Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
neer, dat was wel even andere koek zeg. Vreselijk irritante site of grace ook. Spawnen, mounten, rennen, dismounten, fog wall, mounten, summonen, van m'n paard geramd worden, mounten en het gevecht kan beginnen

Morgen maar eens rustig door de tweede helft van het volgende gebied heen worstelen. +10 Bloodhound is in zicht
Zie vooral veel DEX en VIG. Wat voor een type speel je dan? Ik wilde gaan focussen op VIG en STR om echt een melee class te maken :-)KneoK schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:47:
[...]
Level 97 op het moment. Voorlopig ben ik wel tevreden met mijn stats en uitrusting, dus ik hoef niet per se meer te levellen.
[Afbeelding]
Ik denk dat ik met een respec wel de 5 punten weer uit Arcane ga halen, die voegen naar mijn idee helemaal niks toe.
Edit: meteen maar even gedaan
[Afbeelding]
Iets meer HP en zit nu op 651 AP one-handed.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Dit vraag ik mij ook afArm1n schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:51:
Kan je ergens zien hoe lang een aanval van een wapen duurt? Als ik verschillende wapens wil vergelijken heb je van die grote zware units die veel meer damage doen maar als je ze gebruikt duurt een aanval net zo lang als twee van een lichter wapen. Het is dus lastig vergelijken waarmee je meer dps kan doen, tenzij ik dat ergens over het hoofd zie.
M.a.w., waar zie je de dps?
Ik ben inmiddels (bijna) helemaal om! Wederom is er een schitterende wereld neergezet. Ondanks de performance uitdagingen ben ik weer helemaal verknocht. Ik kan tijden naar de map kijken. Een mooie route uitzetten met mogelijke interessante nieuwe vaardigheden, items en wapens. Overal kun je iets tegenkomen. Het is de game die ik wil (blijven) spelen. Ik kijk ook echt weer uit naar de volgende speel-sessie. Er staan gemiddeld ook weer 10+ Fextralife tabs open (helaas is veel nog niet gevuld...).Woodsy schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:14:
Sinds afgelopen weekend heb ik er 3-4 uurtjes inzitten (jonge kinderen…). Ik wist dat een originele From game niet te vergelijken is met een remake van Bluepoint, maar dit was toch wel even schrikken. De combat voelt (nog) erg stroperig. Uiteraard speel ik op performance mode, maar echt soepel oogt het niet. Zeker wanneer ik tegelijk de camera bedien.
Gisteravond ben ik opnieuw begonnen als Warrior. Mijn laatste DS builds waren allemaal DEX, gericht op snelle aanvallen en veel dodgen. Vanavond ga ik nog even doorzetten, want de wereld spreekt me wel erg aan. En ik zie de potentie. Maar op technisch vlak vind ik al die tienen nog niet gerechtvaardigd. Hopelijk gaat dat veranderen!
Met mijn nieuwe DEX build zit ik inmiddels op 5 uur. Ik heb een Uchi +5 en ben SL25. Uiteraard loop ik nog steeds in de eerste regio rond. Daar verwacht ik de komende 10-20 uur ook nog wel door te brengen.
[ Voor 3% gewijzigd door Woodsy op 03-03-2022 10:40 ]
Ik vermoed van niet en dat doe ik op basis van het simpele feit dat je in de shops zelfs geen Compare mogelijkheid hebt?!?Arm1n schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:51:
Kan je ergens zien hoe lang een aanval van een wapen duurt? Als ik verschillende wapens wil vergelijken heb je van die grote zware units die veel meer damage doen maar als je ze gebruikt duurt een aanval net zo lang als twee van een lichter wapen. Het is dus lastig vergelijken waarmee je meer dps kan doen, tenzij ik dat ergens over het hoofd zie.

Maar ja, first world problems (maar waarom dit soort onnoodzakelijke drempeltjes?), wat een game! En oh zo verslavend.
Edit: man, man, man... ik neem even pauze
Edit2: Hoppa, even kleine break en dan meteen eerste attempt!
[ Voor 23% gewijzigd door Diddily op 03-03-2022 11:49 ]
Door de open world en de hoeveelheid content ben ik ook echt continue afgeleid van mijn missie, waardoor ik me best vaak "alleen, eenzaam en verloren" voel. Precies wat een FromSoftware game altijd bij me oproept, behalve Sekiro, die had dat minder.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Herkenbaar, ik wil X bereiken/doen/etc, oh maar wat is dat dan? Waar komt dat geluidje/stemmetje vandaan? Oh maar dat lijkt me ook wel leuk.uchiha tijntje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:39:
Pfff, wat is het toch een grote game. Een echt grote game. Met name voor iemand die achter elk hoekje gaat kijken of er een loot pickup ligt. Wat een grote game.
Door de open world en de hoeveelheid content ben ik ook echt continue afgeleid van mijn missie, waardoor ik me best vaak "alleen, eenzaam en verloren" voel. Precies wat een FromSoftware game altijd bij me oproept, behalve Sekiro, die had dat minder.
Of "mmmmh, misschien ben ik toch niet klaar voor dit gebied, laat ik toch maar weer verder gaan in gebied Y (en daar ook weer bovenstaande cyclus doorlopen, meerdere malen
En dat zonder een kaart met een tientallen vraagtekentjes, anders dan de eigen custom waypoints (, maar het loont echt wel om goed te loeren naar de map en dan op die manier points of interests aan te duiden).
Sword and board melee met Bloodhound's Fang, Brass Shield en dikke armor en talismans met +stats en equip load.crimby schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:24:
[...]
Zie vooral veel DEX en VIG. Wat voor een type speel je dan? Ik wilde gaan focussen op VIG en STR om echt een melee class te maken :-)
Het wapen heeft op +9 een C scaling in strength en B in dexterity, vandaar meer DEX. Op +10 ga ik dadelijk ruim over de 700 APS.
In NG+ misschien dual wield Katana's proberen, dus dan komt de DEX ook goed van pas, maar voorlopig wil ik nog zoveel mogelijk van de overworld uitkammen, dus daar gaat nog wel tientallen uren in zitten.
Herkenbaar. Vraag mij ook wel eens af of ik perse een open wereld nodig heb in een From game.uchiha tijntje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:39:
Pfff, wat is het toch een grote game. Een echt grote game. Met name voor iemand die achter elk hoekje gaat kijken of er een loot pickup ligt. Wat een grote game.
Oef, daar ben ik allemaal echt nog lang niet. Ik moet sowieso nog meer snappen van de scaling en fijn als ik ook eens andere gear vindt. Ik heb shield juist weggedaan omdat ik zo sloom werd...KneoK schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:33:
[...]
Sword and board melee met Bloodhound's Fang, Brass Shield en dikke armor en talismans met +stats en equip load.
Het wapen heeft op +9 een C scaling in strength en B in dexterity, vandaar meer DEX. Op +10 ga ik dadelijk ruim over de 700 APS.
In NG+ misschien dual wield Katana's proberen, dus dan komt de DEX ook goed van pas, maar voorlopig wil ik nog zoveel mogelijk van de overworld uitkammen, dus daar gaat nog wel tientallen uren in zitten.
Alles wat je gequipped hebt telt mee voor je gewicht, dus equip alleen het echt noodzakelijke. Je wilt (inderdaad) een heavy load te vermijden.crimby schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:57:
[...]
Oef, daar ben ik allemaal echt nog lang niet. Ik moet sowieso nog meer snappen van de scaling en fijn als ik ook eens andere gear vindt. Ik heb shield juist weggedaan omdat ik zo sloom werd...
Dan heb je nog veel te exploren gok ik. Toen ik volledig klaar was met het strippen van beide regions zat ik op lvl 60.Simone96 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:29:
Gisteren een deel van Liurnia of the Lakes explored, maar weet nog niet zo goed waar ik nu het beste heen kan gaan.spoiler:Iemand een pointer voor waar ik het beste heen kan gaan in Liurnia of the Lakes? Ik ben level 40 en heb de bosses in Stormveil Castle gekilled.Ik kwam in de Carian Study Hall terecht, maar die sorcerer die daar rond loopt was toch echt te sterk en oneshotte mij basically. Dus dat werd hem ook niet
Ja, Weeping Peninsula heb ik al gedaan.Ambition88 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:22:
[...]
Dan heb je nog veel te exploren gok ik. Toen ik volledig klaar was met het strippen van beide regions zat ik op lvl 60.
spoiler:Heb je Mistwood en die area onder Limgrave al gedaan? kan ffe niet op de naam komen, zit bij de "Bridgde of sacrifice"
Simone96 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:24:
[...]
Ja, Weeping Peninsula heb ik al gedaan.spoiler:Ik kwam in het begin van de game ook per ongeluk in Sofria River terecht, daar ben ik snel weggegaan. Ik weet alleen niet of ik nu wel een hoog genoeg level ben om dat stuk nog te exploren
[ Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 03-03-2022 13:39 ]
Hier ben ik dus tijdens de lunchpauze net per ongeluk terecht gekomen. Ben denk ik alleen al redelijk overpowered met mn level 40, meeste enemies gingen zonder problemen neer.
Dat zijn precies die twee dingen dat ik denk, wat een gemis!GRDavies75 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:37:
[...]
Ik vermoed van niet en dat doe ik op basis van het simpele feit dat je in de shops zelfs geen Compare mogelijkheid hebt?!?Of dat je bij een Grace niet je items kan usen (zoals de Sun stones om genoeg runes te hebben om te levelen).
Het vergelijken vooral, die golden runes kan je opzich snel verkopen bij een vendor.
Maar aan de andere kant; als je net 34 runes tekort komt voor een level up is het wel irritant dat je weer eruit moet, naar je inventory, gebruiken (met animatie) en dan weer de Grace aanraken.
Achja.. volgens mij heb ik inmiddels 30+ uur erin zitten
Kleinigheidjes hou je altijd.
Dat is wel een stukje dat ik voor Margit had gedaan dus snap best dat je overpowerd bentHenkie_NtA schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:44:
[...]
Hier ben ik dus tijdens de lunchpauze net per ongeluk terecht gekomen. Ben denk ik alleen al redelijk overpowered met mn level 40, meeste enemies gingen zonder problemen neer.
Maar ach, een vriend zei een aantal keer dat die een uur over de eerste boss had gedaan maar Godrick zei hem niets. Inmiddels liep hij al wel in Liurnia waar ik al een paar keer afvroeg hoe.
Gisteren samen die draak gedaan voor de 75.000 runes en dachten laten we direct samen Godrick doen.
Wat denk je, hij had heel Margit nog niet gedaan

Wel fijn die vrijheid dat je kan doen en laten wat je wil maar je kan dus ook goed afdwalen
Haha dat is mooi. Ook wel een van de gave dingen aan de game, door de vrijheid die je hebt zal iedereen zn ervaring verschillen.Famous schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:15:
[...]
Dat is wel een stukje dat ik voor Margit had gedaan dus snap best dat je overpowerd bent![]()
Maar ach, een vriend zei een aantal keer dat die een uur over de eerste boss had gedaan maar Godrick zei hem niets. Inmiddels liep hij al wel in Liurnia waar ik al een paar keer afvroeg hoe.
Gisteren samen die draak gedaan voor de 75.000 runes en dachten laten we direct samen Godrick doen.
Wat denk je, hij had heel Margit nog niet gedaan![]()
Wel fijn die vrijheid dat je kan doen en laten wat je wil maar je kan dus ook goed afdwalen
Wat zag hij als de eerste boss dan? Die kerel op dat paard helemaal aan het begin?
Niet eens, was gewoon in een dungeonHenkie_NtA schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:21:
[...]
Haha dat is mooi. Ook wel een van de gave dingen aan de game, door de vrijheid die je hebt zal iedereen zn ervaring verschillen.
Wat zag hij als de eerste boss dan? Die kerel op dat paard helemaal aan het begin?

Ik wist dus niet dat je ook vanuit binnen kunt fast travellen vlak nadat je gerest had bij een grace. Ik heb daar dus een half uur vast gezeten en de onmogelijke boss geprobeerd. Daarna las ik op de kaart dat je dus wel degelijk uit binnen locaties kunt fast travellen.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Nee, echt de meest irritante boss die ik tot nu toe mee heb gemaakt.
Ik begin de game mechanics met het paard en dergelijk wel stukje minder leuk te vinden, in boss battles dan voornamelijk.
[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-03-2022 15:39 ]
Ik voel je pijn.uchiha tijntje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:20:
Spoiler over Radhan...
spoiler:Wat is die Radhan klote als je een melee karakter hebt. Echt geen leuke boss. Ongeveer de meest slechte boss in heel de Souls serie voor mij. Heb nog niet heel vaak geprobeerd. Maar vind hem gewoon niet tof. Leuk idee dat er summons zijn, maar de boss is gewoon niet leuk.
Nee, echt de meest irritante boss die ik tot nu toe mee heb gemaakt.
Ik begin de game mechanics met het paard en dergelijk wel stukje minder leuk te vinden.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Souls tip: laat dit volledig los. Zodra je dit lukt dan speel je zonder zenuwen verder en ga je uberhaubt minder dood. Runes verliezen sucks, maar de rewards en requirements om te levelen schalen vrij snel omhoog waardoor die 15k van toen opeens peanuts lijktcrimby schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:10:
Zo pijnlijk om 15k aan runes te verliezen en dan vlak voor je het kan oppakken opnieuw dood gaat
Hij is down! De motherfucker is down! Trillende handjes
[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-03-2022 15:32 ]
Ben benieuwd, wat was jeuchiha tijntje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:32:
[...]
Hij is down! De motherfucker is down! Trillende handjes
Is dat nou een spoiler?snmght schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:40:
[...]
Ben benieuwd, wat was jespoiler:?strijdplan
snmght schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:40:
[...]
Ben benieuwd, wat was jespoiler:?strijdplan
:fill(white):strip_exif()/f/image/CWiHG5hnOtmnFPQDZ5CrwR3M.png?f=user_large)

Welke bedoel je?Bazziek schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:59:
spoiler:Zojuist het monster beneden in het riool verslagen. Wat was dat een tocht om daar te komen zeg.
Ook snap ik het doel van het spel niet echt. Je moet dus willekeurig rondrijden totdat je een groep met vijanden of een dungeon ziet en dan iedereen doodmaken voor runes, totdat je uiteindelijk een hoog genoeg level bent om een volgende main Boss te verslaan? Is dat hoe het moet?
Zoiets denk ik! Zelf ook geen souls ervaring en mis het doel, maar toch wil ik blijven spelen. Raar, maar waar. Geen idee of dat nog voor een dag, week, maand of jaar is maar vermaak me prima!KingKingsons schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:56:
Ik ben nu level 21 en ik krijg het idee dat dit spel niet voor mij is bestemd. Ik heb nog nooit een Souls game gespeeld en het lijkt erop dat dat haast een vereiste is, aangezien ik van de meeste menu-onderdelen niks begrijp. Verder ga ik nog steeds redelijk snel dood.
Ook snap ik het doel van het spel niet echt. Je moet dus willekeurig rondrijden totdat je een groep met vijanden of een dungeon ziet en dan iedereen doodmaken voor runes, totdat je uiteindelijk een hoog genoeg level bent om een volgende main Boss te verslaan? Is dat hoe het moet?
Echter mis ik ook nog best veel informatie rondom builds, menus etc… en wel lastig dat dit totaal niet uitgelegd wordt in de game.
Bedankt voor de bemoedigende woorden. By far het moeilikste kasteel ever in een FS game. Ik zit nu op Rampart Tower. Das echt nog een flink stuk volgens mij richting main gate.Bazziek schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:33:
[...]
Je komt er wel. Plus dan heb je nog lekker veel spel voor je. Ik wordt al bang als straks het einde in zicht komt.
Die Knights loop ik maar ff hard voorbij, maar vind ook de weg niet echt Rampart Tower vormt een loopje waar ik telkens in een rondje eindig bij de Grace Site weer.
[ Voor 8% gewijzigd door ArnoldSmiley op 03-03-2022 20:24 ]
Hoe hebben jullie het gedaan, ook frontaal?
[ Voor 18% gewijzigd door ArnoldSmiley op 03-03-2022 21:04 ]
Zowel frontaal als van de zijkant om alle sites of grace te halen. Succes met Godrick!ArnoldSmiley schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:03:
OK. Progress gemaakt. Dwars door de front gate heen. Liftside chamber Grace Site bereikt met een hoop geren.
Hoe hebben jullie het gedaan, ook frontaal?
Kan je vanuit Rampart Tower uit uberhaupt bij Godrick komen?Bazziek schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:19:
[...]
Zowel frontaal als van de zijkant om alle sites of grace te halen. Succes met Godrick!
Godrick is wel een serieuze aangelegenheid zeg 😯
Volgens mij is het mogelijk om een grote cirkel te maken dus denk het wel.ArnoldSmiley schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:25:
[...]
Kan je vanuit Rampart Tower uit uberhaupt bij Godrick komen?
Godrick is wel een serieuze aangelegenheid zeg 😯
Zit wel meer gerecyclede content in. Dit lijkt me inderdaad een match!LadyVodka schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:16:
Zie ik nu gerecycleerd content? Das toch Basilisk van Dark Souls?
[Afbeelding]
Het kan natuurlijk zo zijn dat het niets voor je is maar laat mij jou een peptalk geven!KingKingsons schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:56:
Ik ben nu level 21 en ik krijg het idee dat dit spel niet voor mij is bestemd. Ik heb nog nooit een Souls game gespeeld en het lijkt erop dat dat haast een vereiste is, aangezien ik van de meeste menu-onderdelen niks begrijp. Verder ga ik nog steeds redelijk snel dood.
Het "doel" van het spel is om de bosses te verslaan! Eigenlijk ben je continu op zoek naar de volgende boss, want het is leuk en uitdagend om die te verslaan, om hun movesets te leren kennen, je aanvallen goed te timen, tot je de boss 'snapt' en na vele pogingen eindelijk als winnaar uit de strijd komt. Het doel is de voldoening die je krijgt als je wint en weet dat je steeds beter aan het worden bent.
Maar natuurlijk ren je niet gewoon bovenop je paard vanaf de Site of Grace naar de boss (want je weet niet waar die is) je gaat de omgeving in je eigen tempo verkennen. Beetje door die dorpjes struinen, de vijanden die je tegenkomt vermoorden, op zoek naar loot. Als je genoeg souls hebt level je up bij een Site, als je genoeg Smithing Stones heb upgrade je je favoriete wapen, als je 'golden seeds' en 'sacred tears' hebt upgrade je je healing flask. Tot je bij een boss bent, dan is het feest! En als je kansloos bent omdat die boss nog veel te moeilijk is, dan ben je daar nog niet aan toe, dan ga je een ander stukje verkennen, op zoek naar een andere boss.
Voor de rest kan je het gewoon bijna niet verkeerd doen! Pak het wapen wat je lekker vindt spelen, ze zijn letterlijk allemaal goed genoeg om het spel uit te spelen (ik zou een straight sword of katana aanraden voor beginners), een schild met 100% physical damage block en trek het armor aan die je gaaf vindt staan (zorg dat je niet traag rolt), en gaan met die banaan. Maak je niet druk om je level, je runes, je stats, ga niet farmen en minmaxen. Laat het craften lekker zitten, vergeet die Ashes of War nog maar even. Vergeet al die onzin, het is nergens voor nodig, binnenkort zitten mensen deze game te speedrunnen op level 1 in hun blootje. Ga gewoon op avontuur in een wereld waarin je het zelf maar moet uitzoeken. Vertrouw op je gevoel, volg je instinct, doe waar je zin in hebt.
Er zijn maar een paar systemen die je moet beheersen:
De combat, let altijd op je stamina, slaan maar ook blocken kost stamina en als je stamina helemaal op is ben je kwetsbaar. Speel voorzichtig qua klappen geven, en probeer klappen te ontwijken in plaats van te incasseren op je schild. Als je rolt hebt je een aantal invincibility-frames wat inhoudt dat als je rolt op het exacte moment dat je een klap krijgt je gewoon "door de schade heen" kan rollen. Als je dat goed weet te timen, de onverwachte klappen met je schild opvangt en op de juiste momenten zelf uitdeelt ben je een heel eind. Ga voor de backstabs, lok vijanden met pijl en boog om ze één voor één te verslaan, of ren ze gewoon voorbij. Je mag best een beetje cheesen in deze game.
Equipment: Altijd fast roll houden, je wapen blijven upgraden en verder lekker doen waar je zin in hebt!
Levels: Het is altijd fijn om meer HP te hebben, en ook Stamina kan je niet genoeg hebben. Zorg dat je genoeg STR en DEX hebt om je favo wapen te dragen, en upgrade die om aan wapen-eisen te voldoen of als je genoeg HP en Stamina hebt en liever meer damage doet. Lijkt het je leuk om een bepaalde spreuk te gebruiken? Stop een paar levels in magie. Wil je dat gigantische zwaard, of die hele zware armor en shield, of juist die vlugge dolk die heel veel damage doet als je veel DEX punten hebt? Dat is hoe je moet beslissen waar je je levels aan uitgeeft, er is geen juiste of verkeerde manier, het is jouw playthrough.
Wat ik probeer te zeggen is dat je je vooral niet druk moet maken om of je het wel goed doet. Het is een vijandige wereld daarzo maar jij bent een slim persoon die die uitdagingen aan kan.
En dan op een gegeven moment gaat het klikken met de combat, hoef je niet meer naar je staminabalk te kijken maar voel je aan hoeveel je nog hebt. En dan gaat het vechten echt leuk worden. En als je dan kan loslaten wat je allemaal aan het missen bent wordt het gaaf dat je geen kaart hebt vol met verplichte waypoints en questmarkers. Gewoon jij tegen de wereld. De rest komt wel in een tweede playthrough, of nooit, maakt niet uit.
Maak het jezelf ook niet te moeilijk! Misschien is het wel handig om wat tutorials op youtube (al dan niet voor dark souls 3) over het combatsysteem of wat andere systemen. Kijk op de Fextralife wiki als je benieuwd bent naar bepaalde dingen in de game. Of om de locatie van bepaalde items te vinden en daarvoor op jacht te gaan. Het is ook gewoon leuk om iemand te summonen om samen het gebied te verslaan.
De lore, daar snapt niemand een reet van joh. Een magische wereld is kapot gegaan en iedereen is gek geworden en het is aan jou om ze allemaal te verslaan. Geniet van de sfeer en de situaties en het gevoel en de uitdaging. Als je wat meer achtergrond wil hebben over wat je daar aan het doen bent is Vaatividya een leuk youtube kanaal, en naar mate de tijd verstrijkt ga je steeds meer een gevoel hebben waar die wereld om gaat.
Ik weet dat er een behoorlijk hoge drempel is voor nieuwe spelers, dat is echt een hobbel waar je overheen moet. Maar als het je lukt om over die drempel heen te komen ligt er aan de andere kant echt een ontzettend gave RPG in een hele interessante wereld maar vooral met ontzettend strak en bevredigend combatsysteem. Een wereld waarin je niet de GPS op je minimap aan het volgen bent op zoek naar de volgende waypoint, hersenloos gevecht en cutscene. Maar waar je voor elke meter vooruitgang moet knokken en je het helemaal zelf moet doen. Strijder
wat een moeilijk gebied zeg. Maar ja, ik had weer iets in mijn hoofd en da's gelukt
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZUhAKKpIfoBNAJWHrZiophfM.png?f=user_large)
De strijd tegen de laatste Demi Gods kan weer verder
dat wat je slacht niet weg blijft ...
zou het een stuk leuker gemaakt hebben ...
want je kan nu niet even lekker het gebied gaan verkennen , want er zit al weer een beest op je nek
zit nog helemaal aan het begin beetje vogels slopen en zombies ... maar dan kom je in de ondergronds waar die ratten zitten en elke keer ga ik daar dood , iets te veel van het goede
omdat ik als ik daar ben al niet veel leven overheb omdat ik WEER alles moet slopen
en ik zie daar nergens inde buurt een pit dus steeds terug komen bij het begin ...
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 04-03-2022 02:37 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Ik vind From Software games het mooiste wat er is, is Elden ring voor mij nu al GOTY.
Maar als deze game je gewoon echt niet ligt, probeer dan ook niet de game krampachtig verder te spelen.
Je moet van een bepaalde uitdaging houden.
Het gevoel van een baas verslaan in een From game is ongeëvenaard, en doet me denken aan het verslaan van bosses in Ninja Gaiden, de kick en de adrenaline is zo puur.
Maar het is gewoon geen game voor iedereen, en dat is ok.
Zo maak je mij niet blij met een voetbalgame of een Assassins Creed.
Ieder zijn ding.
Is mijn 2de fromsoftware game na Bloodborn. Die eerste vond ik echt niets, Elden ring wel.
Maar er zijn toch ook echt mindere kanten. De performance is gewoon niet goed. Ik vind het ook storend dat bijna geen enkele 10/10 review hier ook maar 1 iets over zegt.
Daarna snap ik wel dat het de opzet van de game is, maar je wordt nu gewoon gedropt in de wereld onder het motto “zoek het maar uit”. Oke, maar er is gewoon niets van direction. Het hele verhaal komt er niet, de wereld voelt soms saai aan voor mij. Ja er zijn wel bosses en random vijanden, maar de story of lore er rond wordt niet op een kwalitatieve en duidelijke wijze aan je doorgegeven. De gameplay is dan wel ok, maar ik had vaak de gedachte “wat ben ik nu hier aan het doen, wat is het doel? Wat is de link van deze boss met de wereld / story?”
[ Voor 3% gewijzigd door Pufster op 04-03-2022 08:00 ]
Famous schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:15:
[...]
Waar je met de boch mee naar SC kan lopen (richting de Tunnel voor Magrit), kan je ook rechtdoorlopen om bij een afgebroken brug terecht komen. Doodlopend stuk, waar aan het einde een item ligt? Kijk maar eens naar links en volg dat pad.
Peformance is inderdaad niet al te best.Pufster schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:58:
Heb gemengde gevoelens bij deze game.
Is mijn 2de fromsoftware game na Bloodborn. Die eerste vond ik echt niets, Elden ring wel.
Maar er zijn toch ook echt mindere kanten. De performance is gewoon niet goed. Ik vind het ook storend dat bijna geen enkele 10/10 review hier ook maar 1 iets over zegt.
Daarna snap ik wel dat het de opzet van de game is, maar je wordt nu gewoon gedropt in de wereld onder het motto “zoek het maar uit”. Oke, maar er is gewoon niets van direction. Het hele verhaal komt er niet, de wereld voelt soms saai aan voor mij. Ja er zijn wel bosses en random vijanden, maar de story of lore er rond wordt niet op een kwalitatieve en duidelijke wijze aan je doorgegeven. De gameplay is dan wel ok, maar ik had vaak de gedachte “wat ben ik nu hier aan het doen, wat is het doel? Wat is de link van deze boss met de wereld / story?”
Direction is er deels in de richting van de map en de gouden shades die je een hint geven welke kant je op moet.
Maar het mooie van deze game is juist het zelf exploren. Het vinden en ontdekken van een verborgen cave of wapens/armour etc..
De map zit vol met verassingen (en vijanden)
De lore ben ik het ook wel met je eens, deze is soms lastig te begrijpen (heb ik met meer From games)
En er word inderdaad weinig uitgelegd. Gelukkig kan je op internet/youtube veel informatie en tips vinden hoe je moet craften, bosses moet verslaan etc..
Maar het is inderdaad geen gemakkelijke ik-hou-je-bij-je-hand-vast game.
En zeker niet iedereen zal hiervan houden of dit waarderen.
Ik kwam ze ook tegen in een cave. Al die angsten en frustraties die ik diep had weggestopt kwamen allemaal weer naar boven en manifesteerde zichzelf in een vorm van een schaterende lach, welke vervolgens overging in een gepanikeerd schreeuwLadyVodka schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:16:
Zie ik nu gerecycleerd content? Das toch Basilisk van Dark Souls?
[Afbeelding]

AMENSebastiaannn schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:04:
[...]
Het kan natuurlijk zo zijn dat het niets voor je is maar laat mij jou een peptalk geven!
Voor mij is dit mijn eerste Souls game (op Sekiro na, maar na Lady Butterfly die ik niet neer kreeg heb ik die game weggelegd) en ik geniet van elke sessie.
Ik denk dat ik nog niet goed getest ben, heb nu verschillende dungeons gedaan in het eerste gebied, ben lvl 23, heb een prima greatsword op +3 en krijg de combat en sommige mechanics een beetje door. Vooral het exploren is echt supertof gedaan maar geeft je soms ook een gevoel van onmacht. Langs een klif lopen, bestookt worden door bliksem en dan staan er op die klif ook nog 2 giants die je een kopje kleiner willen maken. Hoe gaan we dat aanpakken? Er omheen, of toch frontaal erin? Inmiddels kan ik die reuzen, grote krabben en nog wat ander sterker gespuis redelijk aan. Maar er komt een moment dat ik richting dat kasteel moet voor die Margrit en Godrick. Maar dat zien we dan wel weer
I pitty the fools who took my game-station.....
Ik wil deze game 's proberen, maar twijfel een beetje aan de performance op mijn pc. Ik zit tussen de minimum en recommended in (rx580 8gb, 16gb ram, nieuwe i5). Wil dus graag een refund kunnen krijgen als het echt te beroerd is.
Via Steam kan dit eenvoudig, maar daar is de game 60 euro. Als ik 'm hier koop is het een tientje goedkoper: https://www.dreamgame.com...kers&utm_medium=affiliate
Maar via die link krijg ik dus een Steam-code.
Hoe werkt dat vervolgens met de refund? Kan ik daarvoor dan nog steeds bij Steam aankloppen? Kan er niets over vinden.
Mijn logica zegt nee. Hoe wil je je geld terug krijgen via steam als je hebt betaald aan een 3rd party?sOid schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:29:
Heren, graag advies
Ik wil deze game 's proberen, maar twijfel een beetje aan de performance op mijn pc. Ik zit tussen de minimum en recommended in (rx580 8gb, 16gb ram, nieuwe i5). Wil dus graag een refund kunnen krijgen als het echt te beroerd is.
Via Steam kan dit eenvoudig, maar daar is de game 60 euro. Als ik 'm hier koop is het een tientje goedkoper: https://www.dreamgame.com...kers&utm_medium=affiliate
Maar via die link krijg ik dus een Steam-code.
Hoe werkt dat vervolgens met de refund? Kan ik daarvoor dan nog steeds bij Steam aankloppen? Kan er niets over vinden.
Ja, vandaar mijn twijfel. Ik denk dan; zo'n 3rd party heeft het zelf bij Steam ingekocht en krijgt een bulk discount. Wellicht verrekent Steam vervolgens de refunds met de verkopende partij.Ambition88 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:35:
[...]
Mijn logica zegt nee. Hoe wil je je geld terug krijgen via steam als je hebt betaald aan een 3rd party?
Ondanks dat ik het weekend en elke avond lekker gespeeld heb, had ik gisteren even de drempel bereiktUlti23 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:11:
[...]
Voor mij is dit mijn eerste Souls game (op Sekiro na, maar na Lady Butterfly die ik niet neer kreeg heb ik die game weggelegd) en ik geniet van elke sessie.
Ik bleef maar continu dood gaan (in Caelid) maar heb eigenlijk ook geen idee waar ik dan wel heen moet.
Na max een half uurtje heb ik hem maar uitgezet
Wel heb ik twee sleutel stukjes gevonden voor een lift ofzo.. misschien daar eens naar opzoek vanavond.
Tot aan de eerste boss gespeeld en meteen omgedraaid. Dat wordt nog niks voorlopig.
Wel al een
Heb even twee vragen aan jullie.
Vind de game erg tof maar de uitleg wel erg karig bij veel dingen waardoor het soms totaal onduidelijk is wat je wel en niet kan met de dingen die je vindt e.d.
Timothy3000 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:54:
Gister twee uurtjes gespeeld. Prachtige maar ook echt wel overweldigende game zeg. Voor de bandit class gekozen omdat samurai me wat te sloom speelde.
Tot aan de eerste boss gespeeld en meteen omgedraaid. Dat wordt nog niks voorlopig.
Wel al eenspoiler: titleverslagen. Wat een tof gevecht!mini boss in de cave met wolven
Heb even twee vragen aan jullie.
spoiler: titleEr kwam een vrouw bij die spirit en die vroeg iets in de trend of ze mijn guardian mocht zijn. Ja gezegd. Wat betekent dat?
spoiler: titleDie vrouw die een hug wil geven in die roundtable plek, heb ook daar ja gezegd, wat houdt dat in?
Vind de game erg tof maar de uitleg wel erg karig bij veel dingen waardoor het soms totaal onduidelijk is wat je wel en niet kan met de dingen die je vindt e.d.
Die geeft je volgens mij een debuff doormiddel van een item.Timothy3000 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:54:
spoiler: titleDie vrouw die een hug wil geven in die roundtable plek, heb ook daar ja gezegd, wat houdt dat in?
Als je die uit je inventory verwijderd is die weg.
crimby schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:21:
Iemand al ergens een manier gevonden om stats te resetten / opnieuw in te delen? Ik heb in het begin wat "foutjes" gemaakt en dat vind ik zonde :-)

Beetje laat antwoord op jouw vraag maar beide, kreeg gisteren toevallig de melding dat mijn lokale data nieuwer was dan de cloud data bij steam en dan krijg je de keus welke je wil behouden en op verder wil gaan. De andere data wordt dan overschrevenBrndV schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:11:
Zooo, vandaag nieuwe hardware in mijn systeemkast gezet. Alles draait lekker, maar nog wel even het e.e.a. downloaden, zoals Elden Ring.
En toen bedacht ik me plotseling:
Slaat Elden Ring je files lokaal op, of gaat dat online..?![]()
Beetje laat om over na te denken, I know.
Ik had dit ook gisteren, heel rsky.. Sowieso verstandig om af en toe je saves te backuppen!Markozv schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:41:
[...]
Beetje laat antwoord op jouw vraag maar beide, kreeg gisteren toevallig de melding dat mijn lokale data nieuwer was dan de cloud data bij steam en dan krijg je de keus welke je wil behouden en op verder wil gaan. De andere data wordt dan overschreven
Ff bijdehand: Google.fredpret schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:06:
Dan meteen de vraag, waar vind je de saves in Steam?
C:\Users[Your Username]\AppData\Roaming\EldenRing[Folder with 17-digit number]
Mocht je AppData niet kunnen selecteren dan handmatig invoeren.
[ Voor 10% gewijzigd door CrapperDeCrap op 04-03-2022 12:14 ]
Amen! Ik vind het grappig.. ik heb een PS5 en heb maar liefst 2! spellen... Demon's Souls en Elden Ring... ik speel gewoon geen andere games meer omdat ik het idee heb dat ik kinderspellen aan het spelen ben.Sebastiaannn schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:04:
[...]
Het kan natuurlijk zo zijn dat het niets voor je is maar laat mij jou een peptalk geven!
FS for the win!
Ik had gelezen dat de softcap voor Vigor, Mind en Endurance op 40 zit daarna zou er een diminishing return optreden heb je daar geen last van?KneoK schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:47:
[...]
Level 97 op het moment. Voorlopig ben ik wel tevreden met mijn stats en uitrusting, dus ik hoef niet per se meer te levellen.
[Afbeelding]
Ik denk dat ik met een respec wel de 5 punten weer uit Arcane ga halen, die voegen naar mijn idee helemaal niks toe.
Edit: meteen maar even gedaan
[Afbeelding]
Iets meer HP en zit nu op 651 AP one-handed.
fredpret schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:06:
Dan meteen de vraag, waar vind je de saves in Steam?
1
| C:\Users\{username}\AppData\Roaming\EldenRing |
Volgens mij is softcap nu 60!Markozv schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:25:
[...]
Ik had gelezen dat de softcap voor Vigor, Mind en Endurance op 40 zit daarna zou er een diminishing return optreden heb je daar geen last van?
Merci !VP. schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:27:
[...]
code:
1 C:\Users\{username}\AppData\Roaming\EldenRing
Had ik met 121kcrimby schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:10:
Zo pijnlijk om 15k aan runes te verliezen en dan vlak voor je het kan oppakken opnieuw dood gaat

Ik krijg inderdaad nog maar 25 HP per punt Vigor, maar een no hit run gaat het voor mij nooit worden, dus zo nu en dan gaat er nog mooi een puntje naartoe.Markozv schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:25:
[...]
Ik had gelezen dat de softcap voor Vigor, Mind en Endurance op 40 zit daarna zou er een diminishing return optreden heb je daar geen last van?
Richting endgame loop ik sowieso met enige regelmaat met 100k+ runes rond, dus ik ben weer in Arcane aan het pompen na het vinden van
Dat geeft, zeker met mijn summon, vaak een goede damage boost op een bleed proc, dus hoe meer dat triggered hoe beter.
Ik ben nu een beetje op drakenjacht. Heb er inmiddels vier gedaan.
Wat de lore betreft, het is zeker in het begin vrij onduidelijk maar naarmate je verder komt en met npc's blijft spreken, ontvouwt zich echt een episch verhaal en vallen veel puzzelstukjes in elkaar. De side quests zijn ook zeker een toevoeging aan het geheel.
Pfff krijg haar niet kapot. Ook niet met hulp van 1 of 2. Tot op kwart gekomen maar meestal veel eerder iedereen dood.
Denk al wel 40 keer geprobeerd. Meer mensen hier zoveel moeite mee?
Ik ergens anders maar daar was ik ook al eens 22k ofzo kwijtk1978 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:35:
[...]
Ja hier ook. Dacht slim te zijn om daar bij round table van balkon te springen.
Ja daar wacht fijne verassing 😂kever678 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:42:
[...]
Ik ergens anders maar daar was ik ook al eens 22k ofzo kwijt
Dat kan toch gewoonk1978 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:35:
[...]
Ja hier ook. Dacht slim te zijn om daar bij round table van balkon te springen.
Wel fijn om nu bosses te verslaan die vorig weekend nog echt onmogelijk leken. Heerlijk!
[ Voor 6% gewijzigd door crimby op 04-03-2022 14:12 ]
Hier zelf na 20 uur de wiki er ook even bijgepakt. Niet voor alles maar even wat richtlijnen voor items en locaties (en verhaallijnen die ik anders sowieso gemist had).uchiha tijntje schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:07:
Ik moet wel bekennen dat ik met een guide aan de slag ben gegaan voor de verschillende eindes na eerst 50 uur zelf de wereld heb proberen te verkennen. Ik merk dat de wereld zooooo ontzettend groot is dat je gewoon zoveel dingen mist, ook al ben je nog zo grondig. Ik had me voorgenomen om dat niet te doen en dat pas bij de 2e playthrough te doen, net zoals bij Sekiro en Dark Souls, maar ik weet niet of er een New Game+ gaat komen. Ik vind de game echt geweldig, de wereld is zo cool en de legacy dungeons and castles zijn het beste wat je als avontuurlijke gamer maar kan wensen. Maar de wereld is zo fucking groot… waarbij ik het helemaal fijn vindt om in een FS game te verdwalen op zoek naar die ene deur of ledge die je over het hoofd hebt gezien, maar dat zijn dus vooral de legacy dungeons and castles. Het open wereld gedeelte is net wat te groot naar mijn gevoel. Ik wil dan ook alles uur deze playthrough halen.
New Game+ is er wel volgens de wiki maar nog weinig over te vinden.
Voor de mensen die dit wellicht gemist hadden (ik zelf wel namelijk) : bij de round table kan je in een spiegel kijken om je uiterlijk aan te passen.
[ Voor 5% gewijzigd door kever678 op 04-03-2022 14:18 ]
Om die ergenis te voorkomen heb ik na een aantal uur:ravw schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 02:36:
Het is een echt mooi spel ... de sfeer van de landschappen zijn mooi .. maar wat ik wel een nadeel vind en dat vond ik zelf bij de darks soul games ook al ...
dat wat je slacht niet weg blijft ...
zou het een stuk leuker gemaakt hebben ...
want je kan nu niet even lekker het gebied gaan verkennen , want er zit al weer een beest op je nek
zit nog helemaal aan het begin beetje vogels slopen en zombies ... maar dan kom je in de ondergronds waar die ratten zitten en elke keer ga ik daar dood , iets te veel van het goede
omdat ik als ik daar ben al niet veel leven overheb omdat ik WEER alles moet slopen
en ik zie daar nergens inde buurt een pit dus steeds terug komen bij het begin ...
- Digitale map erbij gepakt.
- Lijstje gemaakt van 'must have' items en daar eerst op gefocussed.
- Beetje OP zijn is (voor mij) fijner spelen dan hoe het welicht bedoeld is, ben in het begin ook wat aan het farmen geweest. (later niet veel nut gezien kosten om een level up te gaan

Even op klikken voor een leuk bijbehorend filmpje
[Streamable: adgvqyQ_460svav1]
Git Gud
EDIT:
@Pufster Vergeet niet dat 10/10 is gegeven door mensen die Battelfield 2042 ook 5/5 gaven.
[ Voor 54% gewijzigd door LadyVodka op 04-03-2022 14:54 ]
Ben jij dat? Sicke shit.LadyVodka schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:41:
Margit is moeilijk?
[Streamable: adgvqyQ_460svav1]
Git Gud
Je kunt een hulpmiddel kopen bij een zekere verkoper met kale kop. Kost je 5000 runes. Heb je deze al?k1978 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:33:
margit the fell omen
Pfff krijg haar niet kapot. Ook niet met hulp van 1 of 2. Tot op kwart gekomen maar meestal veel eerder iedereen dood.
Denk al wel 40 keer geprobeerd. Meer mensen hier zoveel moeite mee?
[ Voor 8% gewijzigd door Woodsy op 04-03-2022 14:49 ]
Dan moet je lekker Horizon gaan spelen en concluderen dat dit geen titels voor jou zijn. Maakt toch niet uit, ieser zijn dingPufster schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:58:
Heb gemengde gevoelens bij deze game.

Nee nog niet. Helpt dat veel? Ga even uitzoeken. Bedankt…Woodsy schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:47:
[...]
Je kunt een hulpmiddel kopen bij een zekere verkoper met kale kop. Kost je 5000 runes. Heb je deze al?
spoiler:Margit’s Shackle via Patches
Ik heb ook heel lang gezeten op Margit, uiteindelijk toch gelukt op level 18, wel met hulp van Rogier en een Jelly summon.k1978 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 15:09:
[...]
Nee nog niet. Helpt dat veel? Ga even uitzoeken. Bedankt…
Doorzetten dat je z'n attacks goed doorkrijgt en rollen.
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten