Buurvrouw klaagt over geluid airco

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 109.108 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Topicstarter
The Executer schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:13:
[...]

Jammer dat je dat dan achteraf te horen krijgt :X . Hoop stress en gedoe, achteraf om niets. 1 voordeel: Je kunt nu zelf ook met een gerust hart genieten wanneer je de airco weer eens aan zet zonder 'bang' te hoeven zijn voor reacties oid. Kudo's voor je acties in deze. Een goede buur is beter dan een verre vriend.
Dank je :)
Maar dat was ook het uitgangspunt van de verplaatsing, heb geen zin in scheve gezichten van de buurvrouw, want ik wil nog jaren in goede harmonie naast ze wonen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:02
Slasher schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:55:
"ik had er toch eigenlijk niet zoveel last van"
aaargh! >:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Nou, we hebben er toch een leuk en zinvol topic aan overgehouden. Is ook wat waard ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 15:24
Ik kwam dit onderwerp tegen omdat ik met hetzelfde probleem werd geconfronteerd. Maar dan met dezelfde situatie als hier genoemde buurvrouw. Onze buren hebben ook een airco buiten unit geplaatst op 20cm van onze gemeenschappelijke tuinschutting. Toen het ding aanging leek het of ze iets verderop met onderhoud aan de tramlijn bezig waren. Ik heb een scherp gehoor wat dat betreft en stoor me er aan. Wij slapen ook met het raam open om te ventileren en horen dat ding nu dus ook 's-avonds en 's-nachts draaien. Om warmteoverlast in onze eigen slaapkamer te voorkomen hebben wij al 25 jaar een plafondventilator in onze slaapkamer hangen. En dat werkt uitstekend. Hij gaat alleen in de zomer aan. Ik raad iedereen aan om eerst aan een ventilator te denken in plaats van een airco. En daarnaast hebben deze tips ons heel goed geholpen om tijdens een hittegolf warmteoverlast binnen de perken te houden (zelfs mogelijk om thuis te werken): https://www.milieucentraa...oelen/woning-koel-houden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:15
fredst schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:44:
Ik kwam dit onderwerp tegen omdat ik met hetzelfde probleem werd geconfronteerd. Maar dan met dezelfde situatie als hier genoemde buurvrouw. Onze buren hebben ook een airco buiten unit geplaatst op 20cm van onze gemeenschappelijke tuinschutting. Toen het ding aanging leek het of ze iets verderop met onderhoud aan de tramlijn bezig waren. Ik heb een scherp gehoor wat dat betreft en stoor me er aan. Wij slapen ook met het raam open om te ventileren en horen dat ding nu dus ook 's-avonds en 's-nachts draaien. Om warmteoverlast in onze eigen slaapkamer te voorkomen hebben wij al 25 jaar een plafondventilator in onze slaapkamer hangen. En dat werkt uitstekend. Hij gaat alleen in de zomer aan. Ik raad iedereen aan om eerst aan een ventilator te denken in plaats van een airco. En daarnaast hebben deze tips ons heel goed geholpen om tijdens een hittegolf warmteoverlast binnen de perken te houden (zelfs mogelijk om thuis te werken): https://www.milieucentraa...oelen/woning-koel-houden/
Lijkt me dan echt heel sterk dat ze de 40dB op de erfgrens halen (zoals de huidige norm is). Maar als je het daar verder over wil hebben, zou ik aanraden een eigen topic te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:19

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
fredst schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:44:
Wat ik eigenlijk wil weten is : Heb je iets gedaan met de regelgeving rond geluid van warmtepompen en zo ja wat en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wij slapen met het raam dicht vanwege geluidsoverlast van sjonnies die 's nachts hun uitlaat uitproberen, buurmannen die 's ochteds vroeg hun motor even goed opwarmen, een groep hysterische eksters en rooklucht van rokende buren, etc.
Daarom hebben we dus ook een airco die we precies midden op ons huis hebben gehangen. Gelukkig hebben de buren er geen last van, hij is dan ook erg stil (LG).
Maar mensen die met hun raam open slapen, gaan geluid horen, dat lijkt me toch onoverkomelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:50:
Wij slapen met het raam dicht vanwege geluidsoverlast van sjonnies die 's nachts hun uitlaat uitproberen, buurmannen die 's ochteds vroeg hun motor even goed opwarmen, een groep hysterische eksters en rooklucht van rokende buren, etc.
Daarom hebben we dus ook een airco die we precies midden op ons huis hebben gehangen. Gelukkig hebben de buren er geen last van, hij is dan ook erg stil (LG).
Maar mensen die met hun raam open slapen, gaan geluid horen, dat lijkt me toch onoverkomelijk?
En daar hebben we normen voor. Ik snap best dat mensen niet blij met je zijn als je een airco op een halve meter van hun slaapkamerraam ophangt. Dat kun je eigenlijk gewoon niet maken. Wij wonen naast het ziekenhuis en hier hoor je dus weleens een sirene en zie je weleens blauwe lampen knipperen. Dat is natuurlijk geen vrijbrief voor iedereen om maar een beetje "de aso" uit te gaan hangen.

Denk dat ik maar een sirene in mijn tuin plaats en op willekeurige momenten dat ding even aanzet. Buren moeten maar niet zeuren, die ambulances maken herrie en als je vlakbij het ziekenhuis woont moet je daar maar mee leren leven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Aangezien hier al meerdere topics over lopen (zoeken naar 'geluid airco') was het niet nodig deze uit de krochten van GoT omhoog te schoppen. Vandaar een slotje. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is geen slowchat, geen HK en de reacties mogen allemaal wel een stuk minder polariserend en een stuk meer constructief, ook jegens TS. Voel je de behoefte om een lollige oneliner in te tikken? Ga dan naar Tweakers Huiskamer