 nog minder. Diminishing returns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
yinx84 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:08:
[...]

Heb geen exacte nummers maar vanaf 40 krijg je minder HP per level... en vanaf 60 nog minder. Diminishing returns.
Aha, dus de eerste is softcap, en de 2de een hardcap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
k1978 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Bedankt.
Zie die nummers als traptreden. Na elke trede krijg je minder terug voor je level. Heb helaas geen exacte nummers, maar bijvoorbeeld na 60 VIG kun je beter punten in andere stats steken omdat je bijna geen HP meer erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
arienvanhelden schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:11:
[...]

Geen hardcap maar wel weer een drempel waarna je nog minder krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 11-09 16:54
k1978 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Bedankt.
Hoeveel bonus je krijgt hangt af van de stat, bijvoorbeekd de eerste 20 schaald beter dan 21-50 en 51+ gaat de schaling nog verder naar beneden.

hier een uitgebreide uitleg per stat.
https://steamah.com/elden...akpoints-soft-caps-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arienvanhelden
yinx84 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:12:
[...]

Geen hardcap maar wel weer een drempel waarna je nog minder krijgt.
Ik denk wel een hardcap want er komt geen nieuwe trede meer na?
Hardcap betekent overigens niet dat je niet meer kan levelen of er niks meer voor krijgt, maar dat je er gewoon zo weinig voor krijgt dat het eigenlijk geen nut heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
arienvanhelden schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:14:
[...]

Hardcap betekent overigens niet dat je niet meer kan levelen of er niks meer voor krijgt, maar dat je er gewoon zo weinig voor krijgt dat het eigenlijk geen nut heeft.
Dat wat jij omschrijft is softcap. Softcap betekend dat je het nog kunt levelen maar het niet de moeite waard is. Hardcap is dat het letterlijk technisch onmogelijk is om die stat verder te levelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
yinx84 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:37:
spoiler:
Malenia
down met summon. Dat ging inderdaad een stuk beter! Fijn dat je de keuze krijgt als speler... FS respecteert je tijd enorm. Wat mij betreft prima game design.

spoiler:
Holy shit die Incantation die je krijgt voor haar Remembrance :o een enorme AoE die rot applied met nog een vette animatie ook. Heerlijk.

Nu op naar Farum Azula voor de laatste loodjes.
Pittig bazinnetje, wel een beetje hoge luck RNG factor. Als ze onderstaande gaat spammen, dan is het mij nog niet gelukt om deze te dodgen, terwijl het zo simpel lijkt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-09 19:08
Ik twijfel ook enorm of ik de game moet halen, omdat ik nog nooit een Souls game heb gespeeld. Ik had de game besteld, maar uiteindelijk toch maar geannuleerd..😂De openwereld spreekt mij zeer aan, maar de moeilijkheid van de game laat mij twijfelen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Sjuuls92 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:21:
Ik twijfel ook enorm of ik de game moet halen, omdat ik nog nooit een Souls game heb gespeeld. Ik heb de game besteld, maar uiteindelijk toch maar geannuleerd..😂De openwereld spreekt mij zeer aan, maar de moeilijkheid van de game laat mij twijfelen
Ik zal mezelf niet meteen dé graadmeter noemen, maar ik heb alleen ooit een begínnetje gemaakt met Dark Souls Remastered op de Switch, haakte vrij snel af en heb Elden Ring gekocht en vind het oprecht een van mijn favoriete games óóit. Ik had dit nooit verwacht, maar deze ontzettend interessante, prachtig vormgegeven, supercreatieve open wereld waar ontdekking écht, écht de moeite waard is, tilt het voor mij naar een heel ander niveau. Ik merk dat ik in deze context de Souls-gameplay ook veel beter aan kan - je hebt zoveel verschillende opties, niet alleen qua tactieken, maar ook routes en whatnot. Ik ben nog steeds niet góéd in de game, maar het is echt te doen als je gewoon niet meteen door de game heen wilt racen. Klinkt overdreven, maar ik deed er 25 uur over om überhaupt aan de eerste grote dungeon te begínnen. Dat is meer tijd dan ik met sommige games in totaal heb doorgebracht. Het was gewoon té leuk en fijn om rond te zwerven, sterker te worden, dingen te vinden. Uiteindelijk werd die dungeon dan ook een cakewalk.

Ik kan deze game echt niet genoeg aanraden. Niet sinds Breath of the Wild ben ik zo heerlijk verdwaald geraakt in een spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-09 20:50
Ik twijfel ook enorm of ik de game moet halen, omdat ik nog nooit een Souls game heb gespeeld. Ik heb de game besteld, maar uiteindelijk toch maar geannuleerd..😂De openwereld spreekt mij zeer aan, maar de moeilijkheid van de game laat mij twijfelen
Ik zat in hetzelfde schuitje, sterker nog: uit pure frustratie gestopt met BloodBorne. Tot nog toe erg veel plezier aan Elden Ring beleefd, met name omdat je zoveel te doen hebt in de wereld en op je 'gemak' je karakter kunt bouwen waardoor de boss fights beter 'te doen' zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Gewoon doen. FS had vantevoren gezegd dat dit de meest toegankelijke Souls game zou worden. Na mijn eerste fight tegen Margit dacht ik: LEUGENAARS!!1!
Enorme wall voor beginnende Souls spelers dacht ik, maar de oplossing is simpel. Loop niet meteen naar de eerste boss toe. De moeilijkheidsgraad heb je behoorlijk zelf in de hand. Inmiddels is er ook zoveel content te vinden als je echt tegen een muur aanloopt daar altijd wel weer een cheese voor te vinden is. Cheeses zijn niet perse glitches, maar kunnen ook gewoon een verandering van strategie zijn.
Soms heb je net even een duwtje in de goede richting nodig. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Atari schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:28:
[...]

Gewoon doen. FS had vantevoren gezegd dat dit de meest toegankelijke Souls game zou worden. Na mijn eerste fight tegen Margit dacht ik: LEUGENAARS!!1!
Enorme wall voor beginnende Souls spelers dacht ik, maar de oplossing is simpel. Loop niet meteen naar de eerste boss toe. De moeilijkheidsgraad heb je behoorlijk zelf in de hand. Inmiddels is er ook zoveel content te vinden als je echt tegen een muur aanloopt daar altijd wel weer een cheese voor te vinden is. Cheeses zijn niet perse glitches, maar kunnen ook gewoon een verandering van strategie zijn.
Soms heb je net even een duwtje in de goede richting nodig. :F
Dat precies dus, er is altijd wel EEN manier. Ik was inmiddels door al het rondzwerven al zó sterk toen ik Margrit eindelijk trof, dat het met wat handige summons en mijn magic al na drie keer gedaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

arienvanhelden schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:11:
[...]

er zijn meerdere softcaps

hardcap is 99 per stat. want je kan niet hoger.

zolang je geen pvp gaat doen, heeft het weinig meerwaarde.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:44

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Exactor it schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:36:
[...]

Ik speel best vaak in bursts van 30-45 minuten. In die tijd heb ik altijd wel een nieuw gebiedje of grace (kampvuurtje uit vorige games) gevonden. Altijd progressie dus. Meestal vind ik dan ook wel een boss of de start van een nieuw gebied waar ik dan de volgende dag mee door ga.
Atari schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:19:
[...]

Put those foolish ambitions to rest...

[...]
Het doet me goed dat ik nog niet keihard uitgelachen wordt ;) , bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Sumerechny schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:32:
[...]

[...]

[...]

Het doet me goed dat ik nog niet keihard uitgelachen wordt ;) , bedankt voor jullie reacties!
Hier nog een ja :D

En als je tegen bosses aanloopt, zat mensen die wel bij je in game willen helpen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-09 19:08
Bedankt voor jullie reacties! Het kriebelt nu wel heel erg dus ik ga het proberen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlyLight3r
Sjuuls92 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:51:
Bedankt voor jullie reacties! Het kriebelt nu wel heel erg dus ik ga het proberen. :)
Heel veel plezier! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Frik. Volgens mij heb ik mijzelf vast gezet in een quest. Quest is van Ranni:
spoiler:
Ik ben Ranni tegenkomen in een toren vlakbij Caria Manor. Zij heeft me geleid naar de half wolf in Siofra River. Die gevonden en mee gepraat, die wolf gaf aan dat er een magier, Seluvis was met meer informatie. Die verwijst weer naar een andere sorcerer Sellen. Die heb ik lang geleden ooit in een kelder zien hangen en toen afgemaakt, nu ga ik terug naar die kelder en ze is weer terug maar kan niet met haar praten :( , en ze is ook niet in the waypoints rune cellar

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 15-03-2022 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

MrVegeta schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:01:
spoiler:
Ik ben Ranni tegenkomen in een toren vlakbij Caria Manor. Zij heeft me geleid naar de half wolf in Siofra River. Die gevonden en mee gepraat, die wolf gaf aan dat er een magier, Seluvis was met meer informatie. Die verwijst weer naar een andere sorcerer Sellen. Die heb ik lang geleden ooit in een kelder zien hangen en toen afgemaakt, nu ga ik terug naar die kelder en ze is weer terug maar kan niet met haar praten :(
spoiler:
Met een Celestial Dew naar de Church of Vows gaan. Ik had Sellen ook doodgemaakt in die kelder (ging er niet van uit dat dat dezelfde character was) en dat respawned haar weer op de plek waar ze spreuken verkoopt. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

D4NG3R schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:04:
[...]

spoiler:
Met een Celestial Dew naar de Church of Vows gaan. Ik had Sellen ook doodgemaakt in die kelder (ging er niet van uit dat dat dezelfde character was) en dat respawned haar weer op de plek waar ze spreuken verkoopt. :)
spoiler:
Sick, er is een plek om npc's te reviven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
MrVegeta schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:01:
spoiler:
Ik ben Ranni tegenkomen in een toren vlakbij Caria Manor. Zij heeft me geleid naar de half wolf in Siofra River. Die gevonden en mee gepraat, die wolf gaf aan dat er een magier, Seluvis was met meer informatie. Die verwijst weer naar een andere sorcerer Sellen. Die heb ik lang geleden ooit in een kelder zien hangen en toen afgemaakt, nu ga ik terug naar die kelder en ze is weer terug maar kan niet met haar praten :(
spoiler:
Misschien naar de Church of Vows (Liurnia) gaan waar je je kunt laten vergeven voor je sins om NPC's weer tot leven te wekken. Je hebt daar een Celestial Dew voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
MrVegeta schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:05:
[...]

spoiler:
Sick, er is een plek om npc's te reviven?
spoiler:
Is dit per NPC? Of kan je alles uitmoorden en alles resetten?

Pagina: 1 ... 28 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten