Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Its a lifestyle
[ Voor 8% gewijzigd door robzzzzzzzz op 27-02-2022 21:35 ]
"try tongue, but hole"robzzzzzzzz schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:35:
Blijft toch wel de leukste community de Soulsborne community! echte liefhebbers van toffe games en daarnaast gunners!
Its a lifestyle
Hahaha

Try sexshop vibrator, but hole... Gefrustreerde draak
[ Voor 18% gewijzigd door robzzzzzzzz op 27-02-2022 23:17 ]
Geen probleem!
Stond er zelf aardig van te kijken in elk geval.
Of zou het een bug zijn in combo met de runes?
Eerste spel dat ik speel van hen dus geen idee
Hmmm nee ik denk het niet aangezien je hem echt verslagen hebt en dat gewoon zijn drop amount is.Famous schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:38:
[...]
Geen probleem!
Stond er zelf aardig van te kijken in elk geval.
Of zou het een bug zijn in combo met de runes?
Eerste spel dat ik speel van hen dus geen idee
Het zou pas een bug zijn als je het kon herhalen.
Thx!Famous schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:32:
[...]
Ja, maar zonder blood loss moet je wel geduld hebben
Net even gekeken, je moet maar Fort Faroth.
Hier ligt dan de draak beetje te relaxen.. via de zijkant bleef die gewoon liggen en kon ik mijn gang gaan.
spoiler:
Ik heb daar in de regio ook een chillende gigantische draak gespot. Die spotte mij echter ook en begon te krijssen. Toen kwamen er allemaal normale dralwn hem helpen. Hoop dat hij t niet is
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Oh dat zou kunnen, krijsen deed die wel.Frez schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:44:
[...]
Thx!
Ik heb daar in de regio ook een chillende gigantische draak gespot. Die spotte mij echter ook en begon te krijssen. Toen kwamen er allemaal normale dralwn hem helpen. Hoop dat hij t niet is
Maar als je dus achter hem staat (ik stond linksachter bij zijn hoofd) gebeurd er niets.
Zie je meer signs/teksten van anderen die hier actief zijn.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Klok uit met 31 uur op de teller.. Deze game is zonder grap zo goed voor mijn gamerhart.. Al zo grote fan van de Souls games. En alles is nu zo groot enzo.. Echt elke seconde aan het genieten. Enige minpunt is dat er best een kruisje ofzo door een dungeon mag als die uit is gespeeld.. Ben soms echt de weg kwijt. Wat ook wel weer mooi is, kijk me ogen uit
Heb 1 vraagje wel:
Zo spannend in zo’n dungeon!
Ik ben wel nog benieuwd hoe lang ik het volhoud. De game is vet, maar mis nog steeds een storyline. Al voelt niets repetitief aan, is het het eigenlijk wel; rondhobbelen, boss aanvallen, 10 keer doodgaan, boss verslaan en weer naar de volgende. Misschien moeten er nog wat uurtjes in en wordt het “doel” meer duidelijk.
Edit: echt vreselijk irritant dat ik nog steeds mijn begin outfit aan heb, of nja de helft want anders ben ik véél te sloom. Echt tijd voor nieuwe, betere gear. Heb wel een greatsword en die geupgrade naar +5…
[ Voor 14% gewijzigd door crimby op 27-02-2022 21:59 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Heb hem gevonden. Je ziet alleen niet dst je dmg doet, klopt dat? Bloed spat er wel vanaf, masr zie geem HP barFamous schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:32:
[...]
Ja, maar zonder blood loss moet je wel geduld hebben
Net even gekeken, je moet maar Fort Faroth.
Hier ligt dan de draak beetje te relaxen.. via de zijkant bleef die gewoon liggen en kon ik mijn gang gaan.
spoiler:
Jawel alleen je doet 13 damage ofzo terwijl die ontzettend veel hp heeft.ArnoldSmiley schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:10:
[...]
Heb hem gevonden. Je ziet alleen niet dst je dmg doet, klopt dat? Bloed spat er wel vanaf, masr zie geem HP bar
Daarom heb je blood loss nodig, die doet dan 13k damage!
F*ck. Hoe kom ik dan aan Blood Loss van 13K?Famous schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:13:
[...]
Jawel alleen je doet 13 damage ofzo terwijl die ontzettend veel hp heeft.
Daarom heb je blood loss nodig, die doet dan 13k damage!
Mijn Utchi doet 45
[ Voor 4% gewijzigd door ArnoldSmiley op 27-02-2022 22:20 ]
Wapens met bleed effect (Bloudhound's Fang heeft dat, daggers gok ik, bepaalde claws). Ik gok dat poison of andere status effects ook wel werken. Of gewoon stug doorhakken, voor 75k runes is een kwartiertje werk natuurlijk peanuts.ArnoldSmiley schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:17:
[...]
F*ck. Hoe kom ik dan aan Blood Loss??
Edit: je edit gemist. Bij voldoende bleed build up krijgt de vijand een grote hit. Die 45 is de build up, niet de damage zelf.
[ Voor 13% gewijzigd door KneoK op 27-02-2022 22:24 ]
Heb de Wretch gekozen als me eerste char, het gaat redelijk goed voor iemand die best wel slecht is in dit soort games, maar dat belet mijn spelplezier niet
Hier ook 45 inderdaad maar de damage die die na, zeg 20?, hits doet is dan op deze 13k.ArnoldSmiley schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:17:
[...]
F*ck. Hoe kom ik dan aan Blood Loss van 13K?
Mijn Utchi doet 45
Famous schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:47:
[...]
Oh dat zou kunnen, krijsen deed die wel.
Maar als je dus achter hem staat (ik stond linksachter bij zijn hoofd) gebeurd er niets.
:strip_exif()/f/image/qte3enxsMz5XFDUZ3Od1BRlx.jpg?f=fotoalbum_large)
Held ben je! Thx. Kan bevestigen dat t werkt. Duurde even maar t is gelukt.
Je moet dus wel via de zijkant dit doen anders komen die draken je vermoorden.
Tof dat je dit zelf hebt uitgevonden.
Jou is het met de Utchi gelukt?Famous schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:26:
[...]
Hier ook 45 inderdaad maar de damage die die na, zeg 20?, hits doet is dan op deze 13k.
Is dit een vagabond? Kan jij bewegen met al die gear? Ik heb alleen een armor en boots aan…Frez schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:29:
[...]
[Afbeelding]
Frez schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:29:
[...]
[Afbeelding]
Mij lukt het niet. Jij hebt die draak vlak na de brug links gepakt ook?Frez schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:29:
[...]
[Afbeelding]
Zeker, dan een een X aantal hitten is de damage hoog. Die heb je stuk of vijf keer nodig.
Nice!Frez schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:29:
[...]
[Afbeelding]
Nu gelijk levelen voor je het kwijt bent
Je hoeft geen draak te killen verder, enkel die grote. De rest kan je negerenArnoldSmiley schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:35:
[...]
[...]
Mij lukt het niet. Jij hebt die draak vlak na de brug links gepakt ook?
[ Voor 100% gewijzigd door Famous op 27-02-2022 22:40 ]
[ Voor 131% gewijzigd door Famous op 27-02-2022 22:41 ]
Nice!Frez schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:29:
[...]
[Afbeelding]
Vraagje, is het verstandig om runes te sparen en dan pas uit te geven, of als je genoeg hebt om te levelen , maar meteen doen? Of ligt dit er ook een beetje aan waar je ervoor farmed, dus wanneer je het loodje legt of je ze eventueel gemakkelijk kunt terughalen? Dus niet met veel runes een boss fight ingaan.
I pitty the fools who took my game-station.....
Got him. Kan ik wel ff gebruiken. Wtf heb je dit uitgevogeld? 😲👍Famous schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:41:
[...]
Nice!
Ik bewaar 'm nog even, wie weet zit er nog een quest aan vast.
Als ik genoeg heb om een level omhoog te gaan zou ik dat niet uitstellen.Ulti23 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:45:
Vraagje, is het verstandig om runes te sparen en dan pas uit te geven, of als je genoeg hebt om te levelen , maar meteen doen?
Er liggen verspreid over de map ook best wel wat zilveren schedels, sla die kapot of rij er met je paard overheen. Het item wat je daaruit krijgt levert 200 runes op. Lijkt niet veel maar het tikt aardig aan.
OK, laatste vraagje, ik speel als vagabond. Heb een great sword gevonden. Ik snap dat je deze ook moet upgraden. Begrijp ook dat ik mijn equipement load in de gaten moet houden. Maar qua attributes, gewoon strenght en dex omhoog blijven gooien, of moet ik spreiden en ook vigor en endurance omhoog zetten? Of pas ik mij straks meer aan de gear die ik ga vinden?Superkiwi schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:09:
[...]
Als ik genoeg heb om een level omhoog te gaan zou ik dat niet uitstellen.
Er liggen verspreid over de map ook best wel wat zilveren schedels, sla die kapot of rij er met je paard overheen. Het item wat je daaruit krijgt levert 200 runes op. Lijkt niet veel maar het tikt aardig aan.
Endurance zorgt voor meer stamina en dat beïnvloedt ook je equipment load. Hoe zwaarder je load, hoe trager/logger je dodge rolls. Zwaarder dan een medium load moet je niet willen, tenzij je een tank build gaat bouwen.
Strength en Dex level je afhankelijk van je weapon scaling. Heeft je wapen bv een D scaling in strength en een C scaling in Dex dan gaat je kale dmg output meer omhoog als je levelt in Dex.
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 28-02-2022 08:56 ]
Confessor:)crimby schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:35:
[...]
Is dit een vagabond? Kan jij bewegen met al die gear? Ik heb alleen een armor en boots aan…
Storylines 😅😅 Altijd lastig te doorgronden bij FS games. 1ste playtrough focus ik me daar niet zo op. Poppetje wil ring vinden, poppetje moet bosses meppen. That's enoughcrimby schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:58:
Nou Weekend zit er op! Ging er met mixed feelings in en zo was de start ook… maar nu na bijna 10 uur verder, aantal mini bosses en margrit verder, moet ik toch zeggen dat het een vette game is. Al vind ik een potje COD multiplayer een stuk ontspannender haha!
Zo spannend in zo’n dungeon!
Ik ben wel nog benieuwd hoe lang ik het volhoud. De game is vet, maar mis nog steeds een storyline. Al voelt niets repetitief aan, is het het eigenlijk wel; rondhobbelen, boss aanvallen, 10 keer doodgaan, boss verslaan en weer naar de volgende. Misschien moeten er nog wat uurtjes in en wordt het “doel” meer duidelijk.
Edit: echt vreselijk irritant dat ik nog steeds mijn begin outfit aan heb, of nja de helft want anders ben ik véél te sloom. Echt tijd voor nieuwe, betere gear. Heb wel een greatsword en die geupgrade naar +5…
In eerste instantie speelde ik games ook voor de storyline, maar ben om. De nieuwe Horizon, storyline waar ik vroeger van watertande, was ik na een uurtje echt beu.
Nou eens zien te ontdekken wat het verkregen item doet.
[ Voor 21% gewijzigd door Ulti23 op 27-02-2022 23:40 ]
Ik had iemand gesummoned en kon niet meer mounten op Torrent. Klopt dat of is dat een bug? Aangezien ik melee focussed ben was dat vrij kansloos.KneoK schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:04:
Tipje voor de draak, fix een maatje of groep en doe de draak samen bij alle partijen. Als summon krijg je ook 50k runes voor de assist.
Ik bewaar 'm nog even, wie weet zit er nog een quest aan vast.
Daarna solo vrij makkelijk kunnen doen met Torrent.
Ben m'n geliefde Claymore ook weer tegen gekomen

Even wennen maar al snel vertrouwd qua gameplay. Vervolgens uiteraard genadeloos afgemaakt door de eerste wat snuggerder mob met een wat uitgebreider moveset
Ik vind het aan de grafische kant helaas wat tegenvallen na Des op de PS5, de framerate is duidelijk lager en er is behoorlijk wat pop-in, vooral op die grote buitenlocaties.
Demon Souls is flink opgepoetst door Bluepoint, Elden Ring kun je grafisch beter vergelijken met Bloodborne en de eerdere Souls gamesJheroun schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:31:
Ik vind het aan de grafische kant helaas wat tegenvallen na Des op de PS5, de framerate is duidelijk lager en er is behoorlijk wat pop-in, vooral op die grote buitenlocaties.
Bij FromSoftware ligt de nadruk niet zo op het grafische aspect, iets wat ik in hun games ook nooit als storend heb ervaren. De sfeer die ze weten te creëren maakt alles meer dan goed imo.
[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 28-02-2022 09:43 ]
Je ziet aan alles in deze game dat het een opgepoetste versie is van dezelfde engine van de voorgaande games. Desalnietemin; ik ben ietsje verder in het spel, en ben een paar esthetisch adembenemende omgevingen tegengekomen waar de sfeer echt ongeëvenaard is.Jheroun schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:31:
DeS is de mooiere game, maar in Elden Ring waar ik me echt in een fantasy game.
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Heeft hier iemand ervaring hoe het speelt op een old school PS4?
Dan ben ik voornamelijk benieuwd over laadtijden als je dood bent gegaan
En of het voor de rest zonder schokken draait.
Heb je hem op Quality of op Framerate staan?Jheroun schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:31:
Met Far Cry 6 bijvoorbeeld koos ik voor Quality (XSX) maar vond het een beetje tegenvallen, na de switch voor Framerate vond ik het een stuk beter.
Nu met Elden Ring direct gekozen Framerate.
:strip_exif()/f/image/vMLfFoNFcJm9kQ23q9rWSi43.jpg?f=fotoalbum_large)
Tijdens het schuilen voor wat vijanden te paard hoorde ik op gemarkeerde locatie (ongeveer), een stem om hulp vragen. Deze zei zoiets als: Hey you there! Don't pretend you can't see me.
Nu heb ik dat hele stuk uitgekamd, maar kon ik niemand vinden. Iemand een idee hoe ik deze character zichtbaar maak? Ik heb al tegen alle schapen en bomen die daar staan proberen te praten, maar ik denk niet dat de stem daar vandaan komt.
Tot zover mijn two cents over Elden Ring, so far so good.
Veel plezier iedereen!
Dabuh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:11:
[Afbeelding]
Tijdens het schuilen voor wat vijanden te paard hoorde ik op gemarkeerde locatie (ongeveer), een stem om hulp vragen. Deze zei zoiets als: Hey you there! Don't pretend you can't see me.
Nu heb ik dat hele stuk uitgekamd, maar kon ik niemand vinden. Iemand een idee hoe ik deze character zichtbaar maak? Ik heb al tegen alle schapen en bomen die daar staan proberen te praten, maar ik denk niet dat de stem daar vandaan komt.
De eerste twee of drie keer dat ik langs liep kon ik hem ook niet vinden maar daarna "mazzel" met het juiste schaapje.
Dit is die grote pot/ketel die boven in de grond vast zit.Dabuh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:11:
[Afbeelding]
Kan je er volgens mij uit slaan (althans dat vraagt hij)
Hier mijn bevindingen op de PS4 Pro:VTB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:05:
Heeft hier iemand ervaring hoe het speelt op een old school PS4?
Superkiwi in "[PS4] PlayStation 4 - Deel 10"
Oh, ik dacht echt dat het iets was uit mijn vorige bericht.Rotinomm schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:13:
[...]
Dit is die grote pot/ketel die boven in de grond vast zit.
Kan je er volgens mij uit slaan (althans dat vraagt hij)
Dan was het helemaal puur geluk
Klein boompje toch? Wel omringt door schapen maar geen schaap. Je moet er tegen aan meppen of rollen.Famous schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:13:
[...]
spoiler:Het is toch echt een schaap, als je die kapot mept komt het poppetje te voorschijn.
De eerste twee of drie keer dat ik langs liep kon ik hem ook niet vinden maar daarna "mazzel" met het juiste schaapje.
[ Voor 4% gewijzigd door Techno Overlord op 28-02-2022 10:16 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Thanks.Famous schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:13:
[...]
spoiler:Het is toch echt een schaap, als je die kapot mept komt het poppetje te voorschijn.
Dus na een paar uur mijn geld terug gevraagd. En zelfs op Twitch zie ik een aantal streamers die het spel spelen en vooral verward zijn. Waar naartoe? Waarom? Wie dood maken? Hoe? Soms hebben ze een soort DOT-effect die de baas doodmaakt, en ren je alleen maar weg. Als je een caster bent dan raak je snel door je mana heen. Glass cannon? Yup, 1 klap en je bent staggered en dood. Vijanden hebben gruwelijk mooie moves en als speler kan je (vooralsnog?) alleen maar dezelfde moves herhalen.
Dan de speelwereld: het ziet er mooi uit dankzij de lichtjes, maar textures zijn veelal simpel, foliage e.a. zijn als sinds Crysis (uit 2006?) van dit niveau: toentertijd gaaf, inmiddels bedroevend. Er zijn veel false clipping barrières. Je kan vallen van onnoemelijke hoogtes, maar je kan niet zwemmen. De refresh rate staat gemaximaliseerd op 60Hz denk ik, óf de 3D engine is gewoon slecht, want ik kan het nergens instellen (PC) terwijl mijn GPU en monitor allebei makkelijk 144Hz moeten aankunnen.
Het ziet eruit en voelt als een game die gemaakt is voor de PS4-generatie, niet voor de PS5-generatie, en zeker niet voor moderne PC's.
Character-creation is wel echt geniaal.
De controls zijn vervolgens ook best slecht te noemen. Er zijn al zoveel games waar een lock-on mechanic veel intuïtiever werkt (Tomb Raider en Uncharted bijvoorbeeld) en waar je makkelijker tussen meerdere vijanden kon switchen. In Elden Ring (met de controller) zit je vooral veel te prutsen en MOET je een lock-on hebben om te kunnen defenden (block of parry) terwijl je achteruit loopt.
Je moet verdomme toch ook gewoon kunnen defenden EN achteruit lopen? In Elden Ring besluit je character gewoon om te draaien en de rug naar de aanvallende vijand(en) te keren...
En zodra je over-leveled bent zijn de bosses ook gewoon met 3 klappen te verslaan zie ik op o.a. Twitch en andere kanalen. Tsja. Dan heb ik toch liever dat een boss zich aanpast aan jouw niveau en gewoon echt voorbereiding, strategie, en moeite nodig heeft om te verslaan.
Al met al geef ik de game een 5/10. Over een maand of 3 praat praktisch niemand meer over deze game is mijn vermoeden. De meeste streamers zijn inmiddels al weer terug naar hun voorgaande repertoire.
Misschien goed om het spel écht te spelen ipv alleen streamers volgen? Maar inderdaad dit is wat anders dan mainstream hack n slash games, zeker niet geschikt voor iedereen. En als er in een game oefening telt ipv level dan is het wel in de DS games en ER.Blue-eagle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:47:
En zodra je over-leveled bent zijn de bosses ook gewoon met 3 klappen te verslaan zie ik op o.a. Twitch en andere kanalen. Tsja. Dan heb ik toch liever dat een boss zich aanpast aan jouw niveau en gewoon echt voorbereiding, strategie, en moeite nodig heeft om te verslaan.
Al met al geef ik de game een 5/10. Over een maand of 3 praat praktisch niemand meer over deze game is mijn vermoeden. De meeste streamers zijn inmiddels al weer terug naar hun voorgaande repertoire.
Iedereen mag uiteraard zn eigen mening hebben en zeker bij FS games weet je dat ze absoluut niet voor iedereen zijn, maar zeggen dat niemand over 3 maanden nog over deze game praat….Blue-eagle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:47:
Deze game gaat een nieuwe benchmark voor FS games zijn en hier gaat echt nog heeeeeeel lang over gepraat worden.
Daarmee ook een side quest volledig kunnen afsluiten en een heel leuk wapen kunnen krijgen (voor einde de quest ff op fextralife kijken).
Heb nog een groot deel van de map verkend, bijna de hele map is nu zichtbaar, alleen het gebied ver in het noorden is me nog niet gelukt om daar te komen (wel een keer een teleport naar toe gehad, maar kan niet verkennen, de lift naar beneden werkt niet)
Denk dat ik vanavond maar weer is op zoek ga naar de volgende Shardbearer.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Nog niet eigenlijk, wilde vandaag even beetje gaan experimenteren met die greases.snmght schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:09:
Is er iemand al aan het craften geweest eigenlijk?
Ik snap de game niet en ben gewend dat een game alles automatisch voor me oplost, dus dit is een flop en niemand gaat hier lang tijd aan besteden. Zo typisch tegenwoordig. Is het niks voor mij? Dan vind niemand het leuk.Blue-eagle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:47:
...
Geloof mij maar dat deze game de komende jaren kapotgespeeld gaat worden door een hele grote community, zowel FS fans als mensen voor wie dit de eerste Souls titel is.
Die streamers waar jij het over hebt, schreeuwerige twintigers die pubg spelen? Schoenmaker hou je bij je leest zou ik zeggen.
Vind een Souls game in een open wereld echt een waanzinnig idee.
Hierdoor krijg je namelijk als speler veel meer keuze en dat bevalt goed. Daarnaast ga ik nu ook echt de wereld verkennen en dat is een gevoel dat de voorgangers toch wat minder hadden.
Na wat classes getest te hebben, ga ik mijn eerste run als mage doen.
Ben nog steeds niet op de hoogte van wat er allemaal in deze game zit maar dat wil ik ook absoluut niet.
Naar mijn mening is een Souls game blind starten en spelen een van de mooite game ervaringen die je kunt krijgen.
Kijk daarom geen streams, lees geen guides etc etc.
Maar wat een game

FUMES et CARNES
Ben ik te laat? Heb al 30 punten in STR zitten. Stats kopen is nu best duur. Circa 10 duizend runes.
Ik kijk er echt tegenop om helemaal opnieuw te beginnen omdat ik best veel verkend heb in de zuiderlijke gedeeltes.
Opnieuw spelen lijkt me juist niet leuk in zo een open wereld spel.
In tegenstelling tot vorige souls games kun je hier als solo host niet worden geïnvade (tenzij je een item gebruikt vergelijkbaar met de dried finger, volgens mij vind je dat in roundtable hold als je die invader met die zeis verslaat). Je kunt alleen door spelers worden geïnvade tijdens het co-oppen.Frez schreef op zondag 27 februari 2022 @ 21:11:
Wanneer word ik eigenlijk random eens geinvade of hoe werkt dat.
Jammer dat pvp zo omslachtig werkt. Ik zou t graag een beetje duidelijker willen hebben
Goede info, dankjewel!Henkie_NtA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:04:
Als er nog iemand een goede redelijk goede early game farmspot zoekt.
spoiler: titleAls je bij de Third church of Marika naar de rechterkant van dat water erboven gaat zit er een teleport die je naar de Bestial Sanctum brengt. Als je daar de weg afrent naar Farum Greatbridge site of grace, zitten daar enemies die redelijk makkelijk te verslaan zijn en 1094 runes per stuk opleveren.
Ik heb een beetje hetzelfde. Had gedacht dat ik een Paladin achtige tank kon worden die af en toe wat Incantations als support kan gebruiken, maar in de praktijk werkt dat gewoon niet. Het switchen van je schild naar je Seal is best awkward en doorbreekt de combat flow.Atsiz schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:02:
Ik ben full Strength gegaan terwijl ik ook samurai achtige dingen wil doen. Reden? Gewoon leuk om te switchen wanneer ik wil zonder helemaal opnieuw te beginnen.
Ben ik te laat? Heb al 30 punten in STR zitten. Stats kopen is nu best duur. Circa 10 duizend runes.
Ik kijk er echt tegenop om helemaal opnieuw te beginnen omdat ik best veel verkend heb in de zuiderlijke gedeeltes.
Opnieuw spelen lijkt me juist niet leuk in zo een open wereld spel.
Nu ik punten in STR en FTH heb vraag ik me af wat ik moet doen... zit er aan te denken om toch maar een tank te worden met FTH scaling wapens en het casten achterwegen laten. Met uitzondering van Heal, dat is best handig.
Hoe dan ook, tank en caster zijn gaat niet samen, of heeft iemand nog tips om dit te laten werken?
Interessant hoe je aan de ene kant aangeeft niks van de game te snappen, maar aan de andere kant allemaal conclusies weet te trekken op basis van wat Twitch streams.Blue-eagle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:47:
Toen ik deze game kocht op Steam dacht ik een soort RPG te gaan spelen, iets als Skyrim. Maar ik heb nog nooit een game als deze gespeeldJe gaat constant dood, je verliest dingen waarvan je niet weet wat het zijn, fall damage bestaat niet (...), je ziet maar moeilijk of je iets kan verslaan of niet, je weet niet waar je naartoe moet of waarom, ik mis steden, ik mis vendors, ik zie OVERAL rare glanzende notities (wtf), geesten (andere spelers?), en ik zie niet hoeveel experience ik verdien met kills of hoe dat überhaupt werkt.
Dus na een paar uur mijn geld terug gevraagd. En zelfs op Twitch zie ik een aantal streamers die het spel spelen en vooral verward zijn. Waar naartoe? Waarom? Wie dood maken? Hoe? Soms hebben ze een soort DOT-effect die de baas doodmaakt, en ren je alleen maar weg. Als je een caster bent dan raak je snel door je mana heen. Glass cannon? Yup, 1 klap en je bent staggered en dood. Vijanden hebben gruwelijk mooie moves en als speler kan je (vooralsnog?) alleen maar dezelfde moves herhalen.
Dan de speelwereld: het ziet er mooi uit dankzij de lichtjes, maar textures zijn veelal simpel, foliage e.a. zijn als sinds Crysis (uit 2006?) van dit niveau: toentertijd gaaf, inmiddels bedroevend. Er zijn veel false clipping barrières. Je kan vallen van onnoemelijke hoogtes, maar je kan niet zwemmen. De refresh rate staat gemaximaliseerd op 60Hz denk ik, óf de 3D engine is gewoon slecht, want ik kan het nergens instellen (PC) terwijl mijn GPU en monitor allebei makkelijk 144Hz moeten aankunnen.
Het ziet eruit en voelt als een game die gemaakt is voor de PS4-generatie, niet voor de PS5-generatie, en zeker niet voor moderne PC's.
Character-creation is wel echt geniaal.
De controls zijn vervolgens ook best slecht te noemen. Er zijn al zoveel games waar een lock-on mechanic veel intuïtiever werkt (Tomb Raider en Uncharted bijvoorbeeld) en waar je makkelijker tussen meerdere vijanden kon switchen. In Elden Ring (met de controller) zit je vooral veel te prutsen en MOET je een lock-on hebben om te kunnen defenden (block of parry) terwijl je achteruit loopt.
Je moet verdomme toch ook gewoon kunnen defenden EN achteruit lopen? In Elden Ring besluit je character gewoon om te draaien en de rug naar de aanvallende vijand(en) te keren...
De game is (een van de) hoogst reviewde games aller tijden op meta/open critic en is het #1 most played game op steam (net gekeken). De kans dat mensen dit spel snel vergeten is minimaal.
Je kan ook gewoon accepteren dat dit niet jouw ding is, niks mis mee.
Maar man man man, wat een
Nah denk ‘t niet. Over 3 maanden wordt deze game gewoon nog steeds gespeeld hoor. Ik denk dat jij je vergist in de soulsborne community. En deze genre is ook echt niet bepaald voor iedereen. Grote kans dat over 3 maanden de casuals ‘t niet meer spelen. En dan heb je ook nog eens de jankende soulsborne noobs die ‘t na 2 uur spelen al opgeven. En de game ook nog eens afschrijven als een ‘k*t spel’.. man, man, man.. (M’n FromSoftware hart doet pijn na het lezen van je reactie)[b]
Op framerate. Op quality word ik helemaal direct zeeziekFamous schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:11:
[...]
Heb je hem op Quality of op Framerate staan?
Met Far Cry 6 bijvoorbeeld koos ik voor Quality (XSX) maar vond het een beetje tegenvallen, na de switch voor Framerate vond ik het een stuk beter.
Nu met Elden Ring direct gekozen Framerate.
Het stoort de gameplay nauwelijks maar ik had van een van de eerste echt grote PS5 games meer verwacht.
De feel is wel hetzelfde als eerdere games, inclusief die irritante buffer in de controls waardoor er soms nog een misplaatste attack of een Dodge totaal de verkeerde kant op tot je dood leidt
Af en toe zit ik ook wel met vraagtekens, wat moet ik nu doen eigenlijk?SCIxX schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:22:
[...]
Interessant hoe je aan de ene kant aangeeft niks van de game te snappen, maar aan de andere kant allemaal conclusies weet te trekken op basis van wat Twitch streams.
De game is (een van de) hoogst reviewde games aller tijden op meta/open critic en is het #1 most played game op steam (net gekeken). De kans dat mensen dit spel snel vergeten is minimaal.
Je kan ook gewoon accepteren dat dit niet jouw ding is, niks mis mee.
Zo was ik na Margit het kasteel wel ingegaan maar niet via de main poort en vooral de linker toren. Kwam wat loot tegen maar dat was het dan ook. Het gebied Caleid (ofzo) waren de enemies nog te sterk dus dat werd hem niet.
Uiteindelijk toch weer terug naar het kasteel en daar was nog veel te verkennen en te looten
Ondanks dat het mijn eerste "soul" game is vermaak ik mezelf er prima mee al zal dit mede komen dat ik "verkennen/dwalen" totaal niet erg vind.
Ga alleen beetje vaak dood bij de bosses

[ Voor 95% gewijzigd door snmght op 28-02-2022 12:49 ]
Heb hem gisteren twee keer geprobeerd en kwam beide keren tot ±40% health. Daarna de XSX maar uitgezet gezien er al wat uurtjes in zaten.VP. schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:43:
Godrick was echt a piece of cake, terwijl ik mega veel moeite had met Magrit. Ik had hem in de eerste poging zonder summons oid. Misschien toch iets teveel explored voordat ik Stormhill Castle in ging
Nog tips?
Verwijderd
- Hoop dat ze alle framerate issues snel kunnen fixen. Speel het op de PS5, maar het is een stuk minder soepel dan Dark Souls 3.
- Ik vind het opvallend dat ik na 15+ uur maar weinig gear tegen ben gekomen. Iemand anders hier ook tegenaan gelopen? In Dark Souls word je nagenoeg overspoeld met item sets en wapens en hier loop ik nog steeds rond in m'n starter class set.
- Niet alle markers worden verwijderd op de map nadat je die optie aanklikt
- Ik las dat ray tracing in de toekomst word toegevoegd. Kan niet snel genoeg gebeuren.
- Quality mode op de ps5 is enorm schokkerig in mijn ogen en ik zie nagenoeg geen verbetering t.o.v. performance modus.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2022 12:54 ]
woops dubbel

[/quote]
ja, easy peazy
goeie oefening voor backstabben
[ Voor 38% gewijzigd door reaL_G op 28-02-2022 12:59 ]
GiTS
doe het vooral voor de grease idd en crystal/firearrowssnmght schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:09:
GiTS
Haha dan ben je volhardender dan ik. Na 20 pogingen en het kwijtraken van al m'n runes ben ik maar een nieuw (samurai) character gestart en dat bevalt me een stuk beter dan de vagabond die ik eerst had (alles ging me te sloom).Ulti23 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:34:
Mag voor jullie peanuts zijn, maar ik versla zojuist dat beest in die grot met wolven 😃 Helemaal happy 😁
Nou eens zien te ontdekken wat het verkregen item doet.
En nee ik ben die grot niet weer in geweest
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Jawel! Het beperkt zich voorlopig nog tot arrows en fire pots / fire paper maar goed.snmght schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:09:
Ik heb wel 3 kookboeken bij de eerste merchant gekocht. Het enige wat ik nog niet kan maken zijn anti-poison pillen (die ik in het zuidoosten van het startgebied wel nodig had), maar daar kom ik vanzelf wel een keer achter.
Buiten het Greatsword die iedereen wel heeft gevonden denk ik heb ik al een complete knight set te pakken van die riddertjes die in het begingebied (nog voordat je het kasteel in gaat) rondlopen. Hun drop is laag maar ik heb er dan ook al best wat afgemaakt.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:52:
- Ik vind het opvallend dat ik na 15+ uur maar weinig gear tegen ben gekomen. Iemand anders hier ook tegenaan gelopen?
Verder valt het qua loot in het begin nog mee inderdaad.
Dat volhardender zal wellicht meevallen. Maar voordat ik die cave inging had ik al een greatsword gevonden en in dat kampje waar ik hem vond een level of 4 a 5 gefarmed om de Vagabond met die greatsword en fully armored in ieder geval normaal te laten rollen. Zo leerde ik een beetje de basic combat moves en durfde ik het aan om die grot in te gaan.Arm1n schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:07:
[...]
Haha dan ben je volhardender dan ik. Na 20 pogingen en het kwijtraken van al m'n runes ben ik maar een nieuw (samurai) character gestart en dat bevalt me een stuk beter dan de vagabond die ik eerst had (alles ging me te sloom).
En nee ik ben die grot niet weer in geweest
Nu weer verder exploren, heb alweer enkele nieuwe grotten gevonden
Wat mij wel af en toe irriteert zijn de vele glimmende tekstjes op de grond. Sommige lijken echt een hoop gelul bij elkaar... Maar om dit uit te zetten dien je offline te spelen denk ik? Je kan er niet op vertrouwen m.i. omdat er bij een ingang 3 staan waarvan er twee zeggen easy boss en de andere zegt weer beware, strong enemies....
Net in de lunchpauze even wezen en farmen en was schijnbaar niet de enige die deze spot heeft ontdekt, de hele tijd andere mensen die je precies dezelfde route heen en weer zag lopen.Henkie_NtA schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:04:
Als er nog iemand een goede redelijk goede early game farmspot zoekt.
spoiler: titleAls je bij de Third church of Marika naar de rechterkant van dat water erboven gaat zit er een teleport die je naar de Bestial Sanctum brengt. Als je daar de weg afrent naar Farum Greatbridge site of grace, zitten daar enemies die redelijk makkelijk te verslaan zijn en 1094 runes per stuk opleveren.
Verwijderd
In mijn ogen is het probleem hier vooral dat al die studio's voor alle platformen dezelfde game maken. Als de game een PS5 exclusive zou zijn zou het er veel beter uitzien.Jheroun schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:44:
Ligt het aan mij of doet deze game helemaal niks met de dualsense? Ik heb de rumble al een keer naar 0 gezet en weer naar 10 maar het lijkt helemaal niks te doen
[...]
Het stoort de gameplay nauwelijks maar ik had van een van de eerste echt grote PS5 games meer verwacht.
snmght schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:47:
Ik kan dus steeds niet het items craften menu openen. Gok dat ik een item mis!
[ Voor 4% gewijzigd door HappyPinguin op 28-02-2022 13:52 . Reden: spoiler tags toegevoegd ]
je moet de kit en cookbooks hebben/kopensnmght schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:47:
GiTS
Daarvoor moet jesnmght schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:47:
Letterlijk het tweede savepunt wat je tegenkomt
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 28-02-2022 13:59 ]
snmght schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:47:
Xbox Live Gamertag: Greyfox1987
haha dit is precies waarom de game zo goed is..Blue-eagle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:47:
Toen ik deze game kocht op Steam dacht ik een soort RPG te gaan spelen, iets als Skyrim. Maar ik heb nog nooit een game als deze gespeeldJe gaat constant dood, je verliest dingen waarvan je niet weet wat het zijn, fall damage bestaat niet (...), je ziet maar moeilijk of je iets kan verslaan of niet, je weet niet waar je naartoe moet of waarom, ik mis steden, ik mis vendors, ik zie OVERAL rare glanzende notities (wtf), geesten (andere spelers?), en ik zie niet hoeveel experience ik verdien met kills of hoe dat überhaupt werkt.
Volgens mij geeft die dat zelfs als tip de eerste keer als je met die knakker praatsnmght schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:33:
Ha, dat had ik dus inderdaad niet aangeschaft. Thanks allen!
Ik gebruik craften eigenlijk alleen voor pijlen ondanks ik al redelijk wat boeken heb gekocht.
Misschien eens die pots uitproberen.
Of dat hier weer zo is weet ik niet maar vuur op je wapen ziet er wel tof uit.
Je kan later respeccen na een bepaald deel vd story.yinx84 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:21:
[...]
Ik heb een beetje hetzelfde. Had gedacht dat ik een Paladin achtige tank kon worden die af en toe wat Incantations als support kan gebruiken, maar in de praktijk werkt dat gewoon niet. Het switchen van je schild naar je Seal is best awkward en doorbreekt de combat flow.
Nu ik punten in STR en FTH heb vraag ik me af wat ik moet doen... zit er aan te denken om toch maar een tank te worden met FTH scaling wapens en het casten achterwegen laten. Met uitzondering van Heal, dat is best handig.
Hoe dan ook, tank en caster zijn gaat niet samen, of heeft iemand nog tips om dit te laten werken?
Ga niks spoilen.
Als men zin heeft in wat duels laat maar weten, PvP is altijd al het aspect van Souls games waar ik de meeste lol uit haal na de eerste (paar) playthrough(s). Al ben ik wat dat betreft nog niet eens zo heel super ver, pas net Godrick uit de weg geruimd. Vooral zitten exploren.
[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 28-02-2022 16:02 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik heb hier 1 keer 13k blood loss gehad maar verder echt nauwelijks dmg… kan wel 3 dagen blijven hakken zo…ArnoldSmiley schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:10:
[...]
Heb hem gevonden. Je ziet alleen niet dst je dmg doet, klopt dat? Bloed spat er wel vanaf, masr zie geem HP bar
Edit: poison werkt beter!
[ Voor 3% gewijzigd door crimby op 28-02-2022 16:24 ]
Endurance is een zwaar onderschatte stat, zeker voor voor nieuwe spelers, die ene extra hit die je kunt uitdelen of even snel wegrollen maakt soms echt verschil. Vooral de eerste 25 levels gaan er bij mij in een Soulsborne game een hoop punten naartoe, fatroll is echt een helD4NG3R schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:00:
Paar invasions achter de rug zitten, het valt me op hoe belachelijk veel mensen zitten te fatrollen - hoe kom je daar in godsnaam meer dan 10m het spel mee door?
Als men zin heeft in wat duels laat maar weten, PvP is altijd al het aspect van Souls games waar ik de meeste lol uit haal na de eerste (paar) playthrough(s). Al ben ik wat dat betreft nog niet eens zo heel super ver, pas net Godrick uit de weg geruimd. Vooral zitten exploren.

Ik zit nu op:
Vigor 26
Endurance 22
Strength 40
Dexterity 16
Faith 12
Overige stats zijn nog start niveau. Faith heb ik een beetje in gestoken om die Golden Halberd te kunnen gebruiken. Speel verder alleen melee. Ga nu Dexterity proberen naar 22 te krijgen voor het wapen van Godrick.
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten