Pmuchiha tijntje schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:58:
Kan iemand mij helpen met de locatie van Malenia, graag in spoiler tags. Ik ben inspoiler:Elphael, en heb de checkpoints (inner wall, Drainage Channel en Prayer Room. Maar ik heb geen idee waar ze is.
Thanks, maar van de link die je me stuurde kom ik er nog steeds niet uit. Ik zie iets over het hoofd:
spoiler:
https://www.windowscentral.com/elden-ring-how-find-malenia
You can either kill them or run past them; either way, get past them to find the Elphael Inner Wall Site of Grace. Continue through the nearby door, heading southeast until you run into a small Scarlet Rot poison swamp.
From here, keep moving southeast through the swamp until you reach its exit. Soon after, you'll come across an elevator; take the elevator down and move through the room with the large red flower. In the next room, you'll find a Site of Grace and the door that leads to Malenia's boss fight.
You can either kill them or run past them; either way, get past them to find the Elphael Inner Wall Site of Grace. Continue through the nearby door, heading southeast until you run into a small Scarlet Rot poison swamp.
From here, keep moving southeast through the swamp until you reach its exit. Soon after, you'll come across an elevator; take the elevator down and move through the room with the large red flower. In the next room, you'll find a Site of Grace and the door that leads to Malenia's boss fight.
Ik ben gewoon bij die Site of Grace, maar dan loop ik vast. En ik zou er bijna moeten zijn.
Edit: ik denk dat ik de gang gevonden heb... Nu nog overleven.
Ja dus. In een gebouwtje waar alleen dood en verderf heersde en ik al paar keer dood was gegaan en niet goed gekeken had....
Thanks voor de hulp
[ Voor 10% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-03-2022 23:16 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Zo, na eergisteren een “ragequit” te hebben omdat ik echt nonstop dood ging, vanavond het spel weer opgepakt. Twee daagjes rust deden wonderen!
Inmiddels een stuk verder en een derde boss verslagen inclusief wat mini bosses.
De Uchigatana is bijna +16 maar Demi Human ashes blijven steken op +5, geen idee waar ik die Grave Glovewort 6 kan vinden.
Zit nu alleen weer in een fase dat ik werkelijk geen idee heb waar ik geen moet
Inmiddels een stuk verder en een derde boss verslagen inclusief wat mini bosses.
De Uchigatana is bijna +16 maar Demi Human ashes blijven steken op +5, geen idee waar ik die Grave Glovewort 6 kan vinden.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Iemand anders al een crash to desktop gehad bij het joinen van anderen die jou summonen? Heb er nu inmiddels twee keer last van gehad.
edit: nog een andere is dat op het scherm dat ik speel ik altijd na het afsluiten van ER ik na een seconde of vijf à tien voor een seconde of twee een zwart beeld krijg, dit zal ongetwijfeld een GPU driver dingetje zijn i.c.m. ER, maar bepaald vlekkeloos is de release op pc zeker niet.
Mis je een smithing stone? Open de wiki map en zoek even eentje waar je waarschijnlijk nog niet geweest bent en je kunt door. Je wilt graag gear welke je een coop-player zag gebruiken, je zoekt het op en rent naar die spot.
Hierbij komt het (eigenlijk wel noodzakelijke gebruik van) je summon, torrent, om langere afstanden af te leggen. Je kunt een sprintje trekken naar de volgende dungeon of site of grace en je gaat door.
Het idee van een open wereld vind ik prachtig, maar ik merk dat ik het lastig vind om mijzelf niet voorbij te spelen en puur op objectives te spelen in plaats van genieten van de game. Ik vraag mij ook af wat de open wereld zal doen voor de replayability van ER t.o.v. de Souls games. Waar ik in de eerdere FromSoft games beduidend minder last had van mijn RPG-min-max-OCD merk ik dat dit bij ER voor mij wel een pijnpuntje is om het spel te ervaren zoals ik het zou willen - en tuurlijk heb ik dit zelf in de hand door de wiki niet te openen, maar die drempel is laag -.
De open wereld maakt een legacy dungeon zoals Stormveil Castle wel echt geweldig zo veel manieren; van de enige Site of Grace naar de andere te gaan en weer andere wegen te unlocken door bepaalde deuren te openen of shortcuts te gebruiken en een sprong te maken.
edit: nog een andere is dat op het scherm dat ik speel ik altijd na het afsluiten van ER ik na een seconde of vijf à tien voor een seconde of twee een zwart beeld krijg, dit zal ongetwijfeld een GPU driver dingetje zijn i.c.m. ER, maar bepaald vlekkeloos is de release op pc zeker niet.
Ik irriteer mij een beetje aan de open wereld opzet. Aan de ene kant super vet dat je alle kanten op kunt (totdat je door je ervaring (en/of gear) gelimiteerd wordt), maar je mist inderdaad zooi. Eveneens weet je ook niet echt of je nu hard dood gaat omdat je zo slecht bent of omdat je hier eigenlijk niet moet rondlopen. Dat vond ik wel het mooie aan de DS2 ervaring, semi openworld waarbij je bij je volgende playthrough je route redelijk vrij uitstippelde, maar nu is alles mogelijk.snmght schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:18:
Ik ben er nog niet over uit of ik de open wereld ook beter vindt dan een meer lineaire game zoals de Dark Souls reeks. Het is geweldig dat je altijd ergens naar toe kunt maar het maakt wel dat de kans om iets te missen enorm is en dat je (ik althans) alle kanten op schiet. Ik heb nu ook bazen gehad die ik in een paar klappen om leg en/of die mij niet kunnen damagen omdat ik moeiteloos alles tank met mijn schild.
Mis met de somber smithing stones ook gewoon de 5 t/m 7 en heb dan wel weer een 8 en een 9 gevonden.
Er zijn ongetwijfeld gebieden waar ik nog niet geweest ben waar ik nu helemaal voor overlevelt ben.
Vind het heerlijk nog steeds om alles te ontdekken maar dat zijn wel wat kanttekeningen.
Mis je een smithing stone? Open de wiki map en zoek even eentje waar je waarschijnlijk nog niet geweest bent en je kunt door. Je wilt graag gear welke je een coop-player zag gebruiken, je zoekt het op en rent naar die spot.
Hierbij komt het (eigenlijk wel noodzakelijke gebruik van) je summon, torrent, om langere afstanden af te leggen. Je kunt een sprintje trekken naar de volgende dungeon of site of grace en je gaat door.
Het idee van een open wereld vind ik prachtig, maar ik merk dat ik het lastig vind om mijzelf niet voorbij te spelen en puur op objectives te spelen in plaats van genieten van de game. Ik vraag mij ook af wat de open wereld zal doen voor de replayability van ER t.o.v. de Souls games. Waar ik in de eerdere FromSoft games beduidend minder last had van mijn RPG-min-max-OCD merk ik dat dit bij ER voor mij wel een pijnpuntje is om het spel te ervaren zoals ik het zou willen - en tuurlijk heb ik dit zelf in de hand door de wiki niet te openen, maar die drempel is laag -.
De open wereld maakt een legacy dungeon zoals Stormveil Castle wel echt geweldig zo veel manieren; van de enige Site of Grace naar de andere te gaan en weer andere wegen te unlocken door bepaalde deuren te openen of shortcuts te gebruiken en een sprong te maken.
spoiler:
Ik vraag mij bijvoorbeeld af hoeveel mensen hier Stormveil Castle doorgespeeld hebben (via de side entrance) en ook de Lion Guardian demi-boss meegepakt hebben? 
[ Voor 95% gewijzigd door True op 06-03-2022 00:15 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Tot aan dat eerste kasteel ging het me best goed af maar na die eerste Boss daar valt het Git Gud me zwaar tegen. From heeft de mobs wel een portie Gitgud gegeven, volgens mij hebben sommigen lockon waardoor om ze heen rollen of lopen niet meer werkt. Er lopen daar ridders rond waar ik helemaal niets van snap, als ze eenmaal gaan aanvallen kom ik er niet meer tussen. Aan die vogels daar kan ik ook weinig patroon herkennen.
Dus ik ben maar weer even met mijn paard de hort op om er even vijf levels bij te plussen
. Er zijn meer mogelijkheden om elders te levellen en er zijn meer savepoints maar ik zou hem zeker niet makkelijker noemen dan DeS, DS of BB. Ik heb langer over
Dus ik ben maar weer even met mijn paard de hort op om er even vijf levels bij te plussen
spoiler:
gedaan dan over Margit
spoiler:
Maneater
Main gate bedoel jeTrue schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:50:toon volledige bericht
Iemand anders al een crash to desktop gehad bij het joinen van anderen die jou summonen? Heb er nu inmiddels twee keer last van gehad.
[...]
Ik irriteer mij een beetje aan de open wereld opzet. Aan de ene kant super vet dat je alle kanten op kunt (totdat je door je ervaring (en/of gear) gelimiteerd wordt), maar je mist inderdaad zooi. Eveneens weet je ook niet echt of je nu hard dood gaat omdat je zo slecht bent of omdat je hier eigenlijk niet moet rondlopen. Dat vond ik wel het mooie aan de DS2 ervaring, semi openworld waarbij je bij je volgende playthrough je route redelijk vrij uitstippelde, maar nu is alles mogelijk.
spoiler:Ik vraag mij bijvoorbeeld af hoeveel mensen hier Stormveil Castle doorgespeeld hebben (via de side entrance) en ook de Lion Guardian demi-boss meegepakt hebben?
Nee juist side entrance en toch die boss meepakken.
Ahhh zo , sorry.True schreef op zondag 6 maart 2022 @ 01:45:
[...]
Nee juist side entrance en toch die boss meepakken.
Ik heb het gedaan op de eerste playthrough jammer genoeg was hij gewoon een mini boss en geen demi god. Wel moeilijk op dat level.... later word hij gewoon een random enemy waar er soms wel 3 van rondlopen, een beetje jammer later in de game dat er van alles gerecycled word op een beste cheape manier.
Verder 10/10
Voor de Trophy/Achievment hunters onder ons
https://www.powerpyx.com/elden-ring-trophy-guide-roadmap/
https://www.powerpyx.com/elden-ring-trophy-guide-roadmap/
In Stormveil kun je hem ook als random enemy zien aangezien er geen boss health bar is.Eduardo schreef op zondag 6 maart 2022 @ 04:37:
[...]
Ahhh zo , sorry.
Ik heb het gedaan op de eerste playthrough jammer genoeg was hij gewoon een mini boss en geen demi god. Wel moeilijk op dat level.... later word hij gewoon een random enemy waar er soms wel 3 van rondlopen, een beetje jammer later in de game dat er van alles gerecycled word op een beste cheape manier.
Verder 10/10
Gistermiddag begonnen aan 'Elden Ring' (verder: ER). Het is m'n eerste 'SoulsBorne-game' en ik moet zeggen: it's something else. 
Ik ben best bekend met het ARPG-genre, maar ik voel mij echt een leek wanneer ik ER speel; het is aardig overweldigend allemaal en de 'learning curve' is steep - imho.
Nu nog druk bezig met verkennen, maar dat verkennen wordt soms streng bestraft en ik heb het levelen nog niet echt onder de knie. Ik ben als level 10 'Confessor' (blijkbaar) nog niet sterk genoeg om mobs te bevechten, dus m'n runes verlies ik keer op keer.
Vinden van betere gear is mij nog niet gelukt, dus mijn standaard loadout blijft voorlopig equipped.
Verder: veel knoppen. Switchen van skills / spells / flasks en dat allemaal in the heat of a battle ... Frustrerend soms.
Maar damn, wat is het een gave wereld! Van characters en creatures tot aan de omgevingen: I like it a lot!
I will not give up!
/f/image/IjIfLJiJgwBudQnBmuqZZaaO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VYAWe4SbtOXGdhRWJi8FpbsM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/M9FWUkWwwhxB0yspCA3ZMTe1.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben best bekend met het ARPG-genre, maar ik voel mij echt een leek wanneer ik ER speel; het is aardig overweldigend allemaal en de 'learning curve' is steep - imho.
Nu nog druk bezig met verkennen, maar dat verkennen wordt soms streng bestraft en ik heb het levelen nog niet echt onder de knie. Ik ben als level 10 'Confessor' (blijkbaar) nog niet sterk genoeg om mobs te bevechten, dus m'n runes verlies ik keer op keer.

Vinden van betere gear is mij nog niet gelukt, dus mijn standaard loadout blijft voorlopig equipped.
Verder: veel knoppen. Switchen van skills / spells / flasks en dat allemaal in the heat of a battle ... Frustrerend soms.
Maar damn, wat is het een gave wereld! Van characters en creatures tot aan de omgevingen: I like it a lot!
I will not give up!
/f/image/IjIfLJiJgwBudQnBmuqZZaaO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VYAWe4SbtOXGdhRWJi8FpbsM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/M9FWUkWwwhxB0yspCA3ZMTe1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BWMOtF4cifr7zI0V87kEJLAy.png?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk via de frontgate gegaan. Ik werd helemaal tureluurs van dat kasteel. Vanaf Rampart Tower zat ik muurvastTrue schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:50:
even eentje waar je waarschijnlijk nog niet geweest bent en
spoiler:Ik vraag mij bijvoorbeeld af hoeveel mensen hier Stormveil Castle doorgespeeld hebben (via de side entrance) en ook de Lion Guardian demi-boss meegepakt hebben?
Grave Glovewort zojuist gevonden.Famous schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:44:
Zo, na eergisteren een “ragequit” te hebben omdat ik echt nonstop dood ging, vanavond het spel weer opgepakt. Twee daagjes rust deden wonderen!
spoiler:
.in Auriza Side Tomb
Vandaag maar eens uitzoeken hoe ik met de story verder moet
Demi human ashes fijner dan die 3 wolfjes? Ik zit nog steeds op +3. Ben nu zelf level 50Famous schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:26:
[...]
Grave Glovewort zojuist gevonden.
spoiler:.in Auriza Side Tomb
Vandaag maar eens uitzoeken hoe ik met de story verder moet
In mijn ogen wel, best wat HP en zijn ook 5 stuks.crimby schreef op zondag 6 maart 2022 @ 10:39:
[...]
Demi human ashes fijner dan die 3 wolfjes? Ik zit nog steeds op +3. Ben nu zelf level 50
Ben ook wel benieuwd naar Lhutel the Headless maar die kost teveel FP
Toch eens proberen dan! Wel tijd om die ook wat verder te levelen… vanavond maar eens op zoek naar die tier 4 bloempjesFamous schreef op zondag 6 maart 2022 @ 11:02:
[...]
In mijn ogen wel, best wat HP en zijn ook 5 stuks.
Ben ook wel benieuwd naar Lhutel the Headless maar die kost teveel FP
De main story is echt niets voor mij.. lvl42, sword +4, wolf pack +2, armor, noem maar op. En nog krijg ik Mar niet verslagen
Ik ga lekker van het uitzicht genieten in het spel en de map bij elkaar verzamelen. Meer zit er niet in vrees ik.

Ik ga lekker van het uitzicht genieten in het spel en de map bij elkaar verzamelen. Meer zit er niet in vrees ik.
Dan roep je toch wat hulp in?BizzieBis schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:23:
De main story is echt niets voor mij.. lvl42, sword +4, wolf pack +2, armor, noem maar op. En nog krijg ik Mar niet verslagen![]()
Probeer zo min mogelijk online te zoeken maar dit kan ik niet zelf uitvogelen.
Dit is mijn start wapen (samurai):
Dit wapen heb ik ergens opgepikt:

Hoe werkt die attack power berekening? Lijkt me iets van weapon * dex, en dan is die + een base attack power modifier?
Nog een vraagje over de FP cost. FP Is toch de magic? Waarom kost het magic om een zwaard te gebruiken? Of is dat enkel wanneer je een skill op je wapen zet die FP kost?
Als laatste beetje een general question. Zoals je kan zien ga ik met het tweede weapon naar een heavy load, dat zie ik niet zitten. Moet ik dan mijn endurance verhogen zodat de max equip load omhoog gaat?
Sorry als dit al vaak is gevraagd, probeer zo min mogelijk externe informatie te verkrijgen.
// edit. Ik heb wat gevonden > https://eldenring.wiki.fextralife.com/Equip+Load
30-69.9% ratio is een normal roll (daarboven heavy roll). Mijn max equip load nu is 54.5. 69.9% daarvan is 38. Daar zit ik nu onder. Met dat andere weapon equiped is mijn load 41.8 en dat is ~77% van 54.5.
Dus als ik een normal load (69.9%) wil met deze equipment moet ik een max load hebben van 59.8.
//edit2. Oh ik kan natuurlijk ook gewoon mijn boog niet equipen. Dat scheelt ook net genoeg...

Hoe werkt die attack power berekening? Lijkt me iets van weapon * dex, en dan is die + een base attack power modifier?
Nog een vraagje over de FP cost. FP Is toch de magic? Waarom kost het magic om een zwaard te gebruiken? Of is dat enkel wanneer je een skill op je wapen zet die FP kost?
Als laatste beetje een general question. Zoals je kan zien ga ik met het tweede weapon naar een heavy load, dat zie ik niet zitten. Moet ik dan mijn endurance verhogen zodat de max equip load omhoog gaat?
Sorry als dit al vaak is gevraagd, probeer zo min mogelijk externe informatie te verkrijgen.
30-69.9% ratio is een normal roll (daarboven heavy roll). Mijn max equip load nu is 54.5. 69.9% daarvan is 38. Daar zit ik nu onder. Met dat andere weapon equiped is mijn load 41.8 en dat is ~77% van 54.5.
Dus als ik een normal load (69.9%) wil met deze equipment moet ik een max load hebben van 59.8.
//edit2. Oh ik kan natuurlijk ook gewoon mijn boog niet equipen. Dat scheelt ook net genoeg...
[ Voor 26% gewijzigd door MrVegeta op 06-03-2022 12:38 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
FP cost is de cost v.d. special attack. Sommige weapons hebben een special attack die FP kost.MrVegeta schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:28:toon volledige bericht
Probeer zo min mogelijk online te zoeken maar dit kan ik niet zelf uitvogelen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
M.b.t. equip load moet je gewoon equip/unequip van gear doen en kijken of je nog in med. load zit, niet te zwaar aan tillen. (pun intended)
p.s. de BH fang is een redelijk OP weapon in vergelijking met andere early game weapons. Blood stacks zijn super goed tegen mobs met veel hp (en dus ook bosses).
Ik zou niet weten hoe. Ik had gehoopt dat dit spel redelijk te spelen was zonder YouTube en Google. Maar tot nu toe is het niet te doen zonder. Je krijgt bijna geen feedback in het spel zelf.
Speel je op de xbox?BizzieBis schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:42:
[...]
Ik zou niet weten hoe. Ik had gehoopt dat dit spel redelijk te spelen was zonder YouTube en Google. Maar tot nu toe is het niet te doen zonder. Je krijgt bijna geen feedback in het spel zelf.
Ik wil best even helpen, geen probleem!
Heerlijk toch, dat gevoel van avontuur!BizzieBis schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:42:
[...]
Wat is het punt van offline spelen als je nog steeds kan worden invaded? Echt, ben je lekker bezig, komt er zo'n pipo je aanvallen

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Bedankt voor het aanbod, maar ik zal het toch zelf voor mekaar moeten krijgen. Anders kan ik de volgende boss al helemaal vergetenFamous schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:50:
[...]
Speel je op de xbox?
Ik wil best even helpen, geen probleem!
Of misschien toch voor een andere class gaan. Ik vind de Confessor tot nu toe helemaal niks.
Dat zijn dan npc invaders, vaak lang niet zo lastig als echte spelers.MrVegeta schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:58:
Wat is het punt van offline spelen als je nog steeds kan worden invaded? Echt, ben je lekker bezig, komt er zo'n pipo je aanvallen
Moet je die in die hall eens proberen bij de blacksmith….Loei123 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:08:
[...]
Dat zijn dan npc invaders, vaak lang niet zo lastig als echte spelers.
Je mag best af en toe wat opzoeken toch. Anders is bijna niet te doen. Vooral als je nu al klaagt zou ik gewoon even kijken hoe of wat. Is toch heel wat anders dan bv een 100% playtrough te bekijken op YouTube.BizzieBis schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:42:
[...]
Voor het helpen door andere spelers kijk hier even:
https://www.pushsquare.co...tiplayer-and-summons-work
Succes en hou vol 👊🏻
Ik heb ff wat hulp nodig. Loop sibds vrijdag al vast op Godrick:
Katana +5 met DEX op 30.
Welke Ashes of War zou ik het beste kunnen toepassen? Ik snap die stats niet. Qua getallen lijkt het met Ashes slechter te worden, mijn scaling gaat wel van D naar C. Maar hoeveel meer dmg doet dat dan?
Ashes Spirits: Die Banished Knight Oleg; ik heb te weinig FP die in te zetten. Is die goed? Dan ga ik wel ff wat levellen qua FP.
Katana +5 met DEX op 30.
Welke Ashes of War zou ik het beste kunnen toepassen? Ik snap die stats niet. Qua getallen lijkt het met Ashes slechter te worden, mijn scaling gaat wel van D naar C. Maar hoeveel meer dmg doet dat dan?
Ashes Spirits: Die Banished Knight Oleg; ik heb te weinig FP die in te zetten. Is die goed? Dan ga ik wel ff wat levellen qua FP.
Geen idee, ik gebruik hem zonder Ashes of War en heb hem inmiddels +16. Gaat prima, we hebben sowieso al Unsheathe erop met passive blood loss.ArnoldSmiley schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:29:
Katana +5 met DEX op 30.
je kan altijd nog de ingame summonen erbij laten helpenBizzieBis schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:23:
De main story is echt niets voor mij.. lvl42, sword +4, wolf pack +2, armor, noem maar op. En nog krijg ik Mar niet verslagen![]()
tussen de grace en slagveld zou een gele summonsign moet zijn,
L42 zou meer als genoeg moeten zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door reaL_G op 06-03-2022 15:19 ]
GiTS
Dat wordt in het spel gewoon uitgelegd - als ik mij niet verkeerd herinner direct wanneer je langs de eerste summon statue heen loopt, de tutorial prompts uit staan en/of niet gelezen toevallig?BizzieBis schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:42:
[...]
Je kan deze terug vinden in je inventory bij een van de tabbladen, staat een hele pagina met plaatjes en uitleg.
Hoe denkt men hier eigenlijk over bleed? Ik verwacht redelijk snel een nerf, in ieder geval voor PvP.
Het gaat echt nergens over hoe snel je dat op spelers kan proccen, vooral gezien het feit dat de bleed buildup door iframes heen gaat*.
*Al moet daarbij wel gezegd worden dat dat 2 kanten uit gaat, je kan de bleed proc ook rollen.
[ Voor 55% gewijzigd door D4NG3R op 06-03-2022 15:23 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Je kan het damage verschil aflezen. De base + scaling van desbetreffende stat(s).ArnoldSmiley schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:29:
Katana +5 met DEX op 30.
Maar stat scaling wordt pas interessant wanneer je je wapen een aantal keer hebt geupgrade. Na elke upgrade ff kijken. Op een gegeven moment gaat het aanzienlijk schelen met de juiste stats en stat scaling op je wapen via ashes of war. Aan het begin doet t echter nog weinig en zal je er zelfs op achteruit gaan qua damage.
Ehm.. effe kort vraagje tussendoor..
Hoe switch ik tussen 1H en 2H?
Ik zie het nergens terug in de controller settings. (Ik gebruik een Dualshock 4)
(Ik zag net in een YT video dat je kennelijk echt de Katana beter als 2H kan gebruiken)
Hoe switch ik tussen 1H en 2H?
Ik zie het nergens terug in de controller settings. (Ik gebruik een Dualshock 4)
(Ik zag net in een YT video dat je kennelijk echt de Katana beter als 2H kan gebruiken)
Bij PS: driehoekje inhouden en dan R1Bloedvat schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:25:
Ehm.. effe kort vraagje tussendoor..
Hoe switch ik tussen 1H en 2H?![]()
That's it! Bedankt!
(Even for the record, ik heb de pc versie, maar speel lekker op de bank via Steam Link met een Dualshock 4
heb je alleen op dex ingezet?ArnoldSmiley schreef op zondag 6 maart 2022 @ 14:29:
Katana +5 met DEX op 30.
waarom niet op str?
ik zit met katana+8 en magic ash op 330 attack dex en str op mid 25.
kerel, ik snap het niet is beetje LULverhaal natuurlijk.

je heb meerdere FROM shitzoois al doorlopen.
het werkt niet echt veel anders.
ik zou die oleg ff laten, godrick knights of demi humans is beter voor nu.
GiTS
Echt he!
Hier heb je een map. Waar wil je heen? Ok, ga maar en zie maar wat je tegenkomt. Doei!
Geen vraagtekentjes, quest marks, pijltjes, compas vol icoontjes of wat voor geneuzel dan ook.
Gewoon ultieme vrijheid
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ja dat klopt, maar de gesummonde gast is nou niet bepaald een hulp. Die ligt binnen no-time gestrektD4NG3R schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:16:
[...]
Dat wordt in het spel gewoon uitgelegd - als ik mij niet verkeerd herinner direct wanneer je langs de eerste summon statue heen loopt, de tutorial prompts uit staan en/of niet gelezen toevallig?
Je kan deze terug vinden in je inventory bij een van de tabbladen, staat een hele pagina met plaatjes en uitleg.
Hoe kan je vijanden met schilden verslaan als mage?
Zelfs de skill die van achteren raakt doet erg weinig damage.
He doesn't knowMrVegeta schreef op zondag 6 maart 2022 @ 12:58:
NPC invaders werken ook in offline mode.
Atsiz schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:56:
Hoe kan je vijanden met schilden verslaan als mage?
- Vaker aanvallen zodat je ze staggered.
- Rollen en aanvallen.
- Parryen en aanvallen.
- Negeren en doorlopen.
- Andere spells proberen.
- Meer levelen.
- Zit je niet tegen mobs die eigenlijk te sterk zijn voor je SL?
- Git gud.
Die Bloodhound Fang wapen is wel erg sterk. Wel langzaam ...
Heerlijk die comments van jou 😅😅reaL_G schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:37:
[...]
heb je alleen op dex ingezet?
waarom niet op str?
kerel, ik snap het niet is beetje LULverhaal natuurlijk.![]()
Snap der nooi ene flikker van hoe die stats af te lezen. Was bij DS ook vaag.
Heb nu 160 +29
Met AoW ga ik naar 129 +57.
Mijn inziens schiet ik daar niks mee op
Ik snap die AOW ook niet echt. Mn att gaat er van naar beneden, dus wat heb ik er effectief aan?ArnoldSmiley schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:22:
[...]
Heerlijk die comments van jou 😅😅
Heb nu 160 +29
welke heb je nog meer?ArnoldSmiley schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:22:
[...]
Heerlijk die comments van jou 😅😅
Heb nu 160 +29
heb je er geen die andere stats meescalen?
ice, fire, holy, etc anders zou ik ff meer gaan zoeken.
als andere stats meeschalen dan kan het meer voordeel geven dan als er alleen een letter omgaat.
voornamelijk doe je het of voor de ash (actie), of een damagetype toe te voegen.
GiTS
Ik heb een parry op een shield gezet, maar nu lijkt 't er op dat ik de special ability van mijn weapon niet meer kan gebruiken. Hebben jullie dat ook ervaren?
Yep. De skill van je schild heeft prioriteit, vandaar de Ash of War: No Skill voor je schild. Of je moet je wapen two-handed gebruiken.MrVegeta schreef op zondag 6 maart 2022 @ 17:56:
Ik heb een parry op een shield gezet, maar nu lijkt 't er op dat ik de special ability van mijn weapon niet meer kan gebruiken. Hebben jullie dat ook ervaren?
Er is een "last" van mijn schouders. Elden Ring is uitgespeeld. Wat een game. Wat een prachtige game. Wat een magnifieke game. Maar wat ben ik blij dat ik hem heb uitgespeeld, want net zoals Dark Souls 1 had deze game mij weer compleet in de greep. Ik stond er mee op en ik ging er mee te bed. Ik had het gevoel al dat dit zou gebeuren dus ook bewust wat vrij gepakt van het werk.
Het klinkt wellicht gek dat ik zeg dat er een "last" van mijn schouders is gevallen, maar emotioneel was deze game wel een rollercoaster voor mij.
Het begint al met de openheid van de wereld. Je wordt in een wereld gegooid dat compleet onbekend is en je kunt gaan en staan waar je wilt. Als een completionist is dat al een immense uitdaging, want ik wil elk hoekje verkennen. Dus ik ga systematisch de map af en zet met markers de gebieden af die ik heb onderzocht en zo krijg ik steeds meer controle over Limgrave. Een goed gevoel!
Echter dan loop je weer een stukje verder en zie je weer nieuwe gebieden zich ontvouwen. En ze zijn zelfs nog groter dan Limgrave. Een gevoel van paniek.
Dan stuit je op quest lines die zo intrigerend zijn waar je je op wilt storten. Een gevoel van nieuwsgierigheid. Maar door het ontbreken van een uitroepteken op de map of boven iemands hoofd zijn de questlines soms zo "ambigous" dat je niet meer weet waar je het zoeken moet. Een gevoel van paniek.
Dan heb je het magnifieke level en world design. Het ene na het andere magistrale en enorme kasteel doemt op en alles wat je ziet, daar kun je heen. Een gevoel van avontuur en verwondering, maar tegelijkertijd een gevoel van eenzaamheid en het gevoel dat je zo ontzettend "klein" bent.
Verder dan ook de bosses. Wat zijn het er ongelooflijk veel. Wat waren ze in het begin soms ongelooflijk moeilijk, waardoor je dacht, dit wordt de moeilijkste FromSoftware game ooit. Een gevoel van wanhoop. Maar als je ze dan toch weer verslagen hebt, waarbij je na een paar keer op een millimeter na de overwinning voor het grijpen had en je toch weer net te gretig was... Een gevoel van euforie.
Geen enkele andere game dan een FS game kan mij deze wirwar van emoties laten doormaken. Door al deze emoties die ik meemaakte had ik het gevoel dat ik in deze game, hoe magnifiek ik hem ook vind, geen NG+ zou opstarten. Omdat ik toch een completionist ben, ben ik uiteindelijk wel wat gaan wiki'en om te zorgen dat ik in 1 playthrough geen achievements hoefde te missen. Dus op hoofdlijnen heb ik gekeken wat ik moest doen voor de storylines en heb ik die dan ook wel gevolgd.
Mijn conclusie na het uitspelen en even terugblikken is dat ik de game een 9 geef. De wereld is zo enorm groot en voor het grootste deel interconnected met enorme toffe legacy dungeons and castles. Elke andere open world adventure game zal ik met Elden Ring gaan vergelijken. Het is werkelijk waar prachtig wat ze hebben neergezet.
Echter door de enorme omvang van de wereld ben je soms meer aan het zoeken dan in de vorige FS games die zich op een veel kleinere schaal zich afspeelden. In een kleinere omgeving is zoeken naar een NPC, of een item of een boss niet zo erg, want die kom je door goed zoeken of door soms gewoon toeval vas wel tegen. Maar in zo'n grote wereld, waarin er achter elke hoek weer iets verstopt kan zitten. Van een kleine grot, tot een bizar grote wereld. die vaak nog eens volledig optioneel zijn, is net wat teveel van het goede voor mij. Hierdoor ben ik na een tijdje van mijn tactiek om methodisch de map af te gaan afgestapt. Dat was gewoonweg niet te doen. Of ik moest uiteindelijk 1000 uur in de game stoppen en met level 300 de eindbaas tegen komen
Daarnaast vond ik de legacy dungeons echt zo ontzettend tof. Er zit in 1 legacy dungeon vaak al meer detail dan in sommige volledige AAA games die worden uitgebracht... Maar ik was uiteindelijk best wel OP geworden. Juist door het vele verkennen van de map denk ik. De laatste 5 bosses heb ik denk ik allemaal in max 3 tries neer gekregen. Dat is wat ik wel gemist heb na het spelen van Sekiro. Ondanks dat Sekiro een wat vreemde eend in de bijt is voor FS, vind ik die game qua gamemachnics wel de beste van allemaal. Juist doordat je niet nodeloos kon gaan grinden als je het moeilijk vond worden. Je moest gewoon maar de bosses leren. Dat systeem zou ik graag ook weer terug willen zien in een volgende FS game.
Maar, bottomline. Kudos naar FromSoftware, wat een developer. Ik zal de game denk ik niet snel meer opstarten, maar ik zal tot maanden hierna alle video's over de storyline en verborgen zaken met grote interesse gaan kijken.
Ik denk niet dat iets wat ik zeg als een spoiler geldt, mocht dat wel zo ervaren worden, laat het me even weten.
Het klinkt wellicht gek dat ik zeg dat er een "last" van mijn schouders is gevallen, maar emotioneel was deze game wel een rollercoaster voor mij.
Het begint al met de openheid van de wereld. Je wordt in een wereld gegooid dat compleet onbekend is en je kunt gaan en staan waar je wilt. Als een completionist is dat al een immense uitdaging, want ik wil elk hoekje verkennen. Dus ik ga systematisch de map af en zet met markers de gebieden af die ik heb onderzocht en zo krijg ik steeds meer controle over Limgrave. Een goed gevoel!
Echter dan loop je weer een stukje verder en zie je weer nieuwe gebieden zich ontvouwen. En ze zijn zelfs nog groter dan Limgrave. Een gevoel van paniek.
Dan stuit je op quest lines die zo intrigerend zijn waar je je op wilt storten. Een gevoel van nieuwsgierigheid. Maar door het ontbreken van een uitroepteken op de map of boven iemands hoofd zijn de questlines soms zo "ambigous" dat je niet meer weet waar je het zoeken moet. Een gevoel van paniek.
Dan heb je het magnifieke level en world design. Het ene na het andere magistrale en enorme kasteel doemt op en alles wat je ziet, daar kun je heen. Een gevoel van avontuur en verwondering, maar tegelijkertijd een gevoel van eenzaamheid en het gevoel dat je zo ontzettend "klein" bent.
Verder dan ook de bosses. Wat zijn het er ongelooflijk veel. Wat waren ze in het begin soms ongelooflijk moeilijk, waardoor je dacht, dit wordt de moeilijkste FromSoftware game ooit. Een gevoel van wanhoop. Maar als je ze dan toch weer verslagen hebt, waarbij je na een paar keer op een millimeter na de overwinning voor het grijpen had en je toch weer net te gretig was... Een gevoel van euforie.
Geen enkele andere game dan een FS game kan mij deze wirwar van emoties laten doormaken. Door al deze emoties die ik meemaakte had ik het gevoel dat ik in deze game, hoe magnifiek ik hem ook vind, geen NG+ zou opstarten. Omdat ik toch een completionist ben, ben ik uiteindelijk wel wat gaan wiki'en om te zorgen dat ik in 1 playthrough geen achievements hoefde te missen. Dus op hoofdlijnen heb ik gekeken wat ik moest doen voor de storylines en heb ik die dan ook wel gevolgd.
Mijn conclusie na het uitspelen en even terugblikken is dat ik de game een 9 geef. De wereld is zo enorm groot en voor het grootste deel interconnected met enorme toffe legacy dungeons and castles. Elke andere open world adventure game zal ik met Elden Ring gaan vergelijken. Het is werkelijk waar prachtig wat ze hebben neergezet.
Echter door de enorme omvang van de wereld ben je soms meer aan het zoeken dan in de vorige FS games die zich op een veel kleinere schaal zich afspeelden. In een kleinere omgeving is zoeken naar een NPC, of een item of een boss niet zo erg, want die kom je door goed zoeken of door soms gewoon toeval vas wel tegen. Maar in zo'n grote wereld, waarin er achter elke hoek weer iets verstopt kan zitten. Van een kleine grot, tot een bizar grote wereld. die vaak nog eens volledig optioneel zijn, is net wat teveel van het goede voor mij. Hierdoor ben ik na een tijdje van mijn tactiek om methodisch de map af te gaan afgestapt. Dat was gewoonweg niet te doen. Of ik moest uiteindelijk 1000 uur in de game stoppen en met level 300 de eindbaas tegen komen
Daarnaast vond ik de legacy dungeons echt zo ontzettend tof. Er zit in 1 legacy dungeon vaak al meer detail dan in sommige volledige AAA games die worden uitgebracht... Maar ik was uiteindelijk best wel OP geworden. Juist door het vele verkennen van de map denk ik. De laatste 5 bosses heb ik denk ik allemaal in max 3 tries neer gekregen. Dat is wat ik wel gemist heb na het spelen van Sekiro. Ondanks dat Sekiro een wat vreemde eend in de bijt is voor FS, vind ik die game qua gamemachnics wel de beste van allemaal. Juist doordat je niet nodeloos kon gaan grinden als je het moeilijk vond worden. Je moest gewoon maar de bosses leren. Dat systeem zou ik graag ook weer terug willen zien in een volgende FS game.
Maar, bottomline. Kudos naar FromSoftware, wat een developer. Ik zal de game denk ik niet snel meer opstarten, maar ik zal tot maanden hierna alle video's over de storyline en verborgen zaken met grote interesse gaan kijken.
Ik denk niet dat iets wat ik zeg als een spoiler geldt, mocht dat wel zo ervaren worden, laat het me even weten.
Bedankt voor alle shout outs in dit topic, zoals jullie gemerkt hebben was ik inderdaad flink ondergedoken, maar het resultaat mag er dan ook wezen.
Voor wat betreft het aantal uren dat ik er sinds launch heb in gestoken zie onderstaande.
Ondanks dat ik hem dus uitgespeeld heb en Platinum heb binnen gehaald, is er nog zoveel dat ik niet gezien, gedaan of ontdekt hebt.
Uiteindelijk toch weer voor een Strength build gegaan, maar als ik het zo online allemaal voorbij zie komen lijken Dex en Magic toch echt de beste of makkelijkste builds te zijn met strategieën zoals bleed, frost etc. Ik overweeg dan ook om voor mijn volgende build echt iets meer die kant op te gaan, want ik ben ook echt super benieuwd naar al die mooie Magic, Incantations, Ashes of War etc.
Zoals ik al een paar dagen van te voren had aangegeven, leek het wat mij betreft de beste game ooit gemaakt en daar blijf ik bij. Een review zal binnenkort nog volgen, maar wat ze dit keer hebben neergezet heeft wat mij betreft echt alle verwachtingen overtroffen.
:strip_exif()/f/image/rlt8uKpAbeZM85APpsI0Jn1V.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor wat betreft het aantal uren dat ik er sinds launch heb in gestoken zie onderstaande.
Ondanks dat ik hem dus uitgespeeld heb en Platinum heb binnen gehaald, is er nog zoveel dat ik niet gezien, gedaan of ontdekt hebt.
Uiteindelijk toch weer voor een Strength build gegaan, maar als ik het zo online allemaal voorbij zie komen lijken Dex en Magic toch echt de beste of makkelijkste builds te zijn met strategieën zoals bleed, frost etc. Ik overweeg dan ook om voor mijn volgende build echt iets meer die kant op te gaan, want ik ben ook echt super benieuwd naar al die mooie Magic, Incantations, Ashes of War etc.
Zoals ik al een paar dagen van te voren had aangegeven, leek het wat mij betreft de beste game ooit gemaakt en daar blijf ik bij. Een review zal binnenkort nog volgen, maar wat ze dit keer hebben neergezet heeft wat mij betreft echt alle verwachtingen overtroffen.
:strip_exif()/f/image/rlt8uKpAbeZM85APpsI0Jn1V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bhZSnLx6VpaX1sddy2GhzxCD.jpg?f=fotoalbum_large)
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
En ik heb "gewoon" net de Tree Sentinel neer gehoekt 
Idd, wat een game, en ik beloon mezelf met een biertje, morgen nog een vrije dag dus ff verder meppen nog
Idd, wat een game, en ik beloon mezelf met een biertje, morgen nog een vrije dag dus ff verder meppen nog
Ik vraag me af of dat legaal is om Elden Ring, Elden Ring te noemen?
Moest deze game Dark Souls IV noemen, zou iemand het verschil zien?
Moest deze game Dark Souls IV noemen, zou iemand het verschil zien?
Its the same game , but different.
En ik wacht ondertussen nog steeds op mijn eerste trophyGreatsword schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:29:

Netjes Greatsword! @uchiha tijntje ook trouwens, en kudos voor de uiteenzetting van je ervaringen
@uchiha tijntje Onze week zag er blijkbaar hetzelfde uit 
Ik lees in je verhaal dat je hem uitgespeeld hebt, maar ook dat je hem niet meer snel zal opstarten?
Hoeveel heb je nu precies qua trophy (bosses) unlocked dan? Er zitten een paar verborgen bazen in, die mij echt aardig wat tijd hebben gekost.
Ik lees in je verhaal dat je hem uitgespeeld hebt, maar ook dat je hem niet meer snel zal opstarten?
Hoeveel heb je nu precies qua trophy (bosses) unlocked dan? Er zitten een paar verborgen bazen in, die mij echt aardig wat tijd hebben gekost.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Mooi man om te lezen. Ben bij lange na nog niet zo ver maar wat een dijk van een game.uchiha tijntje schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:08:toon volledige bericht
Er is een "last" van mijn schouders. Elden Ring is uitgespeeld. Wat een game. Wat een prachtige game. Wat een magnifieke game. Maar wat ben ik blij dat ik hem heb uitgespeeld, want net zoals Dark Souls 1 had deze game mij weer compleet in de greep. Ik stond er mee op en ik ging er mee te bed. Ik had het gevoel al dat dit zou gebeuren dus ook bewust wat vrij gepakt van het werk.
Echter door de enorme omvang van de wereld ben je soms meer aan het zoeken dan in de vorige FS games die zich op een veel kleinere schaal zich afspeelden. In een kleinere omgeving is zoeken naar een NPC, of een item of een boss niet zo erg, want die kom je door goed zoeken of door soms gewoon toeval vas wel tegen. Maar in zo'n grote wereld, waarin er achter elke hoek weer iets verstopt kan zitten. Van een kleine grot, tot een bizar grote wereld. die vaak nog eens volledig optioneel zijn, is net wat teveel van het goede voor mij. Hierdoor ben ik na een tijdje van mijn tactiek om methodisch de map af te gaan afgestapt. Dat was gewoonweg niet te doen. Of ik moest uiteindelijk 1000 uur in de game stoppen en met level 300 de eindbaas tegen komen![]()
Is het completion percentage alleen op de PS5 (en wellicht pc) te zien?
Sorry dat ik ff mezelf quote maar... net dan toch ook Margit maar eens opgezocht,.. nog nooit ben ik zo onder de indruk geweest van een gevecht in een gameSipio schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:57:
En ik heb "gewoon" net de Tree Sentinel neer gehoekt
Voor de zekerheid spoiler tags maar..
spoiler:
Het begint al bij het aanschouwen van dat kasteel, wat een setting niet normaal, echt heel erg mooi, en dat die mafkees dan ineens naar beneden komt springen, ik kreeg letterlijk het zweet in mijn handen
Maar het is me iig nog zowaar gelukt om hem neer te krijgen ook, hele aparte game dit in de goede zin van het woord.
Heb hem op 1000GS gezet, dus alle Achievements heb ik gehaald. Denk dat ik dan ook de meeste bosses wel gezien heb (met uitzondering van wat semi bosses en varianten daaropGreatsword schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:38:
@uchiha tijntje Onze week zag er blijkbaar hetzelfde uit
Heb nergens een percentage gezien (xbox). Maar druk ook direct op continue…Superkiwi schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:50:
Is het completion percentage alleen op de PS5 (en wellicht pc) te zien?
Wow. Vanavond ben ik ook maar gewoon eens gaan verkennen. Dit is WEL echt open world. Nog steeds geen dialogen, doe dit dat zus zo domme questes. Had Weeping nog wst geheel links laten liggen. Maar wordt naar een fantastische plek geteleport 😍
Zo dan, level 8x met 35 vigor (zonder buff) en Radahn one shot mij in fase twee 
Tijd om eens wat anders te doen
Tijd om eens wat anders te doen

8 Flasks +5 😯😯😯
En dat pas early game
En dat pas early game
Mooi man. Blij dag je zo genoten hebt! Dijk van een game so far. Tot dusver de aller allerbeste game ooit voor mijGreatsword schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:29:toon volledige bericht
Bedankt voor alle shout outs in dit topic, zoals jullie gemerkt hebben was ik inderdaad flink ondergedoken, maar het resultaat mag er dan ook wezen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maarrr....je hebt hem snel uit zeg....ik denk dat ik wel een paar weekkies nodig heb nog.
Is dat die voor de Grace Side van Limgrove Tower Bridge?True schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 23:50:
Iemand anders al een crash to desktop gehad bij het j
Wat is de reden dat jij DEX en STR levelt? Ik wil het bij een Katana houden, daarom leek STR mij overbodigreaL_G schreef op zondag 6 maart 2022 @ 15:37:
[...]
heb je alleen op dex ingezet?
waarom niet op str?
kerel, ik snap het niet is beetje LULverhaal natuurlijk.![]()
Zo, net
op z'n sodemieter gegeven, ook weer een episch gevecht zeg. Ik merk dat ik kwa level wel klaar ben voor NG+ (ik zit op 191 inmiddels
) maar er is nog zoveel te doen
Eerst de laatste demigods maar eens afstrepen, dat zal ook nog wel een level of 5 opleveren en dan zie ik wel of ik het einde al wil zien.
ook nog even er achteraan geplakt. Begrijp ik nu goed dat
spoiler:
Rykard
op z'n sodemieter gegeven, ook weer een episch gevecht zeg. Ik merk dat ik kwa level wel klaar ben voor NG+ (ik zit op 191 inmiddels

spoiler:
Milenia
spoiler:
Milenia en Miquella tijdens dezelfde boss fight verschijnen? Die gast in Roundtable heeft het over twee aparte demigods, Mil en Miq, maar het lijken niet twee aparte boss fights te zijn
[ Voor 30% gewijzigd door KneoK op 07-03-2022 11:44 ]
Met level 191 One shot je toch echt iedereen of niet?KneoK schreef op zondag 6 maart 2022 @ 23:52:toon volledige bericht
Zo, net
spoiler:Rykard
op z'n sodemieter gegeven, ook weer een episch gevecht zeg. Ik merk dat ik kwa level wel klaar ben voor NG+ (ik zit op 191 inmiddels) maar er is nog zoveel te doen
Eerst de laatste demigods maar eens afstrepen, dat zal ook nog wel een level of 5 opleveren en dan zie ik wel of ik het einde al wil zien.
[spoiler]Milenia]/spoiler]
spoiler:Milenia en Miquella tijdens dezelfde boss fight verschijnen? Die gast in Roundtable heeft het over twee aparte demigods, Mil en Miq, maar het lijken niet twee aparte boss fights te zijn
omdat ze allebij mee scalen. je ziet dat bij de stats van de weapons.ArnoldSmiley schreef op zondag 6 maart 2022 @ 22:02:
[...]
Wat is de reden dat jij DEX en STR levelt? Ik wil het bij een Katana houden, daarom leek STR mij overbodig
ik scale altijd als prio dex/str/health/stamina.
gisteren nog even Margit en Godrick gedaan.
tja, had meer moeite met `Gascoine`
Vind de lengte van de legacy dungeon wel erg tegenvallen qwa lengte, daar ben je echt zo doorheen.
GiTS
Ik had vd week een big ass greatsword geloot waarvoor ik strenght 40 nodig had, nou had ik begrepen dat die stat door de helft gaat als je hem 2H gebruikt, ik ben nu strenght 22 maar ook met 2handed gebruik sla ik nog geen deuk in een try finger but hole.
Voor zover ik kan zien staat dus alleen strenght 40 in het rood de rest vd stats staan blauw, ik denk dat ik nog ergens iets mis, iemand een idee misschien?
Voor zover ik kan zien staat dus alleen strenght 40 in het rood de rest vd stats staan blauw, ik denk dat ik nog ergens iets mis, iemand een idee misschien?
Als 2H gebruikt gaat je strength stat x 1.5. Nog ff door levelen tot 30.Sipio schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:30:
Ik had vd week een big ass greatsword geloot waarvoor ik strenght 40 nodig had, nou had ik begrepen dat die stat door de helft gaat als je hem 2H gebruikt, ik ben nu strenght 22 maar ook met 2handed gebruik sla ik nog geen deuk in een try finger but hole.
Ik speel op PC met keyboard. Zonder aanpassingen werkt het vrij waardeloos en ik gebruik nu EMUlight.
Weet iemand de perfecte combinatie voor ingame of EMULight? Youtube tutorials waren zeker niet perfect tot nu toe en de standaard instelling van Emulight werkte niet voor mij.
Weet iemand de perfecte combinatie voor ingame of EMULight? Youtube tutorials waren zeker niet perfect tot nu toe en de standaard instelling van Emulight werkte niet voor mij.
Ahh, duidelijk tnx 👍CrapperDeCrap schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:34:
[...]
Als 2H gebruikt gaat je strength stat x 1.5. Nog ff door levelen tot 30.
Heeft deze game optie voor Nederlandse ondertiteling in het spel?
Volgens mij niet maar zal het vandaag even nakijken.Evertt schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:53:
Heeft deze game optie voor Nederlandse ondertiteling in het spel?
Zo uiteindelijk toch maar gekocht voor op de PS4.
Paar uurtjes gespeeld en toen helaas de fout gemaakt een NPC te slaan en boos te maken.
Dus maar weer opnieuw begonnen.
Zit nu ongeveer weer op hetzelfde punt.
5 "mini-bosses" verslagen. Heb alleen nog geen goed wapen gevonden. Loop nog steeds rond met start wapen van wretch. Ik ben ook vooral bezig met het begin gebied te verkennen.
Ik heb zelf gelukkig nog geen last van minder frames e.d. op de oude console. En het laden wanneer je dood bent gegaan gaat gelukkig redelijk snel
Paar uurtjes gespeeld en toen helaas de fout gemaakt een NPC te slaan en boos te maken.
Dus maar weer opnieuw begonnen.
Zit nu ongeveer weer op hetzelfde punt.
5 "mini-bosses" verslagen. Heb alleen nog geen goed wapen gevonden. Loop nog steeds rond met start wapen van wretch. Ik ben ook vooral bezig met het begin gebied te verkennen.
Ik heb zelf gelukkig nog geen last van minder frames e.d. op de oude console. En het laden wanneer je dood bent gegaan gaat gelukkig redelijk snel
Wat een game zeg
Op zich ben ik niet heel ver in de main story line, maar ik heb zo'n beetje alles proberen uit te pluizen wat ik kon, voordat ik dat deed.
Ik vond ergens een Wakizashi voor m'n samurai, zodat ik nu links een parry heb, en als ik mn katana rechts two-hand heb ik unsheathe. Dual wielding werken ze heerlijk samen in power-stance. Ik heb al aardig wat ashes verzameld, maar voorlopig is dit m'n ultieme setup, en wilde ik in DS3 al dat dit mogeljik was
Op zich ben ik niet heel ver in de main story line, maar ik heb zo'n beetje alles proberen uit te pluizen wat ik kon, voordat ik dat deed.
spoiler:
Margit had ik op zich al vrij vroeg gedaan, maar daarna ben ik in Caelid in gegaan om random dingen te gaan doen, als gevolg daarvan was ik level 50 toen ik bij Godrick aankwam, en die haalde ik first try (wat ik een beetje jammer vond wel). Maar ik ga nog veel meer chars maken dus op zich is het geen ramp.
Ik vond ergens een Wakizashi voor m'n samurai, zodat ik nu links een parry heb, en als ik mn katana rechts two-hand heb ik unsheathe. Dual wielding werken ze heerlijk samen in power-stance. Ik heb al aardig wat ashes verzameld, maar voorlopig is dit m'n ultieme setup, en wilde ik in DS3 al dat dit mogeljik was
spoiler:
De mooiste boss tot nu toe vond ik toch wel de Spirit Moose
ergens onder Caelid, kreeg letterlijk kippevel van de muziek.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Haha, ja dat ja. Rekenen in de ochtend.
Ja dat had ik ook bij Stormveil, had ergens gehoord dat deze dungeon zo groot zou zijn als heel Boletaria Palace (4-1 t/m 4-4), maar daar klopt echt niks van.reaL_G schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:11:
Vind de lengte van de legacy dungeon wel erg tegenvallen qwa lengte, daar ben je echt zo doorheen.
Denk nieteens dat dat heel veel scheelt hoor, maar Boletaria Palace unlock je door het spelen van de rest van het spel heen, en dat duurt daardoor een stuk langer. Als je alles open zou hebben en erdoorheen zou sjeezen ontlopen ze elkaar denk ik niet veel.SD5k schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:37:
[...]
Ja dat had ik ook bij Stormveil, had ergens gehoord dat deze dungeon zo groot zou zijn als heel Boletaria Palace (4-1 t/m 4-4), maar daar klopt echt niks van.
Ik heb gisteren de Moonveil katana geloot en kwam er toen pas achter dat ik daar 23 int voor nodig heb. Echter heb ik een dex/faith build en maar 10 int. Nu wil ik alsnog heel graag katana's dual wielden (loop al vrij lang rond met de uchigatana). Is er een andere katana die ik rond level 55/60 kan vinden die ik wel kan dragen. Of kan ik het beste alsnog maar respeccen naar int?
Hoezo werkt het vrij waardeloos? Speel ook op keyboard, de keybinds zijn soms niet logisch (G map, Q exit?) maar wat mis ik nog meer?Slide74 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:38:
Ik speel op PC met keyboard. Zonder aanpassingen werkt het vrij waardeloos en ik gebruik nu EMUlight.
Tip voor de beginnende mensen.
Doe de volgende dingen absoluut NIET:
1-) Ga niet online kijken hoe je bazen kan verslaan
2-) Ga niet online zoeken naar de beste wapens en de locaties
3-) Ga niet kijken naar andere builds
Hiermee bederf je echt de pret.
Zonder online te kijken had je wellicht +100 uur kunnen stoppen maar als je alles opzoekt ben je na 20 uur al uitgekeken op het spel.
Zonder online te kijken had je wellicht +100 uur kunnen stoppen maar als je alles opzoekt ben je na 20 uur al uitgekeken op het spel.
Helemaal mee eens 👍Atsiz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:59:
Zonder online te kijken had je wellicht +100 uur kunnen stoppen maar als je alles opzoekt ben je na 20 uur al uitgekeken op de spel.
Ben aangekomen in Leyndell
spoiler:
Mijn god wat is dit gebied groot. Wellicht voelt het groter dan dat het daadwerkelijk is door de hoeveelheid vertakkingen die je hebt... het is zeker geen linair gebied. In ieder straatje kun je drie kanten uit, en elke kant die je kiest splitst zich weer in drie verschillende wegen. Normaalgesproken kun je hooguit uit links of rechts kiezen en kan ik aardig overzicht houden en backtracken, maar dit is hier gewoon niet te doen. Makkelijk te verdwalen ook. Raak er gestressed van 
Heb nu de Blasphemous Blade, perfect voor m'n STR/FTH build. Daarmee heal je als je vijanden verslaat dus dat helpt heel erg met dungeoncrawling. Heeft ook een zeer sterke skill. Voor bosses switch ik weer terug naar de Golden Halberd omdat die toch harder hit.
Heb nu de Blasphemous Blade, perfect voor m'n STR/FTH build. Daarmee heal je als je vijanden verslaat dus dat helpt heel erg met dungeoncrawling. Heeft ook een zeer sterke skill. Voor bosses switch ik weer terug naar de Golden Halberd omdat die toch harder hit.
Ik heb inmiddels 3 karakters geprobeerd. Met de mage en warrior ben ik op level +70.
Warrior =
Leuk, ziet er stuur uit.
Je kan 1h of 2h wapens proberen en ook schilden.
Enige nadeel is dat het best moeilijk kan zijn bij de hoofd-bazen. Omdat je alle damage moet ontvangen
Mage =
Erg makkelijk maar de kleding ziet er altijd raar uit, dus helaas qua smaak is het raar.
Qua spels ook jammer. 95% van de spels ga je niet gebruiken omdat ze te weinig damage doen of teveel FP(mana) februiken. Je gebruikt bijna altijd de skill die je op level 1 ontvangen hebt, en dat verveelt behoorlijk.
En je word bijna altijd in 1 of hooguit 3 shots dood gemaakt. Zelfs door kleine muizen
Archer =
Ben ik niet ver mee maar is best lastig. Omdat je arrows moet verzamelen en het is best eentonig qua schieten. Het is voornamelijk wegrennen en schieten. En dat is best irriterend als je meer aan het rennen bent dan schieten.
Eigenlijk komt het een beetje over als de mage maar is de mage dan veel sterker. En heb je ook geen arrows nodig.
Indien ik de hybrid classen niet meetel heb ik alles behalve de faith class geprobeerd. Maar dat is dan een mage maar dan met vuur?
Ik heb tot op heden niet veel spels daarvan gezien dus ben benieuwd.
Het begin is wel erg lastig merk ik.
Omdat je begin spel van melee afstand schiet.
Warrior =
Leuk, ziet er stuur uit.
Je kan 1h of 2h wapens proberen en ook schilden.
Enige nadeel is dat het best moeilijk kan zijn bij de hoofd-bazen. Omdat je alle damage moet ontvangen
Mage =
Erg makkelijk maar de kleding ziet er altijd raar uit, dus helaas qua smaak is het raar.
Qua spels ook jammer. 95% van de spels ga je niet gebruiken omdat ze te weinig damage doen of teveel FP(mana) februiken. Je gebruikt bijna altijd de skill die je op level 1 ontvangen hebt, en dat verveelt behoorlijk.
En je word bijna altijd in 1 of hooguit 3 shots dood gemaakt. Zelfs door kleine muizen
Archer =
Ben ik niet ver mee maar is best lastig. Omdat je arrows moet verzamelen en het is best eentonig qua schieten. Het is voornamelijk wegrennen en schieten. En dat is best irriterend als je meer aan het rennen bent dan schieten.
Eigenlijk komt het een beetje over als de mage maar is de mage dan veel sterker. En heb je ook geen arrows nodig.
Indien ik de hybrid classen niet meetel heb ik alles behalve de faith class geprobeerd. Maar dat is dan een mage maar dan met vuur?
Ik heb tot op heden niet veel spels daarvan gezien dus ben benieuwd.
Het begin is wel erg lastig merk ik.
Omdat je begin spel van melee afstand schiet.
[ Voor 14% gewijzigd door Atsiz op 07-03-2022 10:13 ]
Iemand anders ook problemen gehad met coopen op PC?
Ik kreeg zelf gister de melding: "Multiplayer is temporarily disabled due to repeated irregular termination of multiplayer sessions", terwijl ik nog geen enkele keer tijdens een invasion gequit ben...
Wel steeds invaders die zichzelf dood maken, verschikkelijk laggen of ik die tijdens het coopen gewoon crash
Ik kreeg zelf gister de melding: "Multiplayer is temporarily disabled due to repeated irregular termination of multiplayer sessions", terwijl ik nog geen enkele keer tijdens een invasion gequit ben...
Wel steeds invaders die zichzelf dood maken, verschikkelijk laggen of ik die tijdens het coopen gewoon crash
Wel heel erg eens met dit advies. Het haalt de magie, charme en avontuur weg van het spel als je dingen gaat opzoeken. Stiekem heb ik wel opgezocht of ik smithing stones kan farmen, of dat deze alleen loot zijn uit kistjes. Ik had er gewoon nog maar 2 en ik zat met mijn wapen vast op +2 ofzo.. nadat ik deze heb gevonden kon ik mijn wapen meteen naar +17 upgraden, wat een wereld van verschil zeg.Atsiz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:59:
Ik heb een vraag over Ashes of war.
Als ik mijn Claymore aanpas naar een BLOOD of COLD of andere etc. Gaat mijn wapen dan automatisch blood buildup doen op vijanden? Of alleen als je de Ash of War skill gebruikt?
Ja met alle attacks, je ziet het verschil in damage output in het rechterdeel van je scherm. Je physical damage gaat achteruit en er komt dan een andere soort damage bij.Rule schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:14:
[...]
Wel heel erg eens met dit advies. Het haalt de magie, charme en avontuur weg van het spel als je dingen gaat opzoeken. Stiekem heb ik wel opgezocht of ik smithing stones kan farmen, of dat deze alleen loot zijn uit kistjes. Ik had er gewoon nog maar 2 en ik zat met mijn wapen vast op +2 ofzo.. nadat ik deze heb gevonden kon ik mijn wapen meteen naar +17 upgraden, wat een wereld van verschil zeg.
Ik heb een vraag over Ashes of war.
Als ik mijn Claymore aanpas naar een BLOOD of COLD of andere etc. Gaat mijn wapen dan automatisch blood buildup doen op vijanden? Of alleen als je de Ash of War skill gebruikt?
Werkt dit ook op bosses? Kun je Bosses poison of blood geven?True schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:16:
[...]
Ja met alle attacks, je ziet het verschil in damage output in het rechterdeel van je scherm. Je physical damage gaat achteruit en er komt dan een andere soort damage bij.
Ja maar sommige zijn immuun voor bepaalde soorten damage of hebben een hoge defence hiertegen.Rule schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:21:
[...]
Werkt dit ook op bosses? Kun je Bosses poison of blood geven?
p.s. ashes kun je hergebruiken én je kunt ze er net zo makkelijk afhalen als op zetten, gewoon proberen.
[ Voor 16% gewijzigd door True op 07-03-2022 10:22 ]
ik zou niet voor 1 wapen je huidige char naar wat anders respeccen.Simone96 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:48:
Ik heb gisteren de Moonveil katana geloot en kwam er toen pas achter dat ik daar 23 int voor nodig heb. Echter heb ik een dex/faith build en maar 10 int. Nu wil ik alsnog heel graag katana's dual wielden (loop al vrij lang rond met de uchigatana). Is er een andere katana die ik rond level 55/60 kan vinden die ik wel kan dragen. Of kan ik het beste alsnog maar respeccen naar int?
spoiler:
In de Deathtouched Catacombs ligt een Uchigatana. Als je als Samurai begonnen bent kan je daar je 2e halen. De Wakizashi ligt in Gaol Cave.
zaterdagnacht aan t exploreren in het begingebied, was zelf al wat moe en wilde al stoppen hoor ik geschreeuw en gekreun uit het swampgebied. Ah een offering ofzo zag ik van een afstandje. Mwah ik denk dat ik die lui wel kan hebben.
Schrok me he-le-maal de graf tyfus
! Hop tijd om te stoppen...
spoiler:
komt er uit het niets die draak aangevlogen en killed die lui
Schrok me he-le-maal de graf tyfus
This is the Way.
@Greatsword Is platinum te behalen in NG only of moet je weer tot NG++ gaan?
Iig gefeliciteerd en mooi resultaat na een week.
Iig gefeliciteerd en mooi resultaat na een week.
sorry, maar het scheelt wel erg veel. wat je nu speelt is ongeveer zo groot als 1-1 tot en met phalanx,Clay schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:42:
[...]
Denk niet eens dat dat heel veel scheelt hoor, maar Boletaria Palace unlock je door het spelen van de rest van het spel heen, en dat duurt daardoor een stuk langer. Als je alles open zou hebben en erdoorheen zou sjeezen ontlopen ze elkaar denk ik niet veel.
denk zelfs dat dat groter is. Stormveil loop je zo doorheen.
Boletaria heeft 1 lock en die unlockt al wanneer je een andere wereld boss klaart. daarna is het vrij spel.
ga later hier ff magic city doen ff kijken wat dat brengt.
nogthans geen probleem, word vooral gecompenseerd door de open wereld.
GiTS
Ben van plan deze ook te halen volgende week. Zit te denken om hem te halen voor PC aangezien ik een mooi 38" curved screen heb. Had alleen gehoord van mensen dat er performance issues zijn op de PC. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb een AMD Radeon RX 6800 icm een i7 3e gen en 16GB RAM.
Volgens mij ondersteund Elden ring op de PC geen Ultradwide resolutie, geen idee of hier ondertussen een work-around voor is.Tweekzor schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:45:
Ben van plan deze ook te halen volgende week. Zit te denken om hem te halen voor PC aangezien ik een mooi 38" curved screen heb. Had alleen gehoord van mensen dat er performance issues zijn op de PC. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb een AMD Radeon RX 6800 icm een i7 3e gen en 16GB RAM.
Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten