Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fredpret
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-08 17:10
Frez schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:42:
Deel jullie character in character creation! :D
No spoilers vwb armor/weapons!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKuhjwkpO_bRMmR5i1BEKZoLJ88=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Brt1ObcKZJSABnRH45k8GBu5.jpg?f=user_large

Zie hier, Gerard Joling. Volledig in eer gebracht met Nederlandse vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
ntzv schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:14:
[...]

vanmorgen al zo'n 3 uurtjes er op zitten op steam.
maar tot nu toe wel wat lichte stutter gemerkt, maar zeker niet onspeelbaar en valt reuze mee hier!
(3080 / ryzen 5800x) alles op high
Hier ook, het voelt een beetje 'verwend' tegenwoordig en reviews zijn meer om een message af te geven dan daadwerkelijk een review van hoe leuk/speelbaar de game is. PC versie is echt helemaal prima. Ja ik zou graag ultrawide support willen, en een fix voor de stutters zo nu en dan zo ook top zijn, maar ik blijf hoe dan ook spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielvmn
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-01 10:34
Wat is de taal achter de doos in de Launch-editie? Is het Engels of Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
danielvmn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:06:
Wat is de taal achter de doos in de Launch-editie? Is het Engels of Nederlands?
Op de mijne Frans en Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:40
Even gisteren een uurtje rondgedwaald in Limgrave en vanavond gaan we er echt induiken.

Eerste indrukken al wel heel goed. Voelt vertrouwd en ook nieuw aan voor een From game.

Had wel even een 'The Revenant' momentje toen ik rustig ergens aan het rondkijken was ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
SCIxX schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Hier ook, het voelt een beetje 'verwend' tegenwoordig en reviews zijn meer om een message af te geven dan daadwerkelijk een review van hoe leuk/speelbaar de game is. PC versie is echt helemaal prima. Ja ik zou graag ultrawide support willen, en een fix voor de stutters zo nu en dan zo ook top zijn, maar ik blijf hoe dan ook spelen.
Wat bedoel je met verwend? Heel eerlijk, als ik 60 euro voor een game betaal, dan moet die game technisch gewoon in orde zijn. Tuurlijk kunnen er altijd onvoorziene dingen zijn maar from software maakt al jaren bagger games, als je kijkt naar het technische plaatje.

Wat mij betreft mag daar juist meer aandacht voor worden genomen in reviews.

[ Voor 5% gewijzigd door FrankoNL op 25-02-2022 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
fredpret schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:53:
[...]

[Afbeelding]

Zie hier, Gerard Joling. Volledig in eer gebracht met Nederlandse vlag.
Mag hopen dat je zo niet echt gaat spelen :') whahaha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfxFg0AMtHts0OE_QvITsXcFqLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CZLuR11xqTgxOizQSpismvda.jpg?f=fotoalbum_large

Halfuur getweakt, dit wordt mijn confessor. Super vette character creator. Je kan alles aanpassen.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 09:24
samuel123 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:36:
Is het een beetje te doen op een ps4 pro of beter niet ivm frustraties vwb haperen, laden tijdens gevechten etc.?
Ik heb hem op mijn pc en de ps pro. Op de pc heb ik 60 fps en op de pro 30, maar is prima speelbaar. En aangezien mijn zoontje de pc heeft ingepikt :) moet ik het doen op de pro.

Maar op de pro spelen is echt geen straf hoor. Het ziet er mooi uit en is responsive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredpret
Frez schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:16:
[...]

Mag hopen dat je zo niet echt gaat spelen :') whahaha

[Afbeelding]

Halfuur getweakt, dit wordt mijn confessor. Super vette character creator. Je kan alles aanpassen.
Think again, dit is mijn character. Ik ga altijd voor zo lelijk mogelijk, ook lachen als ik met PVP aan de slag ga. Die van jou ziet er wel heel dope uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 22:41
Zijn er hier mensen die spelen met muis en keyboard?
Of voornamelijk controller?

En wat speelt naar jullie mening fijner?
Ik zou zelf zeggen controller, maar dan moet ik nog eentje aanschaffen onderweg naar huis.

Hoor graag jullie mening.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:40
Rotinomm schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:46:

Ik zou zelf zeggen controller, maar dan moet ik nog eentje aanschaffen onderweg naar huis.

Thanks!
Ik ben een absolute console pleb, maar ik kan me From games met Keyboard en Mouse absoluut net voorstellen. Bij Shooters zie ik absoluut de voordelen er van in, maar ik denk dat je bij dit soort games een veel betere ervaring hebt met een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Rotinomm schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:46:

Thanks!
Ik speel dit soort spellen altijd met controller. De enige Open World game die ik met KBM heb gespeeld was The Witcher 3, die voelde fijner met KBM. Shooters speel ik wel altijd met KBM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-08 17:36
Hoe speel je dit?

Ik heb vagabond gekozen maar zelfs de grote vijanden zijn te snel.

Dodgen gaat erg traag. En blocken heeft geen nut omdat ze 3x achter elkaar slaan.

Ik heb het gevoel dat ik niks kan qua dodge/block.

Vooral de grote monsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:02
Ik kan vanavond pas spelen maar twijfel nog over welke class ik wil spelen. Astrologer ziet er erg vet uit, maar weet niet of magic op den duur lastiger gaat zijn dan melee en ben geen grote held in Souls games. Anderzijds lijkt Vagabond me ook een leuke class en wel makkelijker maar weet niet of die goed is voor een dex build. Ik ben namelijk meer van de wat kleinere zwaarden en een shield, veel mobility dan van hele grote langzame wapens en weinig mobility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredpret
Atsiz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:17:
Hoe speel je dit?

Dodgen gaat erg traag. En blocken heeft geen nut omdat ze 3x achter elkaar slaan.

Vooral de grote monsters
Je kan er zeker door heen dodgen. Lees de vijand, denk na waar je heen moet dodgen en wellicht kan je ze overweldigen met opeenvolgende aanvallen zodat je hun poise breekt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:23
Kunnen we niet een group password maken "TWEAKERS" ofzo?

Dan zien we meer signs e.d. van elkaar.

[ Voor 5% gewijzigd door morm op 25-02-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
loopt nu goed op KBM.. heb kleine frame drops niet hinderlijk. continu 60fps op RTX3080TI allemaal max.

Ben bij de eerste baas.. als je bekend bent met deze games weet je dat je eerst je gear enz moet levelen om verder te komen.

al met een echte soul game met een meer open wereld... de reviews van tegenwoordig zijn zwaar rigged en wordt gedaan door 14 jarige die absoluut van geen kant noch wal weten. een 8.5 was voldoende.. de hype is groot maar je vindt deze game alleen goed als je van souls game houdt. dat vindt ik niet echt terug in alle grote reviews.

Als je problemen hebt met layout van controller kan je in menu de layout naar KBM zetten, hierdoor kan je beter spelen met KBM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
FrankoNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:16:
[...]

Wat bedoel je met verwend? Heel eerlijk, als ik 60 euro voor een game betaal, dan moet die game technisch gewoon in orde zijn. Tuurlijk kunnen er altijd onvoorziene dingen zijn maar from software maakt al jaren bagger games, als je kijkt naar het technische plaatje.

Wat mij betreft mag daar juist meer aandacht voor worden genomen in reviews.
Een paar stutters hier en daar betekent niet dat de game niet in orde is, dit is geen cyberpunk, de game speelt helemaal prima met wat punten voor verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
morm schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:20:

Fixen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 09:24
Atsiz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:17:
Hoe speel je dit?

Vooral de grote monsters
Je moet je equip load wat lager maken zodat je een snellere roll kan maken. Bijvoorbeeld 1 van je wapens unequipen of je helm.
https://www.gamespot.com/...oll-quickly/1100-6501012/

[ Voor 10% gewijzigd door Welja op 25-02-2022 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:56
Wat een spel zeg. Al uren aan het ronddolen en heb het prima naar mijn zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52
Deze versie heb ik ook binnen gekregen! De post is nog nooit zo vroeg geweest, maar helaas moet ik nog even studeren.
Ik zag dat er ook een code bij zat voor digitale punten.. wat kan ik daar mee of wie kan mij naar de juiste info wijzen? Ik dacht namelijk dat er alleen maar fysieke goodies bij zaten en geen ingame stuff... wel dus?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frez
Man man man wat n spel.
Dit is voor mij t beste sinds skyrim/oblivion. De sense van exploration is geweldig.

En wie bang was dat t te easy was. Ik ben in geen enkele souls game een held geweest. Maar ik wordt letterlijk vanaf t begin overal in mn poepertje genomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Voelt heerlijk vertrouwd en toch anders.
Bij de eerste echte baas wordt ik ook weer enorm afgemaakt. Time to settle in

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Ik hoop dat je gewoon weer kan turtlen. Turtlen/ pijl en boog, zo heb ik destijds de import van Demon Souls uitgespeeld :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
SCIxX schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:25:
[...]

Een paar stutters hier en daar betekent niet dat de game niet in orde is, dit is geen cyberpunk, de game speelt helemaal prima met wat punten voor verbetering.
Op de consoles is het nog veel meer ellende. De performance mode haalt eigenlijk nauwelijks 60 fps, de quality mode heeft een unlocked framerate waardoor je op zo'n 35-40 fps uitkomt waardoor je vreselijke tearing krijgt, om over de frame pacing nog maar te zwijgen.

Deze game is technisch gewoon slecht. Hoeft niet af te doen aan het plezier wat je er mee hebt. Maar de staat waarin hij wordt verscheept vind ik anno 2022 totaal onaanvaardbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-03-2022
jori040 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:33:
[...]

Nou flink bezig geweest.

Hoe is hij qua moeilijkheidsgraad ?
Bv Sekiro was voor mij niet te doen.
Goed te doen vind ik! , Sekiro was voor mij ook niks die staat hier ook on hold op de hd half uitgespeeld .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

Godsamme wat valt dit tegen, die "tutorial" dungeon ging nog net, maar nu in Limsgrave.....

Git gud zeggen ze dan :X

Ik ga weer verder "dood" :D

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:23
Vinnocchio schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:05:
Ik hoop dat je gewoon weer kan turtlen. Turtlen/ pijl en boog, zo heb ik destijds de import van Demon Souls uitgespeeld :$
Haha, zo schattig :D O+ #hebikookgedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Wie wilt me adden op ps5 of 4? Misschien keer samen wat doen. Frazyr94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Oeps lees net dat je
spoiler:
Patches kan sparen. In drie klappen dood gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Ulti23 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:07:
Godsamme wat valt dit tegen, die "tutorial" dungeon ging nog net, maar nu in Limsgrave.....

Git gud zeggen ze dan :X

Ik ga weer verder "dood" :D
Een vriend van mij is vrij en heeft waarschijnlijk sinds 8 uur 's ochtends gespeeld, maar ik kreeg een appje rond een uurtje of 11 uur en dat hij al 22 keer was doodgegaan (en relatief "nog geen meter opgeschoten"). Mijn probleem, ik ben over het algemeen stukken slechter in dit soort spellen dan hem 8)7 , dus ik kan mijn borst wel nat maken gok ik zo.

En toch ga ik als Wretch de game spelen, een YouTube-tip (met aansprekende argumentatie). Of het nou niveau SM is of SM+, dat ga ik waarschijnlijk ook niet merken. Ik heb er zin in, maar kan pas vanavond los :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bazziek
GRDavies75 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Een vriend van mij is vrij en heeft waarschijnlijk sinds 8 uur 's ochtends gespeeld, maar ik kreeg een appje rond een uurtje of 11 uur en dat hij al 22 keer was doodgegaan (en relatief "nog geen meter opgeschoten"). Mijn probleem, ik ben over het algemeen stukken slechter in dit soort spellen dan hem 8)7 , dus ik kan mijn borst wel nat maken gok ik zo.

En toch ga ik als Wretch de game spelen, een YouTube-tip (met aansprekende argumentatie). Of het nou niveau SM is of SM+, dat ga ik waarschijnlijk ook niet merken. Ik heb er zin in, maar kan pas vanavond los :)
Wretch viel me heel erg mee. Kon al best snel wat wapens en Armour vinden waardoor het helemaal niet als zwaar voelde maar wel leuk omdat je je eigen spullen vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
iaxe393 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:02:
[...]

Ligt aan de verkoper, ik ken mensen die hem al hebben. Ik zelf echter niet (had hem van ArgentinaVPNGames)

Er zijn ook mails uitgestuurd dat het langer duurt naar sommige mensen (deze zelf ook niet gehad tho)
Blij dat ik hem deze keer niet daar heb gekocht en gewoon op de MS store.

Koop ook altijd bij die desbetreffende verkoper normaal is hij altijd stipt op tijd! Hopelijk komt je key snel binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 00:42

Ulti23

Quality Time

GRDavies75 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Ik speel als samurai, maar ben totaal geen Souls kenner. Heb mijzelf voorgenomen om door te zetten. Eerst de controls maar eens doorkrijgen en dan zonder angst voortbewegen in de wereld en stukje bij beetje runes te vergaren. Maar vooralsnog ben ik meer bezig om te proberen niet dood te gaan...

Speel op de XSX op performance, loopt naar mijn idee prima. Het speelt ook lekker weg. Maar gewoon tering moelijk >:)

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
morm schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:20:

Goed idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Bazziek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Wretch viel me heel erg mee. Kon al best snel wat wapens en Armour vinden waardoor het helemaal niet als zwaar voelde maar wel leuk omdat je je eigen spullen vind.
Ja, dat laatste was inderdaad de argumentatie van de YT-er. Omdat de classes al redelijk goed spul heeft en je veel laat liggen daardoor. Met de wretch is alles wel goed en moet je het gewoon doen met wat je vindt en weet je het meer op waarde te schatten (mocht je met andere classes een playthrough er naast doen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
Kan iemand uitleggen wat een summoning pool precies is? Alsof ik 5 jaar ben aub... al vier keer de beschrijving gelezen maar snap 'm nog niet :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:07
Ter info voor de UW gebruikers
Er is een werkende fix via het gekende 'flawlesswidescreen' programma -- enkel offline te gebruiken ofc!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 21:55
Nou met de Wretch een of andere longsword gevonden en al een boss neergekregen. :)

PC performance is best aardig gezien ik met een GTX 1650 Super speel.

Moet zeggen dat de tutorial boss wel een teleurstelling was. -O-

[ Voor 18% gewijzigd door Loei123 op 25-02-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sean93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 12:25
Hoi!

Elden Ring lijkt me een gaaf spel, echter heb ik nooit andere Soul-games gespeeld.
Moet je die hebben gespeeld voordat je aan deze begint of maakt dat in principe niet veel uit voor de story-line enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shakespeare
  • Laatst online: 02-08 10:39
meesterwerk weer! echt hetzelfde maar dan groter meer openwereld! die eerste baas... ik moet nog ff grinden denk ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazziek
Sean93 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:49:
Hoi!

Elden Ring lijkt me een gaaf spel, echter heb ik nooit andere Soul-games gespeeld.
Moet je die hebben gespeeld voordat je aan deze begint of maakt dat in principe niet veel uit voor de story-line enzo?
Maakt niet uit. Is een geheel nieuw verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:21
Sean93 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:49:
Hoi!

Story maakt niet uit. Je zal eerder wat werk moeten steken in de gameplay mechanics onder de knie te krijgen.
Is een ideale game om de souls games mee te beginnen naar mijn mening.

Ik heb enkel demons souls achter de kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Iemand al geheime muren ontdekt waar je doorheen kan. Ik ben er nog geen tegen gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Je kan Elden Ring offline spelen.

Parameters:
echo "%command%" | sed 's/start_protected_game.exe/eldenring.exe/' | sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik liep aan het begin geloof ik meteen de verkeerde kant op. Stond binnen no time tegenover een boss die de muren met mij aan het behangen was.
Na een poging of 20 toch maar een andere kant op en toen kreeg ik pas de mogelijkheid om te levellen.

De performance op pc is redelijk hier maar wat me opvalt is dat stotters ook echt het spelverloop vertragen. Dat zie je eigenlijk bijna nooit. En dat is behoorlijk irritant omdat het je timing compleet verknalt. Gelukkig gebeuren stotters bijna nooit in een gevecht maar als het gebeurt is het goed vervelend.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ik heb een ashes of war op m'n zwaard gezet, maar klopt het dat je de Skill dan alleen in two handed mode kan gebruiken? Je gebruikt je skill met de L2 knop op de Playstation, maar als je een schild beet hebt doe je een shieldbash...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
FrankoNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:06:
[...]

Op de consoles is het nog veel meer ellende. De performance mode haalt eigenlijk nauwelijks 60 fps, de quality mode heeft een unlocked framerate waardoor je op zo'n 35-40 fps uitkomt waardoor je vreselijke tearing krijgt, om over de frame pacing nog maar te zwijgen.

Deze game is technisch gewoon slecht. Hoeft niet af te doen aan het plezier wat je er mee hebt. Maar de staat waarin hij wordt verscheept vind ik anno 2022 totaal onaanvaardbaar.
Op soms een cutscene na draait hij op de Series x op een stabiele 57- 60 fps op performance.

Nergens last van en ben echt een fps snob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
spoiler:
Godrick
slaat me echt helemaal kreupel. Vooral
spoiler:
Phase 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Zo 4uur ging snel.

Ik doe heel rustig aan. Beetje gevoel krijgen voor de directe omgeving. Inmiddels wel Melena en Torrent gevonden. Real ED starts here? :P

Wereld voelt fantastisch aan. Enorm veel sfeer en karakter.

Performance op PS5 is als gezegd niet perfect maar de stutters vind ik niet storend. Pop-in als verwacht aanwezig.

[ Voor 4% gewijzigd door FMS op 25-02-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Een vraag. Ik probeer de stats en reqs te begrijpen.
Ik begrijp dat de rode stats bij attributes required betekenen dat ik dit wapen niet kan dragen omdat ik stats te kort kom. Maar wat betekent die rode -55 bij attack power? Is dat de AP die ik krijg als ik het toch draag ondanks dat ik te laag geskillt ben?

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0-zbUc-IiJxfuOIOJmovAVK7Vs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mlQcF8cQpBx1uCARdLbovyIv.jpg?f=fotoalbum_large

Image van t wapen in spoiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Frez schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:06:
Ik begrijp dat de rode stats bij attributes required betekenen dat ik dit wapen niet kan dragen omdat ik stats te kort kom. Maar wat betekent die rode -55 bij attack power? Is dat de AP die ik krijg als ik het toch draag ondanks dat ik te laag geskillt ben?

spoiler:

De blauwe en rode waardes bij de stats van het wapen zelf zijn de verschillen met het wapen wat je nu equipped hebt. Blauw: stat is beter dan je equipped wapen, rood: stat is slechter dan je equipped wapen.

Je kunt het wapen overigens wel gewoon equippen, maar je komt er snel genoeg achter dat dit toch niet zo handig is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ijskonijn op 25-02-2022 16:12 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
ijskonijn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:09:
[...]

De blauwe en rode waardes bij de stats van het wapen zelf zijn de verschillen met het wapen wat je nu equipped hebt. Blauw: stat is beter dan je equipped wapen, rood: stat is slechter dan je equipped wapen.
Maar bij mijn eigen wapen staat er +14 en deze heeft +55. Waarom is +55 dan alsnog rood?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

Jammer om te zien dat zoveel mensen problemen hebben met stuttering. Ik heb er echt nul last van. Alleen een lichte hiccup hier en daar wanneer je een nieuw area in gaat, voor de rest rock solid 60fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:43

JoeZuCK

_Fonz > all.

Frez schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:06:

spoiler:

Volgens mij kan je ze wel dragen, maar zijn ze lang niet zo effectief. Maw .. je slaat een deuk in een pakje boter. Ervaren Dark Souls spelers: zeg me als ik het mis heb.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Is de map waar je in start na de intro (ik heb nog geen fragments) de fullgame map?

Dus als ik de map open, is die hele map dan alles van de game? Of komen er nog nieuwe stukken.

[ Voor 37% gewijzigd door Frez op 25-02-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Heb er wel spijt van dat ik als Wretch ben begonnen. Not having a good time 😂 loop nog steeds half naakt rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-09 07:47
Frez schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:18:
Is de map waar je in start na de intro (ik heb nog geen fragments) de fullgame map?

Dus als ik de map open, is die hele map dan alles van de game? Of komen er nog nieuwe stukken.
Nope full map is een stuk groter 😉

[ Voor 6% gewijzigd door Smok3yNL op 25-02-2022 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

VP. schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:19:
Heb er wel spijt van dat ik als Wretch ben begonnen. Not having a good time 😂 loop nog steeds half naakt rond.
Ik snap je. ER is een stuk minder gul met equipment lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:34

reaL_G

G

Frez schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:12:
[...]

Maar bij mijn eigen wapen staat er +14 en deze heeft +55. Waarom is +55 dan alsnog rood?
omdat je stats te laag zijn, is dit de damage die het wapen minder doet.
je ziet rechtsonder de benodigde stats
dus lvl19 voor strength

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

Frez schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:18:

nee ongeveer nog factor 10. plus extras

GiTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G

reaL_G

G

rajackar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Ik snap je. ER is een stuk minder gul met equipment lijkt het
ik vind juist andersom, sommige classes beginnen met te goede weapons

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 21:55
VP. schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:19:
Ik heb de armor van die npc in de kerk gekocht.

Prijzig maar dan heb je in ieder geval wat.

Hoe lang heb je gefarmed voor equipement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
FrankoNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:06:
[...]

Als het niet af doet aan het plezier dan is het wat vreemd dat je het onaanvaardbaar vindt dat die verscheept wordt in deze staat.

Maar goed, uiteindelijk hoef je het ook niet te aanvaarden als dit onder je verwachtingen ligt, je kan simpelweg een refund vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambling_Alp
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 13:53
Kan iemand me uitleggen of en hoe rare framepacing een ongetrainder oog als het mijne me al dan niet gaat dwarszitten? Ik kijk naar al die video's, zie de frames all over the place gaan, maar als ik niet naar de cijfers kijk, blijft het er meer dan prima speelbaar uitzien, want nooit onder de 30 (in geval van mijn Series S). Is het hinderlijk of valt het de meeste mensen gewoon niet zo op?

Ik weet niet of het me zou tegenhouden overstag te gaan, ben érg vatbaar voor hypes, merk ik. Heb helaas een oled-generatie van LG te vroeg om VRR te hebben, dus ik moet het vooralsnog doen mét die inconsistente framepacing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Frez schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:12:
[...]

Omdat er -55 staat. :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jveer
Als Wretch met m'n knuppelje m'n eerste (mini?) boss verslagen!
spoiler: title
Beastman of Farum Azula verslagen in 3x te vinden in Groveside Cave - Limgrave (grot met meerdere wolven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Loei123 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:44:
[...]

Ik heb de armor van die npc in de kerk gekocht.

Prijzig maar dan heb je in ieder geval wat.

Hoe lang heb je gefarmed voor equipement?
Ik heb momenteel alleen leg en hand armor gevonden van random mobs. Gebruik nog steeds m’n knuppel. 2hrs in nu. Ik weiger gear te kopen met m’n dierbare souls 😃

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bazziek
Net deze unit gevonden. Wat een vet uiterlijk.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQ4RB9TC7XWc5v0i3xP1oG_g1YU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wVkrQp6MXw1D9A5QAsDu8BM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

reaL_G schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:44:
[...]

ik vind juist andersom, sommige classes beginnen met te goede weapons
Dan heb ik vast de verkeerde gekozen.
Heb inmiddels wel een redelijk schild maar ik ben nog geen ander wapen dan mijn suffe start bijltje tegengekomen.
spoiler:
Margit
heeft er iig geen boodschap aan.
Of heb ik al zoveel gemist dat ik beter had kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 15:47
zou het nut hebben je monitor op 60 te zetten ipv 144? omdat de game toch maar 60 max draait?

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik probeer maar even bosses te vermijden, dat is echt te frustrerend momenteel. Ik speel als vagabond en ben nu een beetje op mn paard aan het hobbelen en slacht af en toe wat af. Ik heb alleen niet het idee dat ik echt level… waar kan ik mijn xp bar of progressie zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VP.

VP.

crimby schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:36:
Ik probeer maar even bosses te vermijden, dat is echt te frustrerend momenteel. Ik speel als vagabond en ben nu een beetje op mn paard aan het hobbelen en slacht af en toe wat af. Ik heb alleen niet het idee dat ik echt level… waar kan ik mijn xp bar of progressie zien?
spoiler:
Als je de 'lichten' volgt dan kom je op een geven moment een bonfire tegen waar je iemand ontmoet. Na dat moment kun je bij elk bonfire je souls spenderen om te levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Je moet je runes uitgeven om te kunnen levelen. Dat kan bij sites of grace.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:26
Zin in, rond 21 ga ik eraan beginnen!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VP.

VP.

Net maar even opnieuw begonnen als Vagabond. Wretch was me toch iets te hardcore. Damn, wat een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
reaL_G schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:36:
[...]

nee ongeveer nog factor 10. plus extras
Dus
spoiler:
heel limgrave waar ik nu ben, dus niet enkel west limgrave
is nog maar mogelijk 1/10e van de full map? Wtff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Check! Thanks!

Gaan jullie meteen vol in die bosses? Ik heb er een paar geprobeerd, maar ben maar weer gewone mannekes aan het slachten.
Ik mis trouwens wel quests of een storyline, komt dat nog of is het echt open world raggen en bosses verslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Jveer schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:15:
Als Wretch met m'n knuppelje m'n eerste (mini?) boss verslagen!
spoiler: title
Beastman of Farum Azula verslagen in 3x te vinden in Groveside Cave - Limgrave (grot met meerdere wolven)
Van die ben ik dus weggelopen, na 5 pogingen met vagabond de grot uitgerend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Tip ga alle 8 mini dungeons in het eerste gebied van de map af zo level je flink.

Heb gister 9 mini bosses en 1 boss in een sessie van 12 uur gepakt, en daarna verloopt alles een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:36:
[...]

Tip ga alle 8 mini dungeons in het eerste gebied van de map af zo level je flink.

Heb gister 9 mini bosses en 1 boss in een sessie van 12 uur gepakt, en daarna verloopt alles een stuk beter.
Maar die met die wolf pack is een mini boss toch? Ik werd afgeslacht 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
crimby schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:40:
[...]

Maar die met die wolf pack is een mini boss toch? Ik werd afgeslacht 8)7
spoiler:
De grot heel dicht bij de start is inderdaad degene met de eerste mini boss ja.

Naar achter dodgen , en bij elke opening 3 tikjes geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Voor de mensen die toch nog via Eneba hun EldenRing willen kopen: code GITGUD geeft 7% korting!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jveer
robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:43:
[...]

spoiler:

Alleen niet naar achter dodgen als die z'n wapen boven z'n hoofd houdt en z'n aanval begint te chargen. Dan kan hij je volgen, die heb ik vaker dan 1 keer op m'n hoofd gehad |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Jveer schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:51:
[...]

Alleen niet naar achter dodgen als die z'n wapen boven z'n hoofd houdt en z'n aanval begint te chargen. Dan kan je die volgen, die heb ik vaker dan 1 keer op m'n hoofd gehad |:(
8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:43:
[...]

spoiler:

Vanavond nog eens proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:27
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:05:
Zin in, rond 21 ga ik eraan beginnen!!
Have Fun. Hij is vet hoor 👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:36:
[...]

9 mini bosses? Voor migrit nog?
Ik heb er nog maar eentje gevonden.
Misschien dat ik daarom zo wordt afgemaakt als ik verse probeer te komen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
rajackar schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:02:
[...]

9 mini bosses? Voor migrit nog?
Ik heb er nog maar eentje gevonden.
Misschien dat ik daarom zo wordt afgemaakt als ik verse probeer te komen 8)7
Ja er zijn 8 mini dungeons met ieder een boss in het limgrave gedeelte, en dan heb je de Tree sentinel die grote kerel in het gouden harnas die je gelijk vanaf de heuvel ziet waar de game begint dat is nummer 9, maar hem kan je beter als laatst pakken.

Ik was ook de eerste 2 uur alleen maar aan het exploren, verdwaald en overal in mn poeperd genomen ook niet duidelijk wat nou precies de bedoeling was.

Wou de game al bijna neerleggen hehe :+

en erachter gekomen dat die mini dungeons gewoon echt key voor je progress zijn.

Want je kan heel veel exploren maar overal waar je komt ben je bijna nog veel te zwak voor er zit stiekem best wat logica in de opbouw verstopt als je het uiteindelijk vind, je kan overal heen maar met weinig succes.

[ Voor 32% gewijzigd door robzzzzzzzz op 25-02-2022 19:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 16:38

snmght

imho dan he

Ja Vagabond bevalt me beter! Inmiddels wat geleveld, complete nieuwe armor set en een @Greatsword rijker.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 11-09 16:50
Hier ook een maagd in deze game. Ben de game nu aan het installeren en ben erg benieuwd of ik dit wat vind.

Zojuist de god of war op de PC uitgespeeld(het verhaal), maar dit is weer een hele andere game.

Lees wel veel issues met frames en stutters, zal dus om de zoveel tijd een patch krijgen.
Ik heb een 2070S en 3700x, qua hardware moet hij de game wel aankunnen op een 2k scherm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Bazziek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:43:
spoiler:
Godrick
slaat me echt helemaal kreupel. Vooral
spoiler:
Phase 2
Damn! op een begeven moment op weg naar is het wel rennen voor je leven he! 8)7

Denk je clinisch een klein leger uitgeschakeld te hebben en dan.....

De mannen van From hebben zigzelf wel overtroffen deze keer dit is echt een best of en een orgie van FromSoftware geweld :*)

[ Voor 15% gewijzigd door robzzzzzzzz op 25-02-2022 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:28:
[...]

Damn! op een begeven moment op weg naar is het wel rennen voor je leven he! 8)7

Denk je clinisch een klein leger uitgeschakeld te hebben en dan......
Inderdaad. Af en toe in paniek naar de volgende bonfire gerend. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robzzzzzzzz
Bazziek schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:34:
[...]

Inderdaad. Af en toe in paniek naar de volgende bonfire gerend. :+
Same!, Die gaan we op een later punt wanneer we OP zijn nog maar eens goed de oren wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Hoe zit het met respeccen? Heb wat foutjes gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Frez schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:48:
Hoe zit het met respeccen? Heb wat foutjes gemaakt..
Ben de mogelijkheid in Limgrave nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Nu online
Heeft deze een redelijk goed verhaal? Ik heb de eerste twee DS spellen gespeeld, was leuk al begrijp ik de lofzang niet. In die twee spellen miste ik toch wel een goed verhaal.
Ik weet dat het met FS spellen veelal om combat draait, maar een goed verhaal en/of quest structuur wordt wel gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-08 17:36
Vagabond werd aangeraden voor starters maar is juist moeilijk door de heavy armor.

Rollen en dodgen is lastig. Alleen block is leuk maar na 2 hits is je stamina leeg en vervolgens gaat je HP er aan.

Heb nu schild weggedaan en light armor gebruikt met een 2h sword. Dat voelt veel makkelijker.

Zelfs de grootste mobs waren sneller dan mij :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Game net gekocht en ga deze Souls maar weer eens helemaal blind in .

OMG, wat heb ik er een zin in. *O* *O* *O*

FUMES et CARNES

Pagina: 1 ... 12 ... 82 Laatste

Let op:
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten