Toon posts:

Geluidsoverlast door nieuw groot gezin als buren, help?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:11

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Modbreak:Zullen we dit topic op @pvink zijn situatie houden en niet allerlei terloopse ervaringen posten of er een AWM-topic van maken over hoe de vervolgopvang in NL verloopt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:53
hollandnick schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:49:
maar ik zou toch wel denken dat je enigszins marktwaarde voor je huis moet kunnen krijgen.
Woningbouw zal vast uitgaan van een taxatiewaarde, dat zou de marktwaarde van het huis moeten zijn op het moment. De woningbouw zal echter verwacht ik niet meegaan in een prijs waarbij ook rekening wordt gehouden met (irrationele) overbied oorlogjes die je tegenwoordig ziet in bepaalde regio's. Het zal TS echter vrij staan om het bod van de woningbouw naast zich neer te leggen en het huis op een andere wijze te verkopen.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-03 09:44
Heel vervelend!

Kan er over meepraten. Ik heb een paar jaar terug een jaren 70 woning gekocht naast een gezin met 3 jonge kinderen. Dat is een grote fout geweest, ook ik ervaar constant overlast waardoor ik veel stress en spanning ervaar. Ik hoor alles, de gesprekken heel de dag door, de wc, de douche om 3 uur snachts, de trap, geloop, schuiven noem het maar op. Dit gezin heeft oorspronkelijk een andere cultuur en dat is te merken. Iedereen gaat enorm laat naar bed, vooral die man zit constant in schreeuwmodus (maar dat is dan zijn normale stem blijkbaar)

Ik heb eieren voor mijn geld gekozen, eigenlijk al 1 jaar nadat ik daar gewoond heb. Ik heb toen de beslissing genomen om een nieuwbouwwoning (met in theorie betere geluidsisolatie door ankerloze spouwmuren) te kopen en nu is het bijna zover dat ik hier vertrek :)

Het besef kwam bij mij dat het hier gewoon niet op te lossen was. Aan de ene zijde door het grote en luide gezin, aan de andere kant door de manier waarop dit huis is gebouwd. Doorlopende betonnen vloeren en een massieve tussenmuur geeft alles door.

[Voor 9% gewijzigd door Rudyy op 17-08-2021 10:42]

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:15
@pvink
Is jouw stilte na het bod van afgelopen dinsdag omdat je vakantie bent gaan vieren in de caribean of lig je nog onder je dekens te bibberen van verdriet en onrecht?

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:01
Aanbod hebben ze niet gedaan. Wel opties die verder onderzocht gaan worden d.m.v taxateur en nog een andere interessante optie. Ik wacht nog even juridisch advies af, gesprek met de gemeente (eindelijk) en wat we uberhaupt met onze nieuwe hogere lonen kunnen krijgen. Voordeel is dat ik dit huis met een veel lager loon had kunnen krijgen. Aangezien dit enorm veel energie van mij vergt wacht ik dat allemaal even af en geef jullie een uitgebreide update.

Jullie mogen best weten dat zowel ik als mijn vriendin er goed doorheen zitten. Maar er is in de verte licht in de tunnel.

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
pvink schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:17:
Aanbod hebben ze niet gedaan. Wel opties die verder onderzocht gaan worden d.m.v taxateur en nog een andere interessante optie. Ik wacht nog even juridisch advies af, gesprek met de gemeente (eindelijk) en wat we uberhaupt met onze nieuwe hogere lonen kunnen krijgen. Voordeel is dat ik dit huis met een veel lager loon had kunnen krijgen. Aangezien dit enorm veel energie van mij vergt wacht ik dat allemaal even af en geef jullie een uitgebreide update.

Jullie mogen best weten dat zowel ik als mijn vriendin er goed doorheen zitten. Maar er is in de verte licht in de tunnel.
Probeer je voor te bereiden, misschien zelf ook een taxatie laten uitvoeren voor als ze met een bod komen. Hoop echt dat er een goede oplossing voor je komt, succes.

• pvink
Update: Alle instanties inclusief de buren hebben aangegeven akkoord te gaan met een nieuwe grotere woning (3 kleine geschakeldewoningen) en een aparte woning voor de 3 oudste. _/-\o_ De nieuwe locatie voor het grotendeel van het gezin is verre van ideaal voor de omwonende maar dat zal mij inmiddels een worst schelen. Wanneer hun in september écht vertrekken zijn zal ik jullie nog de rest van het verhaal vertellen.

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
pvink schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:53:
Update: Alle instanties inclusief de buren hebben aangegeven akkoord te gaan met een nieuwe grotere woning (3 kleine geschakeldewoningen) en een aparte woning voor de 3 oudste. _/-\o_ De nieuwe locatie voor het grotendeel van het gezin is verre van ideaal voor de omwonende maar dat zal mij inmiddels een worst schelen. Wanneer hun in september écht vertrekken zijn zal ik jullie nog de rest van het verhaal vertellen.
Van harte, maar ruim 2 jaar verder, ik zou geestelijk kapot zijn denk ik, hoe heb je dat volgehouden. Ik hoop dat de nieuwe bewoners wel ok zijn, sterkte ermee.

En inderdaad verplaatsen van het probleem, overlastgevers moeten aangepakt worden, gewoon ergens in een zeecontainer onderbrengen ver bij anderen vandaan. Nu gaan anderen helaas ervaren wat jij hebt doorstaan.

[Voor 13% gewijzigd door Scuderia110 op 05-08-2022 22:09]

• pvink
Scuderia110 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:07:
[...]

Van harte, maar ruim 2 jaar verder, ik zou geestelijk kapot zijn denk ik, hoe heb je dat volgehouden. Ik hoop dat de nieuwe bewoners wel ok zijn, sterkte ermee.

En inderdaad verplaatsen van het probleem, overlastgevers moeten aangepakt worden, gewoon ergens in een zeecontainer onderbrengen ver bij anderen vandaan. Nu gaan anderen helaas ervaren wat jij hebt doorstaan.
Het heeft veel gescheeld dat de winter relatief rustig was en dat we vaker weg waren. En de belofte van de gemeente dat we elke keer over 1 maand meer te weten kregen. De gemeente heeft dat trucje bijna een jaar met ons gespeeld. Dus dat heeft ons ook constant hoop gegeven.
Maar dit alles gaan we zeer zeker niet nog een keer doen...dan verkoop ik de boel direct.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

BazzH

Kei-goed...

Wacht eerst september nog maar eens af. 9-3 is nog steeds 6 kinderen. De jongste genereren het meeste geluid.

Maar het zal in ieder geval iets minder worden.

Think smart........ Act stupid........

• pvink
BazzH schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:33:
Wacht eerst september nog maar eens af. 9-3 is nog steeds 6 kinderen. De jongste genereren het meeste geluid.

Maar het zal in ieder geval iets minder worden.
Iedereen vertrekt in september ;) _/-\o_

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

pvink schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:05:
[...]

Iedereen vertrekt in september ;) _/-\o_
Weet je ook al wat ze met de woning gaan doen? Hij kan waarschijnlijk "redelijk eenvoudig" weer gesplitst worden in 2 normale woningen. Ik ben vroeger weleens bij iemand op bezoek geweest in zo'n begeleide woonvorm in een dubbel woonhuis. 2 deuropeningen dichtmaken en het waren weer 2 normale huizen. Je zou dan binnen waarschijnlijk nog wel wat willen verbouwen, maar dat is allemaal relatief simpel.

Maarja, bij begeleid wonen heb je dus "begeleiding" en dat betekent dat er altijd iemand is die een oogje in het zeil houdt. Daar waren eigenlijk nooit problemen met de buurt. Maar als je er een uit de hand gelopen probleemgezin in zet, dan geloof ik direct dat dat voor de omgeving een enorme last is.

[Voor 21% gewijzigd door BazzH op 06-08-2022 12:49]

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bedankt voor de update. Ik herinner me dit gelezen te hebben vorig jaar. Wat een ellende, maar uiteindelijk heb je het volgehouden en is er nu een goed vooruitzicht!

• pvink
BazzH schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:47:
[...]

Weet je ook al wat ze met de woning gaan doen? Hij kan waarschijnlijk "redelijk eenvoudig" weer gesplitst worden in 2 normale woningen. Ik ben vroeger weleens bij iemand op bezoek geweest in zo'n begeleide woonvorm in een dubbel woonhuis. 2 deuropeningen dichtmaken en het waren weer 2 normale huizen. Je zou dan binnen waarschijnlijk nog wel wat willen verbouwen, maar dat is allemaal relatief simpel.

Maarja, bij begeleid wonen heb je dus "begeleiding" en dat betekent dat er altijd iemand is die een oogje in het zeil houdt. Daar waren eigenlijk nooit problemen met de buurt. Maar als je er een uit de hand gelopen probleemgezin in zet, dan geloof ik direct dat dat voor de omgeving een enorme last is.
Die vraag ga ik maandag aan de woonvereniging stellen. De verbouwing van dit huis lijkt mij wat moeilijker maar is niet onmogelijk. Ik wil dat ze wel duidelijk gaan voorstellen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:53
Goed nieuws, wel jammer dat schijnbaar het probleem niet opgelost wordt, maar slechts verlegd zodat anderen er nu last van gaan ondervinden.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-03 21:54
Krijgen ze gewoon een woning?

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:11
Tja, in bepaalde culturen blijven kinderen net zolang op als de volwassenen.

Voor overlastgevers moet er gewoon een 'three strikes and you're out' systeem komen. Na drie keer nog steeds overlast, wegwezen.

Ik heb in het verleden ook een tokkie buurman gehad die allerlei gespuis over de vloer had midden in de nacht. Keiharde muziek, geschreeuw, drugsgebruik... Maar een overlastgever is beter beschermd in Nederland dan een slachtoffer. Uiteindelijk is 'ie eruit gezet omdat 'ie een lange gevangenisstraf moest uitzitten.

• pvink
Ja, 9 man een nog grotere woning (3 geschakelde kleine woningen die doorverbonden zijn. En de 3 ouderen een aparte woning).
P-Rock schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:02:
Tja, in bepaalde culturen blijven kinderen net zolang op als de volwassenen.

Voor overlastgevers moet er gewoon een 'three strikes and you're out' systeem komen. Na drie keer nog steeds overlast, wegwezen.

Ik heb in het verleden ook een tokkie buurman gehad die allerlei gespuis over de vloer had midden in de nacht. Keiharde muziek, geschreeuw, drugsgebruik... Maar een overlastgever is beter beschermd in Nederland dan een slachtoffer. Uiteindelijk is 'ie eruit gezet omdat 'ie een lange gevangenisstraf moest uitzitten.
Het ergste is dat nu met de vakantie het jongste gehandicapte kind moet wel naar school. Maar het gehele gezin is wel tot 2 en soms tot 4 uur wakker in de nacht met al het bijkomend lawaai. Die krijst dus alles bij elkaar als ie weer thuis is.
En zelf hebben ze 3 auto's (van de al 12 in 2 jaar tijd) maar brengen naar school doen ze niet.Die blijven allemaal lekker in bed en trappen dat kind het huis uit voor de taxi. En werken doen ze nog steeds allemaal niet.

[Voor 68% gewijzigd door pvink op 06-08-2022 16:31]

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:27
https://www.destentor.nl/...oornse-woningen~addffecd/

Wordt zo te zien straks eerder regel dan uitzondering.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• pvink
Edit: inloggen geeft het artikel weer

[Voor 5% gewijzigd door pvink op 10-08-2022 16:04]

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28
pvink schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:24:
[...]

Ja, 9 man een nog grotere woning (3 geschakelde kleine woningen die doorverbonden zijn. En de 3 ouderen een aparte woning).

[...]

Het ergste is dat nu met de vakantie het jongste gehandicapte kind moet wel naar school. Maar het gehele gezin is wel tot 2 en soms tot 4 uur wakker in de nacht met al het bijkomend lawaai. Die krijst dus alles bij elkaar als ie weer thuis is.
En zelf hebben ze 3 auto's (van de al 12 in 2 jaar tijd) maar brengen naar school doen ze niet.Die blijven allemaal lekker in bed en trappen dat kind het huis uit voor de taxi. En werken doen ze nog steeds allemaal niet.
Het is goed dat ze vertrekken naast je, maar ze krijgen wel alles weer op een presenteerblaadje aangereikt. Als niemand van die familie wilt werken, dan moet je na een tijdje gewoon zeggen "success en bel ons niet", want dit is niet zielig (maar bewust gekozen).

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-03 10:37
hollandnick schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Dat is allemaal leuk en aardig, maar moet iemand anders zijn trauma moeten zorgen dat je naaste buren er ook een trauma aan over houden? |:( ( de andere buren zijn al uit ellende weg en TS loopt nu met medicatie ) Dat denk ik dus niet. Daarnaast hadden gemeenten/Den Haag het allemaal beter moeten regelen en eventueel containerwoningen moeten opzetten of leegstaande kantoorpanden moeten ombouwen/inregelen. Hier hadden deze mensen dan een tijdje kunnen wonen waarbij er meerdere dagen per week of 1x per week begeleiding bij komt kijken wat de mentale staat van deze mensen is. Als die goedgekeurd worden kunnen ze daarna altijd nog naar een woning verhuizen om mee te draaien in de maatschappij. Dit is dan AZC -> tijdelijke woning met begeleiding -> sociale huurwoning

Maar als een gezin niet kan meedraaien in de maatschappij, waarom moeten anderen daar dan onder lijden? Maar volgens mij gaan we nu behoorlijk offtopic en moeten we TS maar even afwachten wat hij deze week te horen krijgt :X
Ik denk ook niet dat mensen echt kunnen overzien wat een verschil in cultuur er is, en wat voor problemen dat oplevert zonder er echt naast te hebben gewoond. Ik schreef hier al eerder over onze Syrische buren en dat het tegenwoordig best goed ging en we regelmatig het gesprek met ze aangingen. Dat is ook nog steeds zo en het gaat een stuk beter dan bij TS maar je merkt wel echt een groot verschil. Vooral het tot diep in de nacht wakker zijn, het continue naar elkaar schreeuwen, kinderen die niet echt opgevoed worden maar bijvoorbeeld in huis mogen voetballen, in de zomer bijna 24/7 in de tuin leven en daar bijvoorbeeld ook steeds op speaker bellen. Na een tijdje zit dat behoorlijk in je irritatiezone. En als je er dan ook nog lastig een normaal gesprek over kan voeren omdat de buren geen Nederlands of Engels verstaan wordt het wel lastig.

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-03 11:55
Dit klinkt als een 100% exacte beschrijving van mijn buren. En die zijn tocht echt Nederlands (en er valt ook niet mee te praten). Al kan je er ook nog met enige regelmaat een geluidsinstallatie op max. volume aan toevoegen om 'af te blazen' als de kinderen even weg zijn.

Niet om iets af te doen aan het cultuurverschil, maar dit viel me gewoon op omdat de omschrijving zo treffend is. Ik ken een aantal Syriers die echt ontzettend nette mensen zijn.

Asociale debielen heb je dus blijkbaar gewoon overal. En zeker als je muren deelt is het al snel onleefbaar. Mijn gedachte is dat in zulke situaties veel strengere normen mogen gelden.

Waar ik nu ben (buitenwijken ergens in het buitenland) geld een stiltenorm vanaf 22:00 en heb je dus gewoon een probleem als je dat soort dingen flikt. In een vrijstaand huis is dat heerlijk rustig. Zelfs in een appartement met zeer lawaaiige buren kan je in elk geval 's nachts goed doorslapen.

Ik begrijp niet dat we dat in NL niet op meer plaatsen hebben. Zou er heel wat voor over hebben om te wonen in een buurt waar dit geldt.

Niets...

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ahrnuld schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:36:
[...]

Dit klinkt als een 100% exacte beschrijving van mijn buren. En die zijn tocht echt Nederlands (en er valt ook niet mee te praten). Al kan je er ook nog met enige regelmaat een geluidsinstallatie op max. volume aan toevoegen om 'af te blazen' als de kinderen even weg zijn.

Niet om iets af te doen aan het cultuurverschil, maar dit viel me gewoon op omdat de omschrijving zo treffend is. Ik ken een aantal Syriers die echt ontzettend nette mensen zijn.

Asociale debielen heb je dus blijkbaar gewoon overal. En zeker als je muren deelt is het al snel onleefbaar. Mijn gedachte is dat in zulke situaties veel strengere normen mogen gelden.

Waar ik nu ben (buitenwijken ergens in het buitenland) geld een stiltenorm vanaf 22:00 en heb je dus gewoon een probleem als je dat soort dingen flikt. In een vrijstaand huis is dat heerlijk rustig. Zelfs in een appartement met zeer lawaaiige buren kan je in elk geval 's nachts goed doorslapen.

Ik begrijp niet dat we dat in NL niet op meer plaatsen hebben. Zou er heel wat voor over hebben om te wonen in een buurt waar dit geldt.
Bijzonder dat jouw buren geen Nederlands of Engels verstaan, dat maakt het communiceren inderdaad wel lastig.

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:00
Ik zit in een appartement, en heb een gezin van 7 boven mij wonen, die verzaakt hebben een ondervloer onder hun laminaat te leggen.

Buren klagen al jaren, (mijn onderburen hebben ook last hiervan) en hier is nooit iets aan gedaan.

Brave mensen die lief vragen worden meestal genegeerd.

• Iris1234
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-03 10:37
Ahrnuld schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:36:
[...]

Aso’s heb je overal inderdaad. Het lastige vind ik zelf dat het gedrag waar ik last van heb in hun ogen denk ik niet zo asociaal is. Een straat verderop staat ook een sociale huurwoning met statushouders er in, toevallig ook van Syrische afkomst (in de rest van de straat wonen eigenlijk allemaal hele rustige mensen, met ook niet allemaal Nederlandse roots) en daarbij zie ik dezelfde “problemen”. Waar de rest van de straat rond 23.00 wel op bed ligt op een doordeweekse dag of in ieder geval rustig is, zijn deze twee gezinnen nog volop in de weer, o.a. in de tuin en speeltuin. Ik ben niet het type dat hiervoor gelijk naar de woningbouwvereniging gaat maar het gezin elke keer op hetzelfde aanspreken (zoals midden in de nacht tegen de voordeur een voetbal schieten) wordt ook vervelend.

Ik ben 1 keer echt heel erg boos geworden toen de buurman met de boormachine, die hij notabene van mij had geleend, om half 3 in de nacht een gat in de muur ging boren. Dat heeft kennelijk wel indruk gemaakt want hij boort nu alleen nog overdag en komt nu zelfs steeds netjes melden wanneer hij gaat boren. Vandaar dat ik ook niet het idee heb dat het kwade opzet is, het lijkt alsof ze echt niet beseffen dat andere mensen slapen na 23.00 en er last van hebben als iemand dan nog lawaai gaat maken. Pas toen ik ziedend midden in de nacht aan de deur stond, boos tegen de buurman deed en de boormachine uit zijn handen pakte en mee naar huis nam het kwartje viel. Maar zo wil ik helemaal niet om gaan met mijn buren.

Verder zijn we trouwens prima on speaking terms, alleen is het lastige dus wel dat de kinderen vaak moeten vertalen. Of dat het een beetje met handen en voeten gaan. En dat ik ook niet op alle slakken zout wil leggen. Reden dat ik benadruk dat ze vanuit Syrië komen is omdat ik soortgelijke problemen van anderen hoor. Voor mij zit het probleem er vooral in dat ik slecht met de ouders kan communiceren omdat ze de taal niet machtig zijn, en dat ik merk dat ze een heel ander leefritme hebben dan de rest van de straat en kennelijk niet gewend zijn daar rekening mee te houden.

Van mij mag er inderdaad ook best een stiltenorm komen voor na 22.00, ook al vind ik een incidenteel feestje geen probleem. Het probleem is meer dat dit elke avond is. As we speak zit het gezin in de tuin en op speaker te bellen met familie. Ik kan lastig zeggen dat ze niet in de tuin moeten zitten, ook telefoneren kan je lastig verbieden. Dan kan je alleen iets zeggen van de hoeveelheid geluid en dat valt vanavond erg mee. Maar het is in de zomer wel elke avond, en zoals TS beschrijft is zijn overlast nog heel wat erger.

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:26
Wij wonen in een nette nieuwbouw wijk met iets verderop een Turks gezin (en een AZC boot om de hoek, tot nu toe nog geen last van).

Deze mensen hebben we eigenlijk nooit last van, maar je merkt af en toe wel dat opvattingen over sociaal gedrag anders liggen. Ik noem het hele gezin voor de deur laten parkeren (terwijl er 1 plek per woning is), een onderaannemer via onze uitbouw naar die van hen laten lopen zonder overleg vooraf (en een klein kind dat 's middags ligt te slapen) bijv. Geen grote dingen die veel overlast veroorzaken, maar toch iets wat ik opmerkelijk vind en niet zou doen.

Een ander voorbeeld. Ik woonde in een appartementje in China en de herrie ging daar 24/7 door. Een buurvrouw die een pas aangeschaft hondje dagenlang alleen liet met de nodige herrie als gevolg, boven buur die zichzelf Lady Gaga waande en diep in de nacht aan de karaoke ging. Mijn vrouw sliep met doppen en zei er niks over, ik werd gek (kan niet slapen met doppen ook trouwens). Andere cultuur, andere opvattingen.

Ik hoop voor TS dat de nieuwe woning snel werkelijkheid is. Geen rust in je eigen huis kunnen vinden is een nachtmerrie.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Sterkte TS. Ik denk het beste wat je kan doen is blijven melden, melden en nog eens melden. Schakel zoveel mogelijk instanties in.

En voor de mensen die een en ander bagataliseren: 9 kinderen is niet normaal. Gewoon niet. Ja vroeger misschien wel maar nu niet. En ze in een huis proppen wat niet vrijstaand is al helemaal niet

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:29
Deruxian schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:22:
Sterkte TS. Ik denk het beste wat je kan doen is blijven melden, melden en nog eens melden. Schakel zoveel mogelijk instanties in.

En voor de mensen die een en ander bagataliseren: 9 kinderen is niet normaal. Gewoon niet. Ja vroeger misschien wel maar nu niet. En ze in een huis proppen wat niet vrijstaand is al helemaal niet
tja om nou alle statushouders in een vrijstaand huis te laten wonen dan krijg je ook scheve gezichten ;)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wolly schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Bijzonder dat jouw buren geen Nederlands of Engels verstaan, dat maakt het communiceren inderdaad wel lastig.
Zijn punt is denk ik meer dat overlast even goed kan onder inheemse buren.

Op de speaker bellen, trampolines, zwembaden, joelende kinderen, blaffende honden, pruttelende brommers, bbq's, houtkachels, kettingrokers, schreeuwen. Daar hebben syriers geen patent op :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die familie hadden ze nooit binnen moeten laten. Het kost heel veel geld, en veroorzaakt bij veel mensen slapeloze nachten. Een zaak als deze laat het belang zien van 100% opvang in de eigen regio. En ja, er zijn ook Nederlandse tokkie-gezinnen met veel kinderen, maar Nederlandse gezinnen met 9 kinderen zijn gelukkig een zeldzaamheid.

[Voor 46% gewijzigd door SvMp op 06-09-2022 17:17]

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:01:
[...]

Zijn punt is denk ik meer dat overlast even goed kan onder inheemse buren.

Op de speaker bellen, trampolines, zwembaden, joelende kinderen, blaffende honden, pruttelende brommers, bbq's, houtkachels, kettingrokers, schreeuwen. Daar hebben syriers geen patent op :p
Dat klopt. Daarom vind ik het ook onvoorstelbaar dat er nooit zero-tolerance beleid is gevoerd op overlast. Je kunt toch gewoon in een wet opnemen dat je geluidsoverlast veroorzaken verboden is, concreet beschrijven wat het inhoudt en daar straffen opzetten. Wie zwemmen wil, koopt een villa met zwembad, en als dat niet lukt dan ga je naar het gemeentelijke zwembad. In een rijtjeshuis kun je nou eenmaal niet alles.

[Voor 10% gewijzigd door SvMp op 06-09-2022 17:20]

• pvink
Ze zijn sinds maandag helemaal vertrokken!

Alleen hebben ze nog nooit gehoord van echt poetsen, alle rommel opruimen...maar ze zijn in ieder geval weg.
Ze zijn verhuist naar een andere locatie midden in het centrum van de stad waar veel mensen omheen wonen. Een huis naast hun is pas geleden verkocht voor €350-450k en waar nu een jong koppel aan het verbouwen is...ellende en ik heb het met hun te doen. Daarbij ligt er een appartementencomplex naast hun, een hele rij rijtjeswoningen schuinlangs en een winkel tegenover met een privé parkeerplaats die door hun al ingenomen is.
Ze hebben op deze locatie 3 kleine gekoppelde huizen gekregen. Nu komt het....ze krijgen 24/7 begeleiding inwonen in één van die gekoppelde huisjes. Het budget van de gemeente is €100k (volgens de budgethouder).

Voor mij een hoofdstuk om af te sluiten. Ik kan nog heel veel schrijven hierover maar daar heb ik geen zin meer in. Ik ben wel bereid om al jullie vragen te beantwoorden :D

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Eind goed, al goed! Alhoewel... hopelijk krijg je nu wél nette buren. Is de fles champagne al open? *O*

[Voor 5% gewijzigd door stin00 op 30-09-2022 11:19]

• pvink
stin00 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:19:
Eind goed, al goed! Alhoewel... hopelijk krijg je nu wél nette buren. Is de fles champagne al open? *O*
Twee zijn er inderdaad vorige week al opgegaan! Ik heb nog afgesproken er nog eentje te openen met mijn andere buurman, haha :D _/-\o_

• MagniArtistique|IA
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-10-2022
Dit hoort er allemaal bij. In sommige culturen is het heel normaal dat de kids om 11 uur nog op straat lopen en weinig opvoeding genieten. Dat zie je in veel zuid europese culturen bijvoorbeeld ook. Onze overheid is van overtuigd dat massa immigratie de oplossing is voor het vergrijzingsprobleem, dit wordt de komende jaren alleen maar meer.

Bijzonder dat ze syrisch zijn. Syriërs hier in de wijk zijn vaak van goede/welvarende komaf, geassimileerd en spreken doorgaans beter Nederlands dan ikzelf.

Gezien je aangeeft dat ze niet naar school gaan en geen Nederlands spreken misschien veilig thuis of de leerplicht ambtenaar eens bellen.

Verder weinig aan te doen. Maar daar gaat iedereen last van hebben als ik het nieuws mag geloven https://www.nu.nl/binnenl...023-een-huis-krijgen.html.

Fijn dat het drama voor jou voorbij is. Het enige wat je nog kunt om dit soort situaties te voorkomen is flink sparen en in een overwegend blankere wijk met weinig huurhuizen gaan wonen. Of buitenaf.

[Voor 25% gewijzigd door MagniArtistique|IA op 01-10-2022 10:34]

• Kraakhelder
  • Laatst online: 16-03 12:10
MagniArtistique|IA schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:59:
Dit hoort er allemaal bij. In sommige culturen is het heel normaal dat de kids om 11 uur nog op straat lopen en weinig opvoeding genieten. Dat zie je in veel zuid europese culturen bijvoorbeeld ook. Onze overheid is van overtuigd dat massa immigratie de oplossing is voor het vergrijzingsprobleem, dit wordt de komende jaren alleen maar meer.

Bijzonder dat ze syrisch zijn. Syriërs hier in de wijk zijn vaak van goede/welvarende komaf, geassimileerd en spreken doorgaans beter Twents dan ikzelf.

Gezien je aangeeft dat ze niet naar school gaan en geen Nederlands spreken misschien veilig thuis of de leerplicht ambtenaar eens bellen.

Verder weinig aan te doen. Maar daar gaat iedereen last van hebben als ik het nieuws mag geloven https://www.nu.nl/binnenl...023-een-huis-krijgen.html.

Fijn dat het drama voor jou voorbij is. Het enige wat je nog kunt om dit soort situaties te voorkomen is flink sparen en in een overwegend blankere wijk met weinig huurhuizen gaan wonen. Of buitenaf.
Ja, in een blankere wijk voorkom je dat je last van je hebt, inderdaad.
Matig advies.

• MagniArtistique|IA
Kraakhelder schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:07:
[...]
Ja, in een blankere wijk voorkom je dat je last van je hebt, inderdaad.
Matig advies.
In duurdere wijken met meer blanken is gemiddeld genomen het aantal kinderen per huishouden kleiner en staan de huizen verder van elkaar af. Er zijn meer koopwoningen waardoor de kans kleiner is dat het gehuurd wordt door de gemeente en er statushouders geplaatst worden. Daarnaast weet de Nederlander vaak wel wat de sociaal maatschappelijke tijden zijn om te klussen en de kinderen op bed te hebben. Tot slot hoef je daar vaker niet dan wel met handen en voeten mee te communiceren. Allemaal dingen waar TS over viel.

Dus niks mis mee. Mocht je dan toch nog uit willen gaan van de kwade intentie (waarom anders zo’n kortzichtige conclusie trekken uit een heel betoog) dan speciaal voor jou:

Ze zijn niet allemaal zo. Blank is niet beter.

Gerust gesteld zo?

[Voor 55% gewijzigd door MagniArtistique|IA op 01-10-2022 10:09]

• Kraakhelder
MagniArtistique|IA schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:11:
[...]

In duurdere wijken met meer blanken is gemiddeld genomen het aantal kinderen per huishouden kleiner en staan de huizen verder van elkaar af. Er zijn meer koopwoningen waardoor de kans kleiner is dat het gehuurd wordt door de gemeente en er statushouders geplaatst worden. Daarnaast weet de Nederlander vaak wel wat de sociaal maatschappelijke tijden zijn om te klussen en de kinderen op bed te hebben. Tot slot hoef je daar niet met handen en voeten mee te communiceren. Allemaal dingen waar TS over viel.

Dus niks mis mee. Mocht je dan toch nog uit willen gaan van de kwade intentie (waarom anders zo’n kortzichtige conclusie trekken uit een heel betoog) dan speciaal voor jou:

Ze zijn niet allemaal zo. Blank is niet beter.

Gerust gesteld zo?
Zal allemaal best, het is in ieder geval zo dat je ook in een duurdere, blankere wijk, keiharde overlast van je buren kunt hebben. Wat voor onderbuikgevoelens en andere vooringenomen argumenten je er ook bij haalt.

• MagniArtistique|IA
Kraakhelder schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:37:
[...]

Zal allemaal best, het is in ieder geval zo dat je ook in een duurdere, blankere wijk, keiharde overlast van je buren kunt hebben. Wat voor onderbuikgevoelens en andere vooringenomen argumenten je er ook bij haalt.
Zeker! Uitsluiten doe je het natuurlijk nooit. Net als dat gezond leven geen garantie geeft dat je oud wordt. Het maakt de kans wel een stuk groter.

In geval van TS lijkt het met name te gaan om culturele factoren als gezinsgrootte en een ander dagritme. Dat kun je gewoon uit de weg gaan. Als je graag op de zondag bijbeunt ga je immers ook niet in Staphorst wonen.

Vooringenomen argumenten? Dit zijn gewoon demografische gegevens die je overal op kunt zoeken. Welk argument is vooringenomen volgens jou? Weet je zeker dat het niet je eigen onderbuik is die spreekt?

[Voor 27% gewijzigd door MagniArtistique|IA op 01-10-2022 10:04]

• Kraakhelder
MagniArtistique|IA schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:46:
[...]

Zeker! Uitsluiten doe je het natuurlijk nooit. Net als dat gezond leven geen garantie geeft dat je oud wordt. Het maakt de kans wel een stuk groter.

In geval van TS lijkt het met name te gaan om culturele factoren als gezinsgrootte en een ander dagritme. Dat kun je gewoon uit de weg gaan. Als je graag op de zondag bijbeunt ga je immers ook niet in Staphorst wonen.

Vooringenomen argumenten? Dit zijn gewoon demografische gegevens die je overal op kunt zoeken. Welk argument is vooringenomen volgens jou? Weet je zeker dat het niet je eigen onderbuik is die spreekt?
De demografische gegevens allicht. De door jou geschetste gevolgen komen voort uit vooringenomen argumenten. Termen als "massa-immigratie" zijn eigen interpretatie van de werkelijkheid.

• MagniArtistique|IA
Kraakhelder schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:18:
[...]

De demografische gegevens allicht. De door jou geschetste gevolgen komen voort uit vooringenomen argumenten. Termen als "massa-immigratie" zijn eigen interpretatie van de werkelijkheid.
Ach ja is die term zo beladen? Wanneer spreek je van massa(al)? https://www.vandale.nl/gr...enis/massaal#.Yzf6_2RNcWM

Ik was ik de veronderstelling dat het gemiddeld om 50.000 mensen per jaar gaat. Dat is tamelijk massaal. Zeker je bedenkt dat we de huidige bevolking al niet kunnen huisvesten.

Als men het mag hebben over een massale opkomst op het malieveld met 5000 boeren, dan mag ik het toch zeker ook gebruiken bij 50.000 instromers

[Voor 17% gewijzigd door MagniArtistique|IA op 01-10-2022 10:38]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dit hoort er allemaal bij. In sommige culturen is het heel normaal dat de kids om 11 uur nog op straat lopen en weinig opvoeding genieten. Dat zie je in veel zuid europese culturen bijvoorbeeld ook.
Allicht dat mijn opinie in de categorie N=1 valt maar Ik kom al decennia in Italie en Griekenland voor vakanties. Als me daar iets opgevallen is in de houding van ouders & kinderen, ongeacht het tijdstip: je luistert naar pa (of ma) en als dat niet goedschiks kan, dan heb je een probleem.

Dat mogelijk hierdoor het op straat rumoeriger is op tijdstippen dan wat we in NL gewend zijn, dat zal ik zonder meer toegeven. Maar Zuid-Europese culturen zijn geen vrijbrief om er maar op straat een teringzooi van te schoppen; er is wel zeker controle op eigen & elkaars kinderen & "overlast".

Het issue ontstaat pas (vaak) als inderdaad culturen mixen, elkaars gebruiken of gewoontes niet volledig snappen en langzaam maar zeker de grenzen verleggen. Overigens, dat kunnen we als Nederlanders ook heeeel goed elders van onze eigen voordeur als we op vakantie zijn of anderszins en we zijn er nog trots op ook gezien programma's als "Cherso" en aanverwant vertier waar "de Nederlander" over de grens wel even laat zien hoe gezellig / uitbundig we zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MagniArtistique|IA
MAX3400 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:37:
[...]

Allicht dat mijn opinie in de categorie N=1 valt maar Ik kom al decennia in Italie en Griekenland voor vakanties. Als me daar iets opgevallen is in de houding van ouders & kinderen, ongeacht het tijdstip: je luistert naar pa (of ma) en als dat niet goedschiks kan, dan heb je een probleem.

Dat mogelijk hierdoor het op straat rumoeriger is op tijdstippen dan wat we in NL gewend zijn, dat zal ik zonder meer toegeven. Maar Zuid-Europese culturen zijn geen vrijbrief om er maar op straat een teringzooi van te schoppen; er is wel zeker controle op eigen & elkaars kinderen & "overlast".

Het issue ontstaat pas (vaak) als inderdaad culturen mixen, elkaars gebruiken of gewoontes niet volledig snappen en langzaam maar zeker de grenzen verleggen. Overigens, dat kunnen we als Nederlanders ook heeeel goed elders van onze eigen voordeur als we op vakantie zijn of anderszins en we zijn er nog trots op ook gezien programma's als "Cherso" en aanverwant vertier waar "de Nederlander" over de grens wel even laat zien hoe gezellig / uitbundig we zijn.
Haha nou zeg dat. Ik erger me op vakantie doorgaans meer aan de Nederlander dan aan de lokale bevolking. Maar dan zijn mijn eigen kids ook tot 11 uur buiten en is het natuurlijk vakantie. Gewoon meegaan met het ritme van het land waarin je vertoeft lijkt de weg van de minste weerstand.

[Voor 6% gewijzigd door MagniArtistique|IA op 01-10-2022 10:41]

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:06
Confronterend. Iets vergelijkbaars meegemaakt met een psygische buurbrouw die 24/7 dronken/van de kaart was en borderline had. Op de muur bonken aanbellen in nacht, geillen schreeuwen alles.

Euforisch was ik toen ze uit huis werd geplaatst na 2 jaar. De rust die er uit voor kwam was bijna het mooiste wat ik mee maakte.

Misschien voor jou ook een idee of nu even je rust te pakken, alles te verwerken, en achter je te laten inclusief dit topic, even quality time samen met de vrouw.

Het is maar een tip.

Dikke respect voor je kalmte.

• pvink
boswandeling schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:16:
Confronterend. Iets vergelijkbaars meegemaakt met een psygische buurbrouw die 24/7 dronken/van de kaart was en borderline had. Op de muur bonken aanbellen in nacht, geillen schreeuwen alles.

Euforisch was ik toen ze uit huis werd geplaatst na 2 jaar. De rust die er uit voor kwam was bijna het mooiste wat ik mee maakte.

Misschien voor jou ook een idee of nu even je rust te pakken, alles te verwerken, en achter je te laten inclusief dit topic, even quality time samen met de vrouw.

Het is maar een tip.

Dikke respect voor je kalmte.
Thanks, die tip ga ik aannemen. Over twee weken hebben we weer een vakantie gepland saunatje, bubbelbad, mooie natuur :)

Vorige vakantie waren we trouwens 1 maand weggeweest waarbij we de derde dag zijn beroofd, de hond en allerbeste maatje van mijn vriendin heeft tumoren gekregen en nog wat werk gerelateerde zaken…life goes on zullen we maar zeggen.

Maar het is nu wel echt genieten van de rust! In de avond kunnen we een rondje maken zonder hun aanwezigheid en valt het pas echt op wat voor (psychische) ruimte ze innamen.

• pvink
Foutje

[Voor 98% gewijzigd door pvink op 01-10-2022 11:44. Reden: Foutje]

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:49

MLLL

Palm Treo 650

MAX3400 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:37:
[...]

Overigens, dat kunnen we als Nederlanders ook heeeel goed elders van onze eigen voordeur als we op vakantie zijn of anderszins en we zijn er nog trots op ook gezien programma's als "Cherso" en aanverwant vertier waar "de Nederlander" over de grens wel even laat zien hoe gezellig / uitbundig we zijn.
Denk niet dat dat alleen nederland gerelateerd is.
Britten bijvoorbeeld kunnen er ook wel wat van.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:14
Squixx schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:46:
[...]

Tsja, dan is er toch echt maar een optie -> huis in de verkoop zetten, na 2-3 jaar heb je dikke overwaarde. Lekker in een rustige buurt (zonder huurwoningen.. ) gaan wonen.
Ook dan kun je buren treffen die herrie maken en met deuren slaan, hebben wij ook gehad.
Nu een vrijstaand huis, erg fijn, maar ook dan kun je pech hebben met buren die herrie maken in de tuin.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ASS-Ware schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:16:
[...]

Ook dan kun je buren treffen die herrie maken en met deuren slaan, hebben wij ook gehad.
Nu een vrijstaand huis, erg fijn, maar ook dan kun je pech hebben met buren die herrie maken in de tuin.
Ik woon in een rustige wijk met veel groen en bejaarde buren, maar de gemeente loopt hier heel vaak rond met bladblazers en maaimachines en heggescharen op benzine :p Je hebt denk ik overal geluid. En als de gemeente niet bezig is zitten er heel veel vogels herrie te maken op het grasveldje of op het dak :+

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-03 23:49
Tip: ga niet in hoogseizoen op vakantie. De Nederlanders die je tegenkomt in september op je vakantiebestemming zijn niet het Ibiza tuig maar de "we zijn er bijna!" doelgroep. Heb mij nog nooit aan iemand gestoord. Lang leve de vergrijzing!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:14
Marzman schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:40:
[...]

Ik woon in een rustige wijk met veel groen en bejaarde buren, maar de gemeente loopt hier heel vaak rond met bladblazers en maaimachines en heggescharen op benzine :p Je hebt denk ik overal geluid. En als de gemeente niet bezig is zitten er heel veel vogels herrie te maken op het grasveldje of op het dak :+
Wij hebben elke zomer vogelnestjes in de coniferen. Leuk man, dat getwetter.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Kraakhelder schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:37:
[...]

Ja ho even. Absoluut gezien heb je natuurlijk gelijk en kun je in een "nette buurt" ook gewoon naast een rotte appel terechtkomen, maar in verhouding is dat risico dus wel een heel stuk kleiner dan in een "slechte buurt".

In mijn ogen had TS juist de pech dat de gemeente een enorm probleemgezin midden in die "nette buurt" dropte in een vrijgekomen pand met een deels maatschappelijke bestemming.

Daarnaast ben ik een beetje bang dat je de komende jaren steeds meer met dit soort "onderbuikgevoelens" te maken gaat krijgen. Statushouders komen langzaamaan tegenover "de kansloze autochtone woningzoeker" te staan, daar gaat steeds meer herrie om komen en dat voedt de onderbuik nog verder. En da's op zich niet gek, want het hele asiel-probleem begint aardig de klauwen uit te lopen. De overheid kan er ook niets mee en schuift dus maar wat heen en weer met probleemgevallen die helemaal niet in de maatschappij passen.

Als je voor je eigen kansen gaat, zou ik het gewoon geen "blankere buurt" noemen (kleurtje doet er hier niet echt toe natuurlijk), maar er wel gaan wonen.

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-03 14:44
pvink schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:48:
het op zeer luide toon met elkaar conserveren
Hier moest ik wel even grinniken :+

• Jeroenzer
  • Laatst online: 17:30
Ik moet denken aan een situatie bij mijn moeder, zij woont in een koophuis en om haar heen ook veel koopwoningen.

Echter sinds kort zijn er opmerkelijk veel indiase/pakistaanse gezinnen gekomen in de buurt.
De nieuwe buren van mijn moeder zijn indiase en zij houden er inderdaad een compleet ander sociaal gedrag op na dan ons.

Zo laten zij hun kinderen echt vrij als in geluid productie, ze worden daarin niet gecorrigeerd, tuurlijk het zijn kinderen en die maken geluid maar dat gaat soms binnen in huis letterlijk een hele dag door, rennen/springen trap oprennen, dit hoor je echt wel duidelijk als buur zijnde.

Tot laat bezig, rustig hoor je tot laat doordeweeks 11 a 12 uur dat ze met dingen bezig zijn, zo is er in een ander huis tegenover ook een indisch gezin en die vrouw staat rustig nog in de keuken van alles te maken om 12 uur in de nacht, met gebruik van keuken machines en hak geluiden, dat hoor je makkelijk want keuken raam staat open bij hun.

Dus ja, wat bij het ene cultuur sociaal kan bij een andere cultuur als asociaal worden ervaren.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 14:30
Pfff... wat een verhaal! Ik heb zojuist even je hele topic doorgelezen. Wel fijn om te lezen dat het zoals 't er nu naar uitziet een goed einde betreft. Hopelijk krijg je leuke nieuwe buren. :)

Zelf woonden wij in ons vorige huis ook naast een gezin dat redelijk wat lawaai produceerde, zoals tijdens de feestjes in de achtertuin, die tot 00:00 uur, 00:30 uur, of 04:30 uur door gingen. Ja, ik heb toen ook een keer de politie erbij gehaald. Pfff... Blij dat we nu in een straat wonen waar rust en orde heerst.

Make music, not war

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:29
YangWenli schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:32:
Tip: ga niet in hoogseizoen op vakantie. De Nederlanders die je tegenkomt in september op je vakantiebestemming zijn niet het Ibiza tuig maar de "we zijn er bijna!" doelgroep. Heb mij nog nooit aan iemand gestoord. Lang leve de vergrijzing!
behalve als achter hun staat in de supermarkt met je karretje

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:45
Pssst, je bedoelt denk ik Indiaas/Indiase (mensen uit India). Indisch slaat op Nederlanders afkomstig uit Nederlands-Indië (het huidige Indonesië).

Tenzij je toch die laatsten bedoelt, wat ik als Indo (Nederlander van gemengd NLs/Indische afkomst) wel opvallend zou vinden, aangezien die qua leefgewoonten fantastisch zijn geïntegreerd ;)

• Jeroenzer
  • Laatst online: 17:30
Randfiguur schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

Pssst, je bedoelt denk ik Indiaas/Indiase (mensen uit India). Indisch slaat op Nederlanders afkomstig uit Nederlands-Indië (het huidige Indonesië).

Tenzij je toch die laatsten bedoelt, wat ik als Indo (Nederlander van gemengd NLs/Indische afkomst) wel opvallend zou vinden, aangezien die qua leefgewoonten fantastisch zijn geïntegreerd ;)
Ik heb het gecorrigeerd, bedoel inderdaad Indiase mensen, thanks :)

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-03 08:32
Randfiguur schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:54:
[...]
aangezien die qua leefgewoonten fantastisch zijn geïntegreerd ;)
Ik heb me laten vertellen dat er alvast minstens 1 randfiguur tussen zit. :X

• Amsanity
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12-2022
Volgens mij heeft @pvink een eelt laag van een meter dik na deze 2 jaar. Ik ben blij voor je dat je weer rust in de omgeving hebt.

Dank voor het delen, mocht ik dit in de toekomst mee maken dan weet ik door jouw ervaring welke route er bewandeld moet worden.

Het is echt mega kut dat je 2 jaar in de ellende zit, wat je aangedaan is, en je moet er zelf continue achter aan om het op te lossen, wat je gewoon tijd, energie, stress en geld kost.

Is de zaak nu gesloten of ga je nog voor immateriële schade?

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-03 08:03
pvink schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:00:
Een huis naast hun is pas geleden verkocht voor €350-450k en waar nu een jong koppel aan het verbouwen is...ellende en ik heb het met hun te doen.
Ik ben benieuwd wanneer en op welk forum ze hun topic gaan starten :P Wel zuur, net een nieuw kot gekocht en dan uitzicht op 2 jaar ellende.
Het enige wat je nog kunt om dit soort situaties te voorkomen is flink sparen en in een overwegend blankere wijk met weinig huurhuizen gaan wonen. Of buitenaf.
Sparen gaat al een tijdje niet meer. Eerst omdat de huizenprijzen te snel stegen en nu vanwege gierende inflatie. Verder kan het geld niet op en heeft de overheid inmiddels ruim voldoende tools om een Zweedse truc uit te gaan halen: Woningen aankopen, matig aangepast volk in parkeren, even wachten tot dat de buurt in Klein-Aleppo is veranderd en dan een passende prijs voor het huis van de buren bieden. Die willen tegen die tijd zo graag weg dat ze dat fooitje wel aan gaan pakken. Zo wordt het huisvesten van je asielzoekers steeds goedkoper en makkelijker :+

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
leecher schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 01:11:
[...]
Ik ben benieuwd wanneer en op welk forum ze hun topic gaan starten :P Wel zuur, net een nieuw kot gekocht en dan uitzicht op 2 jaar ellende.
Dit gaat dan ook echt weer nergens over. De TS heeft een bak ellende naast zich en na een lange tijd is de conclusie dat dit niet meer kan en het anders moet. Wat komt er dan als oplossing ? Het probleem verplaatsen naar iemand anders die nu de ellende van de TS kan ondergaan. Sinds wanneer is het verplaatsen van de problemen van de ene persoon naar de andere persoon een oplossing ? Gaan de mensen de nu het gezeik krijgen hetzelfde doen als de TS met een jaar of meer ellende en wordt het dan weer verhuizen naar weer iemand anders om dan over 2 jaar weer ergens anders heen te gaan ?

Eigenlijk zouden er plekken moeten zijn voor mensen die overlast veroorzaken waarbij je ze allemaal bij elkaar zet zodat ze last van elkaar hebben en niemand anders tot last zijn. Krijg je het dan voor elkaar om geen overlast meer te veroorzaken dan mag je overal weer heen. Ik weet dat dit helaas ook niet te doen is, maar mensen die het leven voor anderen onleefbaar maken maar hun gang laten gaan en het probleem verplaatsen naar het volgende slachtoffer is ook niets. Dat stel dat een huis heeft gekocht gaat straks door de hel net zoals de TS wat niets oplost. Jammer om te zien dat de overlast veroorzakers gewoon door kunnen gaan en mensen die geen overlast veroorzaken het maar moeten ondergaan. Net zoals overlastgevers vaak zeggen dat wie ergens last van heeft maar op de hei moet gaan wonen in plaats van andersom zoals het zou moeten zijn.

Jarenlang ellende met stappen ondernemen, politie en ga zo maar door. De uiteindelijke conclusie ? Het probleem is verplaatst....

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-03 08:03
PilatuS schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 01:28:
Sinds wanneer is het verplaatsen van de problemen van de ene persoon naar de andere persoon een oplossing ?
sinds een paar decennia geleden. Dat is echt niks nieuws onder de zon. Alleen zijn het zometeen wat meer problemen dan eerst en worden die dus naar meer andere personen verplaatst.

Als je met een vergrootglas zoekt dan zijn er links en rechts wel initiatieven geweest, o.a. in Hilversum waarbij permanente overlastgevers hun eigen plekje kregen in container-achtige woningen op gepaste afstand van normal bewoonde huizen/appartementen. Dat was voor iedereen winst, die mensen waren daar blij want geen gezeur meer en de rest van de wereld ook want: Einde overlast.

Gezien de instroom ga je dat niet meer redden met een paar afgelegen containerwoningen en moet je gaan denken aan ouderwetse oplossingen als Veenhuizen. Maar ja, een paar keer Kowloon city aan de noordzee wordt je als maatschappij waarschijnlijk ook niet gelukkig van.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee