Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:37

JSchut

.....

Ik speel full melee en gebruik dus geen enkele spell.

Sommige bosses zijn wel echt hard als melee only zeg. Verbazingwekend genoeg had ik niet zo'n moeite met
spoiler:
Radahn

Maar bijvoorbeeld de boss in de divine tower of Caelid die was toch pittig lastig.

Ik ben nu in
spoiler:
Atlus Plateau

Ben een beetje aan het exploren. Man wat is deze game groot. Als ik hem uiteindelijk uit heb ga ik hem nog een keer spelen maar dan als caster :D

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:19

D4NG3R

kiwi

:)

Lekker Ventje schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Geen tutorial gezien daar, werd wel meteen ingemaakt door een soldaat. Heb verder in de open wereld weinig problemen tot nu toe omdat ik als caster sowieso niet te dichtbij moet komen. Ik ben niet zo van het duiken en rollen.
Er zitten toch echt minimaal 5 a 6 fullscreen tutorial prompts, een hele hoop popups met uitleg over wat verschillende knoppen doen, en een hand vol met 'domme' vijanden voordat je überhaupt bij die ruimte met water komt.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 08-03-2022 11:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:57
D4NG3R schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:19:
@Bloedvat @Lekker Ventje
spoiler:
Daar beneden zit de combat tutorial, welke na een simpele miniboss (een soldaat welke je in de overworld overal tegen komt) eindigt op de rots boven het punt waar je naar beneden sprong, daar spring je van af en dan ben je weer bij het spook in de stoel.

Aan het einde op de rots (net voordat je weer naar beneden springt naar het spook) vind je een gesture als beloning. Dus ook als je al bekend bent met de combat kan het interessant zijn om er even snel doorheen te gaan.

Eens met @Superkiwi overigens, als je daar al moeite mee hebt / verdwaald raakt ga je het heel erg moeilijk krijgen in de rest van het spel. :X
Ah ok, een tutorial area dus. Die heb ik dan kennelijk overgeslagen dan (overigens niet gemist, want de eerste enemies die je buiten tegenkomt stellen weinig voor en doen ook prima dienst als combat tutorial)
spoiler:
op die gouden paard boss na dan :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Absoluut, maar voor de echte beginners kan het geen kwaad om er doorheen te lopen. Zo worden guard counters daar geïntroduceerd, iets wat zelfs voor souls veteranen een nieuwe mechanic is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloedvat
D4NG3R schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:01:
Absoluut, maar voor de echte beginners kan het geen kwaad om er doorheen te lopen. Zo worden guard counters daar geïntroduceerd, iets wat zelfs voor souls veteranen een nieuwe mechanic is. :)
Ik hoor dat ik toch nog eens terug moet naar die area (als dat nog kan)
Waarschijnlijk wordt daar ook uitgelegd hoe je switched tussen 1H en 2H.. iets waar ik pas rond lvl25 achter kwam :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ook die uitleg krijg je daar ja. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-06 23:42
D4NG3R schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:01:
Die guard counter kwam ik als veteran na 50 uur spelen pas achter :P Wel heel cool!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Volgens mij zegt die ghost op die stoel toch ook iets van de cave of knowledge below of zo?

Alweer zoveel in de game gezien dat ik het ook niet zeker meer weet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloedvat
Sipio schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:15:
Volgens mij zegt die ghost op die stoel toch ook iets van de cave of knowledge below of zo?

Alweer zoveel in de game gezien dat ik het ook niet zeker meer weet
Het was een zonnige dag toen ik Elden Ring startte, dus ik zag geen steek binnen in die donkere cave (met brightness op max :P ). Zag wel dat ik ergens naar beneden kon springen, maar dat was gewoon een groot zwart gat, dus ik riskeerde het maar niet ;)

Maar ik ga vanavond eens terug (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Bloedvat schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:20:
[...]

Het was een zonnige dag toen ik Elden Ring startte, dus ik zag geen steek binnen in die donkere cave (met brightness op max :P ). Zag wel dat ik ergens naar beneden kon springen, maar dat was gewoon een groot zwart gat, dus ik riskeerde het maar niet ;)

Maar ik ga vanavond eens terug (y)
Mocht je een bericht tegen komen 'something... But life ahead' ff aproven :P

Oh wacht jij speelt op de pc geloof ik, dan zul je hem niet tegen komen waarschijnlijk

[ Voor 8% gewijzigd door Sipio op 08-03-2022 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:15
Gisteren ook een eerste poging gedaan om Elden Ring te spelen op PC. Toch wel erg veel stutters gehad bij de Sentinel Tree bossfight. Uiteindelijk totaal 1.5 uur over gedaan op level 12. Volgens mij nog wel aardig gedaan als ik verhalen zo lees.

Heb Confessor class gekozen, geen idee wat ik met mijn stats aan moet. Heb nog nooit Dark Souls gespeeld verder.
ik las dat je uiteindelijk de stats gewoon kan maken naar je eigen buildwens. Maakt het dan uit wat voor class je kiest? Ik kan eigenlijk nergens echt informatie over de classes terugvinden en wat de voor en nadelen van een class zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Aschtra schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:35:
Gisteren ook een eerste poging gedaan om Elden Ring te spelen op PC. Toch wel erg veel stutters gehad bij de Sentinel Tree bossfight. Uiteindelijk totaal 1.5 uur over gedaan op level 12. Volgens mij nog wel aardig gedaan als ik verhalen zo lees.

Heb Confessor class gekozen, geen idee wat ik met mijn stats aan moet. Heb nog nooit Dark Souls gespeeld verder.
ik las dat je uiteindelijk de stats gewoon kan maken naar je eigen buildwens. Maakt het dan uit wat voor class je kiest? Ik kan eigenlijk nergens echt informatie over de classes terugvinden en wat de voor en nadelen van een class zijn.
Je class keuze is alleen relevant in de eerste uren van het spel eigenlijk. Je kan van iedere class elke class maken en ook dezelfde gear gebruiken. Gaat je voorkeur uit naar een caster, dan kies je class A. Gaat je voorkeur uit naar een melee personage, dan kies je class B.

Dit geldt overigens voor alle Dark Souls games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:52

KneoK

Not in a million lightyears

Anoniem: 1456976 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 12:39:
[...]

Je class keuze is alleen relevant in de eerste uren van het spel eigenlijk. Je kan van iedere class elke class maken en ook dezelfde gear gebruiken. Gaat je voorkeur uit naar een caster, dan kies je class A. Gaat je voorkeur uit naar een melee personage, dan kies je class B.

Dit geldt overigens voor alle Dark Souls games.
Als je echt wil gaan min/maxen dan is je starter class nog relevant (maar dan kies je vaak toch voor deprived/wretched/whatever), maar het is verder inderdaad alleen handig voor het type personage dat je in het begin voor ogen hebt.

Door de diminishing returns van je stats kun je uiteindelijk toch punten gaan stoppen in stats die je in eerste instantie niet nodig had en gaan experimenteren met alles wat de game te bieden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-07 19:45
D4NG3R schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:28:
[...]

Er zitten toch echt minimaal 5 a 6 fullscreen tutorial prompts, een hele hoop popups met uitleg over wat verschillende knoppen doen, en een hand vol met 'domme' vijanden voordat je überhaupt bij die ruimte met water komt.
Heb wel wat pop ups gezien, mogelijk was dat de tutorial. Maar aan het einde wilde ik die plas water in gaan en was ik met twee klappen weg.

Weet nog niet of ik met mijn caster doorga. Alles ligt vrij snel neer maar zodra ze te dichtbij komen ben ik neer. In een dungeon vlakbij dat eerste kerkje krijg ik vier wolven op me en ik kan ze niet snel genoeg killen terwijl ik level 20+ ben met mind en int als attributes.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 21:30
Voor de mensen die Caelid gedaan hebben.

spoiler:
Las vandaag dat er een dungeon verstopt zit in de boss arena van Radhan. Dat is toch vet? Is niet in me opgekomen om daar te gaan exploren, maar dit soort details vind ik echt fantastisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yinx84 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:19:

spoiler:
Las vandaag dat er een dungeon verstopt zit in de boss arena van Radhan. Dat is toch vet? Is niet in me opgekomen om daar te gaan exploren, maar dit soort details vind ik echt fantastisch
Ik had hem ook totaal gemist en ben zelfs nog daar gaan rondkijken. De game is echt enorm en de "ingang" van een grot is natuurlijk makkelijk te missen in zo'n open wereld game van dit formaat.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:40

spoiler:
Op de cliff daarboven staat z'n standbeeld met een kaarsje die in die richting wijst, zo heb ik die dungeon gevonden. Leuke farm spot for runes overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

spoiler:
Ik had van te voren wel al gezien dat er daar ergens wat zat via zo'n standbeeld. Na hem verslagen te hebben gelijk de hele rand nagekeken en toen dus gevonden.

Wel vaker dingen gevonden op plekken die je niet verwacht. Super vet gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:47
Heeft nog iemand het gevoel dat na een bepaald punt de levels echt extreem snel oplopen. Eenmaal ik 70+ was en naar de 'hogere' zones toe ging begonnen de runes zich echt snel op te stapelen. Van 70 nr 100 is bijvoorbeeld op enkele uurtjes gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net voor het eerst een summon sign geplaatst (bij Margit voor de deur). Was het niet zo dat in vorige From games je summon sign bleef liggen, ook nádat je iemand had geholpen? Nu verdwijnt deze gelijk nadat ik gesummonned ben.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Superkiwi schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:56:
Net voor het eerst een summon sign geplaatst (bij Margit voor de deur). Was het niet zo dat in vorige From games je summon sign bleef liggen, ook nádat je iemand had geholpen? Nu verdwijnt deze gelijk nadat ik gesummonned ben.
In DS3 moest je hem daarna weer opnieuw leggen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Volgens mij verdween die in vorige games ná oproep of zelfs als je te ver van de locatie vandaan was. Maar is al weer ff geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 12:06
Je kan beter gebruik maken van de summoning pool overigens. Dan is het summonen voor de ander 'gratis'. Anders moet hij een item gebruiken wat weggaat on use.

Edit: of kan je als je de summoning pool ook de summon signs zien die iemand neerlegt (vraag ik mij nu af)?

Ik had in elk geval meer succes via die pool dan via een sign neerleggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Thijs op 08-03-2022 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Thijs schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:01:
[...]

Je kan beter gebruik maken van de summoning pool overigens. Dan is het summonen voor de ander 'gratis'. Anders moet hij een item gebruiken wat weggaat on use.
Ik snap nog steeds niet hoe die dingen werken. Je moet ze activeren, en daarna die ene finger gebruiken als je je beschikbaar wilt stellen, toch?

Maar hoe kun je dan zelf iemand 'gratis' summonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
yinx84 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:02:
[...]

Ik snap nog steeds niet hoe die dingen werken. Je moet ze activeren, en daarna die ene finger gebruiken als je je beschikbaar wilt stellen, toch?

Van hoe ik het heb begrepen, is als jij die summoning pool gebruikt, je 'automatisch' een sign neerlegt en je die van anderen ook kunt zien.

Terwijl normaal bij co-op moet je hem neerleggen en moet de ander een item (Furlcalling Finger Remedy) gebruiken om hem te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Toevallig gister voor het eerst het summonen wat geprobeerd en vind het systeem nog niet echt goed werken, moest soms wel tien keer een summon sign activeren voordat het slaagede. Heb het idee dat als je er niet snel genoeg bij bent, je al snel te laat bent. Zou beter zijn dat je gewoon in een cue komt, zo ben je afhankelijk van je ping enzo voor hoeveel kans je hebt op hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks dudes :)
Die summoning pools heb ik ook nog niet helemaal door. Ik activeer wel elke pool die ik tegenkom overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
Oké, nu ik wat verder Google lijkt er op dat ik onzin praat. Je moet hoe dan ook dat item gebruiken. Ik dacht dat ik ingame had gelezen dat je met die golden effigy ook summoning signs kan zien, maar dat vind ik nergens meer terug. Dan maakt het dus niet veel uit of je de pool gebruikt of een sign neerlegt? Dan zijn die pools blijkbaar alleen nuttig als afspreekplek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Thijs schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:14:
Oké, nu ik wat verder Google lijkt er op dat ik onzin praat. Je moet hoe dan ook dat item gebruiken. Ik dacht dat ik ingame had gelezen dat je met die golden effigy ook summoning signs kan zien, maar dat vind ik nergens meer terug. Dan maakt het dus niet veel uit of je de pool gebruikt of een sign neerlegt? Dan zijn die pools blijkbaar alleen nuttig als afspreekplek.
Ik dacht zelf dat je echt in de buurt van die summoning pool effigy je item moest gebruiken om die gouden summon dingen te zien, maar nu ik deze discussie zo lees denk ik dat dat helemaal niet per se nodig is. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Invisible_man schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:06:
Toevallig gister voor het eerst het summonen wat geprobeerd en vind het systeem nog niet echt goed werken, moest soms wel tien keer een summon sign activeren voordat het slaagede. Heb het idee dat als je er niet snel genoeg bij bent, je al snel te laat bent. Zou beter zijn dat je gewoon in een cue komt, zo ben je afhankelijk van je ping enzo voor hoeveel kans je hebt op hulp.
Welkom in de wondere wereld van latency/concurrency en het zo soepel mogelijk laten werken ervan.

Hier ga je nooit een perfecte oplossing voor krijgen. Summon signs worden maar aan een beperkt aantal mensen tegelijk getoond (max 30 als ik het mij niet verkeerd herinner van DS) en er zit met regelmaat flinke vertraging tussen de client(s) en server. Buiten het feit om dat die data überhaupt maar X aantal keer per seconde(n) wordt geupdate. Zeker nu het spel gloednieuw is probeert bijna iedereen anderen te summonen, en ga je regelmatig krijgen dat de persoon al gesummoned is maar zijn of haar sign nog even in jouw wereld staat.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 08-03-2022 16:43 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 10:51

RawChild

PSN: Rawchild

Heb hem toch maar gekocht door alle hype. Eerste 2 uurtjes gehad. Ben toen ik buiten kwam meteen naar achter naar het strand gegaan. Daar kwam ik van die skeletten tegen die toch iets te sterk waren. Dus straks maar even ergens anders zien. Leuk tot nu toe. Meest lastige van de game was quit game vinden 😅

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:26
RawChild schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:48:
Heb hem toch maar gekocht door alle hype. Eerste 2 uurtjes gehad. Ben toen ik buiten kwam meteen naar achter naar het strand gegaan. Daar kwam ik van die skeletten tegen die toch iets te sterk waren. Dus straks maar even ergens anders zien. Leuk tot nu toe. Meest lastige van de game was quit game vinden 😅
Haha ja dit spel is echt moeilijk om weg te leggen hè. >:) of bedoelde je letterlijk de quit game button te vinden? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 08-03-2022 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:24
Net even een tijdje bij een vogeltje gestaan die niet kan vliegen en ben nu lekker geleveled (98). Heb eea op INT en FAI gezet en kan nu ook wat spells, maar hoe kan ik deze gebruiken?
Heb nu ook de Sword of Night and Flame in gebruik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 10:51

RawChild

PSN: Rawchild

Ambition88 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:53:
[...]

Haha ja dit spel is echt moeilijk om weg te leggen hè. >:) of bedoelde je letterlijk de quit game button te vinden? :P
Haha, eerst figuurlijk daarna letterlijk 😅

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Ik heb blijkbaar die vingers niet om andere mensen te invaden. Wellicht verkeerde keuze gemaakt?

Iemand een idee of je ze nog kan krijgen?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:37
Famous schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:12:
Ik heb blijkbaar die vingers niet om andere mensen te invaden. Wellicht verkeerde keuze gemaakt?

Iemand een idee of je ze nog kan krijgen?
Die krijg je later inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Loei123 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:21:
[...]

Die krijg je later inderdaad.
Wat is later?
Ben er redelijk ver :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:37
Famous schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:21:
[...]

Wat is later?
Ben er redelijk ver :+
spoiler:
Ik heb er wat gekregen in de Lakes of Liurnia, bij een kerk. Zelfde kerel die bij de begin Grace staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Loei123 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:22:
[...]

spoiler:
Ik heb er wat gekregen in de Lakes of Liurnia, bij een kerk. Zelfde kerel die bij de begin Grace staat.
Thanks!

Weet wel dat er bizar veel lagg op zit zeg.. ik hit iemand, zie bloed en hoor het geluid maar doet geen damage :+
Ach, even drie keer en dan kan ik verder met de quest..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:08
Net kennis gemaakt met een zeer agressieve runebear. Had hem ook nog bijna. Komt morgen wel.

Wel iets vreemds meegemaakt nadat ik iemand gesummond had en ik op hem wachte liep het spel vast.
Kon alleen nog de game afsluiten maar niet op de normale manier. Is trouwens de eerste kleine bug voor mij na 20 uur.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-06 08:41

Ulti23

Quality Time

Margit the fell omen down!!!

So proud O+

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
Damn, ineens een sprong in moeilijkheidsgraad in
spoiler:
Mountaintops of the Giants.
Blij toe, want ik vond het allemaal wat te makkelijk gaan.

Hele avond besteed aan twee kleine dungeons. De eerst echt een compleet doolhof en de tweede een pittige eindbaas. Wel zeer mooie rewards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik vind dit spel best wel op world of warcraft lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

yinx84 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:19:
Damn, ineens een sprong in moeilijkheidsgraad in
spoiler:
Mountaintops of the Giants.
Blij toe, want ik vond het allemaal wat te makkelijk gaan.

Hele avond besteed aan twee kleine dungeons. De eerst echt een compleet doolhof en de tweede een pittige eindbaas. Wel zeer mooie rewards!
Daar moet ik ook heen, nog even ondervinden hoe.

Vanavond wel Radhan verslagen na een keer of 40.
Die tweede fase was niet mijn ding O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-07 16:37
Ben ik een cheeser omdat ik te pas en onpas mijn bloodslash gebruik met mijn 15+ uchikatana?
en hoe is de flamesword in vergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 10:27

VP.

Ruins Greatword.. wat een ding! 🙌

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Vanmiddag eens een paar pogingen gewaagd aan
spoiler:
die kerel op het gouden paard
helemaal aan het begin van de game. Fire Greese op mijn wapen gedaan en bij het switchen naar mijn flasks druk ik op het verkeerde knopje > wapen weg. Die eerste paar klappen zal ie wel gevoeld hebben _O-

[YouTube: ELDEN RING™ Tree Sentinel bossfight]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:11
Superkiwi schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 00:46:
Vanmiddag eens een paar pogingen gewaagd aan
spoiler:
die kerel op het gouden paard
helemaal aan het begin van de game. Fire Greese op mijn wapen gedaan en bij het switchen naar mijn flasks druk ik op het verkeerde knopje > wapen weg. Die eerste paar klappen zal ie wel gevoeld hebben _O-

[YouTube: ELDEN RING™ Tree Sentinel bossfight]
Nice! Hoe kom te trouwens aan die fire grease? Lijkt me ook wel handig om zo nu en dan te gebruiken :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:08
Ton Hasselt schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:03:
Ik vind dit spel best wel op world of warcraft lijken.
Ga je mond spoelen.. 😉😂😂

👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetje079 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 06:02:
[...]
Hoe kom te trouwens aan die fire grease?
Uit een van mijn vele kookboeken die ik ergens gekocht heb ;)
Ik zou zo niet meer weten welk kookboek precies, het was volgens mij een van de eerste want ik kon het al vrij snel craften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 15:43
Superkiwi schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:31:
[...]

Uit een van mijn vele kookboeken die ik ergens gekocht heb ;)
Ik zou zo niet meer weten welk kookboek precies, het was volgens mij een van de eerste want ik kon het al vrij snel craften.
Je hebt voor die greases root resin nodig. Maar ik heb er telkens maar 1 :9 Waar kan je die in godsnaam vinden. Het is mij nog niet gelukt :P

Gisteren weer kort avondje exploren. Soms baal ik dat ik niet meer tijd heb af en toe want man elke afgrond van een bergje waar je oploopt zit weer heel stuk wereld onder.. wat een formaat joh!

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FlyLight3r schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:33:
[...]
Je hebt voor die greases root resin nodig. Maar ik heb er telkens maar 1 :9 Waar kan je die in godsnaam vinden.
Kijk eens in je inventory bij de item beschrijving van die resin, daar staat waar je ze kunt vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

reaL_G

G

yinx84 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:02:
[...]

summonen:
voor summonen, versla je 1ste ingame invader. dan krijg je item om onbeperkt te summonen/sign te leggen.
In limgrave is dat te doen door onder de brug van de black knight te lopen naar de door de zijrivier/trench/inham, op het einde is ook een cave.

invaden:
als je een gedeelte van de questline volgt van die kerel die je als eerste ziet als je de wereld in gaat.
voor de tree sentinal. met die kerel praten na verslaan margit. die weer die kerel opzoeken na verslaan van je eerste demigod (godrick). dan geeft hij je 5 fingers om te invaden. gebruik die, ga dan naar die kerel terug. dan krijg je item voor onbeperkt invaden.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-07 19:45
En op dag drie weet ik nog steeds niet welke kant ik uit wil, ik kijk misschien ook wel teveel op YouTube naar verschillende builds. Elke build is blijkbaar overpowered maar ik denk dat je in deze game niet OP kunt zijn als je niet alles overleveled.
Misschien toch maar mijn astrologer verder levelen en punten in vigor steken, caster blijft het leukste voor mij.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Superkiwi schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:53:
[...]

Kijk eens in je inventory bij de item beschrijving van die resin, daar staat waar je ze kunt vinden ;)
Ah ja ik ga misschien vanavond maar eens keer alles in mn inventory lezen. Ik gun mezelf daar ook geen tijd voor :D .

Terwijl ik zelf weet dat er (met de ervaring van vorige soulsgames) er vaak ook toffe stukke lore in staan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
Lekker Ventje schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:15:
En op dag drie weet ik nog steeds niet welke kant ik uit wil, ik kijk misschien ook wel teveel op YouTube naar verschillende builds. Elke build is blijkbaar overpowered maar ik denk dat je in deze game niet OP kunt zijn als je niet alles overleveled.
Misschien toch maar mijn astrologer verder levelen en punten in vigor steken, caster blijft het leukste voor mij.
Wat ik er van gezien heb is dat dergelijke 'broken' builds ook een heleboel nadelen hebben. Vaak worden er talismans gebruikt die je damage/stats verhogen, maar ook je damage taken aanzienlijk. Het ziet er indrukwekkend uit en iss misschien leuk voor PvP of om mee rond te klooien, maar niet echt viable voor de meeste dungeons en/of bosses (tenzij je die 100% kunt lezen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Vind met een schild spelen tot nu toch het fijnst, zal ook wel het meest makkelijk zijn denk ik, loop nog steeds met zo'n brass shield vrij uit het begin.

Vond ik gisteren terwijl ik dacht het meeste al gezien te hebben in Limegrave echt nog een qua looks gaaf schild maar qua stats niet beter helaas, zit wel een mooie smash op trouwens.

Ook nog een boss gevonden >:)

Toch nog maar weer verder exploren, flink getwijfeld of ik deze game moest halen maar man wat ben ik blij dat ik toch overstag ben gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

voor degenen die nog wat leuks wilt meemaken.

Ga naar een gracepunt, (met een merchant/npc).
laat het nacht worden door middel van de grace.
reload dan de grace point dmv de map. (dus ff je marker van de grace halen en weer erop om te selecteren).
je ziet ook de npc/merchant niet meer.

loop ff wat rond en je beste vriend komt ff buurten.

[ Voor 6% gewijzigd door reaL_G op 09-03-2022 09:07 ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 10:27

VP.

reaL_G schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:07:

reload dan de grace point dmv de map. (dus ff je marker van de grace halen en weer erop om te selecteren).

Volgens mij gebeurt dit maar bij een specifiek grace. Desalniettemin was het wel een interessante ervaring inderdaad 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

VP. schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:08:
[...]

Volgens mij gebeurt dit maar bij een specifiek grace. Desalniettemin was het wel een interessante ervaring inderdaad 😃
Ik ervaarde het toevallig bij de warmaster shack. was al nacht wou ff flasks reloaden. ik dacht WTF.

Ik heb het bij meerder graces kunnen doen, in verschillende areas.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:55

snmght

imho dan he

Zijn er hier mensen met een Faith / incantations build?

Ik ben hiermee begonnen omdat ik een caster wilde maar vind het tot dusverre enigzins tegenvallen en vraag me af of ik niet beter op Intelligence / sorceries kan mikken.

Of moet ik het wellicht gaan combineren met Strength of iets dergelijks? Heb nu als sideweapon even de claws en gebruik die zwarte vuurbal.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:00
reaL_G schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:07:

Snap niet echt wat je hiermee bedoelt. Wie is je beste vriend in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:17

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Simone96 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:13:
[...]

Snap niet echt wat je hiermee bedoelt. Wie is je beste vriend in deze?
de merchant die er "plotseling" niet meer is

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@FlyLight3r Voor Fire Grease heb je nodig:
-Root Resin, deze zijn te vinden in de buurt van bomen. Voor andere locaties, hier een linkje naar Root Resin pagina op de Elden Ring wiki.
-Smoldering Butterfly, dit zijn die rode vlindertjes die je vooral bij kleine vuurtjes vindt.

Om het te craften heb je het Armorers Cookbook [1] nodig, hier te vinden:
spoiler:
Can be found in a Kaiden Sellsword camp North-East of the Agheel Lake North Site of Grace in Limgrave

Ook is er bij enkele merchants Fire Grease te koop.

Wellicht wist of heb je het meeste al maar beter te veel info dan te weinig ;)

Net even een rondje gelopen in het donkere bos en het is niet te missen; zo ziet Root Resin eruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNC1K5pJ0Lu4YnLAKIdbuAizEKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/04mt3vOQzzoDJHHdQMnA4nVO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Superkiwi op 09-03-2022 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
Superkiwi schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:23:
@FlyLight3r Voor Fire Grease heb je nodig:
-Root Resin, deze zijn te vinden in de buurt van bomen. Voor andere locaties, hier een linkje naar Root Resin pagina op de Elden Ring wiki.
-Smoldering Butterfly, dit zijn die rode vlindertjes die je vooral bij kleine vuurtjes vindt.

Om het te craften heb je het Armorers Cookbook [1] nodig, hier te vinden:
spoiler:
Can be found in a Kaiden Sellsword camp North-East of the Agheel Lake North Site of Grace in Limgrave

Ook is er bij enkele merchants Fire Grease te koop.

Wellicht wist of heb je het meeste al maar beter te veel info dan te weinig ;)

Net even een rondje gelopen in het donkere bos en het is niet te missen; zo ziet Root Resin eruit:
[Afbeelding]
Vanavond maar eens goed kijken. Craften en gatheren in een Soulsgame.. zo grappig. Je kan zowaar uurtje lekker looten en rondrijden zonder een dikke hamer in je nek te krijgen om elk hoekje :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
snmght schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:06:
Zijn er hier mensen met een Faith / incantations build?

Ik ben hiermee begonnen omdat ik een caster wilde maar vind het tot dusverre enigzins tegenvallen en vraag me af of ik niet beter op Intelligence / sorceries kan mikken.

Of moet ik het wellicht gaan combineren met Strength of iets dergelijks? Heb nu als sideweapon even de claws en gebruik die zwarte vuurbal.
Ja hier, Faith/Quality build. Nog niet echt incantations die enemies echt vermorzelen. Ik gebruik ook Black Flame en Lightning Spear. Die laatste kun je chargen, dan doet ie wel iets meer damage.
In boss fights zijn Incantations voor mij nu niet echt bruikbaar. Af en toe lightning vantevoren op je wapen toepassen.
Heb ook zitten twijfelen om te respeccen, maar denk dat ik het toch er 'maar' mee ga doen tot het einde.

Die incantation die poison en rot ongedaan maakt is wel handig in sommige areas (looking at you lake of R..) >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 15:15

ijskonijn

Now MOVE!

Sipio schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:40:
Vind met een schild spelen tot nu toch het fijnst, zal ook wel het meest makkelijk zijn denk ik, loop nog steeds met zo'n brass shield vrij uit het begin.

Vond ik gisteren terwijl ik dacht het meeste al gezien te hebben in Limegrave echt nog een qua looks gaaf schild maar qua stats niet beter helaas, zit wel een mooie smash op trouwens.

Ook nog een boss gevonden >:)

Toch nog maar weer verder exploren, flink getwijfeld of ik deze game moest halen maar man wat ben ik blij dat ik toch overstag ben gegaan.
Ik gebruik ook nog steeds dat Brass Shield. 100% physical block en no skill dus ik kan gewoon de weapon arts gebruiken

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik zat even te zoeken, maar de max level cap is 713? Is dit voor deze game uberhaupt ergens voor nodig?
Ofwel, dan heb ik behoorlijk wat marge om een paar levels in FAI en INT te zetten en vervolgens alsnog volledig in VIG en STR te gaan :-)

Enne hoe gebruik ik zo'n skill / magic (PS5)?

[ Voor 9% gewijzigd door crimby op 09-03-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
crimby schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:32:
Ik zat even te zoeken, maar de max level cap is 713? Is dit voor deze game uberhaupt ergens voor nodig?
Ofwel, dan heb ik behoorlijk wat marge om een paar levels in FAI en INT te zetten en vervolgens alsnog volledig in VIG en STR te gaan :-)

Enne hoe gebruik ik zo'n skill / magic (PS5)?
Ik weet niet hoe het bij ER zit, maar bij DS1/2/3 was het altijd zo dat je ook weer niet te veel wou levellen omdat je dan niet meer kon summomen omdat je dan maximaal maar zoveel levels van elkaar verwijderd mag zitten.

Daarnaast hebben veel stats op een gegeven moment soft caps waarbij de winst van een level hoger minimaal wordt. Bij DS1/2/3 was dat meestal rond de 30 of 40. Dus op een gegeven moment heeft levelen niet zo heel veel zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Invisible_man schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:37:
[...]

Ik weet niet hoe het bij ER zit, maar bij DS1/2/3 was het altijd zo dat je ook weer niet te veel wou levellen omdat je dan niet meer kon summomen omdat je dan maximaal maar zoveel levels van elkaar verwijderd mag zitten.

Daarnaast hebben veel stats op een gegeven moment soft caps waarbij de winst van een level hoger minimaal wordt. Bij DS1/2/3 was dat meestal rond de 30 of 40. Dus op een gegeven moment heeft levelen niet zo heel veel zin meer.
Ik summon geen anderen (dat bedoel je toch?) dus dat scheelt.

De soft cap is dan op stats of op totaal level? Want op stats zou niet erg zijn, dan gooi ik gewoon alle stats vol tot aan de softcap :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
crimby schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Ik summon geen anderen (dat bedoel je toch?) dus dat scheelt.
Leef je uit met levellen dan :) Sowieso maakt de toevoeging van die spirit ashes die je kan summomen al dat je al veel minder vaak een human sumon nodig hebt.
De soft cap is dan op stats of op totaal level? Want op stats zou niet erg zijn, dan gooi ik gewoon alle stats vol tot aan de softcap :-)
Die soft cap is per stat, niet op het totaal. Wat je dan kan doen is eerst je vooral te richten op je main stats (voor je hp, stamina en bijvoorbeeld strength of dexterity) en daarna faith of sorceries er naast te nemen als aanvulling en levels in je fp en intelligence of faith te stoppen.

Overigens valt het mij tot nu toe op dat stats voor je hp en fp een hogere softcap hebben dan bij dark souls, maar ook die zullen een point of diminishing return hebben.

Edit:
Hier is een mooi overzicht van de softcaps van de diverse stats te vinden:
https://steamah.com/elden...akpoints-soft-caps-guide/

[ Voor 16% gewijzigd door Invisible_man op 09-03-2022 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Invisible_man schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:45:
[...]

Leef je uit met levellen dan :) Sowieso maakt de toevoeging van die spirit ashes die je kan summomen al dat je al veel minder vaak een human sumon nodig hebt.

[...]

Die soft cap is per stat, niet op het totaal. Wat je dan kan doen is eerst je vooral te richten op je main stats (voor je hp, stamina en bijvoorbeeld strength of dexterity) en daarna faith of sorceries er naast te nemen als aanvulling en levels in je fp en intelligence of faith te stoppen.

Overigens valt het mij tot nu toe op dat stats voor je hp en fp een hogere softcap hebben dan bij dark souls, maar ook die zullen een point of diminishing return hebben.

Edit:
Hier is een mooi overzicht van de softcaps van de diverse stats te vinden:
https://steamah.com/elden...akpoints-soft-caps-guide/
Thanks! precies wat ik wilde horen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:55

snmght

imho dan he

Atari schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:05:
[...]

Ja hier, Faith/Quality build. Nog niet echt incantations die enemies echt vermorzelen. Ik gebruik ook Black Flame en Lightning Spear. Die laatste kun je chargen, dan doet ie wel iets meer damage.
In boss fights zijn Incantations voor mij nu niet echt bruikbaar. Af en toe lightning vantevoren op je wapen toepassen.
Heb ook zitten twijfelen om te respeccen, maar denk dat ik het toch er 'maar' mee ga doen tot het einde.

Die incantation die poison en rot ongedaan maakt is wel handig in sommige areas (looking at you lake of R..) >:)
Hmm ik push denk ik dan even verder tot die eerste respec. Heb nu net Godrick gedood op die caster dus kan bijna respeccen. Scheelt me toch wat tijd en dan eens op Intelligence gooien.

Of weer even verder met mijn puur melee main. Je ne sais pas. Ik heb veel te weinig tijd voor deze shit. :'(

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
ijskonijn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:30:
[...]

Ik gebruik ook nog steeds dat Brass Shield. 100% physical block en no skill dus ik kan gewoon de weapon arts gebruiken
Precies, al hoop ik ook snel een shield ergens te pakken waar parry op zit, schijnt tegen die Crucible mafkees goed te werken... Heb hem nog steeds niet neer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-07 19:23
Sipio schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:40:
[...]

Precies, al hoop ik ook snel een shield ergens te pakken waar parry op zit, schijnt tegen die Crucible mafkees goed te werken... Heb hem nog steeds niet neer :+
Parry is een Ash of war
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Ash+of+War:+Parry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ok die moet ik ff zien te halen dan, volgens mij zat die standaard al bij mijn Vagebond vanaf het begin maar volgens mij verkocht voor een paar rot runes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Sipio schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:20:
[...]

Ok die moet ik ff zien te halen dan, volgens mij zat die standaard al bij mijn Vagebond vanaf het begin maar volgens mij verkocht voor een paar rot runes :P
nvm was al gepost

[ Voor 25% gewijzigd door JSchut op 09-03-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Invisible_man schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:37:
[...]

Bij DS3/DSR kon je doormiddel van een wachtwoord gewoon je vrienden summonen, zelfde in elden ring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-07 14:45
Jammer dat letterlijk 95% van de skills die je krijgt als mage waardeloos is.

Ik ben inmiddels level 102 en de beste skill\spell is nog steeds die je gratis op level 1 krijgt.
Die stomme glintstone pebble.

Dit is het enige wat je gebruikt. Dit maakt het echt saai.

Ik had leuke spells etc verwacht.

1-) Maar ze zijn qua damage waardeloos
2-) Verbruiken teveel FP waardoor je te snel zonder flasks komt te zitten
3-) Of erger nog...casting time die te lang is. Zelfs de grootste\traagste monster verstoord je cast telkens

[ Voor 26% gewijzigd door Atsiz op 09-03-2022 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Atsiz schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:36:

Ik ben inmiddels level 102 en de beste skill\spell is nog steeds die je gratis op level 1 krijgt.

3-) Of erger nog...casting time die te lang is. Zelfs de grootste\traagste monster verstoord je cast telkens
Dan doe je toch echt iets verkeerd denk ik zo. Er zijn zoveel coole spells, die nuttig zijn.
spoiler: title
Maat van me gebruikt een deathray laser die gewoon 10sec zonder FP kosten kan werken, door een flask te gebruiken. Je kunt ook die summons/ghosts gebruiken om de agro van mobs/bosses te nemen zodat je zelf je langere cast times kunt doen. Oh en vergeet niet dat sommige staffen andere soorten spells buffen

[ Voor 5% gewijzigd door Danny Phantom op 09-03-2022 14:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:31
Jezus na 1000 pogingen
spoiler:
Radahn
nog steeds niet down!!!!! Wat een gek.
Zelfs met rotten breath kom ik niet door phase 2 heen wanneer hij die bollen op je afvuurt. Ik voel me zo slecht en zo gefrustreerd dat ik niet door phase 2 kom :')

[ Voor 16% gewijzigd door Frez op 09-03-2022 15:10 ]

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-07 19:23
Frez schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:09:
Jezus na 1000 pogingen
spoiler:
Radahn
Zelfs met rotten breath kom ik niet door phase 2 heen wanneer hij die bollen op je afvuurt. Ik voel me zo slecht en zo gefrustreerd dat ik niet door phase 2 kom :')
Hou vol, ik heb gisteren van honderden pogingen naar 1x down in coöp bij een ander naar Solo zelf er meteen na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Laatst online: 23-06 09:19
Jezus na 1000 pogingen
spoiler:
Radahn
Ik ben hier zondag ook een paar uur zoet mee geweest en ik kon hem niet pakken. De volgende dag op mijn eerste poging neer.. Maar toen ben ik mooi op afstand gebleven met een sterke magic spell. Hij heeft zoveel one-shot moves. Ik kwam er wel achter dat zijn meeste ranged attacks te dodgen zijn door simpelweg naar links of rechts te blijven rennen op je paard. Moet je ze wel zien aankomen :+
Sterkte! Echt een sterke boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Danny Phantom schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:49:
[...]

Dan doe je toch echt iets verkeerd denk ik zo. Er zijn zoveel coole spells, die nuttig zijn.
spoiler: title
Maat van me gebruikt een deathray laser die gewoon 10sec zonder FP kosten kan werken, door een flask te gebruiken. Je kunt ook die summons/ghosts gebruiken om de agro van mobs/bosses te nemen zodat je zelf je langere cast times kunt doen. Oh en vergeet niet dat sommige staffen andere soorten spells buffen
Deathray zegt mij niks.

Wellicht heb ik nog niet de juiste spells kunnen vinden.

Ik heb de gehele zuiderlijke gedeelte Limgrave en Radahn gebied uitgespeeld. Ik begin nu pas in het norde.

Alleen meteor swing vind ik handig indien je summons de aggro van de boss afhoudt.

Wellicht dat spells juist in een ander gebied vaak voorkomen? Want ik krijgt voornamelijk faith spullen waar ik niks aan heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Jezus na 1000 pogingen
spoiler:
Radahn
spoiler:
Ranged attacks zijn hier de oplossing, met pijl en boog of met spells. Mijn probleem met hem was vooral het inschatten van hoe ver hij van je af is waardoor ik vaak met zwaard miste. En dat hij heel snel de focus weer op jouw heeft wanneer je denkt dat hij met je vrienden bezig is. Die truuk met rotten breath vereist nog dat je dicht bij hem moet komen, met pijlen of een ranged spel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Atsiz schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:36:

Ik kan je vertellen dat het aan de Incantations kant ook niet erg goed gesteld is met offensieve spells. Twee, hooguit drie zijn er interessant, maar de rest is gewoon troep. Heb die drakenkoppen zelf nog niet geprobeerd, maar wat ik er van lees is men daar ook niet over te spreken.

En dat terwijl Beast Claw in de netwerk test zo sterk scheen te zijn. Die is hard generfd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
yinx84 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Ik kan je vertellen dat het aan de Incantations kant ook niet erg goed gesteld is met offensieve spells. Twee, hooguit drie zijn er interessant, maar de rest is gewoon troep. Heb die drakenkoppen zelf nog niet geprobeerd, maar wat ik er van lees is men daar ook niet over te spreken.

En dat terwijl Beast Claw in de netwerk test zo sterk scheen te zijn. Die is hard generfd.
Dat is wel jammer want ik wou ook een faith build proberen.
Vuur spells leek me in ieder geval wat "mooier" ogen dan de glintstone pebble :+

Ik wou ook een archer proberen maar dat lijkt me helemaal eentonig. Plus de irratatie dat je arrows moet verzamelen\kopen of craften telkens.

Ik ben niet zo van de hybrid builds. Ik vind het leuk om het simpel te houden. En het liefst makkelijk in zo een lastig spel hehe :)

[ Voor 18% gewijzigd door Atsiz op 09-03-2022 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:47
Eindelijk bij Godrick aangekomen. Holy shit. Vet gedaan zeg. Kwam ver maar moest het toen alsnog helaas afleggen. Heb ook lekker lang in Stormveil castle rondgelopen. Lekker alle hoekjes verkennen. Erg goed gedaan. Heerluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Atsiz schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:33:
[...]

Dat is wel jammer want ik wou ook een faith build proberen.
Vuur spells leek me in ieder geval wat "mooier" ogen dan de glintstone pebble :+

Ik wou ook een archer proberen maar dat lijkt me helemaal eentonig. Plus de irratatie dat je arrows moet verzamelen\kopen of craften telkens.

Ik ben niet zo van de hybrid builds. Ik vind het leuk om het simpel te houden. En het liefst makkelijk in zo een lastig spel hehe :)
Damage incantations die wel goed worden ontvangen zijn Lightning Spear (klassieker!), Black Flame en The Flame of Frenzy.

Mocht je die hebben zou je eens een respec kunnen wagen om te kijken of het bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:48

SD5k

>4&X

4acesNL schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:38:
Eindelijk bij Godrick aangekomen. Holy shit. Vet gedaan zeg. Kwam ver maal moest het toen alsnog helaas afleggen. Heb ook lekker lang in Stormveil castle rondgelopen. Lekker alle hoekjes verkennen. Erg goed gedaan. Heerluk.
spoiler: Over alle hoekjes en gaatjes van Stormveil
Heb je de optionele mini-boss helemaal onderin het kasteel gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
yinx84 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Damage incantations die wel goed worden ontvangen zijn Lightning Spear (klassieker!), Black Flame en The Flame of Frenzy.

Mocht je die hebben zou je eens een respec kunnen wagen om te kijken of het bevalt :)
Toevallig heb ik ze allemaal.

Ik dacht aan een nieuw karakter maar respect klinkt ook niet verkeerd....ben wel voor een int class gegaan. Dus vele punten gaan wel zo verloren. Mja opnieuw beginnen lijkt me ook niks.

Ik heb ieder hoekje van Limgrave en naastl-liggende gedeeltes bekeken. Neemt teveel tijd in beslag.

Plus dat had ik ook gedaan bij mijn vorige karakter(een strength build). Voor een 3e keer alles opnieuw doen lijkt me niks.

[ Voor 3% gewijzigd door Atsiz op 09-03-2022 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
SD5k schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:47:
[...]

spoiler: Over alle hoekjes en gaatjes van Stormveil
Heb je de optionele mini-boss helemaal onderin het kasteel gevonden?
In een soort crypt-achtige omgeving? Daar was iets groots en sterk. Ben doorgerend, trap omhoog 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
Wat is
spoiler:
Mountaintops of the Giants
toch een vet gebied.

De opzet van deze area voelt een beetje alsof je een grote legacy dungeon doorloopt, met onderweg kleinere dungeons. Af en toe kun je wel kiezen of je eerst links of rechts gaat, maar uiteindelijk loopt iedereen grofweg dezelfde route. Alsof je progressie daar iets gestroomlijnder, in plaats van in een enorm groot veld losgelaten te worden. Dat terwijl er ook nog genoeg ruimte is om te exploren.

Jammer dat niet meer gebieden zo aanvoelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

4acesNL schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:02:
[...]

In een soort crypt-achtige omgeving? Daar was iets groots en sterk. Ben doorgerend, trap omhoog 😅
Die bedoel ik ja. :P Ik zou toch eens terug gaan, hij geeft je wel een mooie beloning namelijk:
spoiler:
Golden Seed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
yinx84 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Lightning spear bevalt mij als ontzettende noob in ieder geval prima, al heb ik nog niet de FP om primair als caster door het leven te gaan. Daarvoor heb ik eerst te fors moeten investeren in Vigor (want noob dus :P) Het is goed snipen met die spell in ieder geval, zonder dat kom ik echt niet langs die grote knights in Castle Stormveil.

[ Voor 5% gewijzigd door Bundin op 09-03-2022 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Bundin schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:44:
[...]

Lightning spear bevalt mij als ontzettende noob in ieder geval prima, al heb ik nog niet de FP om primair als caster door het leven te gaan. Daarvoor heb ik eerst te fors moeten investeren in Vigor (want noob dus :P) Het is goed snipen met die spell in ieder geval, zonder dat kom ik echt niet langs die grote knights in Castle Stormveil.
Het is makkelijk om over het hoofd te zien maar vergeet niet dat je de Lightning Spear kunt 'chargen' door je knop ingedrukt te houden. Krijg je nog een mooie donderklap uit de hemel cadeau op max sterkte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
SD5k schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:28:
[...]

Die bedoel ik ja. :P Ik zou toch eens terug gaan, hij geeft je wel een mooie beloning namelijk:
spoiler:
Golden Seed
Ja, zal uiteraard eh, ooit teruggaan. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Bundin schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:44:
[...]

Tip: de guard counter is heel handig tegen knights, als je dat eenmaal in de vingers hebt stellen ze niet veel meer voor, zorg er ook voor dat je een wapen hebt wat goede critical damage doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Heb eindelijk een echt nuttige talisman gevonden :-D
spoiler:
Golden Scarab

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:15
Die Tree Sentinel aan het begin heet volgens mij een optional boss.
Deze respawnt niet meer?
Pagina: 1 ... 24 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten