We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Heb er zelf ongeveer 6 uur opzitten maar ben nog geen enkel probleem tegen gekomen op pc.MrVegeta schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:49:
[...]
Het is eerder een statement dat je als klant/koper/gamer niet serieus wordt genomen. Overigens is het gebrek aan widescreen support niet het enige probleem is aan de pc kant.
Af en toe wat minder fps maar dat is niet gek met mijn hardware.
ik vind het wel redelijk passend.westergas schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:39:
[...]
![]()
Hele aparte vergelijking. Bij een film is het een artistieke keuze. In het geval van een game kan ik er geen goede reden voor bedenken. Behalve dat het altijd(?) het geval lijkt te zijn bij Japanse games. Luiigheid? Tijdgebrek? Zeg het maar. Ik heb geen idee.
het is meer van.
wij maken de game, wij bepalen wat prio heeft.
niet mee eens, even goede vrienden, maar ga ergens anders huilen. commentaar zal er altijd zijn.
GiTS
nee, weapon heeft standaard d-d ash of war heeft ook d-d. dus staat er los van. een andere weapon krijgt die stat ook als hij die vroeger jiet hadyinx84 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:23:
Wat ik niet snap... Ashes of War kunnen de scaling van je wapen aanpassen. Soms blijven de scaling letters hetzelfde (D/D -> D/D bijv.) maar worden ze wel blauw afgedrukt. Dit suggereert dat het beter is. Zit er binnen die ranks dan ook nog niveauverschil? Bijvoorbeeld lower of higher D?
GiTS
Dus er is geen 60 FPS lock en er is wel volledige keyboard/muis ondersteuning?Loei123 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:37:
[...]
Heb er zelf ongeveer 6 uur opzitten maar ben nog geen enkel probleem tegen gekomen op pc.
Af en toe wat minder fps maar dat is niet gek met mijn hardware.
Dit laat zien dat je niet eens uit de settings menu kan?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik merk dat ik soms iets te enthousiast aan het rondlopen ben en ineens keihard geconfronteerd word met mijn te lage level, exact wat ik van een From titel verwacht.
Wat betreft gebrekkige pc ondersteuning, met Flawless Widescreen als kleine workaround (ik speel voorlopig offline) heb ik weinig te klagen.
/f/image/5emzgyH1qSnSVDwbCfFdPYrU.png?f=fotoalbum_small)
@MrVegeta Als je naar bevestiging zoekt dat de game kut is, dan ga je die vinden, dat bewijs je wel. Toegegeven, het is niet heel handig om de gamepad controls weer te geven in dat menu, maar Q is de standaard terugknop (tenzij anders gebind uiteraard), dus het moeten hebben van een controller of ALT-F4'en als enige oplossing is gewoon niet waar en een fout van mijnheer zelf. Daarnaast kun je de weergave veranderen van controller naar keyboard/mouse, zodat je gewoon netjes ziet welke knoppen je moet gebruiken.
Daarnaast is een game als deze gewoonweg voor het gros van de spelers niet lekker te spelen met keyboard/mouse (da's meer inherent aan de game zelf, niet aan een gebrek aan creativiteit bij Fromsoft). Maakt dat het een gebrekkige console port? Ik vind absoluut van niet. F1 racen met keyboard/mouse is ook verreweg van ideaal, maar dat maakt een F1 game ook niet direct een gebrekkige console port.
Is de game in de huidige staat perfect? Nee, dat denk ik niet. Het ontbreken van ultrawidescreen support is ouderwets, zelfs God of War en Horizon op pc hebben die gekregen (en Dark Souls Remastered heeft ook ultrawidescreen support). Maar dat doet voor mij niets af aan het plezier dat ik ermee heb en ga hebben.
2 keer op zelfde plek bij zo groot coliseum.Jveer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:44:
[...]
Is dit op dezelfde plek gebeurd (de invasion) Ik ben namelijk al een NPC invasion tegengekomen en verslagen. Misschien is het dezelfde kerel?
er zijn ook ingame invaders, hoort bij het spel.k1978 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:29:
Ben nu al 2 keer ‘geinvaded’. Denk zet hem dan maar offline modus maar dezelfde vent kwam gewoon nog een keer. Snap niks van. Vind zo al moeilijk genoeg. Dus als je meeleest Hendrikus oprotten 😉😂
Trouwens vind de game geweldig… gister 5 uur achterelkaar gespeeld. Komt normaal bij mij nooit voor. Helaas weinig tijd..
ook al ben je offline.
GiTS
Er komen zeer zeker nog attack spells bij, net als in voortgaande souls games beginnen faith characters vooral met healing, en vind je na verloop van tijd lightning spells.Simone96 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:33:
Heb nu paar uurtjes gespeeld als Confessor en tot nu toe alleen nog maar mijn runes aan vigor gespendeerd. Heb wel het idee dat het zonder iets van range te hebben (bow/magic) het toch een stuk lastiger is. Iemand enig idee of ik als confessor later ook nog attack spells ga krijgen? Of blijft het enkel beperkt tot healing?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik ben niet op zoek naar bevestiging dat de game kut is, net als toen met Cyberpunk waren er genoeg (waaronder ik) gamers die heel veel plezier uit de game haalden en volgens mij is de game ook heel erg leuk. Dat neemt helaas natuurlijk niet weg dat er ook (veel) issues zijn aan de pc kant, maar ik ben blij te horen dat een aantal issues uit het filmpje op te lossen zijn in de game!KneoK schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:23:
@MrVegeta Als je naar bevestiging zoekt dat de game kut is, dan ga je die vinden, dat bewijs je wel. Toegegeven, het is niet heel handig om de gamepad controls weer te geven in dat menu, maar Q is de standaard terugknop (tenzij anders gebind uiteraard), dus het moeten hebben van een controller of ALT-F4'en als enige oplossing is gewoon niet waar en een fout van mijnheer zelf. Daarnaast kun je de weergave veranderen van controller naar keyboard/mouse, zodat je gewoon netjes ziet welke knoppen je moet gebruiken.
Daarnaast is een game als deze gewoonweg voor het gros van de spelers niet lekker te spelen met keyboard/mouse (da's meer inherent aan de game zelf, niet aan een gebrek aan creativiteit bij Fromsoft). Maakt dat het een gebrekkige console port? Ik vind absoluut van niet. F1 racen met keyboard/mouse is ook verreweg van ideaal, maar dat maakt een F1 game ook niet direct een gebrekkige console port.
Is de game in de huidige staat perfect? Nee, dat denk ik niet. Het ontbreken van ultrawidescreen support is ouderwets, zelfs God of War en Horizon op pc hebben die gekregen (en Dark Souls Remastered heeft ook ultrawidescreen support). Maar dat doet voor mij niets af aan het plezier dat ik ermee heb en ga hebben.
Ik zal 't ook eens opstarten, zien hoe het hier gaat
Overigens ben ik het met je eens dat de input inherent is aan de game. FIFA kan je technisch gezien ook met keyboard/muis spelen, maar dat zal een verschrikkelijke ervaring zijn. Maar als je keybindings gewoon en control scheme zich simpelweg niet aanpassen naar je input dan is het natuurlijk wel een gebrek van de game. Maar zoals je hierboven aangaf zijn dit dingen die je in de game kan wijzigen
[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 26-02-2022 14:53 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ja daar denk ik nu ook aan inderdaad. Maar hij had zo Nederlandse naam. Hendrikus 😂😂😂reaL_G schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:32:
[...]
er zijn ook ingame invaders, hoort bij het spel.
ook al ben je offline.
Zo kwam het een beetje op mij over, mijn fout (fanboyism alertMrVegeta schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:51:
[...]
Ik ben niet op zoek naar bevestiging dat de game kut is, net als toen met Cyberpunk waren er genoeg (waaronder ik) gamers die heel veel plezier uit de game haalden en volgens mij is de game ook heel erg leuk. Dat neemt helaas natuurlijk niet weg dat er ook (veel) issues zijn aan de pc kant, maar ik ben blij te horen dat een aantal issues uit het filmpje op te lossen zijn in de game!
Ik zal 't ook eens opstarten, zien hoe het hier gaat
Overigens ben ik het met je eens dat de input inherent is aan de game. FIFA kan je technisch gezien ook met keyboard/muis spelen, maar dat zal een verschrikkelijke ervaring zijn. Maar als je keybindings gewoon en control scheme zich simpelweg niet aanpassen naar je input dan is het natuurlijk wel een gebrek van de game. Maar zoals je hierboven aangaf zijn dit dingen die je in de game kan wijzigen
Ultrawidesceen support en 60 fps lock, mjah, ik weet niet of Fromsoft daar iets mee gaat doen, daar laten ze wel een kans liggen. Het voordeel van Flawless Widescreen is wel, dat ook alle stutters volledig weg zijn (en unlocked fps als bonus), maar wel met een EAC ban op de loer als je online gaat, dus da's geen ideale oplossing als je coop of pvp fan bent.
Succes in ieder geval! Hopelijk geniet je net zo van de game als velen in dit topic.
Ik ben overigens wel heel benieuwd naar de plannen voor raytracing support en wat dat gaat toevoegen aan de game (naast de performance impact
[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 26-02-2022 15:38 ]
Later vandaag ga ik er eens induiken. Ben benieuwd wat me te wachten staat als souls noob
Ik denk dat Vagabond of Hero wel een leuke begin class is. Wish me luck!
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Blijkbaar zijn er soms drops, wauw dat maakt games onspeelbaar of niet?MrVegeta schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:09:
[...]
Dus er is geen 60 FPS lock en er is wel volledige keyboard/muis ondersteuning?
[YouTube: Elden Ring (PC) - Buyer beware this port is terrible]
Verder speel ik met een controller, iets waar je jezelf een plezier mee doet.
Ik ben echt verbaasd hoe groot dit spel is, overal waar je kijkt zie je wat interessants en je kunt er heen om het te onderzoeken.
Edit: laat maar, onderdeel van de bosses

[ Voor 23% gewijzigd door crimby op 26-02-2022 15:59 ]
Wat. Een. Game. Echt zeer onder de indruk van wat FS ervan gemaakt heeft. Heerlijk om er zo zonder guides lekker doorheen te ploeteren.
Gestart als Wretch, vanaf het begin zoveel mogelijk te ontdekken, en man… Er is zoveel! Al vrij snel vond ik een aardig greatsword en een straight sword die ik een beetje afwissel met elkaar. Blij toe ook, die club waarmee de class start was echt tergend.
De dungeons die je af en toe tegenkomt vind ik erg vermakelijk.
Maar goed, de eerste echte boss is down. Pittige fight, maar wel te doen. Smaakt naar meer! De eerste indruk is iig dat dit echt een hele bijzondere game is van een niveau dat maar eens in de zoveel tijd voorbij komt.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Good luck!Vortigen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:32:
Later vandaag ga ik er eens induiken. Ben benieuwd wat me te wachten staat als souls noob
Wish me luck!
Laat je niet wijsmaken dat deze game makkelijker is dan de vorige FromSoftware games hoor. Mijn ervaring en dat is ook wat ik destijds in de diverse gametopics terug zag komen is dat iemands eerste Souls game vaak de moeilijkste is. Dan moet je die steile leercurve nog even weten te overwinnen, in je tweede en opvolgende game(s) weet je al een beetje hoe het werkt.
Voor mij voelt dit weer als toen ik voor het eerst Bloodborne (mijn eerste From game) speelde; ik vind het niet echt minder moeilijk
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Maar daar houden we van. Ook heel vaak niet 😂
Een fps drop is natuurlijk niet hetzelfde als een fps lock. Ik ben al 25 jaar pc gamer, mij doe je geen plezier meer een controller, bij de meeste games iig. Ook leuk dat ik naast de game ook nog een controller van 60 euro moet kopen...Loei123 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:37:
[...]
Blijkbaar zijn er soms drops, wauw dat maakt games onspeelbaar of niet?
Verder speel ik met een controller, iets waar je jezelf een plezier mee doet.
Ik ben echt verbaasd hoe groot dit spel is, overal waar je kijkt zie je wat interessants en je kunt er heen om het te onderzoeken.
Ik speel met vagabond met een greatsword, geen helm en geen shield. Ik rol echt als trage stront…
Check wat voor equip load je hebt. Onder de 70% heb je medium load en heb je geen fat rol. Anders staat er heavy load als erg traag rolt.crimby schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:38:
Hmm ik snap het soms echt niet… ik ben zo enorm traag, ik kan een aantal bosses gewoon niet dodgen.
Ik speel met vagabond met een greatsword, geen helm en geen shield. Ik rol echt als trage stront…
Zoals hierboven wordt aangegeven; check je equip load (rechtsonderin waar je wapens aan doet). Deze wil je eigenlijk ten alle tijden op med (of lager) hebben staan.crimby schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:38:
Hmm ik snap het soms echt niet… ik ben zo enorm traag, ik kan een aantal bosses gewoon niet dodgen.
Zwaar armour aanhebben waardoor je 2x zo veel hits overleeft weegt niet af tegen 3x zo vaak gehit worden.
Snap er ook niks van.. Ik speel lekker door. Nergens last van.Mr.Beach schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:51:
Ik begrijp niet hoe je dit kunt spelen op de ps5. Echt alleen maar framedrops
Waar heb jij gratis je muis en toetsenbord gehaald dan?MrVegeta schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:19:
[...]
Een fps drop is natuurlijk niet hetzelfde als een fps lock. Ik ben al 25 jaar pc gamer, mij doe je geen plezier meer een controller, bij de meeste games iig. Ook leuk dat ik naast de game ook nog een controller van 60 euro moet kopen...
Ohja, een controller kost geen 60 euro.
[ Voor 4% gewijzigd door Loei123 op 26-02-2022 17:16 ]
Eh... ik speel al +10 uur op PC puur met muis en keyboard...MrVegeta schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:09:
[...]
Dus er is geen 60 FPS lock en er is wel volledige keyboard/muis ondersteuning?
[YouTube: Elden Ring (PC) - Buyer beware this port is terrible]
Thanks! Vanavond eens kijken!fredpret schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:41:
[...]
Check wat voor equip load je hebt. Onder de 70% heb je medium load en heb je geen fat rol. Anders staat er heavy load als erg traag rolt.
@Mr.Beach ik heb werkelijk nergens last van op de PS5, speelt als een zonnetje!
Heb een Greatsword gevonden met 41 strength als vereiste. It's yuuuge!Greatsword schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:27:
De tweede dag is aangebroken en ik heb er weer veel zin in. Gisteren grotendeels Limgrave gespeeld en volgens mij daar alle bazen gedaan. Grote voordeel voor mij was natuurlijk dat ik de netwerk test al gespeeld had dus het meeste was mij al bekend.
Ik heb een kleine uitstap naar het oosten gemaakt en eindelijk het Greatsword gevonden. (Moet me naam natuurlijk wel in ere houden;) De stat vereiste zijn echter niet misselijk (strength 31) dus dat is voor mij voorlopig alleen 2 handig te doen ( dan worden de stats gedeeld door 1,5 voor wie dat nog niet weet.
Ben ook een groot fan van de Flask of Wondrous Physic, dit is een cocktail die je zelf kan samenstellen en elke keer als je rust bij een grace point wordt die weer bijgevuld.
Zo heb ik daar zelf een HP Strength potion van gemaakt die mij een buff geeft van +10 Strength voor 3 minuten. Ideaal voor boss fights of om tijdelijk even wat wapens te testen waar je normaal de stats nog niet voor hebt.
:strip_exif()/f/image/3qNWjmz3EioXOCG6w1y5TEVe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 145% gewijzigd door robzzzzzzzz op 26-02-2022 17:55 ]
Whutt ik heb echt alleen nog crap gekregenkhodamn schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:18:
[...]
Heb een Greatsword gevonden met 41 strength als vereiste. It's yuuuge!
helemaal mee eens. heb hem op een goede PC gespeeld, en op de PS5, maar PS5 is echt totaal niet smooth helaas. PC voor mij dus, zonder problemen eigenlijk hierMr.Beach schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:51:
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Series X loopt ook zeer smooth op performance.... Alleen mogen ze voor quality toch echt wel een patch uitbrengen zou makkelijk mogelijk moeten zijn dit op een smooth 60 fps te laten lopen op quality en op een goede pc wel 120ntzv schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:38:
[...]
helemaal mee eens. heb hem op een goede PC gespeeld, en op de PS5, maar PS5 is echt totaal niet smooth helaas. PC voor mij dus, zonder problemen eigenlijk hierheel soms wat stutter, maar na de patch van vanmorgen ook al bijna geen last meer van. Heerlijk!
Krijg die bloedhond maar niet dood :")
FFS
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Je spirit summons gebruiken om hem af te leiden. Dat hielp mij iig flink.Frez schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:54:
Iemand tips voor Margit, die eerste boss?
FFS
Wolven summonen en erop in hakken.Frez schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:54:
Iemand tips voor Margit, die eerste boss?
FFS
Margit koste me een 2 trys.
Ik snap hier echt helemaal niets van.. heb al 20 uur in op de PS5 en heb echt totaal nergens last van.. of is mijn standaard zo "laag" dat ik het niet zie. Voor mij is het gewoon een 10/10!ntzv schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:38:
[...]
helemaal mee eens. heb hem op een goede PC gespeeld, en op de PS5, maar PS5 is echt totaal niet smooth helaas. PC voor mij dus, zonder problemen eigenlijk hierheel soms wat stutter, maar na de patch van vanmorgen ook al bijna geen last meer van. Heerlijk!
betreffende:
Tips en advies
Co op maatjes gezocht
En spoilervrij general talk
Elden Ring Tweakers
https://discord.gg/ecCVWma2zr
NL sprekend only
Kom joinen!!!!
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Die NPC kan je niet altijd summonen toch?shakespeare schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:27:
ben bij 2de grote boss godrick the crafted.. ik summon wel een NPC btw.. duurt me anders te lang. voor degene die last hebben van controller layout in menu er is een setting in menu zodat je op PC KBM layout alles kan zetten!!!!!! dus geen controller nodig lol.
jawelcrimby schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:28:
[...]
Die NPC kan je niet altijd summonen toch?
nee alleen de grote bosse.. die kleintjes zonder.crimby schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:45:
[...]
Bij elke dungeon/boss? Ik ben die pas 1 keer tegengekomen
Waar vond je die sign? ik heb hem vandaag zonder moeten verslaan en voor de arena verscheen bij mij geen summon optie.shakespeare schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:27:
ben bij 2de grote boss godrick the crafted.. ik summon wel een NPC btw.. duurt me anders te lang. voor degene die last hebben van controller layout in menu er is een setting in menu zodat je op PC KBM layout alles kan zetten!!!!!! dus geen controller nodig lol.
Als eens eerder een Souls game gespeeld? Let eens op je equipment load. Framedrops zijn een bekend probleem op het moment. Ik ga er vanuit dat er nog wat braampjes worden weggewerkt.Ferio schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:54:
Heb het spel even gespeeld bij een vriend van mij als samurai, maar ik vind het spel enorm traag spelen alsof je een zooi gewicht mee sleept, kwa moves, beweging e.d.. Is dit alleen bij samurai zo, ook veel last van fps drops met een 6800xt, haperingen.
Nog geen echte boss tegengekomen (denk ik), maar wel al 5 of 6 kleinere gekilled. Ben volgens mij nog niet echt ver, map in het oosten aan het verkennen, paar leuke grotten ontdekt. Inmiddels een level 19 vagebond en al paar mooie summons en wapens in bezit.
Nergens last vanMr.Beach schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:51:
Je runes uitgeven bij een site of grace.ArnoldSmiley schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:30:
Hoe level je eigenlijk? 🤔
Dat d8 ik ook, maar zie de optie niet staan om dat te doenBazziek schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:31:
[...]
Je runes uitgeven bij een site of grace.
Heb je je paard al? Kan pas vanaf dan dacht ik.ArnoldSmiley schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:33:
[...]
Dat d8 ik ook, maar zie de optie niet staan om dat te doen
Je moet eerst nog een npc tegenkomen die je je paard geeft.ArnoldSmiley schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:33:
[...]
Dat d8 ik ook, maar zie de optie niet staan om dat te doen
Nee nooit, ben meer wat sneller gewent. Voelt hier alsof ik dingen wil uitvoeren, maar de uitvoering echt op zich laat wachten. Misschien is het wennen.larrylaffer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:07:
[...]
Als eens eerder een Souls game gespeeld? Let eens op je equipment load. Framedrops zijn een bekend probleem op het moment. Ik ga er vanuit dat er nog wat braampjes worden weggewerkt.
Samurai is swift en agressief voelt een beetje aan als Bloodborne.Ferio schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:16:
[...]
Nee nooit, ben meer wat sneller gewent. Voelt hier alsof ik dingen wil uitvoeren, maar de uitvoering echt op zich laat wachten. Misschien is het wennen.
Maar denk dat je idd even moeten wennen omdat je nog nooit een FS game hebt gespeeld.
Het is allemaal niet zo responsive als meeste casual games, omdat het aankomt op timing en calculatie.
[ Voor 4% gewijzigd door robzzzzzzzz op 26-02-2022 20:23 ]
Nee, het ligt geheel aan het wapen/shield - ook niet elke shield kan parryen.Ambition88 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:24:
Kan je nou met elk wapen parryen en een counterattack doen of alleen met een shield?
Toen even een Hero geprobeerd en met maar 1 of 2 armor stukken uit had die een light roll. DAT is m hoor
Ligt me véél beter!
Grotje ontdekt met wolven - ging best goed.
Toen de baas (achter zo'n veil) en die maakte me een paar keer supersnel en genadeloos af
Denk dat ik voor die nog wat sterker moet worden en/of meer ervaring met het spel moet hebben.
Al met al een leuke en unieke ervaring deze game.
Ik had van the man the legend al 2 boss slays verwacht ondertussenArnoldSmiley schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:38:
Boh.....das wel altijd zo bij mij, begin van een FS titel is echt altijd taai
Maarja same here hoor het begin is taai.... heb nog steeds moeite met mn weg te vinden op de map heb er soms wat hulp bij nodig.
Maar zolang alle battles en dungeons op eigen kracht gaan heb ik er een goed gevoel over!
Maar hetgene waar jij tegenaan loopt heeft echt puur met een paar grace sites bezoeken te maken, dat hoor je in de eerste 2 uur al wel te behalen zit geen kunst of trucje aan.
Dus waarschijnlijk was je overwhelmed door de map en ben je vergeten de sites te touchen.
[ Voor 21% gewijzigd door robzzzzzzzz op 26-02-2022 20:42 ]
Lol, daar ben ik ook nog niet achter.ArnoldSmiley schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:30:
Hoe level je eigenlijk? 🤔
Maakt verder ook niet uit want ik heb toch geen souls meer om te spenderen, die heeft de baas in de wolvengrot hardhandig afgepakt ...
PmSuperkiwi schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:49:
[...]
Lol, daar ben ik ook nog niet achter.
Maakt verder ook niet uit want ik heb toch geen souls meer om te spenderen, die heeft de baas in de wolvengrot hardhandig afgepakt ...
De PC versie is een geschenk van de makers aan PC gamers om de game te spelen meer krijg je niet voor je dikke hardware die jaren voor de consoles uit loopt.
YouTube: Elden Ring PC Performance Simply Isn't Good Enough
Nu eens zien of ik de 3 grotten in het startgebied wél kan clearen
tegen, die mij upgrade materials wilde verkopen voor special weapons. Even een half uurtje gefarmd voor de kosten van de materials en levels en zojuist Bloodhound's Fang +5 gemaakt. Ben nu level 33 en heb de stats verdeeld over Vigor, Endurance, Strength en Dex. Misschien eerst nog maar even een uurtje runes farmen (rechtsboven Gatefront op de bergen lopen een zooi reuzen rond die 1000 runes per kill geven, zijn met een beetje geduld niet heel moeilijk neer te halen) en dan Godrick maar eens een bezoekje brengen.
Stay hungry, stay foolish!
I know, gaat ook niet om die paar Grace Sites hoor. Meer algehele malaise als in underskilled en underpowered nog, whoopass krijgen van alles wat groot is etc 🙈 Zeg maar het typische begin van een een Soulborne game. Heb inmiddels me knol, 5 flasks van +1, Ronde Tafel is ook check.robzzzzzzzz schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 20:41:
[...]
Ik had van the man the legend al 2 boss slays verwacht ondertussen![]()
Maarja same here hoor het begin is taai.... heb nog steeds moeite met mn weg te vinden op de map heb er soms wat hulp bij nodig.
Maar zolang alle battles en dungeons op eigen kracht gaan heb ik er een goed gevoel over!
Maar hetgene waar jij tegenaan loopt heeft echt puur met een paar grace sites bezoeken te maken, dat hoor je in de eerste 2 uur al wel te behalen zit geen kunst of trucje aan.
Dus waarschijnlijk was je overwhelmed door de map en ben je vergeten de sites te touchen.
Moet nu alleen op zoek gaan naar een goed wapen om up te graden. Ik wil een Katana 🥰
En dan kan ik serieus eens wat gaan slachten.
Wat bedoel je eigenlijk met 'dungeons'? Nog geen kerker tegengekomen eigenlijk? 🤔
Edit:
En verderop een dubbele
[ Voor 34% gewijzigd door Bazziek op 26-02-2022 22:43 ]
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Ik heb ergens onderweg je liefje opgepikt de UchiArnoldSmiley schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:27:
[...]
I know, gaat ook niet om die paar Grace Sites hoor. Meer algehele malaise als in underskilled en underpowered nog, whoopass krijgen van alles wat groot is etc 🙈 Zeg maar het typische begin van een een Soulborne game. Heb inmiddels me knol, 5 flasks van +1, Ronde Tafel is ook check.
Moet nu alleen op zoek gaan naar een goed wapen om up te graden. Ik wil een Katana 🥰
Wat bedoel je eigenlijk met 'dungeons'? Nog geen kerker tegengekomen eigenlijk? 🤔
Speel nog het meeste met Partizan en wissel soms af naar Great Club of Claymore. Maar net de Morne Castle baas met Claws afgemaakt, Wolverine stijl hahaha.
Door die open wereld heb ik nu echter totaal geen idee welke kant ik op moet.. Tips zijn welkom!
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Mijn char heb ik Gozuki genoemd en wilde het paard eigenlijk Mezuki noemen maar ja, die lieve tante had dat beest al een naam gegeven...
Ik wil niks spoilenArnoldSmiley schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:27:
[...]
I know, gaat ook niet om die paar Grace Sites hoor. Meer algehele malaise als in underskilled en underpowered nog, whoopass krijgen van alles wat groot is etc 🙈 Zeg maar het typische begin van een een Soulborne game. Heb inmiddels me knol, 5 flasks van +1, Ronde Tafel is ook check.
Stel je toch voor dat voor de eerste boss je al 20 optional bosses tegen kan komen
[ Voor 16% gewijzigd door robzzzzzzzz op 26-02-2022 23:35 ]
Zoek wat graces (kampvuurtjes) op. Dan gebeuren er misschien wel dingen die verhelderen wat je ongeveer moet doen.snmght schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:06:
[...]
Ik heb ergens onderweg je liefje opgepikt de Uchi
Speel nog het meeste met Partizan en wissel soms af naar Great Club of Claymore. Maar net de Morne Castle baas met Claws afgemaakt, Wolverine stijl hahaha.
Door die open wereld heb ik nu echter totaal geen idee welke kant ik op moet.. Tips zijn welkom!
hij is gek he!snmght schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:23:
Zit nu bij Godrick. Dat is wel een ander niveau dan alles er voor.

Inmiddels ook 8 flesjes op +3, dus het gaat lekker.
[ Voor 28% gewijzigd door KneoK op 27-02-2022 01:25 ]
In het begin zijn ze wat schaars, maar volgens mij uiteindelijk niet heel moeilijk aan te komen. Ik heb nu een normaal wapen +4 gemaakt en heb 15 tier 1, 3 tier 2 en 2 tier 3 stones over. Ik zit al wel een redelijk eindje in het spel.wauturr schreef op zondag 27 februari 2022 @ 02:05:
Kan ik wat lagere smithing stones gebruiken op een wapen wat ik sws niet wil houden, ik mis nu echt wel wat damage of zijn ze daar te rare voor?
flesjes op +3 ? flasks upgraden ?KneoK schreef op zondag 27 februari 2022 @ 01:23:
Godrick first try, farming pays offWat een geweldig gevecht zeg.
Inmiddels ook 8 flesjes op +3, dus het gaat lekker.
ja mij zojuist ik heb hem 1x zo laag gehad dat ik nog 1 tikje moest geven, daarna nog een keer. toen was ik er klaar mee heb iemand gesummoned. blijven proberen, de meeste signs zijn al gebruiktsnmght schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:32:
Ik krijg Godrick niet onder zo een 30%. Echt heel lastig. Is het iemand al gelukt andere spelers te summonen?
Edit: ik was lvl 26 en m'n wapen +5
[ Voor 5% gewijzigd door Roshnak op 27-02-2022 08:38 ]

Ik ben ook een keer getransporteerd geworden naar Sellia Crystal Tunnel. Geen aanrader als level 10
Al met al toch een vermakelijke game.
Summoned lukt mij ook niet. Kan wel andere helpen maar krijg niemand die mij helpt. Vandaag nog maar is goed voor zitten. Zie wel summons staan maar krijg steeds disconnect of zo iets.snmght schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:32:
Ik krijg Godrick niet onder zo een 30%. Echt heel lastig. Is het iemand al gelukt andere spelers te summonen?
ngl.. soms zoek ik wel even op google op wat info:) anders duurt het mij allemaal veelste lang om alles zelf uit te vinden. gebruik het niet vaak soms...
De wereld in Elden Ring lijkt gelukkig ook een stuk diverser en het speelt heerlijk weg. Het gevoel voor avontuur, het onbekende, de constante dreiging en vreugde na het behalen van een item of verslaan van een bepaalde vijand zijn ongekend. Dit lijkt me ondertussen kenmerkend voor een FS titel en ik vind het echt heerlijk.
Ik speel als Samurai en ik moet zeggen dat het toch wel toegankelijker is dan Bloodborne tot nu toe:
- Ik kan sneller beginnen met levelen (niet eerst nodig om een bepaald item te vinden)
- Meer diversiteit in wapens met een Katana, bow en shield
- Meer locaties om je health te genereren en te levelen
Ik ga mezelf nog velen uren in deze game verliezen dat is een ding wat zeker is. Wat ik me nog wel afvroeg is hoe Demon Souls zich nou verhoudt tegen Elden Ring en Bloodborne. Als ik filmpjes bekijk lijkt het erop dat de spelwereld van DS ongeveer hetzelfde is opgebouwd als Bloodborne. Elden Ring is dan meer een combinatie van een dergelijke wereld met een open wereld element erin en voor mij werkt die combi perfect!
allemaal een beetje hetzelfde... zit weinig verschil in. het enige verschil en de rest is de meer open wereld.Ilex schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:17:
Gisteren na een hoop getwijfel de knoop doorgehakt en deze game ook aangeschaft. Ik heb lang getwijfeld tussen Elden Ring en de nieuwe Horizon. Heb qua Souls likes alleen ervaring met Bloodborne en hoewel ik de gameplay fantastisch vind staat de donkere sfeer in die game mij toch een beetje tegen. Dat is ook de reden dat ik Bloodborne nog niet heb uitgespeeld, ben halverwege gok ik. De spelwereld van Horizon is natuurlijk het tegenovergestelde en hoewel ik die game ook zeker nog aan ga schaffen verwacht ik toch meer plezier te beleven met Elden Ring.
De wereld in Elden Ring lijkt gelukkig ook een stuk diverser en het speelt heerlijk weg. Het gevoel voor avontuur, het onbekende, de constante dreiging en vreugde na het behalen van een item of verslaan van een bepaalde vijand zijn ongekend. Dit lijkt me ondertussen kenmerkend voor een FS titel en ik vind het echt heerlijk.
Ik speel als Samurai en ik moet zeggen dat het toch wel toegankelijker is dan Bloodborne tot nu toe:
- Ik kan sneller beginnen met levelen (niet eerst nodig om een bepaald item te vinden)
- Meer diversiteit in wapens met een Katana, bow en shield
- Meer locaties om je health te genereren en te levelen
Ik ga mezelf nog velen uren in deze game verliezen dat is een ding wat zeker is. Wat ik me nog wel afvroeg is hoe Demon Souls zich nou verhoudt tegen Elden Ring en Bloodborne. Als ik filmpjes bekijk lijkt het erop dat de spelwereld van DS ongeveer hetzelfde is opgebouwd als Bloodborne. Elden Ring is dan meer een combinatie van een dergelijke wereld met een open wereld element erin en voor mij werkt die combi perfect!
Gisteren vond ik een soort ondergrondse dungeon die weer uit verschillende lagen bestond. Uiteindelijk werd ik door hele grote pijlen uit wat leek een random richting dood gemaakt. Toen ben ik maar weer naar buiten gegaan. Iets voor later haha.
Dusver heb ik mezelf wel een confidence boost gegeven door al aardig wat van die optionele bosses te verslaan zoals
Misschien is het eens tijd om richting het kasteel te gaan..
Ik zie een nieuwe update! 1.002.001:
- Addressed game save related issues on PlayStation 5.
- [PC] Addressed the start-up issues related to Easy Anti Cheat (EAC).
- [PC] Added Mouse operation improvements.
- The new patch reduced the number of files needed to load when entering a new area.
- Other minor bug fixes.
[ Voor 34% gewijzigd door crimby op 27-02-2022 11:34 ]
Ja, dat is nu een soort van running gag in de community. In de Souls games had je allerlei illusionary walls waar je op moet slaan en dan opent er zich een pad. Vaak legt iemand er dan zo'n message neer zodat je weet dat er zo'n pad is.crimby schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:20:
Ik zie vaak messages dat er een geheim pad zou zijn, maar ik kan die echt nooit vinden.
In Elden Ring ben ik die nog niet tegengekomen. Als troll actie legt iedereen die nu te pas en te onpas neer.
Net zoals die messages achter tafeltjes en potten, waardoor je iets ziet oplichten en denkt "hey zit daar een item verstopt?". Dan blijkt het een message te zijn met iets als "no item here".
Moet ik dan toch wel om lachen.
Ik ben zelf meteen doorgegaan naar Lurnia inderdaad.Ambition88 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:58:
Even een vraag voor de mensen die voorbij godrick zijn.
spoiler:Gaan jullie daarna meteen door met het exploren van Lurnia of heeft iemand een andere suggestie voor een gebied om te strippen?
Nu met
Ambition88 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:58:
Even een vraag voor de mensen die voorbij godrick zijn.
spoiler:Gaan jullie daarna meteen door met het exploren van Lurnia of heeft iemand een andere suggestie voor een gebied om te strippen?
Het loont enorm om grote gebieden uit te kammen, maar vijanden te negeren als deze te hoog level zijn en overal items op te pikken op je paard.
Ik heb Castle Morne inmiddels ook leeg geveegd en de boss gedaan. Bloodhound's Fang is echt een fantastisch wapen, dikke damage en bleed. Ik had nog niet echt een plan voor een build, maar ik heb nooit eerder een bleed build gemaakt, dus ik denk dat ik die richting op ga speccen.
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten