Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:51

AverageNL

Redacteur
Frez schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:09:
Jezus na 1000 pogingen
spoiler:
Radahn
nog steeds niet down!!!!! Wat een gek.
Zelfs met rotten breath kom ik niet door phase 2 heen wanneer hij die bollen op je afvuurt. Ik voel me zo slecht en zo gefrustreerd dat ik niet door phase 2 kom :')
Heel herkenbaar dit, ik ben ook uren zoet met hem geweest voordat het eindelijk lukte. Een keer had ik 'm zo low dat z'n healthbar helemaal leeg leek, maar toen werd ik ge-'one-shot' door zo'n bol. Leuk spel dit, ook. Je kan het, succes! (en sterkte :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aschtra schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:16:
Die Tree Sentinel aan het begin heet volgens mij een optional boss.
Deze respawnt niet meer?
Als je een baas hebt verslagen komen ze inderdaad niet meer terug.

In principe is 80% optional bosses ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 09-03-2022 17:35 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:47

reaL_G

G

Aschtra schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:16:
Die Tree Sentinel aan het begin heet volgens mij een optional boss.
Deze respawnt niet meer?
als het weer respawnd is het geen echte boss.
ook zijn sommige dungeonbosses later random enemies.

GiTS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:46
Godrick is Down…

Geef toe met hulp.. en Runebear is ook Down geef toe zonder hulp 😄👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05:29
k1978 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:59:
Godrick is Down…

Geef toe met hulp.. en Runebear is ook Down geef toe zonder hulp 😄👍
Goed bezig!

[ Voor 5% gewijzigd door Joetje079 op 09-03-2022 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Wie van jullie heeft al over Elden Ring gedroomd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ton Hasselt schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 20:46:
Wie van jullie heeft al over Elden Ring gedroomd?
Guilty..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Hoe level je op?
Ik weet het al 👍😅

[ Voor 43% gewijzigd door Ton Hasselt op 09-03-2022 22:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-07 16:35
Bij de 3e site of grace vanaf het begin even rusten. Dan krijg je bezoek. Daarna kun je levelen bij elke site of grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:25
AverageNL schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:25:
[...]

Heel herkenbaar dit, ik ben ook uren zoet met hem geweest voordat het eindelijk lukte. Een keer had ik 'm zo low dat z'n healthbar helemaal leeg leek, maar toen werd ik ge-'one-shot' door zo'n bol. Leuk spel dit, ook. Je kan het, succes! (en sterkte :+)
Thanks. T gaat sowieso lukken. Al zal t nog even duren. Ben benieuwd hoe sadistisch de verdere main bosses nog worden...

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 22:09
Heb Rodrick down, ging best lekker, maar wilde ff checken, ben net lvl31, voelt wat aan de lage kant, klopt dat of wat was jullie lvl rond Rodrick?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-07 21:36

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Banshax schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:55:
Heb Rodrick down, ging best lekker, maar wilde ff checken, ben net lvl31, voelt wat aan de lage kant, klopt dat of wat was jullie lvl rond Rodrick?
Ik was hetzelfde level. Inmiddels 41, maar voel me een beetje verloren in het gebied dat na Rodrick komt. Ga echt constant dood en maak weinig progressie sinds deze week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Banshax
Youtube streamer theRadBrad was lvl 60 ofzo toen ie Rodrick deed. Toch wel veel hoger. Overleveled? Perhaps, maar nu verlies ik relatief veel tijd aan goeie runs doen en veel dood gaan, ipv even wat levels grinden ofzo. Dacht ik check even wat ‘normaal’. Tnx voor de info iig ;-) super tof spel verder, echt loving it!

[ Voor 49% gewijzigd door Banshax op 10-03-2022 00:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04:42
Banshax schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:55:
Ik was level 32 bij Rodrick en ik voelde mezelf behoorlijk overleveled daar, had em in vier pogingen neer en had echt zoiets van, was dat het nou?

Maar dat zeg ik niet om stoer te doen, want hier komen de disclaimers:
  • Ik heb al honderden uren ervaring in de reeks dus hoe ik moeilijkheid ervaar is anders dan voor een nieuwkomer.
  • De ene level 31 is de andere niet, ik heb bijvoorbeeld veel punten in hp en stamina gestopt waardoor ik minder snel in de problemen kom dan een build die meer richting damage output heeft gestopt.
  • Level zegt maar weinig, veel belangrijker is hoe ver je wapen en je flask geupgrade zijn.
  • Ook de rest van je equipment en skills kunnen veel verschil maken
Kortom de ene level 10 zou in theorie een veel makkelijkere build voor een boss kunnen zijn dan de andere level 40.
Ik zou me daarom ook vooral niet al te druk maken over welk level je bent, maar gewoon over hoe voor jou je eigen ervaring is. Iedereen z'n playthrough is uniek voor die persoon. Als je zegt dat het verslaan van de boss best lekker ging zit je goed, niet overleveled en niet underleveled. Als je moeite hebt in het huidige gebied zou ik kijken of je ergens anders heen kan, een gebied wat je had overgeslagen of waar je nog niet bent geweest. Wat extra vaardigheden oefenen, en levels, loot en upgrades halen. En als het te makkelijk is, snel doorheen blazen! Ik ga mezelf ook niet vergelijken met gasten die het leuk vinden om het hele spel op level 1 uit te spelen :P .

Wat ik in ieder geval niet zou doen is runes grinden om extra levels te kweken. Dat is doodsaai en nergens voor nodig als er een wereld is waar je ook gewoon avonturen op kan zoeken en je beter kan worden terwijl je ook nog plezier hebt.
En ik denk dat die RadBrad gast die level 67 was bij Godrick (en dan maar met een +1 flask :X ) ergens een shortcut heeft gepakt om veel Runes te verzamelen en zichzelf effe flink up te levelen. Zoiets zou voor mijzelf echt het spel verpesten, op de wiki of youtube trukjes opzoeken om overleveled te worden.
Maar zag in het filmpje dat ie ook de Heavy Roll had. Ach we zijn allemaal noob geweest zullen we maar zeggen :P .

[ Voor 10% gewijzigd door Sebastiaannn op 10-03-2022 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Geen russische spelers meer op playstation 😱

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
FromSoftware had ergens aangegeven dat Elden Ring in 30 uur te doorlopen is. Voor speedrunners misschien dacht ik haha.
Maar ze zitten dus al op 49 minuten. Twee weken na de release al. Wat gaat het snel (pun intended).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:58
Sebastiaannn schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 00:34:
[...]
Kortom de ene level 10 zou in theorie een veel makkelijkere build voor een boss kunnen zijn dan de andere level 40.
Helemaal mee eens. Ik was volgens mij iets van level 50, maar heb een build die helemaal gericht is op melee met een hooguit een klein beetje sorceries als aanvulling en deze baas is gewoon een stuk moeilijker voor pure melee builds en koste mij wel een poging of tien. Ik ben daarmee ook wel een paar keer heel dicht bij de overwinning gekomen, maar één misstap en je ligt naast je paard, wordt gestunlocked en je bent dood. Toen ik eenmaal switchte naar primair aan te vallen met glintstone pebble (sorcery spell), had ik hem zomaar neer met zelfs een vrij laag sorcery level. Af en toe je vrienden weer resumonnen zodat die continue de agro kunnen pullen en je kan in alle rust van een afstandje zijn hp weg chippen.

Wat mij tot nu toe in Elden Ring wel opvalt ten opzichte van bijvoorbeeld Dark Souls, is dat je veel meer levels moet steken in vitality om zo wat meer klappen op te kunnen vangen. Vooral als je zoals ik een greatsword two-hand (zweihander all the way 8)) en geen schild gebruikt. Vooral bij bazen die je met paard kan doen ben lig je als je niet oplet zomaar naast je paard en ben je een paar seconden gestunlocked en ben je bij veel aanvallen al snel in één klap dood :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-07 14:05

SD5k

>4&X

Ik ga hem niet kijken, maar ik had al zo'n vermoeden dat deze game door de open layout van de wereld enorm makkelijk te speedrunnen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:58

snmght

imho dan he

Ik kan overigens als je een 2e of 3e character wil maken wel aanbevelen om snel te levelen. Je kunt in korte tijd ca level 30 zijn en een prima talisman bemachtigen als je deze route aanhoudt;
spoiler:
- Torrent ophalen en vervolgens de Uchigatana in de Deathtouched Catacombs (tenzij je Samurai start);
- Naar Third Church of Malika en de portal nemen naar Bestial Sanctum;
- Zo nodig paar Vulgar Milita omleggen zodat je de stats voor de Uchigatana hebt;
- Naar die 75k draak bij Fort Faroth en in de pan hakken met je bleed;
- 75k pompen!
- Met je extra vitality zou je nu de Ertree's Favor op moeten kunnen halen in die cave waar je startte (wel key voor nodig);

Is natuurlijk niet ideaal als je echt wil min-maxen en eigenlijk geen DEX wil gebruiken al kun je dat later weer respeccen. Voor een eerste karakter zou ik het ook zeker niet doen omdat het dan veel leuker is om de eerste gedeeltes grondiger aan te pakken.

Die draak heb je op deze manier binnen een halfuurtje neer en dan ben je comfortabel level 30. :)

Je kunt die draak natuurlijk zonder bleed / uchi doden maar bereid je dan voor op een paar uur button mashen gok ik. ;)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
snmght schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:10:
Ik kan overigens als je een 2e of 3e character wil maken wel aanbevelen om snel te levelen. Je kunt in korte
...

Je kunt die draak natuurlijk zonder bleed / uchi doden maar bereid je dan voor op een paar uur button mashen gok ik. ;)
Spoiler tags please, ik moet nog aan de game beginnen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Tweekzor schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:12:
[...]

Dan zou een heel topic bijna in spoilertags moeten staan als mensen dit item doornemen die het spel niet eens spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-06 10:33
Tweekzor schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:12:
[...]

Bovendien was het met een spoiler getagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-07 11:04
fredpret schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:05:
[...]

Bovendien was het met een spoiler getagt.
was niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
@Tweekzor reageert op een reactie van @snmght , die met een spoiler tag gedekt is, of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-07 19:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-07 10:55

JSchut

.....

fredpret schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:09:
[...]

@Tweekzor reageert op een reactie van @snmght , die met een spoiler tag gedekt is, of zie ik het verkeerd?
Hij heeft z'n bericht gewijzigd en spoiler tags toegevoegd.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
JSchut schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:11:
[...]

Hij heeft z'n bericht gewijzigd en spoiler tags toegevoegd.
Oh dan heb ik niets gezegd, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markozv schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:11:
[...]

weet niet hoe hij bij de 49.29 kom maar hij zit toch echt op 55 minuten
In game time, dus exclusief quit/reload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:39
SD5k schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:55:
[...]

Ik ga hem niet kijken, maar ik had al zo'n vermoeden dat deze game door de open layout van de wereld enorm makkelijk te speedrunnen zou zijn.
spoiler:
Was benieuwd hoe de speedrunners de Fire Giant verslaan. Wat blijkt.. daar komen ze niet eens.. Zo kan het ook natuurlijk :P
Ik ga mn 3e avondje tegemoet met deze boss. Dan maar straks eerst mn ashes verder levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:32:
[...]

spoiler:
Was benieuwd hoe de speedrunners de Fire Giant verslaan. Wat blijkt.. daar komen ze niet eens.. Zo kan het ook natuurlijk :P
Ik ga mn 3e avondje tegemoet met deze boss. Dan maar straks eerst mn ashes verder levelen.
Hahah de run bestaat voornamelijk uit wrong warp net als toen in Demons souls en skips ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Ik kan overigens als je een 2e of 3e character wil maken wel aanbevelen om snel te levelen. Je kunt in korte tijd ca level 30 zijn en een prima talisman bemachtigen als je deze route aanhoudt;
spoiler:
- Torrent ophalen en vervolgens de Uchigatana in de Deathtouched Catacombs (tenzij je Samurai start);
- Zo nodig paar Vulgar Milita omleggen zodat je de stats voor de Uchigatana hebt;
- 75k pompen!
- Met je extra vitality zou je nu de Ertree's Favor op moeten kunnen halen in die cave waar je startte (wel key voor nodig);

Is natuurlijk niet ideaal als je echt wil min-maxen en eigenlijk geen DEX wil gebruiken al kun je dat later weer respeccen. Voor een eerste karakter zou ik het ook zeker niet doen omdat het dan veel leuker is om de eerste gedeeltes grondiger aan te pakken.

Die draak heb je op deze manier binnen een halfuurtje neer en dan ben je comfortabel level 30. :)

spoiler:
er is ook ergens een morgenster die bleeding applied. En je kunt ergens gratis een gouden hanen poot halen voor nog eens extra souls, deze blijft 3 minuut actief oid. Dus enkel voor de final hits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-07 19:23
Greatsword schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:26:
[...]

In game time, dus exclusief quit/reload.
klopt, maar de quit/reload waren nodig voor de exploits dus telt eigenlijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Danny Phantom schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:35:
[...]

spoiler:
er is ook ergens een morgenster die bleeding applied. En je kunt ergens gratis een gouden hanen poot halen voor nog eens extra souls, deze blijft 3 minuut actief oid. Dus enkel voor de final hits
Klopt, die is makkelijker te krijgen. Alleen heeft die een hogere DEX requirement. Als je voor DEX gaat uiteindelijk is dat wel de betere keuze. Betekent echter mogelijk ook dat je iets meer moet levelen voor je de draak kunt gaan doden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
snmght schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:50:
[...]

Klopt, die is makkelijker te krijgen. Alleen heeft die een hogere DEX requirement. Als je voor DEX gaat uiteindelijk is dat wel de betere keuze. Betekent echter mogelijk ook dat je iets meer moet levelen voor je de draak kunt gaan doden. :)
Dat wel, maar qua snelheid in aanval is die wel echt top. Gaat toch iets rapper, bovendien kan je ook mooi combineren met een schildje erbij. Heb ik een tijdje gebruikt en was wel fijn om te hebben. Bovendien, strike damage is ook handig om te hebben in je arsenaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 14:47
spoiler:
- 75k pompen!

Kun je dit veilig doen, zonder risico dat je geraakt word ook als heb je niet veel vigor? Ik heb in het begin wat level ups verspild aan arcana en int voor wapens die ik wilde gebruiken en daardoor is mijn vigor een beetje laag voor mijn level, 12 terwijl ik level 33 ben.

Ik wilde de rivers of blood katana gaan halen en dus ver boven mijn level avontuurje gehad tegen een muur gelopen bij een of ander kasteel waar ik niet verder kon dus maar voor een andere katana meteoric ?? blade gegaan die ik vanavond tot +5 kan upgraden dankzij de materials die ik opgepakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Markozv schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:39:
[...]

klopt, maar de quit/reload waren nodig voor de exploits dus telt eigenlijk mee.
Bij Speedrunning word er altijd gekeken naar ingame time. Normaliter zijn er ook loafers die dit automatisch pauzeren bij een dergelijke handelingen maar die zijn er nog niet voor ER.
Zie ook:
https://wiki.speedsouls.com/Main_Page

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 10-03-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

ArgantosNL schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:07:
[...]

Kun je dit veilig doen, zonder risico dat je geraakt word ook als heb je niet veel vigor? Ik heb in het begin wat level ups verspild aan arcana en int voor wapens die ik wilde gebruiken en daardoor is mijn vigor een beetje laag voor mijn level, 12 terwijl ik level 33 ben.

Ik wilde de rivers of blood katana gaan halen en dus ver boven mijn level avontuurje gehad tegen een muur gelopen bij een of ander kasteel waar ik niet verder kon dus maar voor een andere katana meteoric ?? blade gegaan die ik vanavond tot +5 kan upgraden dankzij de materials die ik opgepakt heb.
spoiler:
Ik heb het nu 2 keer gedaan met een vers gestart karakter (een keer voor iemand anders op zijn console).

De route naar die draak is zeker niet vrij van gevaar maar als je Torrent goed de sporen geeft en een beetje weet waar de vijanden zitten dan wordt je niet geraakt. Nadat je geteleport bent kun je de deur achter je open voor de eerste Grace. Onderaan de heuvel, voor de brug vind je opnieuw een Grace.

Dan ren je de brug over, langs de draak of er onder door. Na de brug ga je rechts(oppassen met die Avatar boss daar verderop) . Weer naar rechts langs de klif lopen (pas op voor guys met speren) totdat je die klif aan je linkerhand omhoog kunt.

Je ziet in het veld (waar zich een of meer kleinere draken bevinden) een soort gloeiende muur, als je daarlangs noordelijk gaat kom je langs de grote draak die het betreft. Ga er in eerste instantie voorbij en je vind een fort - vlak voor dit fort is een Grace. Daar uitrusten.

Vanaf die Grace naar de linkerachterpoot van de draak lopen en je kunt hem compleet risicoloos in elkaar hakken. Heeft enorm veel HP, vandaar dat bleed te adviseren is. Als dat proct doet het > 13k damage.

Mocht het nodig zijn kan ik de route en alles dat je ontwijken moet wel even vastleggen, quote, tag of PM me dan even zodat ik een melding krijg. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fredpret
Ik heb een respec gedaan, ben volledig over naar DEX/Arcane build. En ik moet zeggen, het voelt als een totaal andere game aan daarmee. Nu heb ik 2 twinblades, en wat arcane spells. Wat een lol. Het voelt aan also ik Bloodborne aan het spelen ben, maar dan omgekeerd. Ik verlies HP, maar krijg het terug, als ik de juiste hits doe.

PVP is deze build heel vet, meerdere invasions gedaan, vrij snel gaan ze neer. Aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 18:22
Aangezien het mogelijk is om items in multiplayer te droppen zodat de ander ze op kan pakken vroeg ik me af of er iemand bereid is, die op de Xbox versie speelt, dit met me te doen: ik drop wat items, jij pakt ze op, ik join met een alt en krijg de items weer terug.

Mocht je daarmee willen helpen dan hoor ik het graag en mocht je hetzelfde willen doen, dan help ik je daar uiteraard ook mee natuurlijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Net ook wat invasions gedaan. Wat een bende moonveil en magic lui. Dichtbij blijven, wachten op hun dikke spell of moonveil spam en bam met 2 hamers er bovenop, done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ik heb een vraag:
spoiler:
"Melania Remembrance" - die rune/soul kan niet gedupliceerd worden? klopt dat?

Thank You.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:46
Three Sentinel is niet meer. Vond heel mooi gevecht. Nu ik level 32 ben was het goed te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

LadyVodka schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:06:
Ik heb een vraag:
spoiler:
"Melania Remembrance" - die rune/soul kan niet gedupliceerd worden? klopt dat?

Thank You.
Omdat je beide items wil hebben bedoel je? Als het hier werkt zoals in andere Souls games kun je boss souls niet droppen, maar de verkregen items wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SD5k schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:23:
[...]

Omdat je beide items wil hebben bedoel je? Als het hier werkt zoals in andere Souls games kun je boss souls niet droppen, maar de verkregen items wel.
Nee, dat is niet wat er bedoeld wordt hier.

@LadyVodka Volgens mij is het een kwestie van de juiste
spoiler:
WALKING MAUSOLEUM
vinden.

Zie ook

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 10-03-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
Greatsword schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:31:
[...]

spoiler:
WALKING MAUSOLEUM
vinden.
Er loopt er daar eentje rond in het noord-westen van de map daar, bij site of grace
spoiler:
Apostate Derelict.

Wellicht die, al ben ik zelf nog niet zo ver om dat te kunnen bevestigen (net toevallig
spoiler:
Elphael, Brace of the Haligtree
vrijgespeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Greatsword schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:31:
[...]

spoiler:
WALKING MAUSOLEUM
vinden.

Zie ook
Die is niet te dupliceren, ik wou beide items hebben en ik heb zelfs 2 nieuwe mausoleums bezocht.

Via site:
spoiler:
For those who can't duplicate, I finally figured it out. All you do is go to the walking mausoleum in the Deepest Depths area (sleep in coffin after gargoyle fight). You can't hit his feet, you have to run up tree branches to get on top of him and break off the white stuff from up there.

Enkel in 1 specifieke mausoleum?

[ Voor 27% gewijzigd door LadyVodka op 10-03-2022 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LadyVodka schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:45:
[...]

Enkel in 1 specifieke mausoleum?
Daar ziet het inderdaad naar uit en anders zoals @SD5k zei op de ouderwetse manier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Leveltje up, van 9 naar 10 😅😅😅

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ton Hasselt schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:06:
Leveltje up, van 9 naar 10 😅😅😅
Hopelijk laat je niet voor elke level up een bericht achter ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ton Hasselt
13 nu 🍺🎂🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-07 06:40

VP.

Op welk punt moet ik mijn save game gaan backuppen om alle eindes te zien? Ik wil graag alle achievements halen in een enkele run :)

Ik heb de questlines van
spoiler:
Ranni en Fia
afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:30

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

VP. schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 23:44:
Op welk punt moet ik mijn save game gaan backuppen om alle eindes te zien? Ik wil graag alle achievements halen in een enkele run :)

Ik heb de questlines van
spoiler:
Ranni en Fia
afgerond.
Na de final boss. :) Je hoeft de final boss dus ook maar 1 X te verslaan.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-06 00:30
net begonnen met elden ring, dark souls 3 heb ik wel gespeeld, dus ik wist wel wat ik ongeveer kon verwachten. Ik ben nu 2 uur ver in de game (dus echt nog het complete begin) en heb wel wat moeite nog dat het nu zo'n open wereld is. Het voelt een beetje overweldigend aan, maar dat komt vanzelf wel.

Tot nu toe al een paar leuke discoveries gedaan door wat rond te lopen (heb wel eerst die gouden flames gevolgd tot ik mijn torrent had).

Ik speel op de ps5, ik moet wel zeggen dat die framedrops op de ps5 (ondanks de prioritize framerate instelling) me mateloos irriteert, daar moeten nog wel een paar patches overheen want het dropt behoorlijk. Misschien dat dat beter wordt in een ander gebied, maar dat begin gebied is de framerate zeer matig op een ps5.

Maar die open wereld maakt op dat vlak veel goed, ook die hints hebben me al een paar hidden caves opgeleverd. Dus dat is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 21:30
VP. schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 23:44:

Ik heb de questlines van
spoiler:
Ranni en Fia
afgerond.
Volgens mij zijn er nog meer eindes dan dat. De questlines van
spoiler:
Dung Eater en Brother Corhyn
leiden ook tot andere eindes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:39
spoiler:
gisteravond eindelijk de fire giant verslagen. Op naar de volgende boss.
Ik mis nog wel een heel gebied aan de linkerkant van het sneeuwlevel. Genoeg te doen nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-07 15:36

Plainside

I browse when I'm at work

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:16
Yes! Gisteren eindelijk Margit plat gekregen (mag ook wel met lvl32 :$ )

Nu eindelijk dat kasteel eens verkennen :9

(ach ja, eerst nog 8uur werken, dan nog een paar uur social life... maar dan: kasteel verkennen! :9 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
robinez schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 01:24:
net begonnen met elden ring, dark souls 3 heb ik wel gespeeld, dus ik wist wel wat ik ongeveer kon verwachten. Ik ben nu 2 uur ver in de game (dus echt nog het complete begin) en heb wel wat moeite nog dat het nu zo'n open wereld is. Het voelt een beetje overweldigend aan, maar dat komt vanzelf wel.

Tot nu toe al een paar leuke discoveries gedaan door wat rond te lopen (heb wel eerst die gouden flames gevolgd tot ik mijn torrent had).

Ik speel op de ps5, ik moet wel zeggen dat die framedrops op de ps5 (ondanks de prioritize framerate instelling) me mateloos irriteert, daar moeten nog wel een paar patches overheen want het dropt behoorlijk. Misschien dat dat beter wordt in een ander gebied, maar dat begin gebied is de framerate zeer matig op een ps5.

Maar die open wereld maakt op dat vlak veel goed, ook die hints hebben me al een paar hidden caves opgeleverd. Dus dat is perfect.
Ja, op het moment dat je voor het eerst Limgrave binnenstapt vond ik de framerate ook tegenvallen. Quality hadden ze net zo goed achterwege kunnen laten. Volkomen onspeelbaar. Ik heb het idee dat het later wel veel beter wordt, maar dat kan ook gewenning zijn.
Irritanter is, dat ook vrij regelmatig m'n PS5 eruit knalt, met name in de eerste 10-15 minuten van een speelsessie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Bloedvat schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:25:
Yes! Gisteren eindelijk Margit plat gekregen (mag ook wel met lvl32 :$ )

Nu eindelijk dat kasteel eens verkennen :9

(ach ja, eerst nog 8uur werken, dan nog een paar uur social life... maar dan: kasteel verkennen! :9 )
Genoeg te verkennen daar, sommige areas zijn echt zo groot, waaronder Stormveil er één van is.

Don't Give Up, Skeleton! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari

Jammer dat deze de final release niet heeft gehaald. Dat had meteen de toon gezet direct bij de start. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Bloedvat schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:25:
48 uur speeltijd over na het socializen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:47

reaL_G

G

Atari schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:51:
[...]

Genoeg te verkennen daar, sommige areas zijn echt zo groot, waaronder Stormveil er één van is.

Stormveil groot? kom op wees beetje realistisch.
als je zou zeggen dat de wereld groots is. ala.

GiTS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Laatst online: 03-06 15:43
reaL_G schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:47:
[...]

Mwah qua inhoud vind ik het best mooi groot. Oppervlak is relatief klein ten opzichte van de wereld maar er zit veel toffe plekken in verstopt. Ga het dak maar eens op :) Ik heb me er ook wel even vermaakt. Maar ik kan ook niet stoppen met exploren :D

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:31
Atari schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:46:
[...]

Ja, op het moment dat je voor het eerst Limgrave binnenstapt vond ik de framerate ook tegenvallen. Quality hadden ze net zo goed achterwege kunnen laten. Volkomen onspeelbaar. Ik heb het idee dat het later wel veel beter wordt, maar dat kan ook gewenning zijn.
Irritanter is, dat ook vrij regelmatig m'n PS5 eruit knalt, met name in de eerste 10-15 minuten van een speelsessie.
Hmm de lage framerate heb ik af en toe ook, maar mijn PS5 knalt er verder eigenlijk nooit uit.. Ofja nooit gehad, en heb er nu al zo'n 32 uur in zitten.

spoiler: title
Ben nu 77, en gister bij Altus Plateau geweest, was nog wel wat lastig.. Ben vooral op zoek naar Somber Smithing Stones voor mijn Starscourge Greatsword. Zit nu wel een beetje vast heb ik het idee.. Maar ga gewoon door met exploren. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
reaL_G schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:47:
[...]

Appels/peren? Stormveil vond ik groot ja. Ik vergelijk het dan met vergelijkbare areas uit andere FS games.
Om er een aantal te noemen:

Stormveil > Boletarian Palace (DeS)
Stormveil > Anor Lando (DS1)
Stormveil > Drangleic Castle (DS2)
Stormveil > Lothric Castle (DS3)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
FlyLight3r schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Mwah qua inhoud vind ik het best mooi groot. Oppervlak is relatief klein ten opzichte van de wereld maar er zit veel toffe plekken in verstopt. Ga het dak maar eens op :) Ik heb me er ook wel even vermaakt. Maar ik kan ook niet stoppen met exploren :D
Dit.
Als iemand met een compulsive completionist behavior aandoening, dan ben je wel een aantal uren zoet daar.

Je kunt er idd ook doorheen sprinten, maar dan kickt bij mij FOMO erin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 14:46

ijskonijn

Now MOVE!

Atari schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:22:
[...]

Dit.
Als iemand met een compulsive completionist behavior aandoening, dan ben je wel een aantal uren zoet daar.

Je kunt er idd ook doorheen sprinten, maar dan kickt bij mij FOMO erin. ;)
Ik ben er inderdaad ook al een paar uren zoet, en dan heb ik nog niet eens
spoiler:
De geheime ondergrondse locatie gevonden

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
ijskonijn schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:48:
[...]

Ik ben er inderdaad ook al een paar uren zoet, en dan heb ik nog niet eens
spoiler:
De geheime ondergrondse locatie gevonden
Maar je weet er al wel van? :9

Ik ben al zo vaak gewoon eens teruggegaan naar locaties om toch nog eens keer rond te lopen. Ik vind sommige locaties ook echt tof. Gisteren liep ik ergens boven Stormveil en komt er ineens 1 of andere vogel mini-boss (die ik qua design en lachwekkend vond. Heerlijk die stijl van creepy-ass birds) van een gebouw af.. voor mijn gevoel al 3 keer langsgelopen en toch weer nieuwe dingen ontdekken. Heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshax
Kleine observatie:
het werkt best goed om zowel een slash/pierce wapen te hebben zoals de Katana, en een strike wapen zoals een mace bijvoorbeeld.

Kwam ergens een baas tegen die duidelijk een huid van steen of erts of crystal had, en de mace deed het daar serieus beter op dan m'n katana. Zelfs al was die mace niet eens heel high level.

Verder nou eens Parry aan het op pakken, nooit eerder echt veel mee gedaan maar heb er lol in. En een enemy is met name de moeite om dat tegen te oefenen.
spoiler:
Crucible knight is zonder parry wel heel erg pittig, en met parry zeer veel belovend

[ Voor 14% gewijzigd door Banshax op 11-03-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 14:46

ijskonijn

Now MOVE!

FlyLight3r schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:52:
[...]

Maar je weet er al wel van? :9
Ja dat wel, beetje gespoilerd maar ik ben meteen gestopt met lezen toen :+

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Is Elden Ring eigenlijk een luck based spel of sla ik hier de bal volledig mis? Net de tweede required boss gedowned, gisteren stuk of 10 keer geprobeerd, en nu daarnet op de 4de keer was hij down.

Soms ben ik dood zonder iets zinnigs te doen ... en nu daarnet was ie dood met 4 healing flasks over. Het is niet dat ik plots 3 keer beter was dan daarvoor toch?

Moet je uiteindelijk niet dikwijls een mooie portie geluk hebben ... dat de boss net die paar keer niet met zijn armen flappert ... of dat je net die ene potion kan gebruiken gevolgd door een mooi dodge roll?

Sure "goed" zijn helpt waarschijnlijk, het spel / stats / mechanics door en door kennen, wat bij mij niet het geval is. Maar voelt toch dikwijls als luck based, zeker voor een minder ervaren speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshax
hey SideShow,

We hebben allemaal een speelstijl met sterke en zwakke punten.
Stel dat je per ongeluk een fat-roll doet omdat je meer dan 70% van je equipment load hebt, en je hebt een baas die daar soms een paar snelle rolls vereist bij een moveset, dan heb je inderdaad een 'luck' factor, want zodra ie ze niet doet, dan is het ineens 'makkelijker'. De baas is hetzelfde, alleen als je een strategie gebruikt met zwakke punten dan gaat het soms ineens heel makkelijk en soms niet.

Althans, dat was de gedachte die ik had bij je overweging.

[ Voor 28% gewijzigd door Banshax op 11-03-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Atari schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:46:
[...]

dat eruit knallen heb ik gelukkig nog niet gehad. Quality mode op een ps5 is inderdaad onspeelbaar.

Ik heb de ps5 digital foundry video gekeken en je ziet inderdaad dat die continu switched tussen 40 en 60 fps. Ik moet zeggen dat dat anders aanvoelt tijdens het spelen, het lijkt eerder op 20 fps dan 40 fps. Dan hadden ze hem beter kunnen locken op 40 fps voor de ervaring.

Maar goed. Het is wat het is en er ligt een grote wereld te wachten, dus here we go :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
Dat luck based is git gud.
Panic rollen wordt timed-rollen.
Niet rollen, maar strafen bij sommige attacks.
AoE attacks herkennen.
Weten wanneer je wel kunt healen etc. etc.

Fris er na een dag ingaan helpt ook weleens, als ik moeite heb met een baas en het is bv al diep in de nacht, dan blijf ik dezelfde fouten maken, met name te greedy zijn in de afronding.

Ja, soms is er ook wel luck bij, maar zelfs dat dwing je af, door bv in de buurt te blijven, zodat er geen one-shot magic laserbeam wordt getriggerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 09-07 14:47
Bazen hebben geen 100% vast aanval patroon wel een set aantal aanvallen en somige aanvallen hebben condities voordat ze gebruikt worden.

Dat samen met hoe consequent jij dingen dodged kun je pech momenten hebben dat je een dodge mist en dood gecombo't wordt, niet elke gevecht loopt steeds hetzelfde, dus het gevoel dat het soms geluk is dat je een baas verslaat en dat hij de ene keer lastiger is dan de ander is niet vreemd.

Ik ben ook nog wat nieuw met dit soort spellen en panic roll te vaak, of greed voor een extra hit dat bestraft wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ton Hasselt
Atari schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:51:
[...]

Ik heb op mijn ps5 nergens last van, loopt als een zonnetje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
SideShow schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:10:
Is Elden Ring eigenlijk een luck based spel of sla ik hier de bal volledig mis? Net de tweede required boss gedowned, gisteren stuk of 10 keer geprobeerd, en nu daarnet op de 4de keer was hij down.

Soms ben ik dood zonder iets zinnigs te doen ... en nu daarnet was ie dood met 4 healing flasks over. Het is niet dat ik plots 3 keer beter was dan daarvoor toch?

Moet je uiteindelijk niet dikwijls een mooie portie geluk hebben ... dat de boss net die paar keer niet met zijn armen flappert ... of dat je net die ene potion kan gebruiken gevolgd door een mooi dodge roll?

Sure "goed" zijn helpt waarschijnlijk, het spel / stats / mechanics door en door kennen, wat bij mij niet het geval is. Maar voelt toch dikwijls als luck based, zeker voor een minder ervaren speler.
Soms red je het wel met lomp doorhakken en beetje geluk. Maar over het algemeen is het patronen leren. Kijken, reageren. Rollen naar of van je enemy af, wat doet meer damage. Het is een spelletje van leren en je tegenstander ''out-smarten''.

Dat lijkt soms ''moeilijk'' maar de gemiddeld gamer wil gewoon hard slaan denk ik en daarmee klaar :p. Vandaar mijn liefde voor de soulsgames. Juist de uitdaging.

Uiteindelijk kan je natuurlijk altijd ''beter'' worden door domweg te overlevellen en terug te komen om vervolgens je enemy in 5 slagen af te slachten.. wat ook gewoon erg fijn is bij sommige bosses.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atari
Ton Hasselt schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:33:
[...]

Ok, dan zal ik zelf eens wat dingen gaan nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Atari schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:38:
[...]

Ok, dan zal ik zelf eens wat dingen gaan nalopen.
Ik heb hem als PS5 disc. Het schijnt dat als je de digitale hebt en PS4 versie download dat het beter loopt. Maar helaas kan dat niet met disc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ton Hasselt schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:33:
Dan ben je er gewoon niet gevoelig voor, het is niet zo dat jouw PS5 net wat krachtiger is dan die van de rest van ons. :)

De framerate is gewoon onstabiel, kijk de Digital Foundry video er maar op na:

Maar van crashes heb ik zelf overigens ook geen last.

[ Voor 25% gewijzigd door SD5k op 11-03-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
Uit interesse vraag ik me af, op welk platform game’t iedereen? Ik heb voor release de PS5 versie gepre-ordered maar toch deze nog veranderd naar Xbox omdat ik meer vertrouwen heb in VRR i.c.m. mijn tv. Maar heb het idee dat we toch vele zijn die op de PS5 gamen. Heb zelf de pc versie ook nog even geprobeerd (die zou mijn voorkeur hebben gehad) maar zonder patch geen 32:9 en met patch wordt dat gezien door de game dus enkel offline mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
FlyLight3r schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Ik heb hem als PS5 disc. Het schijnt dat als je de digitale hebt en PS4 versie download dat het beter loopt. Maar helaas kan dat niet met disc...
Dat is een erg vreemde conditie, maar blijkbaar zitten we tegenwoordig op dat niveau. Zelf koop ik ook altijd liever het fysieke product, maar dit lijkt dan toch een van de eerste voordelen voor digital only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Chicane schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:08:
Uit interesse vraag ik me af, op welk platform game’t iedereen? Ik heb voor release de PS5 versie gepre-ordered maar toch deze nog veranderd naar Xbox omdat ik meer vertrouwen heb in VRR i.c.m. mijn tv. Maar heb het idee dat we toch vele zijn die op de PS5 gamen. Heb zelf de pc versie ook nog even geprobeerd (die zou mijn voorkeur hebben gehad) maar zonder patch geen 32:9 en met patch wordt dat gezien door de game dus enkel offline mode.
ik denk dat dat wel verstandig is geweest, volgens digital foundry voegt die VRR wel veel toe aan de ervaring, die drops zijn er ook op de xbox, maar door die VRR valt het veel minder op.

Op de ps5 vind ik het zelf toch wel behoorlijk heftig om eerlijk te zijn. Het viel me wel op dat als je HDR uitzet dat het iets minder opvalt, maar dan nog verstoort het de ervaring wel behoorlijk. Ik word er zelfs op sommige momenten misselijk van tjdens het spelen, dat heb ik nog niet eerder gehad op de ps5.

Dus ik heb nog wat meer getest en het lijkt erop dat ik een workaround heb gevonden. Als je de game in offline mode zet dan heb je nog wel steeds die framerate problemen, maar op de 1 of andere manier valt het minder op. Het voelt allemaal wat soepeler aan. Dus mocht je er gevoelig voor zijn dan is dat nog iets om te proberen. En HDR kun je dan gewoon aanzetten wat de graphics beleving behoorlijk verhoogt in deze game.

[ Voor 3% gewijzigd door robinez op 11-03-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Tweekzor schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:15:
[...]

Dat is een erg vreemde conditie, maar blijkbaar zitten we tegenwoordig op dat niveau. Zelf koop ik ook altijd liever het fysieke product, maar dit lijkt dan toch een van de eerste voordelen voor digital only?
Bind me er niet op vast.. ik heb hier alleen even kort iets over gelezen. Geen idee of het echt klopt. Voor PS5 vind ik het ook best raar dat er framedrops zijn.

Het is voor mij voornamelijk op Torrent bij het galloperen over de open wereld. Verder in caves en boss fights eigenlijk nergens last van..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:12
Goden! Had Godrick bijna. Got too greedy 🙈
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzqB3ZFIN2IryFibDIvEmJKwcVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbrj80DgDQmIc58MC0JUz2qT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
robinez schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:22:
[...]

ik denk dat dat wel verstandig is geweest, volgens digital foundry voegt die VRR wel veel toe aan de ervaring, die drops zijn er ook op de xbox, maar door die VRR valt het veel minder op.

Op de ps5 vind ik het zelf toch wel behoorlijk heftig om eerlijk te zijn. Het viel me wel op dat als je HDR uitzet dat het iets minder opvalt, maar dan nog verstoort het de ervaring wel behoorlijk. Ik word er zelfs op sommige momenten misselijk van tjdens het spelen, dat heb ik nog niet eerder gehad op de ps5.

Dus ik heb nog wat meer getest en het lijkt erop dat ik een workaround heb gevonden. Als je de game in offline mode zet dan heb je nog wel steeds die framerate problemen, maar op de 1 of andere manier valt het minder op. Het voelt allemaal wat soepeler aan. Dus mocht je er gevoelig voor zijn dan is dat nog iets om te proberen. En HDR kun je dan gewoon aanzetten wat de graphics beleving behoorlijk verhoogt in deze game.
Had gelezen dat een tip om meer stabiel 60 FPS te behalen zou zijn de PS4 app te draaien in plaats van de PS5 app, dat al geprobeerd om te zien of dat de ervaring prettiger maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Die is niet cross save hè. Uitkijken daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
4acesNL schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:02:
Die is niet cross save hè. Uitkijken daarmee.
Ah, slecht dat het artikel waarin ik dat had gelezen het er niet bij had gezet…

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 4acesNL
Volgens mij ist als je van PS4 naar PS5 gaat lukt dat eenmalig. Maar terug gaat niet. Dat begrijp ik ervan iig.

- edit - Godrick is deaudt 🤟

[ Voor 13% gewijzigd door 4acesNL op 11-03-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Iemand die uitleg kan geven over Grafted Scion? Is dat nu een boss of gewoon een mob in dat kasteel (stormveil). Die mob heb ik vanop het balkon doodgeschoten (lekker alles exploiten in de game :p ) maar als je op YouTube zoekt naar die fight, is het altijd op een buitenlocatie. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SideShow schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:38:
Iemand die uitleg kan geven over Grafted Scion? Is dat nu een boss of gewoon een mob in dat kasteel (stormveil). Die mob heb ik vanop het balkon doodgeschoten (lekker alles exploiten in de game :p ) maar als je op YouTube zoekt naar die fight, is het altijd op een buitenlocatie. :?
Heb je de game zelf gespeeld? Is namelijk de eerste "Tutorial" Boss die je tegenkomt als je de game opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
SideShow schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:38:
In de tutorial area in het begin is het een boss, maar komt later nog wel een paar keer terug als sterke vijand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
Invisible_man schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:50:
[...]

In de tutorial area in het begin is het een boss, maar komt later nog wel een paar keer terug als sterke vijand.
spoiler: scion
Niet alleen als sterke vijand, ook als baas. Je kan hem opnieuw bezoeken bij The Four Belfries, mits je een Imbued Stonesward Key hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
fredpret schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:55:
[...]

spoiler: scion
Niet alleen als sterke vijand, ook als baas. Je kan hem opnieuw bezoeken bij The Four Belfries, mits je een Imbued Stonesward Key hebt.
spoiler:
Had ik ook gevonden ja, maar dan ga je toch gewoon weer terug naar de tutorial area?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Greatsword schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:49:
[...]

Heb je de game zelf gespeeld? Is namelijk de eerste "Tutorial" Boss die je tegenkomt als je de game opstart.
Helpful ;(

Dus kan je uitleggen aub? Waarom zit ie ook als niet-boss in dat kasteel? Heb ik nu die boss gedaan als ik die niet-boss gedaan heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SideShow schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:21:
[...]

Helpful ;(

Dus kan je uitleggen aub? Waarom zit ie ook als niet-boss in dat kasteel? Heb ik nu die boss gedaan als ik die niet-boss gedaan heb?
Vijanden worden vaak opnieuw gebruikt. Waar je ze dus in eerste instantie tegenkomt als Boss, (en je zelf dus nog vaak flink onder leveled) bent. Worden het later in de game gewoon reguliere vijanden.

Ze staan dus verder gewoon totaal los van elkaar.

Enige verschil is als je een Boss verslaat, er natuurlijk vaak leuke goodies aan gekoppeld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Chicane schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:59:
[...]

Had gelezen dat een tip om meer stabiel 60 FPS te behalen zou zijn de PS4 app te draaien in plaats van de PS5 app, dat al geprobeerd om te zien of dat de ervaring prettiger maakt?
ik had het inderdaad gelezen, maar door offline te spelen (systeem setting in elden ring) is het framerate probleem echt veel minder aanwezig en kun je gewoon op een acceptabele tot goede framerate op de ps5 spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:16
robinez schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:09:
[...]

ik had het inderdaad gelezen, maar door offline te spelen (systeem setting in elden ring) is het framerate probleem echt veel minder aanwezig en kun je gewoon op een acceptabele tot goede framerate op de ps5 spelen.
Daarnaast hoef je, als je 'm op offline zet, bij het opstarten niet te wachten op verbinding met de Elden Ring server (weet niet of het inmiddels opgelost is, maar hier ging ie een hele tijd zoeken om vervolgens aan te geven dat de server onbereikbaar was). Ik heb zelf toch geen behoefte aan MP en dan is het sneller opstarten mooi meegenomen ;)

Plus, je ziet niet overal van die irritante player messages en "ghost" spelers rondhuppelen (vond/vind ik zelf nogal immersie-brekend)

[ Voor 9% gewijzigd door Bloedvat op 11-03-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 21:41
Zijn er viable dex/arcane of dex/int builds die niet met een katana spelen? :P
Mijn eerste playthrough gaat naar z'n einde en dat is uiteindelijk een vrij tanky Faith (+str) build geworden. Ik zou nu de andere aanpak eens willen doen. Flails leken me wel cool, maar zijn misschien zwak vgl met de katana's? Iemand ervaring?
Pagina: 1 ... 25 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten