"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Je bent niet alleen, was heel leuk de eerste cave.swoutr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:15:
Ben begonnen als warrior en bij de eerste echte boss margit the fell omen aangekomen. Maar ik vind de game echt een stuk moeilijker dan dark souls 3. Misschien eerst wat meer levelen voordat ik het weer probeer. Kom elke keer halverwege de healthbar.
Zit er zelfs aan te denken opnieuw te beginnen met een hero of samurai. Lees veel dat dat makkelijkere classes zijn.
Maar nu ben ik verdwaald overal waar ik binnenloop of explore word ik een kopje kleiner gemaakt.
En zou bij god niet weten waar ik heen moet
Nee PS5, maar de Netwerk Test heb ik uitgebreid gespeeld op de PS4 Phat.ntzv schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:31:
[...]
Greatsword op welk platform speel je em? XBOX?
Hahaha, dat is toch juist het mooie. Gewoon lekker rond dwalen in het begin. Als je goed kijkt zie je ook hier en daar van die Ray of lights met suggesties van waar je heen moet/kan.robzzzzzzzz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:31:
[...]
Je bent niet alleen, was heel leuk de eerste cave.
Maar nu ben ik verdwaald overal waar ik binnenloop of explore word ik een kopje kleiner gemaakt.
En zou bij god niet weten waar ik heen moet
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Hmm, door dit soort spoilers (hoe minor ook) ga ik dit topic toch maar even links laten liggen, denk ik. Allemaal veel plezier gewenst in elk geval, maar op tips voor bazen zit ik nog even niet te wachten zolang ik nog niet eens begonnen ben. Daar zijn vast genoeg andere hulpbronnen voor.Greatsword schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:18:
[...]
Margit is gevoelig voor Parry’s, verder kan wat levellen en de juiste Summon Spirits natuurlijk ook nog flink verschil maken.
De eerste keer duurde bij mij ook ongeveer 10x voordat ik hem door had maar heb begrepen dat hij nu veel zwakker is gemaakt.
ik hecht niet zo veel waarde aan zulke video's. als het grote gros het afdoet als minor zie ik dit gewoon als iemand die door het zo te brengen op zoek is naar clicks en dus geldWelja schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:48:
[YouTube: Elden Ring Review Patch 1.02 New Patch More New Problems]
Ai, Patch 1.02 zorgt voor meer problemen
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Bij andere Youtubers zou ik dat ook denken. ACG is echter een behoorlijk correcte reviewer die zelfs op 3 systemen test.ntzv schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:54:
[...]
ik hecht niet zo veel waarde aan zulke video's. als het grote gros het afdoet als minor zie ik dit gewoon als iemand die door het zo te brengen op zoek is naar clicks en dus geld
Maar goed, het is nog speelbaar en wie weet komt er nog een patch uit.
Blijkbaar doe je meerdere dingen fout. Je gaat behoorlijk snel naar een baas toe maar als je de spirits nog niet kan gebruiken betekend dat dat je nog een heel groot stuk van Limegrave niet hebt ontdekt of gespeeld. Je moet nog iemand tegenkomen die je helpt voor die spirits.swoutr schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:29:
[...]
Ik heb 3 summon spirits maar kan er geen enkele activeren. Doe ik iets fout?
En gaat met een andere class dan de warrior. Dus samurai of hero het verschil maken denk je?
Begrijp goed dat Margit eigenlijk een soort van Eindbaas is van dat gebied. Dus die zou je eigen pas “moeten” verslaan als je Limegrave zo goed als uitgespeeld hebt, inclusief alle dungeons, fieldbosses etc.
ik zou me er niet te veel zorgen om maken. als het echt zo erg is dan zou het echt wel wat meer naar voren zijn gekomen denk ik. Verschillende video reviews gezien gisteren en die halen het wel aan, maar het lijkt wel mee te vallen.Welja schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:57:
[...]
Bij andere Youtuber zou ik dat ook denken. ACG is echter een behoorlijk correcte reviewer die zelfs op 3 systemen test.
Maar goed, het is nog speelbaar en wie weet komt er nog een patch uit.
PS5 schijnt gewoon prima te draaien, dus lijkt me een kwestie van tijd voordat ze het voor elkaar hebben op PC. maak ik me bij From niet zo veel zorgen over.
en voor de mensen die hem nu al spelen, hoe? lucky delivery of xbox timezone hack
Wachten tot morgen en na er een goede slaap beginnen.ntzv schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:01:
Wat gaan jullie allemaal doen? wachten tot midnight? of lekker slapen en morgenvroeg spelen.
en voor de mensen die hem nu al spelen, hoe? lucky delivery of xbox timezone hack
Ik ook. hoe veel zin ik er ook in heb, denk dat die nachtelijke praktijken toch vooral zijn weggelegd voor de wat jongere spelers onder ons. Ik waardeer mijn slaap en morgenvroeg gewoon meteen aan de bak!Bazziek schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:03:
[...]
Wachten tot morgen en na er een goede slaap beginnen.
ECHT veel zin in. niet normaal
(hij zal wel winnen)
Hier een early look op de pc en console performance van Digital Foundry:
https://www.eurogamer.net...ormance-first-impressions
38 jaar, 2 kids van 2 en 3, fulltime sales job van 55 uur gemiddeld.....en geprezen met het feit dat 5 a 6 uurtjes slaap meer als zat is 🙏🙏🙏 Dus ja....dit weekend volle bak door s'nachts. Scheelt overigens wel dat ik er niet bij drink maybentzv schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:05:
[...]
Ik ook. hoe veel zin ik er ook in heb, denk dat die nachtelijke praktijken toch vooral zijn weggelegd voor de wat jongere spelers onder ons. Ik waardeer mijn slaap en morgenvroeg gewoon meteen aan de bak!
[ Voor 8% gewijzigd door ArnoldSmiley op 24-02-2022 20:11 ]
Dat zijn die blauwe lichtstralen geloof ik he? want het gaat helemaaaaal mis haha.Greatsword schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:40:
[...]
Nee PS5, maar de Netwerk Test heb ik uitgebreid gespeeld op de PS4 Phat.
[...]
Hahaha, dat is toch juist het mooie. Gewoon lekker rond dwalen in het begin. Als je goed kijkt zie je ook hier en daar van die Ray of lights met suggesties van waar je heen moet/kan.
Ik geef niet op maar de lat ligt wel hoog hoor
*Edit dom hehe dat was mn beacon, je bedoeld dus de gouden stralen van de Erd Tree bedankt dat wist ik niet ik ga er nu eens een volgens want ehmmmm lastig hoor
[ Voor 13% gewijzigd door robzzzzzzzz op 24-02-2022 20:14 ]
Hehehe zelfde hier. Ook al reken ik mijzelf relatief 'jong', heb ik gewoon geen zin om in de verleiding te komen en dan langer door te spelen dat ik eigenlijk wilde. Nee nee, morgen vroeg op, kopje koffie, croissantje, Elden Ring. Breakfast of championsntzv schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:05:
[...]
Ik ook. hoe veel zin ik er ook in heb, denk dat die nachtelijke praktijken toch vooral zijn weggelegd voor de wat jongere spelers onder ons. Ik waardeer mijn slaap en morgenvroeg gewoon meteen aan de bak!
Het gaat uiteindelijk niet om de graphics maar de gameplay. dat is het allerbelangrijkste. die schijnt bij deze game zo goed te zijn dat je soms wat imperfecties voor lief neemt.
en daarnaast lijkt het echt wel allemaal mee te vallen. Men valt tegenwoordig wel heel snel op wat technische imperfecties.
ik zal het morgen mee maken maar ik verwacht toch echt dat dit wel een heel bijzonder avontuur gaat worden
I pitty the fools who took my game-station.....
100x dood gaan is geen probleem. 1x die boss neer meppen die je al 10x bijna had liggen, maakt het het allemaal waard!Ulti23 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:56:
Heb hem ook al gepreload, ben een souls noob maar dit lijkt echt te mooi om waar te zijn. Durf ik er wel aan te beginnen? Lees hier al verhalen van hopeloos verdwaald, geen idee waarheen... We gaan het morgen maar eens rustig bekijken allemaal, klaar om you died meerdere malen in beeld te zien 🙈
Zou gewoon voor de requirements gaan, dan zit je sowieso goed. Even door pakken, dat loont hartstikke erg.stickfiguur schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:55:
Ik heb inmiddels ongeveer 4 uurtjes gespeeld en het is echt gaaf. Ik heb wel een vraag, ik begrijp dat je door een wapen two handed te gebruiken je de stats requirement een stukje kan verlagen. Mijn vraag is dan hoeveel minder stats heb ik nodig? Ik heb nu een zwaard met 19 str en 16 dex als requirements gevonden, als ik two handed gebruik hoeveel heb ik dan minstens nodig op mn wretch?
Ik deel je mening helemaal, zo lang de gameplay goed is, zal dit alle performance problemen overschaduwen.ntzv schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:51:
En aan de andere kant van het spectrum. stel dat het qua framerate allemaal niet perfect is. Denk aan BOTW, denk aan Bloodborne. die waren ook allemaal bij lange na niet stabiel.
Het gaat uiteindelijk niet om de graphics maar de gameplay. dat is het allerbelangrijkste. die schijnt bij deze game zo goed te zijn dat je soms wat imperfecties voor lief neemt.
en daarnaast lijkt het echt wel allemaal mee te vallen. Men valt tegenwoordig wel heel snel op wat technische imperfecties.
ik zal het morgen mee maken maar ik verwacht toch echt dat dit wel een heel bijzonder avontuur gaat worden
fredpret schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:59:
[...]
Zou gewoon voor de requirements gaan, dan zit je sowieso goed. Even door pakken, dat loont hartstikke erg.
[...]
Ik deel je mening helemaal, zo lang de gameplay goed is, zal dit alle performance problemen overschaduwen.
:strip_exif()/f/image/cuhjlqrycTui9gl0utDDdXUJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Performance is erg goed op performance mode, heel soms 56 meestal stabiel 60 en behalve de shadows is er weinig verschil met quality.
Pop in valt ook reuze mee.
Ik irriteer me altijd mateloos on de hoeveelheid tijd die deze content creators ook nodig hebben om tot hun punt te komen. Een video van ruim 6 minuten wat ook makkelijk in 2 had gekund. Maar inderdaad alles voor de clicks...ntzv schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:54:
[...]
ik hecht niet zo veel waarde aan zulke video's. als het grote gros het afdoet als minor zie ik dit gewoon als iemand die door het zo te brengen op zoek is naar clicks en dus geld
Welk platform?robzzzzzzzz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:24:
[...]
[Afbeelding]
Performance is erg goed op performance mode, heel soms 56 meestal stabiel 60 en behalve de shadows is er weinig verschil met quality.
Pop in valt ook reuze mee.
ACG is zeker langdradig. Moet je zijn Walking de Walk video's eens zien. De man neerzetten als de gemiddelde clickbait youtuber klopt niet. Daar maakt hij te goede content voor.Kupauw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:54:
[...]
Ik irriteer me altijd mateloos on de hoeveelheid tijd die deze content creators ook nodig hebben om tot hun punt te komen. Een video van ruim 6 minuten wat ook makkelijk in 2 had gekund. Maar inderdaad alles voor de clicks...
Nog een klein uurtje!
YouTube's algoritme prefereert lange video's.Kupauw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:54:
[...]
Ik irriteer me altijd mateloos on de hoeveelheid tijd die deze content creators ook nodig hebben om tot hun punt te komen. Een video van ruim 6 minuten wat ook makkelijk in 2 had gekund. Maar inderdaad alles voor de clicks...
Alleen ervaring met steam. Meestal in en rond de minuut. Soms moet je steam ff restarten.Ambition88 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 23:34:
Normaal speel ik pas de volgende dag, maar ik moet nu gewoon ffe paar uurtjes spelen. Hoe gaat dat met die midnight release, is het vaak ook echt altijd om 00.00? ik zit er klaar voor!
Altijd gelijk om 12 uur speelbaar!Ambition88 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 23:34:
Normaal speel ik pas de volgende dag, maar ik moet nu gewoon ffe paar uurtjes spelen. Hoe gaat dat met die midnight release, is het vaak ook echt altijd om 00.00? ik zit er klaar voor!
Staat het bier en de spreekwoordelijke popcorn al klaar?
Net burgerking op dus kan er tegenaanrobzzzzzzzz schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 23:52:
[...]
Altijd gelijk om 12 uur speelbaar!
Staat het bier en de spreekwoordelijke popcorn al klaar?....8 minutes to go.
[ Voor 9% gewijzigd door Ambition88 op 24-02-2022 23:53 ]
I pitty the fools who took my game-station.....
Gelukkig gaat ie wel met 160 MB/s. Dat is toch sneller dan met 100 opnieuw downloaden, daar had ik nog over nagedacht ghehe
Volgens mij zit die patch er automatisch al bij, is alleen voor review exemplaren apart downloaden van day one patches. 49.9GB Version 2.0.2.0Ambition88 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 23:52:
[...]
Net burgerking op dus kan er tegenaanEerst nog ffe die nieuwe patch binnen harken als het goed is.
Wel een zooi framedrops hier op PC, zoals door iemand eerder gezegd bij nieuwe locaties ed. Maar hopelijk patchen ze dat nog. Zodra een gebied is ingeladen zit ik wel op 60 fps en zijn de controls behoorlijk smooth.
Ik speel als Wrech en ben al een paar keer flink in de pan gehakt door niets vermoedend een hoek om te lopen en door een boslike figuur tegen te komen. Erg tof
Echt een geweldige game!, maar super slechte optimalizatie voor PC en op mn Series X zou het eigenlijk ook vloeiend moeten kunnen op 60 fps en quality mode.khodamn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 01:36:
Hier ook af en toe frame drops. Van 60 naar 50. Speel op 4K, HDR en alles op max.
Maarja maar een klein smetje op een hele mooie game! hopelijk patchen ze dit in de toekomst.
Betreft de performance: Super slecht zou ik die zeker niet noemen!
Ik speel op 1440p met een GTX1070 + 3700X, settings op high. Dat is toch een relatief oude GPU die een stuk meer pixels te verwerken krijgt dan op 1080p. Indoor haal ik 60 fps lekker soepel, outdoors rond de 50, sommige plekken 40, en inderdaad wel wat framedrops nu en dan. True, dat haalt mij er soms een beetje uit maar met een beetje geluk wordt dat nog glad gestreken met een patch of GPU drivers. Ik moet nog wat zoeken naar de ideale settings, maar al met al ben in zeker niet ontevreden over de performance.
Toch ook maar eens kijken of ik nog wat extra %'tjes uit die 1070 kan overclocken ;P
[ Voor 8% gewijzigd door Koepie op 25-02-2022 02:35 ]
Ik bedoel het ook meer in de zin van dat de art style prachtig is, maar deze engine en kwaliteit van de graphics buiten de waanzinnig mooie art style zou toch eigenlijk bijvoorbeeld op jou specs als een zonnetje moeten draaien op 60 fps en daarboven en op de current gen consoles ook.Koepie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 02:30:
Ik heb ook even een paar uurtjes op de PC gespeeld. Vet:) Als ervaren DS/BB speler ben ik de echte uitdaging nog niet tegengekomen, maar ik heb dan ook lekker mijn tijd genomen.
Betreft de performance: Super slecht zou ik die zeker niet noemen!
Ik speel op 1440p met een GTX1070 + 3700X, settings op high. Dat is toch een relatief oude GPU die een stuk meer pixels te verwerken krijgt dan op 1080p. Indoor haal ik 60 fps lekker soepel, outdoors rond de 50, sommige plekken 40, en inderdaad wel wat framedrops nu en dan. True, dat haalt mij er soms een beetje uit maar met een beetje geluk wordt dat nog glad gestreken met een patch of GPU drivers. Ik moet nog wat zoeken naar de ideale settings, maar al met al ben in zeker niet ontevreden over de performance.
Toch ook maar eens kijken of ik nog wat extra %'tjes uit die 1070 kan overclocken ;P
Nu bij de 7de mini dungeon in Limgrave al de hele dag aan het genieten
Vind dat je tot nu toe kwa uitdaging echt gelijk hebt , Ben nog niet aan een main boss toegekomen pathfinding was wel even wennen eerst, maar kwa gevechten maken de summons het tot nu toe best easy.
[ Voor 7% gewijzigd door robzzzzzzzz op 25-02-2022 02:41 ]
Nu naar bed met zere handen🤡
#Nolife
[ Voor 1% gewijzigd door Geronimous op 02-03-2022 17:21 ]
daar gaan we dan!
Rise Ye Tarnished!
Groot verschil? Dat is dan wel weer jammer, was toch ook wel 1 van de redenen waarom de game mij zo pakte.Smok3yNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 06:15:
Aii ik vind de graphics op de ps5 niet heel erg mooi... Even wennen als je de Demon Souls remake gewend bent.
Vond Demon Souls 1 van de leukste games van de laatste jaren, dus ga Elden Ring zeker aanschaffen.
Ik ga elke gameplay video nu vermijden
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
dat was al bekend, alleen werd dat niet echt gepromoot, bij networktest dacht ik al oei.Smok3yNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 06:15:
Aii ik vind de graphics op de ps5 niet heel erg mooi... Even wennen als je de Demon Souls remake gewend bent.
maar ja, open world, tis niet allemaal zo rooskleurig.
liefde maakt blind principe.
maar niks om over te treuren, als de gameplay maar goed is, maar ook zie ik daar al wel aparte beslissingen.
GiTS
Tsja toch wel vind ik...kwdtje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 06:55:
[...]
Groot verschil? Dat is dan wel weer jammer, was toch ook wel 1 van de redenen waarom de game mij zo pakte.
Vond Demon Souls 1 van de leukste games van de laatste jaren, dus ga Elden Ring zeker aanschaffen.
Als je de game op graphoc mode zet lijkt het wel of je op 10 frames per second speelt.
Op performance mode is de framerate stukken beter maar heb ik nog zoiets van hmmm...
Het is niet echt slecht, maar valt tegen vergeleden DS remake.
Zeker mee eens.reaL_G schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:16:
[...]
dat was al bekend, alleen werd dat niet echt gepromoot, bij networktest dacht ik al oei.
maar ja, open world, tis niet allemaal zo rooskleurig.
liefde maakt blind principe.
maar niks om over te treuren, als de gameplay maar goed is, maar ook zie ik daar al wel aparte beslissingen.
Van die allereerste leek het mij sterk de bedoeling dat je het loodje legt. Maar ik ga het meemaken, besloten toch opnieuw te starten met een Vagabond dit keer, vanwege zijn uitrusting. Had er net geen uurtje in dus geen probleem. Hopelijk dat ik vanavond er even tegen aan kan.khodamn schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:29:
Het is nog erger als je Sekiro gewend bent. Tutorial boss heeft meteen gehakt van me gemaakt😅
Iedereen die zometeen of straks aan de slag gaat, enjoy!!
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Waar was je mee begonnen? Hier nog steeds twijfel tussen vagabond en samurai.snmght schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:37:
[...]
Van die allereerste leek het mij sterk de bedoeling dat je het loodje legt. Maar ik ga het meemaken, besloten toch opnieuw te starten met een Vagabond dit keer, vanwege zijn uitrusting. Had er net geen uurtje in dus geen probleem. Hopelijk dat ik vanavond er even tegen aan kan.
Hier duurt nog wel even voordat me post komt. De collectors editie komt wel in de ochtend maar die blijft dicht 😉👍
Toen ik die zag kreeg ik flashbacks naar die tutorial boss in DS3, hoe moet ik dat aanpakken als wretch dacht ik. Het duurde maar een paar seconde of die vraag werd voor me beantwoord haha. Krijg je iets speciaals als je die toch verslaat?snmght schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:37:
[...]
Van die allereerste leek het mij sterk de bedoeling dat je het loodje legt. Maar ik ga het meemaken, besloten toch opnieuw te starten met een Vagabond dit keer, vanwege zijn uitrusting. Had er net geen uurtje in dus geen probleem. Hopelijk dat ik vanavond er even tegen aan kan.
Verder wat betreft de performance/graphics op de XSX, vooralsnog (circa 5 uurtjes gespeeld) is het allemaal dikke prima. Ik heb geen last gehad van de FPS drops die ik (denk ik) wel gehad heb. Veel plezier aan iedereen die het avontuur vandaag gaat starten!
[ Voor 15% gewijzigd door stickfiguur op 25-02-2022 08:00 ]
Slecht geport... tevens heb ik screen tearing wat je niet uit kan zetten in settings.
Draai hem op max 3080ti.
Verder topgame ongetwijfeld, maar het feit dat dit niet wordt verteld in reviews zegt mij weer genoeg..
Verwijderd
Daarom moet je ook kijken naar ACG.shakespeare schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:20:
weer bewijs dat reviews kut zijn tegenwoordig, geen woord genoemd over de input controller op pc.. de buttons van controller zie je overal op pc versie je heb geen idee wat ok is op de KBM.
Slecht geport... tevens heb ik screen tearing wat je niet uit kan zetten in settings.
Draai hem op max 3080ti.
Verder topgame ongetwijfeld, maar het feit dat dit niet wordt verteld in reviews zegt mij weer genoeg..
Rond de 22:00
Nou flink bezig geweest.robzzzzzzzz schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 05:50:
Alle 8 eerste mini dungeons gecleared, & Tree sentinel en Margit geveld.... weer flink hooked😄
Nu naar bed met zere handen🤡 #Nolife[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe is hij qua moeilijkheidsgraad ?
Bv Sekiro was voor mij niet te doen.
Had eerst de hero, ben wel van STR characters maar ik vind die bijl toch wel tegenvallen en mis reach. Vagabond heeft dat met de halberd en een longsword werkt ook prettig. Heeft ook een 100% physical block, heeft Hero niet.k1978 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:51:
[...]
Waar was je mee begonnen. Hier nog steeds twijfel tussen vagabond en samurai.
Hier duurt nog wel even voordat me post komt. De collectors editie komt wel in de ochtend maar die blijft dicht 😉👍
Oké bedankt voor de uitleg. Nu neig ik weer meer naar vagabond 😂snmght schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:35:
[...]
Had eerst de hero, ben wel van STR characters maar ik vind die bijl toch wel tegenvallen en mis reach. Vagabond heeft dat met de halberd en een longsword werkt ook prettig. Heeft ook een 100% physical block, heeft Hero niet.
Ik denk dat ik het topic voorlopig mijdt tot ik de game zelf kan spelen.
Wel goed om te lezen dat het spel zo bevalt!
Smaakt iig naar meer!
Ik heb niet veel pagina's terug gelezen (ook voor de spoilers) maar is er een Tweakers discord + een Multiplayer wachtwoord? Ik weet nog niet of ik veel co-op (als in ik die iemand summon) ga spelen, maar wil me wel beschikbaar stellen om mede Tweakers te helpen
Ah ik ben niet de enige. Ik had m'n Xbox controller voor de zekerheid al volledig ge-unpaired want ik dacht, dit kan niet kloppen. Alleen al bij de tekst tijdens het accepteren van voorwaarden: "Console", gingen alarmbellen af. Erg jammer voor de PC-gamers onder ons.shakespeare schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:20:
weer bewijs dat reviews kut zijn tegenwoordig, geen woord genoemd over de input controller op pc.. de buttons van controller zie je overal op pc versie je heb geen idee wat ok is op de KBM.
Draai hem op max 3080ti.
Qua inputs was dit volgens mij benoemd door ACG, maar had dit wel voorbij zien komen. Alsnog niet echt heel goed, ben het daar met je eens. Maar screentearing kan je fiksen via Nvidia software, had dat laatst ook met DS3 toen ik daar weer een run deed.shakespeare schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:20:
Draai hem op max 3080ti.
Zie deze video, als je zelfde instellingen doet zou dit het moeten oplossen. Hoop dat je alsnog veel plezier er aan kan beleven!
eens... maar geen enkele grote review site benoemd dit.. die spelen dus allemaal op console? dit is echt een lachertje.. zit nog steeds te prutsen met de controlsfredpret schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:59:
[...]
Qua inputs was dit volgens mij benoemd door ACG, maar had dit wel voorbij zien komen. Alsnog niet echt heel goed, ben het daar met je eens. Maar screentearing kan je fiksen via Nvidia software, had dat laatst ook met DS3 toen ik daar weer een run deed.
Zie deze video, als je zelfde instellingen doet zou dit het moeten oplossen. Hoop dat je alsnog veel plezier er aan kan beleven!
Dat lijkt me bijna van wel. Hoop dat ze dit gauw fiksen. Ik heb hem net opgestart en nu beetje kloten in Character creation screen. Controls moet wel echt gefikst worden, ik heb gelukkig controller, maar alsnog.shakespeare schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:04:
[...]
eens... maar geen enkele grote review site benoemd dit.. die spelen dus allemaal op console? dit is echt een lachertje.. zit nog steeds te prutsen met de controls![]()
![]()
Succes in ieder geval, hoop dat screentearing gefikst voor je is. Hoop zelf dat niet tegen te komen.
ik heb ook kleine frame drops... wacht maar tot je markers moet zetten op de map. niet te doen met KBM. zit te twijfelen of ik even een xbox controller aanschaffredpret schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:08:
[...]
Dat lijkt me bijna van wel. Hoop dat ze dit gauw fiksen. Ik heb hem net opgestart en nu beetje kloten in Character creation screen. Controls moet wel echt gefikst worden, ik heb gelukkig controller, maar alsnog.
Succes in ieder geval, hoop dat screentearing gefikst voor je is. Hoop zelf dat niet tegen te komen.
Xbox controller is zeker de moeite waard, kan ik je heel erg aanraden. Super comfortabel ding, speelt ook erg fijn met dit soort games.shakespeare schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:16:
[...]
ik heb ook kleine frame drops... wacht maar tot je markers moet zetten op de map. niet te doen met KBM. zit te twijfelen of ik even een xbox controller aanschaf
ik heb het gevonden binnen settings kan je ingame input aanpassen naar keyboard & mouse.. dit veranderd de controls in game naar KBMfredpret schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:08:
[...]
Dat lijkt me bijna van wel. Hoop dat ze dit gauw fiksen. Ik heb hem net opgestart en nu beetje kloten in Character creation screen. Controls moet wel echt gefikst worden, ik heb gelukkig controller, maar alsnog.
Hopelijk krijgt de pc versie snel wat aandacht.
Wat in veel reviews staat kan ik me wel in vinden, het voelt en speelt gewoon heel erg als DS4. Alleen de open world geeft het een hele nieuwe laag en gevoel van avontuur. Ben tot een baas gekomen, die hakte me in anderhalve seconde in de pan en toen ben ik maar gaan werken.
vanmorgen al zo'n 3 uurtjes er op zitten op steam.Frozen-North schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:47:
59% positief op Steam..
Hopelijk krijgt de pc versie snel wat aandacht.
maar tot nu toe wel wat lichte stutter gemerkt, maar zeker niet onspeelbaar en valt reuze mee hier!
(3080 / ryzen 5800x) alles op high
Demon’s souls is door Bluepoint gemaakt en die hebben een eigen engine. FromSoftware gaf al aan dat hun prio niet lag bij graphics. En voor een open world vind ik het er prima uit zien.Smok3yNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 06:15:
Agreed. Maar ik merkte dus wel dat ik sprinten niet kon remappen of ik heb er overheen gekeken. Dat vond ik wel jammer, wilde dat graag naar LS zetten.fredpret schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:33:
[...]
Xbox controller is zeker de moeite waard, kan ik je heel erg aanraden. Super comfortabel ding, speelt ook erg fijn met dit soort games.
Wel actie / springen omgeruild.
Heb het equipped maar lijkt geen effect te hebben.
Kan je sprinten? Heb het gisteren bijna 3 uur gespeeld maar heb niet gesprint. Dacht nog wel een paar keer tijdens het afleggen van de langere afstanden dat sprinten wel een goede toevoeging zou zijn. Zal wel compleet over die knop heen hebben gekeken.snmght schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:22:
[...]
Agreed. Maar ik merkte dus wel dat ik sprinten niet kon remappen of ik heb er overheen gekeken. Dat vond ik wel jammer, wilde dat graag naar LS zetten.
Het is overigens de eerste keer dat ik dit type spel speel. Na alle berichten verwachtte ik wel al een moeilijk spel, en dit bleek ook zeker waar. De tutorial in het begin ging nog wel, maar eenmaal in de open wereld bleek het nog geen goed idee te zijn om meteen de grote vijanden aan te pakken. Denk eerlijk gezegd dat het ook niet de bedoeling is om meteen die grote gast op het paard proberen te verslaan, maar toch bleef ik het proberen. Na bijna een uur proberen het toch maar opgegeven. Had hem een aantal keer echt bijna verslagen, maar een onoplettend moment en je bent weer dood. Nu maar eerst met een boog hieromheen en andere gebieden verkennen.
Eerste indruk is heel positief. Performance op de Series X heb ik ook niks over te klagen.
Nouja een lafhartig sukkeldrafje maar wel iets vlotter dan gewoon lopen. Of verzin ik het nu? De rolknop ingedrukt houden iig.
Heb exact hetzelfde gedaan, A-knop is gewoon interactie, punt uit. Zat al te kloten en probeerde er aan te wennen maar dat gaat niet.snmght schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:22:
[...]
Agreed. Maar ik merkte dus wel dat ik sprinten niet kon remappen of ik heb er overheen gekeken. Dat vond ik wel jammer, wilde dat graag naar LS zetten.
Sprinten is altijd rol/B-knop geweest dus dat ben ik wel gewend.
Volgens mij moet je nog een NPC tegenkomen daarvoor, die heb ik nog niet ontmoet. Wel net Torrent gekregen.Smok3yNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:38:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik Ashes of war gebruik?
Man man man, ik ben wel onder de indruk. Anderhalfuurtje gespeeld, erg toffe game tot dusver. 1 Dungeon gedaan, nu beetje wereld verkennen. Performance wise heb ik wel een aantal stutters meegemaakt, voor de rest alles op max settings en smooth 60 fps.
Ligt aan de verkoper, ik ken mensen die hem al hebben. Ik zelf echter niet (had hem van ArgentinaVPNGames)Vinnocchio schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:09:
Iemand die de key voor xbox van Eneba al binnen heeft?
Er zijn ook mails uitgestuurd dat het langer duurt naar sommige mensen (deze zelf ook niet gehad tho)
Ja, zat keurig om 01:00 in mijn mailboxVinnocchio schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:09:
Iemand die de key voor xbox van Eneba al binnen heeft?
No spoilers vwb armor/weapons!
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
-Smok3yNL schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:38:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik Ashes of war gebruik?
[ Voor 3% gewijzigd door Kyojuro op 25-02-2022 20:06 ]
Zet mogelijke spoilers aub tussen spoiler tags, dan kan ieder voor zich bepalen om wel of niet te kijken. Niet iedereen wil vooraf alles al weten