Je hebt gelijk dat dit de relatie niet goed doet.Jeroenneman schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:18:
[...]
Sure, maar het maakt weinig uit wat de TS, jij of een andere persoon er subjectief van vindt. De buurvrouw ervaart overlast, en TS cijfert dat weg met argumenten in de trant van "ik zou er geen last van hebben, dus zij kan er ook geen last van hebben".
Lijkt me gek, zo'n houding als de relatie met de buren goed is voor de rest.
Maar er zijn ook grenzen aan rekening houden met, ik neem aan dat iedereen dat wel beseft.
Je kunt nog zo een goede realaltie met je buren hebben en willen houden maar stel nou dat deze buurvrouw echt een enorme zeurpiet is wat dit betreft. (ik weet niet of ze dat is maar ff voor de discussie) .
Dat ze al wakker wordt van het groeien van het gras van de buren aan de andere kant.
Dan kan de TS nog zo een stille unit plaatsen dan blijft ze er last van houden.
Daarom meten is weten, check zelf wat ze hoort, waar ze last van heeft.
Misschien is het wel de resonantie.
In mijn vorige woning had de buurman een jacuzzi in de tuin staan, ding sloeg met pomp en al om de zoveel tijd aan.
Niet eens een heel hard geluid maar een wel op een bepaalde frequentie dat het in mijn slaapkamer hinderlijk geluid opleverde.
Door de lage toon was het geluid 1 meter verder al bijna niet meer hoorbaar terwijl het weer een meter verder juist weer goed hoorbaar was.
Sinus golf van het geluid.
Misschien is zo iets ook wel hier aan de hand, en kan het dus al effect hebben de unit net een meter opzij te zetten.
Maar dan moet er wel duidelijk zijn wat er gehoord wordt door de buurvrouw.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.