Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Anderhalf uur bezig en al een full armor geloot + 2 wapens. Gaat lekker zo. Voorlopig :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 16:38

snmght

imho dan he

Atsiz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:59:
Vagabond werd aangeraden voor starters maar is juist moeilijk door de heavy armor.

Rollen en dodgen is lastig. Alleen block is leuk maar na 2 hits is je stamina leeg en vervolgens gaat je HP er aan.

Heb nu schild weggedaan en light armor gebruikt met een 2h sword. Dat voelt veel makkelijker.

Zelfs de grootste mobs waren sneller dan mij :(
Even je helm en 1 wapen af zetten. Je voelt de juiste equip load in dd controller als je rolt.

Ik vind hem geweldig, ren nu rond met een Partizan!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
mister_S schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:55:
Heeft deze een redelijk goed verhaal? Ik heb de eerste twee DS spellen gespeeld, was leuk al begrijp ik de lofzang niet. In die twee spellen miste ik toch wel een goed verhaal.
Ik weet dat het met FS spellen veelal om combat draait, maar een goed verhaal en/of quest structuur wordt wel gewaardeerd.
Een heel klein beetje meer dialoog maar nog steeds ouderwets FS... i dig it though de gameplay en de euforie blijft ongeevenaard, Horizon is net een Hollywood film maar heb hem toch even aan de kant gelegd en ben al bijna 20 uur bezig met deze sinds gister.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
AARGH ik probeer de Tree Sentinel te verslaan, maar kom nog niet verder dan half HP... We will continue!

oh oh oh! 3/4 we hebben progress!

[ Voor 15% gewijzigd door Jveer op 25-02-2022 20:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Jveer schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:48:
AARGH ik probeer de Tree Sentinel te verslaan, maar kom nog niet verder dan half HP... We will continue!
De kunst is hem op een lijn locked on op en neer als een stierengevecht aan te pakken, en iedere move dat hij zig omdraaid 3 tikken op de kont te geven en de lijn aan te houden.

Rinse and repeat.

2de fase krijgt hij een move erbij tussen de opening, wanneer hij deze maakt 3 x dodge roll achteruit en dan terug naar de eerste formule.

[ Voor 14% gewijzigd door robzzzzzzzz op 25-02-2022 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jveer
robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:52:
[...]

De kunst is hem op een lijn locked on op en neer als een stierengevecht aan te pakken, en iedere move dat hij zig omdraaid 3 tikken op de kont te geven en de lijn aan te houden.

Rinse and repeat.
Ben er ook achter dat wanneer ik de aanval initiate, ik wat aggressiever kan zijn met m'n Lordsworn's Greatsword. Ik kan met 4 of 5 hits genoeg poise dmg doen dat die staggered raakt. Hij lijkt ook een beetje een sweet spot direct bij z'n voet te hebben, veel aanvallen van hem missen me als ik z'n paard knuffel (om een indruk te geven van de afstand :P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Jveer schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:56:
[...]

Ben er ook achter dat wanneer ik de aanval initiate, ik wat aggressiever kan zijn met m'n Lordsworn's Greatsword. Ik kan met 4 of 5 hits genoeg poise dmg doen dat die staggered raakt. Hij lijkt ook een beetje een sweet spot direct bij z'n voet te hebben, veel aanvallen van hem missen me als ik z'n paard knuffel (om een indruk te geven van de afstand :P )
Hij is zeer gevaarlijk close quarters, je moet hem echt op afstand houden op een rechte lijn op en neer , de enige keer dat je hem 3 x een tik mag geven is bij de animatie dat hij zn kont omdraait.

Rinse and repeat, en let verder op de comment over de 2de fase.

Zo zou het met een spoedig en goed verloop moeten eindigen😄🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:00:
[...]

Hij is zeer gevaarlijk close quarters, je moet hem echt op afstand houden op een rechte lijn op en neer , de enige keer dat je hem 3 x een tik mag geven is bij de animatie dat hij zn kont omdraait.

Rinse and repeat, en let verder op de comment over de 2de fase.

Dat staggeren is een beetje overbodig bij hem omdat hij veel te snel en agressief is, het is echt een uithoudingsvermogen strijd met hem.

Zo zou het met een spoedig en goed verloop moeten eindigen😄🙏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:26
k1978 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:57:
[...]

Have Fun. Hij is vet hoor 👌🏻
🥰🥰🥰 Zit te denken aan Vagabond of Samoerai....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:19
robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:43:
[...]

spoiler:
De grot heel dicht bij de start is inderdaad degene met de eerste mini boss ja.

Naar achter dodgen , en bij elke opening 3 tikjes geven.
Gelukt! Zelfs maar 1 potion gebruikt!
Kwam ook nog wat mega beesten tegen in het wild, die gaven alleen maar een paar runes helaas.

Ik merk wel dat ik vrij weinig loot krijg. Bedoel dan in de vorm van gear en wapens… vind ik die alleen maar bij bosses? Loop nog steeds met hetzelfde zwaardje, helm en gauntlets…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ok, Vagabond met die Stoneskey. Let's get started

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

crimby schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:40:
[...]

Kwam ook nog wat mega beesten tegen in het wild, die gaven alleen maar een paar runes helaas.

Ik merk wel dat ik vrij weinig loot krijg. Bedoel dan in de vorm van gear en wapens… vind ik die alleen maar bij bosses? Loop nog steeds met hetzelfde zwaardje, helm en gauntlets…
Bij een stel ruïnes is vlakbij een Grace Site. In die ruïnes loopt een guy met een Partisan en vette armor. Je vindt in kisten daar twee wapens en kunt die guy makkelijk farmen. Heb zijn armor, helm en wapen. Wil eigenlijk zijn schild nog wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:29:
[...]

Samurai it isssss 8) , echt top class is dat!

Agressief, Goed met dextirity, snel alles wat je wil!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jveer
[...]

Ja dat vind ik ook, ik heb alleen nog maar Boots en Armor van de Gothric dudes gevonden en nog geen extra wapen, geloof me heb er al heel wat gekilled in de hoop om m'n Club te vervangen O-) . M'n Greatsword heb ik uit een chest

[ Voor 6% gewijzigd door Jveer op 25-02-2022 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
[...]

Congrats Tarnished! 8) blij dat het heeft geholpen!

Ik loop zelf ook nog steeds met mn base gear rond maar dan zwaar geupgrade, Zoek smithing stones in dungeons en ga je wapen upraden :*)

Je kan natuurlijk ook gear en weapons zoeken.... ik zelf upgrade alles tot de max in alle soulsborne games voorheen altijd knight class standaard en nu Samurai.... ben een beetje van de term wat de boer niet kent dat vret ie niet :X

Maar ieder zn ding.

[ Voor 16% gewijzigd door robzzzzzzzz op 25-02-2022 21:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:27
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:29:
[...]

Hehe hier twijfelde ik ook tussen. Is vagabond geworden. Geen spijt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:43:
[...]

Een heel klein beetje meer dialoog maar nog steeds ouderwets FS... i dig it though de gameplay en de euforie blijft ongeevenaard, Horizon is net een Hollywood film maar heb hem toch even aan de kant gelegd en ben al bijna 20 uur bezig met deze sinds gister.
F*k dat hele Horizon 😉 Heb hem weggedaan, E.R. is de eerste 5 minuten al zoveel beter. I love this shit 🥰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:56
spoiler:
Ik gebruik dat wapen van die gast uit de Forlorn Hound Evergaol. Speelt echt heerlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:46:
[...]

Samurai it isssss 8) , echt top class is dat!

Agressief, Goed met dextirity, snel alles wat je wil!
Vagabond iets meer defensief. Scoor wel een samurai zwaard straks ergens. DEX is mijn stijl, alleen niet direct early game

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:51:
[...]

F*k dat hele Horizon 😉 Heb hem weggedaan, E.R. is de eerste 5 minuten al zoveel beter. I love this shit 🥰
Top game, Maar ik ben het toch uiteindelijk eens met je.... zit hier al 20 uur aan op het moment sinds gister.

Komt echt niet heel vaak voor behalve bij Bloodborne en Dark souls 3.... maar eigenlijk ook niet 12 uur op de eerste dag.

Zat gister ochtend om 6 uur met zere handen en heb in bed nog steeds gedroomd en gedacht over Elden Ring!

What a game ! Geniet ervan Tarnished!

Ye tarnished rise

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:53:
[...]

Top game, Maar ik ben het toch uiteindelijk eens met je.... zit hier al 20 uur aan op het moment sinds gister.

Komt echt niet heel vaak voor behalve bij Bloodborne en Dark souls 3.... maar eigenlijk ook niet 12 uur op de eerste dag.

Zat gister ochtend om 6 uur met zere handen en heb in bed nog steeds gedroomd en gedacht over Elden Ring!

What a game ! Geniet ervan Tarnished!

Ye tarnished rise
👊👊👊👊 bazenreactie van je dit.

GSM aan de kant, ga echt beginnen nu

[ Voor 3% gewijzigd door ArnoldSmiley op 25-02-2022 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Bazziek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:52:
spoiler:
Ik gebruik dat wapen van die gast uit de Forlorn Hound Evergaol. Speelt echt heerlijk
Heb hem net neergehaald, is het wat? vond die 1900 runes wel een magere beloning maar er blijkt dus meer te zijn?

Ben net als jij ook maar weer ff de open world ingedoken .... Rage Quit! :( 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
snmght schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:43:
[...]

Bij een stel ruïnes is vlakbij een Grace Site. In die ruïnes loopt een guy met een Partisan en vette armor. Je vindt in kisten daar twee wapens en kunt die guy makkelijk farmen. Heb zijn armor, helm en wapen. Wil eigenlijk zijn schild nog wel!
Ehh waar? Is dat in het begin waar je je paardje krijgt??
robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:48:
[...]

Congrats Tarnished! 8) blij dat het heeft geholpen!

Ik loop zelf ook nog steeds met mn base gear rond maar dan zwaar geupgrade, Zoek smithing stones in dungeons en ga je wapen upraden :*)

Je kan natuurlijk ook gear en weapons zoeken.... ik zelf upgrade alles tot de max in alle soulsborne games voorheen altijd knight class standaard en nu Samurai.... ben een beetje van de term wat de boer niet kent dat vret ie niet :X

Maar ieder zn ding.
Ooh die heb ik! Nu nog weten hoe ik moet upgraden!

Die pike + paardje is wel hemels trouwens om alles en iedereen in het wild af te slachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:36
En er is een ultrawide fix voor Elden ring: https://www.google.com/am...a-flawless-ultrawide/amp/ :)

Ik gebruik flawless ultrawide onder andere ook voor God of war op pc, en werkt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

crimby schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:02:
[...]

Ehh waar? Is dat in het begin waar je je paardje krijgt??

[...]

Ooh die heb ik! Nu nog weten hoe ik moet upgraden!

Die pike + paardje is wel hemels trouwens om alles en iedereen in het wild af te slachten.
Ja daar! Die armor met groene cape. O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
snmght schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:12:
[...]

Ja daar! Die armor met groene cape. O+
Die had ik bijna, tot men het leuk vond om met het hele leger tegen mij te gaan :-(
Had die kisten wel, maar dat ventje zal ik nog eens grijpen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Waarom heet het eigenlijk Elden Ring.....Dit is gewoon Dark Souls 4 🥸😉 Love it, tutorial door en de wereld maar in eens

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jveer
HEBBES!!!
heb de Tree Sentinel neer op lvl 11 met m'n Wretch die rondloopt met Lordsworn's Greatsword.

Dikke victory ben de hele avond ermee bezig geweest en een heerlijk gevoel nu die neer is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Jveer schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:22:
HEBBES!!!
heb de Tree Sentinel neer op lvl 11 met m'n Wretch die rondloopt met Lordsworn's Greatsword.

Dikke victory ben de hele avond ermee bezig geweest en een heerlijk gevoel nu die neer is!
Loop nu tegen hem aan. Das direct een boss fight dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:56
HEBBES!!!

Holy shit day is echt knap man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
HEBBES!!!

Eindbaas verslaat de baas... Wretch is toch wel heel andere koek dan Samurai 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees regelmatig dat de quests in deze game lastig te vinden zijn wanneer je niet oplet. En dat je eigenlijk notities moet maken.
Is het echt zo erg in jullie ervaring? Lijkt me niets wanneer je in zo een wereld duikt je tevens allerlei dingen moet noteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2022 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Fuck zit ineens vast in een heel pittige area. Sellia Crystal. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

Heeft iemand al die
spoiler:
boze aap
achter zich aan gehad? Holy shit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:37:
Ik lees regelmatig dat de quests in deze game lastig te vinden zijn wanneer je niet oplet. En dat je eigenlijk notities moet maken tijdens het gamen.
Is het echt zo erg in jullie ervaring? Lijkt me niets wanneer je in zo een wereld duikt je tevens allerlei dingen moet noteren.
Klopt wel voor een groot deel, een hardcover strategyguide zou niet mis zijn bij deze... Lekker old school net als Zelda vroeger op de n64 met paps en mams door de strategyguide ploeteren en op speurtocht!.

Het Internet helpt wel een beetje, maar alleen voor locaties verder is het het leukste om blind in te gaan en the wrath of pain te voelen in de dungeons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:02
Xyanta schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:11:
En er is een ultrawide fix voor Elden ring: https://www.google.com/am...a-flawless-ultrawide/amp/ :)

Ik gebruik flawless ultrawide onder andere ook voor God of war op pc, en werkt perfect!
Nadeel is en blijft dat je hiermee een potentiële EAC ban riskeert.

En het meest idiote nog wel van FromSoft? De game draait gewoon in (super) ultrawide. De black bars aan de zijkanten forceren ze er gewoon overheen! Werkelijk waar, onbegrijpelijk.

Een bedrijf als dit verdient gewoon alle shitty ratings die ze momenteel bijvoorbeeld op Steam verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:39:
[...]

Klopt wel voor een groot deel, een hardcover strategyguide zou niet mis zijn bij deze... Lekker old school net als Zelda vroeger op de n64 met paps en mams door de strategyguide ploeteren en op speurtocht!.

Het Internet helpt wel een beetje, maar alleen voor locaties verder is het het leukste om blind in te gaan en the wrath of pain te voelen in de dungeons.
Dat klinkt wat minder voor mij, verder ben ik wel enthousiast aan het worden. Wanneer ik mij in een gamewereld bevind vind ik het zonde om er een scherm naast te gebruiken. Haalt je toch weer soort van uit de ervaring.
Maar vind je het ‘noodzaak’ om de game goed te kunnen ervaren?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2022 22:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:14
Ik ben gelijk begonnen met het volgen van youtube om Over Powered te zijn. Filmpje stelt dat je na 20 minuten klaar bent. Ik deed er een dikke 2 uur over om alles te vinden / doen wat nodig is.
Nou, ik ben nu volgens mij OP, en ook nu bak ik er niks van :) ga alleen maar dood hehe :)
Maar goed, ik heb nog amper gebattled, dus met wat meer training moet het vast goed komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fredpret
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-08 17:10
snmght schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:37:
Fuck zit ineens vast in een heel pittige area. Sellia Crystal. Iemand tips?
Rennen, ik was daar ook opeens beland. Je komt er dan vanzelf achter wat er gebeurd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Wow zit er nu 60 FPS lock? (PC)
Ongeloof...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:18
robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:39:
[...]

Precies dit. Ik lachte me net een breuk. Had eindelijk een mafkees neer waarvan ik dacht dat het een boss was die toegang tot de volgende gedeelte zou geven. Na een respawn stond hij er weer en blijkt dat je er gewoon langs kan lopen. Wel de heftigste trash mob die ik ooit heb gezien. :)

Verder vind ik dark souls eigenlijk niet zo heel tof. Sekiro wel. En na de reviews toch maar elden ring gekocht. En damn wat is het goed. Er is een gevoel van vrijheid zoals in Zelda BotW met de enorm coole bazen van DS/Sekiro. Maar dan zonder dat je het gevoel hebt een lineair pad te lopen zoals ik het in de DS reeks ervaarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jveer
Bazziek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:26:
[...]

Holy shit day is echt knap man.
robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:37:
[...]

Eindbaas verslaat de baas... Wretch is toch wel heel andere koek dan Samurai 8) _/-\o_
Thx heren, ik heb me er echt vast in gebeten hoor, was de hele avond er mee bezig geweest en ik overdrijf denk ik niet als ik zeg dat ik wel 30+ keer dood gegaan :+

Maar is wat ik zo leuk vind aan Souls games, je vast bijten in een boss en net zo lang doorgaan tot het lukt. Elke keer dat je weer meer van z'n lifebar af hebt weten te krijgen voelt al als een kleine overwinning O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Jveer schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:08:
[...]

[...]

Thx heren, ik heb me er echt vast in gebeten hoor, was de hele avond er mee bezig geweest en ik overdrijf denk ik niet als ik zeg dat ik wel 30+ keer dood gegaan :+

Maar is wat ik zo leuk vind aan Souls games, je vast bijten in een boss en net zo lang doorgaan tot het lukt. Elke keer dat je weer meer van z'n lifebar af hebt weten te krijgen voelt al als een kleine overwinning O+
Netjes. Met of zonder mount?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jveer
FMS schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:14:
[...]

Netjes. Met of zonder mount?
Zonder, het kwam niet in me op om de mount eigenlijk te gebruiken. Vind combat op Torrent nog een beetje onwennig aanvoelen.

btw voor degene die ze al gebruikt hebben, zijn ashes of war single use items, of kun je ze unequipen van je wapen en daarna weer in een andere wapen stoppen?

Heb ze nog niet gebruikt, omdat ik bang ben dat ze single use zijn, dat is me niet helemaal duidelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Jveer schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:08:
[...]

[...]

Wel verdiend en well done!.... Wretch class is alleen voor echte eindbazen.... Daar val ikzelf niet onder hehe :+ 8)

Rise ye tarnished Rise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:46:
[...]

Dat klinkt wat minder voor mij, verder ben ik wel enthousiast aan het worden. Wanneer ik mij in een gamewereld bevind vind ik het zonde om er een scherm naast te gebruiken. Haalt je toch weer soort van uit de ervaring.
Maar vind je het ‘noodzaak’ om de game goed te kunnen ervaren?
Nee totaal niet, bedoel het niet zoals in de zin van echt een scherm ernaast!

Gewoon soms even een map bekijken als google maps en je navigation point bijstellen.

Niet in de zin van alles en nog wat lezen en en toepassen alleen de navigation point om bv bij een dungeon aan te komen.

Verder is het allemaal skill based.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Exactor it schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:02:
[...]

Precies dit. Ik lachte me net een breuk. Had eindelijk een mafkees neer waarvan ik dacht dat het een boss was die toegang tot de volgende gedeelte zou geven. Na een respawn stond hij er weer en blijkt dat je er gewoon langs kan lopen. Wel de heftigste trash mob die ik ooit heb gezien. :)

Verder vind ik dark souls eigenlijk niet zo heel tof. Sekiro wel. En na de reviews toch maar elden ring gekocht. En damn wat is het goed. Er is een gevoel van vrijheid zoals in Zelda BotW met de enorm coole bazen van DS/Sekiro. Maar dan zonder dat je het gevoel hebt een lineair pad te lopen zoals ik het in de DS reeks ervaarde.
Super tof he! hehe en props dat je zo goed in Sekiro bent!

Ik heb daar de handdoek in de ring gegooid na de helft van de game :+

Ik ben echt een parry clown en in deze game ben ik helemaal in mn nopjes met de Samurai class doet me denken aan Bloodborne, Snel,Agressief, Behendig en dashen. 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
psychodude schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 22:44:
[...]

Nadeel is en blijft dat je hiermee een potentiële EAC ban riskeert.

En het meest idiote nog wel van FromSoft? De game draait gewoon in (super) ultrawide. De black bars aan de zijkanten forceren ze er gewoon overheen! Werkelijk waar, onbegrijpelijk.

Een bedrijf als dit verdient gewoon alle shitty ratings die ze momenteel bijvoorbeeld op Steam verkrijgen.
Hebben ze ooit ergens beloofd dat het zou werken?

Volgens mij niet. Dus doe niet zo dramatisch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
418O2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:33:
[...]

Hebben ze ooit ergens beloofd dat het zou werken?

Volgens mij niet. Dus doe niet zo dramatisch
61% rating op Steam op dit moment. Met al meer dan 16k negatieve ratings. Waarvan diversen ook het gebrek van ultrawide aangeven als motivatie hiertoe.

Het gebrek aan ultrawide support is één van de meest bezochte topics in het Elden Ring subforum op steam: https://steamcommunity.co...p=14#c3177855357749444590

Lang niet iedereen valt voor de naam FromSoft zoals jij dit doet. Ik ben hierin echt niet de enige. Niets dramatisch aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
psychodude schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:43:
[...]

61% rating op Steam op dit moment. Met al meer dan 16k negatieve ratings. Waarvan diversen ook het gebrek van ultrawide aangeven als motivatie hiertoe.

Het gebrek aan ultrawide support is één van de meest bezochte topics in het Elden Ring subforum op steam: https://steamcommunity.co...p=14#c3177855357749444590

Lang niet iedereen valt voor de naam FromSoft zoals jij dit doet. Ik ben hierin echt niet de enige. Niets dramatisch aan.
Ik heb niks met hun, dat maak jij er van. Slechte reviews geven om het ontbreken van een feature die nooit beloofd is of in games van de studio heeft gezeten is een "sign of the times". User reviews zijn waardeloos geworden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VP.

VP.

Ik vind het ook jammer dat er geen Ultrawide support in zit. Maar om nou de game door die reden in z'n geheel links te laten liggen? 8)7 Hell no, ik wacht hier al jaren op. En 16:9 op mijn 38" UW komt alsnog neer op ~30.5". Kwestie van je monitor iets verder naar voren zetten zodat je alsnog er helemaal in zit. Of gewoon op je 4K TV spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jveer
Jveer schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:19:
[...]
btw voor degene die ze al gebruikt hebben, zijn ashes of war single use items, of kun je ze unequipen van je wapen en daarna weer in een andere wapen stoppen?

Heb ze nog niet gebruikt, omdat ik bang ben dat ze single use zijn, dat is me niet helemaal duidelijk geworden.
Iemand een idee?

Om wat nieuwe info toe te voegen voor de liefhebbers van grote zwaarden, in het zuiden van Limgrave is een Zweihander (voorheen Ultra Greatsword, nu Colossal Sword) te koop voor 3800 souls.

spoiler: title
De merchant heet Isolated Merchant in z'n Isolated Merchant Shack. Er zijn easy enemies ten noorden van de merchant die je kan farmen. Pas op voor de balista archer in de toren verder op en veel plezier met de loot :P

[ Voor 8% gewijzigd door Jveer op 25-02-2022 23:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VP.

VP.

Jveer schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:53:
[...]

Iemand een idee?

Om wat nieuwe info toe te voegen voor de liefhebbers van grote zwaarden, in het zuiden van Limgrave is een Zweihander (voorheen Ultra Greatsword, nu Colossal Sword) te koop voor 3800 souls.

De merchant heet Isolated Merchant in z'n Isolated Merchant Shack. Er zijn easy enemies ten noorden van de merchant die je kan farmen. Pas op voor de balista archer in de toren verder op en veel plezier met de loot :P
spoiler:
Je kunt ze zo vaak als je wilt gebruiken. Een keer per keer dat je hebt gerust zeg maar, en alleen in specifieke areas (je ziet dan links een icoontje verschijnen). Je hebt wel nog eerst een ander item nodig om dit uberhaubt te kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jveer
VP. schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:56:
[...]

spoiler:
Je kunt ze zo vaak als je wilt gebruiken. Een keer per keer dat je hebt gerust zeg maar, en alleen in specifieke areas (je ziet dan links een icoontje verschijnen). Je hebt wel nog eerst een ander item nodig om dit uberhaubt te kunnen doen.
Thx het item heb ik al, dus dat is geen probleem. Had er ook al meerdere ashses gevonden door die mestkevers te doden die je her en der ziet. Dan weet ik nu dat ik ze gewoon kan equipen en testen zonder dat ik ze kwijt raak!

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Nou de eerste twee uurtjes zitten erop.....
Allereerst de intro en de (menu)muziek; wauw _/-\o_

Toen de wijde wereld in, beetje rondneuzen, recources verzamelen, combat onder de knie krijgen.
Parry & reposte, heerlijk!
Hé kijk, een grot met, oh wat lief, wolfjes. Eind van de grot een fog wall, dat moet een baas zijn. Eerste poging: paar rake parries, baas half dood, Kiwi helemaal dood.
Deze moet wel lukken :9
14 pogingen later...... mmm, toch maar weer even gaan verkennen buiten.
Hé, catacombes! Euhm nee, toch maar niet.... :P

Wat speelt dit lekker zeg.
Game loopt soepel (PS4 Pro), laadtijden na doodgaan vallen reuze mee, poppetje laat zich soepel besturen, zweetklieren worden op de proef gesteld.
Het enige punt is: ik durf nergens meer naartoe en ga alles uit de weg. Ik had net zo goed een plantenpluksimulator kunnen kopen :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
psychodude schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:43:
[...]

Ultrawide is wel echt een gimmick....

Zou totaal niet aan een cijfer van een game moeten toedoen.... is gewoon voor de liefhebbers niks noodzakelijks in een game, gewoon een gimmick.

[ Voor 10% gewijzigd door robzzzzzzzz op 26-02-2022 00:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
Jveer schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:53:
[...]

Iemand een idee?

Ik kan je anders ook aanraden om naar Forlon Hound Evergoal te gaan, als je de quest van Blaidd doet, krijg je daar een heel dik Greatsword met bleed damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Superkiwi schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 00:01:
Nou de eerste twee uurtjes zitten erop.....
Allereerst de intro en de (menu)muziek; wauw _/-\o_

Toen de wijde wereld in, beetje rondneuzen, recources verzamelen, combat onder de knie krijgen. Parry & reposte, heerlijk!
Hé kijk, een grot met, oh wat lief, wolfjes. Eind van de grot een fog wall, dat moet een baas zijn. Eerste poging: paar rake parries, baas half dood, Kiwi helemaal dood.
Deze moet wel lukken :9
14 pogingen later...... mmm, toch maar weer even gaan verkennen buiten.
Hé, catacombes! Euhm nee, toch maar niet.... :P

Wat speelt dit lekker zeg.
Game loopt soepel (PS4 Pro), laadtijden na doodgaan vallen reuze mee, poppetje laat zich soepel besturen, zweetklieren worden op de proef gesteld.
Het enige punt is: ik durf nergens meer naartoe en ga alles uit de weg. Ik had net zo goed een plantenpluksimulator kunnen kopen :+
Was een first try hier, en de rest van de 7 mini dungeons ook op 1 na.

Lijkt erop dat Samurai OP is.

Met de reach van de Uchi Katana bereik je heel wat

Hopelijk patchen ze dit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
robzzzzzzzz schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 00:02:
[...]

Zou totaal niet aan een cijfer van een game moeten toedoen.... is gewoon voor de liefhebbers niks noodzakelijks in een game, gewoon een gimmick.
Valt toch wel tegen. De meest recente Steam hardware surveys laten circa 4% ultrawide resolutions zien binnen de total Steam playerbase. Een bredere adoption rate dan bijvoorbeeld 4K. Daarin verder natuurlijk niet te vergeten dat er voor wat betreft ultrawide een niet evenredige verdeling onder gamers zit. Met name gamers met meer highend hardware zullen meer geneigd zijn een 21:9 of meer ultrawide scherm te bezitten dan iemand met een 10 jaar oud systeem waar ze nog wat games op spelen, en toch geen Elden Ring zal spelen.

En voor wat betreft gimmick. Let wel. De discussie is nu dus niet eens meer dat er geen engine support is voor ultrawide. Nee, die is er wel degelijk. FromSoft heeft er gewoon voor gekozen om zwarte balken aan weerszijden de renderen. En soms bugged dit dus nog uit ook waardoor mensen tijdelijk in ultrawide kunnen spelen tot deze zwarte balken inladen. De mogelijke fix is dan ook gewoon ontzettend eenvoudig. Render dit niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9isBpyABJOuYgwuCxgmI9pIa5X0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wux9OzHg0obHDNDTDkeQCPu8.png?f=fotoalbum_large

Dit is namelijk gewoon Elden Ring, zonder enige fix, voordat de black bars dus opkomen. Zie ook:
https://www.reddit.com/r/...e=embedly&utm_term=t0rwxp

Dan neem je je playerbase dus gewoon niet serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
fredpret schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 00:09:
[...]

Ik kan je anders ook aanraden om naar Forlon Hound Evergoal te gaan, als je de quest van Blaidd doet, krijg je daar een heel dik Greatsword met bleed damage.
Thx heb de plek wel ontdekt maar ben de quest giver nog niet tegen gekomen, ga ik die ff opzoeken en kijken welke van de twee zwaarden ik ga upgraden 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crimby
Zo, eerste 5 uur zit erop. Lang geleden dat ik zo lang achter elkaar heb gegamed. Even wat filmpjes gevolgd om iets sterker te worden. Morgen eens kijken of ik een echte boss aan durf.
Wel wat mini bosses geslacht, dat ging best prima. Alleen die hond/kat whatever lelijk ding … die heb ik maar even laten zitten. Misschien morgen weer proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Tree Sentinel is gelukt. Margrit is lastiger!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jveer
snmght schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 02:18:
Dat ben ik helemaal met je eens! Heb m'n Colossal Sword maar ingewisseld voor een kleiner model, om wat sneller te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

418O2 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:45:
[...]

Ik heb niks met hun, dat maak jij er van. Slechte reviews geven om het ontbreken van een feature die nooit beloofd is of in games van de studio heeft gezeten is een "sign of the times". User reviews zijn waardeloos geworden
Dus als zij de game op pc hadden uitgebracht met enkel controller support had je dat ook prima gevonden?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:51
Hier een totaal andere Elden Ring ervaring gehad gisteren. Zero death run tot nu toe ;)

Game bestelt bij bol en blijkt dus nooit te zijn verzonden. Die gaat niet meer komen na navraag.
Dat gaat straks een sprintje worden naar een fysieke winkel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimby
Henkje.doc schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 06:58:
Hier een totaal andere Elden Ring ervaring gehad gisteren. Zero death run tot nu toe ;)

Game bestelt bij bol en blijkt dus nooit te zijn verzonden. Die gaat niet meer komen na navraag.
Dat gaat straks een sprintje worden naar een fysieke winkel.
Ben je in ieder geval zen het weekend in gegaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:07
psychodude schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 00:14:
[...]

Valt toch wel tegen. De meest recente Steam hardware surveys laten circa 4% ultrawide resolutions zien binnen de total Steam playerbase. Een bredere adoption rate dan bijvoorbeeld 4K. Daarin verder natuurlijk niet te vergeten dat er voor wat betreft ultrawide een niet evenredige verdeling onder gamers zit. Met name gamers met meer highend hardware zullen meer geneigd zijn een 21:9 of meer ultrawide scherm te bezitten dan iemand met een 10 jaar oud systeem waar ze nog wat games op spelen, en toch geen Elden Ring zal spelen.

En voor wat betreft gimmick. Let wel. De discussie is nu dus niet eens meer dat er geen engine support is voor ultrawide. Nee, die is er wel degelijk. FromSoft heeft er gewoon voor gekozen om zwarte balken aan weerszijden de renderen. En soms bugged dit dus nog uit ook waardoor mensen tijdelijk in ultrawide kunnen spelen tot deze zwarte balken inladen. De mogelijke fix is dan ook gewoon ontzettend eenvoudig. Render dit niet.

Dan neem je je playerbase dus gewoon niet serieus.
Nagel op de kop _/-\o_

Als ik me niet vergis heeft ook slechts 1% van de userbase een “nieuwe” graka zoals 3080rtx. Dit om een beetje kader te schetsen.
Het feit dat er zo’n enorme reactie kan worden vastgesteld duidt er toch op dat het hier niet om een paar enkelingen gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Gisteren zo'n 7 uur gespeeld maar heel Margrit nog niet tegengekomen. Vind het nog veel te leuk om te exploren. Wel genoeg andere (mini) bosses tegen gekomen, èèn heb ik overgeslagen na zelfs een paar keer met twee summoned mensen gefaald te hebben...
spoiler:
Ulchered Tree Spirit
. De rest was goed te doen.

Ik merk dat ik die gouden waypoints nog vermijd... volgen jullie die wel direct? Ik heb bijv. nu eerst heel Mistwood gedaan en het gebied ten zuiden van Limgrave. Inclusief de out-door encounters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 02:18:
Mij nog niet. Het is wat overweldigend allemaal.....

Plus mijn zoontje werd ziek....moest hem na 2 uurtjes uitzetten maar man o man, wat fijn dat er een nieuwe SB titel is

Acties:
  • +4 Henk 'm!
De tweede dag is aangebroken en ik heb er weer veel zin in. Gisteren grotendeels Limgrave gespeeld en volgens mij daar alle bazen gedaan. Grote voordeel voor mij was natuurlijk dat ik de netwerk test al gespeeld had dus het meeste was mij al bekend.

Ik heb een kleine uitstap naar het oosten gemaakt en eindelijk het Greatsword gevonden. (Moet me naam natuurlijk wel in ere houden;) De stat vereiste zijn echter niet misselijk (strength 31) dus dat is voor mij voorlopig alleen 2 handig te doen ( dan worden de stats gedeeld door 1,5 voor wie dat nog niet weet.

Ben ook een groot fan van de Flask of Wondrous Physic, dit is een cocktail die je zelf kan samenstellen en elke keer als je rust bij een grace point wordt die weer bijgevuld.

Zo heb ik daar zelf een HP Strength potion van gemaakt die mij een buff geeft van +10 Strength voor 3 minuten. Ideaal voor boss fights of om tijdelijk even wat wapens te testen waar je normaal de stats nog niet voor hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 26-02-2022 09:34 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VP.

VP.

Zoals altijd weer uitmuntende content van Vaatvidya. Niet teveel spoilers, maar gewoon handige tips ‘n tricks voor beginners. Ookal had ik de game al 8 uur gespeeld, er zaten toch nog wat handige pointers in 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik wil nu naar de MediaMarkt rijden om Elden Ring te scoren. Beter de pc versie kopen (i9 10900K/RTX3080) of op Xbox Series X?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:46
Techno Overlord schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:54:
Ik wil nu naar de MediaMarkt rijden om Elden Ring te scoren. Beter de pc versie kopen (i9 10900K/RTX3080) of op Xbox Series X?
Als je hem haalt op de Xbox Series X kun je hem ook op de pc spelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Wat ik niet snap... Ashes of War kunnen de scaling van je wapen aanpassen. Soms blijven de scaling letters hetzelfde (D/D -> D/D bijv.) maar worden ze wel blauw afgedrukt. Dit suggereert dat het beter is. Zit er binnen die ranks dan ook nog niveauverschil? Bijvoorbeeld lower of higher D?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:27
Ben nu al 2 keer ‘geinvaded’. Denk zet hem dan maar offline modus maar dezelfde vent kwam gewoon nog een keer. Snap niks van. Vind zo al moeilijk genoeg. Dus als je meeleest Hendrikus oprotten 😉😂

Trouwens vind de game geweldig… gister 5 uur achterelkaar gespeeld. Komt normaal bij mij nooit voor. Helaas weinig tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 15:47
ik heb inmiddels na 10 uur al van alles gevonden, wapens, armor, ashes, en ook spirits. maar geen enkele spell. Ik speel zelf als astrologer en begin wat uitgekeken te raken op die 2 spells. zijn die alleen beschikbaar bij merchants? of kun je ze ook "in the wild" vinden?

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 09:24
k1978 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:29:
Ben nu al 2 keer ‘geinvaded’. Denk zet hem dan maar offline modus maar dezelfde vent kwam gewoon nog een keer. Snap niks van. Vind zo al moeilijk genoeg. Dus als je meeleest Hendrikus oprotten 😉😂

Trouwens vind de game geweldig… gister 5 uur achterelkaar gespeeld. Komt normaal bij mij nooit voor. Helaas weinig tijd..
Als je hem offline zet moet je altijd de game afsluiten (naar main menu) en opnieuw op continue klikken. Een Fromsoft dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:49
ntzv schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:33:
ik heb inmiddels na 10 uur al van alles gevonden, wapens, armor, ashes, en ook spirits. maar geen enkele spell. Ik speel zelf als astrologer en begin wat uitgekeken te raken op die 2 spells. zijn die alleen beschikbaar bij merchants? of kun je ze ook "in the wild" vinden?
Zover ik weet kan je een vendor unlocken na een mini boss. Zal hem niet spoilen.
Daarnaast kan die zelfde vendor meer spells verkopen als je hem iets geeft.
Ook kan je spelle vinden, denk voornamelijk van mini bosses en bosses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:54
MrVegeta schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 03:54:
[...]

Dus als zij de game op pc hadden uitgebracht met enkel controller support had je dat ook prima gevonden?
Dat is een erg scheve vergelijking, maar dat snap je zelf ook wel.

Ik heb zelf ook een ultrawide, dus ja, jammer? Zeker, maar niet meer dan dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Beetje hetzelfde als een film van Tarantino afkraken omdat hij ervoor kiest een film uit te brengen in 4:3 terwijl je zelf een 16:9 tv hebt staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:55

westergas

rikkie_pc

Superkiwi schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:30:
Beetje hetzelfde als een film van Tarantino afkraken omdat hij ervoor kiest een film uit te brengen in 4:3 terwijl je zelf een 16:9 tv hebt staan.
:?
Hele aparte vergelijking. Bij een film is het een artistieke keuze. In het geval van een game kan ik er geen goede reden voor bedenken. Behalve dat het altijd(?) het geval lijkt te zijn bij Japanse games. Luiigheid? Tijdgebrek? Zeg het maar. Ik heb geen idee.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jveer
k1978 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:29:

Is dit op dezelfde plek gebeurd (de invasion) Ik ben namelijk al een NPC invasion tegengekomen en verslagen. Misschien is het dezelfde kerel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-09 07:47
Verslaan jullie de echte bosses solo of met hulp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diddily
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08-2023
Holy shit ik zit al 2 uur op margit. Starting class hero, dus enkel melee op het moment. Zelfs met de NPC Sorcerer Rogier en die wolfs summon lukt het me niet.
Ik denk maar eerst even de map exploren voor wat upgrades. Iemand al leuke wapens gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
Jveer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:44:
[...]

Is dit op dezelfde plek gebeurd (de invasion) Ik ben namelijk al een NPC invasion tegengekomen en verslagen. Misschien is het dezelfde kerel?
Bij mij hetzelfde, ook een NPC invasion tegen gekomen, erg van genoten. Daarna zelf ook wat invasions gedaan. De DS3 beleefdheid is terug, wat ik ontzettend lachen vind. Geen lag gehad, ook al een paar mooie gevechten gehad. PVP is denk ik nooit zo toegankelijk en lachen geweest als met ER.
Diddily schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:54:
Holy shit ik zit al 2 uur op margit. Starting class hero, dus enkel melee op het moment. Zelfs met de NPC Sorcerer Rogier en die wolfs summon lukt het me niet.
Ik denk maar eerst even de map exploren voor wat upgrades. Iemand al leuke wapens gevonden?
Dat is een goed teken, even door verkennen ;). Kan je zeker het wapen aanraden wat ik heb, zie een eerdere reactie van me met spoiler tag,

[ Voor 31% gewijzigd door fredpret op 26-02-2022 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

robzzzzzzzz schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 00:02:
[...]

Als je een game uitbrengt op pc en je hebt anno 2022 geen ultrawide ondersteuning dan ben je als uitgever gewoon lui en neem je de pc base niet serieus. Dat jij dat een gimmick vind is verder natuurlijk niet relevant ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jveer
Margit verslagen!! 8)
Ik had wel de Wolves Ash Summon nodig, om hem wat af te leiden in de tweede fase.

Had ook met de Sorcerer NPC Summon geprobeerd, maar die dude dacht dat die melee moest vechten tegen Margit... :+

Dus uiteindelijk vond ik het beter (en leuker) om hem zonder de Sorcerer te proberen verslaan.

Tip, als die in de lucht springt in de tweede fase, rollen op het moment dat die naar beneden valt. Die aanval doet erg veel schade en vond ik enorm lastig te timen!

Vandaag ben ik helaas niet thuis, maar morgen kan ik andere wel helpen, als ze daar behoefte aan hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Jveer op 26-02-2022 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Op welk level heb je hem verlagen? En pakken jullie de Evergeals meteen aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
FMS schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:18:
Evergoals heb ik zeker gedaan, die vond ik echt tof. Margit was bij mij down op level 25 ofzo

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Gisteren 10 uur in Elden Ring gespendeerd. Ik ben werkelijk omver geblazen en weet bijna niet waar ik moet beginnen over dit spel. Ik kan mij niet herinneren dat ik een spel zo gaaf heb gevonden als dit. Ik ben de hele dag bezig geweest met Limgrave verkennen en heb nog steeds niet alles gezien en verslagen wat er is. Wel kan ik in dit kleine stukje speelgebied al een half boek schrijven aan verhalen en bijzondere momenten en wtf momenten die ik tegen ben gekomen tijdens het exploren.
Oprecht momenten dat ik even versteld stond van wat ik zag en wat mij overkwam, dit is ongekend. Ik ga niks spoilen, enkel wat screenshots delen hieronder in de spoilertag.

Toen toen, halverwege mijn speelsessie kwam toen kwam het besef pas. Limgrave, dat gigantische stuk spelwereld waar ik al een dag mn weg aan het zoeken ben is pas een FRACTIE van de totale spelwereld. Wtf°°•°!!!!!!! Ik heb nog zoveel spelwereld te ontdekken. Kan iemand dat bevestigen? Ik kan t bijna niet geloven namelijk dat limgrave zo'n kleine fractie is.

Ik heb nog geen echte boss verslagen, nog geen legacy dungeons. Man man man wat staat me nog veel te wachten en wat heb ik er zin in!

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ac5omoCrRWSjzbrBUHKtZiCrrrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29B0MmhjIxPBQnQAakQHymxN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/to-dg1uhxLgf3R-5gmdR9JSitUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wx1S224dVRlXIJpKvfwqIGgB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MiCTurPHhbFXodYa0FbqTA7il08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezFVharA4HWhHrW1Yo6jRYrm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dn1M38K01Cp0x2d5chLdUDTUqzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7S0xahC0wXEWPBDl9MqEuw5D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgsZnxDFnKUGxJtDEoQgGsXok0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eb7N94kHvecSu6AHrb7M7dYq.jpg?f=fotoalbum_large

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

SCIxX schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:13:
[...]

Dat is een erg scheve vergelijking, maar dat snap je zelf ook wel.

Ik heb zelf ook een ultrawide, dus ja, jammer? Zeker, maar niet meer dan dat.
Ik zie niet hoe het een scheve vergelijking is, leg uit. Het is trouwens wel meer dan alleen "jammer". Het is een signaal dat FromSoftware de pc omgeving gewoon niet serieus neemt.
Superkiwi schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:30:
Je kijkt blijkbaar geen (goeie) films. Als een film 4:3 is dan is dat gedaan uit artistieke redenen. Of ga je beweren dat FromSoftware uit artistieke redenen gewoon zwarte balken over het scherm plaatst...

[ Voor 14% gewijzigd door MrVegeta op 26-02-2022 12:42 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

westergas schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:39:
[...]

:?
Hele aparte vergelijking. Bij een film is het een artistieke keuze. In het geval van een game kan ik er geen goede reden voor bedenken. Behalve dat het altijd(?) het geval lijkt te zijn bij Japanse games. Luiigheid? Tijdgebrek? Zeg het maar. Ik heb geen idee.
Het zou kunnen in een game, denk bv aan horror games zoals Resident Evil waar je het gevoel van claustrofobie wil vergroten. Ik zeg niet dat het zou werken of w/e, maar het zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrVegeta schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:34:
[...]
Of ga je beweren dat FromSoftware uit artistieke redenen gewoon zwarte balken over het scherm plaatst...
De wegen van FromSoftware zijn ondoorgrondelijk :+

Het was niet de bedoeling dat je er zo serieus op in zou gaan.
Ik snap alleen niet waarom iemand de game een lager cijfer zou geven omdat een bepaald schermformaat niet ondersteund wordt, het doet namelijk niks af aan de gameplay. Dat is wat ik met mijn vergelijking bedoelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Superkiwi schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:46:
[...]

De wegen van FromSoftware zijn ondoorgrondelijk :+

Het was niet de bedoeling dat je er zo serieus op in zou gaan.
Ik snap alleen niet waarom iemand de game een lager cijfer zou geven omdat een bepaald schermformaat niet ondersteund wordt, het doet namelijk niks af aan de gameplay. Dat is wat ik met mijn vergelijking bedoelde.
Het is eerder een statement dat je als klant/koper/gamer niet serieus wordt genomen. Overigens is het gebrek aan widescreen support niet het enige probleem is aan de pc kant.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• yinx84
Limgrave is echt zo'n comfortabel startgebied. Ben daar echt graag. Alle issues die ik had met open world games zijn nergens te bekennen... geen questlog van 50-60 side quests die allemaal 13 in een dozijn zijn.

Heerlijk om een grot te vinden, met je fakkel naar binnenlopen (ècht gevoel van avontuur) en 20-30 min later weer buiten te staan met een leuke upgrade en genoeg Runes voor een level. Dit respecteert je tijd zoveel beter dan die sloot aan Ubisoft bagger.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
yinx84 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:54:
Alle issues die ik had met open world games zijn nergens te bekennen... geen questlog van 50-60 side quests die allemaal 13 in een dozijn zijn.
De term 'exploring' wordt hier letterlijk genomen: loop rond en zie maar wat je tegenkomt.
Ik hou er ook wel van, in tegenstelling tot icoontjes die overal verschijnen als je weer een stuk map van de mist hebt ontdaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jveer
FMS schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:18:
Wat zijn Evergeals? :?

Ik had hem tussen lvl 15 en 20 verslagen. Je krijgt 12k Runes ofzo van hem, dus had direct een paar lvl's up gefixed. Ben nu lvl 21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
yinx84 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:54:
Limgrave is echt zo'n comfortabel startgebied. Ben daar echt graag. Alle issues die ik had met open world games zijn nergens te bekennen... geen questlog van 50-60 side quests die allemaal 13 in een dozijn zijn.

Heerlijk om een grot te vinden, met je fakkel naar binnenlopen (ècht gevoel van avontuur) en 20-30 min later weer buiten te staan met een leuke upgrade en genoeg Runes voor een level. Dit respecteert je tijd zoveel beter dan die sloot aan Ubisoft bagger.
Dat heb ik dus ook. Zo verademend, desondanks dat het niet echt nieuw is. Ik vind zo'n hele quest log altijd zo iets dat boven je hoofd hangt van, dit moet je nog allemaal doen. Hier is dat niet het geval. Heb zelfs een notitieboekje met alle quests waar ik ze bij houd, lekker ouderwets. Spreek me wellicht een beetje tegen, maar is wel een prettigere manier van open world voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:09
Vraagje: ik heb nog nooit een souls game gespeeld maar lees steeds vaker dat ALS je dan zoiets wil proberen Elden Ring de game is om dat te doen.
Komt blijkbaar doordat het een open wereld is en je meer vrijheid hebt. Je kan meer levelen/gear verzamelen en "moet" niet perse een boss op een bepaald tijdstip vechten.

Wat is jullie mening hierover?

P.S. als PC gamer ben ik gewend om met muis en toetsenbord te spelen...toch lees ik regelmatig dat men een controller verkiest voor Elden Ring. Maar ik ben zo niet handig met die dingen ;) Zou het te doen zijn met muis en keyboard denken jullie?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:55
Vortigen schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:29:
Vraagje: ik heb nog nooit een souls game gespeeld maar lees steeds vaker dat ALS je dan zoiets wil proberen Elden Ring de game is om dat te doen.
Komt blijkbaar doordat het een open wereld is en je meer vrijheid hebt. Je kan meer levelen/gear verzamelen en "moet" niet perse een boss op een bepaald tijdstip vechten.

Wat is jullie mening hierover?

P.S. als PC gamer ben ik gewend om met muis en toetsenbord te spelen...toch lees ik regelmatig dat men een controller verkiest voor Elden Ring. Maar ik ben zo niet handig met die dingen ;) Zou het te doen zijn met muis en keyboard denken jullie?
Ik denk dat je met muis en toetsenbord meer moeite gaat hebben dan met een controller.

Verder denk ik dat je gelijk hebt, onder andere vijanden vermijden is veel makkelijker in dit spel.
Pagina: 1 ... 13 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten