Geluidsoverlast door nieuw groot gezin als buren, help?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Marzman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Waar lees jij dat het een familie flodder is? Ik zie alleen een klacht over veel geluid omdat ze met veel zijn en in de audiofile die geplaatst is hoor ik ook niks associaals.

Het is een groot gezin, maar het zijn ook twee huizen. Als daar een gezin van 4 en een gezin van 5 in hadden gewoond waren het ook 11 personen.

[...]

Over 10 jaar zijn sommige kinderen jong volwassenen en wonen ze misschien met hun aanhang bij hun ouders in en hebben ze ook weer kinderen :+
Ik heb hjet hele topic doorgelezen en als ik het gedrag dat ik zo hoor bekijk, komt het aardig overeen met het gedrag van de familie flodxder. Hard volume conmverseren, schreeuwen, weinig rekening houden met de geldende normen en waarden kwa geluidsproductie etc.

Op de camping bij mijn ouders stond ook een stel met een kind van 4-6 (gerschat) dat overdag samenspeelde met 2 anderen.
Uiteraard sdoms meer wen het leek erop dat het stel overdag een soort kinderopvang was.
Niet erg natuurlijk, maar dan is het niet fijn als de kinderen (voornamelijk het jongetje) 60-70% van de tijd op standje marktkoopman liep te gillen. Wel overdag natuurlijk en in het zwembadje in de tuin is "wat gegil"onoverkomelijk, maar als dat dan 2 maanden zo doorgaat getuigt dat niet erg van sociaal wenselijke opvoedkundige kwaliteiten zeg maar.

Ik kreeg vroeger ook op mijn donder als ik de boel bij elkaar gilde.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06 11:51
Denk dat we nu de situatie allen wel weten. Dus hieronder mijn actiepunten.

Mijn formele acties zijn nu:
  • Woonvereniging 2 weken geleden aangetekend aangeschreven. Geen formele reactie terug. Alleen ene snel belletje dat ze na de vakantie in gesprek willen met ons. Dat is over 1,5 maand.. Tot nu toe krijgen we gewoonweg geen normaal contact behalve dat we maar moesten wachten
  • Gemeente is ook aangetekend aangeschreven. Ook nog afwachtend op reactie.
  • Via via hebben mijn ouders advies inwinnen (ingewint? )bij een gemeenteraadslid en hij gaf een e-mail door zodat mijn klacht bij de portefeuille van de burgemeester/wethouder komt. Vandaag op de mail gedaan. Hier heb ik meer mijn persoonlijk verhaal ingedaan en minder formeel dan via bovenstaande brieven. Uiteraard wel beide brieven als bijlage toegevoegd.
Houd jullie op de hoogte wanneer ik meer weet. Ook als er op funda iets leuks komt :O ;w

[ Voor 12% gewijzigd door pvink op 11-06-2021 13:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:34

The Zep Man

🏴‍☠️

DropjesLover schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:28:
Wij wonen naast een basisschool. Na 16:00 is het prima stil.
Een ander verschil is dat naast een basisschool wonen in de meeste gevallen een bewuste keuze is. Je (nieuwe) buren kies je niet.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:45

LankHoar

Langharig tuig

Wellicht ook een idee kennis te gaan maken met de wijkagent?
pvink schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:47:
• Via via hebben mijn ouders advies inwinnen (ingewint? )bij een gemeenteraadslid en hij gaf een e-mail door zodat mijn klacht bij de portefeuille van de burgemeester/wethouder komt.
Ingewonnen, en die extra spatie voor het sluitende haakje is ook niet nodig, die mag er gewoon achter :X

[ Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 14-06-2021 14:43 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mollekop02
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-06-2021
Nou ik weet niet maar volgens mij zijn jullie echt te veel aan focussen op die buren. Als ik dat zo lees....belangenverstrengeling en paar strafrechtlijk getinte feiten lees ik daar ook uit. Zou die buur die blijkbaar gefrustreerd is over zijn eigen leven toch gewoon oordopjes in zijn oren doen en zich met zijn eigen leven bezig houden. Bij de volgende buren klaagt hij precies zo. Moet je eens zien wat ik voor gekke buurman heb die heeft zo een doos geinstalleerd en neemt dan zijn eigen lawaai op! Dat is pas gek of nie ? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klMjNWm16yHVZgmin2A7tZ-7EbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oDcqrsAa9vuiEMZAaPbs62XR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
pvink schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:47:

Houd jullie op de hoogte wanneer ik meer weet. Ook als er op funda iets leuks komt :O ;w
Openhuis-dag organiseren en je buren voor die dag een uitje cadeau doen "als afscheid". Anders kom je er nooit vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
LankHoar schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:42:
Wellicht ook een idee kennis te gaan maken met de wijkagent?

[...]

Ingewonnen, en die extra spatie voor het sluitende haakje is ook niet nodig, die mag er gewoon achter :X
Thanks voor de correctie. Maar smiley is wat overbodig ;)
Mollekop02 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:16:
Nou ik weet niet maar volgens mij zijn jullie echt te veel aan focussen op die buren. Als ik dat zo lees....belangenverstrengeling en paar strafrechtlijk getinte feiten lees ik daar ook uit. Zou die buur die blijkbaar gefrustreerd is over zijn eigen leven toch gewoon oordopjes in zijn oren doen en zich met zijn eigen leven bezig houden. Bij de volgende buren klaagt hij precies zo. Moet je eens zien wat ik voor gekke buurman heb die heeft zo een doos geinstalleerd en neemt dan zijn eigen lawaai op! Dat is pas gek of nie ? [Afbeelding]
Laat eens zien wat ik dan fout doe of foute acties onderneem? Ik wil juist de goede buur zijn en niet de kwade hoor. Niet voor niks dat meerdere buren ook de overlast, weliswaar in mindere maten, waarnemen.

Maar blijkbaar trek ik snel conclusies of stel mij aan volgens velen terwijl diegene juist snel conclusies trekken over de situatie en vooral mij.

In de tussentijd nog niks van de instanties gehoord. Alleen dat ik zelf weer de nodige hoge stress heb ervaren.
Mocht ik reacties en/of oplossingen hebben gekregen tezamen met de buren dan laat ik dat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
bernard038 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:29:
Als dit gezin een vluchtelingenstatus heeft, dan zou een organisatie als Vluchtelingenwerk betrokken kunnen zijn. Maar goed, ook Vluchtelingenwerk zal de overlast niet kunnen oplossen. Maar als ik even nadenk, zijn de volgende partijen betrokken:
  • Het overlastgevende gezin
  • De buren
  • Woningbouwvereniging
  • Buurtbemiddeling?
  • De school van de kinderen (als ze regelmatig niet naar school gaan)
  • Wijkagent
  • Gemeente als handhaver bij overlast
  • Bureau leerlingenzaken van de gemeente
  • Het Sociaal wijkteam (verantwoordelijk voor hulp aan de kinderen)
  • Overige hulpverleners(?) (Vluchtelingenwerk?)
Het lijkt me dat dit gezin op allerlei plekken in beeld 'moet' zijn, maar dat niemand een 'totaalplaatje' heeft, waardoor de school de kinderen op school probeert te krijgen, wat niet lukt omdat de kinderen elkaar tot laat wakker houden, de wijkagent probeert iets te doen aan de overlast, maar dat de kinderen, mogelijk, niet of te weinig naar school gaan, dat is niet zijn pakkie an, etc.. etc....
Als niemand de regie neemt zou de TS kunnen proberen die regie te pakken. in ieder geval zorgen dat al die instanties weten hoe erg de situatie nu is.
...Je zou kunnen stellen dat de kinderen in dit gezin geen ideale opvoedsituatie hebben...
Is dit hoe het heet in de hulpverleningssector? Geen ideale opvoedsituatie? Die worden geven als ik de TS mag geloven niet een goed beeld van het probleem.

Ik zou serieus de mogelijkheid overwegen om te verhuizen en te kijken of je een waardevermindering kunt verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nu heb ik dankzij mijn werk als taaldocent wel wat ervaring met vluchtelingengezinnen en alles, en excuses als het al eerder in dit topic geplaatst is trouwens, maar normaal gesproken hebben die mensen een soort "coach" die ze helpt met allerlei dingen waar ze in Nederland mee te maken, qua dingen ze moeten regelen, maar ook allerlei andere dingen.

Dat loopt via de gemeente [al kan die het weer uitbesteden aan dingen als Humanitas, Vluchtelingenwerk of iets meer lokaals] en als je je verhaal tegen die coach kan doen, kan er waarschijnlijk wel wat gebeuren.

Echter, het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan om die coach te pakken te krijgen. Ik zou beginnen met de afdeling die werkt met de vluchtelingendingen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:21
Mollekop02 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:16:
Nou ik weet niet maar volgens mij zijn jullie echt te veel aan focussen op die buren. Als ik dat zo lees....belangenverstrengeling en paar strafrechtlijk getinte feiten lees ik daar ook uit. Zou die buur die blijkbaar gefrustreerd is over zijn eigen leven toch gewoon oordopjes in zijn oren doen en zich met zijn eigen leven bezig houden. Bij de volgende buren klaagt hij precies zo. Moet je eens zien wat ik voor gekke buurman heb die heeft zo een doos geinstalleerd en neemt dan zijn eigen lawaai op! Dat is pas gek of nie ? [Afbeelding]
Ik had toch mooi de EOD gebeld als mijn buurman dit in zijn tuin aan het zetten was

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 05:07
Arrne schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:54:
Alsof het ook maar iets meer dan normaal is dat ze nog nooit iemand gebeten heeft.

Ik praat verder helemaal niets goed hier. Maar jij begint hier over het op de plaats zetten van andere mensen en beesten. Alsof het normaal is dat zo'n beest dat doet.
Honden en het gebrek aan opvoeding daar kunnen we ook nog wel een topic over maken. Men moet eens wat meer Cesar Milan kijken, en gewoon de baas zijn, in plaats van praten of commanderen van de hond, of zich zelfs te laten domineren, met gevaar voor iedereen als resultaat. Zeker met praatjes als "ze is een spiegel en dat type hond bla bla", amateur psychologie of een of andere stomme liefde voor dat beest, dan gaan bij mij de hond-specifieke tokkie alarmbellen af, die zijn ook ernstig want die beesten zijn levensgevaarlijk in incapabele handen, en de meeste honden lopen toch echt voor de mensen dus hebben de leiding, en niet de baas. Iedere keer als een hond blaft, of een paar die elkaar tegen komen en/of horen, is dat een teken van agressie...

[ Voor 12% gewijzigd door KleineJoop op 17-06-2021 02:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Ik heb diep medelijden met TS. Wat vreselijk .. 9 kinderen naast je. En dan ook nog geparachuteerd in een voormalige koopwoning. De adviezen om te verhuizen lijken me op zich terecht, maar wel lastig: 'caveat emtptor': 'dat de koper zich in acht neme'. Als een koper een keer langskomt als de 9 kinderen op volle oorlogsterkte gillen, ben je die koper kwijt.
Helaas kan je woongenot door zoiets behoorlijk afnemen. Wij kregen een gezin met 'maar' 6 kinderen (leeftijdsverschil daartussen geschat 9 maanden en 10 minuten) achter ons .pffffft ... Alleen kan 'papa' blijkbaar het huis (uiteraard veel te klein voor 8 mensen) wel betalen, het is een koophuis.
Als je ergens gaat wonen, check je (zo mogelijk) de buurt. Helaas kan in de loop der tijd door verloop een fijne buurt achteruitgaan. Ik voel met je mee, maar helaas, ik weet geen oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:57
KleineJoop schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 02:56:
[...]

Honden en het gebrek aan opvoeding daar kunnen we ook nog wel een topic over maken. Men moet eens wat meer Cesar Milan kijken, en gewoon de baas zijn, in plaats van praten of commanderen van de hond, of zich zelfs te laten domineren, met gevaar voor iedereen als resultaat. Zeker met praatjes als "ze is een spiegel en dat type hond bla bla", amateur psychologie of een of andere stomme liefde voor dat beest, dan gaan bij mij de hond-specifieke tokkie alarmbellen af, die zijn ook ernstig want die beesten zijn levensgevaarlijk in incapabele handen, en de meeste honden lopen toch echt voor de mensen dus hebben de leiding, en niet de baas. Iedere keer als een hond blaft, of een paar die elkaar tegen komen en/of horen, is dat een teken van agressie...
Hoewel ik het in algemene zin grotendeels met je eens ben, is niet elke blaf een teken van agressie. Je kan meestal wel horen of het speels of anders bedoeld is, maar zeker niet elke blaf is een teken dat je ze niet onder controle hebt.

Verder is verwijzen naar Cesar Milan… twijfelachtig te noemen; https://www.huisdieren.nu...rijgen-wij-vaak-te-horen/

Maar goed. Mijn inziens gaat dit topic niet over de hond van TS. Ik zou daarbij ook niet mijn honden gebruiken als opvoedkundig en maatschappelijk proefmonster voor kids die daar ook nog eens duidelijk geen affiniteit mee hebben. Je zou je kinderen (indien je die hebt) toch ook niet tussen een groep relschoppers zetten als voorbeeld?

Ik zou, hoe vervelend dan ook, wel proberen te zorgen dat de kids van de buren de hond niet lastig lopen te vallen en er zeker fysiek niet bij kunnen komen. Ja het is wellicht jou terrein maar indien er ineens vingertjes missen ga je daar hoe dan ook problemen mee krijgen. Of dat nu voelt als eigen schuld dikke bult of niet, dat wil je niet als je hond je lief is.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
DropjesLover schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:50:
Sorry TS, maar wat ik zo lees... Niks tegen te doen, ook juridisch niet. Zijn allemaal zoals eerder aangegeven gewone leefgeluiden. De wet is natuurlijk opgesteld voor "gewone" gezinnen met 1-4 kinderen, niet 9 (!!).
Is het niet aan te kaarten bij de woningbouwvereniging die hun die woning gegeven heeft?

Over 10 jaar is het gelukkig weer rustig...
leefgeluiden? Wat een onzin zeg. Gaat ook om het tijdstip en dat alleen al is een reden om een klacht in te dienen bij de gemeente.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pvink
KleineJoop schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 02:56:
[...]

Of de ik heb er totaal geen verstand van alarmbellen af en zit maar af te geven op iemand om mij goed te voelen. Wordt eens volwassen met die praatjes van jou. :F
Trouwens, als je denkt dat Cesar Milan het goed doet...dan heb je er ook geen verstand van ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
pvink schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:50:
[...]

Of de ik heb er totaal geen verstand van alarmbellen af en zit maar af te geven op iemand om mij goed te voelen. Wordt eens volwassen met die praatjes van jou. :F
Trouwens, als je denkt dat Cesar Milan het goed doet...dan heb je er ook geen verstand van ;)
Gewoon negeren en focussen op je echte probleem, die *** buren van je.

Vaak zat politie bellen en de boel laten escalleren, gegarandeerd dat de gemeente actie onderneemt indien het om veiligheid gaat.

Nood breekt wet toch? de geestelijke gezondheid van TS ligt op het spel dus harde actie is vereist.

TS verhuizen? ja en dan? nieuwe mensen hetzelfde gezeik geven?

think outside the box people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:48

DropjesLover

Dit dus ->

mugenmarco schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:00:
[...]

Gewoon negeren en focussen op je echte probleem, die *** buren van je.

Vaak zat politie bellen en de boel laten escalleren, gegarandeerd dat de gemeente actie onderneemt indien het om veiligheid gaat.

Nood breekt wet toch? de geestelijke gezondheid van TS ligt op het spel dus harde actie is vereist.

TS verhuizen? ja en dan? nieuwe mensen hetzelfde gezeik geven?

think outside the box people...
Huis verkopen aan de oudste kinderen van het gezin. Met huidige hypotheekrente en 4 x €400 aan bijbaantjes kan je een woning veroorloven...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 05:07
pvink schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:50:
Het (mogelijke, hypothetisch) gebrek aan zelfreflectie en besef wat betreft je eigen hond en overlast of risico voor andere mensen, hebben jouw buren op precies dezelfde manier met hun manier van leven/wonen/communiceren, die realiseren zich toch ook niet dat ze tot overlast zijn? Het is allemaal perceptie, realiteit, wat je gewend bent en normaal vind. Communicatie = vervolgens gaan nadenken over wat jij/zij doen en wat helpt/zou moeten werken om tot een oplossing te komen. We zijn toch geëvolueerd om op die manier in een groep te leven, en als dat leven niet gaat het op te lossen door middel van dialoog.
Honden bijv. doen dat door middel van dominantie. Als het nodig is/er tot moet komen vechten en dan overgave door de keel te tonen en op de rug te gaan liggen. Hoe vaak denk je dat baasjes zo ver gaan bij een/hun hond die zo'n correctie eigenlijk wel nodig heeft? (om bijv. gevechten/agressie tijdens uitlaten te voorkomen, maar ook agressie tegen de baas tijdens voeren etc: er is zoveel door mensen veroorzaakte psychisch problematiek bij honden....) Nooit.

(Pas als alles faalt komt agressie, maar goed, dat komt toch redelijk vaak voor, in het verkeer, bij honden, tussen buren, etc Als je ziet hoe onnatuurlijk onze leefomgeving is in bijv. de steden, dan snap je wel dat er allerlei problematiek is bij mens en dier.)

Ik bedoel maar te zeggen dat jouw onzin over dat je hond "een spiegel is" en dat ze alleen maar "volgens de regels van de natuur/karma" zal handelen, en dat dan nog rechtvaardig zou zijn ook, is natuurlijk onzin, en mij triggered omdat jij blijkbaar je hond moet verdedigen, daar zal wel een reden voor zijn.... Honden kunnen geen menselijk gedrag beoordelen, als je dat toe laat kan het gevaarlijk worden want je geeft ook de leiding weg; en de hond mag niet de beslissingen maken, de hond moet volgen. Dit gaat soms zo erg fout dat we telkens weer lezen over kinderen die overlijden of zwaar verminkt raken... Het klinkt in ieder geval alsof jouw hond niet echt veilig is (voor andere mensen) en jij daar op jouw beurt weer wat werk te verzetten hebt, om daar mee te kunnen beginnen is die zelfreflectie en luisteren naar andermans kundigere argumenten een goede.

[ Voor 28% gewijzigd door KleineJoop op 17-06-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
-

[ Voor 163% gewijzigd door pvink op 17-06-2021 23:14 . Reden: Bait ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• teunijff
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Het onderwerp ging toch over de overlast die pvink ervaart van een gezin die denkt dat ze alleen op de wereld zijn. En met hun grote hoeveelheid kinderen enorme overlast geven, en toch niet om honden !?
Die hond wordt opgehitst door de kinderen en logisch dat hij dan gaat blaffen en waaks reageert.
Laat de honden erbuiten, die zijn het probleem niet !

Het is de enorme waardeloze situatie waarin pvink zich bevindt, een ieder van ons zou grijze haren krijgen als ze er zelf naast zouden wonen. Hij woont al jaren daar, zonder overlast.
Totdat dit gezin komt. Dat zijn de feiten en laat de honden erbuiten, maar bedenk oplossingen voor pvink die elke dag in deze ergernis moet leven. En ik spreek uit ervaring, je word er ziek van !! Ik ben op een gegeven moment weggegaan ( gevlucht ). Zelfs mijn werk ( IC verpleegkundige ) leed er onder.

Zelf zie ik ook niet echt een oplossing voor hem. Hij zit behoorlijk klem. Want idd, probeer dat huis maar te verkopen met zo een gezin naast je ! Misschien als de buren op vakantie gaan heb je een kans, maar zolang dat niet gebeurt, ben je echt veel geld kwijt, door waardevermindering.
Ik wens hem alle sterkte toe en hoop op een oplossing voor hem !

[ Voor 4% gewijzigd door teunijff op 18-06-2021 08:35 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• aljd3k
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik zie hier af en toe weer de geheimzinnige "tussen 22:00 en 07:00 moet het stil zijn" regel voorbij komen. Het is inderdaad heel erg fijn als het tussen 22:00 en 07:00 stil is zodat mensen gewoon aan hun noodzakelijke nachtrust toe kunnen komen. Maar wat mij betreft is dat geen vrijbrief om tussen 07:00 en 22:00 dan maar ongelimiteerd herrie te mogen maken. Leefgeluiden wel ja. Maar er zit nogal een verschil tussen herrie maken en leefgeluiden.

Kinderen die spelen in de tuin, af en toe gillen maar dan door ouders verzocht worden rustig te doen? Leefgeluiden
Kinderen die urenlang in de tuin lopen te schreeuwen waar ouders bij zijn maar niet ingrijpen? Herrie, ongeacht het tijdstip
Hond die in de tuin loopt en door baasje naar binnen wordt gehaald als die begint met blaffen? Leefgeluiden
Baasjes die hun hond naar buiten trappen op het moment dat deze binnen begint te blaffen? Herrie
Radio aan op laag volume met de tuindeur open? Leefgeluiden
Urenlang hardstyle op standje 11? Herrie

Ik lees hier soms ook wel eens dingen als "als je niks van een ander wilt horen dan moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen". Inderdaad, als je echt niks van een ander wilt horen moet je dat doen. Maar als je andersom denkt dat je de hele dag door maar herrie mag produceren zonder stil te staan bij hoe dat voor een ander is, dan zou ik ook zeggen: ga lekker naar een hutje op de hei.

Ik kan me goed voorstellen hoe vervelend de situatie voor TS is en hoop dat TS op niet al te lange termijn een oplossing kan vinden.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• pvink
Eindelijk geeft de woningvereniging toe dat het toch echt overlast waarvan ze nu serieuze stappen gaan ondernemen. Er zal iets moeten veranderen..aldus hun.

Voor binnenshuis willen ze deurstoppers plaatsen en haakjes voor de ramen. Overige isolatie zal nog op zich
laten wachten.
Tevens krijgen we met de gemeente, woonvereniging en de sociale zorginstelling een gesprek met alle bewoners er ook bij.

Nu hebben ze onze relax en ligplek in de tuin ook al verpest door aan de andere kant van het hek een duivenhok te bouwen. Die beesten maken lawaai en zullen binnenkort zeker ook alles onderpoepen en stinken _/-\o_

Maar moet zeggen door middel van mediteren ben ik ietswat rustiger geworden en kan beter relativeren. Dat was ook nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door pvink op 25-06-2021 15:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
https://anti-duiven.nl/ aanzetten nadat de duiven zijn uitgevlogen

Het is gewoon triest maar fijn dat de woningbouwvereniging het probleem nu onderkend

[ Voor 16% gewijzigd door Freezerator op 25-06-2021 15:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Je zegt dat de ouders geen Nederlands spreken. Volgens mij is het doel van inburgering dat men de taal leert zodat men o.a. met buren kan communiceren. Daar is dus nu niet aan voldaan. Dat is toch de taak van het COA om daar op toe te zien? Communiceren via de kinderen vind ik pedagogisch gezien nogal fout en zou ik direct mee stoppen. Ik zou per direct eisen dat als er geen communicatie met de ouders mogelijk is, jij een officeel aanspreekpunt krijgt. Nu is het jouw probleem geworden, zo maak je er weer hun probleem van.

Zo'n groepsgesprek zou ik pas doen nadat er eerst flinke verbeteringen door de buren zijn gemaakt. Daarna kan er samen gepraat worden over details.

Denk vooral aan je vriendin en jezelf. Alle tijd die je in dit gedoe stopt, kan je niet meer in de ontwikkeling van je relatie stoppen. Dat vind ik nogal riskant. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunijff
@pvink Ik hoop voor je dat de woningbouw afdoende oplossingen vindt voor alle overlast die je ervaart.
Ik hoop het echt voor je, maar meestal is het zo, dat het gedrag in mensen moeilijk te veranderen is.

Ik hoop dat ze een stappenplan opstellen, op papier, hoe ze de overlast willen verminderen. En wat de volgende stappen zijn indien dit niet lukt of onvoldoende effect heeft ( naar jouw beleving van de overlast ).
Dan is het voor jou duidelijk, maar hoop nog meer dat het voor de overlastgevende buren duidelijk is ( wat evt, gevolgen zijn indien de overlast niet verminderd ).

Pas idd goed op jezelf, stress doet meer met je gezondheid dan de meeste mensen denken. . Fijn dat meditatie helpt. Heb je een koptelefoon met noicecanceling ? Zo niet, dan kan je ik je dat aanbevelen, om op sommige momenten je “ rust “ te pakken en je je niet hoeft te ergeren als je buren weer overlast geven.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• pvink
Hierbij een nieuwe update.

Er is ondertussen een gesprek geweest tussen de gemeente, woonvereniging en sociale welzijn, de vader en zoon van de overlast gevende familie, de buren aan de andere kant en wij als buren.
Tijdens dit gesprek zijn een aantal punten besproken.
  • Geluidsoverlast
  • Duivenoverlast
  • Parkeeroverlast
Geluidsoverlast is de hoofdreden en enige klacht van onze kant uit. Duivenoverlast was meer gaande bij de andere buren en de parkeeroverlast is gaande in dit gedeelte van de straat.

De gemeente en woonvereniging staat finaal achter ons en steken de hand in eigen boezem. Ze bekennen dat ze deze situatie slecht van te voren hebben beoordeelt. Ze geven wel aan dat hun verplicht waren om huisvesting te zoeken maar wisten niet dat dit zo goed fout kon gaan.
Het gesprek met de aso familie ging er ook erg hard aan toe. Ze geven aan dat hun kinderen zelf aan konden geven wanneer ze naar bed wilden en dat ze hun niet naar bed stuurden en dat ze normaal rond 11-12 naar bed gingen, ze gaven aan dat hun de kinderen corrigeren maar na een half uur dat de kinderen dan weer lastig waren en dat ze niet mochten slaan in Nederland maar hard deden schreeuwen, ze gaven aan dat hun cultuur harder is dan de onze en dat het normaal is dat ze hard praten (terwijl ze in het gesprek wel rustig in hun taal praten), ze liegen over het duivenhok dat de duiven niet van hun zijn en een dag later waren de duiven opgesloten (deze duiven scheten bij de andere buren alles onder), ze gaan parkeren bij andere mensen op de oprit en gaan dan hun spullen uitpakken, rijden over de stoep, werken aan auto's waardoor er roest en rotzooi op de parkeerplaatsen komt te liggen, ze zelfs na het gesprek nog later en meer overlast veroorzaken. Ze zijn niet bewust van wat hun fout doen en pakken alleen het tastbare aan zoals de duiven opsluiten, sloten op de ramen zetten en nopjes op de deuren zetten voor tegen het klappen. Maar hun eigen gedrag doen ze totaal niet aanpassen.

De gemeente/woonvereniging gaf aan dat volgens een huisarts niet alleen de andere buren in gesprek zijn met een arts vanwege deze familie maar dat er ook nog iemand anders in de straat bij een arts loopt. Deze huisarts gaf (toevallig) dit bij de burgemeester aan. Deze burgemeester gaf aan dat ales de gemeente/woonvereniging hier geen werk van ging maken hij er zelf werk van gaat maken.
Nu heeft de woonvereniging dit hoog opgepakt en de komende weken is dit een spoed traject.

De andere buren lopen dus bij de huisarts, de man zit aan de medicatie, zit ziek thuis en kan zijn beroep niet meer uitoefenen. Ze hebben met enorme spoed een nieuwe woning bij de woonvereniging aangevraagd, hun gaan dus weg! Hoera voor de aso familie.
Ikzelf heb al 2 ziektedagen opgepakt en ga compensatie vragen bij de gemeente/woonvereniging mocht het blijken dat deze aso familie blijft zitten en ik waardevermindering heb op mijn koopwoning.

Het traject van de asofamilie is als volgt dat ze hun gedrag volgens de woonvereniging MOETEN aanpassen ongeacht waar ze ook komen te wonen. En vervolgens dat er voor hun ook een andere huisvesting gaat komen...alleen hoelang dat juridisch gaat duren kon de woonvereniging niet zeggen.

Door wanhoop en woede dat de andere familie is weggepest ga ik bij elk type overlast de politie bellen. Gisteren om half 11 waren de kinderen buiten nog aan het schreeuwen en vannacht om half 1 ook nog. Mijn vriendin houdt me rustig en ik denk door de politie te bellen dat ik dan toch het gevoel heb dat ik iets doe.

Het is een heel verhaal, misschien onsamenhangend..maar na zoveel uitleggen, brievenschrijven, etc heb ik er ook beetje genoeg van ;) Het is nu dus nog afwachten..maar lijkt dat iedereen achter ons staat. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
pvink schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:36:
Door wanhoop en woede dat de andere familie is weggepest ga ik bij elk type overlast de politie bellen. Gisteren om half 11 waren de kinderen buiten nog aan het schreeuwen en vannacht om half 1 ook nog. Mijn vriendin houdt me rustig en ik denk door de politie te bellen dat ik dan toch het gevoel heb dat ik iets doe.
Ik heb ook overlast gehad van een buurman welke psychische problemen had en regelmatig in zijn achtertuin alles bij elkaar schreeuwde (dag en nacht). Vanaf een bepaald punt heb ik elke keer als hij schreeuwde de politie gebeld. Ik zal uiteindelijke vele tientallen keren gebeld hebben, maar mijn belletjes zijn altijd serieus genomen. Daarnaast heb ik, na overleg, elke keer bericht gestuurd naar de woningcorporatie.
Hierdoor hebben ze een dossier kunnen opbouwen bij politie, gemeente en de woningcorporatie en is hij uiteindelijk uit huis geplaatst. Het heeft wel even geduurd, maar het was een grote opluchting voor de buurt toen hij weg was.

Heel veel sterkte, en ik hoop dat ze er snel werk van maken. Het klinkt allemaal wel positief wat je hierboven noemt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:17
bak ellende hoop dat je er snel van af bent

aan de andere kant zullen ze als ze ergens anders heen gaan daar ook overlast gaan veroorzaken maar goed dat is dan niet meer jou probleem :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:18
pvink schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:36:
Je maakt een goede keuze, melden, zeker nu, is het beste dat je kunt doen. Natuurlijk zal dit alles véél en véél te lang duren, jij wil dat de verhuiswagens gisteren al langsgeweest waren. Maar de molens draaien langzaam, maar zeker (maar wel langzaam....). Door te melden kan je het proces misschien nog iets versnellen. Dus blijf bellen!

Succes en sterkte!

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• pvink
Update:

In de tussentijd slaapmedicatie gekregen. Werkt prima voor de enkele keer per week dat ik totaal geen slaap vat. Huisarts heeft mij doorverwezen naar een praktijkondersteuner om zo mijn verhaal kwijt te kunnen.

De buren hebben na de vorige update en dus dat hevige gesprek een week later een kippenhok gebouwd met 4 kippen. Dit op 1 m² en mijn vriendin heeft gelijk de 144 gebeld (dieren mishandeling) aangezien ook nog eens de jongste de keel van de kip dichtkneep en aan de veren omhoog. Dit terwijl de vader er niet naar omkeek...hier is een filmpje van en was reden genoeg om de politie voor langs te sturen. Maar de politie deed zoals normaal niks in deze zaak. Ze hebben daarna het hok verdubbeld qua grootte en naar horen zeggen wilden ze nog een haan aanschaffen ook.

Daarnaast zijn ze van 2 duiven naar 4 duiven gegaan..en op moment van schrijven hebben ze er 10.

In de tussentijd is er een noodoverleg geweest en is een professionele mediator aangewezen die mandaat krijgt van de gemeente. Die gaan alle instanties aansturen om van de pot af te komen en met elkaar te communiceren. Er komt nu jeugdzorg bij kijken, de ouderen moeten aan het werk, de woonvereniging gaat de dierenoverlast bekijken. Iedereen geeft toe dat dit gezin niet hier geplaatst had moeten worden en dat de ouders 0 verantwoordelijkheid nemen en dat alles geregeld wordt door hun 21/22 jarige zoon.

De zoon gaf aan dat zijn vader zich niet ging aanpassen en dat het wel oké was hoe het ging. De moeder...die ligt de hele dag met haar telefoon in bed en maakt oergeluiden als ze boos is. Al met al héél duidelijk dat het gezin (altans de ouders) niets overheeft om zich aan te passen en gaat maar meer en meer ruimte innemen. Hun uitkering is tot 2x toe verlaagd omdat de oudere geen interesse hebben getoond om werk te gaan zoeken.

Het frappantste is dat de gemeente een derde partij aanwijst en zelf nog 0 schriftelijke reactie gegeven heeft. De mediator heeft de gemeente aangegeven dat hun dat wel moesten gaan doen richting mij..dit akkoord heb ik gekregen. Nu nog afwachten op de reactie.

17 augustus komt de woonvereniging langs om mijn woning te taxeren om eventueel over te kopen. Hierbij ga ik praten over de overwaarde, maandelijkse onkosten vanwege dubbele huisvestingskosten, wat als ik pas over 1 jaar een huis vindt, verhuiskosten, etc. Mocht hun bod mij niet bevallen dan neem ik verdere stappen.

Woonvereniging heeft 32,5k gekregen om hun te huisvesten..het kost de gemeente nu een meervoud meer.

To be continued....

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Thalaron
Echt bizar dat men zover kan gaan zonder serieuze consequenties... De wet zou ruimte moeten geven om (verplicht) een uithuiszetting te faciliteren bij (door de politie) x aantal terecht bevonden klachten vanuit de directe omgeving...

Het is toch te gek voor woorden dat de wooncorporatie als mogelijke oplossing moet bieden; We kopen je huis wel over...

Zet een caravan naast een vuilnisbelt en laat die mensen daar in hun ellende gaarkoken :(

Ik heb met TS te doen en hoop nooit in een soortgelijke situatie terecht te komen. Succes en bedankt voor de update!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pvink
Thalaron schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:00:
Echt bizar dat men zover kan gaan zonder serieuze consequenties... De wet zou ruimte moeten geven om (verplicht) een uithuiszetting te faciliteren bij (door de politie) x aantal terecht bevonden klachten vanuit de directe omgeving...

Het is toch te gek voor woorden dat de wooncorporatie als mogelijke oplossing moet bieden; We kopen je huis wel over...

Zet een caravan naast een vuilnisbelt en laat die mensen daar in hun ellende gaarkoken :(

Ik heb met TS te doen en hoop nooit in een soortgelijke situatie terecht te komen. Succes en bedankt voor de update!
Dat is ook het geen waar wij behoorlijk aan ergeren. Er zijn (nog) geen consequenties voor hun, allleen maar voor ons. Het gaat maandelijks om veel geld voor beide buren en voor mij mocht ik moeten verkopen of zoeken naar een nieuw huis.

Maar ik wacht het bod op 17 augustus af en als dat beledigend is ga ik verdere stappen nemen. Jammer dat ik geen rechtsbijstand heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coetje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:08
Wat een vervelende situatie! Sterkte.
Misschien goed om al een oriënterend gesprek met een makelaar in te plannen? Om naast de marktwaarde van je huidige huis ook te bespreken wat je kwijt bent aan een vergelijkbaar huis.
Mocht het bod goed zijn, lijkt het mij ook fijn om aan de woningbouw te verkopen, want je moet de burenoverlast wel vermelden vrees ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pvink
Coetje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:48:
Wat een vervelende situatie! Sterkte.
Misschien goed om al een oriënterend gesprek met een makelaar in te plannen? Om naast de marktwaarde van je huidige huis ook te bespreken wat je kwijt bent aan een vergelijkbaar huis.
Mocht het bod goed zijn, lijkt het mij ook fijn om aan de woningbouw te verkopen, want je moet de burenoverlast wel vermelden vrees ik.
Volgende week vrijdag (20 augustus) hebben we een oriënterend gesprek met wat we kunnen lenen. Daar zal ik ook vragen wat een vergelijkbaar huis kost, eventueel laten taxeren. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:09
Bij verkoop zal je het ongewtijfeld moeten vermelden; vraag 6 van de NVM vragenlijst voor de verkoop van een woning luidt:

Zijn er geschillen of overlast van de buren? Zo ja, toelichting:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:51
StarC schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:04:
Bij verkoop zal je het ongewtijfeld moeten vermelden; vraag 6 van de NVM vragenlijst voor de verkoop van een woning luidt:

Zijn er geschillen of overlast van de buren? Zo ja, toelichting:
Ja maar dus bij verkoop aan woningbouw is dat probleem er dus niet en dat scheelt een slok op een borrel.

Nu hopen op een fatsoenlijk voorstel van de woningbouw

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pvink schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:44:
Dat is ook het geen waar wij behoorlijk aan ergeren. Er zijn (nog) geen consequenties voor hun, allleen maar voor ons. Het gaat maandelijks om veel geld voor beide buren en voor mij mocht ik moeten verkopen of zoeken naar een nieuw huis.
Voor jou, voor je buren, maar ook voor de maatschappij. Immers betreft het (gesubsidieerde) sociale huurwoningen. Als jij straks uitgekocht wordt, dan moet dat geld toch ergens vandaan komen.

Dat is overigens geen steek naar jou. Jij kan hier niets aan doen. Wat ik meer probeer aan te geven is dat jij en de andere buren primaire slachtoffers zijn, en de maatschappij bij proxy. Daarom is het zo jammer en frustrerend dat iedereen hier wat van moet voelen, behalve de daders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:51
The Zep Man schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:36:
[...]
Voor jou, voor je buren, maar ook voor de maatschappij. Immers betreft het (gesubsidieerde) sociale huurwoningen. Als jij straks uitgekocht wordt, dan moet dat geld toch ergens vandaan komen.

Dat is overigens geen steek naar jou. Jij kan hier niets aan doen. Wat ik meer probeer aan te geven is dat jij en de andere buren primaire slachtoffers zijn, en de maatschappij bij proxy. Daarom is het zo jammer en frustrerend dat er iedereen hier wat van moet voelen, behalve de daders.
Helemaal mee eens, iedereen moet zich in allerlei bochten wringen terwijl de aanstichters gewoon blijven zitten waar ze zitten. Verplaats ze lekker naar zo een aso woning ergens achteraf op een industrieterrein ofzo…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:32
Dracula schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Helemaal mee eens, iedereen moet zich in allerlei bochten wringen terwijl de aanstichters gewoon blijven zitten waar ze zitten. Verplaats ze lekker naar zo een aso woning ergens achteraf op een industrieterrein ofzo…
Dat is waarschijnlijk geen 'straf' voor ze. daarvan passen ze hun gedrag niet aan. Daar komt bij, als je al dit soort types op industrieterreinen of andere achteraf plekken bijelkaar zet dan worden dat ook poelen van verderf en ellende. Daar zit ook niemand op te wachten want dat levert ook weer allerlei aanhangende zaken op die geld en tijd kosten.
Dit zijn eigenlijk onoplosbare problemen en je kan je vaak niet aan het idee onttrekken dat zulke mensen dit weten en er gebruik van maken

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teunijff
Ik ben blij voor je dat er tenminste wat aan gedaan worden. En ik zou idd ook de gevolgschade claimen bij de gemeente en of woningbouw vereniging.
Het is wel raar, dat als de “halve buurt “ last heeft, dat ze wel mogen blijven wonen en dat jij je huis moet laten opkopen door de woningbouw.
Zuur en enorm veel stress heeft het je gegeven. Dit ben je niet met een half jaartje kwijt.
Pas goed op je gezondheid en wens je een hele goede oplossing, waar je hoop ik beter uitkomt, dan waar je nu in verzand bent geraakt. Zo ineens wordt je woongenot vergalt en je gezondheid idem.

Veel sterkte gewenst nogmaals en hoop op het allerbeste voor jou en je vriendin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik denk dat het qua timeline niet veel beter kan gaan dan zo. Heb je nu helemaal niks aan, maar ik sta er in positieve zin van te kijken dat er in relatief korte tijd wel beweging lijkt te komen. Had ik niet verwacht.

Hopen dat er iets acceptabels uit die opkoopregeling komt. Dan kun je het vanaf dat punt weer in eigen handen nemen en verder.

Offtopic:
Misschien een mooie kans om lekker aan de kust te gaan wonen? Wij hebben die kans vorig jaar gegrepen en ik ga zo even mijn vrouw+dochter ophalen bij het strand. Accu van de bakfiets was leeg. :(

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 12-08-2021 15:32 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:54
No Hands schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:45:
Dit zijn eigenlijk onoplosbare problemen en je kan je vaak niet aan het idee onttrekken dat zulke mensen dit weten en er gebruik van maken
Als je uit op zn Trumpiaans "shithole countries" komt is de standaard voor levenskwaliteit die je handhaaft waarschijnlijk navenant. Een dak boven je hoofd is een dak boven je hoofd, of dat nou naast de TS is of in een aso keet op een industrieterrein. Eten van de appie of van de voedselbank, wie boeit het wat. Dit soort mensen is in NL verzekerd van een minimum bestaan dat voor hen prima voldoet. Er is dan ook geen enkele noodzaak tot gedragswijziging. Als je als Jan modaal een aanbod krijgt van 6x modaal zonder tegenprestatie en een gratis huis a €1 miljoen en je mag iedereen op de koop toe in de bek schijten zonder dat je dieper kan vallen, dan zijn er heel wat mensen die daar geen nee tegen zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:52

Basszje

Reisvaap!]

leecher schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:22:
[...]
Als je uit op zn Trumpiaans "shithole countries" komt is de standaard voor levenskwaliteit die je handhaaft waarschijnlijk navenant. Een dak boven je hoofd is een dak boven je hoofd, of dat nou naast de TS is of in een aso keet op een industrieterrein.
Ik zie de relatie met afkomst niet helemaal. Problemen met aso's zijn er van alle afkomsten en gezindten. Vaak zit er allerlei psychische problemen -of wat dan ook - achter. Niet elk mensen is helemaal bij zijn verstand zullen we maar zeggen.

Het is wel zuur voor de hele buurt ja. Wat mij betreft zou dat ook beter / harder aangepakt moeten kunnen worden in Nederland, maar de vraag blijft dat je dat spul ergens kwijt moet en daarna daar ook problemen mee gaat krijgen. ( Sowieso zouden die kinderen uit huis geplaatst moeten worden om te voorkomen dat ze hun voorbeeld daar krijgen, maar dat doe je ook niet even snel ) .

TS doet het imo verstandig door elke overtreding te melden bij de politie en verder zelf proberen kalm te blijven. Lijkt mij ook moeilijk. De woningbouw zou bij eventueel verkoop wel boter bij de vis moeten doen qua woningwaarde en overlast. Zeker als het 'nooit zo had gemogen', daar koop je niets voor. Hou het zakelijk.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Accretion schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:25:
[...]

Is je frustratie vooral opgebouwd uit afgunst?

(Met zo'n hoeveelheid kinderen kun je een beetje ruimte echt wel waarderen.)

Hoe is je huis geïsoleerd? Dat kan ook al veel geluid schelen.

Koop een bluetooth speakertje, en speel je favoriete muziek. Zodat niet elk geluidje opvalt.

En anders, inderdaad gaan verhuizen.
Wat is dit nu voor bullshit antwoord? Afgunst? Hoe lees je dat in de TS?

Niemand, maar dan ook echt helemaal niemand wordt blij van 11 man die naast je wonen. Typische een fuckup van de woningcorporatie om een dubbele rijtjeswoning te gaan benutten om dergelijk grote gezinnen in kwijt te kunnen. TS, maar ook iedere koper na hem zal last houden van de huidige en toekomstige bewoners.

@pvink Heel veel sterkte. Helaas zul je moeten verhuizen, want dit wordt vechten tegen de bierkaai. Triest dat je woongenot zo ineens voorbij kan zijn. Door dit soort idiote constructies is je enige zekerheid een vrijstaand huis met een flinke afstand tot de buren. Dan ben je er vrij zeker van dat er niet opnieuw zoiets wordt bedacht door een ambtenaar die een buitenkans ziet om een gezin te plaatsen wat volstrekt niet past in de woonsituatie.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Xesior
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-05 21:14
10 jaar in een rustige portiek flat gewoont. Tot er een gezin uit Eritrea onder ons werd geplaatst. Lang verhaal kort. 2 jaar procederen bij alle mogelijke instanties. Oplossing: Zelf maar verhuisd. Onbegonnen werk.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:45

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Jeroenneman schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:49:
[...]
Wat is dit nu voor bullshit antwoord? Afgunst? Hoe lees je dat in de TS?
pvink schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:48:
Waarom worden wij als nette bewoners weggepest door een asociaal gezin dat een huis van €400,000 krijgt en dat nog niet blijkt te waarderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• leecher
Basszje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:42:
Ik zie de relatie met afkomst niet helemaal. Problemen met aso's zijn er van alle afkomsten en gezindten. Vaak zit er allerlei psychische problemen -of wat dan ook - achter. Niet elk mensen is helemaal bij zijn verstand zullen we maar zeggen.
Dat was een beetje het punt, dat dit niet perse aso's zijn maar mogelijk mensen die gewoon niet beter weten, die de situatie totaal anders inschatten als de rest van de maatschappij. Dingen die wij zouden beschouwen als sanctie komen bij hun misschien niet echt zo over omdat ze uit een situatie komen die nog steeds aanzienlijk slechter was dan hier in NL, al dan niet met gekorte uitkeringen of achteraf op een industrieterrein in een aso keet.

Als je een dakloze straft door zijn kartonnen doos af te pakken en hem onder de brug weg te jagen, en hem vervolgens een andere kartonnen doos onder een andere brug geeft, dan zorgt dat waarschijnlijk niet voor een correctie in gedrag.

Als je uit bumblefuck nowhere komt en je krijgt een gratis huis, een heel leger met wazige Hollanders komen met je praten (gemeente? mediator? wut???), en vervolgens krijg je een ander huis, dan zorgt dat misschien alleen maar voor verbazing en niet voor een gedragswijziging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Context?

TS heeft niets onwaars gezegd, en enige afgunst kan ik niet bespeuren. TS heeft een huis in een prima wijk, en vervolgens wordt er een gruwelgezin tussen geplaatst.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 23:50
Ik kan hier geen afgunst uit opmaken.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:52

Basszje

Reisvaap!]

leecher schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:59:
[...]
Dat was een beetje het punt, dat dit niet perse aso's zijn maar mogelijk mensen die gewoon niet beter weten, die de situatie totaal anders inschatten als de rest van de maatschappij. Dingen die wij zouden beschouwen als sanctie komen bij hun misschien niet echt zo over omdat ze uit een situatie komen die nog steeds aanzienlijk slechter was dan hier in NL, al dan niet met gekorte uitkeringen of achteraf op een industrieterrein in een aso keet.
Ah op die manier. Kippen, geschreeuw van kinderen laat etc kan in andere landen wel anders worden opgevat. Maar ik denk dat er maar weinig landen in de wereld zijn waar asociaal gedrag wordt getolereerd, zeker als er wat van gezegd wordt. Al helemaal met verkeerd parkeren en dergelijke. De aanpak zal wel anders zijn ( meer de zelfkant ;) ) dan hier, maar toch wordt je verwacht overal aan te passen aan de (lokale) gebruiken en rekening te houden met je buurt.

Overigens kan men in de meeste van die 'shithole' landen ook wel rustig meepraten over asociale buren die geen rekening houden met, wat dat betreft is het allemaal nou ook weer niet zo anders.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55
Basszje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:55:
[...]

Ah op die manier. Kippen, geschreeuw van kinderen laat etc kan in andere landen wel anders worden opgevat. Maar ik denk dat er maar weinig landen in de wereld zijn waar asociaal gedrag wordt getolereerd, zeker als er wat van gezegd wordt. Al helemaal met verkeerd parkeren en dergelijke. De aanpak zal wel anders zijn ( meer de zelfkant ;) ) dan hier, maar toch wordt je verwacht overal aan te passen aan de (lokale) gebruiken en rekening te houden met je buurt.

Overigens kan men in de meeste van die 'shithole' landen ook wel rustig meepraten over asociale buren die geen rekening houden met, wat dat betreft is het allemaal nou ook weer niet zo anders.
Nou dat heb je denk toch helemaal verkeerd. In bijvoorbeeld Cairo, Egypte bestaat het begrip 'geluidsoverlast' denk ik niet eens. Daar heb je gewoon constant herrie, van auto's, buren, airco's, moskeeën, straatverkopers, etc, etc.
Eenden in je badkamer vet mesten omdat er een bepaalde feestdag aan zit te komen? Geen enkel probleem. Blaffende (verwilderde) honden op straat afschieten? Graag. (en die laten ze dan rustig liggen in 40 graden zon). En dan is Egypte nog een soort van ontwikkeld vergeleken sommige andere Afrikaanse landen.

Of iets asociaal is of niet is gewoon heel erg cultuur gebonden. Fout parkeren zouden ze zich in Cairo echt niet druk om maken. Het is pas sinds kort dat afval word opgehaald en niet gewoon op alle braakliggende stukjes grond in de stad word gedumpt.

Het verschil met Nederland is als je uit zo'n land komt is gewoon heel erg groot. Mijn opa hield een kleine 200 vogeltjes in zijn flatje van max. 50m2.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Wat voor gedrag dan ook, er is iets dat 'empathie' heet, je weten te verplaatsen in een ander. Dat is een oud concept en cultuuroverstijgend (doe een ander niet aan wat je zelf niet wil hebben). Ik wil mij niet oncomfortabel voelen in eigen land, en ik wil niet dat een ander zich oncomfortabel voelt in een land dat ik bezoek.

Als ik zou verhuizen naar elders met een totaal andere cultuur, dan zou ik men daar zo min mogelijk tot last zijn, zelfs als mijn gebruiken en gewoontes verschillen. Aanpassen kan niet altijd, maar zodanig leven dat jij (als 'gast' in de cultuur) een ander niet of minimaal stoort moet toch echt wel lukken. De taal leren en excuses aanbieden waar onwetendheid de kop opsteekt kan vaak al veel goedmaken.
Ozzie schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:08:
Nou dat heb je denk toch helemaal verkeerd. In bijvoorbeeld Cairo, Egypte bestaat het begrip 'geluidsoverlast' denk ik niet eens.
Des te groter het verschil, des te duidelijker moet het zijn dat er een verschil is.

Een gebrek aan empathie heeft niets met cultuur te maken. Iemand met gebrek aan empathie is of een sociopaat, of een eikel. Beiden heb je helaas in alle culturen.

[ Voor 43% gewijzigd door The Zep Man op 12-08-2021 18:16 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Genetai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-06 18:49
Ozzie schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:08:
[...]
Of iets asociaal is of niet is gewoon heel erg cultuur gebonden. Fout parkeren zouden ze zich in Cairo echt niet druk om maken. Het is pas sinds kort dat afval word opgehaald en niet gewoon op alle braakliggende stukjes grond in de stad word gedumpt.

Het verschil met Nederland is als je uit zo'n land komt is gewoon heel erg groot. [...]
Klopt. En dan kom je in een ander land te gast en dan pas je jezelf aan zo goed mogelijk. Tuurlijk gaat dat niet gelijk 100% goed, dus dan krijg je een vriendelijke Nederlander die je er op wijst dat wij niet afval dumpen omdat het stinkt, ongezond is, niet mooi is en simpelweg illegaal is. "Oké sorry, ik zal mij aanpassen" en als je dat dan ook echt doet dan komen we er uiteindelijk wel. Het probleem zit hem natuurlijk in de mensen die dat niet doen en passief aggressief terug gaan doen (duiven mogen niet dus dan maar kippen... hoe hebben ze er zelf nog zin in denk ik dan 8)7 ).

Als Nederlander zijn we dan ook nog wel gek genoeg om de rotzooi op die parkeerplaats (zoals de topicstart aangeeft) door de vingers te zien als ze dan maar fatsoenlijk stil zijn na 22:00. Beetje empathie van beide kanten zegmaar. Maar er zijn grenzen. En wat ik tot nu toe heb gelezen, en ongeacht hun afkomst, zijn dit natuurlijk de stereotype Tokkies die wij ons allemaal wel in kunnen denken en waarvan we hopen ze nooit als buren te krijgen (en gelukkig zijn die er echt niet zoveel en is het niet zo erg als het nieuws, socialmedia, etc ons soms doet denken).

Ben benieuwd wat uiteindelijk de uitkomst is. Ruim twee maand verder en al erkenning van gemeente/woningstichting vind ik al verbazingwekkend goed. De totale schijt die het gezin er aan heeft slechts enkele dagen/weken na dat laatste gesprek verbaast mij dan weer helemaal niks. En mijn pessimistische gok is dat ze inderdaad eerst wat lopen kloten met isolatie, dan met wat dreigen dat ze het huis uit moeten, dan daadwerkelijk een ander huis voor ze gaan zoeken, wat het gezin dan weer meerdere malen weigert om reden x y z en hun "recht"... wat ze dan toevallig in Nederland waarschijnlijk ook nog echt hebben zodat ze het toch minimaal tot een jaar+ kunnen oprekken.

Denk dat daarom het beste advies blijft om je niet op te winden, accepteren dat het kut is en dus maar eens vaker weekendje weg oid om bij te komen, ondertussen lekker doorzoeken op Funda naar iets leuks, template emails/brieven regelmatig (maar niet te vaak want kost je ook alleen maar weer moeite om niks) blijven sturen naar de gemeente opdat ze het niet vergeten en dan eens een stukje langere proza als klaagbrief op een avond/in het weekend als zelf therapie/gemoedsrust. En zoveel mogelijk proberen van de medicatie af te blijven want das toch echt troep op langer termijn (oordopjes, rustgevende geluiden, extra isolatie in je slaapkamer, etc misschien proberen?).

Sterkte daar in ieder geval. Ik snap best dat je vriendin je wel eens moet kalmeren, pfff ;(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bie100
pvink schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Maar ik wacht het bod op 17 augustus af en als dat beledigend is ga ik verdere stappen nemen. Jammer dat ik geen rechtsbijstand heb.
neem je wel zakdoekjes mee? want het bod wat je gaat krijgen zal wel zo laag zijn dat je gaat huilen van verdriet of gaat huilen van het lachen

want ik geloof nooit dat ze de hoofdprijs gaan betalen of willen betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

bie100 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:27:
neem je wel zakdoekjes mee? want het bod wat je gaat krijgen zal wel zo laag zijn dat je gaat huilen van verdriet of gaat huilen van het lachen
Die twee situaties zijn niet 100% onafhankelijk van elkaar. Dus inderdaad, zakdoeken meenemen. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Thalaron schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:00:Zet een caravan naast een vuilnisbelt en laat die mensen daar in hun ellende gaarkoken :(
Ik zag laatst wat filmpjes over één of ander kamp in amsterdam waar allemaal van die kanslozen woonden. Beetje de hele dag drank en drugs gebruiken en elkaar lastig vallen. Prima oplossing!

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:37
[b]Genetai in "Geluidsoverlast door nieuw groot gezin als buren, help?"Genetai schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:55

Klopt. En dan kom je in een ander land te gast en dan pas je jezelf aan zo goed mogelijk. Tuurlijk gaat dat niet gelijk 100% goed, dus dan krijg je een vriendelijke Nederlander die je er op wijst dat wij niet afval dumpen omdat het stinkt, ongezond is, niet mooi is en simpelweg illegaal is. "Oké sorry, ik zal mij aanpassen"
Beetje empathie van beide kanten zegmaar. Maar er zijn grenzen.
En dan komt het culturele aspect weer om de hoek kijken. In veel (voornamelijk 3de wereldlanden) is het ieder voor zich en geen rekening houden met de ander volledog normaal. Em sorry is een niet bestaand woord in veel van deze culturen. En aanpassen aan een ander is een teken van zwakte en schaamte.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Fijn die multi culti :)

Vaak werkt bemiddeling en alles netjes melden niet.
Dan zijn er andere opties als je zelf een beetje groot en sterk bent.

Wij hadden heel vroeger ook een duivenmelker in de buurt.
Die beesten scheten overal heen en lawaai.
Meneer wilde er niks aan doen en was probleem van de buren.

Dat moet je niet zeggen in een buurt waar veel mensen wel een luchtbuks hebben.

De beste oplossing zou zijn om ergens een pauperwijk te maken. Gewoon van zeecontainers woningen maken waar ze weinig aan kunnen slopen en dan een toegangsweg en ver van de normale samenleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:42
Rofdof schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:46:

De beste oplossing zou zijn om ergens een pauperwijk te maken. Gewoon van zeecontainers woningen maken waar ze weinig aan kunnen slopen en dan een toegangsweg en ver van de normale samenleving.
Dat vinden bepaalde gemeenten ook:
https://www.ad.nl/alphen/...ddle-of-nowhere~ab9a9a20/

[ Voor 28% gewijzigd door Wanne-B88 op 13-08-2021 10:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Rofdof schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:46:

Vaak werkt bemiddeling en alles netjes melden niet.
Dan zijn er andere opties als je zelf een beetje groot en sterk bent.

Wij hadden heel vroeger ook een duivenmelker in de buurt.
Die beesten scheten overal heen en lawaai.
Meneer wilde er niks aan doen en was probleem van de buren.

Dat moet je niet zeggen in een buurt waar veel mensen wel een luchtbuks hebben.

Kom op joh, beginnen over pauperwijken voor anderen en dan dit soort uitspraken :z

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/4045/4580812339_59fe17fbd3_w.jpg
Deels toepasselijk plaatje, iets andere context maar goed

Default blanke hetero

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pvink
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Misschien goed om ook zelf een taxatie te laten doen? Weet je precies wat een marktconforme prijs is en kan je meteen een onderbouwd tegenbod doen. Ik zou daarbij zeker laten uitgaan van de situatie zonder dit gezin...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
Ebayzo schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:13:
[...]
Kom op joh, beginnen over pauperwijken voor anderen en dan dit soort uitspraken :z

[Afbeelding]
Deels toepasselijk plaatje, iets andere context maar goed
Dat gaat hier op het platteland dan anders. Duiven houden in een dicht bevolkt gebied (woonwijk) is gewoon bewust overlast veroorzaken. Dan los je het probleem zelf op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
Roozzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:50:
Misschien goed om ook zelf een taxatie te laten doen? Weet je precies wat een marktconforme prijs is en kan je meteen een onderbouwd tegenbod doen. Ik zou daarbij zeker laten uitgaan van de situatie zonder dit gezin...
De koopmarkt is gek maar een huis met zo'n terror gezin naast je waar de huidige eigenaren verhuizen juist vanwege de overlast....
Dan moet je haast al je huis te koop aanbieden op een site voor doven en slechthorenden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Rofdof schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:06:
[...]

De koopmarkt is gek maar een huis met zo'n terror gezin naast je waar de huidige eigenaren verhuizen juist vanwege de overlast....
Dan moet je haast al je huis te koop aanbieden op een site voor doven en slechthorenden.
Daar gaat het niet om als de woningbouw je een bod gaat doen om uit te kopen /schade af te kopen. Dan wil je gewoon weten wat het waard was...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rofdof
Roozzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:22:
[...]

Daar gaat het niet om als de woningbouw je een bod gaat doen om uit te kopen /schade af te kopen. Dan wil je gewoon weten wat het waard was...
De vraag is dan hoe ze het taxeren en op welke waarde.
Dan zou je dus ook een "gewone" makelaar om een taxatie moeten vragen. Een met zulke buren en een zonder. (en dan rekening mee houden dat er tegenwoordig standaard overboden word)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
Roozzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:22:
[...]

het probleem is dat het in de huidige situatie geen reet meer waard is en dat weet de woningbouw ook nou ja goed de WOZ waarde dan

wat was het waard geweest met normale buren daar moet je op afgaan en de schade vergoed krijgen wat je dan mis loopt het wordt gewoon een recht zaakje hoor niks meer niks minder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

bie100 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:11:
wat was het waard geweest met normale buren daar moet je op afgaan en de schade vergoed krijgen wat je dan mis loopt het wordt gewoon een recht zaakje hoor niks meer niks minder
Yup. Ik zou dus zeker een taxatie van het huis laten doen, zelfs al moet je dat aan het einde van de dag zelf betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 13-08-2021 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:29
Kan je een vergelijkbare woning op funda vinden die te koop staat of onlangs verkocht is? Zelf een onderbouwde waarde meenemen verhoogt de kans op een goed gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:34
DeKever schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:57:
Kan je een vergelijkbare woning op funda vinden die te koop staat of onlangs verkocht is? Zelf een onderbouwde waarde meenemen verhoogt de kans op een goed gesprek.
Yep, al die taxaties zijn daar veelal op gebaseerd. WOZ bepaling wordt ook op die manier gedaan (met verkochte panden natuurlijk). WOZ rapport opvragen, kijken welke vergelijkbare woningen hiervoor zijn gebruikt en dan weer op funda kijken naar vergelijkbaar.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mocht de aangeboden prijs zo laag zijn dan zou ik aanbieden om voor die prijs het huis van de overlastveroorzakers bezemschoon over te kopen van de woningbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Laatst online: 09-06 23:50
Wolly schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:55:
Mocht de aangeboden prijs zo laag zijn dan zou ik aanbieden om voor die prijs het huis van de overlastveroorzakers bezemschoon over te kopen van de woningbouw.
Kopen wij hem wel over :+

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Je kunt evt voorstellen de woning te laten taxeren door 2 makelaars, 1 die jij uitzoekt en 1 die de wbv uitzoekt. En dan een gemiddelde nemen. En vergeet niet dat je huis met deze buren zwaar onder marktgemiddeld waard is.

Succes, maar bedenk dat het bijna priceless is om uit deze situatie te geraken, je gaat er letterlijk kapot aan, geestelijk en lichamelijk. Hoe frustrerend en onrechtvaardig misschien ook, bij een redelijk bod zou ik uiteindelijk toehappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
@pvink

wat had je in gedachten met het naar buiten brengen in """"de media""""? Bij een bedrijf die product X aan de man wil brengen kan dat nog nut hebben. Negatieve publiciteit = minder verkoop = een stok om mee te slaan. Welk stok gaat de media je precies brengen bij strijd tegen een woningbouw vereniging? Die zijn verzekerd van inkomsten en gegadigden voor jouw huis dus dat interesseert ze geen reet. Met "buitenlanders zijn kut" berichtgeving gaat je situatie in de praktijk ook niet beter worden.

Er worden bootladingen met vluchtelingen/immigranten/gelukszoekers binnengehaald, een aanzienlijk deel daarvan kan niet goed functioneren in deze maatschappij. Jij hebt aan het kortste strootje getrokken en zit met precies die kutzooi opgescheept. Je gaat hier gegarandeerd niet zonder verlies uit komen, sterker nog je hebt al verloren. Je gebruikt medicatie om wonen in je eigen huis enigszins dragelijk te maken, je kan niet veel dieper in de put raken dan dat. Ik zou 1 doel stellen en dat is asap vertrekken. Je kan kiezen waar je je verlies wil pakken: In je mentale en lichamelijke gezondheid + tijd, of in je portemonnee. Je leeft maar 1x dus ik zou het wel weten. Voor een toekomstbestendige nieuwe woning pak je de postcode allochtonenmeter erbij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvink
leecher schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:25:
@pvink

wat had je in gedachten met het naar buiten brengen in """"de media""""? Bij een bedrijf die product X aan de man wil brengen kan dat nog nut hebben. Negatieve publiciteit = minder verkoop = een stok om mee te slaan. Welk stok gaat de media je precies brengen bij strijd tegen een woningbouw vereniging? Die zijn verzekerd van inkomsten en gegadigden voor jouw huis dus dat interesseert ze geen reet. Met "buitenlanders zijn kut" berichtgeving gaat je situatie in de praktijk ook niet beter worden.

Er worden bootladingen met vluchtelingen/immigranten/gelukszoekers binnengehaald, een aanzienlijk deel daarvan kan niet goed functioneren in deze maatschappij. Jij hebt aan het kortste strootje getrokken en zit met precies die kutzooi opgescheept. Je gaat hier gegarandeerd niet zonder verlies uit komen, sterker nog je hebt al verloren. Je gebruikt medicatie om wonen in je eigen huis enigszins dragelijk te maken, je kan niet veel dieper in de put raken dan dat. Ik zou 1 doel stellen en dat is asap vertrekken. Je kan kiezen waar je je verlies wil pakken: In je mentale en lichamelijke gezondheid + tijd, of in je portemonnee. Je leeft maar 1x dus ik zou het wel weten. Voor een toekomstbestendige nieuwe woning pak je de postcode allochtonenmeter erbij :+
Heb je helemaal gelijk in. Misschien na de verkoop dan :+ ..nee maar gezondheid moet ik inderdaad aan denken. Komende week krijg ik antwoorden en dan heb ik een denk ik een duidelijk vooruitzicht wat mij allemaal te wachten staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

leecher schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:25:
@pvink
Voor een toekomstbestendige nieuwe woning pak je de postcode allochtonenmeter erbij :+
Er zijn zat plekken waarbij het aantal allochtonen laag is, maar waarbij het Tokkiegehalte weer hoog is. Zeker voor de lange termijn moet je naar meer kijken dan enkel getalletje.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• leecher
The Zep Man schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:20:
[...]
Er zijn zat plekken waarbij het aantal allochtonen laag is, maar waarbij het Tokkiegehalte weer hoog is. Zeker voor de lange termijn moet je naar meer kijken dan enkel getalletje.
Gat in de markt wel. De TokkieTeller® App waar je buurt-reviews overzichtelijk bij elkaar hebt. Hierin staan dan ook details zoals hoeveel mensen er zijn met speakers in hun tuin, aantal houtkachel pijpen op raam/wtw intake hoogte, een bladblazer en verlaagde golfjes telling, etc. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 14:06
Ik leef met je mee @pvink, heb ook min of meer zelfde soort (achter) buren, gezin met 2 kinderen, onze huizen grenzen met de achterzijde aan elkaar, patiowoningen. Heb al jaren overlast van ze, in de vorm van geluidsoverlast. Een gezin van buitenlandse afkomst, en de kinderen worden ook aan hun lot overgelaten of soms juist tegenovergestelde.
Van de 7 weekdagen was het 5 dagen bal van 21:00 tot 23:00, schreeuwende/scheldende vader, en daardoor gillende en jankende kinderen tot gevolg.
Meerdere malen wijkagent ingeschakeld, antwoord, ja Jeugd en Gezin is op de hoogte en is er mee bezig. Paar maanden geleden was het erger dan normaal, meldpunt bezorgd ingeschakeld (GGD), ja we sturen het door naar de regio, 2 weekjes rustig geweest. Ook woningbouw ingeschakeld, niks meer gehoord.
Jongste zoon van jaartje of 9 terroriseerde de speeltuin ook, en toen een buurvrouw er iets van zei werd zij vriendelijk beantwoord met Hou je bek k*hoer.... 8)7 Buurvrouw ging verhaal halen bij zijn ouders, die zeiden alleen maar in gebrekkig NL, sorry, hij is onhandelbaar...

2 weken geleden was het echt bal. 1 kind in totale paniek gillen en huilen etc en de vader hard schreeuwen (22:00). Heb 112 gebeld, daarna was het weer rustig.
De dag er na veilig thuis gebeld, deze hebben een case aangemaakt en gaan bij alle instanties informatie inwinnen over de situatie.
Blijkbaar heeft dit al nut gehad, sinds 112 en het telefoontje lijkt de vader niet meer in huis te zijn, althans ik hoor m niet meer.

Hopelijk komt er een einde aan die situatie bij jou!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 15:43
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Een goed punt. Verder gaat een mediacircus gebaseerd op 'een incident' ook niets uithalen. Waar @pvink last van heeft is een combinatie van asociale mensen (die helaas in alle lagen van de bevolking bestaan), een gebrek aan instanties met daadkracht om hiertegen op te treden, en te veel instanties met te weinig daadkracht die naar elkaar wijzen. De schijnwerper moet niet op de 'who dunnit' geworpen worden, maar eerder op het gebrek aan actie in het algemeen.

Als er bewijs is verzameld van strafbare feiten, dan moet daar tegen opgetreden worden. Bijvoorbeeld 'burengerucht' in de APV is hier al voldoende voor. Rehabilitatie moet uiteraard een uitgangspunt zijn, maar bij een gebrek aan effectiviteit is escalatie nodig. Daarvoor moet een systeem zijn. Dat dat systeem er niet is, daar moet de aandacht op gelegd worden.

Maar ja, dat is zo lastig in een clickbaiterige titel te verwerken. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 15-08-2021 18:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
Members only:

Daarnaast zou ik wel een rechtszaak starten mocht de woningbouw jouw huis niet overkopen voor de waarde die het nu in deze hete markt waard zou zijn. Dat zou de taxatiewaarde zijn + minimaal 10% ( en wellicht meer naar de 20% )

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
hollandnick schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:36:
***members only***

Daarnaast zou ik wel een rechtszaak starten mocht de woningbouw jouw huis niet overkopen voor de waarde die het nu in deze hete markt waard zou zijn. Dat zou de taxatiewaarde zijn + minimaal 10% ( en wellicht meer naar de 20% )
Hoe denk je dat af te gaan dwingen, hij is door een erkende taxateur getaxeerd op 100 maar ik wil minimaal 110 hebben....

TS heeft een enorm probleem, gaat er geestelijk en lichamelijk aan kapot als het zo doorgaat. Marktwaarde is juist veel lager dan gemiddeld in dezelfde buurt met zulke buren. Als de wbv het voor de taxatiewaarde wil kopen dan zou dat m.i. een prachtige oplossing zijn, maar moet nog zien of dat lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
Scuderia110 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

Hoe denk je dat af te gaan dwingen, hij is door een erkende taxateur getaxeerd op 100 maar ik wil minimaal 110 hebben....

TS heeft een enorm probleem, gaat er geestelijk en lichamelijk aan kapot als het zo doorgaat. Marktwaarde is juist veel lager dan gemiddeld in dezelfde buurt met zulke buren. Als de wbv het voor de taxatiewaarde wil kopen dan zou dat m.i. een prachtige oplossing zijn, maar moet nog zien of dat lukt.
Ik weet niet precies maar waar het staat maar de woningbouw vereniging had ~30k gekregen van de gemeente om dit gezin ergens te dumpen. Dat hebben ze gedaan waardoor iemand anders nu dus schade van ondervindt. ik ben geen jurist en tegen de gemeente verlies je 9/10x toch wel, maar ik zou toch wel denken dat je enigszins marktwaarde voor je huis moet kunnen krijgen. Het kan toch niet zo zijn dat je door de keuze van de woningbouw 10 tallen duizenden euro's schade maakt en ze er mee weg komen omdat het nou eenmaal een grote organisatie is? 8)7

Ik zou anders in ieder geval een heel stuk minder lief zijn dan TS voor mijn buren. Het soort acties die je eigenlijk niet moet willen adviseren naar je medemensen zeg maar

[ Voor 7% gewijzigd door hollandnick op 15-08-2021 20:52 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:18
En dan vragen mensen zich af waar die intolerantie tegen asielzoekers toch vandaan komt. Ben blij met wat je krijgt en pas je aan aan de normen en waarden van het land dat je een plek aan biedt om veilig te wonen.

Met alles wat er nu speelt in Afghanistan vind ik het echt belachelijk dat de regering niet meer doet om de mensen die ons daar geholpen hebben hier een veilig onderdak te bieden. Ik denk dat ze allemaal blij zijn om hier te mogen wonen. En er zit vast 1 rotte appel gezin bij zoals omschreven door TS. Die mogen ze dan wat mij betreft ook weer terug zetten naar een AZC en als de boel veilig is terug sturen.

We geven je verdomme een kans om hier een leven op te bouwen. Betaald door hard werkende Nederlanders zoals TS en dan maak je er zo’n zooi van?

Ik heb echt te doen met TS. Hij en de buurt hebben er niet om gevraagd en ipv het gezin terug te plaatsen naar een AZC wordt er alles aan gedaan om de mensen die er al woonden weg te krijgen.

Dit land…

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 21:33
pvink schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

Volgende week vrijdag (20 augustus) hebben we een oriënterend gesprek met wat we kunnen lenen. Daar zal ik ook vragen wat een vergelijkbaar huis kost, eventueel laten taxeren. Bedankt voor het meedenken!
Enige goede optie.

In mijn jeugd woonde ik in een (autochtoon) gezin zoals hier beschreven. Groot verschil is dat wij juist extreem goed met dieren om gingen en in de kern niet asociaal waren. Er was geen opzet om overlast te veroorzaken. Maar;
  • Als je met 8-11 (wisselde, door noodopvang kinderbescherming in ons gezin, ouders vingen dus kinderen op) in een normaal 2-onder-een-kap woning woont, is dat druk. Erg druk.
  • Met naast dit aantal kinderen ook nog 6 honden, 12-16 katten, een stuk of 8 kippen, haan, schildpad, groep cavia's, paar konijnen en dan nog wat hamsters en muizen is bizar voor een normale woning. Wel grotere tuin van 500m2, maar das nog steeds klein.Deze dieren kwamen vaak mee vanuit de dierenambulance waar mijn ouders vrijwilliger waren naast hun werk
  • Oudere soms kapotte auto voor de deur, soms lang op een publieke parkeerplaats. Omdat er geen geld was voor een nieuwe of de reparatie
  • Geluidsoverlast door ruziënde pubers, broertje met gehoorproblemen met harde muziek, of vrienden van de noodopvang kinderen die langs kwamen aan de deur (nooit binnen, was tuig)
  • Alle uren van de dag is er leefgeluid in zo'n huishouden. Weet je hoe vaak een wc gebruikt wordt met 11 man in huis?
Op maar een paar voorbeelden te noemen. Mijn ouderlijk gezin was initieel vrij goed af financieel (later compleet misgegaan door een faillissement). In de wijk waren wij al snel dat 'gekke aso gezin' waarbij het aso label vooral kwam vanwege de overlast die de directe buren ervaren en omdat als een broertje ruzie had er ineens 6-8 kinderen achter dat broertje stonden. De buren waren rustige mensen met 1 kind, en aan de andere kant 2. Dat is natuurlijk een enorm verschil qua leefgeluid. Zonder enige vorm van opzet is er dan al veel overlast.

Wat ik bedoel te zeggen is dat opzettelijk overlast veroorzaken erg naar is. En sommige van de dingen die ik je zag schrijven lijken daar wel op. Maar de 'baseline' ligt met zo'n huishouden gewoon ook al erg hoog.

De kinderen in deze zijn slachtoffer van de redenen van de ouders en das zeer naar. Bij ons is er veel fout gegaan en zijn veel van mijn broertjes en zusjes sociaaleconomisch er niet zo goed afgekomen. Ik heb eruit kunnen springen mede omdat ik een van de oudere kinderen ben (management baan en HBO+) en snap achteraf heel goed waarom de buren het lastig vonden als de 16 katten alle net uitgezette vissen uit hun kleine vijver trokken. Als jong kind echter vond ik het heel erg dat de buren onze katten haatte, dat waren immers mijn maatjes.

Vanuit mijn ouders was er nooit onwil, maar een drive om alles en iedereen zoveel mogelijk te helpen waarbij ze voorbij gingen aan hun eigen kunnen en hun middelen, en dat heeft uiteindelijk het geheel doen imploderen.

Voor het gezin naast je zijn er weinig opties, en stiller worden gaat niet gebeuren. Simpelweg teveel mensen en teveel kinderen met waarschijnlijk nu al gedragsproblemen / uitdagingen. Het is bizar en stom, maar de enige zinvolle oplossing voor jullie is inderdaad om te verhuizen als je dat kan, of, te bepalen er geen last meer van te hebben (als je dat mentaal kan).

Members only: title

[ Voor 6% gewijzigd door Tasma op 15-08-2021 21:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• leecher
RobbieB schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:09:
Met alles wat er nu speelt in Afghanistan vind ik het echt belachelijk dat de regering niet meer doet om de mensen die ons daar geholpen hebben hier een veilig onderdak te bieden.
Heujj, een reverse uno card. Het is NL die de Afghanen kwam helpen, niet andersom. Volgens mij ook nog tegen de wil van de Nederlandse stemmer in en heeft men er destijds Balkende kabinet nummer 987234 over laten vallen om de missie toch door te zetten. Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Scuderia110 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

Afdwingen zal lastig zijn inderdaad… anderzijds zie ik hier een enorme potentie om geld te verdienen… mits je genoeg geld hebt;

Koop een woning. Terroriseer de buren eruit tot ze verkopen. Koop de woning op voor een prikkie á 85-90% normale marktwaarde, verkoop beide á 110-120%…

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
leecher schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:01:
[...]

Gat in de markt wel. De TokkieTeller® App waar je buurt-reviews overzichtelijk bij elkaar hebt. Hierin staan dan ook details zoals hoeveel mensen er zijn met speakers in hun tuin, aantal houtkachel pijpen op raam/wtw intake hoogte, een bladblazer en verlaagde golfjes telling, etc. :+
Ken je deze al?

Er zit wat 'vertraging' in en ik weet niet of 1 gezin erg veel uitmaakt, maar ze tellen o.a. aantallen Westerse, niet-Westerse enz allochtonen mee voor de score (en daar is backlash over).

Ik ben hiermee pas bekend geraakt *nadat* ik in een geel/oranje buurt terecht kwam.
Never
Nooit
Meer
Weer

[ Voor 4% gewijzigd door dragon2 op 15-08-2021 22:30 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Tasma schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:37:
Groot verschil is dat wij juist extreem goed met dieren om gingen en in de kern niet asociaal waren.

(...)

Ik heb eruit kunnen springen mede omdat ik een van de oudere kinderen ben (management baan en HBO+) en snap achteraf heel goed waarom de buren het lastig vonden als de 16 katten alle net uitgezette vissen uit hun kleine vijver trokken. Als jong kind echter vond ik het heel erg dat de buren onze katten haatte, dat waren immers mijn maatjes.
Hier conflicteert zelfbeeld met werkelijkheid. Als je katten naar buiten laat, dan ga je niet 'extreem goed met dieren om'. Je verkloot het ecosysteem (andere dieren), en je stelt je eigen huisdieren onnodig bloot aan gevaar. Verder verkloot je het sociaal voor je omgeving als anderen last hebben van je huisdieren.

Als het excuus is dat je zoveel katten niet in huis zou willen hebben, dan ben ik het daarmee eens. Je moet uberhaupt niet zoveel huisdieren hebben, tenzij je er goed voor zorgt. Jouw ouders deden dat niet.
Vanuit mijn ouders was er nooit onwil, maar een drive om alles en iedereen zoveel mogelijk te helpen waarbij ze voorbij gingen aan hun eigen kunnen en hun middelen, en dat heeft uiteindelijk het geheel doen imploderen.
The road to hell is paved with good intentions.

De missende systemen die ik eerder noemde, die hadden ook jouw gezin moeten beschermen. Tegen de maatschappij, maar ook tegen zichzelf.
Voor het gezin naast je zijn er weinig opties, en stiller worden gaat niet gebeuren. Simpelweg teveel mensen en teveel kinderen met waarschijnlijk nu al gedragsproblemen / uitdagingen. Het is bizar en stom, maar de enige zinvolle oplossing voor jullie is inderdaad om te verhuizen als je dat kan, of, te bepalen er geen last meer van te hebben (als je dat mentaal kan).
Dat klopt voor @pvink. Jouw ouders (net als zijn buren) hadden echter een keuze, en ironisch genoeg was die eigenlijk best wel egoïstisch. Zij maakten die keuze namelijk ook voor anderen die geen inspraak kregen, en waar hun keuzes sterke invloed op hadden.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 15-08-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Sterkte @pvink , denk vooral goed aan jezelf en je gezondheid. Ik heb in mijn leven tweemaal te maken gehad met luidruchtige/asociale buren (in beide gevallen witte Nederlanders) en om een open deur in te trappen: dat kan je leven behoorlijk verzieken.
Ik zou de kaart van de media inseinen niet helemaal laten varen. Soms komt er wel wat in beweging als er een verhaal in een krant verschijnt. Maar: net altijd, zie bijvoorbeeld dit geval https://www.destentor.nl/...steren-kan-niet~a462a652/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:37
dragon2 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:29:
[...]

Ken je deze al?

Er zit wat 'vertraging' in en ik weet niet of 1 gezin erg veel uitmaakt, maar ze tellen o.a. aantallen Westerse, niet-Westerse enz allochtonen mee voor de score (en daar is backlash over).

Ik ben hiermee pas bekend geraakt *nadat* ik in een geel/oranje buurt terecht kwam.
Never
Nooit
Meer
Weer
QFT.

Ik zit in dezelfde situatie en kan dit compleet onderschrijven. Wat een treurnis ;(
Heb op heel wat plekken gewoond, maar me zelden zo veel gestoord aan mijn omgeving als hier.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tasma
The Zep Man schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:29:
[...]

Hier conflicteert zelfbeeld met werkelijkheid. Als je katten naar buiten laat, dan ga je niet 'extreem goed met dieren om'. Je verkloot het ecosysteem (andere dieren), en je stelt je eigen huisdieren onnodig bloot aan gevaar. Verder verkloot je het sociaal voor je omgeving als anderen last hebben van je huisdieren.

Als het excuus is dat je zoveel katten niet in huis zou willen hebben, dan ben ik het daarmee eens. Je moet uberhaupt niet zoveel huisdieren hebben, tenzij je er goed voor zorgt. Jouw ouders deden dat niet.

[...]
The road to hell is paved with good intentions.

De missende systemen die ik eerder noemde, die hadden ook jouw gezin moeten beschermen. Tegen de maatschappij, maar ook tegen zichzelf.

[...]
Dat klopt voor @pvink. Jouw ouders (net als zijn buren) hadden echter een keuze, en ironisch genoeg was die eigenlijk best wel egoïstisch. Zij maakten die keuze namelijk ook voor anderen die geen inspraak kregen, en waar hun keuzes sterke invloed op hadden.
Natuurlijk moet je niet zoveel dieren hebben, dat lijkt mij nogal duidelijk (geef zelf ook al aan dat het absurd was). Maar, geen van de dieren is overleden door iets anders dan ouderdom of een niet te voorkomen ziekte. Je focust hier op katten, en die kwamen eerder inderdaad overal buiten. De meningen daarover zijn nu nog verdeeld binnen de bevolking en de zelfs de overheid. Maar, al vrij snel was onze tuin een gevangenis voor alle dieren daar binnen met bedrading op de schuttingen.

Aan je opmerking "Jouw ouders deden dat niet." neem ik eigenlijk best wel aanstoot. Dat heb jij niet te zeggen op basis van de extreem summiere informatie die je ter beschikking hebt. Voor veel van de dieren die mijn ouders hadden was het alternatief een asiel en euthanasie. Geen enkel dier heeft ooit honger gehad of nodeloos pijn. Het is een droom om te denken dat voor iedereen of ieder dier een leuke feest plek beschikbaar is natuurlijk.

The road to hell is paved with good intentions. Yup, klopt helemaal. Maar, wat je vergeet is dat niemand een macro beeld van de gehele wereld heeft, en niemand geboren wordt met een handleiding. Dat de intenties goed waren, maar het niet zo kon zei ik zelf ook al, lijkt mij nogal duidelijk. Maar, om dat te begrijpen moet je dat als personen wel kunnen overzien, en dat ook nog eens terwijl je al in die situatie zit. De gedachte dat iedereen maar alle gevolgen van hun acties moet kunnen overzien is een volstrekte utopie natuurlijk.

Jouw ouders (net als zijn buren) hadden echter een keuze
Je kan kiezen om minder kinderen en dieren te nemen, dat is zeker waar. Maar voorgaande opmerking hoort daar bij. Dan moet je wel kunnen overzien dat het mis gaat bij de 4e, 5e, 6e, of 20e. En aangezien daar geen vaste kaders voor zijn (al helemaal niet tientallen jaren geleden) kan je dat dus niet goed overzien. Je kan nu heel netjes 1,2 kind nemen en alsnog compleet in de chaos terecht komen door omstandigheden.

Plus, de keuze heb je, op het moment dat er nog geen problemen zijn en je alle middelen hebt die je maar kan wensen. Het is niet alsof de buren van @pvink of mijn ouders achteraf nog konden kiezen om toch maar minder kinderen te nemen. Van egoïsme was geen sprake, enkel van een onstilbare drang tot het verzorgen van kwetsbaren (dieren, kinderen). Tenzij je hier het argument 'alles is egoïsme' wil opvoeren (dooddoener) is er daarbij geen sprake van egoïsme.

De missende systemen
Absoluut zijn die niet op orde. Het feit dat mijn ouders na -6- kinderen ook nog noodopvang waren voor de kinderbescherming geeft dat aan. Op dat moment was het nog vrij rustig, maar waren we echt wel een overlast gezin qua grootte i.c.m. de dierentuin.

Maar het probleem is dat mensen die weinig met dit soort dingen te maken hebben gehad denken dat een 'instantie' alles wel even kan oplossen. Wat kan welke instantie nu doen voor pvink? Dat gezin naar een stacaravan in een weiland en dan alle kinderen isoleren van de maatschappij? Boetes, en daarmee de ellende erger maken? Controles / curatele? Hoeveel uren wil je dat daar iemand van welke instantie rondloopt? Fulltime? Wil jij nog een paar procent meer belasting betalen? Het is allemaal het nastreven van het best mogelijke resultaat voor alle betrokkenen. Dat pvink er last van heeft is ellendig maar net zo goed als pvink niet vrijstaand met een weiland om zijn huis kan wonen (mogelijk) kunnen de buren dat ook niet.

Kern probleem bij instanties
Het grote probleem bij de 'instanties' is overigens de capaciteit in de maatschappij.

Er zijn bizar weinig gezinnen die een 2 meisjes van 12 en 16 in huis willen nemen voor 3-12 maanden omdat ze meermaals verkracht zijn en de 12 jarige zelfs zwanger is geraakt omdat ze zo gewend was aan het misbruik thuis dat ze zich op straat verhoerde voor XTC pillen.

Of een meisje van 14 dat meermaals zelfmoord probeert te plegen omwille van de thuissituatie. Of 3 jonge kinderen (zusjes en broertje van elkaar) waarvan de moeder plots is overleden en de vader compleet instort en het niet meer aan kan omdat het broertje ook nog eens zwaar gehandicapt is.

Mijn ouders werden een opvang gezin voor dit soort kinderen. Extreem heftig, en dat heeft zeker een impact gehad op alles. Het trekt absoluut een wissel op het gezin. Maar als de kinderbescherming zo hoog zit dat ze bij ons gezin graag en jaren lang plaatsen, dan geeft het wel aan hoe weinig 'propere nette alles overziende perfecte burgers' bereid zijn om kinderen (let wel, onschuldigen, slachtoffers) te helpen.

Zoals ik al zei, mijn ouders hebben genoeg fout gedaan en ook genoeg stomme keuzes gemaakt. Een deel daarvan valt echt wel onder slecht ouderschap. Desondanks kan ik wel overzien dat dat niet vanuit egoïsme of kwade wil kwam maar vanuit een escalerende situatie waar zij , in ieder geval in die tijd, niet voor uitgerust waren in welke zin dan ook. De buren van Pvink zitten echt niet vrijwillig met teveel mensen in een klein huis en hebben echt niet de wens om ruzie te krijgen met de buurt. Maar gedrag veranderen is extreem moeilijk, en als je in een put zit is het heel moeilijk om terwijl je aan het klimmen bent om uit die put te komen, of om te voorkomen dat je er überhaupt dieper invalt, rekening te houden met het geluid dat je maakt tijdens het klimmen zodat daar niemand last van heeft.

Maakt de frustratie en overlast die pvink ervaart niet kleiner. Vanuit zijn ervaringen helemaal terecht, maar je kan er ook anders over proberen te denken. En ook dat is zwaar en lost niet alles ineens op. Om het ineens op te lossen is enkel verhuizen een realistische optie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Tasma schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:44:
[...]

Natuurlijk moet je niet zoveel dieren hebben, dat lijkt mij nogal duidelijk (geef zelf ook al aan dat het absurd was). Maar, geen van de dieren is overleden door iets anders dan ouderdom of een niet te voorkomen ziekte. Je focust hier op katten, en die kwamen eerder inderdaad overal buiten. De meningen daarover zijn nu nog verdeeld binnen de bevolking en de zelfs de overheid. Maar, al vrij snel was onze tuin een gevangenis voor alle dieren daar binnen met bedrading op de schuttingen.
En hoeveel vogels en andere beesten hebben die katten opgejaagd?
Aan je opmerking "Jouw ouders deden dat niet." neem ik eigenlijk best wel aanstoot. Dat heb jij niet te zeggen op basis van de extreem summiere informatie die je ter beschikking hebt. Voor veel van de dieren die mijn ouders hadden was het alternatief een asiel en euthanasie. Geen enkel dier heeft ooit honger gehad of nodeloos pijn. Het is een droom om te denken dat voor iedereen of ieder dier een leuke feest plek beschikbaar is natuurlijk.
Asiel kan een goed alternatief zijn. Zeker als het gezin eronder moet lijden ("Oudere soms kapotte auto voor de deur, soms lang op een publieke parkeerplaats. Omdat er geen geld was voor een nieuwe of de reparatie").
The road to hell is paved with good intentions. Yup, klopt helemaal. Maar, wat je vergeet is dat niemand een macro beeld van de gehele wereld heeft, en niemand geboren wordt met een handleiding. Dat de intenties goed waren, maar het niet zo kon zei ik zelf ook al, lijkt mij nogal duidelijk. Maar, om dat te begrijpen moet je dat als personen wel kunnen overzien, en dat ook nog eens terwijl je al in die situatie zit. De gedachte dat iedereen maar alle gevolgen van hun acties moet kunnen overzien is een volstrekte utopie natuurlijk.
Waarom ik noem dat jouw ouders ook tegen zichzelf beschermd moesten worden. Ten eerste moet je voor jezelf kunnen zorgen voordat je anderen kan helpen. Je noemt een faillissement, wat een teken is dat dat niet lukte.
Jouw ouders (net als zijn buren) hadden echter een keuze
Je kan kiezen om minder kinderen en dieren te nemen, dat is zeker waar. Maar voorgaande opmerking hoort daar bij. Dan moet je wel kunnen overzien dat het mis gaat bij de 4e, 5e, 6e, of 20e. En aangezien daar geen vaste kaders voor zijn (al helemaal niet tientallen jaren geleden) kan je dat dus niet goed overzien. Je kan nu heel netjes 1,2 kind nemen en alsnog compleet in de chaos terecht komen door omstandigheden.
Er is iets dat heet 'gezond verstand' (dat kan ontbreken!), waarbij je kan bedenken dat je 4-20 kinderen niet hetzelfde kan bieden dan 1-2 kinderen.
Plus, de keuze heb je, op het moment dat er nog geen problemen zijn en je alle middelen hebt die je maar kan wensen. Het is niet alsof de buren van @pvink of mijn ouders achteraf nog konden kiezen om toch maar minder kinderen te nemen.
Het klinkt heel cru, maar objectief gezien kon dat wel in de situatie van je ouders. Subjectief gezien is dat natuurlijk een gigantische hindernis, waar jouw ouders als goede ouders geen seconde over zouden nadenken.
Van egoïsme was geen sprake, enkel van een onstilbare drang tot het verzorgen van kwetsbaren (dieren, kinderen). Tenzij je hier het argument 'alles is egoïsme' wil opvoeren (dooddoener) is er daarbij geen sprake van egoïsme.
In je betoog kijk je te veel naar binnen. De directe buren van jouw ouders en de omgeving kregen geen keuze. Die keuze werd ontnomen. Dat deel is egoïstisch, hoe goed de bedoelingen ook waren.
De missende systemen
Absoluut zijn die niet op orde. Het feit dat mijn ouders na -6- kinderen ook nog noodopvang waren voor de kinderbescherming geeft dat aan. Op dat moment was het nog vrij rustig, maar waren we echt wel een overlast gezin qua grootte i.c.m. de dierentuin.

Maar het probleem is dat mensen die weinig met dit soort dingen te maken hebben gehad denken dat een 'instantie' alles wel even kan oplossen. Wat kan welke instantie nu doen voor pvink?
Heropvoeding, hoe cru dat ook klinkt. Als je niet in de maatschappij past dan zijn er twee wegen: of je vertrekt, of je past je aan. Dit is natuurlijk een te zwart/witte uitspraak zonder nuance, waar veel grijs tussen zit. Chronische overlast die lijdt tot psychische klachten zijn best wel zwart, bijvoorbeeld.
Wil jij nog een paar procent meer belasting betalen? Het is allemaal het nastreven van het best mogelijke resultaat voor alle betrokkenen. Dat pvink er last van heeft is ellendig maar net zo goed als pvink niet vrijstaand met een weiland om zijn huis kan wonen (mogelijk) kunnen de buren dat ook niet.
Als je mijn vorige reacties leest, probeer ik het probleem groter te maken dan enkel de situatie van @pvink. Verder is het argument "wil je meer belasting betalen" een dooddoener. Alles kost geld, en hoe is niet altijd even transparant. Ik denk dat het de maatschappij op lange termijn minder zal kosten als de GGZ op orde is. En ja, als sociaal beestje ben ik best bereid om daar initieel in te investeren via belastinggeld. Meer belasting betalen vind ik geen probleem, mits iedereen (inclusief bedrijven) evenredig bijdragen en het geld goed gebruikt wordt.
Kern probleem bij instanties
Het grote probleem bij de 'instanties' is overigens de capaciteit in de maatschappij.

Er zijn bizar weinig gezinnen die een 2 meisjes van 12 en 16 in huis willen nemen voor 3-12 maanden omdat ze meermaals verkracht zijn en de 12 jarige zelfs zwanger is geraakt omdat ze zo gewend was aan het misbruik thuis dat ze zich op straat verhoerde voor XTC pillen.

Of een meisje van 14 dat meermaals zelfmoord probeert te plegen omwille van de thuissituatie. Of 3 jonge kinderen (zusjes en broertje van elkaar) waarvan de moeder plots is overleden en de vader compleet instort en het niet meer aan kan omdat het broertje ook nog eens zwaar gehandicapt is.

Mijn ouders werden een opvang gezin voor dit soort kinderen. Extreem heftig, en dat heeft zeker een impact gehad op alles. Het trekt absoluut een wissel op het gezin. Maar als de kinderbescherming zo hoog zit dat ze bij ons gezin graag en jaren lang plaatsen, dan geeft het wel aan hoe weinig 'propere nette alles overziende perfecte burgers' bereid zijn om kinderen (let wel, onschuldigen, slachtoffers) te helpen.
En nu ga ik weer cru klinken: je hoeft niet ieder probleem in de wereld op te lossen, zeleker niet als je er zelf aan onderdoor gaat. Als je de wereld beter achterlaat ten opzichte van als je er niet zou zijn, dan doe je het al beter dan veel mensen.
Zoals ik al zei, mijn ouders hebben genoeg fout gedaan en ook genoeg stomme keuzes gemaakt. Een deel daarvan valt echt wel onder slecht ouderschap. Desondanks kan ik wel overzien dat dat niet vanuit egoïsme of kwade wil kwam maar vanuit een escalerende situatie waar zij , in ieder geval in die tijd, niet voor uitgerust waren in welke zin dan ook. De buren van Pvink zitten echt niet vrijwillig met teveel mensen in een klein huis en hebben echt niet de wens om ruzie te krijgen met de buurt. Maar gedrag veranderen is extreem moeilijk, en als je in een put zit is het heel moeilijk om terwijl je aan het klimmen bent om uit die put te komen, of om te voorkomen dat je er überhaupt dieper invalt, rekening te houden met het geluid dat je maakt tijdens het klimmen zodat daar niemand last van heeft.

Maakt de frustratie en overlast die pvink ervaart niet kleiner. Vanuit zijn ervaringen helemaal terecht, maar je kan er ook anders over proberen te denken. En ook dat is zwaar en lost niet alles ineens op. Om het ineens op te lossen is enkel verhuizen een realistische optie.
Van wat jij omschrijft, klinken jouw ouders als bijzonder lieve, empathische mensen. Helaas moeten lieve, empathische mensen soms tegen zichzelf beschermd worden, voordat de nevenschade te groot wordt. Bij de adoptie/tijdelijke opvang die jouw ouders deden, hadden er instanties op de rem moeten trappen. 'Wat is het alternatief'? Geen idee. Waarschijnlijk was dat er niet in die tijd. Qua dat deed waarschijnlijk niemand wat fout in die situatie, met de beperkte middelen en de wil om anderen te helpen. Zij konden dus mogelijk niet op de rem trappen, want er was geen rem.

Waar ik voor pleit zijn middelen om dit soort situaties op te kunnen vangen. Een gebrek aan gezinnen? Het klinkt grof, maar doe dan een internaat/GGZ-combinatie met de benodigde begeleiding. Als iets een maatschappelijk probleem is, dan moet het maatschappelijk gedragen worden, en niet slechts een kleine (kwetsbare) groep die benadeeld wordt. In jouw geval was die kwetsbare groep jouw ouders en hun omgeving.

Voor de situatie van @pvink: Er wordt genoemd dat het vluchtelingen zijn. Als je je niet kan gedragen, dan moet daar de juiste zorg voor zijn. Als je je niet wilt gedragen, dan zijn daar bijvoorbeeld AZC's voor. Dan kan een ander gezin in een AZC de kans krijgen om zelfstandig een onderdeel te worden van de maatschappij. Opnieuw, maatschappelijke problemen moeten maatschappelijk gedragen worden. Dat @pvink maar moet verhuizen is een teken van machteloosheid en onrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:49
Dit soort situaties duiden maar weer eens aan dat gemeentes echt by-far de meest incompetente organisaties binnen Nederland zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door joostmakaay op 16-08-2021 09:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:18
joostmakaay schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:01:
Dit soort situaties duiden maar weer eens aan dat gemeentes echt by-far de meest incompetente organisaties binnen Nederland zijn.
Ook een beetje kort door de bocht. De gemeente voert ook gewoon beleid uit dat in Den Haag gemaakt wordt. En dan heb ik dit geval ook wel te doen met deze gemeente die een gezin van 11 verplicht ergens moeten plaatsen. Ik denk dat er maar weinig woonruimte in NL geschikt is voor dit soort gezinnen, want je kun ze moeilijk in een 2 slaapkamer appartementje of rijtjeshuis stoppen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Laatst online: 28-05 23:07
Iemand suggereerde een tijdje terug het huis te verkopen, en ging er vanuit dat de makelaar wel kon 'meehelpen' om bezichtigingen op 'rustige uurtjes' etc te laten verlopen.

Mijn vraag is: stel je voor dat dat nu helemaal lukt. Het huis wordt verkocht aan nietsvermoedende mensen. Die komen er dan rap achter na verhuizen, dat de buren naast hun voor enorme overlast gaan zorgen.

Kan zoiets als 'verborgen gebrek' (of iets vergelijkbaars?) worden aangevochten door de nieuwe eigenaren? Het lijkt mij wel net zo ernstig eigenlijk .. ook al betreft het niet het huis zelf, maar de buren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:28
Ik zou iedereen die hier asielzoekers basht eens aanraden daar te gaan wonen waar deze mensen vandaan komen. En kom dan nog eens met ze willen zich niet aanpassen..... Veel van deze mensen hebben een trauma, en dat los je niet even op. Natuurlijk is het vervelend als een dergelijk gezin naast je woont, maar ik lees ook weer legio vooroordelen. Mijn ervaring met mensen uit een andere cultuur is dat het gesprek aangaan (ook al spreken ze geen Nederlands) best wil..... Wij vangen thuis jonge kinderen op, en soms zit daar een kind van een asielzoeker/ster tussen die naar Nederlandse les moet, en ik kan je vertellen, dat is beroerd georganiseerd. Veel van die taalcursussen zijn commerciëel en niet van enige kwaliteit. Vaak helpt mijn vrouw de kinderen eerst aan fatsoenlijke kleren (te kleine zomerkleren in de winter komt veel voor)..... En met een beetje geduld heb je er heerlijke kinderen aan (wordt nog regelmatig herkend door kids die hier jaren geleden waren) Probeer je eerst te verplaatsen in de ander voor je begint te roeptoeteren over niet aanpassen. En neem van mij aan dat gemeenten alles doen om gezinnen als deze een goede plek te geven, maar makkelijk is dat zeker niet.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• hollandnick
HvdBent schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:08:
Ik zou iedereen die hier asielzoekers basht eens aanraden daar te gaan wonen waar deze mensen vandaan komen. En kom dan nog eens met ze willen zich niet aanpassen..... Veel van deze mensen hebben een trauma, en dat los je niet even op. Natuurlijk is het vervelend als een dergelijk gezin naast je woont, maar ik lees ook weer legio vooroordelen. Mijn ervaring met mensen uit een andere cultuur is dat het gesprek aangaan (ook al spreken ze geen Nederlands) best wil..... Wij vangen thuis jonge kinderen op, en soms zit daar een kind van een asielzoeker/ster tussen die naar Nederlandse les moet, en ik kan je vertellen, dat is beroerd georganiseerd. Veel van die taalcursussen zijn commerciëel en niet van enige kwaliteit. Vaak helpt mijn vrouw de kinderen eerst aan fatsoenlijke kleren (te kleine zomerkleren in de winter komt veel voor)..... En met een beetje geduld heb je er heerlijke kinderen aan (wordt nog regelmatig herkend door kids die hier jaren geleden waren) Probeer je eerst te verplaatsen in de ander voor je begint te roeptoeteren over niet aanpassen. En neem van mij aan dat gemeenten alles doen om gezinnen als deze een goede plek te geven, maar makkelijk is dat zeker niet.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar moet iemand anders zijn trauma moeten zorgen dat je naaste buren er ook een trauma aan over houden? |:( ( de andere buren zijn al uit ellende weg en TS loopt nu met medicatie ) Dat denk ik dus niet. Daarnaast hadden gemeenten/Den Haag het allemaal beter moeten regelen en eventueel containerwoningen moeten opzetten of leegstaande kantoorpanden moeten ombouwen/inregelen. Hier hadden deze mensen dan een tijdje kunnen wonen waarbij er meerdere dagen per week of 1x per week begeleiding bij komt kijken wat de mentale staat van deze mensen is. Als die goedgekeurd worden kunnen ze daarna altijd nog naar een woning verhuizen om mee te draaien in de maatschappij. Dit is dan AZC -> tijdelijke woning met begeleiding -> sociale huurwoning

Maar als een gezin niet kan meedraaien in de maatschappij, waarom moeten anderen daar dan onder lijden? Maar volgens mij gaan we nu behoorlijk offtopic en moeten we TS maar even afwachten wat hij deze week te horen krijgt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasma
The Zep Man schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 06:42:
[...]

knip: vrij redelijk verhaal

[...]
Van wat jij omschrijft, klinken jouw ouders als bijzonder lieve, empathische mensen. Helaas moeten lieve, empathische mensen soms tegen zichzelf beschermd worden, voordat de nevenschade te groot wordt. Bij de adoptie/tijdelijke opvang die jouw ouders deden, hadden er instanties op de rem moeten trappen. 'Wat is het alternatief'? Geen idee. Waarschijnlijk was dat er niet in die tijd. Qua dat deed waarschijnlijk niemand wat fout in die situatie, met de beperkte middelen en de wil om anderen te helpen. Zij konden dus mogelijk niet op de rem trappen, want er was geen rem.

Waar ik voor pleit zijn middelen om dit soort situaties op te kunnen vangen. Een gebrek aan gezinnen? Het klinkt grof, maar doe dan een internaat/GGZ-combinatie met de benodigde begeleiding. Als iets een maatschappelijk probleem is, dan moet het maatschappelijk gedragen worden, en niet slechts een kleine (kwetsbare) groep die benadeeld wordt. In jouw geval was die kwetsbare groep jouw ouders en hun omgeving.

Voor de situatie van @pvink: Er wordt genoemd dat het vluchtelingen zijn. Als je je niet kan gedragen, dan moet daar de juiste zorg voor zijn. Als je je niet wilt gedragen, dan zijn daar bijvoorbeeld AZC's voor. Dan kan een ander gezin in een AZC de kans krijgen om zelfstandig een onderdeel te worden van de maatschappij. Opnieuw, maatschappelijke problemen moeten maatschappelijk gedragen worden. Dat @pvink maar moet verhuizen is een teken van machteloosheid en onrecht.
Het overzien van alle gevolgen van je keuzes is niet mogelijk, al helemaal niet omdat de doelpalen tijdens het spel regelmatig verschuiven (crisis, politiek, faillissement, sterfgeval etc). Van te voren bedenken dat 4 kinderen beter te beheersen zal zijn dan 6 klopt. Maar, beiden komende uit gezinnen van 10+ kinderen (toen heel normaal) leek 6 al weinig. De maatschappij veranderde waardoor het niet meer zo goed kon.

Internaten en GGZ zijn vrij loze instellingen waar helaas in de praktijk meer mis gaat dan goed. Een heel groot deel komt er met veel problemen uit en wordt nooit lid van de maatschappij. Het een een parkeerplek. Persoonlijk vind ik dat een maatschappij die kinderen die slachtoffer van de situatie zijn parkeert om er zo min mogelijk mee te hoeven doen niet bepaald tof. Daarmee wil ik geen afbreuk doen aan de mensen die er met al hun energie werken om iets te bereiken maar ze moeten peddelen tegen een waterval in.

Als je aantoonbaar opzettelijk overlast veroorzaakt moet dat zeker aangepakt worden. De lastige hierin is
'opzettelijk', omdat dat natuurlijk zeer subjectief is.

Dat het onrecht is dat pvink het beste -kan- verhuizen is vanuit pvink zeker waar. Het is geen verplichting, maar om realitisch gezien uit deze situatie te komen wel zo goed als de enige oplossing. En dat is verschrikkelijk voor pvink.

Waar ik in ieder geval voor pleit is om de kinderen van de buren van pvink niet het slachtoffer te laten worden van de ouders die de Nederlandse maatschappij misschien niet helemaal begrijpen of willen begrijpen.

Pvink is ook slachtoffer maar wel van een andere orde vanuit de maatschappij gezien. Maar vanuit pvink's ogen kan dit wel eens het ergste zijn wat hem is overkomen.

Conclusie om het topic niet verder te kapen; aan beide kanten zitten slachtoffers, en de enige echte oplossing is dichter bij elkaar zien te komen. Dat is een lange en soms ogenschijnlijk onmogelijke weg. Wil je snel lekker rustig leven? Dan blijft zelf actie nemen en verhuizen de snelste en minst stressvolle oplossing.

Overigens, zelf vang ik geen kinderen op en ben ik dat ook zeker niet van plan (sociale omgeving situaties uitgezonderd). Omdat mijn eigen mening is dat mijn kinderen voor moeten gaan op andere kinderen (lekker hypocriet t.o.v. mijn ideale wereldbeeld). En de opvang die mijn ouders deden was geweldig voor de opgevangen kinderen maar hebben hun eigen kinderen schade gedaan. Over de groep genomen zijn alle kinderen gemiddeld genomen beter af, maar er is gepakt van de eigen kinderen en gegeven aan de pleegkinderen. Aangezien ik dat geleefd heb wil ik dat niet voor mijn kinderen. Het maakt je te snel te oud / kind af.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste