Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-08 09:55
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:52:
Wat mij betreft is Elden Ring GOTY. Paar opmerkingen en bevindingen:

- Hoop dat ze alle framerate issues snel kunnen fixen. Speel het op de PS5, maar het is een stuk minder soepel dan Dark Souls 3.
- Ik vind het opvallend dat ik na 15+ uur maar weinig gear tegen ben gekomen. Iemand anders hier ook tegenaan gelopen? In Dark Souls word je nagenoeg overspoeld met item sets en wapens en hier loop ik nog steeds rond in m'n starter class set.
- Niet alle markers worden verwijderd op de map nadat je die optie aanklikt
- Ik las dat ray tracing in de toekomst word toegevoegd. Kan niet snel genoeg gebeuren.
- Quality mode op de ps5 is enorm schokkerig in mijn ogen en ik zie nagenoeg geen verbetering t.o.v. performance modus.
Dat van armor viel mij ook al op inderdaad.
Verder eens dat de PS5 versie nog wel iets beter kan lopen op sommige momenten. Maar is in mijn beleving niet echt mega storend gelukkig :)

En GOTY... gaat spannend worden voor mij.
Komen nog mooie games uit dit jaar op de Playstation en mogelijk Nintendo dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

snmght schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:09:
Is er iemand al aan het craften geweest eigenlijk?
Ik maak vooral anti-poison stuff, pickled turtle necks (stamina regen), fire / holy bombs, poison darts, fire greases en basic arrows om enemies te pullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
Vigor 20

Endurance 23

Strenght 24

Dex 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Begrijp ik het nu goed dat je niet meer een wapen kan enchanten zoals in de vorige games? Dus eerst naar +5 en dan een Fire, Lightning, Holy etc path kiezen?

Dus je kunt nu je wapen gewoon levelen, en Ashes hebben de rol van enchants overgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 19:42
Sorry als dit al gevraagd is, maar klopt het dat Elden Ring voor pc niet speelbaar is met een Dualshock 4 controller?

Ik gebruik Steam Link en kan al mijn andere Steam games (met controller support) gewoon spelen met de Dualshock 4. Alleen bij Elden Ring werkt ie niet.

Als het moet, heb ik ook wel een toetsenbord en muis, maar als het effe kan gebruik ik op de bank liever m'n PS4 controller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:40
yinx84 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:48:
Begrijp ik het nu goed dat je niet meer een wapen kan enchanten zoals in de vorige games? Dus eerst naar +5 en dan een Fire, Lightning, Holy etc path kiezen?

Dus je kunt nu je wapen gewoon levelen, en Ashes hebben de rol van enchants overgenomen?
Dat klopt. De Ashes kunnen je wapen je gewenste eigenschap geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Bazziek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:49:
[...]
Mooi zo, scheelt een hoop grinden voor materials :) En veel makkelijker switchen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloedvat
Bloedvat schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:49:
Sorry als dit al gevraagd is, maar klopt het dat Elden Ring voor pc niet speelbaar is met een Dualshock 4 controller?

Ik gebruik Steam Link en kan al mijn andere Steam games (met controller support) gewoon spelen met de Dualshock 4. Alleen bij Elden Ring werkt ie niet.

Als het moet, heb ik ook wel een toetsenbord en muis, maar als het effe kan gebruik ik op de bank liever m'n PS4 controller
Oh, ik geloof dat ik het euvel al zelf gevonden heb...

Mocht er iemand meelezen met hetzelfde probleem:

Ik heb al mijn controllers (heb een aantal HOTAS controllers en een collective) en mijn Reverb losgekoppeld en nu lijkt Elden Ring mijn Dualshock 4 wel te herkennen. (Mss had ik de Reverb wel ingestoken kunnen laten, denk ik nu)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
snmght schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:19:
Hoe spreaden jullie de stats eigenlijk?

Ik zit nu op:

Vigor 26
Endurance 22
Strength 40
Dexterity 16
Faith 12

Overige stats zijn nog start niveau. Faith heb ik een beetje in gestoken om die Golden Halberd te kunnen gebruiken. Speel verder alleen melee. Ga nu Dexterity proberen naar 22 te krijgen voor het wapen van Godrick.
Heb je niet al genoeg stats om het wapen te 2H? Of wil je ook nog met een shield spelen? Om een wapen hoger dan jouw stats 2H te wielden moet je 1,5x de stats hebben. Dan kan je hem zonder penalties 2H gebruiken

Ik heb nu
Vigor 20
Endurance 19
Strength 20
Dex 16

en de rest op 10 vanwege m'n start als Wretch

ik speel met een Greatsword (degene van Guts uit Berserk) maar kan hem alleen 2H gebruiken, doordat m'n stats te laag zijn voor 1H wielden. Maar zo'n groot zwaard moet ook gewoon in twee handen worden vast gehouden :+ Dus ik heb er geen probleem mee, super gaaf zwaard! :D

[ Voor 6% gewijzigd door Jveer op 28-02-2022 17:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Wat een belachelijk vette game!

Heb Elden Ring's versie van Ledo's great hammer gevonden. Pancake maker is back. Wat een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Bazziek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:49:
[...]
Toch snap ik die Whetblades (niet te verwarren met Whetstone knife) nog niet helemaal. Daarmee kun je zelf je afinity kiezen als je een Ash op je wapen zet, ipv alleen Standard en Quality. Maar neem aan dat dit dan alleen handig is voor Ashes die standaard geen affinity hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 28-02-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
yinx84 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:30:
[...]

Toch snap ik die Whetblades (niet te verwarren met Whetstone knife) nog niet helemaal. Daarmee kun je zelf je afinity kiezen als je een Ash op je wapen zet, ipv alleen Standard en Quality. Maar neem aan dat dit dan alleen handig is voor Ashes die standaard geen affinity hebben?
Daar heb ik eigenlijk ook nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 16:38

snmght

imho dan he

Jveer schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:09:
[...]

Heb je niet al genoeg stats om het wapen te 2H? Of wil je ook nog met een shield spelen? Om een wapen hoger dan jouw stats 2H te wielden moet je 1,5x de stats hebben. Dan kan je hem zonder penalties 2H gebruiken

Ik heb nu
Vigor 20
Endurance 19
Strength 20
Dex 16

en de rest op 10 vanwege m'n start als Wretch

ik speel met een Greatsword (degene van Guts uit Berserk) maar kan hem alleen 2H gebruiken, doordat m'n stats te laag zijn voor 1H wielden. Maar zo'n groot zwaard moet ook gewoon in twee handen worden vast gehouden :+ Dus ik heb er geen probleem mee, super gaaf zwaard! :D
Helaas geldt dat alleen voor STR requirement. :)

Die heb ik wel voldoende, alleen nog een beetje DEX. Had misschien eerst DEX moeten levelen bedenk ik me nu, dan kon ik hem nu al 2-handen. Ach, nog wat co-op gedaan, moet nu nog 2 levels!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:19
Vigor 30

Endurance 25

Strength 22

Dex 30

Speel nog met shield + hound nog iets (curved greatsword met bleed)

In bloodborne had je dingen als fire paper etc hoe werkt dit hier? zijn dat spells waar je een hoge int/faith voor moet hebben? kan wel firebommen craften etc.

[ Voor 40% gewijzigd door Ambition88 op 28-02-2022 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 10:24

D4NG3R

kiwi

:)

yinx84 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:30:
[...]

Nee, het gaat vooral om de scaling in een bepaald attribuut, whetstones geven je daar vrijheid in.

Als jouw character vooral veel levels heeft zitten in Strength, ben je er sterk bij gebaat om het wapen Heavy te maken. Veel Dex? Keen. Beiden? Quality. Etc etc.

Out of the box is een wapen bij wijze van 150+30 door de Strength scaling, door hem Heavy te maken kan je dat bijvoorbeeld naar 140+50 brengen.

Even vanuit DS3:

Claymore +10 (C/D scaling in STR/DEX) (Geen focus ergens op)
40 Strength en 20 Dexterity: AR van 433
20 Strength en 40 Dexterity: AR van 424
30 Strength en 30 Dexterity: AR van 437

Heavy Claymore +10 (A/- scaling in STR/DEX) (Focus op Strength)
40 Strength en 20 Dexterity: AR van 479
20 Strength en 40 Dexterity: AR van 383
30 Strength en 30 Dexterity: AR van 437

Sharp (keen in ER) Claymore +10 (E/A scaling in STR/DEX) (Focus op Dexterity)
40 Strength en 20 Dexterity: AR van 401
20 Strength en 40 Dexterity: AR van 484
30 Strength en 30 Dexterity: AR van 449

Refined (Quality in ER) Claymore +10 (C/C scaling in STR/DEX) (Focus op beiden)
40 Strength en 20 Dexterity: AR van 435
20 Strength en 40 Dexterity: AR van 428
30 Strength en 30 Dexterity: AR van 440

Bovenstaande waarden zijn absoluut niet optimaal voor dat wapen, maar het is even een voorbeeld.

Veel wapens welke op het hoogste upgrade niveau een A rating ergens in krijgen, kunnen naar een S(uper) rating worden gepushed door er de juiste infusion op te gooien. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 28-02-2022 18:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Ik zit nu op:

Vigor 33
Endurance 23
Strentgh 25
Dexterity 25
Arcane 15

De komende levels gaan in Endurance en Arcane zitten voor de bleed proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Iets wat ik overigens mis, of waarschijnlijker gewoon compleet over het hoofd zie, maar kent Elden Ring geen homeward bone item?

Voor de mensen welke er niet mee bekend zijn, met homeward bones kan je in de Dark Souls games terug gaan naar het laatst bezochte bonfire (site of grace) terwijl je nog in combat zit, aangenomen dat je een paar seconden niet geraakt wordt, zonder je souls (runes) te verliezen.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 28-02-2022 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

D4NG3R schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:27:
Iets wat ik overigens mis, of waarschijnlijker gewoon compleet over het hoofd zie, maar kent Elden Ring geen homeward bone item?

Voor de mensen welke er niet mee bekend zijn, met homeward bones kan je in de Dark Souls games terug gaan naar het laatst bezochte bonfire (site of grace) terwijl je nog in combat zit, aangenomen dat je een paar seconden niet geraakt wordt, zonder je souls (runes) te verliezen.
Vrij onnodig. Als je uit combat bent kun je altijd waren naar een Grace site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Godrick net simpel verslagen.
Ik wist niet dat je een bepaalde aanval kon blocken met shield.

Kwam ik pas na de 11e keer achter en toen direct het kreng verslagen :+
Laatste beetje health wel met een afstandje + bow gedaan.

Message op de grond zei iets van: “the game starts here, you ready?”
Kom maar op 8)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

snmght schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:44:
[...]

Vrij onnodig. Als je uit combat bent kun je altijd waren naar een Grace site.
Je noemt letterlijk op waarvoor ze nuttig zijn. ;)

Quit-outs werken prima bij bosses om je de boss arena uit te krijgen, maar vind ik zelf te cheesy. :>

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 28-02-2022 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

yinx84 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:48:

Een wapen kan verder dan +5 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
snmght schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:19:
Hoe spreaden jullie de stats eigenlijk?

Ik zit nu op:

Vigor 26
Endurance 22
Strength 40
Dexterity 16
Faith 12

Overige stats zijn nog start niveau. Faith heb ik een beetje in gestoken om die Golden Halberd te kunnen gebruiken. Speel verder alleen melee. Ga nu Dexterity proberen naar 22 te krijgen voor het wapen van Godrick.
Ik levrl VIG END en DEX gelijkmatig. Zit nu op 20. Door naar de 40, dan STR levellen for een QB of maybe toch dex naar 65 voor een pute DEX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Toch mis je een hoop volgens mij als je alleen die gele boogjes volgt. Castle Morne bijv.

Ik zie trouwens nergens die blauwe richting aangevers?

En wat zijn die pool of summonjngs nou eigenlijk? Ik d8 een respawn punt?

[ Voor 4% gewijzigd door ArnoldSmiley op 28-02-2022 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ArnoldSmiley schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:36:
Toch mis je een hoop volgens mij als je alleen die gele boogjes volgt.
Klopt, maar die zijn er enkel om je een duw in de juiste richting te geven.
Ik zie trouwens nergens die blauwe richting aangevers?
spoiler:
Gebochelde standbeelden.
En wat zijn die pool of summonjngs nou eigenlijk? Ik d8 een respawn punt?
Plekken waar de signs van mensen heen gaan als ze een effigy in de buurt hebben gebruikt. Kort door de bocht ga je daar veel meer/vaker signs vinden dan elders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
D4NG3R schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:27:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nSnytpBdCvmFlf3I5o-xPcRVuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/We74xitWEBIEUR5IYJ7jjGMq.jpg?f=fotoalbum_large

Ja deze alleen net iets anders dan de bone maar komt op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

robzzzzzzzz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:51:
[...]

[Afbeelding]

Ja deze alleen net iets anders dan de bone maar komt op hetzelfde neer.
Nee, dat zijn 1:1 de opvolgers van Rings of Sacrifice uit de DS games. Niet vergelijkbaar met homeward bones, vereisen een talisman slot, en enkel in een zeer beperkte oplage te verkrijgen.

Lijkt er op dat ze niet bestaan in ER. Jammer - het spel kent nogal wat doodlopende caves waarbij je niet levend terug kan komen zonder eerst de boss te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
D4NG3R schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:57:
[...]

Nee, dat zijn 1:1 de opvolgers van Rings of Sacrifice uit de DS games. Niet vergelijkbaar met homeward bones, vereisen een talisman slot, en enkel in een zeer beperkte oplage te verkrijgen.

Lijkt er op dat ze niet bestaan in ER. Jammer - het spel kent nogal wat doodlopende caves waarbij je niet levend terug kan komen zonder eerst de boss te verslaan.
Je kan hem inzetten en ipv Marikas stake return to last site of grace kiezen en vanuit daar ontsnappen.
Met al je runes intact ook, meestal is de enige grace site van die doodlopende mini dungeons aan de entree van de grot of tombe.

[ Voor 9% gewijzigd door robzzzzzzzz op 28-02-2022 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat begrijp ik, ben bekend met de werking ervan, maar het is dus niet het item waar ik naar op zoek ben.

Maakt verder ook niet uit als ze niet meer bestaan, maar dan weet ik tenminste dat verder zoeken geen nut heeft. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
D4NG3R schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:03:
Dat begrijp ik, ben bekend met de werking ervan, maar het is dus niet het item waar ik naar op zoek ben.

Maakt verder ook niet uit als ze niet meer bestaan, maar dan weet ik tenminste dat verder zoeken geen nut heeft. :9
ook jammer dat er geen firepapers meer zijn etc. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

robzzzzzzzz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:04:
[...]

ook jammer dat er geen firepapers meer zijn etc. ;w
Drawstring grease!

De normale grease is de opvolger van resins, de drawstring versies de opvolger van bundles. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
D4NG3R schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:05:
[...]

Drawstring grease!

De normale grease is de opvolger van resins, de drawstring versies de opvolger van bundles. :)
Bedankt daar heb ik best wat van! even uitvogelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Hmmm, vandaag een Somber Smithing Stone 8 en 9 gevonden, mijn wapen is +5. Dat gaat heel wat discipline kosten om niet op te zoeken waar 6 en 7 verstopt zitten en daar direct naartoe te rushen :P

Ik heb sowieso het idee dat ik op het moment veel te ver aan het exploren ben, maar aan de andere kant, het levert wel lekker veel Sites of Grace op. Inmiddels mijn vierde Gaol gedaan en tijdens het verkennen kwam ik ook ergens weer een boss tegen,

spoiler:
Royal Knight Loretta

Die meteen maar even in de pan gehakt. Ik denk dat ik maar even een uurtje ga farmen en dan weer de main quest verder op ga pakken, die Smithing Stones komen dan uiteindelijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Zijn er nog meer mensen hier die grote STR wapens gebruiken? Ik heb ook nog een Claymore naar +9 gehaald maar ga toch steeds terug naar die Golden Halberd. Hoop dat Godrick's Axe een beetje de moeite is.

Ben overigens een NPC tegengekomen die Rebirth aanbiedt maar wel in ruil voor een item waar ik er nul van heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nou, heb 't even gespeeld. Ik snap het niet. Vond Dark Souls ook niets. Dus had ook niet verwacht dat dit wel wat zou zijn.

Maar kom elke keer weer terug...

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 01-03-2022 08:24 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:26

Best fijne beginners guide van Vaatividya (excuus als ie al eerder gepost is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-09 18:07
In welke mate is deze game nu casual vriendelijk?
Op internet kom je zeer uiteenlopende reacties tegen. Van “moeilijkste fromsoft game ooit” tot “meest makkelijke”…
Dat de bossfights nog steeds moeilijk zijn zal wel zijn, maar de reden waarom ik Bloodborn heb neergelegd na 2 uur was dood => helemaal backtracken => alles respwnd. Rinse, repeat tot je de muur doorbreekt?
Is dat nog steeds het zelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
snmght schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:23:
Zijn er nog meer mensen hier die grote STR wapens gebruiken? Ik heb ook nog een Claymore naar +9 gehaald maar ga toch steeds terug naar die Golden Halberd. Hoop dat Godrick's Axe een beetje de moeite is.

Ben overigens een NPC tegengekomen die Rebirth aanbiedt maar wel in ruil voor een item waar ik er nul van heb.
Heb een hamer die groter is dan m'n character. Vereist 60 strength of 45 als je m 2 handed. Zie mij niet snel een ander wapen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
Pufster schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:18:
Op internet kom je zeer uiteenlopende reacties tegen. Van “moeilijkste fromsoft game ooit” tot “meest makkelijke”…
Dat de bossfights nog steeds moeilijk zijn zal wel zijn, maar de reden waarom ik Bloodborn heb neergelegd na 2 uur was dood => helemaal backtracken => alles respwnd. Rinse, repeat tot je de muur doorbreekt?
Wellicht dat de verder gevorderden je beter kunnen antwoorden, maar ik heb het idee dat, in ieder geval het begin, iets toegankelijker is voor beginners (zoals ikzelf) dan Dark Souls 3.
Ik heb overigens net als bij DS3 geen idee waar ik naar toe moet, of wat mijn "doel" is, maar wellicht is dat juist bedoeling :P

Effe een ander vraagje;
Ik werd zojuist verrast door een pipo op een paard, terwijl ik zijn ondergeschikten probeerde te slopen. Geen idee of het een boss is, maar ik zie hem als icoontje op mijn compas.
Hij molde mij (uiteraard), maar ik zie op die plek mijn lijk (en dus mijn runes) niet meer.

Niet dat ik er heel veel op zak had, maar ik snap niet goed waarom ik mijn runes niet meer kan claimen..

(ik ben trouwens niet nog een keer dood gegaan op weg naar die plek)

[ Voor 5% gewijzigd door Bloedvat op 28-02-2022 22:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Ik denk eerlijk gezegd als dat je ervaring is met Bloodborne je deze beter links kan laten liggen.

Zodat je geen miskoop doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

De game is op veel fronten toegankelijker gemaakt, maar niet minder onverbiddelijk. Wat mij opvalt ten opzichte van Dark Souls en Bloodborne:

- Minder stamina verbruik en zelfs geen stamina verbruik als je niet in gevecht bent
- Geen fall damage (tenzij je van echt hoog valt => insta death)
- Meer en beter geplaatste spawn points
- Enige hulp om het main path te verduidelijken
- Sneller gebruik van opeenvolgende flasks
- Simpeler upgrade path voor wapens en armour
- Makkelijker quick travel systeem
- Betere starter classes

Veelal QoL wijzigingen die het allemaal iets soepeler en toegankelijker maakt, maar het gevoel van soms tegen een difficulty muur oplopen is nog in grote mate aanwezig. Git gud is nog steeds aan de orde.

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 28-02-2022 22:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kort gezegd: FromSoftware games zijn niet casual vriendelijk. Wat niet betekent dat de casual gamer deze game maar links moet laten liggen; genoeg voorbeelden in de diverse Souls topics dat Souls-nono's liefde voor dit soort games hebben ontwikkeld. Vraag maar aan oa @ArnoldSmiley.
“moeilijkste fromsoft game ooit” (.....) “meest makkelijke”…
Moeilijkste/makkelijkste is subjectief. Je eerste Souls game is vaak de moeilijkste vanwege de steile leercurve.
Het grote voordeel van Elden Ring itt de vorige games is dat het pad niet lineair is. Dus loop je vast op een baas dan trek je de wijde wereld in en zoek je een ander pad.
waarom ik Bloodborn heb neergelegd (...)
Kort antwoord: ja.
Je gaat dood. Vaak. Maar daar leer je van.
Als je Bloodborne al na 2 uur hebt neergelegd zou ik, zoals Robzzz al zegt, jezelf de aankoop besparen ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even een paar dingen rechtzetten/aankaarten;
- Geen fall damage (tenzij je van echt hoog valt => insta death)
De afstand tussen overleven met schade, en doodvallen is bijna identiek aan DS3. Echter bereik je het punt van schade krijgen pas veel later. Beetje mierenneuken, maar wel handig om in het achterhoofd te houden en gevoel voor te krijgen. Vallen met falldamage heeft me al een paar keer gered.
- Meer en beter geplaatste spawn points
Meer wel, beter? Eh..

spoiler:
De rij van 3 grace sites direct na Margit is het meest extreme voorbeeld wat ik tot nu toe tegengekomen ben.

Een paar plekken op de map hebben nauwelijks plek om even tot rust te komen terwijl andere plekken echt doodgegooid worden met sites of grace.
- Sneller gebruik van opeenvolgende flasks
Frame-perfect identiek aan DS3, letterlijk niet sneller (of trager) geworden.
- Simpeler upgrade path voor wapens en armour
Anders, simpeler is te kort door de bocht.
spoiler:
Wapens gaan nu tot +25 en vereisen daardoor aanzienlijk meer grinding van upgrade materials. Echter vind je wel veel meer upgrade materials op geconcentreerde plekken. Ashes of war zorgen echter wel voor veel prettigere afwisseling, vooral omdat ze veel minder permanent zijn.
- Betere starter classes
Nauwelijks anders dan in voortgaande souls games qua statverdeling en gear, denk dat deze vooral gevoelsmatig is - al helemaal als je al ervaring hebt met andere souls games.

Het spel is in de overworld een stuk toegankelijker geworden waardoor levelen voor de boss waar je op vast zit wat prettiger is, maar de legacy dungeons zijn inderdaad nog altijd ouderwets bruut voor nieuwe spelers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
D4NG3R schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:21:
[...]

[...]

De afstand tussen overleven met schade, en doodvallen is bijna identiek aan DS3. Echter bereik je het punt van schade krijgen pas veel later. Beetje mierenneuken, maar wel handig om in het achterhoofd te houden en gevoel voor te krijgen. Vallen met falldamage heeft me al een paar keer gered.

[...]

Meer wel, beter? Eh..

spoiler:
De rij van 3 grace sites direct na Margit is het meest extreme voorbeeld wat ik tot nu toe tegengekomen ben.

Een paar plekken op de map hebben nauwelijks plek om even tot rust te komen terwijl andere plekken echt doodgegooid worden met sites of grace.

[...]

[...]

spoiler:
Wapens gaan nu tot +25 en vereisen daardoor aanzienlijk meer grinding van upgrade materials. Echter vind je wel veel meer upgrade materials op geconcentreerde plekken. Ashes of war zorgen echter wel voor veel prettigere afwisseling, vooral omdat ze veel minder permanent zijn.

[...]

Nauwelijks anders dan in voortgaande souls games qua statverdeling en gear, denk dat deze vooral gevoelsmatig is - al helemaal als je al ervaring hebt met andere souls games.

Het spel is in de overworld een stuk toegankelijker geworden waardoor levelen voor de boss waar je op vast zit wat prettiger is, maar de legacy dungeons zijn inderdaad nog altijd ouderwets bruut voor nieuwe spelers. :)

Klopt niet helemaal..... weet niet welke class je hebt gekozen maar bv met mn Samurai kon ik gelijk hoogtes vallen zonder damage waar ik in Ds3 en Bloodborne een tijd lang voor moest grinden viel me gelijk in het begin al op wat Kiwi zegt en klopt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

D4NG3R schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:21:
[...]

[...]

[...]

Meer wel, beter? Eh..

spoiler:

[...]

[...]

spoiler:

[...]

Thanks, dat nuanceert inderdaad mijn gevoel van de veranderingen bij deze game een beetje. Het voelt nog steeds als een Soulsborne, maar net iets geraffineerder (waarschijnlijk om een wat breder publiek aan te spreken).

Veel van mijn gevoel zal inderdaad ook komen door de ervaring met de andere Soulsborne games (Dark Souls 1 zal zeker 500 uur in zitten (ik weet nog dat ik zeker anderhalf uur rond Firelink Shrine heb zitten klooien voordat ik uberhaupt in de gaten had hoe ik in Undead Burg kon komen, talloze pogingen op de Gargoyles, dat verrotte Blighttown, the memories), DS2 veel minder maar onlangs nog een volledige SoftS run gedaan, DS3 makkelijk 300, Bloodborne zal de 300 ook zeker aantikken), dan pik je deze game zo ontzettend makkelijk op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

robzzzzzzzz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:47:
Klopt niet helemaal..... weet niet welke class je hebt gekozen maar bv met mn Samurai kon ik gelijk hoogtes vallen zonder damage waar ik in Ds3 en Bloodborne een tijd lang voor moest grinden viel me gelijk in het begin al op wat Kiwi zegt en klopt gewoon.
Even m'n paint skills tevoorschijn toveren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfSwk4ck_xKnJnBfeuN_iGv8IYo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dn0PoMCKoTwah9yAmjnml74a.png?f=user_large

Dat stukje, het stukje tussen compleet geen falldamage krijgen, en sterven, is grofweg gelijk aan DS3. Echter bereik je dat punt pas een stuk later. Het is niet onbelangrijk om te weten hoe ver je een val kan overleven met falldamage. ;)

Ik heb nog geen idee hoe falldamage zich verder gedraagt qua levels, maar in DS3 kon je dit heel ietsje wegwerken door dexterity te levelen. Op de gok genomen werkt dat in ER net zo - en dan klopt het inderdaad dat je met de samurai starter van hoger kan vallen dan andere classes. Echter is dat verschil minimaal, het punt waarop je falldamage begint te krijgen is dus, zoals ik al aangaf, echter veel later dan in voortgaande games. (ongeacht je levels) :)

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 28-02-2022 23:58 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:33

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Kleine ervaring delen :

Speel het spel, behalve dit topic, ‘blind’. Loop zelf stuk op de simpelste mobs. Er ongeveer twee uur over gedaan om het kamp van de ruïnes te clearen ( startgebied ). Toen ik eindelijk de leider daar neer had verwachtte ik wel wat letters in beeld maar eigenlijk dus gewoon een net wat sterkere dan de zwakste mobs.

Toch vol trots loop ik vervolgens de Stormgate door. Grote boss daar komt eraan en na wat mounted combat moet ik mijn meerdere erkennen. Geen ramp, ik ga wel even een andere kant op na de respawn. Ik volg de rotsen heuvelop maar blijf het gekrijs van de boss horen in de verte. Hij zoekt mij nog?
Het krijsen blijft aanhouden en ik vervolg mijn reis. Tot opeens 10 minuten later de muziek veranderd en luider wordt, ik kijk rond maar zie niets. Tot ik boven mij kijk; de Stormgate boss heeft me gevonden (nog geen idee of deze een naam heeft) . Ik spring weer op mijn paard en ga het gevecht aan. Inmiddels hebben we ook de aandacht getrokken van twee andere mobs te paard. Ze proberen mij te slopen maar worden in stukken gemept door de boss die mij als een vlieg probeert te pletten. Bijna neer.. maar dan pakt hij zijn zwaard van 5 meter van zijn rug. Op 4% .. nog een paar tikken.. nog 1 aanval… hij is eerder .. nee… *pletsch..*

youve died.

Morgen weer een dag 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

tuinïnen schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:58:
Kleine ervaring delen :

Speel het spel, behalve dit topic, ‘blind’. Loop zelf stuk op de simpelste mobs. Er ongeveer twee uur over gedaan om het kamp van de ruïnes te clearen ( startgebied ). Toen ik eindelijk de leider daar neer had verwachtte ik wel wat letters in beeld maar eigenlijk dus gewoon een net wat sterkere dan de zwakste mobs.

Toch vol trots loop ik vervolgens de Stormgate door. Grote boss daar komt eraan en na wat mounted combat moet ik mijn meerdere erkennen. Geen ramp, ik ga wel even een andere kant op na de respawn. Ik volg de rotsen heuvelop maar blijf het gekrijs van de boss horen in de verte. Hij zoekt mij nog?
Het krijsen blijft aanhouden en ik vervolg mijn reis. Tot opeens 10 minuten later de muziek veranderd en luider wordt, ik kijk rond maar zie niets. Tot ik boven mij kijk; de Stormgate boss heeft me gevonden (nog geen idee of deze een naam heeft) . Ik spring weer op mijn paard en ga het gevecht aan. Inmiddels hebben we ook de aandacht getrokken van twee andere mobs te paard. Ze proberen mij te slopen maar worden in stukken gemept door de boss die mij als een vlieg probeert te pletten. Bijna neer.. maar dan pakt hij zijn zwaard van 5 meter van zijn rug. Op 4% .. nog een paar tikken.. nog 1 aanval… hij is eerder .. nee… *pletsch..*

youve died.

Morgen weer een dag 😅
Boss fight mounted?
Think again :p

Hier even goed nadenken welke Ash of War ik wil gaan gebruiken, blijkbaar kan je die ook upgrade .
Met welke gaan jullie verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Laatst online: 27-08 23:04
Famous schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:07:
[...]

Boss fight mounted?
Think again :p

Hier even goed nadenken welke Ash of War ik wil gaan gebruiken, blijkbaar kan je die ook upgrade .
Met welke gaan jullie verder?
Ik heb er een hoop gevonden, maar werken allemaal niet met m'n Greatsword. Dus ik hou het voorlopig op een basic Kick AoW zodat ik shielded enemies sneller kwetsbaar kan maken. Misschien vind ik in de toekomst nog een leuke AoW die wel met Colossal Swords overweg kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik heb me net door de Academy heen geworsteld, wat een fantatische area, vijanden en boss fights weer zeg. Bloodhound's Fang houdt de boel allemaal nog heel goed bij (beide bosses first try).

spoiler:
Ik dacht bij Renalla al vrij snel, huh, is dit alles? Totdat in complete Fromsoft stijl phase 2 begon, heel tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Jveer schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:09:
[...]

Ik heb er een hoop gevonden, maar werken allemaal niet met m'n Greatsword. Dus ik hou het voorlopig op een basic Kick AoW zodat ik shielded enemies sneller kwetsbaar kan maken. Misschien vind ik in de toekomst nog een leuke AoW die wel met Colossal Swords overweg kan.
Oepsie, bedoelde niet Ash of War maar een Summoning :+
Ik gebruik alleen No Skill op mijn shield, verder niets.

Heb nu een paar van die Summonings geprobeerd en hebben elk zijn kracht opzich, zit alleen in twijfel of ik er vol voor eentje ga. Geen idee hoe ver ze ook kunnen, morgen eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-09 14:02
Heb nu zo’n 10 uur in de game zitten en ben nog altijd in Limgrave zonder een echte boss te hebben gekilled. Heb nu ondertussen wel alle mini dungeons gedaan, behalve de evergoal bosses. Maar ik ben een beetje aan het strugglen met mijn build en wat voor een wapen ik wil. Ik speel confessor en heb eigenlijk het liefste een redelijk snel zwaard. Heb ondertussen al de claymore, lordsworn’s greatsword en de great épée geprobeerd. De eerste twee vind ik te langzaam en de laatste is een thrusting sword en niet echt mijn ding. Ik heb dus net uit de catacombs maar een uchigatana gehaald, en die bevalt me wel en is lekker snel. Maar voor ik deze upgrade vraag ik me af of dit wel een goed zwaard voor me is. Of zijn er betere ‘snelle’ zwaarden te vinden in het eerste gebied? Ziet er sowieso raar uit een confessor met een katana maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:52
Simone96 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:21:
Heb nu zo’n 10 uur in de game zitten en ben nog altijd in Limgrave zonder een echte boss te hebben gekilled. Heb nu ondertussen wel alle mini dungeons gedaan, behalve de evergoal bosses. Maar ik ben een beetje aan het strugglen met mijn build en wat voor een wapen ik wil. Ik speel confessor en heb eigenlijk het liefste een redelijk snel zwaard. Heb ondertussen al de claymore, lordsworn’s greatsword en de great épée geprobeerd. De eerste twee vind ik te langzaam en de laatste is een thrusting sword en niet echt mijn ding. Ik heb dus net uit de catacombs maar een uchigatana gehaald, en die bevalt me wel en is lekker snel. Maar voor ik deze upgrade vraag ik me af of dit wel een goed zwaard voor me is. Of zijn er betere ‘snelle’ zwaarden te vinden in het eerste gebied? Ziet er sowieso raar uit een confessor met een katana maar dat terzijde.
Twinblade kun je in limgrave krijgen. En na rodrick kun je ook een rapier krijgen die erg snel is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simone96
SCIxX schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:27:
[...]

Twinblade kun je in limgrave krijgen. En na rodrick kun je ook een rapier krijgen die erg snel is.
Twinblade is idd een optie maar vergt nog 2 dex levels en geen idee of ik dat een fijn wapen vind. Voor nu heb ik de katana maar geupgrade naar +3 en daarna gelijk voor het eerst Tree Sentinel kunnen downen. Dat lukte voor de upgrade niet, dus ik ben blij!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Bijna mn controller doormidden gebroken maar eindelijk hij ligt . Vandaag geveld Radahn, Royal Knight Loretta, Godskin Apostle Ulcerated Tree Spirit & Mimic tear :*) ;w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqTWUncCEJRHstqDahqV4-uHCNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PRu6YbXwLq1XBPVcePctV5oP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 102% gewijzigd door robzzzzzzzz op 01-03-2022 22:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Als afsluitertje van de 'dag' ben ik wat quest lines in de Roundtable gaan doen, ik wist al van een bepaalde armour set die ik graag wilde hebben, maar blijkbaar zat ik nog niet ver genoeg in het spel om die quest af te kunnen maken. Da's zojuist wel gelukt, het resultaat mag er zijn (inclusief Brass Shield). Fashion Ring :D

Spoiler voor de mensen die niet weten welke armour set het is.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mM3phjKJivNlLdAfEkv6YtbqPhc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wDFxE6Mx6OZL9wMmkqNPHela.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
KneoK schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 03:21:
Als afsluitertje van de 'dag' ben ik wat quest lines in de Roundtable gaan doen, ik wist al van een bepaalde armour set die ik graag wilde hebben, maar blijkbaar zat ik nog niet ver genoeg in het spel om die quest af te kunnen maken. Da's zojuist wel gelukt, het resultaat mag er zijn (inclusief Brass Shield). Fashion Ring :D

Spoiler voor de mensen die niet weten welke armour set het is.

spoiler:
Damnnnnn son! super nice die wil ik ook >:)

Die kerel heeft een rood stipje op mn map geplaatst daar gaan we denk ik maar eens naartoe morgen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

reaL_G

G

Simone96 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:38:
[...]

Twinblade is idd een optie maar vergt nog 2 dex levels en geen idee of ik dat een fijn wapen vind. Voor nu heb ik de katana maar geupgrade naar +3 en daarna gelijk voor het eerst Tree Sentinel kunnen downen. Dat lukte voor de upgrade niet, dus ik ben blij!
falchion is ook makkelijk te resourcen in het begin gebied.
rechtsonder naast de lake van de dragon is in het grasveld een gevecht bezig. die droppen de fachion en een nog een sword.
dual wielding falchion is ook miss opie
anders simitar kopen bij roundtable smith

[ Voor 3% gewijzigd door reaL_G op 01-03-2022 05:45 ]

GiTS

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Superkiwi schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:06:
[...]

Kort gezegd: FromSoftware games zijn niet casual vriendelijk. Wat niet betekent dat de casual gamer deze game maar links moet laten liggen; genoeg voorbeelden in de diverse Souls topics dat Souls-nono's liefde voor dit soort games hebben ontwikkeld. Vraag maar aan oa @ArnoldSmiley.

[...]

Moeilijkste/makkelijkste is subjectief. Je eerste Souls game is vaak de moeilijkste vanwege de steile leercurve.
Het grote voordeel van Elden Ring itt de vorige games is dat het pad niet lineair is. Dus loop je vast op een baas dan trek je de wijde wereld in en zoek je een ander pad.

[...]

Kort antwoord: ja.
Je gaat dood. Vaak. Maar daar leer je van.
Als je Bloodborne al na 2 uur hebt neergelegd zou ik, zoals Robzzz al zegt, jezelf de aankoop besparen ;)
Hier helemaal om. Alleen maar FS nog.

Het is een kwestie van een beetje karakter tonen om door te zetten. Ik had ook noooooit verwacht dat ik Demons Souls zou uitspelen. Was mijn eerste, en hoewel Elden Ring in alle opzichten 10x beter is kleeft er een bepaalde magie voor mij aan Demons Souls. Boletaria Palace....hate it, love it 😍😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 07:22:
[...]

Hier helemaal om. Alleen maar FS nog.

Het is een kwestie van een beetje karakter tonen om door te zetten. Ik had ook noooooit verwacht dat ik Demons Souls zou uitspelen. Was mijn eerste, en hoewel Elden Ring in alle opzichten 10x beter is kleeft er een bepaalde magie voor mij aan Demons Souls. Boletaria Palace....hate it, love it 😍😍
Ik deel het gevoel, de wereld is zo groots opgezet met overal weer wat nieuws te ontdekken. Telkens dacht ik "okay nu ga ik toch echt naar het kasteel om de eerste boss te verslaan maar oh, daar is nog een bonfire, misschien even rondkijken nu ik er toch ben" en was ik weer een tijd aan het rondrennen en dungeons aan het doen. Ik moet zeggen dat ik er ook een trots gevoel aan overhoud wanneer ik de boss aan 't eind van de dungeon in een keer neerhaal. Er zit zeker moeilijkheidsverschil tussen de ene boss en de andere maar dat zal ongetwijfeld ook liggen aan welke build je speelt.

Wat dat betreft ben ik een mix van Str/Vigo/End aan het levelen en ga ik iedereen te lijf met grote Axe die inmiddels +4 is. Ik heb de ashes of war vervangen voor Wild Strikes, waar ik m'n axe heen en weer slinger. Dusver is het wel een success, het kost bijna geen mana en zo hit ik veel sneller dan normaal wat gelukkig bij invaders wel een hoop helpt. Als ze staggeren dan kan ik gewoon door blijven hakken.

Margit heb ik gedaan samen met een summon (sorry voor alle resummons Sorcerer Rogier), dat ging van best goed tot ik rol perongeluk van de brug af 10 seconde na het starten.. Tot we hem samen killde, echter ging de summon wel dood net voordat ik de laatste klap gaf dus ik weet niet of hij er iets aan overheeft gehouden.. Was verder wel een gave boss waar de helper item en wild strikes ontzettend goeie synergie had natuurlijk.

Vanmiddag maar verder op onderzoek in het kasteel..

[Edit] Ik realizeer me ineens dat die summon een NPC was en geen speler. Lees toevallig op reddit dat anderen hem ook gebruikt hadden en na een googletje zie ik dat het gewoon een NPC is haha. Could have fooled me maar nu snap ik ook waarom die niet meteen huilend weg is gegaan :+

[ Voor 6% gewijzigd door stickfiguur op 01-03-2022 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

Valt er ook iets te doen tegen poison en blood loss? Zit nu in een grot waar er beestjes zijn die dat veroorzaken. Probeer wel te parryen en dodgen maar soms komen ze met iets teveel. De grot is wel al explored, hoef alleen nog door die mist naar de mini boss maar ik durf niet :+

Gisteren ook een beetje aan het strand explored, kom daar een grot tegen alleen is het daarbinnen zo donker dat ik niks zie, maar het lukte dan weer wel om beestjes te locken en om te leggen. Denk dat we ook maar eens op zoek moeten naar een torch, beide merchants hadden ze niet te koop...

Wat een game! Stukje bij beetje lijk ik de combat wat door te krijgen, maar schiet soms nog net teveel in de stress :P Het exploren daarentegen is echt goed gedaan. Kom vanalles tegen wat ik markeer op mijn map om straks weer terug te keren.

Still a souls noob but I am learning fast >:)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Ulti23 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:37:
Valt er ook iets te doen tegen poison en blood loss? Zit nu in een grot waar er beestjes zijn die dat veroorzaken. Probeer wel te parryen en dodgen maar soms komen ze met iets teveel. De grot is wel al explored, hoef alleen nog door die mist naar de mini boss maar ik durf niet :+

Gisteren ook een beetje aan het strand explored, kom daar een grot tegen alleen is het daarbinnen zo donker dat ik niks zie, maar het lukte dan weer wel om beestjes te locken en om te leggen. Denk dat we ook maar eens op zoek moeten naar een torch, beide merchants hadden ze niet te koop...

Wat een game! Stukje bij beetje lijk ik de combat wat door te krijgen, maar schiet soms nog net teveel in de stress :P Het exploren daarentegen is echt goed gedaan. Kom vanalles tegen wat ik markeer op mijn map om straks weer terug te keren.

Die dingen vind ik ook irritant maar je kan er iets tegen craften of andere armor natuurlijk.
Als niets helpt en je moet enkel naar de boss dan zou ik gewoon rennen en niet achterom kijken :+

En dan hopen dat het niet de Impaler(?) Catacomb is, anders sta je nog voor een leuke verrassing.

Je kan bij diverse vendors een lantaarn halen voor om je middel, deze heb ik op Y met D-pad naar boven gezet. Zo kan je hem easy equippen en geeft zat licht. Dacht dat die 1800 runes was.

From one noob to another O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

Klinkt een beetje knullig, maar het beste tegen blood loss is simpelweg niet geraakt worden. Ook als je blocked bouwt het namelijk op.

Tegen poison kun je items kopen en later zelf ook maken.

Qua licht kan ik een fakkel aanraden. Volgens mij te koop bij de eerste merchant die je tegen komt (die kerstman).

Good luck!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrndV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Leuk om te lezen hoe anderen de game ervaren. :)

Ik ben tegenwoordig niet meer zo snel "hypbaar" als het op games aankomt, maar de souls games, die me echt een mooie mix van omgeving en uitdaging aanbieden kunnen mij nog wel eens in het hoofd blijven hangen.

Ik begon mn eerste playthrough gewoon als wretch, maar ben inmiddels uitgerust met straight sword & board en een nette set armor. Ik vind dit nog altijd een heel stabiele manier van spelen waarop je later kan uitbreiden. Denk dat ik incantations erbij ga doen, daar zat wel leuk spul bij. Ik zou ook nog wel wat andere wapens willen uitproberen, maar ik merk dat ik de stones op het moment niet heb.

Gisteravond heb ik nog een paar keer geprobeerd Renalla te downen maar dat is tot nu toe geen succes. De eerste poging rende ik als een idioot door die kerk voordat ik merkte dat je targets met een specifieke buff moest slaan. Het valt me nog reuze mee hoe m'n oude bak uit 2012 de game draait, hoewel ik merk dat als er teveel op het scherm gebeurd, dat de fps aardig naar beneden duikt.

Maar geen nood. De onderdelen zijn inmiddels binnen. Tijd om te upgraden. 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
robzzzzzzzz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 01:59:
Bijna mn controller doormidden gebroken maar eindelijk hij ligt . Vandaag geveld Radahn, Royal Knight Loretta, Godskin Apostle Ulcerated Tree Spirit & Mimic tear :*) ;w
[Afbeelding]
Kan dat tussen spoilertags aub, dit is al de zoveelste spoiler van je. Leuk dat je trots bent maar ik wil dat niet zien. Thnx

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Greatsword Jij was benieuwd hoeveel uur iedereen het eerste weekend in Elden Ring zou gaan steken.
Nu ben ik wel benieuwd hoeveel uren dat bij joú zijn geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 08:52

Kijk eens in je craft menu, waarschijnlijk vind je daar een item tegen blood loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je de shortcut naar de eerste boss gevonden?

#offtopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrndV
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
VP. schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:16:
[...]
Qua licht kan ik een fakkel aanraden. Volgens mij te koop bij de eerste merchant die je tegen komt (die kerstman).

Good luck!
Merchants hebben vaak ook zon lantaarn die je als item equipped. Die zet je dan uit/aan terwijl je je handen vrijhoudt voor je normale gear.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Ik ben een absolute Souls-noob en ben ook gewoon niet zo heel 'goed' in het type game, maar ik ben gewoon he-le-maal verliefd op deze open wereld. Ik doe na tien uur nog steeds niets wezenlijks voor de main path (al kwam ik daar per ongeluk weer even op en vond ik een Golden Seed, maar ging toen weer terug), maar ik vermaak me gewoon zo ongelofelijk door rond te lopen, dingen te ontdekken, items te vinden, minidungeons te doen. Dit is de eerste open wereld die hetzelfde gevoel geeft als Breath of the Wild. Er is zoveel te doen, alles wat je denkt dat er interessant uitziet, levert je in ieder geval íéts interessants op.
spoiler: tekst
Ik schreeuwde 'wtf' naar mijn tv gisteren toen ik in Limgrave East afdaalde en in Siofra River terechtkwam en dacht: hoe in hemelsnaam is er nog zo'n hele wereld ONDER de gewone, wow.

Voor iedereen die denkt: Soulsgames zijn het niet voor mij. Zelfs voor mensen die echt niet goed zijn in die games: Elden Ring biedt zoveel meer. Oprecht tot nu toe een speciale game-ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Ik ben nog steeds aan het nadenken of ik niet beter opnieuw kan beginnen met een andere class astrologer/samurai/prisoner. Ik speel nu confessor op level 30 met 21 vigor en 16 strength en 16 dex. Ik mis wat magic in mijn build, al heb ik wel net de fireball incantation dus ik kan nu gelukkig wel iets van range. En ik loop rond met een uchigatana omdat ik dat een fijn en snel wapen vind. Ik wil me dus focussen op snelle wapens (dus ik neem aan een dex build) en wil ook iets van offensive magic spells hebben zodat ik ook op ranged in ieder geval iets kan. Nu vraag ik me af of het dan beter is om te rerollen als astrologer/samurai of prisoner omdat die daar meer op gefocussed zijn (samurai heeft in ieder geval een bow). Of dat het na 10 uur echt niet meer uitmaakt en ik beter kan foccusen op een dex/int of dex/faith build op mijn confessor en waar nodig misschien later in de game zelfs respeccen. Ik heb nu zo'n 10 uur gespeeld en vrijwel alle mini bosses gekilled in Limgrave, dus ergens is het ook zonde om opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Laatst online: 14-08 11:24
Deze game is een stuk meer vergevingsgezind. De 'bonfires' of 'sites of grace' liggen veel dichter op de baas dan in demons souls of bloodborne waardoor je makkelijker terug bent bij de baas. Soms zelfs recht voor de deur. MAAR ze zijn soms wel wat beter verstopt omdat deze wereld groot en open is, en niet zo lineair als andere soulsgames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Simone96 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:53:
Ik ben nog steeds aan het nadenken of ik niet beter opnieuw kan beginnen met een andere class astrologer/samurai/prisoner. Ik speel nu confessor op level 30 met 21 vigor en de rest verdeeld over strength en dex. Ik mis wat magic in mijn build, al heb ik wel net de fireball incantation dus ik kan nu gelukkig wel iets van range. En ik loop rond met een uchigatana omdat ik dat een fijn en snel wapen vind. Ik wil me dus focussen op snelle wapens (dus ik neem aan een dex build) en wil ook iets van offensive magic spells hebben zodat ik ook op ranged in ieder geval iets kan. Nu vraag ik me af of het dan beter is om te rerollen als astrologer/samurai of prisoner omdat die daar meer op gefocussed zijn (samurai heeft in ieder geval een bow). Of dat het na 10 uur echt niet meer uitmaakt en ik beter kan foccusen op een dex/int of dex/faith build op mijn confessor en waar nodig misschien later in de game zelfs respeccen. Ik heb nu zo'n 10 uur gespeeld en vrijwel alle mini bosses gekilled in Limgrave, dus ergens is het ook zonde om opnieuw te beginnen.
Geen idee, ik doe qua stats ook maar wat. Heb nu 25 vigor, paar puntjes in end, 26 str en iets van 31 dex dacht ik op mijn Samurai.

Wat ik wel kan zeggen is dat die bow mij een paar keer gered heeft O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
  • Laatst online: 14-08 11:24
Ik ben nog steeds aan het nadenken of ik niet beter opnieuw kan beginnen met een andere class astrologer/samurai/prisoner. Ik speel nu confessor op level 30 met 21 vigor en 16 strength en 16 dex. Ik mis wat magic in mijn build, al heb ik wel net de fireball incantation dus ik kan nu gelukkig wel iets van range. En ik loop rond met een uchigatana omdat ik dat een fijn en snel wapen vind. Ik wil me dus focussen op snelle wapens (dus ik neem aan een dex build) en wil ook iets van offensive magic spells hebben zodat ik ook op ranged in ieder geval iets kan. Nu vraag ik me af of het dan beter is om te rerollen als astrologer/samurai of prisoner omdat die daar meer op gefocussed zijn (samurai heeft in ieder geval een bow). Of dat het na 10 uur echt niet meer uitmaakt en ik beter kan foccusen op een dex/int of dex/faith build op mijn confessor en waar nodig misschien later in de game zelfs respeccen. Ik heb nu zo'n 10 uur gespeeld en vrijwel alle mini bosses gekilled in Limgrave, dus ergens is het ook zonde om opnieuw te beginnen.
Dat zou ik niet doen. Alle skills die je krijgt kun je kopen bij merchants en classes geven je alleen begin equipment of stats. Daarna ben je helemaal vrij om alles aan te passen en te veranderen. Je kan prima nu wat farmen en levels in INT of ARCANA gooien. Soulsgames zijn er wel bekend om dat je niet letterlijk alles kunt gebruiken of goed gaat doen in je eerste playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

CrapperDeCrap schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:20:
[...]

Heb een hamer die groter is dan m'n character. Vereist 60 strength of 45 als je m 2 handed. Zie mij niet snel een ander wapen gebruiken.
Ben erg benieuwd welke dat is en waar je die vandaan hebt, care to share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-08 17:36
Weet iemand hoe je de hand ballista moet gebruiken?

Ik heb 30 STR en heb ook bolts maar wat ik ook doe er kan er niet mee geschoten worden.

Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:00
Rule schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:54:
[...]

Deze game is een stuk meer vergevingsgezind. De 'bonfires' of 'sites of grace' liggen veel dichter op de baas dan in demons souls of bloodborne waardoor je makkelijker terug bent bij de baas. Soms zelfs recht voor de deur. MAAR ze zijn soms wel wat beter verstopt omdat deze wereld groot en open is, en niet zo lineair als andere soulsgames.
Ik deel je gevoel, juist in het begin was het eventjes moeilijk omdat je wat richting moest zoeken maar eenmaal met een paar extra levels, flask en weapon upgrades voelt het met momenten een stuk gemakkelijker aan.
Ik ben nog maar lvl 50 en heb dus nog geen ervaring met de echt endgame fights, mijn beeld zal misschien nog veranderen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook kort zitten twijfelen, maar toch besloten om gewoon door te gaan met mijn class. Soulsborne games staan er om bekend dat je later toch wel kunt respeccen. En over het algemeen ga je toch een 2e playthrough doen met games als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Atsiz schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:15:
Weet iemand hoe je de hand ballista moet gebruiken?

Ik heb 30 STR en heb ook bolts maar wat ik ook doe er kan er niet mee geschoten worden.

Tips?
Heb je er wellicht speciale Bolts voor nodig?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-08 17:10
KneoK schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:18:
Ik heb me net door de Academy heen geworsteld, wat een fantatische area, vijanden en boss fights weer zeg. Bloodhound's Fang houdt de boel allemaal nog heel goed bij (beide bosses first try).

spoiler:
Ik dacht bij Renalla al vrij snel, huh, is dit alles? Totdat in complete Fromsoft stijl phase 2 begon, heel tof
spoiler:
Vond het ook vrij rap, maar tweede fase was wel genieten. Moet je wel zeggen, die Bloodhound Fang haalt wel de lol voor mij eraf. Weapon art combi doen en dan heb je al 90%van de health eraf gesnoept. Ben nu overgestapt Nightflail en die is heel tof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Rennala is geen heel erg moeilijke bossfight inderdaad maar ik vond hem prachtig. Heb hem dan ook vaak herhaald, geeft je ook 10k als je hem co-op weer neer haalt.

spoiler:
Extra episch als ze de draak summont. Die killde laatst met zijn firebreath nog even de host terwijl Rennala zelf al dood was. :(

Voor mij minder erg dan voor de host ofcourse. :P

[ Voor 9% gewijzigd door snmght op 01-03-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
Zo ik kan ook eindelijk los. Iemand nog een tip welke class ik het beste kan kiezen, als ik wil gaan voor een zo snel mogelijke 'Bloodborne-style' van combat? Veel en lichtvoetig dodgen, close combat etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bazziek
Spud82 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:01:
Zo ik kan ook eindelijk los. Iemand nog een tip welke class ik het beste kan kiezen, als ik wil gaan voor een zo snel mogelijke 'Bloodborne-style' van combat? Veel en lichtvoetig dodgen, close combat etc.
Dan zou ik voor de samurai gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik ben erg blij met de horse combat! Eindelijk voel ik me eens een badass in in een souls game.

Zoveel makkelijker om op je paard vijanden te slachten dan ter voet :P

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

evilpin0 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:37:
Ik ben erg blij met de horse combat! Eindelijk voel ik me eens een badass in in een souls game.

Zoveel makkelijker om op je paard vijanden te slachten dan ter voet :P
Mwa makkelijker, ik sla nog wel vaak mis als ik zo een rondtrekkende nitwit probeer om te vegen. Ga ik er wat lomp omheen cirkelen met Torrent, ziet er vooral idioot uit. :+

Als het wel lukt is het zeker badass though. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

fredpret schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:51:
[...]

spoiler:
Vond het ook vrij rap, maar tweede fase was wel genieten. Moet je wel zeggen, die Bloodhound Fang haalt wel de lol voor mij eraf. Weapon art combi doen en dan heb je al 90%van de health eraf gesnoept. Ben nu overgestapt Nightflail en die is heel tof.
Wat bedoel je met Weapon art combinatie?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ambling_Alp schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:47:
Ik ben een absolute Souls-noob en ben ook gewoon niet zo heel 'goed' in het type game, maar ik ben gewoon he-le-maal verliefd op deze open wereld. Ik doe na tien uur nog steeds niets wezenlijks voor de main path (al kwam ik daar per ongeluk weer even op en vond ik een Golden Seed, maar ging toen weer terug), maar ik vermaak me gewoon zo ongelofelijk door rond te lopen, dingen te ontdekken, items te vinden, minidungeons te doen. Dit is de eerste open wereld die hetzelfde gevoel geeft als Breath of the Wild. Er is zoveel te doen, alles wat je denkt dat er interessant uitziet, levert je in ieder geval íéts interessants op.
Ik schreeuwde 'wtf' naar mijn tv gisteren toen ik in Limgrave East afdaalde en in Siofra River terechtkwam en dacht: hoe in hemelsnaam is er nog zo'n hele wereld ONDER de gewone, wow.

Voor iedereen die denkt: Soulsgames zijn het niet voor mij. Zelfs voor mensen die echt niet goed zijn in die games: Elden Ring biedt zoveel meer. Oprecht tot nu toe een speciale game-ervaring.
Denk dat ik hem hier ook maar gewoon bestel want zo sta ik er ook wel een beetje in, had al eerder gezegd dat de game echt uitspelen mij niet gaat lukken (ik zie mijzelf niet 30x een boss overnieuw doen dat geef ik toe) maar heb al zo vaak games gekocht waarvan ik later dacht geen klote aan dus dan kan deze er ook nog wel bij :P

Heb wel zin om gewoon wat in de wereld rond te lopen en dingen te ontdekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Sipio schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:24:
[...]

Denk dat ik hem hier ook maar gewoon bestel want zo sta ik er ook wel een beetje in, had al eerder gezegd dat de game echt uitspelen mij niet gaat lukken (ik zie mijzelf niet 30x een boss overnieuw doen dat geef ik toe) maar heb al zo vaak games gekocht waarvan ik later dacht geen klote aan dus dan kan deze er ook nog wel bij :P

Ik dacht echt dat ik hem voor de hype kocht en hem misschien wel amper zou spelen - ik ben er gevoelig voor - maar het tegenovergestelde is waar. Zelfs ik vind het echt zoveel leuker dan ik ooit had durven denken. Het is tragisch verslavend. En het draait, vind ik, echt prima op mijn Series S. Ja, er is - op elk platform - enorm rare framepacing, maar op een gegeven moment valt het al niet meer op en geen moment is het hinderlijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Het is echt veel te verslavend, als ik dan toch een minpunt op moet noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

stickfiguur schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 07:40:
[...]
[Edit] Ik realizeer me ineens dat die summon een NPC was en geen speler. Lees toevallig op reddit dat anderen hem ook gebruikt hadden en na een googletje zie ik dat het gewoon een NPC is haha. Could have fooled me maar nu snap ik ook waarom die niet meteen huilend weg is gegaan :+
spoiler:
Ergens in het noorden van Limgrave heb je ook de smoldering church waar je "geinvade" wordt door Talia The Tarnisch Killer. Dat is ook een NPC :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

snmght schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:36:
Het is echt veel te verslavend, als ik dan toch een minpunt op moet noemen.
Haha, so true. Normaal gesproken heb ik allerlei dingetjes waar ik aandacht aan geef, allemaal op de backburner. "Just one more" is een bekende kreet in mijn spelersgroep en oh zo waar voor deze game (en uiteraard, just one more betekent minstens 3 keer en minstens weer 3 kwartier verder als het niet later is :+ ). What a timesink _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Ambling_Alp schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:47:
Ik kwam hier gisteravond ook terecht, echt een heel cool vormgegeven gebied. Het eerste deel valt nog wel mee maar in het meer open gebied iets verderop werd ik van alle kanten kapot gemaakt. Heerlijk! :9
De baas van dat gebied one-shot me, dus ik kom later nog wel eens terug wanneer ik wat verder geleveld ben (nu lvl 20).

[ Voor 10% gewijzigd door SD5k op 01-03-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sipio schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:24:
[...]

Haha. Je gaat er nu echt voor? :)
Ik ben nog steeds niet om, maar hou wel de boel in de gaten. Vroeger had ik de game meteen gekocht maar testen met full priced games doe ik niet meer.
Mijn huidig standpunt: Kom maar met een demo versie van een paar uur of ik koop de game eventueel ooit in de aanbieding.
In de wereld lopen en ontdekken spreekt mij enorm aan maar totaal geen questlog oid..ik weet het gewoon niet.
Laat maar weten wat je er van vind mocht je er echt voor gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:56:
[...]

Haha. Je gaat er nu echt voor? :)
Ik ben nog steeds niet om, maar hou wel de boel in de gaten. Vroeger had ik de game meteen gekocht maar testen met full priced games doe ik niet meer.
Mijn huidig standpunt: Kom maar met een demo versie van een paar uur of ik koop de game eventueel ooit in de aanbieding.
In de wereld lopen en ontdekken spreekt mij enorm aan maar totaal geen questlog oid..ik weet het gewoon niet.
Laat maar weten wat je er van vind mocht je er echt voor gaan.
Ik denk dat de kans klein is dat er een demo komt.

Je kan de game via Steam proberen voor een uurtje. Ik geloof dat er een refund window is van 2 uur. En dan moet je binnen die 2 uur snel bepalen of dit iets is. En anders kan je op een andere "niet nette" manier de game proberen en kijken of het wat is voordat je de game koopt.

Ik denk binnen een uurtje kan je toch wel een soort feeling krijgen of dit spel iets is voor je. Ik heb momenteel al 21 uur erin, en ik vermaak me prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Ik wil de game echt een kans geven maar nu al 2 x een de-install gegeven, prima om dood te gaan maar het is soms zo onlogisch.

Ik was opnieuw begonnen met een CHAR ditmaal eerst wat rondgelopen ik kwam toen bij een torentje uit waar ik alle vijanden heb gedood ik opende toen een chest en werd getrapped in een bepaalde mijn waar elke tegenstander veels te sterk was ...ik kwam daar dus niet meer uit... snap ik het nu gewoon niet? :P

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:22

JSchut

.....

Na 2 korte uurtjes op vrijdag kon ik gister eindelijk los.

De eerste 2 uur ben ik vooral het pad gaan volgen en stond ik dus voor Magrit... Niet zo'n goed idee als level 10 :P
Gister lekker aan het verkennen en levelen geweest. Resultaat: Magrit down.

Later ook
spoiler:
Godrick

down.

Wat een vette game is dit. Speel als Hero met een full melee quality build. Gebruik nog steeds de starter axe. Werkt prima en heb nog niet iets gevonden wat beter scaled met str en dex (Deze heeft D en D)

Kan niet wachten om wer verder te gaan :D

[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 01-03-2022 13:33 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Njay schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:26:
Ik wil de game echt een kans geven maar nu al 2 x een de-install gegeven, prima om dood te gaan maar het soms zo onlogisch.

Ik was opnieuw begonnen met een CHAR ditmaal eerst wat rondgelopen ik kwam toen bij een torentje uit waar ik alle vijanden heb gedood ik opende toen een chest en werd getrapped in een bepaalde mijn waar elke tegenstander veels te sterk was ...ik kwam daar dus niet meer uit... snap ik het nu gewoon niet? :P
Die mijn is een beetje een trap. Moet je even richting het zuiden richting de site of grace rennen en daar gaan zitten dan kan je weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Bazziek schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:32:
[...]
Die mijn is een beetje een trap. Moet je even richting het zuiden richting de site of grace rennen en daar gaan zitten dan kan je weer weg.
het was ook een keer gelukt te ontsnappen naar de swamps ... vijanden te sterk ... hey kijk een doorgang waar ik door kan ontsnappen ... dood door ontploffende stenen die rondzwaaien ... 8)7

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +1 Henk 'm!
laugh schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 13:22:
[...]
Ik denk binnen een uurtje kan je toch wel een soort feeling krijgen of dit spel iets is voor je.
Denk je dat? Ik denk namelijk dat een uur (of een klein veelvoud daarvan) veel en veel te kort is.
De gemiddelde casual gamer die een korte demo van een Souls game speelt zal denk ik niet snel tot aanschaf overgaan, omdat het wel wat tijd en doorzettingsvermogen vergt.
Zie het een beetje als een hardcore race-sim: in het begin bak je er waarschijnlijk weinig van en frustreert het aan alle kanten maar na veel oefenen word je beter en dan pas wordt het echt leuk.

Ik moet dan weer denken aan een filmpje wat Bram vaak postte in het Bloodborne topic:

En om dan ook maar even een quote van Peter Jan R. aan te halen: "Géééééf nóóóóóit op!"

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 01-03-2022 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Ik wil de game echt een kans geven maar nu al 2 x een de-install gegeven, prima om dood te gaan maar het is soms zo onlogisch.

Ja wat @Bazziek zegt, dat is een beetje een gemene. Ik baalde ook enorm toen ik daar vast kwam te zitten. De Grace site halen vanaf daar is wel goed te doen. Er zijn die 2 beesten die kunnen ranged damage doen maar die miners zijn slow en de meeste passive. Ren naar beneden en het komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75

GRDavies75

Dat kan ik niet beoordelen aan de hand van jouw tekst of je het wel of niet snapt, maar misschien is het handig om iets te beseffen ;)

spoiler:
1) Het besef dat het spel niet geschaald is + grotendeels de vrijheid om te gaan en staan waar je wilt.
2) Niet alles hoeft / moet dood én gecombineerd met bovenstaande _kan_ dood (t.o.v. je huidige stats en skills of je moet een BorneSouls-ervaren rot zijn, maar dat ben ik niet, dus ik maak per tegenstander(tje) vast wel een fuckup hier en daar).

Het is dus een vrij valide taktiek om langs enemies te rennen als je beseft dat je nog niet "klaar bent" voor deze enemies.

Ter referentie, ook ik werd naar die spot geteleporteerd en dat specifieke stukje heb je maar 1 of 2 enemies die agressief richting je zijn, maar gelukkig ook traag, dus je kan gewoon richting de uitgang rennen. Dat kostte me ook 4 tot 5 pogingen. Balen als je veel runes bent kwijtgeraakt, maar als dat alles is? Nu heb je wel een Grace om naar toe te teleporteren als je in de buurt van dat gebied moet zijn, er zit een stad in de buurt.

[ Voor 4% gewijzigd door GRDavies75 op 01-03-2022 13:55 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten