Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Phaex schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:48:
Zijn er viable dex/arcane of dex/int builds die niet met een katana spelen? :P
Mijn eerste playthrough gaat naar z'n einde en dat is uiteindelijk een vrij tanky Faith (+str) build geworden. Ik zou nu de andere aanpak eens willen doen. Flails leken me wel cool, maar zijn misschien zwak vgl met de katana's? Iemand ervaring?
Ik geloof dat er dit moment een bug is met de scaling op de arcane stat, deze builds moeten dus sterk leunen op dex om te werken. Dat zal dus bij de late game waarschijnlijk pas echt een probleem worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Amai, ik ben vanmiddag even de brug overgestoken in het zuiden van Limgrave, richting the Weeping Peninsula. Wat is daar een hoop machtig mooi spul te vinden :D
Het hele gebied uitgekamd, verschillende mini-bossen verslagen en catacombs 'uitgespeeld', nu alleen
spoiler:
Castle Morne
nog doen daar.
Zonder te grinden maar gewoon door veel te exploren ondertussen level 40 met 8 flasks +5, die zijn wel érg fijn om bij me te hebben.

Zojuist ook mijn tweede Evergoal baas verslagen:
spoiler:
The Ancient Hero of Zamor.
Kostte me een paar pogingen, daarna met vuur gaan spelen en toen ging het opeens een stuk beter.
YouTube: ELDEN RING™ Ancient Hero of Zamor bossfight

Als ik dit gebied klaar heb ga ik toch écht Stormveil Castle verder verkennen :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arienvanhelden
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-07 14:43
Zooo wat een gave game, heb vroeger DS1, DS2 en DS3 gespeeld maar is nu toch wel weer even inkomen. Vind het alleen lastig dat het open world is, heb het gevoel dat ik veel dingen misloop en een walkthrough erbij houden haalt ook alle plezier er weer vanaf..

Hoe doen jullie dat? Heb altijd erg veel moeite met open world games en exploren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:24
ArgantosNL schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Ik geloof dat er dit moment een bug is met de scaling op de arcane stat, deze builds moeten dus sterk leunen op dex om te werken. Dat zal dus bij de late game waarschijnlijk pas echt een probleem worden.
Dus best dex/int build gebruiken voorlopig tot die zaak gefixed is?
Enige aanbeveling(en)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:00
arienvanhelden schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:19:
Zooo wat een gave game, heb vroeger DS1, DS2 en DS3 gespeeld maar is nu toch wel weer even inkomen. Vind het alleen lastig dat het open world is, heb het gevoel dat ik veel dingen misloop en een walkthrough erbij houden haalt ook alle plezier er weer vanaf..

Hoe doen jullie dat? Heb altijd erg veel moeite met open world games en exploren..
ik heb precies hetzelfde,

vooral dat je eigenlijk bepaalde items in het begin niet moet missen omdat die toch wel erg handig zijn voor de rest van het spel. Dus vandaar dat ik een guide volg (in grote lijnen) voor in ieder geval het eerste gebied om er een beetje gevoel voor te krijgen.

ik gebruik deze guide:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:46:
[...]

ik heb precies hetzelfde,

vooral dat je eigenlijk bepaalde items in het begin niet moet missen omdat die toch wel erg handig zijn voor de rest van het spel. Dus vandaar dat ik een guide volg (in grote lijnen) voor in ieder geval het eerste gebied om er een beetje gevoel voor te krijgen.

ik gebruik deze guide:
Dat soort guides zijn zeker handig, maar ik zou er niet al te veel waarde aan hechten.

Het is totaal afhankelijk van je build wat voor jou handig is om snel te hebben (Flask Upgrades daar gelaten)

Als je naar de Speedruns kijkt, kan je dus al zeer snel in de End Game locaties komen waar natuurlijk weer de meest waardevolle dingen liggen. Is dus maar net wat je wilt hebben of bereiken.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kennen jullie trouwens Ongbal op Youtube?

Die vent is echt niet normaal met zijn Solo No Damage Boss strats.

[ Voor 34% gewijzigd door Greatsword op 11-03-2022 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En weer een nieuw Wereld Record

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:17
Wat dom, moest ff beter zoeken
Nvm haha

[ Voor 80% gewijzigd door Vinnocchio op 11-03-2022 17:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Laatst online: 15:24
Ik snap dus niet dat mensen een guide gebruiken om dit te spelen. Dat haalt de hele essentie weg van de game.

Ik zit wel met een maat van me ervaringen uit te wisselen met soms wat soft spoilers om elkaar subtiele hints te geven naar dingen die de ander gemist lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-08 17:36
Ik heb net de boss gedood in Leyndell stad maar wat moet ik nu? Ik zit vast? Er is geen weg meer om verder te gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:17
4acesNL schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:40:
Ik snap dus niet dat mensen een guide gebruiken om dit te spelen. Dat haalt de hele essentie weg van de game.

Ik zit wel met een maat van me ervaringen uit te wisselen met soms wat soft spoilers om elkaar subtiele hints te geven naar dingen die de ander gemist lijkt te hebben.
Iedereen haalt op een andere manier z’n voldoening uit een spel. Dat dat niet jouw manier is wil niet zeggen dat een ander op hun manier er niet van kunnen genieten toch? Als je dit beseft hoef je je ook niet zo druk te maken om een ander, maakt je leven een stuk fijner

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4acesNL
Nou ja, deels heb je gelijk. Maar de game is niet gebouwd om met een guide te spelen. Het overgrote deel is geheimen ontdekken ipv een guide die zegt waar je heen moet. Het design van deze game vecht tegen deze gedachtegang. Kun je net zo goed games als Horizon spelen die letterlijk vertelt waar je heen moet. En iets wat deze game niet wilt dat je doet. Het design van deze game is gebouwd op ontdekking en avontuur wat je dus zelf moet ondergaan. Er zijn andere games die je handje vasthouden by design. Deze wilt by design dat niet. Dat is onderdeel van wat de makers willen doen met de game.

Maar goed. Uiteindelijk ook een stukje iets persoonlijks. Ik zou het zonde vinden om alles van te voren al te weten.

[ Voor 10% gewijzigd door 4acesNL op 11-03-2022 18:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
4acesNL schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:33:
Nou ja, deels heb je gelijk. Maar de game is niet gebouwd om met een guide te spelen. Het overgrote deel is geheimen ontdekken ipv een guide die zegt waar je heen moet. Het design van deze game vecht tegen deze gedachtegang. Kun je net zo goed games als Horizon spelen die letterlijk vertelt waar je heen moet. En iets wat deze game niet wilt dat je doet. Het design van deze game is gebouwd op ontdekking en avontuur wat je dus zelf moet ondergaan. Er zijn andere games die je handje vasthouden by design. Deze wilt by design dat niet. Dat is onderdeel van wat de makers willen doen met de game.

Maar goed. Uiteindelijk ook een stukje iets persoonlijks. Ik zou het zonde vinden om alles van te voren al te weten.
Ben het met je eens, maar iedereen op hun eigen manier. Die gene die wel een guide gebruiken oid zullen een groot gedeelte van de charme van deze game missen.

De wereld is prachtig opgezet. Een interessante stip (a) op de horizon pakken en ernaartoe gaan. Onderweg afgeleid worden door stip b en c en uiteindelijk verslingerd te raken aan stip d. Owja ik wilde eigenlijk naar a. Terwijl je met nieuw vergaarde loot en ervaring eventueel je character wat aan past.

Aan de andere kant kan ik wel begrijpen dat sommige lui wat meer structuur zoeken en eventueel een OP early clickbait filmpje erbij pakken. Om zo de game naar hun hand te zetten zonder erover na te hoeven denken/experimenteren. En alle mogelijke moeilijkheid blokkades te overwinnen door voorgekauwde strategieën/builds.

In mijn ogen verpesten ze daarmee hun ervaring met de game. In hun ogen hebben ze misschien wel de game tijd van hun leven.

Het is mooi dat de game zoveel werkende opties biedt. Je kan de game zo makkelijk en of moeilijk maken als je wil. De YouTube/stream game cultuur heeft er alleen voor gezorgd dat de helft al voor je wordt uitgestippeld mocht je daar voor kiezen.
Ik vind dat helemaal niks, iemand anders kan het zien als uitkomst.

Beleef gewoon een bende plezier aan deze overwegend magnifieke game. Wat een spel wereld!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robinez

ik snap je gedachte heel goed hoor, en ik weet zeker dat de meeste die hard elden ring spelers het helemaal met je eens zijn. Maar ik ben meer een nieuwkomer in dit genre (heb alleen dark souls 3 die lineair is gespeeld heel lang geleden).

Ik voelde me enorm overweldigd door de game toen ik hem speelde, er zitten zoveel concepten in die voor de meesten van jullie ongetwijfeld voor de hand liggen maar die mij echt totaal onbekend zijn.

Wat spoiler actige voorbeelden uit het begin waar ik nooit achter gekomen zou zijn:

spoiler:
ash of war, om dat te gebruiken heb je een whetstone knife nodig die in een treasure kist ergens in een grot ligt. Dat moet je maar net weten of achter komen dat dat aan elkaar gekoppeld is om die ash of wars te kunnen gebruiken.

Of bijvoorbeeld een bepaalde quest waarvoor je ergens in een veld binnen 3 meter toevallig een stem moet horen uit een boom, waarbij blijkt dat die een betoverde aap is en een essentieel onderdeel is van de een onderdeel in de game. Gezien hoe enorm groot die map is zou ik daar nooit toevallig langs zijn gekomen.

Voor jullie zijn dat ongetwijfeld allemaal bekende dingen, voor mij zou ik daar nooit achter komen en is het fijn dat ik globaal in het eerste gebied aan de hand wordt genomen en zo de basis onder de knie krijg.

Dat betekent overigens niet dat ik niet explore, ik doe niet anders :D en val van de ene verbazing in de andere (zoals bijvoorbeeld die trapped kisten die je de halve kaart overgooien). De guides zijn ook helemaal niet zo van doe nu dit en doe nu dat. Ze geven voor mij een volgorde richting op hoofdlijnen aan met wat extra uitleg voor de essentiele concepten van het spel, wat in ieder geval voor nieuwkomers zoals mij echt een uitkomst is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik snap het. Geniet er van, het is een bijzonder goede game. Sowieso blij om te zien dat mensen genieten van deze game. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Greatsword schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:53:
Kennen jullie trouwens Ongbal op Youtube?

Die vent is echt niet normaal met zijn Solo No Damage Boss strats.

[YouTube: Elden Ring - Lvl1 Wretch VS Godrick the Grafted [Solo, No Damage]]
Hoe train je daar zelfs op? 500 keer boss neer halen naar 10% en dan suicide?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
SideShow schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:55:
[...]

Hoe train je daar zelfs op? 500 keer boss neer halen naar 10% en dan suicide?
Je leert van buiten boos mouvement/attack patron set.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Ik heb gevoel dat ik geen kloot vooruit kom 😅😅 Zoek me het schompes over de hele map, maar kom maat weinig tegen. Questline even links laten liggen naar Godrick

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
spoiler:
tsjonge, net door stormgate gegaan en die giant verslagen !

pas net realiseerde ik me dat die ash of war een handmatige actie is en geen continu perk op je wapen, ik moest het opzoeken op internet hoe je dat op een playstation kon gebruiken. Het blijkt dat het alleen in twee handen mode kan. Die uitleg heb ik gemist (is er vast wel geweest).

Voor de mensen die hem ook gemist hebben:
- driehoekje + R1 (switchen tussen 1 en 2 handen kwa wapen)
- in 2 handen mode druk je op L2 om de ash of war te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ik snap die great runes niet echt zo ... dus ik heb nu de great rune van godrick ... heb die ook 'restored' bovenop de tower.

Blijkt dit een gewoon consumable te zijn? Dus dood = weg ... waarom dan al die moeite? :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:44

KneoK

Not in a million lightyears

SideShow schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:02:
Ik snap die great runes niet echt zo ... dus ik heb nu de great rune van godrick ... heb die ook 'restored' bovenop de tower.

Blijkt dit een gewoon consumable te zijn? Dus dood = weg ... waarom dan al die moeite? :o
Een Great Rune kun je equippen, een beetje als een spell. Je hebt een consumable nodig

spoiler:
Rune Arc

die de Great Rune activeert totdat je dood gaat. Daarna kun je de Great Rune weer opnieuw activeren als je weer zo'n consumable gebruikt. Die zijn in de eerste helft van de game redelijk schaars. Da's ongetwijfeld een balancing keuze, want die Great Runes kunnen behoorlijk effectief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:28:
Ik heb gevoel dat ik geen kloot vooruit kom 😅😅 Zoek me het schompes over de hele map, maar kom maat weinig tegen. Questline even links laten liggen naar Godrick
Hier het zelfde hoor 😂👌🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
robinez schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:31:
spoiler:
tsjonge, net door stormgate gegaan en die giant verslagen !

pas net realiseerde ik me dat die ash of war een handmatige actie is en geen continu perk op je wapen, ik moest het opzoeken op internet hoe je dat op een playstation kon gebruiken. Het blijkt dat het alleen in twee handen mode kan. Die uitleg heb ik gemist (is er vast wel geweest).

Voor de mensen die hem ook gemist hebben:
- driehoekje + R1 (switchen tussen 1 en 2 handen kwa wapen)
- in 2 handen mode druk je op L2 om de ash of war te gebruiken
Volgens mij kun je je Ash of War skill ook gebruiken als je het wapen in je rechter hand houdt, mits je geen schild gebruikt in je linker hand waar bijv. parry op zit.

Ik had zelf een Ash of War gekocht waar een 'no skill' ability op zit en die op m'n schild geplaatst, waardoor ik met m'n one-handed Claymore gewoon m'n Ash of War skill kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
KneoK schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:09:
[...]

Een Great Rune kun je equippen, een beetje als een spell. Je hebt een consumable nodig

spoiler:
Rune Arc

die de Great Rune activeert totdat je dood gaat. Daarna kun je de Great Rune weer opnieuw activeren als je weer zo'n consumable gebruikt. Die zijn in de eerste helft van de game redelijk schaars. Da's ongetwijfeld een balancing keuze, want die Great Runes kunnen behoorlijk effectief zijn.
Gierige Nederlander die ik ben heb ik hem consumed voor een partij runes :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

Sipio schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:32:
[...]

Waar jij het over hebt is waarschijnlijk het 'Remembrance' item en niet de Great Rune :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:50
Inmiddels ruim 30 uur gespeeld en level 110. Ik krijg de game steeds meer door, maar even farmen (smithing stones bv) zonder google zit er niet in. Dat is best irritant als je een boss net niet haalt hehe.

Ook merk ik dat de ene boss echt een eitje is en de andere ondoenlijk moeilijk. Zitten dan in dezelfde categorie (mini boss, zelfde area).

Had na alle verhalen, en na het eerste uur spelen, dat ik na 30 uur nog steeds zoveel plezier haal uit de game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54

reaL_G

G

Sipio schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:32:
[...]

je kon deze ook inleveren voor een BOSS weapon, later in de game.

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
k1978 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:21:
[...]

Hier het zelfde hoor 😂👌🏻
Ja, heel tof die open world maar soms iets te. De compactheid van SB levels beviel mij altijd wel enorm eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
VP. schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:20:
[...]

Waar jij het over hebt is waarschijnlijk het 'Remembrance' item en niet de Great Rune :D
Er zitten zoveel items etc in de game dat dat het idd is geweest, iets van 20.000 runes als ik me niet vergis.

Kon er idd ook een wapen voor kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sipio op 12-03-2022 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21
spoiler:
Gisteravond Maliketh en het duo verslagen. We komen er wel :).

Komende dagen maar weer wat verder rondneuzen in de wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 21:37
crimby schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 04:50:
Inmiddels ruim 30 uur gespeeld en level 110. Ik krijg de game steeds meer door, maar even farmen (smithing stones bv) zonder google zit er niet in. Dat is best irritant als je een boss net niet haalt hehe.

Ook merk ik dat de ene boss echt een eitje is en de andere ondoenlijk moeilijk. Zitten dan in dezelfde categorie (mini boss, zelfde area).

Had na alle verhalen, en na het eerste uur spelen, dat ik na 30 uur nog steeds zoveel plezier haal uit de game!
Runefarm? Ik zit op level 70 na 40 uur. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
SCIxX schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 09:55:
[...]

Runefarm? Ik zit op level 70 na 40 uur. :P
Zeker! Ik ben niet zo goed dus moet veel levelen voor ik überhaupt een boss aan durf. Is mn eerste DS game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Ben grote berg runes verloren. Ze liggen nog ergens maar kan ze niet meer vinden. Dit zie je niet op de kaart weergegeven of kijk ik niet goed?

Wel balen maar komt altijd omdat ik zo aan ronddwalen ben 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!
crimby schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:02:
[...]

Zeker! Ik ben niet zo goed dus moet veel levelen voor ik überhaupt een boss aan durf. Is mn eerste DS game
Uiteindelijk ga je het daarmee niet redden.

Het blijft een kwestie van skill en niet stats pompen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Greatsword schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:07:
[...]

Nou ik leer natuurlijk ook he… ik heb magrit en godrick al down…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

[...]

Mwoah, dat vind ik dus een beetje jammer van Elden Ring in tegenstelling tot bijv. Sekiro. Ik heb de game gecomplete op level 141 uit mijn hoofd en ik kon op het einde alle bosses “bruteforcen”. En alle niet bosses die je niet kon “bruteforcen” kon je omzeilen.

Er is door simpelweg stats te pompen gewoon een easy mode te creëren.

Daarom is Sekiro denk ik qua gameplay design nog steeds mijn favoriete FS game.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
k1978 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:06:
Ben grote berg runes verloren. Ze liggen nog ergens maar kan ze niet meer vinden. Dit zie je niet op de kaart weergegeven of kijk ik niet goed?

Wel balen maar komt altijd omdat ik zo aan ronddwalen ben 😂
Icoon op je kompas, daar moet ie staan 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Sipio schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Icoon op je kompas, daar moet ie staan 👍
Oké ga ff kijken. Bedankt 👍

Acties:
  • +15 Henk 'm!
arienvanhelden schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:19:
Vind het alleen lastig dat het open world is, heb het gevoel dat ik veel dingen misloop en een walkthrough erbij houden haalt ook alle plezier er weer vanaf..

Hoe doen jullie dat?
Ik heb voor mezelf één regel: ik kijk geen filmpjes over 'perfecte' of 'OP' starterbuilds, geen filmpjes over waar je snel de beste beginneritems kunt vinden, geen walkthroughs of iets dergelijks. Bij Bloodborne (mijn eerste From game) heb ik dat zeer sporadisch wel gedaan en achteraf had ik daar spijt van; het gevoel van zélf dingen ontdekken en verder komen is waar het in dit soort games om draait imo.

Toen ik de deuren naar Limgrave opende ben ik rond gaan wandelen en heb ik in alle hoekjes en naadjes gekeken of er iets te vinden was. Zo vond ik onder andere een grot met wolven, een catacombe en een huisje met een npc. Mijn inventory begon ondertussen ook aardig gevuld te raken met plantjes, poep, golden runes en al wat meer. Alles wat ik op kon pakken pakte ik op, je zult het immers maar een keer nodig hebben.
Pas na enkele uren dwalen kwam ik in the Church of Elleh terecht maar had ik nog idee hoe ik moest levellen en waar mijn paard was. Het was Robzzzz die mij uiteindelijk vriendelijk sommeerde om richting het noordoosten te gaan omdat ik anders geen steek verder kwam. Goed bedoeld advies maar aan mij niet besteed, ik had immers nog niet alles gezien en dus trokken we als level 9 toch weer de andere kant op.
Echt overal waar ik kwam zag ik weer nieuwe wegen, nieuwe grotten, kleine kampjes enzovoort enzovoort. Toen ik uiteindelijk toch de kant op ging die Robzzzz me had gezegd was ik aangenaam verrast; niet alleen had ik eindelijk een paard en kon ik levellen maar ik vond ook een stuk map waardoor de grootte van Limgrave pas écht duidelijk werd (dacht ik). De site of grace wees naar de kasteelmuur maar ja, nu ik de map kon zien had ik wel andere dingen te doen, namelijk exploren!

Na 20 uur exploren stond mijn map van Limgrave tot aan Caelid vol met sites of grace en naast me lag een papiertje met interessante plekken waar ik later nog terug wilde komen zoals bijvoorbeeld Evergoal schotels, huisjes met npc's en diverse kastelen. Ook vond ik bij toeval gebieden (die ik hier niet zal benoemen) waar ik volgens mij nog helemaal niet hoorde te zijn maar ook daar kon ik het niet laten om toch voorzichtig wat rond te neuzen. In de tussentijd was ook mijn arsenaal wapens, spells, talismans en dergelijke flink gegroeid, eveneens als het aantal flasks die ik bij me kon dragen.

Op een gegeven moment heb ik mezelf moeten dwingen om te stoppen met exploren en toch maar eens richting Stormveil Castle te trekken. Dat heb ik gedaan en na wat events in het kasteel begon het stemmetje in mijn hoofd toch weer te roepen: "Ben je daar al geweest? En daar? Dat stukje ben je ook nog vergeten" en toen ben ik toch weer vertrokken uit Stormveil Castle om Limgrave west, oost en zuid verder uit te pluizen. Ondertussen was ik ook al aardig wat levels omhoog en had het vertrouwen om gebieden in te gaan of mini(bosses) aan te pakken die ik voorheen vermijdde. Al snel stond de teller op ruim verslagen 10 mini-bosses (inclusief een draak) terwijl de story-boss teller nog op slechts één staat.

Ondertussen zit ik ruim 30 uur in de game en elke keer als ik denk dat ik alles in Limgrave wel heb ontdekt kom ik tóch weer wat nieuws tegen. Is het nodig om alles uit te pluizen? Absoluut niet, maar je weet nooit wat je tegenkomt. Wie weet kom je een item tegen wat jouw poppetje sterker maakt of misschien vind je wel een nieuw receptenboek.
Mijn ontdekkingsreis heeft ervoor gezorgd dat ik nu een poppetje heb met in zijn inventory een aantal uitstekende talismannen, sterke incarnations, een lading aan ashes of war, (ranged) wapens, diverse armor, sterke mixjes voor in mijn Wondrous Flask enzovoort enzovoort. Uiteraard zal ik items gemist hebben maar het is niet zo dat ik met alles wat ik nu heb het gevoel heb iets te missen.

Kortom, om antwoord te geven op je vraag: als je er de tijd voor neemt en rustig alles verkent kom je ontzettend veel tegen. Als je er die tijd niet voor wil nemen dan kan een 'get the best items fast' guide handig zijn maar naar mijn mening is dat zonde. De wereld ligt er om ontdekt te worden en je hebt alle vrijheid om dat te doen en dus rijst de vraag: waarom zou je het niet doen?
De wereld van Elden Ring is voor mij één grote ontdekkingsreis en ik vind het fantastisch.
Notitieblokje ernaast, hier en daar een zelfgeplaatste marker op de map en lekker rondtrekken.
En het pad van de story? Die volg ik wel weer als ik daar zin in heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 18:19
Ik kreeg me net toch een pak slaag van
spoiler:
Leonine Misbegotten op het strand onder Castle Morne. Extreem agressief baasje die elke keer mijn stamina wegsloeg waardoor ik kansloos de pan in gehakt werd omdat ik niks meer kon doen. Totdat ik die zweep ging gebruiken die ik in het kasteel had gevonden en toen versloeg ik hem first try met weinig moeite (1 flask gebruikt)

Leuk 'Zelda' momentje was dat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
[...]

Mm beiden denk ik. Ik heb echt serieus moeite om progress te maken. Ik kom nu met level 50 bij die Acedemy aan en krijg woopass. Persoonlijk zou het fijn wat stats te kunnen pompen i.p.v aan de lage kant hier te gaan beginnen. Uiteindelijk komt het wel op skills aan, simpelweg omdat je verder moet geraken om flink te levellen. Kip en ei verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je hebt echt wel damage stat nodig. Enige wat ik tot nu toe heb opgezocht is beetje qua stats en hoe ze werken en waar ik bepaalde upgrade items kan vinden. Want damage is ongeveer het belangrijkste. Voor de rest ook lekker rond lopen en ontdekken.

[ Voor 75% gewijzigd door MrVegeta op 12-03-2022 15:17 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrVegeta schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:15:
Je hebt echt wel damage stat nodig. Enige wat ik tot nu toe heb opgezocht is beetje qua stats en hoe ze werken en waar ik bepaalde upgrade items kan vinden. Want damage is ongeveer het belangrijkste. Voor de rest ook lekker rond lopen en ontdekken.
Damage krijg je voornamelijk door je wapen te upgraden.

Bij stats kijk je naar hoe een wapen of iets daarmee schaalt. (S,A,B,C,D,E) en dat kan je weer beïnvloeden met Ashes of War.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
End-game spoilers hier.

Is hier iemand die
spoiler:
Melania
alleen heeft verslagen?

spoiler:
Heb het gevoel dat ik als tank vrij kansloos ben met m'n medium weight rolls. Zelfs als ik block met m'n greatshield healed ze, ondanks dat ik zelf geen schade neem. Enige oplossing is m'n speelstijl omgooien naar iets lichters, met snellere wapens, maar dat is niet echt fijn als je je resources hebt gestopt in een Greatsword en een zware Halberd. Ook schijnt ze resistant te zijn tegen Holy/Faith... laat dat nou net de een flink deel van m'n build zijn :D

Met m'n Blasphemous Blade kan ik haar aardig cheesen door de weapon art te spammen, maar dat voelt ook niet helemaal okay.

[ Voor 17% gewijzigd door yinx84 op 12-03-2022 15:28 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Jeej, zojuist mijn eerste fort gecleard! _/-\o_ *O* _O- oOo

Na zo'n 7 uur kan ik zeggen dat ik het spel eindelijk door begin te krijgen. :') :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnE0yYl2Fi9wngZ7hEUgo68k450=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vrj2wGB8jLr9G0W2IBSo4GaX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fR9lkayPK38Z_dAk0dDfPJpmjks=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ujtxY7kON6Q23hUS86e8dKDh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOJBIXT18IZjaVBsFBbhzAH0wmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yZCokvBMhaKchssZnRfW7kE9.png?f=fotoalbum_large

En wat is het toch een heerlijk spel! 8) _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
yinx84 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:25:
End-game spoilers hier.

Is hier iemand die
spoiler:
Melania
alleen heeft verslagen?

spoiler:
Heb het gevoel dat ik als tank vrij kansloos ben met m'n medium weight rolls. Zelfs als ik block met m'n greatshield healed ze, ondanks dat ik zelf geen schade neem. Enige oplossing is m'n speelstijl omgooien naar iets lichters, met snellere wapens, maar dat is niet echt fijn als je je resources hebt gestopt in een Greatsword en een zware Halberd. Ook schijnt ze resistant te zijn tegen Holy/Faith... laat dat nou net de een flink deel van m'n build zijn :D

Met m'n Blasphemous Blade kan ik haar aardig cheesen door de weapon art te spammen, maar dat voelt ook niet helemaal okay.
Hier heb ik als strength build echt de meeste moeite mee gehad. En nee, zonder summon al helemaal niet te doen. Dik 3,5 uur op vast gezeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Die Meteoric Ore Blade: scaled op INT, DEX en STR.

INT nodig is 18, ik zit op 9...lastige man dit. De perfecte Katana voor mij.

Beter als de Utchi op termijn 🤔 Alleen waar ik 9 lvl zo vandaan haal zonder de rest te kunnen meelevellen....

[ Voor 18% gewijzigd door ArnoldSmiley op 12-03-2022 15:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
Greatsword schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:33:
[...]

Hier heb ik als strength build echt de meeste moeite mee gehad. En nee, zonder summon al helemaal niet te doen. Dik 3,5 uur op vast gezeten!
Ik denk dat ik ook maar een Spirit summon doe. Tot nu toe alles zonder gedaan, maar ik ben nu zo dichtbij het einde en tik bijna de 80 uur aan... ik wil eigenlijk wel gewoon verder en niet een week vast zitten. Ik weet dat het een optionele encounter is, maar wil deze toch ook graag afvinken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:33:

Beter als de Utchi op termijn 🤔 Alleen waar ik 9 lvl zo vandaan haal zonder de rest te kunnen meelevellen....
Vergeet natuurlijk niet om een Talisman te equipen voor een makkelijke +5, en zo is er ook nog wat headgear die je daarbij kan helpen en als het echt niet anders kan een Rune Arc i.c.m. Een Great Rune.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Wat een spel eigenlijk. Daarnet een nieuwe mini dungeon ontdekt, met skeletons en zo ... echte skyrim vibes maar dan nog beter !!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sanntje
  • Laatst online: 13-02 10:01
Toch wel mijn geld verspild met het kopen van dit spel. De hype had me te pakken, maar nee, dit is het niet voor mij. Ik kom niet voorbij de eerste boss (op weg naar het kasteel). Ik heb simpelweg de tijd niet om zoveel uren in het spel te steken - te leren hoe ik een boss moet verslaan.

Jammer. Terug naar AC Valhallah dan maar weer, een spel waar ik voor kan zitten en daadwerkelijk kan ontspannen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k1978
Veel plezier met AC valhallah dan 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sanntje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:18:
Toch wel mijn geld verspild met het kopen van dit spel. De hype had me te pakken, maar nee, dit is het niet voor mij. Ik kom niet voorbij de eerste boss (op weg naar het kasteel). Ik heb simpelweg de tijd niet om zoveel uren in het spel te steken - te leren hoe ik een boss moet verslaan.

Jammer. Terug naar AC Valhallah dan maar weer, een spel waar ik voor kan zitten en daadwerkelijk kan ontspannen.
Sorry, maar met zo'n bericht kan ik echt helemaal niks.

Welke hype? Wat trok je aan om deze game te kopen en spelen?
Welke Baas? Waarom loop je vast? Wat heb je allemaal al geprobeerd? Hoe gaat het met andere vijanden/bazen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ergens snap ik dit wel... Die moeilijke bosses zijn voor mij het noodzakelijk kwaad .. eigenlijk wil ik gewoon genieten van de sfeer en geheimzinnigheid in deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Greatsword schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:28:
[...]

Sorry, maar met zo'n bericht kan ik echt helemaal niks.

Welke hype? Wat trok je aan om deze game te kopen en spelen?
Welke Baas? Waarom loop je vast? Wat heb je allemaal al geprobeerd? Hoe gaat het met andere vijanden/bazen etc?
ik denk de hype van FOMO

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

ArnoldSmiley schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:33:

als je de uchi magic of holy maakt gaat die erg lang mee.

zit nu met meteoric en moonveil te dualwielden.
heb een schield maar gebruik hem nooit, ik geef bloodborne de shuld.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanntje
  • Laatst online: 13-02 10:01
Zoals @SideShow aangeeft, wil ik gewoon kunnen genieten van het spel zonder me te frustreren - en dat is exact wat ik doe elke keer dat ik weer in een gevecht terecht kom. Begrijp me niet verkeerd, de wereld is ontzettend mooi en ik doe niets liever dan exploren, maar precies dat laatste wordt beloond met....[runes kwijt].

Andere open world spellen geven mij die ruimte. Dat doet Elden Rings niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:52:
[...]

Vergeet natuurlijk niet om een Talisman te equipen voor een makkelijke +5, en zo is er ook nog wat headgear die je daarbij kan helpen en als het echt niet anders kan een Rune Arc i.c.m. Een Great Rune.
Een Talisman om je INT +5 te doen bedoel je?

Ik heb mijn Great Rune verpatst van Godrick. Dom dom dom. Dacht dat ie alleen was voor een boss weapon a la DS.

Rune Arcs zegt me ff niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Deleted

[ Voor 98% gewijzigd door ArnoldSmiley op 12-03-2022 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
ik snap sowieso niet waarom mensen zoveel moeite hebben met die 1e boss. Ik had hem letterlijk first try en nog flasks over. Je kan nota benen een summon + een npc spawnen, what more do you need? tegen de tijd dat beide dood zijn heeft de baas sowieso niet meer dan 50% hp... Mensen die niet exploren en als lvl 15 naar die baas sprinten en dan roepen dat de baas te moeilijk is snappen volgens mij niet het concept van een open world game, helaas. :+

[ Voor 39% gewijzigd door Ambition88 op 12-03-2022 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley

100% eens. Wel mijn eerste FS titel die ik zonder de bekenee wiki guide speel.

Merk wel dat ik soms dingen niet snap of langs me heengaan. Ashes of War, Great Runes etc....het is soms wat overwhelming. Maar love this game 🥰

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
spoiler:
Malenia
down met summon. Dat ging inderdaad een stuk beter! Fijn dat je de keuze krijgt als speler... FS respecteert je tijd enorm. Wat mij betreft prima game design.

spoiler:
Holy shit die Incantation die je krijgt voor haar Remembrance :o een enorme AoE die rot applied met nog een vette animatie ook. Heerlijk.

Nu op naar Farum Azula voor de laatste loodjes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k1978
Ambition88 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:14:
ik snap sowieso niet waarom mensen zoveel moeite hebben met die 1e boss. Ik had hem letterlijk first try en nog flasks over. Je kan nota benen een summon + een npc spawnen, what more do you need? tegen de tijd dat beide dood zijn heeft de baas sowieso niet meer dan 50% hp... Mensen die niet exploren en als lvl 15 naar die baas sprinten en dan roepen dat de baas te moeilijk is snappen volgens mij niet het concept van een open world game, helaas. :+
Dat jij dat niet snapt.. zegt ook niet veel toch.
Bij elke souls game heeft iemand wel een baas die niet wil.

Ik helaas bij allemaal 😉.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Overigens heb ik m'n Claymore op +25 en m'n Blasphemous Blade op +10. Powestancen met deze twee jongens is echt fantastisch :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
yinx84 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:38:
Overigens heb ik m'n Claymore op +25 en m'n Blasphemous Blade op +10. Powestancen met deze twee jongens is echt fantastisch :9
Claymore op +25 😂👌🏻 Mag ik hem ff lenen??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:24
Gisteren het einde bereikt van de game. Voor mij een 8,5/10. Er zijn stukken die de game heel goed doet, maar ook mindere stukken. Ik snap dan ook al die 10/10 reciews niet.
De performance kan bijvoorbeeld beter. Wanneer een andere game dit heeft wordt er zwaar aan getild, maar bij deze kwam ik dit amper tegen in de reviews?
Verder snap ik wel dat het concept wat is van alles zelf ontdekken, maar soms gaat dit te ver. Wanneer een NPC opeens verdwijnt en je geen flauw idee hebt waar die nu is, je vervolgens een google search moet doen waar die nu is, dan gaat het hele exploration gedoe wel de vuilbak in. Je kan weken de map uitzoeken om 1 NPC te vinden anders.
Ook de story vind ik maar mager. Ik kreeg dan als tip “check youtube voor de lore” Sinds wanneer moeten we dat doen omdat ingame story telling dus gebreken heeft?

Vaak hoor je dan “oh maar dat is From Software, dat is een feature”. Nou dat is wel heel gemakkelijk om een minpunt om te zetten in een feature… De combat, de wereld is wel goed, maar ik ga niet doen alsof dit een perfecte game is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
sanntje schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 17:41:
Zoals @SideShow aangeeft, wil ik gewoon kunnen genieten van het spel zonder me te frustreren - en dat is exact wat ik doe elke keer dat ik weer in een gevecht terecht kom.
Zoals ik het lees láát je jezelf frustreren. Dat helpt niet. Probeer te leren van je fouten, elke keer dat je dood gaat heb je zelf iets fout gedaan.
Daarnaast kun je bij zowat elke baas een andere speler en je spirits oproepen, dat maakt het al een stuk makkelijker voor je.
Andere open world spellen geven mij die ruimte. Dat doet Elden Rings niet.
Als er één game is die je de ruimte geeft en je niet overlaadt met quests en missiemarkers is het Elden Ring wel. Ik begrijp niet zo goed wat je hier bedoelt.

Wat ik me wel afvraag: had je voordat je de game begon enig idee wat voor soort games FromSoftware maakt? Het kan toch haast niet dat je dat in alle hype gemist hebt ;)
No hard feelings verder. Deze games zijn niet voor iedereen en zéker niet voor de gemiddelde AC of Horizon speler (no offense).

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 12-03-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 22:33
Chicane schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:10:
Aangezien het mogelijk is om items in multiplayer te droppen zodat de ander ze op kan pakken vroeg ik me af of er iemand bereid is, die op de Xbox versie speelt, dit met me te doen: ik drop wat items, jij pakt ze op, ik join met een alt en krijg de items weer terug.

Mocht je daarmee willen helpen dan hoor ik het graag en mocht je hetzelfde willen doen, dan help ik je daar uiteraard ook mee natuurlijk. :)
Zijn er Xbox users online die me hiermee kunnen helpen? Met m’n main character heb ik namelijk het spel uitgespeeld en ik wil bewust nog niet aan journey 2 beginnen, waardoor ik nu een beetje op een dood punt zit omdat ik met m’n alt wil starten maar daarvoor graag de gear overgezet wil hebben.

Wie o wie kan me helpen? Dit is in 5 a 10 minuutjes gefixt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chicane schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:27:
[...]

Zijn er Xbox users online die me hiermee kunnen helpen? Met m’n main character heb ik namelijk het spel uitgespeeld en ik wil bewust nog niet aan journey 2 beginnen, waardoor ik nu een beetje op een dood punt zit omdat ik met m’n alt wil starten maar daarvoor graag de gear overgezet wil hebben.

Wie o wie kan me helpen? Dit is in 5 a 10 minuutjes gefixt! :)
Vergis je niet, daar kan je makkelijk een paar uur zoet mee zijn als je allebei de items, wapens wilt behouden en dupliceren.

Is dus maar net hoeveel je van alles wilt. Qua runes e.d is het wel handig om dan ook gelijk een 2de character te maken bijvoorbeeld als je voor een specifieke build wilt gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 22:33
Greatsword schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:48:
[...]

Vergis je niet, daar kan je makkelijk een paar uur zoet mee zijn als je allebei de items, wapens wilt behouden en dupliceren.

Is dus maar net hoeveel je van alles wilt. Qua runes e.d is het wel handig om dan ook gelijk een 2de character te maken bijvoorbeeld als je voor een specifieke build wilt gaan ;)
Ik ben al een aantal uurtjes lopen farmen waardoor ik nu een tweede gearset compleet heb staan: het zou nu enkel een kwestie moeten zijn van ze droppen in een multiplayer sessie, vandaar dat ik 5 a 10 minuten aangaf wat dit zou moeten duren: sessie opzetten en joinen, gear droppen, switchen naar alt, nieuwe sessie opzetten, droppen en oprapen en we zijn klaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:55
k1978 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:37:
[...]

Dat jij dat niet snapt.. zegt ook niet veel toch.
Bij elke souls game heeft iemand wel een baas die niet wil.

Ik helaas bij allemaal 😉.
Mijn punt is meer dat je in elden ring dusdanig kan levelen dat elke baas do-able is alleen al doordat je wapens en stats overleveld zijn en je hele fases skipt. Haalt wel de uitdaging weg, maar als jij met lvl 40 bij Margit aan komt zetten, is die zo neer hoor. :)

Maargoed als mensen geen meer plezier meer hebben in het spel, dan lekker wat anders doen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Deze is waarschijnlijk redelijk bekend, maar zoals te zien, is hij ook weer goed bezig :-)
https://fransbouma.com/elden-ring

Ik volg em al lang en die game albums zijn echt zo opmerkelijk!

Hier is zijn camera mod te downloaden, wel enkel te gebruiken in offline mode met anti cheat disabled:
https://opm.fransbouma.com/Cameras/eldenring.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ze zijn in de academy blijkbaar een grace spot vergeten. Wat een ongelofelijke bullshit zeg. Ook die boss. Wauw.
spoiler:
fuck melee users

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Sipio schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 08:40:
[...]

Er zitten zoveel items etc in de game dat dat het idd is geweest, iets van 20.000 runes als ik me niet vergis.

Kon er idd ook een wapen voor kiezen.
Waar kan je die Great Rune dingen vinden in je inventory? 🤔🤔 Ik heb die remembrance ook verpatst volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
k1978 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:44:
[...]

Claymore op +25 😂👌🏻 Mag ik hem ff lenen??
Waar haal je al die stones op man, ik loop te schrapen en zit op een schamele +7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ArnoldSmiley schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:06:
[...]

Waar kan je die Great Rune dingen vinden in je inventory? 🤔🤔 Ik heb die remembrance ook verpatst volgens mij
Als je een Main Boss hebt verslagen activeer je die eigenlijk door naar de desbetreffende Divine Tower te gaan. Vervolgens kan je ze dan equipen via een Site of Grace menu. En als je de krachten daarvan wilt activeren consumeer je een Rune Arc. (Let op: als je dood gaat zal je opnieuw een Rune Arc moeten gebruiken)

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 12-03-2022 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kan je maar eenmalig een summon doen tijdens een boss fight?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MrVegeta schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:10:
Kan je maar eenmalig een summon doen tijdens een boss fight?
Hahha ja natuurlijk. Of wilde jij popcorn er bij pakken en kijken hoe je summons het werk voor jou doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Holy shit!
Optionele bazen gaan flink omhoog na Limgrave 😱
spoiler:
dragonkin soldier of nokstella
😳

[ Voor 26% gewijzigd door 4acesNL op 12-03-2022 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Greatsword schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:12:
[...]

Hahha ja natuurlijk. Of wilde jij popcorn er bij pakken en kijken hoe je summons het werk voor jou doen ;)
Nee, maar die boss is wel 100% bullshit. Ze heeft gewoon geen zwakke plekken. Gewoon 0. Je kan nauwelijks in de buurt komen, heb je haar tot een aardig % down
spoiler:
summoned ze een draak?
wat een ongelofelijke bullshit. Je bent als melee build gewoon compleet fucked. Ik vind 't best prima hoor uurtje of 2 dood gaan, maar je maakt gewoon geen progressie want het is gewoon random of je wel of niet bij haar in de buurt kan komen...

Gecombineerd met een ontbrekende grace site maken dit wel heel frustrerend. Ook de difficulty spike die er opeens is. Hele academy is best aardig te doen (level 40) en dan opeens een boss die je kan one-shotten.

[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 12-03-2022 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:09:
[...]

Als je een Main Boss hebt verslagen activeer je die eigenlijk door naar de desbetreffende Divine Tower te gaan. Vervolgens kan je ze dan equipen via een Site of Grace menu. En als je de krachten daarvan wilt activeren consumeer je een Rune Arc. (Let op: als je dood gaat zal je opnieuw een Rune Arc moeten gebruiken)
Aha, duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MrVegeta Heb je het nou over Rennala? Want die heb ik als strength build echt flink in de pan gehakt. Kan geen damage verduren. Wapens en Summons ook al geüpgraded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Greatsword schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:27:
@MrVegeta Heb je het nou over Rennala? Want die heb ik als strength build echt flink in de pan gehakt. Kan geen damage verduren. Wapens en Summons ook al geüpgraded?
tja, moet je wel in de buurt kunnen komen zonder geoneshot te worden door magic missiles :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
ff heel eerlijk: ik heb er ff schijtgenoeg van. Die stomme Academy wordt ik door de voordeur net zo hard eruit geslagen als dat ik erin loop, die pokke Utchi krijg ik niet verder omhoog nadat ik lukraak smithing stones loop te zoeken en die blauwe magic rotzooi raakt me ook van alle kanten. Nu een week Godrick neer en geen kloot opgeschoten, en dan heeft zo'n @Greatsword hem in een weekje spelen al uit 😯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
MrVegeta schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:16:
[...]

Nee, maar die boss is wel 100% bullshit. Ze heeft gewoon geen zwakke plekken. Gewoon 0. Je kan nauwelijks in de buurt komen, heb je haar tot een aardig % down
spoiler:
summoned ze een draak?
wat een ongelofelijke bullshit. Je bent als melee build gewoon compleet fucked. Ik vind 't best prima hoor uurtje of 2 dood gaan, maar je maakt gewoon geen progressie want het is gewoon random of je wel of niet bij haar in de buurt kan komen...

Gecombineerd met een ontbrekende grace site maken dit wel heel frustrerend. Ook de difficulty spike die er opeens is. Hele academy is best aardig te doen (level 40) en dan opeens een boss die je kan one-shotten.
Ik zal wel het omgekeerde hebben, heb ik vaker: ik kom voor geen meter door die Academy heen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:53
MrVegeta schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:16:
[...]

spoiler:
summoned ze een draak?

spoiler:
Je kunt wel een flinke shortcut regelen met een ladder vlak voor de ingang van haar gebied. Dan hoef je niet te vechten op weg naar haar toe.

Ik had het met mijn dex poppetje ook even lastig tegen haar. Beste tip is, wegrennen als ze summons doet en wachten tot ze despawnen.

Aanklikken als je even wil lachen om mijn death toen ik haar bijna had: https://www.xbox.com/play/media/36VY9228

Naast mij uitlachen kun je ook zien hoe enorm zwak ze is als je met een groot zwaard op haar slaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Exactor it op 12-03-2022 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik doe wel paar puntjes in Vigor. Ik doe genoeg damage, en kan ook goed dodgen. Maar die magic attacks zijn a: te snel of b: lastig in te schatten waar ze precies zijn door het perspectief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijsje043
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:53
ArnoldSmiley schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:49:
ff heel eerlijk: ik heb er ff schijtgenoeg van. Die stomme Academy wordt ik door de voordeur net zo hard eruit geslagen als dat ik erin loop, die pokke Utchi krijg ik niet verder omhoog nadat ik lukraak smithing stones loop te zoeken en die blauwe magic rotzooi raakt me ook van alle kanten. Nu een week Godrick neer en geen kloot opgeschoten, en dan heeft zo'n @Greatsword hem in een weekje spelen al uit 😯
Op de map kan je cirkels vinden met een rode rand. Dat zijn mines waar je smithing stones vindt. Qua Renala als strength build. In de tweede phase kort op haar zitten en staggeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
ArnoldSmiley schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:51:
[...]

Ik zal wel het omgekeerde hebben, heb ik vaker: ik kom voor geen meter door die Academy heen
Dat is het leuke aan de game. Er zijn enemies die verschillende speelstijlen en builds counteren. Ik raad je dan ook aan om ergens anders te gaan exploren en terug te komen als je wat sterker bent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
ijsje043 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 22:17:
[...]

Op de map kan je cirkels vinden met een rode rand. Dat zijn mines waar je smithing stones vindt. Qua Renala als strength build. In de tweede phase kort op haar zitten en staggeren.
Verdomd goeie tip mocht dit zo zijn. Morgen ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-03-2022
ArnoldSmiley schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:49:
Damn je hebt het wel heel zwaar deze keer he!😅 niet verwacht hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo
MrVegeta schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:58:
Wat is het punt van offline spelen als je nog steeds kan worden invaded? Echt, ben je lekker bezig, komt er zo'n pipo je aanvallen :/
Apart he die npc invaders

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:08

Geen enkel probleem natuurlijk als dit niet jouw type spel is, ieder z'n ding.
Maar je zegt dat je niet voorbij de "eerste" boss komt, en dan ben ik gewoon nieuwsgierig, welke noem jij de eerste? Die Tree Sentinel op dat paard als je net de grot uitkomt? De Burial Watchdog in één van de eerste grotten daar in de buurt? Of heb je het gelijk over Margit, de eerste grote story boss?
Want ik kijk net op de wiki en zie dat er in totaal maar liefst 32 bosses in Limgrave zijn. Effe geteld en ik had er zelf een stuk 17 verslagen voordat ik aan Margit begon. Als Margit voor jou de eerste boss is heb je denk ik heel veel overgeslagen, is er nog ontzettend veel te doen om zowel je eigen vaardigheden als je karakter beter te maken voordat je aan de moeilijke bossfight begint.
De games van Fromsoft zijn een uniek genre waarbij je niet aan het handje wordt genomen maar zelf je eigen pad moet vinden. Er wordt vaak gesproken over de moeilijkheidsgraat maar naar mijn mening is het niet moeilijker dan een potje Colonisten van Catan ofzo, je moet alleen eerst de spelregels weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eduardo
* knip * reageer constructief of negeer het, zoals je zelf voorstelt...

[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 13-03-2022 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
MrVegeta schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:58:
Wat is het punt van offline spelen als je nog steeds kan worden invaded? Echt, ben je lekker bezig, komt er zo'n pipo je aanvallen :/
ja, vind ik ook raar, die NPC invaders, ongelooflijk moeilijk en je komt er meerdere tegen.

spoiler:
bloody finger nerijus in dat starters gebied ook, moet je elke keer weer naar die kloof om vervolgens weer afgeslacht te worden omdat die samurai die je gaat helpen te laat is. Elke keer weer daarheen vanaf een grace point kost zo enorm veel tijd om daarna binnen 20 seconden weer afgeslacht te worden. Ben inmiddels level 22 en kom er nog niet langs. Die Anastasia invader is wel wat eenvoudiger gelukkig, maar daar hoef je ook niet steeds zo ver te reizen om er weer opnieuw heen te gaan.

Maar wat een game, inmiddels ook door hoe je met een schild toch ash of war kan activeren (ipv met 2 handen) en hoe je zelf fire grease kan maken en op je zwaard toevoegen.

Al zoveel mooie dingen en lokaties ontdekt in de game. De game mechanics heb ik voor zover ik dat kan overzien (er komt steeds meer bij) redelijk onder de knie nu. Het is soms wel heel erg moeilijk, maar goed, dan kom ik later als ik wat sterker ben gewoon terug. Maar meestal probeer ik het wel een half uur tot een uur om zo'n mini boss om te leggen.

[ Voor 23% gewijzigd door robinez op 13-03-2022 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo
robinez schreef op zondag 13 maart 2022 @ 00:29:
[...]

ja, vind ik ook raar, die NPC invaders, ongelooflijk moeilijk en je komt er meerdere tegen.

spoiler:
bloody finger nerijus in dat starters gebied ook, moet je elke keer weer naar die kloof om vervolgens weer afgeslacht te worden omdat die samurai die je gaat helpen te laat is. Elke keer weer daarheen vanaf een grace point kost zo enorm veel tijd om daarna binnen 20 seconden weer afgeslacht te worden. Ben inmiddels level 22 en kom er nog niet langs. Die Anastasia invader is wel wat eenvoudiger gelukkig, maar daar hoef je ook niet steeds zo ver te reizen om er weer opnieuw heen te gaan.
Moeilijk niet , maar het haalt de hele essentie van offline play weg dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
MrVegeta schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 21:06:
Ze zijn in de academy blijkbaar een grace spot vergeten. Wat een ongelofelijke bullshit zeg. Ook die boss. Wauw.
spoiler:
fuck melee users
Is eerlijk gezegd heel makkelijk voor melee.

spoiler:
2e fase hoef je alleen maar haar beam te dodgen. Houd afstand en blijf zijwaarts één richting oprennen/lopen. Dodge de beam de rest kan je op mid afstand ontwijken door zijwaarts te rennen. Zodra de spawn despawned ren je op haar af. Geef een paar klappen en herhaal het proces. Ze is heel kwetsbaar tegen melee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
* knip * rapporteren ipv reageren

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 13-03-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo
* knip * troll

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 13-03-2022 11:26 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten