Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
* knip * rapportern, niet happen

@sanntje Ik zou iig een YouTube video bekijken met wat begin tips over de game, misschien ben je nog niet ver genoeg geleveld om een bepaalde boss of gebied aan te pakken, misschien krijg je dan wat meer feeling voor de game en wellicht wat meer plezier.

Misschien ook niet maar het is het proberen waard als je nu het gevoel hebt geld te hebben weggegooid (y)

[ Voor 67% gewijzigd door Geronimous op 13-03-2022 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Eduardo schreef op zondag 13 maart 2022 @ 00:17:
[...]

Damn je hebt het wel heel zwaar deze keer he!😅 niet verwacht hehe
Komt wel goed. Bij mij gaat het begin altijd heeeeel stroef. Als het eenmaal loopt vlieg ik er doorheen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zou hat vandaag wel lukken om Renata down te krijgen? Lets find out! Gisteravond terug gegaan naar paar plekken of interest waar ik niet sterk genoeg voor was, daar wat nieuwe dingen geloot. Ashes geüpgraded, maar voelt een beetje als cheaten met die summons dus die daar liever niet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +4 Henk 'm!
MrVegeta schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:51: maar voelt een beetje als cheaten met die summons dus die daar liever niet.
Waarom? Het is juist een onderdeel en strategie van de game. Moet er niet aan denken om alles zonder mijn Summons te moeten doen. Bij sommige Boss Fights lijkt het ook echt onmogelijk.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Omdat het dan niet meer perse gaat om je eigen skill. Snap wel dat het onderdeel is van de game en iedereen moet dat op zijn manier spelen. Maar voor mij voelt het niet helemaal lekker.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MrVegeta schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:12:
Omdat het dan niet meer perse gaat om je eigen skill. Snap wel dat het onderdeel is van de game en iedereen moet dat op zijn manier spelen. Maar voor mij voelt het niet helemaal lekker.
Als jij een No Summon run doet voor je eerste Playthrough, zeg ik: RESPECT!

Voor degene die hem al hebben uitgespeeld er beginnen wat leuke glitches uit te komen vanuit de speedrun community.

Verder wat mij betreft de beste en tofste summon in de game die ik iedereen kan aanraden:

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 13-03-2022 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:22:
[...]

Als jij een No Summon run doet voor je eerste Playthrough, zeg ik: RESPECT!

Voor degene die hem al hebben uitgespeeld er beginnen wat leuke glitches uit te komen vanuit de speedrun community.

[Video: Farum Azula Wrong Warp Guide]

Verder wat mij betreft de beste en tofste summon in de game die ik iedereen kan aanraden:

[Video: Mimic Tear & Nokron, Eternal City Early]
Voor mij is No Summon sowieso de standaard als ik eerlijk ben. Alle FS bosses die ik ooit neergemaaid heb altijd in me uppie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Sipio schreef op zondag 13 maart 2022 @ 07:56:
[...]

Wellicht met wat hulp heeft ie misschien wel zin om er wat meer tijd in te steken, gelijk zeggen dat ie maar Call of Duty moet gaan spelen is in mijn ogen kort door de bocht.

Met dat soort reacties hebben meer beginnende spelers misschien wel zoiets van laat maar zitten is toch zonde voor zo'n mooie game?

* Ik was trouwens niet van het farmen van runes maar 1952 runes binnen een minuut is toch wel verleidelijk :P

Wel saai overigens dus maar weer gewoon verder spelen.
Tja...weet ik niet, vond de comment van diegene zelf ook niet echt uitnodigend 😉 Geef dan aan waar je vast loopt, ipv algemeen bash comment.

Eeuh......waar farm je die 1952 runes vriend?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:30:
[...]

Voor mij is No Summon sowieso de standaard als ik eerlijk ben. Alle FS bosses die ik ooit neergemaaid heb altijd in me uppie.
Snap wat je bedoeld, zelf dat ook altijd gedaan. Geen zin tijd in dat hele Restore Humanity gedeelte etc, maar dit keer is het natuurlijk wel unieker. Het is niet zomaar een NPC vanuit een questline of iets. Je kan je eigen favoriete Summon zoeken, strategisch inzetten en zelfs upgraden. Uiteraard hulde aan degene die het zonder doen, maar als sommige mensen nu al uren vastlopen op een early of midpoint, zeg ik gebruik gewoon alles wat tot je beschikking staat. Er staat je nog heel wat te wachten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
ArnoldSmiley schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:33:
[...]

Tja...weet ik niet, vond de comment van diegene zelf ook niet echt uitnodigend 😉 Geef dan aan waar je vast loopt, ipv algemeen bash comment.

Eeuh......waar farm je die 1952 runes vriend?
Ik kan de video ff niet terug vinden kom ik achter helaas, zoeken op YouTube leverd meerdere tips op zie ik, moeilijk te omschrijven ook zo uit mijn hoofd, zal strak nog ff kijken of ik hem kan vinden, is iig een grace site dichtbij en het enige wat je hoeft te doen is zo'n magic bal te ontwijken, 1952 runes, terug naar grace site en repeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
MrVegeta schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:12:
Heb t zelfde "probleem". Geen schild, magic en summons (npc of internet vreemdeling).
Gebruik wel regelmatig bloodhound step ash of war als panic button.

Wou wel bijna summons gebruiken bij
spoiler:
Godskin Duo
slechtste Boss die from soft heeft afgeleverd tot dusver.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sipio schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:49:
[...]
is iig een grace site dichtbij en het enige wat je hoeft te doen is zo'n magic bal te ontwijken, 1952 runes, terug naar grace site en repeat.
Dat is bij de puzzel tower in het oosten van Caelid.
Op play klikken en je komt bij het desbetreffende stukje:

[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 13-03-2022 10:11 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@Superkiwi Dat is hem idd (y)

@ArnoldSmiley Ongeveer op 9.45m in de video wordt die farm uitgelegd (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Blegh. Laatst moest ik opeens 5 minuten wachten om de game op te starten (daarna alles perfect). Toen was het opeens weer goed, nu weer de loadscreen bug en een crash. Ughh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Sipio schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:19:
@Superkiwi Dat is hem idd (y)

@ArnoldSmiley Ongeveer op 9.45m in de video wordt die farm uitgelegd (y)
Got it. Fuck it, middagje farmen voor die Metoric Ore Blade dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 12:45
Greatsword schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:45:
[...]
... Je kan je eigen favoriete Summon zoeken, strategisch inzetten en zelfs upgraden. Uiteraard hulde aan degene die het zonder doen, maar als sommige mensen nu al uren vastlopen op een early of midpoint, zeg ik gebruik gewoon alles wat tot je beschikking staat. Er staat je nog heel wat te wachten;)
Helemaal mee eens. Ik vind het knap hoor, maar dan moet je ook rahdan zonder summons verslaan :). Kan overigens wel (zag asmongold dat doen).
Zelf speel ik de eerste playthrough met alle tools die From geeft geleverd (summons, overlevellen soms zelfs cheesen). Misschien dat ik later nog eens een no summons run doe, maar die stress hoef ik nu nog even niet (zit zelf nu bij rennala een beetje vast, het salvo van die snelle magic darts doet me telkens de das om, op mijn andere char overigens wel gelukt)

Dat vind ik dus ook het mooie van dit spel, je kan het op zoveel manieren spelen. Er is geen 'juiste' manier en dat vind ik een heel mooie prestatie van From.
Als voorbeeld een leuke 'no damage walkthrough' van MajorSlackVideos. Niet geheel mijn stijl, maar wel lollig om te zien en geeft aan hoe je ook als SoulsNoob door het spel kan komen. Tactical gameplay >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:52:
[...]

Vergeet natuurlijk niet om een Talisman te equipen voor een makkelijke +5, en zo is er ook nog wat headgear die je daarbij kan helpen en als het echt niet anders kan een Rune Arc i.c.m. Een Great Rune.
Die Talisman....hoop dat ik die early game ga vinden 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:01:
[...]
Die Talisman....hoop dat ik die early game ga vinden 🤔
Jawel. Ik ben ook nog zeer early game en heb 'm ook.
Vraag me niet waar ik 'm gevonden heb, ik heb echt geen idee meer ;)
Tenminste, als we het over de +5 STR talisman hebben, dat is me niet helemaal duidelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 13-03-2022 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:13:
[...]

Jawel. Ik ben ook nog zeer early game en heb 'm ook.
Vraag me niet waar ik 'm gevonden heb, ik heb echt geen idee meer ;)
Tenminste, als we het over de +5 STR talisman hebben, dat is me niet helemaal duidelijk.
Nee, ik wil die INT Talis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Inmiddels 15 INT vanaf 9 😅😅 Die laatste 3 farm ik er wel bij nog. Die Talisman zoeken, en dat ergens die Moonveil Katana scoren. Dual wielden met die Meteoric Ore en dan wil ik wel eens zien wie mij stopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:07
CrapperDeCrap schreef op zondag 13 maart 2022 @ 00:47:
[...]

Is eerlijk gezegd heel makkelijk voor melee.

spoiler:
2e fase hoef je alleen maar haar beam te dodgen. Houd afstand en blijf zijwaarts één richting oprennen/lopen. Dodge de beam de rest kan je op mid afstand ontwijken door zijwaarts te rennen. Zodra de spawn despawned ren je op haar af. Geef een paar klappen en herhaal het proces. Ze is heel kwetsbaar tegen melee.
spoiler:
Nog beter: gebruik de Wolves Ash Summon. Ze wordt hierdoor continu staggered waardoor ze bijna niks kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zojuist Godrik
spoiler:
GODRICK'S GREAT RUNE
gefixed in die hoge toren. Maar er lijkt nog niet zoveel te gebeuren. Een Rune Arc grants the blessing of an equiped great rune, maar ... moet hoe equip ik die great rune?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 21:37
Eduardo schreef op zondag 13 maart 2022 @ 00:30:
[...]

Moeilijk niet , maar het haalt de hele essentie van offline play weg dat wel.
Natuurlijk niet, het is een NPC dus gewoon een offline gameplay element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Exactor it schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 22:02:
[...]

spoiler:
Je kunt wel een flinke shortcut regelen met een ladder vlak voor de ingang van haar gebied. Dan hoef je niet te vechten op weg naar haar toe.

Ik had het met mijn dex poppetje ook even lastig tegen haar. Beste tip is, wegrennen als ze summons doet en wachten tot ze despawnen.

Aanklikken als je even wil lachen om mijn death toen ik haar bijna had: https://www.xbox.com/play/media/36VY9228

Naast mij uitlachen kun je ook zien hoe enorm zwak ze is als je met een groot zwaard op haar slaat.
Welke ladder? Ik heb wel een ladder ergens naar beneden geschopt maar die kan ik nergens terugvinden. Mijn run begint in de debate parlor, dan links dat heuveltje op, trap op langs die 2 casters door een hal (die deur zat eerst op slot), dan beetje links houden (rechts is nog een caster) en dan de lift inschakelen en op naar de baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Zijn Steam achievements bugged?
Ik heb alle talismannen/spells & Incantations en nog altijd geen achievements.
:/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Oefffff, die Meteo Ore Blade 🥰🥰🥰🥰

Ik net half uur farmen op die 1952 plek, ff wc, heeft die kleine van 3 de controller gepakt. Met farmen mag ie meekijken, toch geen monsters.

Maar meneertje was richting een Nightwatch dude op paard geredrn 😅😅😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:53
MrVegeta schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Welke ladder? Ik heb wel een ladder ergens naar beneden geschopt maar die kan ik nergens terugvinden. Mijn run begint in de debate parlor, dan links dat heuveltje op, trap op langs die 2 casters door een hal (die deur zat eerst op slot), dan beetje links houden (rechts is nog een caster) en dan de lift inschakelen en op naar de baas.
Het is die ladder die je niet kunt terugvinden. :) Hij zit ergens links op de hoge muur vanaf de debate parlor grace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
MrVegeta schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:58:
Zojuist Godrik
spoiler:
GODRICK'S GREAT RUNE
gefixed in die hoge toren. Maar er lijkt nog niet zoveel te gebeuren. Een Rune Arc grants the blessing of an equiped great rune, maar ... moet hoe equip ik die great rune?
Heb het zelf ook nog niet geprobeerd maar volgens mij moet je hem kunnen gebruiken in combinatie met een Rune Arc, de Great Rune werkt dan totdat je weer het loodje legt zoals ik het begrepen heb.

* Van die rune arc wist je al, dan weet ik het ook zo ff niet, zal het eens proberen de volgende keer.

[ Voor 9% gewijzigd door Sipio op 13-03-2022 13:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

MrVegeta schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:58:
Zojuist Godrik
spoiler:
GODRICK'S GREAT RUNE
Hoe equip je die ... bij een lost grace. Activeren doe je met een "rune arc". Denk ik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
SideShow schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:04:
[...]

Hoe equip je die ... bij een lost grace. Activeren doe je met een "rune arc". Denk ik. :)
Klopt idd, je equiped eerst de Great Rune, dan activeer je een Rune Arc (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Vandaag maar weer eens proberen verder te komen.
Gisteren aardig wat uurtjes gespeeld, maar geen leveltje omhoog 😪
Wel Church of Elleh gevonden en wat spulletjes aangeschaft.
Ook hele leuke plaatsen ontdekt, maar vaak te zwaar ivm met mijn leveltje 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sipio schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:17:
[...]

Klopt idd, je equiped eerst de Great Rune, dan activeer je een Rune Arc (y)
Sorry, maar hoe equip je de great rune? Zijn jullie trouwens actief met craften?

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 13-03-2022 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:25
MrVegeta schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:30:
[...]

Sorry, maar hoe equip je de great rune? Zijn jullie trouwens actief met craften?
Dat staat in de lijst bij sites of grace als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 22:33
MrVegeta schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Exactor it schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:41:
[...]

Het is die ladder die je niet kunt terugvinden. :) Hij zit ergens links op de hoge muur vanaf de debate parlor grace.
Bedoel je niet deze:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zvc_Xr1uGRSgvPYkyVQmeo-Qeo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GCQkOMjuUBvjneIBauBAnUxZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9SoMC7U0VsEiPNIrmQ6lpD1Q-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JzwER9ujBbP21LoQe9U4JTgU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEw_dTSLVRF4rCNW-6Mch7OSLEY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KVT4PkUlqptRBJHNcuzUUx3f.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijsje043
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:03
Bazziek schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:33:
[...]

Dat staat in de lijst bij sites of grace als optie.
Je moet die rune wel eerst activeren.

spoiler:
Aan de rechterkant van Stormveil castle heb je een superlange brug. Aan het einde daarvan kun je je rune activeren. Daarna pas te equippen en dan kun je hem activeren met de Rune Arc

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DqvEQ_K4DoFX0zJoHp_LULErrQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9bw7lsHwDCQCWbDaIxWyL1Ry.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58
ArnoldSmiley schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:31:
Oefffff, die Meteo Ore Blade 🥰🥰🥰🥰

Ik net half uur farmen op die 1952 plek, ff wc, heeft die kleine van 3 de controller gepakt. Met farmen mag ie meekijken, toch geen monsters.

Maar meneertje was richting een Nightwatch dude op paard geredrn 😅😅😅
Ik moet de plek nog vinden 😂 Ben op de meest vreemde plaatsen geweest maar niet daar 😄.

Morgen ff rustig filmpje kijken van de vechtende koejongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:14

snmght

imho dan he

@Chicane wat voor wapen is dat? Ziet er erg nice uit!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 22:33
snmght schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:57:
@Chicane wat voor wapen is dat? Ziet er erg nice uit!
Dat is de
spoiler:
Sacred Relic Sword
die je kunt kopen van de Remembrance van de final boss
spoiler:
Elden Beast.

Heerlijk wapen om mee te farmen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:53
Niet die, wel een andere ladder die hier helemaal niet in de buurt is zag ik net toen ik even ging checken of ik gek geworden was. Dat is dus zo. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
1 ding snap ik dan weer niet....Katanas zijn mijn inziens puur DEX build wapens. Die Ore Blade scaled D op DEX en C op STR 🤔

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Red Wolf down.

Rennalla the Queen ook trouwens. 3 pogingen 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 18:19
Misschien een beetje een domme vraag maar is het het waard om mijn schild te upgraden? Ik zie alleen de "attack'' omhoog gaan bij de stats als ik het upgrade maar ik val helemaal niet aan met mijn schild, ik gebruik het alleen maar om te blocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
MrVegeta schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:30:
[...]

Wat @Bazziek uitlegde, eerst de rune activeren (had je al gedaan volgens mij) en dan bij een site of grace staat ie in de lijst met opties.

Zodra je dan een Rune Arc gebruikt zal die geactiveerd worden.

Qua craften heb ik het tot nu toe gehouden bij wat vuur bommen en van die darts, die zijn vooral handig voor die vliegende malloten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ton Hasselt schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:28:
Vandaag maar weer eens proberen verder te komen.
Gisteren aardig wat uurtjes gespeeld, maar geen leveltje omhoog 😪
Wel Church of Elleh gevonden en wat spulletjes aangeschaft.
Ook hele leuke plaatsen ontdekt, maar vaak te zwaar ivm met mijn leveltje 17.
Omhoog levelen doe je bij een site of grace hé, kun je gelijk zien hoeveel je nodig hebt voor het volgende level.

(waarschijnlijk wist je dit maar ff voor de zekerheid)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Ja wist ik, maar die runes gaan niet zo snel of ik verlies ze allemaal weer 🥴

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ton Hasselt schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:01:
Ja wist ik, maar die runes gaan niet zo snel of ik verlies ze allemaal weer 🥴
En als je die golden runes in je inventory hebt (komen bijv uit die schedels die her en der liggen) kun je die eventueel omzetten in runes om te gebruiken voor levelen mocht je net wat te kort komen.

Ook voor de zekerheid, duurde bij mij ook ff voordat ik dat door had.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Daar zijn er echt ontzettend veel van te vinden. Ook op begraafplaatsen (waar een aantal grijze stenen doodskisten bij elkaar staan) vind je een flink aantal golden runes.
Ik heb nu nog voor ruim ca 50k runes aan golden runes in mijn inventory en heb hiervoor al zeker iets van 30-40k uitgegeven aan levels.
Elke witte schedel die ik zie liggen stamp ik stuk met mijn paard; tikt behoorlijk aan zo.

Maar nu even serieuze zaken: ik ga een boss (geen idee welke) in Castle Stormveil aanspreken op wangedrag. Benieuwd hoe dat afloopt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
Superkiwi schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:41:
Daar zijn er echt ontzettend veel van te vinden. Ook op begraafplaatsen (waar een aantal grijze stenen doodskisten bij elkaar staan) vind je een flink aantal golden runes.
Ik heb nu nog voor ruim ca 50k runes aan golden runes in mijn inventory en heb hiervoor al zeker iets van 30-40k uitgegeven aan levels.
Elke witte schedel die ik zie liggen stamp ik stuk met mijn paard; tikt behoorlijk aan zo.

Maar nu even serieuze zaken: ik ga een boss (geen idee welke) in Castle Stormveil aanspreken op wangedrag. Benieuwd hoe dat afloopt....
Hehe.. Hoop dat die onder de indruk is 😉👍

Succes

Acties:
  • +3 Henk 'm!
k1978 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:54:
[...]
Hehe.. Hoop dat die onder de indruk is 😉👍
Hij wel, ik niet. In de eerste poging ging ie neer, al was het op het nippertje :D
Ik moet wel zeggen dat ik level 42 ben en alles heb gebruikt wat er voorhanden was, dus zowel de npc als mijn wolf spirits. Die zorgden voornamelijk in het eerste deel van het gevecht voor de nodige afleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Lekker bezig 👍👊🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ben de afgelopen dagen ook flink bezig geweest.

spoiler:
Speel op dit moment een full mage build. Heb Renna's quest en Sellen's quest gedaan en ben nu op het punt dat ik tegen de Fire Giant mag.

Meest gevechten lukten wel in 2-3 keer... Bij de Fire Giant ben ik nog niet eens voorbij zijn eerste hit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

ivm siofra river, iemand enig idee hoe ik hier geraak ? de nummertjes/pijltjes dus in het centrum van de afbeelding

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BukKUEdXwQDh7KyzwQHYIJsXYvk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L1cmPsHjXn3c8HhMnXG1q6RZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door SideShow op 13-03-2022 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mocht iemand (klaar zijn met de game en even) wat Boss Weapons (of andere zaken zoals Runes, Talismans) willen dupen op de PS5 let me know.

Heb de meeste boss weapons nu op +9.

Vereisten / Pre's
  • PSN Abonnement
  • Een stuk of 10 Furlcalling Finger Remedy om de summon signs te zien (kan je ook craften)
  • Duelist's Furled Finger (zodat je een red summon sign kan neerzetten)
  • Al je Wapens, shields, Bows, etc in Storage Chest plaatsen (Zodat je makkelijk weet wat nieuw is en kan droppen)
  • Multiplayer wachtwoord zowel individueel als groep instellen op: 17 (dit om Soul Level te negeren)
  • Save file van te voren handmatig uploaden/downloaden (Dus auto upload/sync uitzetten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Sipio schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:13:
[...]

En als je die golden runes in je inventory hebt (komen bijv uit die schedels die her en der liggen) kun je die eventueel omzetten in runes om te gebruiken voor levelen mocht je net wat te kort komen.

Ook voor de zekerheid, duurde bij mij ook ff voordat ik dat door had.
Bedankt, dat wist ik nog niet 👍👍😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Laatst online: 16:08
SideShow schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:27:
ivm siofra river, iemand enig idee hoe ik hier geraak ? de nummertjes/pijltjes dus in het centrum van de afbeelding

spoiler:
Even zonder te spoilen, welke hoofdbazen heb je al verslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 19:42
Sorry als ik een gaande discussie onderbreek. Drie vraagjes:

Ik merk sinds kort, dat als ik dood ga (voortdurend dus) en daarna mijn remains weer op pak, dat ik een aantal runes (meer dan 100 volgens mij) permanent kwijt ben geraakt. Hoe komt dat? Is me iig nooit eerder opgevallen.

Ik zie linksboven, onder m'n heath bar een aantal icoontjes en twee daarvan hebben een pijltje omlaag erin. Is dat een debuff? Waar kan ik zien wat het doet, en hoe kom ik er vanaf?

Ik heb de grootste moeite om smithing Stones +2 te vinden. Mijn Uchigatana is nu +5 en mijn 2e wapen (long bow) is nog steeds +3 (daar moet ik dus nog aan beginnen zelfs). Ik heb in Stormvale Castle zo'n beetje alles ontdekt wat ik aan kon

spoiler:
moet alleen Godrick nog en dat "beestje" in de grot onder het kasteel al heb ik bij die laatste wel de room al geplunderd

Buiten Stormveil heb ik nog twee +2 Stones gevonden

spoiler:
eentje in die grot "huppeldepup road" ofzoiets, en eentje daar in de buurt in een statue op een veld met die grote trolls

Iemand nog tips?
Ik kan de extra damage van mijn wapens goed gebruiken, want ik zuig nogal in combat :*)

(Stomme is trouwens dat ik al een heel stel +3 en +4 smithing Stones heb gevonden. En zelfs al 2 Sombre smithing Stones.. alleen die verrekte +2's!)

[ Voor 6% gewijzigd door Bloedvat op 13-03-2022 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Bloedvat schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:19:
Sorry als ik een gaande discussie onderbreek. Drie vraagjes:

Ik merk sinds kort, dat als ik dood ga (voortdurend dus) en daarna mijn remains weer op pak, dat ik een aantal runes (meer dan 100 volgens mij) permanent kwijt ben geraakt. Hoe komt dat? Is me iig nooit eerder opgevallen.

Ik zie linksboven, onder m'n heath bar een aantal icoontjes en twee daarvan hebben een pijltje omlaag erin. Is dat een debuff? Waar kan ik zien wat het doet, en hoe kom ik er vanaf?

Ik heb de grootste moeite om smithing Stones +2 te vinden. Mijn Uchigatana is nu +5 en mijn 2e wapen (long bow) is nog steeds +3 (daar moet ik dus nog aan beginnen zelfs). Ik heb in Stormvale Castle zo'n beetje alles ontdekt wat ik aan kon

spoiler:
moet alleen Godrick nog en dat "beestje" in de grot onder het kasteel al heb ik bij die laatste wel de room al geplunderd

Buiten Stormveil heb ik nog twee +2 Stones gevonden

spoiler:
eentje in die grot "huppeldepup road" ofzoiets, en eentje daar in de buurt in een statue op een veld met die grote trolls

Iemand nog tips?
Ik kan de extra damage van mijn wapens goed gebruiken, want ik zuig nogal in combat :*)
Ben je al in het gebied linksonder Limgrave geweest? Dat is wel een handig gebied om heen te gaan als je nog niet sterk genoeg voor Godrick bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:19:
spoiler:
Dat beestje heb ik zojuist verslagen. Dat deze niet als mini-boss telt is eigenlijk wel gek.

Nu heb ik in Stormveil Castle zo'n beetje alles wel gezien denk ik en toch ben ik er nog steeds niet achter waar die tweede lift naartoe gaat....
(Die hele diepe lift bij het Rampart Tower bonfire, bij de trap)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Voor degene die denken dat ze heel Stormveil Castle hebben gezien, weet ik zeker dat er heel wat mensen zijn die dit stuk gemist hebben ;)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoW8uuUL9JI3Rm3I8kEoXtY5XOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQe1SPt8MjCfIjUpFOuPcZv0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:35:
[...]

Dat beestje heb ik zojuist verslagen. Dat deze niet als mini-boss telt is eigenlijk wel gek.

Nu heb ik in Stormveil Castle zo'n beetje alles wel gezien denk ik en toch ben ik er nog steeds niet achter waar die tweede lift naartoe gaat....
Heel dat kasteel vond ik qua richtingsgevoel een drama 😅😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:52:
Voor degene die denken dat ze heel Stormveil Castle hebben gezien, weet ik zeker dat er heel wat mensen zijn die dit stuk gemist hebben ;)
*ultrageheim*
Dat stuk was wel even zoeken ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Invisible_man schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:22:
[...]

Ben je al in het gebied linksonder Limgrave geweest? Dat is wel een handig gebied om heen te gaan als je nog niet sterk genoeg voor Godrick bent.
Linksonder in Limgrave? Maar dat is toch het start gebied en daar vind je toch geen +2 smithing stones?
Of bedoel je dat eiland "Church of dragon communion"?
(Geen idee hoe ik daar kom)

En heeft iemand een antwoord op mijn vragen m.b.t. het permanent verliezen van een aantal runes als je dood gaat en waar ik kan zien welke debuffs er actief zijn (en hoe ik er vanaf kom)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Bloedvat schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:18:
[...]

Linksonder in Limgrave? Maar dat is toch het start gebied en daar vind je toch geen +2 smithing stones?
Nee, onder waar je eerst buitenkomt heb je een meertje, ga je nog verder naar beneden kan je tussen twee bergen door en dat brengt je bij een nieuw gebied, helemaal links onder op de map.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

[...]

En heeft iemand een antwoord op mijn vragen m.b.t. het permanent verliezen van een aantal runes als je dood gaat en waar ik kan zien welke debuffs er actief zijn (en hoe ik er vanaf kom)?
Is dat alleen in het kasteel?
spoiler:
Je wordt daar in de gaten gehouden door npc die runes van je jat dacht ik, je kan die terugkrijgen door die dood te maken

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:27
[...]
Er is een gebied waar je wat runes verliest als je doodgaat:

spoiler:
Bij de ingang van Stormveil Castle is er een NPC die je aanraadt om vooral de weg buitenom te nemen. Maar hij klinkt wel een beetje sneaky en achterbaks met z'n 'hulp'. Schijnbaar is het verhaal dat hij stiekem achter je aanloopt om runes van je te stelen, wat een eikel hè :P

En wat betreft de debuffs zou je hier even kunnen kijken
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Status+Effects

op die wiki kan je ook wel opzoeken waar je wat extra smithing stones kan vinden als je die graag wil vinden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:27
Superkiwi schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:35:
[...]
Wil je dat weten? :P

In dit filmpje staat ie
YouTube: Unlocking the Elevator in Stormveil Castle | Elden Ring Guide

En dan is er ook nog dit geheime gebiedje
YouTube: Elden Ring - How to Open the Door Behind the Liftside Chamber in Sto...

En dan heb je ook nog deze, vanaf 4:00
YouTube: ELDEN RING | How To Open Locked Door in Storm Veil Castle

Ik had dat stuk beneden met dat beestje ook wel gevonden maar deze drie moest ik nog wel opzoeken O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloedvat
Thanks voor alle adviezen! :(:)

Ik ga zeker op zoek naar die "geheime" passage naar dat nieuwe gebied (y)

En ik weet nu precies over welke "sneaky NPC" jullie het hebben. Ik vertrouwde die gladjakker meteen al niet. Ik ga eens kijken of ik hem kan slopen (misschien krijg ik dan ook m'n runes terug :9 )

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ah, die gluiperd pakt dus telkens een deel van mijn verloren runes. De vlegel!
Ja! Maar je filmpjes ga ik niet kijken ;)
Als ik er eind van de game nog niet achter ben, dan waarschijnlijk wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 13-03-2022 18:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Beetje geluk + beetje bleed + beetje OP + beetje hulp +beetje skill = een dode Godrick....

[YouTube: ELDEN RING™ Godrick the Grafted bossfight - first try]

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 13-03-2022 19:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Blessed dew talisman geloot, vult langzaam HP aan, moet zeggen dat dat lekker is als je weer eens vergiftigd bent.

Locatie eventueel :

spoiler:
Helemaal links onderin Limegrave, Tower of Return, daar wordt je via een chest naar een flinke Gollem getransporteerd, de Talisman uit een chest gehaald daar.
Ik had wel behoorlijk moeite om die Gollem neer te krijgen moet ik zeggen maar wellicht kun je ook langs hem heen sneaken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloedvat
Sipio schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:55:
Blessed dew talisman geloot, vult langzaam HP aan, moet zeggen dat dat lekker is als je weer eens vergiftigd bent.

Locatie eventueel :

spoiler:
Helemaal links onderin Limegrave, Tower of Return, daar wordt je via een chest naar een flinke Gollem getransporteerd, de Talisman uit een chest gehaald daar.
Ik had wel behoorlijk moeite om die Gollem neer te krijgen moet ik zeggen maar wellicht kun je ook langs hem heen sneaken
Wow!
Dat klinkt geweldig! Vooral voor prutsers zoals ikzelf die al door hun healing flasks heen zijn, voordat ze in de buurt van een boss zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Bloedvat schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:10:
[...]

Wow!
Dat klinkt geweldig! Vooral voor prutsers zoals ikzelf die al door hun healing flasks heen zijn, voordat ze in de buurt van een boss zijn :+
He hé idd, gaat wel langzaam dat healen hoor maar beter als niks soms :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Locatie eventueel :

spoiler:
Uh bedankt ! Was er al geweest, maar
spoiler:
die trap/witte rook werkte niet op mij omdat ik te vlug achteruit stapte.
Even terug dus :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 18:19
[...]

Helemaal rechtsonder de map van Limgrave zie je een soort van bruggetje wat leidt naar het gebied
spoiler:
Weeping Peninsula
Daar kan je vrij snel al smithing stones (2) vinden waarvan in ieder geval eentje heel snel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21
Zojuist voor het eerst de game complete. Uiteindelijk iets meer dan 50 uur.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:50:
Zojuist voor het eerst de game complete. Uiteindelijk iets meer dan 50 uur.8
Congrats!

Met zo weinig uur heb ik het vermoeden dat je aardig wat trophies en bosses gemist hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21
Greatsword schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:52:
[...]

Congrats!

Met zo weinig uur heb ik het vermoeden dat je aardig wat trophies en bosses gemist hebt ;)
Klopt. Uiteindelijk 23 van de 42 trophies.
Genoeg te doen dus. Misschien ng+ of anders een nieuwe char.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Locatie eventueel :

spoiler:
Longtail Cat Talisman = 0 fall dmg
ook een aanrader

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
ArnoldSmiley schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:42:
Red Wolf down.

Rennalla the Queen ook trouwens. 3 pogingen 😎
Hebben jullie nog wat te lachen: ik had meer moeite met dat kutventje voor die lift dan Renalla. Dat bentje heeft me 20-25 pogingen gekost gok ik

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Tnx, ik kwam vd week trouwens een tip tegen op YouTube, als je niet zeker weet of je een val overleefd kun je zo'n rainbow stone naar beneden gooien, als de steen heel blijft kun je springen, valt ie kapot niet doen dus.

Ben nu trouwens ff tot een halt geroepen in de game

Boss :

spoiler:
Tree Sentinel maar dan 2 x :')

Die kwam ik zo ff niet voorbij, morgen maar een nieuwe poging >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
ArnoldSmiley schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:35:
[...]

Hebben jullie nog wat te lachen: ik had meer moeite met dat kutventje voor die lift dan Renalla. Dat bentje heeft me 20-25 pogingen gekost gok ik
Altijd blijven lachen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javier444
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-03-2022
ArnoldSmiley schreef op zondag 13 maart 2022 @ 07:49:
[...]

Komt wel goed. Bij mij gaat het begin altijd heeeeel stroef. Als het eenmaal loopt vlieg ik er doorheen
Snap het ! hehe , Alleen bij de vorige ging je volgens mij als een speer al is deze wereld wel wat overweldigend soms inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
ArnoldSmiley schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:35:
[...]

Zit die Renalla bij die red wolf in de buurt dan?
Die wolf had ik vd week maar Renalla zegt mij niks, heb ik weer dingen gemist denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

Locatie eventueel :

spoiler:
Ik las ergens dat dit alleen out of combat werkt. Klopt dit? Anders is die HoT incantation wel beter (met een lage requirement).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
VP. schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:08:
[...]

Ik las ergens dat dit alleen out of combat werkt. Klopt dit? Anders is die HoT incantation wel beter (met een lage requirement).
Daar zeg je wat, is me nog niet opgevallen, maar het gaat sowieso langzaam, tijdens combat heb je er niet veel aan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
k1978 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:51:
[...]

Altijd blijven lachen..
Naaa....echt een bitch was dat. En met Renalla rekende ik me ook iets te snel rijk 😅😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Sipio schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Zit die Renalla bij die red wolf in de buurt dan?
Die wolf had ik vd week maar Renalla zegt mij niks, heb ik weer dingen gemist denk ik :P
Das niet ver meer nee. Maarre.....Renalla is wel cruciaal volgens mij. Succes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Javier444 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:58:
[...]

Snap het ! hehe , Alleen bij de vorige ging je volgens mij als een speer al is deze wereld wel wat overweldigend soms inderdaad.
DS 1-3 treintjes kwamen eerder op stoom als de ER trein ja. Plus wat minder tijd momenteel. Maar ff wat orde op zaken gesteld: Katana met dikke dmg op zak, flink gelevelled, 3 bazen down nu

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Hier ook de game klaar met 80 uur rond. Wàt een avontuur. Moet wel zeggen dat ik de tweede helft van de game wat minder vond dan de eerste helft, maar als nog een zeer bijzondere game. Limgrave heeft voor altijd een speciaal plekje in m'n hart.

Denk niet dat ik voorlopig voor een NG+ ga, maar over een half jaartje weer een nieuwe character maak. Kon het alleen niet laten om nog m'n materials te dumpen om twee Colossal Swords naar +10 te krijgen en ze te Powerstancen :9 Toch maar even een NG+ gestart en een bezoekje gebracht aan de turorial boss en de Tree Sentinel }) Niet normaal hoeveel damage je er dan kan uitpompen.

Al met al èèn van de meest memorabele games die ik ooit gespeeld heb.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Vraagje: kun je de afstand van een throwable ook bepalen of is het één keer drukken voor dichtbij en lang drukken voor ver weg? Ik speel met een controller (XSX).

Oh, en nog even wat screenshots. Man, wat heeft dit spel toch een heerlijk sfeertje. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtu3hGDEE6reh7Jmq-b_z514KeY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LBoX0LAWL08uZnhx50Mm59nO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LaSMQ0E04ad1YqTC06vrmYNmXj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JwSfU0Ru1eprhZ5cd1lgOpwR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DW8kPTkV-arDDzhijbqQuP_X70=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GCW1sp0j177QPeDkgovl9Ojw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

Sipio schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:13:
[...]

Daar zeg je wat, is me nog niet opgevallen, maar het gaat sowieso langzaam, tijdens combat heb je er niet veel aan denk ik.
Ik heb hem ook maar ff equipped. Toch wel fijn tijdens het exploren. Normaliter verspilde ik nogal wat flasks om m’n hp af te toppen. Ook al was er maar 5% vanaf, ik kon het nooit laten om alsnog een flask te gebruiken 😜

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Invisible_man
Bijna uitgespeeld met in de richting van 70 uur, tijd om de balans op te maken van wat ik er van vond :)
Openwereld
Vergeleken met andere openwereld games is dit zeker één van de beste die ik ooit gespeeld heb. Nergens heb je het idee dat gebieden alleen maar opvulling zijn en de wereld is groot genoeg dat je voor het grootste gedeelte van je playthrough het idee hebt dat je nog van alles moet ontdekken. Ook zijn er een paar relatief grote gebieden waar je pas komt nadat je een quest line van een npc volgt wat altijd weer een aangename verassing is. Zelfs na meer dan 50 uur en nagenoeg de hele overworld map vrijgespeeld te hebben heb ik nog complete nieuwe gebieden ontdekt.

Wat kanttekeningen zijn wel dat de dichtheid die je in Limgrave hebt steeds minder wordt naarmate je verder komt en dat je soms wel gigantisch in het diepe gegooid wordt met wanneer en waar je wat moet doen. Maar het nu uitgespeeld te hebben, is die hoge dichtheid in het begin ten opzichte van het einde ook wel te begrijpen om je het in het begin makkelijker te maken en juist dat je pad niet voor het oprapen ligt maakt wel dat je meer zelf gaat nadenken wat op de langere termijn in je playthrough je zeker meer voldoening geeft. Maar ik besef me daarbij wel dat dat niet voor iedereen weggelegd is, vooral als dit je eerste soulsgame is.
Combat
De combat is simpelweg duidelijk een optelsom van alle voorgaande games en voelt goed en vertrouwd aan. In het begin voelt het nog wat traag aan, maar na wat geleveld en geupgrade te hebben voelt het al een stuk beter aan. Jumping attacks zijn een leuke toevoeging, zeker om snel posture van vijanden te breken.
Boss fights
Enerzijds zijn er enkele hele goede boss fights vergeleken met eerdere delen, maar door de open wereld was het antwoord op het niet kunnen verslaan van een boss vaak niet om die boss tot in de puntjes te leren, maar om eerst elders heen te gaan en wat meer te levelen en dan een paar uur later die boss te steam rollen. In voorgaande delen was je door het lineaire verloop van de playthrough vaak veroordeeld tot het verslaan van een boss zonder optie om eerst ergens anders heen te gaan. Ook wisten de developers in grote lijnen met wat voor level je bij een specifieke boss kwam en konden alles daarop ontwerpen wat uiteindelijk best wel gebalanceerd was allemaal.

Enerzijds maakt de openwereld van Elden Ring veel boss fights toegankelijker omdat je juist de optie voor eerst elders te levelen en te upgraden hebt, maar de keerzijde daarvan is dat je veel boss fights steamrold. Margit had ik in geloof ik in twee pogingen neer, één om hem wat te leren en één om hem af te maken. Nu is dit zeker niet mijn eerste souls game en is hij een beginner boss, maar omdat ik eerst Limgrave en aangrenzende gebieden uitgekamd had, was ik al vrij overpowered voor hem. Godrick na hem was ook maar iets van drie pogingen en dat is dan één van de main bazen. Vooral met een zweihander en jumping attacks heb je dan de boss vrij snel gestaggered voor free damage als je een vrij hoge level bent.

Ook heb ik het idee om dit overlevel effect te compenseren, veel bazen en vooral die in de later game, aanvallen hebben dat als je die niet goed dodge of aan ziet komen, je in één slag dood bent wat erg frustrerend is als je verder de boss nagenoeg flawless speelt zonder noemenswaardige damage op te lopen. Uiteindelijk is dat een kwestie van de baas goed leren. Ook zijn er in de later game vijanden die hyper actief snel zijn welke voor een strength build wel erg irritant om te vechten zijn en die het voor van stun locks moeten hebben om verslagen te worden.
Verhaal
Welk verhaal, zat dat er in dan? :)
Voor het verhaal van Elden Ring kan je beter de youtube filmpjes van VaatiVidya volgen wanneer die uiteindelijk uitkomen natuurlijk. Maar voor mij had het verhaal wel iets meer aanwezig mogen zijn.
Grafisch/performance
Ik speel het op een GTX1070 op pc, maar zelfs daarmee was het prima te spelen voor mij. Af en toe wel wat stutters bij mapovergangen, maar niets al te storend. Maar één keer een freeze gehad. De wereld zag er voor mij verder prima uit, maar voor mij is gameplay veel belangrijker in een soulslike game dan grafische pracht en praal.

De multiplayer voor zover die aanwezig is, moet zeker nog beter. Gelukkig wordt je default niet meer geinvade in Elden Ring wat in Dark Souls voor mij altijd alleen maar een irritante onderbreking van je single player ervaring was. Het summonen voor bossfights moet alleen veel beter. Wanneer je het sumon item gebruikt verschijnen er altijd genoeg gouden summon singns, maar die zijn dan vaak te oud en in werkelijkheid niet meer geldig en de meeste mislukken. Pas als na een halve minuut ofzo deze refreshen heb je kans als je snel genoeg bent om er één succesvol te pakken. Dit haalt gigantisch de flow er uit bij het opnieuw proberen van een boss. Beter had in mijn ogen geweest dat je met een item je in een wachtrij kon aanmelden en je automatisch gematched wordt met een coop partner. Dan is het puur een kwestie van je beurt afwachten in plaats van wie het snelst op een summon sign kan klikken.

Wanneer je iemand daadwerkelijk gesummoned had, was de ervaring verder prima zonder merkbare lag, al speelt natuurlijk wel mee dat er nu de meeste players online zijn dan over een jaar of twee zullen zijn wat de kans op een sumon partner dicht bij met dus een lagere ping hoger maakt.
Conclusie
Prima game en rijkelijk mee vermaakt. Of het de replay waarde van de darksouls games heeft valt nog te bezien, die heb ik tot nu toe elk jaar allemaal wel een keer doorgespeeld omdat de gameplay zo fantastisch is. Ik vermoed dat Elden ring een game is die je een handjevol keer doorspeelt en het daar wel bij blijft omdat een playthrough gewoon zoveel tijd kost waar een dark souls playthrough met wat ervaring in een kwart van de tijd te doen is (in ng+/++ in een paar uur zelfs) met een hele goede gebalanceerde gameplay. Ook zal de verwondering van het ontdekken van nieuwe gebieden bij een nieuwe playthrough er niet meer zijn wat nu toch voor mij één van de grotere factoren was.

Ik denk dan ook dat over een paar jaar er op Elden Ring net zo wordt teruggekeken als op Sekiro, Technisch het beste van wat er tot dan toe was van Fromsoft, maar niet met de replaywaarde van de dark souls delen of Bloodborne. Niet dat dat erg is overigens, de meeste AAA games hebben dat niet. Laatst bijvoorbeeld de pc release van God of War gespeeld (ng en ng+) en hoewel dat ook zeker een fantastische game met een goed verhaal is, zal ik die nu niet snel weer een keer gaan spelen.

Al met al worden de nadelen die ik heb gevonden rijkelijk gecomponeerd op andere vlakken. Game of the year tot nu toe voor mij 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Invisible_man schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:44:
Bijna uitgespeeld met in de richting van 70 uur, tijd om de balans op te maken van wat ik er van vond :)
Openwereld
Vergeleken met andere openwereld games is dit zeker één van de beste die ik ooit gespeeld heb. Nergens heb je het idee dat gebieden alleen maar opvulling zijn en de wereld is groot genoeg dat je voor het grootste gedeelte van je playthrough het idee hebt dat je nog van alles moet ontdekken. Ook zijn er een paar relatief grote gebieden waar je pas komt nadat je een quest line van een npc volgt wat altijd weer een aangename verassing is. Zelfs na meer dan 50 uur en nagenoeg de hele overworld map vrijgespeeld te hebben heb ik nog complete nieuwe gebieden ontdekt.

Wat kanttekeningen zijn wel dat de dichtheid die je in Limgrave hebt steeds minder wordt naarmate je verder komt en dat je soms wel gigantisch in het diepe gegooid wordt met wanneer en waar je wat moet doen. Maar het nu uitgespeeld te hebben, is die hoge dichtheid in het begin ten opzichte van het einde ook wel te begrijpen om je het in het begin makkelijker te maken en juist dat je pad niet voor het oprapen ligt maakt wel dat je meer zelf gaat nadenken wat op de langere termijn in je playthrough je zeker meer voldoening geeft. Maar ik besef me daarbij wel dat dat niet voor iedereen weggelegd is, vooral als dit je eerste soulsgame is.
Combat
De combat is simpelweg duidelijk een optelsom van alle voorgaande games en voelt goed en vertrouwd aan. In het begin voelt het nog wat traag aan, maar na wat geleveld en geupgrade te hebben voelt het al een stuk beter aan. Jumping attacks zijn een leuke toevoeging, zeker om snel posture van vijanden te breken.
Boss fights
Enerzijds zijn er enkele hele goede boss fights vergeleken met eerdere delen, maar door de open wereld was het antwoord op het niet kunnen verslaan van een boss vaak niet om die boss tot in de puntjes te leren, maar om eerst elders heen te gaan en wat meer te levelen en dan een paar uur later die boss te steam rollen. In voorgaande delen was je door het lineaire verloop van de playthrough vaak veroordeeld tot het verslaan van een boss zonder optie om eerst ergens anders heen te gaan. Ook wisten de developers in grote lijnen met wat voor level je bij een specifieke boss kwam en konden alles daarop ontwerpen wat uiteindelijk best wel gebalanceerd was allemaal.

Enerzijds maakt de openwereld van Elden Ring veel boss fights toegankelijker omdat je juist de optie voor eerst elders te levelen en te upgraden hebt, maar de keerzijde daarvan is dat je veel boss fights steamrold. Margit had ik in geloof ik in twee pogingen neer, één om hem wat te leren en één om hem af te maken. Nu is dit zeker niet mijn eerste souls game en is hij een beginner boss, maar omdat ik eerst Limgrave en aangrenzende gebieden uitgekamd had, was ik al vrij overpowered voor hem. Godrick na hem was ook maar iets van drie pogingen en dat is dan één van de main bazen. Vooral met een zweihander en jumping attacks heb je dan de boss vrij snel gestaggered voor free damage als je een vrij hoge level bent.

Ook heb ik het idee om dit overlevel effect te compenseren, veel bazen en vooral die in de later game, aanvallen hebben dat als je die niet goed dodge of aan ziet komen, je in één slag dood bent wat erg frustrerend is als je verder de boss nagenoeg flawless speelt zonder noemenswaardige damage op te lopen. Uiteindelijk is dat een kwestie van de baas goed leren. Ook zijn er in de later game vijanden die hyper actief snel zijn welke voor een strength build wel erg irritant om te vechten zijn en die het voor van stun locks moeten hebben om verslagen te worden.
Verhaal
Voor het verhaal van Elden Ring kan je beter de youtube filmpjes van VaatiVidya volgen wanneer die uiteindelijk uitkomen natuurlijk. Maar voor mij had het verhaal wel iets meer aanwezig mogen zijn.
Grafisch/performance
Ik speel het op een GTX1070 op pc, maar zelfs daarmee was het prima te spelen voor mij. Af en toe wel wat stutters bij mapovergangen, maar niets al te storend. Maar één keer een freeze gehad. De wereld zag er voor mij verder prima uit, maar voor mij is gameplay veel belangrijker in een soulslike game dan grafische pracht en praal.

De multiplayer voor zover die aanwezig is, moet zeker nog beter. Gelukkig wordt je default niet meer geinvade in Elden Ring wat in Dark Souls voor mij altijd alleen maar een irritante onderbreking van je single player ervaring was. Het summonen voor bossfights moet alleen veel beter. Wanneer je het sumon item gebruikt verschijnen er altijd genoeg gouden summon singns, maar die zijn dan vaak te oud en in werkelijkheid niet meer geldig en de meeste mislukken. Pas als na een halve minuut ofzo deze refreshen heb je kans als je snel genoeg bent om er één succesvol te pakken. Dit haalt gigantisch de flow er uit bij het opnieuw proberen van een boss. Beter had in mijn ogen geweest dat je met een item je in een wachtrij kon aanmelden en je automatisch gematched wordt met een coop partner. Dan is het puur een kwestie van je beurt afwachten in plaats van wie het snelst op een summon sign kan klikken.

Wanneer je iemand daadwerkelijk gesummoned had, was de ervaring verder prima zonder merkbare lag, al speelt natuurlijk wel mee dat er nu de meeste players online zijn dan over een jaar of twee zullen zijn wat de kans op een sumon partner dicht bij met dus een lagere ping hoger maakt.
Conclusie
Prima game en rijkelijk mee vermaakt. Of het de replay waarde van de darksouls games heeft valt nog te bezien, die heb ik tot nu toe elk jaar allemaal wel een keer doorgespeeld omdat de gameplay zo fantastisch is. Ik vermoed dat Elden ring een game is die je een handjevol keer doorspeelt en het daar wel bij blijft omdat een playthrough gewoon zoveel tijd kost waar een dark souls playthrough met wat ervaring in een kwart van de tijd te doen is (in ng+/++ in een paar uur zelfs) met een hele goede gebalanceerde gameplay. Ook zal de verwondering van het ontdekken van nieuwe gebieden bij een nieuwe playthrough er niet meer zijn wat nu toch voor mij één van de grotere factoren was.

Ik denk dan ook dat over een paar jaar er op Elden Ring net zo wordt teruggekeken als op Sekiro, Technisch het beste van wat er tot dan toe was van Fromsoft, maar niet met de replaywaarde van de dark souls delen of Bloodborne. Niet dat dat erg is overigens, de meeste AAA games hebben dat niet. Laatst bijvoorbeeld de pc release van God of War gespeeld (ng en ng+) en hoewel dat ook zeker een fantastische game met een goed verhaal is, zal ik die nu niet snel weer een keer gaan spelen.

Al met al worden de nadelen die ik heb gevonden rijkelijk gecomponeerd op andere vlakken. Game of the year tot nu toe voor mij 8)
Ik denk zelf dat het wel goed zit met de replayability, juist doordat de wereld zo open is kun je vrij makkelijk je nieuwe build op gang krijgen, lijkt mij ook een stuk leuker dan steeds ongeveer dezelfde route doorlopen zoals in de Dark Souls games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
SD5k schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:59:
[...]

Ik denk zelf dat het wel goed zit met de replayability, juist doordat de wereld zo open is kun je vrij makkelijk je nieuwe build op gang krijgen, lijkt mij ook een stuk leuker dan steeds ongeveer dezelfde route doorlopen zoals in de Dark Souls games.
De tijd zal het leren en wellicht heb je ook wel gelijk, maar juist omdat je een DS of BB playthrough vrij snel kan doen waar ER een best wel grote investering in tijd vraagt, denk ik dat "men" minder vaak voor ER zal kiezen dan voor DS/BB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Invisible_man schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:44:
Openwereld

Combat
Boss fights

Verhaal
Grafisch/performance

Conclusie

Mooie review en bijna met al je punten eens. Vond ook dat ik, naarmate de game vorderde, erg overpowered aanvoelde. Als je inderdaad zoveel mogelijk uitkamt dan gaat het heel hard met de runes. Ik ben de game geëindigd met level 150 (en ik denk nog wel een level of 5-6 aan die consumable runes op zak) zonder ergens gefarmed te hebben.

Heb Fextralife er op teruggeslagen en ik heb naar eigen schatting zo'n 90% van de game gezien. Alles wat ik nog niet gezien heb is voornamelijk gerelateerd aan questlines die ik niet gedaan heb. En natuurlijk de verschillende eindes... daar heb ik er maar één van gezien (hoewel ik uit meerdere kon kiezen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
yinx84 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:12:
[...]

Mooie review en bijna met al je punten eens.
Thanks!
Vond ook dat ik, naarmate de game vorderde, erg overpowered aanvoelde. Als je inderdaad zoveel mogelijk uitkamt dan gaat het heel hard met de runes. Ik ben de game geëindigd met level 150 (en ik denk nog wel een level of 5-6 aan die consumable runes op zak) zonder ergens gefarmed te hebben.
Ik heb inderdaad ook altijd het idee gehad dat ik nog makkelijk kon levelen tot aan het einde aan toe. Nu kost een enkel level mij iets van 120000 runes, maar in de latere gebieden geven veel vijanden je zo iets van 2000 runes per stuk en voor een boss fight even aan vullen met je rune items om niet het risico te lopen op het verliezen van een level natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

MrVegeta schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:06:
Ze zijn in de academy blijkbaar een grace spot vergeten. Wat een ongelofelijke bullshit zeg. Ook die boss. Wauw.
spoiler:
fuck melee users
Haha, een vriend van mij zat daar zich ook over te beklagen, dat ie wel 1 of 2 minuten van de boss verwijderd was. Maar dank aan zijn tips, was ze relatief snel neer, ook al kostte me dat (qua "reistijd") zeg een klein kwartiertje ;)

spoiler:
Ja, je kan de nodige shortcuts unlocken en dan kost het je dat ene à 2 minuutjes, maar ze hadden voor de deur van de Bibliotheek een grace moeten plaatsen, zoals bij de meeste bazen.

De tip waar je rekening mee kan houden (in de 2e fase) is dat je naar haar toe moet rollen bij de glintstone attack (of in principe eigenlijk bij al haar aanvallen, behalve de volle maan, dan wegwezen) dan wordt je in principe niet geraakt. Waar je over het algemeen wel geraakt wordt als je van haar wegrolt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Damn, hoe komt het dat sommigen van jullie nu al aan die 80+ uur zitten?! Ik mag blij zijn als ik 3 uur per week kan pakken. :P

'All work, and no play makes the tarnished a dull boy.'

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Yonix schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:07:
Ik mag blij zijn als ik 3 uur per week kan pakken. :P
Dus niet zo'n hardcore gamer als je avatar doet vermoeden ;)

Het antwoord is denk ik heel simpel: sommige mensen hebben kinderen, sommigen niet :+

Pagina: 1 ... 27 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten