Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-04 17:50
Rotinomm schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Volgens mij ondersteund Elden ring op de PC geen Ultradwide resolutie, geen idee of hier ondertussen een work-around voor is.
Dat is wel zonde, dan ga ik wellicht toch voor de PS4 versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16
Tweekzor schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:48:
[...]

Dat is wel zonde, dan ga ik wellicht toch voor de PS4 versie...
Is wel een fix (workaround) voor hoor. Moet je ff googlen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Atari schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:34:
@Greatsword Is platinum te behalen in NG only of moet je weer tot NG++ gaan?

Iig gefeliciteerd en mooi resultaat na een week.
Nee, in principe kan het in 1 playthrough met de save, upload en reload truc.

https://www.powerpyx.com/elden-ring-trophy-guide-roadmap/

Wat mij betreft de makkelijkste Platinum van alle souls games dus.

Gezien het formaat van de game ook wel blij dat ze bepaalde trophy’s anders hebben gedaan, want als het wederom alle spells, etc zou zijn zou het echt een enorme grind zijn geweest.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrndV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Markozv schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:41:
Beetje laat antwoord op jouw vraag maar beide, kreeg gisteren toevallig de melding dat mijn lokale data nieuwer was dan de cloud data bij steam en dan krijg je de keus welke je wil behouden en op verder wil gaan. De andere data wordt dan overschreven
Hey, thanks voor je reactie. :)
Ik merkte zelf ook dat je saves sws online staan, dus ik kon gewoon weer verder spelen nadat alles weer was geinstalleerd. Viel me nog reuze mee.

....

Ik zit inmiddels lekker op ruim 60 uur gespeeld en ben van sword & board afgestapt om de cross-naginata (bleed spear) te gaan gebruiken i.c.m. een gilded greatshield.

Een combo als deze heb ik in eerdere souls playthroughs nog niet geprobeerd. De bleed op de spear komt vaak mooi om de hoek kijken, vooral met de Repeated Thrusts Ash of War op de spear. Spelen met een greatshield is daarbij ook gewoon heel stabiel. Ik merk dat tegen enemies waarop de speer niet veel indruk maakt, zoals de crystalis mini-bosses en de miners, dat je beter even je greatshield kan two-handen voor de strike damage. ;)

Gisteren ontdekte ik iets nieuws: De Guard Counter. Dit is een speciale attack die je kan maken met je shield nadat je een block hebt gemaakt. Opeens is het aantrekkelijk om een hit te absorberen met je shield, ipv deze te ontwijken, of parryen.

Maarreh, ik kwam gisteren aan bij Redmane castle. Mijn broer die al wat meer uurtjes heeft in de game zegt mij dat ik de boss daar leuk ga vinden.

Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rippz
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-12-2024
Weet iemand al of je de flawless screen mod (3440x1440p) ook online kan spelen zonder een ban te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Greatsword schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:20:
[...]
Gezien het formaat van de game ook wel blij dat ze bepaalde trophy’s anders hebben gedaan, want als het wederom alle spells, etc zou zijn zou het echt een enorme grind zijn geweest.
Ik heb de trophylijst nog niet bekeken maar hier ben ik op voorhand toch blij mee :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

BrndV schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:34:
[...]

Gisteren ontdekte ik iets nieuws: De Guard Counter. Dit is een speciale attack die je kan maken met je shield nadat je een block hebt gemaakt. Opeens is het aantrekkelijk om een hit te absorberen met je shield, ipv deze te ontwijken, of parryen.
Wordt die ook niet in de tutorial cave genoemd (R2 na een block)? :D (moet zeggen dat ik die hele cave met m'n eerste char overgeslagen had, maar kende deze mechanic al via de network test.

Hij werkt overigens ook met weapon blocks, niet alleen met schild.

Omgekeerd kan je ook jump -> R2 doen tegen (blockende) enemies voor hoge poise damage, dat levert je ook vaak een nme stagger op :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27

NoTimeRemains

I know

ik heb begrepen dat veel mensen de tutorial cave over hebben geslagen.

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-05 13:36
ja, ik heb hem ook overgeslagen. een maat van me wees mij erop, ben toen teruggegaan en leerde nog het een en ander. Dingen die niet in vorige Dark Souls games zaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:59

D4NG3R

kiwi

:)

Rippz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:36:
Weet iemand al of je de flawless screen mod (3440x1440p) ook online kan spelen zonder een ban te krijgen?
Kun je, voor nu, vergeten. Al helemaal met EAC loop je de kans dat niet alleen je savegame een (soft)ban krijgt, maar ook dat je complete Steam account niet meer online mag spelen in ER.

Ik snap de behoefte, maar zou het risico simpelweg niet nemen totdat danwel From er een statement over maakt / het zelf toevoegt, of danwel modders/de community bevestigt dat het wel (of juist niet) werkt zonder bans.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 14:17

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Clay schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:41:
[...]

Wordt die ook niet in de tutorial cave genoemd (R2 na een block)? :D (moet zeggen dat ik die hele cave met m'n eerste char overgeslagen had, maar kende deze mechanic al via de network test.

Omgekeerd kan je ook jump -> R2 doen tegen (blockende) enemies voor hoge poise damage, dat levert je ook vaak een nme stagger op :)
... weapon blocks?

Ik heb sinds kort een issue dat de game niet meer opstart. Ik krijg een zwart scherm, dat duurt een paar seconden en dan de melding dat de game gecrashed is.

Ik heb zowel de Steam als de Nvidia overlays uitgeschakeld. Windows en Nvidia drivers geupdate. Game -windowed geprobeerd op te starten. Via Steam de files gechecked. Allemaal zonder succes :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-05 23:32
In de vele reviews en reacties lees ik dat een bepaald soort type speler deze game kan waarderen.
Met name het vaak dood gaan zal je voor lief moeten nemen.
Maar wat voor soort speler is dat dan?
Zelf heb ik al heel veel uren in Genshin Impact zitten en zit daar dan ook ver in de endgame. Wat inhoudt dat je nieuwe content alleen via events kan krijgen. Alles daartussen is gewoonweg grinden voor materiaal etc. Dat is vrij repetitief en meer dan eens vrij saai. Dat vindt ik niet erg want ik wil gewoon betere wapens of nieuwe characters levelen.
Maakt mij daarmee het type speler wat Elden Ring kan waarderen? Al vanaf het moment dat ik van Elden Ring hoorde twijfel ik of het nu wat voor me is of niet. Maar nergens kan ik iets vinden die me antwoord geeft op die vraag.
Het lijkt er op dat ik het spel moet gaan spelen om te ervaren of het wat is. Met de mogelijkheid dat ik na 20 uur gameplay er misschien wel achter kom dat het toch niets is en dat ik dan ook niet kan refunden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrndV
Clay schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:41:
Oh, das zeker interessant.
Misschien toch maar even terug langs die cave gaan.. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
NoTimeRemains schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:44:
ik heb begrepen dat veel mensen de tutorial cave over hebben geslagen.
Als een wazig grijs mannetje in een From game zegt: "spring hier naar beneden" vertrouw ik het voor geen meter.
Ik heb de tutorial ook pas na 10 uur gedaan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je wapen 2-handen > block knop indrukken, voila!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Haunting_Spirit schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:49:
In de vele reviews en reacties lees ik dat een bepaald soort type speler deze game kan waarderen.
Zelf heb ik al heel veel uren in Genshin Impact zitten en zit daar dan ook ver in de endgame. Wat inhoudt dat je nieuwe content alleen via events kan krijgen. Alles daartussen is gewoonweg grinden voor materiaal etc. Dat is vrij repetitief en meer dan eens vrij saai. Dat vindt ik niet erg want ik wil gewoon betere wapens of nieuwe characters levelen.
Maakt mij daarmee het type speler wat Elden Ring kan waarderen? Al vanaf het moment dat ik van Elden Ring hoorde twijfel ik of het nu wat voor me is of niet. Maar nergens kan ik iets vinden die me antwoord geeft op die vraag.
Het lijkt er op dat ik het spel moet gaan spelen om te ervaren of het wat is. Met de mogelijkheid dat ik na 20 uur gameplay er misschien wel achter kom dat het toch niets is en dat ik dan ook niet kan refunden.
In SoulsBorne games grind je niet zozeer voor levels / gear, maar grind je je tanden op elkaar bij elke dikke boss die je tegenkomt. :9

Zonder ongein; niet vergelijkbaar, er is ook niet echt een 'endgame'* zoals je bij MMO's hebt. Als je veel doorzettingsvermogen hebt en niet al te snel de kast op wordt gejaagd zijn deze games geweldig. Pure euforie als je ergens een eeuwigheid vast zit ergens, en dan eindelijk de dikke baas weet te verslaan.

* De endgame bepaald je zelf, aan de hand van hoe goed je bent in het spel, in DS3 kan ik vrolijk met een karakter van level <20 het einde bereiken zonder al te veel moeite. Dat doen de meeste mensen niet zomaar, ik net zo min toen ik voor het eerst speelde.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 07-03-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-05 22:44
Superkiwi schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:50:
[...]

Als een wazig grijs mannetje in een From game zegt: "spring hier naar beneden" vertrouw ik het voor geen meter.
Ik heb de tutorial ook pas na 10 uur gedaan :+
Ja dit dus, hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 18:06

ijskonijn

Now MOVE!

L1 is blocken met wat je ook maar in je linker hand hebt. Dus als je 2-handed of dual-wield, block je met je wapen.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ja okay, dat makes sense ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:34

KneoK

Not in a million lightyears

uchiha tijntje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:00:
[...]

Met level 191 One shot je toch echt iedereen of niet? :P
Nou, dat valt nog vies tegen :P Maar redelijk OP is het wel met m'n Mimic summon, Bloodhound +10 en Sword of Night and Flame +9 Ik had ook niet verwacht dat levellen nog relatief snel gaat, maar met een paar bosses en wat dikke blood runes had ik binnen no time bijna 1 miljoen runes in de broekzak.

Vandaag maar eens uitspelen en dan in NG+ de uitdaging weer vinden. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik heb een quality build, dus overstappen naar dual Katana lijkt me tof, maar misschien stap ik wel helemaal van melee af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrndV

Ik denk dat als de vele reviews en reacties jou niet kunnen enthousiasmeren, dat dat eigenlijk al genoeg zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
D4NG3R schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:48:
[...]

Kun je, voor nu, vergeten. Al helemaal met EAC loop je de kans dat niet alleen je savegame een (soft)ban krijgt, maar ook dat je complete Steam account niet meer online mag spelen in ER.

Ik snap de behoefte, maar zou het risico simpelweg niet nemen totdat danwel From er een statement over maakt / het zelf toevoegt, of danwel modders/de community bevestigt dat het wel (of juist niet) werkt zonder bans.
Klinkt alsof ik beter de PS4 versie haal, jammer wou dit scherm wel een keer goed uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tweekzor schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:57:
[...]

Klinkt alsof ik beter de PS4 versie haal, jammer wou dit scherm wel een keer goed uittesten.
Want? De console versies doen net zo min aan UW, op de PC kan je dit op z'n minst nog modden.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 07-03-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
D4NG3R schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:58:
[...]

Want? De console versies doen net zo min aan UW, op de PC kan je dit op z'n minst nog modden.
Klopt, maar dan speel ik liever op een OLED wat er wss beter uit ziet dan een afgekapt full HD scherm. Tot nu toe alle souls + borne games op PS gespeeld, dus dan blijf ik gewoon bij wat bekend is en werkt. Als modden om op mijn hardware aan te sluiten mogelijk resulteert in een ban houd ik het wel bij gewoon ouderwets weten wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Precies! De reden dat ik dit had gemist. vertrouwde het niet. Maar idd na ongeveer 10 uur geleerd dat je die special blok - aanval move tot je beschikking hebt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tweekzor schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:01:
[...]

Klopt, maar dan speel ik liever op een OLED wat er wss beter uit ziet dan een afgekapt full HD scherm. Tot nu toe alle souls + borne games op PS gespeeld, dus dan blijf ik gewoon bij wat bekend is en werkt. Als modden om op mijn hardware aan te sluiten mogelijk resulteert in een ban houd ik het wel bij gewoon ouderwets weten wat je koopt.
Fair enough, al kan je natuurlijk ook je PC aansluiten op de TV voor het beste van beide werelden totdat er wel UW support is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
4acesNL schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Precies! De reden dat ik dit had gemist. vertrouwde het niet. Maar idd na ongeveer 10 uur geleerd dat je die special blok - aanval move tot je beschikking hebt. :D
Someone didn't finished the tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
in vorige Fromsoftware games heb je geen tut, vandaar. Ook behoorlijk wat bazen verslagen zonder deze move. Zelfde geldt voor die Ashes move. Ach ja, hoort ook bij de beleving zullen we maar zeggen.:D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
D4NG3R schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:05:
[...]

Fair enough, al kan je natuurlijk ook je PC aansluiten op de TV voor het beste van beide werelden totdat er wel UW support is. :9
Helaas is dat wat moeilijk te realiseren. Er lopen al genoeg kabels door de kamer en heb al een chromecast in de TV om te streamen, dus om voor deze enkele toepassing een dure 10m kabel te halen is wat overdreven. Ik zal in ieder geval de channels in de gaten houden, mocht er teken zijn van UW ondersteuning voordat ik em heb aangeschaft zal de PC zeker weer een optie zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het waren een leuke 10 uren. De eerste 3 waren kut. Maar nu start de game, ook na een reinstall, niet meer op. Lekker is dat :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

Net zoals Dark Souls etc is Elden Ring vooral een skill based game waarin het overkomen van uitdagingen je een enorm gevoel van voldoening geeft. Bosses zijn niet moeilijk om het moeilijk zijn, maar om jou dat gevoel te geven als het muntje eindelijk valt en jij ze genadeloos in de pan hakt.

Eigenlijk levelen deze games jou, niet andersom ;) Elke dood is eigenlijk je eigen schuld, maar elke fout is ook af te leren, en uiteindelijk zou je deze games zonder ooit schade te nemen op SL 1 uit kunnen spelen; dat is de skill-ceiling die deze games je bieden.

Als dat je niks lijkt moet je er ook vooral niet aan beginnen denk ik ;)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:04
Tweekzor schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:08:
[...]

Helaas is dat wat moeilijk te realiseren. Er lopen al genoeg kabels door de kamer en heb al een chromecast in de TV om te streamen, dus om voor deze enkele toepassing een dure 10m kabel te halen is wat overdreven. Ik zal in ieder geval de channels in de gaten houden, mocht er teken zijn van UW ondersteuning voordat ik em heb aangeschaft zal de PC zeker weer een optie zijn!
Ik speel zelf op de TV middels mijn Nvidia Shield i.c.m. de Steam Link app.
PC staat op zolder te blazen terwijl ik lekker relax op de bank zit beneden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Loei123 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:21:
[...]

PC staat op zolder te blazen terwijl ik lekker relax op de bank zit beneden. :*)
Ik heb inderdaad deze wel: pricewatch: Valve Steam Link
Al een tijdje geen gebruik van gemaakt dus die was ik weer vergeten. Nog maar eens kijken of dat iets is, de PS4 doet toch ook alleen maar Full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
Andersom heb ik ook wel eens gebruik gemaakt van PS Remote Play om eerdere Souls games te spelen. De resolutie krijgt hierbij echter wel een flinke klap en ook de extra inputlag maakt het niet makkelijker. Nog maar eens beide opties testen voordat ik besluit welke versie ik haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben toch maar overstag gegaan nadat ik Jedi Fallen Order op Hard prima te doen vond. Toch is die game voor mijn gevoel significant makkelijker dan Elden Ring. Ik vermaak me nochtans prima als noobje die net level 20 heeft aangetikt. "Yay voor +vigor" zullen we maar zeggen :P

Ik zou graag wat meer met Faith based casting doen, maar de spells die te koop zijn, zijn niet echt om over naar huis te schrijven, maar ach, dat komt vast nog wel. Dan maar even meer (pogingen tot) slicing en dicing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4acesNL
Zo, net
spoiler:
Night cavelry verslagen
(makkelijke baas). Maar zijn paard blijft bestaan. Kan ik hier nog wat mee? Want hij doet niks. Buiten een beetje rondlopen om.

[ Voor 5% gewijzigd door 4acesNL op 07-03-2022 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

4acesNL schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:51:
Zo, net
spoiler:
Night cavelry verslagen
(makkelijke baas). Maar zijn paard blijft bestaan. Kan ik hier nog wat mee? Want hij doet niks. Buiten een beetje rondlopen om.
Nope, net als andere vijanden op paarden kan je ze er af tikken en neerslaan zonder het paard te doden. Behalve wat souls krijg je verder niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 18:06

ijskonijn

Now MOVE!

Maar zijn paard blijft bestaan. Kan ik hier nog wat mee? Want hij doet niks. Buiten een beetje rondlopen om.
Das wel apart, bij mij
spoiler:
verdween zn paard toen ik hem had verslagen

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 15:43
Zo, net
spoiler:
Night cavelry verslagen
Haha, ik dacht dat ik de enige was. Vond het ook al raar. Ik kon zelf blijven meppen maar hij ging ook niet dood. Stond beetje rustig stil.. bijzonder. Paardje maar verder met rust gelaten :P

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan zal het wel een bug geweest zijn ja, mijn vorige reactie was ook met de aanname dat die gewoon dood kon. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

2 vragen waar we waarschijnlijk nu nog geen antwoord op hebben:

1: Zijn er al hints naar DLC bekend?
2: Zou From heel hard bezig zijn met een megapatch om alle FPS issues en kleine bugs uit de game te krijgen (voor alle platformen)? Ik volg hun kanalen verder niet, dus ik weet niet waar ze eventueel mee bezig zijn. Het zou toch wel prettig zijn om op alle platformen een stable 60fps te zien. Het is nu verre van 60fps.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-05 13:54
Na een paar dagen meelezen meldt ik me ook maar eens hier.

Nooit begonnen aan een Souls game, want als iemand die als ze haast heeft, moe is etc Horizon Zero dawn al op easy speelt, ben ik by far niet de doelgroep.

Maar het bleef intrigeren , en bedacht me toen dat het leuk was om samen te spelen met zoon (beetje afwisselen en hij de moeilijke bosses etc ) .

Tsja, toen werd ik erdoor gegrepen. Het spel meekijken bleek geen optie ik word er letterlijk misselijk van met een 14 jarige die zo snel speelt / beweegt -> reisziekte

Dus 14 uur in : astrologer ( Panic in melee range ) , heb een geweldige staf en een goede spreuk met hulp van een Google guide. Maar vanaf dat moment , zonder guide , op avontuur.

Ik ga vaak dood, maar merk ook dat het makkelijker wordt en vooral dat je voor jezelf de moeilijkheidsgraad aan kan passen. Wat de een op level 15 kan, doe ik op level 25 bij wijze van spreken.

Wat ik altijd gehoord had dat er weinig verhaal zat in Souls games, ben ik het nu al niet mee eens. Het wordt je niet voorgelezen of met cutscenes verteld. Maar overal waar je komt is verhaal. Je kent niret de details, je zal eea moeten raden, maar elke scene/ groep vijanden , kasteel, ambush etc etc heeft een verhaal.
Afin, ik ben blij, goede afleiding van de ellende in de wereld. Ik droom snachts liever over verloren runes dan over mijn collega in Oekraine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Mariekeb schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:21:
Na een paar dagen meelezen meldt ik me ook maar eens hier.

Nooit begonnen aan een Souls game, want als iemand die als ze haast heeft, moe is etc Horizon Zero dawn al op easy speelt, ben ik by far niet de doelgroep.

Maar het bleef intrigeren , en bedacht me toen dat het leuk was om samen te spelen met zoon (beetje afwisselen en hij de moeilijke bosses etc ) .

Tsja, toen werd ik erdoor gegrepen. Het spel meekijken bleek geen optie ik word er letterlijk misselijk van met een 14 jarige die zo snel speelt / beweegt -> reisziekte

Dus 14 uur in : astrologer ( Panic in melee range ) , heb een geweldige staf en een goede spreuk met hulp van een Google guide. Maar vanaf dat moment , zonder guide , op avontuur.

Ik ga vaak dood, maar merk ook dat het makkelijker wordt en vooral dat je voor jezelf de moeilijkheidsgraad aan kan passen. Wat de een op level 15 kan, doe ik op level 25 bij wijze van spreken.

Wat ik altijd gehoord had dat er weinig verhaal zat in Souls games, ben ik het nu al niet mee eens. Het wordt je niet voorgelezen of met cutscenes verteld. Maar overal waar je komt is verhaal. Je kent niret de details, je zal eea moeten raden, maar elke scene/ groep vijanden , kasteel, ambush etc etc heeft een verhaal.
Afin, ik ben blij, goede afleiding van de ellende in de wereld. Ik droom snachts liever over verloren runes dan over mijn collega in Oekraine.
Welkom to the Soulsborne Family _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 1456976 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:20:
2 vragen waar we waarschijnlijk nu nog geen antwoord op hebben:

1: Zijn er al hints naar DLC bekend?
geek: Elden Ring-modders krijgen toegang tot arena's die kunnen duiden op pvp...
2: Zou From heel hard bezig zijn met een megapatch om alle FPS issues en kleine bugs uit de game te krijgen (voor alle platformen)? Ik volg hun kanalen verder niet, dus ik weet niet waar ze eventueel mee bezig zijn. Het zou toch wel prettig zijn om op alle platformen een stable 60fps te zien. Het is nu verre van 60fps.
Onbekend, FROM staat er niet bekend om echt veel los te laten van wat er achter de schermen gebeurt. De PC servers voor voortgaande games zijn nu ook alweer een goede maand onbereikbaar, met enkel de belofte dat deze 'Na de release van Elden Ring' weer terug zouden komen, geen woord over wat de status daarvan ondertussen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27

NoTimeRemains

I know

wat ik overigens wel mis zijn de Playstation prompts ipv X-Box prompts op PC. Ik speel met een Dualsense controller en wil dan nog wel eens de verkeerde knop in duwen.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:47
NoTimeRemains schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:38:
wat ik overigens wel mis zijn de Playstation prompts ipv X-Box prompts op PC. Ik speel met een Dualsense controller en wil dan nog wel eens de verkeerde knop in duwen.
Je bedoeld dat de game "Y" aangeeft, terwijl het op een PS controller een driehoekje is?

Dacht al dat ik de enige was bij wie dat "bugged" is en heb er mee leren leven :P

(ik gebruik een Dualshock 4 via Steam Link op pc)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
Ik heb er inmiddels 10 uur inzitten en ben helemaal verkocht. In die zin herkende ik het beeld wel dat werd geschetst door @uchiha tijntje. Games van From weten me altijd op een bepaalde manier te grijpen. Een continue ontdekkingsreis binnen een wondere D&D-achtige wereld die me niet loslaat en soms voor een ongezonde relatie zorgt tussen de game en mezelf. Er zijn momenten dat ik door wil spelen. Of na een sessie direct weer van alles opzoek m.b.t. het verhaal, nieuwe vaardigheden, wapens, etc. Eigenlijk heb ik als jonge vader te weinig tijd voor een game als deze. Demon's Souls had ik 2 weken voor vrijgenomen en in één ruk uitgespeeld. Nu worstel ik met de tijd tussen speelsessies en dat de game me dan niet wil loslaten... Dat ik in mijn hoofd routes, nieuwe builds en andere zaken uitplan. Een vreemd gevoel.

Gisteravond heb ik Margit verslagen en daarmee mijn eerste "echte" boss. Ik heb een Dex build (net onder de level 30) met Uchi +5 en spirits op +2 en eigenlijk ging het vrij soepel. De eerste keer lukte het direct. Toch beschouw ik mezelf niet als "goede" gamer en speel ik menig spel normaal gesproken op easy/normal. Ook i.v.m. tijdgebrek. Per week heb ik zo'n 3 momenten waarop ik 2-3 uur kan spelen. Ik vind het jammer dat Elden Ring en ook andere From games direct als moeilijk en daarmee onoverkomelijk worden neergezet. Ze zijn zeker lastig, maar dat komt volgens mij vooral door hoe andere games gemaakt worden. Wanneer je rustig ontdekt, je rust pakt in combat en alle items goed leest, is de game eigenlijk best toegankelijk. Voor vrijwel iedere boss zijn hulpmiddelen of strategieen beschikbaar.

Vroeger ging ik te vaak dood doordat je de healthbar van je vijand bijna leeg hebt. Je wordt overmoedig, ramt willekeurig op knoppen en voor je het weet doe je alle winst teniet. Dat is vooral wat de game afstraft. Je moet iedere vijand benaderen als een boss; analyseren, rustig blijven, schild gebruiken, losse hits. Niet te gierig worden voor die ene (extra) hit.

Hopelijk heb ik vanavond ruimte voor Stormveil castle, want dat is 100% wat ik zoek in een game. De schitterende vormgeving, gothische kastelen met pieken tot in de hemel, potentieel gevaar om iedere hoek, een labyrint en puzzel die opgelost moet worden. Ik vond in DS Boletaria echt fantastisch. En er gaan ongetwijfeld nog veel onvoorstelbaar mooie bouwwerken opdoemen na Stormveil. Ik heb er zin in! Om 19:00 vanavond kan de PS5 weer aan, nog 3 uurtjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Woodsy op 07-03-2022 16:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Woodsy Veel plezier in Stormveil Castle. De eerste keer dat ik daar kwam, kon ik er met mijn verstand niet bij hoe groot en complex dat gebouw in elkaar zit. Met andere woorden daar zal je meer dan een avondje zoet mee zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:10

Nitai

Live the life you love.

Clay schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:11:
[...]

Als dat je niks lijkt moet je er ook vooral niet aan beginnen denk ik ;)
Kan ik bij jou een cursus omdenken volgen? :+
Vandaag eindelijk binnen voor de PS5, ben benieuwd, heb er zin in!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1456976 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 15:20:

Zou From heel hard bezig zijn met een megapatch om alle FPS issues en kleine bugs uit de game te krijgen (voor alle platformen)? Ik volg hun kanalen verder niet, dus ik weet niet waar ze eventueel mee bezig zijn. Het zou toch wel prettig zijn om op alle platformen een stable 60fps te zien. Het is nu verre van 60fps.
Ik heb er meer dan 100 uur in zitten op de PS5 en de gameplay was echt prima op orde.
1x een rare bug tijdens een boss fight op mijn paard, toen zag ik het gezicht en lichaam van mijn character niet meer, maar wel het armor, wapen etc.

De game is net uit en natuurlijk zijn ze bezig met patches, is gewoon een kwestie van tijd voordat er updates komen, zie ook https://eldenring.wiki.fextralife.com/Patch+Notes voor de laatste wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16
Loei123 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:21:
[...]

En jij zit op de bank te blazen 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-05 16:21
Voor de mensen die hem uitgespeeld hebben:

spoiler:
https://eldenring.wiki.fe...ing_wiki_guide_3840px.jpg

Ik moet van deze kaart nog alles vanaf Forbidden Lands... dus feitelijk de gebieden 18, 19, 20 en 21. Klopt het dat ik dan rond de 75% zit qua progression? Elders was men van mening dat ik dan op de 50% zit... zit er echt 50% aan content nog in die laatste gebieden? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Kan je bij Godrick geen NPC summonen? Dat monster is me echt te snel en sterk :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:09
yinx84 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:59:

spoiler:

Ik moet van deze kaart nog alles vanaf Forbidden Lands... dus feitelijk de gebieden 18, 19, 20 en 21. Klopt het dat ik dan rond de 75% zit qua progression? Elders was men van mening dat ik dan op de 50% zit... zit er echt 50% aan content nog in die laatste gebieden? :o
Qua content zal je op 75% zitten en qua belangrijke bazen op 50% gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yinx84 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:59:

spoiler:

Dat zegt wat mij betreft eigenlijk niets. Hoe moet je uitdrukken hoe ver je zit qua progressie?
Gaat het je puur om het ontdekken van de gebieden? Of om het verslaan van alle (trophy)bosses? Of het ontdekken van alle wapens, armors, spells etc.

Zoals ik al aangaf heb ik Platinum binnen gehaald, maar er zitten nog ontiegelijk veel Field Bosses, Dungeons, questlines, en puzzels in die ik nog niet ontdekt of afgerond heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Greatsword schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:20:
[...]

Dat zegt wat mij betreft eigenlijk niets. Hoe moet je uitdrukken hoe ver je zit qua progressie?
Gaat het je puur om het ontdekken van de gebieden? Of om het verslaan van alle (trophy)bosses? Of het ontdekken van alle wapens, armors, spells etc.

Zoals ik al aangaf heb ik Platinum binnen gehaald, maar er zitten nog ontiegelijk veel Field Bosses, Dungeons, questlines, en puzzels in die ik nog niet ontdekt of afgerond heb.
Niet zozeer alles tot op de milimeter, maar mini-dungeons, legacy dungeons, field bosses... dat soort content inderdaad.

Grofweg dus hoe lang je gemiddeld in die gebieden bent geweest afgewogen met de gebieden daarvoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yinx84 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:50:
[...]

Niet zozeer alles tot op de milimeter, maar mini-dungeons, legacy dungeons, field bosses... dat soort content inderdaad.

Grofweg dus hoe lang je gemiddeld in die gebieden bent geweest afgewogen met de gebieden daarvoor :)
Is echt moeilijk te zeggen of in te schatten, niet elk gebied is even groot en ook niet elk gebeid heeft evenveel Catacombs etc. Ik zou me daar ook totaal niet druk om maken. Speel gewoon wat je wilt, main story, sidemissions, fieldbosses, mainbosses. Zoveel content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Zo, na een dagje flink grinden heb ik Serpentbone Blade op +25 en Moonveil op +10, ik ben klaar voor NG+ dual wield katana madness :P Eens kijken of een combi build van physical, magic, bleed en poison iets oplevert.

Ik twijfel nog wel een beetje om nog even flink door te grinden, zodat ik een truckload aan upgrade materials mee kan nemen naar NG+. Ik heb alle bells gevonden, dus ik kan normale wapens tot +24 en speciale wapens tot +9 upgraden met materials die ik kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:15:
Zo, na een dagje flink grinden heb ik Serpentbone Blade op +25 en Moonveil op +10, ik ben klaar voor NG+ dual wield katana madness :P Eens kijken of een combi build van physical, magic, bleed en poison iets oplevert.

Ik twijfel nog wel een beetje om nog even flink door te grinden, zodat ik een truckload aan upgrade materials mee kan nemen naar NG+. Ik heb alle bells gevonden, dus ik kan normale wapens tot +24 en speciale wapens tot +9 upgraden met materials die ik kan kopen.
Flinke stats, las laatst ook al dat je op level 191 zat 8)7

Heb je nu alle (geheime) bazen al gedaan of ben je van plan om die pas in NG+ te gaan doen?

Wapens kan je middels PVP ook weer droppen en dupen, dus dat schilt weer wat upgrade materials als je de save en reload strategie toepast.

Denk dat ik zelf nog behoorlijk wat wapens wil vrij spelen voordat ik echt doorga naar NG+

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 07-03-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
crimby schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:04:
Kan je bij Godrick geen NPC summonen? Dat monster is me echt te snel en sterk :-(
Wel de ashes toch?

Kreeg hem net in de 2de fase maar krijg hem ook nog niet neer, en volgens mij zo goed als alles in Limgrave gedaan, volgens mij ben ik nu level 36 of zoiets dus zou moeten lukken maar nee :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sipio schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:22:
[...]

Wel de ashes toch?

Kreeg hem net in de 2de fase maar krijg hem ook nog niet neer, en volgens mij zo goed als alles in Limgrave gedaan, volgens mij ben ik nu level 36 of zoiets dus zou moeten lukken maar nee :P
Level 36 zeg niets. Dat kan je ook bereiken door al je Runes in bijvoorbeeld Acrance te stoppen terwijl je daar misschien helemaal niks aan hebt of wat mee doet.

Wat voor build ben je? Welke Ash of War gebruik je, heb je wapens al geupgrade? Welke Summons gebruik je en op welk level zitten ze etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Greatsword schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:26:
[...]

Level 36 zeg niets. Dat kan je ook bereiken door al je Runes in bijvoorbeeld Acrance te stoppen terwijl je daar misschien helemaal niks aan hebt of wat mee doet.

Wat voor build ben je? Welke Ash of War gebruik je, heb je wapens al geupgrade? Welke Summons gebruik je en op welk level zitten ze etc. ;)
Ja klopt natuurlijk,

Op het moment :

Vigor 22
Mind 10
End 21
Str 25
Dex 17
Int 9
Faith 9
Arc 8

Voornamelijk strenght aan het levelen geweest

Gebruik een Claymore op +3

Heb die bloodhound Fang ook die meer damage doet maar dan moet ik lichtere armor aan, misschien dat maar eens proberen.

* En plat ligt Godrick 8)

Die Crucible Knight is ook een moeilijke voor mij trouwens, morgen maar weer verder.

[ Voor 17% gewijzigd door Sipio op 07-03-2022 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jawel, volgens mij heb ik daar zelfs een NPC én de Wolves Summons gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Greatsword schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:20:
[...]

Flinke stats, las laatst ook al dat je op level 191 zat 8)7

Heb je nu alle (geheime) bazen al gedaan of ben je van plan om die pas in NG+ te gaan doen?

Wapens kan je middels PVP ook weer droppen en dupen, dus dat schilt weer wat upgrade materials als je de save en reload strategie toepast.

Denk dat ik zelf nog behoorlijk wat wapens wil vrij spelen voordat ik echt doorga naar NG+
Ik denk dat ik een groot gedeelte van de grote bazen wel gehad heb. Ik heb sowieso alle Great Runes gepakt en ingewisseld, volgens mij alle draken op 1 na (die Borealis ijsdraak, die ga ik nog een poging geven voordat ik het spel echt uitspeel) en sowieso wel alle content die ik gedaan wilde hebben.

Ik twijfel ook nog een beetje over NG+, want ik wil eigenlijk ook kijken welke wapens en armor ik gemist heb, dat zal nog wel een hoop zijn. Tijdens mijn reisje om alle Bells voor de upgrade materials te pakken kwam ik al weer zoveel gemiste content tegen, echt bizar. Dan denk je dat je na 100+ uur het meeste wel gezien hebt :P

Om de uitdaging een beetje terug te pakken, dacht ik in NG+ te gaan dual wielden. Een brass shield en Bloodhound's Fang is zeker geen easy mode, maar maakt sommige content wel minder uitdagend.

[ Voor 7% gewijzigd door KneoK op 07-03-2022 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KneoK schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:16:
[...]
Tijdens mijn reisje om alle Bells voor de upgrade materials te pakken kwam ik al weer zoveel gemiste content tegen, echt bizar. Dan denk je dat je na 100+ uur het meeste wel gezien hebt :P
Ja precies dat dus. Zelf gisterenavond naar een deel van de 1ste Playthrough van Distortion2 gekeken (speedrunner) en bij hem zag ik ook echt zoveel dingen die ik niet eens gezien of ontdekt hebt.

NPC's op bepaalde locaties, portals naar bepaalde dimensies etc. Echt tof om te zien dat ieders eerste playthrough echt totaal anders is.

Het is echt niet te bevatten hoeveel wapens, spells etc er zijn. Er verschijnen nu al zoveel build video's maar ik weet zeker dat er nog zoveel valt te optimaliseren. Het hele Crafting gebeuren heb ik bijvoorbeeld naast me laten liggen, maar daar zal ook vast veel in zitten wat allemaal niet benut of ontdekt is.

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 07-03-2022 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Greatsword schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:41:
[...]

Jawel, volgens mij heb ik daar zelfs een NPC én de Wolves Summons gebruikt.
Geen NPC gevonden helaas, maar hij is verslagen!
spoiler:
Die kwal +4 doet echt wonderen. Was zelf ook nog even door geleveld naar 60. Toen was ie goed te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Gaan jullie nog letten op de meta qua pvp level? Is die nog 120? Of knallen jullie gewoon lekker door voor NG++++ etc :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Ik speel nu in een game bij een maatje. Werkt opzich goed alleen wel irritant dat je na elke boss eruit wordt gehaald. Ook kan je niet te ver vanaf de summon gaan (of er ging wat anders mis).
Het paardje mis je ook wel maar dat is te overzien.

Leuke is wel dat we meerdere invaders al gehad hebben die dan tegen twee man moet :+
Bij de tweede stond ik beneden en mijn maat op een berg, ik zeg hoe hij maar beneden kan springen zonder dood te vallen en de invader wilt hem achterna gaan.

Sprong alleen mis en viel dood zo recht voor mijn neus :+
Erg jammer dat ik die niet had opgenomen!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 4acesNL
Yes! Margit verslagen. Eindelijk verder. 😊
Zo een 17 bazen omgelegd om daar te komen. 😅

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Wat kun je jezelf verliezen in deze wereld, niet normaal :D
Nadat ik vanuit Limgrave helemaal naar het oosten ben gereisd en later via Fort Gael weer in een andere regio terecht ben gekomen en noord van Stormveil Castle wéér een nieuw gebied ontdekte moest ik mezelf dwingen om even een stapje terug te doen omdat er nog twee leuke baasjes op het programma stonden.

Eerst één van de Evergoal baasjes
spoiler:
Bloodhound Knight Dariwill, die ik qua beweging wel iets weg vind hebben van de Dancer of the Boreal Valley:
YouTube: ELDEN RING™ Bloodhound Knight Darriwil bossfight

De eerste paar pogingen had ik mijn Uchigatana in twee handen maar ik merk dat ik het met zwaard én schild toch lekkerder vind spelen.

Daarna de eerste échte baas aangepakt

Deze kostte me twee pogingen. Wellicht dat ik met mijn level 30 lichtelijk OP was maar buiten dat ben ik zelf natuurlijk een baas :+

Nu Stormveil Castle een beetje aan het verkennen en hetgeen waar ik in de Souls games de grootste hekel aan heb (lees: moeite mee heb) is hier in overvloed aanwezig, namelijk ridders met grote wapens en schilden.
Maar jongens toch, wat een game!
18 uur onderweg nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 420148

Superkiwi schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:25:

Daarna de eerste échte baas aangepakt
Wie gaat het hem vertellen 👀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:09
Net voor de grap een nieuw karakter aangemaakt en binnen 2 uur een +9 somber wapen geregeld. Margit in 2 klappen neer maakt de uitdaging toch wel minder. Wel leuk om even wat te spelen in volgende playtroughs met verschillende builds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:16
Komt goed. Oefening baart kunst. Ik had ook veel pogingen nodig. Op en gegeven moment klikt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
ArnoldSmiley schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:46:
[...]

Komt goed. Oefening baart kunst. Ik had ook veel pogingen nodig. Op en gegeven moment klikt het
Had hm al verslagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:16
KneoK schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:16:
[...]

Ik denk dat ik een groot gedeelte van de grote bazen wel gehad heb. Ik heb sowieso alle Great Runes gepakt en ingewisseld, volgens mij alle draken op 1 na (die Borealis ijsdraak, die ga ik nog een poging geven voordat ik het spel echt uitspeel) en sowieso wel alle content die ik gedaan wilde hebben.

Ik twijfel ook nog een beetje over NG+, want ik wil eigenlijk ook kijken welke wapens en armor ik gemist heb, dat zal nog wel een hoop zijn. Tijdens mijn reisje om alle Bells voor de upgrade materials te pakken kwam ik al weer zoveel gemiste content tegen, echt bizar. Dan denk je dat je na 100+ uur het meeste wel gezien hebt :P

Om de uitdaging een beetje terug te pakken, dacht ik in NG+ te gaan dual wielden. Een brass shield en Bloodhound's Fang is zeker geen easy mode, maar maakt sommige content wel minder uitdagend.
Wat bedoel je met Brass Shield i.c.m. BF? Is dat een hardhitter o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-05 17:16
Godrick net ook verslagen, wel met de NPC erbij overigens... Maakt het leven iets makkelijker :) Had in totaal vier pogingen nodig waarvan twee met de NPC.

Nu ga ik lekker op mijn gemakje heel dat kasteel uitkammen. Volgens mij heb ik wel het nodige gemist (understatement) Ik ben de komende weken/maanden nog wel zoet met deze game denk ik zo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Joetje079 op 07-03-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Joetje079 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:56:
Godrick net ook verslagen, wel met de NPC erbij overigens... Maakt het leven iets makkelijker :) Had in totaal vier pogingen nodig waarvan twee met de NPC.

Nu ga ik lekker op mijn gemakje heel dat kasteel uitkammen. Volgens mij heb ik wel het nodige gemist (understatement) Ik ben de komende weken/maanden nog wel zoet met deze game denk ik zo ;)
Waar stond ie dan? Ik kon hm echt niet vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
crimby schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Waar stond ie dan? Ik kon hm echt niet vinden!
spoiler:
Bij die site of grace vlak voor de boss kan je naar links en achter die reus zit een kamertje waar een vrouwtje staat. Als je met haar een conversatie gehad hebt dan komt er vlak voor de ingang van de baas zo'n summon sign op de grond waar je haar kan summonen

[ Voor 6% gewijzigd door Joetje079 op 07-03-2022 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

ArnoldSmiley schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:51:
[...]

Wat bedoel je met Brass Shield i.c.m. BF? Is dat een hardhitter o.i.d.?
Bloodhound's Fang op +10 met quality build geeft veel damage en bleed build up, Brass Shield is gewoon een fijne met 100% phys negation en redelijke defensive stats.

Samen met mijn Mimic procced bleed veel en door mijn talisman krijg ik daar weer extra damage van. Leuke combi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Hebben jullie Death Blight Build al gezien?
[Streamable: what_the_absolute_fuck_is_the_death_blight_build-ntzxqfhzssl81]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ti3STOBZkq0nbVc7pw78Ngk6gNU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BeAfM67ZU2XVWGU2wDoSgmZ0.jpg?f=user_large

EDIT: Blight Build need a fix.

[ Voor 14% gewijzigd door LadyVodka op 07-03-2022 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-05 22:10
MrVegeta schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:10:
Het waren een leuke 10 uren. De eerste 3 waren kut. Maar nu start de game, ook na een reinstall, niet meer op. Lekker is dat :p
Op de PC? Al geprobeerd zonder MSI Afterburner/Rivatuner of een andere software die een overlay over je scherm heen kan leggen? Bij mij was dat het probleem. Las ook dat voor veel mensen het hielp om de Epic Game Launcher te updaten 8)7 good luck

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sebastiaannn schreef op maandag 7 maart 2022 @ 21:51:
[...]
Op de PC? Al geprobeerd zonder MSI Afterburner/Rivatuner of een andere software die een overlay over je scherm heen kan leggen? Bij mij was dat het probleem. Las ook dat voor veel mensen het hielp om de Epic Game Launcher te updaten 8)7 good luck
Uiteindelijk gewoon kop koffie gehaald in de black screen en na 4 minuten startte de game op.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Woodsy
Greatsword schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:11:
@Woodsy Veel plezier in Stormveil Castle. De eerste keer dat ik daar kwam, kon ik er met mijn verstand niet bij hoe groot en complex dat gebouw in elkaar zit. Met andere woorden daar zal je meer dan een avondje zoet mee zijn ;)
Het was een episch avontuur van 2 uur en 3 kwartier, maar wat een level ontwerp! Ik heb continu op het puntje van mijn stoel gezeten. Je wilt eigenlijk op momenten van het uitzicht genieten, maar tegelijk kan het op ieder moment misgaan door een seconde van onoplettendheid. De sfeer is ongeëvenaard. Ik heb echt klamme handen nu. Je moet hier ook blind ingaan. Je loopt met je laatste flask; ga je links of rechts? Niet wetende waar de volgende grace is. In de volgende kamer klinkt het armor van een ogenschijnlijk grote vijand. Op de achtergrond hoor je van alles grommen en krijsen…

spoiler:
Volgens mij valt er nog van alles te ontdekken in het kasteel, maar Godrick is bij de zesde poging neergegaan.

Nu maar weer 2 dagen nadenken over mijn volgende stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Pfffff,
Zit nog steeds aan het begin met die ridder in het water, blijf maar doodgaan.
Nog geen open wereld voor mij 😪😪😪

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Oké, ik denk dat ik het spel toch langzaamaan begin door te krijgen; je moet alle bekende concepten en dat wat je denkt te weten over het spelen van een game gewoon loslaten / vergeten. :P O-)

Gewoon lekker op m'n gemak de wereld verkennen, runes farmen, levelen en items / chests / equipment vinden. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWqlb0b8Rv6IO1FF25tG3Mgyuw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TH2cc4S0lF6T8B6jG9xndT5W.png?f=fotoalbum_large

Oh, en vloeken ... af en toe ook een beetje vloeken. :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-05 22:10
Ton Hasselt schreef op maandag 7 maart 2022 @ 23:21:
Pfffff,
Kijk anders even de eerste paar minuten van deze beginner's guide over de combat, denk dat het een boel helpt om bewust te zijn van de systemen. Qua reactievermogen en snelheid van knopjes drukken is het echt goed te doen.
YouTube: The Beginner's Guide to Elden Ring
Woodsy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 23:12:
[...]

Het was een episch avontuur van 2 uur en 3 kwartier, maar wat een level ontwerp!
Dat was echt een waanzinnig level inderdaad, zo veel te ontdekken, zo veel paden. Wat ik ook weer goed gedaan vond was dat je voor een hoop van de 'geheime' gebieden eerder in het level hints kreeg, zoals een item wat je in de verte kon zien gloeien, om je aan te sporen om toch even op zoek te gaan naar dat verborgen paadje. Ik had zelf geloof ik wel aardig veel gevonden maar dan heb ik op het eind toch een lift niet geactiveerd en zie ergens in de verte nog een item liggen 8)7 . Dat level zit echt bom vol geheimen maar gelukkig weet ik uit ervaring met FromSoft dat ze de belangrijkste items nooit zo goed verstoppen en dat het je playthrough totaal niet beïnvloed als je niet álles weet te vinden. Maar het blijft leuk om er naar te zoeken.

Die mindset van om elk hoekje gluren op zoek naar een geheim nam ik in het begin ook mee naar de open wereld, letterlijk naar elke uithoek toe, overal omheen lopen en achter kijken. Maar dat probeer ik mezelf hard af te leren hoor, er ligt toch niks wat de moeite waard is. Ze stoppen de belangrijke loot echt op plekken die een beetje logisch zijn, landmarks die je al vanaf een afstandje kan zien, in de buurt van een uitkijkpunt of een pad of een gebouw, etc. Slim leveldesign waardoor je aandacht automatisch richting de interessante plekken wordt getrokken, als je je ogen openhoudt en naar je gevoel luistert.

Maar ik merk dat ik dat leveldesign van Dark Souls zó gewend ben en dat ik een type mens ben die gewoon niks over het hoofd wil zien :P dat ik alsnog probeer om systematisch elke vierkante meter uit te kammen 8)7 . Is geen reet aan en kost me bakkenvol met tijd om elke keer de uiterste randjes van de map op te zoeken om een plantje te kunnen plukken. Als een soort metaaldetector zigzaggend een gebied uitkammen is ook niet goed voor de immersion, maargoed effe wennen zullen we maar zeggen.

Maar daarom vind ik wel dat een game als deze het beste werkt in de wat afgeslotener gebieden, die wereld ertussen had wat mij betreft wel iets minder uitgestrekt open kunnen zijn. In een Dark Souls 3 wist je na een paar playthroughs waar werkelijk élk item lag, kende je elke hoek en spleet uit je hoofd, en dat had ook wel z'n charme, dat zie ik hier wat minder snel gebeuren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Zo, NG+ here we come

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebmLD4Cyqh9e-byj6A_4lhhq7KE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JraEKrGzIC8GVwh9auNSiLgm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Laatst online: 12-05 18:28
Ton Hasselt schreef op maandag 7 maart 2022 @ 23:21:
Pfffff,
Jij bent net na het begin naar beneden gesprongen? Dat heb ik gedaan omdat de game nog aan het installeren was en ik de open wereld niet in kon. Ben er niet meer uit kunnen komen en ben opnieuw begonnen nadat de installatie klaar was zodat ik de open wereld in kon gaan.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ben je een halve eeuw oud en dan zit je op het werk tactieken te bedenken om de Crucible Knight te verslaan :+

Deze game pakt je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:47
Lekker Ventje schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:48:
[...]

Jij bent net na het begin naar beneden gesprongen? Dat heb ik gedaan omdat de game nog aan het installeren was en ik de open wereld niet in kon. Ben er niet meer uit kunnen komen en ben opnieuw begonnen nadat de installatie klaar was zodat ik de open wereld in kon gaan.
Ik had daar ook al zitten kijken toen ik net begon (zo te horen goed dat ik er toen niet ingesprongen ben)

Iemand er al eens met een fakkel ingesprongen zodat je wat kan zien? Is daar überhaupt nog iets en is er een uitweg? (kan me toch niet voorstellen dat je er wel in kan springen, maar er vervolgens niet meer uit komt, of suicide kan plegen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Bloedvat schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 08:44:
[...]

Ik had daar ook al zitten kijken toen ik net begon (zo te horen goed dat ik er toen niet ingesprongen ben)

Is daar überhaupt nog iets en is er een uitweg?
spoiler:
het is een zeer klein tutorial gebied met slechts een handjevol nauwelijks agressieve vijanden.
Aan het eind moet je het opnemen tegen de tutorial baas (een knight) die met een paar klappen redelijk snel neer is, daarna kun je er weer uit. Als je moeite hebt met deze baas: probeer de block counter of backstab, die werken heel goed

Als je dit gebied niet uitkomt ga je het in de wijde wereld nog zwaar krijgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Bloedvat @Lekker Ventje
spoiler:
Daar beneden zit de combat tutorial, welke na een simpele miniboss (een soldaat welke je in de overworld overal tegen komt) eindigt op de rots boven het punt waar je naar beneden sprong, daar spring je van af en dan ben je weer bij het spook in de stoel.

Aan het einde op de rots (net voordat je weer naar beneden springt naar het spook) vind je een gesture als beloning. Dus ook als je al bekend bent met de combat kan het interessant zijn om er even snel doorheen te gaan.

Eens met @Superkiwi overigens, als je daar al moeite mee hebt / verdwaald raakt ga je het heel erg moeilijk krijgen in de rest van het spel. :X

[ Voor 43% gewijzigd door D4NG3R op 08-03-2022 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
Superkiwi schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:17:
[...]

spoiler:
het is een zeer klein tutorial gebied met slechts een handjevol nauwelijks agressieve vijanden.
Aan het eind moet je het opnemen tegen de tutorial baas (een knight) die met een paar klappen redelijk snel neer is, daarna kun je er weer uit. Als je moeite hebt met deze baas: probeer de block counter of backstab, die werken heel goed

Als je dit gebied niet uitkomt ga je het in de wijde wereld nog zwaar krijgen ;)
Mmmz. Ik heb dat gebied blijkbaar overgeslagen zonder dat ik het wist. Of ik ben het al vergeten want ik kan het me echt niet meer herinneren 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Joetje079 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:25:
[...]

Mmmz. Ik heb dat gebied blijkbaar overgeslagen zonder dat ik het wist. Of ik ben het al vergeten want ik kan het me echt niet meer herinneren 😅
Je bent niet de enige ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanthian
  • Laatst online: 07-05 14:08
spoiler:
Crucible Knight heb ik gisteren eindelijk verslagen, Margit en Godrick waren makkelijk vergelijken hem.
Uiteindelijk voor elkaar gekregen door middel van Parrying. Het hielp ook dat Bloodfang OP is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Stiekem baal ik wel een beetje van de Blasphemous Blade die ik heb gevonden voor mijn STR/FTH character. De weapon art (een projectile met veel range en veel damage) is zo goed dat het zonde is van mijn FP om mijn offensieve incantations te casten. Die zijn lang niet zo goed.

Daarnaast vond ik het ook leuk om utility incantations te gebruiken zoals heals en buffs, maar het zwaard healed bij iedere gekillde mob (en niet zo zuinig ook), dus ook die incantations zijn ineens vrijwel waardeloos geworden (behalve bij bosses).

spoiler:
Tel daar bij op dat je mimic ook de weapon art spammed, waardoor grote vijanden en bosses snel staggeren en je hebt echt een veel te sterk wapen.

Dus zowel m'n offensieve en utility incantations kunnen eigenlijk de prullenbak in. Ik zou hem natuurlijk ook van een berg kunnen smijten ergens, maar het voelt ook weer niet goed om mezelf te straffen door het dan weer niet te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 08-03-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-05 15:09

SD5k

>4&X

yinx84 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:02:
Stiekem baal ik wel een beetje van de Blasphemous Blade die ik heb gevonden voor mijn STR/FTH character. De weapon art (een projectile met veel range en veel damage) is zo goed dat het zonde is van mijn FP om mijn offensieve incantations te casten. Die zijn lang niet zo goed.

Daarnaast vond ik het ook leuk om utility incantations te gebruiken zoals heals en buffs, maar het zwaard healed bij iedere gekillde mob (en niet zo zuinig ook), dus ook die incantations zijn ineens vrijwel waardeloos geworden (behalve bij bosses).

spoiler:
Tel daar bij op dat je mimic ook de weapon art spammed, waardoor grote vijanden en bosses snel staggeren en je hebt echt een veel te sterk wapen.

Dus zowel m'n offensieve en utility incantations kunnen eigenlijk de prullenbak in. Ik zou hem natuurlijk ook van een berg kunnen smijten ergens, maar het voelt ook weer niet goed om mezelf te straffen door het dan weer niet te gebruiken.
Ik speel ook met een vergelijkbare build, hoe zijn jouw stats nu verdeeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
SD5k schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:06:
[...]

Ik speel ook met een vergelijkbare build, hoe zijn jouw stats nu verdeeld?
Ik mik op 40, 40, 40, 30 voor VIG, END, STR en FTH respectievelijk.

Idee is/was om een paladin achtige tank te zijn met zowel damage als utility incantations. Mobs tanken met een greatshield en hun fouten afstraffen met Guard Counters. Hoge survivability door buffs en heals, hier en daar een offensieve damage incantation als ik op range kans zie om schade te doen.

[ Voor 37% gewijzigd door yinx84 op 08-03-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Laatst online: 12-05 18:28
Superkiwi schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:17:
[...]

spoiler:

Geen tutorial gezien daar, werd wel meteen ingemaakt door een soldaat. Heb verder in de open wereld weinig problemen tot nu toe omdat ik als caster sowieso niet te dichtbij moet komen. Ik ben niet zo van het duiken en rollen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Pagina: 1 ... 23 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten