Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atari
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Voor degenen die het opgemerkt hebben waarom je in Stormveil Castle elke keer als je dood gaat een deel van je runes verliest als je ze weer oppikt.

spoiler: title
De gast die je aan het begin spreekt bij de gate en je adviseert om niet door de main gate 'volgt' je en pakt deze af. Deze gast zou je kunnen killen of na de Godrick fight. Ik heb deze knakker daarna iets te snel afgemaakt (voor een eventuele verdere questline) op een andere plek en hij blijkt een oude bekende te zijn. Zie volgende spoiler

Patches natuurlijk, wie anders. Geniaal weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:11

D4NG3R

kiwi

:)

k1978 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:09:
[...]

Nee nog niet. Helpt dat veel? Ga even uitzoeken. Bedankt…
Buiten die suggestie om, heb je ook wel wat levels in vigor zitten? Te veel beginners/nieuwkomers onderschatten hoe belangrijk health is. Het is leuk om bij wijze van 25 schade meer per swing te doen en vijanden 1 klap sneller neer te halen, veel leuker is het om zelf 2-3 klappen extra te overleven en in die tijd veel meer dan 1 extra klap terug te kunnen geven.

20 vigor zou bij vrijwel elke class het streefgetal moeten zijn voordat er levels in iets anders gezonken wordt. ;)

Ter referentie, zelfs de Vagabond starter haalt bijna 20% meer HP uit het levelen van Vigor van 15 naar 20. (522 vs 652) De rest heeft allemaal een (veel) lager level dan dat.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 04-03-2022 15:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-05 09:42

snmght

imho dan he

Atari schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:14:

Patches natuurlijk, wie anders. Geniaal weer
Mooi man. Hoe veel duidelijker willen we nog hebben dat dit eigenlijk Dark Souls 4 is. :D

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-05 15:27
snmght schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:27:
[...]

Mooi man. Hoe veel duidelijker willen we nog hebben dat dit eigenlijk Dark Souls 4 is. :D
Hehehe vind ik ook, Dark Souls 4 maar dan met open world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 19:41
k1978 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:09:
[...]

Nee nog niet. Helpt dat veel? Ga even uitzoeken. Bedankt…
spoiler:
Je kunt hem daarmee tijdelijk vastbinden. Volgens mij 2x per gevecht. Het helpt behoorlijk, omdat je in principe een aantal vrije tikken kunt uitdelen. Het voordeel is optimaal bij een goede timing.

https://eldenring.wiki.fextralife.com/Margit's+Shackle.

[ Voor 7% gewijzigd door Woodsy op 04-03-2022 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

snmght schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:27:
[...]

spoiler:
Spoiler tags om niet direct de naam uit te lekken:
https://demonssouls.fandom.com/wiki/Patches_the_Hyena
https://bloodborne.wiki.fextralife.com/Patches+the+Spider

In elke game, inclusief DS en ER, ook met dezelfde voice actor.

Valt mee, net als de moonlight greatsword in vrijwel elke From game te vinden in een bepaalde vorm. :)

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 04-03-2022 15:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Overigens een wellicht wat onbelicht aspect: complimenten voor het platforming nu! In Stormveil en ook in die Academy zitten best wat stukken waar je met springen over daken en dergelijke heen beweegt. In de DS reeks was dat erg lastig (mede ook doordat er geen gewone spring button was) maar het werkt nu vrij goed!

Ben alleen een paar keer de mist in gegaan op plekken waar van die enorme 'grafzerken' uit een rotswand steken waar je kunt afdalen. Dat is nog wel eens pielen om goed te mikken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SpaVast
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 29-04 08:47
Voor mij is het ook de eerste FS game en na veel twijfel heb ik hem toch maar gekocht.
Ik heb nog niet al te veel tijd gehad om te spelen (6/7 uur) en moet eerlijk toegeven dat ik er vaak geen reet van begrijp.

Toch blijf ik met veel plezier dingen lezen hier op het forum en soms een stream kijken.

Ik wil ook graag hulde geven aan berichten zoals deze en iedereen die bereid is elkaar voort te helpen _/-\o_ _/-\o_
Sebastiaannn schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:04:
[...]

Het kan natuurlijk zo zijn dat het niets voor je is maar laat mij jou een peptalk geven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-05 16:07
SpaVast schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:39:
Voor mij is het ook de eerste FS game en na veel twijfel heb ik hem toch maar gekocht.
Ik heb nog niet al te veel tijd gehad om te spelen (6/7 uur) en moet eerlijk toegeven dat ik er vaak geen reet van begrijp.

Toch blijf ik met veel plezier dingen lezen hier op het forum en soms een stream kijken.

Ik wil ook graag hulde geven aan berichten zoals deze en iedereen die bereid is elkaar voort te helpen _/-\o_ _/-\o_

[...]
Ik heb hem zojuist besteld voor de XSX. Ben normaal niet van dit soort spellen, vooral niet vanwege alle verhalen zoals met bijv Oblivion. Het thema en open wereld spreekt mij wel heel erg aan! Daarnaast lijkt mij dit ook een geweldige game om met mijn zoontje van bijna 10 te spelen. Het eerste wat hij zei na het zien van een trailer was, dit lijkt wel op Zelda. Volg het forum nu een week en zojuist besteld. Ben erg benieuwd! Eens een keer iets anders dan Warzone en Fifa!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
D4NG3R schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:16:
[...]

Buiten die suggestie om, heb je ook wel wat levels in vigor zitten? Te veel beginners/nieuwkomers onderschatten hoe belangrijk health is. Het is leuk om bij wijze van 25 schade meer per swing te doen en vijanden 1 klap sneller neer te halen, veel leuker is het om zelf 2-3 klappen extra te overleven en in die tijd veel meer dan 1 extra klap terug te kunnen geven.

20 vigor zou bij vrijwel elke class het streefgetal moeten zijn voordat er levels in iets anders gezonken wordt. ;)

Ter referentie, zelfs de Vagabond starter haalt bijna 20% meer HP uit het levelen van Vigor van 15 naar 20. (522 vs 652) De rest heeft allemaal een (veel) lager level dan dat.
Oké goede tip zit geloof ik op 18. Maar heb ook nog steeds begin wapen van vagabond die doet geen moer tegen zo baas. Net wel me schild en helm weg gedaan toen kon ik het al stuk langer volhouden.
Mensen die je helpen zijn dat ongeveer de zelfde levels? Had keer gehoopt op echt goede hulp😉

Maar stop nu even met Magrit the bitch. Ga ff lekker verder ergens anders. Net wel die kerel op ze roze boot verslagen leek wel gay pride op de grachten 😄👍

Trouwens de enige game waarbij ik zweet tijdens het gamen op de bank. Heel apart 👌🏻

[ Voor 3% gewijzigd door k1978 op 04-03-2022 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slender77
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-04 10:05
k1978 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:33:
margit the fell omen

Pfff krijg haar niet kapot. Ook niet met hulp van 1 of 2. Tot op kwart gekomen maar meestal veel eerder iedereen dood.

Denk al wel 40 keer geprobeerd. Meer mensen hier zoveel moeite mee?
Wat bij mij erg hielp waren de Lone Wolf Ashes en een NPC die je kan oproepen vlak voor het gevecht. Je hoeft dan eigenlijk zelf niets te doen behalve dan zorgen dat Margit je niet raakt. ;)
Als je deze guide volgt kun je de Lone Wolf Ashes snel naar +3 krijgen:https://www.youtube.com/watch?v=tx9IsK8qhg4
Vooral voor de bazen in het begin van het spel maken ze een enorm verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 16:53

TiMMieJ

PSN: Orixez

Leuk om alles te lezen hierzo! Ik ga zeker straks aan Elden Ring beginnen. Ik pik hem wel op van MP als de mensen die hem niet meer door willen spelen hem daar voor een mooie prijs aanbieden. Word wel heel lastig om af te blijven wachten met de goede verhalen die je overal leest! Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:26
Ik heb hier een Sword of Night and Flame… is die het waard om INT en FAI te levelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddily
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08-2023
Ik ben begonnen met een strength build, maar heb nu de Bloodhound's Fang en die bevalt me wel, toch maar wat meer punten in Dex gooien. Geen optimale build, maar dat doen we in een tweede run wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 00:36

VP.

Leuke bug.. ik sprong vanaf een houten vat ergens op een randje waarna ik vast bleef zitten in de lucht. Blijkbaar was dus niet de bedoeling. Na 30 sec in de lucht te hebben gehangen ineens een 'YOU DIED' scherm, lol :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

k1978 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:56:
[...]

Oké goede tip zit geloof ik op 18.
Heb je er iig nog levels in gezonken, het verbaast me oprecht hoe belachelijk veel hosts in letterlijk 2 hits sterven als ik invade of ze help als summon, omdat ze maar 400-450 of wat HP hebben.. :F

Leuk om daar letterlijk een enkele slash van 370 damage op te doen en letterlijk 80% van de healthbar te zien verdwijnen. Om vervolgens voor 150HP terug geslagen te worden en nog 700 health over te hebben. :')

Oh ja, dat doet me er ook direct aan denken; Je bent toch wel aan het midrollen? Rechtsondering je equipment scherm zie je de weight ratio staan, er is letterlijk geen situatie te noemen waarbij je die niet op mid of lager wil hebben. Anders (fat)rol je veeeeeel te traag om vijanden te ontwijken.
crimby schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:19:
Ik heb hier een Sword of Night and Flame… is die het waard om INT en FAI te levelen?
Ding is euhm, een klein beetje heel erg sterk. :P

* D4NG3R verwacht redelijk snel een nerf van dat ding.
VP. schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:29:
Leuke bug.. ik sprong vanaf een houten vat ergens op een randje waarna ik vast bleef zitten in de lucht. Blijkbaar was dus niet de bedoeling. Na 30 sec in de lucht te hebben gehangen ineens een 'YOU DIED' scherm, lol :D
Klopt, is een beveiliging om te voorkomen dat je ergens vast komt te zitten omdat je voor eeuwig in een val animatie zit. Zelf nog niet tegengekomen in ER, maar al wel meermaals in voortgaande DS games. :)

[ Voor 74% gewijzigd door D4NG3R op 04-03-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:29
spoiler:
Malenia
is echt drie stappen omhoog van iedere baas tot nu toe pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
Hebben jullie al een beetje een idee qua level voor PVP? Ik lees 120 zoals bij DS3, maar ook 150.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

fredpret schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:45:
Hebben jullie al een beetje een idee qua level voor PVP? Ik lees 120 zoals bij DS3, maar ook 150.
Duurt meestal een maandje (of 2) voordat de nieuwe 'meta' levels en locatie bepaald zijn. In DS3 heeft die bijvoorbeeld een aardige poos tussen de 120 en 150 gehangen, voordat deze onofficieel +-130 werd omdat mensen dan hosts van beide levels konden invaden. :P

Sowieso vind ik zelf PvP leuker op wat lagere levels, in DS3 verkies ik SL89+9/10 ver boven SL130-150, puur vanwege de variatie. Het vereist veel meer denkwerk om daar een build te min-maxen dan op meta levels.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 04-03-2022 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-05 18:35
Die framerate op de PS5 is niet te doen zeg.... het stottert en het hapert. Speelt helemaal niet fijn zo.

Is dit op XSX beter? Want dan ga ik hem daar wel spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 04-03-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
Slender77 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:02:
[...]

Wat bij mij erg hielp waren de Lone Wolf Ashes en een NPC die je kan oproepen vlak voor het gevecht. Je hoeft dan eigenlijk zelf niets te doen behalve dan zorgen dat Margit je niet raakt. ;)
Als je deze guide volgt kun je de Lone Wolf Ashes snel naar +3 krijgen:https://www.youtube.com/watch?v=tx9IsK8qhg4
Vooral voor de bazen in het begin van het spel maken ze een enorm verschil.
Bedankt voor tip. Ga er mee aan de gang 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardo
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-03-2022
Timothy3000 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:49:
Die framerate op de PS5 is niet te doen zeg.... het stottert en het hapert. Speelt helemaal niet fijn zo.

Als je een tv hebt die 120hz en Vrr ondersteund wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diddily
  • Laatst online: 22-08-2023
Eduardo schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:52:
[...]

Als je een tv hebt die 120hz en Vrr ondersteund wel.
Inderdaad, op de LG C1 loopt ie prima, af en toe wat framedrops, maar niks geks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardo
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-03-2022
Diddily schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:59:
[...]

Inderdaad, op de LG C1 loopt ie prima, af en toe wat framedrops, maar niks geks.
Same hier top tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:22

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Werkt prima op de XSX maar dan idd via VRR. Toch wel erg prettige functie.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
D4NG3R schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:37:

[...]

Dan moet ik dus toch wat INT en FAI gaan levelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
D4NG3R schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:49:
[...]

Duurt meestal een maandje (of 2) voordat de nieuwe 'meta' levels en locatie bepaald zijn. In DS3 heeft die bijvoorbeeld een aardige poos tussen de 120 en 150 gehangen, voordat deze onofficieel +-130 werd omdat mensen dan hosts van beide levels konden invaden. :P

Sowieso vind ik zelf PvP leuker op wat lagere levels, in DS3 verkies ik SL89+9/10 ver boven SL130-150, puur vanwege de variatie. Het vereist veel meer denkwerk om daar een build te min-maxen dan op meta levels.
Dacht ik al. Ben het met je eens, rond level 89 kon je leuke builds maken. Maar vond ook zelf de builds rond 120 erg tof. Zo veel fightclubs meegemaakt, dat was echt top.

Ik zit wel al beetje te invaden/duels te doen, met invaden is het no matter what cost, you're going down. Dat is prima. Maar met duels vind ik het wel jammer dat mensen toch gaan healen, of ze je meteen aanvallen als je spawnt. Healing was echt een no-go bij duels in DS3, zelfde voor meteen aanvallen, hoop dat het gauw verandert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren zat ik episode 1 van de walkthrough van FightingCowbow te kijken, hij speelt op de PS5.
Het eerste wat me opviel was het verschil in detail in vooral de vele bomen die gerenderd moeten worden. Op mijn PS4 Pro ontbreekt er best wel wat detail (bomen zijn gladder en lijken haast geschilderd) tov de PS5 versie, wellicht dat ik daarom nog geen last gehad heb van framedrops of iets dergelijks.

Ik heb die walkthrough trouwens na 15 minuten afgezet omdat ik toen al dingen zag die ik zelf nog niet ben tegengekomen. En dan denk je na 10 uur in Limgrave/Stormfoot het gebied goed uitgeplozen te hebben :/
Het blijft mooi hoe je in From games nog zoveel kunt missen in je eerste playthough(s).

Komend weekend helaas aan het werk; volgende week maar weer eens vol erin duiken >:)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-03 11:27
Geen idee of deze al is langs gekomen. Maar ik heb gister een ashes of war gevonden die de game wel aardig triviaal maakt.

spoiler:
bloodhound step. Krijg je van een dark tree sentinel variant die ten zuiden van de bestial sanctum tijdens de nacht op een brug loopt. Ben de naam van de dichtstbijzijnde Grace point even vergeten. Het is een quickstep variant waarbij je ff onzichtbaar wordt en een aardige afstand aflegt. Hij kost weinig fp en is dus spammable en te gebruiken op geloof ik alle soorten wapens. Na wat gewenning ben jij bijna onaantastbaar. Vooral handig met grote logge wapens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 00:36

VP.

Net
spoiler:
Starscourge Radahn
verslagen. Wát een epic gevecht! En eindelijk een boss waar een Vigor/Strength melee build niet te hard gepunished wordt. Ging vrij makkelijk neer in 4 pogingen, maar misschien was ik iets te overleveled (lvl 71 atm).

Wat is jullie favo boss fight tot dusver? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 14:46
Superkiwi schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:31:
Gisteren zat ik episode 1 van de walkthrough van FightingCowbow te kijken, hij speelt op de PS5.
Het eerste wat me opviel was het verschil in detail in vooral de vele bomen die gerenderd moeten worden. Op mijn PS4 Pro ontbreekt er best wel wat detail (bomen zijn gladder en lijken haast geschilderd) tov de PS5 versie, wellicht dat ik daarom nog geen last gehad heb van framedrops of iets dergelijks.

Ik heb die walkthrough trouwens na 15 minuten afgezet omdat ik toen al dingen zag die ik zelf nog niet ben tegengekomen. En dan denk je na 10 uur in Limgrave/Stormfoot het gebied goed uitgeplozen te hebben :/
Het blijft mooi hoe je in From games nog zoveel kunt missen in je eerste playthough(s).

Komend weekend helaas aan het werk; volgende week maar weer eens vol erin duiken >:)
Figthing cowboy heeft dan ook 2 weken vrij genomen en is er voltijds mee bezig, niet verwonderlijk dat je dus vanalles mist ;) Hij is met zijn 5e play through bezig en nu dus ook de walk through.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Yokidrink schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:49:
[...]
(...) niet verwonderlijk dat je dus vanalles mist ;)
Het was meer in zijn algemeenheid bedoeld ;)
Zo kun je in een gemiddelde From game na 2 of 3 uitgebreide playthroughs nog steeds dingen gemist hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 14:46
Superkiwi schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:56:
[...]

Het was meer in zijn algemeenheid bedoeld ;)
Zo kun je in een gemiddelde From game na 2 of 3 uitgebreide playthroughs nog steeds dingen gemist hebben.
ik heb al zoveel playthroughs gedaan en nog sta ik af en toe versteld dat ik iets toch nog niet wist .. lang leven FROM

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ongeveer 15u inzitten nu en dat is al meer dan ik bij voorbaat had gedacht toen ik de game kocht, normaal gesproken niet echt iets voor mij de From games (al eerder aangegeven in dit topic) maar had hem toch gekocht ivb een paar vrije dagen.

Voor mij is de game behoorlijk moeilijk, overwhelming soms zelfs met alles wat op je af komt.

maar ik kan nu begrijpen waarom mensen dit soort games helemaal te gek vinden.

Heb nog geen echte grote boss geprobeerd aan te pakken maar zojuist mijn eerste mini boss verslagen in een dungeon en man, snap nu wat er bedoeld wordt als iemand zegt de voldoening die je voelt als iets eindelijk lukt :P

Maar ook gewoon een soort van een bepaalde spanning die ik krijg gewoon tijdens het exploren of een gevecht heb ik nog niet eerder in een andere game meegemaakt, nee deze game is echt geen kattenpis.

Performance op de XSX zou wel beter kunnen ben ik ook van mening maar heel erg storend vind ik het niet.

De online berichten vind ik ook een heel mooi concept trouwens.

Hier gaan nog wel wat meer uren inzitten (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Bazziek schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:43:
spoiler:
Malenia
is echt drie stappen omhoog van iedere baas tot nu toe pfff.
Maar het was het waard die uren zwoegen. 480k runes voor 1 boss.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 22:49
VP. schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 17:45:
Wat is jullie favo boss fight tot dusver? :)
spoiler:
Astel, naturalborn of the void
die ik voor de Ranni questline heb gedaan. Had er tevens de meeste moeite mee van alle bosses tot nu toe. Was erg moeilijk voor melee, vond ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredpret
yinx84 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:29:
[...]

spoiler:
Astel, naturalborn of the void
die ik voor de Ranni questline heb gedaan. Had er tevens de meeste moeite mee van alle bosses tot nu toe. Was erg moeilijk voor melee, vond ik.
Dat belooft weinig goeds, daar moet ik nu aan beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
fredpret schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 18:37:
[...]

Dat belooft weinig goeds, daar moet ik nu aan beginnen...
GL HF ;) Misschien heb je hem zo neer hoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 01:39
Diddily schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:24:
Ik ben begonnen met een strength build, maar heb nu de Bloodhound's Fang en die bevalt me wel, toch maar wat meer punten in Dex gooien. Geen optimale build, maar dat doen we in een tweede run wel :p
Geen zorgen, je kan ook respeccen later in de game als je dat wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-05 15:41
Diddily schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:10:
[...]

Ik heb ook heel lang gezeten op Margit, uiteindelijk toch gelukt op level 18, wel met hulp van Rogier en een Jelly summon.
Doorzetten dat je z'n attacks goed doorkrijgt en rollen.
Beging lekker boys 😅😅 Ik ga nu stuk op Godrick, en das baas 2 pas. Beloofd nog wat. Margit had ik welnl redelijk vlotjes down

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/entries/icons/mobile/000/025/794/Screen_Shot_2018-03-28_at_11.32.59_AM.jpg
spoiler:
Maliketh. Wel gelukt uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Als je die Site of Grace hebt voor Godrick:

Rechtsaf ga je naar Godrick, linkaaf heb je een reus en 2 kruisboogschutters. Hoe kan het dat die reus meestal 1200 runes oplevert, en 1 enkele keer 10.000? 🤔🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
En ik hoor iedereen over mini bosses in dungeons...kan aan min liggen...maar ik vind ze niet 🤔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
@D4NG3R @crimby
Dan hebben jullie nog
spoiler:
Comet Azur
spell nog niet gezien? xD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eShP-KQAIPjZGZe6hAqrjybXyJ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OUQRVJn7oPqIXghzMObkkA9w.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0v9EAvNwkmqnIJynKnvlyajaPM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/0Hjze3cY05zkK6rr4AMtO7aR.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby

Ik heb echt werkelijk nergens last van op de PS5… alles is echt zo smooooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
LadyVodka schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:38:
@D4NG3R @crimby
Dan hebben jullie nog
spoiler:
Comet Azur
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb nog helemaal geen spells. Eigenlijk alleen maar Vigor, Endurance en Strength (en beetje DEX)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bazziek
Wat een spel wat een spel. De enige vraag die ik heb is of ik nu new game plus doe of een geheel nieuw karakter maak. Want dit wil ik meteen nog een keer meemaken.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoJyYLV3F4zGU5Eun23nPuSCKvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpfusfVFBnczmWXYHdzSO90S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
D4NG3R schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Heb je er iig nog levels in gezonken, het verbaast me oprecht hoe belachelijk veel hosts in letterlijk 2 hits sterven als ik invade of ze help als summon, omdat ze maar 400-450 of wat HP hebben.. :F

Leuk om daar letterlijk een enkele slash van 370 damage op te doen en letterlijk 80% van de healthbar te zien verdwijnen. Om vervolgens voor 150HP terug geslagen te worden en nog 700 health over te hebben. :')

Oh ja, dat doet me er ook direct aan denken; Je bent toch wel aan het midrollen? Rechtsondering je equipment scherm zie je de weight ratio staan, er is letterlijk geen situatie te noemen waarbij je die niet op mid of lager wil hebben. Anders (fat)rol je veeeeeel te traag om vijanden te ontwijken.

[...]

[...]

Klopt, is een beveiliging om te voorkomen dat je ergens vast komt te zitten omdat je voor eeuwig in een val animatie zit. Zelf nog niet tegengekomen in ER, maar al wel meermaals in voortgaande DS games. :)
Margit the fell omen is verslagen. Denk niet dat ik overdrijf dat ik er 50 pogingen overgedaan heb.
Inderdaad oplossing was equip load heel stuk naar beneden en vigor omhoog. Duurde heel lang maar kreeg de bitch down.

Voor mij is deze game nu na 15 uur GOAT…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reaL_G
  • Laatst online: 20:21

reaL_G

G

Bazziek schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:18:
Wat een spel wat een spel. De enige vraag die ik heb is of ik nu new game plus doe of een geheel nieuw karakter maak. Want dit wil ik meteen nog een keer meemaken.

spoiler:
zou ng+ doen, dan heb je wat meer weerstand.
volledig opnieuw kan altijd nog

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
reaL_G schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:26:
[...]

zou ng+ doen, dan heb je wat meer weerstand.
volledig opnieuw kan altijd nog
Die kant neig ik ook op. Denk ik wel eerst respeccen om een andere build te gebruiken voor NG+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
Bazziek schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:42:
[...]

Die kant neig ik ook op. Denk ik wel eerst respeccen om een andere build te gebruiken voor NG+
Nog meer weerstand? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Bazziek schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:18:

spoiler:
Na hoeveel uur?

Ng+ is gewoon opnieuw het spel doen met bestaande char en dan soort “hard mode”?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazziek
crimby schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:57:
[...]

Na hoeveel uur?

Ng+ is gewoon opnieuw het spel doen met bestaande char en dan soort “hard mode”?
Na 50 uur zegt ie. Voelde als meer haha.

Ng+ is precies zoals je zegt, alles een beetje lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:15
Damn, netjes! ik zit nu al op 70 uur (met een paar uur idle of afk) en ga nu pas naar
spoiler:
Altus/mt Gelmir
Ben echt elk gebied zoveel als ik kan aan het strippen. Ben wel zwaar overleveld volgend mij (lvl 105) maar we gaan t zien. Twijfel wel om te respeccen naar een dex/int build, maar kan eigenlijk niet zonder mn shield (handig tegen knights etc) of kan ik een shield ook laten scalen met INT?

[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 04-03-2022 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Bazziek schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 23:16:
[...]

Na 50 uur zegt ie. Voelde als meer haha.

Ng+ is precies zoals je zegt, alles een beetje lastiger.
Ik denk dat ik na 50 uur misschien net de volgende grote boss (godfrick?) durf te proberen! Netjes hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

Heb zowel de meteoric ore blade als de Moonveil katana bemachtigd.

Echter was m'n INT maar 12, inmiddels 16 dus nog een beetje te gaan. Beter zijn die wapens m'n runes in INT stoppen waard :P

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KingKingsons
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-05 12:57
Sebastiaannn schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:04:
[...]

Het kan natuurlijk zo zijn dat het niets voor je is maar laat mij jou een peptalk geven!

Het "doel" van het spel is om de bosses te verslaan! Eigenlijk ben je continu op zoek naar de volgende boss, want het is leuk en uitdagend om die te verslaan, om hun movesets te leren kennen, je aanvallen goed te timen, tot je de boss 'snapt' en na vele pogingen eindelijk als winnaar uit de strijd komt. Het doel is de voldoening die je krijgt als je wint en weet dat je steeds beter aan het worden bent.
Maar natuurlijk ren je niet gewoon bovenop je paard vanaf de Site of Grace naar de boss (want je weet niet waar die is) je gaat de omgeving in je eigen tempo verkennen. Beetje door die dorpjes struinen, de vijanden die je tegenkomt vermoorden, op zoek naar loot. Als je genoeg souls hebt level je up bij een Site, als je genoeg Smithing Stones heb upgrade je je favoriete wapen, als je 'golden seeds' en 'sacred tears' hebt upgrade je je healing flask. Tot je bij een boss bent, dan is het feest! En als je kansloos bent omdat die boss nog veel te moeilijk is, dan ben je daar nog niet aan toe, dan ga je een ander stukje verkennen, op zoek naar een andere boss.

Voor de rest kan je het gewoon bijna niet verkeerd doen! Pak het wapen wat je lekker vindt spelen, ze zijn letterlijk allemaal goed genoeg om het spel uit te spelen (ik zou een straight sword of katana aanraden voor beginners), een schild met 100% physical damage block en trek het armor aan die je gaaf vindt staan (zorg dat je niet traag rolt), en gaan met die banaan. Maak je niet druk om je level, je runes, je stats, ga niet farmen en minmaxen. Laat het craften lekker zitten, vergeet die Ashes of War nog maar even. Vergeet al die onzin, het is nergens voor nodig, binnenkort zitten mensen deze game te speedrunnen op level 1 in hun blootje. Ga gewoon op avontuur in een wereld waarin je het zelf maar moet uitzoeken. Vertrouw op je gevoel, volg je instinct, doe waar je zin in hebt.

Er zijn maar een paar systemen die je moet beheersen:
De combat, let altijd op je stamina, slaan maar ook blocken kost stamina en als je stamina helemaal op is ben je kwetsbaar. Speel voorzichtig qua klappen geven, en probeer klappen te ontwijken in plaats van te incasseren op je schild. Als je rolt hebt je een aantal invincibility-frames wat inhoudt dat als je rolt op het exacte moment dat je een klap krijgt je gewoon "door de schade heen" kan rollen. Als je dat goed weet te timen, de onverwachte klappen met je schild opvangt en op de juiste momenten zelf uitdeelt ben je een heel eind. Ga voor de backstabs, lok vijanden met pijl en boog om ze één voor één te verslaan, of ren ze gewoon voorbij. Je mag best een beetje cheesen in deze game.
Equipment: Altijd fast roll houden, je wapen blijven upgraden en verder lekker doen waar je zin in hebt!
Levels: Het is altijd fijn om meer HP te hebben, en ook Stamina kan je niet genoeg hebben. Zorg dat je genoeg STR en DEX hebt om je favo wapen te dragen, en upgrade die om aan wapen-eisen te voldoen of als je genoeg HP en Stamina hebt en liever meer damage doet. Lijkt het je leuk om een bepaalde spreuk te gebruiken? Stop een paar levels in magie. Wil je dat gigantische zwaard, of die hele zware armor en shield, of juist die vlugge dolk die heel veel damage doet als je veel DEX punten hebt? Dat is hoe je moet beslissen waar je je levels aan uitgeeft, er is geen juiste of verkeerde manier, het is jouw playthrough.

Wat ik probeer te zeggen is dat je je vooral niet druk moet maken om of je het wel goed doet. Het is een vijandige wereld daarzo maar jij bent een slim persoon die die uitdagingen aan kan.
En dan op een gegeven moment gaat het klikken met de combat, hoef je niet meer naar je staminabalk te kijken maar voel je aan hoeveel je nog hebt. En dan gaat het vechten echt leuk worden. En als je dan kan loslaten wat je allemaal aan het missen bent wordt het gaaf dat je geen kaart hebt vol met verplichte waypoints en questmarkers. Gewoon jij tegen de wereld. De rest komt wel in een tweede playthrough, of nooit, maakt niet uit.

Maak het jezelf ook niet te moeilijk! Misschien is het wel handig om wat tutorials op youtube (al dan niet voor dark souls 3) over het combatsysteem of wat andere systemen. Kijk op de Fextralife wiki als je benieuwd bent naar bepaalde dingen in de game. Of om de locatie van bepaalde items te vinden en daarvoor op jacht te gaan. Het is ook gewoon leuk om iemand te summonen om samen het gebied te verslaan.

De lore, daar snapt niemand een reet van joh. Een magische wereld is kapot gegaan en iedereen is gek geworden en het is aan jou om ze allemaal te verslaan. Geniet van de sfeer en de situaties en het gevoel en de uitdaging. Als je wat meer achtergrond wil hebben over wat je daar aan het doen bent is Vaatividya een leuk youtube kanaal, en naar mate de tijd verstrijkt ga je steeds meer een gevoel hebben waar die wereld om gaat.

Ik weet dat er een behoorlijk hoge drempel is voor nieuwe spelers, dat is echt een hobbel waar je overheen moet. Maar als het je lukt om over die drempel heen te komen ligt er aan de andere kant echt een ontzettend gave RPG in een hele interessante wereld maar vooral met ontzettend strak en bevredigend combatsysteem. Een wereld waarin je niet de GPS op je minimap aan het volgen bent op zoek naar de volgende waypoint, hersenloos gevecht en cutscene. Maar waar je voor elke meter vooruitgang moet knokken en je het helemaal zelf moet doen. Strijder :Y)
Bedankt voor je peptalk! Ik heb nu zeker zin om dit spel helemaal m'n eigen te maken.

[ Voor 49% gewijzigd door KingKingsons op 05-03-2022 01:35 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-05 12:52

tuinïnen

Eventus stultorum magister

En dan kom je er na 7 uur achter dat je runes moet gebruiken voor levelups. Vond al dat ik niet veel sterker werd 😅

Dat krijg je ervan als je iets zelf probeert te ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

k1978 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:51:
[...]

Nog meer weerstand? 😂
de moeilijkheid/ hitpoints van eerste run naar ng+ is de grootste stap. denk aan health van enemies x3/4, ng+2 en verder zijn de stappen niet meer zo groot.
echter je behoud al je gear etc.

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:05
spoiler:
gisteravond Godfrey verslagen. Uiteindelijk solo kunnen halen. Die Ashes met shields werken prima. Daarna aantal pogingen op de baas daar direct naast.

Eerst maar eens dat +7 weapon wat upgraden. Loop nog wat achter :p

Level 78 nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-05 17:16
Wat een lekkere game is dit zeg! Het is pittig soms maar wel goed te doen. Ik heb zelfs een boss verslagen zonder maar 1x geraakt te worden en ik ben echt niet goed in dit soort games ;) Ik kan trouwens naar de eerste 'echte' baas maar ik ga denk ik nog maar wat exploren. In zowat elk hoekje en gaatje is wel wat te vinden en ik vind het ook altijd wel leuk om mezelf een beetje te "overpoweren" in Soulsachtige games :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-04 09:13
Ik kan beamen dat een mage build wel OP is.
Nu ik was wel ook hoog level (40) voor Margit en Godfrey, maar samen met de summon hulp ben ik niet 1 keer geraakt en waren ze beide dood in de 1ste poging. Als je meteoric staff hebt en rock sling spell zijn sommige bosses echt wel easy.
Ik kan me voorstellen met een melee class dat dit veel moeilijker ging zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik ga ook zeker een mage naast mijn main character maken, volgens mij is dat op zijn zachtst gezegd erg viable. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-05 17:16
Margit neer, first try :) Dat viel me reuze mee. Wel met die npc er bij overigens maar die was al vrij snel de pijp uit.. Ik kan verder maar ik ga nu lekker op mijn gemakje Limgrave clearen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-05 15:10
Pufster schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 09:12:
Ik kan beamen dat een mage build wel OP is.
Nu ik was wel ook hoog level (40) voor Margit en Godfrey, maar samen met de summon hulp ben ik niet 1 keer geraakt en waren ze beide dood in de 1ste poging. Als je meteoric staff hebt en rock sling spell zijn sommige bosses echt wel easy.
Ik kan me voorstellen met een melee class dat dit veel moeilijker ging zijn.
Mage build is niet perse OP.
Je speelstyle is meer afstand bewaren, lekker rollen en spells casten. Waar de meeste vijanden juist in FS games met melee erg gevaarlijk zijn.

Dit is eigenlijk de easy mode van FS games.
Maar wel erg leuke classes om mee te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Diegenen die casters spelen, focussen jullie op INT of op FTH? En waarom? Wat is een goede starting class voor een caster?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
Ik krijg nu weer hetzelfde gevoel dat ik tot nu toe bij elke Soulsborne game heb gehad... ik ben overlevelled en de game wordt steeds makkelijker. Volgens mij een direct gevolg van het feit dat ik alle hoeken en kieren aan het uitkammen ben. Gebieden overslaan voelt niet als een valide optie.

Ik geniet desondanks nog vol van de game, maar de uitdaging die ik in de eerste tientallen uren had voel ik niet meer. Overigens hou ik deze progression route aan en die bevalt wel prima. Gezien de hoeveelheid gebieden ik nog moet ben ik op zo'n 75%

Niet klikken als je de hele map niet wil zien:

https://eldenring.wiki.fe...ing_wiki_guide_2560px.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik dacht dat ik bijna op het einde was… maar als ik de Achievements zie die ik nog moet halen zie ik dat ik nog 9 bosses moet _O-

Ben nu in het een na laatste gebied en ga nu eerst even alle optionele bosses en dungeons doen voordat ik het laatste deel ga spelen.

Moet wel zeggen dat ik het level systeem van Sekiro en de constante uitdaging in dat spel wel leuker vind dan deze traditionele levelstructuur waar je erg snel OP kan worden. Ik merk dat ik bij bosses constant dezelfde tactiek toe pas. Summon Mimic en met mijn “ultimate” de boss aanvallen als die niet naar mij kijkt :P. 9 van de 10 keer gaat zo’n boss first try down. En ja ik zou ervoor kunnen kiezen om niet te summonen en andere wapens te kiezen, maar dat is kunstmatige moeilijkheid waar ik me niet toe kan zetten. Sekiro had dit een stuk beter voor elkaar. Die bepaalde gewoon meer je maximale Health en damage in bepaalde gebieden en je kon niet grinden voor een OP karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

LadyVodka schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:38:
@D4NG3R @crimby
Dan hebben jullie nog
spoiler:
Comet Azur
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben uiteraard bekend met de spell, echter nogal een verschil of je 60 int moet halen of 25 levels moet investeren om op SL31 vrolijk 1500+ damage te kunnen doen. :+

Buiten het feit om dat het ook gewoon een verassend bruikbare shortsword blijft, welke ook nog eens een schitterende AoE attack heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 05-03-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-05 14:11
Knallen jullie er nou zo snel doorheen of ben ik zo ontzettend traag? Ik heb bijna 40uur gespeeld en 8% unlocked...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Grindtegel schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:42:
Knallen jullie er nou zo snel doorheen of ben ik zo ontzettend traag? Ik heb bijna 40uur gespeeld en 8% unlocked...
Beetje van beiden denk ik, dat laatste ligt nogal aan met wie je het vergelijkt.

Veel gebruikers hier zijn souls veterans, ik zit zelf met 36 uur in m'n savegame op 24% van de achievements op Steam*, maar zit totaal niet door te drukken in de main story - zit meer te verkennen dan wat anders. Als ik wou had ik waarschijnlijk binnen 10u het spel wel door kunnen zijn door gewoon blindelings de Grace lijntjes te volgen.

DS3 liep ik op een gegeven moment vrolijk binnen 2u door om PvP builds in de Ringed City te krijgen, hoe hoog of laag m'n soul level daarbij was boeide vrij weinig. :')
(Vordt > Crystal sage > Friede > Twin Demons > Ringed City)

*
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5n7TrvLNITKJA8HZWQLIEB3U88=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q1JiU19DuR7CwiL5EiUE7ICe.png?f=fotoalbum_large

SL55 overigens, ik investeer vrij weinig in levels aangezien ik nog niet echt weet welk wapen ik wil gaan gebruiken en zit te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Denk lekker te gaan spelen. Krijg ik de melding bij het opstarten van elden ring ''steam opnieuw opstarten vereist, je kunt steam niet gebruiken voordat je het programma opnieuw hebt opgestart''

Dat heb ik nu een paar keer gedaan, zie helemaal geen update of iets en pc reboot helpt ook niet, blijf die melding krijgen.

Heb al gegoogled maar kan niks vinden? wtf...

Krijg die melding ook alleen bij Elden ring andere games starten wel gewoon op -_-

Als ik hem uninstal en opnieuw installeer heb ik nog wel mn savegame toch? :+

[ Voor 21% gewijzigd door Ambition88 op 05-03-2022 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ambition88 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:10:
Heb al gegoogled maar kan niks vinden? wtf...
Hoe dan, letterlijk het 1e resultaat op Google (door 1:1 de foutmelding op te zoeken) was voor mij de oplossing? :P

YouTube: STEAM Must Now Be Restarted In Order To Receive The Latest Update FIX!

Edit: Ik gok dat je Steam op Nederlands staat, dit soort onzin is waarom ik mijn software vrijwel nooit op Nederlands heb staan - maakt het lastig om te zoeken naar dingen. _O-

[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 05-03-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
D4NG3R schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:35:
[...]

Hoe dan, letterlijk het 1e resultaat op Google (door 1:1 de foutmelding op te zoeken) was voor mij de oplossing? :P

YouTube: STEAM Must Now Be Restarted In Order To Receive The Latest Update FIX!
Omg thanks! ik zit helemaal te kutten met backups maken van een half uur :'(

Ja geen idee, ik heb echt 10 minuten zitten zoeken op google maar misschien niet de juiste woorden gebruikt ofzo. (ja staat op NL idd ;w )

Held! :> :D snel verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Laatst online: 20:58
Ik heb hulp nodig...

Ik kwam net voor het eerst bij de round table en ging daar wat verkennen.

Op een gegeven moment ben ik van dat balkon af gesprongen en kennelijk is dat dus een pvp omgeving..... iets waar ik helemaal geen behoefte aan heb...

Nu werd ik daar meteen door iemand gemold natuurlijk en liggen mijn runes daar... Ik kan er wel weer heen springen en mijn runes claimen, maar hoe kom ik daar weer weg?
Map openen en op een site of grace klikken, kan/mag niet...

(Had wel even een waarschuwing mogen zijn dat dit een pvp area is.....)

[ Voor 7% gewijzigd door Bloedvat op 05-03-2022 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:45

KneoK

Not in a million lightyears

Bloedvat schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:45:
Ik heb hulp nodig...

Op een gegeven moment ben ik van dat balkon af gesprongen en kennelijk is dat dus een pvp omgeving..... iets waar ik helemaal geen behoefte aan heb...

Nu werd ik daar meteen door iemand gemold natuurlijk en liggen mijn runes daar... Ik kan er wel weer heen springen en mijn runes claimen, maar hoe kom ik daar weer weg?

Da's een npc invader, het is geen pvp gebied. Enige oplossing is weer naar beneden springen en 'm verslaan of je runes als verloren beschouwen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
Bloedvat schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:45:
Ik heb hulp nodig...

Waarschuwing? 😂😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloedvat
KneoK schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:50:
[...]

Da's een npc invader, het is geen pvp gebied. Enige oplossing is weer naar beneden springen en 'm verslaan of je runes als verloren beschouwen.
Oh :$

Ok

Ik was me al mateloos aan het irriteren aan deze mysterieuze vreemdeling.. :F

Edit:
Ok, teruggevochten..... of iets wat daarop moest lijken :F

Bye bye runes ;w

(Les voor mezelf: eerst runes opmaken voordat ik ergens "in het diepe" spring :P )

[ Voor 20% gewijzigd door Bloedvat op 05-03-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Die NPC daar is ook niet voor niks bedoeld als (zeer) lastige uitdaging voor beginners.

spoiler:
Het item wat je krijgt als je haar verslaat kan je gebruiken om geinvade te kunnen worden ook zonder zelf summons te hebben (en indien je wel summons hebt kan er een extra invader bij komen)

Nogal gevaarlijk om aan beginners te geven die het spel nauwelijks snappen. :)

@Bloedvat Als het echt om een belachelijke berg runes gaat zou je kunnen overwegen een sacrificial twig in je talisman slot te stoppen en simpelweg aan de npc invader te sterven. (nadat je je runes opgepakt hebt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHZwITFQUALLnCYYZQfxWnNQ8qo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/joHBXqGRhfG2JlHLGCRReXoq.png?f=fotoalbum_large

Let wel op dat die slechts in beperkte oplage in het spel verschijnen.

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 05-03-2022 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloedvat
D4NG3R schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:55:
Die NPC daar is ook niet voor niks bedoeld als (zeer) lastige uitdaging voor beginners.

spoiler:
Het item wat je krijgt als je haar verslaat kan je gebruiken om geinvade te kunnen worden ook zonder zelf summons te hebben (en indien je wel summons hebt kan er een extra invader bij komen)

Nogal gevaarlijk om aan beginners te geven die het spel nauwelijks snappen. :)

@Bloedvat Als het echt om een belachelijke berg runes gaat zou je kunnen overwegen een sacrificial twig in je talisman slot te stoppen en simpelweg aan de npc invader te sterven. (nadat je je runes opgepakt hebt)

[Afbeelding]

Let wel op dat die slechts in beperkte oplage in het spel verschijnen.
Ah, bedankt voor de tip, maar die twig heb ik uberhaupt nog niet. Ach, ik sprokkel wel weer nieuwe runes bijeen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Tsja daar doen we niet aan inderdaad. Doet me aan deze denken:

Afbeeldingslocatie: http://img2.joyreactor.com/pics/post/Dark-Souls-games-son-food-1491670.jpeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik ben er nog niet over uit of ik de open wereld ook beter vindt dan een meer lineaire game zoals de Dark Souls reeks. Het is geweldig dat je altijd ergens naar toe kunt maar het maakt wel dat de kans om iets te missen enorm is en dat je (ik althans) alle kanten op schiet. Ik heb nu ook bazen gehad die ik in een paar klappen om leg en/of die mij niet kunnen damagen omdat ik moeiteloos alles tank met mijn schild.

Mis met de somber smithing stones ook gewoon de 5 t/m 7 en heb dan wel weer een 8 en een 9 gevonden.

Er zijn ongetwijfeld gebieden waar ik nog niet geweest ben waar ik nu helemaal voor overlevelt ben.

Vind het heerlijk nog steeds om alles te ontdekken maar dat zijn wel wat kanttekeningen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

snmght schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:18:
Ik ben er nog niet over uit of ik de open wereld ook beter vindt dan een meer lineaire game zoals de Dark Souls reeks. Het is geweldig dat je altijd ergens naar toe kunt maar het maakt wel dat de kans om iets te missen enorm is en dat je (ik althans) alle kanten op schiet. Ik heb nu ook bazen gehad die ik in een paar klappen om leg en/of die mij niet kunnen damagen omdat ik moeiteloos alles tank met mijn schild.

Mis met de somber smithing stones ook gewoon de 5 t/m 7 en heb dan wel weer een 8 en een 9 gevonden.

Er zijn ongetwijfeld gebieden waar ik nog niet geweest ben waar ik nu helemaal voor overlevelt ben.

Vind het heerlijk nog steeds om alles te ontdekken maar dat zijn wel wat kanttekeningen.
Na bijna 40u in het spel te hebben gestoken mis ik het semi-lineare van de SoulsBorne games wel. De vrijheid en het paard zijn schitterend, maar gaan vervelen.. Het is te makkelijk om vijanden te ontwijken, en soms gewoon irritant om uit te vogelen hoe je ergens komt omdat er geen lineariteit in zit. De legacy dungeons vind ik daarom ook veruit de leukste content in het spel. :)

Ik ben zelf echter wel fan van hoe de boel schaalt (zowel in ER als DS), het is knap waardeloos hoe in sommige RPG's vijanden met je mee blijven schalen, ongeacht het gebied waar je in zit... Ik vind het zelf veel leuker om een gebied in te gaan, door te hebben dat het daar pismoelijk is, en later terug te komen als ik sterker ben. Of wanneer ik de stoute schoenen aan wil trekken er alsnog op laag level doorheen proberen te komen.

Skyrim doet bijvoorbeeld het tegenovergestelde, de wolf welke je in het begin tegen komt doet 50 levels later alsnog veel damage en kost alsnog meerdere hits om neer te halen. :F

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 05-03-2022 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
Maar als ze nu bv een DS4 hadden uitgebracht was het waarschijnlijk weer veel van zelfde geweest. Ook dat was voor mij voldoende hoor. Maar ze hebben nu wel echt wat anders gemaakt en toch ook weer niet.

Vind heel bijzonder hoe ze dit weer in elkaar hebben geflanst 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

k1978 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:34:
Maar als ze nu bv een DS4 hadden uitgebracht was het waarschijnlijk weer veel van zelfde geweest. Ook dat was voor mij voldoende hoor. Maar ze hebben nu wel echt wat anders gemaakt en toch ook weer niet.

Vind heel bijzonder hoe ze dit weer in elkaar hebben geflanst 😉
Oh absoluut, ER is fantastisch, denk dat ik wat heimwee heb naar de meer 'geconcentreerde' actie van DS3 waar ik veel te veel speeltijd in heb zitten. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
Hehe begrijp wel wat jullie zeggen hoor 😉.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Wellicht zit hier wel juist meer schoonheid in qua replays met een nieuw karakter of in NG+, waarbij je dan wel een andere route neemt. We gaan het zien, de game stelt absoluut niet teleur maar 'meer van hetzelfde' en dus een lineaire Dark Souls 4 had ik ook genolifet. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k1978
  • Nu online
Bluepoint remake van Bloodborne was ook voldoende geweest hoor 😉.

ER is wel echt een game waar je tijd in kwijt kan zeg. Ff hier kijken ff daar kijken. Een tijd een baas proberen. Met je paard heel ver veels te zwaar gebied in. 8 uur verder en eigenlijk nog niks gedaan en opgeschoten 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
https://gfycat.com/ifr/WarmAggressiveAntarcticgiantpetrel

Nog een clipje gemaakt waar ik wat lol heb met een mooie troll incantation :) krijg 'm niet embedded helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door yinx84 op 05-03-2022 15:32 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Nadat ik dacht Limgrave wel gezien te hebben ontdek ik Limgrave East, en Limgrave nog verder East,
spoiler:
en een bos vol beren en Guardian Apes, en Limgrave's ondergrondse wereld via Siofra River Well, en de Sellia Crystal Tunnel
:D
Holy guacemoly wat is hier veel te zien, en steeds kom ik weer nieuwe dingen tegen. Ondertussen moet ik de eerste story baas nog ontmoeten...

Mijn Uchigatana zit ondertussen op +3 (kan bij de eerste smithing table in Church of Elleh niet verder omhoog) en doet redelijk goede damage. Ik begin nu ook vaker die block counter te gebruiken, werkt erg fijn!

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 05-03-2022 19:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yinx84
@Greatsword leef je trouwens nog? :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Had niet van te voren verwacht dat ik wel wat verder door zou zetten, koste me een flink aantal pogingen en de wolven summon maar net mijn eerste echte boss verslagen damn wat voelde dat goed.

Mooi greatsword als beloning, moet alleen nog 22x meer in strength stoppen om hem te gebruiken :')

De boss was :

spoiler:
Leonine Misbegotten

Nooit verwacht ooit nog eens een boss te verslaan in een From game 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bloedvat
Na een uurtje of 6 spelen, heb ik net voor het eerst (bewust) een boss fight gedaan *O*
spoiler:
Die in de cave met die wolven vlakbij waar je begint

Ging makkelijker dan ik had verwacht (ben waarschijnlijk gewoon al iets te hoog in lvl), maar dat is helemaal prima voor mijn bloeddruk.

Ik betrapte mezelf echter wel op een licht kinderachtige teleurstelling, toen bleek dat ik na de overwinning geen beloning kreeg -O-
(Had stiekem op een of ander item gehoopt)

Klopt het dat niet iedere boss iets dropt, of een kistje met loot in de buurt heeft? Of heb ik toch nog iets gemist in die cave?

[ Voor 3% gewijzigd door Bloedvat op 05-03-2022 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Grindtegel schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:42:
zit op 40 uur,
heb nog niet echt serieus zitten spelen,
paar dungeons, paar fieldbossen.
ben meer bezig met mappen unlocken en legacy dungeons open te zetten voor toegang, wel bijna hele map open, dat was is het doel. en beetje inavders zoeken.
alleen roundtable trophy, maar bijna iedereen is daar weg (geen npc’s).

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ging makkelijker dan ik had verwacht (ben waarschijnlijk gewoon al iets te hoog in lvl), maar dat is helemaal prima voor mijn bloeddruk.
Username checks out... 8)

Mooi man, hier ook 1 boss verslagen, heerlijk gevoel 8)

Geen idee trouwens of elke boss een item oid moet droppen, ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:35:
Klopt het dat niet iedere boss iets dropt, of een kistje met loot in de buurt heeft? Of heb ik toch nog iets gemist in die cave?
Misschien dat je het pop-up scherm te snel hebt weggeklikt ;)
De reward voor deze boss:
spoiler:
-1000 runes
-Flamedrake Talisman

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-05 14:20
Wat een game _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloedvat
Superkiwi schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:40:
[...]

Misschien dat je het pop-up scherm te snel hebt weggeklikt ;)
De reward voor deze boss:
spoiler:
-1000 runes
-Flamedrake Talisman
Oh!

Ik was wel als een dolle op knoppen aan het hengsten, dus inderdaad misschien onbewust iets opgepakt direct na de kill...
Ik ga vanavond nog eens goed in m'n inventory kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 14:07

Ulti23

Quality Time

Exploren wordt beloond zeggen ze dan. Ik explore, vind best wat leuke dingen, maar als je dan een zombie killed die ineens
spoiler:
veranderd in een of andere schermvullende beer
kan ik weer opnieuw mijn souls gaan ophalen. Schrok me de pleures!

Not fair 🐻

3e poging en die klojo is neer. Zo.Doe.Je.Dat.Ja 💪🏻

[ Voor 10% gewijzigd door Ulti23 op 05-03-2022 20:48 ]

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kan iemand mij helpen met de locatie van Malenia, graag in spoiler tags. Ik ben in
spoiler:
Elphael, en heb de checkpoints (inner wall, Drainage Channel en Prayer Room. Maar ik heb geen idee waar ze is.

Pagina: 1 ... 21 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten