Toon posts:

Geluidsoverlast door nieuw groot gezin als buren, help?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:33
Bedankt voor alle tips. Ik ga even van dit topic af en weer aan het werk.

Heb genoeg meegenomen en zal een stappenplan maken over hoe mijn gezondheid het beste kan helpen. Links of rechtsom draait het immers daarom.

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:04
leecher schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:28:
[...]

Ja, die PvdA uno reverse kaart van @Martijn.C.V vind ik een klassieker. Niet alleen krijgt de TS 24/7 overlast in de maag gesplitst, misschien kan hij maar beter aandringen om voor de """"oplossing""" (lees: zeer matige symptoom bestrijding) te gaan betalen ook. En verhuizen is gewoon asociaal want stel je voor, dan zadel je iemand anders er mee op. Dat de TS hier ongevraagd mee is opgezadeld is natuurlijk niet relevant.

Voor dit soort gezinnen hebben we zometeen netjes gesegregeerde wijken want niemand wil ernaast wonen.
Holy shit, hoe veel cliches kun je in 1 reactie plaatsen man.

Leuk beweren dat ik een 'PvdA uno reverse kaart' doe, maar laat ik m dan eens onderbouwen:
- De gemeente gaat er niets aan doen. Maakt niet uit waar je dit gezin plaatst, er gaan buren zijn die gaan klagen. Helaas voor TS is dat nu TS. Verplaatsen maakt voor de gemeente niets uit en kost extra geld
- TS wil iig nog een jaar blijven waar ie zit. Dat betekent hier nog een jaar mee leven
- Overlast verminderen door de huidige communicatiemiddelen is niet effectief gebleken, hiermee doorgaan is trekken aan een dood paard.

Dan moet je nu iets vinden waar beide partijen zich in kunnen vinden.
- Slaande deuren is laaghangend fruit
- vilt kost geen drol. Een strip van 1meter kost 5eu. Knip in stukje van 5cm, boven/onder in de deur plakken en je kunt 10 deuren voorzien.
- Niets gaat stuk, is niet veel werk, vereist minimaal medewerking (enkel ja zeggen) en daarna minder zeurende buren.

Dan is de vraag die TS zichzelf moet stellen: Is 5eu en een uurtje werk me de investering waard voor iets rust?

Complimentje?

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:22
hollandnick schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:30:
[...]

Wel altijd apart dat dit altijd naar boven gehaald moet worden als het gaat om een buitenlands gezin. Niets uit alle woorden of posts van TS blijkt dit zo te zijn, en eigenlijk vind ik deze hele reactie gewoon niet gepast en totaal offtopic 8)7
Kom nou, als je dingen zegt als 'ze kunnen een woning waar een ander €xxxxxx voor betaald niet waarderen', en opmerkingen maakt over het niet spreken van Nederlands (terwijl je weet dat ze uit een AZC komen) wek je op z'n minst die indruk.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-03 20:42
psychodude schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:34:
Uiteraard bijzonder vervelend dat je in je woongenot belemmerd wordt. Maar let wel, lang niet alles dat je hier benoemd is een klacht waar bijvoorbeeld een gemeente ook daadwerkelijk wat mee kan.

De rijksoverheid stelt bijvoorbeeld:

[...]

Zie ook: https://www.rijksoverheid...ik-doen-bij-burenoverlast

Het slaan met deuren, de spelende kinderen zijn dingen waar je gewoonweg werkelijk waar nagenoeg niets tegen in kunt gaan brengen. Dit wordt gewoon beschreven als accepteren, tolereren. Je enige oplossing daarin gaat toch echt zijn, verhuizen, wat je ook al voor ogen hebt. Hetzelfde geldt natuurlijk voor wat betreft huilende kinderen, dat zal niet iets zijn dat goed te reguleren is.

En dat je mensen met elkaar op luide toon hoort converseren, gaat natuurlijk weinig resultaat opleveren.

Aankloppen bij de gemeente is een logische stap bij nul rekest op bezwaar bij de woningvereniging. Maar aan de andere kant, de woningen zijn samengevoegd door de woningvereniging lijkt mij. Daar is een gemeentelijke vergunning voor nodig. Daarin is gebruikelijk dat bestemming opgegeven wordt. Ergens is de gemeente dan al op de hoogte van huidige situatie en heeft hierin kennelijk geen bezwaar gezien.

Persoonlijk verwacht ik dan ook niet dat de gemeente hierin veel hulp zal gaan bieden. Uiteraard zijn er zaken waarmee je kunt pogen om het gedrag van de buren deels in goede banen te sturen. Indien leerplichtige kinderen structureel bijvoorbeeld niet naar school gaan, kun je bijvoorbeeld de lokale leerplicht ambtenaar eens contacteren en vragen hoe dat zit. Ik vermoed dat ook die best wel eens een blik wil komen werpen. In tegenstelling tot geluidsoverlast wordt leerplicht verzuim in Nederland wel vrij hard aangepakt zodra een gezin in het vizier van de juiste instanties staat. Uiteindelijk kunnen dit soort instanties, zoals de leerplichtambtenaar, jeugdzorg, etc. veel meer bereiken voor wat betreft het in ieder geval naar school gaan van het kind, dan bijvoorbeeld de politie zal bewerkstelligen.

Vergeet verder overigens niet, maar buren heb je eigenlijk nooit voor het kiezen. Uiteraard is dit natuurlijk echt een scenario wat buiten het spectrum van het gebruikelijke valt. Maar ook bijvoorbeeld een gezin met slechts 2 kinderen kan veel geluid veroorzaken, kan huilende hebben, kan daarmee de rust verstoren; afhankelijk van hoeveel rust je zoekt.

In de zoektocht naar nieuwe woonruimte zou ik daar dan ook gewoon vooraf al sterk rekening mee houden, verkies bijvoorbeeld een volledig vrijstaande woning. Veel van de mogelijke directe geluidshinder is daarmee al afgenomen.
Dat klopt, tot 22.00 inderdaad. Daarna moeten die kinderen gewoon stil zijn.

• Martijn.C.V
Onder het mom van omdenken:

Ze hitsen nu de honden op. Ongetwijfeld een 'leuk' spelletje, interactie met de honden.

Ipv hier boos op worden (begrijpelijke reactie wel), zou je ze eens kunnen uitnodigen om te komen spelen met de honden. Je zou je kunnen leren hoe je een hond benaderd, balletje gooien, beetje rondrennen met de beesten. Misschien op een gegeven moment misschien wel uitlaten. De interactie juist positief maken.

Doel hiervan is dat ze een affiniteit opbouwen met ze. Je plaagt geen dieren die je lief vind, waar je een band mee hebt. En mogelijk als een paar kinders ze leuk vinden, stoppen ze de andere met pesten.

Complimentje?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mugenmarco schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:40:
Succes met het stil krijgen van babies en peuters die 's nachts huilen.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:49
CH4OS schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:41:
[...]
of die draak van mij aan de linkerkant van het bed als die begint te snurken is de hele buurt wakker

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 26-03 20:05
[...]

Nee,dit kan je gewoon weg niet verwachten.
er zijn zoveel redenen waarom een kind in de nacht kan en zal huilen die niet te stoppen zijn.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:57
[...]

Dit is vast een stuk 'begraven' emotie van onze eigen kinderen, maar succes met een huilbaby of kind met nachtmerries. Die kunnen heel wat herrie voortbrengen. Als een buur daarvoor langs was gekomen met "kan dat even wat minder" dan denk ik dat dit de relatie aardig onder druk had gezet. Alsof de ouders daarom gevraagd hadden.

Offtopic, maar hetzelfde zie je in vliegtuigen. Als er kinderen mee zijn, ongeacht leeftijd, gaat dit niet altijd goed. Dat kan een hele vervelende vlucht opleveren, ik heb ze ook wel eens meegemaakt. Maar moet je eens voorstellen hoe die ouders zich meestal zullen voelen. Echt niet OK hoor.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +15Henk 'm!

• hollandnick
  • Laatst online: 09:05
Arrne schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:37:
[...]

Kom nou, als je dingen zegt als 'ze kunnen een woning waar een ander €xxxxxx voor betaald niet waarderen', en opmerkingen maakt over het niet spreken van Nederlands (terwijl je weet dat ze uit een AZC komen) wek je op z'n minst die indruk.
TS zegt niet dat het komt doordat ze geen Nederlands spreken. Hij heeft het over een asociaal gezin dat een hardstikke mooi en duur huis krijgt, wat ze niet kunnen waarderen. Dat ze uit het AZC komen heeft er verder niets mee te maken. Het enige wat we daar over kunnen zeggen is dat de culturen met elkaar botsen en dat probleem zie je op veel meer plekken in Nederland.

Zoals ik zelf al eerder zei soms is het makkelijker als het gewoon een lekker hollands gezin van 11 man was geweest waar je problemen mee had, dan ging het al dit soort nutteloze discussies uit de weg en wordt die racisme kaart niet getrokken. Feit is dat TS overlast ervaart van een asociaal gezien, wat gecreëerd wordt door de woningbouw maar ook door de ouders zelf ( kom op 9 kinderen in 1 huis ) Dan heb je zowat een villa nodig

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Martijn.C.V schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:41:
Onder het mom van omdenken:

Ze hitsen nu de honden op. Ongetwijfeld een 'leuk' spelletje, interactie met de honden.
Dat zou ik niet zomaar doen. Kinderen en dieren kunnen onvoorspelbaar reageren. Als de honden nu opgehitst zijn, zou ik er zeker geen kinderen bij in de buurt laten.
Ipv hier boos op worden (begrijpelijke reactie wel), zou je ze eens kunnen uitnodigen om te komen spelen met de honden. Je zou je kunnen leren hoe je een hond benaderd, balletje gooien, beetje rondrennen met de beesten. Misschien op een gegeven moment misschien wel uitlaten.
Een groot gezin, dat geen of onvoldoende Nederlands kan laat mij denken dat dit gezin (helaas voor hun) vluchtelingen zijn. Die zijn anders gewend en zijn vaak bang voor honden. Honden voelen angst aan en kunnen dan gaan bijten. Die twee bij elkaar zetten (zeker met kinderen) is vragen om problemen en @pvink is dan de (misschien pun intended) gebeten hond (en verantwoordelijk). ;)
Doel hiervan is dat ze een affiniteit opbouwen met ze. Je plaagt geen dieren die je lief vind, waar je een band mee hebt. En mogelijk als een paar kinders ze leuk vinden, stoppen ze de andere met pesten.
Ik snap de gedachten gang, maar dit zou ik (als niet-hondeneigenaar) dit niet doen laat staan adviseren. In sommige landen zijn honden onreine dieren , die hou je dus niet thuis.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hollandnick schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:45:
[...]

TS zegt niet dat het komt doordat ze geen Nederlands spreken. Hij heeft het over een asociaal gezin dat een hardstikke mooi en duur huis krijgt, wat ze niet kunnen waarderen. Dat ze uit het AZC komen heeft er verder niets mee te maken. Het enige wat we daar over kunnen zeggen is dat de culturen met elkaar botsen en dat probleem zie je op veel meer plekken in Nederland.

Zoals ik zelf al eerder zei soms is het makkelijker als het gewoon een lekker hollands gezin van 11 man was geweest waar je problemen mee had, dan ging het al dit soort nutteloze discussies uit de weg en wordt die racisme kaart niet getrokken. Feit is dat TS overlast ervaart van een asociaal gezien, wat gecreëerd wordt door de woningbouw maar ook door de ouders zelf ( kom op 9 kinderen in 1 huis ) Dan heb je zowat een villa nodig
Het vervelende is natuurlijk dat de kans aanwezig is dat TS straks de racist is omdat hij klaagt ' want die mensen doen zo hun best de overlast te verminderen en die meneer blijft klagen' .

• Martijn.C.V
CH4OS schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:46:
[...]
Dat zou ik niet zomaar doen. Kinderen en dieren kunnen onvoorspelbaar reageren. Als de honden nu opgehitst zijn, zou ik er zeker geen kinderen bij in de buurt laten.

[...]
Een groot gezin, dat geen of onvoldoende Nederlands kan laat mij denken dat dit gezin (helaas voor hun) vluchtelingen zijn. Die zijn anders gewend en zijn vaak bang voor honden. Honden voelen angst aan en kunnen dan gaan bijten. Die twee bij elkaar zetten (zeker met kinderen) is vragen om problemen en @pvink is dan de (misschien pun intended) gebeten hond (en verantwoordelijk). ;)
[...]
Ik snap de gedachten gang, maar dit zou ik (als niet-hondeneigenaar) dit niet doen laat staan adviseren. In sommige landen zijn honden onreine dieren , die hou je dus niet thuis.
Is dit niet juist een mooie gelegenheid om ze dat eens te leren dan? Aanleren dat je rustig moet blijven, de hond naar jou moet komen, eerst laten ruiken, alle basics. En uiteraard onder begeleiding en niet alle kinders tegelijk. De angel eruit halen.

Complimentje?

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-03 10:41
Martijn.C.V schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:37:
- TS wil iig nog een jaar blijven waar ie zit. Dat betekent hier nog een jaar mee leven
Volgens mij wil de TS dat die mensen ophouden met overlast veroorzaken of gewoon weg. Hij wil geen jaar blijven waar hij zit, hij wil het liefst direct weg naar een betere plek maar dat gaat niet vanwege de kosten. Een onderbouwde PvdA reverse uno card is verder nog steeds gewoon een PvdA reverse uno card en een cliche kan ook best gewoon waar zijn.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Martijn.C.V schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Is dit niet juist een mooie gelegenheid om ze dat eens te leren dan? Aanleren dat je rustig moet blijven, de hond naar jou moet komen, eerst laten ruiken, alle basics. En uiteraard onder begeleiding en niet alle kinders tegelijk. De angel eruit halen.
Wat is het volgende? Ga je ze ook meteen Nederlands leren? Opvoeden is een taak van de ouders lijkt mij.

• hollandnick
Wolly schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Het vervelende is natuurlijk dat de kans aanwezig is dat TS straks de racist is omdat hij klaagt ' want die mensen doen zo hun best de overlast te verminderen en die meneer blijft klagen' .
*knip*
Dat gaan we dus niet in de discussie erbij betrekken. Off-topic.

[Voor 45% gewijzigd door tweakduke op 11-06-2021 09:40]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Martijn.C.V schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:48:
Als je van huis uit anders gewend bent, of bang voor ze bent, lijkt het mij niet dat je het moet gaan opzoeken. Ik snap je punt, maar er zijn al problemen, als een hond gaat bijten bij een van de kinderen, wordt het probleem alleen maar groter en werkt dat averechts. Ik zou echt afraden dit te doen wanneer de honden door de kinderen van de buren nog opgehitst worden.

Iemand die hoogtevrees heeft ga je ook niet zomaar een ladder laten beklimmen. En iemand die bang is voor spinnen ga je ook niet zomaar tussen de spinnen zetten.

[Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 10-06-2021 10:52]

• mugenmarco
CH4OS schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:41:
[...]
TS heeft het over kinderen tussen 3 t/m 22 jaar, die horen na 22.00 gewoon in bed te liggen.

Natuurlijk kunnen ze wakker worden en huilen maar daar doel ik niet op, TS meld dat zelfs tot laat in de avond kinderen rennen schreeuwen etc etc en dat hoort niet.
Arjan90 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:44:
[...]
Offtopic, maar hetzelfde zie je in vliegtuigen. Als er kinderen mee zijn, ongeacht leeftijd, gaat dit niet altijd goed. Dat kan een hele vervelende vlucht opleveren, ik heb ze ook wel eens meegemaakt. Maar moet je eens voorstellen hoe die ouders zich meestal zullen voelen. Echt niet OK hoor.
Mee eens en er zijn genoeg ouders die genoeg proberen om het kind stil te krijgen, echter uit eigen ervaring heb ik vaker mee gemaakt dat ouders hun kind niet aanspreken en die voluit blijft janken. Dan mag je er als mede reiziger er wel degelijk wat van zeggen.

[Voor 43% gewijzigd door mugenmarco op 10-06-2021 10:52]

• Martijn.C.V
leecher schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Volgens mij wil de TS dat die mensen ophouden met overlast veroorzaken of gewoon weg. Hij wil geen jaar blijven waar hij zit, hij wil het liefst direct weg naar een betere plek maar dat gaat niet vanwege de kosten. Een onderbouwde PvdA reverse uno card is verder nog steeds gewoon een PvdA reverse uno card en een cliche kan ook best gewoon waar zijn.
Klopt. Maar je bent het met mee eens dat 'wil direct weg' op dit moment geen realistische oplossing is? En 'dat die mensen ophouden met overlast veroorzaken of weg' dat net zo min is? Dan blijft er verder weinig over, tenzij wat meedenken, wat blijkbaar 'PvdA' genoemd moet worden.

Complimentje?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 18:43
Gruwelijke situatie TS. Natuurlijk valt zo'n audioopname niet te maken met een telefoon, maar reken maar dat je hier compleet gestoord van word op de lange termijn. Je gaat je compleet kapot ergeren aan elk geluidje, en terecht. Dit is ook niet normaal.

Ik hoop dat jullie snel een nieuwe woning vinden TS, want dit is echt hels. Lang leve de parallelle samenleving zullen we maar zeggen.

Sterkte.

• Martijn.C.V
dylan111111 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Wat is het volgende? Ga je ze ook meteen Nederlands leren? Opvoeden is een taak van de ouders lijkt mij.
Maar die houding lost verder ook niets op. Er zit verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Je kunt helemaal boos gaan zitten doen om alles, vindend dat je in je recht staat.
Of gewoon even meedenken aan een oplossing. Zélfs als dat onevenredig aan jouw kant ligt.

Natuurlijk moet je opletten dat het niet de gewoonte wordt dat TS alle problemen moet oplossen en ze verder zelf niets doen. Maar commentaar leveren zonder iets te doen is zeuren, en van zeuren knapt niets op. Ipv alles maar zwart/wit te zien kun je ook eens kijken wat er in het grijze gebied zit. We wonen met zn alle hier.

En wie weet knapt de relatie wel op en maken ze lekker eten voor je, als je 9 kinderen hebt ga je wel iets van verstand van eten moeten hebben denk ik zo.

Complimentje?

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Mag ik anders voorstellen dat we de discussie bij de geluidsoverlast proberen te houden en de politiek er buiten te houden?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

pvink schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:26:

[...]

Ze hebben in het AZC gewoont todat ze een verblijfsvergunning krijgen, dikke prima hoor! Ik gun het ze van harte en wil ook niet dat mensen in oorlogsituaties verblijven.
Dus ze komen recht uit het AZC in die woning terecht. Is dan dus ook hun eerste woning...
Dit gaat een langslepend traject worden, vress ik...... er is dus geen historie en men zal het gezin veel kansen willen geven om zich "langzaam aan te passen aan de nieuwe omgeving". Geen enkele instantie zal op dit moment "een andere woning" nog als oplossingsrichting zien. Die hebben ze namelijk net.

Dan gaat die schutting ook een lastig verhaal worden. Die gaan daar echt geen cent aan uit willen geven.
Als geen bijzondere regels van toepassing zijn, dan heb je misschien wel een opening. BW 5.49 stelt dat ieder van de eigenaren van aan elkaar grenzende percelen verplicht zijn om mee te werken en mee te betalen aan het oprichten van een scheidingsmuur (en een hekwerk is geen muur, een coniferenhaag ook niet.... alleen een schutting of echte muur is een scheidingsmuur) van 2 meter hoog op de erfgrens. En de eigenaar van het perceel is..... de woningbouwvereniging. Hoe ze dat daar verder met hun klant afhandelen, is niet jouw probleem.

Think smart........ Act stupid........

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:32
Part schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:01:
[...]

Nadeel is dat er meldingen zijn gedaan bij de politie en gemeente en dat je daardoor een conflict met de buren (overlast) niet kan en mag verzwijgen bij de verkoop.
Dat kan sowieso niet en was alsnog een verborgen gebrek geweest, een gezin met 11 personen waarbij 9 kinderen zijn geeft hoe dan ook overlast.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mugenmarco schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:51:
TS heeft het over kinderen tussen 3 t/m 22 jaar, die horen na 22.00 gewoon in bed te liggen.
Twintigers om 22:00 al op bed "horen" te liggen, is toch echt zwaar onrealistisch. Dat deed ik ook niet. Beetje erg zwart-wit dus door te stellen dat dergelijke kinderen dan allemaal op bed horen te liggen.
Natuurlijk kunnen ze wakker worden en huilen maar daar doel ik niet op, TS meld dat zelfs tot laat in de avond kinderen rennen schreeuwen etc etc en dat hoort niet.
Zonder verdere context te kennen is zeggen dat het niet hoort wellicht wat kort door de bocht. Je weet niet welke kinderen dat doen, je kan immers ook niet stellen dat al die kinderen allemaal om 22:00 liggen te ronken, nogmaals, dat deed ik in mijn twintiger jaren echt niet hoor, al had je ook geen last van me. :+

• pvink
1 van onze honden laat ik niet in de buurt van hun en wil die confrontatie niet aan, ook niet om het te proberen. Ze wordt waaks als ze het kind dat haar pestte hoort. Niemand wilt dat dat fout kan gaan. Dit is een type hond die andere honden/drukke mensen op hun plek zet wat in onze ogen terecht is. Ze is een spiegel en zegt gewoon gedraag je.

De enige reden dat ik aanhaal dat ze niet Nederlands spreken is om aan te geven dat de communicatie moeizaam verloopt en kinderen van 12 jaar kunnen echt niet een moeder/vader goed aanspreken. Wanneer wij aangeven of er rekening gehouden mag worden. Verwachten we op zijn minst wat aanpassing en niet gewoon doorgaan met de gang van zaken. Ze zien blijkbaar geen probleem en is er ook geen oplossing (voor ons).

Maar als er Nederlanders met z'n 11 erin kwamen. Dan denk ik dat de overlast nog meer was hoor ;)

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

[...]

[...]
Mijn ervaring leert me dat dit soort situaties vaker aan de hand is met buitenlandse gezinnen (niet-Westers). Dat bedoel ik verder zonder waardeoordeel; 60 jaar geleden was het hier in Nederland ook de normaalste zaak van de wereld dat er 's ochtends overal hanen begonnen te kraaien, als je nu een haan in je achtertuin zet dan heb je ook binnen een week een gesprek met de buren :+

Het grote probleem bij dit soort situaties is dat die mensen er andere ideeën/gebruiken/opvoeding op na houden en zaken die Nederlanders vaak als overlast beschouwen helemaal niet zo zien. Het gaat gewoon al mis als die mensen een (sociale) huurwoning toegewezen krijgen en niemand er bij stil staat dat integreren meer betekent dan alleen de taal leren en op de hoogte te zijn van wetten en regels. Het duurt een of twee generaties voordat de kleine culturele nuances door zijn gesijpeld...

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

Acties:
  • +17Henk 'm!

• Arrne
pvink schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:01:
1 van onze honden laat ik niet in de buurt van hun en wil die confrontatie niet aan, ook niet om het te proberen. Ze wordt waaks als ze het kind dat haar pestte hoort. Niemand wilt dat dat fout kan gaan. Dit is een type hond die andere honden/drukke mensen op hun plek zet wat in onze ogen terecht is. Ze is een spiegel en zegt gewoon gedraag je.
Ah, zo'n hond.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:57
[...]

De cultuur is wel een heel belangrijke nuance. In veel culturen geven de kinderen zelf aan wanneer ze willen slapen. In Nederland zijn we wat dat betreft heel erg van de "regeltjes" (die uiteraard voor elke ouder anders zijn). Dus wat je zegt klopt wel voor onze verwachtingen in Nederland, maar als de ouders niet anders gewend zijn en daarmee de kinderen dus ook niet, is het de vraag hoe snel je dat kan ombuigen. Wij zijn thuis ook erg van dat ritme en regelmaat :D
Zie ook (en er is nog veel meer te zien): https://blog.smulderstext...tronen-overal-ter-wereld/
Mee eens en er zijn genoeg ouders die genoeg proberen om het kind stil te krijgen, echter uit eigen ervaring heb ik vaker mee gemaakt dat ouders hun kind niet aanspreken en die voluit blijft janken. Dan mag je er als mede reiziger er wel degelijk wat van zeggen.
Uiteraard, ik hoop dat die nuance ook in mijn eerdere post al naar voren kwam. Je hebt als ouder wel een verantwoordelijkheid en kan je wat mij betreft niet verschuilen achter "het zijn nou éénmaal kinderen".

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +27Henk 'm!

• pvink
Ah zo'n reactie. Feit blijft dat die hond niks doet en wij letten erop en houden rekening. Ze heeft nog nooit gebeten in haar 10 jarige bestaan en is gewoon lief.

Maar mooie reactie om het probleem goed te praten. |:(

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
pvink schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:01:
Maar als er Nederlanders met z'n 11 erin kwamen. Dan denk ik dat de overlast nog meer was hoor ;)
Blijkbaar valt de huidige situatie wel mee, want in het andere topic schreef jij
pvink schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:49:
.. er kwam een gezin van vader, moeder en 9 kinderen wonen (buitenlande afkomst, dus cultuurtechnisch bij voorbaat luidruchtigere)..

• leecher
Harrie_ schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:01:
Het duurt een of twee generaties voordat de kleine culturele nuances door zijn gesijpeld...
De man in de straat weet dat dit niet het geval is. In het onderwijs weten ze dat ook dondersgoed, kijk maar eens met een vergrootglas waar dat lerarentekort nu eigenlijk is. Mensen stemmen met de voeten, zo ook de TS. Ook mensen van D66, Groenlinks, PvdA enzovoorts huize weten de postcode allochtonometer prima te vinden.

Mensen kunnen dit soort lieve policor dingen nog decennia blijven posten, maar buiten gaat het er echt heel anders aan toe.

@pvink

Ik snap je frustratie maar in mijn ervaring had 100% van de mensen die zeggen 'hij doet niks' een hond die wel wat deed en ze hem niet onder controle hadden. Wat ik ook vaak zie is dat men met 'doet niks' bijten bedoelt terwijl ik zo'n beest uberhaupt niet in mijn buurt wil hebben. Ga lekker aan iemand anders zijn kuiten/kruis lopen snuffelen. Dat is mijns inziens ook 'iets doen'.

Goud topic wel. TS heeft geen zin om naast deze buitenlanders te wonen want ze hebben een onbehouwen cultuur, mag je van een deel van de tweakers vooral niks van zeggen en het blijkt nog een latente hondentokkie te zijn ook. Echt de complete Nederlandse maatschappij in de dop dit topic 8)

• pvink
strafschop schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:15:
[...]

Blijkbaar valt de huidige situatie wel mee, want in het andere topic schreef jij

[...]
Als mijn reacties allemaal door de vertaling en emotiemachine moeten worden gehaald dan kan ik soms gewoon rustig reageren en soms minder. Ik open niet voor niks topics, schrijf brieven en meerdere buren die het ermee eens zijn. Komop, had meer verwacht dan dat ik de boosdoener ben die zich aanstelt. Ook jij bent welkom ;)

Anyway, ik ben gewoon geirriteerd momenteel en ga nu even op de rem :)[quote][b]

[Voor 100% gewijzigd door pvink op 10-06-2021 11:26]

• mugenmarco
leecher schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:20:
[...]
Goud topic wel. TS heeft geen zin om naast deze buitenlanders te wonen want ze hebben een onbehouwen cultuur, mag je van een deel van de tweakers vooral niks van zeggen en het blijkt nog een latente hondentokkie te zijn ook. Echt de complete Nederlandse maatschappij in de dop dit topic 8)
Geen zin? waar haal je dat vandaan? ik geloof maar al te goed dat TS helemaal gestoord word van de overlast, als dat nou na 22.00 sporadisch is valt dat onder leefgeluiden maar non stop ook na 22.00 enorm veel overlast is echt Not Done en hij heeft alle recht om daarover te klagen.

Dat het niet hun cultuur is om een kind van 4 (bij wijze van) op tijd naar bed te sturen heeft TS niks aan.

Ik woon ook naast iemand uit oost europa die haar kind zelfs om 12 uur in de nacht vrolijk rond laat rennen stampen spelen schreeuwen en noem maar op, ik heb daar uiteindelijk wat aan gedaan omdat het onacceptabel is.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Neem contact op met Hart van Nederland en doe daar je beklag over de laksheid van de gemeente en andere hulpverleners over de situatie. :)

• leecher
mugenmarco schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:23:
Geen zin? waar haal je dat vandaan?
Uit de openingspost van 524 woorden waarin staat dat de TS het niet meer leuk vind en weg wil

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-03 14:21
@leecher en anderen,

Wat @Michael_OsGroot al zegt:
Michael_OsGroot schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:55:
Mag ik anders voorstellen dat we de discussie bij de geluidsoverlast proberen te houden en de politiek er buiten te houden?
Laten we het migratiebeleid en de maatschappelijke gevolgen van het samenleven met bezitters van kinderen, honden, katten en/of wandelende takken, waarvandaan dan ook afkomstig, lekker in AWM bespreken. ;)

Acties:
  • +27Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
9 kinderen maken 9x zo veel herrie als 1 kind. Misschien nog wel exponentieel veel meer herrie, omdat ze elkaar aansteken. Ook "normale" leefgeluiden worden hierdoor ontzettend uitvergroot.

Als er naast mij een keurig Nederlands gezin met 9 kinderen zou komen wonen, zou ik ook weg willen. Laat staan wanneer dat een "asociaal" gezin zou zijn.

Je gaat toch ook niet vrijwillig onder één dak met een 24-uurs BSO/school wonen?

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

leecher schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:20:
[...]
De man in de straat weet dat dit niet het geval is. In het onderwijs weten ze dat ook dondersgoed, kijk maar eens met een vergrootglas waar dat lerarentekort nu eigenlijk is. Mensen stemmen met de voeten, zo ook de TS. Ook mensen van D66, Groenlinks, PvdA enzovoorts huize weten de postcode allochtonometer prima te vinden.

Mensen kunnen dit soort lieve policor dingen nog decennia blijven posten, maar buiten gaat het er echt heel anders aan toe.
Ik snap niet zo goed wat je hier nu mee wilt zeggen? Ik probeer het allemaal een beetje neutraal te verwoorden omdat dit topic (zoals @bernard038 hierboven al aangeeft) niet de plek is om het succes en falen van de multiculturele samenleving te bespreken.

Het enige punt wat ik wil maken is dat die mensen vanwege een andere culturele achtergrond ook een heel ander idee hebben bij (on)acceptabel gedrag, overlast en leefgeluiden. Of het dan 2 generaties duurt voordat ze de 'Nederlandse norm' hebben eigen gemaakt of 7 generaties en wie we allemaal moeten verwijten voor die problemen doet in dit topic eigenlijk niet ter zake.

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:43
Spotmatic schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:07:
[...]

Ik snap dat jouw reactie min of meer een geintje was (al is het zeker praktisch gedacht). Maar ik ben zelf doof en juist in zo'n situatie ben je veel minder / bijna niet bedacht op lawaai. Laat staan dat je je eigen kinderen kunt corrigeren op zo'n moment zelf. Ik heb dus echt wel regelmatig de buren op bezoek gehad om te vragen of het wat minder kon met de herrie. :)
Ik zou hopen/vermoeden dat er in jou situatie ook meer begrip zal zijn bij eventueel overlast (het is immers niet dat je dit willens en wetens veroorzaakt).

Mijn reactie was verder niet echt als grap bedoeld maar niet als serieuze oplossing. Simpelweg omdat dit natuurlijk onuitvoerbaar is... En ik ben vrijwel zeker dat er t.o.v. de dove gemeenschap een flink overschot 'aso' volk is.

Dat gezegd hebbende zou het mijn inziens ideaal zijn om mensen bij elkaar te zetten die geen hinder van elkaar ondervinden. Natuurlijk hebben je kinderen die mogelijk niet doof zijn daar wél hinder van, dus geen oplossing in dat geval maar indien je (al dan wel of niet bewust) kindvrij bent.

Laat het zo stellen; Indien er enkel en alleen sprake zou zijn van geluidsoverlast en ik (en mij vrouw) zouden beide doof zijn... Ik zou in die situatie best een kast van een huis kopen voor een leuke prijs met herrieschoppers om mij heen ;)

Maar goed... dit helpt de TS ook niet (tenzij hij zijn oren wilt opofferen dan). Ik zou in een dergelijke situatie mijn verlies nemen en kijken of ik kon verkassen. Al zou je het voor elkaar krijgen de huidige situatie eruit te krijgen (en dat is een zéér kleine kans)... wie zegt dat wat erna inkomt niet net zo erg of nóg erger kan zijn?

Ik ben ook benieuwd hoe dit uiteindelijk gaat aflopen, echter ben ik bang dat dit betekend dat kort hierna een nieuw topic geopend kan worden met als titel; Geluidsoverlast bij betrekken nieuwe woning groot gezin als buren, verborgen gebrek/help? :F

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-03 20:30
[...]

Veel succes hiermee. Maar indien er naast jou een huilbaby woont heb je toch echt geen poot om op te staan. Je gaat hierin werkelijk waar nergens gelijk krijgen.

Ook kun je kinderen die vroeg wakker worden niet verbieden om te spelen.

Dan moet je toch echt maar in een hutje in the middle of nowhere gaan wonen, indien je niet tegen kindergeluiden kunt.

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-03 12:57
Wat vind jeugdzorg ervan dat kinderen niet naar school gaan en nog tot 1 uur 's nachts niet slapen maar flink herrie maken? Volgens mij heb je als ouder wel een zorgplicht, maar het lijkt eerder op een vorm van verwaarlozing.

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-03 17:59
Dat heeft geen zin, ik woon al op het hutje op de hei met onze 3 kids }) Kunnen ze gewoon lekker kinds zijn zonder dat anderen er last van hebben >:)

• mugenmarco
psychodude schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:47:
[...]

Veel succes hiermee. Maar indien er naast jou een huilbaby woont heb je toch echt geen poot om op te staan. Je gaat hierin werkelijk waar nergens gelijk krijgen.

Ook kun je kinderen die vroeg wakker worden niet verbieden om te spelen.

Dan moet je toch echt maar in een hutje in the middle of nowhere gaan wonen, indien je niet tegen kindergeluiden kunt.
jij praat over een huilbaby, ik praat over kinderen. Een huilbaby valt weinig aan te doen, een kind die om 12 uur in de nacht nog dood leuk aan het stampen schreeuwen en deuren smijten is mag je wel degelijk wat van zeggen.

Acties:
  • +34Henk 'm!

• Cort1
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-01 12:41
Ik heb medelijden met je @pvink! Maar ik leef ook ontzettend met je mee omdat ik mij in bijna dezelfde situatie bevindt. In plaats van 11 zijn het bij mij 6 mensen. Ik hoor de hele dag door geschreeuw, gebonk en geschreeuw in het Turks. Mama schreeuwt, papa schreeuwt en de kinderen schreeuwen. Niemand praat gewoon met elkaar, ze schreeuwen alleen maar naar elkaar.

Als ik het geld had zou ik verhuizen. Maar door de huidige woningmarkt zit ik vast. Ik kan kiezen tussen dakloos worden of hier blijven...

De afgelopen maanden heb ik wel e.e.a. geprobeerd op te lossen middels geluidsisolatie. Ik heb een stuk of 4 geluidsisolatie-specialisten langs laten komen en daar kwamen mooie oplossingen uit. Het geluid is niet 100% weg, maar ik merk wel een enorme verbetering waardoor het niet overal mega gehorig is. Door de adviezen heb ik het volgende al gedaan:
- Het bleek dat mijn woning holle plafondbuizen had, deze heb ik opengemaakt door te boren en het daarna op te vullen met pur. Toevoeging: Bij nieuwbouwwoningen is het tegenwoordig zelfs verplicht om die holle buizen te vullen! De holle buizen zorgen voor een klankkast.
- Er waren ook veel holle stopcontacten die niet werkten en ook zorgden voor makkelijkere geluidsoverdracht. Door deze te sluiten en op te vullen is het geluidsdicht geworden en het geluid ook verminderd.

Dingen die we nog gaan doen:
- Er kwam na analyse ook veel geluid uit onze ventilatie die strak tegen de muur is gezet. Deze gaan wij binnenkort ook isoleren.
- Alle muren richting de buren kunnen extra geïsoleerd worden. Wij hebben zo'n 5 cm aan dikte die wij kunnen opofferen in onze woning zonder dat wij er qua gevoel iets van merken. Door dit te doen zou het geluid ook moeten verminderen.

Misschien ook iets voor jou om naar te kijken? Je kan een geluidsanalyse laten uitvoeren door een professional die je kan helpen te bepalen wat je het beste kan doen. Tot nu toe kost dit grapje mij ongeveer €3000/€4000 als ik alles heb gedaan. Maar het is het mij persoonlijk waard... het is een stuk goedkoper dan verhuizen.

[Voor 3% gewijzigd door Cort1 op 10-06-2021 13:01. Reden: Toevoeging regels nieuwbouwwoning]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03 13:08

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Als je niet kan verhuizen is het misschien een idee om een volkstuinvereniging in de buurt te zoeken. Je mag daar tijdens de zomermaanden vaak dag en nacht verblijven en ze hebben regels voor geluidsoverlast. Als je thuis geen rust kan vinden kun je tenminste daar nog heen om te voorkomen dat je niet helemaal doordraait thuis.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-03 19:54
Wauw. Echt compleet onnaceptabel waar de TS in zit en "maar mee moet doen". Heel veel sterkte en succes gewenst. Ik heb verder niet echt een idee of oplossing wat niet al eerder benoemd is , maar ik zou inderdaad aan iedere bel trekken die je kan vinden en in de telefoon kruipen. Jij hebt net als iedereen recht op woongenot, en dat heb je nu niet. Dat is niet jouw probleem, dat is hun probleem. En de mensen die de nieuwe buren naast jou geplant hebben.

Nogmaals, sterkte. Het is bizar dat dit allemaal zo maar kan in Nederland.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

• RoseSW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-02 19:50
Sommige mensen wijten dit aan cultuur van het gezin, lijkt mij eerder tegendeel. Hier is gewoon iets aan de hand wat niet goed gaat met dit gezin. Dat heeft niet zozeer met de grote of cultuur van het gezin te maken (sterker sommige culturen gaat de opvoeding veel strenger en harder dan in Nederland gewend zijn).

Allereerst ben ik het met anderen helaas eens dat gemeente, woningbouwvereniging, politie, etc je op korte termijn niks van hoeft te verwachten dat er iets aan gaan doen, en dat verhuizen (en schadeclaim indienen bij gemeente/woningbouwvereniging) wellicht een van de beste opties is. Overigens volstrekt onacceptabel dat gemeente enzo deze bewoners zo in de wijk dumpt, althans zo komt het over.

Wat tips die misschien kunnen helpen, op termijn:

1. Help de kids met Nederlands en activiteiten

Die 9 kids gaan niet naar school, of gedeeltelijk naar het ACZ deeltijd? Kortom die kids zitten zich de hele dag te vervelen boordevol energie. Daarom zijn ze misschien ook ze laat wakker.

Neem een aantal mensen in de wijk bijvoorbeeld en help de kids met Nederlands. De eerder dat ze naar school gaan, betere toekomst hebben. Bovendien zijn ze dan overdag weg en bezig.

Gemeente kunnen budgetten hebben voor kinderen om gratis te sporten, kijk of ze hier al voor aangemeld zijn. Hou desnoods een inzameling voor sport kleren ofzo. Sommige van de kids zijn dol op voetbal? Stuur ze naar de voetbalclub bijvoorbeeld. Integreren ze gelijk beter (tijdelijk). Kids willen gewoon met kids zijn en samen spelen.

Laat de kids in de wijk samenspelen bijvoorbeeld, en laat ze eventuel (de oudere) wat klusjes doen in de wijk bijvoorbeeld voor ouderen. Dan dragen ze constructief bij en wederom hun energie zijn ze kwijt.

2. Groeps cultuur: die ouders voelen zich mogelijk verloren. Groeps culturen werken anders dan Nederland instantie land (geen oordeel of wat beter is, het werkt wat anders).

Dat niemand ze helpt, en alleen maar klachten indiend, als dat het geval is, is voor hun bizar enzo wellicht.

Wat kan helpen is wat ouderen vinden van dezelfde cultuur die beter ingeburgerd zijn en is met ze praten.
Probeer je in te lezen in de cultuur, en wat de normen zijn daar een beetje, en op die manier ingang te vinden. Probeer elkaar te vinden. Miscchien dat je dingen vindt die helpen om dingen bespreekbaar te maken. Ook in landen waar er grote gezinnen zijn, zijn er regels.

3. Trauma's en dergelijke, AZC

Dit is het wat zwaardere kant, kan best zijn dat de ouders PTSD hebben ofzo. Dat ze psychische hulp nodig hebben, en dat de situatie ze compleet boven het hoofd groeit, helaas.

Hou er rekening mee dat zij tegen dezelfde muur van instanties aanlopen als de overige bewoners van de wijk.

Daarnaast als ze lang in het AZC hebben gewoond, weten sommige kids niet eens beter misschien of zijn ze het zo gewend.

Tot slot, kunnen het gewoon tokkies zijn, niks met cultuur te maken, dan valt er misschien weinig me te doen, wellicht met sommige van de kids, maar kans dat je opgelicht wordt waar je bij staat door de ouders dan.

Acties:
  • +23Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:58
RoseSW schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:22:
1. Help de kids met Nederlands en activiteiten

Die 9 kids gaan niet naar school, of gedeeltelijk naar het ACZ deeltijd? Kortom die kids zitten zich de hele dag te vervelen boordevol energie. Daarom zijn ze misschien ook ze laat wakker.

Neem een aantal mensen in de wijk bijvoorbeeld en help de kids met Nederlands. De eerder dat ze naar school gaan, betere toekomst hebben. Bovendien zijn ze dan overdag weg en bezig.
Ik snap het idee achter dit stuk, maar ik kan me niet voorstellen dat ik na een dag werken, amper/geen slaap, ook nog uren wil/kan steken in het Nederlands leren en opvoeden van andermans kinderen.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:10
Tsja, de samenleving valt soms niet mee. Ik vind de tIp om juist contact te zoeken en heel erg goede.

Edit typo

[Voor 6% gewijzigd door wowly op 10-06-2021 14:38]

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verhuizen zou ik gruwelijk kut vinden omdat je dan je huis moet verkopen aan een onschuldige partij die deze overlast ook gaat ervaren. Jij weet ervan en gaat het dan een onschuldige partij aandoen. Dan is de enige optie die moreel te verantwoorden is:
*knip*
Gewelddadige adviezen gaan we dus niet geven.

Jij zit in een koopwoning en gaat daardoor de langste adem hebben. Laat de gemeente en/of politie maar tot het inzicht komen dat ze jou daar niet weg krijgen, en dat deze familie misschien herplaatst moet worden.

[Voor 57% gewijzigd door tweakduke op 10-06-2021 15:10]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-03 19:21
pvink schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:48:
Alvast bedankt voor de reacties en hopelijk hebben jullie goede en fijne tips ;) :D
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• RoseSW
hexta schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:28:
[...]

Ik snap het idee achter dit stuk, maar ik kan me niet voorstellen dat ik na een dag werken, amper/geen slaap, ook nog uren wil/kan steken in het Nederlands leren en opvoeden van andermans kinderen.
En dat is ergens wel te begrijpen natuurlijk, zou onzin zijn om dat niet mee te wegen, en als jij stampusvol zit ga ik je ook nog niet eens vragen om dat er bij te doen. Bedoel we hebben allemaal onze limieten van hoeveel we kunnen binnen onze schema's. Maar misschien kan iemand ze dan meenemen naar de sportles met hun kids als ze toch gaan, zoiets. Misschien zijn de ouders blij als ze ook even rust hebben.

Misschien is het ook wel meer een ding voor vrouwen om te doen, aangezien die sowieso meer bezig zijn met de kids. Dat zegt mijn vrouwelijke gevoel, maar kan er naast zitten. Tegelijkertijd maak mij wel vaker zorgen dat als allebei de ouders fulltime werken bijvoorbeeld, dat we als samenleving teveel versplinteren en te druk hebben, of we het anders zouden willen of niet.

Overigens had ik het over Nederlands leren voor de kids, niet om de kids op te voeden. Dan maak je het complexer dan nodig misschien. Het gaat erom dat die kids dagbesteding krijgen enzo ipv van de hele tijd afgesloten in dat huis, als dat wat het probleem is.

Daarnaast zul je merken als de kids regelmatig naar sporten gaan bijvoorbeeld dat ze sneller Nederlands kunnen leren omdat ze met andere kinderen zijn.

Tevens hebben sommige steden vrijwilligerscentrales bijvoorbeeld waar een oproep geplaatst kan worden.

Zou ervoor waken om dit teveel individualistisch aan te pakken.

Wat het lastig maakt is dat dit gezin er plots is komen wonen, en gelijk zo groot, en niet over de jaren zo is gegroeid in de wijk, dat het betere bintenissen had kunnen hebben.

Als de geluidsoverlast voornamelijk van de kids komt, zou ik dat eerst aanpakken. Kijk, aan de andere kant als je huis met een ton verlies moet verkopen wordt je ook niet beter van.

Het is een slechte situatie, goed om te zien dat zoveel mensen er mee bezig zijn om te helpen. Hopelijk verbeterd de situatie.

Gewoon even hardop denken, wellicht dat het beter uitgewerkt wat beter uit de verf komt.

• mugenmarco
als het huur is dan kan de verhuurder wel degelijk actie ondernemen, teveel klachten + duidelijk bewijs met datums en tijdstippen overhandigen en ze moeten er wel wat aan doen.

Bij sociale huur teken je immers ook een overeenkomst, 1 van de teksten is dat je een nette buur moet zijn of dat je geen overlast mag veroorzaken.

• Brent
mugenmarco schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:05:
[...]

als het huur is dan kan de verhuurder wel degelijk actie ondernemen, teveel klachten + duidelijk bewijs met datums en tijdstippen overhandigen en ze moeten er wel wat aan doen.
Members only:
Bij sociale huur teken je immers ook een overeenkomst, 1 van de teksten is dat je een nette buur moet zijn of dat je geen overlast mag veroorzaken.
Members only:

• mugenmarco
Brent schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:11:
[...]

***members only***

[...]

***members only***
1 van de teksten in de overeenkomst is dat de verhuurder niet zomaar de woning mag betreden 'tenzij daar een grondige reden voor is'. Denk daarbij aan nood o.i.d.

Het is toch werkelijk waar van de zotte dat een nette huurder zo enorm zwaar de sjaak is en de aso buren het hand boven de hoofd word gehouden soort van? |:(

• tweakduke
  • Laatst online: 23:25

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Hou de adviezen fatsoenlijk en binnen de wettelijke kaders. Laten we de morele en politieke discussie zoveel mogelijk ontwijken.
Enkele posts zijn dan verwijderd.

Als ik de ts goed begrijp is de gemeente, verhuurder en politie al aangeschreven / ingelicht. Dat zou ik blijven doen. Helaas zijn dit soort processen en zaken 1 van de lange adem.

Tweakers Discord

• Brent
mugenmarco schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:15:
[...]

1 van de teksten in de overeenkomst is dat de verhuurder niet zomaar de woning mag betreden 'tenzij daar een grondige reden voor is'. Denk daarbij aan nood o.i.d.

Het is toch werkelijk waar van de zotte dat een nette huurder zo enorm zwaar de sjaak is en de aso buren het hand boven de hoofd word gehouden soort van? |:(
Nood == acuut == iemand houdt iemand onder schot oid. Ernstige geluidsoverlast valt hier niet onder, en zeker niet de metingen en controles die een verhuurder zou kunnen doen, dat is immers niet uit acute nood.

• mugenmarco
tweakduke schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:16:
[modbreak]Hou de adviezen fatsoenlijk en binnen de wettelijke kaders. Laten we de morele en politieke discussie zoveel mogelijk ontwijken.
Enkele posts zijn dan verwijderd.[/modbreak]
Nood breekt wet zeggen ze toch? :+

• tweakduke
  • Laatst online: 23:25

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mugenmarco schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:18:
[...]

Nood breekt wet zeggen ze toch? :+
Voor eigen rechter gaan spelen schiet in ieder geval niet op, dat keert altijd een keer tegen je bij dit soort zaken.

De politie, gemeente en wellicht de verhuurder (ligt aan constructie en wie er verantwoordelijk is voor het gezin) zal een dossier opbouwen en anders iemand het gezin begeleiden als de overlast voortdurend aanhoudt.

Het is zeker waar dat dergelijke gezinnen wel een woning krijgen, maar totaal niet weten wat normaal is en dus (on)bedoeld overlast veroorzaken. De juiste procedures volgen blijft belangrijk. Dus bewijzen verzamelen en blijven melden.

Tweakers Discord

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
Het gezin is geen vijandige aso familie, toch? Ze hebben alleen 9 kinderen en spreken geen Nederlands.

Haha, Blue Eagle... "ZE ZIJN JE VIJANDEN!!"

[Voor 18% gewijzigd door Negakinu op 10-06-2021 15:25]

too old, too cold

• Wolly
  • Niet online
Negakinu schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:24:
Het gezin is geen vijandige aso familie, toch? Ze hebben alleen 9 kinderen en spreken geen Nederlands.
En ze begrijpen niet dat als de politie aanbelt dat er dan iets voor verbetering vatbaar is :+

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Thalaron schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:50:
Tsja... dat is dan ook een regelrechte nachtmerrie...

Juist om die reden hebben wij een gekozen voor een woning waarbij geen sprake is van huur rondom. Eigenlijk ook te gek voor woorden dat de enige oplossing die dan mogelijk is; Verhuizen... Scheep een ander maar op met de lasten die het niet in de gaten heeft om vervolgens die mensen ook weer kosten te moeten laten maken.

Huurwoning met herhaaldelijk (aantoonbaar) overlast zou mijn inziens gewoon ergens in een kant en klare woning ergens op het industrieterrein geplaatst moeten worden. Kopers die op een dergelijke wijze storend zijn voor omwonenden zouden wat mij betreft ook die richting op mogen, echter ligt dat wellicht nog ingewikkelder.

Doet mij een beetje denken aan waar mijn broertje vroeger woonde -> door een huisjesmelker opgekochte koopwoning in een rustige woonwijk, woning opgesplitst in 3(!) appartementen en deze vervolgens aan 3 gezinnen verhuren...

Hoe dan ook blijven dit soort zaken mega vervelend gezien je er vrijwel niets aan kan doen behalve ermee leren leven of met geld gaan smijten (verkassen dus).
Yup, dat dacht onze overbuurman ook.
4 in een rij, 4 x koopwoning.

Hij is nr 2
2018 - buurman nr1 wordt ziek, en komt te overlijden - huis verkocht aan nieuwe eigenaar, na korte verbouwing - 4 arbeidsmigranten er in
Buurman nr2 en nr3 krijgen lucratief aanbod, nr2 gaat niet mee, nr3 wel

Zelfde verhaal als nr1 - binnen 6 maanden arbeidmigranten.
Zowel nr2 als nr4 klagen sindsdien steen en been, en de "eigenaar" komt ze elke keer tegemoet, maar nét voldoende, zo worden ze zoet gehouden, maar nog steeds overlast ( de mensen vertrekken om 5u, en weggaan is niet altijd even geruisloos.

We wonen nu eenmaal in een dichtbevolkt land, soms zit het mee, meestal niet

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-03 19:49
TMDC schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Interessante casus.

Voor gederfd woongenot lijkt het toch wel erg ver moeten gaan, zie bijvoorbeeld hier. Het is in dit geval moeilijk hard te maken dat de buren opzettelijk zoveel herrie maken. In die zin is het geen "raar" burengeluid... Het is gewoon heel erg véél!
Daarom moet je ook helemaal geen strijd aangaan over gederfd woongenot in de rechtbank. Een objectieve derde partij moet de waardevermindering bepalen vanwege de huurwoningen en de grote familie, en die vermindering moet je zien te declareren bij de gemeente. Woongenot als punt zelf in de rechtbank is enorm lastig vanwege de subjectiviteit.

Ik heb genoeg zaken gezien van bedrijven of particulieren die vanwege een bestemmingsplanwijziging geld van de gemeente hebben gekregen. De gemeente heeft een hekel aan rechtszaken, dus je ziet ook vaak dat ze een zeer ruim voorstel zullen doen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wolly schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:27:
[...]

En ze begrijpen niet dat als de politie aanbelt dat er dan iets voor verbetering vatbaar is :+
Nee want niet iedereen (ongeacht afkomst of paspoort) heeft hetzelfde respect of dezelfde gedachten bij onze vrienden in blauw. Andersom; waar je hier in NL soms mee wegkomt richting een agent (roepen, jennen, misschien bekertje water gooien in de general direction), is in andere landen meteen wapenstokje in je nek en stukje verhoor op de bureau.

Tegelijkertijd; op het moment dat de deurbel gaat en er staat 2 man blauw in de deuropening, dan neem ik toch aan dat in elk gezin het (tijdelijk) stil is want "bezoek!!!!!". Er is dus niet altijd een heterdaadje te constateren en daarmee is dus de bewijslast per keer laag / lager / onmogelijk.

En hoe langer het duurt, dan kan je in de situatie komen "boy who cried wolf"; @pvink kan dan bellen wat 'ie wil; blauw komt niet vaak / genoeg meer langs.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Dus uitvinden wie de juiste persoon bij de gemeente is en iedere melding doorgeven.
Het liefste met de hele buurt.

Ook politie, AZC, gemeente etc etc. Gewoon gek maken.

Het is gewoon belachelijk dat er mensen zo de boel kunnen verstieren.

Ook naar sbs etc en andere "campingtv" achtige media stappen na een maand.

Leerplichtambtenaar, burengerucht bij politie, Kinderbescherming (onstabiele leefomgeving etc).

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +24Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:30
Ik heb helaas dit probleem al zelf ondervonden. Het blijft een lastig verhaal allemaal. Mijn ouders wonen op het huidige adres al langer dan 30 jaar. Voorheen hadden wij leuke Nederlandse buren, totdat er een ander gezin kwam wonen. Het nieuwe gezin was ook een allochtone gezin, net als ons. Maar in de loop van de jaren werd het slechter en slechter. Het gezin kreeg heel veel kinderen 8+ en zij weer kleinkinderen. Nu komen ze met een hele delegatie dagelijks langs en hebben lak aan alle regels. 6 auto's staan er voor de deur met regelmaat tot grote irritatie van de buurt. Buurt durft niet in te grijpen, want bang voor represailles. Vaak genoeg politie voor de deur gezien. Gezin heeft ook al een strafblad. Enige wat resteert is zelf woning verhuren en misschien wat gezellige arbeiders erin of woning verkopen.

Gezien de topic vind ik dat er soms te snel racisme geroept wordt. Ik vind dat mensen best wel specifieker mogen zijn wat betreft hun verhaal, i.p.v. eromheen praten. Het probleem mag best wel duidelijker belicht worden en je mag best wel de vinger op de zere plek leggen. Het hoeft allemaal niet zo voorzichtig.

Een gezin uit het AZC heeft geen vrijbrief voor het veroorzaken van overlast.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• Brent
Koos2009 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:52:
Dus uitvinden wie de juiste persoon bij de gemeente is en iedere melding doorgeven.
Het liefste met de hele buurt.

Ook politie, AZC, gemeente etc etc. Gewoon gek maken.

Het is gewoon belachelijk dat er mensen zo de boel kunnen verstieren.

Ook naar sbs etc en andere "campingtv" achtige media stappen na een maand.

Leerplichtambtenaar, burengerucht bij politie, Kinderbescherming (onstabiele leefomgeving etc).
Je kunt dit doen, maar ik raad je aan jezelf af te vragen of je wel zin en tijd in deze nieuwe hobby hebt.

• FSJerra
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:07
FreshMaker schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:30:
[...]

Yup, dat dacht onze overbuurman ook.
4 in een rij, 4 x koopwoning.

Hij is nr 2
2018 - buurman nr1 wordt ziek, en komt te overlijden - huis verkocht aan nieuwe eigenaar, na korte verbouwing - 4 arbeidsmigranten er in
Buurman nr2 en nr3 krijgen lucratief aanbod, nr2 gaat niet mee, nr3 wel

Zelfde verhaal als nr1 - binnen 6 maanden arbeidmigranten.
Zowel nr2 als nr4 klagen sindsdien steen en been, en de "eigenaar" komt ze elke keer tegemoet, maar nét voldoende, zo worden ze zoet gehouden, maar nog steeds overlast ( de mensen vertrekken om 5u, en weggaan is niet altijd even geruisloos.

We wonen nu eenmaal in een dichtbevolkt land, soms zit het mee, meestal niet
Ach, ik zelf zit op huur. Net als mijn onderburen, boven mij is koop dat was het complex. Houten vloeren, met de renovatie van de koopwoning 8 maanden lang van maandag tm zaterdag van 07:00 tot 20:00 van die fijne klusgeluiden gehad.
Plafonds die naar beneden komen omdat niks normaal kan uiteraard al dat soort gezeik.

Afijn bewoners er in, op eerste gezicht leuk stel klein kind. Kind dendert af en toe wel eens door het huis heen geen probleem daar ben je kind voor right?

Ouders daar integen? Nu het wat mooier weer is in t weekend feestjes tot 0300 's nachts. Muziek installatie huren waar de Lowlands mainstage niks bij is (Houden 2 blokken wakker). Er op aangesproken dat tot 12:00 in de nacht geen probleem is, daarna moet het van ons echt zachter. Deur in ons gezicht dicht gesmeten. Volgende feest kwam oom agent ingelicht door de achterburen even buurten... (Geluids installatie meegenomen)

En dan niet te spreken over de genots geluiden. Het volhouden van 4.5 uur lang (Getimed door het vrouwtje omdat ik toch overal door heen slaap) wordt op een gegeven moment ook wel vervelend. En ga je je zelf toch maar even afvragen wat je als man verkeerd doet :+ :+ :+

Afijn ik heb gelukkig iets anders kunnen vinden en ik hoop dat TS er wel uit kan komen en anders ben ik bang dat de enige optie verhuizen gaat worden. Succes!

Have you tried turning it off and on again?

• Koos2009
Brent schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:56:
[...]

Je kunt dit doen, maar ik raad je aan jezelf af te vragen of je wel zin en tijd in deze nieuwe hobby hebt.
Geen zin, maar de andere optie is afwachten" tot er eindelijk iets gebeurdt en we weten allemaal hoe lang er soms niks gedaan wordt in situaties die voor iedere buitenstaander duidelijk " niet gezond is".

Daarom gewoon tot aan de wethouder doorgaan en blijven gaan.
De wethouder laat er wel de juiste mensen naar kijken als hij steeds "door die onbenulligheden" verstoort wordt in wat hij normaalgesproken zou doen.

• Brent
Koos2009 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:02:
[...]

Geen zin, maar de andere optie is afwachten
Zoals ik voorstel, aan de hand van mijn eigen ervaring, is de andere optie ophoepelen.

• Wolly
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:44:
[...]

Nee want niet iedereen (ongeacht afkomst of paspoort) heeft hetzelfde respect of dezelfde gedachten bij onze vrienden in blauw. Andersom; waar je hier in NL soms mee wegkomt richting een agent (roepen, jennen, misschien bekertje water gooien in de general direction), is in andere landen meteen wapenstokje in je nek en stukje verhoor op de bureau.

Tegelijkertijd; op het moment dat de deurbel gaat en er staat 2 man blauw in de deuropening, dan neem ik toch aan dat in elk gezin het (tijdelijk) stil is want "bezoek!!!!!". Er is dus niet altijd een heterdaadje te constateren en daarmee is dus de bewijslast per keer laag / lager / onmogelijk.

En hoe langer het duurt, dan kan je in de situatie komen "boy who cried wolf"; @pvink kan dan bellen wat 'ie wil; blauw komt niet vaak / genoeg meer langs.
Als je twee dienders die meerdere malen bij je aanbellen niet serieus neemt dan ben je gewoon een asociaal figuur.

Ongeacht afkomst is het toch de bedoeling dat je hier een leuk leven opbouwt? Dat betekent jezelf conformeren aan de normen en waarden zoals die gelden voor je nieuwe woonomgeving.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
FSJerra schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:01:
[...]
En dan niet te spreken over de genots geluiden. Het volhouden van 4.5 uur lang (Getimed door het vrouwtje omdat ik toch overal door heen slaap) wordt op een gegeven moment ook wel vervelend. En ga je je zelf toch maar even afvragen wat je als man verkeerd doet :+ :+ :+
Nee hoor, nergens voor nodig

spoiler:
videosite op repeat

• RoseSW
Wolly schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:27:
[...]

Het gezin woont er pas vrij recent, als ik naar de OP van TS kijk. Dus, je hebt best kans dat het gezin er mee bezig is, met derden zoals instanties. Echter een olietanker draai je ook niet zo maar om. Dan komen ze ook nog uit een AZC zorgstructuur misschien en nu opeens weer op je eigen benen staan, in een vreemd land. Dus, dat zal ook tijd nodig hebben.

Heb je ooit een huis vol kids gehad? Dat heeft structuur en zo nodig. Bovendien zal corona misschien ook niet helpen.

De eerder dat die kids een baan hebben bijvoorbeeld de beter, moeten ze wel die weg weten te vinden en kunnen enzo. Kan zelfs beter zijn om ze Engels te leren, als ze een tijdelijke verblijfsvergunning hebben. Tijdelijke of langdurige verblijfsvergunning kan mogelijk verschil maken hoe de instanties het aanpakken.

Het helpt als je bijvoorbeeld een goede wijkagent hebt, maar hou er rekening mee dat de Politie er bijvoorbeeld is om de orde te bewaken, dus dat hun rol beperkt kan zijn, en bovendien hebben ze het al druk met meer overlast door corona enzo.

Blijf vooral met constructieve oplossingen komen, in eerste instantie. Dit met het College en gemeenteraad en bijvoorbeeld. Je mag best wel wat druk er op leggen bij de overheid binnen de wet, maar verwacht op korte termijnen gewoon veel werk, stress, etc mogelijk.

Win wat juridisch en beleidsadvies in: wie, waar voor verantwoordelijk is. Dat kan helpen. Gemeenten, huurders hebben gewoon plichten enzo.

In Nederland redelijk vaak als je met goede plannen komt, die niet teveel of niks kosten (of geld besparen), dat het best mogelijk is dingen voor elkaar te krijgen. Hopelijk kan je iedereen op een lijn krijgen en is het binnen een aantal maanden wat rustiger en beter geregeld enzo.

Overigens als TS slecht tegen kinderen kan, tja, dan misschien sowieso beter verhuizen, en het huis verkopen aan een gezin dat zelf kinderen heeft of wil, maar geluid van kinderen zul je meer tegen komen, wel zaak natuurlijk dat het enigszins binnen de perken is.

• Dinmi
  • Laatst online: 24-02 16:34
TereZz schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:22:
[...]

Die is lekker. Bij verkoop aan de woningbouwvereniging de waardevermindering proactief meenemen, veroorzaakt door diezelfde woningbouwvereniging. 8)7

Ik wens je in ieder geval veel sterkte. Ik heb in dezelfde situatie gezeten, maar dan 2 van zulke buren. De gebrekkige isolatie hielp daar ook niet in. Op een gegeven moment ontwikkel je een hyperfocus waardoor je in een negatieve spiraal terecht komt. Snel een weekje weg inderdaad!
Die waardevermindering declareren bij woningbouw/gemeente.

From DEC to Dragon.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-03 06:29
Weet je toevallig waar het gezin vandaan komt? Wellicht dat er iemand in de buurt woont (wellicht zelfs een tweaker) die het gesprek met hun kan aangaan in hun eigen taal?

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-01 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Khayma schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:25:
Weet je toevallig waar het gezin vandaan komt? Wellicht dat er iemand in de buurt woont (wellicht zelfs een tweaker) die het gesprek met hun kan aangaan in hun eigen taal?
De bibliotheek heeft vaak taaltrajecten met mensen uit vele landen. Wellicht kan een taalgenoot de discussie aangaan /helpen.

Het zal niet makkelijk worden, maar TS kan imo wel degelijk het e.e.a. eisen en doen zonder dat het onplezierig hoeft te worden:

- In acht nemen van stilte 22-7 ( dus geen gespeel, geren etc, gehuil kan je ws niet voorkomen )
- Jeugdinspectie op de hoogte stellen als kinderen niet naar school gaan
- Jeugdzorg / Jeugdwerk ( als dat nog niet wegbezuinigd is ) op de hoogte stellen. Die hebben vaak bijeenkomsten / activiteiten voor jeugd vanaf 12

- Bij de woningbouw aanvullende maatregelen eisen: betere isolatie, deugdelijk hekwerk tussen de tuinen, maatregelen om geschuif deuren / gebonk etc te voorkomen. Woningbouw is verantwoordelijk voor het andere huis, en verantwoordelijk voor hun huurders.

Mocht je met een kluitje in het riet gestuurd worden, vraag op een ander moment een gesprek aan met de directeur (direct, via secretariaat). Helpt dat niet, benader een raadslid of de wethouder. ( Zeker als het statushouders zijn is het ergens langs de gemeente geweest en moet het min of meer bekend zijn ) .

Je kan ook kijken of er ergens een trajectbegeleider (AZC/gemeente?) hangt en die op de hoogte stellen. Over het algemeen worden mensen niet zonder enig toezicht geplaatst de eerste tijd.

Helpt dat niet, dan kan je de lokale media ook 's aanschrijven.

Overigens zou ik ook proberen je andere buren te benaderen en mee te krijgen. Als je namens een aantal mensen spreekt ( aantoonbaar ) wil het nog wel eens beter werken.

Misschien kan een DB-meter vinden ( of via een app op je telefoon ) en een 'typische' week documenteren met geluidsniveaus, moment rustig, wanneer niet, piekmomenten met tijd erbij.

Hou je ook verre van opmerkingen over 'hun', 'ondankbaar' etc want daarmee wek je geen enthousiasme voor je zaak ( dat horen die mensen de hele dag ), probeer zelf de duidelijke objectieve partij te zijn die gewoon een probleem wilt oplossen.
RoseSW schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:39:

Het is nou niet alsof die hele instantie samenleving altijd even goed werkt, blijkt maar weer
Die werkt alleen als je precies weet welke instantie je nodig hebt voor wat, je babbelt als brugman en je een beetje diplomatiek gevoel hebt waar je een beetje druk moet leggen inderdaad. Jammer genoeg is dat voor velen die juist de overlast meemaken niet altijd weggelegd .

[Voor 14% gewijzigd door Basszje op 10-06-2021 16:42]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• RoseSW
Overigens lijkt mij dat die kinderen ook een beetje voor elkaar zorgen normaal gezien, dat zie je wel vaker in grote gezinnen. Dus, dat je een aantal kinderen hebt die helpt met de rest opvoeden (en in toom houdt indien nodig), met bijvoorbeeld ouders of familie die daarbij helpt.

Groot gezin kan ook voordelen hebben, en zo raar is het ook weer niet in Nederland tot een generatie ofzo terug. Dat we in het moderne Nederland vooral 2.2. kids hebben met 2 werkende ouders, tja dat is iets van deze tijd, laten we niet vergeten dat we ook weer niet zoveel verschillend zijn, omdat we het sinds een generatie of twee even anders doen.

Het is nou niet alsof die hele instantie samenleving altijd even goed werkt, blijkt maar weer

• Brent
RoseSW schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:39:
Overigens lijkt mij dat die kinderen ook een beetje voor elkaar zorgen normaal gezien, dat zie je wel vaker in grote gezinnen. Dus, dat je een aantal kinderen hebt die helpt met de rest opvoeden (en in toom houdt indien nodig), met bijvoorbeeld ouders of familie die daarbij helpt.

Groot gezin kan ook voordelen hebben, en zo raar is het ook weer niet in Nederland tot een generatie ofzo terug. Dat we in het moderne Nederland vooral 2.2. kids hebben met 2 werkende ouders, tja dat is iets van deze tijd, laten we niet vergeten dat we ook weer niet zoveel verschillend zijn, omdat we het sinds een generatie of twee even anders doen.

Ongeacht waar je vandaan komt, met 9 kinderen zal het nooit stil zijn in huis.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• i_r_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-03 19:26

i_r_

Originele G

Purzelbaum schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 06:09:
3 keer de politie gebeld, in wat voor tijdsbestek?

Als je dossiervorming wil zul je al het overlast moeten melden. Pas als oom agent en de woningbouw wekelijks, terecht, worden gecontracteerd verwacht ik reactie...

Bedenk ook dat het veel 'leefgeluiden ' zijn, verzoek de woningbouw geluidsisolatie te plaatsen.
Dit is een zinloos traject (jaren) de politie en de wijkagent doen niets.
Ik heb diverse keren meegemaakt dat er daadwerkelijk strafbare feiten gepleegd werden en men werd niet eens op de bon geslingerd.

De politie gaat conflict vermijdend te werk in dit soort situaties.

Het beste is verhuizen en het liefst naar een huis van 500K of hoger zodat je in een buurt komt waar het sociale niveau van je buren wat hoger ligt. Praten met dit soort tokkies is zinloos.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:01

mark-k

AKA markkNL

Brent schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:52:
[...]

Ongeacht waar je vandaan komt, met 9 kinderen zal het nooit stil zijn in huis.
*knip*
Ongepast en voegt niks toe.

[Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 11-06-2021 09:35]

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-03 09:38
Dinmi schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:20:
[...]

Heb je zin in meer bureaucratie? :D

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-03 06:29
Dinmi schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:20:
[...]

Op basis waarvan? Dat er een gezin van 11 man naast je komt wonen? Sinds wanneer is dat wettelijk verboden?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Purzelbaum schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 06:09:
3 keer de politie gebeld, in wat voor tijdsbestek?

Als je dossiervorming wil zul je al het overlast moeten melden. Pas als oom agent en de woningbouw wekelijks, terecht, worden gecontracteerd verwacht ik reactie...

Bedenk ook dat het veel 'leefgeluiden ' zijn, verzoek de woningbouw geluidsisolatie te plaatsen.
Van wat ik hoor in die audiofile kan de politie er ook helemaal niks mee. Die mensen doen niks wat verboden is.

Ik weet niet of TS zelf al normaal met de mensen gepraat heeft? Je hebt best wel kans dat ze gewoon hun best willen doen en niet de paria van de buurt willen zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• teunijff
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-03 15:17
Ongelofelijke rotsituatie ! Mensen die dit soort geluidsoverlast licht opnemen hebben zelf nooit wat meegemaakt op dit gebied. Ik heb ontzettend met deze tweaker die naast zo een familie woont en ik vind het belachelijk om zoiets in een woonwijk te plaatsen. Laat iemand van de woningbouw een dagje of twee logeren bij je, misschien hebben ze dan in de gaten wat een ellende ze hebben veroorzaakt.

Ik denk helaas dat de enige optie is verhuizen ( zelf heb ik dat ook gedaan, en later hoorde ik dat de familie die overlast gaf na 2 jaar hun woning zijn uitgezet omdat de hele wijk er last van ondervond ).
Nu woon ik ook in een slecht geïsoleerd huis, maar heb het geluk dat de buren een beetje normaal zijn en normale leefgeluiden maken.
Nogmaals, ik heb erg met je te doen, en je kan letterlijk ziek worden hiervan.
Behalve elke keer de politie bellen en bij de woningbouw klagen, maar ik geef je weinig kans.
Enige oplossing is wegwezen daar. Echt heel jammer dat je leef-genot zo teniet gedaan wordt en wil je heel veel sterkte en wijsheid toewensen !

• Arrne
pvink schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Ah zo'n reactie. Feit blijft dat die hond niks doet en wij letten erop en houden rekening. Ze heeft nog nooit gebeten in haar 10 jarige bestaan en is gewoon lief.

Maar mooie reactie om het probleem goed te praten. |:(
Alsof het ook maar iets meer dan normaal is dat ze nog nooit iemand gebeten heeft.

Ik praat verder helemaal niets goed hier. Maar jij begint hier over het op de plaats zetten van andere mensen en beesten. Alsof het normaal is dat zo'n beest dat doet.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tweakduke schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:16:
[modbreak]Hou de adviezen fatsoenlijk en binnen de wettelijke kaders. Laten we de morele en politieke discussie zoveel mogelijk ontwijken.
Enkele posts zijn dan verwijderd.[/modbreak]
Ik raadde ook aan het wettelijk correct te doen, ik suggereerde geen geweld. Ik suggereer keihard terugpesten zonder geweld en mét de wet.

Reset mijn post aub terug naar het origineel. Dank.

• pvink
Arrne schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:54:
[...]

Alsof het ook maar iets meer dan normaal is dat ze nog nooit iemand gebeten heeft.

Ik praat verder helemaal niets goed hier. Maar jij begint hier over het op de plaats zetten van andere mensen en beesten. Alsof het normaal is dat zo'n beest dat doet.
Grapjas

• Harry21
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-03 18:33
Blijft moeilijk zoiets, had ook zo iets. Voetballen na 22.00 uur in de tuin. Even met buren gepraat ,dat ik doordeweeks om 5 uur opsta voor werk (zij werken dan weer niet,want bijstand) maar snapte dat wel,dus nu wel stil,gelukkig.

• hollandnick
Ondanks dat het vast een erg lieve hond is, ik zou wel het zekere voor het onzekere nemen. Als het echt zo is dat die kinderen je hondjes treiteren, dan kan ik het zo voorstellen dat het ooit gaat gebeuren dat ze wel een keer happen. En wat we in ieder geval willen voorkomen is dat je straks je hondje moet laten inslapen omdat hij/zij alleen maar uit frustratie gereageerd heeft op je buurkinderen ;w

Zou dus in ieder geval kijken of je iets aan je schutting kan doen voor 1 van de kinderen een vingertje kwijt is en je nog verder van huis bent

• Harry21
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-03 18:33
Ingeval van TS zou ik eerst proberen of er mee te praten valt ,zoniet dan kijken of je geluidsinstallatie nog goed werkt met een test om 05.00 uur ofzo.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

hollandnick schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:58:
[...]

Ondanks dat het vast een erg lieve hond is, ik zou wel het zekere voor het onzekere nemen. Als het echt zo is dat die kinderen je hondjes treiteren, dan kan ik het zo voorstellen dat het ooit gaat gebeuren dat ze wel een keer happen. En wat we in ieder geval willen voorkomen is dat je straks je hondje moet laten inslapen omdat hij/zij alleen maar uit frustratie gereageerd heeft op je buurkinderen ;w

Zou dus in ieder geval kijken of je iets aan je schutting kan doen voor 1 van de kinderen een vingertje kwijt is en je nog verder van huis bent
Context is hier ook wel belangrijk. Lang geleden een collega gehad die ook last had van buurkinderen die de honden pestten, tot zelfs onder de kier van de poort door. Die heeft het proactief opgepakt. Bewijs verzameld en daarmee de ouders aangesproken én er melding van gemaatk bij de wijkagent. Op zijn advies een camera opgehangen, zodat ze in ieder geval kon bewijzen dat de hond gewoon in de achtertuin zat en de buurkinderen bewust ledematen onder de poort door wurmen om de honden te kunnen pesten. Hij is ook nog even langsgeweest bij de ouders van "het tuig" om aan te geven dat ze hier toch wel enige verantwoordelijkheid in hebben en dat hij het zorgelijk vond dat ze niets ondernomen hadden om hun kinderen hiertegen te beschermen. Dat laatste leek wel effect te hebben, want pa en ma hebben de kids toch kunnen overtuigen daarmee te stoppen.

Think smart........ Act stupid........

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koos2009
Khayma schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:43:
[...]

Op basis waarvan? Dat er een gezin van 11 man naast je komt wonen? Sinds wanneer is dat wettelijk verboden?
De gemeente plaatst "een familie flodder" in een nette wijk en op basis daarvan kan ik prima bedenken dat daar waardevermindering door ontstaat.

Rijden is ook niet verboden, toch krijgen mensen compensatie als het rijk de A4 "door hun achtertuin" omlegt.

Zie alleen al de vele posts daarover in de Wat er nou weer voor een pand te koop staat.. topics.

Wellicht is een optionele cursus bij "je derde" nog niet zo'n gek idee. Net als mensden oipnieuw keuren vanaf 65-70.

Ook lijkt het me wel een idee om een puntensysteem, maar dan als een rijbewijs, te introduceren.

Dus na x-punten een "hoe ben ik geen tokkie"-cursus, daarna een vervolgtraject etc etc.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

DropjesLover

Dit dus ->

Sorry TS, maar wat ik zo lees... Niks tegen te doen, ook juridisch niet. Zijn allemaal zoals eerder aangegeven gewone leefgeluiden. De wet is natuurlijk opgesteld voor "gewone" gezinnen met 1-4 kinderen, niet 9 (!!).
Is het niet aan te kaarten bij de woningbouwvereniging die hun die woning gegeven heeft?

Over 10 jaar is het gelukkig weer rustig...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:36
DropjesLover schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:50:
Aanname. Wie zegt dat het bij het huidige aantal kinderen blijft? :o
pvink schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:48:
Zelfs een voorstel ruim van te voren om de schutting tussen ons dicht te maken werd genegeerd..dat moesten we maar uitzoeken met de nieuwe bewoners. ;w
Uuuuh, voorstel...? Zet die schutting lekker op je eigen erf. Als er een schutting staat op de erfafscheiding, dan zet je hem daar naast. Geef bij de buren aan dat ze onder geen geval iets met jouw schutting mogen doen, en dat alles met de gezamenlijke schutting dat jouw deel van die schutting ook raakt, in gezamenlijk overleg moet.

Via burgerlijke ongehoorzaamheid kan je het jezelf wat comfortabeler maken. Zijn ze luidruchting in de tuin? Daar heb je stinkbommen voor. Daarmee blijven ze wel binnen. Moet de wind wel goed staan. :+

[Voor 77% gewijzigd door The Zep Man op 11-06-2021 13:03]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Koos2009 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:24:
[...]

De gemeente plaatst "een familie flodder" in een nette wijk en op basis daarvan kan ik prima bedenken dat daar waardevermindering door ontstaat.
Waar lees jij dat het een familie flodder is? Ik zie alleen een klacht over veel geluid omdat ze met veel zijn en in de audiofile die geplaatst is hoor ik ook niks associaals.

Het is een groot gezin, maar het zijn ook twee huizen. Als daar een gezin van 4 en een gezin van 5 in hadden gewoond waren het ook 11 personen.
DropjesLover schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:50:

Over 10 jaar zijn sommige kinderen jong volwassenen en wonen ze misschien met hun aanhang bij hun ouders in en hebben ze ook weer kinderen :+

[Voor 20% gewijzigd door Marzman op 11-06-2021 13:07]

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pvink
Marzman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Waar lees jij dat het een familie flodder is? Ik zie alleen een klacht over veel geluid omdat ze met veel zijn en in de audiofile die geplaatst is hoor ik ook niks associaals.

Het is een groot gezin, maar het zijn ook twee huizen. Als daar een gezin van 4 en een gezin van 5 in hadden gewoond waren het ook 11 personen.

[...]

Over 10 jaar zijn sommige kinderen jong volwassenen en wonen ze misschien met hun aanhang bij hun ouders in en hebben ze ook weer kinderen :+
Het allemaal teveel en constant. Als dit even duurt een uurtje per dag prima..maar dat is het niet. Tril niet voor niks vanwege de stress, slaap slecht omdat er weer lawaai is, ramen altijd dichtmoeten, meetings waar andere geluiden mee kunnen horen op de achtergonrd, dat ik bij moet slapen omdat ik niet 8 uur achter elkaar kan werken zonder dat mijn ogen dichtvallen en ook afspraak met huisarts heb vanwege plotseling huiduitslag.

Blijkbaar kunnen ze wel ineens paar dagen still zijn net voor 10u, dan kan het wel. Of als wij of de andere buren bezoek krijgen dan zijn ze een uurtje of 1 a 2 stil en dan beginnen zo ook met bezoek erbij. Kan mijn bezoek soms niet horen praten die 2m verder zit.
Lijkt alsof ze in de gaten houden wanneer er soort van controle is (van de woonvereniging, politie) dat ze dan wel stil zijn en normaal kunnen doen. Dus het kan wel.

[Voor 37% gewijzigd door pvink op 11-06-2021 13:22]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pvink schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:14:
[...]

Het allemaal teveel en constant. Als dit even duurt een uurtje per dag prima..maar dat is het niet.
Ze zijn gewoon met veel dan heb je altijd wel geluid, altijd iemand in de keuken, altijd iemand in de tuin, altijd spelende kinderen. En veel kinderen, Alsof je naast een school woont :p

[Voor 81% gewijzigd door Marzman op 11-06-2021 13:20]

/▌

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pvink
Marzman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:17:
[...]

Ze zijn gewoon met veel dan heb je altijd wel geluid, altijd iemand in de keuken, altijd iemand in de tuin, altijd spelende kinderen. En veel kinderen, Alsof je naast een school woont :p
Asociaal is ook er geen rekening mee houden, als ouder meeschreeuwen, nu een duivenhok met voer aan het bouwen terwijl we al overlast van ongedierte hadden. Het telt op en dat moet men snappen. Alles incidenteel is prima.

Dit weekend ben ik weg, dagje sauna _/-\o_ Even mijn frustraties eruit zweten, haha

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

DropjesLover

Dit dus ->

The Zep Man schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:54:
[...]
Aanname. Wie zegt dat het bij het huidige aantal kinderen blijft? :o
Marzman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:06:
[...]

Hey hey, ik wilde positief blijven, niet de TS helemaal depressief maken :+
Marzman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:17:
[...]

Wij wonen naast een basisschool. Na 16:00 is het prima stil.
Bij de TS gaat het de hele dag door...

Misschien kan de @Blue-eagle over een paar jaar z'n huis verkopen aan een paar van de oudste kinderen, wanneer die afgestudeerd zijn. Aangezien ze de Nederlandse taal niet machtig zijn maar wel al 6 jaar hier zijn kan je raden uit welke regio ze komen. Die families blijven nogal bij elkaar.

En zodra de kinderen ouder zijn gaat de "participatie"wet kostendelersnorm flink doortellen in de uitkering van de ouders, dus als de kinderen die volwassen zijn met baan(tje) met elkaar een huis kopen staan ze op een ander adres ingeschreven, al is het 1 deur verder.
Een hypotheek van 4 ton is met de huidige hypotheekstand te regelen voor €1250/mnd, incl gwl €1600. 4 kinderen met een bijbaantje van €400/mnd er in, elke dag eten bij paps en mams zoals altijd, ouders hogere uitkering.

Lijkt me de snelste oplossing, aangezien de oudste al 22 is.

[Voor 59% gewijzigd door DropjesLover op 11-06-2021 13:36]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee